Zou die in een Blijf van mijn lijf huis zitten, op de vlucht voor zijn islamitische doch linkse harige vriend?quote:
quote:Op zondag 16 januari 2005 11:18 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Zou die in een Blijf van mijn lijf huis zitten, op de vlucht voor zijn islamitische doch linkse harige vriend?![]()
[..]
Zou die in een Blijf van mijn lijf huis zitten, op de vlucht voor zijn islamitische doch linkse harige vriend?![]()
[..]
Dit is toch hopelijk een grapje he? Je mag de kluit best proberen te belazeren Lithion, maar doe het dan wat slimmer.quote:Op zondag 16 januari 2005 09:29 schreef Lithion het volgende:
[..]
Tja, wel eens van beeldspraak gehoord? Of vond je de 'hete herfst' die de vakbonden beloofd hadden ook een leugen omdat het geen 30 graden was in oktober en november?
Is er iemand die dit snapt??quote:Op zondag 16 januari 2005 14:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit is toch hopelijk een grapje he? Je mag de kluit best proberen te belazeren Lithion, maar doe het dan wat slimmer.
Als je zegt dat de huizen bomvol met islamitische vrouwen zitten, dan zitten ze er bomveel mee en dat is bepaald geen beeldspraak. Het is een bewuste overdrijving en dat is precies waar het omgaat. Er wordt erg overdreven om het punt te maken.
De vergelijking die jij maakt met de hete herfst is niet erg gelukkig maar kun je in zekere zin wel laten staan, niet in de zin van de beeldspraak want helemaal niet associeert het met de temperaturen. Wel zou het een herfst vol actie worden en dat is het ook geworden, misschien iets minder heet omdat het probleem op een gegeven moment was opgelost.
De huizen zitten dus niet bomvol, er zitten wel relatief veel islamitische vrouwen. Is het zo moeilijk om dat nou gewoon te benoemen?
Met dat "krikken" zal het wel meevallen.quote:Op zondag 16 januari 2005 11:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Of hij zit er vrijwillig om het percentage autochtonen wat op te krikken![]()
Als het een bewuste overdrijving is dan is het dus beeldspraak.quote:Op zondag 16 januari 2005 14:17 schreef SCH het volgende:
Het is een bewuste overdrijving en dat is precies waar het omgaat.
Ook een manier om de "slechts" 30% op "slechts" 30 % te houden, hč, gewoon tijdig ingrijpenquote:Een 18-jarige vrouw is in Culemborg overleden aan de gevolgen van een steekpartij. De dader, de broer (21) van de vrouw, is opgepakt. Er waren diverse getuigen bij de steekpartij.
quote:Op zondag 16 januari 2005 15:27 schreef Lithion het volgende:
[..]
Als het een bewuste overdrijving is dan is het dus beeldspraak.
Geweldig staaltje amateurpsychologie van de koude grond die de plank volledig maar dan ook volledig misslaat. Die vrouwen interesseren mij juist wel en al heel lang. Ik ben geen VVD-er die ineens zo plotseling in het lot van deze vrouwen is geinteresseerd sinds mevrouw Ali in de partij zit.quote:Op zondag 16 januari 2005 15:48 schreef Lithion het volgende:
Of denk je dat Wilders regelmatig een bord met hoofddoekjes voorgeschoteld krijgt?
Overigens, als het je zo om de vrouwen te doen is, waarom blijf je dan maar dooreikelen over wat Ali al dan niet gezegd zou hebben? Waarom continu over die semantiek blijven lullen in plaats van op het daadwerkelijke onderwerp in te gaan, namelijk dat er buitenproportioneel veel moslima's in BvmL-huizen zitten. Waarom ga je dan niet in op de posts van Mwatanabu?
De vrouwen zijn wel de laatsten die jou iets interesseren. Je bent compleet geobsedeerd door Ali en je meende weer een stok te hebben gevonden om haar mee te slaan. Welk een pathetisch leven moet jij hebben met een dergelijke dwangneurose.
De insteek van jouw topic, was dat het allemaal wel meeviel met het aantal moslima's in de blijf van mijn lijf huizen. (Wat dus niet zo is).quote:Op zondag 16 januari 2005 18:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Geweldig staaltje amateurpsychologie van de koude grond die de plank volledig maar dan ook volledig misslaat. Die vrouwen interesseren mij juist wel en al heel lang. Ik ben geen VVD-er die ineens zo plotseling in het lot van deze vrouwen is geinteresseerd sinds mevrouw Ali in de partij zit.
Verder bedien je je van goedkope en doorzichtige truucjes, niet verrassend maar wel van een nog lager niveau dan we hier van je gewend zijn.
Jij bent namelijk samen met milagro degene die weer eens helemaal nergens op ingaat. Die dwars blijft jengelen: "maar het heeft wel alles met de islam te maken" zonder daarvoor met enige duiding te komen.
Die zijn er en dat heb ik vanaf het begin gezegd maar het beeld bij de gemiddelde Nederlander is dat de huizen bomvol met moslima's zitten, dat het rond de 80 procent is, en dat is dus niet zo.quote:Op zondag 16 januari 2005 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Leuk hoe SCH verder jengelt over van alles en nog wat, maar niet reageerd op de verhoudingsgewijze enorme hoeveelheid moslima´s in BVML.
Maar minimaal 5 keer zoveel als dat je eigenlijk mag verwachten is niet erg?quote:Op zondag 16 januari 2005 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Die zijn er en dat heb ik vanaf het begin gezegd maar het beeld bij de gemiddelde Nederlander is dat de huizen bomvol met moslima's zitten, dat het rond de 80 procent is, en dat is dus niet zo.
Vervelend he, nuance.
Hoe weet jij nou weer wat het beeld bij de gemiddelde Nederlander is? Waar blijkt dit uit?quote:Op zondag 16 januari 2005 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Die zijn er en dat heb ik vanaf het begin gezegd maar het beeld bij de gemiddelde Nederlander is dat de huizen bomvol met moslima's zitten, dat het rond de 80 procent is, en dat is dus niet zo.
Vervelend he, nuance.
waarom dan AHA bashen ? want ook AHA heeft het beste voor met deze vrouwen.quote:Op zondag 16 januari 2005 18:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Geweldig staaltje amateurpsychologie van de koude grond die de plank volledig maar dan ook volledig misslaat. Die vrouwen interesseren mij juist wel en al heel lang. Ik ben geen VVD-er die ineens zo plotseling in het lot van deze vrouwen is geinteresseerd sinds mevrouw Ali in de partij zit.
jouw niveau ligt ver onder de zeespiegel dus dat valt allemaal reuze meequote:Verder bedien je je van goedkope en doorzichtige truucjes, niet verrassend maar wel van een nog lager niveau dan we hier van je gewend zijn.
de enige die hier dwars jengelt ben jij! zoals al zo vaak aangegeven ligt het wel aan de islam, alleen ben jij te blind om het te zien (of je wil het niet zien tegen beter weten in)quote:Jij bent namelijk samen met milagro degene die weer eens helemaal nergens op ingaat. Die dwars blijft jengelen: "maar het heeft wel alles met de islam te maken" zonder daarvoor met enige duiding te komen.
Je begint weer over wat anders en niet daar waar het over gaat. Er zitten verhoudings gewijs veeel meer moslima´s in BVML, maar jij wilt over het over het beeld wat de Nederlander volgens jouw heeft hebben.quote:Op zondag 16 januari 2005 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Vervelend he, nuance.
Ik bash AHA niet hoor, ik heb gewoon kritiek op haar manier van doen.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
waarom dan AHA bashen ? want ook AHA heeft het beste voor met deze vrouwen.
Je bent echt een ontzettend grappig masturbantjequote:Op zondag 16 januari 2005 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je begint weer over wat anders en niet daar waar het over gaat. Er zitten verhoudings gewijs veeel meer moslima´s in BVML, maar jij wilt over het over het beeld wat de Nederlander volgens jouw heeft hebben.
Nee, Pietverdriet geeft precies aan waar jij de mist ingaat.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent echt een ontzettend grappig masturbantje
Ik heb notabene dit topic geopend en weet dus precies waar het over gaat. Het gaat over het beeld - dat nu ineens enorm moet worden bijgesteld. Gezien dit topic hebben velen daar nogal moeite mee.
Voor de rest verlang ik terug naar de tijd dat je niet op me reageerde, dat was een stuk inhoudelijker.
en waaraan ligt dat denk je??? en een nog mooiere vraag hoe dacht jij het op te lossen dan ?quote:Op zondag 16 januari 2005 20:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik bash AHA niet hoor, ik heb gewoon kritiek op haar manier van doen.
En ze zal ongetwijfeld de beste bedoelingen hebben, het werkt alleen averechts.
En dat is precies waar ik je op afreken, je liegt met statistiek.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb notabene dit topic geopend en weet dus precies waar het over gaat. Het gaat over het beeld - dat nu ineens enorm moet worden bijgesteld.
Aan haar manier van doen helaas. Ze gaat voor de provocatie en haalt ten onrechte de islam er bij.quote:
Er moet eerst eens goed onderzoek gedaan worden naar wat er eigenlijk aan de hand is en deze vrouwen moet alle mogelijke ondersteuning worden geboden, HA geeft ze nog eens een trap na en dat is niet de manier.quote:en een nog mooiere vraag hoe dacht jij het op te lossen dan ?
Zo laag als dit zink je maar hoogst zelden.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:49 schreef SCH het volgende:
Ik heb notabene dit topic geopend en weet dus precies waar het over gaat. Het gaat over het beeld - dat nu ineens enorm moet worden bijgesteld. Gezien dit topic hebben velen daar nogal moeite mee.
tot nu toe is er zoals gewoonlijk niets zinnigs uit je gekomen, dit in tegenstelling tot de anderen. ga nou eens in op de zaken ipv eromheen te draaien. beantwoord de volgende vragen eens.quote:Op zondag 16 januari 2005 21:05 schreef SCH het volgende:
Als jij vindt dat ik lieg, dan houdt het toch op joh. Moet jij weten. Ik haalde mensen aan die er wel verstand van hebben maar ene PietVerdriet hier weet het beter.![]()
hoe moet ze het anders doen? zeggen: lieve moslims jullie moeten lief zijn voor jullie vrouw anders dan krijg je een taakstraf van 20 uur misschien wel 40 uurquote:Op zondag 16 januari 2005 21:09 schreef SCH het volgende:
Aan haar manier van doen helaas. Ze gaat voor de provocatie en haalt ten onrechte de islam er bij.
dat weten we al lang, het is de islam, ik weet dat je het niet wilt horen maar dat maakt het niet minder waarquote:Er moet eerst eens goed onderzoek gedaan worden naar wat er eigenlijk aan de hand is en deze vrouwen moet alle mogelijke ondersteuning worden geboden, HA geeft ze nog eens een trap na en dat is niet de manier.
Moet dat nou joh?quote:Op zondag 16 januari 2005 21:20 schreef SCH het volgende:
Tja, hoe vaak wil je dat ik dat herhaal joh. Leer lezen of zoek een hobby![]()
En PJ - mijn beweringen in dit topic staan recht overeind, het is grappig om te merken hoe verkrampt er op gereageerd wordt, gelukkig heb jij daar niet al te veel aan mee gedaan. Je snapt best wat het punt is. En het is dat ik zo netjes ben altijd op mensen te reageren, een ander zou zich niet bezeren aan het lage nivo van tiepjes als GM en milagro en machteld.
Hier laat je weer eens duidelijk blijken waar het jouw om te doen is.quote:Op zondag 16 januari 2005 21:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Aan haar manier van doen helaas. Ze gaat voor de provocatie en haalt ten onrechte de islam er bij.
[..]
Er moet eerst eens goed onderzoek gedaan worden naar wat er eigenlijk aan de hand is en deze vrouwen moet alle mogelijke ondersteuning worden geboden, HA geeft ze nog eens een trap na en dat is niet de manier.
Vorig jaar in Delft, dat was ook Koerdisch/Irakeesquote:Op zondag 16 januari 2005 16:48 schreef milagro het volgende:
[..]
Ook een manier om de "slechts" 30% op "slechts" 30 % te houden, hč, gewoon tijdig ingrijpen
Ja van de twee aboriginals in Nederland zit er één in de bak. Dat is 50%!! Damn, dat moet me toch een crimineel volk zijn zeg.quote:Op maandag 17 januari 2005 01:26 schreef Davitamon het volgende:
30%? Dat is erg verontrustend. Gezien de 10% die je zou verwachten, wanneer er sprake zou zijn van een evenredige afspiegeling van de samenleving. Dit komt dus neer op een factor 3
Bij kleine aantallen speelt toeval nog mee. Bij grote aantallen kun je niet meer van toeval spreken, NorthernStar. Wet van de grote aantallen heet dat. Onzin 'argument' dus.quote:Op maandag 17 januari 2005 02:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja van de twee aboriginals in Nederland zit er één in de bak. Dat is 50%!! Damn, dat moet me toch een crimineel volk zijn zeg.
Ik zeg ook niet dat het toeval is, ik probeer alleen nog eens de onjuistheid van het woord 'bomvol' te onderstrepen. Beeldspraak of niet.quote:Op maandag 17 januari 2005 02:20 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Bij kleine aantallen speelt toeval nog mee. Bij grote aantallen kun je niet meer van toeval spreken, NorthernStar. Wet van de grote aantallen heet dat. Onzin 'argument' dus.
Helaas kwam de discussie hier niet verder van de grond omdat topicstarter het nodig vond om het probleem met het woord 'slechts' te relativeren en 'bomvol' moest voor hem minimaal 80% zijn.quote:Op maandag 17 januari 2005 02:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het toeval is, ik probeer alleen nog eens de onjuistheid van het woord 'bomvol' te onderstrepen. Beeldspraak of niet.
En ik vind het waardeloos hoe met dit soort gegevens wordt omgesprongen. De enige keer dat ik het tegen kom op Fok! is het steevast als argument om aan te tonen hoe slecht de islam wel niet is. Waar zijn al die 'bezorgde geluiden' als er tig miljoen op de opvang bezuinigd wordt? Of als er cijfers naar buiten komen hoe geisoleerd grote groepen in Nederland leven? Totaal buitengesloten van de maatschappij. En dat speelt wel een rol Milagro. Ik onderschrijf daarnaast ook dat bijvoorbeeld dingen als de dominantie van de man in oosterse culturen een rol spelen.
Maar niet zo zwart/wit. Het is die eenzijdige blik die zo tot niks leidt.
Moslima's zijn 'slechts' met 300% oververtegenwoordig in de blijf-van-mijn-lijf huizen, je moet er maar op komenquote:Op maandag 17 januari 2005 02:54 schreef machteld het volgende:
[..]
Helaas kwam de discussie hier niet verder van de grond omdat topicstarter het nodig vond om het probleem met het woord 'slechts' te relativeren en 'bomvol' moest voor hem minimaal 80% zijn.
Dan kom je niet veel verder.
Jammer, een gemiste kans.
Dat klopt. En waar we enerzijds wel willen inzien dat door opeenvolgende regeringen het totaal verkeerd aangepakt hebben, leggen we anderzijds 'de schuld' volledig bij de cultuur - wat vaak synoniem is met islam.quote:Op maandag 17 januari 2005 02:49 schreef milagro het volgende:
die vrouwen worden in land van herkomst net zo behandeld, terwijl ze daar omgeven worden door een maatschappij die niet anders is, niet vreemd is.
dat ze afgesloten leven vd rest vd maatschappij is voor een groot deel ook een eigen keuze.
ze zoeken elkaar op, wonen graag bij elkaar, ze kijken tv via de schotels, willen hun eigen winkeltjes waar ze geen NL hoeven te praten etc etc.
er worden bv sport clubjes gesubsidieerd ter bevordering vd integratie en wat zie je, er is geen enkele sprake van integratie "ja, die knullen voetballen liever met 'soortgenootjes', vrouwenzwemlessen? ja dat moet dan gescheiden want anders komen ze niet.
en daar waar het niet een keuze is, zijn er genoeg bezorgde geluiden geweest hier en overal.
er wordt ontzettend veel gedaan om die vrouwen uit de huizen te krijgen, ze te betrekken bij de maatschappij, maar ze durven niet, ze mogen niet, ze willen niet, omdat ze niet mogen en dus niet durven.
Ik deel je mening niet, maar los daarvan. Misschien is tolerant zijn wel een acadmische illusie die niet aansluit bij de werkelijkheidsbeleving van mensen.quote:Op maandag 17 januari 2005 03:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat klopt. En waar we enerzijds wel willen inzien dat door opeenvolgende regeringen het totaal verkeerd aangepakt hebben, leggen we anderzijds 'de schuld' volledig bij de cultuur - wat vaak synoniem is met islam.
Het is ook ons probleem.
Gister was er een goede discussie op de BBC waarin een of andere deskundige probeerde uit te leggen wat Nederlandse 'tolerantie' inhield. Volgens hem hadden veel Britten, en ook de Nederlanders zelf, een nogal verkeerd beeld daarvan. Veel meer dan openlijk zeggen wat je denkt en voor de rest totale onverschillig voor hoe een ander leeft was het eigenlijk niet geweest. Leg dat naast de afgelopen dertig jaar waarin we niks wezenlijks voor nieuwkomers hebben gedaan en je krijgt een redelijk beeld.
Maar goed, over de oorzaken waarom er verhoudingsgewijs meer allochtone vrouwen in de opvang zitten en waar de verschillende verantwoordelijkheden liggen is veel meer te zeggen en genoeg om nog drie topics te vullen.
Waar ik vooral kritiek op heb is de "30% in de opvang >> Islam is slecht" conclusie. A. omdat het niet klopt en B. je de mensen die onze steun nodig hebben alleen maar meer van je vervreemd. Het is toch ons doel om ze aan te laten passen? Dat bereik je heus niet door ze steeds de grond in te trappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |