Ik heb ooit eens heel vaag een Meike gekend, en die noemde ik ook structureel Maaike tot ik wist dat het anders gespeld werd. Ze zei er niets van, en ik had gewoon Maaike verstaan.quote:Op maandag 24 januari 2005 20:50 schreef tulpje6 het volgende:
Mijn ouders zullen nog wel gedacht hebben met mijn naam een niet al te moeilijke naam te hebben uitgezocht, maar laat nou niemand de naam 'Meike' kennen.....
Overal waar ik kom en mezelf voorstel kent men de naam niet en/of verstaat men mij verkeerd en wordt ik (want die namen kent men wel, moeilijk ook: luisteren) 'Maike/ Maaike/ Mieke' genoemd (zelfs als ik erbij zeg 'met korte ei').
Echt, ik sta verbaasd als men mijn naam wel in 1 keer goed uitspreekt.
Zelfs als mijn naam staat uitgespeld op papier en men mijn naam van blad leest lezen ze 'Maike' terwijl er gewoon 'Meike' gespeld staat en ze toch ook gewoon een 'eitje' bestellen en geen 'aitje' ('wat ben jij een aikel zeg' hehe).
En zelfs mn (ex)vriend noemt me nog Maike (leuk dus, als hij me voorstelt, krijgen ze meteen de verkeerde naam mee 'en dit is mijn vriendin Maike').
Overal in systemen sta ik te boek als 'Maike' Of 'Maaike' Of 'Mieke' terwijl ik dan toch heb gezegd 'met korte ei' of 'de maand mei met K-E erachter'.
Ook zo irritant: in het buitenland is mijn naam al helemaaaaaal onuitspreekbaar. Dan heet ik dus maar Micky, Mike, Mikia en dergelijke. tis niet echt de meest praktische naam als je je kind op wilt voeden als wereldburger/ reiziger zeg maar.....
En ja ik vind het jammer dat je mijn naam nooit terugvind op naamuitlegkaartjes, tandenborstels en andere ludieke dingen met naam, stickers, pennen etc. (vooral toen dat vroeger in mijn basisschooltijd in was en ik vriendinnen had met wel hollandse namen).
Misschien dat men in Friesland of zo mn naam nog wel normaal kan uitspreken maar zelfs dat betwijfel ik.
Maargoed het leuke aan een originele naam is wel dat er in de klas of op je werk niet nog 2 anderen zitten met dezelfde naam en dat je es blij verrast bent als iemand hetzelfde heet als jij en dus in hetzelfde schuitje zit hehe (al heb je dan wel weer meerdere varianten van mijn naam: Mijke -komt meer voor denk ik dan Meike- en Meyke).
blijkbaar......nouja apart.....eerder onuitspreekbaar dan...tis niet zo dat ie bijna nergens voorkomt want in Duitsland of Friesland zullen vast wel een paar Meike's rondlopen.quote:Op maandag 24 januari 2005 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ken ook een Meike, is dat zo'n aparte naam dan
Syd. En dan niet als afkorting van Sydney ofzo...quote:
Ik ken de naam Syd wel maar dat werd uitgesproken als Sidd. Hoe wil jij het dan? Sijd?quote:Op maandag 24 januari 2005 22:35 schreef brighton het volgende:
Syd. En dan niet als afkorting van Sydney ofzo...
En met rare spelling bedoel ik, 't heeft maar drie letters en dan toch nog op zoveel manieren fout: sit, cid, sid, syt. En ook de uitspraak is nog wel eens een probleemMaar ach, er zijn ergere dingen. Travis Toy ofzo...
Nee, maar het is gewoon de mannelijke variant van Bente. Een Germaanse naam.quote:Op maandag 24 januari 2005 21:55 schreef Credence het volgende:
Ik zat een paar jaar geleden bij een Bent in de klas. Heeft iemand hier ooit van de naam Bent gehoord? :s
Nee wordt ook uitgesproken als Sidd...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:51 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Ik ken de naam Syd wel maar dat werd uitgesproken als Sidd. Hoe wil jij het dan? Sijd?
Das wel vriendelijk!quote:
He, ik heet Arwen, al 25 jaar dus ver voor de hype van de film! Ik vind het overigens wel een 'normalere' naam dan Frodo, maar dat komt ook omdat ik een kat kende die Frodo heette.quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mats is dan wel weer een betrekkelijk normale naam, volgens mij. Zweeds, geloof ik.
Maar als ik dan hoor over mensen die hun kids Frodo en Arwen noemen...
V.
Dat, of wat dacht je van Kweniewiepapawas of Papaliemegaanquote:Op maandag 7 maart 2005 11:43 schreef Toeps het volgende:
Youandi betenkent dan dus eigenlijk: Alleenstaandemoeder?
Dat valt wel mee, al hoor je het niet vaak. Merijn hoor je wel vaker.quote:Op maandag 7 maart 2005 12:10 schreef Heatseeker het volgende:
Ik ben gestraft met de naam Marijn![]()
En nee, ik ben niet vrouwelijk!!
En?quote:Op maandag 7 maart 2005 12:10 schreef Heatseeker het volgende:
Ik ben gestraft met de naam Marijn![]()
En nee, ik ben niet vrouwelijk!!
Ik dacht cab Mauric Chavezz.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:21 schreef Logician het volgende:
mijn oudste zoontje heet Chavez (sjav-es) (dit was trouwens nog voordat die president in opspraak kwam) tijdens mijn zwangerschap stuitte ik op het verhaal van een vrijheids strijder Cesar Chavez, ik vond het een erg mooie naam, en verhaal, ik heb er dan ook geen spijt van, hij is er (gelukkig?) nooit mee gepest. (ik denk eig. dat de namen joep op jeroen meer pesten tot gevolg zou kunnen hebben) Mijn andere kinderen heten Tomas en Jasper, dit vooral omdat ik geen andere aparte namen tegenkwam en dus niet alleen om de speciaal een naam wou geven.
Pseudo-Friese namenquote:Op woensdag 9 maart 2005 22:57 schreef Samcali het volgende:
...Jotte, Hiske, Jitske, Sterre, Tieme...
Ik ben 19, moet jij raden wat het eerste was wat ik dacht bij die naam. Een mens met een beetje Triviant-kennis denkt zeker hetzelfde.quote:Op maandag 24 januari 2005 19:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
Bovendien weten veel mensen na zowat 17 jaar de Oostenrijkse rockzanger niet eens meer een associatie te maken na het horen/lezen van de namen achtereen.
Cecil is toch ook een jongensnaam? Heb het geloof ik wel eens gehoord in een Engelse film.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:54 schreef MissMenita het volgende:
Vrienden van me hebben hun zoontje Cecil genoemd,
verwarring alom bij de Franse vrienden, echt not done, zo'n vrouwennaam voor een jongen!
Wat nou, pech? Ouders met een slechte smaak.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:43 schreef _Arual_ het volgende:
Spencer Buth, die ken ik ook. Medestudent. Ooit.
Verder heb ik ooit gehoord van Dik Konijn. Maar dat is niet uniek, dat is gewoon pech. Dat geldt trouwens voor de meeste van de fröbelnaampjes hier.
Mijn oom heet Frits. Niet de meest tactische naam in Frankrijk (Duits enzo), dus daar noemt iedereen hem Frederique.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:54 schreef MissMenita het volgende:
verwarring alom bij de Franse vrienden, echt not done, zo'n vrouwennaam voor een jongen!
Ja precies. Je zult maar van die pseudo-creatieve ouders hebben. Een achternichtje van mij, schat van een meid, heet Donella. Zoiets verzin je toch niet? En op de basisschool zat een meisje dat als tweede naam `Wijburgje` oid had.quote:Op donderdag 10 maart 2005 01:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat nou, pech? Ouders met een slechte smaak.
Bloem Schijf....quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:28 schreef ShaoliN het volgende:
Laatst was er een of andere ex gtst kut op tv. Ze had haar dochter bloem genoemd. Zulke mensen zouden echt een nekschot moeten krijgen.
Zo heet mijn oude buurman Haas van de achternaam, en een vrien van m'n vader Konijn.quote:Op zondag 23 januari 2005 19:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Doet me denken aan een geinig verhaal wat een vriendin van me vertelde. Ik weet het niet exact meer, maar het kwam hierop neer voorzover ik het nog weet:
Een collega van haar pa, jaren geleden, heette Neger van zijn achternaam en was blank. Op de een of andere zakelijke conferentie ontmoet hij een zwart iemand die zich voorstelt als Blank/Blanke (iets in die richting). Toen de blanke Neger zijn naam prijsgaf, was de zwarte Blanke niet amused met deze, in zijn ogen, bijzonder matige grap. Hij werd een beetje boos, en het heeft een discussie tot gevolg gehad en het tevoorschijn halen van een identiteitsbewijs van de blanke Neger voordat hij en de zwarte Blanke een normaal gesprek konden voeren.
Goh, ik ken echt geen enkele Rijk!quote:Op donderdag 10 maart 2005 19:48 schreef super-muffin het volgende:
Er was ook iemand op de camping die heette Rijk.
Dus ik zo: 'Ik ben Daniël'
Hij: 'Ik ben Rijk'
Ik: 'Oké, trakteer me dan maar op een biertje hé!'
Dat is dan wel grappig
Cecil is toch echt een mannennaam, en wat voor een:quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:54 schreef MissMenita het volgende:
Niet echt. Dominique is een van die namen die voor beide geslachten kan worden gebruikt. Net zoals Kim en Anne.quote:Op donderdag 10 maart 2005 21:18 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat Fransen vooral verbaasd zullen zijn over Nederlanders die hun dochter(!) Dominique hebben genoemd. Dominique is toch echt een mannennaam.
Ik associëer het meteen met een manwijf, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 10 maart 2005 21:25 schreef HarigeKerel het volgende:
Hera is ook wel een mooie naam, ken een hele lekkere chick met die naam![]()
Ja, zo een Kampbeul met twee vlechten als een braadworst opgerold aan de zijkant van haar hoofd en schouders als een gewichtheffer, maar ja, die vallen natuurlijk wel op Harige kerels....quote:Op vrijdag 11 maart 2005 08:42 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik associëer het meteen met een manwijf, eerlijk gezegd.
quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:53 schreef DeusExMachina het volgende:
Bouke.
Dit was de naam van een meisje bij mij op school
Maar! Sta! Eens! Stil! Bij! De! Reacties! Die! Je! Gebroed! Voor! De! Kiezen! Zal! Krijgen!quote:Op maandag 24 januari 2005 19:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
Je ziet, we zijn zeker niet over 1 nacht ijs gegaan. Reacties zoals die van jou hebben we inderdaad al een paar gehad, maar dat blijft een minderheid.
Rest mij enkel nog te zeggen dat Frodo momenteel erg klein is en behoorlijk grote voeten heeft. Er staat enkel nog geen haar op
Wat maakt dat nou uit! Liever een kind met een originele naam die op school gepest gaan worden, altijd en eeuwig commentaar op zijn naam zijn krijgen, gegniffel achter zijn rug en als grapje op feestje zal worden misbruikt (hahaha, ik ken een kind dat heet FRODO!!! hahahahaha. Heb je ooit zoiets DOMS gehoord!) dan een kind dat (oh gruwel!) een naam heeft die je vaker hoort.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:16 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Maar! Sta! Eens! Stil! Bij! De! Reacties! Die! Je! Gebroed! Voor! De! Kiezen! Zal! Krijgen!
Och, helemaal niets afgezien het feit dat het desbetreffende kind dus jarenlang keihard en onverbiddelijk gepest gaat worden. Dat maakt niets uit, wordt-ie hard van.quote:
Ach, mensen met rood haar ook. Roodharigen dan maar afschieten bij geboorte?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Och, helemaal niets afgezien het feit dat het desbetreffende kind dus jarenlang keihard en onverbiddelijk gepest gaat worden. Dat maakt niets uit, wordt-ie hard van.
Goede vergelijking. Ik wist niet dat je voor het verwekken samen met je partner afspreekt welke kleur haar het kind gaat krijgen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach, mensen met rood haar ook. Roodharigen dan maar afschieten bij geboorte?
Dat zal bij sommige ouder wellicht een rol spelen. Maar ik denk dat de belangrijkste reden is dat je gewoon een unieke naam wil. Ik zou mijn kind ook geen standaard naam willen geven. Piet, brrrrquote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af,
is dat hele Unieke namen voor je kind, niet een beetje een trend van dat ouders hun kind niet een naam geven voor het kind, maar het zien als een statement over hoe creatief ze zelf zijn een kind een zo uniek mogelijke naam te geven?
Je stelde zelf pesten als norm.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:14 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Goede vergelijking. Ik wist niet dat je voor het verwekken samen met je partner afspreekt welke kleur haar het kind gaat krijgen.
Geweldig verzonnen.
Nu,quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat zal bij sommige ouder wellicht een rol spelen. Maar ik denk dat de belangrijkste reden is dat je gewoon een unieke naam wil. Ik zou mijn kind ook geen standaard naam willen geven. Piet, brrrr![]()
Bovendien, als je je kind per sé geen "normale" naam wilt geven, dan krijg ik toch de indruk dat je van je een unieke naam moet geven om het unieke naam.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:22 schreef Toeps het volgende:
Als je je kind nu Piet noemt, is dat hartstikke origineel hoor.
Ja, en dan moge duidelijk zijn dat keuze en beschikking daar een rol in spelen. Vooralsnog is de techniek niet zo ver dat je kiest voor een rooie zoon of dochter. Een hele exotische naam is echter wel een keuze, je veroordeelt je koter dan bewust tot een hele leuke schoolcarrière.quote:
Dus als de techniek er wel zou zijn dan hadden er wat jou betreft geen roodharigen meer geboren mogen worden omdat er gepest zou kunnen worden? Tja... persoonlijk vind ik pesten als norm nemen een beetje onzinnig. Met een naam als Piet of Arie worden mensen net zo goed gepest. Tja, en wat te denken van sommige achternamen? Miljoenen mensen zouden dan hun achternaam moeten veranderen omdat je daarvoor potentieel gepest zou kunnen worden. Weet je wat een nog beter idee is? Mensen gewoon een nummer geven. Maar dan oppassen dat er geen nummers zitten waarmee je gepest kan worden. Nummer 69 zou al niet zo goed idee zijn....quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:28 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ja, en dan moge duidelijk zijn dat keuze en beschikking daar een rol in spelen. Vooralsnog is de techniek niet zo ver dat je kiest voor een rooie zoon of dochter. Een hele exotische naam is echter wel een keuze, je veroordeelt je koter dan bewust tot een hele leuke schoolcarrière.
Jij bent echt dom wist je dat? Echt gewoon, van dat godsgruwelijke dom. Plaat voor je kop van hier tot aan Beijng. Je legt Karboenkeltje woorden in de mond, en vervolgens ga je daar over doorzagen. Zo van "dus jij vind dit? Nou dan bla bla bla".quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus als de techniek er wel zou zijn dan hadden er wat jou betreft geen roodharigen meer geboren mogen worden omdat er gepest zou kunnen worden? Tja... persoonlijk vind ik pesten als norm nemen een beetje onzinnig. Met een naam als Piet of Arie worden mensen net zo goed gepest. Tja, en wat te denken van sommige achternamen? Miljoenen mensen zouden dan hun achternaam moeten veranderen omdat je daarvoor potentieel gepest zou kunnen worden. Weet je wat een nog beter idee is? Mensen gewoon een nummer geven. Maar dan oppassen dat er geen nummers zitten waarmee je gepest kan worden. Nummer 69 zou al niet zo goed idee zijn....
Ik wil niemand woorden in de mond leggen. Maar als iemand stelt dat pesten als norm zou moeten gelden dan zitten daar bepaalde premissen en consequenties aan vast.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:35 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Jij bent echt dom wist je dat? Echt gewoon, van dat godsgruwelijke dom. Plaat voor je kop van hier tot aan Beijng. Je legt Karboenkeltje woorden in de mond, en vervolgens ga je daar over doorzagen. Zo van "dus jij vind dit? Nou dan bla bla bla".
Ga je zodirect ook nog even de Jodenvervolging erbij halen? En WW2? Dan hebben we die onderwerpen ook alvast gehad.
Frodo is ook een kutnaam. Maar dat is Jan ook. Ik zal maar niet vragen hoe jij heet.quote:En dat allemaal, terwijl Frodo gewoon een kutnaam is en blijft voor een kind. Je kan hoog en laag springen, maar als je denkt dat kleuters / kinderen / tieners / volwassenen je kind daar niet ontzettend mee gaan pesten, van zijn 0e tot zijn 88e, dan pas je echt in hetzelfde straatje als mensen met een chromosoom te veel en mag je van mij gedwongen gesteriliseerd worden. Zo.
Ja, en één daarvan is "Kies verdomme niet zo'n exotische klotenaam, maar neem een verstandige keuze tussen originaliteit enerzijds en acceptatie anderzijds."quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik wil niemand woorden in de mond leggen. Maar als iemand stelt dat pesten als norm zou moeten gelden dan zitten daar bepaalde premissen en consequenties aan vast.
Ik mis het verband even.quote:Frodo is ook een kutnaam. Maar dat is Jan ook. Ik zal maar niet vragen hoe jij heet.
Kijk, nu komen we ergens.quote:terwijl Frodo gewoon een kutnaam is
Tja, wat is acceptatie? Waarom zou een 'exotische' naam niet geaccepteerd mogen worden? Omdat je erom gepest kan worden? Kut-reden als je het aan mij vraagt. Je kan hooguit bepaalde wettelijke normen aan een naam verbinden zoals dat je kind niet mag vernoemen naar een merk of dat het niet kwetsend mag zijn. Maar zolang dat niet het geval is mag je een kind gerust Mukala noemen ofzo...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, en één daarvan is "Kies verdomme niet zo'n exotische klotenaam, maar neem een verstandige keuze tussen originaliteit enerzijds en acceptatie anderzijds."
Het verband is dat smaken verschillen.quote:Ik mis het verband even.
Nou weet ik niet meer wie z'n kind zo genoemd had, maarre... Jeanny is toch een meisjesnaam??? Had em dan Falco Amadeus Hans genoemdquote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:20 schreef MaLo het volgende:
Ik heb ook een hamster gehad die Samson heette.
Ik hou niet van aparte namen. Falco Amadeus Jeanny... absoluut niet mijn smaak. (En ja, ik weet nog heel goed wie Falco was en dat Rock me Amadeus en Jeanny zijn grootste hits waren).
Nikkquote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, wat is acceptatie? Waarom zou een 'exotische' naam niet geaccepteerd mogen worden? Omdat je erom gepest kan worden? Kut-reden als je het aan mij vraagt. Je kan hooguit bepaalde wettelijke normen aan een naam verbinden zoals dat je kind niet mag vernoemen naar een merk of dat het niet kwetsend mag zijn. Maar zolang dat niet het geval is mag je een kind gerust Mukala noemen ofzo...
[..]
Het verband is dat smaken verschillen.
Dit heerschap heeft het al twee keer geflikt..quote:
Waarom moet je nou alles vertalen in regels en wetten. Start nou gewoon eens met gezond verstand.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, wat is acceptatie? Waarom zou een 'exotische' naam niet geaccepteerd mogen worden? Omdat je erom gepest kan worden? Kut-reden als je het aan mij vraagt. Je kan hooguit bepaalde wettelijke normen aan een naam verbinden zoals dat je kind niet mag vernoemen naar een merk of dat het niet kwetsend mag zijn. Maar zolang dat niet het geval is mag je een kind gerust Mukala noemen ofzo...
[..]
Het verband is dat smaken verschillen.
Whahaha zo heet mijn zus en ze hááááát die naam.quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:53 schreef DeusExMachina het volgende:
Bouke.
Dit was de naam van een meisje bij mij op school
Idd, die naam kom ik ook weleens tegenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:05 schreef Slarioux het volgende:
Er woont hier trouwens een meisje in de buurt die ook Meike heet.
Ik ben ff terug gaan lezen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:46 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dit heerschap heeft het al twee keer geflikt..
Vergeet Falco Amadeus Jeanny niet.
Daphne vind ik een normale naam. Falco en Frodo doen mij heel gemaakt aan, zo ... vergezocht...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat is er dan niet "gewoon" aan Daphne, Falco en Frodo?
Daphne en Falco vind ik normale voornamen. Frodo iets minder, maar vooruit.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat is er dan niet "gewoon" aan Daphne, Falco en Frodo?
Waarom dan Chris en niet Kris wat dichter bij je naam ligt?quote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:33 schreef MaLo het volgende:
En dan nog iets. De zanger Falco heet eigenlijk gewoon Hans
1: Ik vind Chris mooierquote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:45 schreef Xenomaniac het volgende:
Waarom dan Chris en niet Kris wat dichter bij je naam ligt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |