quote:Maar als je weer dingen met suiker mag gaan eten is dat zo heerlijk!! ik had het andersom, tijdens zwangerschap mocht ik suiker en gewoon niet Ik heb me tijdens de zwangerschap te goed gedaan aan dingen met suiker en ik ben 2 maten kleiner dan voor de zwangerschap. Dus misschien valt het wel mee met de kilootjes
Mijn ervaring met de draagzak:quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:46 schreef AnnieBaby het volgende:
ja hoor, binnenhuis draag haar al een paar weken en dat gaat gewoon goed. Wil ook wel eerst thuis een beetje oefenen met de draagzak en zeker niet te ver weg gaan. Moet je ook altijd weer terugMaar ik ben zo benieuwd hoe andere die een keizersnee hebben gehad dat hebben ervaren.
Is dat zo? Bij Lara ben ik bevallen met ruggeprik, die er om half 11 ofzo inging en om 17 uur pas er weer uit. Dat is dus 6,5 uur. Maar mij is daar niets over gezegd, en ik mocht ook gewoon eten. Tijdens en na de ruggeprik. Ik weet wel dat er verschil is tussen beide ruggeprikken maar ook in de bij / nawerkingen?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:43 schreef Rottdog het volgende:
Hier in het ziekenhuis (meppel) krijg je ook eerst vloeibaar dit ivm het op gang helpen van de darmen. Door de ruggeprik worden je darmen ook lam gelegd zo is dat ons toendertijd verteld.
Freek is tweequote:Op donderdag 24 februari 2005 20:58 schreef Rewimo het volgende:
Kun je Freek nog niet zelf in zijn autostoeltje laten klimmen, Leah? Zodra dat hier lukte ben ik gestopt met tillen, met een 'kontje' kwam hij op een gegeven moment zelf wel in zijn stoel.
Al geprobeerd met: jij kunt vast niet zelf in je stoeltje klimmen, daar ben je zeker nog te klein voor?quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:17 schreef Leah het volgende:
Freek is twee, en zijn standaard antwoord is "nee", of "wil niet". Dus niet zelf in de auto, niet zelf de trap op om naar bed te gaan, niet zelf aan tafel gaan zitten... Hij heeft dondersgoed door dat ik dat tillen probeer te vermijden.
Livelink, het is inderdaad niet de normale procedure, normaal mag je pas na 5 dagen naar huis. Bij mij was de ruggenprik er op de dag van de operatie al uitgevallen, waardoor ze gelijk de katheter en het infuus eruit hebben getrokken. Daardoor liep ik dus 1 dag voor op de rest. Verder was het ziekenhuis in de veronderstelling dat als ik toen naar huis ging, ik nog 3 dagen kraamhulp zou krijgen. Zou ik later naar huis gaan, dan was dat nog maar 1 dag. Dit klopte achteraf ook niet, ik heb gelukkig gewoon nog 5 dagen kraamhulp gehad, zodat het totaal op 8 dagen kwam. Waarom ik naar huis mocht voordat ik ontlasting had gehad, weet ik ook niet. Toendertijd wist ik ook niet eens dat je normaal pas naar huis mag als je naar de wc bent geweest. Maar nogmaals: ik vond het toen allang best natuurlijk!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:07 schreef livelink het volgende:
Wat gek dat jij al naar huis mocht voordat je darmen weer op gang waren. Ik weet nog goed dat ik na mijn eerste keizersnede bijna een hele fles laxeermiddel heb gedronken, omdat die ontlasting maar niet kwam en ik zo graag naar huis wilde.
Oh wat liefquote:Op zondag 23 juli 2006 22:24 schreef Leah het volgende:
Wat wel weer heeeel gaaf was, toen Freek geboren werd, haalde de OK ass die erbij was haar wijsvinger over zijn been, en wreef mij dat huidsmeer onder mijn neus. "Zo weet je precies hoe je kindje ruikt" zei ze, "Het lekkerste luchtje ter wereld".
Achteraf denk ik dat ze ws zelf nog niet te lang daarvoor bevallen was, want wie denkt daar nou aan?
Ik ben nog niet ongesteld geweest en daar kijk ik ook niet naar uit of zo hoorquote:En littekenpijn, zoals je hebt gelezen had ik er ook lang last van (en ik ken meerdere KS moeders die daar last van hebben), en nog, na 1,5 jaar trekt het litteken als ik ongesteld moet worden.
Zo had ik het eigenlijk nog nooit bekeken. Je hebt gelijk! Even laten doordringen dit.quote:Op maandag 24 juli 2006 09:28 schreef dutchie het volgende:
Het feit dat jij het gevoel hebt dat je iets mist, had ik dus gelukkig niet. Maar ik wil je dit nog wel even meegeven: Je hebt je kindje 9 maanden lang verzorgd in je buik en de bevalling is 'slechts' een onderdeel van jullie leven samen. Dus laat dat je niet teveel in de weg zitten. Hoe het kindje eruit komt maakt niet uit, het blijft een verdomde mooie prestatie. Daar mag je echt trots op zijn.
Realiseer je dat het een behoorlijk zware buikoperatie is. Er zijn natuurlijk wel vrouwen die meteen kwiek en fit weer bezig gaan, het merendeel van de vrouwen kan dat niet. Mijns inziens wordt er soms veel te gemakkelijk over gedaan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:33 schreef Inky05 het volgende:
KS ervaren dames, ff een vraagje:
Ik heb veel ervaringen gelezen over de ks en erna. Wat me dan opvalt is dat de dames het erg missen dat ze niet kunnen met hun kind (in bad doen, luier verschonen e.d.)
Maar wat ik me dan afvraag is waarom kan dit niet ? Zijn je armen dan zo slapjes erna?
Ik snap dat je niet kan/mag tillen, maar als iemand de uk toch bij je neerlegt, kun je hem dan niet zelf aan en uitkleden b.v. ??
evenstar vat dus in 1 zin samen waar ik een hele alinea voor nodig hebquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat betreft het wassen/aankleden etc. is denk ik ook een hoop wat het beleid van het zkh is.
Tuurlijk, niemand is hetzelfde en baby's op de wereld zetten is sowieso geen exacte wetenschap.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:46 schreef Lois het volgende:
Inky hoe goed je alles ook wilt voorbereiden, bedenk wel dat er nog van alles kan gaan zoals je het niet wilt. Er gaat nou eenmaal niks zoals gepland bij een bevalling en zeker niet bij een babietje.
Je moet het soms gewoon een beetje nemen zoals het komt.
Zoiets had ik ook al ingedachten, ik kleed hem desnoods uit of vraag het aan m'n vriend.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:14 schreef Karin het volgende:
Inky misschien een tip: na de bevalling je kindje uitkleden en tegen je naakte borst leggen en eens goed bekijken. Een collega van me heeft dan na haar 2e ks gedaan en dat vond ik zo mooiNet als bij een vaginale bevalling. Ik heb Bram na een paar dagen pas echt eens goed naakt kunnen bekijken.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:05 schreef Leah het volgende:
Nog een tipje, na een Ks heb je vaak moeite om zelf rechtop te gaan zitten (zie je notitie over die papagaai boven je bed), wat ook helpt is om de hoofdsteun van je bed (tegenwoordig meestal electrisch) eerst omhoog te laten komen terwijl je er tegenaan leunt. Spaart je buikspieren, scheelt dus pijn.
en niet hoesten en verslikken enzoquote:
Ga ik zo nog vragen aan de Gyn, maar ik denk een "ongeplande" KS.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:41 schreef poemojn het volgende:
Fijn dat je eruit bent Inky!
Wat doen ze eigenlijk als je bevalling eerder begint dan de keizersnee gepland staat?
Zo gaat dat inderdaad, Inky05quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:05 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Ga ik zo nog vragen aan de Gyn, maar ik denk een "ongeplande" KS.
Dus contact opnemen zodra het weeeen circus begint, en neem aan dat er dan nog genoeg tijd is om de operatie te regelen.
Xanthe ik had een geplande spoed om 8 uur ( liep uit tot 9 uur) mijn man wa sbij me en mijn ouders en schoonouders waren in het ZKH. verder is er die dag niemand geweest, ook niet de behoefte aan.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:45 schreef Xanthe het volgende:
Ff een vraagje aan de mama's die een geplande keizersnede hebben gehad in de ochtend uren. Hoe is het jullie die 1e dag vergaan? En vonden jullie het fijn om al meteen alle familie aan het bed te hebben staan?
De vorige keizersnede is bij mij natuurlijk na alle ellende van het inleiden en persen en toen geen kindje dat nog wilde komen aan het begin van de avond geweest en ik vond het achteraf (ondanks dat ik natuurlijk ontzettend trots was) wel erg druk om en ouders en zwager met aanhang nog aan het bed te hebben gehad. Het leek wel of ze niet meer weg gingen en ik was eigenlijk ontzettend moe en uiteindelijk super hyper waardoor ik niet meer slapen kon die nacht.
Nu krijg ik smorgens direct om 8 uur de keizersnede en heb voor mezelf zoiets van laat de ouders en onze dochter maar komen en verder die 1e dag niemand tenzij ik me er goed genoeg voor voel. Zwager en schoonzus kunnen anders ook de volgende ochtend op de hoogte gebracht worden. Maar ja verschil dit maal is natuurlijk dat ik een geplande keizersnede heb en in de ochtend , dus vroeg me af hoe anderen dit hebben ervaren
Ik ben 5 dagen na de KS gewoon gaan verhuizen en heb nergens last van gehad tijdens het tillen en verslepen van meubels en dozen.quote:Op zondag 3 september 2006 22:41 schreef Xanthe het volgende:
Gelukkig hebben we eerst de kraamzorg en daarna neemt mijn partner zijn vakantie op (ook 3 weken) dus ergens denk ik dat ik het nog aardig kan uitstellen om Isis te tillen. Na 2 weken al 12 kg tillen lijkt mij ook niet echt goed![]()
Bovendien is het echt niet gezond, alle spieren moeten rustig de tijd krijgen om weer te genezen en weer op de juiste spanning te komen.quote:Op maandag 4 september 2006 09:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat je veel kan doen oke, maar verhuizen? echt niet![]()
Schijnt te zijn ivm. de wond van je baarmoeder. Maar het preciese weet ik er niet meer van. Persoonlijk vond ik het wel even lekker hoorquote:Op maandag 4 september 2006 10:38 schreef livelink het volgende:
maar 6 weken niet stofzuigen vind ik dan weer overdreven.
Ik heb het niet hoeven vragen in een periode dat hij aan het werk was want hij had vakantie opgenomen en ivm. ploegen werk duren de vakanties langer omdat je relatief minder dagen hoeft op te nemen om een week vrij te zijn.quote:Op maandag 4 september 2006 11:17 schreef livelink het volgende:
Ik blijf dat toch moeilijk vinden. Ik zat de hele dag thuis en mijn vriend moest werken. Dan vind ik het toch vreemd om aan hem te vragen om te stofzuigen, zeker omdat ik er zelf geen last van had.
Ik kan me ook niet herinneren dat me dat geadviseerd is, overigens.
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar het probleem met stofzuigen? Misschien heb ik het voordeel dat ik maar 1.56 ben en dus niet zo veel hoef te bukken bij het stofzuigen of zoquote:Op maandag 4 september 2006 11:20 schreef nebelung het volgende:
Het gaat erom dat je later geen verzakkingen van de baarmoeder krijgt. Ik schreef het al eerder: veel vrouwen die pakweg 40 jaar geleden een ks kregen en nog kookketels op het vuur moesten tillen om de luiers uit te koken (en men dus nog niet deed aan zoveel weken niet tillen) hebben nu een verzakking.
Vroeger deed men daar dus helemaal niet aan, het was nog niet bekend. Dat we nu rustig aan moeten doen komt daar vandaan.
Wat heet vroeger? Mijn nicht is 4 jaar geleden bevallen dmv. keizersnede en die kennissen van mijn tante gingen idd over vroeger , maar ook over de afgelopen paar jaar.quote:Op maandag 4 september 2006 11:19 schreef livelink het volgende:
Verhalen over mensen die na 6 maanden nog niks konden, heb ik ook gehoord. Maar tegenwoordig hoor ik eigenlijk van iedereen alleen maar verhalen dat ze vrij snel weer heel mobiel waren en veel konden, dus ik denk dat dat op bed liggen iets van vroeger was.
Schijnt een bepaalde beweging te zijn die je maakt die niet goed is. Dweilen is weer minder zwaar.quote:Op maandag 4 september 2006 11:21 schreef livelink het volgende:
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar het probleem met stofzuigen? Misschien heb ik het voordeel dat ik maar 1.56 ben en dus niet zo veel hoef te bukken bij het stofzuigen of zo![]()
Iets waar je niet te lang over moet gaan nadenken , dan zie ik toch wel ranzige beelden voor mequote:Op maandag 4 september 2006 11:24 schreef nebelung het volgende:
Dan zakt je baarmoeder je vagina in, om het maar plastisch uit te drukken
Voor zover ik weet zijn beide horizontaal gedaan bij mij.quote:Op maandag 4 september 2006 11:26 schreef livelink het volgende:
Ja, ik ben ook geen expert, maar ik begreep van een arts, dat ze tegenwoordig bij het opereren al heel veel rekening houden met de moeder. Ze maken de snedes heel klein en de ene doen ze verticaal en de ander horizontaal of zo (precies heb ik het allemaal niet begrepen). En vroeger (maar hoe veel vroeger weet ik niet) zorgden ze er gewoon voor dat het kind er zo makkelijk mogelijk uitkon en stond het herstel van de moeder niet op hun lijstje.
quote:Op maandag 4 september 2006 11:19 schreef livelink het volgende:
Verhalen over mensen die na 6 maanden nog niks konden, heb ik ook gehoord. Maar tegenwoordig hoor ik eigenlijk van iedereen alleen maar verhalen dat ze vrij snel weer heel mobiel waren en veel konden, dus ik denk dat dat op bed liggen iets van vroeger was.
Ja ik doe, behalve alles rond de uk, nog zo goed als niets.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:21 schreef livelink het volgende:
Inky, fijn dat je je zo snel al weer goed voelt. 44 uur is echt snel, dat heb ik bij lange na niet gehaald, terwijl het bij mij beide keren ook om een geplande keizersnede ging.
Doe toch maar lekker rustig aan en laat je verwennen door de kraamverpleging en je vriend.
Volgens mij hoef je niet perse ontlasting te hebben, maar wel windjes laten dus darm activiteit hebben zonder klachten. een deel vd darmen heeft namelijk buiten je buik gelegen en de rest is opzij geschoven, dus ze moeten wel zeker weten dat het weer goed zit en het aan heind einde weer uit kanquote:Op donderdag 7 september 2006 22:26 schreef linda856763 het volgende:
Moet je eigenlijk wachten op ontlasting voor je weer naar huis mag? is dat het criterium of zijn er nog meer? Lijkt me zo raar namelijk, want bij een gewone bevalling kan het daarna ook wel 4 dagen duren las ik. maar dat heeft een andere reden misschien Hoe dan ook, kunnen ze dat toch ook wel vanaf thuis in de gaten houden?
Kortom, als (ja ALS) ik een ks zou willen, zou ik ook zo snel mogelijk weer naar huis willen en daar verder verzorgd worden, omdat ik in het zkh met nog 1 of 2 anderen plus hun babies op de kamer geen oog dicht zou kunnen doen. En als ik thuis ben, met hulp van kraamzorg en, is dat voor mij volgens mij veel beter mits geen complicaties natuurlijk
Of heb je daar echt geen barst over te zeggen?
Hier in het Flevoziekenhuis staat er normaal 3 dagen voor. Maar zoals je ziet, als alles goed gaat kan en mag het eerderquote:Op vrijdag 8 september 2006 13:14 schreef dutchie het volgende:
Zo Inky dat heb je dan vlot gedaan! Is het niet standaard dat je 4/5 dagen, ook na een geplande ks, moet blijven? Was bij mij 2 jaar geleden nl. wel. Maar volgens mij veranderen ze het zh-beleid per dag.
Ik had ook knobbels eigenlijk. Was wel normaal en trekt wel weg. Had iets met je weefsels te maken. Als je er verder geen last van hebt is het goed. (ik had een snijdende pijn eraan en had een ontsteking dus wel in de gaten blijven houden!)quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:14 schreef Xanthe het volgende:
Ik heb nu 5 weken na de keizersnede nog steeds een enorme onderhuidse knobbel vlak boven het litteken zitten. (Ongeveer zo groot als een kippen ei). Is dit iets herkenbaars? En trekt dit nog weg?
De vorige keer heb ik hier geen last van gehad.
komt misschien wel omdat je meer bent gaan doen omdat je alleen thuis bent met de kinderen! Ik had het ook als ik meer gedaan had als anders.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:20 schreef Xanthe het volgende:
Hier ook de 1e keer krammetjes en de 2e keer hechtingen.
We zijn nu bijna 5 weken verder en sinds gisteren is mijn man ook weer aan het werk en ben ik dus alleen thuis. Tot die tijd heb ik Isis niet getild (toch een ruime 12 kg) , maar nu moest ik dus wel. En ook heb ik direct die dag gebloed (vanuit de schede) eerst rood en nu bruin en ik vraag me dus af of dit is gekomen door het tillen en er misschien iets geknapt is van binnen of dat dit al een zeer lichte menstruatie zal zijn.... Iemand enig idee?
Duurt nog 2 weken helaas en ik vroeg me dus gewoon af er meer mensen zijn die het hebben of hebben gehad.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:08 schreef Inky05 het volgende:
Als het goed is heb je binnenkort nacontrole bij de gyn, zou het daar ff vragen
Nee die knobbels bedoelde ik niet na het vele doen. ik bedoelde het bloedverlies, dat had ik meer of weer als ik iets meer had gedaan...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:44 schreef Xanthe het volgende:
Nee het komt niet van het meer doen. Ik merkte de knobbel(s) op toen ik thuis was en voorzichtig ben gaan voelen wat er nou zo onwijs zeer deed boven het litteken. Echt heel erg zeer doet het nu niet meer , maar echt een fijn gevoel is het ook niet.
oke! jeetje dat duurt wel lang dan. maar ik heb een tijd geen pijn gehad en nu ineens weer. nou ja echt heel pijn doet het niet maar ik ben me er ineens weer van bewust dat die wond er zit.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:14 schreef nebelung het volgende:
Leentje, ik heb na bijna een jaar nog steeds veel pijn. (erger als ik te druk ben of me te druk maak).
En knobbels had ik ook, die zijn wel wat weggetrokken.
Gevloeid heb ik zeker 2 maanden. Er zit toch een wond in je baarmoeder.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:24 schreef nebelung het volgende:
Nee, niet na laten kijken. In ditzelfde topic (stukje naar boven) schreef ik hierover en hoorde toen van andere dames dat dat litteken na jaren nog zeer doet bij hun.
Nou, ik werd daar plots mee geconfronteerd (want spoed keizersnee) en ik schrok me een hoedje (ook al heb ik er zelf talloze ingebracht zelf. Maar werkelijks NIKS van vernomen!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:54 schreef nikky het volgende:
Hier kan ik wat mee! top. Als je meer hebt hoor ik het graag.
Ik zie eigenlijk alleen tegen die catheter op die ze voor je narcose ruggeprik al inbrengen. ( ik ga niet helemaal onder zeil )
Misschien is het ook wel lekker om het kaartje pas na een dag of wat te versturen Nikky..kan je een beetje bijkomen mocht je je wat slapjes voelen, ipv dat er meteen zo veel bezoek komt. Ik ga zelf de geboortekaartjes ook pas na een dag of 3 versturen denk ik...de mensen die ik meteen wil zien bel ik dan wel.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:37 schreef nikky het volgende:
De catheter zal worden ingebracht na de ruggeprik. Dat scheelt.
Hoe hebben jullie dit eigenlijk gedaan met bezoek en het geboortekaartje? Hebben jullie het geboortekaartje gelijk verstuurd? Of gewacht tot je thuis was? En wel gelijk verstuurd er een briefje in gedaan dat moeder en kind in het ziekenhuis liggen met gegeven? Lieten julliie bezoek naar ziekenhuis komen?
Ik heb dan wel geen keizersnede gehad Nikky, maar als ik het nu over zou kunnen doen zou ik graag een dagje ziekenhuis willen om daar een aantal familieleden op bezoek te kunnen vragen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:37 schreef nikky het volgende:
De catheter zal worden ingebracht na de ruggeprik. Dat scheelt.
Hoe hebben jullie dit eigenlijk gedaan met bezoek en het geboortekaartje? Hebben jullie het geboortekaartje gelijk verstuurd? Of gewacht tot je thuis was? En wel gelijk verstuurd er een briefje in gedaan dat moeder en kind in het ziekenhuis liggen met gegeven? Lieten julliie bezoek naar ziekenhuis komen?
Diclofenac, kan je daar wel tegen Karin? Dat kreeg ik na Freek (ipv paracetamol, ook maar 1 dag trouwens), werd ik net iets minder suf van als van de morfine.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:48 schreef Karin het volgende:
ik zag net wat over paracetamol in Z&G, daar ben ik allergisch voor. Dus ik had of ontzettend veel pijn of ik was high van de extra morfine
Even snel, ik heb wel een sluitlaken gebruikt, de eerste drie dagen. Als je hem kort gebruikt is dat geen enkel probleem, en je hebt minder last van de wond. Met buik en spieren is het hier primaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:55 schreef marlieske het volgende:
Erg informatief de laatste 12 pagina's .... ik heb nu een idee wat me mogelijk te wachten staat.
Kan iemand me nog ervaringen vertellen over het gebruik van een sluitband na de keizersnede?
Hoi Marlieske!quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:15 schreef marlieske het volgende:
En het litteken inderdaad voorbij zien komen, valt me reuze meeDoen ze tegenwoordig toch netjes hoor zo'n rits
![]()
Haak hier nog ff op in, het is al weer n paar maandjes geleden dat ik in het ziekenhuis lag met Isa, ik kan veel zeggen van de verpleging dat dingen niet vlekkeloos verliepen maar ze jaagde te drukke en te veel visite wel weg.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:44 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb wel een keizersnee gehad, en er liep geen moederkloekende zuster rond die langhangers wegstuurde. Dat moest je zelf doen, want voor dat soort zorg had de verpleging in 'mijn' ziekenhuis gewoon geen tijd.
Jeetje, da's wel luxe!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:57 schreef _evenstar_ het volgende:
meeste zkh hebben geloof ik tegenwoordig wel wireless internet.
Ja hoor, jij bent stoer, maar dat wisten we al.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:21 schreef Loedertje het volgende:
Wat maken jullie je toch druk over ondergoed, gewoon geen ondergoed en een tampon naar binnen prakken en klaar ben je.
Ik had de keizersnede verticaal(spoed) en hechtingen met van die krammen i.p.v. een keurige hechting, de streep was het eerste jaar best lelijk maar je ziet er na een zomertje amper meer iets van en m'n *zwangerschapsbuik* was na een maand alweer plat. (kon al m;n maatjes 36 weer zonder moeite aan)
Snap het gesteun en gekreungehalte van deze thread dan ook niet zo maar het kan ook komen dat ik door mijn beleving de situatie wat anders bekeek op dát moment. Ik was al dolblij dat mijn kindje bleef leven en ik hem na 3 maanden heen en weer hobbelen (couveuse-afdeling) mee naar huis mocht nemen .
Nou Nou Leah, stoer niet te guitig met credits hé..... eerder oliedom als ik Loedertje's eerdere reactie in de topic ff omhoog vis.quote:Op maandag 4 september 2006 09:44 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik ben 5 dagen na de KS gewoon gaan verhuizen en heb nergens last van gehad tijdens het tillen en verslepen van meubels en dozen.
Wat heeft het met stoer zijn te makenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:51 schreef Leah het volgende:
[..]
Ja hoor, jij bent stoer, maar dat wisten we al.
Laat de rest van de wereld ook even fijn hun ervaringen kwijt raken, wil je? Je hočft hier niet te lezen hoor
Ik had geen kraamhulp muts.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:15 schreef marlieske het volgende:
En de kraamhulp hielp zeker mee met dozen sjouwen en zei zeker niets.... ja daaaaaaaag geloof je zelf toch niet.
Marianne Hugenholtz was mijn vroedvrouw en zij heeft geen enkel commentaar gegeven op mijn handelen na de keizersnede. Ze was erg betrokken bij het geheel omdat het allemaal (helaas) niet zo is gelopen als ik had verwacht)quote:026/ZG Wij houden uw kindje nog even hier. Bert Bakker
M. Hugenholtz - R. De Leeuw
Het is achteraf ook niet zo slim om te gaan tillen hoorquote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:19 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ben nu bijna drie weken verder en doe eigenlijk zo goed als alles weer behalve mij ver uitrekken en zware dingen tillen want dat doet gewoon nog zeer.
nogmaals, een kraamhulp is totaal overbodig als je kind nog maanden in het ziekenhuis ligt.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:15 schreef marlieske het volgende:
En de kraamhulp hielp zeker mee met dozen sjouwen en zei zeker niets.... ja daaaaaaaag geloof je zelf toch niet.
Ik denk trouwens dat de zorgen om je kindje en de drang om haar/hem te zien de pijn wel stukken minder relevant maakt. Bij ons was het niet zo ernstig, maar ze lag wel aan de monitor en bij het voeden stopte ze soms met ademen. Die angst is inderdaad niets vergeleken met de pijn die je op dat moment hebt.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 09:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is achteraf ook niet zo slim om te gaan tillen hoorJe voelt de wond wel en daarnaast schijnt het voor de genezing inwendig ook niet echt goed te zijn (hoorde ik pas bij een nacontrole, mij hebben ze verder totaal niets verteld bij het verlaten van het ziekenhuis omdat het allemaal nogal raar was gelopen.)
Bij die bewuste nacontroles kwamen er plotseling allerlei dingen en tips met betrekking tot wat je wel en niet had mogen doen .
Precies, je hebt wel wat anders om je druk over te maken. (Je schikt je bij die apnoe's (geen idee of ik het goed schrijf) helemaal rot de eerste keer he?)quote:Op zaterdag 7 juni 2008 09:47 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat de zorgen om je kindje en de drang om haar/hem te zien de pijn wel stukken minder relevant maakt. Bij ons was het niet zo ernstig, maar ze lag wel aan de monitor en bij het voeden stopte ze soms met ademen. Die angst is inderdaad niets vergeleken met de pijn die je op dat moment hebt.
Slotervaart ziekenhuis, onderbezetting personeel en een overvolle kraamafdeling, verwijt hen niets, het was veelste druk.quote:Wel een vreemde en slechte gang van zaken zeg.
Ik heb jullie bevallingsverhalen niet echt gevolgd, is het ergens terug te lezen?quote:Wij hebben trouwens ook geen kraamzorg. Ons kindje ligt in het ziekenhuis en ik heb verder geen hulp nodig want ik kan het meerendeel zelf en voor andere dingen heb ik gelukkig mensen in d ebuurt die me meehelpen.
Ik heb heel paniekerig "Yade YADE!" staan roepen tot de verpleegkundige kwam en haar goed tussen de ribben even duwde waardoor ze ineens weer ging ademen. We hebben het gelukkig nooit meegemaakt dat ze echt weer beademend moest worden. En dan was Yade "slechts" 5 a 6 weken te vroeg. Een babietje dat nog jonger is lijkt me helemaal eng zeg.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 09:57 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Precies, je hebt wel wat anders om je druk over te maken. (Je schikt je bij die apnoe's (geen idee of ik het goed schrijf) helemaal rot de eerste keer he?)
Er ging zo'n keihard alarm af (alsof er luchtalarm was) (in mijn beleving althans) en etegn de tijd dat ik besefte wat er gebeurde stonden er allemaal van die verpleegsters om ons heenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:09 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb heel paniekerig "Yade YADE!" staan roepen tot de verpleegkundige kwam en haar goed tussen de ribben even duwde waardoor ze ineens weer ging ademen. We hebben het gelukkig nooit meegemaakt dat ze echt weer beademend moest worden. En dan was Yade "slechts" 5 a 6 weken te vroeg. Een babietje dat nog jonger is lijkt me helemaal eng zeg.
Zo ging het bij mij en Thomas ook.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:20 schreef marlieske het volgende:
Ik mocht Isa even knuffelen en toen ging ze met de kinderarts mee, nadat ik gehecht was (45minuten) mocht ik meteen naar de verloskamers en mocht Isa bij mij. Hier dus niet naar de recovery.
Tja mijn man zei me dat het zeker 45 minuten was voor mijn gevoel was het maar 10 minuten, tja ik was dan ook nog vol adrenaline van de persweeen wegzuchten en al de hectiek en haast, ik was dus echt de tijd kwijtquote:Op maandag 23 juni 2008 23:22 schreef Webkim het volgende:
[..]
Zo ging het bij mij en Thomas ook.Dat lijkt kort he, als je het zo leest, 45 minuten. Maar wat duurt dat hechten superlang voor je gevoel, als je ZO graag je verse kindje bij je wil hebben...
Ik had na... 4 weken ineens menstruatie achtige pijn en was toen al gestopt met vloeien en hop ineens weer. Ik dacht dat dat een menstruatie was maar geen idee of dat nu echt zo is. Je wordt in principe net zo snel ongesteld als na een gewone bevalling, afhankelijk dus ook van borstvoeding enzo.quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoelang na de keizersnee werden jullie weer ongesteld?
Ik heb nl het idee dat ik nu alweer aan de beurt ben aan het soort buikpijn te merken. Aangezien ik nog niet gestopt ben met vloeien kan ik het daaraan niet aflezen.
Of zou die buikpijn ook gewoon kunnen komen doordat ik ineens weer behoorlijk veel doe in vergelijk met vorige week?
Mijn litteken ziet er trouwens super uit, niet rood of opgezet..het is bijna niet zichtbaar.
Zie je welquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Zo, mijn keizersnee is nu een week geleden en het is me allemaal enorm meegevallen. De keizersnee zelf, de ruggeprik, het herstel en de ervaring op zich ook.
Dinsdag ben hebben ze Dana gehaald en vrijdagmorgen mocht ik weer naar huis
Oh, ik wist niet dat het op volgorde stondquote:Op donderdag 18 december 2008 15:05 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
In deze link staat precies wat de volgorde van alles is bij een keizersnee in het AMC, katheter na de ruggeprik zo te lezen
http://www.amc.uva.nl/index.cfm?pid=142&itemid=92&contentitemid=37&osadcampaign=Patientenfolders
quote:Vijf dagen na bevalling weer aan het werk
PARIJS - Vijf dagen na haar bevalling gaat de Franse minister van Justitie, Rachida Dati, alweer aan het werk. Woensdagochtend verlaat ze de kliniek om de ministerraad bij te wonen. Er staan in totaal vier afspraken in haar agenda.
De hoogzwangere Dati verlaat in december de ministerraad. Foto: AFP Ads door Google
Afgelopen vrijdag beviel Dati van haar eerste kind, een dochtertje genaamd Zohra, door middel van een keizersnede. De 43-jarige politica van Noord-Afrikaanse afkomst heeft altijd al gezegd dat haar zwangerschapsverlof niet langer dan een week zou duren. “Een zwangerschap is geen ziekte.”
Over de identiteit van Zohra’s vader wordt in Frankrijk driftig gespeculeerd, maar Dati heeft zijn naam geheim weten te houden.
Dati heeft tijdens haar ambtstermijn als minister te kampen met vele problemen, en door een gebrek aan openlijke steun van president Sarkozy nemen de geruchten over haar vroegtijdige vertrek toe.
Tijdens de presidentsverkiezingen van 2007 was Dati de woordvoerster van Sarkozy. Ze is de eerste persoon van Noord-Afrikaanse afkomst die zo’n hoge positie in de Franse regering bekleedt.
Tja, ik neem aan dat ze het wel zullen wetenquote:Op woensdag 7 januari 2009 18:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Geen katheter? dat is raar aangezien je na een ruggeprik de controle over je blaas verliest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |