quote:"is a love song. Subconsciously, I must have been thinking about Lech Walesa being interned and his wife not being allowed to see him," says
. "Then when we released the song, they announced that martial law would be lifted in Poland." Prophetic or just luck, fans will never know, but the coincidence certainly didn't hurt when
found themselves with their first ever U.K. Top 20 song. In a way,
serves as a culmination of all of
's work to date: the simple melody,
's wail,
's evocative, sharp guitar, and the rhythm section at the bottom;
rolls along with that formula in spades. Arguably, the middle instrumental break that precedes the final verse is drawn out, perhaps for dramatic effect, but frankly, it sounds never-ending.
Dat is.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:41 schreef DaisyDuke het volgende:
De laatste tvp van dit jaar....
Ik vreesde al zoiets. Your loss matequote:Op vrijdag 31 december 2004 17:52 schreef ranja het volgende:
[..]
als ik die zou kennen zou ik kunnen zeggen of je in de buurt zit
quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vast niet P.I.L. - This is not a love song.....
Mark +1quote:Op zaterdag 1 januari 2005 15:53 schreef Mark het volgende:
U2 - New year's day natuurlijk
* Mark is de eerste koploper in 2005
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Linkin Park
Ik zal de wisselbeker even mooi oppoetsenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 01:07 schreef belsen het volgende:
Zodra ik weer terug ben in Nederland ('k ben nu in Stockholm) zal ik een jaarstand maken...
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
PTS.OF.ATHRTY - Points of Authority
ENTH E ND - In The End
P5HNG ME A*WY - Pushing me away
PLC.4 MIE HæD - Place for my head
H! VLTG3 - High Voltage
WTH>YOU - With you
PPR:KUT - Paper cut
RNW@Y - Runaway
MY<DSMBR - My December
KYUR4 TH ICH - Cure for the itch
1STP KLOSR - One Step Closer
KRWLNG - Crawling
Klopt helemaal,quote:
quote:God help the beast in, for they are the expert representatives of a truly deranged performance mentality ever to dwell the [...] club circuit. On stage, the band's main attraction is lead singer
, quite possibly a species of the same breed as Jeffrey Lee Pierce, Nick Cave circa Birthday Party and Stooges-era Iggy. Obviously inspired by these better known colleagues, between 1983 and 1997
succeeded in carving their own piece of garagerock and bluespunk, introducing subtle doses of psychedelia and country on 1997s
. Although never officially disbanded, nothing was heard thereafter.
Dat weet ik eigenlijk wel zekerquote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:55 schreef dolle_hond het volgende:
klinkt alsof ik ze zou kennen
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:17 schreef bartrid het volgende:
pussycat - mississippi.....
Ik heb nog aan Fugazi gedacht maar ik dacht dat die ep op de cd versie van 13 songs stond. Verder ken ik ook weinig titels van hun. Ik heb alleen die ep.quote:Op zondag 2 januari 2005 13:07 schreef dolle_hond het volgende:
ff nagevraagd bij mijn vriendin
van 13 songs hebben we alleen de lp, niet de cd.
op de cd van repeater is een maxisingle van 3 songs erbij gezet.
Deze heb je teruggefloten, zie ik, maar ben wel benieuwd naar het antwoord. En een gokje: Lofofora wellicht?quote:
Ja, die ken ik ook, maar niet echt van gezicht. Lofofora een beetje (heb ze wel 's live gezien), maar niet goed genoeg om het gokje niet te wagen. Hun muziek heeft wel wat weg van Fear Factory, vandaar ook. Die 2 albums van Treponem Pal heb ik trouwens ook (en nog eentje van daarvóór, Aggravation).quote:Op zondag 2 januari 2005 16:21 schreef bartrid het volgende:
GLO +1
En die andere is een band die Treponem Pal heet. Heb zelf 2 albums, Higher (door Sasha van KMFDM geproduceerd, industrial met reggae en dub invloeden en een erg leuke cover van funky town) en excess and overdrive dat door Franz Treichler van the young gods geproduceerd is, wat je ook erg goed kan horen.
quote:Op zondag 2 januari 2005 18:51 schreef bartrid het volgende:
jimmy smith is toch de naam van eminem in 8 mile?
quote:1 van de heren van chas en dave z'n echte naam is jimmy smith?
quote:Op zondag 2 januari 2005 20:54 schreef Berkery het volgende:
Die andere naam die we zoeken is de titel van dat nummer van Chas & Dave?
ik had tot deze vraag nog nooit van de heren gehoordquote:
En Rabbit it is.quote:Op zondag 2 januari 2005 22:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Heette Eminem niet Rabbit in die film??????
Als ik extra punten uit kon delen zou ik het doenquote:Op zondag 2 januari 2005 23:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik heb heel die film nooit gezien, dus ik heb geen idee waarom ik dat wist......
Een rockabillybandje, gezien hun outfitquote:
Volgende keer een Black Sabbath-vraag stellen staat gelijk aan mij een extra punt gevenquote:Op zondag 2 januari 2005 23:17 schreef GLO het volgende:
[..]
Als ik extra punten uit kon delen zou ik het doen
quote:
Oei, laat je nieuwe landgenoten dat niet horen...quote:Op zondag 2 januari 2005 21:22 schreef bartrid het volgende:
[..]
ik had tot deze vraag nog nooit van de heren gehoord![]()
Oja-erlebnis qua chas & davequote:
Ik ken Curiosity Killed The Cat niet, dus dat kan ik niet zeggen. Ze staan iig niet in elkaars simular artists bij AMG, maar hebben wel allebei Johnny Hates Jazz als simular artist....quote:Op zondag 2 januari 2005 23:26 schreef GLO het volgende:
Een Curiosity Killed The Cat-achtig bandje dan?
Curiosity Killed The Cat bijvoorbeeld?
Dat klopt dus.....quote:Op zondag 2 januari 2005 23:32 schreef Berkery het volgende:
En die foto is Wet wet wet
Rob viel in omdat Dio weigerde te spelen omdat Sabbath geprogrammeerd stond als openingsact voor Ozzy (solo). Afgelopen zomer viel ie ook in als zanger toen Ozzy vanwege keelproblemen niet kon spelen....quote:Op maandag 3 januari 2005 00:01 schreef GLO het volgende:
Je hebt niet gezegd hoe de band heet...
Nee hoor, je hebt je extra punt verdiend.Dat van Rob Halford wist ik niet eens. U bent geslaagd voor deze kleine test. Weet nu tenminste zeker dat je je nick met recht draagt. Hulde.
Sack_Blabbath +1
Hé, jij ging slapen !quote:
Aha.....quote:
Bij papa op de arm achter de comp is ze zo vertrokkenquote:
Ma main manquote:Op maandag 3 januari 2005 01:22 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Soulwax
quote:Why don’t we take a ride away up high
Through the neighbourhood
Up over the billboards and the factories
And smoke
far off!quote:Op maandag 3 januari 2005 01:33 schreef GLO het volgende:
Me too. Maar ik wil wel een gokje wagen: Nelly - Ride Wit Me?
quote:You’re dead but the world keeps spinning
Take a spin through the world you left
It’s getting dark a little too early
Are you missing the dearly bereft?
Zie je. Die lag dus voor de handquote:Op maandag 3 januari 2005 03:04 schreef bukgeit het volgende:
Celine. Dion.
Dat was wel heel leuk en spontaan van mij, maar ik moet echt aan de slag. Ik kijk straks wel even of iemand het wist, gaat u in de tussentijd vooral door met een andere vraagquote:Op maandag 3 januari 2005 09:58 schreef thaleia het volgende:
Ha! Staat er een vraag open? Nee geloof ik he? Kun je me dan misschien vertellen
Eeeeeyyyy...Correctemundo...quote:Op maandag 3 januari 2005 10:53 schreef DaisyDuke het volgende:
Finley Quaye?
quote:Op maandag 3 januari 2005 11:01 schreef Z het volgende:
Rainer Maria?
quote:Op maandag 3 januari 2005 10:45 schreef bartrid het volgende:
lijkt me goed, uit naam van thaleia het punt
bimmel +1
Hint: Lege zalen......quote:Op maandag 3 januari 2005 12:35 schreef thaleia het volgende:
de hele film 24 hour party people
Inderdaad Eddie Grantquote:Op maandag 3 januari 2005 15:52 schreef bukgeit het volgende:
Eddie Grant volgens mij.
De uitslag van 2004 moet nog komen!quote:Op maandag 3 januari 2005 16:15 schreef methodmich het volgende:
Is de uitslag van 2004 er al of heb ik er niet over heen gelezen?
Dat lijkt me een typische uitspraak van Robbie Williamsquote:Op maandag 3 januari 2005 16:50 schreef bartrid het volgende:
En wie zei:
"all people are nuts so you might as well find the hottest one you can"
Ik bedoel maarquote:Op maandag 3 januari 2005 21:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
In the flat field
zo moeilijk is dat toch niet?
Bedankt voor deze gestequote:Op maandag 3 januari 2005 21:35 schreef ranja het volgende:
ps dollehond en bukgeit, ik had 'het debuutalbum ook goed gerekend
quote:Op maandag 3 januari 2005 21:54 schreef bukgeit het volgende:
Hmm.. Everybody Wants To Rule The World?
quote:Op maandag 3 januari 2005 22:25 schreef ranja het volgende:
met de zanger van Lacuna coil?
quote:Op maandag 3 januari 2005 22:30 schreef bukgeit het volgende:
Met de bassist?
Het is degene die d'r beet paktquote:Op maandag 3 januari 2005 22:32 schreef bukgeit het volgende:
Wat hij ook speelt, ik vermoed dat het de derde van links op de foto is
Wist ik tochquote:Op maandag 3 januari 2005 22:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik bedoelde natuurlijk waterman
Ik dacht dat waterman ergens eind lente / begin zomer wasquote:Op maandag 3 januari 2005 22:44 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Wist ik toch
Sack Blabbath +1
Robbie wordt 13 februari 31
Dan is het maar goed dat je geen verkering met m'n zusje hebt.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik dacht dat waterman ergens eind lente / begin zomer was![]()
De enige reden waarom ik weet wanneer m'n vriendin jarig is omdat ze exact 2 weken na mij jarig is. En d'r sterrenbeeld weet ik ook alleen maar omdat we dezelfde hebbenquote:Op maandag 3 januari 2005 22:48 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat je geen verkering met m'n zusje hebt.
quote:Op maandag 3 januari 2005 22:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Take That?
Dit niveau bevalt me uitstekend!quote:Op maandag 3 januari 2005 22:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Om het TMF-niveau van 'wie-doet-'t-met-wie' en sterrenbeelden vast te houden:
Wie zaten er nou ook al weer allemaal in Take That?
quote:
Ja, totdat die ene, die je al weet natuurlijk, weg ging, toen waren er nog maar 4quote:Op maandag 3 januari 2005 22:55 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dit niveau bevalt me uitstekend!
Maar ik weet het niet. Hoeveel zaten er in Take That? Vijf?
bartrid +1quote:Op maandag 3 januari 2005 23:02 schreef bartrid het volgende:
Volgens mij:
Gary Barlow
Howard Donald
Jason Orange
Mark Owen
Robbie Williams
Yeah rightquote:En geen idee waarom ik dat weet...
Google geeft je gelijk, namens bartrid:quote:Op maandag 3 januari 2005 23:32 schreef dorian_g het volgende:
haha Dude deze weet ik!!!!!
Mmmbop van hanson
mijn god is er ooit nog watvernomen van deze mannen (bwhaha)?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |