abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 januari 2005 @ 11:18:23 #251
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24594368
quote:
Op zondag 16 januari 2005 11:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar is SCH gebleven?
Zou die in een Blijf van mijn lijf huis zitten, op de vlucht voor zijn islamitische doch linkse harige vriend?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24594393
quote:
Op zondag 16 januari 2005 11:18 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Zou die in een Blijf van mijn lijf huis zitten, op de vlucht voor zijn islamitische doch linkse harige vriend?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24594719
quote:

[..]

When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24594772
quote:

[..]

Of hij zit er vrijwillig om het percentage autochtonen wat op te krikken
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 16 januari 2005 @ 12:23:13 #255
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_24595198
Even opsommen dan maar.

In de blijf van mijn lijf huizen zitten per jaar 10.000 mensen.
40% autochtoon
30% allochtoon - geen moslim
30% allochtoon - wel moslim

7%(?) van alle vrouwen is moslim in Nederland.
7%(?) van alle vrouwen is geen moslim en geen autochtoon.

conclusie:
Allochtonen vormen buitenproportioneel een groot percentage van de blijf van mijn lijf huizen.

nuance:
-Allochtonen hebben een netwerk die hen kan opvangen zodat ze niet naar een blijf van mijn lijf huis gaan.
-Moslima's hebben een netwerk die hen ervan weerhoud om naar een blijf van mijn lijf huis te gaan.
-Allochtonen niet moslima's ?????
-Aantal niet moslima's met mosl;im man is onbekent.
-Aantal moslima's met niet moslim man is onbekent.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zondag 16 januari 2005 @ 12:28:45 #256
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24595264
Conclusie: Blijf van mijn lijf: SleCHts dertig procent moslima's
Koranfascisme bedankt Islam
pi_24596767
quote:
Op zondag 16 januari 2005 09:29 schreef Lithion het volgende:

[..]

Tja, wel eens van beeldspraak gehoord? Of vond je de 'hete herfst' die de vakbonden beloofd hadden ook een leugen omdat het geen 30 graden was in oktober en november?
Dit is toch hopelijk een grapje he? Je mag de kluit best proberen te belazeren Lithion, maar doe het dan wat slimmer.

Als je zegt dat de huizen bomvol met islamitische vrouwen zitten, dan zitten ze er bomveel mee en dat is bepaald geen beeldspraak. Het is een bewuste overdrijving en dat is precies waar het omgaat. Er wordt erg overdreven om het punt te maken.

De vergelijking die jij maakt met de hete herfst is niet erg gelukkig maar kun je in zekere zin wel laten staan, niet in de zin van de beeldspraak want helemaal niet associeert het met de temperaturen. Wel zou het een herfst vol actie worden en dat is het ook geworden, misschien iets minder heet omdat het probleem op een gegeven moment was opgelost.

De huizen zitten dus niet bomvol, er zitten wel relatief veel islamitische vrouwen. Is het zo moeilijk om dat nou gewoon te benoemen?
  zondag 16 januari 2005 @ 14:25:36 #258
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24596885
quote:
Op zondag 16 januari 2005 14:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit is toch hopelijk een grapje he? Je mag de kluit best proberen te belazeren Lithion, maar doe het dan wat slimmer.

Als je zegt dat de huizen bomvol met islamitische vrouwen zitten, dan zitten ze er bomveel mee en dat is bepaald geen beeldspraak. Het is een bewuste overdrijving en dat is precies waar het omgaat. Er wordt erg overdreven om het punt te maken.

De vergelijking die jij maakt met de hete herfst is niet erg gelukkig maar kun je in zekere zin wel laten staan, niet in de zin van de beeldspraak want helemaal niet associeert het met de temperaturen. Wel zou het een herfst vol actie worden en dat is het ook geworden, misschien iets minder heet omdat het probleem op een gegeven moment was opgelost.

De huizen zitten dus niet bomvol, er zitten wel relatief veel islamitische vrouwen. Is het zo moeilijk om dat nou gewoon te benoemen?
Is er iemand die dit snapt??

Waarom zeggen we niet gewoon waar het op staat: ER ZITTEN TE WEINIG MOSLIMA'S IN BVML-HUIZEN
  zondag 16 januari 2005 @ 14:31:27 #259
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24596946
quote:
Op zondag 16 januari 2005 11:50 schreef Mwanatabu het volgende:

Of hij zit er vrijwillig om het percentage autochtonen wat op te krikken
Met dat "krikken" zal het wel meevallen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 16 januari 2005 @ 15:27:38 #260
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24597581
quote:
Op zondag 16 januari 2005 14:17 schreef SCH het volgende:
Het is een bewuste overdrijving en dat is precies waar het omgaat.
Als het een bewuste overdrijving is dan is het dus beeldspraak.
  zondag 16 januari 2005 @ 15:48:44 #261
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24597867
Of denk je dat Wilders regelmatig een bord met hoofddoekjes voorgeschoteld krijgt?

Overigens, als het je zo om de vrouwen te doen is, waarom blijf je dan maar dooreikelen over wat Ali al dan niet gezegd zou hebben? Waarom continu over die semantiek blijven lullen in plaats van op het daadwerkelijke onderwerp in te gaan, namelijk dat er buitenproportioneel veel moslima's in BvmL-huizen zitten. Waarom ga je dan niet in op de posts van Mwatanabu?

De vrouwen zijn wel de laatsten die jou iets interesseren. Je bent compleet geobsedeerd door Ali en je meende weer een stok te hebben gevonden om haar mee te slaan. Welk een pathetisch leven moet jij hebben met een dergelijke dwangneurose.
pi_24598756
quote:
Een 18-jarige vrouw is in Culemborg overleden aan de gevolgen van een steekpartij. De dader, de broer (21) van de vrouw, is opgepakt. Er waren diverse getuigen bij de steekpartij.
Ook een manier om de "slechts" 30% op "slechts" 30 % te houden, hč, gewoon tijdig ingrijpen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24599770
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:27 schreef Lithion het volgende:

[..]

Als het een bewuste overdrijving is dan is het dus beeldspraak.
Misschien ben je te lang weg uit Nederland of heb je sowieso problemen met de taal maar een beeldspraak is toch echt heel iets anders
pi_24599826
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:48 schreef Lithion het volgende:
Of denk je dat Wilders regelmatig een bord met hoofddoekjes voorgeschoteld krijgt?

Overigens, als het je zo om de vrouwen te doen is, waarom blijf je dan maar dooreikelen over wat Ali al dan niet gezegd zou hebben? Waarom continu over die semantiek blijven lullen in plaats van op het daadwerkelijke onderwerp in te gaan, namelijk dat er buitenproportioneel veel moslima's in BvmL-huizen zitten. Waarom ga je dan niet in op de posts van Mwatanabu?

De vrouwen zijn wel de laatsten die jou iets interesseren. Je bent compleet geobsedeerd door Ali en je meende weer een stok te hebben gevonden om haar mee te slaan. Welk een pathetisch leven moet jij hebben met een dergelijke dwangneurose.
Geweldig staaltje amateurpsychologie van de koude grond die de plank volledig maar dan ook volledig misslaat. Die vrouwen interesseren mij juist wel en al heel lang. Ik ben geen VVD-er die ineens zo plotseling in het lot van deze vrouwen is geinteresseerd sinds mevrouw Ali in de partij zit.

Verder bedien je je van goedkope en doorzichtige truucjes, niet verrassend maar wel van een nog lager niveau dan we hier van je gewend zijn.

Jij bent namelijk samen met milagro degene die weer eens helemaal nergens op ingaat. Die dwars blijft jengelen: "maar het heeft wel alles met de islam te maken" zonder daarvoor met enige duiding te komen.
  zondag 16 januari 2005 @ 18:22:24 #265
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_24600025
quote:
Op zondag 16 januari 2005 18:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Geweldig staaltje amateurpsychologie van de koude grond die de plank volledig maar dan ook volledig misslaat. Die vrouwen interesseren mij juist wel en al heel lang. Ik ben geen VVD-er die ineens zo plotseling in het lot van deze vrouwen is geinteresseerd sinds mevrouw Ali in de partij zit.

Verder bedien je je van goedkope en doorzichtige truucjes, niet verrassend maar wel van een nog lager niveau dan we hier van je gewend zijn.

Jij bent namelijk samen met milagro degene die weer eens helemaal nergens op ingaat. Die dwars blijft jengelen: "maar het heeft wel alles met de islam te maken" zonder daarvoor met enige duiding te komen.
De insteek van jouw topic, was dat het allemaal wel meeviel met het aantal moslima's in de blijf van mijn lijf huizen. (Wat dus niet zo is).
Jij kwam met de quote, die je toedicht aan Hirsi Ali.
(Volgens die quote ging het trouwens over allochtonen, niet over moslima's).

Het is dus niet zo gek dat dit topic over het aantal moslima's in de blijf van mijn lijf huizen gaat. Niet dat het zo zielig is dat ze er zitten. Daar gaat dit topic helemaal niet over, want zo ben jij hem niet gestart.
  zondag 16 januari 2005 @ 18:38:00 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24600250
Leuk hoe SCH verder jengelt over van alles en nog wat, maar niet reageerd op de verhoudingsgewijze enorme hoeveelheid moslima´s in BVML.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24600306
quote:
Op zondag 16 januari 2005 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Leuk hoe SCH verder jengelt over van alles en nog wat, maar niet reageerd op de verhoudingsgewijze enorme hoeveelheid moslima´s in BVML.
Die zijn er en dat heb ik vanaf het begin gezegd maar het beeld bij de gemiddelde Nederlander is dat de huizen bomvol met moslima's zitten, dat het rond de 80 procent is, en dat is dus niet zo.

Vervelend he, nuance.
  zondag 16 januari 2005 @ 18:55:48 #268
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_24600559
quote:
Op zondag 16 januari 2005 18:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Die zijn er en dat heb ik vanaf het begin gezegd maar het beeld bij de gemiddelde Nederlander is dat de huizen bomvol met moslima's zitten, dat het rond de 80 procent is, en dat is dus niet zo.

Vervelend he, nuance.
Maar minimaal 5 keer zoveel als dat je eigenlijk mag verwachten is niet erg?
Dan kun je jubelen dat het minder is dan dat er door sommige wordt geroepen.
Er werd trouwens allochtonen gezegt en niet moslima's. En dat is 60%, zit er toch aardig in de buurt.

Waarom is er geen onderzoek waarom dat percentage zo hoog is?
pi_24601514
quote:

[..]

Vervelend he, nuance.
Hoe weet jij nou weer wat het beeld bij de gemiddelde Nederlander is? Waar blijkt dit uit?

Vervelend he, doorvragen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24601780
quote:
Op zondag 16 januari 2005 18:08 schreef SCH het volgende:

[..]

waarom dan AHA bashen ? want ook AHA heeft het beste voor met deze vrouwen.
quote:
jouw niveau ligt ver onder de zeespiegel dus dat valt allemaal reuze mee
quote:
de enige die hier dwars jengelt ben jij! zoals al zo vaak aangegeven ligt het wel aan de islam, alleen ben jij te blind om het te zien (of je wil het niet zien tegen beter weten in)
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 16 januari 2005 @ 20:43:16 #271
45206 Pietverdriet
pi_24601966
quote:

[..]

Vervelend he, nuance.
Je begint weer over wat anders en niet daar waar het over gaat. Er zitten verhoudings gewijs veeel meer moslima´s in BVML, maar jij wilt over het over het beeld wat de Nederlander volgens jouw heeft hebben.
Dit doe je altijd als je niet meer verder weet.
Zielig.
pi_24602020
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

waarom dan AHA bashen ? want ook AHA heeft het beste voor met deze vrouwen.
Ik bash AHA niet hoor, ik heb gewoon kritiek op haar manier van doen.
En ze zal ongetwijfeld de beste bedoelingen hebben, het werkt alleen averechts.
pi_24602066
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je begint weer over wat anders en niet daar waar het over gaat. Er zitten verhoudings gewijs veeel meer moslima´s in BVML, maar jij wilt over het over het beeld wat de Nederlander volgens jouw heeft hebben.
Je bent echt een ontzettend grappig masturbantje

Ik heb notabene dit topic geopend en weet dus precies waar het over gaat. Het gaat over het beeld - dat nu ineens enorm moet worden bijgesteld. Gezien dit topic hebben velen daar nogal moeite mee.

Voor de rest verlang ik terug naar de tijd dat je niet op me reageerde, dat was een stuk inhoudelijker.
  zondag 16 januari 2005 @ 20:53:23 #274
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24602115
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb notabene dit topic geopend en weet dus precies waar het over gaat. Het gaat over het beeld - dat nu ineens enorm moet worden bijgesteld. Gezien dit topic hebben velen daar nogal moeite mee.

Voor de rest verlang ik terug naar de tijd dat je niet op me reageerde, dat was een stuk inhoudelijker.
Nee, Pietverdriet geeft precies aan waar jij de mist ingaat.
pi_24602134
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik bash AHA niet hoor, ik heb gewoon kritiek op haar manier van doen.
En ze zal ongetwijfeld de beste bedoelingen hebben, het werkt alleen averechts.
en waaraan ligt dat denk je??? en een nog mooiere vraag hoe dacht jij het op te lossen dan ?
  zondag 16 januari 2005 @ 20:56:06 #276
45206 Pietverdriet
pi_24602165
quote:

[..]

Ik heb notabene dit topic geopend en weet dus precies waar het over gaat. Het gaat over het beeld - dat nu ineens enorm moet worden bijgesteld.
En dat is precies waar ik je op afreken, je liegt met statistiek.
Je presenteerd de cijfers en zet die af tegen een door jouw ingevulde beeld.
De waarheid is duidelijk, het valt niet mee, het is een kompleet scheve verhouding.
pi_24602296
Als jij vindt dat ik lieg, dan houdt het toch op joh. Moet jij weten. Ik haalde mensen aan die er wel verstand van hebben maar ene PietVerdriet hier weet het beter.
pi_24602344
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:54 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

en waaraan ligt dat denk je???
Aan haar manier van doen helaas. Ze gaat voor de provocatie en haalt ten onrechte de islam er bij.
quote:
en een nog mooiere vraag hoe dacht jij het op te lossen dan ?
Er moet eerst eens goed onderzoek gedaan worden naar wat er eigenlijk aan de hand is en deze vrouwen moet alle mogelijke ondersteuning worden geboden, HA geeft ze nog eens een trap na en dat is niet de manier.
  zondag 16 januari 2005 @ 21:11:59 #279
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24602384
quote:

Zo laag als dit zink je maar hoogst zelden.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24602437
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:05 schreef SCH het volgende:
Als jij vindt dat ik lieg, dan houdt het toch op joh. Moet jij weten. Ik haalde mensen aan die er wel verstand van hebben maar ene PietVerdriet hier weet het beter.
tot nu toe is er zoals gewoonlijk niets zinnigs uit je gekomen, dit in tegenstelling tot de anderen. ga nou eens in op de zaken ipv eromheen te draaien. beantwoord de volgende vragen eens.

waarom werkt de methode van AHA averechts en wie kan je dat kwalijk nemen?
waarom zitten er zo gigantisch veel moslima`s in de BVML huizen?
vind je het zelf ook niet EXTREEM veel?
hoe zou jij deze problemen aan (willen) pakken?
pi_24602510
Tja, hoe vaak wil je dat ik dat herhaal joh. Leer lezen of zoek een hobby

En PJ - mijn beweringen in dit topic staan recht overeind, het is grappig om te merken hoe verkrampt er op gereageerd wordt, gelukkig heb jij daar niet al te veel aan mee gedaan. Je snapt best wat het punt is. En het is dat ik zo netjes ben altijd op mensen te reageren, een ander zou zich niet bezeren aan het lage nivo van tiepjes als GM en milagro en machteld.
  zondag 16 januari 2005 @ 21:25:35 #282
45206 Pietverdriet
pi_24602576
Mooi toch hoe mensen volledig los kunnen komen staan van de realiteit, mensen met kritiek als afvalligen en verraders te beschelden, en inhoudelijk volledig raaskallen en dan nog overtuigt zijn van hun eigen gelijk.
Een eigenschap die SCH niet alleen in dit topic heeft maar ook in onze diskussie over greenpeace, en vele, vele andere
pi_24602597
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:09 schreef SCH het volgende:
Aan haar manier van doen helaas. Ze gaat voor de provocatie en haalt ten onrechte de islam er bij.
hoe moet ze het anders doen? zeggen: lieve moslims jullie moeten lief zijn voor jullie vrouw anders dan krijg je een taakstraf van 20 uur misschien wel 40 uur

wat nou ten onrechte??? ze doen het allemaal door wat er in de koran, sharia en sunna staat hoor, er staan zat dingen in die boeken die ze daarvoor ge/mis-bruiken (of je het als misbruik of gebruik ziet) kan je over discusieren. maar dat de islam de reden is staat als een paal boven water...
quote:
Er moet eerst eens goed onderzoek gedaan worden naar wat er eigenlijk aan de hand is en deze vrouwen moet alle mogelijke ondersteuning worden geboden, HA geeft ze nog eens een trap na en dat is niet de manier.
dat weten we al lang, het is de islam, ik weet dat je het niet wilt horen maar dat maakt het niet minder waar
  zondag 16 januari 2005 @ 21:32:03 #284
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24602665
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:20 schreef SCH het volgende:
Tja, hoe vaak wil je dat ik dat herhaal joh. Leer lezen of zoek een hobby

En PJ - mijn beweringen in dit topic staan recht overeind, het is grappig om te merken hoe verkrampt er op gereageerd wordt, gelukkig heb jij daar niet al te veel aan mee gedaan. Je snapt best wat het punt is. En het is dat ik zo netjes ben altijd op mensen te reageren, een ander zou zich niet bezeren aan het lage nivo van tiepjes als GM en milagro en machteld.
Moet dat nou joh?
Probeer toch gewoon inhoudelijk te reageren svp of doe er liever het zwijgen toe.
pi_24602967
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:09 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Hier laat je weer eens duidelijk blijken waar het jouw om te doen is.
HA baschen en niets anders.
Eerst zeggen dat ze er niets van afweet,terwijl ze jaren als tolk in die huizen gewerkt heeft.
En nu weer zeggen dat HA ze een trap nageeft.
Volgens mij geeft ze juist duidelijk aan waar de pijn zit,en wil ze iedereen de ogen openen die al veel te lang gesloten waren.
pi_24603043
SCH jongen heb je nog wel een beetje weekend gehad.

Ehrm wacht ff, wat doe je eigenlijk door de weeks?
  maandag 17 januari 2005 @ 00:39:56 #287
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_24606009
quote:
Op zondag 16 januari 2005 16:48 schreef milagro het volgende:

[..]

Ook een manier om de "slechts" 30% op "slechts" 30 % te houden, hč, gewoon tijdig ingrijpen
Vorig jaar in Delft, dat was ook Koerdisch/Irakees
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 17 januari 2005 @ 00:55:14 #288
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_24606262
SCH - kom je zelf ook uit heerenveen?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_24606673
30%? Dat is erg verontrustend. Gezien de 10% die je zou verwachten, wanneer er sprake zou zijn van een evenredige afspiegeling van de samenleving. Dit komt dus neer op een factor 3
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2005 @ 02:11:18 #290
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24607182
quote:
Op maandag 17 januari 2005 01:26 schreef Davitamon het volgende:
30%? Dat is erg verontrustend. Gezien de 10% die je zou verwachten, wanneer er sprake zou zijn van een evenredige afspiegeling van de samenleving. Dit komt dus neer op een factor 3
Ja van de twee aboriginals in Nederland zit er één in de bak. Dat is 50%!! Damn, dat moet me toch een crimineel volk zijn zeg.

Sterker, de gevangenissen zitten bomvol met aboriginals. Echt waar.

Sorry dat ik even onpasselijk wordt van woorden als 'verontrustend' maar ik maak me sterk dat de empathie jegens moslima's ineens met een factor of laten wel zeggen 10 is toegenomen. Je zou het zeggen als je het topic zo leest. Bezorgdheid alom.

Dat allochtonen in Nederland en met name de vrouwen nog steeds in een isolement leven zou geen oorzaak kunnen zijn dat ze sneller in de opvang terecht komen? Omdat ze doodeenvoudig nergens anders heen kunnen in tegenstelling tot hun geëmancipeerde autochtone medevrouw in Nederland? En ja dat zal deels aan henzelf liggen en de verschillen van cultuur die er zijn. Maar het zegt ook iets over ons onvermogen en falen wat betreft het integreren van mensen die dat nodig hebben. En in aansluiting daarop is het trendy zondebokwijzen naar moslims wel de allerslechtste dienst die je deze vrouwen en de rest van Nederland kunt bewijzen. Dan weet je zeker dat hun positie alleen maar beroerder wordt

[ Bericht 0% gewijzigd door NorthernStar op 17-01-2005 02:16:25 ]
pi_24607256
quote:
Op maandag 17 januari 2005 02:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja van de twee aboriginals in Nederland zit er één in de bak. Dat is 50%!! Damn, dat moet me toch een crimineel volk zijn zeg.
Bij kleine aantallen speelt toeval nog mee. Bij grote aantallen kun je niet meer van toeval spreken, NorthernStar. Wet van de grote aantallen heet dat. Onzin 'argument' dus.
pi_24607284
wat heeft integratie in Godsnaam te maken met hun angst om voor zichzelf op te komen?`
exact dezelfde problemen zie je ook in het moederland, willekeurig welk moederland met een Islamitische achtergrond.
die dames kunnen nergens terecht omdat hun achterban hen als de schuldige ziet ook, als aanstichster, als amokmaakster, had ze zich beter gedragen , dan was het niet gebeurd.
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2005 @ 02:33:18 #293
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24607368
quote:
Op maandag 17 januari 2005 02:20 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Bij kleine aantallen speelt toeval nog mee. Bij grote aantallen kun je niet meer van toeval spreken, NorthernStar. Wet van de grote aantallen heet dat. Onzin 'argument' dus.
Ik zeg ook niet dat het toeval is, ik probeer alleen nog eens de onjuistheid van het woord 'bomvol' te onderstrepen. Beeldspraak of niet.

En ik vind het waardeloos hoe met dit soort gegevens wordt omgesprongen. De enige keer dat ik het tegen kom op Fok! is het steevast als argument om aan te tonen hoe slecht de islam wel niet is. Waar zijn al die 'bezorgde geluiden' als er tig miljoen op de opvang bezuinigd wordt? Of als er cijfers naar buiten komen hoe geisoleerd grote groepen in Nederland leven? Totaal buitengesloten van de maatschappij. En dat speelt wel een rol Milagro. Ik onderschrijf daarnaast ook dat bijvoorbeeld dingen als de dominantie van de man in oosterse culturen een rol spelen.

Maar niet zo zwart/wit. Het is die eenzijdige blik die zo tot niks leidt.
pi_24607437
Ik heb het hele woord 'bomvol' niet in de vingers genomen.

Sommigen noemen het Islam. Jij noemt het 'oosterse culturen'. Tja.
pi_24607445
die vrouwen worden in land van herkomst net zo behandeld, terwijl ze daar omgeven worden door een maatschappij die niet anders is, niet vreemd is.

dat ze afgesloten leven vd rest vd maatschappij is voor een groot deel ook een eigen keuze.
ze zoeken elkaar op, wonen graag bij elkaar, ze kijken tv via de schotels, willen hun eigen winkeltjes waar ze geen NL hoeven te praten etc etc.
er worden bv sport clubjes gesubsidieerd ter bevordering vd integratie en wat zie je, er is geen enkele sprake van integratie "ja, die knullen voetballen liever met 'soortgenootjes', vrouwenzwemlessen? ja dat moet dan gescheiden want anders komen ze niet.

en daar waar het niet een keuze is, zijn er genoeg bezorgde geluiden geweest hier en overal.
er wordt ontzettend veel gedaan om die vrouwen uit de huizen te krijgen, ze te betrekken bij de maatschappij, maar ze durven niet, ze mogen niet, ze willen niet, omdat ze niet mogen en dus niet durven.
  maandag 17 januari 2005 @ 02:54:01 #296
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24607473
quote:
Op maandag 17 januari 2005 02:33 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het toeval is, ik probeer alleen nog eens de onjuistheid van het woord 'bomvol' te onderstrepen. Beeldspraak of niet.

En ik vind het waardeloos hoe met dit soort gegevens wordt omgesprongen. De enige keer dat ik het tegen kom op Fok! is het steevast als argument om aan te tonen hoe slecht de islam wel niet is. Waar zijn al die 'bezorgde geluiden' als er tig miljoen op de opvang bezuinigd wordt? Of als er cijfers naar buiten komen hoe geisoleerd grote groepen in Nederland leven? Totaal buitengesloten van de maatschappij. En dat speelt wel een rol Milagro. Ik onderschrijf daarnaast ook dat bijvoorbeeld dingen als de dominantie van de man in oosterse culturen een rol spelen.

Maar niet zo zwart/wit. Het is die eenzijdige blik die zo tot niks leidt.
Helaas kwam de discussie hier niet verder van de grond omdat topicstarter het nodig vond om het probleem met het woord 'slechts' te relativeren en 'bomvol' moest voor hem minimaal 80% zijn.
Dan kom je niet veel verder.
Jammer, een gemiste kans.
pi_24607527
quote:
Op maandag 17 januari 2005 02:54 schreef machteld het volgende:

[..]

Helaas kwam de discussie hier niet verder van de grond omdat topicstarter het nodig vond om het probleem met het woord 'slechts' te relativeren en 'bomvol' moest voor hem minimaal 80% zijn.
Dan kom je niet veel verder.
Jammer, een gemiste kans.
Moslima's zijn 'slechts' met 300% oververtegenwoordig in de blijf-van-mijn-lijf huizen, je moet er maar op komen

Over waardeloos omspringen met gegevens gesproken.
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2005 @ 03:04:38 #298
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24607540
quote:
Op maandag 17 januari 2005 02:49 schreef milagro het volgende:
die vrouwen worden in land van herkomst net zo behandeld, terwijl ze daar omgeven worden door een maatschappij die niet anders is, niet vreemd is.

dat ze afgesloten leven vd rest vd maatschappij is voor een groot deel ook een eigen keuze.
ze zoeken elkaar op, wonen graag bij elkaar, ze kijken tv via de schotels, willen hun eigen winkeltjes waar ze geen NL hoeven te praten etc etc.
er worden bv sport clubjes gesubsidieerd ter bevordering vd integratie en wat zie je, er is geen enkele sprake van integratie "ja, die knullen voetballen liever met 'soortgenootjes', vrouwenzwemlessen? ja dat moet dan gescheiden want anders komen ze niet.

en daar waar het niet een keuze is, zijn er genoeg bezorgde geluiden geweest hier en overal.
er wordt ontzettend veel gedaan om die vrouwen uit de huizen te krijgen, ze te betrekken bij de maatschappij, maar ze durven niet, ze mogen niet, ze willen niet, omdat ze niet mogen en dus niet durven.
Dat klopt. En waar we enerzijds wel willen inzien dat door opeenvolgende regeringen het totaal verkeerd aangepakt hebben, leggen we anderzijds 'de schuld' volledig bij de cultuur - wat vaak synoniem is met islam.

Het is ook ons probleem.

Gister was er een goede discussie op de BBC waarin een of andere deskundige probeerde uit te leggen wat Nederlandse 'tolerantie' inhield. Volgens hem hadden veel Britten, en ook de Nederlanders zelf, een nogal verkeerd beeld daarvan. Veel meer dan openlijk zeggen wat je denkt en voor de rest totale onverschillig voor hoe een ander leeft was het eigenlijk niet geweest. Leg dat naast de afgelopen dertig jaar waarin we niks wezenlijks voor nieuwkomers hebben gedaan en je krijgt een redelijk beeld.

Maar goed, over de oorzaken waarom er verhoudingsgewijs meer allochtone vrouwen in de opvang zitten en waar de verschillende verantwoordelijkheden liggen is veel meer te zeggen en genoeg om nog drie topics te vullen.

Waar ik vooral kritiek op heb is de "30% in de opvang >> Islam is slecht" conclusie. A. omdat het niet klopt en B. je de mensen die onze steun nodig hebben alleen maar meer van je vervreemd. Het is toch ons doel om ze aan te laten passen? Dat bereik je heus niet door ze steeds de grond in te trappen.
  maandag 17 januari 2005 @ 03:08:21 #299
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24607559
quote:
Op maandag 17 januari 2005 03:04 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat klopt. En waar we enerzijds wel willen inzien dat door opeenvolgende regeringen het totaal verkeerd aangepakt hebben, leggen we anderzijds 'de schuld' volledig bij de cultuur - wat vaak synoniem is met islam.

Het is ook ons probleem.

Gister was er een goede discussie op de BBC waarin een of andere deskundige probeerde uit te leggen wat Nederlandse 'tolerantie' inhield. Volgens hem hadden veel Britten, en ook de Nederlanders zelf, een nogal verkeerd beeld daarvan. Veel meer dan openlijk zeggen wat je denkt en voor de rest totale onverschillig voor hoe een ander leeft was het eigenlijk niet geweest. Leg dat naast de afgelopen dertig jaar waarin we niks wezenlijks voor nieuwkomers hebben gedaan en je krijgt een redelijk beeld.

Maar goed, over de oorzaken waarom er verhoudingsgewijs meer allochtone vrouwen in de opvang zitten en waar de verschillende verantwoordelijkheden liggen is veel meer te zeggen en genoeg om nog drie topics te vullen.

Waar ik vooral kritiek op heb is de "30% in de opvang >> Islam is slecht" conclusie. A. omdat het niet klopt en B. je de mensen die onze steun nodig hebben alleen maar meer van je vervreemd. Het is toch ons doel om ze aan te laten passen? Dat bereik je heus niet door ze steeds de grond in te trappen.
Ik deel je mening niet, maar los daarvan. Misschien is tolerant zijn wel een acadmische illusie die niet aansluit bij de werkelijkheidsbeleving van mensen.

Een belangrijker criteria is dat je geen last wil hebben van andere mensen. Op geen enkele manier. "Geen last hebben van" is misschien een veel beter uitgangspunt voor integratie.

Dat hele tolerantieverhaal vraagt iets van mensen waar een samenleving helemaal niet toe in staat is, dat hele concept moet worden losgelaten.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24607595
hoezo de grond in trappen als je constateert dat vrouwen achtergesteld worden, bepaald gedrag naar vrouwen toe gerechtvaardigd wordt door hun mannen en door Imams door naar de Koran te verwijzen.

is het niet zo, om een probleem te kunnen aanpakken je de oorzaak moet kunnen duiden?

nu de oorzaak is de manier waarop mannen (bepaalde mannen) menen de Koran te moeten interpreteren, en dat zo jaaaarenlang doen, dat zelfs de vrouwen zélf denken dat het okay is dat hun man hen 'corrigeert'.

veel dingen die in het nadeel uitpakken van de vrouw, worden uit de Koran gehaald.
het vervelende is dat men dat boek anno 2006 nog steeds net zo letterlijk neemt als honderden jaren terug, het is immers het direkte woord van Allah.

vrouwen dienen zich te bedekken, maagd te blijven, te gehoorzamen, geen vriendschappen aan te gaan met jongens, mannen etc etc.
doen ze dat wel, zijn ze zondig bezig en dienen ze gecorrigeerd te worden.

Die instelling, dat vasthouden aan dezelfde interpretatie van een eeuwen oud boek in een wereld die COMPLEET veranderd is, de teksten nog steeds letterlijk nemen, is wat de integratie in de weg staat.

zolang men zich zo vasthoudt aan die manier van interpreteren van de Koran, zal het integreren op een manier die de problemen die er nu zijn doen afnemen, nooit lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')