Volgens de Donald Duck is het een jongensnaamquote:Op vrijdag 31 december 2004 10:28 schreef kikoooooo het volgende:
een meisje volgens mij
wtf ?!quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:30 schreef XiChico het volgende:
Ik ken iemand waarvan de kinderen Joop en Puk heten (2 meisjes)![]()
![]()
![]()
"Schop mij"quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:35 schreef Reloaded het volgende:
Ik haat dat ook zo!![]()
Een stel debielen die zich sinds kort mijn buren mogen noemen hebben zelfs het gore lef hun kind (jongen) let op:..... KICK te noemen![]()
Hoe Fok!king ego ben je dan!![]()
Klote voor die kinderen zeg.quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:30 schreef XiChico het volgende:
![]()
![]()
Muck? Dat betekent "mest" of "vuiligheid" in het Engels.quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:37 schreef SeLang het volgende:
Ik kende een meisje die heette Puck en ze had een zus die heette Muck
Meest gestelde vraag was natuurlijk of ze ook nog een zus had die Fuck heette maar dat was niet het geval.
Dit is trouwens 100% serieus
quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:37 schreef SeLang het volgende:
Meest gestelde vraag was natuurlijk of ze ook nog een zus had die Fuck heette maar dat was niet het geval.
Ach, ik kende ook iemand die Cock heette...quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Muck? Dat betekent "mest" of "vuiligheid" in het Engels.![]()
Voor een meisje wel jaquote:Op vrijdag 31 december 2004 10:40 schreef stay_fun het volgende:
Nee Boy getuigt van veel creativiteit......
quote:
Of Tineke Toeters, Jan Slettenhaar, Edwin Scheefhals etc.quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:38 schreef SeLang het volgende:
Trouwens, wat te denken van Sybilla Uitdenbroek
De Cock nog wel.quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:40 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ach, ik kende ook iemand die Cock heette...
WOOW!! je noemt je kinderen tog niet joop en puk!! whhahahahahahhahahahaha ..quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:30 schreef XiChico het volgende:
![]()
![]()
Het kan nog erger.quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:38 schreef SeLang het volgende:
Trouwens, wat te denken van Sybilla Uitdenbroek
My preciousssss...quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:55 schreef fratsman het volgende:
Bij mijn vriendin op de stage school; Precious en BRing
the best of both worldsquote:Op vrijdag 31 december 2004 10:58 schreef valek het volgende:
ik heb ooit gehoord van Befke Pijpers. Dit is dus ook echt waar.![]()
quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:58 schreef valek het volgende:
Een poosje geleden hadden we in OUD iemand die had zijn zoon Frodo genoemdquote:
Godsamme, ik ben ook een Tolkien-fan, maar geef je kind dan als 657e naam Luthien ofzo.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:29 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Een poosje geleden hadden we in OUD iemand die had zijn zoon Frodo genoemdEn tweede en derde naam waren ook hobbitnamen.
nee, niet echt... maar ik ken ouders die hun 2e zoon dan ok nog Roy noemen...quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:40 schreef stay_fun het volgende:
Nee Boy getuigt van veel creativiteit......
Ik ken ook iemand die Frodo heet.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:29 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Een poosje geleden hadden we in OUD iemand die had zijn zoon Frodo genoemdEn tweede en derde naam waren ook hobbitnamen.
Waarom?quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:47 schreef speedfreakssj het volgende:
vind het erger als een nederlander zijn zoon achmed of hassan noemt.
is die jongen meteen in de hel geflikkerd.
Je ziet wat er van komt als mensen zicg met de Islam bemoeien.
de islam zal vast een heel mooi geloof zijn met al die diertjes en goden maar het is gewoon een heel bekrompen geloof, bekrompen in de zin van we zeggen HELEMAAL NIKS en IEDEREEN die enige vorm van kritiek heeft is een "vul scheldwoord in".
Soort ALDI en LIDL freaks dus.
Arm kind kan nooit op vakantie buiten Frieslandquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:42 schreef Shadowlyse het volgende:
Ook eens gehoord dat mensen uit Friesland hun kind ( meisje) fukje noemde, En der achternaam was moddervet. Fukje moddervet.....
Die mensen konden geen Engels
Nou vraag ik je .......![]()
Islam en diertjes en godenquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:47 schreef speedfreakssj het volgende:
Kathryn kan nog wel ofzo maar B'ellana is al wat erger.
vind het erger als een nederlander zijn zoon achmed of hassan noemt.
is die jongen meteen in de hel geflikkerd.
Je ziet wat er van komt als mensen zicg met de Islam bemoeien.
de islam zal vast een heel mooi geloof zijn met al die diertjes en goden maar het is gewoon een heel bekrompen geloof, bekrompen in de zin van we zeggen HELEMAAL NIKS en IEDEREEN die enige vorm van kritiek heeft is een "vul scheldwoord in".
Soort ALDI en LIDL freaks dus.
het systeem zelf is vast heel goed in duitsland maar het is er gewoon gheel stil imgeen.
maar om ontopic te gaan: ik vind het zelf altijd wel vreemd hoe mensen kinderen die namen kunnen geven zonder na te denken.
Ik ben een helmjosti.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:53 schreef Devius het volgende:
[..]
Islam en diertjes en goden![]()
zeg dan niets..![]()
Of mensen die zo dom zijn dat ze een Engelse naam uitkiezen die ze zelf niet kunnen uitspreken. Zo ken ik een jongetje dat "Joey" heet, uitgesproken [yoo-wie], dus niet [djoo-wie] .Hier verderop in de straat woont een Brei-jun ("Brian"), op zijn Zwols uitgesproken. Maar de kroon op dit soort dommigheden vind ik wel het stel dat hun dochter "Maureen" noemde, op de Nederlandse manier uitgesproken [mauw-reen]quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:45 schreef stay_fun het volgende:
[..]
![]()
Net als overigens kansloze Nederlanders die hun kiddo een Amerikaanse compensatie naam geven, maar het dan het geheel wel helemaal op z'n "Nederlands" spellen.
Jeffrie
Brajun
Sjurlie
Eslin
Dat soort gelul....![]()
Alsof jij zo'n toffe dude bentquote:Op vrijdag 31 december 2004 12:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik erger me trouwens ook aan mensen die Rik heten.
Ik heb bij een Luthien in de klas gezetenquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:30 schreef yootje het volgende:
[..]
Godsamme, ik ben ook een Tolkien-fan, maar geef je kind dan als 657e naam Luthien ofzo.
In Zwolle werkt een kaakchirurg. Dr.....Koppendraaier!quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:45 schreef Reloaded het volgende:
[..]
Of Tineke Toeters, Jan Slettenhaar, Edwin Scheefhals etc.![]()
Bovengenoemde namen zijn niet verzonnen, maar werkelijk personen die ik ken
In mijn vorige straat woonde een tweeling: Bart-Jan en Pieter-Joostquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:06 schreef hefaistos het volgende:
Kampnamen zoals Kevin, Chico, Manita enzo
ALLE samengestelde namen, zoals Jan-Jaap, Kees-Piet, Pieter-Bart, Jan-Kees etc etc Noem jezelf dan Jan-Lul
Ik ben dus weer allergisch voor op -elle eindigende namen. Staat zo zeikerig.quote:Mooie namen voor 'n meisje vind ik Isabelle, Marielle etc. Jongens moeten nette, correcte namen hebben. Vinnik dan
Ik geloof dat het Fokje was, maar het idee blijft staan.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:42 schreef Shadowlyse het volgende:
Ook eens gehoord dat mensen uit Friesland hun kind ( meisje) fukje noemde, En der achternaam was moddervet. Fukje moddervet.....
Die mensen konden geen Engels
Nou vraag ik je .......![]()
Wat dacht je van "Goodenough" als voornaam? Was een Zuidafrikaanse bokser. Hij verloor...quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:11 schreef Marruk het volgende:
In zuid afrika hebben die negers allemaal domme namen.
Destiny
Sunshine
Angel
Laughy
En al dat soort apocalyptische shit, maar het is toch ook verschrikkelijk als kinderen nu nog van die belachelijke friese namen krijgen. Houkje, Douwe, Rintje etc. etc.
En als je dan vraagt hoe ze heten, antwoorden ze dan ook iets in de trant van: "ik ben Frodo, zoon van Drogo"?quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:25 schreef ZOWIEE het volgende:
[..]
Ik heb bij een Luthien in de klas gezetenen al haar broertjes en zusjes (stuk of 6) hadden ook LOTR-namen
Ach, zo lang je niet op de Petteflet woont.quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:25 schreef kikoooooo het volgende:
mn broertje heeft iemand in de klas genaamd... PUK
godverdomme kut ouders! Ik snap echt niet dat je je kind zo noemt men.
ook zielig voor dat kind zelf.
Murkquote:Op vrijdag 31 december 2004 13:41 schreef Tiemie het volgende:
ik ken ook een puck (meid) en muk (jongen)
en een murk ( jongen)
quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:39 schreef Elin het volgende:
en mijn nicht heet Palestina Rainbow (roepnaam Tina)![]()
quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:38 schreef Djeez het volgende:
Wij wilden ons kindje i.o. ook een LOTR naam geven.
Ik ben zelf LOTR-liefhebber, maar zal mijn kind van z'n langzalzeleven geen LOTR-naam geven. De enige die dan enigzins kunnen zijn Merijn en Pepijn. (Merry en Pippin) Ik zou toch wel raar kijken als een kind Beren of Luthien, Frodo of Aragorn werdt genoemd.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:38 schreef Djeez het volgende:
Mijn vader heet Mense, mijn moeder heette Eisje. Triest...
Ohja, waarom zijn Tolkiennamen niet leuk ? Wij wilden ons kindje i.o. ook een LOTR naam geven.
En Suck?quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:37 schreef SeLang het volgende:
Nee dat waren hippies, mijn nicht moet nu ook al 30 zijn geloof ik. Ze was de oudste van de 8 kinderen, de jongste heet gewoon Emily..quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:50 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]!!!
WTF is dat voor naam? Zitten jouw oom en tante bij de Hezbollah of zo?
Mijn familie van vaderskant is Indo. Er zijn een stel neven die zo blauw zijn als het maar kan die Tjerk en Tjitse heten. Ook ken ik een Indo die Klaas-Jan heet.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:28 schreef Spindizzy het volgende:
In het kwartaaltijdschrift van Meiling (adoptievergunninghouder) staan achterin altijd aankomstkaartjes ("geboorte"kaartjes voor adoptiekinderen) en ik zie heel vaak dat ze kindertjes dan van die typisch hollandse namen geven. Ik vind een chinees meiske dat Nienke heet echt geen gezicht. Of een afrikaanse Tjeerd.
*verslikt in bier*quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:58 schreef valek het volgende:
Ik ben dan wel geen indo ... maar zo heet ik ook ...quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mijn familie van vaderskant is Indo. Er zijn een stel neven die zo blauw zijn als het maar kan die Tjerk en Tjitse heten. Ook ken ik een Indo die Klaas-Jan heet.
moet ik hier aan denkenquote:Op vrijdag 31 december 2004 10:37 schreef SeLang het volgende:
als ik ooit nog een dochter krijg gaat ze zeker Éowyn heten..quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:52 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik ben zelf LOTR-liefhebber, maar zal mijn kind van z'n langzalzeleven geen LOTR-naam geven. De enige die dan enigzins kunnen zijn Merijn en Pepijn. (Merry en Pippin) Ik zou toch wel raar kijken als een kind Beren of Luthien, Frodo of Aragorn werdt genoemd.
Nu ik er over nadenk gaat Sam en Roosje ook nog wel (enigzins).
Hopen dat dan niemand meer LOTR kent, anders wordt ze goed gepest. Beide.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:56 schreef Devius het volgende:
[..]
als ik ooit nog een dochter krijg gaat ze zeker Éowyn heten..
past trouwens prima bij de naam van haar zus..(zie ondertitel)
Nimué komt niet uit LOTR, en heb nog niemand iets geks over haar naam horen zeggen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:57 schreef pimpin het volgende:
[..]
Hopen dat dan niemand meer LOTR kent, anders wordt ze goed gepest. Beide.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:56 schreef pimpin het volgende:
Ohja ik heb hier een stel josties in de buurt wonen (hele aardige mensen trouwens, alleen superdom), die vader een groot bier fan, heeft zijn kind Heineken genoemd, roepnaam Hein.Geweldig
Ik nietquote:Op vrijdag 31 december 2004 15:00 schreef Devius het volgende:
Iedereen vind het een prachtige naam
ja? joh, hoezo?quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:01 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ik nietVind het verschrikkelijk
quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:01 schreef jjdg het volgende:
Ik heb ooit 's van een jongen gehoord die Constant de Klos heette... Of een man die Ton Deuse heette.. Mensen, denk na voordat je een naam aan je kind geeft![]()
Veel te veel accenten en het klinkt als de naam die een meisje van 12 zou verzinnen voor haar toekomstige kinderen.quote:
Aha, nou goed ieder z'n mening...quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:05 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Veel te veel accenten en het klinkt als de naam die een meisje van 12 zou verzinnen voor haar toekomstige kinderen.
"Legolas, kom je eten"quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:38 schreef Djeez het volgende:
Mijn vader heet Mense, mijn moeder heette Eisje. Triest...
Ohja, waarom zijn Tolkiennamen niet leuk ? Wij wilden ons kindje i.o. ook een LOTR naam geven.
"Luthien Undomiel, de hutspot is klaar!"quote:
quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:46 schreef sillyzappa het volgende:
Diederieke!
Mijn konijn heet zo! En ik vind het een mooie naam!quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:25 schreef kikoooooo het volgende:
mn broertje heeft iemand in de klas genaamd... PUK
godverdomme kut ouders! Ik snap echt niet dat je je kind zo noemt men.
ook zielig voor dat kind zelf.
dat is een overblijfsel van de 70er jaren ben ik bang, mijn buurman heet Geurt en zijn broer en zus heten Diederik en Jojannekequote:Op vrijdag 31 december 2004 11:37 schreef rena het volgende:
Ik loop stage op een kinderdagverblijf, de namen die daar voorbij komen: Puck, Diura () , Wesley
, Rowan
![]()
*ril*
En die bekende figuren kunnen er helemaal wat van: Bickel , Apple, Toy Travis enz![]()
Ik snap het niet, hebben die ouders een hekel aan hun kind ofzo?
En bedankt, Ik heet dus Maria Elena, een samengestelde naam....quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:06 schreef hefaistos het volgende:
Kampnamen zoals Kevin, Chico, Manita enzo
ALLE samengestelde namen, zoals Jan-Jaap, Kees-Piet, Pieter-Bart, Jan-Kees etc etc Noem jezelf dan Jan-Lul
Mooie namen voor 'n meisje vind ik Isabelle, Marielle etc. Jongens moeten nette, correcte namen hebben. Vinnik dan
fonetisch geschreven namen AAAAAAAAAARG sjaane ipv jeannequote:Op vrijdag 31 december 2004 13:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Of mensen die zo dom zijn dat ze een Engelse naam uitkiezen die ze zelf niet kunnen uitspreken. Zo ken ik een jongetje dat "Joey" heet, uitgesproken [yoo-wie], dus niet [djoo-wie] .Hier verderop in de straat woont een Brei-jun ("Brian"), op zijn Zwols uitgesproken. Maar de kroon op dit soort dommigheden vind ik wel het stel dat hun dochter "Maureen" noemde, op de Nederlandse manier uitgesproken [mauw-reen]![]()
Ik kende ook een Mefjoe en Semenfa vroeger. Die mochten nooit buiten komen spelen als ik niet netjes aan de deur vroeg om "Matthew" en "Samantha" inclusief de Engelse uitspraak van "th".![]()
Noem je kind dan Ygdrasil
Ja ware het niet dat Pluk daar al woont.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ach, zo lang je niet op de Petteflet woont.
Wat mij wel naar lijkt is, dat bijvoorbeeld je achternaam "de Ling" is, en je noemt je dochter Ellen.
Wel in mijn hoofdquote:Op vrijdag 31 december 2004 15:59 schreef hefaistos het volgende:
ja maar jij bent een moraalridster, da's niet eens een bestaand woord.
Ow ja, graag gedaan trouwens
Oliebol erbij?quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:08 schreef hefaistos het volgende:
*uitgeluld ben*
Wat is er mis met Antoinequote:Op vrijdag 31 december 2004 15:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
fonetisch geschreven namen AAAAAAAAAARG sjaane ipv jeanne
antwanet ipv antoinette
Dat vind ik juist een mooie naamquote:Op vrijdag 31 december 2004 15:53 schreef amaranta het volgende:
En bedankt, Ik heet dus Maria Elena, een samengestelde naam....
[14.gif]quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:34 schreef Natalie het volgende:
[..]
Niets
Zolang je het niet als 'Antwan' schrijft
Mag ik ook mevrouw zeggen?quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:38 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat vind ik juist een mooie naam
Word je ook zo genoemd, of is je roepnaam 'Maria' ? (of Elena natuurlijk)
Ik heet Chantall Natalie, maar iedereen noemt me 'Chantall' of 'Chan'. (en hier op FOK! dus Natalie)
Hij heet toch Edu de Goffeau? ik neem aan dat je dezelfde bedoeltquote:Op vrijdag 31 december 2004 15:04 schreef renz0r het volgende:
een leraar op school heette 'Rijd Goffeau'
Ik ken een Bram Braamquote:Op vrijdag 31 december 2004 15:48 schreef rebel84 het volgende:
M'n neefje heet Olle. Zal zich later wel zo rond als een tonnetje eten, met zo'n naam.
En hoorde laatste iemand in de supermarkt zijn dochtertje van 'n jaar of 3 roepen; het kind heette Bloesem (zeker te veel naar de Power Puff Girls gekeken :S ).
Daarnaast zit er nog een gozer bij mij in het team die Braam heet (ikzelf heet Bram).
Oh ooh!quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:03 schreef hefaistos het volgende:
*naar fotopagina click*
quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:08 schreef hefaistos het volgende:
zonder bril is![]()
mag ik ook dotje zeggen?![]()
woon je toevallig in boxtel?quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:53 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik ken een stel die hun dochter Heaven hebben genoemd.......
Ik ook. Om de kleingeestigheid van de users in dit topic. Typisch Hollands gedrag van jullie.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:25 schreef yootje het volgende:
Ik zit nu achter mijn toetsenbord te janken. Waarom in godsnaam, WAAROM?!
Oh, dus jij vindt het normaal om je kind "Qwerty" te noemen, of "Spijker"? Is dat ook zeiken?quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:19 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Ik ook. Om de kleingeestigheid van de users in dit topic. Typisch Hollands gedrag van jullie.
Nimué komt wel uit een andere film, Merlin, hele mooie naam trouwens. Ik zelf heb ook wel een niet veel voorkomende naam: Nicka, komt van NICole KArolien. Al zie je tegenwoordig wel van die BrEeZaHsletjes die Nicky heten hun naam verniggeren naar NiCkAh ofzoquote:Op vrijdag 31 december 2004 14:56 schreef Devius het volgende:
[..]
als ik ooit nog een dochter krijg gaat ze zeker Éowyn heten..
past trouwens prima bij de naam van haar zus..(zie ondertitel)
Normaal, normaal? Wat is een "normale" naam? Zijn dat de saaie gangbare namen die je overal om je heen hoort, of zijn er soms richtlijnen voor?quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh, dus jij vindt het normaal om je kind "Qwerty" te noemen, of "Spijker"? Is dat ook zeiken?
Een afwijkende naam is een ding, je kind spijker noemen zou verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:44 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Normaal, normaal? Wat is een "normale" naam? Zijn dat de saaie gangbare namen die je overal om je heen hoort, of zijn er soms richtlijnen voor?
"Je mag absoluut niet uitwijken van de bekende namen en tot een originele naam komen, want anders gaan we je uitlachen"
Wel allemaal belachelijke nicknames maken en bedenken maar zodra iemand met een afwijkende naam door het dagelijks leven gaat dan is het ineens abnormaal.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Oh ooh!
[..]Dotje is beter dan 'mevrouw'
Begrijp me niet verkeerd. Er zijn best mooie aparte namen. Maar dit topic gaat toch echt over gruwelijke uitzonderingen Het zal mij persoonlijk amme reet roesten of iemand zijn dochter Kopkaas wil noemen, maar ik mag daar absoluut om lachen.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:44 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Normaal, normaal? Wat is een "normale" naam? Zijn dat de saaie gangbare namen die je overal om je heen hoort, of zijn er soms richtlijnen voor?
"Je mag absoluut niet uitwijken van de bekende namen en tot een originele naam komen, want anders gaan we je uitlachen"
Wel allemaal belachelijke nicknames maken en bedenken maar zodra iemand met een afwijkende naam door het dagelijks leven gaat dan is het ineens abnormaal.
Ik hoorde laatst een mevrouw op de radio die inderdaad zo heette. Banken, bedrijven, allemaal hadden ze het opeens "te druk" wanneer ze "Met mevrouw Tokkie!" hoorden voor de telefoon.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:36 schreef Phoenixjuh het volgende:
Je zal maar de Tokkies heten.
Ik meen me te herinneren dat een aantal jaar geleden het aantal Dutroux met 75% is verminderd.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:55 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst een mevrouw op de radio die inderdaad zo heette. Banken, bedrijven, allemaal hadden ze het opeens "te druk" wanneer ze "Met mevrouw Tokkie!" hoorden voor de telefoon.
Helemaal gelijk. Maar nu even wat anders. Heet jij echt Quasar de Duif?quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:44 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Hitlers massaal tot de laatste man een andere naam aangenomen hadden. Goh.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat een aantal jaar geleden het aantal Dutroux met 75% is verminderd.
Hier op Fok! is trouwens iemand die Hitler heet. Dat lijkt me eigenlijk nog veel erger.
Ik ook.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Hitlers massaal tot de laatste man een andere naam aangenomen hadden. Goh.
Ja, dat staat zo in mijn paspoort.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:58 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Helemaal gelijk. Maar nu even wat anders. Heet jij echt Quasar de Duif?
Dat verklaart veel namelijk.
Saai.quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:17 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Ja, dat staat zo in mijn paspoort.
Ik sta in het buitenland bekend als Quasar el Pigeotto. Dat is toch niet zo saai?quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:29 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Saai.
Je had je op z'n minst Quasar de Flamingo kunnen noemen.
Duiven, pigeons, pigeotto's .... ze zijn allemaal grijs en ze poepen me te veel.quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:46 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Ik sta in het buitenland bekend als Quasar el Pigeotto. Dat is toch niet zo saai?
Ik ging voor plamuurmes.quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:57 schreef Natalie het volgende:
Ah joh, niets mis met aparte namen.
Het is juist leuk als men hun kind eens een andere naam geeft dan waar de halve planeet al mee rondloopt.
Je kent 't wel. Je roept 'Jan!!!' en er kijken 40 mannen om. Da's ook niet leuk voor zo'n kind om dan met die naam rond te lopen.
Maar sommigen gaan wel een beetje over the top, naar mijn idee.
Je gaat je kind toch geen Spijker noemen? Uniek? Jazeker. Maar denk ook eens aan dat kind. Vind het gewoon sneu. Het volgende kind heet dan zeker Hamer, of wat dachten we van Boormachine?
Met haar wil ik trouwenquote:Op vrijdag 31 december 2004 19:00 schreef Yannic het volgende:
Een docente van mij heeft een dochter die sterre heet![]()
Haar andere dochter wilde ze Duif noemen.... mocht dus niet![]()
Wat een afschuwelijke naam.quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:00 schreef Yannic het volgende:
Miracle heet me kind allen als me vriendin de pil neemt en ik haar met en gaycondoom euk en datze dan binne5 minuten geboren wordtquote:Op vrijdag 31 december 2004 17:38 schreef Caithlinn het volgende:
[..]
Wel grappig, want mijn beste vriendin heet Dymphi en dan krijg je wel vaak maffe opmerkingen. Een andere vriendin van me heet Miracle, vind ik ook een mooie naam.
Ik ken ook een Sterre.quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:00 schreef Yannic het volgende:
Sterre is nog redelijk normaal (hoewel ik het afschuwelijk vind, maar das een kwestie van smaak.quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:00 schreef Yannic het volgende:
Frankenstijn!!quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:05 schreef longinus het volgende:
Ik ken een Frank, zijn achternaam is van stijn.....
3 maal raden hoe hij genoemd wordt......
Of Bernhard Leopold Frederik Everhard Julius Coert Karel Godfried Pieterquote:Op vrijdag 31 december 2004 20:28 schreef AllesIsZinloos het volgende:
Je zou maar Mohammed genoemd worden. Zonder dat mensen je uberhaubt kennen denken ze meteen dat je een crimineel bent ofzo
quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:53 schreef rena het volgende:
Sterre vind ik een mooie naam![]()
Namen als Shirley, Kimberley, Kayleigh, Kevin, Dennis, Ricardo enz vind ik echt om te kotsen. Zo 1982En ik associeer het ook echt bijna alleen maar met achterbuurtfiguren.
Ze toont iig berouw.quote:Op vrijdag 31 december 2004 21:40 schreef ZOWIEE het volgende:
Mijn moeder zat ik de klas bij iemand die Be heette. B dus.
Verder had een lerares van mij 2 zoontje met rare namen: Boderick (dus niet Roderick) en Dito; Dito sloeg op 'idem dito' van 'het is weer een jongetje'
Zelf gaf ze toe ook wel een beetje spijt van de naam Dito te hebben
Ouders afschieten, echt waar.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:25 schreef ZOWIEE het volgende:
[..]
Ik heb bij een Luthien in de klas gezetenen al haar broertjes en zusjes (stuk of 6) hadden ook LOTR-namen
Dat is dan wel weer grappigquote:Op vrijdag 31 december 2004 22:27 schreef Samcali het volgende:
Triest dieptepunt: Een meisje dat Pip heet, en haar broertje heet Zep![]()
Maar het is al te laat voor dat jongetjequote:
Dat is wel een beetje drastisch hequote:Op vrijdag 31 december 2004 22:31 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ouders afschieten, echt waar.
Minderwaardig volk
Doet me altijd aan rochel denken.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 00:44 schreef Dr_Crouton het volgende:
Een vriendin van m'n broer heet Rachel en hoe wordt haar naam uitgesproken... Ragel...
Of een Nigel die dus...Neikel heetquote:Op zaterdag 1 januari 2005 00:44 schreef Dr_Crouton het volgende:
Een vriendin van m'n broer heet Rachel en hoe wordt haar naam uitgesproken... Ragel...
mees vind ik ook zo'n verschikkelijke nichtennaamquote:Op vrijdag 31 december 2004 19:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sterre is nog redelijk normaal (hoewel ik het afschuwelijk vind, maar das een kwestie van smaak.
Ik heb ook eens gehoord van een vrouw die haar kind "Meeuw" wou noemen, dat mocht ook niet. Waarom "Mees" en "Merel" dan wel?
dat zal.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:38 schreef Natalie het volgende:
Misschien moeten we het er maar op houden dat iedereen een eigen smaak heeft als het op namen (en alles eigenlijk) aankomt.
verschrikkelijkquote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:55 schreef Kajalevi het volgende:
Ik ken iemand die heeft zijn zoon "Dapper" genoemt...........
Tja, als je een kind zoveel namen geeft zorg dan dat de voorletters ook weer een naam vormen. Staat leuk in je officiele papieren, en als de ouders boos zijn hoeven ze niet alle voornamen te roepen maar alleen de verzamelnaam.quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:09 schreef Leannetjuh-gurl het volgende:
rare naam :
catarina amalia beatrix carmen victoria![]()
En als die een kind krijgt is de muziek in elk geval klaar.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 13:03 schreef Timo20 het volgende:
bij mijn broertje op school zat vroeger een meisje dat Destiny heette
Teveel teenage mutant ninja turtles? hahahahahaquote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:52 schreef Remqo het volgende:
bij mij in de buurt loopt er een kereltje rond dat luistert naar de naam: Splinter
Een vriendinnetje van mij nichtje is ook een adoptiekind. Ze komt uit Korea geloof ik en heet Neeltje - Wietskequote:Op vrijdag 31 december 2004 13:28 schreef Spindizzy het volgende:
In het kwartaaltijdschrift van Meiling (adoptievergunninghouder) staan achterin altijd aankomstkaartjes ("geboorte"kaartjes voor adoptiekinderen) en ik zie heel vaak dat ze kindertjes dan van die typisch hollandse namen geven. Ik vind een chinees meiske dat Nienke heet echt geen gezicht. Of een afrikaanse Tjeerd.
Rick is een mooie naam immers. Met ck.quote:
zat 2 jaar voor mij op de middelbare school....quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:58 schreef valek het volgende:
Evert Everts.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:04 schreef Kajalevi het volgende:
Ow ja ik had vroeger ook nog een jongen in de klas en die heette "Wieger Wiegermans"...........![]()
Ik denk dat zn ouders dachten dat dit een soorte hippe versie van "Jan Jansen" was........![]()
Jildo, de Wandelende Dildo.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:59 schreef o0-Bianca-0o het volgende:
Ik kon een jongen en die heet jildo![]()
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 15:38 schreef Taran het volgende:
Priscillia
Hey hey....quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:53 schreef rena het volgende:
Namen als /......./ Dennis, enz vind ik echt om te kotsen. Zo 1982En ik associeer het ook echt bijna alleen maar met achterbuurtfiguren.
Wat is er mis met de naam Merel? Ik ken zelfs twee meiden die Merel heten, nog nooit opmerkingen over hen gehoordquote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:58 schreef Rhoona het volgende:
Haha leuke topic!!
Kijk dat iedereen zijn eigen smaak heeft, je wilt origineel zijn, oke, maar denk ook eens aan dat kind, die wordt later jaren lang op school gepest omdat zijn ouders even leuk dachten te zijn... Mijn zus heet Merel, nou dat heeft ze geweten..
Ik vind Merel wel vrij normaal eigenlijk...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:58 schreef Rhoona het volgende:
Haha leuke topic!!
Kijk dat iedereen zijn eigen smaak heeft, je wilt origineel zijn, oke, maar denk ook eens aan dat kind, die wordt later jaren lang op school gepest omdat zijn ouders even leuk dachten te zijn... Mijn zus heet Merel, nou dat heeft ze geweten..
Ooh die werd altijd gepest met vogeltje en nog meer van die grappen.. Vidn het zelf wel een mooie naam...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 17:02 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Wat is er mis met de naam Merel? Ik ken zelfs twee meiden die Merel heten, nog nooit opmerkingen over hen gehoord
pleuni of pleunie (ik ken er zelf een paar)quote:Op zaterdag 1 januari 2005 17:08 schreef muzas het volgende:
vroeger woonde er mensen naast ons die kwamen uit frieslan ofzo..
moeder heet plonie ( hoe je het schrijft geen idee.. sprrek uit : ploo - nie )
vader heet joppe ( sommige ouders.... :S
dochter nina ( hier leken ze last te hebben van normaleritis
zoon tjomme (hiermee hebben ze de naam nina ruimschoots gecompenseerd)
ja, iemand met een beetje gezond verstand geeft zijn kind toch niet zo'n naam...???quote:Op zaterdag 1 januari 2005 17:12 schreef kanaiken het volgende:
[..]
pleuni of pleunie (ik ken er zelf een paar)
denk tenminste dat je dit bedoelt?
Is trouwens op zichzelf ook een vreemde naam, imo
Hoeft niet hoor, ik ken ook een Ploniquote:Op zaterdag 1 januari 2005 17:12 schreef kanaiken het volgende:
[..]
pleuni of pleunie (ik ken er zelf een paar)
denk tenminste dat je dit bedoelt?
Is trouwens op zichzelf ook een vreemde naam, imo
Daam.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 18:14 schreef Marjomuts het volgende:
okee dan: bij mijn tante op het werk hebben ze 7 kinderen: Lindert, Mendel, Sterre, Briënne, Daam (ja, met een M), Reimer en Aidan (of hoe je het ook mag schrijven... Aj-dan) Wat bezielde die mensen?!
Het neefje van mijn vriend heet Kjeld, dan hebben we nog een Jente (nichtje) en een kennis van hem heet Feije
Dan hebben we ook nog een Sieger, mijn neefje heet Nard (afgeleid van Leonardus, maar toch...)
zucht...
Weet je hoe vaak ik dat al niet met mijn naam heb gehad. Ik heet Nicka (spreek uit als nie-kaa). Mogelijke variaties die ik gedurende 22 jaar heb gehoord en/of gelezen: Nika, Nikka (docenten die hardnekkig je naam verkeerd blijven zeggen, zoooooo irritant), Nicca, Nieka, Nieca, Nica, Niecka of erger Nienke, Nienka, Nisjka, Mieke, Mieka, Miecka enz enz enz enz enzquote:Op zaterdag 1 januari 2005 19:00 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Daam.
"Hoe heet jij?"
"Daam."
"Ok."
"Nee nou schrijf je het verkeerd op."
"Hoezo?"
"Het is Daam."
"Ja dat staat er toch?""
"Nee, Daam!"
"Daan ja!"
"Ja! Schrijf nou maar op!"
"Dat heb ik toch gedaan?"
"Nee, daar staat Daan!"
"Ja dat zeg ik net! Daan!"
"Nee Daam! Met een M!"wat een trauma zal dat kind hebben zeg.
Straks leeft hij een heel geisoleerd leven omdat hij nooit zn naam durft te zeggen.
Ik dacht dat jij gewoon Caithlinn heette. Dat vind ik mooier dan Nicka.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:10 schreef Caithlinn het volgende:
[..]
Weet je hoe vaak ik dat al niet met mijn naam heb gehad. Ik heet Nicka (spreek uit als nie-kaa). Mogelijke variaties die ik gedurende 22 jaar heb gehoord en/of gelezen: Nika, Nikka (docenten die hardnekkig je naam verkeerd blijven zeggen, zoooooo irritant), Nicca, Nieka, Nieca, Nica, Niecka of erger Nienke, Nienka, Nisjka, Mieke, Mieka, Miecka enz enz enz enz enz![]()
Luister dan ook gewoon als ik mijn naam spel![]()
Nope, Caithlinn is gewoon mijn vaste nickname, misschien dat ik mijn dochtertje ooit zo ga noemenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij gewoon Caithlinn heette. Dat vind ik mooier dan Nicka.
Niks mis met de naam Nickaquote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij gewoon Caithlinn heette. Dat vind ik mooier dan Nicka.
Dat vind ik nou ookquote:
Het doet me een beetje denken aan 'Nigga'. Sowieso vind ik het niet zo'n mooie naam.quote:
Dennis vind ik mwaoh...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het doet me een beetje denken aan 'Nigga'. Sowieso vind ik het niet zo'n mooie naam.
@Caithlinn: noem je eventuele zoontje Dennis.
Of Jan Barthout, om on topic te blijven. Ik kende iemand die zo heet.
Dennis is leuk, en de naam ook.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:39 schreef Caithlinn het volgende:
[..]
Dennis vind ik mwaoh...
En Nicka is een samengestelde naam, mijn ouders konden niet kiezen.
En dat nigga is pas een woord van de laatste jaren, niet echt van toepassing toen ik geboren werd.
Op internet gewoon Caithlinnquote:Op zaterdag 1 januari 2005 20:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dennis is leuk, en de naam ook.
Nigga is wel wat ouder dan een paar jaar hoor.
Maar goed, het is wel een originele naam...
Nicka dus, niet Nigga.
Toverketel?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:04 schreef Taran het volgende:
Ik kende wel iemand die Nikè (meisje) heette dus echt met de è.
En een Theuni (meisje), vind ik ook een maffe naam evenals Mels (jongen)..
En het ergste ooit (in mijn kleuterklas) Diederik-Jan Hagel
Maar goed velen vinden mijn eigen naam ook raar... Of ze vragen hoe het met me toverketel is
Taran en de Toverketel, enzoquote:
Disney film: Taran en de Toverketelquote:
Ben je niet in de war met Koen.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:55 schreef Kajalevi het volgende:
Ik ken iemand die heeft zijn zoon "Dapper" genoemt...........
Stel dat Heli later voetballer wordt. Dan kan de sportcommentator wellicht een keer zeggen. Heli kopt er eentje in.quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:42 schreef Marczilla het volgende:
Er was ooit eens een programma op de teevee met Henny Huisman. "Surprice show ofzo" En toen ging ie een gozer verrassen en die heette HELI
Omdat hij in een helicopter ter wereld was gekomen. Zijn ouders woonden op een van de waddeneilanden.
Kijk es verder in dit topic.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:15 schreef deedeetee het volgende:
Ik had vroeger een leraar die zwoor dat hij iemand kende die heette :
Willemien * Mien * Jeuke en die kreeg het voor elkaar te trouwen met Harry Billekes
Ze heette toen voluit : Mien Billekes -Jeuke![]()
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Koen.
Volgens mij was het Koen, maar omdat Koen hetzelfde is als Dapper, heb je Dapper onthouden.
Of misschien heette zijn opa Koen, en wouden zijn ouders hem daarnaar vernoemen, maar dan via een synoniem.
Zo heb ik ook eens gehoord van een dochter genaamd Jumpertje. Die was vernoemd naar haar oma. Die heette Trui.
![]()
Als het een echte Bikkel is zal hij wel niet op zijn pa gaan lijken.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:30 schreef haagse_elfje het volgende:
ik weet niet of hij al gezegd is maar ik geloof Beau van Ervendoorns was het die noemde ze kind Bikkel...
Je verbaast me nog steedsquote:Op zondag 2 januari 2005 00:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als het een echte Bikkel is zal hij wel niet op zijn pa gaan lijken.
@nuek: ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik had mezelf toch echt geen heiden6 genoemd bij de burgelijke stand.
quote:
Als roepnaam kun je natuurlijk gewoon alles gebruiken, want die staat namelijk nergens officieël geregistreerd. Alleen heb je in Nederland en ook in het buitenland wel vaste combinaties die vaak gelden. (Johannes, roepnaam is dan Johan, of Jan etc.)quote:Op zondag 2 januari 2005 01:54 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat dacht je van mijn roepnaam.
Mehrdaad. Probeer eens voor de lol uit te spreken.
Gelukkig staat er op me ID-kaart gewoon Ruzbeh. Zo sta ik ook ingeschreven in de bevolkingsregister enzo. Kan ik gelukkig zonder moeite later gewoon Ruzbeh gebruiken als roepnaam.
"Beau" is anders ook wel een opvallende naam, hoewel ik het wel mooi vind passen bij de achteraam.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:30 schreef haagse_elfje het volgende:
ik weet niet of hij al gezegd is maar ik geloof Beau van Ervendoorns was het die noemde ze kind Bikkel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |