Sure, dieren orakel? Ik heb naast het dieren orakel, nog twee decks (elfen en fairy) en ik heb van die simpele angelcards met een spreuk voor de dag erop.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:10 schreef displission het volgende:
Muus, zou jij een kaart voor mij willen trekken?
Geen idee hoe ik dat moet uitleggen eigenlijk. Hele sterke concentratie, extra deurtje open doen.. zoiets. Ik vind het altijd erg moeilijk om zoiets uit te leggen.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:17 schreef displission het volgende:
Doe maar het dieren orakel als je wilt..
Hoe leg je trouwens connectie met mij? Ik vraag me dus af hoe jij de kaart voor mij trekt..
Bij jou komt mijn Faeries Oracle boven.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:23 schreef Oblivion het volgende:
Mag ik ook een kaart?
Jij mag bepalen welk deck.![]()
Jajajajaja, ik maak wel eens tikfouten.quote:Op zondag 2 januari 2005 00:18 schreef bankrupcy het volgende:
Elin en MUUS, kunnen jullie beiden een kaart voor mij trekken. Een soort vergelijkend warenonderzoek. Ik wil weten in hoeverre de 'crowley tarot'-kant dezelfde karaktereigenschappen laat zien als de 'The Faeries Oracle' van Brian Froud.
enne MUUS....."variatiant"?
Mooi he?quote:
quote:Op zondag 2 januari 2005 00:25 schreef MUUS het volgende:
Maar ik heb een beetje ruzie met mijn scanner.. Hij deed net al obstinaat toen ik de kaart voor Oblivion wilde scannen, maar inmiddels steekt hij nu echt zijn middelvinger naar me op.
Ik ben helemaal niet bekend met tarotkaarten, maar ben er wel heel nieuwsgierig naar.quote:
Mooi he?. Ik ben helemaal verliefd op die kaart.
.
De uitkomst van een tarot legging kan overeen komen met de uitkomst van een horoscoop maar het is niet hetzelfde. Bij een horoscoop worden de sterren gelezen (de stand van de sterren hebben een betekenis) en die sterren bewegen zich volgens een vaststaand patroon. Tarot is een orakel, je moet zelf kaarten kiezen op je gevoel. Dat is dus echt willekeurig.quote:Op zondag 2 januari 2005 00:36 schreef vannelle het volgende:
Nou ben ik eigenlijk heel benieuwd wat er over mij gezegd zal worden.
Uit welke serie de kaart komt maakt mij niet uit, ik heb er eerlijk gezegd totaal geen verstand van.
Wie trekt er een kaart voor mij?
Ow, en ws. een domme vraag, is dit te vergelijken met een horoscoop?
hihi natuurlijk mag ik er meer trekken, ik maak mijn eigen regelsquote:Op zondag 2 januari 2005 00:47 schreef Oblivion het volgende:
Mag jij nu nog een kaart voor mij trekken, Elin?
Of mag je maar 1 kaart per dag?
* Leek is...![]()
Dank je wel voor de uitleg en de moeite die je genomen hebt.quote:Op zondag 2 januari 2005 00:55 schreef Elin het volgende:
voor vannelle
The devil
[afbeelding]
sja, deze trok ik voor je, kan er ook niks aan doen.
Even uit het boek overgetypt:
drang: sterke instinctieve en suggestieve kracht, machtswellust, maar ook strijd tegen het kwaad.
Doel: zwarte magie, ego-transformatie door groepsrituelen of juist omgekeerd de inquisitie die heksen verbrand.
Motief: de ontmoeting met de schaduwkant, ongeleefde mogelijkheden.
Positief: Besef van het ware totale zelf.
Negatief:noodlottige verstrikking, (zelf)destructieve instincten.
Kwaliteit: de kracht die steeds het kwade wil maar het goede doet.
quote:Motief: de ontmoeting met de schaduwkant, ongeleefde mogelijkheden.
Trek dan wat meer kaarten als je wilt, dan leer je me wat beter kennen, slechter dan dit kon ik het ook niet treffen volgens mij.quote:Op zondag 2 januari 2005 01:20 schreef Elin het volgende:
vannelle, ik denk niet dat het echt betrouwbaar is als je maar 1 kaart trekt. Ik vind dat wel leuk om even hier te doen maar dan krijg je ook echt een vertekend beeld. In die zin is het niet betrouwbaar.
In combinatie met meerdere andere kaarten ga je op een gegeven moment een patroon zien of een verhaallijn, net hoe je het noemen wilt. Dan kan je de overeenkomsten tussen de kaarten benadrukken, en krijg je een veel betrouwbaardere, genuanceerdere uitleg (als je erin geloofd that is)
nee geen van 2, die was voor mezelf hahahaquote:Op zondag 2 januari 2005 08:35 schreef displission het volgende:
Elin was de gehangene voor mij bedoeld of voor Oblivion. Was me niet helemaal duidelijk..
De twee volgende trigrammen kreeg ik voor jou.quote:Op zondag 2 januari 2005 16:39 schreef Threep het volgende:
OW wat een zalig topic
MUUS, Mirage of Elin (of iemand anders met een deck kaarten) - als jullie wat tijd en inspiratie hebben zou ik zeer vereerd zijn moest iemand van jullie (alledrie is geen must) een kaartje voor me trekken.
Ik moet nog over de uitleg nadenken want ik had in eerste instantie niet het idee dat die op mij sloeg.quote:Deze kaart brengt een oud zen-verhaal in herinnering over een leeuw die was grootgebracht door schapen en dacht dat hij zelf een schaap was totdat een oude leeuw hem greep en meenam naar een vijver, waar hij hem zijn eigen spiegelbeeld liet zien. Velen van ons zijn als deze leeuw – het beeld dat we van onszelf hebben is niet ontleend aan onze eigen directe ervaring maar aan de mening van anderen. De individualiteit die van binnenuit had kunnen groeien is vervangen door een van buitenaf opgelegde ‘persoonlijkheid’. We worden zomaar een schaap in de kudde, niet in staat ons vrij te bewegen. en onbewust van onze eigen ware identiteit.
Het wordt tijd om je eigen spiegelbeeld in de vijver eens te bekijken en je te bevrijden uit het zelfbeeld dat door anderen is geconditioneerd. Ga dansen, rennen, joggen, wartaal praten – wat er maar nodig is om de slapende leeuw van binnen wakker te schudden.
Pas als je je persoonlijkheid laat varen ben je in staat je individualiteit te vinden. Je individualiteit krijg je van het bestaan; je persoonlijkheid is opgelegd door de maatschappij. De persoonlijkheid is een maatschappelijk nut.
De maatschappij kan geen individualiteit toestaan, want de individualiteit is niet zo volgzaam als schapen. De individualiteit heeft de eigenschappen van een leeuw; een leeuw gaat zijn weg alleen.
Schapen bevinden zich altijd in de massa, in de hoop dat de massa ze een knus gevoel geeft. In de massa voelt men zich beter beschermd, veiliger. Als er iemand aanvalt, bestaat er in de menigte altijd een goede kans om jezelf te redden. Maar alleen? – alleen leeuwen gaan hun weg alleen.
En ieder van jullie wordt als leeuw geboren, maar de maatschappij conditioneert iedereen, ze programmeert je denken als een schaap. ze geeft je een persoonlijkheid, een gezellige, aardige heel nuttige, heel gehoorzame persoonlijkheid.
De maatschappij wil slaven en geen mensen die vrijheid boven alles stellen. De maatschappij wil slaven, want de hele gevestigde orde eist gehoorzaamheid.
Recht in de roos. Heerlijk toch die I-Tsjing, die heeft het nooit fout. Diep bedankt voor de tijd&moeite die je erin hebt gestoken Mirage, ik sta er eentje bij je in het krijtquote:Op zondag 2 januari 2005 17:19 schreef Mirage het volgende:
[..]
De twee volgende trigrammen kreeg ik voor jou.
Boven KAN (K'an):
--- ---
-------
--- ---
Een Yanglijn tussen twee Yinlijnen - water, donker, gevaarlijk, diepgaand.
Onder TSJEN (Chen) :
--- ---
--- ---
-------
Twee Yinlijnen boven een yanglijn- donder, schokkend, opwindend.
Samen maakt dat het hexagram "Tsjoen (Chun )":
MOEILIJK BEGIN:
Tsjoen is als de nieuwe grasspriet die wanhopig probeert door de aarde heen het daglicht probeert te bereiken. Dit is het moment om in tijden van chaos iets te creeren.
Bliksemschichten verlichten de hemel, de aarde is in beweging en de regen gutst neer, maar achter alles zit een bedoeling. Als bij een moeilijke bevalling is er pijn en ontbering, maar het resultaat is dat alles waard. Op het persoonlijk vlak staat u voor een nieuw begin, een nieuw avontuur in uw leven - maar zoals met elke nieuwe start, stapt u in het onbekende. U kunt zelf niet in de toekomst zien en de betekenis van alles begrijpen voordat u eraan begint. Wat u nodig hebt is blindelings vertrouwen. Dit hexagram betekent ook dat u in een persoonlijke en innerlijke crisis bent beland; uw psyche is in de war. Zoek in uw binnenste naar een deel van u dat rustig en vredig is en blijf daar totdat de storm is geluwd.
[afbeelding]
quote:De Magiër betekent zelfbewustzijn en slimme handigheid.
Deze kaart is het symbool van problemen die overwonnen worden en uitdagingen die tot een succesvol einde zullen worden gebracht.
Het bijzondere vermogen van De Magiër tot het beïnvloeden van de werkelijkheid, berust op de grote harmonie tussen onze geest en onze intuïtie, tussen het bewuste en het onbewuste.
Op het vlak van werk toont De Magiër dat we initiatief kunnen nemen.
We zouden financieel succes kunnen hebben, een stapje hoger op de ladder kunnen komen of iets moeilijks kunnen volbrengen.
Daarnaast geeft de Magiër aan dat we een beter totaalbeeld krijgen.
In persoonlijke relaties wijst deze kaart op een periode van grote aantrekkingskracht.
De Magiër geeft uitdrukking aan het besef van eenheid en de kracht die in deze relatie te vinden is.
quote:
De Dood betekent afscheid, het loslaten van iets.
Dit kan een bevrijdend einde zijn, maar kan ook met pijnlijke ervaringen gepaard gaan.
Ten onrechte behoort De Dood tot een van de meest gevreesde kaarten.
Krishnamurti zei: "We hebben leven van sterven gescheiden en de interval tussen beide is vrees.
Men kan niet leven zonder te sterven." Deze kaart dringt erop aan dat we afscheid van iets moeten nemen en ons innerlijk leeg moeten maken voor het nieuwe dat op ons wacht.
Op het niveau van bewustzijn duidt De Dood op het einde van een ontwikkelingsproces zodat we nu onze oude levensbeschouwing prijs zullen moeten geven.
Het gaat hierbij om instellingen en overtuigingen die niet wezenlijk van onszelf zijn maar ooit zonder nadenken zijn overgenomen.
Op het vlak van persoonlijke relaties duidt deze kaart eveneens op een afscheid, we zouden moeten proberen onze metgezel te danken voor de gezamenlijk doorgebrachte tijd.
quote:Het is voorbij. het oude sterft en iets nieuws kan in je groeien. Altijd wanneer er iets sterft ontstaat iets nieuws, zoals het zaad, dat open springt en tot bloem wordt of de rups, die haar cocon spint en tot vlinder getransformeerd wordt. In het sterven ervaren wij een deel van onszelf dat nooit dood gaat, dat altijd fris en nieuw is en steeds verandert. Kijk wat het thema dood voor je betekent, welke angsten daarmee verbonden zijn.
Ja hoor ik trek meteen weer de meest angstaanjagende kaart !quote:Op maandag 3 januari 2005 00:21 schreef jogy het volgende:
Voor ondeugend:
[afbeelding]!
[..]
Uit m'n boekeje heb ik dit erbij:
[..]
Ik heb trouwens voor deze trekking enkel de grote arcana gebruikt, vind ik handiger voor dagkaarten.
quote:Op maandag 3 januari 2005 23:37 schreef sweetgirly het volgende:
Als overigens iemand nog zin heeft om een kaartje te trekken, graag.
Ik kan wel wat (meer) inzicht gebruiken namelijk. Aan inzicht kun je nooit te weinig hebben, toch?
Muus, misschien zou je toch voor mij ook ééntje uit je elfenorakel willen trekken, als je tijd hebt, ben toch wel benieuwd eigenlijk wat daar uit zou komen.
Gaat lekker hierzo: (zie ook vorige pagina)quote:Op maandag 3 januari 2005 19:13 schreef Geartsjuh het volgende:
Tarot
http://home.zonnet.nl/bloemberg111/tarot.htm
quote:16. De Toren
Archetype: Losrukking van zekerheden, natuurrampen, revolutie.
Symboliseert: Explosie van het onbewuste, vernietiging van materiële beginselen.
Betekenis: Als we onszelf niet vreedzaam kunnen bevrijden, dan zullen de krachten van het leven voor een uitbarsting zorgen. Zelfs jaren van meditatie en gebed brengen geen verandering in het feit dat de waarheid plotseling komt, of helemaal niet.
Gemoedstoestand: De Toren heeft meestal betrekking op zeer roerige tijden en dramatische veranderingen, die met zeer negatieve emoties en soms met geweld gepaard gaan. Schrik trouwens niet teveel terug van deze kaart; hij heeft namelijk ook een bevrijdende werking omdat de explosie een situatie 'opruimt' die anders voor nóg meer ondraaglijke spanningen had gezorgd.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:21 schreef jogy het volgende:
[afbeelding]
+ uitleg
Dat doe ik ook nooit meer. , maar deze kon ik gewoon niet kort uittypen
.
Ansuz / os de A - Runequote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:59 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Wil een van jullie (of meerdere wellicht) een kaart voro mij trekken. Ik vind het allemaal enorm interessant. Maar 1 vraagje: hoe moet ik de kaart zien? Als iets specifieks voor mij, een hulp voor innerljike problemen? Een tijdelijke gemoedstoestand?
Enlighten me!
Ik heb constant raven in mijn tuin en ze kijken ook steeds naar binnen:{ Nou zegt dat niks natuurlijk, maar dat valt me al een hele tijd op. En dit jaar gaat voor mij veel veranderingen brengen, ik ben voor het eerst sinds 8 jaar -in ieder geval parttime- "kinderloos", dus ga ik mij orienteren op mijn eigen loopbaanquote:Op donderdag 6 januari 2005 23:19 schreef MUUS het volgende:
[q]Uitleg:
De Raaf (Bran)
Heling, Initiatie, Bescherming
Bran biedt initiatie, bescherming en de gave van profetie. Die initaitie kan het formele ondergaan van een initiatieceremonie zijn, maar ook de informele initiatie in de mysteriën van een nieuwe baan of betrekking.
Ja, dat klopt dus. De dood zie ik meer als een afscheid van een oude situatie. En met de "rest" ben ik druk bezig (conflicten uit het verleden).quote:Het geeft de dood van het ene en het begin van het andere aan. De kracht van de raaf kan je ook de diepste vorm van heling brengen. Deze vorm bereikt door het oplossen van de tegenstellingen en geeft je de mogelijkheid conflicten op te lossen die al lange tijd begraven lagen in je onderbewustzijn of je verleden.
Dat lijkt me leuk Harmen!quote:Op maandag 3 januari 2005 15:08 schreef hmesker het volgende:
Wie voor de verandering eens een hexagrammetje uit de I Tjing wil mag daar bij mij voor aankloppen. Wat is de I Tjing? Zie http://www.itcn.nl/index.php?option=content&task=view&id=86&Itemid=57.
Groetsels,
Harmen.
ah, the lone wolfquote:Op donderdag 6 januari 2005 23:17 schreef MUUS het volgende:
[i]De Wolf (Faol)
Ja hoor, tuurlijk. Komt -ie. Ik heb voor jou de Chinese muntjes gegooid en daar kwam uit:quote:Op vrijdag 7 januari 2005 01:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat lijkt me leuk Harmen!
Zou je het eens voor mij willen proberen?
Dat is een mooie!quote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:49 schreef hmesker het volgende:
[..]
Ja hoor, tuurlijk. Komt -ie. Ik heb voor jou de Chinese muntjes gegooid en daar kwam uit:
Hexagram 34, De Macht van het Grote.
Groetsels,
Harmen.
Yep! Komt -ie. Ik gooide voor jou hexagram 42, De Vermeerdering:quote:Op vrijdag 7 januari 2005 14:16 schreef DonGorgon het volgende:
Hey Harmen
ziet er tof uit!
Kun je voor mij ook eens gooien? Ik ben zeer benieuwd
Mei wenti (= Chinees voor 'geen probleem').quote:Op vrijdag 7 januari 2005 14:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat is een mooie!
Ik kan er wel iets in vinden ook.![]()
Vooral dat stukje over niets forceren en rustig aan doen, vind ik heel erg toepasselijk.
Hele positieve legging
!Bedankt voor de legging Harmen!
Ah ok. Mooie uitleg. Grootse plannen heb ik wel, dus dit is dus de periode om het uit te voeren.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 14:35 schreef hmesker het volgende:
[..]
Yep! Komt -ie. Ik gooide voor jou hexagram 42, De Vermeerdering:
Groetsels,
Harmen.
Hoi mazzelkont,quote:Op vrijdag 7 januari 2005 14:55 schreef DonGorgon het volgende:
tie tie
Nou laat de laatste betekenis dan maar vallen, hahaquote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:08 schreef hmesker het volgende:
[..]
Hoi mazzelkont,
.. 'Tietie' kan (o.a.) betekenen 'zeer rustig en vredig' of 'zeer plakkerig'. Kies maar.
Groetsels,
Harmen.
Als ik het op z'n Hollands schrijf spreek je 't zo uit: "sjesje", met een 'e' als in 'wel'. Tsja, tismewat, dat Sjienees.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:40 schreef DonGorgon het volgende:
..ik hoorde een chinees dit laatst zeggen (klonk als tie tie) en hoorde dat het dankjewel betekende
Het blijft een vreemde uitdrukking, 'de I Tjing gooien'. Mensen zeggen wel eens tegen mij "ik heb vandaag de I Tjing gegooid", en ik kan dan niet nalaten om te vragen "en, hoe ver kwam -ie?".quote:Op vrijdag 7 januari 2005 16:00 schreef Bacow het volgende:
Zou je ook eens voor mij willen gooien, lijkt me leuk.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:50 schreef purplerose het volgende:
ik zou ook graag nog 2 kaarten willen. 1 uit fearie oracle en 1 van de I-tjing zou ik wel zeer koel vinden
Yoriz, voor jou gegooid: hexagram 22, De Bekoorlijkheid.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 07:48 schreef YoriZ het volgende:
Wil iemand voor mij orakelen?
Bij voorbaat dank!
pr, ik heb voor jou hexagram 4, De Jeugddwaasheid gegooid:quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:50 schreef purplerose het volgende:
ik zou ook graag nog 2 kaarten willen. 1 uit fearie oracle en 1 van de I-tjing zou ik wel zeer koel vinden
Je hebt een prachtige kaart getrokken MUUS...quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:30 schreef MUUS het volgende:
Voor Mirage
Zij koos voor een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden
Kaart:
Paard
[afbeelding]
Uitleg:
Paard (Each)
de godin, het land, reizen
De geest van Each roept ons op tot reizen. Dit kan zich uiten in een behoefte om in de fysieke wereld te reizen, maar wellicht voelen we ons ook aangetrokken tot een reis in het innerlijk.
Het paard brengt ons energie en snelheid en verbindt ons met de kracht van het land en van de zon. De paardgodin is beschermvrouwe van de hele levenscyclus van geboorte, dood, leven na de dood en wedergeboorte. Door te werken met de geest van Each, maken we ons vertrouwd met elk deel van deze levencyclus en beseffen we dat de godin ons in elk stadium beschermt en begeleidt.
omdat de batterijen van mijn fototoestel leeg zijn en er via google geen plaatje van de steen die ik getrokken heb, even dit plaatje ter illustratie.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 07:48 schreef YoriZ het volgende:
Wil iemand voor mij orakelen?
Bij voorbaat dank!
Graag gedaan hoor. Misschien helpt 't als ik nog wat nuancering aanbreng. De naam van dit hexagram, meng, wordt meestal vertaald met 'jeugdige onwetendheid' o.i.d.quote:Op zondag 9 januari 2005 13:52 schreef purplerose het volgende:
Dankje harmen voor het gooien van je I-tjing muntjes. Hij geeft stof tot nadenken, en ik moet het nog een paar lezen om het helemaal duidelijk te hebben maar de grote boodschap is dat ik verder moet kijken dan mijn neus lang is.
Geeft me een beetje verbaasd gevoel, ik dacht altijd al verder te kijken dan me neus lang was maar blijkbaar niet genoeg. Ik ga daar nog eens diep over nadenken.
Mijn dank harmen
Ja hoor. Hier is jouw hexagramding. Ik heb voor jou hexagram 23, De Versplintering gegooid:quote:Op zondag 9 januari 2005 17:44 schreef omearos het volgende:
hmesker, kun je voor mij ook zo'n hexagram-ding doen?
Wie zo vriendelijk vraagt kán ik niet weigeren. Komt -ie. Voor jou gegooid: hexagram 28, Het Overwicht van het Grote.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 03:38 schreef qu63 het volgende:
hmeseker? zou je....
ehm....
misschien....
ehm.....
zo een......
*zucht*
voor mij kunnen orakelen???
quote:You carry your wound. With the ego, your whole being is a wound. And you carry it around. Nobody is interested in hurting you, nobody is positively waiting to hurt you; everybody is engaged in safeguarding his own wound. Who has got the energy? But still it happens, because you are so ready to be wounded, so ready, just waiting on the brink for anything.
You cannot touch a man of Tao. Why? - because there is no one to be touched. There is no wound. He is healthy, healed, whole. This word whole is beautiful. The word heal comes from the whole, and the word holy also comes from the whole. He is whole, healed, holy.
Be aware of your wound. Don't help it to grow, let it be healed; and it will be healed only when you move to the roots. The less the head, the more the wound will heal; with no head there is no wound. Live a headless life. Move as a total being, and accept things.
Just for twenty-four hours, try it - total acceptance, whatsoever happens. Someone insults you, accept it; don't react, and see what happens. Suddenly you will feel an energy flowing in you that you have not felt before.
Osho The Empty Boat Chapter 10
Commentary:
It is a time when the deeply buried wounds of the past are coming to the surface, ready and available to be healed.
The figure in this card is naked, vulnerable, open to the loving touch of existence. The aura around his body is full of light, and the quality of relaxation, caring and love that surrounds him is dissolving his struggle and suffering. Lotuses of light appear on his physical body, and around the subtle energy bodies that healers say surround each of us. In each of these subtle layers appears a healing crystal or pattern.
When we are under the healing influence of the King of Water we are no longer hiding from ourselves or others. In this attitude of openness and acceptance we can be healed, and help others also to be healthy and whole.
Ik wil dat heel graag doen, het is hier nu 1 gillende heksenketel maar vanavond zou het moeten kunnen lukkenquote:Op maandag 14 februari 2005 16:00 schreef MUUS het volgende:
Zo, schop.
Wie wil er nu voor mij wat doen? Diplission, iemand anders, maakt me niet uit wie of wat, ik vind het allemaal leuk..
Ow, euh nou heel graag...quote:Op maandag 14 februari 2005 22:34 schreef Morwen het volgende:
Als er nog iemand een kaart door mij getrokken wil, roept u maar![]()
Leuk! Doe ik graag voor je.quote:
Je zal het niet geloven, maar ik trok voor jou ook de "Keizerin"quote:
Ja, jij ook, ik hoop dat ik het nu wel snapquote:Op maandag 14 februari 2005 22:55 schreef Oblivion het volgende:![]()
Hmm, eens even lezen dan.![]()
Vergeet je helemaal te bedanken! Bedankt!![]()
"Het oordeel" (ik laat het plaatje maar even voor wat het isquote:
My pleasurequote:
Ik heb eigenlijk al wel eens een simpele Tarot kaart voor me willen laten trekken. Laat ik wel voorop stellen dat ik niet echt 100 % in deze dingen geloof en het net als het lezen van een horoscoop meer gebruik als bevestiging of als hoopgever. Het lijkt me gewoon leuk voor een keertje.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:52 schreef MUUS het volgende:
Heb je nog een voorkeur voor een bepaald deck, Lonewolf2003? Of wil je de muntjes van Mirage of een hexagram van hmesker?.
-edit- Hoe zeg je dat eigenlijk? 'Wil je een hexagram' of 'moet hij met I-tjing gaan gooien'?. Ik heb geen idee.
.
Hier is uw 'horoscoop'quote:Op dinsdag 22 februari 2005 01:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb eigenlijk al wel eens een simpele Tarot kaart voor me willen laten trekken. Laat ik wel voorop stellen dat ik niet echt 100 % in deze dingen geloof en het net als het lezen van een horoscoop meer gebruik als bevestiging of als hoopgever. Het lijkt me gewoon leuk voor een keertje.
quote:Dit is het portret van iemand die zijn levensenergie totaal heeft verbruikt door zijn inspanningen om de enorme, belachelijke machinerie van gewichtigheid en produktiviteit te blijven voeden. Hij is zo bezig geweest 'alles in de hand te houden' en 'alles soepel te laten verlopen', dat hij vergeten is echt uit te rusten. Hij kan zich beslist niet permitteren zich speels te gedragen. Als hij zijn plicht zou verzaken om naar het strand te gaan, zou dat kunnen betekenen dat de hele structuur instort.
De boodschap van deze kaart gaat echter niet alleen over werkverslaving. Er zijn nog zoveel andere veilige maar onnatuurlijke routines die we aankweken om het chaotische en spontane buiten de deur te houden. Het leven is geen zaak die geleid moet worden, maar een mysterie dat geleefd wil worden. Het is tijd om de prikklok af te zetten, uit de fabriek te ontsnappen en een reisje naar onbekend gebied te ondernemen. Je werk kan soepeler verlopen vanuit een ontspannen gemoedstoestand.
quote:Iemand die vanuit zijn geweten leeft wordt hard. Iemand die vanuit bewustzijn leeft blijft zacht.
Hoe komt dat? Doordat iemand die bepaalde ideeën heeft over hoe men moet leven, van nature hard wordt. Hij moet zijn karakter voortdurend om zich heen dragen.
Dat karakter is als een pantser, zijn bescherming, zijn zekerheid; zijn hele leven is in dat karakter geïnvesteerd. En hij reageert altijd op situaties via zijn karakter, nooit rechtstreeks. Als je hem een vraag stelt, heeft hij zijn antwoord klaar. Dat is typerend voor een hard mens--hij is afgestompt, dom, alles gaat automatisch. Hij mag dan een goede computer zijn, maar hij is geen mens. Als je iets doet reageert hij geroutineerd. Zijn reactie is voorspelbaar, hij is een robot.
Een echt mens gedraagt zich spontaan. Als je hem een vraag stelt, krijg je een respons op je vraag, geen reactie. Hij opent zijn hart voor je vraag, stelt zich aan je vraag bloot en geeft er respons op...
Nou iig bedanktquote:Op woensdag 23 februari 2005 10:32 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Hier is uw 'horoscoop'
[afbeelding]
[..]
[..]
Niet blij met het resultaat? Kan goed hoor want ik begin pas net.quote:
Hihi, mag allebei hoor. Wat jij wil.quote:-edit- Hoe zeg je dat eigenlijk? 'Wil je een hexagram' of 'moet hij met I-tjing gaan gooien'?. Ik heb geen idee.
.
Deze graag: Dieren Orakel der Druïdenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:38 schreef MUUS het volgende:
Wat willen de mensen die een kaart willen? (uit wel deck)
NEO en de spoon?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 02:39 schreef displission het volgende:
dat de kaarten negatief waren, dat is geen richting..het hoeft niet zo te zijn..denk aan NEO en de spoon
Wil jij ook een kaart van mij?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:21 schreef Merisse het volgende:
* Merisse vind het wel een mooi idee om de keuze van de het kaartendeck aan de kaartlegger over te laten
Avast bedankt voor de moeite!
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:51 schreef Morwen het volgende:
...onvruchtbaarheid ....
Ai, lieve Merisse, dat raakte een gevoelig punt? Het is maar een kaart, heh, gewoon een overpeinzing. Trek het je niet teveel aanquote:
Zou je voor mij ook een kaart willen trekken?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:51 schreef Morwen het volgende:
Wil jij ook een kaart van mij?
Ok, one for the road, miss_dynastie:quote:Op zondag 27 februari 2005 00:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zou je voor mij ook een kaart willen trekken?
Alstublieft.quote:
Tuuk Anitra, maar dat wordt dan wel morgen, aangezien ik nu een beetje suf uit mijn ogen kijk.quote:Op maandag 28 februari 2005 00:51 schreef Anitra het volgende:
MUUS zou je voor mij ook een kaart willen trekken?
Wow mooiquote:Op zondag 27 februari 2005 22:35 schreef MUUS het volgende:
Voor Merisse heb ik gekozen voor een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden.
Ram
Mijn pc was trouwens zo onder de indruk van deze kaart, die 'ie bij de eerste poging om dit te posten spontaan crashte..
Alle kaarten die ik gebruik zijn allemaal erg positief. Tarotkaarten hebben vaak een (naar mijn mening) te negatieve klank en het gevolg daarvan is dat mensen alleen maar aan het negatieve denken en de positieve punten niet eens meer horen/zien, laat staan dat ze er aan werken.quote:Op maandag 28 februari 2005 23:30 schreef Merisse het volgende:
[..]
Wow mooiben ook onder de indruk. Thanks Muus.
Het zegt wel iets over mijn karakter en de zaken die spelen in mijn leven maar ik vind het vooral zo mooi omdat ie positief is. Niet positief in de zin van dat ik alles krijg wat ik wens maar positief in de zin van dat alles uiteindelijk gaat zoals het moet gaan. Een soort van "basisvertrouwen" in het leven dat ik een beetje dreig kwijt te raken maar o.a. door zo'n kaart weer zie.
Wat is eigenlijk het verschil? Het eerste bevat die aantallen zoals bv 8 zwaarden enzo? De andere zijn meer algemene teksten?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:31 schreef MUUS het volgende:
Ik heb ook tarotkaarten, maar ik merk dat ik er zelf veel minder mee kan dan met mijn orakeldecks.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:25 schreef MUUS het volgende:
En wat hebben we nu geleerd, mensen? Juist, als je gevoel zegt dat je *nu* iets moet doen, moet je dat dus ook gewoon doen!.
Nou ja, om dat verschil uit te leggen, heb ik eigenlijk dit topic geopend.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:42 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het verschil? Het eerste bevat die aantallen zoals bv 8 zwaarden enzo? De andere zijn meer algemene teksten?
Ach ja, ik schud ze zo uit mijn mouw joh.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 14:27 schreef Anitra het volgende:
MUUS wat zit die kaart van mij dicht bij de waarheidIk ben nl idd met een aantal veranderingen begonnen om zo meer in zicht te krijgen over mijn dochter, het bleek alleen ook te gelden voor mezelf. Dat van de dingen van te voren weten klopt ook erg. Ik weet al hoe mijn lichamelijk situatie is over een tijdj maar ik blijf er tegen vechten, terwijl ik het moety accpeteren en dan verder kan gaan. Dat beslissingen makkelijker gaan heb ik ook gemerkt, normaal twijfel ik over alles en gister heb ik bv al heel snel voor mijn doen een knoop door gehakt.
Het is zeker een kaart die erg bij mij past. En hij is zeker ook heel mooi de afbeelding!!
Thanks!!!
Ik weet niet of je mij bedoelde, maar voila......te laatquote:
Ik vind het helemaal niet onbevredigend, ik heb er juist heel veel lol in. En als iemand er dan ook nog wat aan heeft, vind ik het helemaal geweldig.quote:Op woensdag 2 maart 2005 08:33 schreef Merisse het volgende:
Muus, Morwen, hebben jullie nou niet dat jullie het onbevredigend vinden om op deze wijze voor mensen te leggen? Ik bedoel het is een hoop werk met weinig ruimte voor eigen inbreng/interpretatie omdat jullie vaak de vraag niet weten en ook niet hoe iemand het antwoord interpreteert.
Je staat samen met UncleScorp, Ripley en Morwen al op een lijstje wat naast mijn pc ligt.quote:Op donderdag 3 maart 2005 20:03 schreef erodome het volgende:
Muus, zou je voor mij ook nog zo'n dierenkaart willen trekken, de kaart van morwen is goed bevallen dus ik durf het wel aan
Ja, doe ikquote:Op donderdag 3 maart 2005 19:42 schreef sannydude het volgende:
heb je er ook eentje voor mij morwen? Kijken of die veel afwijkt van die van muus.![]()
Geen dank, graag gedaan. Sterkte met die verzekeringsluiquote:Op donderdag 3 maart 2005 23:01 schreef sannydude het volgende:
Nou hoop niet dat ik naar de rechtbank hoef. Heb al weer gedoe met verzekering, omdat mijn fiets op een auto van een collega gevallen was. Zucht. Opzich nog niet heel erg veel van ongerechtigheid gemerkt, maar wie weet komt het. Ben iig wel tegen onrecht. Dat laatste doe ik denk ik al genoeg, maar misschien wordt ik er nog een keer met m'n neus op gedrukt. Iig bedankt morwen![]()
![]()
![]()
Nee, ik heb er veel plezier in hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2005 08:33 schreef Merisse het volgende:
Muus, Morwen, hebben jullie nou niet dat jullie het onbevredigend vinden om op deze wijze voor mensen te leggen? Ik bedoel het is een hoop werk met weinig ruimte voor eigen inbreng/interpretatie omdat jullie vaak de vraag niet weten en ook niet hoe iemand het antwoord interpreteert.
komt wel goed denk ik. Valt onder bedrijfs ongevallen. Hoop dat ik dan geen cent hoef te betalen. Ik weet het alleen niet zeker. Hoop het alleen enorm, want zit er niet op te wachten. Iig bedanktquote:Op donderdag 3 maart 2005 23:10 schreef Morwen het volgende:
[..]
Geen dank, graag gedaan. Sterkte met die verzekeringslui![]()
![]()
De adelaar is een diergids van me, ik heb mijn diergidsen gekregen(nou ja te weten gekomen dan) op een cursus over het medicijnwiel, dus heel erg leuk dat hij hieruit komt, klopt dus echt.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:19 schreef MUUS het volgende:
Voor erodome een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden
Adelaar
[afbeelding]
Uitleg:
De Adelaar (Iolair)
Intelligentie, Vernieuwing, Moed
Iolair helpt je het leven in een breder verband te zien, zodat je in staat bent helder en objectief besluiten te nemen en je doelen te stellen. Adelaar is een krachtige bondgenoot, dapper en sterk, die zijn energie rechtstreeks van de zon krijgt. Als je de adelaar toestaat voor je te werken, word je doelgericht en krijgt je moed dit doel te bereiken, vol vertrouwen nieuwe terreinen betredend. Adelaar maakt het mogelijk jezelf los te maken van de alledaagse zorgen en geeft je begrip voor subtiele ideeën en plannen. Accepteer de adelaar en hij zal je laten zien hoe je jezelf kunt vernieuwen en verjongen door precies op het juiste moment in het meer van je hart te duiken.
Thx MUUS !quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:00 schreef MUUS het volgende:
Voor UncleScorp twee kaarten uit The Faeries Oracle
Ja tuurlijk, ga ik voor je doen (later op de avond)quote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:36 schreef NeoPhythe het volgende:
kan iemand een kaartje voor mij trekken :$
Nah ja, wie jat er nou een tarotdeck? Vreemd en vervelend ook voor jequote:Op vrijdag 4 maart 2005 20:17 schreef NeoPhythe het volgende:
thnx alvast morwen , ik ga binnenkort ook even een tarotdeck kopen...ik had dr een maar is door iemand gejat :S
Alstu. Leuk dat je er veel in herkentquote:Op vrijdag 4 maart 2005 21:59 schreef NeoPhythe het volgende:
mooie kaart btw , herken dr veel in thnx !
psst: [Centraal] Reiki topic!quote:Op maandag 21 maart 2005 20:26 schreef Geartsjuh het volgende:
Muus? Mag ik eentje uit het dieren orakel der Druïden?
He, wat leuk! Dat Lenormand deck heb ik ook nog ergensquote:Op woensdag 23 maart 2005 18:29 schreef -Trinity- het volgende:
Telt digitaal trekken ook? (http://www.onzegidsen.com/lenormand.htm)
Ik wilde graag een Lenormand kaart dus vandaar. Thuis hebben we ook nog engelen kaarten en iets van dromenvanger of indianenkaarten, maar die kan ik momenteel niet trekken, omdat ze onvindbaar zijn door de verhuizing. Digitaal getrokken:
[afbeelding]
Echt een uitgebreide uitleg is er niet bij helaas...
Do me! Do me!quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:39 schreef MUUS het volgende:
Het gaat hier wel om kaarten die je met de hand trekt he, dus geen kaarten die je ergens online door een computer hebt laten trekken. Da's te makkelijk.. En onbetrouwbaar/totally random
Ik zal binnenkort weer eens met mijn kaarten aan de slag gaan.
pfieuwquote:Op donderdag 24 maart 2005 09:39 schreef MUUS het volgende:
Het gaat hier wel om kaarten die je met de hand trekt he, dus geen kaarten die je ergens online door een computer hebt laten trekken. Da's te makkelijk.. En onbetrouwbaar/totally random
Ik zal binnenkort weer eens met mijn kaarten aan de slag gaan.
Ik wil er graag eentje die betrekking heeft op de liefde, kan dat?quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:44 schreef MUUS het volgende:
[..]
I will..
Deze stond er nog voor je, Rip: Pluk de kaart!
Dankjewel, en welterustenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:49 schreef gaiela het volgende:
en voor sinasappelsapje trok ik een eigenwijsje, met gewoon een spreuk en meer niet:
'ik mag verdrietig zijn'
zo, ik ga slapen. welterusten allemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |