abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24564839
Interessante uitzending net op radio 1:

Voorbij Hirsi Ali Het bestrijden en bespreekbaar maken van huiselijk geweld in islamitische kring is de missie van VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Maar het gesprek gaat veelal over haar persoon en minder over de inhoud. Hoe zit het echt met de slachtoffers?
Zitten de Blijf-van-mijn-lijf-huizen inderdaad vol met moslima's? 1opdemiddag gaat op zoek naar de cijfers en de feiten. Gesprekken met betrokkenen over de vraag of het huiselijk geweld in moslim-kring groter is en welke rol het geloof daar in speelt. En hoe vergaat het vrouwen die bij hun man zijn weggegaan? Nemen die ook afscheid van de islam?

www.1opdemiddag.nl

Een van de gasten daar licht het toe in deze link: http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/index.php?p=647#more-647

De cijfers die in deze uitzending werden genoem door de Federatie Opvang: 60 procent van de vrouwen in de vrouwenopvang is van allochtone afkomst waarvan bij benadering de helft van islamitische afkomst.

Ik zeg in de TT slecht omdat het een ander percentage is dan ons nogal eens wordt voorgeschoteld en dat ook hier op Fok regelmatig voorbij komt ("de blijf van mijn lijf huizen zitten vol met moslima's" is geen eenmalig citaat). Natuurlijk is dertig procent niet niks, er is een probleem maar in deze uitzending werden op een interessante en genuanceerde manier het verband tussen islam en huiselijk geweld naar voren gebracht.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:53:21 #2
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24564920
Goed nieuws

De mond van Akkerslootjes e.a. wordt wederom gesnoerd

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:56:31 #3
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_24564980
Gezien het feit dat nog geen 10 % moslim is in Nederland is dat wel schokkend ja.
Relatief 3 keer zo veel moslims als niet moslims in die huizen, en dat komend vanuit een traditionele rolpaltronen cultuur met zware taboesfeer...... Hoe erg moet de onderliggende problematiek dan wel niet zijn?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_24564981
Relatief dus nog altijd een veel meer moslima's ten opzichte van autochtone vrouwen. Wat is je punt nu precies?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:56:46 #5
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_24564987
Het is al een exceptioneel hoog percentage, maar het zou nog veel hoger zijn als niet zoveel moslima's doodsbang waren voor de gevolgen van het uit de eigen sociale kring stappen met hun problemen. De sociale controle is enorm, en de gevolgen van het 'eigen nest bevuilen' zoals veel moslims dat zien zijn gigantisch.

edit: meneer broekhoest is me voor...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:59:09 #6
3647 B.R.Oekhoest
pi_24565026
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:56 schreef klez het volgende:
Het is al een exceptioneel hoog percentage, maar het zou nog veel hoger zijn als niet zoveel moslima's doodsbang waren voor de gevolgen van het uit de eigen sociale kring stappen met hun problemen. De sociale controle is enorm, en de gevolgen van het 'eigen nest bevuilen' zoals veel moslims dat zien zijn gigantisch.

edit: meneer broekhoest is me voor...
Ik zou net zeggen,"dat probeerde ik ook aan te geven".
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:01:49 #7
3647 B.R.Oekhoest
pi_24565060
Ik zal eens even een mailtje sturen aan de Hogeschool der Journalistiek dat ze het vak 'bagatelliseren van nieuwsberichten" beter kunnen schrappen ten faveure van een cursus "interpretatie descriptieve statistiek".
pi_24565098
Het is een veel lager percentage dan Hirsi Ali en veel anderen ons willen doen geloven. Die suggereren dat het percentage rond de 70 a 80 procent is en het is dus slechts tussen de 25 en 30 procent en dat is dus een grootverschil.

Wat klez schrijft is weer van die van de koude grond retoriek, waarom zou je je er ook eens in verdiepen? Geldt ook voor jou B.R. Oekhoest. Het is namelijk precies andersom. Het percentage is relatief wat hoger omdat deze vrouwen moeilijker in eigen kring terecht kunnen itt de meeste Nederlandse vrouwen.

De Federatie Opvang was er heel duidelijk in: er is geen verband tussen de islam en huiselijk geweld en het probleem is bij moslims dan ook niet groter. Lijkt mij toch dat zij er iets meer zicht op hebben dan jullie
pi_24565136
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik zal eens even een mailtje sturen aan de Hogeschool der Journalistiek dat ze het vak 'bagatelliseren van nieuwsberichten" beter kunnen schrappen ten faveure van een cursus "interpretatie descriptieve statistiek".
Stuur liever een mail aan mevrouw Hirsi Ali c.s. dat ze ons voortaan de juiste percentages voorspiegelen en geen dingen suggeren die niet aan de hand zijn. Dank U!
pi_24565162
quote:
De Federatie Opvang was er heel duidelijk in: er is geen verband tussen de islam en huiselijk geweld en het probleem is bij moslims dan ook niet groter. Lijkt mij toch dat zij er iets meer zicht op hebben dan jullie
De cijfers in jouw openingspost tonen anders toch duidelijk anders aan.
Ik heb Wilders en Ali nog nooit cijfers horen noemen trouwens, maar iemand die anderen van retoriek beschuldigd heeft vast wel even een goede bron beschikbaar, zodat wij ook eens kunnen kijken op welke gegevens jij je uitspraken baseert.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
pi_24565237
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:08 schreef julekes het volgende:

[..]

De cijfers in jouw openingspost tonen anders toch duidelijk anders aan.
Hoezo??? Cijfers kunnen dat verband helemaal niet aantonen, dat is een rare suggestie.
quote:
Ik heb Wilders en Ali nog nooit cijfers horen noemen trouwens, maar iemand die anderen van retoriek beschuldigd heeft vast wel even een goede bron beschikbaar, zodat wij ook eens kunnen kijken op welke gegevens jij je uitspraken baseert.
HA suggereert vooral, dat is ook haar zwakte natuurlijk. de echte cijfers komen haar helemaal niet goed uit
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:14:07 #12
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24565266
ach schokkend is het toch niet.

Van de mensen die in zo'n huis zit komt toch ook wel veel meer uit achterstandswijken/gezinnen dan uit nette wijken/gezinnet etc. En daar vallen moslims nou eenmaal vaak onder. Dus om nou te zeggen dat het er mee te maken heeft dat ze moslim zijn..............nee

Eerder met dat andere.

En dat ze in die wijken/situatie zitten heeft dan weer te maken met het allochtoon zijn en daardoor minder makkeiljk vooruit komen in deze maatschappij.

Slap gelul dus van hirshi
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:14:20 #13
3647 B.R.Oekhoest
pi_24565268
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:04 schreef SCH het volgende:
Het is een veel lager percentage dan Hirsi Ali en veel anderen ons willen doen geloven. Die suggereren dat het percentage rond de 70 a 80 procent is en het is dus slechts tussen de 25 en 30 procent en dat is dus een grootverschil.

Wat klez schrijft is weer van die van de koude grond retoriek, waarom zou je je er ook eens in verdiepen? Geldt ook voor jou B.R. Oekhoest. Het is namelijk precies andersom. Het percentage is relatief wat hoger omdat deze vrouwen moeilijker in eigen kring terecht kunnen itt de meeste Nederlandse vrouwen.

Dit is wer typisch zo'n politiek antwoord. Natuurlijk heeft an sich de islam er weinig mee te maken, maar des te meer de Mediterrane macho-cultuur waarin veel nederlandse moslima's zich bevinden.
De gevolgtrekking dat het probleem bij hun groter is kun je niet met jouw argument van tafel vegen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:14:38 #14
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24565271
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:04 schreef SCH het volgende:

Ga jij maar eens HEEL veel strafregels schrijven: 'Ik, SCH, mag niet jokken'
Je hebt kennelijk geen flauw benul van statistiek.
Kom maar eerst met de feiten wat betreft ' Hirsi Ali en veel anderen ' en 70/80% , en kom met de desbetreffende links. Ik ben benieuwd naar je bronnen.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_24565299
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo??? Cijfers kunnen dat verband helemaal niet aantonen, dat is een rare suggestie.
Kan jij niet rekenen dan? Alfa studie of zo? Ik zie toch wel een verband. Bovengemiddeld veel vrouwen van moslim komaf in de BVML huizen. Duidelijk zat.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:19:42 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24565341
Het verschi dat duidelijk naar voren kwam is dat autochtone slachtoffers vaak niet naar een Blijf van m'n lijf huis gaan maar naar familie/vrienden.

De islamitische slachtoffers kunnen hier vaak niet heen omdat die er niet zijn of die ook 'tegen' hen zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24565345
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Natuurlijk heeft an sich de islam er weinig mee te maken,
Dat staat haaks op de uitspraken en de missie die mevrouw Hirsi Ali heeft. Je bent het dus volledig met haar oneens?

En nu moet ik ineens gaan bewijzen dat volgens HA de opvanghuizen vol zitten met moslimvrouwen? Dat is dus helemaal niet zo? Dat is helemaal niet het probleem dat ze aankaart? Dat is mooi, is dat ook weer opgelost. Dan zijn de punten waar ze zich mee bezig houdt van tafel en kan ze zich weer op echte zaken richten.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:20:40 #18
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_24565367
Ik snap niet hoe je dit af kan doen als een laag percentage, of een laag aantal. Het is bekend dat allochtone vrouwen stukken afhankelijker zijn van hun echtgenoot dan autochtone vrouwen (economisch & rechtspositioneel) en dat in andere culturen het taboe op echtscheiding veel en veel groter is (schaamte, etc). Allochtone vrouwen verlaten hun man veel minder snel. Dat er ondanks dat nog zoveel allochtone vrouwen in de opvang zitten, is opvallend.

Dat Hirsi Ali de boel misschien overdrijft zegt niet dat het allemaal wel meevalt, SCH.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:22:10 #19
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24565392
There are lies; damned lies; and bloody statistics.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:28:32 #20
3647 B.R.Oekhoest
pi_24565471
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat staat haaks op de uitspraken en de missie die mevrouw Hirsi Ali heeft. Je bent het dus volledig met haar oneens?
De islam wordt door de mannen in kwestie misbruikt om hun macho-argumenten er door te krijgen. Dus intrinsiek kun je de islam niet zoveel schuld geven als Hirsi doet, maar je moet het er wel bij betrekken.
pi_24565490
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:19 schreef popolon het volgende:
Het verschi dat duidelijk naar voren kwam is dat autochtone slachtoffers vaak niet naar een Blijf van m'n lijf huis gaan maar naar familie/vrienden.

De islamitische slachtoffers kunnen hier vaak niet heen omdat die er niet zijn of die ook 'tegen' hen zijn.
En als we dan ook even de islamitische vrouwen erbij rekenen die wel te maken hebben met huiselijk geweld maar de weg naar, of uberhaupt van het bestaan af weten van, een Blijf van me Lijf huis. Dan is de cirkel ook weer rond.
'The Less you know, The more you believe'
pi_24565674
Geven deze cijvers ook weer hoeveel van deze vrouwen waren getrouwd met een moslim.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:52:06 #23
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24565741
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:45 schreef longinus het volgende:
Geven deze cijvers ook weer hoeveel van deze vrouwen waren getrouwd met een moslim.
Allemaal, een moslima die getrouwd is met een duivel of een verderfelijke Nederlander? Want dat zijn we toch?
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:59:51 #24
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_24565844
Ik wacht op SCH.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:02:30 #25
3647 B.R.Oekhoest
pi_24565889
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:52 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Allemaal, een moslima die getrouwd is met een duivel of een verderfelijke Nederlander? Want dat zijn we toch?
Bovendien zijn dat vaak zulke softe watjes, die slaan nooit vrouwen. Tenzij er koning alcohol in het spel is.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:02:47 #26
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24565895
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:59 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik wacht op SCH.
Ik ook
pi_24565916
quote:
Ik wacht op SCH.
Hallo gereformeerde broeder
pi_24565988
quote:
Blijf van mijn lijf: slechts dertig procent moslima's
Wat is dit nou weer voor onzintitel? 6% van de Nederlandse bevolking is moslim, en 30% van de blijf in mijn lijf-huizen zijn moslima's. Dat is een factor 5 keer zo hoog. Schokkende cijfers.
pi_24566024
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzintitel? 6% van de Nederlandse bevolking is moslim, en 30% van de blijf in mijn lijf-huizen zijn moslima's. Dat is een factor 5 keer zo hoog. Schokkende cijfers.
Niet als je het hele verhaal kent of wilt kennen pberends.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:11:57 #30
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24566033
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Hallo gereformeerde broeder
Ga je nog antwoord geven?
pi_24566080
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 16:19 schreef SCH het volgende:

[..]

En nu moet ik ineens gaan bewijzen dat volgens HA de opvanghuizen vol zitten met moslimvrouwen? Dat is dus helemaal niet zo? Dat is helemaal niet het probleem dat ze aankaart? Dat is mooi, is dat ook weer opgelost. Dan zijn de punten waar ze zich mee bezig houdt van tafel en kan ze zich weer op echte zaken richten.
Ik had al geantwoord. Hirsi Ali getuigt van een rechtstreeks verband tussen de islam en huiselijk geweld en volgens de mensen die vanmiddag aan het woord kwamen en die er dagelijks mee te maken hebben, is dat een onjuiste voorstelling van zaken.
pi_24566110
quote:
Ik wacht op SCH.
Die is het moslim straatje aan het schoonvegen
Hirsi Ali heeft zelf jaren lang er mee gewerkt.
Heeft het uit de eerste hand.

[ Bericht 11% gewijzigd door ikkemem op 14-01-2005 17:27:31 ]
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:16:41 #33
3647 B.R.Oekhoest
pi_24566117
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet als je het hele verhaal kent of wilt kennen pberends.
Jij kent dat wel? Heeft die pipo waarmee jij gesproken hebt een statistische onderbouwing gegeven van jullie overtuiging dat die factor 5 volledig is te wijten aan het feit dat moslima's nergens anders heen kunnen dan naar een BVMLH?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:19:59 #34
14623 kEUS
to cow or not to cow.
pi_24566163
Is net zo'n soort onderzoek als de polite wel eens doet.

Het aantal aangiftes is afgenomen dus de criminatliteit is afgenomen.
Dat is een stukje verbanden leggen waardoor er een foutief beeld ontstaat. De enige juiste conclusie uit zo'n onderzoek is. Er zijn minder aangiftes. [punt]

Je moet er geen andere dingen bij betrekken om je standpunt te willen bekrachtigen.

En nee SCH ik ben het niet met jou eens mocht je dat denken.
pi_24566171
een goede moslim loopt niet weg van huis maar ondergaat haar straf
weglopen is schuilen je leven lang
eerwraak

moslima krijgen geen eens de kans om het huis uit te komen
de oudste zoon houd ze wel in de gaten

als vaders denkt dat dochter of vrouw weg wil gaat ze naar familie toe en wordt ze daar bewerkt

de hele familie staat ten schande dus doet de familie er alls aan om maar niets naar buiten te laten komen
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:22:59 #36
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_24566220
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door NorthernStar op 14-01-2005 19:30:25 ]
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_24566236
Alleen jammer dat 30% moslima's (op 500.000 moslimvrouwen geschat) en 70% (op 7 miljoen Nederlandse vrouwen) duidelijk maakt dat er relatief veel meer moslima's in de blijf-van-mijn lijf huizen zitten. 6x zoveel maar liefst.

Verder nog wat te lullen?

edit: 7.5 miljoen Nederlandse vrouwen, nog erger.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:28:57 #38
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_24566314
SCH wat ben je toch verschrikkelijk flauw. Allereerst zou ik ook graag de bron willen zien waar Ayaan Hirsi Ali beweert dat 70-80% van BVML-huizen bevolkt worden door moslima's. En daarnaast vind ik het percentage nogal schokkend, want het aantal moslims in Nederland is 10%...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:30:30 #39
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24566340
Nogmaals SCH
Je hebt kennelijk geen flauw benul van statistiek.
Kom maar eerst met de feiten wat betreft ' Hirsi Ali en veel anderen ' en 70/80% , en kom met de desbetreffende links. Ik ben benieuwd naar je bronnen.

En wanneer SCH deze links/citaten niet kan vinden, is er dan misschien iemand anders die met de letterlijke citaten betreffende deze kwestie kan komen?

Tot die tijd wil ik het verhaal van SCH naar het land der fabelen verwijzen.
Waarschijnlijk heeft SCH niet goed geluisterd/gelezen
pi_24566384
Kijk eens op de frontpage:

Moslima's vluchten voor uithuwelijking
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_24566399
Wat zegt HA dan volgens jou machteld, dat er geen probleem is ofzo?

Maar ga lekker door met de moslims in de hoek te zetten.

Als iemand hier beweert dat ik lijjk op iemand die de joden verraadt, dan is het over en uit en heeft praten geen zin meer. Wat een walgelijke opmerking.
pi_24566413
de BvmL huizen zitten vol met moslima's wil zeggen dat ze zwaar oververtegenwoordigd zijn en dát is gewoon een feit.
als je ziet hoeveel moslims er in NL zijn, hoeveel daarvan vrouwen zijn en dan ziet hoe de verhoudingen moslims- NL liggen in de BvmL huizen is dat schrikbarend.

HA zegt dat mannen de rechtvaardiging halen uit hun interpretatie van bepaalde verzen, verzen die idd gemakkelijk als rechtvaardiging te interpreteren zijn als je ze niet in de context van de tijd wilt plaatsen.

NL mannen die hun vrouw slaan halen die rechtvaardiging niet massaal uit hun heilig boek, weten zich ook niet gesteund door de achterban, de slachtoffers kunnen veelal gewoon bij hun achterban terecht!
Moslima's in die huizen vluchten niet enkel voor de mishandelaar, maar net zo goed voor de familie die toch vaak de kant kiest van de mishandelaar, al was het maar door schandalige passiviteit.

Bepaalde verbanden niet willen leggen uit angst een geloof en gelovigen te stigmatiseren is andermaal die vrouwen in de steek laten.

Het is niet te ontkennen dat bepaalde verzen in de Koran bepaald gedrag van de vrouw (ongehoorzaamheid) onwenselijk achten en derhalve straf hiervoor propageren.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24566460
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:35 schreef milagro het volgende:

de BvmL huizen zitten vol met moslima's wil zeggen dat ze zwaar oververtegenwoordigd zijn en dát is gewoon een feit.
als je ziet hoeveel moslims er in NL zijn, hoeveel daarvan vrouwen zijn en dan ziet hoe de verhoudingen moslims- NL liggen in de BvmL huizen is dat schrikbarend.

HA zegt dat mannen de rechtvaardiging halen uit hun interpretatie van bepaalde verzen, verzen die idd gemakkelijk als rechtvaardiging te interpreteren zijn als je ze niet in de context van de tijd wilt plaatsen.

NL mannen die hun vrouw slaan halen die rechtvaardiging niet massaal uit hun heilig boek, weten zich ook niet gesteund door de achterban, de slachtoffers kunnen veelal gewoon bij hun achterban terecht!
Moslima's in die huizen vluchten niet enkel voor de mishandelaar, maar net zo goed voor de familie die toch vaak de kant kiest van de mishandelaar, al was het maar door schandalige passiviteit.

Bepaalde verbanden niet willen leggen uit angst een geloof en gelovigen te stigmatiseren is andermaal die vrouwen in de steek laten.

Het is niet te ontkennen dat bepaalde verzen in de Koran bepaald gedrag van de vrouw (ongehoorzaamheid) onwenselijk geacht wordt en derhalve straf hiervoor propageert.
Je liegt dus gewoon en dat weet je. Je weet er de ballen van maar wil graag je eigen stokpaardje vast houden omdat anders je wereld instort. Baseer je toch eens op de feiten. Je negeert volledig datgene wat de mensen zeggen die er dagelijks mee te maken hebben.

Jammer dat je toch zo ontzettend haatdragend bent richt moslimvrouwen. Hoe kan je met zoveel haat in je lijf toch zelf het goede voorbeeld geven???
pi_24566497
Blijkbaar zit bij velen hier de haat tegen de islam en de moslims zo diep dat ze gewoon willen dat het probleem groot is en dat de islam de oorzaak is. Ik begrijp dat niet, waarom niet gewoon luisteren naar degenen die er mee te maken hebben?

Maar goed: blijf vooral haten en in je eigen vooroordelen geloven - sterkte ermee. Het heeft weinig zin om nog genuanceerde topics te openen zolang jullie toch niet naar de feiten kijken. Dan niet
pi_24566516
HA overdrijft misschien naar de ene kant en SCH (of zijn bronnen) misschien naar de andere kant. De waarheid zal wel ergens in 't midden liggen zoals gewoonlijk. Dat overdrijven gebeurt veel in de politiek om een punt te maken en ook in de journalistiek worden vaak de extreemste gevallen tegenover elkaar gezet omdat dat de leukste discussies oplevert. Praten over een oplossing voor het probleem lijkt me beter dan elkaar vliegen af te vangen over percentages.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loohcs op 14-01-2005 18:47:07 ]
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:44:56 #46
3647 B.R.Oekhoest
pi_24566554
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:34 schreef SCH het volgende:
Wat zegt HA dan volgens jou machteld, dat er geen probleem is ofzo?

Maar ga lekker door met de moslims in de hoek te zetten.

Als iemand hier beweert dat ik lijjk op iemand die de joden verraadt, dan is het over en uit en heeft praten geen zin meer. Wat een walgelijke opmerking.
Nou nou nou, laat je toch niet zo kennen. Dat krijg je er nou van als je ten koste van alles dingen recht wil praten die nou eenmaal krom zijn, als het om moslims gaat. Er zijn nou eenmaal dingen aan de hand met ze, gemeten naar nederlandse maatstaven. Wil je ze als volwaardige Nederlandse burgers beschouwen, of als een soort onmondige niet toerekeningsvatbare zieligerds die beschermd moeten worden? Ik neem aan het eerste. Nou, dan moet je ook dingen van mensen kunnen verwachten en ze erop aan kunnen spreken.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:48:47 #47
3647 B.R.Oekhoest
pi_24566605
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Je weet er de ballen van maar wil graag je eigen stokpaardje vast houden omdat anders je wereld instort. Baseer je toch eens op de feiten. Je negeert volledig datgene wat de mensen zeggen die er dagelijks mee te maken hebben.
Goed verwoord. Ik zou zeggen: hou deze zin jezelf eens voor.
pi_24566613
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Je liegt dus gewoon en dat weet je. Je weet er de ballen van maar wil graag je eigen stokpaardje vast houden omdat anders je wereld instort. Baseer je toch eens op de feiten. Je negeert volledig datgene wat de mensen zeggen die er dagelijks mee te maken hebben.

Jammer dat je toch zo ontzettend haatdragend bent richt moslimvrouwen. Hoe kan je met zoveel haat in je lijf toch zelf het goede voorbeeld geven???
en daar gaan we weer "haat in je lijf" .
SCH speelt weer eens op de man
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24566645
Van de frontpage:
quote:
Steeds vaker zoeken radeloze en wanhopige moslima's hun heil in opvanghuizen in de randstad. Dit, omdat ze vrezen door hun ouders op vakantie te worden uitgehuwelijkt. Met name rond de zomervakanties zitten de tehuizen vaak overvol. Sinds kort is er een project om de moslimmeisjes te steun en hulp te bieden.

Het project, gefinancierd door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, is uniek voor ons land. Doel van het project is het weglopen zo veel mogelijk voorkomen door te stellen dat uithuwelijken volgens de islam verboden is. Uniek is ook dat islamitische organisaties met dit initiatief zijn gestart.

Exacte cijfers ontbreken, maar steeds meer in ons land opgegroeide jonge moslima's vrezen dat ze tijdens de jaarlijkse vakantie naar bijvoorbeeld Marokko of Turkije tot een huwelijk worden gedwongen. Volgens de Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond (SPIOR) in Rotterdam is de situatie 'uiterst zorgwekkend'.

"Het uithuwelijken is des te triester, juist omdat het verschijnsel volgens de islam verboden is. Nog veel te vaak nemen de meisjes het klakkeloos aan als hun ouders zeggen dat het volgens het geloof zo moet. Hun gebrek aan kennis over de godsdienst speelt hen daarbij parten", aldus Marianne Vorthoren, projectleidster bij de SPIOR.
Ook had ik graag een bron waarin AHA beweert dat 70% tot 80% van de vrouwen in BVML huizen moslima is.

Daarnaast: 30% op een bevolkingsaantal van de ongeveer 500.000 moslima's tegen 70% op een bevolkingsaantal van 7.500.00 autochtoonse vrouwen is gewoonweg schokkend!

Er zijn dus 15 keer zoveel autochtoonse vrouwen dan dat er moslima's zijn, maar toch is 3 van de 10 vrouwen die daar zit moslima! Dat is echt zeer schokkend!

En SCH die in de eerste plaats komt vertellen dat AHA met verkeerde cijfers komt, en zelf zegt dat het veel minder is (moet haast wel slimpie, anders zaten bijna alle moslima's in zo'n huis)
Maar vervolgens krampachtig alles op vooroordelen en haat jegens de Islam gooit als iedereen hier hem op de klaarblijkelijke oorzaak wijst....

Zelfkritiek is ver te zoeken bij onze moslimbroeders, getuige het feit dat ze allemaal voor Palestina zijn, en tegen de Joden, zelfs degene die daar nog nooit geweest zijn, laat staan ooit een Jod gesproken te hebben....

Know thyself....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_24566652
Er zijn ook dingen aan de hand en daarom is het zo erg wat er nu gebeurt.

Moslimvrouwen voelen zich juist in de steek gelaten en in de hoek gezet door iemand als Hirsi Ali. Ik ontken toch helemaal niet dat er een probleem is.

Maar door het probleem niet op de juiste merites in te schatten en niet echt voor die vrouwen op te willen komen maar alleen een statement te willen maken tegen de islam zoals HA en in haar kielzog velen, wordt de zaak alleen maar erger. Het gaat juist om die vrouwen en niet om de ego's van AHA of zo'n milagro die zonder kennis van zaken haar ei legt. Juist zij laten de vrouwen in de steek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')