Ja, Mayīm vindt ik niks die andere twee kunnen bestquote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
iemand het lef om commentaar te geven?
Julia en Noa zijn leuke namen.. zou ik zelf ook kunnen kiezen!quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Mijn dochters heten Mayīm Noä en Julia iemand het lef om commentaar te geven?
Kom maar op !
Kan best, maar waarom toch die trema's? Dat is dus 'uniek'. Op een niet-goede manier.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Kom maar op !
Mijn oudste zoon heet Storm, een naam waarmee hij gepest ZOU KUNNEN worden, maar dat gebeurd dus nietquote:Op dinsdag 18 januari 2005 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je opzettelijk je kind de wereld instuurt met een naam waarvan je WEET dat hij/zij er de komende 20 jaar mee gepest zal worden, dan ben je een ouder van lik-me-kutje
En dat vind ik ervan
Maar denk je ook aan het belang van degene die honderd jaar lang met die naam door de wereld moet?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef harlingen het volgende:
Als wij een dochter krijgen gaan we haar Bjork noemen en als het een zoon is Jente. Wat is daar nu mis mee? Het zijn mijn kinderen en ik heb het recht een naam voor haar uit te kiezen.
Maak me er ook verder niet druk om wat anderen ervan vinden. Het gaat er toch om dat jij en je partner het er over eens zijn?
Ach, wat een trauma zal dit haar opleveren. Heb je ook zoveel medelijden met het meerendeel van de mensen met een Arabische / Aziatische etc. achtergrond?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Mayīm.... Dat kind zal haar naam dus altijd en overal vier keer opnieuw moeten spellen voordat mensen het goed gaan schrijven![]()
Je spreekt het uit als majiem.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Mayīm.... Dat kind zal haar naam dus altijd en overal vier keer opnieuw moeten spellen voordat mensen het goed gaan schrijven![]()
Handig gedaan
Het is natuurlijk van naam tot naam verschillend. Als je nog maar aan iets kan zien dat het een naam is, dan ben je al een eind. En Jette zal je idd heus niet vaak opnieuw hoeven spellen. Maar waar het mij om ging, is dat ik het schandalig vind om je kind maar een of andere idiote naam te geven zo van "kijk mij eens bijzonder doen". Hoe zou je het vinden om als "Toy Travis" bijvoorbeeld naar de middelbare school te gaan en constant "Speelgoedje Travestiet" genoemd te worden? Dat zijn gewoon dingen, die zie je aankomen. Da's gewoon niet fijn voor zo'n kind.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:43 schreef harlingen het volgende:
[..]
Ach, wat een trauma zal dit haar opleveren. Heb je ook zoveel medelijden met het meerendeel van de mensen met een Arabische / Aziatische etc. achtergrond?
Neuh, gewoon van de TV gepiktquote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:56 schreef lotje11 het volgende:
Jaromir. Zeker de eerste lezers van tolkien ofzo?
Dank zij jou gaat die arme knul straks als Maas Kopkaas door het leven.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:15 schreef Deetch het volgende:
Vervolgens zijn we uitgekomen op Maas want het enige wat ik daar op kon bedenken was Maas is de baas en dat is natuurlijk altijd goed.
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:54 schreef B4CO het volgende:
Ik ga mijn kinderen Conflict en BrauN noemen en als t een meisje wordt Dirkh
Ligt er sneeuw, Storm?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:11 schreef Avani het volgende:
Op zich niks mis met unieke namen, maar een beetje gangbaar mag het ook wel zijn. Storm vind ik dan nog wel weer leuk
Ja, zo staat het weer raar.quote:
Bij Storm moet ik gelijk aan Debiteuren/Crediteuren denkenquote:
Mis, mis, niet echt iets, behalve dat Jente vaak voor meisjes gebruikt wordt en me dat niet handig lijkt. Maar inderdaad; jouw kids.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef harlingen het volgende:
Als wij een dochter krijgen gaan we haar Bjork noemen en als het een zoon is Jente. Wat is daar nu mis mee? Het zijn mijn kinderen en ik heb het recht een naam voor haar uit te kiezen.
"Volgens mij is het een wervel, Storm"quote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:21 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Bij Storm moet ik gelijk aan Debiteuren/Crediteuren denken
Ja, wel als ze hier in Nederland komen wonen en overal 40x hun naam moeten spellen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:43 schreef harlingen het volgende:
[..]
Ach, wat een trauma zal dit haar opleveren. Heb je ook zoveel medelijden met het meerendeel van de mensen met een Arabische / Aziatische etc. achtergrond?
Storm is ook leuke naamquote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:05 schreef Avani het volgende:
[..]
Ja, zo staat het weer raar.Maar toch blijf ik het een leuke naam vinden
![]()
Jente is Noors (of Deens) voor meisjequote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:36 schreef harlingen het volgende:
Maak me er ook verder niet druk om wat anderen ervan vinden. Zolang mijn vriendin en ik het er maar over eens zijn.
Nou, in elk geval handig als ie travestiet wil wordenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 21:19 schreef mallemeid het volgende:
[..]
Jente is Noors (of Deens) voor meisje
Ben iig nog nooit iemand tegengekomen die zo heet.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 21:55 schreef amornl87 het volgende:
vinden jullie Amor een hele unieke naam?
Behalve als je een naam hebt die LIJKT op iets wat makkelijk te spellen is. Dan denk je gewoon: "Ouders, waarom? Doe normaal!"quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:00 schreef Migwi het volgende:
Oh, en om een kind een naam te geven die voor problemen zorgt met opschrijven is geen probleem en daar houdt echt niemand een trauma aan over. Ik heet Michael en je wilt niet weten hoeveel mensen niet weten hoe je dat moet schrijven. Dus een naam met aparte spelling is gewoon okay hoor.
Mats is dan wel weer een betrekkelijk normale naam, volgens mij. Zweeds, geloof ik.quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:32 schreef Toeps het volgende:
Ik heb ooit een geboortekaartje gezien van een jongetje genaamd Mats. Ahhhh.
Mads is dan ook weer een Deense naam... Vind het allemaal maar een beetje overdreven. MIsschien dat als tweede of derde naam ik iets creatiefs zou doen...quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:32 schreef Toeps het volgende:
Ik heb ooit een geboortekaartje gezien van een jongetje genaamd Mats. Ahhhh.
Het lijkt wel alsof sommige mensen er aan voorbij gaan dat het een mens is, die je die naam geeft. Het is niet je hamster, en het is ook niet alleen maar leuk voor je geboortekaartje.
Het lijken de X-Men wel....quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:41 schreef anneja het volgende:
<knip>
En dat mijn buurmeisje Fee heet en dat bij mijn zoon in de klas een Storm en een Wolf zitten vind ik ook niet vreemd meer. Zou zelf mijn kinderen zo niet noemen, maar ze worden niet gepest ofzo.
Ja, in Zweden misschien...quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mats is dan wel weer een betrekkelijk normale naam, volgens mij. Zweeds, geloof ik.
Maar als ik dan hoor over mensen die hun kids Frodo en Arwen noemen...
V.
Maikelquote:Op woensdag 19 januari 2005 10:02 schreef releaze het volgende:
het was geloof ik ook een poos hip om kinderen een engelse naam te geven maar die dan te spellen op z'm nederlands ofzo... keetie. remon.
Ben je een 17-jarig gothic meisje, heel toevallig?quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:46 schreef amornl87 het volgende:
namen mogen wat mij betreft zo uniek mogelijk![]()
Jaquote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Kom maar op !
Zeg, we leven hier niet in de wereld van The Lord of the Rings. Hier hebben we te maken met ambtenaren die al die namen moeten verwerken in bevolkingsregisters en andere belangrijke bestanden. Houdt daar ook een beetje rekening mee, ja.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:46 schreef amornl87 het volgende:
Ik vergelijk het graag met mijn wonen op de Rododendronstraat, maar dan nog erger.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 19:06 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, wel als ze hier in Nederland komen wonen en overal 40x hun naam moeten spellen.
Eh ja. Waarom Mayīm Noä en waarom trema's terwijl ze niet nodig zijn?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Kom maar op !
Nou neequote:Op woensdag 19 januari 2005 15:46 schreef amornl87 het volgende:
Volgens mij kun je je voornaam sowieso aanpassen. Dat hoef je niet ergens officieel te doen geloof ik.quote:Op woensdag 19 januari 2005 16:21 schreef Renesite het volgende:
Ach, ouders moeten het zelf weten, zodra het kind achtien is kan hij een naamswijziging doen toch?
Julia, oke, maar Mayīm Noä? Mijn God, waar staat dat voor en wat heeft het voor zin om zo'n naam te geven?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Kom maar op !
Dat is echt totale onzin, dat je met zo'n naam zoiets kunt verwachten... Kinderen zijn bijzonder creatief als het gaat om rijmpjes op namen verzinnen. Ik denk niet dat er een naam bestaat waar ze niets op kunnen bedenken... Probeer het zelf maar eens.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:01 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ken trouwens een meisje dat Nona heet, ze werd op school altijd Nanoseconde genoemd. Slaat nergens op, weet ik, maar met zo'n naam kun je wel iets verwachten.
Ik vind ze best leuk, maar niet zo origineel. Alleen Mayīm snap ik niet zo: waarom een trema op de i? Fonetisch gezien is het overbodig, omdat de y tussen a en i al een scheiding van klinkers teweegbrengt. Dus ķf die ī moet een aparte uitspraak hebben ķf hij staat daar voor jan doedel.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Kom maar op !
Iets te veel Koning van Katoren gelezen? Dat is de enige plek, waar ik die naam ooit heb gezien of gehoord oid.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:47 schreef kaputwiehund het volgende:
Vriend van me heeft z'n zoontje Stach genoemd. Ik vind het niet eens zo gek
quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:21 schreef Sjakie01 het volgende:
Kregen we vorige week een geboorte kaartje thuis van een oude werknemer. Een nieuwe dochter genaamd Kakky OMFGMag ik haar nou onderschijten?
jaja, allemaal gehoord op school...quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:12 schreef es70 het volgende:
[..]
Yvetje - kadetje - korketje- sletje
De voormalige buren van mijn oom en tante heten Nico en Tine. Ze rookten beide als een trein. Drie keer raden hoe ze genoemd werden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:01 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Julia, oke, maar Mayīm Noä? Mijn God, waar staat dat voor en wat heeft het voor zin om zo'n naam te geven?
Ik ken trouwens een meisje dat Nona heet, ze werd op school altijd Nanoseconde genoemd. Slaat nergens op, weet ik, maar met zo'n naam kun je wel iets verwachten.
Nu moet ik toch ff goed hard lachenquote:Op donderdag 20 januari 2005 12:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Frodo? Zo zou ik mijn goblin noemen.
En na een Legolas komt zeker een Playmolas?quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je vergeet Paris...quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
Quote de fim Troy: Noem je kind Ajax, Myrridian of Briseis.
In Belgie heten de kinderen nogal eens Achilles of Hector...
Zo iemand kun toch moeilijk serieus nemen...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:36 schreef Toeps het volgende:
Net op TV: De woordvoerster van het OM: Dop Kruimel.
omg omg OMFG!quote:
Ik vind het een beetje vreemde naam, maar als dat in België niet zo is, is het niet zo'n probleem lijkt me.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:28 schreef ralphk het volgende:
Wij hebben onze nu 6 maanden oude zoon Seppe genoemd.
We wonen nu een tijdje in Belgie en daar is het een van de populairste namen, onze familie en vrienden in Nederland hadden er nog nooit van gehoord.
Benieuwd wat jullie ervan vinden?
Hmm, dacht dat die belgen redelijk goed in taal waren altijd.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:28 schreef ralphk het volgende:
We wonen nu een tijdje in Belgie en daar is het een van de populairste namen, onze familie en vrienden in Nederland hadden er nog nooit van gehoord.
Met zo'n naam, dan krijg je op den duur vanzelf grootheidswaan.. "Ik ben Elite!"quote:
A dat moet ik ook , voor mij is het trouwens geen probleem hoorquote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Handig gedaan
Voor mij nummer 44 met bami, sambal en kroepoek graagquote:Op zaterdag 22 januari 2005 05:59 schreef Kiwi-Doos het volgende:
LEI
SJENG
Dat zijn gewoon de beste namen
Ik stond ook wel zo te kijken van WTF?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:49 schreef Migwi het volgende:
[..]
omg omg OMFG!
Dat meen je toch niet serieus he?
Want dat kan ECHT niet
Ik zou zo iemand gewoon kei hard uitlachen, sorry hoor, maar damn.
Seppe is een heel fatsoenlijke naam. Niet mijn smaak, maar daarom loopt je kind er nog niet mee voor lul. In tegenstelling totquote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:28 schreef ralphk het volgende:
Storm is veel mooier dan Michael en de naam is toch niet zo abnormaal meer. Ik wil mn zoontje ook zo noemen en mn dochter Wolke.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:40 schreef es70 het volgende:
[..]
Mijn oudste zoon heet Storm, een naam waarmee hij gepest ZOU KUNNEN worden, maar dat gebeurd dus niet. Ondanks het feit dat wij de naam mooi en stoer vinden, hebben we ons wel degelijk beseft wat er zou kunnen gebeuren. Vandaar dat hij dus een 'gangbare' tweede naam heeft gekregen, als hij aangeeft Michael genoemd te worden
. Tot die tijd is het Storm.
De andere kinderen heten: Nina Fabiënne, Kyran David en Romek Bernardus.
Ik kan je garanderen dat dat irritant gaat worden. Erik (met een k) blijkt al te moeilijk te zijn voor driekwart Nederland. Laat staan de rest van mijn namen. Ik neem niet eens meer de moeite het te zeggen of te spellen, ik laat gewoon mijn I.D.-kaart zien.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:43 schreef harlingen het volgende:
[..]
Wolke???quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:01 schreef Keios het volgende:
[..]
Storm is veel mooier dan Michael en de naam is toch niet zo abnormaal meer. Ik wil mn zoontje ook zo noemen en mn dochter Wolke.
Eh... sorry hoor... maar.. MEEN je dit?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
mijn kleintjes heten: Lars, Lumie, Hema, Kai-Uwe en Borkum
En meen je dit!? Wat een belachelijke naamquote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Ooit iemand kennen geleerd die had hippy ouders en zijn naam was Klaver-Jan
Oh gelukkig, ik hoopte al dat het zoiets zou zijnquote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
ja, maar het zijn geadopteerde ijsberen.
Toen ik je reactie las, was ik in de verleiding om te beginnen over mijn Finse Exvrouw, maar ja, dan zou ik mijn ijsberen te kort doen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh gelukkig, ik hoopte al dat het zoiets zou zijn
Ik dacht even dat jij ook ging zeggen dat je ze daar verwekt had...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
mijn kleintjes heten: Hema en Borkum
In het Mandarijns moet vast wel een teken bestaan voor 'de staart van een aap'quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:19 schreef Keios het volgende:
Er stond vandaag een berichtje in de krant over een Chinees die zn kind @ wou noemen. Maar de naam is afgewezen omdat er in China een wet bestaat die zegt dat je iedere naam in het oude Mandarijns moet kunnen vertalen.
Sterker nogquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:28 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik dacht even dat jij ook ging zeggen dat je ze daar verwekt had...
En je naam is?quote:Op zondag 23 januari 2005 00:03 schreef groggy het volgende:
een unieke naam is toch juist leuk. ik spreek zelf uit ervaring! een keer niet klaas, piet of henk. Al geef ik toe dat je ook niet moet gaan doorschieten naar een naam die absurd is. En wat betreft hettien keer moeten herhalen van je naam, tja dat is soms lastig maar het heeft ook voordelen.
als een meisje aan mij vraagt hoe ik heet heb je direct een gesprekonderwerp dat het een apparte/mooie/nog nooit gehoorde naam is!
ik denk dat die vader een verstokte fan is van het spel uit de jaren '80quote:
Nee, de condoom was gescheurd...quote:Op zondag 23 januari 2005 09:48 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
ik denk dat die vader een verstokte fan is van het spel uit de jaren '80
Als wij ooit een jongen krijgen noemen we hem gewoon Troy, is ook een leuke naam.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
Quote de fim Troy: Noem je kind Ajax, Myrridian of Briseis.
In Belgie heten de kinderen nogal eens Achilles of Hector...
Ach, dat heb ik bij de meeste Engelse namen in Nederland.. Klinkt gewoon niet.quote:Op zondag 23 januari 2005 11:51 schreef Toeps het volgende:
Febe is de mislukte versie van Phoebe. Maar ook Phoebe moet je niet doen in Nederland, dat klinkt gewoon niet.
komt er nog van dat als je je kind Pieter, Paul of Marie noemt dat de buurtgenoten je voor racist uitmaakt omdat je hollandse namen kiest.quote:Op zondag 23 januari 2005 11:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Mijn broer heet Piet, en volgens mijn moeder vonden de buurtkinderen dat 21 jaar geleden al een gekke naam, wie noemde zijn kind nu Piet ? Het verbaast me dus niks dat steeds minder kinderen een Oud-Hollandse voornaam krijgen.
Al eerder gepost ergens: een jongetje dat Joey heet. Behalve dan dat je het uitspreekt als Joo-wie in plaats van Djoo-wie. Staat gewoon erg dom, net als "Neikel" (Nigel), "Mauwreen" (Maureen) en "Sjoelie" (Julie).quote:Op zondag 23 januari 2005 11:53 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ach, dat heb ik bij de meeste Engelse namen in Nederland.. Klinkt gewoon niet.
Vooral als de ouders het verkeerd uitspreken, ik neem aan dat je je kind een naam geeft die je zelf kan uitspreken..
Max is echt heel, heel erg alledaags.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:47 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
En meen je dit!? Wat een belachelijke naam
Ik zou mijn kinderen (voor een jongen) Max, Fabian of Julien noemen. Niet alledaags, maar echt raar is anders.
Je hoopt op een bepaald soort schoonzoon?quote:Op zondag 23 januari 2005 12:11 schreef Natalie het volgende:
Schaap is ook een unieke naam! En als als we een tweede kind krijgen dan noemen we hem/haar Geit. "
"Jim"quote:Op zondag 23 januari 2005 12:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Al eerder gepost ergens: een jongetje dat Joey heet. Behalve dan dat je het uitspreekt als Joo-wie in plaats van Djoo-wie. Staat gewoon erg dom, net als "Neikel" (Nigel), "Mauwreen" (Maureen) en "Sjoelie" (Julie).
Jorik is wel te doen idd. Beter dan een combi ā la Handirk ofzoquote:Op zondag 23 januari 2005 13:09 schreef Schorpioen het volgende:
Mijn ene opa heette Johan, mijn andere opa Dirk. Dus toen mijn broer geboren werd, kreeg hij de namen Johan Dirk. Maar dat is ook zo klompendanserig dus is het Jorik geworden. Vind ik best een coole naam, heb nog maar heel weinig mensen met die naam ontmoet, eigenlijk maar 2 tot nu toe. En 1 van die 2 zit op fok.
Yorrick zie je wel vaker maar dat is uit een verhaaltje van schudspeer.
("Alas, poor Yorrick, he's dead")
Geloof dat jij niet moet zeuren over kinderen die geflipte namen krijgenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:04 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik ken een jongen die Witte heet. Die scheen er wel eens te zijn uitgestuurd in de klas omdat een invalkracht dacht dat hij in de maling genomen werd..
Een meisje dat Wobke heet..en een Lobke, oja en ECHT waar ik ken ook een meisje dat Moefke heet, nou weet ik niet of ik dat zo goed geschreven heb maar zo wordt het wel uitgesproken.
En we kregen hier thuis een keer een geboortekaartje van een Daniel, spreek uit Da-nielen een Niniek Vernanda ofzo.
Ik vind de meeste friese namen ook echt niet om aan te horen.. Auke, Tjitse, Wietse enzo![]()
quote:Ikzelf zou mijn dochters Luna Juliette en Indy Madeleine noemen.
't Enige wat ik hoop is dat die hype snel voorbij is en ouders hun kind weer een normale naam gaan geven.quote:Op zondag 23 januari 2005 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Je hoopt op een bepaald soort schoonzoon?
![]()
welke hype?quote:Op zondag 23 januari 2005 14:44 schreef Natalie het volgende:
't Enige wat ik hoop is dat die hype snel voorbij is en ouders hun kind weer een normale naam gaan geven.
Wil ik wel eens weten wat er volgens jou geflipt is aan Luna en Indy??!quote:Op zondag 23 januari 2005 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof dat jij niet moet zeuren over kinderen die geflipte namen krijgen
[..]
Niks: www.indymedia.nl Leuk zo'n label aan je koter. De toekomst is links!quote:Op zondag 23 januari 2005 15:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Wil ik wel eens weten wat er volgens jou geflipt is aan Luna en Indy??
Het zou een beetje apart zijn als unieke namen op een lijst van de meest gegeven namen terechtkwamen. Dat is eigenlijk per definitie onmogelijk. Nogal een denkfout om die lijst er bij te halen; na 1000 Toy Travisjes is die naam ook niet uniek meer, maar juist een heel gangbare.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:51 schreef Herald het volgende:
[..]
welke hype?
Top 20 jongensnamen:
01 Sem
02 Daan
03 Thomas
04 Tim
05 Lars
06 Lucas
07 Bram
08 Milan
09 Max
10 Jesse
11 Niels
12 Thijs
13 Nick
14 Stijn
15 Sam
16 Luuk
17 Ruben
18 Tom
19 Daniël
20 Jasper
top 20 meisjesnamen:
01 Sanne
02 Lotte
03 Emma
04 Anne
05 Iris
06 Anna
07 Julia
08 Femke
09 Lisa
10 Amber
11 Fleur
12 Britt
13 Eva
14 Isa
15 Anouk
16 Noa
17 Maud
18 Sophie
19 Naomi
20 Floor
bron: http://www.svb.nl/nl/regelingen/kinderbijslag/kindernamen/index.jsp
Ik zou het eerder omdraaien, MK. Of je het stom of leuk vindt klinken daargelaten; rare/vreemde namen zijn het sowieso. Ik heb ze in ieder geval nog nooit eerder gehoord.quote:Op zondag 23 januari 2005 15:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Wil ik wel eens weten wat er volgens jou geflipt is aan Luna en Indy??!
Je kan de namen stom vinden, maar raar zijn ze niet hoor.
Heb ik je soms op je ziel getrapt omdat ik zei dat ik Friese namen niet mooi vond ofzo?
Kom jij toevallig uit de buurt van Alkmaar ?quote:Op zondag 23 januari 2005 13:04 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik ken een jongen die Witte heet. Die scheen er wel eens te zijn uitgestuurd in de klas omdat een invalkracht dacht dat hij in de maling genomen werd..
Een meisje dat Wobke heet..en een Lobke, oja en ECHT waar ik ken ook een meisje dat Moefke heet, nou weet ik niet of ik dat zo goed geschreven heb maar zo wordt het wel uitgesproken.
En we kregen hier thuis een keer een geboortekaartje van een Daniel, spreek uit Da-nielen een Niniek Vernanda ofzo.
Ik vind de meeste friese namen ook echt niet om aan te horen.. Auke, Tjitse, Wietse enzo![]()
Ikzelf zou mijn dochters Luna Juliette en Indy Madeleine noemen. Voor jongens vind ik Mick, Merlijn en Jerom erg leuke namen.
Ik zie je kinderen al in de buurt Luna-tik en Indy-media worden genoemt.quote:Op zondag 23 januari 2005 15:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Wil ik wel eens weten wat er volgens jou geflipt is aan Luna en Indy??!
Je kan de namen stom vinden, maar raar zijn ze niet hoor.
Heb ik je soms op je ziel getrapt omdat ik zei dat ik Friese namen niet mooi vond ofzo?
Ach nee joh, Luna is zo'n zogenaamd exclusieve naam van de laatste 5 jaar voor de wat hoger opgeleide persoon ("het betekent Maan"), en Indy zweeft daar ook ergens rond. Beide niet eens zo speciaal dus.quote:Op zondag 23 januari 2005 18:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou het eerder omdraaien, MK. Of je het stom of leuk vindt klinken daargelaten; rare/vreemde namen zijn het sowieso. Ik heb ze in ieder geval nog nooit eerder gehoord.
Doet me denken aan een geinig verhaal wat een vriendin van me vertelde. Ik weet het niet exact meer, maar het kwam hierop neer voorzover ik het nog weet:quote:Op zondag 23 januari 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Witte is nauwelijks raar te noemen, is een beroemde romanfiguur, van Louis Paul Boon
Nee ik kom niet uit de buurt van Alkmaar, in de verste verte niet hoor. Hoezo dan? Heb ik kaknamen ofzo neergezet?quote:Op zondag 23 januari 2005 18:48 schreef hallo_mensen het volgende:
[..]
Kom jij toevallig uit de buurt van Alkmaar ?
quote:Op zondag 23 januari 2005 19:14 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Nee ik kom niet uit de buurt van Alkmaar, in de verste verte niet hoor. Hoezo dan? Heb ik kaknamen ofzo neergezet?
Heb je zelf niet door dat het kaknamen zijn? Niet dat daar altijd wat mis mee is, natuurlijk. Maar Mick moet op zijn minst wel hockey spelen, en Merlijn moet naar de toneelschool of iets in die richting.quote:Ikzelf zou mijn dochters Luna Juliette en Indy Madeleine noemen. Voor jongens vind ik Mick, Merlijn en Jerom erg leuke namen.
quote:Op zondag 23 januari 2005 19:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Doet me denken aan een geinig verhaal wat een vriendin van me vertelde. Ik weet het niet exact meer, maar het kwam hierop neer voorzover ik het nog weet:
Een collega van haar pa, jaren geleden, heette Neger van zijn achternaam en was blank. Op de een of andere zakelijke conferentie ontmoet hij een zwart iemand die zich voorstelt als Blank/Blanke (iets in die richting). Toen de blanke Neger zijn naam prijsgaf, was de zwarte Blanke niet amused met deze, in zijn ogen, bijzonder matige grap. Hij werd een beetje boos, en het heeft een discussie tot gevolg gehad en het tevoorschijn halen van een identiteitsbewijs van de blanke Neger voordat hij en de zwarte Blanke een normaal gesprek konden voeren.
als unieke namen uniek zijn is het toch ook geen hype. Unieke namen vallen op, maar het merendeel van de ouders geeft hun kind een gewoon gangbare naam. Wat is de hype dan? Dat 1 op de 16 miljoen personen Toy Travis heet? Of dat elk 41ste geboren kind een unieke naam heeft?quote:Op zondag 23 januari 2005 18:36 schreef heiden6 het volgende:
Het zou een beetje apart zijn als unieke namen op een lijst van de meest gegeven namen terechtkwamen. Dat is eigenlijk per definitie onmogelijk. Nogal een denkfout om die lijst er bij te halen; na 1000 Toy Travisjes is die naam ook niet uniek meer, maar juist een heel gangbare.
Dat steeds meer mensen een unieke naam verzinnen. Dan krijg je dus niet 60 keer Kees, ook niet 60 keer Toy Travis, maar een keer Toy Travis, een keer Broekspijp en een keer Monitor.quote:Op zondag 23 januari 2005 20:46 schreef Herald het volgende:
[..]
als unieke namen uniek zijn is het toch ook geen hype. Unieke namen vallen op, maar het merendeel van de ouders geeft hun kind een gewoon gangbare naam. Wat is de hype dan? Dat 1 op de 16 miljoen personen Toy Travis heet? Of dat elk 41ste geboren kind een unieke naam heeft?
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Jaromir is een gewone Poolse / Tsjechische naam
"Storm, Wolke! Binnenkomen!"quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:01 schreef Keios het volgende:
Storm is veel mooier dan Michael en de naam is toch niet zo abnormaal meer. Ik wil mn zoontje ook zo noemen en mn dochter Wolke.
Lekker weertje vandaag he, Storm?quote:Op maandag 24 januari 2005 00:43 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
"Storm, Wolke! Binnenkomen!"please tell me you're kidding..
...maar waarom vraag je dat, Scheurend Rubber?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 10:17 schreef Mwanatabu het volgende:
Of een stel dat hun zoon "Duin" wilde noemen, aangezien het jochie het gevolg was van een krikpartij in een duinpan. I'k wíl zoiets niet eens uitleggen aan mijn kind ("Tja, ik wíst gewoon dat het raak was daar").
Ja alleen komt het vaker voor als bijnaam. Zo weet ik een aantal mensen te noemen die ze van vroeger uit de Witte noemden en dat soort bijnamen komen nog veel vaker voor. Van die echte degelijke ouderwetse bijnamen. Met nog een lidwoord erbij. Die maak ik bij leeftijdsgenoten iets minder mee.quote:Op zondag 23 januari 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Witte is nauwelijks raar te noemen, is een beroemde romanfiguur, van Louis Paul Boon
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens mij zijn Amber, Madelief, Merel, Iris, Roos redelijk normale nederlandse namen.quote:Op maandag 24 januari 2005 00:51 schreef heiden6 het volgende:
Lekker weertje vandaag he, Storm?
Ik vind eigenlijk elke naam vreemd die direct een betekenis heeft die in het woordenboek staat. Een merel is een vogelsoort. en dat is meer dan voldoende.![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mats is dan wel weer een betrekkelijk normale naam, volgens mij. Zweeds, geloof ik.
V.
Nou vraag ik me af: Wat is er mis met Frodo als naam? Is een gewone oud-germaanse naam hoor.quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nee, ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op maandag 24 januari 2005 15:04 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens mij zijn Amber, Madelief, Merel, Iris, Roos redelijk normale nederlandse namen.
En ook namen uit een bepaalde streek of land vind ik niet echt vreemd of raar, zoals Wietske en Foppe of Mehmet en Dunya e.d.
Maar ik doelde met dit topic op die specifieke "uniek om het uniek zijn" namen, wat soms zulke rariteiten oplevert, dat je denkt van.. tja moet dan nou?
quote:Op maandag 24 januari 2005 15:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
[..]
...blablabla... Frodo Peregrin Meriadoc ..blablabla...
Het repertoire van Falco als voornamen?quote:Op maandag 24 januari 2005 15:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nou vraag ik me af: Wat is er mis met Frodo als naam? Is een gewone oud-germaanse naam hoor.
Ik kan (en zal) niet beweren dat ik alle namen die ik in dit topic heb zien voorbijkomen ontegensprekelijk mooi vind, maar laat de kinderen (en hun ouders) met deze namen alsjeblieft een beetje in hun waarde.
Mijn kinderen heten voluit Daphne Annick Frédérique, Falco Amadeus Jeanny en Frodo Peregrin Meriadoc. Aangezien de tweede en derde voornaam feitelijk nooit worden gebruikt, behoudens in officiële papierbende van de overheid, zie ik niet in dat men daar last van zou kunnen hebben.
Zoals gewoonlijk, krijg je wel vaker commentaar op die namen dan?quote:Maar, uiteraard, zoals gewoonlijk, zal het wel weer allemaal aan mij liggen.
Prachtig!quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Kom maar op !
Volgens mij is Frodo vorig jaar geboren. Herinner me de hele discussie in OUD namelijk nog. En nee, ik vind het ook allesbehalve mooi. Misschien als er een normale naam achter had gestaan, had ie in elk geval nog kunnen kiezen.quote:Op maandag 24 januari 2005 19:04 schreef doppelgänger het volgende:
En Frodo Peregrin Meriadoc.. tja.. je had het succes van de Lord of the Rings films destijds niet kunnen voorzien, maar zit je zoon tegenwoordig ong. op de basisschool?toch niet op de middelbare school hoop ik voor hem
![]()
![]()
![]()
Wat heerlijk kleingeestig weer.quote:Op donderdag 20 januari 2005 07:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zeg, we leven hier niet in de wereld van The Lord of the Rings. Hier hebben we te maken met ambtenaren die al die namen moeten verwerken in bevolkingsregisters en andere belangrijke bestanden. Houdt daar ook een beetje rekening mee, ja.
Mensen die hun kind Milan of Noa noemen in de veronderstelling dat het een originele, niet alledaagse naam isquote:Op zondag 23 januari 2005 14:51 schreef Herald het volgende:
[..]
welke hype?
Top 20 jongensnamen:
08 Milan
top 20 meisjesnamen:
16 Noa
bron: http://www.svb.nl/nl/regelingen/kinderbijslag/kindernamen/index.jsp
Ik heb ooit eens heel vaag een Meike gekend, en die noemde ik ook structureel Maaike tot ik wist dat het anders gespeld werd. Ze zei er niets van, en ik had gewoon Maaike verstaan.quote:Op maandag 24 januari 2005 20:50 schreef tulpje6 het volgende:
Mijn ouders zullen nog wel gedacht hebben met mijn naam een niet al te moeilijke naam te hebben uitgezocht, maar laat nou niemand de naam 'Meike' kennen.....
Overal waar ik kom en mezelf voorstel kent men de naam niet en/of verstaat men mij verkeerd en wordt ik (want die namen kent men wel, moeilijk ook: luisteren) 'Maike/ Maaike/ Mieke' genoemd (zelfs als ik erbij zeg 'met korte ei').
Echt, ik sta verbaasd als men mijn naam wel in 1 keer goed uitspreekt.
Zelfs als mijn naam staat uitgespeld op papier en men mijn naam van blad leest lezen ze 'Maike' terwijl er gewoon 'Meike' gespeld staat en ze toch ook gewoon een 'eitje' bestellen en geen 'aitje' ('wat ben jij een aikel zeg' hehe).
En zelfs mn (ex)vriend noemt me nog Maike (leuk dus, als hij me voorstelt, krijgen ze meteen de verkeerde naam mee 'en dit is mijn vriendin Maike').
Overal in systemen sta ik te boek als 'Maike' Of 'Maaike' Of 'Mieke' terwijl ik dan toch heb gezegd 'met korte ei' of 'de maand mei met K-E erachter'.
Ook zo irritant: in het buitenland is mijn naam al helemaaaaaal onuitspreekbaar. Dan heet ik dus maar Micky, Mike, Mikia en dergelijke. tis niet echt de meest praktische naam als je je kind op wilt voeden als wereldburger/ reiziger zeg maar.....
En ja ik vind het jammer dat je mijn naam nooit terugvind op naamuitlegkaartjes, tandenborstels en andere ludieke dingen met naam, stickers, pennen etc. (vooral toen dat vroeger in mijn basisschooltijd in was en ik vriendinnen had met wel hollandse namen).
Misschien dat men in Friesland of zo mn naam nog wel normaal kan uitspreken maar zelfs dat betwijfel ik.
Maargoed het leuke aan een originele naam is wel dat er in de klas of op je werk niet nog 2 anderen zitten met dezelfde naam en dat je es blij verrast bent als iemand hetzelfde heet als jij en dus in hetzelfde schuitje zit hehe (al heb je dan wel weer meerdere varianten van mijn naam: Mijke -komt meer voor denk ik dan Meike- en Meyke).
blijkbaar......nouja apart.....eerder onuitspreekbaar dan...tis niet zo dat ie bijna nergens voorkomt want in Duitsland of Friesland zullen vast wel een paar Meike's rondlopen.quote:Op maandag 24 januari 2005 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ken ook een Meike, is dat zo'n aparte naam dan
Syd. En dan niet als afkorting van Sydney ofzo...quote:
Ik ken de naam Syd wel maar dat werd uitgesproken als Sidd. Hoe wil jij het dan? Sijd?quote:Op maandag 24 januari 2005 22:35 schreef brighton het volgende:
Syd. En dan niet als afkorting van Sydney ofzo...
En met rare spelling bedoel ik, 't heeft maar drie letters en dan toch nog op zoveel manieren fout: sit, cid, sid, syt. En ook de uitspraak is nog wel eens een probleemMaar ach, er zijn ergere dingen. Travis Toy ofzo...
Nee, maar het is gewoon de mannelijke variant van Bente. Een Germaanse naam.quote:Op maandag 24 januari 2005 21:55 schreef Credence het volgende:
Ik zat een paar jaar geleden bij een Bent in de klas. Heeft iemand hier ooit van de naam Bent gehoord? :s
Nee wordt ook uitgesproken als Sidd...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:51 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Ik ken de naam Syd wel maar dat werd uitgesproken als Sidd. Hoe wil jij het dan? Sijd?
Das wel vriendelijk!quote:
He, ik heet Arwen, al 25 jaar dus ver voor de hype van de film! Ik vind het overigens wel een 'normalere' naam dan Frodo, maar dat komt ook omdat ik een kat kende die Frodo heette.quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Dat, of wat dacht je van Kweniewiepapawas of Papaliemegaanquote:Op maandag 7 maart 2005 11:43 schreef Toeps het volgende:
Youandi betenkent dan dus eigenlijk: Alleenstaandemoeder?
Dat valt wel mee, al hoor je het niet vaak. Merijn hoor je wel vaker.quote:Op maandag 7 maart 2005 12:10 schreef Heatseeker het volgende:
Ik ben gestraft met de naam Marijn![]()
En nee, ik ben niet vrouwelijk!!
En?quote:Op maandag 7 maart 2005 12:10 schreef Heatseeker het volgende:
Ik ben gestraft met de naam Marijn![]()
En nee, ik ben niet vrouwelijk!!
Ik dacht cab Mauric Chavezz.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:21 schreef Logician het volgende:
mijn oudste zoontje heet Chavez (sjav-es) (dit was trouwens nog voordat die president in opspraak kwam) tijdens mijn zwangerschap stuitte ik op het verhaal van een vrijheids strijder Cesar Chavez, ik vond het een erg mooie naam, en verhaal, ik heb er dan ook geen spijt van, hij is er (gelukkig?) nooit mee gepest. (ik denk eig. dat de namen joep op jeroen meer pesten tot gevolg zou kunnen hebben) Mijn andere kinderen heten Tomas en Jasper, dit vooral omdat ik geen andere aparte namen tegenkwam en dus niet alleen om de speciaal een naam wou geven.
Pseudo-Friese namenquote:Op woensdag 9 maart 2005 22:57 schreef Samcali het volgende:
...Jotte, Hiske, Jitske, Sterre, Tieme...
Ik ben 19, moet jij raden wat het eerste was wat ik dacht bij die naam. Een mens met een beetje Triviant-kennis denkt zeker hetzelfde.quote:Op maandag 24 januari 2005 19:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
Bovendien weten veel mensen na zowat 17 jaar de Oostenrijkse rockzanger niet eens meer een associatie te maken na het horen/lezen van de namen achtereen.
Cecil is toch ook een jongensnaam? Heb het geloof ik wel eens gehoord in een Engelse film.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:54 schreef MissMenita het volgende:
Vrienden van me hebben hun zoontje Cecil genoemd,
verwarring alom bij de Franse vrienden, echt not done, zo'n vrouwennaam voor een jongen!
Wat nou, pech? Ouders met een slechte smaak.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:43 schreef _Arual_ het volgende:
Spencer Buth, die ken ik ook. Medestudent. Ooit.
Verder heb ik ooit gehoord van Dik Konijn. Maar dat is niet uniek, dat is gewoon pech. Dat geldt trouwens voor de meeste van de fröbelnaampjes hier.
Mijn oom heet Frits. Niet de meest tactische naam in Frankrijk (Duits enzo), dus daar noemt iedereen hem Frederique.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:54 schreef MissMenita het volgende:
verwarring alom bij de Franse vrienden, echt not done, zo'n vrouwennaam voor een jongen!
Ja precies. Je zult maar van die pseudo-creatieve ouders hebben. Een achternichtje van mij, schat van een meid, heet Donella. Zoiets verzin je toch niet? En op de basisschool zat een meisje dat als tweede naam `Wijburgje` oid had.quote:Op donderdag 10 maart 2005 01:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat nou, pech? Ouders met een slechte smaak.
Bloem Schijf....quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:28 schreef ShaoliN het volgende:
Laatst was er een of andere ex gtst kut op tv. Ze had haar dochter bloem genoemd. Zulke mensen zouden echt een nekschot moeten krijgen.
Zo heet mijn oude buurman Haas van de achternaam, en een vrien van m'n vader Konijn.quote:Op zondag 23 januari 2005 19:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Doet me denken aan een geinig verhaal wat een vriendin van me vertelde. Ik weet het niet exact meer, maar het kwam hierop neer voorzover ik het nog weet:
Een collega van haar pa, jaren geleden, heette Neger van zijn achternaam en was blank. Op de een of andere zakelijke conferentie ontmoet hij een zwart iemand die zich voorstelt als Blank/Blanke (iets in die richting). Toen de blanke Neger zijn naam prijsgaf, was de zwarte Blanke niet amused met deze, in zijn ogen, bijzonder matige grap. Hij werd een beetje boos, en het heeft een discussie tot gevolg gehad en het tevoorschijn halen van een identiteitsbewijs van de blanke Neger voordat hij en de zwarte Blanke een normaal gesprek konden voeren.
Goh, ik ken echt geen enkele Rijk!quote:Op donderdag 10 maart 2005 19:48 schreef super-muffin het volgende:
Er was ook iemand op de camping die heette Rijk.
Dus ik zo: 'Ik ben Daniël'
Hij: 'Ik ben Rijk'
Ik: 'Oké, trakteer me dan maar op een biertje hé!'
Dat is dan wel grappig
Cecil is toch echt een mannennaam, en wat voor een:quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:54 schreef MissMenita het volgende:
Niet echt. Dominique is een van die namen die voor beide geslachten kan worden gebruikt. Net zoals Kim en Anne.quote:Op donderdag 10 maart 2005 21:18 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat Fransen vooral verbaasd zullen zijn over Nederlanders die hun dochter(!) Dominique hebben genoemd. Dominique is toch echt een mannennaam.
Ik associëer het meteen met een manwijf, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 10 maart 2005 21:25 schreef HarigeKerel het volgende:
Hera is ook wel een mooie naam, ken een hele lekkere chick met die naam![]()
Ja, zo een Kampbeul met twee vlechten als een braadworst opgerold aan de zijkant van haar hoofd en schouders als een gewichtheffer, maar ja, die vallen natuurlijk wel op Harige kerels....quote:Op vrijdag 11 maart 2005 08:42 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik associëer het meteen met een manwijf, eerlijk gezegd.
quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:53 schreef DeusExMachina het volgende:
Bouke.
Dit was de naam van een meisje bij mij op school
Maar! Sta! Eens! Stil! Bij! De! Reacties! Die! Je! Gebroed! Voor! De! Kiezen! Zal! Krijgen!quote:Op maandag 24 januari 2005 19:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
Je ziet, we zijn zeker niet over 1 nacht ijs gegaan. Reacties zoals die van jou hebben we inderdaad al een paar gehad, maar dat blijft een minderheid.
Rest mij enkel nog te zeggen dat Frodo momenteel erg klein is en behoorlijk grote voeten heeft. Er staat enkel nog geen haar op
Wat maakt dat nou uit! Liever een kind met een originele naam die op school gepest gaan worden, altijd en eeuwig commentaar op zijn naam zijn krijgen, gegniffel achter zijn rug en als grapje op feestje zal worden misbruikt (hahaha, ik ken een kind dat heet FRODO!!! hahahahaha. Heb je ooit zoiets DOMS gehoord!) dan een kind dat (oh gruwel!) een naam heeft die je vaker hoort.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:16 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Maar! Sta! Eens! Stil! Bij! De! Reacties! Die! Je! Gebroed! Voor! De! Kiezen! Zal! Krijgen!
Och, helemaal niets afgezien het feit dat het desbetreffende kind dus jarenlang keihard en onverbiddelijk gepest gaat worden. Dat maakt niets uit, wordt-ie hard van.quote:
Ach, mensen met rood haar ook. Roodharigen dan maar afschieten bij geboorte?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Och, helemaal niets afgezien het feit dat het desbetreffende kind dus jarenlang keihard en onverbiddelijk gepest gaat worden. Dat maakt niets uit, wordt-ie hard van.
Goede vergelijking. Ik wist niet dat je voor het verwekken samen met je partner afspreekt welke kleur haar het kind gaat krijgen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach, mensen met rood haar ook. Roodharigen dan maar afschieten bij geboorte?
Dat zal bij sommige ouder wellicht een rol spelen. Maar ik denk dat de belangrijkste reden is dat je gewoon een unieke naam wil. Ik zou mijn kind ook geen standaard naam willen geven. Piet, brrrrquote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af,
is dat hele Unieke namen voor je kind, niet een beetje een trend van dat ouders hun kind niet een naam geven voor het kind, maar het zien als een statement over hoe creatief ze zelf zijn een kind een zo uniek mogelijke naam te geven?
Je stelde zelf pesten als norm.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:14 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Goede vergelijking. Ik wist niet dat je voor het verwekken samen met je partner afspreekt welke kleur haar het kind gaat krijgen.
Geweldig verzonnen.
Nu,quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat zal bij sommige ouder wellicht een rol spelen. Maar ik denk dat de belangrijkste reden is dat je gewoon een unieke naam wil. Ik zou mijn kind ook geen standaard naam willen geven. Piet, brrrr![]()
Bovendien, als je je kind per sé geen "normale" naam wilt geven, dan krijg ik toch de indruk dat je van je een unieke naam moet geven om het unieke naam.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:22 schreef Toeps het volgende:
Als je je kind nu Piet noemt, is dat hartstikke origineel hoor.
Ja, en dan moge duidelijk zijn dat keuze en beschikking daar een rol in spelen. Vooralsnog is de techniek niet zo ver dat je kiest voor een rooie zoon of dochter. Een hele exotische naam is echter wel een keuze, je veroordeelt je koter dan bewust tot een hele leuke schoolcarričre.quote:
Dus als de techniek er wel zou zijn dan hadden er wat jou betreft geen roodharigen meer geboren mogen worden omdat er gepest zou kunnen worden? Tja... persoonlijk vind ik pesten als norm nemen een beetje onzinnig. Met een naam als Piet of Arie worden mensen net zo goed gepest. Tja, en wat te denken van sommige achternamen? Miljoenen mensen zouden dan hun achternaam moeten veranderen omdat je daarvoor potentieel gepest zou kunnen worden. Weet je wat een nog beter idee is? Mensen gewoon een nummer geven. Maar dan oppassen dat er geen nummers zitten waarmee je gepest kan worden. Nummer 69 zou al niet zo goed idee zijn....quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:28 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ja, en dan moge duidelijk zijn dat keuze en beschikking daar een rol in spelen. Vooralsnog is de techniek niet zo ver dat je kiest voor een rooie zoon of dochter. Een hele exotische naam is echter wel een keuze, je veroordeelt je koter dan bewust tot een hele leuke schoolcarričre.
Jij bent echt dom wist je dat? Echt gewoon, van dat godsgruwelijke dom. Plaat voor je kop van hier tot aan Beijng. Je legt Karboenkeltje woorden in de mond, en vervolgens ga je daar over doorzagen. Zo van "dus jij vind dit? Nou dan bla bla bla".quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus als de techniek er wel zou zijn dan hadden er wat jou betreft geen roodharigen meer geboren mogen worden omdat er gepest zou kunnen worden? Tja... persoonlijk vind ik pesten als norm nemen een beetje onzinnig. Met een naam als Piet of Arie worden mensen net zo goed gepest. Tja, en wat te denken van sommige achternamen? Miljoenen mensen zouden dan hun achternaam moeten veranderen omdat je daarvoor potentieel gepest zou kunnen worden. Weet je wat een nog beter idee is? Mensen gewoon een nummer geven. Maar dan oppassen dat er geen nummers zitten waarmee je gepest kan worden. Nummer 69 zou al niet zo goed idee zijn....
Ik wil niemand woorden in de mond leggen. Maar als iemand stelt dat pesten als norm zou moeten gelden dan zitten daar bepaalde premissen en consequenties aan vast.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:35 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Jij bent echt dom wist je dat? Echt gewoon, van dat godsgruwelijke dom. Plaat voor je kop van hier tot aan Beijng. Je legt Karboenkeltje woorden in de mond, en vervolgens ga je daar over doorzagen. Zo van "dus jij vind dit? Nou dan bla bla bla".
Ga je zodirect ook nog even de Jodenvervolging erbij halen? En WW2? Dan hebben we die onderwerpen ook alvast gehad.
Frodo is ook een kutnaam. Maar dat is Jan ook. Ik zal maar niet vragen hoe jij heet.quote:En dat allemaal, terwijl Frodo gewoon een kutnaam is en blijft voor een kind. Je kan hoog en laag springen, maar als je denkt dat kleuters / kinderen / tieners / volwassenen je kind daar niet ontzettend mee gaan pesten, van zijn 0e tot zijn 88e, dan pas je echt in hetzelfde straatje als mensen met een chromosoom te veel en mag je van mij gedwongen gesteriliseerd worden. Zo.
Ja, en één daarvan is "Kies verdomme niet zo'n exotische klotenaam, maar neem een verstandige keuze tussen originaliteit enerzijds en acceptatie anderzijds."quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik wil niemand woorden in de mond leggen. Maar als iemand stelt dat pesten als norm zou moeten gelden dan zitten daar bepaalde premissen en consequenties aan vast.
Ik mis het verband even.quote:Frodo is ook een kutnaam. Maar dat is Jan ook. Ik zal maar niet vragen hoe jij heet.
Kijk, nu komen we ergens.quote:terwijl Frodo gewoon een kutnaam is
Tja, wat is acceptatie? Waarom zou een 'exotische' naam niet geaccepteerd mogen worden? Omdat je erom gepest kan worden? Kut-reden als je het aan mij vraagt. Je kan hooguit bepaalde wettelijke normen aan een naam verbinden zoals dat je kind niet mag vernoemen naar een merk of dat het niet kwetsend mag zijn. Maar zolang dat niet het geval is mag je een kind gerust Mukala noemen ofzo...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, en één daarvan is "Kies verdomme niet zo'n exotische klotenaam, maar neem een verstandige keuze tussen originaliteit enerzijds en acceptatie anderzijds."
Het verband is dat smaken verschillen.quote:Ik mis het verband even.
Nou weet ik niet meer wie z'n kind zo genoemd had, maarre... Jeanny is toch een meisjesnaam??? Had em dan Falco Amadeus Hans genoemdquote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:20 schreef MaLo het volgende:
Ik heb ook een hamster gehad die Samson heette.
Ik hou niet van aparte namen. Falco Amadeus Jeanny... absoluut niet mijn smaak. (En ja, ik weet nog heel goed wie Falco was en dat Rock me Amadeus en Jeanny zijn grootste hits waren).
Nikkquote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, wat is acceptatie? Waarom zou een 'exotische' naam niet geaccepteerd mogen worden? Omdat je erom gepest kan worden? Kut-reden als je het aan mij vraagt. Je kan hooguit bepaalde wettelijke normen aan een naam verbinden zoals dat je kind niet mag vernoemen naar een merk of dat het niet kwetsend mag zijn. Maar zolang dat niet het geval is mag je een kind gerust Mukala noemen ofzo...
[..]
Het verband is dat smaken verschillen.
Dit heerschap heeft het al twee keer geflikt..quote:
Waarom moet je nou alles vertalen in regels en wetten. Start nou gewoon eens met gezond verstand.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, wat is acceptatie? Waarom zou een 'exotische' naam niet geaccepteerd mogen worden? Omdat je erom gepest kan worden? Kut-reden als je het aan mij vraagt. Je kan hooguit bepaalde wettelijke normen aan een naam verbinden zoals dat je kind niet mag vernoemen naar een merk of dat het niet kwetsend mag zijn. Maar zolang dat niet het geval is mag je een kind gerust Mukala noemen ofzo...
[..]
Het verband is dat smaken verschillen.
Whahaha zo heet mijn zus en ze hááááát die naam.quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:53 schreef DeusExMachina het volgende:
Bouke.
Dit was de naam van een meisje bij mij op school
Idd, die naam kom ik ook weleens tegenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:05 schreef Slarioux het volgende:
Er woont hier trouwens een meisje in de buurt die ook Meike heet.
Ik ben ff terug gaan lezen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:46 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dit heerschap heeft het al twee keer geflikt..
Vergeet Falco Amadeus Jeanny niet.
Daphne vind ik een normale naam. Falco en Frodo doen mij heel gemaakt aan, zo ... vergezocht...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat is er dan niet "gewoon" aan Daphne, Falco en Frodo?
Daphne en Falco vind ik normale voornamen. Frodo iets minder, maar vooruit.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat is er dan niet "gewoon" aan Daphne, Falco en Frodo?
Waarom dan Chris en niet Kris wat dichter bij je naam ligt?quote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:33 schreef MaLo het volgende:
En dan nog iets. De zanger Falco heet eigenlijk gewoon Hans
1: Ik vind Chris mooierquote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:45 schreef Xenomaniac het volgende:
Waarom dan Chris en niet Kris wat dichter bij je naam ligt?
Ik heb vroeger een jeugd boek gelezen over een Falco uit de riddertijd en Daphne is een naam die in het begin van de jaren 70 * in * begon te raken. Het is bepaald geen normale naam die al lang gebruikelijk in Nederland.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:20 schreef ChrisJX het volgende:
Falco en Daphne een naam uit een boek of film![]()
Frodo: yep. Anakin: yep. Atreyu: yep. Maar Falco en Daphne zijn doodnormale namen hoor.
Welke namen blijven volgens jou dan over? Wanneer volg je geen mode?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |