quote:dorian_g - maandag 3 januari 2005 @ 23:39
En dan de volgende vraag:
Welke Amerikaanse zangeres stierf op 33 jarige leeftijd aan de gevolgen van (bot)kanker?!
Deze blondine is vaak vergeleken met Aritha Franklin en was ook kunstschilder.
Roept u maar
Ik gooi er een hint in: een van haar populairste nummers en tevens titel van een album heeft met vogeltjes te maken.
en het is geen dusty springfield
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | HP VP NAAM PT 1 (--) Sack_Blabbath 7 +7 (--) bukgeit 7 +7 2 (--) bartrid 5 +5 (--) DaisyDuke 5 +5 3 (--) Berkery 3 +3 4 (--) dolle_hond 2 +2 (--) newbiedoobiedoo 2 +2 (--) GLO 2 +2 5 (--) Mark 1 +1 (--) Jobbel 1 +1 (--) le_knightclub_soda 1 +1 (--) bimmel 1 +1 (--) Z 1 +1 (--) dorian_g 1 +1 |
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:01 schreef ranja het volgende:
.....
Welke band heeft de volgende album-discografie?
S
NIZTL
SN
OEN
T
BT
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:38 schreef bartrid het volgende:
volgens mij was dat liam gallagher maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen omdat er geen vloeken bijzitten
quote:Welke band heeft de volgende album-discografie?
S
NIZTL
SN
OEN
T
BT
Dat klopt.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:46 schreef Bimmel het volgende:
Skik !!
Dat is het zeker...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is dat niet een van de vele Dylan-wijsheden?
ze is het dan ook nietquote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:36 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
je zou denken Cat Power, maar echt lijken, nee..
Altijd eerste gedachte postenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:38 schreef bukgeit het volgende:
Kathleen Hanna was mijn eerste gedachte (al). Maar heeft die ook soloalbums gemaakt?
nog maar 2quote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:34 schreef methodmich het volgende:
Geddy Lee, maar nu nog de rest.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:47 schreef methodmich het volgende:
Ik weet wel dat hij als een ordinary guy spreekt.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 20:10 schreef dorian_g het volgende:
Geddy Lee, Alex Lifeson en Neil Peart.
Het gaat lekkerrrrr vandaag.
Hoera!
Phil Spector?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 20:47 schreef dorian_g het volgende:
Deze legendarische producer was een van de gestoorde karakters in de film "24 hour party people"
Wie?
quote:this is, overproduced by Martin Hannett take four...
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 21:15 schreef ranja het volgende:
Dead kennedys zou best eens kunnen... bij die parodie op My Sharona zegt Jello wel zoiets.
die heb ik op moeten zoekenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:08 schreef dorian_g het volgende:
Ze lijkt wel wat op Rachael Yamagata maar ze is het niet denk ik.
quote:Singer/songwritergot her start with a short stint at Birmingham's famed Ronnie Scott's club in 1996. Within a few years, she gained attention through support billings for the likes of Mark Eitzel, David Gray, the Wonderstuff's Miles Hunt, and most notably Ryan Adams, who wrote a couple of songs with
and performed them with her accompaniment during a couple of London shows.
Allmusic is het deels met me eensquote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:36 schreef dorian_g het volgende:
hmmz ik zal de naam onthouden, alles wat je kunt vergelijken met Pj Harvey is godlike (als de vergelijking klopt iig)
(Nou vind ik Dry ook verreweg het beste PJ-album... eigenlijk ben ik al m'n intresse in haar verloren vanaf To bring you my love)quote:Equipped with pipes that wind from the sultriest depths to keening, aching highs,'s vocals are a come-on and a put-down, a cry for help that chokes into anger or cynicism. She's indebted to PJ Harvey (Dry, especially) in the way her willowy words orient the raw, wailing guitar and primitive percussion of "Shoot" and "Into My Blood."
Dat is toch ouderwetsquote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:57 schreef dorian_g het volgende:
Ik kan zo snel niets van haar vinden om te dowen, jammer.
[quote]+1 thaleiaquote:Op woensdag 5 januari 2005 00:03 schreef thaleia het volgende:
Da's er eentje van Public Enemy, en natuurlijk ken ik daar geen albumtitels van. Behalve eentje: It takes a nation of millions to hold us back. Da's bij deze mijn gok.
Leuk hequote:Op woensdag 5 januari 2005 00:19 schreef ranja het volgende:
The art of noise & Max Headroom - Paranoimia
Goed, natuurlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:34 schreef bukgeit het volgende:
Letters To Cleo. Als jij ze niet zo gepromoot had had ik het niet geweten.
Hoe kom je hier bij? Fiddler On The Roof is namelijk goed.quote:Op woensdag 5 januari 2005 09:25 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Ken alleen rich girl van Eve gebaseerd op fiddler on the roof...
Omdat ik het liedje ken, en daarbij heeft Let Me Blow Ya Mind een ander riedeltje.quote:Op woensdag 5 januari 2005 09:27 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Hoe kom je hier bij? Fiddler On The Roof is namelijk goed.
Ik dus niet. Bron nog een keer geraadpleegd en je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:09 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Omdat ik het liedje ken, en daarbij heeft Let Me Blow Ya Mind een ander riedeltje.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:39 schreef Captain_Redbeard het volgende:
The Darkness ?
quote:This song brings back memories of spending hours in front of my Commodore 64 playing ""That game had one of the best soundtracks I've ever heard, and I'd recommend anyone check out the rest of the music from that game. I guarantee you'll find stuff every bit as catchy as the clip they put into "
".
quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:57 schreef DaisyDuke het volgende:
Zombie Nation, van dat magnetron nummertje?
gek, zo'n stand zonder ranja en belsenquote:Op woensdag 5 januari 2005 11:34 schreef belsen het volgende:
De nieuwe stand!
De geüpdate openingspost...
Ik heb m'n eerste punten inmiddels binnenquote:Op woensdag 5 januari 2005 11:38 schreef dolle_hond het volgende:
gek, zo'n stand zonder ranja en belsen
Wen er maar niet aan....quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:38 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:38 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
Uit hetzelfde (prachtige) nummer:quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:17 schreef DaisyDuke het volgende:
Welk nummer?
Theatre full of sadness
For a long forgotten show
O, sjit, dan mag ik ook wel eens aan de slag.quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb m'n eerste punten inmiddels binnen
Ja Hup, werken krengquote:Op woensdag 5 januari 2005 11:43 schreef belsen het volgende:
[..]
O, sjit, dan mag ik ook wel eens aan de slag.
begin dan maar eens met een paar van die vragen uit het CCC-topic, ik neem tenminste aan dat die voor 2005 gaan meetellenquote:Op woensdag 5 januari 2005 11:43 schreef belsen het volgende:
O, sjit, dan mag ik ook wel eens aan de slag.
Dat van dat logo wist ik dus echt nietquote:Op woensdag 5 januari 2005 12:13 schreef dorian_g het volgende:
Ik ga me er tevens op toeleggen 'iets' moeilijkere vragen te stellen
Yup, $50.000....lekker is datquote:Op woensdag 5 januari 2005 12:38 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Hij kreeg er geld voor van MC Hammer, toch?
MC Hammer tel ik niet goed, omdat mijn vraag was: noem nog 10 andere gereedschappen. Jan Hammer is maar 1x goed, want het is Theme from Miami Vice. Dus 8 goed.quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:00 schreef Bimmel het volgende:
Screwdriver
Wrench
MC Hammer
Nine Inch Nails
Shackadaemus & Plyers
Sledgehammer- Peter Gabriel
On a plane - Kajagoogoo (plane = een schaaf)
If I had a hammer- Trinny Lopez
Jan Hammer- Tune from Miami Vice (2x gereedschap !! hamer en bankschroef)
Die laatste twee heb je van mij gejatquote:Op woensdag 5 januari 2005 13:05 schreef Bimmel het volgende:
Screwdriver
Wrench
MC Hammer
Nine Inch Nails
Shackadaemus & Plyers
extra:
Fire Drill- Split Enz
Maxwell's silver Hammer (Beatles)
Crowbar
Bimmel +1quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:05 schreef Bimmel het volgende:
Screwdriver
Wrench
MC Hammer
Nine Inch Nails
Shackadaemus & Plyers
extra:
Fire Drill- Split Enz
Maxwell's silver Hammer (Beatles)
Crowbar
quote:Ik heb echt zo’n schattig clipje gemaakt voor. Ik heb zelf de choreografie gedaan en ook de styling van de hele video… Ik ben verder ook bezig met een eigen musical, het lijkt me leuk om er eentje te maken over hoe belachelijk Hollywood is!’
Juistem !quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:26 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Britney Spears
Vanmorgen gelezen op nieuws.nlquote:Op woensdag 5 januari 2005 13:32 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Juistem !
Heb 'm uit de hitkrant
[afbeelding]
Dus we weten allemaal waar Iggy mee op het toilet zit thuis
iggy_in_the_house +1
quote:status as a worldwide phenomenon makes it easy to forget the surprisingly arty and ambitious edge of their early singles. A good example is "
" a new wave classic that dresses up its pop hooks with plenty of arty atmosphere. The lyrics have a playful, romantic feel as they paint an enticing portrait of the title character, a woman whose "cherry ice cream smile" is too lovely to resist...the music behind realizes this narrative with a surprising amount of ambition for a pop song: the chorus has a purely pop feel, thanks to its slowly ascending hooks, but the verses have a jazzy swing reminiscent of 1950s-era
and the final chorus wipes away the melody for a languid instrumental break before working in a staccato melodic bridge that builds the song back to a final energetic peak.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:45 schreef dorian_g het volgende:
Duran Duran- Cherry Ice Cream Smile ?
Dat is helemaal geen Duran Duran nummer...?!?quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:45 schreef dorian_g het volgende:
Duran Duran- Cherry Ice Cream Smile ?
Niet dat ik weetquote:Op woensdag 5 januari 2005 13:52 schreef Z het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen Duran Duran nummer...?!?
welk verhaal van nieuwbiedoodiedoo?quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:55 schreef Z het volgende:
Maar wel de eerste hit op google... Na het verhaal van nieuwbiedoodiedoo ben ik een beetje para
Dat mensen als Dorian G hun punten bij elkaar Googlen...quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:00 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
welk verhaal van nieuwbiedoodiedoo?
zoiets mis ik altijd
Ja die is mij ook even ontgaan....quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:00 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
welk verhaal van nieuwbiedoodiedoo?
zoiets mis ik altijd
Goed gegoogled ...ehh...geraden!quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:05 schreef Gambolputty het volgende:
Max Headroom & Art of Noise
Max heet trouwens in het echie Matt Frewer, en is dus maar deels een computeranimatie.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:08 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Goed gegoogled ...ehh...geraden!
Gambolputty +1
Nee, meer dan 5. Venus heeft volgens hitzone alleen maar de 3e plaats gehaald. 2 andere nummers kwamen wel op 1.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:16 schreef dolle_hond het volgende:
ow
ik dacht dat NBDB zelf de googler was
ontopic: 5
venus
Nog meer. Maar komt n de buurt.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:18 schreef iggy_in_the_house het volgende:
veel meer dan 5 volgens mij. Ik gok 10
Gokken we gewoon door tot 12 (met nog steeds Love Buzz als bonduquote:Op woensdag 5 januari 2005 14:21 schreef Doc het volgende:
Ik gok acht met Love Buzz als bonus
2xquote:Op woensdag 5 januari 2005 14:21 schreef Doc het volgende:
Ik gok acht met Love Buzz als bonus
Maak er maar 15 vanquote:Op woensdag 5 januari 2005 14:27 schreef cora4034 het volgende:
Ik eens voor de gok met 14 met Mighty Joe als bonus
Google is your friend..quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:25 schreef iggy_in_the_house het volgende:
gok ik 14 en mighty joe?
quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:33 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Als je de NBDB actie vindt, maak er een linkje hier van...ik heb het ook gemist.
ik heb hem:quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:33 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Als je de NBDB actie vindt, maak er een linkje hier van...ik heb het ook gemist.
krezip, marco en ali nietquote:Op woensdag 5 januari 2005 14:39 schreef Bimmel het volgende:
Kane
Tiesto
Blof
Birgit
Krezip
Marco Borsato
Do
Ali B
Direct
Trijntje
Als je ook die Moonlight shadow vraag waarnaar verwezen wordt kunt terugvinden, het lukt mij niet tenzij ik alle trivia topics ga doorlopen... misschien kun jij sneller zoeken? Volgens mij was ik de vraagstellerquote:Op woensdag 5 januari 2005 14:39 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik heb hem:
Fok! Muziek trivia deel CCXCIV
Ik heb al gezocht in delen voorafgaand daarvan waarin ik ook meedeed, te weten CCXC en CCXCIII. Daarin stond niets over Oldfieldquote:Op woensdag 5 januari 2005 14:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Als je ook die Moonlight shadow vraag waarnaar verwezen wordt kunt terugvinden, het lukt mij niet tenzij ik alle trivia topics ga doorlopen... misschien kun jij sneller zoeken? Volgens mij was ik de vraagsteller
Klopt als een zwerende vinger!quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:03 schreef DaisyDuke het volgende:
Chemical Brothers toch?
vertel, vertel!!quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:05 schreef DaisyDuke het volgende:
Had hier trouwens laatst ook een zeer sterke 'google-verdenking', het is alleen moeilijk, zo niet onmogelijk, om het te bewijzen.....
Coparck?quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:08 schreef DaisyDuke het volgende:
Welke band presenteert op 26 januari in Paradiso haar langverwachte nieuwe cd?
George Baker Selection?quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:08 schreef DaisyDuke het volgende:
Welke band presenteert op 26 januari in Paradiso haar langverwachte nieuwe cd?
quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:16 schreef dolle_hond het volgende:
ow
ik dacht dat NBDB zelf de googler was
Few changes come once in a lifetime ligt op 10 januari in de winkel. Ben benieuwd!quote:
later misschien nogquote:Op woensdag 5 januari 2005 14:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Als je ook die Moonlight shadow vraag waarnaar verwezen wordt kunt terugvinden, het lukt mij niet tenzij ik alle trivia topics ga doorlopen... misschien kun jij sneller zoeken? Volgens mij was ik de vraagsteller
De ervaring leert dat dat niet zo handig is omdat je dan altijd te laat bent en dat een of andere Geitenbreier er al vandoor is met de buitquote:Op woensdag 5 januari 2005 15:14 schreef dorian_g het volgende:
....
Zal ik de volgende keren maar mijn gedachten gang + een uitreksel van mijn mp3server en cd collectie posten dan kunnen jullie zien waar ik vandaan kom.
Ben benieuwd! Ik heb namelijk wel eens een Mike Oldfield-vraag goed beantwoord maar volgens mij was dat in RJPvD in C&Hquote:
Pyl??quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:19 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
was een flinke tijd eerder hoor...ik meen dat de puntbehaalder pyl was..
Newbie, beste allesweter: ik was het inderdaad die Moonlight Shadow raadde, n.a.v. een omschrijving van dat nummer, meen ik me te herinneren. 'Raadde' is niet eens de juiste term, het was meer een ingeving die ik volgde. Ik was vermoedelijk net zo verbaasd als jij dat het goed was. Hoe dan ook, ik zou niet eens weten hoe ik de meeste vragen hier zou moeten googlen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:30 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ok, ik weet het ook niet meer precies wie het was (sorry Pyl)
Ik weet in ieder geval nog dat het bijzonder lastig was en ik ook geen idee had. Ik heb het toen opgezocht en zelfs toen ik het antwoord wist, zag ik het nog niet..;)
Ik weet nog dat de 'winnaar' als commentaar had "Ik vond dat altijd al zo'n mysterieus liedje.."
Anyways, het blijft natuurlijk maar een spelletje..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |