abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36186328
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:43 schreef StartThePanic het volgende:
Suffe kk stad.
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic.
  zondag 19 maart 2006 @ 23:22:36 #162
144707 Slappertje
Vincent Vega
pi_36186467
quote:
Kutstad met die gore stinkgrachten waar de hele dag van die platbodemschuiten vol moffen en amerikanen voorbij komen drijven.
Nee Amsterdam heb het... en anders jatten ze het wel. En maar strompelen door die 17e eeuw van ze. En de rest van het land maar dokken, want heel die grafstad staat bekand op de monumentenlijst.
Als je d'r een restaurant begint waar de mensen hun vreten uit troggen motten opslurpen, terwijl je d'r af en toe een emmer bier overheen pleurt, staan ze nog in de rij voor je nouvelle cuisine.
Toen in Rotterdam de mariniers op de Maasbruggen die moffen de stotten afbeten, stonden ze in Amsterdam godverredomme met de klauw omhoog te kijken wat een mooie auto's die Duitsers toch hadden. Oh jee, als je ze nou hoort hebben ze allemaal joden op zolder gehad. Nou waar zijn ze gebleven dan?
En die Dokwerken dan, godbetere, ze hebben een haven waar al sinds 1312 geen schip meer is geweest.
Ik sluit me voor 110% bij Jules Deelder aan
Now we come to step three. This... drives... most... people... crazy.
Woord omhoog, hond! Je weeeet.
pi_36186512
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:22 schreef Slappertje het volgende:

[..]

Ach jah..
Het is misschien frustrerend altijd de 2e stad achter Amsterdam in Nederland te zijn
pi_36186776
Amsterdam vind ik een land apart. Gewoon de sfeer, uiterlijk en cultuur die er heerst.

Amsterdam vind ik gewoon iets aparts. Het is geen Nederland, maar ook weer wel. Hoe moet ik het uitleggen
  zondag 19 maart 2006 @ 23:32:27 #165
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_36186849
i love it
woon er al mijn hele leven en vind het ontzettend fijn

en het valt me hier op dat heel veel mensen heel gekke vooroordelen hebben
lang niet iedereen hier is dom en/of plat hoor
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 19 maart 2006 @ 23:32:37 #166
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_36186853
Zeker niet mijn stad, maar nog lang niet zo rot als rotterdam
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 19 maart 2006 @ 23:34:09 #167
47580 hoM3r
Our trip.
pi_36186895
Als inwoner van Amsterdam vind ik Amsterdam een mooie stad met helaas iets te veel inwoners die denken dat ze Amsterdam zelf hebben gebouwd, en een bepaalde arrogantie ten toon spreiden t.o.v. de rest van Nederland omdat ze in de stad wonen waar het meeste belastinggeld naar toe gaat. Van de andere kant heet zoiets in mijn geboortestad Nijmegen gewoon " trots".
  zondag 19 maart 2006 @ 23:50:28 #168
144707 Slappertje
Vincent Vega
pi_36187404
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:23 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Ach jah..
Het is misschien frustrerend altijd de 2e stad achter Amsterdam in Nederland te zijn
Ha! Ha! Ik kom niet uit Staphorst, dus ik zou niet weten hoe dat voelt
Now we come to step three. This... drives... most... people... crazy.
Woord omhoog, hond! Je weeeet.
pi_36187567
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:22 schreef Slappertje het volgende:

[..]

Ik kreeg toevallig vandaag een mp3'tje hiervan toegestuurd door een vriendin van me, en had 'm hier even willen posten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 19 maart 2006 @ 23:59:26 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36187672
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:23 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Ach jah..
Waarom zijn wij dan 010 en jullie 020?
pi_36187709
Leuke stad met koninginnedag
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36187740
A'dam is handig omdat er vele véle winkels zijn, maar de arrogantie van de (voornamelijkl) import A'dammers is on-ge-lo-fe-lijk. Ik heb een tijdje in het Magna Plaza gewerkt, nooit meer! Daar stralen ze iets uit van.......wij zijn ánders.....maar dan met zeer velen.
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_36189782
Mooie stad
Te druk; Teveel chaos
Teveel maffe lui

[ Bericht 6% gewijzigd door Cool_Runner op 20-03-2006 02:31:26 ]
If Matrix was here, he'd laugh too
  maandag 20 maart 2006 @ 09:38:00 #174
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36192331
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Waarom zijn wij dan 010 en jullie 020?
Puur uit meelij
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36192431
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 02:52 schreef Hilfiger het volgende:

[..]

Rotterdam CS toch echt wel...daar staan altijd groepen jongeren aan beide kanten van de schijfdeuren
Jongeren?......
Jja dat is wel heel creepy, snel terug naar abbek*tteveen
pi_36192738
Ik vind het een leuke stad om uit te gaan maar ik zou er voor geen goud willen wonen met al die oubollige geveltjes, toeristen en verkeersdrukte. Geef mij maar Rotterdam of Bergen op Zoom. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 20 maart 2006 @ 10:22:00 #177
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36193207
quote:
Op maandag 20 maart 2006 09:44 schreef perculator het volgende:

[..]

Jongeren?......
Jja dat is wel heel creepy, snel terug naar abbek*tteveen
  maandag 20 maart 2006 @ 10:23:54 #178
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36193247
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:01 schreef teknomist het volgende:
Ik vind het een leuke stad om uit te gaan maar ik zou er voor geen goud willen wonen met al die oubollige geveltjes, toeristen en verkeersdrukte. Geef mij maar Rotterdam of Bergen op Zoom. .
die toeristen ben ik ook niet zo happig op
  maandag 20 maart 2006 @ 10:25:09 #179
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36193268
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:01 schreef tanna het volgende:
A'dam is handig omdat er vele véle winkels zijn, maar de arrogantie van de (voornamelijkl) import A'dammers is on-ge-lo-fe-lijk. Ik heb een tijdje in het Magna Plaza gewerkt, nooit meer! Daar stralen ze iets uit van.......wij zijn ánders.....maar dan met zeer velen.
Ik vind dat altijd zo aandoenlijk he, mensen die ons zo arrogant vinden .

Ironie en een self fulfilling prophecy. Ook wel het Calimero effect genoemd, als je je zo opstelt dan behandelen mensen je ook gewoon zo .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 20 maart 2006 @ 10:28:20 #180
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36193338
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:23 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

die toeristen ben ik ook niet zo happig op
nee, die lopen nog wel eens in de weg. Maar dat doe ik waarschijnljik in b.v. Parijs ook als ik even aan het uitvogelen ben waar ik heen moet.
Maar als de stad niet zo mooi was, dan waren die toeristen er ook niet natuurlijk
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  maandag 20 maart 2006 @ 10:29:35 #181
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36193369
Toeristes .
Men, je stamkroeg opeens vol met een groep scandinavische meiden, nee dat zou je als rechtgeaarde hollandse jongen niet willen nee .
Get woke, go broke!
pi_36193444
Het is een groot dorp waarin iedereen denkt dat ie in een wereldstad woont.

Maar ik vind het er wel leuk.

Het leukste vind ik de kroegen waar je veel backpackers ontmoet in plaats van de typische studentenkroegen met de bijbehorende arrogante en bekrompen klandizie.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_36193453
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo aandoenlijk he, mensen die ons zo arrogant vinden .
Arrogantie vind ik wel meevallen hoewel ze altijd wel hun mond vol hebben van hun eigen stad, hun eigen stad zien als het centrum van de wereld en daar heel weinig buitenkomen. En daar ken ik genoeg Amsterdammers voor. Typisch een dorpsmentaliteit.

Het zijn wel overigens enorme kankeraars moet ik zeggen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_36193479
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:28 schreef Againzender het volgende:
Maar als de stad niet zo mooi was, dan waren die toeristen er ook niet natuurlijk
Nou, als je als iemand uit Singapore, Bejing of Tokyo op een stedentrip gaat ga je natuurlijk niet tussen de moderne (flat)gebouwen zitten waar je je hele leven als tussen woont. .
  maandag 20 maart 2006 @ 10:34:33 #185
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36193483
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:28 schreef Againzender het volgende:

[..]

nee, die lopen nog wel eens in de weg. Maar dat doe ik waarschijnljik in b.v. Parijs ook als ik even aan het uitvogelen ben waar ik heen moet.
enige leuke is dat die mensen om de zoveel tijd doodleuk onder een tram lopen... hoe krijg je het voor elkaar?
pi_36193494
Kekke avatar, teknomist. Had em vroeger ook.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:35:27 #187
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36193510
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:33 schreef teknomist het volgende:

[..]

Arrogantie vind ik wel meevallen hoewel ze altijd wel hun mond vol hebben van hun eigen stad, hun eigen stad zien als het centrum van de wereld en daar heel weinig buitenkomen. En daar ken ik genoeg Amsterdammers voor. Typisch een dorpsmentaliteit.

nou ja, vanuit mijn oogpunt draait het universum om mij... lijkt me niet iets typisch A'dams
  maandag 20 maart 2006 @ 10:35:55 #188
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36193524
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:33 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nou ja, ik kom in Nederland idd niet heel erg veel buiten Amsterdam, waarom zou ik? Hier is alles wat ik dagelijks nodig heb en de meesten van mijn vrienden etc wonen hier. Maar ik kom verder nog wel eens in het buitenland hoor . Ik ben natuurlijk wel in de meeste Nederlandse plaatsen wel eens geweest (steden dan) was van het weekend nog even stappen in Groningen . Andere steden kunnen ook leuk zijn hoor, maar Amsterdam heeft voldoende voor iedere smaak .

Kankerraars, vind IK persoonlijk meevallen, rotterdammers en hagenezen zijn veel erger vind ik dan.
Get woke, go broke!
  maandag 20 maart 2006 @ 10:38:50 #189
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_36193575
Het is zo jammer dat mensen van buiten de randstad vaak niet veel verder komen dan de route tussen centraal station en de Hooters om vervolgens de tram te pakken naar het Thorbecke en Rembrandtplein. Het lelijkste stukje stad. Ze zouden toch eens de Pijp in moeten lopen met alle leuke kroegen en de albert Cuypmarkt. Loop de grachten eens op om oude cultuur op te snuiven.

Amsterdam voor insiders

Wat dat betreft zou het hele gebied tussen CS en laten we zeggen de Munt als visitekaartje van de stad een grote opfrisbuurt verdienen.
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_36193599
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou ja, ik kom in Nederland idd niet heel erg veel buiten Amsterdam, waarom zou ik? Hier is alles wat ik dagelijks nodig heb en de meesten van mijn vrienden etc wonen hier. Maar ik kom verder nog wel eens in het buitenland hoor . Ik ben natuurlijk wel in de meeste Nederlandse plaatsen wel eens geweest (steden dan) was van het weekend nog even stappen in Groningen . Andere steden kunnen ook leuk zijn hoor, maar Amsterdam heeft voldoende voor iedere smaak .
Ik heb ook geen reden om buiten Rotterdam te komen (behalve als ik naar mijn ouders ga dan). Maar ik reis graag en kom graag in andere steden. Verandering van spijs doet eten. Maar dat is misschien onze open handelsgeest. .
quote:
Kankerraars, vind IK persoonlijk meevallen, rotterdammers en hagenezen zijn veel erger vind ik dan.
Het valt me gewoon erg op. Hagenezen gebruiken "kanker" alleen als stopwoord. Voor de rest vind ik persoonlijk het leukste volk binnen de Randstad. Den Haag zou na Rotterdam mijn tweede stad binnen de Randstad zijn...
  maandag 20 maart 2006 @ 10:40:07 #191
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36193606
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:38 schreef Thomasumo het volgende:
Het is zo jammer dat mensen van buiten de randstad vaak niet veel verder komen dan de route tussen centraal station en de Hooters om vervolgens de tram te pakken naar het Thorbecke en Rembrandtplein. Het lelijkste stukje stad. Ze zouden toch eens de Pijp in moeten lopen met alle leuke kroegen en de albert Cuypmarkt. Loop de grachten eens op om oude cultuur op te snuiven.

Amsterdam voor insiders

Wat dat betreft zou het hele gebied tussen CS en laten we zeggen de Munt als visitekaartje van de stad een grote opfrisbuurt verdienen.
Ook dat nog eens natuurlijk. De meesten komen niet verder dan dat gebied, maar bijv de 9 straatjes kennen ze niet, en dat is echt een HEEL ander stuk Amsterdam...
Get woke, go broke!
pi_36193626
Amsterdam vind ik een super relaxte stad. Ook al woon ik er zelf niet. Ik vind het er altijd relaxed om te zijn. Goede winkels leuke kroegen met backpackers idd. En niet zo'n typische studentenstad. Wat je bijvoorbeeld in Groningen en Utrecht wel heel erg hebt. Dat het straadbeeld in een stad bijna bepaald wordt door studenten.

Alleen is het een beetje jammer dat veel import amsterdammers ineens vinden dat ze oh zo amsterdams zijn. Met als hoogtepunt natuurlijk het ajax publiek. Dat zich oh zo amsterdams voordoet wanneer ze "boeren" naar de tegenstander schreeuwen en dan weer lekker allemaal in hun opel astra naar almere of andere plaatsen in het oosten rijden.
pi_36193632
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:38 schreef Thomasumo het volgende:

Amsterdam voor insiders

Ik vind persoonlijk de buurten om het centrum heen nog het leukste. Van de Jordaan tot het sjieke Zuiden.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:45:15 #194
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36193720
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:39 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik heb ook geen reden om buiten Rotterdam te komen (behalve als ik naar mijn ouders ga dan). Maar ik reis graag en kom graag in andere steden. Verandering van spijs doet eten. Maar dat is misschien onze open handelsgeest. .
[..]

Het valt me gewoon erg op. Hagenezen gebruiken "kanker" alleen als stopwoord. Voor de rest vind ik persoonlijk het leukste volk binnen de Randstad. Den Haag zou na Rotterdam mijn tweede stad binnen de Randstad zijn...
Die geest heb ik ook wel hoor . Ik reis ook redelijk veel en ver, dat is gewoon altijd leuk En ik vind het ook leuk om in Nederland eens ergens anders heen te gaan, maar ik blijf wel hier wonen .

Nou ja, dat zal wel subjectief zijn, ik vind r'dammers en hagenezen altijd ZO negatief. Ze zijn bijv vaak niet PRO-eigen voetbalclub, maar gewoon ANTI- Ajax...

Neem Deelder en gerard cox, die lopen OOK alleen maar te zeiken over Amsterdam, maar komt er iets POSTIEFS over hun eigen stad uit de bek? Heel sporadisch misschien.

het is en blijft een (onterecht?) minderwaardigheidscomplex..
Get woke, go broke!
  maandag 20 maart 2006 @ 10:48:01 #195
144493 Relmarokkaan
Ik ben gevaarlijk
pi_36193765
Amsterdam

Alleen moeten er wat meer Marokkanen wonen.
http://www.kavkazcenter.net/
Steun Tsjetsjenië in haar strijd!
pi_36193786
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:48 schreef Relmarokkaan het volgende:
Amsterdam

Alleen moeten er wat meer Marokkanen wonen.
Verhuis dan gewoon lekker naar Utrecht
pi_36193789
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:45 schreef HeatWave het volgende:
Neem Deelder en gerard cox, die lopen OOK alleen maar te zeiken over Amsterdam, maar komt er iets POSTIEFS over hun eigen stad uit de bek? Heel sporadisch misschien.

het is en blijft een (onterecht?) minderwaardigheidscomplex..
Zo ben ik zelf in ieder geval niet. Maar ik ben dan ook geen ras-Rotterdammer.

Ik denk niet dat het een soort van minderwaardigheidscomplex is maar eerder het gevoel is van genegeerd worden. Beetje een UVT-voorbeeld maar als er een onderzoek wordt gedaan naar drugsgebruik onder jongeren kijken ze bijvoorbeeld alleen naar de jongeren in Amsterdam, concluderen vervolgens dat XTC-gebruik onder jongeren is afgenomen terwijl die in de provincie drastisch is toegenomen. En zo zijn er tal van voorbeelden te bedenken. Persoonlijk denk ik dat dit komt omdat het meerendeel van de intellectuele elite in de grachtengordel woont. Dat bedoel ik met dat het centralisme in Amsterdam nogal groot is.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:51:25 #198
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_36193831
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk de buurten om het centrum heen nog het leukste. Van de Jordaan tot het sjieke Zuiden.
Ik denk dat de hierboven genoemde 9 straatjes hoog scoren op mijn lijst meest favo buurt. Maar ook de pijp en de buurt richting entrepodok doen het goed. Ik woon zelf op het Javaeiland. Mooie architectuur en veel ruimte. Het moet alleen nog een beetje gaan leven.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:52:58 #199
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_36193853
Overigens in 1 van de 9 straatjes zit op Wolvenstraat 23 een heel fijn restaurant zonder naam. Tegenover de Barok. Asian Fushion en trendy inrichting.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:53:24 #200
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36193863
de pijp is helemaal m'n buurtje... hoop yuppen tegenwoordig, maar al met al redelijk in balans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')