Wil ik wel eens weten wat er volgens jou geflipt is aan Luna en Indy??!quote:Op zondag 23 januari 2005 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof dat jij niet moet zeuren over kinderen die geflipte namen krijgen
[..]
Niks: www.indymedia.nl Leuk zo'n label aan je koter. De toekomst is links!quote:Op zondag 23 januari 2005 15:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Wil ik wel eens weten wat er volgens jou geflipt is aan Luna en Indy??
Het zou een beetje apart zijn als unieke namen op een lijst van de meest gegeven namen terechtkwamen. Dat is eigenlijk per definitie onmogelijk. Nogal een denkfout om die lijst er bij te halen; na 1000 Toy Travisjes is die naam ook niet uniek meer, maar juist een heel gangbare.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:51 schreef Herald het volgende:
[..]
welke hype?
Top 20 jongensnamen:
01 Sem
02 Daan
03 Thomas
04 Tim
05 Lars
06 Lucas
07 Bram
08 Milan
09 Max
10 Jesse
11 Niels
12 Thijs
13 Nick
14 Stijn
15 Sam
16 Luuk
17 Ruben
18 Tom
19 Daniël
20 Jasper
top 20 meisjesnamen:
01 Sanne
02 Lotte
03 Emma
04 Anne
05 Iris
06 Anna
07 Julia
08 Femke
09 Lisa
10 Amber
11 Fleur
12 Britt
13 Eva
14 Isa
15 Anouk
16 Noa
17 Maud
18 Sophie
19 Naomi
20 Floor
bron: http://www.svb.nl/nl/regelingen/kinderbijslag/kindernamen/index.jsp
Ik zou het eerder omdraaien, MK. Of je het stom of leuk vindt klinken daargelaten; rare/vreemde namen zijn het sowieso. Ik heb ze in ieder geval nog nooit eerder gehoord.quote:Op zondag 23 januari 2005 15:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Wil ik wel eens weten wat er volgens jou geflipt is aan Luna en Indy??!
Je kan de namen stom vinden, maar raar zijn ze niet hoor.
Heb ik je soms op je ziel getrapt omdat ik zei dat ik Friese namen niet mooi vond ofzo?
Kom jij toevallig uit de buurt van Alkmaar ?quote:Op zondag 23 januari 2005 13:04 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik ken een jongen die Witte heet. Die scheen er wel eens te zijn uitgestuurd in de klas omdat een invalkracht dacht dat hij in de maling genomen werd..
Een meisje dat Wobke heet..en een Lobke, oja en ECHT waar ik ken ook een meisje dat Moefke heet, nou weet ik niet of ik dat zo goed geschreven heb maar zo wordt het wel uitgesproken.
En we kregen hier thuis een keer een geboortekaartje van een Daniel, spreek uit Da-nielen een Niniek Vernanda ofzo.
Ik vind de meeste friese namen ook echt niet om aan te horen.. Auke, Tjitse, Wietse enzo![]()
Ikzelf zou mijn dochters Luna Juliette en Indy Madeleine noemen. Voor jongens vind ik Mick, Merlijn en Jerom erg leuke namen.
Ik zie je kinderen al in de buurt Luna-tik en Indy-media worden genoemt.quote:Op zondag 23 januari 2005 15:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Wil ik wel eens weten wat er volgens jou geflipt is aan Luna en Indy??!
Je kan de namen stom vinden, maar raar zijn ze niet hoor.
Heb ik je soms op je ziel getrapt omdat ik zei dat ik Friese namen niet mooi vond ofzo?
Ach nee joh, Luna is zo'n zogenaamd exclusieve naam van de laatste 5 jaar voor de wat hoger opgeleide persoon ("het betekent Maan"), en Indy zweeft daar ook ergens rond. Beide niet eens zo speciaal dus.quote:Op zondag 23 januari 2005 18:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou het eerder omdraaien, MK. Of je het stom of leuk vindt klinken daargelaten; rare/vreemde namen zijn het sowieso. Ik heb ze in ieder geval nog nooit eerder gehoord.
Doet me denken aan een geinig verhaal wat een vriendin van me vertelde. Ik weet het niet exact meer, maar het kwam hierop neer voorzover ik het nog weet:quote:Op zondag 23 januari 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Witte is nauwelijks raar te noemen, is een beroemde romanfiguur, van Louis Paul Boon
Nee ik kom niet uit de buurt van Alkmaar, in de verste verte niet hoor. Hoezo dan? Heb ik kaknamen ofzo neergezet?quote:Op zondag 23 januari 2005 18:48 schreef hallo_mensen het volgende:
[..]
Kom jij toevallig uit de buurt van Alkmaar ?
quote:Op zondag 23 januari 2005 19:14 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Nee ik kom niet uit de buurt van Alkmaar, in de verste verte niet hoor. Hoezo dan? Heb ik kaknamen ofzo neergezet?
Heb je zelf niet door dat het kaknamen zijn? Niet dat daar altijd wat mis mee is, natuurlijk. Maar Mick moet op zijn minst wel hockey spelen, en Merlijn moet naar de toneelschool of iets in die richting.quote:Ikzelf zou mijn dochters Luna Juliette en Indy Madeleine noemen. Voor jongens vind ik Mick, Merlijn en Jerom erg leuke namen.
quote:Op zondag 23 januari 2005 19:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Doet me denken aan een geinig verhaal wat een vriendin van me vertelde. Ik weet het niet exact meer, maar het kwam hierop neer voorzover ik het nog weet:
Een collega van haar pa, jaren geleden, heette Neger van zijn achternaam en was blank. Op de een of andere zakelijke conferentie ontmoet hij een zwart iemand die zich voorstelt als Blank/Blanke (iets in die richting). Toen de blanke Neger zijn naam prijsgaf, was de zwarte Blanke niet amused met deze, in zijn ogen, bijzonder matige grap. Hij werd een beetje boos, en het heeft een discussie tot gevolg gehad en het tevoorschijn halen van een identiteitsbewijs van de blanke Neger voordat hij en de zwarte Blanke een normaal gesprek konden voeren.
als unieke namen uniek zijn is het toch ook geen hype. Unieke namen vallen op, maar het merendeel van de ouders geeft hun kind een gewoon gangbare naam. Wat is de hype dan? Dat 1 op de 16 miljoen personen Toy Travis heet? Of dat elk 41ste geboren kind een unieke naam heeft?quote:Op zondag 23 januari 2005 18:36 schreef heiden6 het volgende:
Het zou een beetje apart zijn als unieke namen op een lijst van de meest gegeven namen terechtkwamen. Dat is eigenlijk per definitie onmogelijk. Nogal een denkfout om die lijst er bij te halen; na 1000 Toy Travisjes is die naam ook niet uniek meer, maar juist een heel gangbare.
Dat steeds meer mensen een unieke naam verzinnen. Dan krijg je dus niet 60 keer Kees, ook niet 60 keer Toy Travis, maar een keer Toy Travis, een keer Broekspijp en een keer Monitor.quote:Op zondag 23 januari 2005 20:46 schreef Herald het volgende:
[..]
als unieke namen uniek zijn is het toch ook geen hype. Unieke namen vallen op, maar het merendeel van de ouders geeft hun kind een gewoon gangbare naam. Wat is de hype dan? Dat 1 op de 16 miljoen personen Toy Travis heet? Of dat elk 41ste geboren kind een unieke naam heeft?
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Jaromir is een gewone Poolse / Tsjechische naam
"Storm, Wolke! Binnenkomen!"quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:01 schreef Keios het volgende:
Storm is veel mooier dan Michael en de naam is toch niet zo abnormaal meer. Ik wil mn zoontje ook zo noemen en mn dochter Wolke.
Lekker weertje vandaag he, Storm?quote:Op maandag 24 januari 2005 00:43 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
"Storm, Wolke! Binnenkomen!"please tell me you're kidding..
...maar waarom vraag je dat, Scheurend Rubber?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 10:17 schreef Mwanatabu het volgende:
Of een stel dat hun zoon "Duin" wilde noemen, aangezien het jochie het gevolg was van een krikpartij in een duinpan. I'k wíl zoiets niet eens uitleggen aan mijn kind ("Tja, ik wíst gewoon dat het raak was daar").
Ja alleen komt het vaker voor als bijnaam. Zo weet ik een aantal mensen te noemen die ze van vroeger uit de Witte noemden en dat soort bijnamen komen nog veel vaker voor. Van die echte degelijke ouderwetse bijnamen. Met nog een lidwoord erbij. Die maak ik bij leeftijdsgenoten iets minder mee.quote:Op zondag 23 januari 2005 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Witte is nauwelijks raar te noemen, is een beroemde romanfiguur, van Louis Paul Boon
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens mij zijn Amber, Madelief, Merel, Iris, Roos redelijk normale nederlandse namen.quote:Op maandag 24 januari 2005 00:51 schreef heiden6 het volgende:
Lekker weertje vandaag he, Storm?
Ik vind eigenlijk elke naam vreemd die direct een betekenis heeft die in het woordenboek staat. Een merel is een vogelsoort. en dat is meer dan voldoende.![]()
quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mats is dan wel weer een betrekkelijk normale naam, volgens mij. Zweeds, geloof ik.
Maar als ik dan hoor over mensen die hun kids Frodo en Arwen noemen...
V.
Nou vraag ik me af: Wat is er mis met Frodo als naam? Is een gewone oud-germaanse naam hoor.quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Frodo? Zo zou ik mijn goblin noemen.
Nee, ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op maandag 24 januari 2005 15:04 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens mij zijn Amber, Madelief, Merel, Iris, Roos redelijk normale nederlandse namen.
En ook namen uit een bepaalde streek of land vind ik niet echt vreemd of raar, zoals Wietske en Foppe of Mehmet en Dunya e.d.
Maar ik doelde met dit topic op die specifieke "uniek om het uniek zijn" namen, wat soms zulke rariteiten oplevert, dat je denkt van.. tja moet dan nou?
quote:Op maandag 24 januari 2005 15:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
[..]
...blablabla... Frodo Peregrin Meriadoc ..blablabla...
Het repertoire van Falco als voornamen?quote:Op maandag 24 januari 2005 15:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nou vraag ik me af: Wat is er mis met Frodo als naam? Is een gewone oud-germaanse naam hoor.
Ik kan (en zal) niet beweren dat ik alle namen die ik in dit topic heb zien voorbijkomen ontegensprekelijk mooi vind, maar laat de kinderen (en hun ouders) met deze namen alsjeblieft een beetje in hun waarde.
Mijn kinderen heten voluit Daphne Annick Frédérique, Falco Amadeus Jeanny en Frodo Peregrin Meriadoc. Aangezien de tweede en derde voornaam feitelijk nooit worden gebruikt, behoudens in officiële papierbende van de overheid, zie ik niet in dat men daar last van zou kunnen hebben.
Zoals gewoonlijk, krijg je wel vaker commentaar op die namen dan?quote:Maar, uiteraard, zoals gewoonlijk, zal het wel weer allemaal aan mij liggen.
Prachtig!quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Mijn dochters heten Mayïm Noä en Julia iemand het lef om commentaar te geven?
Kom maar op !
Volgens mij is Frodo vorig jaar geboren. Herinner me de hele discussie in OUD namelijk nog. En nee, ik vind het ook allesbehalve mooi. Misschien als er een normale naam achter had gestaan, had ie in elk geval nog kunnen kiezen.quote:Op maandag 24 januari 2005 19:04 schreef doppelgänger het volgende:
En Frodo Peregrin Meriadoc.. tja.. je had het succes van de Lord of the Rings films destijds niet kunnen voorzien, maar zit je zoon tegenwoordig ong. op de basisschool?toch niet op de middelbare school hoop ik voor hem
![]()
![]()
![]()
Wat heerlijk kleingeestig weer.quote:Op donderdag 20 januari 2005 07:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zeg, we leven hier niet in de wereld van The Lord of the Rings. Hier hebben we te maken met ambtenaren die al die namen moeten verwerken in bevolkingsregisters en andere belangrijke bestanden. Houdt daar ook een beetje rekening mee, ja.
Mensen die hun kind Milan of Noa noemen in de veronderstelling dat het een originele, niet alledaagse naam isquote:Op zondag 23 januari 2005 14:51 schreef Herald het volgende:
[..]
welke hype?
Top 20 jongensnamen:
08 Milan
top 20 meisjesnamen:
16 Noa
bron: http://www.svb.nl/nl/regelingen/kinderbijslag/kindernamen/index.jsp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |