quote:De Magiër betekent zelfbewustzijn en slimme handigheid.
Deze kaart is het symbool van problemen die overwonnen worden en uitdagingen die tot een succesvol einde zullen worden gebracht.
Het bijzondere vermogen van De Magiër tot het beïnvloeden van de werkelijkheid, berust op de grote harmonie tussen onze geest en onze intuïtie, tussen het bewuste en het onbewuste.
Op het vlak van werk toont De Magiër dat we initiatief kunnen nemen.
We zouden financieel succes kunnen hebben, een stapje hoger op de ladder kunnen komen of iets moeilijks kunnen volbrengen.
Daarnaast geeft de Magiër aan dat we een beter totaalbeeld krijgen.
In persoonlijke relaties wijst deze kaart op een periode van grote aantrekkingskracht.
De Magiër geeft uitdrukking aan het besef van eenheid en de kracht die in deze relatie te vinden is.
quote:
De Dood betekent afscheid, het loslaten van iets.
Dit kan een bevrijdend einde zijn, maar kan ook met pijnlijke ervaringen gepaard gaan.
Ten onrechte behoort De Dood tot een van de meest gevreesde kaarten.
Krishnamurti zei: "We hebben leven van sterven gescheiden en de interval tussen beide is vrees.
Men kan niet leven zonder te sterven." Deze kaart dringt erop aan dat we afscheid van iets moeten nemen en ons innerlijk leeg moeten maken voor het nieuwe dat op ons wacht.
Op het niveau van bewustzijn duidt De Dood op het einde van een ontwikkelingsproces zodat we nu onze oude levensbeschouwing prijs zullen moeten geven.
Het gaat hierbij om instellingen en overtuigingen die niet wezenlijk van onszelf zijn maar ooit zonder nadenken zijn overgenomen.
Op het vlak van persoonlijke relaties duidt deze kaart eveneens op een afscheid, we zouden moeten proberen onze metgezel te danken voor de gezamenlijk doorgebrachte tijd.
quote:Het is voorbij. het oude sterft en iets nieuws kan in je groeien. Altijd wanneer er iets sterft ontstaat iets nieuws, zoals het zaad, dat open springt en tot bloem wordt of de rups, die haar cocon spint en tot vlinder getransformeerd wordt. In het sterven ervaren wij een deel van onszelf dat nooit dood gaat, dat altijd fris en nieuw is en steeds verandert. Kijk wat het thema dood voor je betekent, welke angsten daarmee verbonden zijn.
Ja hoor ik trek meteen weer de meest angstaanjagende kaart !quote:Op maandag 3 januari 2005 00:21 schreef jogy het volgende:
Voor ondeugend:
[afbeelding]!
[..]
Uit m'n boekeje heb ik dit erbij:
[..]
Ik heb trouwens voor deze trekking enkel de grote arcana gebruikt, vind ik handiger voor dagkaarten.
quote:Op maandag 3 januari 2005 23:37 schreef sweetgirly het volgende:
Als overigens iemand nog zin heeft om een kaartje te trekken, graag.
Ik kan wel wat (meer) inzicht gebruiken namelijk. Aan inzicht kun je nooit te weinig hebben, toch?
Muus, misschien zou je toch voor mij ook ééntje uit je elfenorakel willen trekken, als je tijd hebt, ben toch wel benieuwd eigenlijk wat daar uit zou komen.
Gaat lekker hierzo: (zie ook vorige pagina)quote:Op maandag 3 januari 2005 19:13 schreef Geartsjuh het volgende:
Tarot
http://home.zonnet.nl/bloemberg111/tarot.htm
quote:16. De Toren
Archetype: Losrukking van zekerheden, natuurrampen, revolutie.
Symboliseert: Explosie van het onbewuste, vernietiging van materiële beginselen.
Betekenis: Als we onszelf niet vreedzaam kunnen bevrijden, dan zullen de krachten van het leven voor een uitbarsting zorgen. Zelfs jaren van meditatie en gebed brengen geen verandering in het feit dat de waarheid plotseling komt, of helemaal niet.
Gemoedstoestand: De Toren heeft meestal betrekking op zeer roerige tijden en dramatische veranderingen, die met zeer negatieve emoties en soms met geweld gepaard gaan. Schrik trouwens niet teveel terug van deze kaart; hij heeft namelijk ook een bevrijdende werking omdat de explosie een situatie 'opruimt' die anders voor nóg meer ondraaglijke spanningen had gezorgd.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:21 schreef jogy het volgende:
[afbeelding]
+ uitleg
Dat doe ik ook nooit meer. , maar deze kon ik gewoon niet kort uittypen
.
Ansuz / os de A - Runequote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:59 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Wil een van jullie (of meerdere wellicht) een kaart voro mij trekken. Ik vind het allemaal enorm interessant. Maar 1 vraagje: hoe moet ik de kaart zien? Als iets specifieks voor mij, een hulp voor innerljike problemen? Een tijdelijke gemoedstoestand?
Enlighten me!
Ik heb constant raven in mijn tuin en ze kijken ook steeds naar binnen:{ Nou zegt dat niks natuurlijk, maar dat valt me al een hele tijd op. En dit jaar gaat voor mij veel veranderingen brengen, ik ben voor het eerst sinds 8 jaar -in ieder geval parttime- "kinderloos", dus ga ik mij orienteren op mijn eigen loopbaanquote:Op donderdag 6 januari 2005 23:19 schreef MUUS het volgende:
[q]Uitleg:
De Raaf (Bran)
Heling, Initiatie, Bescherming
Bran biedt initiatie, bescherming en de gave van profetie. Die initaitie kan het formele ondergaan van een initiatieceremonie zijn, maar ook de informele initiatie in de mysteriën van een nieuwe baan of betrekking.
Ja, dat klopt dus. De dood zie ik meer als een afscheid van een oude situatie. En met de "rest" ben ik druk bezig (conflicten uit het verleden).quote:Het geeft de dood van het ene en het begin van het andere aan. De kracht van de raaf kan je ook de diepste vorm van heling brengen. Deze vorm bereikt door het oplossen van de tegenstellingen en geeft je de mogelijkheid conflicten op te lossen die al lange tijd begraven lagen in je onderbewustzijn of je verleden.
Dat lijkt me leuk Harmen!quote:Op maandag 3 januari 2005 15:08 schreef hmesker het volgende:
Wie voor de verandering eens een hexagrammetje uit de I Tjing wil mag daar bij mij voor aankloppen. Wat is de I Tjing? Zie http://www.itcn.nl/index.php?option=content&task=view&id=86&Itemid=57.
Groetsels,
Harmen.
ah, the lone wolfquote:Op donderdag 6 januari 2005 23:17 schreef MUUS het volgende:
[i]De Wolf (Faol)
Ja hoor, tuurlijk. Komt -ie. Ik heb voor jou de Chinese muntjes gegooid en daar kwam uit:quote:Op vrijdag 7 januari 2005 01:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat lijkt me leuk Harmen!
Zou je het eens voor mij willen proberen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |