abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 maart 2005 @ 10:05:03 #251
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_25470049
Er woont hier trouwens een meisje in de buurt die ook Meike heet.
pi_25470081
Voor mij blijven Ilja, Sasha en Nikita ook gewoon jongsnamen... Ongeacht wat die gekke Nederlanders ermee uitspoken.
pi_25470319
Ik snap niet zo goed wat hier mis mee is. Hoe meer unieke, vreemde namen hoe beter

Zolang je je kind maar niet Poep ofzo gaat noemen, maar goed, ik geloof dat dat niet eens mag.
pi_25471026
quote:
Op maandag 24 januari 2005 19:34 schreef Daffodil31LE het volgende:

Je ziet, we zijn zeker niet over 1 nacht ijs gegaan. Reacties zoals die van jou hebben we inderdaad al een paar gehad, maar dat blijft een minderheid.

Rest mij enkel nog te zeggen dat Frodo momenteel erg klein is en behoorlijk grote voeten heeft. Er staat enkel nog geen haar op
Maar! Sta! Eens! Stil! Bij! De! Reacties! Die! Je! Gebroed! Voor! De! Kiezen! Zal! Krijgen!

Ik garandeer je, nog voor de middelbare school zal Frodo zich met een andere naam voorstellen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:19:39 #255
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25471078
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:16 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Maar! Sta! Eens! Stil! Bij! De! Reacties! Die! Je! Gebroed! Voor! De! Kiezen! Zal! Krijgen!
Wat maakt dat nou uit! Liever een kind met een originele naam die op school gepest gaan worden, altijd en eeuwig commentaar op zijn naam zijn krijgen, gegniffel achter zijn rug en als grapje op feestje zal worden misbruikt (hahaha, ik ken een kind dat heet FRODO!!! hahahahaha. Heb je ooit zoiets DOMS gehoord!) dan een kind dat (oh gruwel!) een naam heeft die je vaker hoort.

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_25471185
Ik vind een unieke naam juist leuk. Mijn naam is niet uniek, maar de spelling er van wel, ik heb nog nooit gezien dat iemand dezelfde voornaam had qua spelling als ik.
pi_25471266
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:19 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou uit!
Och, helemaal niets afgezien het feit dat het desbetreffende kind dus jarenlang keihard en onverbiddelijk gepest gaat worden. Dat maakt niets uit, wordt-ie hard van.
pi_25471401
Ik ken mensen die wouden hun kind jamai noemen van idols en toen wisten ze niet hoe je dat schreef nu heet hij jemai maar je spreekt het uit als jamai

pi_25471576
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:30 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Och, helemaal niets afgezien het feit dat het desbetreffende kind dus jarenlang keihard en onverbiddelijk gepest gaat worden. Dat maakt niets uit, wordt-ie hard van.
Ach, mensen met rood haar ook. Roodharigen dan maar afschieten bij geboorte?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:12:18 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25471784
Vraag me af,
is dat hele Unieke namen voor je kind, niet een beetje een trend van dat ouders hun kind niet een naam geven voor het kind, maar het zien als een statement over hoe creatief ze zelf zijn een kind een zo uniek mogelijke naam te geven?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25471822
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Ach, mensen met rood haar ook. Roodharigen dan maar afschieten bij geboorte?
Goede vergelijking. Ik wist niet dat je voor het verwekken samen met je partner afspreekt welke kleur haar het kind gaat krijgen.

Geweldig verzonnen.
pi_25471854
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af,
is dat hele Unieke namen voor je kind, niet een beetje een trend van dat ouders hun kind niet een naam geven voor het kind, maar het zien als een statement over hoe creatief ze zelf zijn een kind een zo uniek mogelijke naam te geven?
Dat zal bij sommige ouder wellicht een rol spelen. Maar ik denk dat de belangrijkste reden is dat je gewoon een unieke naam wil. Ik zou mijn kind ook geen standaard naam willen geven. Piet, brrrr

pi_25471893
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:14 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Goede vergelijking. Ik wist niet dat je voor het verwekken samen met je partner afspreekt welke kleur haar het kind gaat krijgen.

Geweldig verzonnen.
Je stelde zelf pesten als norm.
pi_25471906
Als je je kind nu Piet noemt, is dat hartstikke origineel hoor.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:23:33 #265
45206 Pietverdriet
pi_25471923
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat zal bij sommige ouder wellicht een rol spelen. Maar ik denk dat de belangrijkste reden is dat je gewoon een unieke naam wil. Ik zou mijn kind ook geen standaard naam willen geven. Piet, brrrr

Nu,
mijn broer, mijn zus en ik hadden ook hele unieke namen gekregen van onze ouders,
oh oh oh wat waren we daar blij mee, NOT

Alle drie hebben we voor een andere voornaam gekozen.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:26:22 #266
45206 Pietverdriet
pi_25471974
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:22 schreef Toeps het volgende:
Als je je kind nu Piet noemt, is dat hartstikke origineel hoor.
Bovendien, als je je kind per sé geen "normale" naam wilt geven, dan krijg ik toch de indruk dat je van je een unieke naam moet geven om het unieke naam.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:45:20 #267
93297 LarZje
De nootekraecker
pi_25472237
Ik had vroeger twee hamsters, de een heette DRUM, de andere SAMSON, ...maar om mn kinderen nou zo te noemen....
Vrouwen maken meer kapot dan drank goed kan maken
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:20:56 #268
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_25472752
Ik heb ook een hamster gehad die Samson heette .

Ik hou niet van aparte namen. Falco Amadeus Jeanny... absoluut niet mijn smaak. (En ja, ik weet nog heel goed wie Falco was en dat Rock me Amadeus en Jeanny zijn grootste hits waren).
Ook de Jerry Springer namen als Latifa en Aleesha vind ik bagger.
Ik hou erg van standaard Hollandse (Friese) namen. Mijn dochter heet totaal niet origneel Femke.
In onze kennissenkring kwam de naam nog niet voor, maar op het dagverblijf zit ze wel bij een iets ouder naamgenootje in de groep.
Nou ja, ik heb liever dat ze Kleine Femke genoemd wordt dan Sterre of Bloem of Chelsey of iets onuitspreekbaars / onschrijfbaars

Van de apartere namen vind ik Arwen wel weer heel mooi.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_25472866
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:21 schreef nikk het volgende:

[..]

Je stelde zelf pesten als norm.
Ja, en dan moge duidelijk zijn dat keuze en beschikking daar een rol in spelen. Vooralsnog is de techniek niet zo ver dat je kiest voor een rooie zoon of dochter. Een hele exotische naam is echter wel een keuze, je veroordeelt je koter dan bewust tot een hele leuke schoolcarrière.
pi_25473717
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 13:28 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ja, en dan moge duidelijk zijn dat keuze en beschikking daar een rol in spelen. Vooralsnog is de techniek niet zo ver dat je kiest voor een rooie zoon of dochter. Een hele exotische naam is echter wel een keuze, je veroordeelt je koter dan bewust tot een hele leuke schoolcarrière.
Dus als de techniek er wel zou zijn dan hadden er wat jou betreft geen roodharigen meer geboren mogen worden omdat er gepest zou kunnen worden? Tja... persoonlijk vind ik pesten als norm nemen een beetje onzinnig. Met een naam als Piet of Arie worden mensen net zo goed gepest. Tja, en wat te denken van sommige achternamen? Miljoenen mensen zouden dan hun achternaam moeten veranderen omdat je daarvoor potentieel gepest zou kunnen worden. Weet je wat een nog beter idee is? Mensen gewoon een nummer geven. Maar dan oppassen dat er geen nummers zitten waarmee je gepest kan worden. Nummer 69 zou al niet zo goed idee zijn....
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:29:30 #271
45206 Pietverdriet
pi_25473776
Nikk, je dreint, en je weet het.
pi_25473863
Maybe, maar ik vind pesten als norm nemen behoorlijk onzinnig. Dan kan je vrijwel alle namen verbieden. Kortzichtigheid van anderen als censurende maatregel gebruiken doet mij denken aan bepaalde groeperingen die ik als achterlijk bestempel.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:35:01 #273
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_25473866
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 14:25 schreef nikk het volgende:

[..]

Dus als de techniek er wel zou zijn dan hadden er wat jou betreft geen roodharigen meer geboren mogen worden omdat er gepest zou kunnen worden? Tja... persoonlijk vind ik pesten als norm nemen een beetje onzinnig. Met een naam als Piet of Arie worden mensen net zo goed gepest. Tja, en wat te denken van sommige achternamen? Miljoenen mensen zouden dan hun achternaam moeten veranderen omdat je daarvoor potentieel gepest zou kunnen worden. Weet je wat een nog beter idee is? Mensen gewoon een nummer geven. Maar dan oppassen dat er geen nummers zitten waarmee je gepest kan worden. Nummer 69 zou al niet zo goed idee zijn....
Jij bent echt dom wist je dat? Echt gewoon, van dat godsgruwelijke dom. Plaat voor je kop van hier tot aan Beijng. Je legt Karboenkeltje woorden in de mond, en vervolgens ga je daar over doorzagen. Zo van "dus jij vind dit? Nou dan bla bla bla".

Ga je zodirect ook nog even de Jodenvervolging erbij halen? En WW2? Dan hebben we die onderwerpen ook alvast gehad.

En dat allemaal, terwijl Frodo gewoon een kutnaam is en blijft voor een kind. Je kan hoog en laag springen, maar als je denkt dat kleuters / kinderen / tieners / volwassenen je kind daar niet ontzettend mee gaan pesten, van zijn 0e tot zijn 88e, dan pas je echt in hetzelfde straatje als mensen met een chromosoom te veel en mag je van mij gedwongen gesteriliseerd worden. Zo.
pi_25473927
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 14:35 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Jij bent echt dom wist je dat? Echt gewoon, van dat godsgruwelijke dom. Plaat voor je kop van hier tot aan Beijng. Je legt Karboenkeltje woorden in de mond, en vervolgens ga je daar over doorzagen. Zo van "dus jij vind dit? Nou dan bla bla bla".

Ga je zodirect ook nog even de Jodenvervolging erbij halen? En WW2? Dan hebben we die onderwerpen ook alvast gehad.
Ik wil niemand woorden in de mond leggen. Maar als iemand stelt dat pesten als norm zou moeten gelden dan zitten daar bepaalde premissen en consequenties aan vast.
quote:
En dat allemaal, terwijl Frodo gewoon een kutnaam is en blijft voor een kind. Je kan hoog en laag springen, maar als je denkt dat kleuters / kinderen / tieners / volwassenen je kind daar niet ontzettend mee gaan pesten, van zijn 0e tot zijn 88e, dan pas je echt in hetzelfde straatje als mensen met een chromosoom te veel en mag je van mij gedwongen gesteriliseerd worden. Zo.
Frodo is ook een kutnaam. Maar dat is Jan ook. Ik zal maar niet vragen hoe jij heet.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:42:55 #275
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_25473952
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 14:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik wil niemand woorden in de mond leggen. Maar als iemand stelt dat pesten als norm zou moeten gelden dan zitten daar bepaalde premissen en consequenties aan vast.
Ja, en één daarvan is "Kies verdomme niet zo'n exotische klotenaam, maar neem een verstandige keuze tussen originaliteit enerzijds en acceptatie anderzijds."
quote:
Frodo is ook een kutnaam. Maar dat is Jan ook. Ik zal maar niet vragen hoe jij heet.
Ik mis het verband even.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')