Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:43 schreef StartThePanic het volgende:
Suffe kk stad.
Ik sluit me voor 110% bij Jules Deelder aanquote:Kutstad met die gore stinkgrachten waar de hele dag van die platbodemschuiten vol moffen en amerikanen voorbij komen drijven.
Nee Amsterdam heb het... en anders jatten ze het wel. En maar strompelen door die 17e eeuw van ze. En de rest van het land maar dokken, want heel die grafstad staat bekand op de monumentenlijst.
Als je d'r een restaurant begint waar de mensen hun vreten uit troggen motten opslurpen, terwijl je d'r af en toe een emmer bier overheen pleurt, staan ze nog in de rij voor je nouvelle cuisine.
Toen in Rotterdam de mariniers op de Maasbruggen die moffen de stotten afbeten, stonden ze in Amsterdam godverredomme met de klauw omhoog te kijken wat een mooie auto's die Duitsers toch hadden. Oh jee, als je ze nou hoort hebben ze allemaal joden op zolder gehad. Nou waar zijn ze gebleven dan?
En die Dokwerken dan, godbetere, ze hebben een haven waar al sinds 1312 geen schip meer is geweest.
Ach jah..quote:Op zondag 19 maart 2006 23:22 schreef Slappertje het volgende:
[..]
Ik sluit me voor 110% bij Jules Deelder aan![]()
Ha! Ha! Ik kom niet uit Staphorst, dus ik zou niet weten hoe dat voeltquote:Op zondag 19 maart 2006 23:23 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ach jah..
Het is misschien frustrerend altijd de 2e stad achter Amsterdam in Nederland te zijn![]()
Ik kreeg toevallig vandaag een mp3'tje hiervan toegestuurd door een vriendin van me, en had 'm hier even willen posten.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:22 schreef Slappertje het volgende:
[..]
Ik sluit me voor 110% bij Jules Deelder aan![]()
Waarom zijn wij dan 010 en jullie 020?quote:Op zondag 19 maart 2006 23:23 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ach jah..
Het is misschien frustrerend altijd de 2e stad achter Amsterdam in Nederland te zijn![]()
Jongeren?......quote:Op woensdag 19 januari 2005 02:52 schreef Hilfiger het volgende:
[..]
Rotterdam CS toch echt wel...daar staan altijd groepen jongeren aan beide kanten van de schijfdeuren
quote:Op maandag 20 maart 2006 09:44 schreef perculator het volgende:
[..]
Jongeren?......
Jja dat is wel heel creepy, snel terug naar abbek*tteveen
die toeristen ben ik ook niet zo happig opquote:Op maandag 20 maart 2006 10:01 schreef teknomist het volgende:
Ik vind het een leuke stad om uit te gaan maar ik zou er voor geen goud willen wonen met al die oubollige geveltjes, toeristen en verkeersdrukte. Geef mij maar Rotterdam of Bergen op Zoom..
Ik vind dat altijd zo aandoenlijk he, mensen die ons zo arrogant vindenquote:Op maandag 20 maart 2006 00:01 schreef tanna het volgende:
A'dam is handig omdat er vele véle winkels zijn, maar de arrogantie van de (voornamelijkl) import A'dammers is on-ge-lo-fe-lijk. Ik heb een tijdje in het Magna Plaza gewerkt, nooit meer! Daar stralen ze iets uit van.......wij zijn ánders.....maar dan met zeer velen.![]()
nee, die lopen nog wel eens in de weg. Maar dat doe ik waarschijnljik in b.v. Parijs ook als ik even aan het uitvogelen ben waar ik heen moet.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
die toeristen ben ik ook niet zo happig op
Arrogantie vind ik wel meevallen hoewel ze altijd wel hun mond vol hebben van hun eigen stad, hun eigen stad zien als het centrum van de wereld en daar heel weinig buitenkomen. En daar ken ik genoeg Amsterdammers voor. Typisch een dorpsmentaliteit.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo aandoenlijk he, mensen die ons zo arrogant vinden.
Nou, als je als iemand uit Singapore, Bejing of Tokyo op een stedentrip gaat ga je natuurlijk niet tussen de moderne (flat)gebouwen zitten waar je je hele leven als tussen woont.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:28 schreef Againzender het volgende:
Maar als de stad niet zo mooi was, dan waren die toeristen er ook niet natuurlijk
enige leuke is dat die mensen om de zoveel tijd doodleuk onder een tram lopen... hoe krijg je het voor elkaar?quote:Op maandag 20 maart 2006 10:28 schreef Againzender het volgende:
[..]
nee, die lopen nog wel eens in de weg. Maar dat doe ik waarschijnljik in b.v. Parijs ook als ik even aan het uitvogelen ben waar ik heen moet.
Maar als de stad niet zo mooi was, dan waren die toeristen er ook niet natuurlijk
nou ja, vanuit mijn oogpunt draait het universum om mij... lijkt me niet iets typisch A'damsquote:Op maandag 20 maart 2006 10:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Arrogantie vind ik wel meevallen hoewel ze altijd wel hun mond vol hebben van hun eigen stad, hun eigen stad zien als het centrum van de wereld en daar heel weinig buitenkomen. En daar ken ik genoeg Amsterdammers voor. Typisch een dorpsmentaliteit.
Het zijn wel overigens enorme kankeraars moet ik zeggen.
Nou ja, ik kom in Nederland idd niet heel erg veel buiten Amsterdam, waarom zou ik? Hier is alles wat ik dagelijks nodig heb en de meesten van mijn vrienden etc wonen hier. Maar ik kom verder nog wel eens in het buitenland hoorquote:Op maandag 20 maart 2006 10:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Arrogantie vind ik wel meevallen hoewel ze altijd wel hun mond vol hebben van hun eigen stad, hun eigen stad zien als het centrum van de wereld en daar heel weinig buitenkomen. En daar ken ik genoeg Amsterdammers voor. Typisch een dorpsmentaliteit.
Het zijn wel overigens enorme kankeraars moet ik zeggen.
Ik heb ook geen reden om buiten Rotterdam te komen (behalve als ik naar mijn ouders ga dan). Maar ik reis graag en kom graag in andere steden. Verandering van spijs doet eten. Maar dat is misschien onze open handelsgeest.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, ik kom in Nederland idd niet heel erg veel buiten Amsterdam, waarom zou ik? Hier is alles wat ik dagelijks nodig heb en de meesten van mijn vrienden etc wonen hier. Maar ik kom verder nog wel eens in het buitenland hoor. Ik ben natuurlijk wel in de meeste Nederlandse plaatsen wel eens geweest (steden dan) was van het weekend nog even stappen in Groningen
. Andere steden kunnen ook leuk zijn hoor, maar Amsterdam heeft voldoende voor iedere smaak
.
Het valt me gewoon erg op. Hagenezen gebruiken "kanker" alleen als stopwoord. Voor de rest vind ik persoonlijk het leukste volk binnen de Randstad. Den Haag zou na Rotterdam mijn tweede stad binnen de Randstad zijn...quote:Kankerraars, vind IK persoonlijk meevallen, rotterdammers en hagenezen zijn veel erger vind ik dan.
Ook dat nog eens natuurlijk. De meesten komen niet verder dan dat gebied, maar bijv de 9 straatjes kennen ze niet, en dat is echt een HEEL ander stuk Amsterdam...quote:Op maandag 20 maart 2006 10:38 schreef Thomasumo het volgende:
Het is zo jammer dat mensen van buiten de randstad vaak niet veel verder komen dan de route tussen centraal station en de Hooters om vervolgens de tram te pakken naar het Thorbecke en Rembrandtplein. Het lelijkste stukje stad. Ze zouden toch eens de Pijp in moeten lopen met alle leuke kroegen en de albert Cuypmarkt. Loop de grachten eens op om oude cultuur op te snuiven.
Amsterdam voor insiders
Wat dat betreft zou het hele gebied tussen CS en laten we zeggen de Munt als visitekaartje van de stad een grote opfrisbuurt verdienen.
Ik vind persoonlijk de buurten om het centrum heen nog het leukste. Van de Jordaan tot het sjieke Zuiden.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:38 schreef Thomasumo het volgende:
Het is zo jammer dat mensen van buiten de randstad vaak niet veel verder komen dan de route tussen centraal station en de Hooters om vervolgens de tram te pakken naar het Thorbecke en Rembrandtplein. Het lelijkste stukje stad. Ze zouden toch eens de Pijp in moeten lopen met alle leuke kroegen en de albert Cuypmarkt. Loop de grachten eens op om oude cultuur op te snuiven.
Amsterdam voor insiders
Wat dat betreft zou het hele gebied tussen CS en laten we zeggen de Munt als visitekaartje van de stad een grote opfrisbuurt verdienen.
Die geest heb ik ook wel hoorquote:Op maandag 20 maart 2006 10:39 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik heb ook geen reden om buiten Rotterdam te komen (behalve als ik naar mijn ouders ga dan). Maar ik reis graag en kom graag in andere steden. Verandering van spijs doet eten. Maar dat is misschien onze open handelsgeest..
[..]
Het valt me gewoon erg op. Hagenezen gebruiken "kanker" alleen als stopwoord. Voor de rest vind ik persoonlijk het leukste volk binnen de Randstad. Den Haag zou na Rotterdam mijn tweede stad binnen de Randstad zijn...
Verhuis dan gewoon lekker naar Utrechtquote:Op maandag 20 maart 2006 10:48 schreef Relmarokkaan het volgende:
Amsterdam![]()
Alleen moeten er wat meer Marokkanen wonen.
Zo ben ik zelf in ieder geval niet. Maar ik ben dan ook geen ras-Rotterdammer.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:45 schreef HeatWave het volgende:
Neem Deelder en gerard cox, die lopen OOK alleen maar te zeiken over Amsterdam, maar komt er iets POSTIEFS over hun eigen stad uit de bek? Heel sporadisch misschien.
het is en blijft een (onterecht?) minderwaardigheidscomplex..
Ik denk dat de hierboven genoemde 9 straatjes hoog scoren op mijn lijst meest favo buurt. Maar ook de pijp en de buurt richting entrepodok doen het goed. Ik woon zelf op het Javaeiland. Mooie architectuur en veel ruimte. Het moet alleen nog een beetje gaan leven.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk de buurten om het centrum heen nog het leukste. Van de Jordaan tot het sjieke Zuiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |