Ik zou net zeggen,"dat probeerde ik ook aan te geven".quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:56 schreef klez het volgende:
Het is al een exceptioneel hoog percentage, maar het zou nog veel hoger zijn als niet zoveel moslima's doodsbang waren voor de gevolgen van het uit de eigen sociale kring stappen met hun problemen. De sociale controle is enorm, en de gevolgen van het 'eigen nest bevuilen' zoals veel moslims dat zien zijn gigantisch.
edit: meneer broekhoest is me voor...
Stuur liever een mail aan mevrouw Hirsi Ali c.s. dat ze ons voortaan de juiste percentages voorspiegelen en geen dingen suggeren die niet aan de hand zijn. Dank U!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik zal eens even een mailtje sturen aan de Hogeschool der Journalistiek dat ze het vak 'bagatelliseren van nieuwsberichten" beter kunnen schrappen ten faveure van een cursus "interpretatie descriptieve statistiek".
De cijfers in jouw openingspost tonen anders toch duidelijk anders aan.quote:De Federatie Opvang was er heel duidelijk in: er is geen verband tussen de islam en huiselijk geweld en het probleem is bij moslims dan ook niet groter. Lijkt mij toch dat zij er iets meer zicht op hebben dan jullie
Hoezo??? Cijfers kunnen dat verband helemaal niet aantonen, dat is een rare suggestie.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:08 schreef julekes het volgende:
[..]
De cijfers in jouw openingspost tonen anders toch duidelijk anders aan.
HA suggereert vooral, dat is ook haar zwakte natuurlijk. de echte cijfers komen haar helemaal niet goed uitquote:Ik heb Wilders en Ali nog nooit cijfers horen noemen trouwens, maar iemand die anderen van retoriek beschuldigd heeft vast wel even een goede bron beschikbaar, zodat wij ook eens kunnen kijken op welke gegevens jij je uitspraken baseert.
Dit is wer typisch zo'n politiek antwoord. Natuurlijk heeft an sich de islam er weinig mee te maken, maar des te meer de Mediterrane macho-cultuur waarin veel nederlandse moslima's zich bevinden.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:04 schreef SCH het volgende:
Het is een veel lager percentage dan Hirsi Ali en veel anderen ons willen doen geloven. Die suggereren dat het percentage rond de 70 a 80 procent is en het is dus slechts tussen de 25 en 30 procent en dat is dus een grootverschil.
Wat klez schrijft is weer van die van de koude grond retoriek, waarom zou je je er ook eens in verdiepen? Geldt ook voor jou B.R. Oekhoest. Het is namelijk precies andersom. Het percentage is relatief wat hoger omdat deze vrouwen moeilijker in eigen kring terecht kunnen itt de meeste Nederlandse vrouwen.
De Federatie Opvang was er heel duidelijk in: er is geen verband tussen de islam en huiselijk geweld en het probleem is bij moslims dan ook niet groter. Lijkt mij toch dat zij er iets meer zicht op hebben dan jullie
Ga jij maar eens HEEL veel strafregels schrijven: 'Ik, SCH, mag niet jokken'quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:04 schreef SCH het volgende:
Het is een veel lager percentage dan Hirsi Ali en veel anderen ons willen doen geloven. Die suggereren dat het percentage rond de 70 a 80 procent is en het is dus slechts tussen de 25 en 30 procent en dat is dus een grootverschil.
Wat klez schrijft is weer van die van de koude grond retoriek, waarom zou je je er ook eens in verdiepen? Geldt ook voor jou B.R. Oekhoest. Het is namelijk precies andersom. Het percentage is relatief wat hoger omdat deze vrouwen moeilijker in eigen kring terecht kunnen itt de meeste Nederlandse vrouwen.
De Federatie Opvang was er heel duidelijk in: er is geen verband tussen de islam en huiselijk geweld en het probleem is bij moslims dan ook niet groter. Lijkt mij toch dat zij er iets meer zicht op hebben dan jullie
Kan jij niet rekenen dan? Alfa studie of zo? Ik zie toch wel een verband. Bovengemiddeld veel vrouwen van moslim komaf in de BVML huizen. Duidelijk zat.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo??? Cijfers kunnen dat verband helemaal niet aantonen, dat is een rare suggestie.
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Natuurlijk heeft an sich de islam er weinig mee te maken,
De islam wordt door de mannen in kwestie misbruikt om hun macho-argumenten er door te krijgen. Dus intrinsiek kun je de islam niet zoveel schuld geven als Hirsi doet, maar je moet het er wel bij betrekken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat staat haaks op de uitspraken en de missie die mevrouw Hirsi Ali heeft. Je bent het dus volledig met haar oneens?
En als we dan ook even de islamitische vrouwen erbij rekenen die wel te maken hebben met huiselijk geweld maar de weg naar, of uberhaupt van het bestaan af weten van, een Blijf van me Lijf huis. Dan is de cirkel ook weer rond.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:19 schreef popolon het volgende:
Het verschi dat duidelijk naar voren kwam is dat autochtone slachtoffers vaak niet naar een Blijf van m'n lijf huis gaan maar naar familie/vrienden.
De islamitische slachtoffers kunnen hier vaak niet heen omdat die er niet zijn of die ook 'tegen' hen zijn.
Allemaal, een moslima die getrouwd is met een duivel of een verderfelijke Nederlander? Want dat zijn we toch?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:45 schreef longinus het volgende:
Geven deze cijvers ook weer hoeveel van deze vrouwen waren getrouwd met een moslim.
Bovendien zijn dat vaak zulke softe watjes, die slaan nooit vrouwen. Tenzij er koning alcohol in het spel is.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:52 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Allemaal, een moslima die getrouwd is met een duivel of een verderfelijke Nederlander? Want dat zijn we toch?
Ik ookquote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:59 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik wacht op SCH.
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:59 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik wacht op SCH.
Wat is dit nou weer voor onzintitel? 6% van de Nederlandse bevolking is moslim, en 30% van de blijf in mijn lijf-huizen zijn moslima's. Dat is een factor 5 keer zo hoog. Schokkende cijfers.quote:Blijf van mijn lijf: slechts dertig procent moslima's
Niet als je het hele verhaal kent of wilt kennen pberends.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzintitel? 6% van de Nederlandse bevolking is moslim, en 30% van de blijf in mijn lijf-huizen zijn moslima's. Dat is een factor 5 keer zo hoog. Schokkende cijfers.
Ik had al geantwoord. Hirsi Ali getuigt van een rechtstreeks verband tussen de islam en huiselijk geweld en volgens de mensen die vanmiddag aan het woord kwamen en die er dagelijks mee te maken hebben, is dat een onjuiste voorstelling van zaken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat staat haaks op de uitspraken en de missie die mevrouw Hirsi Ali heeft. Je bent het dus volledig met haar oneens?
En nu moet ik ineens gaan bewijzen dat volgens HA de opvanghuizen vol zitten met moslimvrouwen? Dat is dus helemaal niet zo? Dat is helemaal niet het probleem dat ze aankaart? Dat is mooi, is dat ook weer opgelost. Dan zijn de punten waar ze zich mee bezig houdt van tafel en kan ze zich weer op echte zaken richten.![]()
Die is het moslim straatje aan het schoonvegenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:59 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik wacht op SCH.
Jij kent dat wel? Heeft die pipo waarmee jij gesproken hebt een statistische onderbouwing gegeven van jullie overtuiging dat die factor 5 volledig is te wijten aan het feit dat moslima's nergens anders heen kunnen dan naar een BVMLH?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet als je het hele verhaal kent of wilt kennen pberends.
Je liegt dus gewoon en dat weet je. Je weet er de ballen van maar wil graag je eigen stokpaardje vast houden omdat anders je wereld instort. Baseer je toch eens op de feiten. Je negeert volledig datgene wat de mensen zeggen die er dagelijks mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:35 schreef milagro het volgende:
de BvmL huizen zitten vol met moslima's wil zeggen dat ze zwaar oververtegenwoordigd zijn en dát is gewoon een feit.
als je ziet hoeveel moslims er in NL zijn, hoeveel daarvan vrouwen zijn en dan ziet hoe de verhoudingen moslims- NL liggen in de BvmL huizen is dat schrikbarend.
HA zegt dat mannen de rechtvaardiging halen uit hun interpretatie van bepaalde verzen, verzen die idd gemakkelijk als rechtvaardiging te interpreteren zijn als je ze niet in de context van de tijd wilt plaatsen.
NL mannen die hun vrouw slaan halen die rechtvaardiging niet massaal uit hun heilig boek, weten zich ook niet gesteund door de achterban, de slachtoffers kunnen veelal gewoon bij hun achterban terecht!
Moslima's in die huizen vluchten niet enkel voor de mishandelaar, maar net zo goed voor de familie die toch vaak de kant kiest van de mishandelaar, al was het maar door schandalige passiviteit.
Bepaalde verbanden niet willen leggen uit angst een geloof en gelovigen te stigmatiseren is andermaal die vrouwen in de steek laten.
Het is niet te ontkennen dat bepaalde verzen in de Koran bepaald gedrag van de vrouw (ongehoorzaamheid) onwenselijk geacht wordt en derhalve straf hiervoor propageert.
Nou nou nou, laat je toch niet zo kennen. Dat krijg je er nou van als je ten koste van alles dingen recht wil praten die nou eenmaal krom zijn, als het om moslims gaat. Er zijn nou eenmaal dingen aan de hand met ze, gemeten naar nederlandse maatstaven. Wil je ze als volwaardige Nederlandse burgers beschouwen, of als een soort onmondige niet toerekeningsvatbare zieligerds die beschermd moeten worden? Ik neem aan het eerste. Nou, dan moet je ook dingen van mensen kunnen verwachten en ze erop aan kunnen spreken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:34 schreef SCH het volgende:
Wat zegt HA dan volgens jou machteld, dat er geen probleem is ofzo?
Maar ga lekker door met de moslims in de hoek te zetten.
Als iemand hier beweert dat ik lijjk op iemand die de joden verraadt, dan is het over en uit en heeft praten geen zin meer. Wat een walgelijke opmerking.
Goed verwoord. Ik zou zeggen: hou deze zin jezelf eens voor.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Je weet er de ballen van maar wil graag je eigen stokpaardje vast houden omdat anders je wereld instort. Baseer je toch eens op de feiten. Je negeert volledig datgene wat de mensen zeggen die er dagelijks mee te maken hebben.
en daar gaan we weer "haat in je lijf" .quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Je liegt dus gewoon en dat weet je. Je weet er de ballen van maar wil graag je eigen stokpaardje vast houden omdat anders je wereld instort. Baseer je toch eens op de feiten. Je negeert volledig datgene wat de mensen zeggen die er dagelijks mee te maken hebben.
Jammer dat je toch zo ontzettend haatdragend bent richt moslimvrouwen. Hoe kan je met zoveel haat in je lijf toch zelf het goede voorbeeld geven???
Ook had ik graag een bron waarin AHA beweert dat 70% tot 80% van de vrouwen in BVML huizen moslima is.quote:Steeds vaker zoeken radeloze en wanhopige moslima's hun heil in opvanghuizen in de randstad. Dit, omdat ze vrezen door hun ouders op vakantie te worden uitgehuwelijkt. Met name rond de zomervakanties zitten de tehuizen vaak overvol. Sinds kort is er een project om de moslimmeisjes te steun en hulp te bieden.
Het project, gefinancierd door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, is uniek voor ons land. Doel van het project is het weglopen zo veel mogelijk voorkomen door te stellen dat uithuwelijken volgens de islam verboden is. Uniek is ook dat islamitische organisaties met dit initiatief zijn gestart.
Exacte cijfers ontbreken, maar steeds meer in ons land opgegroeide jonge moslima's vrezen dat ze tijdens de jaarlijkse vakantie naar bijvoorbeeld Marokko of Turkije tot een huwelijk worden gedwongen. Volgens de Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond (SPIOR) in Rotterdam is de situatie 'uiterst zorgwekkend'.
"Het uithuwelijken is des te triester, juist omdat het verschijnsel volgens de islam verboden is. Nog veel te vaak nemen de meisjes het klakkeloos aan als hun ouders zeggen dat het volgens het geloof zo moet. Hun gebrek aan kennis over de godsdienst speelt hen daarbij parten", aldus Marianne Vorthoren, projectleidster bij de SPIOR.
Jij bent lekker genuanceerd met je 'MAAR 30%' Als je objectief naar alle gegevens kijkt en daarbij een klein beetje nadenkt, kun je alleen maar concluderen dat er problemen zijn binnen die bevolkingsgroep die serieuzer zijn dan de onze.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:41 schreef SCH het volgende:
Blijkbaar zit bij velen hier de haat tegen de islam en de moslims zo diep dat ze gewoon willen dat het probleem groot is en dat de islam de oorzaak is. Ik begrijp dat niet, waarom niet gewoon luisteren naar degenen die er mee te maken hebben?
Maar goed: blijf vooral haten en in je eigen vooroordelen geloven - sterkte ermee. Het heeft weinig zin om nog genuanceerde topics te openen zolang jullie toch niet naar de feiten kijken. Dan niet
Niet om de discussie in balans te brengen maar ik ben het wel degelijk met je eens na het item op Radio 1.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:41 schreef SCH het volgende:
Blijkbaar zit bij velen hier de haat tegen de islam en de moslims zo diep dat ze gewoon willen dat het probleem groot is en dat de islam de oorzaak is. Ik begrijp dat niet, waarom niet gewoon luisteren naar degenen die er mee te maken hebben?
Maar goed: blijf vooral haten en in je eigen vooroordelen geloven - sterkte ermee. Het heeft weinig zin om nog genuanceerde topics te openen zolang jullie toch niet naar de feiten kijken. Dan niet
Het hoeft niet zo te zijn dat de moslimvrouwen die in de blijf van m`n lijf tehuizen zitten daar zijn omdat ze religieus geinspireerde klappen kregen van hun man, dat islam de inspiratie voor de man was om de vrouw te slaan. Maar dat neemt niet weg dat de koran de man wel voorschrijft om zijn echtgenote te slaan wanneer hij ongehoorzaamheid van haar vreest, dat doet daar niets aan af.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:41 schreef SCH het volgende:
Ik heb gewoon gelijk - je hebt iets tegen de islam en die vrouwen dat geloof je wel, anders zou je je wel beter in de zaak verdiepen?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:49 schreef milagro het volgende:
[..]
en daar gaan we weer "haat in je lijf" .
SCH speelt weer eens op de man
Je kunt beter een statement maken tegen hun mannen ipv tegen de islam an sich, dat klopt wel.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:51 schreef SCH het volgende:
Er zijn ook dingen aan de hand en daarom is het zo erg wat er nu gebeurt.
Moslimvrouwen voelen zich juist in de steek gelaten en in de hoek gezet door iemand als Hirsi Ali. Ik ontken toch helemaal niet dat er een probleem is.
Maar door het probleem niet op de juiste merites in te schatten en niet echt voor die vrouwen op te willen komen maar alleen een statement te willen maken tegen de islam zoals HA en in haar kielzog velen, wordt de zaak alleen maar erger. Het gaat juist om die vrouwen en niet om de ego's van AHA of zo'n milagro die zonder kennis van zaken haar ei legt. Juist zij laten de vrouwen in de steek.
Tuurlijk SCH, in de Koran staan die verzen niet, dat verzin ikgewoon, net zo goed als ik verzin dat mannen juist die verzen aanhalen, en zelfs de geslagen vrouwen die de schuld bij zich zelf zoeken, als men hen erop wijst dat slaan simpel weg niet mág.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb gewoon gelijk - je hebt iets tegen de islam en die vrouwen dat geloof je wel, anders zou je je wel beter in de zaak verdiepen?
Heb je die uitzending wel gehoord vanmiddag eigenlijk of zit je gewoon lekker op je stokpaardje. Jij reageert namelijk helemaal niet op wat er is gezegd en het maakt me inderdaad kwaad dat jij anderen beschuldigt het niet goed voor te hebben met die vrouwen terwijl je zelf gewoon niks van de situatie weet en maar blijft volhouden dat er vanuit de KOran geslagen wordt. Dat is gewoon rabiate onzin en dat kun je best weten, als je het wilt weten.
Hee SCH, laten we het eens over een andere boeg gooien dan. Waar is het feit dat er 6x zoveel moslima's in die huizen zitten dan wel aan te wijten. Toeval?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:41 schreef SCH het volgende:
Dat heeft klez niet gezegdquote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:34 schreef SCH het volgende:
Wat zegt HA dan volgens jou machteld, dat er geen probleem is ofzo?
Maar ga lekker door met de moslims in de hoek te zetten.
Als iemand hier beweert dat ik lijjk op iemand die de joden verraadt, dan is het over en uit en heeft praten geen zin meer. Wat een walgelijke opmerking.
MMO studie Vrouwenopvangquote:Het zijn ook problemen met de taal die volgens medewerksters de communicatie
aan de telefoon bemoeilijken. De ervaring is, dat het merendeel
van de vrouwen van niet-Nederlandse herkomst is. De indruk bestaat dat
er bij onvoldoende beheersing van de taal de nadruk meer ligt op uitwisseling
van zakelijke gegevens en er minder informatie over achterliggende
problemen naar voren komt. Medewerksters zijn ook om andere redenen
minder gelukkig met de tolkentelefoon. Vrouwen zouden bij een tolk
terughoudender zijn met het verstrekken van informatie. Gesignaleerd
wordt ook dat de tolken, meest mannen, op een andere manier tegen
vrouwenmishandeling aankijken en op de vrouw inpraten om terug te
gaan naar haar man, of de woorden van een medewerkster niet goed vertalen,
waardoor de aanmeldster te horen krijgt dat er geen plaats is.
The only real question is, is 60 procent allochtoon en 30 procent moslim een representatief percentage in vergelijking met de demografie van de Nederlandse bevolking?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:48 schreef SCH het volgende:
De cijfers die in deze uitzending werden genoem door de Federatie Opvang: 60 procent van de vrouwen in de vrouwenopvang is van allochtone afkomst waarvan bij benadering de helft van islamitische afkomst.
...
Natuurlijk is dertig procent niet niks, er is een probleem maar in deze uitzending werden op een interessante en genuanceerde manier het verband tussen islam en huiselijk geweld naar voren gebracht.
Dude.. Ga buiten spelen ofzo.quote:
Bepaalde verbanden niet willen leggen uit angst een geloof en gelovigen te stigmatiseren is andermaal die vrouwen in de steek laten.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:41 schreef SCH het volgende:
En wat jij doet helpt wel? Dat je moeite hebt met generaliserende opmerkingen en racisme begrijp ik heel goed. Dat heb ik ook namelijk. Maar het verzachten of vergoeilijken van allerlei zaken omwille van de lieve vrede pakt averrechts uit, het bevestigt de vooroordelen van de mensen die te ver aan de rechterzijde van het politieke spectrum hangen. En is dus veel kwalijker dan wat AHA doet...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:51 schreef SCH het volgende:
Moslimvrouwen voelen zich juist in de steek gelaten en in de hoek gezet door iemand als Hirsi Ali. Ik ontken toch helemaal niet dat er een probleem is.
Maar door het probleem niet op de juiste merites in te schatten en niet echt voor die vrouwen op te willen komen maar alleen een statement te willen maken tegen de islam zoals HA en in haar kielzog velen, wordt de zaak alleen maar erger. Het gaat juist om die vrouwen en niet om de ego's van AHA of zo'n milagro die zonder kennis van zaken haar ei legt. Juist zij laten de vrouwen in de steek.
De problematiek is complex en er valt veel over te zeggen maar de waarheid ligt in dit geval niet in het midden.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:42 schreef Loohcs het volgende:
HA overdrijft misschien naar de ene kant en SCH (of zijn bronnen) misschien naar de andere kant. De waarheid zal wel ergens in 't midden liggen zoals gewoonlijk. Dat overdrijven gebeurt veel in de politiek om een punt te maken en ook in de journalistiek worden vaak de extreemste gevallen tegenover elkaar gezet omdat dat de leukste discussie's oplevert. Praten over een oplossing voor het probleem lijkt me beter dan elkaar vliegen af te vangen over percentages.
zelfde MMO onderzoekquote:(In dit hoofdstuk wordt aan de hand van de Klimop-registratiecijfers de groep
nieuw opgenomen vrouwen bij de residentiële vrouwenopvang beschreven
(onderzoeksvraag vier). De registratie heeft betrekking op aantallen nieuw
opgenomenen, niet op aantallen personen.)
In de nieuw opgenomen groep waren allochtone vrouwen in de meerderheid.
In 1999 vormden zij 52% van deze groep, in 2001 59%. De allochtone groep
bestond voor het merendeel uit zogenoemde doelgroepen van het minderhedenbeleid.
In het oog springt de toename van de groep vrouwen van
Marokkaanse herkomst, namelijk van 10% in 1999 tot 13% in 2001. Verder
werd de allochtone doelgroep van diverse herkomst groter. Allochtone vrouwen
die niet tot de doelgroep van het minderhedenbeleid hoorden, kwamen
uit onder meer Irak, Iran, Afghanistan, Somalië, voormalig Joegoslavië, China,
de Russische Federatie en Polen..
Ik kan mij in beide beweringen vinden, maar je moet dan wel snappen wat er gezegd wordt, en dat lukt SCH kennelijk niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:51 schreef Patron het volgende:
[..]
Niet om de discussie in balans te brengen maar ik ben het wel degelijk met je eens na het item op Radio 1.
Volgens een medewerkster van een opvangcentra oid:
Het is gewoon niet waar dat BvmL huizen vol zitten met Moslima's
Het is ook niet waar dat de Islam de oorzaak zou zijn dat de betreffende moslima's daar verblijven.
Daarom zitten er relatief gezien natuurlijk ook meer moslima's. Heel goed SCH.quote:De Federatie Opvang was er heel duidelijk in: er is geen verband tussen de islam en huiselijk geweld en het probleem is bij moslims dan ook niet groter
Bij NOVA vanavond hier aandacht voorquote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:33 schreef Mr.Spock het volgende:
Kijk eens op de frontpage:
Moslima's vluchten voor uithuwelijking
quote:Taboe op uithuwelijking doorbroken
Moslimjongeren in Nederland worden nog vaak uitgehuwelijkt door hun ouders. Maar het is een taboe om daar openlijk over te praten.
Veel moslims vinden nu zelf dat de discussie maar eens op gang moet komen. Het Platform van Islamitische-organisaties Rijnmond organiseert zondag een conferentie voor moslimmeisjes. Thema is: 'Moslima, hoe kies jij je man?'
Dus hier is het jouw om te doen HA zwart maken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:51 schreef SCH het volgende:
Dat verzijn je inderdaad - dat deze mannen die versen aanhalen. De vrouwen in de blijf-van-mijn-lijf-huizen moeten niks van Hirsi Ali hebben maar zoals ik al eerder heb vastgesteld neem jij ze niet serieus. Jij zegt dan dat die vrouwen vast zitten en niet voor zichzelf kunnen denken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Tuurlijk SCH, in de Koran staan die verzen niet, dat verzin ikgewoon, net zo goed als ik verzin dat mannen juist die verzen aanhalen, en zelfs de geslagen vrouwen die de schuld bij zich zelf zoeken, als men hen erop wijst dat slaan simpel weg niet mág.
Nee milagro. Jij berijdt een stokpaardje, ik sta open voor de werkelijkheid. Heb je die uitzending nou gehoord? Zou je eens moeten beluisternen.quote:Als er 1 iemand op zijn stokpaardje zit ben jij het wel, als er 1 iemand zich konstant bedient van hatelijkheden naar andersdenkenden ben jij het wel, dus houd je belachelijke commentaar en gejank bij je, ajb, wil je?
Nee CMT, de argumenten van de deskundigen zijn helder, de cijfers zijn helder. Er zitten relatief veel allochtonen in de opvang omdat ze moeilijk ergens anders terecht kunnen - idem voor de moslimvrouwen. De BVML zitten niet 'vol' met moslima's zoals de AHA's ons willen doen geloven en de directe links tussen islam en huiselijk geweld is er niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Jij constateert helemaal niets, SCH. Je hebt een radio-uitzending gehoord, waarin wordt gezegd dat het niet aan de Islam ligt, terwijl er dan toch op onverklaarbare wijze relatief veel moslima's in die huizen zitten en omdat het in je straatje past neem je het maar klakkeloos aan en "constateer" je opeens wel het probleem. Het wordt helemaal lollig als je beweert dat je openstaat voor de werkelijkheid.
Wat ik zeg: die vrouwen kunnen minder snel ergens anders terecht. Er zijn geen cijfers dat er in die kringen meer huiselijk geweld is en al helemaal niet dat dat iets met de islam te maken heeft.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er is geen directe link tussen Islam en huiselijk geweld, maar er zitten wel relatief gezien erg veel moslima's in die huizen. Waar komt dat vandaan dan?
Waar staat dat "wij" dat graag willen? Iemand die gelooft wil niet van z'n geloof af, ook al misbruiken anderen (bv de partner) dat geloof om even met de handjes te wapperen. Als je gelooft, dan geloof je echt ergens in en dat verandert niet door een paar tikken van een opgefokte echtgenoot.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat ik zeg: die vrouwen kunnen minder snel ergens anders terecht. Er zijn geen cijfers dat er in die kringen meer huiselijk geweld is en al helemaal niet dat dat iets met de islam te maken heeft.
Waarom willen jullie dat toch zo graag? Als die vrouwen zelf zeggen dat het niet zo is, dat ze ook helemaal niet van hun geloof af willen maar gewoon een prettig leven willen, waarom zou je ze dat dan opdringen?
Dus de 30% zijn allochtone moslims en 30% allochtone niet-moslims....quote:De cijfers die in deze uitzending werden genoem door de Federatie Opvang: 60 procent van de vrouwen in de vrouwenopvang is van allochtone afkomst waarvan bij benadering de helft van islamitische afkomst.
Als mij steeds verteld is dat de BVML-huizen bomvol zitten met moslima's en het blijkt om dertig procent te gaan, dan is dat toch echt een heel ander verhaal. Dus die nuance is belangrijk om te maken.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:36 schreef GewoneMan het volgende:
30% moslima`s is WAANZINNIG hoog. als je even nagaat dat het in bijna alle gevallen om vrouwen gaan. kinderen en mannen zijn er zeldzaam. +/- 8% is moslim daarvan zullen dus +/-4% vrouw zijn en daarvan nog een groot gedeelte kind.
we hebben het dus over een hele kleine groep die wel voor 30%!!!! die huizen vult. waarbij gemeld moet worden dat uit onderzoek is gebleken dat moslima`s minder snel hulp zoeken.
het probleem is dus gewoon ENORM GROOT
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Tuurlijk SCH, in de Koran staan die verzen niet, dat verzin ikgewoon, net zo goed als ik verzin dat mannen juist die verzen aanhalen, en zelfs de geslagen vrouwen die de schuld bij zich zelf zoeken, als men hen erop wijst dat slaan simpel weg niet mág.
Als er 1 iemand op zijn stokpaardje zit ben jij het wel, als er 1 iemand zich konstant bedient van hatelijkheden naar andersdenkenden ben jij het wel, dus houd je belachelijke commentaar en gejank bij je, ajb, wil je?
Jij komt met een bewering betreffende AHA die jij niet wilt of kunt staven.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat ik zeg: die vrouwen kunnen minder snel ergens anders terecht. Er zijn geen cijfers dat er in die kringen meer huiselijk geweld is en al helemaal niet dat dat iets met de islam te maken heeft.
Waarom willen jullie dat toch zo graag? Als die vrouwen zelf zeggen dat het niet zo is, dat ze ook helemaal niet van hun geloof af willen maar gewoon een prettig leven willen, waarom zou je ze dat dan opdringen?
Je blijft maar zeikstralen. AHA legt overal een link tussen islam en huiselijk geweld en zegt dat de huizen vol zitten met moslimvrouwen en heeft op een bijeenkomst inderdaad gezegd dat het om 80 procent gaat. Waarom ontken je dat? Is niet zo aardig voor mevrouw Ali om haar zo af te vallen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:41 schreef machteld het volgende:
[..]
Jij komt met een bewering betreffende AHA die jij niet wilt of kunt staven.
En wanneer je dat wel kan, laat maar horen, met links en LETTERLIJKE citaten.
Ik wacht af.
En ik ga natuurlijk niet alles hier te berde brengen dat AHA allemaal over deze kwestie gezegd en geschreven heeft, maar dat begrijp je wel neem ik aan.
30% van de mensen die verblijven in dat huis zijn Moslima. 1 op de 3, dat terwijl 1 op de 30 Nederlanders Moslima is.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:39 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Dus de 30% zijn allochtone moslims en 30% allochtone niet-moslims....
dan zie ik eerder een allochtonenprobleem dan een islamitisch probleem...
dat is het hem juist. de islam is WEL de reden...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Als mij steeds verteld is dat de BVML-huizen bomvol zitten met moslima's en het blijkt om dertig procent te gaan, dan is dat toch echt een heel ander verhaal. Dus die nuance is belangrijk om te maken.
Het gaat er toch om Gewone Man dat de vrouwen worden geholpen, of gaat het jullie vooral om de islam?
Dat die vrouwen niet snel ergens anders terecht kunnen is toch logisch ---> minder groot netwerk, familiestructuren zijn anders. Ze zoeken wel hulp maar wat ze krijgen te horen van mevrouw Ali is dat ze hun geloof moeten verlaten. En zo werkt het dus niet, dat is van de regen in de drup. Dus als je de vrouwen serieus neemt, kap je met het islam-verhaal en geef je ze daadwerkelijk hulp door naar hun verhaal te luisteren. Maar dat gebeurt nauwelijks, behalve door veel hulpverleners die voor gek worden verklaard, net zoals ik hier, als ze zeggen dat de islam niet het wezenlijke probleem is.
juist, maar het is geen probleem hoor. luister maar naar SCHquote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
30% van de mensen die verblijven in dat huis zijn Moslima. 1 op de 3, dat terwijl 1 op de 30 Nederlanders Moslima is.
Kun je mij vertellen waar en wanneer AHA dit gezegd heeft?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:40 schreef SCH het volgende:
ze krijgen te horen van mevrouw Ali is dat ze hun geloof moeten verlaten.
Vergeet daarbij niet een marge van moslima's die niet weten waar ze terechtkunnen of te bang zijn om naar een BVML-huis te gaan mee te tellen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
30% van de mensen die verblijven in dat huis zijn Moslima. 1 op de 3, dat terwijl 1 op de 30 Nederlanders Moslima is.
1 op de 3 mensen in het huis zijn allochtone niet-moslims...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
inhoudelijk posten zou fijn zijn. oh nee dat kan niet want het klopt.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:49 schreef SCH het volgende:
Tja, als je dat wilt blijven geloven dan moet je dat maar doen. Het is wel duidelijk dat het je inderdaad om de islam gaat en niet om de vrouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
Onder andere in de NOVA-uitzending waar ze met een paar vrouwen 'praatte'quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:50 schreef machteld het volgende:
[..]
Kun je mij vertellen waar en wanneer AHA dit gezegd heeft?
Fuck that en hou je aan de main issue, is 30% NORMAAL in jou ogen? En waaraan ligt het dan dat 30% van die vrouwen moslima's zijn?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Je blijft maar zeikstralen. AHA legt overal een link tussen islam en huiselijk geweld en zegt dat de huizen vol zitten met moslimvrouwen en heeft op een bijeenkomst inderdaad gezegd dat het om 80 procent gaat. Waarom ontken je dat? Is niet zo aardig voor mevrouw Ali om haar zo af te vallen.
En wat zou je er aan willen doen?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:50 schreef rentmeester het volgende:
Als ik goed reken is +- een op de 3 mensen in zo'n b.v.m.l huis Moslima op een bevolking van 1 op 17.
Ik snap werkelijk niks van de luchtigheid waarmee deze openingspost gebracht is. Dit is zorgwekkend!
wat ik wel hilarisch vind is dat hij het geloof zooooooooooo fanatiek verdedigd terwijl de moslims het liefst zien dat alle homo`s worden gestenigd (de straf voor homos in de sharia)quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Onder andere in de NOVA-uitzending waar ze met een paar vrouwen 'praatte'
Hoofd in het zand steken natuurlijk, want er is helemaal niets aan de hand.quote:
`quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Onder andere in de NOVA-uitzending waar ze met een paar vrouwen 'praatte'
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:56 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wat ik wel hilarisch vind is dat hij het geloof zooooooooooo fanatiek verdedigd terwijl de moslims het liefst zien dat alle homo`s worden gestenigd (de straf voor homos in de sharia)
Je kan die uitzending toch gewoon nakijken? Jij hebt er een hobby van gemaakt om alles wat ik zeg in twijfel te trekken en er linkjes van te willen, je zoekt het verder maar uitquote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:59 schreef machteld het volgende:
[..]
`
Wanneer ik nu zeg dat ze dat NIET heeft gezegd, geloof je mij dan?
Ik kan niet bewijzen dat ze het niet heeft gezegd.
Jij kunt WEL bewijzen dat zij het WEL heeft gezegd, tenminste ALS ze het gezegd heeft.
De bewijslast ligt dus bij jou.
Nou nou, je begint wel een toontje aan te slaan.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Je blijft maar zeikstralen. AHA legt overal een link tussen islam en huiselijk geweld en zegt dat de huizen vol zitten met moslimvrouwen en heeft op een bijeenkomst inderdaad gezegd dat het om 80 procent gaat. Waarom ontken je dat? Is niet zo aardig voor mevrouw Ali om haar zo af te vallen.
Zwaardere straffen, strenger uitzetbeleid op basis van bijvoorbeeld het dubbele Marokkanse paspoort ?quote:
Ik ben ook voor een goede weergave van de feiten, dus laat maar horen dan.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:01 schreef SCH het volgende:
[..]Welk geloof verdedig ik dan? Ik heb niks met een geloof, ik ben alleen voor tolerantie en verdraagzaamheid en voor een goede weergave van de feiten, en wat minder van de onderbuikgevoelens.
Jij stelt met droge ogen dat "de moslims" homo's willen stenigen, ik vrees dat ik je dan weer op een grove leugen heb betrapt.
Ok, de vrouwen hebben geen prioriteit dus.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:05 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Zwaardere straffen, strenger uitzetbeleid op basis van bijvoorbeeld het dubbele Marokkanse paspoort ?
dat kan hij niet, want dat heeft ze niet gezegd.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:03 schreef machteld het volgende:
[..]
Nou nou, je begint wel een toontje aan te slaan.
Ik ontken niets. Jij doet een bewering. Aan jou om dat aan te tonen.
nee dat heet standvastigheid en gezien je leuke post hier krijgt ze onomstoten haar gelijk. hoe bitter ik dit, en meerdere met ons, betreur. liever hadden we geen gelijk gekregen. als ik zo vrij mag zijn even voor haar te spreken.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:11 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk milagro, heb je de uitzending nou gehoord
Nee, jij typt al jaren hetzelfde hier. Moslimvrouwen die het niet met jou eens zijn, zijn domme onnozele gansen die niks van het leven begrijpen he. Want milagro weet precies dat de koran de schuld is - dat is haar tactiek omdat ze niks beters heeft.
Het lijkt er op dat SCH groepen tegen elkaar op wil zetten door mensen onjuist te citeren en verwarring te zaaien. Dit komt de desbetreffende vrouwen niet ten goede.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:09 schreef milagro het volgende:
[..]
dat kan hij niet, want dat heeft ze niet gezegd.
ze heeft nooit gezegd dat ze van hun geloof af moesten stappen, wel dat ze een objectief, kritisch en eerlijk naar hun geloof, de Koran moeten kijken, over wat daar staat over vrouwen en ongehoorzaamheid en hoe dat gebruikt wordt, misbruikt wordt (voor hen die beweren dát het niet zó bedoeld wordt, de teksten).
maar goed, SCH heeft die taktiek altijd, van alles lopen beweren en als je om bewijs vraagt "zoek het zelf maar op, het is zo, als je me niet wilt geloven, dan niet"
Heb je de uitzending al beluisterd? Al eens in de achtergronden verdiept? Ik heb mijn putn wel gemaakt maar hoor van jullie niks nieuws.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom ga over tot een argumentum ad hominem ipv iets inhoudelijks, SCH?
hoeveel niet-islamitische allochtone vrouwen zijn er dan in Nederland? Iemand enig idee?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 01:52 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
1 op de 3 mensen in het huis zijn allochtone niet-moslims...
ik heb het dus niet over autochtone nederlanders, ik heb het over dat 60% van de mensen in het huis allochtoon is waarvan de helft weer moslim is en de andere helft niet-moslim.
dus:
30% moslim all.
30% niet-moslim all.
40% autochtoon
Ik verdraai niks hoorquote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het verdraaien van andermans woorden is je ook niet vreemd, Jaap.
Waarom moet je nu altijd andere mensen woorden in de mond leggen die ze niet gezegd hebben.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:11 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk milagro, heb je de uitzending nou gehoord
Nee, jij typt al jaren hetzelfde hier. Moslimvrouwen die het niet met jou eens zijn, zijn domme onnozele gansen die niks van het leven begrijpen he. Want milagro weet precies dat de koran de schuld is - dat is haar tactiek omdat ze niks beters heeft.
"who is the red sock in the white wash, who is the gay in the muslim area?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:13 schreef SCH het volgende:
Grappig dat het jullie nog steeds niet om de vrouwen gaat. Daar hoor ik niemand over. Het is de islam voor en te na - valt me toch tegen. Beetje hypocriet is het wel he, maar dat geeft niks, wat kan jullie die stomme vrouwen ook bommen, ze hebben er ook zelf om gevraagd.
Dat is wat milagro steeds zegt: moeten ze maar geen moslima zijn. Het staat toch in de koran, je kan het zelf weten. En dan denkt ze dat ze die vrouwen helpt. Ik kan er niks aan doen maar ik vind het echt walgelijk hoe kruiperig en denigrerend jij over deze mensen praat en doet alsof je het beste met ze voor hebt. En maar huilen dat ik dan op de persoon speel
1 op de 5 is allochtoon in Nederland, 1 op de 10 is dus allochtone vrouw.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:14 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
hoeveel niet-islamitische allochtone vrouwen zijn er dan in Nederland? Iemand enig idee?
Ja, volgens mijn berekening is dat inderdaad zo.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:21 schreef HeyFreak het volgende:
dus in verhouding zitten er 3 keer zoveel moslima's in het huis als niet-moslima's (allochtonen)
met de cijfers die sch gaf klopt dat en wellicht is het nog een topje van de ijsberg.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, volgens mijn berekening is dat inderdaad zo.
Omdat er relatief gezien veel moslima's zitten.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:23 schreef HeyFreak het volgende:
maar waarom hoor je dan niks van al die niet-moslima's in het huis? Die zijn ook nog behoorlijk in de meerderheid vergeleken met de autochtonen.
Het feit dat je het topic niet hebt gelezen voor je begint te blaten laat je ook maar even buiten beschouwing?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:27 schreef Re het volgende:
het feit dat de helft van de allochtone vrouwen niet moslim is (de andere 30%) laten we gelukkig buiten beschouwing... dat feit/1 moet toch aangeven dat het probleem op een ander vlak ligt
dat topje geldt voor de hele bevolking. Je denkt toch ook niet echt dat elke autochtone vrouw die mishandeld wordt naar het huis gaat?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met de cijfers die sch gaf klopt dat en wellicht is het nog een topje van de ijsberg.
Knok, knok!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:23 schreef HeyFreak het volgende:
maar waarom hoor je dan niks van al die niet-moslima's in het huis? Die zijn ook nog behoorlijk in de meerderheid vergeleken met de autochtonen.
ja, ik zie voornamelijk postings in die trant (wat niet wil zeggen dat er geen probleem is maar het lijkt wel ee nieuw soort taboe)quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het feit dat je het topic niet hebt gelezen voor je begint te blaten laat je ook maar even buiten beschouwing?
nou de kansen en mogelijkheden zijn veel groter, de angst op uitstoting en wraak een stuk kleiner. daarom staat er ook "wellicht" en niet "ik weet zeker dat".quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:29 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
dat topje geldt voor de hele bevolking. Je denkt toch ook niet echt dat elke autochtone vrouw die mishandeld wordt naar het huis gaat?
gotchaquote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou de kansen en mogelijkheden zijn veel groter, de angst op uitstoting en wraak een stuk kleiner. daarom staat er ook "wellicht" en niet "ik weet zeker dat".
ik kan nergens feiten vinden dat dit niet in alle culturen gebeurd, ook een heleboel Nederlandse vrouwen zullen nooit in deze statistieken verschijnen. als jij systematisch kan aantonen dat er meer moslimas zijn die zich koest houden dan heb je gelijkquote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou de kansen en mogelijkheden zijn veel groter, de angst op uitstoting en wraak een stuk kleiner. daarom staat er ook "wellicht" en niet "ik weet zeker dat".
daarom staat er ook voor jou "wellicht". verder heb ik het daar niet over en wil me eigenlijk concentreren op de harde, SCHokkende cijfers van poster die zich nu angstvallig stil houdt en afentoe een persoonlijke sneer uitdeelt.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:34 schreef Re het volgende:
[..]
ik kan nergens feiten vinden dat dit niet in alle culturen gebeurd, ook een heleboel Nederlandse vrouwen zullen nooit in deze statistieken verschijnen. als jij systematisch kan aantonen dat er meer moslimas zijn die zich koest houden dan heb je gelijk
30% is en blijft veel maar dit reflecteert niet een doorsnede van de bevolking, in bepaalde klassen zal het vaker voorkomen dan anderen, iets wat mij meer boeit dan de %s in een BvmL huisquote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daarom staat er ook voor jou "wellicht". verder heb ik het daar niet over en wil me eigenlijk concentreren op de harde, SCHokkende cijfers van poster die zich nu angstvallig stil houdt en afentoe een persoonlijke sneer uitdeelt.
ik wil hier ook niet de moslimbasher gaan uithangen. ts kwam met die cijfers en probeert het te vergoelijken en dat wekt weerzin op.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:42 schreef Re het volgende:
[..]
30% is en blijft veel maar dit reflecteert niet een doorsnede van de bevolking, in bepaalde klassen zal het vaker voorkomen dan anderen, iets wat mij meer boeit dan de %s in een BvmL huis
schokkend maar minder veel zeggend dan men tracht te denkenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:43 schreef rentmeester het volgende:
Maar goed,
al met al kunnen we stellen dat gemiddeld een op de drie bewoners van een blijf van mijn lijf huis het slachtoffer is van Islamitisch geweld. Bij een populatie van een op zeventien is dat zondermeer schokkend te noemen.
het is geen sterke poging die idd alleen tegenreacties opwekt om andere redenen dan wat er werkelijk aan de hand isquote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wil hier ook niet de moslimbasher gaan uithangen. ts kwam met die cijfers en probeert het te vergoelijken en dat wekt weerzin op.
dit topic is er enkel om Hirsi Ali aan te pakken.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wil hier ook niet de moslimbasher gaan uithangen. ts kwam met die cijfers en probeert het te vergoelijken en dat wekt weerzin op.
Er bestaan geen autochtone vrouwen die getrouwd zijn (geweest) met een Moslim?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:43 schreef rentmeester het volgende:
Maar goed,
al met al kunnen we stellen dat gemiddeld een op de drie bewoners van een blijf van mijn lijf huis het slachtoffer is van Islamitisch geweld. Bij een populatie van een op zeventien is dat zondermeer schokkend te noemen.
Ik vind het behoorlijk veel zeggend.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Dat zou het cijfer alleen maar nog meer opschroeven vermoed ik.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er bestaan geen autochtone vrouwen die getrouwd zijn (geweest) met een Moslim?
ff een rekensommetje aan de hand van Cherry's gegevens...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:35 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Sorry, ik vond je opmerking gewoon oliedom [afbeelding]
het zegt iets maar niet alles (ik heb een vermoeden dat er hier mensen zijn die gebaseerd op deze cijfers enken dat 30% van de moslimas wordt mishandeld)quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:48 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk veel zeggend.
ik wil niet verzanden in een boek wat sommige macho's blijken te moeten aanhangen. ik weet niet of het de godsdienst is of het onvermogen om je wat minder barbaars te moeten opstellen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:48 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk veel zeggend.
Dank je.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wil niet verzanden in een boek wat sommige macho's blijken te moeten aanhangen. .
nou ik zie dat niemand hier beweren, Re of ook maar lijken te beweren tussen de regels door.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:51 schreef Re het volgende:
[..]
het zegt iets maar niet alles (ik heb een vermoeden dat er hier mensen zijn die gebaseerd op deze cijfers enken dat 30% van de moslimas wordt mishandeld)
Ik zou ook geen andere verklaring weten voor het vreemde gedrag van SCH in deze.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:48 schreef milagro het volgende:
[..]
dit topic is er enkel om Hirsi Ali aan te pakken.
vroeger had SCH een kale nicht die hem dag en nacht bezig hield en die hij er oveal te pas en te onpasr bij sleepte, nu is het Ayaan.
de hele moslima BvmL problematiek zal hem aan zijn reet roesten, het gaat om Ayaan, die moet onderuit gehaald worden, al dan niet door haar woorden in de mond te leggen.
dat ben ik wel met je eens hoor maar dat fenomeen speelt zich ook af onder niet moslimas en ik kan nergens een sterke onderbouwing vinden dat het bij moslimas anders zou zijn dan in andere groepen (niet te verwarren met bagitaliseren)quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:54 schreef milagro het volgende:
[..]
nou ik zie dat niemand hier beweren, Re of ook maar lijken te beweren tussen de regels door.
feit is dat deze groep dames oververtegenwoordigd is.
en ik vermoed dat er nog wel meer zijn die de weg naar hulpverlening níet weten te vinden, of dúrven te vinden.
Nou er zijn behoorlijk wat vrouwen die met een moslim getrouwd zijn (geweest). Heel veel van deze vrouwen zijn op de vlucht omdat ze bedreigd worden met kinderen afnemen en afvoeren naar Marokko....daarom zijn er ook veel autochtone vrouwen die moeten onderduiken...vaak heeft het niet eens met lichamelijk geweld te maken ook onder de allochtone vrouw maar meer met ontvoering van de kinderen....Bij Antilliaanse gevallen is het vaak drugs en hoe de vrouw er in betrokken wordt(prostitutie of kinderen die mee moeten werken in smokkelen).quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:49 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Dat zou het cijfer alleen maar nog meer opschroeven vermoed ik.
ik wel.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:56 schreef Re het volgende:
[..]
dat ben ik wel met je eens hoor maar dat fenomeen speelt zich ook af onder niet moslimas en ik kan nergens een sterke onderbouwing vinden dat het bij moslimas anders zou zijn dan in andere groepen (niet te verwarren met bagitaliseren)
Welke mensen zijn dat dan? In elk geval mensen die niet het hele topic hebben doorgelezen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:51 schreef Re het volgende:
[..]
het zegt iets maar niet alles (ik heb een vermoeden dat er hier mensen zijn die gebaseerd op deze cijfers enken dat 30% van de moslimas wordt mishandeld)
Dat is ook mijn ervaring.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:58 schreef zookie het volgende:
[..]
Nou er zijn behoorlijk wat vrouwen die met een moslim getrouwd zijn (geweest). Heel veel van deze vrouwen zijn op de vlucht omdat ze bedreigd worden met kinderen afnemen en afvoeren naar Marokko....daarom zijn er ook veel autochtone vrouwen die moeten onderduiken...vaak heeft het niet eens met lichamelijk geweld te maken ook onder de allochtone vrouw maar meer met ontvoering van de kinderen....Bij Antilliaanse gevallen is het vaak drugs en hoe de vrouw er in betrokken wordt(prostitutie of kinderen die mee moeten werken in smokkelen).
Bij de autochtone vrouw in relate met autochtone man is het vaak lichamelijk of psychisch geweld.
maar vertaalt dit "gedrag" dan ook naar significant meer mishandelingen? Autochtone mannen beroepen zich op andere "rechten" om hun vrouw tot moes te slaan (kijk eens in Spanje bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:59 schreef milagro het volgende:
[..]
ik wel.
moslimmannen die slaan beroepen zich veelal op de Koran, de bekende verzen die ongehoorzaamheid vd vrouw behandelen.
sterker nog, Imams verwijzen ernaar en wijzen mannen op hun verantwoordelijkheid in deze en hun vrouw te corrigeren waar nodig
ja in verhouding dus wel re.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 03:05 schreef Re het volgende:
[..]
maar vertaalt dit "gedrag" dan ook naar significant meer mishandelingen? Autochtone mannen beroepen zich op andere "rechten" om hun vrouw tot moes te slaan (kijk eens in Spanje bijvoorbeeld).
een andere discussie is de corrigerende tik maar daar hebben we het nog wel over
ach zeurpiet, het staat toch tussen haakjes, zij die dit denken weten het zelf ook wel hoorquote:Op zaterdag 15 januari 2005 03:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Welke mensen zijn dat dan? In elk geval mensen die niet het hele topic hebben doorgelezen.
dat zijn aannamens, het ene feit hoeft het andere feit niet te verklaren (en ten overvloede, nee ik bagitaliseer niet)quote:
ik heb net zo'n mooie berekening gemaaktquote:Op zaterdag 15 januari 2005 03:05 schreef Re het volgende:
[..]
maar vertaalt dit "gedrag" dan ook naar significant meer mishandelingen? Autochtone mannen beroepen zich op andere "rechten" om hun vrouw tot moes te slaan (kijk eens in Spanje bijvoorbeeld).
een andere discussie is de corrigerende tik maar daar hebben we het nog wel over
dat was een mooie berekening maar zegt mij niet of deze slachtoffers komen van manlief met de koran in de handquote:Op zaterdag 15 januari 2005 03:10 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
ik heb net zo'n mooie berekening gemaakt
Misschien is dat ook heimelijk de bedoeling van de topicstarter.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:53 schreef Falco het volgende:
Zo irritant dat discussies zo verlopen! Het leuke is nog dat de OP alleen maar de ideëen van Ayaan Hirsi Ali sterkt.
Helemaal niemand in dat topic denkt dat. Jij probeert de discussie weer te verkrachten. Over zeurpieten gesproken.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 03:06 schreef Re het volgende:
[..]
ach zeurpiet, het staat toch tussen haakjes, zij die dit denken weten het zelf ook wel hoor
Ach, dat is je angst, dat je grote vriendin wordt bekritiseerd. Dat is je zwakte, je kan geen kwaad woord over haar horen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:48 schreef milagro het volgende:
[..]
dit topic is er enkel om Hirsi Ali aan te pakken.
Mijn vriend is niet kaal en ten tijde van Fortuyn was ik helemaal nog niet op Fok dus je lult.quote:vroeger had SCH een kale nicht die hem dag en nacht bezig hield
Het is echt onzin wat je zegt. Ik herhaal keer op keer dat Ayaan een goed punt aanstipt, al was ze daar niet de eerste mee en dat er een probleem is als het gaat om huiselijk geweld wat veel meer aandacht en wetgeving verdient. Maar ik bekritiseer haar methode: ze schetst moedwillig een overdreven beeld, ze maakt een film die tegenovergesteld uitpakt en ze gaat niet met haar doelgroep in gesprek en ze sleept te pas en te onpas de islam er bij. Dat is mijn fundamentele kritiek op haar en daar zou je eens op in moeten gaan. Jij negeert consequent de opmerkingen van anderen (de meesten uit die kring) dat Ali's betoog op punten niet juist is.quote:en die hij er oveal te pas en te onpasr bij sleepte, nu is het Ayaan.
de hele moslima BvmL problematiek zal hem aan zijn reet roesten, het gaat om Ayaan, die moet onderuit gehaald worden, al dan niet door haar woorden in de mond te leggen.
SCH is de grote alwetende, dat wist je toch al?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:15 schreef Mwanatabu het volgende:
He SCH, ik probeer het nog maar es: wat zou de reden zijn dat er procentueel 6x zoveel moslima's in een BVMLH terechtkomen?
De enige reden die jij gegeven hebt tot nu toe, is dat die moslima's niet in hun eigen kring terecht kunnen en niet-islamitische vrouwen wel. Waar baseer jij dit eigenlijk op?
Dat is toch echt al eerder vermeld. Hecht jij waarde aan wat ze bij de Federatie Opvang zeggen en wat de hulpverleensters van de BVML's zeggen die dagelijjks met de vrouwen te maken hebben?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:15 schreef Mwanatabu het volgende:
He SCH, ik probeer het nog maar es: wat zou de reden zijn dat er procentueel 6x zoveel moslima's in een BVMLH terechtkomen?
De enige reden die jij gegeven hebt tot nu toe, is dat die moslima's niet in hun eigen kring terecht kunnen en niet-islamitische vrouwen wel. Waar baseer jij dit eigenlijk op?
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Omdat ze moeilijker in eigen kring terecht kunnen, lees je nou echt helemaal het topic niet?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nou, SCH, als het al eerder gezegd is... Geef hier dan maar eens antwoord op:
[..]
en waarom is dat, SCH?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat ze moeilijker in eigen kring terecht kunnen, lees je nou echt helemaal het topic niet?
Omdat hun netwerk minder groot is en ze minder gemakkelijk bij eigen familie terecht kunnen.quote:
ik wil hem niet antwoorden maar als autochtone vrouwen vaker in gesloten kringen kunnen worden opgevangen wat zegt dat dan over de percentages in de BvmL huizen?quote:
Hun netwerk is hun eigen gemeenschap, de sociale controle is nergens zo groot als in de eigen gemeenschap, iedereen houdt iedereen in de gaten, je kan je kont niet keren of de overbuurvrouw weet het en dus ook je ouders. Je praat als meisje in de stad even met een knul en vóór je thuis bent weet je vader of moeder of broer het al met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat hun netwerk minder groot is en ze minder gemakkelijk bij eigen familie terecht kunnen.
Kom jij dan even met cijfers dat moslima's meer met geweld te maken hebben dan andere vrouwen en toon jij dan eens aan dat het geweld rechtstreeks in verband staat met de islam.
Dat laatste is dus niet het punt waarop de preventie gericht moet worden, wel de emancipatie en zelfstandigheid van vrouwen. Hisri Ali heeft deze groep nu van zich vervreemdt door voortdurend de nadruk op de islam te leggen.
Ik zag het, Machteldquote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:37 schreef machteld het volgende:
SCH - zaterdag 15 januari 2005 @ 14:07
Grote bek
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat krijg je ervan als je teveel troetelallochtonen in je partij laat.
Zie de VVD en Hirsi Ali.
Marokkaanse PvdA-politicus dumpt vrouw in Marokko 2
Dit topic lijkt deel uit te maken van actie beschadiging Ayaan Hirsi Ali
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:08 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik zag het, Machteld
Hoezo voorspelbaar tekenend
In rechtstreeks verband met de islam hoef ik niet aan te tonen, ik oef alleen aan te tonen dat het moslima's meer overkomt. Hou je vast, hier gaan we:quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat hun netwerk minder groot is en ze minder gemakkelijk bij eigen familie terecht kunnen.
Kom jij dan even met cijfers dat moslima's meer met geweld te maken hebben dan andere vrouwen en toon jij dan eens aan dat het geweld rechtstreeks in verband staat met de islam.
Ik ben het absoluut met je eens dat ze haar boodschap op een verkeerde manier heeft gebracht. Ook in haar boek de Zoontjesfabriek betrap ik haar er regelmatig op dat ze zonder aanleiding een direct verband met de islam legt in veel passages.quote:Dat laatste is dus niet het punt waarop de preventie gericht moet worden, wel de emancipatie en zelfstandigheid van vrouwen. Hisri Ali heeft deze groep nu van zich vervreemdt door voortdurend de nadruk op de islam te leggen.
Harde cijfers. Huiselijk geweld kómt vaker voor tegen moslima's dan gemiddeld.quote:Huiselijk geweld onder allochtonen
Eén op de vier allochtonen in Nederland is slachtoffer van huiselijk geweld. Dat blijkt uit onderzoek dat Intomart in opdracht van het ministerie van Justitie heeft gedaan naar huiselijk geweld onder Turken, Marokkanen, Surinamers, Antillianen en Arubanen. Opvallend is dat huiselijk geweld onder allochtonen minder vaak gerapporteerd wordt dan in het onderzoek onder autochtonen uit 1997. Volgens de onderzoekers is er sprake van onderrapportage door de gevoeligheid en de geringe bespreekbaarheid van het onderwerp.
In totaal zijn er 394 mannen en 455 vrouwen in de leeftijd tussen 18 en 70 jaar ondervraagd over hun ervaringen met huiselijk geweld. 24 Procent van de respondenten gaf aan slachtoffer te zijn (of te zijn geweest). Uit het onderzoek onder autochtonen uit ’97 bleek dat ruim 40 procent van de Nederlanders ooit slachtoffer is geweest. Gezien de aanwijzingen voor geringe bespreekbaarheid van het onderwerp, trekken de onderzoekers de conclusie dat de cijfers in het allochtonenonderzoek een ondergrens zijn. De exacte omvang van het huiselijk geweld is hierdoor niet vast te stellen. Wel is duidelijk geworden dat huiselijk geweld ook onder allochtonen een veelvoorkomend probleem is.
Het ministerie van Justitie heeft besloten om de resultaten als uitgangspunt te nemen voor nadere gesprekken met allochtone organisaties. Met deze organisaties wordt bezien of de vermoedens van onderrapportage worden onderschreven en of specifieke acties gewenst zijn in allochtone kring. Dit moet leiden tot een aanpak die in lijn is met de kabinetsnota ‘Privé Geweld - Publieke Zaak'.
Bron: Ministerie van Justitie
quote:Seksueel misbruik, gedwongen huwelijken of eetstoornissen. In Het Spiegelbeeld, een inloophuis voor jonge Marokkaanse vrouwen in Amsterdam, is geen onderwerp onbespreekbaar. Vorige maand ontving oprichtster Saïda el Hantali de Joke Smitprijs voor haar werk. "Ik praat over taboes die veel Marokkaanse vrouwen het liefst willen ontkennen."
Zeventien procent van de Marokkanen slachtoffer van huiselijk geweld*? El Hantali gelooft er niets van. "Het zijn er veel meer." Volgens haar is huiselijk geweld in een groot aantal Marokkaanse gezinnen aan de orde van de dag. "Er gaat geen dag voorbij dat er thuis niet geslagen of gescholden wordt. Het is een onderdeel van onze opvoeding." In Het Spiegelbeeld krijgt zij hierover regelmatig verhalen te horen. "Dat gaat over het krijgen van klappen, tot ouders die zeggen: jij bent helemaal niets waard; zelfs als hun kinderen nog heel jong zijn."
Drie jaar geleden richtte de toen 26-jarige El Hantali in Amsterdam-Oost het Spiegelbeeld op. Het inloophuis biedt jonge Marokkaanse vrouwen een plek waar zij elkaar kunnen ontmoeten en hun verhaal kwijt kunnen. Zo’n plek bestond er nog nergens in Nederland. Vaak koken de vrouwen met elkaar of bekijken een video. Maar er wordt vooral veel gepraat. De naam van het inloophuis: ‘Het Spiegelbeeld’, heeft een speciale betekenis. Volgens El Hantali telt de Marokkaanse gemeenschap veel vrouwen zonder ‘spiegelbeeld’. Voor hen is het hebben van een eigen gezicht bedreigend. "Zij cijferen zichzelf weg voor hun gezin. Bij Het Spiegelbeeld kunnen zij vrijuit met elkaar praten. Als zij onder elkaar zijn, erkennen ze dat ze meer waard zijn dan dat ze in hun dagelijkse leven kunnen tonen." De vrouwen herkennen zich ook in elkaar. Volgens El Hantali leren zij daardoor hun eigen situatie beter te begrijpen. En met hun ervaringen kunnen ze op hun beurt weer een ander helpen."Maar we willen niet alleen erkenning van elkaar, maar van de gehele Marokkaanse gemeenschap. Dat is precies het doel van Het Spiegelbeeld. We willen serieus genomen worden."
Imams
De Amsterdamse neemt het de imams kwalijk dat vrouwen zo’n slechte positie in de Marokkaanse gemeenschap hebben. "De imams hebben de leiding. Iedereen gaat naar de moskee. Maar zij krijgen daar verkeerde informatie, soms geven de imams bijvoorbeeld een verkeerde uitleg gegeven over de islam." Toch krijgt zij niet van mannen, maar juist van vrouwen veel kritiek. Ze haalt haar schouders op. "Er wordt veel geroddeld, maar oplossingen aandragen, ho maar. Ik praat over taboes die veel vrouwen het liefst willen ontkennen. Neem bijvoorbeeld seksueel misbruik. Niemand praat daarover. Want als je zegt dat je misbruikt bent, ben je toch een afgelikte boterham?" Als kind werd Saïda zelf seksueel misbruikt, zowel door familie als op school. "Ik had het weggestopt. Maar drie jaar geleden kwam alles weer boven." Volgens haar is seksueel misbruik een groot probleem binnen de Marokkaanse gemeenschap. "Het gebeurt overal: thuis, op school, of op straat. Meisjes zijn eigenlijk nergens veilig. Want het is heel makkelijk om een Marokkaans meisje te chanteren. De dader zegt bijvoorbeeld: als je je mond niet houdt, dan zeg ik tegen je ouders dat je een vriendje hebt. Daarvoor bestaat veel angst. Seksueel misbruik maakt je heel onzeker, je hebt geen controle meer over jezelf. Een gedeelte van je leven is daardoor vermoord. Iedereen is de baas over jou. Jij hebt niets te zeggen. Dat kan leiden tot anorexia of boulimia, maar ook tot zeer agressief en asociaal gedrag."
El Hantali kwam zelf door een radioprogramma weer uit het dal. "Ik was destijds heel depressief en wilde zelfs een eind aan mijn leven maken. Toen hoorde ik op de radio een Marokkaanse politieagent over de problematiek van seksueel misbruik vertellen. Dat heeft mij diep geraakt." Naar aanleiding van haar eigen ervaringen besloot zij het Spiegelbeeld op te richten. "Ik had daar geen opleiding voor nodig", aldus El Hantali, die door de gebeurtenissen in haar verleden nooit haar school heeft afgemaakt. "Het gaat erom dat wij elkaar aandacht geven en onze ervaringen uitwisselen doorgeven. Niet alleen ik, maar veel meer vrouwen in mijn omgeving hadden behoefte aan zo’n plek. Via via kwamen we aan een ruimte waar we op de woensdagmiddag terechtkonden." Vanaf het allereerste begin doet ze het werk geheel vrijwillig. "Ik krijg er geen cent voor. Maar meer dan ideeën en het feit dat ik mijn nek durf uitsteken, heb ik ook niet nodig gehad."
Pubers
El Hantali heeft veel kritiek op de Marokkaanse gemeenschap. Maar ze houdt van haar cultuur, draagt ook een hoofddoek. "In Het Spiegelbeeld discussiëren we vaak met elkaar over wat wel en niet mag. Veel meisjes zeggen al snel dat iets ‘haram’ – oftewel verboden - is. Zo is het hebben van een vriendje, roken en drinken allemaal haram. Maar tegelijkertijd wordt het stiekem wel gedaan. Vrouwen die voor hun huwelijk met een jongen naar bed gaan, zijn volgens de meeste meisjes allemaal hoeren. Totdat ze zelf een vriendje krijgen, dan kijken ze er weer anders tegenaan. Maar omdat ze er nooit eerder over na hebben gedacht, is de kans groot dat ze bijvoorbeeld ongewenst zwanger raken. Veel meisjes roepen wel steeds: ik ben moslim, maar dan zeg ik: nee, jullie zijn pubers. Wees eerst jezelf en laat je geloof in zijn waarde. Want moslim zijn, betekent dat je beschaafd bent, niet dat je alles stiekem doet."
El Hantali heeft vanaf het begin steeds de leiding gehad in het inloophuis. "Ik ben altijd heel aardig, maar mensen die misbruik proberen te maken van Het Spiegelbeeld, maken een heel andere Saïda mee. Het komt bijvoorbeeld wel eens voor dat meiden thuis zeggen dat ze naar het Spiegelbeeld gaan, terwijl ze eigenlijk naar hun vriendje of de stad gaan. Dat accepteer ik niet. Veel Marokkaanse meisje zijn gewoon op zoek naar vrijheid. Niet alles wat ze vertellen is altijd waar. Ze kunnen ook dingen verzinnen om aandacht te vragen. Soms vertellen ze bijvoorbeeld dat ze thuis vreselijke dingen mee maken, om in aanmerking te komen voor een eigen woning. Dat is iets waar de Nederlandse hulpverlening ook wel tegenaan loopt. Hulpverleners weten niet hoe zij daarmee om moeten gaan. Ik werk momenteel met een onderzoeker samen om daar een oplossing voor te vinden."
Krachtige meiden
De belangstelling voor Het Spiegelbeeld is de afgelopen jaren heel snel toegenomen. Ook in de publiciteit werd er veel aandacht aan besteed. Dat leidde ertoe dat er op een gegeven moment ook vrouwen van ver buiten Amsterdam naar Het Spiegelbeeld toe kwamen. Een deel van het doel is dan ook bereikt. "Eindelijk zijn we zichtbaar geworden: krachtige meiden, die elkaar helpen en steunen. Wij hebben laten zien dat we taboes kunnen doorbreken. Onderwerpen als mishandeling, loverboys, abortus en verkrachting hebben we bespreekbaar gemaakt. Maar om mijn doel helemaal te bereiken hebben we de steun van de overheid en moskees nodig. De overheid moet moskees onder druk zetten om open over deze onderwerpen te praten."
Tegelijkertijd adviseert ze slachtoffers van huiselijk geweld om zelf naar buiten te treden. "Deze vrouwen zouden iedereen op de hoogte moeten stellen, de dokter, de politie, maar ook de mensen in hun eigen omgeving. Kom uit je isolement en laat zien dat je contacten hebt. Laat merken dat je een sterke vrouw bent en gebruik je eigen kracht. De Marokkaanse man is erg afhankelijk van zijn vrouw. Dat is juist de reden waarom er vaak klappen vallen. Het is een verkeerde manier om te laten zien dat hij niet zonder haar kan."
Bron: Opnieuw het Ministerie van Justitie!
8% is moslim dat zal ongeveer 50% man en %0% vrouw zijn. gemiddeld meer kinderen dan een nederlands gezin dus zal +/- 2 a 3% moslima zijn. en dat vertegenwoordigd 30% in die huizen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
30 % van de vrouwen in de blijfvanmijnlijf huizen is moslim, en hoeveel % van de vrouwen in NL is moslim?
Ik denk ietwat lager als 30% niet? Ik schat persoonlijk ergens tussen de 5 en 10%?
Dat betekend dat ze de 3 tot 6 keer zoveel als Nederlandse vrouwen daar zitten...
Dat kunnen we pas stellen als er absolute aantallen bekend zijn. Hoeveel vrouwen verblijven er in die huizen ?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:50 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
we kunnen dus stellen dat het een VERSCHRIKKELIJK groot probleem is!
hoeveel het er zijn weet ik niet, maar het zullen er flink wat zijn in totaal. en die cijfers kunnen het niet erger maken, er zitten in verhouding gewoon VEEL meer moslima`s dan autochtonen. dat maakt het al een maatschapelijk probleem! en of het er nu 100, 1000 of 10.000 zijn maakt geen fuck uit.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat kunnen we pas stellen als er absolute aantallen bekend zijn. Hoeveel vrouwen verblijven er in die huizen ?
Je weet het niet, dus is het onzinnig om te stellen "dat het er nogal wat zullen zijn".quote:Op zaterdag 15 januari 2005 19:52 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
hoeveel het er zijn weet ik niet, maar het zullen er flink wat zijn in totaal.
Natuurlijk maakt dat wel een fuck uit, iets is pas een groot probleem als het veel mensen aangaat. Al is elke mishandelde vrouw er 1 teveel natuurlijk.quote:en die cijfers kunnen het niet erger maken, er zitten in verhouding gewoon VEEL meer moslima`s dan autochtonen. dat maakt het al een maatschapelijk probleem! en of het er nu 100, 1000 of 10.000 zijn maakt geen fuck uit.
mwoah zat rotte appels op 16,5 miljoen mensen denk je niet? maar ik geef toe dat ik het niet weet zoals ook uit mijn post is op te maken...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 19:59 schreef gelly het volgende:
Je weet het niet, dus is het onzinnig om te stellen "dat het er nogal wat zullen zijn".
nee op het moment dat een doelgroep als b.v. moslims VEEL VAKER in dat soort opvang terrecht komt praten we al over een maatschapelijk probleem. maar ook ik ben wel benieuwd naar die cijfers.quote:Natuurlijk maakt dat wel een fuck uit, iets is pas een groot probleem als het veel mensen aangaat. Al is elke mishandelde vrouw er 1 teveel natuurlijk.
Dat het vaker gebeurt is wel duidelijk ja, maar 20 op 10 is ook 200%, percentages zeggen dus niet zo heel veel. Je kunt pas wat zinnigs zeggen over de ernst als je weet hoeveel % van de moslima's in totaal mishandeld worden. Bovendien zijn er tal van andere oorzaken aan te wijzen naast het geloofspunt. Dit soort problemen los je iig niet op met vingertje wijzen en het 'benoemen' van problemen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:04 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee op het moment dat een doelgroep als b.v. moslims VEEL VAKER in dat soort opvang terrecht komt praten we al over een maatschapelijk probleem. maar ook ik ben wel benieuwd naar die cijfers.
Wat jij denkt doet niet echt ter zake denk ik.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/659499/4/50#24586037]zaterdag 15 januari 2005 20:11
het zal wel niet om incidenten gaan. denk dat het een aanzienlijk aantal is.
http://www.dse.nl/~mishandeldevrouw/greymatter/00000239.htmlquote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat jij denkt doet niet echt ter zake denk ik.
nu genoeg bronnen? of doet het allemaal niet zo terzake?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat jij denkt doet niet echt ter zake denk ik.
Alleen de linkse visie op de werkelijkheid doet waarschijnlijk ter zake.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:44 schreef zoalshetis het volgende:
nu genoeg bronnen? of doet het allemaal niet zo terzake?
tsja. het blijft stil uit brabant.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Alleen de linkse visie op de werkelijkheid doet waarschijnlijk ter zake.
Drenthe toch?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:04 schreef zoalshetis het volgende:
tsja. het blijft stil uit brabant.
Zie de link hiervoor al gemeld.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah Gelly heeft wel gelijk dat zonder totalen stellen dat het een 'groot' probleem is voorbarig is.
Ik bedoel als er 10 vrouwen worden opgevangen waarvan 3 moslim zijn zie ik niet echt een probleem.
Uiteraard weet iedereen aan z'n water dat de totalen veel hoger zijn, maar Gelly is wat naief
en dan worden er ook nog vrouwen onterecht afgewezen doordat de aanwezige mannelijke (!!) tolk hen meldt dat er geen plaats is, terwijl dat wél het geval is.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:29 schreef Knarf het volgende:
[..]
Zie de link hiervoor al gemeld.
10.000 per jaar (totaal), 12.500 afgewezen, door geen plaats.
Dat zou inderdaad een interessant statistiekje worden. Want wat als bijvoorbeeld blijkt dat autochtone sociaal zwakke gezinnen weliswaar hogere percentages huiselijk geweld kennen, maar nog altijd niet zo hoog als in het gemiddelde islamitische gezin. Waar zouden we het dan nog op kunnen gooien?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Leuker wordt het als je de cijfers niet afzet tegen de gemiddelde Nederlander, maar tegen mensen van de zelfde sociale klasse.
Maar dit zal bij links nederland waarschijnlijk nog meer taboe zijn.
Stel je voor, dat de Arbeidende klasse veel vaker hun vrouw slaat, waar blijf je dan met je linkse gelul...
Misschien een kwestie van " zo als de waard is.... ? "quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:49 schreef milagro het volgende:
[..]
en daar gaan we weer "haat in je lijf" .
Hirsi Ali was een van die tolkenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:34 schreef milagro het volgende:
[..]
en dan worden er ook nog vrouwen onterecht afgewezen doordat de aanwezige mannelijke (!!) tolk hen meldt dat er geen plaats is, terwijl dat wél het geval is.
deze tolken zien de dames namelijk liever teruggaan naar het onveilige nest, dat is namelijk altijd beter dan er in pissen.
Dus die weet waar ze het over heeft als ze het over de moslimfamilies en de rol van de vrouw heeft bedoel je.quote:
MANNELIJKE tolken, schat, die zien die vrouwen namelijk liever gehoorzamen aan hun mishandelende echtegenoten, die tolken vinden namelijk ws zelf ook dat de vrouwen niet moeten piepen, maar gehoorzamen, en ach wie weet hanteren ze zelf ook dergelijke corrigerende methodes om hun eigen vrouwen te laten gehoorzamen.quote:
hulde!!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:22 schreef milagro het volgende:
[..]
MANNELIJKE tolken, schat, die zien die vrouwen namelijk liever gehoorzamen aan hun mishandelende echtegenoten, die tolken vinden namelijk ws zelf ook dat de vrouwen niet moeten piepen, maar gehoorzamen, en ach wie weet hanteren ze zelf ook dergelijke corrigerende methodes om hun eigen vrouwen te laten gehoorzamen.
Opvallend dat je weer over daadwerkelijk schandalige issues heen LULT om maar weer vooral over Ayaan te kunnen zieken.
Maar ach, daar is dit hele topic voor geopend, niet waar, SCH.
Jij bent bereid , net zoals madam Meulenbelt de feiten zo te verdraaien en te interpreteren, ten koste van die dames, om Ayaan maar zwart te kunnen maken, gelijk een Melkert met zijn cijfers over de grootte van scholengemeenschappen.
Hoe is dat nu, SCH , om opnieuw zo geobsedeerd te zijn door een politicus, dat je werkelijk de hele dagloopt te azen op komma's en punten die naar jouw mening verkeerd geplaatst zijn?
Tijdrovende bezigheid, lijkt me, en behoorlijk treurig ook, je alweer zo fixeren op iets of iemand die je verafschuwt.
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:22 schreef milagro het volgende:
[..]
MANNELIJKE tolken, schat, die zien die vrouwen namelijk liever gehoorzamen aan hun mishandelende echtegenoten, die tolken vinden namelijk ws zelf ook dat de vrouwen niet moeten piepen, maar gehoorzamen, en ach wie weet hanteren ze zelf ook dergelijke corrigerende methodes om hun eigen vrouwen te laten gehoorzamen.
Opvallend dat je weer over daadwerkelijk schandalige issues heen LULT om maar weer vooral over Ayaan te kunnen zieken.
Maar ach, daar is dit hele topic voor geopend, niet waar, SCH.
Jij bent bereid , net zoals madam Meulenbelt de feiten zo te verdraaien en te interpreteren, ten koste van die dames, om Ayaan maar zwart te kunnen maken, gelijk een Melkert met zijn cijfers over de grootte van scholengemeenschappen.
Hoe is dat nu, SCH , om opnieuw zo geobsedeerd te zijn door een politicus, dat je werkelijk de hele dagloopt te azen op komma's en punten die naar jouw mening verkeerd geplaatst zijn?
Tijdrovende bezigheid, lijkt me, en behoorlijk treurig ook, je alweer zo fixeren op iets of iemand die je verafschuwt.
ze heeft gewoon gelijk, meteen de reden dat je niet inhoudelijk ingaat op haar post.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:46 schreef SCH het volgende:
[..]Wat ben je toch een ongelooflijke sneue zeikstraal.Jij hebt zo'n zwart wit beeld - blijkbaar heb je het nodig om dat te koesteren. Je durft niet echt naar de werkelijkheid te kijken. Straks is die islam veel minder erg dan jij denkt, dat zou me toch wat zijn.
Iedere man uit die kring is natuurlijk een potentieel gewelddadig monster en iedere hoofddoek een mogelijk slachtoffer. Natuurlijk milagro, hou je beeld vooral simpel - je zou er eens echt over na moeten denken![]()
Nu heeft Meulenbelt het ook al gedaan![]()
met 24% als ondergrens onder allochtonen (nu) en 40% uit onderzoek onder autochtonen (in 97) kan ik die harde conclusie niet trekkenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:25 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja SCH: ook nog dit:
[..]
Harde cijfers. Huiselijk geweld kómt vaker voor tegen moslima's dan gemiddeld.
Doe niet zo sneu johquote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:46 schreef SCH het volgende:
[..]Wat ben je toch een ongelooflijke sneue zeikstraal.Jij hebt zo'n zwart wit beeld - blijkbaar heb je het nodig om dat te koesteren. Je durft niet echt naar de werkelijkheid te kijken. Straks is die islam veel minder erg dan jij denkt, dat zou me toch wat zijn.
Iedere man uit die kring is natuurlijk een potentieel gewelddadig monster en iedere hoofddoek een mogelijk slachtoffer. Natuurlijk milagro, hou je beeld vooral simpel - je zou er eens echt over na moeten denken![]()
Nu heeft Meulenbelt het ook al gedaan![]()
quote:Op zondag 16 januari 2005 00:11 schreef machteld het volgende:
[..]
Doe niet zo sneu joh
Neem je verlies als een man.
Nee, dat heeft ze niet. Ze praat in sjablonen en karikaturen. Het is me een raadsel waarom en dat weigert ze ook uit te leggen. Als er naar gevraagd wordt gaat ze huilen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:52 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ze heeft gewoon gelijk, meteen de reden dat je niet inhoudelijk ingaat op haar post.
je kan veel van milagro zeggen, maar een huillie ervan maken nee...quote:Op zondag 16 januari 2005 00:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat heeft ze niet. Ze praat in sjablonen en karikaturen. Het is me een raadsel waarom en dat weigert ze ook uit te leggen. Als er naar gevraagd wordt gaat ze huilen.
Ze zet al die mannen neer als daders en al die vrouwen als slachtoffers, tsja, dream on![]()
Heb je zelf wel goed geluisterd naar dat hele interview??? Kort gezegd kwam het erop neer dat ze het kort door de bocht vonden om het geweld maar af te schuiven op de Koran, er zou bijna niemand van de mishandelde vrouwen gezegd hebben dat het moest om dat het in de Koran stond. Ze zeiden alleen maar dat ze iets verkeerd gedaan hadden of dat ze man lief boos gemaakt hadden enz. enz. En de deskundigen waren het er in dat interview toch over eens dat geweld in de allochtone gezinnen een groot probleem was en is.quote:Op zondag 16 januari 2005 00:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat heeft ze niet. Ze praat in sjablonen en karikaturen. Het is me een raadsel waarom en dat weigert ze ook uit te leggen. Als er naar gevraagd wordt gaat ze huilen.
Ze zet al die mannen neer als daders en al die vrouwen als slachtoffers, tsja, dream on![]()
Precies - dat zeg ik dus ook steeds.quote:Op zondag 16 januari 2005 00:53 schreef AchJa het volgende:
En de deskundigen waren het er in dat interview toch over eens dat geweld in de allochtone gezinnen een groot probleem was en is.
Ja, ze zitten er niet bomvol mee - wat niet wil zeggen dat er geen probleem is.quote:Op zondag 16 januari 2005 00:58 schreef machteld het volgende:
[..]
"Blijf van mijn lijf: slechts dertig procent moslima's"
Wat absoluut niet wil zeggen dat de Islam in deze niet aan de basis staat van deze problematiek.quote:Op zondag 16 januari 2005 00:53 schreef AchJa het volgende:
... bijna niemand van de mishandelde vrouwen [zou] gezegd hebben dat het moest om dat het in de Koran stond.
Bomvol in de zin van 'buitenproportioneel veel' dus wel.quote:Op zondag 16 januari 2005 01:04 schreef SCH het volgende:
Ja, ze zitten er niet bomvol mee
Bomvol is bomvol - en dat is dus niet zoquote:Op zondag 16 januari 2005 01:06 schreef Lithion het volgende:
[..]
Bomvol in de zin van 'buitenproportioneel veel' dus wel.
In een simpele Lego-wereld wel, ja.quote:Op zondag 16 januari 2005 01:06 schreef SCH het volgende:
Bomvol is bomvol
Dat snapt SCH dus niet!quote:Op zondag 16 januari 2005 01:06 schreef Lithion het volgende:
[..]
Bomvol in de zin van 'buitenproportioneel veel' dus wel.
Correct, maar dat weten "S(CH)ommige" users er niet uit te halen.quote:Op zondag 16 januari 2005 01:05 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wat absoluut niet wil zeggen dat de Islam in deze niet aan de basis staat van deze problematiek.
kun je ook niet van SCH verwachten natuurlijk, aan de andere kant snappen de meeste mensen het gelukkig welquote:Op zondag 16 januari 2005 01:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, maar dat weten "S(CH)ommige" users er niet uit te halen.
Dus nu is het een percentage van 75% alleen in Frieland al. Dat zouden dus 35 tot 40% islamitische allochtonen zijn, en dat in een provincie waar het aantal in moslims een van de laagste is in het hele land.quote:zaterdag, 25 oktober 2003, Regio
Hirsi Ali over Blijf-van-mijn-lijf-huis
‘Week geslagen vrouw los van eigen cultuur’
Leeuwarden – De Nederlandse overheid moet allochtone vrouwen die geslagen worden, helpen los te komen van de cultuur die hen onderdrukt. De vrouwen moeten steun krijgen bij het opbouwen van een zelfstandig leven. Als dat betekent dat ze hun familie nooit meer zien en een eenzaam bestaan leiden, dan is dat maar zo. Die eenzaamheid moeten ze maar op de koop toe nemen.
Dat zei Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) gisteren op het symposium Niets is blijvend, behalve verandering in Leeuwarden. Het symposium werd gehouden ter gelegenheid van het 25-jarige jubileum van het Blijf-van-m’n-Lijf-huis in Leeuwarden. De middag stond grotendeels in het teken van het lot van allochtone vrouwen. De afgelopen vijf jaar is het percentage allochtone vrouwen in de opvang gestegen van 30 naar 75 procent. Veel van hen worden thuis mishandeld of zijn het slachtoffer van vrouwenhandel. Volgens directeur mevrouw T. Stegenga vereist deze groep een heel andere aanpak dan autochtone vrouwen die te maken krijgen met huiselijk geweld.
Hirsi Ali benadrukte dat het goed is dat zo veel allochtone vrouwen de weg naar de hulpverlening weten te vinden. ,,Dat is de eerste stap van de derde feministische golf’’, aldus Hirsi Ali. ,,Nu is het zaak deze vrouwen te beschermen en hen op weg te helpen.’’
Om allochtone vrouwen structureel een betere toekomst te geven, is een omslag in het denken noodzakelijk in de landen van herkomst, meent Hirsi Ali. Daartoe moet het ontwikkelingsbeleid worden herzien, want veel ellende komt volgens de VVD-politica voort uit armoede. Om die reden belanden vrouwen bijvoorbeeld in de prostitutie. ,,Zo lang er armoede is op de wereld, blijven mensen de wens houden om weg te gaan.’’
Hoe reëel is het dat eeuwen-oude culturen hun denkbeelden veranderen? Directeur Stegenga van het Blijf-van-m’n-lijf-huis vertelde over een Turkse vrouw die haar gewelddadige man verliet en heel langzaam weer het contact met haar familie herstelde. ,,Ze belde geregeld met haar moeder, en naarmate die hoorde en zag dat het steeds beter met haar dochter ging, leerde ze steeds meer haar keuze te accepteren.’’
Volgens Stegenga worstelen zijn medewerkers dagelijks met gevoelens van onmacht. De afkomst van de vrouwen bepaalt hun identiteit, maar diezelfde afkomst veroorzaakt ook hun leed, omdat de cultuur bijvoorbeeld geweld jegens vrouwen rechtvaardigt. Om hier beter mee om te gaan, zullen nieuwe methodes worden ontwikkeld. ,,Maar hoe en wat, daar moeten we nog goed over nadenken’’, aldus Stegenga. ,,Nu al maken we samen met de vrouwen een toekomstplan voor ze bij ons weggaan. Daarin zijn misschien kansen voor verandering in te bedden. Door ons er via via zo mee te bemoeien, kunnen we misschien het emancipatieproces op gang helpen.’’
Bron:
SCH: hirsi ali kan nooit de waarheid vertellen.quote:Op zondag 16 januari 2005 07:54 schreef Mwanatabu het volgende:
He SCH, wou je nog een paar rooie lappen?
[..]
Dus nu is het een percentage van 75% alleen in Frieland al. Dat zouden dus 35 tot 40% islamitische allochtonen zijn, en dat in een provincie waar het aantal in moslims een van de laagste is in het hele land.
Oh wacht, dit is niet grappig.![]()
Hoe SCH zich om de statistieken heen blijft draaikonten is hoogstens nog een beetje amusant.
quote:Huiselijk geweld allochtone vrouwen
Zes van de tien vrouwen die in Een “Blijf van m’n lijf huis” zitten na thuis mishandeld te zijn, is allochtoon. Achter de Nederlandse voordeuren is geweld aan de orde van de dag.
In een reportage het persoonlijke verhaal van Fatima en Laila. Voor allochtone vrouwen is het nóg moeilijker om de hel thuis te ontvluchten dan voor hun autochtone lotgenoten.
Naar aanleiding van de reportage een gesprek met de Bredase Officier van Justitie mevrouw Nicole Hermes, over een convenant dat vandaag wordt gesloten tot een gerichtere aanpak huiselijk geweld.
Bron: KRO, het is een katholiek complot!
In de zin van 'buitenproportioneel veel' in ieder geval wel, ja.quote:Op zondag 16 januari 2005 08:48 schreef NorthernStar het volgende:
Dus de stelling "de opvanghuizen zitten vol met moslima's" klopt wel?
Dan maak je al een nuance.quote:Op zondag 16 januari 2005 09:09 schreef Lithion het volgende:
[..]
In de zin van 'buitenproportioneel veel' in ieder geval wel, ja.
Tja, wel eens van beeldspraak gehoord? Of vond je de 'hete herfst' die de vakbonden beloofd hadden ook een leugen omdat het geen 30 graden was in oktober en november?quote:
ik denk dat hij de waarheid niet meer aankan en nu bij zijn vriend ligt uit te huilenquote:
Zou die in een Blijf van mijn lijf huis zitten, op de vlucht voor zijn islamitische doch linkse harige vriend?quote:
quote:Op zondag 16 januari 2005 11:18 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Zou die in een Blijf van mijn lijf huis zitten, op de vlucht voor zijn islamitische doch linkse harige vriend?![]()
[..]
Zou die in een Blijf van mijn lijf huis zitten, op de vlucht voor zijn islamitische doch linkse harige vriend?![]()
[..]
Dit is toch hopelijk een grapje he? Je mag de kluit best proberen te belazeren Lithion, maar doe het dan wat slimmer.quote:Op zondag 16 januari 2005 09:29 schreef Lithion het volgende:
[..]
Tja, wel eens van beeldspraak gehoord? Of vond je de 'hete herfst' die de vakbonden beloofd hadden ook een leugen omdat het geen 30 graden was in oktober en november?
Is er iemand die dit snapt??quote:Op zondag 16 januari 2005 14:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit is toch hopelijk een grapje he? Je mag de kluit best proberen te belazeren Lithion, maar doe het dan wat slimmer.
Als je zegt dat de huizen bomvol met islamitische vrouwen zitten, dan zitten ze er bomveel mee en dat is bepaald geen beeldspraak. Het is een bewuste overdrijving en dat is precies waar het omgaat. Er wordt erg overdreven om het punt te maken.
De vergelijking die jij maakt met de hete herfst is niet erg gelukkig maar kun je in zekere zin wel laten staan, niet in de zin van de beeldspraak want helemaal niet associeert het met de temperaturen. Wel zou het een herfst vol actie worden en dat is het ook geworden, misschien iets minder heet omdat het probleem op een gegeven moment was opgelost.
De huizen zitten dus niet bomvol, er zitten wel relatief veel islamitische vrouwen. Is het zo moeilijk om dat nou gewoon te benoemen?
Met dat "krikken" zal het wel meevallen.quote:Op zondag 16 januari 2005 11:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Of hij zit er vrijwillig om het percentage autochtonen wat op te krikken![]()
Als het een bewuste overdrijving is dan is het dus beeldspraak.quote:Op zondag 16 januari 2005 14:17 schreef SCH het volgende:
Het is een bewuste overdrijving en dat is precies waar het omgaat.
Ook een manier om de "slechts" 30% op "slechts" 30 % te houden, hè, gewoon tijdig ingrijpenquote:Een 18-jarige vrouw is in Culemborg overleden aan de gevolgen van een steekpartij. De dader, de broer (21) van de vrouw, is opgepakt. Er waren diverse getuigen bij de steekpartij.
quote:Op zondag 16 januari 2005 15:27 schreef Lithion het volgende:
[..]
Als het een bewuste overdrijving is dan is het dus beeldspraak.
Geweldig staaltje amateurpsychologie van de koude grond die de plank volledig maar dan ook volledig misslaat. Die vrouwen interesseren mij juist wel en al heel lang. Ik ben geen VVD-er die ineens zo plotseling in het lot van deze vrouwen is geinteresseerd sinds mevrouw Ali in de partij zit.quote:Op zondag 16 januari 2005 15:48 schreef Lithion het volgende:
Of denk je dat Wilders regelmatig een bord met hoofddoekjes voorgeschoteld krijgt?
Overigens, als het je zo om de vrouwen te doen is, waarom blijf je dan maar dooreikelen over wat Ali al dan niet gezegd zou hebben? Waarom continu over die semantiek blijven lullen in plaats van op het daadwerkelijke onderwerp in te gaan, namelijk dat er buitenproportioneel veel moslima's in BvmL-huizen zitten. Waarom ga je dan niet in op de posts van Mwatanabu?
De vrouwen zijn wel de laatsten die jou iets interesseren. Je bent compleet geobsedeerd door Ali en je meende weer een stok te hebben gevonden om haar mee te slaan. Welk een pathetisch leven moet jij hebben met een dergelijke dwangneurose.
De insteek van jouw topic, was dat het allemaal wel meeviel met het aantal moslima's in de blijf van mijn lijf huizen. (Wat dus niet zo is).quote:Op zondag 16 januari 2005 18:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Geweldig staaltje amateurpsychologie van de koude grond die de plank volledig maar dan ook volledig misslaat. Die vrouwen interesseren mij juist wel en al heel lang. Ik ben geen VVD-er die ineens zo plotseling in het lot van deze vrouwen is geinteresseerd sinds mevrouw Ali in de partij zit.
Verder bedien je je van goedkope en doorzichtige truucjes, niet verrassend maar wel van een nog lager niveau dan we hier van je gewend zijn.
Jij bent namelijk samen met milagro degene die weer eens helemaal nergens op ingaat. Die dwars blijft jengelen: "maar het heeft wel alles met de islam te maken" zonder daarvoor met enige duiding te komen.
Die zijn er en dat heb ik vanaf het begin gezegd maar het beeld bij de gemiddelde Nederlander is dat de huizen bomvol met moslima's zitten, dat het rond de 80 procent is, en dat is dus niet zo.quote:Op zondag 16 januari 2005 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Leuk hoe SCH verder jengelt over van alles en nog wat, maar niet reageerd op de verhoudingsgewijze enorme hoeveelheid moslima´s in BVML.
Maar minimaal 5 keer zoveel als dat je eigenlijk mag verwachten is niet erg?quote:Op zondag 16 januari 2005 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Die zijn er en dat heb ik vanaf het begin gezegd maar het beeld bij de gemiddelde Nederlander is dat de huizen bomvol met moslima's zitten, dat het rond de 80 procent is, en dat is dus niet zo.
Vervelend he, nuance.
Hoe weet jij nou weer wat het beeld bij de gemiddelde Nederlander is? Waar blijkt dit uit?quote:Op zondag 16 januari 2005 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Die zijn er en dat heb ik vanaf het begin gezegd maar het beeld bij de gemiddelde Nederlander is dat de huizen bomvol met moslima's zitten, dat het rond de 80 procent is, en dat is dus niet zo.
Vervelend he, nuance.
waarom dan AHA bashen ? want ook AHA heeft het beste voor met deze vrouwen.quote:Op zondag 16 januari 2005 18:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Geweldig staaltje amateurpsychologie van de koude grond die de plank volledig maar dan ook volledig misslaat. Die vrouwen interesseren mij juist wel en al heel lang. Ik ben geen VVD-er die ineens zo plotseling in het lot van deze vrouwen is geinteresseerd sinds mevrouw Ali in de partij zit.
jouw niveau ligt ver onder de zeespiegel dus dat valt allemaal reuze meequote:Verder bedien je je van goedkope en doorzichtige truucjes, niet verrassend maar wel van een nog lager niveau dan we hier van je gewend zijn.
de enige die hier dwars jengelt ben jij! zoals al zo vaak aangegeven ligt het wel aan de islam, alleen ben jij te blind om het te zien (of je wil het niet zien tegen beter weten in)quote:Jij bent namelijk samen met milagro degene die weer eens helemaal nergens op ingaat. Die dwars blijft jengelen: "maar het heeft wel alles met de islam te maken" zonder daarvoor met enige duiding te komen.
Je begint weer over wat anders en niet daar waar het over gaat. Er zitten verhoudings gewijs veeel meer moslima´s in BVML, maar jij wilt over het over het beeld wat de Nederlander volgens jouw heeft hebben.quote:Op zondag 16 januari 2005 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Vervelend he, nuance.
Ik bash AHA niet hoor, ik heb gewoon kritiek op haar manier van doen.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
waarom dan AHA bashen ? want ook AHA heeft het beste voor met deze vrouwen.
Je bent echt een ontzettend grappig masturbantjequote:Op zondag 16 januari 2005 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je begint weer over wat anders en niet daar waar het over gaat. Er zitten verhoudings gewijs veeel meer moslima´s in BVML, maar jij wilt over het over het beeld wat de Nederlander volgens jouw heeft hebben.
Nee, Pietverdriet geeft precies aan waar jij de mist ingaat.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent echt een ontzettend grappig masturbantje
Ik heb notabene dit topic geopend en weet dus precies waar het over gaat. Het gaat over het beeld - dat nu ineens enorm moet worden bijgesteld. Gezien dit topic hebben velen daar nogal moeite mee.
Voor de rest verlang ik terug naar de tijd dat je niet op me reageerde, dat was een stuk inhoudelijker.
en waaraan ligt dat denk je??? en een nog mooiere vraag hoe dacht jij het op te lossen dan ?quote:Op zondag 16 januari 2005 20:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik bash AHA niet hoor, ik heb gewoon kritiek op haar manier van doen.
En ze zal ongetwijfeld de beste bedoelingen hebben, het werkt alleen averechts.
En dat is precies waar ik je op afreken, je liegt met statistiek.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb notabene dit topic geopend en weet dus precies waar het over gaat. Het gaat over het beeld - dat nu ineens enorm moet worden bijgesteld.
Aan haar manier van doen helaas. Ze gaat voor de provocatie en haalt ten onrechte de islam er bij.quote:
Er moet eerst eens goed onderzoek gedaan worden naar wat er eigenlijk aan de hand is en deze vrouwen moet alle mogelijke ondersteuning worden geboden, HA geeft ze nog eens een trap na en dat is niet de manier.quote:en een nog mooiere vraag hoe dacht jij het op te lossen dan ?
Zo laag als dit zink je maar hoogst zelden.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:49 schreef SCH het volgende:
Ik heb notabene dit topic geopend en weet dus precies waar het over gaat. Het gaat over het beeld - dat nu ineens enorm moet worden bijgesteld. Gezien dit topic hebben velen daar nogal moeite mee.
tot nu toe is er zoals gewoonlijk niets zinnigs uit je gekomen, dit in tegenstelling tot de anderen. ga nou eens in op de zaken ipv eromheen te draaien. beantwoord de volgende vragen eens.quote:Op zondag 16 januari 2005 21:05 schreef SCH het volgende:
Als jij vindt dat ik lieg, dan houdt het toch op joh. Moet jij weten. Ik haalde mensen aan die er wel verstand van hebben maar ene PietVerdriet hier weet het beter.![]()
hoe moet ze het anders doen? zeggen: lieve moslims jullie moeten lief zijn voor jullie vrouw anders dan krijg je een taakstraf van 20 uur misschien wel 40 uurquote:Op zondag 16 januari 2005 21:09 schreef SCH het volgende:
Aan haar manier van doen helaas. Ze gaat voor de provocatie en haalt ten onrechte de islam er bij.
dat weten we al lang, het is de islam, ik weet dat je het niet wilt horen maar dat maakt het niet minder waarquote:Er moet eerst eens goed onderzoek gedaan worden naar wat er eigenlijk aan de hand is en deze vrouwen moet alle mogelijke ondersteuning worden geboden, HA geeft ze nog eens een trap na en dat is niet de manier.
Moet dat nou joh?quote:Op zondag 16 januari 2005 21:20 schreef SCH het volgende:
Tja, hoe vaak wil je dat ik dat herhaal joh. Leer lezen of zoek een hobby![]()
En PJ - mijn beweringen in dit topic staan recht overeind, het is grappig om te merken hoe verkrampt er op gereageerd wordt, gelukkig heb jij daar niet al te veel aan mee gedaan. Je snapt best wat het punt is. En het is dat ik zo netjes ben altijd op mensen te reageren, een ander zou zich niet bezeren aan het lage nivo van tiepjes als GM en milagro en machteld.
Hier laat je weer eens duidelijk blijken waar het jouw om te doen is.quote:Op zondag 16 januari 2005 21:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Aan haar manier van doen helaas. Ze gaat voor de provocatie en haalt ten onrechte de islam er bij.
[..]
Er moet eerst eens goed onderzoek gedaan worden naar wat er eigenlijk aan de hand is en deze vrouwen moet alle mogelijke ondersteuning worden geboden, HA geeft ze nog eens een trap na en dat is niet de manier.
Vorig jaar in Delft, dat was ook Koerdisch/Irakeesquote:Op zondag 16 januari 2005 16:48 schreef milagro het volgende:
[..]
Ook een manier om de "slechts" 30% op "slechts" 30 % te houden, hè, gewoon tijdig ingrijpen
Ja van de twee aboriginals in Nederland zit er één in de bak. Dat is 50%!! Damn, dat moet me toch een crimineel volk zijn zeg.quote:Op maandag 17 januari 2005 01:26 schreef Davitamon het volgende:
30%? Dat is erg verontrustend. Gezien de 10% die je zou verwachten, wanneer er sprake zou zijn van een evenredige afspiegeling van de samenleving. Dit komt dus neer op een factor 3
Bij kleine aantallen speelt toeval nog mee. Bij grote aantallen kun je niet meer van toeval spreken, NorthernStar. Wet van de grote aantallen heet dat. Onzin 'argument' dus.quote:Op maandag 17 januari 2005 02:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja van de twee aboriginals in Nederland zit er één in de bak. Dat is 50%!! Damn, dat moet me toch een crimineel volk zijn zeg.
Ik zeg ook niet dat het toeval is, ik probeer alleen nog eens de onjuistheid van het woord 'bomvol' te onderstrepen. Beeldspraak of niet.quote:Op maandag 17 januari 2005 02:20 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Bij kleine aantallen speelt toeval nog mee. Bij grote aantallen kun je niet meer van toeval spreken, NorthernStar. Wet van de grote aantallen heet dat. Onzin 'argument' dus.
Helaas kwam de discussie hier niet verder van de grond omdat topicstarter het nodig vond om het probleem met het woord 'slechts' te relativeren en 'bomvol' moest voor hem minimaal 80% zijn.quote:Op maandag 17 januari 2005 02:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het toeval is, ik probeer alleen nog eens de onjuistheid van het woord 'bomvol' te onderstrepen. Beeldspraak of niet.
En ik vind het waardeloos hoe met dit soort gegevens wordt omgesprongen. De enige keer dat ik het tegen kom op Fok! is het steevast als argument om aan te tonen hoe slecht de islam wel niet is. Waar zijn al die 'bezorgde geluiden' als er tig miljoen op de opvang bezuinigd wordt? Of als er cijfers naar buiten komen hoe geisoleerd grote groepen in Nederland leven? Totaal buitengesloten van de maatschappij. En dat speelt wel een rol Milagro. Ik onderschrijf daarnaast ook dat bijvoorbeeld dingen als de dominantie van de man in oosterse culturen een rol spelen.
Maar niet zo zwart/wit. Het is die eenzijdige blik die zo tot niks leidt.
Moslima's zijn 'slechts' met 300% oververtegenwoordig in de blijf-van-mijn-lijf huizen, je moet er maar op komenquote:Op maandag 17 januari 2005 02:54 schreef machteld het volgende:
[..]
Helaas kwam de discussie hier niet verder van de grond omdat topicstarter het nodig vond om het probleem met het woord 'slechts' te relativeren en 'bomvol' moest voor hem minimaal 80% zijn.
Dan kom je niet veel verder.
Jammer, een gemiste kans.
Dat klopt. En waar we enerzijds wel willen inzien dat door opeenvolgende regeringen het totaal verkeerd aangepakt hebben, leggen we anderzijds 'de schuld' volledig bij de cultuur - wat vaak synoniem is met islam.quote:Op maandag 17 januari 2005 02:49 schreef milagro het volgende:
die vrouwen worden in land van herkomst net zo behandeld, terwijl ze daar omgeven worden door een maatschappij die niet anders is, niet vreemd is.
dat ze afgesloten leven vd rest vd maatschappij is voor een groot deel ook een eigen keuze.
ze zoeken elkaar op, wonen graag bij elkaar, ze kijken tv via de schotels, willen hun eigen winkeltjes waar ze geen NL hoeven te praten etc etc.
er worden bv sport clubjes gesubsidieerd ter bevordering vd integratie en wat zie je, er is geen enkele sprake van integratie "ja, die knullen voetballen liever met 'soortgenootjes', vrouwenzwemlessen? ja dat moet dan gescheiden want anders komen ze niet.
en daar waar het niet een keuze is, zijn er genoeg bezorgde geluiden geweest hier en overal.
er wordt ontzettend veel gedaan om die vrouwen uit de huizen te krijgen, ze te betrekken bij de maatschappij, maar ze durven niet, ze mogen niet, ze willen niet, omdat ze niet mogen en dus niet durven.
Ik deel je mening niet, maar los daarvan. Misschien is tolerant zijn wel een acadmische illusie die niet aansluit bij de werkelijkheidsbeleving van mensen.quote:Op maandag 17 januari 2005 03:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat klopt. En waar we enerzijds wel willen inzien dat door opeenvolgende regeringen het totaal verkeerd aangepakt hebben, leggen we anderzijds 'de schuld' volledig bij de cultuur - wat vaak synoniem is met islam.
Het is ook ons probleem.
Gister was er een goede discussie op de BBC waarin een of andere deskundige probeerde uit te leggen wat Nederlandse 'tolerantie' inhield. Volgens hem hadden veel Britten, en ook de Nederlanders zelf, een nogal verkeerd beeld daarvan. Veel meer dan openlijk zeggen wat je denkt en voor de rest totale onverschillig voor hoe een ander leeft was het eigenlijk niet geweest. Leg dat naast de afgelopen dertig jaar waarin we niks wezenlijks voor nieuwkomers hebben gedaan en je krijgt een redelijk beeld.
Maar goed, over de oorzaken waarom er verhoudingsgewijs meer allochtone vrouwen in de opvang zitten en waar de verschillende verantwoordelijkheden liggen is veel meer te zeggen en genoeg om nog drie topics te vullen.
Waar ik vooral kritiek op heb is de "30% in de opvang >> Islam is slecht" conclusie. A. omdat het niet klopt en B. je de mensen die onze steun nodig hebben alleen maar meer van je vervreemd. Het is toch ons doel om ze aan te laten passen? Dat bereik je heus niet door ze steeds de grond in te trappen.
Volgens mij onderschat je mensen schromelijk.quote:Op maandag 17 januari 2005 03:08 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik deel je mening niet, maar los daarvan. Misschien is tolerant zijn wel een acadmische illusie die niet aansluit bij de werkelijkheidsbeleving van mensen.
Een belangrijker criteria is dat je geen last wil hebben van andere mensen. Op geen enkele manier. "Geen last hebben van" is misschien een veel beter uitgangspunt voor integratie.
Dat hele tolerantieverhaal vraagt iets van mensen waar een samenleving helemaal niet toe in staat is, dat hele concept moet worden losgelaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |