Ja, Mayīm vindt ik niks die andere twee kunnen bestquote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
iemand het lef om commentaar te geven?
Julia en Noa zijn leuke namen.. zou ik zelf ook kunnen kiezen!quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Mijn dochters heten Mayīm Noä en Julia iemand het lef om commentaar te geven?
Kom maar op !
Kan best, maar waarom toch die trema's? Dat is dus 'uniek'. Op een niet-goede manier.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Kom maar op !
Mijn oudste zoon heet Storm, een naam waarmee hij gepest ZOU KUNNEN worden, maar dat gebeurd dus nietquote:Op dinsdag 18 januari 2005 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je opzettelijk je kind de wereld instuurt met een naam waarvan je WEET dat hij/zij er de komende 20 jaar mee gepest zal worden, dan ben je een ouder van lik-me-kutje
En dat vind ik ervan
Maar denk je ook aan het belang van degene die honderd jaar lang met die naam door de wereld moet?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef harlingen het volgende:
Als wij een dochter krijgen gaan we haar Bjork noemen en als het een zoon is Jente. Wat is daar nu mis mee? Het zijn mijn kinderen en ik heb het recht een naam voor haar uit te kiezen.
Maak me er ook verder niet druk om wat anderen ervan vinden. Het gaat er toch om dat jij en je partner het er over eens zijn?
Ach, wat een trauma zal dit haar opleveren. Heb je ook zoveel medelijden met het meerendeel van de mensen met een Arabische / Aziatische etc. achtergrond?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Mayīm.... Dat kind zal haar naam dus altijd en overal vier keer opnieuw moeten spellen voordat mensen het goed gaan schrijven![]()
Je spreekt het uit als majiem.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Mayīm.... Dat kind zal haar naam dus altijd en overal vier keer opnieuw moeten spellen voordat mensen het goed gaan schrijven![]()
Handig gedaan
Het is natuurlijk van naam tot naam verschillend. Als je nog maar aan iets kan zien dat het een naam is, dan ben je al een eind. En Jette zal je idd heus niet vaak opnieuw hoeven spellen. Maar waar het mij om ging, is dat ik het schandalig vind om je kind maar een of andere idiote naam te geven zo van "kijk mij eens bijzonder doen". Hoe zou je het vinden om als "Toy Travis" bijvoorbeeld naar de middelbare school te gaan en constant "Speelgoedje Travestiet" genoemd te worden? Dat zijn gewoon dingen, die zie je aankomen. Da's gewoon niet fijn voor zo'n kind.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:43 schreef harlingen het volgende:
[..]
Ach, wat een trauma zal dit haar opleveren. Heb je ook zoveel medelijden met het meerendeel van de mensen met een Arabische / Aziatische etc. achtergrond?
Neuh, gewoon van de TV gepiktquote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:56 schreef lotje11 het volgende:
Jaromir. Zeker de eerste lezers van tolkien ofzo?
Dank zij jou gaat die arme knul straks als Maas Kopkaas door het leven.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:15 schreef Deetch het volgende:
Vervolgens zijn we uitgekomen op Maas want het enige wat ik daar op kon bedenken was Maas is de baas en dat is natuurlijk altijd goed.
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 14:54 schreef B4CO het volgende:
Ik ga mijn kinderen Conflict en BrauN noemen en als t een meisje wordt Dirkh
Ligt er sneeuw, Storm?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:11 schreef Avani het volgende:
Op zich niks mis met unieke namen, maar een beetje gangbaar mag het ook wel zijn. Storm vind ik dan nog wel weer leuk
Ja, zo staat het weer raar.quote:
Bij Storm moet ik gelijk aan Debiteuren/Crediteuren denkenquote:
Mis, mis, niet echt iets, behalve dat Jente vaak voor meisjes gebruikt wordt en me dat niet handig lijkt. Maar inderdaad; jouw kids.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:37 schreef harlingen het volgende:
Als wij een dochter krijgen gaan we haar Bjork noemen en als het een zoon is Jente. Wat is daar nu mis mee? Het zijn mijn kinderen en ik heb het recht een naam voor haar uit te kiezen.
"Volgens mij is het een wervel, Storm"quote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:21 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Bij Storm moet ik gelijk aan Debiteuren/Crediteuren denken
Ja, wel als ze hier in Nederland komen wonen en overal 40x hun naam moeten spellen.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:43 schreef harlingen het volgende:
[..]
Ach, wat een trauma zal dit haar opleveren. Heb je ook zoveel medelijden met het meerendeel van de mensen met een Arabische / Aziatische etc. achtergrond?
Storm is ook leuke naamquote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:05 schreef Avani het volgende:
[..]
Ja, zo staat het weer raar.Maar toch blijf ik het een leuke naam vinden
![]()
Jente is Noors (of Deens) voor meisjequote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:36 schreef harlingen het volgende:
Maak me er ook verder niet druk om wat anderen ervan vinden. Zolang mijn vriendin en ik het er maar over eens zijn.
Nou, in elk geval handig als ie travestiet wil wordenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 21:19 schreef mallemeid het volgende:
[..]
Jente is Noors (of Deens) voor meisje
Ben iig nog nooit iemand tegengekomen die zo heet.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 21:55 schreef amornl87 het volgende:
vinden jullie Amor een hele unieke naam?
Behalve als je een naam hebt die LIJKT op iets wat makkelijk te spellen is. Dan denk je gewoon: "Ouders, waarom? Doe normaal!"quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:00 schreef Migwi het volgende:
Oh, en om een kind een naam te geven die voor problemen zorgt met opschrijven is geen probleem en daar houdt echt niemand een trauma aan over. Ik heet Michael en je wilt niet weten hoeveel mensen niet weten hoe je dat moet schrijven. Dus een naam met aparte spelling is gewoon okay hoor.
Mats is dan wel weer een betrekkelijk normale naam, volgens mij. Zweeds, geloof ik.quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:32 schreef Toeps het volgende:
Ik heb ooit een geboortekaartje gezien van een jongetje genaamd Mats. Ahhhh.
Mads is dan ook weer een Deense naam... Vind het allemaal maar een beetje overdreven. MIsschien dat als tweede of derde naam ik iets creatiefs zou doen...quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:32 schreef Toeps het volgende:
Ik heb ooit een geboortekaartje gezien van een jongetje genaamd Mats. Ahhhh.
Het lijkt wel alsof sommige mensen er aan voorbij gaan dat het een mens is, die je die naam geeft. Het is niet je hamster, en het is ook niet alleen maar leuk voor je geboortekaartje.
Het lijken de X-Men wel....quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:41 schreef anneja het volgende:
<knip>
En dat mijn buurmeisje Fee heet en dat bij mijn zoon in de klas een Storm en een Wolf zitten vind ik ook niet vreemd meer. Zou zelf mijn kinderen zo niet noemen, maar ze worden niet gepest ofzo.
Ja, in Zweden misschien...quote:Op woensdag 19 januari 2005 08:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mats is dan wel weer een betrekkelijk normale naam, volgens mij. Zweeds, geloof ik.
Maar als ik dan hoor over mensen die hun kids Frodo en Arwen noemen...
V.
Maikelquote:Op woensdag 19 januari 2005 10:02 schreef releaze het volgende:
het was geloof ik ook een poos hip om kinderen een engelse naam te geven maar die dan te spellen op z'm nederlands ofzo... keetie. remon.
Ben je een 17-jarig gothic meisje, heel toevallig?quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:46 schreef amornl87 het volgende:
namen mogen wat mij betreft zo uniek mogelijk![]()
Jaquote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Kom maar op !
Zeg, we leven hier niet in de wereld van The Lord of the Rings. Hier hebben we te maken met ambtenaren die al die namen moeten verwerken in bevolkingsregisters en andere belangrijke bestanden. Houdt daar ook een beetje rekening mee, ja.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:46 schreef amornl87 het volgende:
Ik vergelijk het graag met mijn wonen op de Rododendronstraat, maar dan nog erger.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 19:06 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, wel als ze hier in Nederland komen wonen en overal 40x hun naam moeten spellen.
Eh ja. Waarom Mayīm Noä en waarom trema's terwijl ze niet nodig zijn?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Kom maar op !
Nou neequote:Op woensdag 19 januari 2005 15:46 schreef amornl87 het volgende:
Volgens mij kun je je voornaam sowieso aanpassen. Dat hoef je niet ergens officieel te doen geloof ik.quote:Op woensdag 19 januari 2005 16:21 schreef Renesite het volgende:
Ach, ouders moeten het zelf weten, zodra het kind achtien is kan hij een naamswijziging doen toch?
Julia, oke, maar Mayīm Noä? Mijn God, waar staat dat voor en wat heeft het voor zin om zo'n naam te geven?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Kom maar op !
Dat is echt totale onzin, dat je met zo'n naam zoiets kunt verwachten... Kinderen zijn bijzonder creatief als het gaat om rijmpjes op namen verzinnen. Ik denk niet dat er een naam bestaat waar ze niets op kunnen bedenken... Probeer het zelf maar eens.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:01 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ken trouwens een meisje dat Nona heet, ze werd op school altijd Nanoseconde genoemd. Slaat nergens op, weet ik, maar met zo'n naam kun je wel iets verwachten.
Ik vind ze best leuk, maar niet zo origineel. Alleen Mayīm snap ik niet zo: waarom een trema op de i? Fonetisch gezien is het overbodig, omdat de y tussen a en i al een scheiding van klinkers teweegbrengt. Dus ķf die ī moet een aparte uitspraak hebben ķf hij staat daar voor jan doedel.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:24 schreef thewizzard het volgende:
Kom maar op !
Iets te veel Koning van Katoren gelezen? Dat is de enige plek, waar ik die naam ooit heb gezien of gehoord oid.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:47 schreef kaputwiehund het volgende:
Vriend van me heeft z'n zoontje Stach genoemd. Ik vind het niet eens zo gek
quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:21 schreef Sjakie01 het volgende:
Kregen we vorige week een geboorte kaartje thuis van een oude werknemer. Een nieuwe dochter genaamd Kakky OMFGMag ik haar nou onderschijten?
jaja, allemaal gehoord op school...quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:12 schreef es70 het volgende:
[..]
Yvetje - kadetje - korketje- sletje
De voormalige buren van mijn oom en tante heten Nico en Tine. Ze rookten beide als een trein. Drie keer raden hoe ze genoemd werden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:01 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Julia, oke, maar Mayīm Noä? Mijn God, waar staat dat voor en wat heeft het voor zin om zo'n naam te geven?
Ik ken trouwens een meisje dat Nona heet, ze werd op school altijd Nanoseconde genoemd. Slaat nergens op, weet ik, maar met zo'n naam kun je wel iets verwachten.
Nu moet ik toch ff goed hard lachenquote:Op donderdag 20 januari 2005 12:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Frodo? Zo zou ik mijn goblin noemen.
En na een Legolas komt zeker een Playmolas?quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Frodo? Zo zou ik mijn goblin noemen.
Je vergeet Paris...quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
Quote de fim Troy: Noem je kind Ajax, Myrridian of Briseis.
In Belgie heten de kinderen nogal eens Achilles of Hector...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |