abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:52:47 #1
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_24623765
Iedereen vind zijn kind natuurlijk heel bijzonder dus als je dan een voornaam moet verzinnen, begrijp ik best dat je niet kiest voor Jan, Kees of Henk e.d. Maar volgens mij slaat men steeds vaker door bij het verzinnen van de meest originele baby naam.

Net op de radio een moeder die trots verteld dat ze haar dochter "Nave" genoemd heeft.. Lekker verwarrend ook "Kijk, dit is mijn nichtje, Nave." "huh, neef?" En denk ook aan de kinderen van BN'ers, zoals Toy Travis (dochter Ruud de Wild), Splinter, Storm (zonen Bart Chabot), Bickel (zoon Martijn Krabbé) etc. (btw dit is niet bedoeld als "noem zoveel mogelijk babynamen" topic, die zijn er al genoeg, maar om even een idee te geven waar ik het over heb)

Om maar even een film te quoten: "Everybody's children are so special. It makes you wonder where all the ordinary grown-ups come from."

Wat vind jij d'r van? Leuk of onnodig verwarrend en potsierlijk?
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:57:16 #2
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24623816
Ik vind dat soort namen pure kindermishandeling
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24623823
Ik vind het best leuk als mensen zulke dingen doen met hun huisdier of zo, maar je kind ga je toch niet (voor je EIGEN lol) met een naam als "Toy Travis" de wereld insturen?

Ik bedoel, dat dat kind ongewenst was, dat kan best zo zijn, maar daar hoef je dat kind toch niet voor te straffen

Als je opzettelijk je kind de wereld instuurt met een naam waarvan je WEET dat hij/zij er de komende 20 jaar mee gepest zal worden, dan ben je een ouder van lik-me-kutje

En dat vind ik ervan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_24624057
Ach alle meisjes hoeven geen Miep te heten
i remember it well the first time that i saw
your head ‘round the door 'cause mine stopped working
i remember it well there was wet in your hair
you were stood in the stair and time stopped moving (Damien Rice)
pi_24624080
vooral artiesten hebben daar een handje van. Ik noem hem of haar 'gedrocht'... superuniek!
pi_24624112
Mijn dochters heten Mayīm Noä en Julia iemand het lef om commentaar te geven?

Kom maar op !
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:27:29 #7
95818 Wouss
Willens en Wetens
pi_24624144
Een unieke naam voor kinderen is leuk en dat zouden meer mensen moeten doen.
Mijn naam is zo gewoon nederlands dat op het moment dat ik geroepn wordt er 4-5 naamgenoten mee opkijken, of andersom natuurlijk.
Wel moeten de oudeers een beetje nadenken over de naam. Leuk als je kind Splinter noemt, maar dan heb je teveel naar de Turtels gekeken.
Dit ben ik
pi_24624152
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
iemand het lef om commentaar te geven?
Ja, Mayīm vindt ik niks die andere twee kunnen best
pi_24624223
quote:

Kom maar op !
Julia en Noa zijn leuke namen.. zou ik zelf ook kunnen kiezen!
Mayīm moet ik denk ik aan wennen.. die vind ik weer wat minder.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_24624226
Namen zijn natuurlijk wel belangrijk. Je moet daarom het vertrouwen in je ouders hebben. Nu heb ik daar totaal geen probleem mee gehad. Alleen jammer dat de halve wereld met dezelfde naam echt idioten zijn.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:35:33 #11
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_24624234
quote:

Kom maar op !
Kan best, maar waarom toch die trema's? Dat is dus 'uniek'. Op een niet-goede manier.

Vooral Noa vind ik een erg mooie naam btw. Julia ook.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_24624249
Als wij een dochter krijgen gaan we haar Bjork noemen en als het een zoon is Jente. Wat is daar nu mis mee? Het zijn mijn kinderen en ik heb het recht een naam voor haar uit te kiezen.

Maak me er ook verder niet druk om wat anderen ervan vinden. Zolang mijn vriendin en ik het er maar over eens zijn.
pi_24624271
Als wij een dochter krijgen gaan we haar Bjork noemen en als het een zoon is Jente. Wat is daar nu mis mee? Het zijn mijn kinderen en ik heb het recht een naam voor haar uit te kiezen.

Maak me er ook verder niet druk om wat anderen ervan vinden. Het gaat er toch om dat jij en je partner het er over eens zijn?
pi_24624272
Mayīm.... Dat kind zal haar naam dus altijd en overal vier keer opnieuw moeten spellen voordat mensen het goed gaan schrijven

Handig gedaan
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:40:45 #15
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_24624302
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:

Als je opzettelijk je kind de wereld instuurt met een naam waarvan je WEET dat hij/zij er de komende 20 jaar mee gepest zal worden, dan ben je een ouder van lik-me-kutje

En dat vind ik ervan
Mijn oudste zoon heet Storm, een naam waarmee hij gepest ZOU KUNNEN worden, maar dat gebeurd dus niet . Ondanks het feit dat wij de naam mooi en stoer vinden, hebben we ons wel degelijk beseft wat er zou kunnen gebeuren. Vandaar dat hij dus een 'gangbare' tweede naam heeft gekregen, als hij aangeeft Michael genoemd te worden . Tot die tijd is het Storm.

De andere kinderen heten: Nina Fabiënne, Kyran David en Romek Bernardus.
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:41:15 #16
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24624310
Ik vind dat ouders lekker zelf moeten doen met de namen voor hun kinderen.

En ik vind dat ik er een mening over mag hebben.

Vaak vind ik die namen nogal krampachtig en geforceerd overkomen. Nee, niet alle kinderen hoeven hetzelfde te heten, maar om je kind al op voorhand te handicappen met een kutnaam is natuurlijk weer een ander uiterste.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24624330
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef harlingen het volgende:

Maak me er ook verder niet druk om wat anderen ervan vinden. Het gaat er toch om dat jij en je partner het er over eens zijn?
Maar denk je ook aan het belang van degene die honderd jaar lang met die naam door de wereld moet?
pi_24624335
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Mayīm.... Dat kind zal haar naam dus altijd en overal vier keer opnieuw moeten spellen voordat mensen het goed gaan schrijven
Ach, wat een trauma zal dit haar opleveren. Heb je ook zoveel medelijden met het meerendeel van de mensen met een Arabische / Aziatische etc. achtergrond?
pi_24624343
Ik heb ooit eens een moeder gesproken van twee dochters waarvan er een Marokkaanse voornaam en de ander een Turkse voornaam had. Dat waren pas namen! Daar hoor je in Nederland nou nooit over Overigens was het een die-hard Nederlands gezin.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:52:06 #20
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_24624450
Tja dat vind ik dus het meest grappige. AL zou ik het zelf echt nooit doen. Je helblonde zoontje Ricardo of Mohammed noemen.
Vreemde namen vind ik prima, maar van die namen die gewoon maar 1 op de 10 keer goed geschreven worden zonder het te spellen zijn zielig. En namen waar je niet bij kunt bepalen of het nou een jongen of een meisje is zijn ook zielig, vind ik.
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_24624464
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:

Handig gedaan
Je spreekt het uit als majiem.

En het is een heel gewone hebreeuwse naam hoor. Nooit gehoord van de serie blossem?
Nou die heet in het eggie Mayim
pi_24624500
mij hebben ze jaromir genoemd
-> volg m'n trend, dan ben je pas een echte vent
  dinsdag 18 januari 2005 @ 13:56:51 #23
22578 lotje11
pi_24624528
Jaromir. Zeker de eerste lezers van tolkien ofzo?
pi_24624601
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:43 schreef harlingen het volgende:

[..]

Ach, wat een trauma zal dit haar opleveren. Heb je ook zoveel medelijden met het meerendeel van de mensen met een Arabische / Aziatische etc. achtergrond?
Het is natuurlijk van naam tot naam verschillend. Als je nog maar aan iets kan zien dat het een naam is, dan ben je al een eind. En Jette zal je idd heus niet vaak opnieuw hoeven spellen. Maar waar het mij om ging, is dat ik het schandalig vind om je kind maar een of andere idiote naam te geven zo van "kijk mij eens bijzonder doen". Hoe zou je het vinden om als "Toy Travis" bijvoorbeeld naar de middelbare school te gaan en constant "Speelgoedje Travestiet" genoemd te worden? Dat zijn gewoon dingen, die zie je aankomen. Da's gewoon niet fijn voor zo'n kind.

Maar goed dat is mijn mening
pi_24624606
Ouders zijn helemaal gek geworden, ik vind het ook echt zielig voor de kinderen. Bij ons in de straat is nu een baby geboren en die heet Djem
Echt een achterlijke naam!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24624622
Toy travis

Travis zou misschien nog kunnen maar Toy Travis
pi_24624731
Voor mij hoeft het ook niet zo. Soms hoor je wel eens een leuke aparte naam, maar vaak komt het heel gekunsteld over, zo van 'kijk ons eens apart zijn'.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_24624757
Mijn zus heeft alle potentiele namen met mij gescreend omdat ik een nogal creatieve, kinderlijke geest heb als het gaat om flauwe rijmpjes.
Vervolgens zijn we uitgekomen op Maas want het enige wat ik daar op kon bedenken was Maas is de baas en dat is natuurlijk altijd goed.
Mijn zoon gaat later Bob Frederik heten want ik ben erg rijk
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_24624808
Ik had eerst deze namen bedacht voor de grap:

Mizoen
Struimfpt
Beppuku

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24624889
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:56 schreef lotje11 het volgende:
Jaromir. Zeker de eerste lezers van tolkien ofzo?
Neuh, gewoon van de TV gepikt
-> volg m'n trend, dan ben je pas een echte vent
  dinsdag 18 januari 2005 @ 14:27:04 #31
22578 lotje11
pi_24624919
Beter goed gejat dan slecht verzonnen!
pi_24625007
Jaromir is een gewone Poolse / Tsjechische naam
pi_24625036
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 14:15 schreef Deetch het volgende:
Vervolgens zijn we uitgekomen op Maas want het enige wat ik daar op kon bedenken was Maas is de baas en dat is natuurlijk altijd goed.
Dank zij jou gaat die arme knul straks als Maas Kopkaas door het leven.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 14:41:37 #34
22578 lotje11
pi_24625132
Maas is een dwaas
  dinsdag 18 januari 2005 @ 14:54:25 #35
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_24625308
Ik ga mijn kinderen Conflict en BrauN noemen en als t een meisje wordt Dirkh
Trotse papa van Eden
pi_24625342
Ik ken een Gidi, een Fredi en een Didi (kinderen uit 2 gezinnen)
verder één gezin met jacky, kelly en nicky => blegh.
ik ga wel voor een 'bestaande, gangbare' naam
Odi et amo.
Quare id faciam, fortasse requiris.
Nescio, sed fieri sentio et excrucior.
pi_24625490
Op zich niks mis met unieke namen, maar een beetje gangbaar mag het ook wel zijn. Storm vind ik dan nog wel weer leuk
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_24625560
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 14:54 schreef B4CO het volgende:
Ik ga mijn kinderen Conflict en BrauN noemen en als t een meisje wordt Dirkh
pi_24625582
Ik noem ze Henk en Gert-Jan
  dinsdag 18 januari 2005 @ 15:56:32 #40
104846 dok
Ooh No...not again!
pi_24625975
MIjn ouders hebben mij Feitse genoemd, het betekent Vrede. Best een unieke naam, ben namelijk nog nooit iemand tegen gekomen die ook zo heette. Ben wel op de begrafenis van een andere Feitse geweest.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 17:04:16 #41
41051 Rasing
pi_24626377
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 15:11 schreef Avani het volgende:
Op zich niks mis met unieke namen, maar een beetje gangbaar mag het ook wel zijn. Storm vind ik dan nog wel weer leuk
Ligt er sneeuw, Storm?
pi_24626583
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 17:04 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ligt er sneeuw, Storm?
Ja, zo staat het weer raar. Maar toch blijf ik het een leuke naam vinden
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_24626712
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 17:04 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ligt er sneeuw, Storm?
Bij Storm moet ik gelijk aan Debiteuren/Crediteuren denken
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  dinsdag 18 januari 2005 @ 18:48:30 #44
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_24627034
Ik noem mijn dochter klaartje
Kom je? klaar?
Trotse papa van Eden
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 18:56:26 #45
43556 miss_dynastie
pi_24627133
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef harlingen het volgende:
Mis, mis, niet echt iets, behalve dat Jente vaak voor meisjes gebruikt wordt en me dat niet handig lijkt. Maar inderdaad; jouw kids.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 18:57:02 #46
105263 Litso
Interlectueel.
pi_24627138
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 18:21 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Bij Storm moet ik gelijk aan Debiteuren/Crediteuren denken
"Volgens mij is het een wervel, Storm"
"Dat is echt ontzettend zielig" Š
  dinsdag 18 januari 2005 @ 19:06:33 #47
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_24627278
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:43 schreef harlingen het volgende:

[..]

Ja, wel als ze hier in Nederland komen wonen en overal 40x hun naam moeten spellen.
  Moderator dinsdag 18 januari 2005 @ 19:14:22 #48
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24627376
Vind het wel wat hebben eigenlijk, toy travis, je komt er niet op, maar best grappig!

Bickel vind ik best tof
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_24628510
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 18:05 schreef Avani het volgende:

[..]

Ja, zo staat het weer raar. Maar toch blijf ik het een leuke naam vinden
Storm is ook leuke naam
pi_24628528
Ik noem mijn kind Jesus met een s
pi_24628930
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:36 schreef harlingen het volgende:

Maak me er ook verder niet druk om wat anderen ervan vinden. Zolang mijn vriendin en ik het er maar over eens zijn.
Jente is Noors (of Deens) voor meisje
pi_24629499
vinden jullie Amor een hele unieke naam?
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:10:17 #53
81237 releaze
best of both worlds
pi_24629757
moeten de ouders zelf weten. ik heb zelf ook een paar unieke namen in m'n hoofd mocht ik ooit kinderen krijgen, maar tussen dat alles ook gewoon "Sanne". Nou is Sanne tegenwoordig de meest gegeven naam aan meisjes, dus.... wil ik dat wel? (gelukkig hoef ik daar geen keuzes over te maken)

Unieke namen moeten kunnen, maar leipe namen..... Wie noemt zn kind nou Toy? Is dat een gangbare naam in enige taal? Voor mij is dat gewoon een engels woord. Dat vind ik nogal zielig voor het kind,
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 22:18:30 #54
43556 miss_dynastie
pi_24629880
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 21:19 schreef mallemeid het volgende:

[..]

Jente is Noors (of Deens) voor meisje
Nou, in elk geval handig als ie travestiet wil worden
pi_24631695
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 21:55 schreef amornl87 het volgende:
vinden jullie Amor een hele unieke naam?
Ben iig nog nooit iemand tegengekomen die zo heet.
Vind 't ook meer gewoon een woord dan een naam, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik vind het echt achterlijk hoe mensen hun kind kunnen noemen soms. Toy Travis
Het mag best afwijken van de gangbare normen, is alleen maar goed, maar je kunt 't ook te bont maken. Wie noemt z'n kind in hemelsnaam nou Bickel? Dan heb je echt iets los zitten in je kop.

Oh, en om een kind een naam te geven die voor problemen zorgt met opschrijven is geen probleem en daar houdt echt niemand een trauma aan over. Ik heet Michael en je wilt niet weten hoeveel mensen niet weten hoe je dat moet schrijven. Dus een naam met aparte spelling is gewoon okay hoor.
pi_24635311
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:00 schreef Migwi het volgende:

Oh, en om een kind een naam te geven die voor problemen zorgt met opschrijven is geen probleem en daar houdt echt niemand een trauma aan over. Ik heet Michael en je wilt niet weten hoeveel mensen niet weten hoe je dat moet schrijven. Dus een naam met aparte spelling is gewoon okay hoor.
Behalve als je een naam hebt die LIJKT op iets wat makkelijk te spellen is. Dan denk je gewoon: "Ouders, waarom? Doe normaal!"

Lynda "we konden niks origineels verzinnen, maar willen TOCH even raar doen"
pi_24635380
Ik heb ooit een geboortekaartje gezien van een jongetje genaamd Mats. Ahhhh.

Het lijkt wel alsof sommige mensen er aan voorbij gaan dat het een mens is, die je die naam geeft. Het is niet je hamster, en het is ook niet alleen maar leuk voor je geboortekaartje.
  woensdag 19 januari 2005 @ 08:40:57 #58
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_24635451
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 08:32 schreef Toeps het volgende:
Mats is dan wel weer een betrekkelijk normale naam, volgens mij. Zweeds, geloof ik.

Maar als ik dan hoor over mensen die hun kids Frodo en Arwen noemen...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24635457
Maar Mats is toch een normale naam? Ik ken meerdere mensen die zo heten, nooit bij stil gestaan dat dat raar is. Volgens mij is het van oorsprong Scandinavisch.

Ik zat in de klas bij een Brechje, bijna niemand spelde haar toch niet heel rare naam in een keer goed. Het is allemaal zo betrekkelijk.

Ik vind Amor wel een leuke naam trouwens. Ik ken ook een Amar, vind ik ook wel geinig. Verder valt me op dat je heel snel went aan rare namen van mensen waar je veel mee omgaat. Ik kende vroeger een jongetje wat Yamandu heette, vond ik doodnormaal. En dat mijn buurmeisje Fee heet en dat bij mijn zoon in de klas een Storm en een Wolf zitten vind ik ook niet vreemd meer. Zou zelf mijn kinderen zo niet noemen, maar ze worden niet gepest ofzo.
  woensdag 19 januari 2005 @ 08:46:22 #60
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24635503
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 08:32 schreef Toeps het volgende:

Het lijkt wel alsof sommige mensen er aan voorbij gaan dat het een mens is, die je die naam geeft. Het is niet je hamster, en het is ook niet alleen maar leuk voor je geboortekaartje.
Mads is dan ook weer een Deense naam... Vind het allemaal maar een beetje overdreven. MIsschien dat als tweede of derde naam ik iets creatiefs zou doen...

Trouwens traditie in mijn familie voor de laatste 7 of 8 generaties, de oudste zoon heeft een naam met Jan erin.. Begint ook een beetje te vervelen. Gebruik dan ook nooit het 'Jan'-gedeelte..
  woensdag 19 januari 2005 @ 08:47:52 #61
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24635515
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 08:41 schreef anneja het volgende:
<knip>
En dat mijn buurmeisje Fee heet en dat bij mijn zoon in de klas een Storm en een Wolf zitten vind ik ook niet vreemd meer. Zou zelf mijn kinderen zo niet noemen, maar ze worden niet gepest ofzo.
Het lijken de X-Men wel....
pi_24635554
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 08:40 schreef Verbal het volgende:

[..]

Mats is dan wel weer een betrekkelijk normale naam, volgens mij. Zweeds, geloof ik.

Maar als ik dan hoor over mensen die hun kids Frodo en Arwen noemen...

V.
Ja, in Zweden misschien...

"Zo Mats, word jij even gematst? Hahaha. "
  woensdag 19 januari 2005 @ 08:56:11 #63
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_24635597
Wij wilden ook een niet standaard naam voor ons kind. Dat is dus Yelena (Sophia) geworden. Ze is niet gedoopt en we wilden toch een dubbele naam.
Maar veel mensen hebben moeite met Yelena. Het is een russische naam, verbastering van het Griekse Helena (wat licht betekent). Sophia staat voor kennis.
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:02:43 #64
81237 releaze
best of both worlds
pi_24636517
het was geloof ik ook een poos hip om kinderen een engelse naam te geven maar die dan te spellen op z'm nederlands ofzo... keetie. remon.

en nog zo'n jochie.. maes. "Nee, dat spreek je uit als MEES"
Het blijft even oudbollig klinken.
pi_24640945
Daniëlle vind ik wel sjieke naam voor dochter
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:31:29 #66
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_24641142
Hmm, ik weet het niet....mijn naam is niet unkie, maar de manier waarop je het schrijft wel een beetje nl Ivette....ja met een I, en dat kan je dus 20 keer zeggen tegen mensen en nog word er Yvette neergezet Op die manier is het dus onhandig (nu heb ik mijn achternaam ook al niet mee, da's dus nog erger ).
Verder is een unieke naam leuk, maar wel een normale unieke naam....niet zoals Angele Schijft met haar Bloem (schijf). Je hoort tegenwoordig de meest rare namen...ik vind sommige namen leuk, maar lang niet alles. Mijn broer had pas geleden wat leuks bedacht voor zijn baas...die heet van de Put van achteren en kreeg een zoon...hij had als naam Dexel bedacht Wel als grap dan....maar op zich een leuke naam, maar of je kinderen er later ook zo blij mee zijn. Ik weet het niet.

Ik heb zelf al namen bedacht voor mijn kinderen...nu alleen mijn vriend nog mee krijgen
Meisje : Mara
Jongen : Tristan (idd van de film Legends of the fall )
To infinity…and beyond!
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:48:29 #67
41051 Rasing
pi_24641482
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 10:02 schreef releaze het volgende:
het was geloof ik ook een poos hip om kinderen een engelse naam te geven maar die dan te spellen op z'm nederlands ofzo... keetie. remon.
Maikel

Ook een x een jongen 'Diablo'. Duivel? WTF?
pi_24641949
Serena Moonlight Angel en
Raven Damien
17 jarige gothic meisjes mogen geen kinderen krijgen.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_24642342
namen mogen wat mij betreft zo uniek mogelijk
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:05:24 #70
41051 Rasing
pi_24642631
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:46 schreef amornl87 het volgende:
Ben je een 17-jarig gothic meisje, heel toevallig?
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:05:52 #71
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24642639
Ik heb hier ook al een keer een topic over geopend... Het blijft hilarisch wat sommige ouders hun kinderen aandoen. De reactie van een vader (of was het een moeder?) hierboven vond ik dan ook tekenend: "Het zijn toch mijn kinderen?" Ja, inderdaad ja, maar jij hoeft niet met zo'n achterlijke naam rond te lopen...

Ik heb zelf een niet heel aparte, maar wel een originele combinatienaam. Op mijn 15e was ik het zo zat verkeerd te worden aangesproken (of alleen met "Uh, dinges!") dat ik alleen nog het voorste deel gebruik.

Hoe apart je een naam vindt hangt inderdaad van je referentiekader af, maar sommige ouders zijn volgens mij in de overtuiging dat hun kind voor eeuwig op de Montessori-school zal blijven....

Zie ook: Foutje van de ouders
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24642849
Ik ging zaterdag uit en toen raakte ik aan de praat met een meisje ( een vriend van mij probeerde haar te versieren wat niet echt goed lukte hehe) Maar dat meisje bleek Toprack te heette. TOPRACK hoe kom je er in godsnaam op???
Woepsie
  Moderator woensdag 19 januari 2005 @ 16:21:05 #73
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24642855
Ach, ouders moeten het zelf weten, zodra het kind achtien is kan hij een naamswijziging doen toch?
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:32:18 #74
11458 ivetje
pi_24642998
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:48 schreef Rasing het volgende:

[..]

Maikel
zo heet mijn broer... Nix vreemds aan volgens mij
To infinity…and beyond!
  Moderator woensdag 19 januari 2005 @ 16:34:40 #75
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24643038
Michael, Maikel, allemaal hetzelfde, das wel dom

DIe eerste is Miegaël ofzo, vind ik!
  woensdag 19 januari 2005 @ 17:16:29 #76
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_24643587
quote:

Kom maar op !
Ja Waarom nou weer Noä ipv Noa? Je spreekt het niet anders uit neem ik aan?
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_24645851
Ja, echt belachelijk die namen. Maar wat is er eigenlijk mis met namen als Jan, Henk, Piet, Kees en Klaas? Dan doe je nog eens eer aan aan je land!

Maar ik walg van namen als Kimberly, Amber, Britney enzovoort. Optiefen met die waardeloze Amerikaanse namen.
pi_24645856
quote:
Zeg, we leven hier niet in de wereld van The Lord of the Rings. Hier hebben we te maken met ambtenaren die al die namen moeten verwerken in bevolkingsregisters en andere belangrijke bestanden. Houdt daar ook een beetje rekening mee, ja.
pi_24645885
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 19:06 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ja, wel als ze hier in Nederland komen wonen en overal 40x hun naam moeten spellen.
Ik vergelijk het graag met mijn wonen op de Rododendronstraat, maar dan nog erger.

"Hoe schrijf je dat?"
"Nou, net als de plant."

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 20 januari 2005 @ 08:16:36 #80
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_24646095
quote:

Kom maar op !
Eh ja. Waarom Mayīm Noä en waarom trema's terwijl ze niet nodig zijn?
pi_24646248
quote:
Nou nee

Ik ben toch blij dat mijn ouders mij gewoon een normale naam hebben gegeven en niet een of andere dubbel naam oid, waar ik zelf helemaal een schijthekel aan heb.

Hoi! Ik ben Frederik-Willem

Hoi! Ik ben Kees-Jan

Hoi! Ik ben Johan-Jacob

Je kan er niks aandoen als je zo'n naam gekregen hebt, maar als ouder denk je daar toch over na lijkt me

Wat hier een paar reacties hierboven gebeurde is gewoon, zoals het wél kan met een originele naam. Ik doel hier op het stukje over Storm, die een tweede "normale" naam heeft gekregen, dat hij deze ook kan aannemen. Als het zo gebeurt dan heb ik geen problemen met originele namen, maar anders vind ik het echt niks.

* Herinnert zich iets

Laatst had ik ook de proefstudeerdag meegeregeld voor mijn studie. Komt er een meisje die: Desiderae heet! En dan kom je er tegen en dan is het meteen: Noem me maar Desi, of Des.
Volgensmij zit je dan als ouder goed fout, als je kind dr naam aanpast of verbasterd.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_24646435
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 16:21 schreef Renesite het volgende:
Ach, ouders moeten het zelf weten, zodra het kind achtien is kan hij een naamswijziging doen toch?
Volgens mij kun je je voornaam sowieso aanpassen. Dat hoef je niet ergens officieel te doen geloof ik.
pi_24646463
quote:

Kom maar op !
Julia, oke, maar Mayīm Noä? Mijn God, waar staat dat voor en wat heeft het voor zin om zo'n naam te geven?

Ik ken trouwens een meisje dat Nona heet, ze werd op school altijd Nanoseconde genoemd . Slaat nergens op, weet ik, maar met zo'n naam kun je wel iets verwachten.
  donderdag 20 januari 2005 @ 09:12:41 #84
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_24646582
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 09:01 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik ken trouwens een meisje dat Nona heet, ze werd op school altijd Nanoseconde genoemd . Slaat nergens op, weet ik, maar met zo'n naam kun je wel iets verwachten.
Dat is echt totale onzin, dat je met zo'n naam zoiets kunt verwachten... Kinderen zijn bijzonder creatief als het gaat om rijmpjes op namen verzinnen. Ik denk niet dat er een naam bestaat waar ze niets op kunnen bedenken... Probeer het zelf maar eens.
Peter - dropveter
Jan - spek in de pan
Patrick - spetterpik (en die is echt door kinderen verzonnen!)
Yvetje - kadetje
Nina - triena
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_24646631
Achja je kent die BN'ers wat ze allemaal wel niet doen voor een beteje publiciteit wat je bij blijft. Zielig volk.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_24646681
mijn oudste zoontje heet Chavez (sjav-es) (dit was trouwens nog voordat die president in opspraak kwam) tijdens mijn zwangerschap stuitte ik op het verhaal van een vrijheids strijder Cesar Chavez, ik vond het een erg mooie naam, en verhaal, ik heb er dan ook geen spijt van, hij is er (gelukkig?) nooit mee gepest. (ik denk eig. dat de namen joep op jeroen meer pesten tot gevolg zou kunnen hebben) Mijn andere kinderen heten Tomas en Jasper, dit vooral omdat ik geen andere aparte namen tegenkwam en dus niet alleen om de speciaal een naam wou geven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2005 09:23:31 ]
pi_24646784
quote:

Kom maar op !
Ik vind ze best leuk, maar niet zo origineel. Alleen Mayīm snap ik niet zo: waarom een trema op de i? Fonetisch gezien is het overbodig, omdat de y tussen a en i al een scheiding van klinkers teweegbrengt. Dus ķf die ī moet een aparte uitspraak hebben ķf hij staat daar voor jan doedel.
Tevens is de trema op de a in Noä vrij overbodig, omdat er geen klinkercombinatie oa voorkomt in het nederlands én de naam en uitspraak algemeen bekend zijn.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24646932
Oh ja, een vriendin noemde haar kind "Adonis". De Poolse kant van de familie helemaal over de zeik, want zoiets dķé je gewoon niet. Nu heeft ze het afgezwakt tot "Donny".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24647015
Vriend van me heeft z'n zoontje Stach genoemd. Ik vind het niet eens zo gek
Zu hause ist alles besser
pi_24647471
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 09:47 schreef kaputwiehund het volgende:
Vriend van me heeft z'n zoontje Stach genoemd. Ik vind het niet eens zo gek
Iets te veel Koning van Katoren gelezen? Dat is de enige plek, waar ik die naam ooit heb gezien of gehoord oid.

Betekent het soms iets?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_24647578
Nee, ze hadden het inderdaad uit Koning van Katoren
Zu hause ist alles besser
pi_24647625
Kregen we vorige week een geboorte kaartje thuis van een oude werknemer. Een nieuwe dochter genaamd Kakky OMFG Mag ik haar nou onderschijten?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 20 januari 2005 @ 10:26:29 #93
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24647725
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:21 schreef Sjakie01 het volgende:
Kregen we vorige week een geboorte kaartje thuis van een oude werknemer. Een nieuwe dochter genaamd Kakky OMFG Mag ik haar nou onderschijten?

Tuurlijk, kinderen vinden bij iedere naam wel een pest-verbuiging. Maar je kunt ze het als ouders ook wel heel makkelijk maken natuurlijk...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:19:37 #94
11458 ivetje
pi_24649140
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 09:12 schreef es70 het volgende:

[..]

Yvetje - kadetje - korketje- sletje
jaja, allemaal gehoord op school... Op elke naam kan je wel wat bedenken...

Ik baal er alleen van dat mijn naam met een I is...ik moet overal zeggen dat het met een I is, ook mijn achternaam is erg "van Amelsfort". Hoe vaak dat niet naar amersfoort, amelsfoort, amersfort wordt veranderd...blegh, en dan woon ik ook nog in een moeilijke straatnaam...
To infinity…and beyond!
pi_24649232
Frodo? Zo zou ik mijn goblin noemen.
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:28:40 #96
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_24649325
buurmeisje van me heette Mootje idd Heette ze heeft haar naam laten veranderen
pi_24650010
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 09:01 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Julia, oke, maar Mayīm Noä? Mijn God, waar staat dat voor en wat heeft het voor zin om zo'n naam te geven?

De voormalige buren van mijn oom en tante heten Nico en Tine. Ze rookten beide als een trein. Drie keer raden hoe ze genoemd werden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24650109
Quote de fim Troy: Noem je kind Ajax, Myrridian of Briseis.

In Belgie heten de kinderen nogal eens Achilles of Hector...
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_24650199
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nu moet ik toch ff goed hard lachen
pi_24650244
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
En na een Legolas komt zeker een Playmolas?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:55:16 #101
11458 ivetje
pi_24652571
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
Quote de fim Troy: Noem je kind Ajax, Myrridian of Briseis.

In Belgie heten de kinderen nogal eens Achilles of Hector...
Je vergeet Paris...
Briseīs vind ik een mooie naam....alleen niet voor je eigen kind. Die namen vind ik echt iets voor die tijd ook...zo noem je tegenwoordig je kind toch niet meer Hector kan dan nog wel...

Ajax...nix voor Danny z'n kids
To infinity…and beyond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')