Ik heb ooit eens heel vaag een Meike gekend, en die noemde ik ook structureel Maaike tot ik wist dat het anders gespeld werd. Ze zei er niets van, en ik had gewoon Maaike verstaan.quote:Op maandag 24 januari 2005 20:50 schreef tulpje6 het volgende:
Mijn ouders zullen nog wel gedacht hebben met mijn naam een niet al te moeilijke naam te hebben uitgezocht, maar laat nou niemand de naam 'Meike' kennen.....
Overal waar ik kom en mezelf voorstel kent men de naam niet en/of verstaat men mij verkeerd en wordt ik (want die namen kent men wel, moeilijk ook: luisteren) 'Maike/ Maaike/ Mieke' genoemd (zelfs als ik erbij zeg 'met korte ei').
Echt, ik sta verbaasd als men mijn naam wel in 1 keer goed uitspreekt.
Zelfs als mijn naam staat uitgespeld op papier en men mijn naam van blad leest lezen ze 'Maike' terwijl er gewoon 'Meike' gespeld staat en ze toch ook gewoon een 'eitje' bestellen en geen 'aitje' ('wat ben jij een aikel zeg' hehe).
En zelfs mn (ex)vriend noemt me nog Maike (leuk dus, als hij me voorstelt, krijgen ze meteen de verkeerde naam mee 'en dit is mijn vriendin Maike').
Overal in systemen sta ik te boek als 'Maike' Of 'Maaike' Of 'Mieke' terwijl ik dan toch heb gezegd 'met korte ei' of 'de maand mei met K-E erachter'.
Ook zo irritant: in het buitenland is mijn naam al helemaaaaaal onuitspreekbaar. Dan heet ik dus maar Micky, Mike, Mikia en dergelijke. tis niet echt de meest praktische naam als je je kind op wilt voeden als wereldburger/ reiziger zeg maar.....
En ja ik vind het jammer dat je mijn naam nooit terugvind op naamuitlegkaartjes, tandenborstels en andere ludieke dingen met naam, stickers, pennen etc. (vooral toen dat vroeger in mijn basisschooltijd in was en ik vriendinnen had met wel hollandse namen).
Misschien dat men in Friesland of zo mn naam nog wel normaal kan uitspreken maar zelfs dat betwijfel ik.
Maargoed het leuke aan een originele naam is wel dat er in de klas of op je werk niet nog 2 anderen zitten met dezelfde naam en dat je es blij verrast bent als iemand hetzelfde heet als jij en dus in hetzelfde schuitje zit hehe (al heb je dan wel weer meerdere varianten van mijn naam: Mijke -komt meer voor denk ik dan Meike- en Meyke).
blijkbaar......nouja apart.....eerder onuitspreekbaar dan...tis niet zo dat ie bijna nergens voorkomt want in Duitsland of Friesland zullen vast wel een paar Meike's rondlopen.quote:Op maandag 24 januari 2005 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ken ook een Meike, is dat zo'n aparte naam dan
Syd. En dan niet als afkorting van Sydney ofzo...quote:
Ik ken de naam Syd wel maar dat werd uitgesproken als Sidd. Hoe wil jij het dan? Sijd?quote:Op maandag 24 januari 2005 22:35 schreef brighton het volgende:
Syd. En dan niet als afkorting van Sydney ofzo...
En met rare spelling bedoel ik, 't heeft maar drie letters en dan toch nog op zoveel manieren fout: sit, cid, sid, syt. En ook de uitspraak is nog wel eens een probleemMaar ach, er zijn ergere dingen. Travis Toy ofzo...
Nee, maar het is gewoon de mannelijke variant van Bente. Een Germaanse naam.quote:Op maandag 24 januari 2005 21:55 schreef Credence het volgende:
Ik zat een paar jaar geleden bij een Bent in de klas. Heeft iemand hier ooit van de naam Bent gehoord? :s
Nee wordt ook uitgesproken als Sidd...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 00:51 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Ik ken de naam Syd wel maar dat werd uitgesproken als Sidd. Hoe wil jij het dan? Sijd?
Das wel vriendelijk!quote:
He, ik heet Arwen, al 25 jaar dus ver voor de hype van de film! Ik vind het overigens wel een 'normalere' naam dan Frodo, maar dat komt ook omdat ik een kat kende die Frodo heette.quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mats is dan wel weer een betrekkelijk normale naam, volgens mij. Zweeds, geloof ik.
Maar als ik dan hoor over mensen die hun kids Frodo en Arwen noemen...
V.
Dat, of wat dacht je van Kweniewiepapawas of Papaliemegaanquote:Op maandag 7 maart 2005 11:43 schreef Toeps het volgende:
Youandi betenkent dan dus eigenlijk: Alleenstaandemoeder?
Dat valt wel mee, al hoor je het niet vaak. Merijn hoor je wel vaker.quote:Op maandag 7 maart 2005 12:10 schreef Heatseeker het volgende:
Ik ben gestraft met de naam Marijn![]()
En nee, ik ben niet vrouwelijk!!
En?quote:Op maandag 7 maart 2005 12:10 schreef Heatseeker het volgende:
Ik ben gestraft met de naam Marijn![]()
En nee, ik ben niet vrouwelijk!!
Ik dacht cab Mauric Chavezz.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:21 schreef Logician het volgende:
mijn oudste zoontje heet Chavez (sjav-es) (dit was trouwens nog voordat die president in opspraak kwam) tijdens mijn zwangerschap stuitte ik op het verhaal van een vrijheids strijder Cesar Chavez, ik vond het een erg mooie naam, en verhaal, ik heb er dan ook geen spijt van, hij is er (gelukkig?) nooit mee gepest. (ik denk eig. dat de namen joep op jeroen meer pesten tot gevolg zou kunnen hebben) Mijn andere kinderen heten Tomas en Jasper, dit vooral omdat ik geen andere aparte namen tegenkwam en dus niet alleen om de speciaal een naam wou geven.
Pseudo-Friese namenquote:Op woensdag 9 maart 2005 22:57 schreef Samcali het volgende:
...Jotte, Hiske, Jitske, Sterre, Tieme...
Ik ben 19, moet jij raden wat het eerste was wat ik dacht bij die naam. Een mens met een beetje Triviant-kennis denkt zeker hetzelfde.quote:Op maandag 24 januari 2005 19:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
Bovendien weten veel mensen na zowat 17 jaar de Oostenrijkse rockzanger niet eens meer een associatie te maken na het horen/lezen van de namen achtereen.
Cecil is toch ook een jongensnaam? Heb het geloof ik wel eens gehoord in een Engelse film.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:54 schreef MissMenita het volgende:
Vrienden van me hebben hun zoontje Cecil genoemd,
verwarring alom bij de Franse vrienden, echt not done, zo'n vrouwennaam voor een jongen!
Wat nou, pech? Ouders met een slechte smaak.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:43 schreef _Arual_ het volgende:
Spencer Buth, die ken ik ook. Medestudent. Ooit.
Verder heb ik ooit gehoord van Dik Konijn. Maar dat is niet uniek, dat is gewoon pech. Dat geldt trouwens voor de meeste van de fröbelnaampjes hier.
Mijn oom heet Frits. Niet de meest tactische naam in Frankrijk (Duits enzo), dus daar noemt iedereen hem Frederique.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:54 schreef MissMenita het volgende:
Vrienden van me hebben hun zoontje Cecil genoemd,
verwarring alom bij de Franse vrienden, echt not done, zo'n vrouwennaam voor een jongen!
Ja precies. Je zult maar van die pseudo-creatieve ouders hebben. Een achternichtje van mij, schat van een meid, heet Donella. Zoiets verzin je toch niet? En op de basisschool zat een meisje dat als tweede naam `Wijburgje` oid had.quote:Op donderdag 10 maart 2005 01:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat nou, pech? Ouders met een slechte smaak.
Bloem Schijf....quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:28 schreef ShaoliN het volgende:
Laatst was er een of andere ex gtst kut op tv. Ze had haar dochter bloem genoemd. Zulke mensen zouden echt een nekschot moeten krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |