abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24283135
Linkje naar vorige deel Keizersnee-ervaringen

Mijn laatste post bedoeld voor Leah
quote:
Maar als je weer dingen met suiker mag gaan eten is dat zo heerlijk!! ik had het andersom, tijdens zwangerschap mocht ik suiker en gewoon niet Ik heb me tijdens de zwangerschap te goed gedaan aan dingen met suiker en ik ben 2 maten kleiner dan voor de zwangerschap. Dus misschien valt het wel mee met de kilootjes
  donderdag 30 december 2004 @ 14:17:17 #2
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24297612
Martineke, was wel het Sophia, maar niet die jij bedoelt.
Volgens mij was het idd een verhaal over de darmen waarom wij vloeibaar kregen. Was standaard daar volgens mij. En ik heb gewoon een ruggeprik gehad.

Leah, succes! Zwangerschapsuiker jak.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 10:49:47 #3
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24514665
Even een vraag aan de dames die eerder een keizernsnee-operatie hebben ondergaan:
Voor mij is de operatie nu 6 weken geleden en in de boekje staat dat je dan weer dingen mag gaan tillen. Nu heb ik volgende week pas mijn nacontrole, maar zou wel heel graag met Stella in een draagzak naar buiten willen gaan. Is dit nu mogelijk of moet ik daar nog langer op wachten? Wat zijn jullie ervaringen?
Heb helemaal geen last van de wond, maar iedereen in mijn omgeving waarschuwt me en zegt dat ik rustig aan moet doen. Maar op dit moment heb ik alleen maar last van dufheid en dat komt omdat ik nog niet met Stella naar buiten kan. Woon namelijk 1 hoog en heb me er dus aan gehouden om niet de wagen of haar in draagzak naar beneden te gaan. Met mijn vriend erbij ga ik wel gewoon naar buiten en dit gaat goed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 januari 2005 @ 11:10:46 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24514988
Draag je haar binnenshuis wel? Het lijkt me dat je zo langzamerhand wel met haar naar buiten kunt. Je moet het wel een beetje opbouwen, niet gelijk uren door de stad slenteren, maar rustig aan beginnen met een wandelingetje naar het park of zo. Ga niet meteen ook nog eens een tas boodschappen sjouwen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 11:46:45 #5
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24515491
ja hoor, binnenhuis draag haar al een paar weken en dat gaat gewoon goed. Wil ook wel eerst thuis een beetje oefenen met de draagzak en zeker niet te ver weg gaan. Moet je ook altijd weer terug Maar ik ben zo benieuwd hoe andere die een keizersnee hebben gehad dat hebben ervaren.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 13:43:45 #6
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24517106
Hier in het ziekenhuis (meppel) krijg je ook eerst vloeibaar dit ivm het op gang helpen van de darmen. Door de ruggeprik worden je darmen ook lam gelegd zo is dat ons toendertijd verteld. Heb dus 5 dagen niet te eten gehad omdat alles wat ik naar binnen werkte (alleen water) er net zo hard weer uit kwam.

Hier krijg je je kindje vast te houden als je nog op de ok ligt, als erg prettig ervaren

Ben geniet en heb dat zelf als zeer prettig ervaren en het er uit laten halen deed ook niet zeer of zo. Ben vandat met allerlei dingen wel eens gehecht en dit was me goed bevallen.

Spuit elf mijn schoonzus haar eerste was een keizersnee en de tweede een gewonen natuurlijke bevalling dus het is mogelijk
pi_24521761
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 11:46 schreef AnnieBaby het volgende:
ja hoor, binnenhuis draag haar al een paar weken en dat gaat gewoon goed. Wil ook wel eerst thuis een beetje oefenen met de draagzak en zeker niet te ver weg gaan. Moet je ook altijd weer terug Maar ik ben zo benieuwd hoe andere die een keizersnee hebben gehad dat hebben ervaren.
Mijn ervaring met de draagzak:
Ik heb net even naar de foto's gekeken om te zien wanneer ik voor het eerst buiten liep met de draagzak, het was iets meer dan 4 weken na de keizersnee. Ik weet nog dat het thuis allemaal prima ging, maar een half uurtje buiten was me ineens te veel, en toen was ik blij dat ik niet alleen was en mijn vriend het over kon nemen.
Zolang er was is, is er leven.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 22:04:46 #8
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_24522197
ik lees steeds dat iedereen de eerste dagen vloeibaar eten kreeg, maar ikke niet hoor
Om 23. 59 uur is amber geboren en om een uur of 07.00 uur kreeg ik gewoon boterhammen e.d. als ontbijt. En 's middags gewoon warm
Of zou dat zijn omdat ik onder narcose ben geweest?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 12 januari 2005 @ 08:30:20 #9
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24527721
Ik ben met 2 en een halve week voor het eerst met draagzak en baby ( ) naar buiten gegaan. En ook nog echt de stad in! Zweet stond overal daarna, maar vond het wel léuk!!!
Gewoon doen wat je wil!

[ Bericht 15% gewijzigd door Sugar op 12-01-2005 08:55:11 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:15:20 #10
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24528933
Ik ga zo naar buiten toe (het is zulk mooi weer), maar dan wel met de kinderwagen.
De draagzak ga ik dit weekend gebruiken, maar dan inderdaad met mijn vriend erbij. Moet het dan niet gaan, dan kan hij het overnemen.
Met de wagen heb ik al zo vaak gelopen, dat moet lukken. Moet ik 'm alleen nog naar beneden tillen...
  woensdag 12 januari 2005 @ 12:40:39 #11
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24530728
Ben daarnet naar buiten geweest en het was super. Stella heeft de hele weg liggen slapen en ik heb heel veel kleertjes voor haar gekocht bij de Hema.
Was wel goed dat je me had gewaarschuwd voor het zweten, Sugar! Want het gutste werkelijk van me af. Maar ik vind het zo leuk. Iedereen is ook zo vriendelijk als je met zo'n wagen loopt!
  woensdag 12 januari 2005 @ 13:03:28 #12
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24531023
Ik had vaak dat ik toch al snel te ver ging, en dan moest ik nog terug....
En dat zweten, ik weet niet of dat aan de KS ligt, of gewoon aan het ontzwangeren, ik herken het wel!
Ik ga de info over het eten eens grondig doorspreken met de gyn
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 12 januari 2005 @ 14:52:36 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24532192
Ja Leah, doe dat eens en leg het ons dan vervolgens ons goed uit.
  woensdag 12 januari 2005 @ 19:13:03 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24535710
IK denk dat het gewoon aan het ziekenhuis ligt, Dutch .
En in mijn geval aan de "ik-doe-ook-belangrijk-werk-hoor" voedingsassistente .

Een verpleegkundige kreeg op dag 3 medelijden met me, en toen kreeg ik 2 beschuiten en een kopje bouillon. Joechei.
  donderdag 13 januari 2005 @ 09:46:59 #15
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24542465
Echt waar?
Wij zaten trouwens op dag 3 alweer te bunkeren hoor.
Dag van bevalling: soep, yoghurt, vla of vlaflip en heeeeeel veel ranja.
Dag erna: soep, brinta, nog meer toetjes en nog steeds heeeeeel veel ranja. Dacht ik hoor, ik weet het allemaal niet zo goed meer.
Dag 3: de heeeeeeele menukaart.
pi_24542543
Ik zweet me ook de tandjes hoor en ook geen KS gehad.
  donderdag 13 januari 2005 @ 09:55:54 #17
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24542587
Volgens mij hoort dat inderdaad gewoon bij ontzwangeren, dat hadden ze in het ziekenhuis gezegd. Maar ik was blij dat Sugar het nog even zei, anders had ik vast gedacht wat me nou weer overkwam. Duurt het dan echt 9 maanden nog, dat zweten? Toch hoop ik de volgende keer wel iets meer ontspannen te gaan wandelen.
  donderdag 13 januari 2005 @ 09:56:48 #18
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24542600
Nee, joh. Ik zweet allang niet meer zo! Dat was echt de eerste 6 weken, denk ik. Zoiets!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 13 januari 2005 @ 10:16:10 #19
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24542849
Bij mij toch wel wat langer, een maand of 3, als ik het me goed herinner...
Overigens heb ik het nu ook constant bloedheet, Hub waait zowat de slaapkamer uit 's nachts omdat van mij alle ramen open moeten
pi_24543293
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 13:43 schreef Rottdog het volgende:
Hier in het ziekenhuis (meppel) krijg je ook eerst vloeibaar dit ivm het op gang helpen van de darmen. Door de ruggeprik worden je darmen ook lam gelegd zo is dat ons toendertijd verteld.
Is dat zo? Bij Lara ben ik bevallen met ruggeprik, die er om half 11 ofzo inging en om 17 uur pas er weer uit. Dat is dus 6,5 uur. Maar mij is daar niets over gezegd, en ik mocht ook gewoon eten. Tijdens en na de ruggeprik. Ik weet wel dat er verschil is tussen beide ruggeprikken maar ook in de bij / nawerkingen?
Screw them.
We're going home.
  donderdag 24 februari 2005 @ 20:51:39 #21
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25238652
*schop*
Mijn tweede ks is nu een week of 5 geleden, en ik heb ineens weer behoorlijk last van mijn buik en het litteken trekt. Nou kan het heel goed zijn dat ik wat teveel doe, ik ontkom er soms niet aan om Freek te tillen, al beperk ik dat zoveel mogelijk. Maar hij moet wel in en uit de auto, en de baby kan ik natuurlijk ook niet thuislaten, dus loop ik ook nog te slepen met de maxicosi.

Herkenbaar voor iemand?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 februari 2005 @ 20:58:16 #22
13151 crew  Rewimo
pi_25238790
Kun je Freek nog niet zelf in zijn autostoeltje laten klimmen, Leah? Zodra dat hier lukte ben ik gestopt met tillen, met een 'kontje' kwam hij op een gegeven moment zelf wel in zijn stoel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 24 februari 2005 @ 20:59:09 #23
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25238804
nee niet herkenbaar voor mij maar ik heb dan ook geen ander kindje hier heeft vriendlief bijna alles getild de eerste 6 weken, ik maar af en toe eens om te oefenen zeg maar bij mij is de ks nu 7 weken geleden, en ik voel niks meer sinds 3 weken
  donderdag 24 februari 2005 @ 21:17:19 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25239135
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:58 schreef Rewimo het volgende:
Kun je Freek nog niet zelf in zijn autostoeltje laten klimmen, Leah? Zodra dat hier lukte ben ik gestopt met tillen, met een 'kontje' kwam hij op een gegeven moment zelf wel in zijn stoel.
Freek is twee , en zijn standaard antwoord is "nee", of "wil niet". Dus niet zelf in de auto, niet zelf de trap op om naar bed te gaan, niet zelf aan tafel gaan zitten... Hij heeft dondersgoed door dat ik dat tillen probeer te vermijden.
  Jubileum moderator donderdag 24 februari 2005 @ 21:26:10 #25
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25239318
Ik vind het heel herkenbaar Leah. Ik had wel hulp voor het tillen van Eva maar toch... Even knuffelen als ze gevallen is, of snel ergens vanaf tillen omdat ze gevaarlijk boven op de eettafel zit en voor je het weet zit je 's avonds weer met een gevoel alsof er iemand keihard in je buik heeft geschopt.
Het duurde bij mij ook best een tijd voordat dat over was. Zelfs een maand of 2-3 erna had ik bij sommige bewegingen nog het gevoel of de hechtingen eruit zouden schieten.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 24 februari 2005 @ 21:31:54 #26
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_25239412
Ook herkenbaar, Leah. Ik merkte het direct als ik wat teveel had gedaan en dat doe je ongemerkt zo snel met een ouder kind erbij. Maar ik heb niet het idee dat het echt heel veel kwaad heeft gedaan. Het was meer een duidelijke waarschuwing dat ik wat te veel deed en meestal nam ik daarna ook wel weer gas terug.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 24 februari 2005 @ 21:39:06 #27
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25239535
Oh gelukkig! Ik probeer nu ook wel weer wat gas terug te nemen, maar ben blij dat jullie het herkennen, en dat ik er idd niet teveel schade van oploop.
Hub neemt morgen vrij, ik hou me maar weer even koest .
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 februari 2005 @ 21:47:20 #28
13151 crew  Rewimo
pi_25239666
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 21:17 schreef Leah het volgende:
Freek is twee , en zijn standaard antwoord is "nee", of "wil niet". Dus niet zelf in de auto, niet zelf de trap op om naar bed te gaan, niet zelf aan tafel gaan zitten... Hij heeft dondersgoed door dat ik dat tillen probeer te vermijden.
Al geprobeerd met: jij kunt vast niet zelf in je stoeltje klimmen, daar ben je zeker nog te klein voor?
  donderdag 24 februari 2005 @ 21:53:29 #29
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25239792
Ja hoor, dat beaamt ie ook vrolijk... 'ikke baby Freek, hč?'
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 februari 2005 @ 21:56:55 #30
13151 crew  Rewimo
pi_25239868
Fijn hč, kinderen
  donderdag 24 februari 2005 @ 22:06:20 #31
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25240053
Heerlijk
Even zonder gekheid, ik heb ze niet bepaald kado gekregen, maar jee, wat voel ik me rijk! Ook met dwarse peuterpuber
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 februari 2005 @ 22:17:05 #32
13151 crew  Rewimo
pi_25240268
't Is het mooiste wat je kan overkomen

ben nog steeds erg nieuwsgierig naar 'merk' en naam van babylief... Ik weet waarom je het niet vertelt, maar toch
pi_26987988
Mijn keizersnee is nu bijna 3 weken geleden. Het was een onverwachte keizersnee, de ontsluiting vorderde niet en na 16 uur pittige weeen werd besloten dat het genoeg was zo. Voor mij kwam de beslissing als een opluchting: geen pijn meer. De beslissing werd om kwart voor 1 's nachts genomen en om half 2 mocht ik eindelijk naar de OK. Ze hadden me wee opwekkers gegeven en daarna wee remmers, maar die hielpen helaas niet, zodat ik nog 3 kwartier hevige weeen op moest vangen waarvan ik wist dat die niet meer nodig waren.
De ruggenprik was echt een verlossing voor mij op dat moment, en ik werd er ook een beetje high van. Ik had direct de hoogste praatjes. De prik zelf deed geen pijn. Eerst prikte de anaesthesist met zijn nagel waar de prik moest komen, dat deed eigenlijk nog het meeste pijn. Allebei mijn armen lagen vast, 1 arm met de bloeddruk meter, de andere arm met iets anders, maar wat dat was, dat ben ik vergeten (ook al heb ik het wel gevraagd toen). Op het moment dat ze de eerste snee zette, mocht mijn man gelukkig binnenkomen. Toen onze zoon bij me gelegd werd, hebben ze ook 1 arm van mij losgemaakt, zodat ik hem nog even aan kon raken.
Van te voren hadden we al besloten dat mocht het tot een keizersnee komen (ons kindje lag tot 38 werken in een stuit en is in die week gedraaid, maar als dat niet zou lukken, dan zou het ziekenhuis licht aansturen op een keizersnee) dat mijn man dan mee zou gaan met de kleine. Ik vond het niet erg om alleen te liggen. Mijn man is met onze zoon terug naar de verloskamer gegaan, en met mij zijn ze nog bijna een uur bezig geweest om me dicht te maken. Ik vond het wel gezellig eigenlijk, zo kon ik mooi vragen waar al die piepjes en slangetjes voor waren. Daarna werd ik direct naar de verloskamer gebracht. Onze zoon lag in de couveuse, helemaal naakt, op een luier na. Hij werd direct uit de couveuse gehaald en bij mij neergelegd. Wat was ik blij, zo kon ik hem helemaal bewonderen.
Op het moment dat de gyneacoloog onze kleine man eruit haalde, zei hij: het is een flinke jongen, en als ik het hoofdje zo zie, dan betwijfel ik of hij vaginaal geboren had kunnen worden, ook al had je volledige ontsluiting gehad. Op dat moment was het ook echt goed voor mij, ik had niet het idee dat ik gefaald had, ook omdat de gyneacoloog bleef zeggen: vergeet niet, we hebben geen andere keus, je hebt gedaan wat je kon.

Nu gaat de borstvoeding niet zo goed, en nu merk ik wel dat ik het emotioneel moeilijk heb met de keizersnede. Omdat, nu de BV niet goed gaat, ik het idee heb dat mijn lichaam nu voor de 2e keer faalt.

De keizersnede zelf had ik geen problemen mee, op dat moment had ik er echt vrede mee. Maar nu merk ik dat ik het er moeilijker mee heb, toch zoiets van: waarom heeft mijn lichaam niet gedaan wat het moest doen?

Van de wond zelf heb ik helemaal geen last gehad, wel van mijn rug. Dat gaat wel weer elke dag een stukje beter. Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Na 1 dag hebben ze de katheter (?) en het infuus eruit gehaald en mocht ik zelf douchen. Ze hebben me naar huis gestuurd voordat ik ontlasting heb gehad, dit schijnt niet de normale procedure te zijn, maar ik vond het allang best natuurlijk.

Ik vergeet weleens dat ik toch een zware buikoperatie heb gehad. Dan loop ik toch te sjouwen met wasmanden en dergelijke. De dag daarop moet ik daarvoor wel boeten, en kan ik weer een stuk minder. Al met al is de keizersnede me meegevallen. Ik dacht altijd dat ik bang zou zijn voor operaties, maar het is me echt meegevallen. Ik zou zelf niet kiezen voor een keizersnee, want de nadelen zijn toch wel groot. Zoals het feit dat ik onze zoon pas na een week in bad heb kunnen doen.

Goed, dit was mijn verhaal. Langer dan ik gepland had. Kortom: het is me meegevallen, maar emotioneel toch wel een klap geweest.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:57:37 #34
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_26989035
Nu ik dit topic zie, schiet me opeens weer te binnen wat ik al een tijdje hier wilde gaan vragen.

Leah, jij had het erover dat je een 2e geplande keizersnede kreeg, omdat ze het litteken niet vertrouwden. Hoe kom je daarachter? Voel je dat? En kan je er al achter komen voordat je zwanger bent, of merkte je het pas tijdens de 2e zwangerschap? Kortom, ik wil er alles over weten!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 21:05:03 #35
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26989247
Ik heb twee miskramen gehad, en daardoor kwamen ze er bij een echo achter dat het litteken er erg raar uitzag. Ik heb daar niets van gevoeld, niet voor, en niet tijdens de zwangerschap. Het litteken zag er van de buitenkant ook keurig uit trouwens, je moest echt twee keer kijken om uberhaupt te zien dat er een litteken zat .

Omdat de bevalling vroeger begon als in de planning stond, heb ik dus wel weeen gehad (niet veel) en is besloten de baby meteen te halen ivm de druk op het litteken . In de OK bleek dat het al aan het scheuren was .

Het schijnt eigenlijk vrijwel nooit voor te komen, maar als je het litteken niet vertrouwd zou ik het zeker even aangeven.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 21:07:46 #36
37150 livelink
pi_26989322
Knofje, mooi verhaal. Toch nog maar even rustig aan doen, hoor. Het is nog maar 3 weken geleden per slot van rekening. Wat gek dat jij al naar huis mocht voordat je darmen weer op gang waren. Ik weet nog goed dat ik na mijn eerste keizersnede bijna een hele fles laxeermiddel heb gedronken, omdat die ontlasting maar niet kwam en ik zo graag naar huis wilde.

LadyS, ik heb geen antwoord op je vragen. Bij mij wilden ze alleen niet meer proberen om Job nog te draaien vanwege het litteken van de keizersnede. Dan zou het draaien een risico kunnen betekenen.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 21:13:25 #37
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_26989489
Leah, Livelink, bedankt
Ik voel het litteken dus nog wel. Niet van buiten (ziet er ook mooi uit) Maar wel van binnen zeg maar. Van de week had ik behoorlijk last van mijn darmen, en ik zou toch zweren dat ik het behoorlijk op de plek van het litteken voelde. Misschien is het niks, maar toch. Ook voel ik hem soms "out of the blue" En vaak op dezelfde plek. Dus vandaar dat ik besloten heb om het allemaal meteen te laten checken. Want 10 keer liever een geplande keizersnede dan dat ik weer onder narcose moet En daarom was ik ook nieuwsgierig naar je verhaal
pi_26989832
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 21:07 schreef livelink het volgende:
Wat gek dat jij al naar huis mocht voordat je darmen weer op gang waren. Ik weet nog goed dat ik na mijn eerste keizersnede bijna een hele fles laxeermiddel heb gedronken, omdat die ontlasting maar niet kwam en ik zo graag naar huis wilde.
Livelink, het is inderdaad niet de normale procedure, normaal mag je pas na 5 dagen naar huis. Bij mij was de ruggenprik er op de dag van de operatie al uitgevallen, waardoor ze gelijk de katheter en het infuus eruit hebben getrokken. Daardoor liep ik dus 1 dag voor op de rest. Verder was het ziekenhuis in de veronderstelling dat als ik toen naar huis ging, ik nog 3 dagen kraamhulp zou krijgen. Zou ik later naar huis gaan, dan was dat nog maar 1 dag. Dit klopte achteraf ook niet, ik heb gelukkig gewoon nog 5 dagen kraamhulp gehad, zodat het totaal op 8 dagen kwam. Waarom ik naar huis mocht voordat ik ontlasting had gehad, weet ik ook niet. Toendertijd wist ik ook niet eens dat je normaal pas naar huis mag als je naar de wc bent geweest. Maar nogmaals: ik vond het toen allang best natuurlijk!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 21:41:42 #39
37150 livelink
pi_26990074
Nou, ik kan me voorstellen dat je het allang best vond. In het ziekenhuis liggen is ook niet alles. Ik was ook heel blij toen ik thuis was.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 21:42:53 #40
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26990099
LadyS, ik zou het dan zeker even na laten kijken. Overigens kan dat pas als je zwanger bent, want het is eigenlijk pas goed te zien als je baarmoeder "gevuld" is zeg maar.
Het zooitje was bij mij trouwens zo verkleefd dat ze het niet verstandig vonden om nog een keer zwanger te worden (niet dat ik dat van plan was ).
  vrijdag 13 mei 2005 @ 21:47:42 #41
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26990218
Ik vond het bij Freek al een crime in het ziekenhuis, maar bij de tweede nog 10 keer erger... Blijkbaar was er eea aan de hand in het team ofzo, maar niemand had tijd, en alle dames verpleegkundigen hadden haast en/of een humeur om op te schieten. Ik ben op dag 4 naar huis gegaan. De gyn had het liever niet omdat ik in het zh beter kon uitrusten .
Ik vond dat ik in mijn eigen bedje, met kraamhulp toch echt een stuk beter af was...
pi_26991116
Gelukkig waren de meeste verpleegsters heel lief, met uitzondering van 1 draak van de nachtdienst. Maar alleen het feit dat mijn man elke keer alleen naar huis moest, was voor mij genoeg reden om weer in tranen uit te barsten. Ik vond het heerlijk om weer naast hem te kunnen liggen toen ik eenmaal thuis was. Daar had ik toch de meeste moeite mee, dat je 's nachts zo heel alleen met je kindje was. Ik miste mijn man verschrikkelijk en wilde niet eens nadenken over hoe hij zich gevoeld moest hebben. Hadden jullie dat ook?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 22:33:59 #43
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26991327
Ja!
Is ook niet zo gek, je hebt net samen 1 van de meest ingrijpende momenten in een mensenleven meegemaakt. Daar wilde ik over napraten, en dat lukt niet zo best tussen de verpleging en kraamvisite .
pi_26991381
waar ik ook geen moment bij heb stielgestaan, is hoe het voor hem geweest moet zijn, dat wachten tot ik ook weer op de verloskamer kwam. Hij heeft ruim een uur moeten wachten, en tegen de tijd dat ik eraan kwam, had hij al de ergste dingen in zijn hoofd gehaald. Heel stom van mij dat ik daar geen moment bij stil heb gestaan. Wat was het heerlijk dat we thuis alles nog eens door konden nemen.
pi_40072810
*schopje*

Ik heb dit topic met veel interesse gelezen.

Het is nu bijna 8 maanden geleden, maar ik heb soms nog zoveel pijn in het littekengebied. Alsof het gisteren gebeurd is lijkt het wel. Niet eens altijd als ik erg druk ben geweest, maar ook gewoon soms 'zomaar'. Is dat herkenbaar voor anderen?

En dan heb ik nog wat anders.. ik schaam me bijna om er over te beginnen

Ik heb nog steeds heel veel moeite met het feit dat het een (spoed)keizersnee geworden is (of is het misschien juist het feit dat het spoed was dat me parten speelt?). Na bijna 8 maanden kan ik er soms nog zomaar over janken.

Destijds heb ik er niet direct bij stil gestaan (ik was allang blij dat ze er goed en wel uit was, het leek allemaal maar kantje boord), maar het feit dat ik voor mijn gevoel de bevalling niet echt heb afgemaakt (ik had prima weeën, ik zat er helemaal in), het feit dat ik haar niet gewoon op mijn buik kon nemen na de geboorte, en wat ik hier ook lees: die rotweek in het ziekenhuis, haar niet zelf uit de wieg kunnen tillen als ze huilde, wachten op de verpleegkundige tot ze me kon helpen met aanleggen (en wel na 3 uur pas en geen seconde eerder) . Maar ook de plotsheid ervan, er was niets wat er op wees dat het wel eens met een ks zou kunnen aflopen.

Ik heb soms het bevreemdende gevoel dat ik niet eens bevallen ben of zo, dat ze net als mr. bean ter aarde is gestort.

Een gesprek na 6 weken leverde me destijds niets op, toen is het langzaam wat weggeebt en nu komt het weer in alle hevigheid naar boven.

Eigenlijk een luxeprobleem, want ik heb toch een mooi en gezond kind En dan stop ik het maar weer weg.
Variety is the spice of life
pi_40073214
Dat is helemaal niet gek hoor nebelung. Zelfs met een geplande ks heb ik nog moeite, dus kan me een klein beetje indenken hoe het dan voelt als je goede weeen had en ineens toch die ks.
Je moet het niet zien als falen, maar als de natuur een handje hel;pen, want uit zich zelf ging het dus niet helemaal goed. En weg stoppen moet je niet doen, want ooit krijg je het dan alsnog op je brood. Juist erover praten is heel belangrijk, misschien is het fijner om met mensen te praten die ook een spoed ks gehad hebben.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 16:49:44 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40079151
Nebelung ook ik herken het wel dat faal gevoel.
Bij mij was het niet spoed spoed maar toch geplande spoed , en achteraf maar goed anders was het toch spoed spoed geworden.
heel veel malken spoed maar allez
Ik heb wel wee-en gehad en mijn vliezen zijn uit zichzelf gebroken 3 minuten voor de zkh rit
dat heeft mij een beetje het natuurlijke gevoel gegeven.
Maar het is gewoon kloten dat je je meisje 1 m inuut ziet en je niets kunt doen als maar wachten en wachten.
Ik heb vanaf dag 2 de kleine wel zelf gepakt, eigenwijs en had het geluk dat ik haar dus echt 24/7 bij me had.
Het beste helpt praten en je gevoel uiten en als je huilt is dat ook een manier van.

En over dat stekende gevoel, voelt het alsof je litteken scheurt? zo ja dan herken ik het gevoel heb ik wekelijks, bijna dagelijks, alsof je door de grond zakt van de pijn voor een seconde of 5 ..
Wat het is weet ik niet..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_40083839
Bedankt voor jullie reacties !

evenstar, het is een ja.. scheurende pijn, dat dekt de lading wel. Of alsof er een mes insteekt.

Ik las hier of in het vorige deel iemand (weet niet meer wie) die zei dat de eerste laag horizontaal werd gesneden en de andere lagen verticaal en dat dat voor haar veel pijn verklaarde. Dat verklaart voor mij ook een hoop!

Ik heb niet zoveel vriendinnen met wie ik dit bespreken kan, die dit ook snappen. Ik zit in een leeftijdsgroep (40) waarin al mijn vriendinnen of geen kinderen hebben of al jaren terug (10 tot 20 jaar geleden) een kind hebben gekregen en dan ook allemaal op de natuurlijke manier.

Ik heb ook nog nooit mijn bevallingsverhaal opgeschreven, misschien zou ik dat eens moeten doen, ik weet niet?

Ik geloof dat ik dat niet op mijn borst krijgen nog wel 1 van de verdrietigste dingen vind. Wel 24 uur weeën gehad, alles zelf gedaan en toch zo'n gevoel van ... ja falen is wellicht niet het beste woord (ik ben toch wel trots op mezelf hoe ik het eerste lange stuk heb gedaan) .. 'het niet zelf af kunnen maken' is wellicht beter.

Ik heb dit en voorgaand topic uitgebreid gelezen en herken erg veel. Dat geeft de burger weer moed!
  zondag 23 juli 2006 @ 22:24:52 #49
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40115535
Weet je, je leeft heel erg toe naar dat moment waarop je je kind op je borst krijgt, dat had ik tenminste wel in de zwangerschap van Freek. Ik stelde me dan ook zo voor dat mijn moeder binnenkwam en dat ik (moe maar voldaan ) mijn kind op mijn arm had om aan haar te laten zien.

In plaats daar van lag mijn kind doodziek in de couveuse, en ik doodziek op een andere afdeling.

Ik heb ook echt de eerste KS pas verwerkt met de tweede KS. En nog, als ik mensen spreek die moeite hebben met het feit dat ze een KS gehad hebben kan ik het me weer zo goed voorstellen...

Inmiddels ben ik wel zover dat ik er vrede mee heb, mijn beide kinderen hadden een natuurlijke geboorte niet overleefd, dus ik ben blij dat het zo gegaan is, achteraf.
Maar ik kan nog best een beetje verdriet hebben dat ik tot twee keer toe kennis heb moeten maken met mijn kind terwijl het in een couveuse lag, en al veel mensen ze vast gehouden hadden, terwijl ik er niet bij was.

Wat wel weer heeeel gaaf was, toen Freek geboren werd, haalde de OK ass die erbij was haar wijsvinger over zijn been, en wreef mij dat huidsmeer onder mijn neus. "Zo weet je precies hoe je kindje ruikt" zei ze, "Het lekkerste luchtje ter wereld".
Achteraf denk ik dat ze ws zelf nog niet te lang daarvoor bevallen was, want wie denkt daar nou aan?
En littekenpijn, zoals je hebt gelezen had ik er ook lang last van (en ik ken meerdere KS moeders die daar last van hebben), en nog, na 1,5 jaar trekt het litteken als ik ongesteld moet worden.
  maandag 24 juli 2006 @ 09:28:58 #50
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40124994
Weet je Nebelung, wij hebben er echt naartoe kunnen leven. Het was vanaf week 26 al duidelijk dat Léon in een stuit lag. (is serieus waar, gedraaid in het vliegtuig op weg naar Tenerife )
Dus vanaf toen ben ik me in gaan lezen en verdiepen. Onze ks was dus geplanned en dus heel anders dan jouw ervaring. Hierdoor konden we aan het idee wennen en kan ik me echt voorbereiden op het feit dat ik mijn kindje niet direct vast kan houden, maar maar eventjes te zien kreeg. Dan voel je je heel anders. (niet dat ik daardoor minder ongeduldig was, maar ik had me erin berust)

Het feit dat jij het gevoel hebt dat je iets mist, had ik dus gelukkig niet. Maar ik wil je dit nog wel even meegeven: Je hebt je kindje 9 maanden lang verzorgd in je buik en de bevalling is 'slechts' een onderdeel van jullie leven samen. Dus laat dat je niet teveel in de weg zitten. Hoe het kindje eruit komt maakt niet uit, het blijft een verdomde mooie prestatie. Daar mag je echt trots op zijn.
pi_40128139
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:24 schreef Leah het volgende:
Wat wel weer heeeel gaaf was, toen Freek geboren werd, haalde de OK ass die erbij was haar wijsvinger over zijn been, en wreef mij dat huidsmeer onder mijn neus. "Zo weet je precies hoe je kindje ruikt" zei ze, "Het lekkerste luchtje ter wereld".
Achteraf denk ik dat ze ws zelf nog niet te lang daarvoor bevallen was, want wie denkt daar nou aan?
Oh wat lief
Gelukkig had ik mijn dochter dan wel bij me en die geur ja, heerlijk. Dat weet ik nog wel goed. Ik heb soms het idee dat ik dingen vergeten ben van die eerste week en dat vind ik zo erg. Of is dat normaal eigenlijk, dat je dingen vergeet weer?
quote:
En littekenpijn, zoals je hebt gelezen had ik er ook lang last van (en ik ken meerdere KS moeders die daar last van hebben), en nog, na 1,5 jaar trekt het litteken als ik ongesteld moet worden.
Ik ben nog niet ongesteld geweest en daar kijk ik ook niet naar uit of zo hoor . Maar zo lang joh!? Lange weg te gaan dan.
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:28 schreef dutchie het volgende:

Het feit dat jij het gevoel hebt dat je iets mist, had ik dus gelukkig niet. Maar ik wil je dit nog wel even meegeven: Je hebt je kindje 9 maanden lang verzorgd in je buik en de bevalling is 'slechts' een onderdeel van jullie leven samen. Dus laat dat je niet teveel in de weg zitten. Hoe het kindje eruit komt maakt niet uit, het blijft een verdomde mooie prestatie. Daar mag je echt trots op zijn.
Zo had ik het eigenlijk nog nooit bekeken. Je hebt gelijk! Even laten doordringen dit.

Bedankt dames!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 juli 2006 @ 11:48:59 #52
13151 crew  Rewimo
pi_40128257
Ik ben ook dingen kwijt hoor, van die avond en nacht. Ik heb er met Frank veel over gepraat want ik vond dat ook erg vervelend. Ik ben niet onder narcose geweest, maar viel tijdens de bevalling steeds even in slaap/weg. Ik heb wel dingen opgevangen - ergens ver weg - maar een hoop is toch echt 'verdwenen'. Juist toen eindelijk de ruggeprik erin zat en die vreselijke rugweeën weg waren kwam ik weer een beetje bij mijn positieven.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:51:08 #53
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40128318
Ik ben van de tweede heel relaxt bevallen eigenlijk, maar ook daar ben ik dingen van kwijt. Volgens mij heb je dat met een gewone bevalling ook hoor .
pi_40128357
Van de bevalling zelf ben ik niks kwijt, meer van de week daarna in het ziekenhuis. Ik heb prachtige foto's van mij en mijn dochter daar waar ik erg ontroerd door raak, maar ik kan me er niets van herinneren.

Heb wel veel gepraat met mijn man, om alles in te vullen en maar herhalen he en vragen stellen constant.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:54:41 #55
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40128409
Ik doel ook op de week erna hoor , stond er wat onduidelijk, zie ik. En onderschat de pijnstillers niet je krijgt, ik werd daar behoorlijk zweverig van.
pi_40128732
Ah ja morfine
pi_40129270
Ja, iig zijn er ook dingen die ik niet goed meer weet van mijn bevalling en die was verder wel heel prettig ( relatief dan ).
  maandag 24 juli 2006 @ 13:13:29 #58
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_40130904
Goh Leah, wat herken ik veel in jouw 2 bevallingen.
Ook hier pas de 1e spoed-KS verwerkt (lang na) de 2e toch nog spoed-KS. Ik kan we werkelijk elk detail nog herinneren van beide keren. Das welk makkelijk bij het 'herbeleven' ervan.

Het heeft mij heel veel moeite gekost om het allemaal een beetje op een rijtje te zetten voor mijzelf en kan nu toch wel zeggen dat ik er aardig ben. Het is inderdaad zo, als ik in een andere tijd of op een ander plekje op deze aarde geleefd had waren mijn beide kinders en simpelweg niet geweest. Sterker nog; ik had de 1e bevalling waarschijnlijk niet overleefd. Ik heb ook niet het gevoel dat ik het 'niet zelf gedaan' heb. Dat was nog wel de meest gehoorde reactie toen ik voor de 2e keer zwanger was: Ik hoop dat je het deze keer 'zelf kunt doen'. Ehm...volgens mij heb IK de ruggeprik gehad, volgens mij ben IK opengesneden en heb IK van de operatie moeten herstellen. Hoezo niet zelf doen?? Er heerst hier in dit land zo'n gevoel van falen rondom een KS terwijl dat volgens mij helemaal niet nodig is. Er is nog nooit voor de lol een KS uitgevoerd, toch? Dat ik bij Kady ongeveer 3 weken heb moeten smeken om een KS zegt genoeg. (en dan nog had ik 'm niet gehad, het is dat ze dwars lag en ik een infectie opliep nadat ik 3 weken met gebroken vliezen in het ziekenhuis lag).

En de kraamtijd is inderdaad heel anders dan dat je vaginaal bevalt (denk ik). En misschien wel heel anders dan dat je je had voorgesteld. Maar op het moment dat ik daar bij Glenn verdrietig om werd (bij Kady is dat een ander verhaal) bedacht ik me snel dat zonder KS dat lekkere beertje er niet meer geweest zou zijn en deed pappa 'm voor het eerst in bad terwijl ik uit de rolstoel foto's maakte. Ik moet er wel bij vermelden dat ik beide keren super verplegend personeel heb gehad in het ziekenhuis en bij Glenn nog een geweldige kraamzuster Janneke

Misschien een wat warrig verhaal, maar waar het op neerkomt is: zie het aub niet als falen, maar als een mogelijkheid om je kindje op deze wereld te zetten. Je krijgt niet zomaar een KS!
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  maandag 24 juli 2006 @ 13:21:28 #59
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40131234
EW, ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. Ookal was die van mij geplanned.
Vooral toen het besluit genomen was dat het een ks zou worden, kon ik me vreselijk storen aan vrouwen die zeiden: "O luxe hoor."
....Ja... echt een genot om je buik helemaal open te laten halen.

En ook ik had een superverpleegster: Anja. Was een grote steun ook voor het mannetje. Ik vond die tijd in het zh prettiger dan deze keer na een gewone bevalling. Had ieder dagdeel een andere verpleegkundige. Ben er toch 4 dagen geweest uiteindelijk, tel maar uit. Je krijgt veel minder een band zo.
  maandag 24 juli 2006 @ 14:00:25 #60
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40132609
Wat erg Dutchie, zo'n opmerking. Ik heb werkelijk waar bewondering voor jullie KS-moeders...het lijkt me echt heel zwaar, zo'n operatie! Mijn moeder is een tijdje terug geopereerd, zij heeft 8 bevallingen doorgemaakt (ik ben de jongste van 8 ) en zei dat ze dit een stuk erger vond dan een bevalling. Kun je nagaan!
pi_40920807
Even zeuren weer. Ik heb zo'n pijn in het litteken-gebied, alsof mijn buik wordt opengescheurd. Weten jullie iets (behalve paracetamol) wat ik er aan kan doen?

kan wel janken
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 augustus 2006 @ 23:13:51 #62
13151 crew  Rewimo
pi_40920845
Helpt masseren misschien? Met een beetje crčme of zo? Sterkte!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:15:14 #63
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40920890
Smeren! Iedere ochtend en avond, maakt niet uit waarmee (bodylotion ofzo), door het smeren hou je het bindweefsel soepel, want dat is geneigd om wat te gaan littekenen, Dat is ook waarschijnlijk waar je nu last van hebt.
pi_40921759
Zal dat eens proberen, bedankt.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:44:56 #65
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40921836
Kan ook zijn dat je ongesteld wordt, je meisje is alweer een maand of 8 toch?
pi_40921967
9 alweer. Lijkt er niet op, volgens mij niet. Deze pijn heb ik wel vaker. Net als toen het net gebeurd is. Wel zie ik een correlatie met pijn in dat gebied en druk en moe zijn.

Welk bindweefsel bedoel je eigenlijk? Waar wat hoe?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:54:57 #67
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40922176
Het bindweefsel dat onder je litteken zit. Dus onder de huid, zeg maar. dat gaat vaak wat "klonteren" in het helingsproces, vandaar dat massage nog weleens wil helpen. Ze hebben mij toen in het ziekenhuis al geadviseerd om dat dagelijks te doen (en heb ik ook braaf gedaan, toen ik eenmaal weer iets kon verdragen aan mijn buik).
Ik heb ook te pas en te onpas nog pijn aan het litteken gehad. Vervelend hč? Vooral als het al wat langer geleden is, dan denk je daar eigenlijk niet meer zo aan.
Nog steeds trekt bij mij het litteken als ik ongesteld moet worden, maar dat is wat anders als echt pijn.
pi_40922268
Ik ga dat ook maar braaf doen dan
pi_40922432
biodermal heeft een speciale littekencreme. Ik dacht dat Weleda ook iets heeft maar hun site werkt niet onder mijn linuxversietje.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:04:10 #70
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40922475
Smeer ze! En gebruik dat vooral als een reden om een superdeluxe lekkere bodylotion te kopen, is ook goed voor het moreel .
pi_41063539
KS ervaren dames, ff een vraagje:
Ik heb veel ervaringen gelezen over de ks en erna. Wat me dan opvalt is dat de dames het erg missen dat ze niet kunnen met hun kind (in bad doen, luier verschonen e.d.)
Maar wat ik me dan afvraag is waarom kan dit niet ? Zijn je armen dan zo slapjes erna?
Ik snap dat je niet kan/mag tillen, maar als iemand de uk toch bij je neerlegt, kun je hem dan niet zelf aan en uitkleden b.v. ??

Waarschijnlijk krijg ik binnen 2 weken een KS ivm een stuitligging
Afgelopen tijd het ik een verzameling ervarings tips en evt afspraken omtrend de KS gemaakt (van diverse bronnen), misschien handig om hier te delen.
Aanvulling e/o commentaar zijn altijd welkom !

Vraag om:
- Uitleg van de procedure incl. verkoever, en dingen zoals naweeen
- Catheter na de verdoving (vooraf nogal pijnlijk)
- Of er een spiegel is (voor als je dat wel of juist niet wil)
- De nacht ervoor thuis mag slapen
- Of je het kindje direct mag beethouden
- Of er iemand is die foto's voor je kan maken (en je partner misschien mag filmen vanaf een bep. moment)

Denk om:
- Verdoving in de gaten houden, komt soms te hoog. Alles aangeven kan vaak snel wat aangedaan worden
- Geef aan dat je bij bepaalde dingen wil zijn b.v. wassen en verschonen.
- Geef aan dat je een optrek driehoek (Papagaai) boven je bed wil (als die er niet sis), dat is handig met zelfstandig dingen kunnen doen.
- Het ademen van de uk kan iets langer duren dan normaal bij een KS
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_41063699
Nee niet slapjes, je buik is wel gevoelig wnt het blijft een flinke operatie. Alleen heeft de verpleging niet de tijd om iedereen te helpen bij de verschoning van kind. Dus vaak word de kleine weg gehaald voor een snel bad. Smorgens was bij ons ook zo dat de baby naar de kinderarts moest (elk kindje dat was opgenomen voor korte of lange tijd) om te kijken hoe alles gaat. Daarmee word ook veel tijd verloren en heb je nog minder tijd voor de verzorging.

in het kort gezegd: het word je uitgenomen ivm personeels gebrek/tijdgebrek
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:40:05 #73
13151 crew  Rewimo
pi_41063724
Inky, je bent na een ks lichamelijk nogal gammel Ik kon niet gewoon lopen, alleen gebogen als een oud vrouwtje Dat komt omdat je spieren doorgesneden zijn (is ook de reden dat je niet mag tillen). Daarnaast was ik ook behoorlijk moe, na bijna 24 uur bevallen inclusief ks en verdoving. Dat ligt bij een geplande ks misschien iets anders, dan begin je er fitter aan Ik vond kijken prima, dat was al vermoeiend trouwens, en zelf de borst/fles geven en lekker knuffelen was helemaal heerlijk
pi_41063818
Mag papa dan niets doen ?
Ofwel een stuk verzorging overnemen (om het dan samen met mama te doen)?
Mama van Ryan (04-09-06)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:54:06 #75
13151 crew  Rewimo
pi_41064076
O dat was bij ons niet, Anitra, baby werd uitgebreid gebadderd en mama mocht kijken, papa mocht helpen (als ie geen foto's aan het maken was ). Bovendien was het onze eerste dus hadden we ook het een en ander te leren. Volgens mij heb ik na een dag of 4 trouwens wel geholpen met badderen Toen ik wat beter overeind bleef zeg maar
pi_41064456
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:33 schreef Inky05 het volgende:
KS ervaren dames, ff een vraagje:
Ik heb veel ervaringen gelezen over de ks en erna. Wat me dan opvalt is dat de dames het erg missen dat ze niet kunnen met hun kind (in bad doen, luier verschonen e.d.)
Maar wat ik me dan afvraag is waarom kan dit niet ? Zijn je armen dan zo slapjes erna?
Ik snap dat je niet kan/mag tillen, maar als iemand de uk toch bij je neerlegt, kun je hem dan niet zelf aan en uitkleden b.v. ??
Realiseer je dat het een behoorlijk zware buikoperatie is. Er zijn natuurlijk wel vrouwen die meteen kwiek en fit weer bezig gaan, het merendeel van de vrouwen kan dat niet. Mijns inziens wordt er soms veel te gemakkelijk over gedaan.

Er worden vele lagen in je buik doorgesneden en dat is de reden dat je niet mag tillen. Het is belangrijk je daar aan te houden, ook al voel je je misschien wel een hele piet, want de gevolgen kunnen jaren later pas zichtbaar worden: verzakking van de baarmoeder. (denk aan vrouwen die zo'n 40 jaar geleden een keizersnee kregen, toen er niet eens aan dergelijke dingen gedacht werd. Die moesten destijds de luiers nog uitkoken in zware kookketels op het fornuis. Er zijn heel wat vrouwen van die generatie met verzakkingen).

Je krijgt ook een fysiotherapeut aan je bed die je oefeningen leert en het is echt belangrijk (wegens voorgaande) om je hier aan te houden.

In het beste geval gaat dat tillen prima, maar denk wel aan de gevolgen, op korte en lange termijn. In het slechtste geval gaat het niet. In ons geval deed, na de week ziekenhuis, mijn man thuis de dingen als badje enzo. Dat is hartstikke leuk. Voor hem, voor mij en onze dochter, maar ik miste het wel. Het heeft vrij lang geduurd voor ik mijn dochter zelf in bad kon doen.

Vergeet ook niet dat na de operatie je een aantal uur niet bewegen kan met je benen.

Ik kon zelf moeilijk opstaan/bewegen en kon mijn kind niet uit het wiegje tillen. Dat vond ik afschuwelijk!!!!!!!!!!! Als ze huilde moest ik maar hopen of er een verpleegkundige me kwam helpen. Ik mocht mijn kind ook niet aanleggen als ze huilde of dat wilde, want ik moest 3 uur wachten. En dan baal je als een stekker hoor, dat je niet tillen kan. Vooral 's nachts dan, want dan was mijn man er niet.

Beetje dramaverhaal zo. Ik wil dus eigenlijk vooral zeggen: het is geen boerefluitjesgebeuren.
pi_41064705
Er word idd vaak veel te makkelijk over gedacht! Maar het is een zware operatie, het is geen blindedarm die ze eruit halen maar een kindje.

Rewimo hier was het echt ff vlug en pas bij dag 4 heb ik erbij gezeten toen ze hem in bad deden. Overigens had ik Rick wel al een keer een luier en doekjes laten pakken omdat ik het te lang vond duren
pi_41065227
Ik denk er ook niet licht over, en snap wel dat je niet kan/mag tillen, maar je krijgt toch ook niet voor niets fysio. Je moet wel weer gaan bewegen. Is er misschien een schema ofzo met per week wat je wel en niet mag doen ( tillen e.d.)

Maar zoals je zelf al zegt "ik miste het wel", dat snap ik niet helemaal.
Mis je dan dat je het niet zelfstandig kan, of dat je het helemaal niet kan?

Ik bedoel dit niet al commentaar oid, maar wil me gewoon goed voorbereiden en geen illusies hebben.

Want er zijn toch altijd tussen oplossingen te bedenken ?!
Veel dingen samen doen, b.v. als je man de kleine vasthoud in bad, dan kan jij de kleine toch wel
wassen? Of de kleine bij jou op bed leggen om af te drogen of aan te kleden?

Of kun je zelfs dat soort dingen niet meer ?! zeg voor het gemak na 1 week...
Mama van Ryan (04-09-06)
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:54:49 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41065876
Inky Ik heb dus geen fysiotherapie gehad dus ga daar niet al te zeer vanuit..
Wat betreft het wassen/aankleden etc. is denk ik ook een hoop wat het beleid van het zkh is.
Ik heb Arwen 24 per dag op me kamertje gehad. En de voeidngen is ze bij mij gel;egd zodat ik haar kon voeden en de dag na de ks kon ik wat uit bed en dan haal de de arts of mijn man de baby uit het wiegje en dan deed ik verschonen.
Dag 2 en 3 en 4 heb ik mee geholpen met wassen, steeds meer een beetje en haar ook soms uit bedje getild.
Maar dat hangt af van je herstel etc.
HIer deden ze trouwens niet moeilijk over de voedingen, ik gaf FV en ze hebben zelfs eens stiekem een extra flesje gegeven omdat ze zo hongerig was
pi_41066063
Ja er is een schema, er zijn oefeningen en dat verteld de fysio je.

Na een week is het weer anders, naar die allereerste week moet je gewoon nergens op rekenen, dan valt het wel weer mee.

IK-verhaaltje: IK kon dus NIKS.

Hoe jij je voelt zal je zelf moeten ervaren, misschien valt het voor jou wel mee.

Vergeet ook het ziekenhuis niet. Ik mocht niet eens mijn kind in bad doen, ik mocht niet eens de luier verschonen. Je mocht er gewoon niet aankomen. Toen ik aan het eind van de week redelijk me bewegen kon (en tegen advies in mijn kind tilde) heb ik wel recalcitrant toch mijn kind een schone luier aangetrokken en aan de borst gelegd. Maar ik zat dus in zo'n ziekenhuis waar dat niet eens mocht. Dus leuke ideeën ten spijt: als we die uitvoerden kregen we als stoute kinderen 'op ons kop' .

Maar dat zal niet in elk z'huis zo zijn uiteraard. Maar daar heb ik de slechte ervaring vooral vandaan.
pi_41066541
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:54 schreef _evenstar_ het volgende:

Wat betreft het wassen/aankleden etc. is denk ik ook een hoop wat het beleid van het zkh is.
evenstar vat dus in 1 zin samen waar ik een hele alinea voor nodig heb

Inky, als je weet dat je een ks krijgt is het mogelijk vaak om alvast dingen van te voren te bespreken in de meeste ziekenhuizen. Er zijn ook info-avonden, misschien is er nog 1 in de komende week? Ook is het vaak mogelijk om de kraamafdeling vast te bekijken enzo.

(ik kwam met spoed vanuit huis, dus het was een voldongen feit. Jou kan dit nog lukken, wellicht scheelt het een hoop kopzorg.)

Ik wens je wel alvast veel succes en sterkte en dat je maar een prachtig kind mag krijgen!
pi_41066999
Kijk dat schept meer duidelijkheid. Veel ligt dus aan het beleid en een deel aan jezelf.

Dat stoute kinderen gebeuren dat zou ik dus niet pikken, en m'n vriend helemaal niet.
Dus zou leuk zijn als ze zoiets proberen kunnen ze wat beleven

We zijn laatst al voor een draaipoging geweest, en hebben toen extra moeten wachten door een spoed geval dus heb al even op de afdeling rond gekeken en zelf een rondleiding gehad.
Dit was niet gelukt op de voorlichtingsavond omdat het toen vol was! Ze hebben een heel klein beetje verteld over de KS, dus weet verder niet hoe het er hier aan toe gaat.

En heb begrepen dat bij ene geplande KS je ook nog een intake hebt. En dan zal ik bovenstaande tip lijstje er zeker bij gaan gebruiken.

En bedankt voor succes wensen, en het wordt vast een hele mooi ventje
Mama van Ryan (04-09-06)
  Jubileum moderator dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:46:33 #83
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41070445
Inky hoe goed je alles ook wilt voorbereiden, bedenk wel dat er nog van alles kan gaan zoals je het niet wilt. Er gaat nou eenmaal niks zoals gepland bij een bevalling en zeker niet bij een babietje.
Je moet het soms gewoon een beetje nemen zoals het komt.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41073050
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:46 schreef Lois het volgende:
Inky hoe goed je alles ook wilt voorbereiden, bedenk wel dat er nog van alles kan gaan zoals je het niet wilt. Er gaat nou eenmaal niks zoals gepland bij een bevalling en zeker niet bij een babietje.
Je moet het soms gewoon een beetje nemen zoals het komt.
Tuurlijk, niemand is hetzelfde en baby's op de wereld zetten is sowieso geen exacte wetenschap.
Ik heb met de uk en de stuit ook gezegd, we laten hem nu met rust en we zien wel.
Maar sommige vragen moet je soms gewoon stellen
Mama van Ryan (04-09-06)
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:39:47 #85
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41074787
Ik mocht juist wel veel helpen en werd daar ook in aangemoedigd. Niet direct, maar wel na 2 dagen dacht ik zo. Ik kon Léon niet zelf in bad doen, maar ik kon hem wel uitkleden en daarna ernaast zitten kijken en -en. Ook lieten ze Léon lekker bij me liggen en legde ik hem ook terug toen dat lukte.
Het ligt dus echt aan het zh.
  FOK!fossiel dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:14:38 #86
2628 Karin
pi_41075947
Inky misschien een tip: na de bevalling je kindje uitkleden en tegen je naakte borst leggen en eens goed bekijken. Een collega van me heeft dan na haar 2e ks gedaan en dat vond ik zo mooi Net als bij een vaginale bevalling. Ik heb Bram na een paar dagen pas echt eens goed naakt kunnen bekijken.
Door heel veel lichamelijke ongemakken (mijn allergische reactie op koorts waardoor mijn handen heel pijnlijk opzwelling, koorts dus, veel te lage hb, ontstoken wond etc) heb ik Bram pas na een week zijn luier kunnen verschonen, daar heb ik heel veel moeite mee gehad, zoiets normaals wat ik niet kon doen. Achteraf gezien had ik misschien wat beter mijn mond open moeten doen en vragen of ze me met dit soort dingen konden helpen ipv het door hun te laten doen maarja op dat moment komt er al zoveel op je af dat je hier niet zo bij stilstaat. Heel goed dat je je voorbereid maar er kan ook inderdaad zoveel anders lopen als dat je zou willen. Mijn kraamverzorgster thuis had dit veel beter in de gaten dan al die verschillende verpleegkundigen in het ziekenhuis en heeft me veel meer betrokken bij dit soort dingen.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:24:28 #87
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41076317
Ik kon ook gewoon veel zelf. Legde Maria zelf aan als ik vond dat het tijd was (en als Maria dat vond ), pakte haar zelf, legde haar zelf terug. Ze bleef de hele nacht bij me. Ik hielp met wassen en verschoonde haar ook zelf. En als ik het niet deed, dan idd mijn vriend. Ging allemaal heel goed. Gelukkig wel!
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:23:56 #88
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41078288
Hoi Inky, ik heb eind juni een ongeplande keizersnee gehad, onder narcose. Wat extra tips nav mijn eigen ervaring (zowel negatief als positief):

- Zwaar brildragend? Zorg dat je bril meegaat naar de verkoeverkamer. Kun je je sneller weer oriënteren.
- Geen paniek als je borstvoeding wilt geven en dat niet direct goed gaat. Borstvoeding komt na een ks vaak wat later dan gebruikelijk op gang, soms wel tien dagen later.
- Een voedingskussen voedt veel prettiger en beschermt meteen je wond. Je kunt het overdag op het voeteneind van je bed leggen en gebruiken als ligkussen voor je baby. Dan hoef je niet te tillen.
- Als je even het huis uit wilt: een kinderwagen doet het goed als rollator.
- Babytjes kunnen mee onder de douche. Ook als je zittend douchet.

Toen ik weer thuis was slikte ik paracetamol tegen de pijn. Maar door geen pijn te voelen voelde ik ook niet wanneer ik m'n fysieke grens over ging. Stoppen met pijnstilling heeft er voor gezorgd dat ik beter ging rusten en mezelf ook meer in acht nam. Maar dit zou ik niet als tip willen geven.

Veel succes gewenst!

Mijn dochter Lucie op het voedingskussen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41079392
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 22:14 schreef Karin het volgende:
Inky misschien een tip: na de bevalling je kindje uitkleden en tegen je naakte borst leggen en eens goed bekijken. Een collega van me heeft dan na haar 2e ks gedaan en dat vond ik zo mooi Net als bij een vaginale bevalling. Ik heb Bram na een paar dagen pas echt eens goed naakt kunnen bekijken.
Zoiets had ik ook al ingedachten, ik kleed hem desnoods uit of vraag het aan m'n vriend.
Je pasgeboren ukje moet je toch echt zsm in z'n bloodje zien en vasthouden vind ik.
Dus ga er zeker voor zorgen. Jammer dat jij het, door omstandigheden, niet hebt kunnen doen

@ Sugar en Dutchie, goed te horen dat jullie al een heleboel konden en mochten.
@ Macka bedankt voor je tips, ik heb geen bril dus dat scheelt alweer
En ik neig voor de voeding naar 50/50, omdat m'n vriend ook graag wil voeden en ik
wil kijken of bv me wel bevalt. Dus als het de 1e tijd niet komt weet ik dat ik het evt later kan proberen. En douchen met de uk lijkt me ook heel leuk, ik heb hier een doche met krukje of een bad dus gaat ook vast lukken.
Mama van Ryan (04-09-06)
  woensdag 23 augustus 2006 @ 00:05:12 #90
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41079694
In bad is dus heel verneukeratief als je een KS hebt gehad . Erin en eruit is echt een enorme aanslag op je buikspieren, dus zorg dat je niet alleen bent als je dit wilt proberen.

Ik heb Dreumes zelf voor het eerst aangekleed, toen de couveusetijd erop zat, een heel attente VP had bedacht dat ik dat wel graag zelf wilde doen, en had dus op mij gewacht .

Nog een tipje, na een Ks heb je vaak moeite om zelf rechtop te gaan zitten (zie je notitie over die papagaai boven je bed), wat ook helpt is om de hoofdsteun van je bed (tegenwoordig meestal electrisch) eerst omhoog te laten komen terwijl je er tegenaan leunt. Spaart je buikspieren, scheelt dus pijn .
pi_41080152
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 00:05 schreef Leah het volgende:
Nog een tipje, na een Ks heb je vaak moeite om zelf rechtop te gaan zitten (zie je notitie over die papagaai boven je bed), wat ook helpt is om de hoofdsteun van je bed (tegenwoordig meestal electrisch) eerst omhoog te laten komen terwijl je er tegenaan leunt. Spaart je buikspieren, scheelt dus pijn .
gaan we doen !

Ik heb ook al m'n eigen (anti allergische) hoofdkussen op het lijsje staan. Ik moet altijd echt goede steun voor m'n hoofd hebben, lig normaal op een waterbed, dan is een gewoon bed echt een beetje afzien.
Mama van Ryan (04-09-06)
  woensdag 23 augustus 2006 @ 02:11:57 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41082857
Oh en niet lachen
  woensdag 23 augustus 2006 @ 07:39:51 #93
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41084454
En in bad mag ook niet echt (lang), omdat het litteken en de wond dan week worden. Gaat om de eerste week, misschien 2 weken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 augustus 2006 @ 07:42:31 #94
13151 crew  Rewimo
pi_41084467
Mocht je nietjes krijgen, vergeet dan niet om te vragen of je een ontnieter meekrijgt naar huis Die waren ze mij vergeten mee te geven, zodat ik terug moest komen om ze te laten verwijderen. En met dat ding had de VK dat thuis kunnen doen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:01:23 #95
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41084580
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 02:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en niet lachen
en niet hoesten en verslikken enzo

Verder kan ik me alleen maar aansluiten, qua tips, bij de rest.
Hier werd in het zh ook aan mij gevraagd of ik mee wilde helpen in bad doen (dag 3 ofzo). Ik liep idd als een oud vrouwtje over de gang, en op de terugweg gebruikte in het bedje van Amber als rollator. Ik kon haar niet zelf in bad doen, ik kon gewoonweg niet lang genoeg staan
Het uit bed halen ging wel, terwijl ik lag, maar dan moest ik Amber wel eerst een stukje aan haar shirtje omhoog trekken voordat ik haar goed kon pakken.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:52:02 #96
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41156628
Zit al een paar dagen te lezen en er komen bij mij allerlei dingen terug van mijn keizersnee! En allerlei vragen enzo. In mei heb ik een keizersnee gehad omdat de onsluiting op 6 cm bleef hangen. Gelukkig is het met Mahre al die tijd goed gegaan en heb ik ook geen last van het feit dat ze meteen weggehaald is en niet op mij heeft gelegen enzo. Waar ik mee zit (misschien raar hoor) hoe moet het nu met een 2e. Hoe lang moet daar tussen zitten ivm de littekens enzo. Ik had altijd bedacht er 2 vlot achter elkaar te willen als dat zou lukken. lijkt me leuk hebben ze wat aan elkaar etc. Maar ik hoor ook wel dat er minimaal 2 jaar tussen moet zitten zodat alles goed kan genezen enzo. En hoe gaat dat dan met bevallen, via de natuurlijke weg of weer een keizersnee en mag je dat kiezen. Zijn er moeders die hier ervaringen mee hebben en die dat willen delen? Het houd me zo bezig op dit moment.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:50:31 #97
13151 crew  Rewimo
pi_41158470
In principe zou je gewoon mogen bevallen, leentje. Al is het wel in het ziekenhuis en onder begeleiding van de gyn, zodat ze kunnen ingrijpen als het nodig is. Over een minimale "wachttijd" weet ik niks, niet gevraagd ook (en niet aan de orde hier ).
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:14:04 #98
61800 Rottdog
pi_41159315
In principe mag je zo weer zwanger worden tenzij de gyn anders adviseerd. Je gaat in pincipe ook voor een vaginale bevalling tenzij ze niets anders kunnen. Dus twee snel achter elkaar is gewoon mogelijk.

Hier staan heel veel dingen rondom de keizersnee
http://www.nvog.nl/files/(...)0na%20keizersnede%22
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:25:33 #99
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41159730
Dank je voor de link Rottdog! Ga ik straks even op mijn gemak lezen!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:15:07 #100
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41163968
Ik mocht een jaar niet zwanger worden, leentje.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:25:31 #101
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41164283
Ik moest minimaal een half jaar wachten na de bevalling van Glenn.
Na 8 maanden was ik opnieuw zwanger. Na de bevalling van Kady is mij verder niets gezegd. Maar ik had al diverse keren laten weten dat dit echt de laatste keer zou zijn....geloof ik
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:34:46 #102
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41164588
Oke en Wolfje is de 2e voor jou he? En hoe lang zit er nu tussen? En vond je het niet eng om weer zwanger te worden ivm het litteken enzo?
En en en is Wolfje vandaag al van plan te komen?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:35:33 #103
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41164618
Is Kady via de "normale" weg gekomen of via een keizersnee?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:37:18 #104
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41164691
Hou op ja! Nee, hij weigert.

Ik ben helemaal geen enkel moment bang voor het litteken en wat ermee gebeurt. Gelukkig.
Maria wordt volgende week 2 en dan is Wolfje er dus ook ongeveer. (Er zit dus 1 jaar en 3 maanden tussen de geboorte van Maria en het zwanger worden weer.)
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:42:56 #105
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41164872
Ook Kady is via een keizersnee geboren, leentje.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:43:11 #106
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41164884
Oke ik zal niet meer informeren naar W......
Balen he dat wachten. Met Mahre lag ik al 1,5 week in het ziekenhuis en dan lig je echt te wachten terwijl zij 1 dag voor de uitgerekende datum is geboren...
Dus ik ken het gevoel ....
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:44:23 #107
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41164924
EW en kon jij daar voor kiezen? Ik vind het nogal eng nl. maar misschien moet er nog helemaal niet mee bezig zijn...
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:56:58 #108
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41165300
In principe zou het bij een normaal verlopen zwangerschap sowieso weer een keizersnee geworden zijn. Dit ivm met een spoedkeizersnee bij de geboorte van Glenn. Ik kwam niet verder dan 4 cm ontsluiting en Glenn daalde niet in en was 5235 gram bij geboorte. Volgende baby zou waarscnijnlijk weer hetzelfde formaat hebben, zo niet groter.

Alleen mijn vliezen braken bij 28 weken zwangerschap en Kady is met 31 weken geboren. Ik kreeg infectie, Kady lag dwars. Dus nee, niet gekozen. Volgens mij valt er weinig te 'kiezen' althans, dat is mijn ervaring. Zie mijn bevallingsverhaal van Kady.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:08:24 #109
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41165604
Jeetje nee dan valt er niet veel te kiezen nee.......
pi_41183756
Ik heb de knoop doorgehakt !
We gaan voor de KS, maandag over een week.
Ik voel me al onzeker over een gewone bevalling, laat staan bij een stuit.
Alles moet op het eind vlug vlug, of het wordt alsnog een KS...

Dan maar rustig erin gaan dan niet weten wat je te wachten staat, en ik vind een Ks ook beter voor het kind tov stuit bevalling
Mama van Ryan (04-09-06)
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:40:01 #111
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41184555
Goede keuze, denk ik Inky!
pi_41184610
Fijn dat je eruit bent Inky!
Wat doen ze eigenlijk als je bevalling eerder begint dan de keizersnee gepland staat?
pi_41189413
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:41 schreef poemojn het volgende:
Fijn dat je eruit bent Inky!
Wat doen ze eigenlijk als je bevalling eerder begint dan de keizersnee gepland staat?
Ga ik zo nog vragen aan de Gyn, maar ik denk een "ongeplande" KS.
Dus contact opnemen zodra het weeeen circus begint, en neem aan dat er dan nog genoeg tijd is om de operatie te regelen.

Ze zei donderdag dat het niet lang meer kon duren (1cm onsluiting en verweking) dus de kans is er.
Maandag iig al een afspraak met de anestesist, dus dan hebben we alle info al, en zij van mij.

Nog een week en 2 dagen, dan kunnen we ons ukje eindelijk zien
Wel een gek idee dat het vandaag al had gekunt als we dat hadden gekozen....
Mama van Ryan (04-09-06)
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:12:18 #114
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41189450
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:05 schreef Inky05 het volgende:

[..]

Ga ik zo nog vragen aan de Gyn, maar ik denk een "ongeplande" KS.
Dus contact opnemen zodra het weeeen circus begint, en neem aan dat er dan nog genoeg tijd is om de operatie te regelen.
Zo gaat dat inderdaad, Inky05
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:50:03 #115
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41271479
fijn Inky

raar nu he om al de geboortedatum van je kindje te weten?
pi_41354927
Ff een vraagje aan de mama's die een geplande keizersnede hebben gehad in de ochtend uren. Hoe is het jullie die 1e dag vergaan? En vonden jullie het fijn om al meteen alle familie aan het bed te hebben staan?
De vorige keizersnede is bij mij natuurlijk na alle ellende van het inleiden en persen en toen geen kindje dat nog wilde komen aan het begin van de avond geweest en ik vond het achteraf (ondanks dat ik natuurlijk ontzettend trots was) wel erg druk om en ouders en zwager met aanhang nog aan het bed te hebben gehad. Het leek wel of ze niet meer weg gingen en ik was eigenlijk ontzettend moe en uiteindelijk super hyper waardoor ik niet meer slapen kon die nacht.

Nu krijg ik smorgens direct om 8 uur de keizersnede en heb voor mezelf zoiets van laat de ouders en onze dochter maar komen en verder die 1e dag niemand tenzij ik me er goed genoeg voor voel. Zwager en schoonzus kunnen anders ook de volgende ochtend op de hoogte gebracht worden. Maar ja verschil dit maal is natuurlijk dat ik een geplande keizersnede heb en in de ochtend , dus vroeg me af hoe anderen dit hebben ervaren
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:55:23 #117
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41356869
Xanthe ik had geen geplande keizersnee maar wel om 9.00 uur 's ochtends. Wij hebben ouders en onze broer en zus, mijn oma en 1 goede vriendin dezelfde dag laten komen. maar pas aan het einde van de dag. was wel druk maar ik vond het wel heel fijn ieder te zien. ik was wel heel moe na die tijd dat wel, maar dat ben je denk ik zowiezo wel na de keizsersnee......
denk dat je gewoon even moet kijken hoe je je voelt en anders laat je ze gewoon begin van avond pas komen ben je een beetje bij gekomen.....
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:15:24 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41357478
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:45 schreef Xanthe het volgende:
Ff een vraagje aan de mama's die een geplande keizersnede hebben gehad in de ochtend uren. Hoe is het jullie die 1e dag vergaan? En vonden jullie het fijn om al meteen alle familie aan het bed te hebben staan?
De vorige keizersnede is bij mij natuurlijk na alle ellende van het inleiden en persen en toen geen kindje dat nog wilde komen aan het begin van de avond geweest en ik vond het achteraf (ondanks dat ik natuurlijk ontzettend trots was) wel erg druk om en ouders en zwager met aanhang nog aan het bed te hebben gehad. Het leek wel of ze niet meer weg gingen en ik was eigenlijk ontzettend moe en uiteindelijk super hyper waardoor ik niet meer slapen kon die nacht.

Nu krijg ik smorgens direct om 8 uur de keizersnede en heb voor mezelf zoiets van laat de ouders en onze dochter maar komen en verder die 1e dag niemand tenzij ik me er goed genoeg voor voel. Zwager en schoonzus kunnen anders ook de volgende ochtend op de hoogte gebracht worden. Maar ja verschil dit maal is natuurlijk dat ik een geplande keizersnede heb en in de ochtend , dus vroeg me af hoe anderen dit hebben ervaren
Xanthe ik had een geplande spoed om 8 uur ( liep uit tot 9 uur) mijn man wa sbij me en mijn ouders en schoonouders waren in het ZKH. verder is er die dag niemand geweest, ook niet de behoefte aan.
heb erg wienig visite gehad, maar jah oud op nieuw in het zkh enzo Ik vond het wel fijn. des te meer kon ik genieten van arwen.
pi_41357527
Xanthe ik stond ook als eerste op de lijst alleen door 2 spoed gevallen duurde het wat langer voor mij en ging ik pas rond 11 uur richting ok. Mijn moeder was er al met Djen voor ik naar beneden ging en later zouden mijn schoonouders komen, die waren er dus toen ik boven kwam. Mijn vader kwam tussendoor toen de kleine geboren was en ik net boven was. Had gedacht dat hij savonds zou komen, maar toen ik de lift uit kwam kwam mijn vader net de andere lift uit en zijn we samen naar de kamer gereden Ik vond het wel enorm druk, maar toen ik op zaal kwam vond ik het ineens zo stil want toen was iedereen weg. Denk dat je het beste kan beslissen hoe en wat je wilt als je weer op de afdeling terug bent, dan weet je hoe je je voelt en dan heb je eerst lekker een moment gehad met je man en jullie nieuwe kindje.
pi_41360693
Bij ons in de omgeving weet nu ook bijna niemand dat ik donderdag dus de keizersnede krijg , geeft voor mijn gevoel een minder grote druk dat er perse mensen willen komen.
Mijn 2 beste vriendinnen weten het waarvan 1 ook alleen maar omdat zij de hond opvangt voor de dagen dat ik in het ziekenhuis lig omdat zij anders veel te veel en te lang alleen zou zijn , de ander omdat we alles wat met de zwangerschap en onze kindertjes altijd al hebben gedeeld.
En dus mijn ouders omdat zij Isis opvangen voor de periode dat ik in het ziekenhuis lig , het weekend is ze dan weer thuis samen met man en dan zondag avond tot ik thuis kom. Mijn mam heeft een week vakantie opgenomen voor haar en zullen we dus veel zien. Gelukkig is zij een rustig persoon en dus kon ik haar ook de vorige keer zeer goed om mij heen verdragen. Verder weet uiteraard mijn schoonmoeder ook van hoe en wat.

Nog een vraag , hoe hebben jullie de laatste week door gebracht? We hebben hier dus gewoon nog wat afspraken in de agenda staan en mijn partner wilde daar gewoon nog nieuwe afspraken met vrienden , zijn moeder ed. extra bij doen. Iets wat ik normaal niet erg vind , maar op dit moment heb ik zoiets van een dagje niks of niet te veel vind ik ook nog wel even lekker en hij schijnt het gewoon niet te kunnen begrijpen dat ik ook wel even een dagje niks zou willen.
pi_41361037
Het voordeel van geplande ks is dat je weet wanneer je je kindje krijgt en je dus de rust kan pakken die je nodig hebt. Als jij geen zin heb in afspraken zou ik dat ook niet doen, juist nu nog ff met zijn 3tjes genieten en dan savonds als isis ligt te slapen lekker tijd voor jezelf nemen, straks moet je al genoeg gaan doen als de kleine er is.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:30:25 #122
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41364239
ik was ook smorgens als eerste aan de beurt, die eerste dag is alleen manlief en Maxim geweest en mijn schoonmoeder. en de 1na laatste dag in het zkh mijn vader en vrouw en mijn 2 zussies. de rest hebben wij bewust thuis pas laten komen. was heerlijk rustig moet ik eerlijk bekennen erg fijn.

en mijn laatste week was druk druk. wou nog van alles doen voordat Romijn kwam.
pi_41446504
Martineke ik vroeg me af hoe je het in het begin met de verzorging van Maxim deed? Ik bedoel ik neem aan dat ik Isis nog niet uit haar ledikant kan tillen of op de comode...Hoe deed jij dat en hoelang duurde het bij jou voordat je het zelf weer kon?
  zondag 3 september 2006 @ 22:13:54 #124
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41464279
de kraamzorg hielp mij mee met tillen in en uit bed, en manlief als zij weg was.
na de kraamtijd liet ik Maxim zelf op een stoeltje klimmen, een klein zetje erbij en hupsekee zat hij op de commode, of benen over de rand en hij zat in bed. zelf de trap op laten lopen (jullie hebben geen trap) en ook weer eraf.
uit bed halen deed manlief.
en maxim wou graag opgetild worden en dat ging natuurlijk niet, dan ging ik knielen en zo met hem knuffelen, of op een stoel zitten en hem erbij laten klimmen.
in kinderstoel liet ik hem ook zelf klimmen.

in mijn kraamtijd tilde ik helemaal niet, toen kraamzorg weg was en zo deed ik geleidelijk aan wat meer, maar met 2 weken tilde ik hem al overal alweer zelf op en af heel slecht volgens het boekje, maar sja...kon niet anders als ik alleen was. heb gelukkig nergens geen last van gehad
pi_41465536
Gelukkig hebben we eerst de kraamzorg en daarna neemt mijn partner zijn vakantie op (ook 3 weken) dus ergens denk ik dat ik het nog aardig kan uitstellen om Isis te tillen. Na 2 weken al 12 kg tillen lijkt mij ook niet echt goed Ergens was ik bang dat ik het na die 4 weken dat er zorg in huis is nog niet zou kunnen doen , maar als ik dit zo lees hoop ik dat het wel los loopt.

weet ook waar die band voor was bij de sluier
  † In Memoriam † maandag 4 september 2006 @ 09:44:34 #126
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_41474902
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:41 schreef Xanthe het volgende:
Gelukkig hebben we eerst de kraamzorg en daarna neemt mijn partner zijn vakantie op (ook 3 weken) dus ergens denk ik dat ik het nog aardig kan uitstellen om Isis te tillen. Na 2 weken al 12 kg tillen lijkt mij ook niet echt goed
Ik ben 5 dagen na de KS gewoon gaan verhuizen en heb nergens last van gehad tijdens het tillen en verslepen van meubels en dozen.
  maandag 4 september 2006 @ 09:52:57 #127
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41475022
Dat je veel kan doen oke, maar verhuizen? echt niet
pi_41475094
quote:
Op maandag 4 september 2006 09:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat je veel kan doen oke, maar verhuizen? echt niet
Bovendien is het echt niet gezond, alle spieren moeten rustig de tijd krijgen om weer te genezen en weer op de juiste spanning te komen.
  maandag 4 september 2006 @ 10:05:47 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41475253
ja precies

ik sta wel verbaas over klysma's en fysiotherapie
pi_41475799
Verhuizen? Nou dat zag ik mezelf echt niet doen na 5 dagen. Ben een week na de keizersnede getrouwd en de dag erna had ik meer pijn dan alle dagen ervoor (de dag zelf niks gevoeld).
Onze dochter uit de wieg tillen vond ik al moeilijk genoeg door het bukken , het ledikantje ging prima want daar lag ze wat hoger in.
Voor de rest heb ik wel rustig aan gedaan , gewoon de dingen zoals de afwas en wasmachine aanzetten en was opvouwen enzo. Op aanraden van de gyn de 1e 6 weken niet gestofzogen of zwaar getild.
  maandag 4 september 2006 @ 10:38:24 #131
37150 livelink
pi_41475932
Het blijft altijd lastig, wat je wel of niet kan doen. Een verhuizing na 5 dagen had ik zeker niet gekund, maar 6 weken niet stofzuigen vind ik dan weer overdreven. Eigenlijk kon ik alles wat betreft huishouden makkelijk doen.

Als ik echt te zwaar ging tillen voelde ik dat vrij snel, dan kreeg ik echt pijn. Dus Katja heb ik zo min mogelijk opgetild de 1e 6 weken na de geboorte van Job. Hoewel het ook niet helemaal te voorkomen is, natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 september 2006 @ 10:41:55 #132
13151 crew  Rewimo
pi_41476010
Ik mocht ook 6 weken niet stofzuigen, heerlijk Tillen heb ik zo weinig mogelijk gedaan, hoewel Christan dragen op zich wel goed ging. Omdat ik nogal eens alleen was moest dat soms ook wel, heb er niet echt problemen mee gehad gelukkig. Maar verhuizen zou me toch effe te ver gaan ja
pi_41476181
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:38 schreef livelink het volgende:
maar 6 weken niet stofzuigen vind ik dan weer overdreven.
Schijnt te zijn ivm. de wond van je baarmoeder. Maar het preciese weet ik er niet meer van. Persoonlijk vond ik het wel even lekker hoor zo werden me nog wat dingen uit handen genomen want een goed ritme vinden in het huishouden en de kleine vond ik in het begin wel moeilijk.
  maandag 4 september 2006 @ 11:12:44 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41476705
ik kon ook vrij veel, maar stofzuigen heb ik even gebruik van gemaakt dat dat niet mocht had het wel gekunt. Ik denk dat de een wel meer kan als de ander, maar meubels versjouwen en verhuisdozen sjouwen wil er bij mij ehct niet in.
pi_41476773
Ik kreeg te horen dat mijn nicht en kennissen van mijn tante wel 2 weken op bed hebben door gebracht omdat ze gewoon niet in staat zouden zijn om te lopen oid. Wat was ik blij dat ik niet tot die categorie behoorde En idd. de een zal lichamelijk meer kunnen dan de ander.
Ik durfde Isis bv. niet zelf in bad te doen de 1e weken , de houding deed me toch wel zeer en ik was zo bang dat ik die kleine meid dan prongeluk zou laten verdrinken als ik nog meer pijn zou krijgen.
  maandag 4 september 2006 @ 11:17:07 #136
37150 livelink
pi_41476813
Ik blijf dat toch moeilijk vinden. Ik zat de hele dag thuis en mijn vriend moest werken. Dan vind ik het toch vreemd om aan hem te vragen om te stofzuigen, zeker omdat ik er zelf geen last van had.

Ik kan me ook niet herinneren dat me dat geadviseerd is, overigens.
  maandag 4 september 2006 @ 11:19:04 #137
37150 livelink
pi_41476859
Verhalen over mensen die na 6 maanden nog niks konden, heb ik ook gehoord. Maar tegenwoordig hoor ik eigenlijk van iedereen alleen maar verhalen dat ze vrij snel weer heel mobiel waren en veel konden, dus ik denk dat dat op bed liggen iets van vroeger was.
pi_41476893
Het gaat erom dat je later geen verzakkingen van de baarmoeder krijgt. Ik schreef het al eerder: veel vrouwen die pakweg 40 jaar geleden een ks kregen en nog kookketels op het vuur moesten tillen om de luiers uit te koken (en men dus nog niet deed aan zoveel weken niet tillen) hebben nu een verzakking.

Vroeger deed men daar dus helemaal niet aan, het was nog niet bekend. Dat we nu rustig aan moeten doen komt daar vandaan.
pi_41476899
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:17 schreef livelink het volgende:
Ik blijf dat toch moeilijk vinden. Ik zat de hele dag thuis en mijn vriend moest werken. Dan vind ik het toch vreemd om aan hem te vragen om te stofzuigen, zeker omdat ik er zelf geen last van had.

Ik kan me ook niet herinneren dat me dat geadviseerd is, overigens.
Ik heb het niet hoeven vragen in een periode dat hij aan het werk was want hij had vakantie opgenomen en ivm. ploegen werk duren de vakanties langer omdat je relatief minder dagen hoeft op te nemen om een week vrij te zijn.
En dan word er maar een beetje minder vaak gezogen , daar maak ik me ook niet druk om. Zelf doe ik het om de dag normaal gesproken , de ene dag stofzuigen de andere dag dweilen in die periode ben ik al blij als beiden 1 keer per week gebeurd
  maandag 4 september 2006 @ 11:21:55 #140
37150 livelink
pi_41476926
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:20 schreef nebelung het volgende:
Het gaat erom dat je later geen verzakkingen van de baarmoeder krijgt. Ik schreef het al eerder: veel vrouwen die pakweg 40 jaar geleden een ks kregen en nog kookketels op het vuur moesten tillen om de luiers uit te koken (en men dus nog niet deed aan zoveel weken niet tillen) hebben nu een verzakking.

Vroeger deed men daar dus helemaal niet aan, het was nog niet bekend. Dat we nu rustig aan moeten doen komt daar vandaan.
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar het probleem met stofzuigen? Misschien heb ik het voordeel dat ik maar 1.56 ben en dus niet zo veel hoef te bukken bij het stofzuigen of zo
pi_41476950
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:19 schreef livelink het volgende:
Verhalen over mensen die na 6 maanden nog niks konden, heb ik ook gehoord. Maar tegenwoordig hoor ik eigenlijk van iedereen alleen maar verhalen dat ze vrij snel weer heel mobiel waren en veel konden, dus ik denk dat dat op bed liggen iets van vroeger was.
Wat heet vroeger? Mijn nicht is 4 jaar geleden bevallen dmv. keizersnede en die kennissen van mijn tante gingen idd over vroeger , maar ook over de afgelopen paar jaar.

Wat houd een verzakking in?
pi_41476986
Dan zakt je baarmoeder je vagina in, om het maar plastisch uit te drukken
pi_41476999
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:21 schreef livelink het volgende:
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar het probleem met stofzuigen? Misschien heb ik het voordeel dat ik maar 1.56 ben en dus niet zo veel hoef te bukken bij het stofzuigen of zo
Schijnt een bepaalde beweging te zijn die je maakt die niet goed is. Dweilen is weer minder zwaar.
Mijn schoonmoeder zegt het ook tegen me dat het niet verstandig is om te doen en is zelf verpleegster geweest op een kraam/kinderafdeling (lang geleden) maar waarom kan ze me dus ook niet vertellen.... (Maar dat ze het zegt zegt imo wel veel , want normaliter is ze best van gewoon door gaan en aanpakken , niet zeuren).
pi_41477019
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:24 schreef nebelung het volgende:
Dan zakt je baarmoeder je vagina in, om het maar plastisch uit te drukken
Iets waar je niet te lang over moet gaan nadenken , dan zie ik toch wel ranzige beelden voor me
  maandag 4 september 2006 @ 11:26:11 #145
37150 livelink
pi_41477035
Ja, ik ben ook geen expert, maar ik begreep van een arts, dat ze tegenwoordig bij het opereren al heel veel rekening houden met de moeder. Ze maken de snedes heel klein en de ene doen ze verticaal en de ander horizontaal of zo (precies heb ik het allemaal niet begrepen). En vroeger (maar hoe veel vroeger weet ik niet) zorgden ze er gewoon voor dat het kind er zo makkelijk mogelijk uitkon en stond het herstel van de moeder niet op hun lijstje.
pi_41477062
Nou ik heb daar dus wel bij nagedacht, want het is een vreselijk naar iets. Ik heb vrouwen meegemaakt met hele nare verzakkingen. Dus toen mij dat werd verteld na de ks en waarom ik dus niet tillen mocht, heb ik me met die beelden op mijn netvlies, keurig gehouden aan de regels.
pi_41477091
Ik kon zelf al niet meer stofzuigen vanaf begin van de zwangerschap: het belast de buikspieren nogal, en ik kreeg er heel veel harde buiken van. Dit is een beperking wat mij niet veel zou kunnen schelen
Eva
pi_41477561
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:26 schreef livelink het volgende:
Ja, ik ben ook geen expert, maar ik begreep van een arts, dat ze tegenwoordig bij het opereren al heel veel rekening houden met de moeder. Ze maken de snedes heel klein en de ene doen ze verticaal en de ander horizontaal of zo (precies heb ik het allemaal niet begrepen). En vroeger (maar hoe veel vroeger weet ik niet) zorgden ze er gewoon voor dat het kind er zo makkelijk mogelijk uitkon en stond het herstel van de moeder niet op hun lijstje.
Voor zover ik weet zijn beide horizontaal gedaan bij mij.
  maandag 4 september 2006 @ 15:58:20 #149
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41483448
bij mij ook horizontaal.
dat verticale in baarmoeder is iets van vroeger volgens mijn gyn.

en Xanthe vertel, waar was die band voor?daar ben ik wel benieuwd naar
pi_41486414
Als de sluier op de standaard zit sla je de band erom heen in de buurt van de ring van de standaard en maakt m met 1 simpele "knoop" vast en dan zit ie zoals ie moet en als je nou dacht dat ik daar op gekomen ben , dat was dus mijn man
pi_41595552
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:19 schreef livelink het volgende:

Mijn kamergenote en ik waren binnen 24 uur uit bed, zittend op een stoel (bed moest verschoont worden). Binnen 42 uur had ik alweer ontlasting, en na 44 uur was ik alweer thuis !
En dat had ook voor m´n kamergenote gekund, maar die moest nog op haar ukje wachten tot die mee mocht.

Enige beperking die ik kreeg de komende weken niet zwaar tillen b.v. een krat bier !
Nou dat was ik niet echt van plan. En ik kan sinds ik thuis ben evt alles zelf doen van de verzorging van de uk.

Ik zou het zo weer doen.
Mama van Ryan (04-09-06)
  donderdag 7 september 2006 @ 21:22:32 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41596114
jij bent wel een echte turbo hoor Inky
Wel lekker, zo snel weer thuis
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41597197
Let wel op, het was een geplande keizersnede, dus ik was uitgerust en voorbereid en had niet al een halve bevalling achter de rug !

En ik was niet de enige bij wie het zo snel ging, gezien m´n kamergenote nog net iets eerder liep dan ik. Zij had nl geen darm kramp ik wel.

Maar ik ben wel ook wle trots op mezelf, en m´n vriend heel blij dat ie ons beide zo snel mocht mee nemen
Mama van Ryan (04-09-06)
  donderdag 7 september 2006 @ 22:21:01 #154
37150 livelink
pi_41598534
Inky, fijn dat je je zo snel al weer goed voelt. 44 uur is echt snel, dat heb ik bij lange na niet gehaald, terwijl het bij mij beide keren ook om een geplande keizersnede ging.

Doe toch maar lekker rustig aan en laat je verwennen door de kraamverpleging en je vriend.
pi_41598747
Moet je eigenlijk wachten op ontlasting voor je weer naar huis mag? is dat het criterium of zijn er nog meer? Lijkt me zo raar namelijk, want bij een gewone bevalling kan het daarna ook wel 4 dagen duren las ik. maar dat heeft een andere reden misschien Hoe dan ook, kunnen ze dat toch ook wel vanaf thuis in de gaten houden?
Kortom, als (ja ALS) ik een ks zou willen, zou ik ook zo snel mogelijk weer naar huis willen en daar verder verzorgd worden, omdat ik in het zkh met nog 1 of 2 anderen plus hun babies op de kamer geen oog dicht zou kunnen doen. En als ik thuis ben, met hulp van kraamzorg en , is dat voor mij volgens mij veel beter mits geen complicaties natuurlijk
Of heb je daar echt geen barst over te zeggen?
Eva
  donderdag 7 september 2006 @ 22:31:57 #156
37150 livelink
pi_41598963
Ik had er volgens mij geen barst over te zeggen, maar ik heb het ook niet geprobeerd. Eigenlijk heeft de kinderarts beide keren mijn kinderen pas officieel ontslagen na 4 dagen. En daar moet je wel op wachten.
Ze waren bij mij wel heel streng met die ontlasting. Ik mocht niet naar huis als die niet op gang gekomen was.
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2006 @ 22:44:16 #157
141844 Macka66
pi_41599431
Inky, wat heerlijk dat je alweer zoveel kunt en dat je Ryan zelf kunt verzorgen! (Maar natuurlijk niet gaan forceren he.)

Linda, ja,dat je darmen weer op gang zijn (en dus onbeschadigd) is een criterium.
Ook de temperatuur van je kindje telt trouwens. Die van mijn dochter was op de ochtend van de vierde dag een halve graad te laag, maar na een kruikje in dewieg was 'ie 's middags weer op de juiste temperatuur (en konden we dus naar huis)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41603104
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:21 schreef livelink het volgende:
Inky, fijn dat je je zo snel al weer goed voelt. 44 uur is echt snel, dat heb ik bij lange na niet gehaald, terwijl het bij mij beide keren ook om een geplande keizersnede ging.

Doe toch maar lekker rustig aan en laat je verwennen door de kraamverpleging en je vriend.
Ja ik doe, behalve alles rond de uk, nog zo goed als niets.
Papa pakt de fles en de kleine ´s nachts, dus ik kan lekker veel in bed blijven. En de kraam is ook wel handig ja. Papa heeft voorlopig nog vrij, en genieten er echt van als we met z´m 3´en zijn, want het zijn toch extra drukke dagen.
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:26 schreef linda856763 het volgende:
Moet je eigenlijk wachten op ontlasting voor je weer naar huis mag? is dat het criterium of zijn er nog meer? Lijkt me zo raar namelijk, want bij een gewone bevalling kan het daarna ook wel 4 dagen duren las ik. maar dat heeft een andere reden misschien Hoe dan ook, kunnen ze dat toch ook wel vanaf thuis in de gaten houden?
Kortom, als (ja ALS) ik een ks zou willen, zou ik ook zo snel mogelijk weer naar huis willen en daar verder verzorgd worden, omdat ik in het zkh met nog 1 of 2 anderen plus hun babies op de kamer geen oog dicht zou kunnen doen. En als ik thuis ben, met hulp van kraamzorg en , is dat voor mij volgens mij veel beter mits geen complicaties natuurlijk
Of heb je daar echt geen barst over te zeggen?
Volgens mij hoef je niet perse ontlasting te hebben, maar wel windjes laten dus darm activiteit hebben zonder klachten. een deel vd darmen heeft namelijk buiten je buik gelegen en de rest is opzij geschoven, dus ze moeten wel zeker weten dat het weer goed zit en het aan heind einde weer uit kan

Verder weet ik niet was de eisen psies zijn, maar verder moest m´n HB moest in orde zijn, voordat het infuus en catheter eruit mochten. Is ook wel handig als je die in het ziekenhuis kan laten
En je moet denk ik ook mobiel zijn (iniatief tonen).

Verder vond ik het juist wel leuk om met iemand op de kamer te liggen, we hebben heel wat af geklets en gelachen (wat weer pijn deed). Beide kindjes waren op de kinderafdeling, dus dat scheelde wel....
Mama van Ryan (04-09-06)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 september 2006 @ 07:14:27 #159
13151 crew  Rewimo
pi_41607764
Volgens mij is het in elk geval plassen, eten, drinken, ontlasting en lopen qua criteria
pi_41608225
Kon ik allemaal, ik moest toch blijven. Het beleid verschilt gewoon van ziekenhuis tot ziekenhuis.
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:14:03 #161
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41614479
Zo Inky dat heb je dan vlot gedaan! Is het niet standaard dat je 4/5 dagen, ook na een geplande ks, moet blijven? Was bij mij 2 jaar geleden nl. wel. Maar volgens mij veranderen ze het zh-beleid per dag.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 september 2006 @ 14:37:01 #162
13151 crew  Rewimo
pi_41736400
pi_41895074
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:14 schreef dutchie het volgende:
Zo Inky dat heb je dan vlot gedaan! Is het niet standaard dat je 4/5 dagen, ook na een geplande ks, moet blijven? Was bij mij 2 jaar geleden nl. wel. Maar volgens mij veranderen ze het zh-beleid per dag.
Hier in het Flevoziekenhuis staat er normaal 3 dagen voor. Maar zoals je ziet, als alles goed gaat kan en mag het eerder Voorwaarde was wel dat de kraamhulp die dag nog kwam.
(En als je mag met 3 dagen, is het nog niet zo dat je moet...)

Vroegha moest je zelfs 7 tot 10 dagen blijven (zoals bij m'n schoonma)
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42419846
Crosslink uit grote buikenfoto topic #29

Ik zag dat er interesse was naar de na-zwangerschap buikjes. Hierbij de mijne
(zwangerschaps duur: 39 wk + 1dg)

2 dagen na de keizersnede:

3 weken na de keizersnede:

Nu 4 weken na de keizersnede:

Ter vergelijking nog even een terug blik van hoe het ervoor was:
Buiktopic #26

Ik was al vrij snel 10 kg van de 14 aangekomen kilo's kwijt, maar blijf nu hangen op 4 kg van m'n oude gewicht. Maar op zich al mooi zo

Nu alleen een beetje rustig aan doen, sommige bewegingen gaan gewoon nog niet omdat je spieren nog niet hersteld zijn. En het gebied tussen je navel en de snede voelt gek aan (beetje slaperig), en tot 1,5 cm boven het litteken heb ik nauwelijks gevoel.

Indien er interesse in is heb ik ook nog foto's van de operatie zelf, niet heel gedetailieerd maar je ziet Ryan wel "geboren" worden
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42420483
Hoi!
Nou, ik was dus ook het 'haasje' maar het is me best meegevallen - ondanks dat ik dus wel een 'gewone' start had, ca. 8 uur lang weeën opgevangen. Ik was binnen 72 uur weer thuis, en het herstel gaat eigenlijk heel voorspoeding. De darmen waren binnen twee dagen weer op gang, na een dag zat ik naast mijn bed en strompelde ik naar de wc. Enige complicatie was nog dat degene die mij gehecht had, de uiteinden van de hechtdraad aan elkaar vast gebonden had. (dus van het ene eind van de wond naar het andere...) en dat trok en sneed in mijn huid als ik stond. Gelukkig kwam de verpleegster daar na 2 dagen achter, en het was een enorme verademing toen ze dat alsnog losknipten. Raar dat ze dat zo hadden gedaan...
En nu heb ik eigenlijk weinig last meer. Mijn buikspieren doen het al beter dan tijdens de zwangerschap!
Eva
pi_42506362
Hoe lang duurt het eigenlijk voor de hechtingen van de keizersnee oplossen? Bij mij zitten ze er nog steeds, 13 dagen na de operatie. De verpleegster zei dat hechtingen bij de vagina na ongeveer 7 dagen oplossen, en dat dit wel wat langer zou duren, vanwege het 'drogere milieu'. Het jeukt nu wel behoorlijk, dat is een teken dat ze aan het oplossen zijn toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door linda856763 op 09-10-2006 12:16:53 ]
Eva
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 oktober 2006 @ 12:34:54 #167
13151 crew  Rewimo
pi_42507505
Ik had nietjes, die lossen niet op Je kunt altijd even langs je huisarts gaan om ze te laten verwijderen als je last van je hechtingen hebt. Lucht vaak wel op als ze eruit zijn, dan trekt het minder.
pi_42509522
Ik heb het niet zo bijgehouden. Maar volgens mij waren die van mij grotendeels met 3 weken opgelost.
Ging allemaal heel netjes dicht, zonder al teveel getrek maar natuurlijk wel met wat jeuk.

Maar opeens had ik vorige week, en nu net weer, dat er nog wel een klein stukje (paar mm) even open ging en dat er wat pus uit kwam... ff schrok ik wel, maar het gaat vanzelf weer dicht.
Ik denk dat het komt omdat het precies in de haar grens is en dat er dan een haarzakje ontstoken is oid?
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42509992
Nou, ik heb niet echt last, en ik heb een gloeiende hekel aan dat gedoe en getrek en geprik in mij, dus als het net als bij Inky met drie weken weg is, vind ik het best!
Eva
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 15:54:59 #170
141844 Macka66
pi_42513364
Bij mij was na zes weken het laatste stukje hechting opgelost.
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:21:51 #171
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42516033
eerste keer had ik krammetjes.
tweede keer ook hechtingen, zag ze alleen niet. dus geen idee eigenlijk ho elang dat duurde voordat die weg waren.
ik heb wel tot 4 weken gehad net zoals Inky beschreef, dat de wond op 1 plekje open ging.
pi_42538225
Hier ook de 1e keer krammetjes en de 2e keer hechtingen.
We zijn nu bijna 5 weken verder en sinds gisteren is mijn man ook weer aan het werk en ben ik dus alleen thuis. Tot die tijd heb ik Isis niet getild (toch een ruime 12 kg) , maar nu moest ik dus wel. En ook heb ik direct die dag gebloed (vanuit de schede) eerst rood en nu bruin en ik vraag me dus af of dit is gekomen door het tillen en er misschien iets geknapt is van binnen of dat dit al een zeer lichte menstruatie zal zijn.... Iemand enig idee?
pi_42541244
oeps verkeer profiel
pi_42541320
Zo nu goede profiel

Je kunt na een KS al binnen 6 weken weer ongesteld zijn las ik ergens...
Dus kan toeval zijn
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42609642
Ik heb nu 5 weken na de keizersnede nog steeds een enorme onderhuidse knobbel vlak boven het litteken zitten. (Ongeveer zo groot als een kippen ei). Is dit iets herkenbaars? En trekt dit nog weg?
De vorige keer heb ik hier geen last van gehad.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:33:25 #176
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42610145
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:14 schreef Xanthe het volgende:
Ik heb nu 5 weken na de keizersnede nog steeds een enorme onderhuidse knobbel vlak boven het litteken zitten. (Ongeveer zo groot als een kippen ei). Is dit iets herkenbaars? En trekt dit nog weg?
De vorige keer heb ik hier geen last van gehad.
Ik had ook knobbels eigenlijk. Was wel normaal en trekt wel weg. Had iets met je weefsels te maken. Als je er verder geen last van hebt is het goed. (ik had een snijdende pijn eraan en had een ontsteking dus wel in de gaten blijven houden!)
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:37:16 #177
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42610242
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:20 schreef Xanthe het volgende:
Hier ook de 1e keer krammetjes en de 2e keer hechtingen.
We zijn nu bijna 5 weken verder en sinds gisteren is mijn man ook weer aan het werk en ben ik dus alleen thuis. Tot die tijd heb ik Isis niet getild (toch een ruime 12 kg) , maar nu moest ik dus wel. En ook heb ik direct die dag gebloed (vanuit de schede) eerst rood en nu bruin en ik vraag me dus af of dit is gekomen door het tillen en er misschien iets geknapt is van binnen of dat dit al een zeer lichte menstruatie zal zijn.... Iemand enig idee?
komt misschien wel omdat je meer bent gaan doen omdat je alleen thuis bent met de kinderen! Ik had het ook als ik meer gedaan had als anders.

Hebben hier dames na 4,5 maand soms nog ineens pijn aan de wond, binnenin zeg maar? ik heb ineens sinds van de week weer last. beetje steken en heel doof. nou weet ik dat dat dove gevoel nog heel lang kan zijn, maar het litteken is ineens zo "aanwezig" en gevoelig.
pi_42610461
Nee het komt niet van het meer doen. Ik merkte de knobbel(s) op toen ik thuis was en voorzichtig ben gaan voelen wat er nou zo onwijs zeer deed boven het litteken. Echt heel erg zeer doet het nu niet meer , maar echt een fijn gevoel is het ook niet.
pi_42611187
Als het goed is heb je binnenkort nacontrole bij de gyn, zou het daar ff vragen
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42611262
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:08 schreef Inky05 het volgende:
Als het goed is heb je binnenkort nacontrole bij de gyn, zou het daar ff vragen
Duurt nog 2 weken helaas en ik vroeg me dus gewoon af er meer mensen zijn die het hebben of hebben gehad.
pi_42611355
Leentje, ik heb na bijna een jaar nog steeds veel pijn. (erger als ik te druk ben of me te druk maak).

En knobbels had ik ook, die zijn wel wat weggetrokken.

Gevloeid heb ik zeker 2 maanden. Er zit toch een wond in je baarmoeder.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:23:34 #182
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42615174
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:44 schreef Xanthe het volgende:
Nee het komt niet van het meer doen. Ik merkte de knobbel(s) op toen ik thuis was en voorzichtig ben gaan voelen wat er nou zo onwijs zeer deed boven het litteken. Echt heel erg zeer doet het nu niet meer , maar echt een fijn gevoel is het ook niet.
Nee die knobbels bedoelde ik niet na het vele doen. ik bedoelde het bloedverlies, dat had ik meer of weer als ik iets meer had gedaan...
als je pas over 2 weken voor controle moet en je het niet vertrouwd kun je misschien wel eerder...
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:25:37 #183
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42615224
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:14 schreef nebelung het volgende:
Leentje, ik heb na bijna een jaar nog steeds veel pijn. (erger als ik te druk ben of me te druk maak).

En knobbels had ik ook, die zijn wel wat weggetrokken.

Gevloeid heb ik zeker 2 maanden. Er zit toch een wond in je baarmoeder.
oke! jeetje dat duurt wel lang dan. maar ik heb een tijd geen pijn gehad en nu ineens weer. nou ja echt heel pijn doet het niet maar ik ben me er ineens weer van bewust dat die wond er zit.
heb jij het na laten kijken dan hoe het komt dat je nog zoveel pijn hebt? Na een jaar lijkt me dat niet goed eigenlijk....
pi_42618703
Nee, niet na laten kijken. In ditzelfde topic (stukje naar boven) schreef ik hierover en hoorde toen van andere dames dat dat litteken na jaren nog zeer doet bij hun.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:14:02 #185
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42622540
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:24 schreef nebelung het volgende:
Nee, niet na laten kijken. In ditzelfde topic (stukje naar boven) schreef ik hierover en hoorde toen van andere dames dat dat litteken na jaren nog zeer doet bij hun.
niet gezien, vroeg me het gewoon af.... jeetje dat dat zo lang kan duren he! nou ja als de pijn zo blijft als ik nu heb is het wel te doen. hoop voor jou dat het snel minder word hoor!
pi_42746846
Pijn kan ik het niet echt noemen, maar ik heb vandaag wel last van mijn litteken. De huid daarboven is overgevoelig. Elke aanraking voelt een klein beetje branderig. En vandaag is dat dus ook bij het litteken zelf. Misschien is het wel een goed teken, want voorheen was het daar helemaal gevoelloos..
Eva
pi_42752295
Het weer slaat nu ook om linda , misschien dat je daardoor ook meer last hebt van je litteken.
  Milf dinsdag 2 januari 2007 @ 20:15:01 #188
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_44951376
Ik ga dus ook door naar de keizersnede ipv een gewone bevalling.

Wat moet ik meenemen naar het ziekenhuis in de "tas"?

Hier in Groningen snijden ze ook eerst horizontaal en dan verticaal. Zo snijden ze je buikspierenniet door stond in het boekje. . Ik las ergens in dit topic dat dit oud zou zijn en tegenwoordig beiden horizontaal zou zijn.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_44951813
Nikky, ik heb alles meegenomen wat bij een 'gewone' bevalling aangeraden wordt, maar dat komt ook omdat ik 'gewoon' ben begonnen. . Ik kan niet bedenken wat je nog extra mee moet nemen als je een ks hebt... Nou ja, wat meer van alles, omdat je er een paar dagen bent. Oordopjes, daar heb ik veel aan gehad... Ik hoorde Eva wel, maar het buurkindje niet. . Een badjas, voor als je naar het toilet/douche strompelt, en slofjes/slippers.
Eva
  Milf dinsdag 2 januari 2007 @ 20:33:43 #190
16000 nikky
pi_44952053
Badjas had ik sowieso al ingepakt .
Maar moet ik dan ook meer kleertjes meenemen voor die kleine?

[ Bericht 2% gewijzigd door nikky op 02-01-2007 20:40:39 ]
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 20:50:47 #191
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_44952602
ik heb 2 ks-en gehad, ik had meegenomen,

kleren voor mezelf die lekker zitten. nachthemden (van die bigshirts had ik), die heb ik de eerste 2 dagen aan gehad, erg makkelijk met alles eigenlijk. maar niet charmant!

kleren voor de kleine, ik had dus voor 5 dagen meegenomen. je hoeft het niet mee te nemen in principe., maar die ziekenhuiskleertjes zijn niet leuk.

nam zelf ook drinken mee, en liet dat ook elke dag meenemen voor me. naar mijn zin krijg je te weinig in het ziekenhuis.

je verzekeringspasje meenemen.

evt wat leesvoer misschien (als je tijd krijgt)
ik had het wel bij, maar geen tijd voor gehad uiteindelijk.

slippers heel belangrijk ja, ziekenhuis is niet fris.

dat was het denk ik wel, als me nog wat te binnen schiet zeg ik t meteen
  Milf dinsdag 2 januari 2007 @ 20:54:05 #192
16000 nikky
pi_44952715
Hier kan ik wat mee! top. Als je meer hebt hoor ik het graag.
Ik zie eigenlijk alleen tegen die catheter op die ze voor je narcose ruggeprik al inbrengen . ( ik ga niet helemaal onder zeil )
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:00:10 #193
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_44952916
sja, die positie die je moet zitten is niet bepaald charmant. dat gefrunnik ertussen ook niet
het ergste (nou ja erg) is als ze die catheter door je plasbuis duwen, het brand een klein beetje. en dan irriteert het nog ff en lijkt het alsof je moet plassen. ik had het gevoel dat ik moest plassen en durfde niet, was bang dat het er langs liep. na een tijdje trok dat weg gelukkig.
persoonlijk vond ik dat "ervoor" gaan zitten erger dan heel die catheter in brengen.

ow en als ze die eruit halen, brand dat weer een beetje.

maar niks doet zeer, althans....niet bij mij.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:01:34 #194
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_44952954
ik lees net van strakke broekjes, ik had weer zwangerschaponderbroeken bij. ik moest niks hebben van strak. maar dat zal bij iedereen verschillend zijn neem ik aan.
pi_44952983
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:54 schreef nikky het volgende:
Hier kan ik wat mee! top. Als je meer hebt hoor ik het graag.
Ik zie eigenlijk alleen tegen die catheter op die ze voor je narcose ruggeprik al inbrengen . ( ik ga niet helemaal onder zeil )
Nou, ik werd daar plots mee geconfronteerd (want spoed keizersnee) en ik schrok me een hoedje (ook al heb ik er zelf talloze ingebracht zelf. Maar werkelijks NIKS van vernomen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 januari 2007 @ 21:05:02 #196
13151 crew  Rewimo
pi_44953057
Neem wat lekker douchespul mee, en wat bodylotion of zo voor je huid. Denk ook aan lippenbalsem, de lucht is vaak droog in een ziekenhuis.

Ik kan me van de catheter weinig herinneren eigenlijk. Ik heb er vast wel eentje gehad maar ik weet er niks meer van...
pi_44953361
Hier ook nauwelijks gevoeld dus het kan meevallen (was bij Myrthe's geboorte zelfs zo pijnloos dat ik 't bij Juliette zelf maar voorstelde toen de placenta niet kwam ).
pi_44953590
Nou, ik vond het wel eng. Maar vooral omdat het zo *patsboem* kwam
"mevrouw, u mag niet verder bevallen, de navelstreng ligt voor de uitgang, we gaan een catheter aanbrengen en een infuuslijn *wee* wanneer hebt u gegeten, we wachten op de gyneacoloog " *wee* ...Zoiets. Dus al dat gefrut tussen de weeën door vond ik niet zo fijn. Maar objectief gezien deed het niet zeer, die catheter.
Eva
  Milf dinsdag 9 januari 2007 @ 21:37:29 #199
16000 nikky
pi_45192837
De catheter zal worden ingebracht na de ruggeprik. Dat scheelt .

Hoe hebben jullie dit eigenlijk gedaan met bezoek en het geboortekaartje? Hebben jullie het geboortekaartje gelijk verstuurd? Of gewacht tot je thuis was? En wel gelijk verstuurd er een briefje in gedaan dat moeder en kind in het ziekenhuis liggen met gegeven? Lieten julliie bezoek naar ziekenhuis komen?

dinsdag 9 januari 2007 @ 21:43:41 #200
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45193119
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:37 schreef nikky het volgende:

Hoe hebben jullie dit eigenlijk gedaan met bezoek en het geboortekaartje? Hebben jullie het geboortekaartje gelijk verstuurd? Of gewacht tot je thuis was? En wel gelijk verstuurd er een briefje in gedaan dat moeder en kind in het ziekenhuis liggen met gegeven? Lieten julliie bezoek naar ziekenhuis komen?

Misschien is het ook wel lekker om het kaartje pas na een dag of wat te versturen Nikky..kan je een beetje bijkomen mocht je je wat slapjes voelen, ipv dat er meteen zo veel bezoek komt. Ik ga zelf de geboortekaartjes ook pas na een dag of 3 versturen denk ik...de mensen die ik meteen wil zien bel ik dan wel.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  FOK!fossiel dinsdag 9 januari 2007 @ 21:48:02 #201
2628 Karin
pi_45193320
Wij hebben op het geboortekaartje laten zetten dat Bram en ik tijdelijk in het ziekenhuis lagen. Gelukkig hadden ze bij de receptie beneden in de computer het verkeerde telefoonnummer staan (kwam ik later achter toen mensen tegen me zeiden dat ik nooit de telefoon opnam), het was al druk genoeg. Wij hebben toen alleen de ouders en zussen en wat goede vrienden op bezoek gehad, de rest hebben we een beetje afgehouden, veel te hectisch. Maar ligt denk ik helemaal aan hoe je je voelt.
Als dit weer een keizersnee wordt denk ik dat wij pas wat later de kaartjes gaan versturen. Zeker omdat ik ook mijn aandacht bij Bram wil houden. Of toch iets beter proberen alles af te houden als het niet zo goed gaat. Ik heb zelfs een keer op het punt gestaan de visite af te zeggen maar durfde het niet want ze waren vast al onderweg.
ik zag net wat over paracetamol in Z&G, daar ben ik allergisch voor. Dus ik had of ontzettend veel pijn of ik was high van de extra morfine
pi_45193469
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:37 schreef nikky het volgende:

Ik heb dan wel geen keizersnede gehad Nikky, maar als ik het nu over zou kunnen doen zou ik graag een dagje ziekenhuis willen om daar een aantal familieleden op bezoek te kunnen vragen.
In je eigen huis blijven mensen toch vrij snel wat langer hangen en ik had zelf de neiging om toch even naar de huiskamer te komen of zelfs wat beschuiten te smeren.
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 22:44:47 #203
141844 Macka66
pi_45195946
Ik heb wel een keizersnee gehad, en er liep geen moederkloekende zuster rond die langhangers wegstuurde. Dat moest je zelf doen, want voor dat soort zorg had de verpleging in 'mijn' ziekenhuis gewoon geen tijd.

Alleen de meest nabije familie en een speciale collega zijn bij mij in het ziekenhuis gekomen. De geboortekaartjes hebben we verstuurd toen Lucie en ik alweer even thuis waren. Verder bezoek thuis is heel gedoseerd gekomen, als het te druk werd ging ik boven rusten, en mijn lieve schoonmoeder moederkloekte. Want ik vond het allemaal erg vermoeiend, ook omdat ik lastig lopen en zitten kon.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:47:51 #204
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45196076
bij Maxim hebben we visite in het ziekenhuis gehad en de kaartjes gelijk verstuurd.
bij Romijn mocht in het zkh alleen erg naaste familie komen (oma en opa enzo) en de rest kwam thuis pas, en de kaartjes hebben we ook pas verstuurd nadat we al thuis waren.

als ik zo terugkijk vond ik dat wat we bij Romijn gedaan hadden qua bezoek het relaxt eerst WIJ en dan pas de rest.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:54:43 #205
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45196394
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:48 schreef Karin het volgende:

ik zag net wat over paracetamol in Z&G, daar ben ik allergisch voor. Dus ik had of ontzettend veel pijn of ik was high van de extra morfine
Diclofenac, kan je daar wel tegen Karin? Dat kreeg ik na Freek (ipv paracetamol, ook maar 1 dag trouwens), werd ik net iets minder suf van als van de morfine.

En over bezoek, ik lag al even in het ZH voordat Freek geboren werd, en dus hadden veel mensen mijn telefoon nummer aldaar. Bij het volgende kind had ik mijn lesje geleerd .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 23:33:43 #206
61800 Rottdog
pi_45198071
Hebben gewoon de kaartjes de volgende dag verstuurd en weinig visite gehad. Wat was ik daar blij van heb dus alleen mijn eigen gezien. De mensen die daarna kwamen heb ik gewoon ge-smst dat ik daar nog helemaal niet aan toe was.
pi_50696154
Een flinke schop.

Ik heb een vraag. Nu 4 maanden na de keizersnede.
Het litteken is nogal opgezet. Het is nu echt een flinke ribbel en af en toe voelt het ook keihard aan.
Voor zover ik me kan herinneren had ik dat de eerste weken helemaal niet.
Ook is het litteken rood. Ik heb een litteken op mijn arm van een operatie die gewoon wittig is. Dus ik vraag me af of het wel normaal is? Ik heb er niet echt last van, vaak nog wel gevoelig maar niet pijnlijk.
pi_50696984
Oh heel herkenbaar appelsap. Dat had ik ook. Opgezet, rood, ribbel. Bij mij was het wel pijnlijk.

Nu (anderhalf jaar na dato) is het litteken nog gevoelig en ook nog rood. (en ribbelig helaas)
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:01:17 #209
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50697030
ik weet niet, bij mij was vrijwel niets te zien direct na.. maar was het wel rood en dikkig.. hier nu anderhalfjaar verder en er is echt helemaal niets meer te zien.. misshcien ha eens na laten kijken?
  Jubileum moderator donderdag 21 juni 2007 @ 19:18:14 #210
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50700918
Voordat mijn litteken niet meer rood was, maar wit, was er wel een jaar overheen gegaan hoor. Bij tijd en wijle opgezet, jeukerig, dik en bobbelig hoorde mijn inziens gewoon bij de genezing en ik ben er nooit voor naar de dokter gegaan.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50701914
Same here! Nu, na 9 maanden, is het niet helemaal een rode streep, maar een wit/rode streep. Af en toe steekt en trekt het nog. Gevoelloos ook nog een beetje, en het voelt ook nog wat als een verdikking op de huid.
Eva en Maria
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:06:44 #212
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51318246
tvp-tje (lees het vanavond even op mijn gemakje door)
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:55:15 #213
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51343154
Erg informatief de laatste 12 pagina's .... ik heb nu een idee wat me mogelijk te wachten staat.
Kan iemand me nog ervaringen vertellen over het gebruik van een sluitband na de keizersnede?
Mama van Isa en Ties
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:43:01 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51351840
Sluitband hier niet gebruikt , schijnt wel verzachtend te werken, maar ook tegelijkertijd je spieren lui te maken. weet het niet helemaal zeker, maar dacht dat het niet zo goed was.
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:53:56 #215
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51352123
Nog maar niet bestellen dan... maar trekt na een keizersnede je buik weer een beetje in de plooi ?
Of duurt dat langer als bij een gewone bevalling.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:51:22 #216
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51357264
Marlieske, het duurt vaak iets langer voordat je baarmoeder weer de gewone maat heeft. Maar dan heb je het over een paar dagen, want dat gaat alsnog best snel. Het verdere terugplooien (afvallen, spieren, huid die weer wat strakker wordt) gaat volgens mij net als anders: per persoon afhankelijk en dat kan best een tijd duren. En de littekens heb je waarschijnlijk hier al voorbij zien komen?
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:40:04 #217
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51358707
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:55 schreef marlieske het volgende:
Erg informatief de laatste 12 pagina's .... ik heb nu een idee wat me mogelijk te wachten staat.
Kan iemand me nog ervaringen vertellen over het gebruik van een sluitband na de keizersnede?
Even snel, ik heb wel een sluitlaken gebruikt, de eerste drie dagen. Als je hem kort gebruikt is dat geen enkel probleem, en je hebt minder last van de wond. Met buik en spieren is het hier prima .
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:15:43 #218
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51366338
Sugar en Leah, dank voor jullie reactie! Komt dus allemaal wel goed met der tijd
En het litteken inderdaad voorbij zien komen, valt me reuze mee Doen ze tegenwoordig toch netjes hoor zo'n rits
Mama van Isa en Ties
pi_56683392
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:15 schreef marlieske het volgende:
En het litteken inderdaad voorbij zien komen, valt me reuze mee Doen ze tegenwoordig toch netjes hoor zo'n rits
Hoi Marlieske!
Zou je er iets meer over willen uitweiden? Hoe ziet het eruit? Is het breed of lang of hinderlijk?
En hoe gaat het met de genezing ervan? ('k heb nog niet het héle topic doorgelezen)
 FR
pi_56715750
Hoi Bora-Bora, nou ik ben inmiddels een ks rijker, en een kindje
Dus dat ging allemaal prima, het litteken is bij mij denk ik 10cm breed, en zo dun als een streep van een pen.
Het was eerst best rood maar begint nu langzaam wit weg te trekken dus het geneest prima.
De eerste weken wel wat last gehad van een kleine ontsteking aan 1 kant maar op kunnen lossen met desinfecterende zeep en wat water dus dat mocht geen naam hebben.
Ik hoorde en las van veel dames dat de plek van het litteken gevoelloos kan zijn maar daar heb ik geen last van
Valt keurig onder lage bikinibroekjes dus geen mens die het ziet, en netjes van binnenuit gehecht.
Viel mij reuze mee! Zou het zo weer doen

Beste tips die ik iemand kan meegeven die nog een ks voor de kiezen heeft.....
zodra je uit bed mag niet krom lopen maar ff op de tandjes bijten en rechtop lopen, dat doet (vond ik althans) het miste pijn en je krijgt niet zo'n last van je rug.
Ooh ja en grote boxershorts van katoen die hoog op je buik komen, want een stiek op je wond is niet fijn pyama broek voor het ziekenhuis is dus niet echt fijn kan je beter n nachthemd kopen.
Mama van Isa en Ties
pi_56716006
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:44 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb wel een keizersnee gehad, en er liep geen moederkloekende zuster rond die langhangers wegstuurde. Dat moest je zelf doen, want voor dat soort zorg had de verpleging in 'mijn' ziekenhuis gewoon geen tijd.
Haak hier nog ff op in, het is al weer n paar maandjes geleden dat ik in het ziekenhuis lag met Isa, ik kan veel zeggen van de verpleging dat dingen niet vlekkeloos verliepen maar ze jaagde te drukke en te veel visite wel weg.
Zeker de eerste 2 dagen omdat ik het regelmatig zwart voor de ogen kreeg en verzwakt was door de normale bevalling en de keizersnede. Ik was behoorlijk wat bloed verloren.
Mijn schoonmoeder kreeg dus als eerste het dringende verzoek te stoppen met het drukke bellen met mijn moeder , of te vertrekken want ik viel flauw vanwege de drukte en alleen de zuster had het in de gaten
Mama van Isa en Ties
pi_56716906
Bedankt voor je reactie!
Je klinkt er wel positief over zeg! Doet me plezier voor jou in ieder geval, maar 't is ook best prettig om te horen, want ik moet zeggen dat het best wel geruststellend klinkt om te horen dat het ook mee kan vallen.
Het leek me zo onoverkomelijk...!

Trouwens, had ik je al gefeliciteerd?!!
Veel geluk met de kleine toegewenst, en natuurlijk een goede gezondheid voor jullie beidjes!!!
 FR
pi_59138042
Ook hier gaat het een keizersnee worden, dus ook maar even een tvp om dit op mijn gemak door te lezen.

Mocht er iemand in de tussentijd nog tips hebben over dingen die je mee moet nemen ofzo hoor ik het graag
  donderdag 5 juni 2008 @ 21:38:22 #224
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59155448
Katoenen ondergoed liefst oma model of hoge boxershorts kan ik aanraden, niets met een strakke elastiek die net op je buik ter hoogte van de wond zal komen.
Mama van Isa en Ties
pi_59166426
ah ja thnx dat had ik idd al op verschillende plaatsen gelezen

Aangezien ik een dag of 5 in t ziekenhuis blijf vroeg ik me af of ik voor de kleine ook een hoop kleertjes mee moet nemen?
En ik zag ergens staan dat je zelf handdoeken mee moet nemen, lijkt me toch dat ze die daar wel hebben of niet?
pi_59166636
Handdoeken hebben ze daar, kleding voor de baby kan je partner elke dag schone meenemen zonodig als je wat te kort komt, je hoeft niet de hele kledingkast mee te nemen Voor jezelf idd makkelijk zittende dingen. Je kan wat telezen enzo meenemen, maar ik merkte dat ik geen letter gelezen heb omdat je de hele dag naar de kleine lig te staren of vast heb
pi_59167924
haha ja is mischien makkelijker, ze zullen wel raar opkijken als ik daar met een complete koffer binnen kom wandelen

weet iemand trouwens of ze daar tegenwoordig iets van internet aansluiting hebben, of denk ik nu echt te luxe
  vrijdag 6 juni 2008 @ 11:57:26 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_59168130
meeste zkh hebben geloof ik tegenwoordig wel wireless internet.

kleertjes heb ik niet meegenomen, ten eerste je krijgt als er visite komt vaak wel, arwen heeft die daagjes zo;n vestje van het zkh aan gehad, pas de dag dat we gingen eigen kleertjes.

Ik had een gedeelde kamer, inclusief gedeelde tv, maar je bent voornamelijk althans ik net als anitra vooral naar die kleine aan het kijken of er mee te tutten
pi_59168426
ah mooi, niet dat ik verwacht veel op internet te zitten, maar is toch fijn als ik zelf wat mails kan versturen.

Hier hebben ze voor zover ik weet wel een tv per bed, maargoed ik verwacht idd dat ik genoeg heb aan staren naar mijn kleine meisje
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:42:29 #230
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59172684
Bla je moet geschoren worden. Niet alles hoor, maar wel een stukje van de bovenkant, dus dat zou ik zelf even thuis doen als ik jou was. Dat is toch wel prettiger denk ik.

Ik had een hele goede tip gekregen. Draag de eerste weken de boxers van een man. Die heeft lekker veel ruimte aan de voorkant, en dan komt het niet tegen het litteken aan.
pi_59175137
Die boxershorts klinkt idd wel als een goed idee, zal morgen eens de stad inlopen

E geschoren is t altijd wel...heb in de meest vreemde bochten gelegen al om het bij te houden tijdens mijn zwangerschap...erg lastig als je niks kunt zien hihi
pi_59179248
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 11:57 schreef _evenstar_ het volgende:
meeste zkh hebben geloof ik tegenwoordig wel wireless internet.
Jeetje, da's wel luxe!
Maarreh, ik zou toch uitkijken dat je computer dan niet gestolen wordt, als je die mee dacht te nemen.
 FR
  vrijdag 6 juni 2008 @ 19:59:22 #233
54772 Silmarwen
pi_59181218
Ik had een scherm op mijn kamer met radio, tv, internet en msn. Maar veel dingen werden wel geblokkeerd wat vrij irritant was.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 20:23:41 #234
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_59181773
Ik wel mogelijkheid tot TV/radio, maar heb het niet gebruikt. Was gewoon teveel met de kleine bezig, en tussendoor even een kwartiertje een puzzelboekje opengeslagen. En vriendlief was er ook hele dagen (9 tot 9, met van 12-3 middagrust).
Toen Chris op de neonatologie lag had ik wel iets meer tijd, maar heb gezellig met de andere dames gebabbeld en _FlasH_ was er ook steeds. En natuurlijk 3 keer per dag naar beneden voor voedingen, 6x kolven, en andere bezigheden. Dus heb me eigenlijk prima vermaakt zonder al die dingen..
  † In Memoriam † vrijdag 6 juni 2008 @ 23:21:40 #235
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59187154
Wat maken jullie je toch druk over ondergoed, gewoon geen ondergoed en een tampon naar binnen prakken en klaar ben je.
Ik had de keizersnede verticaal(spoed) en hechtingen met van die krammen i.p.v. een keurige hechting, de streep was het eerste jaar best lelijk maar je ziet er na een zomertje amper meer iets van en m'n *zwangerschapsbuik* was na een maand alweer plat. (kon al m;n maatjes 36 weer zonder moeite aan)
Snap het gesteun en gekreungehalte van deze thread dan ook niet zo maar het kan ook komen dat ik door mijn beleving de situatie wat anders bekeek op dát moment. Ik was al dolblij dat mijn kindje bleef leven en ik hem na 3 maanden heen en weer hobbelen (couveuse-afdeling) mee naar huis mocht nemen .
  vrijdag 6 juni 2008 @ 23:34:08 #236
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59187526
Loedertje ieder zijn ervaring dat is 1 natuurlijk.

Een tampon was voor mij bv geen optie aangezien in met 10 cm ontsluiting de ok in ging, ik had dus gewoon veel last van vloeien en dan zijn tampons echt af te raden dat kan namelijk behoorlijk gaan stinken en je kan infecties op lopen.

Van mijn litteken heb ik ook totaal geen last, geen jeuk, geen lelijke wond oid, daar zal je me dus ook niet over horen.
Die boxer is echt geen luxe want een stiek recht op die wond dat zit gewoon niet handig en je zal toch de voedingen fles/borst echt zelf moeten doen, daar heeft verpleging echt geen tijd voor en voeden en pijn is geen leuke combi als je het mij vraagt.

Mijn buik begint nu pas platter te worden, ik torste dan ook ruim 16 kilo/liter vocht met me mee en was de eerste 4 dagen "pas" 11 kilo/liter kwijt, toen moest de katheter eruit en ging het dus stukken minder snel.
Ik was dus van 53 kilo naar ongeveer 73 kilo gegaan en weeg nu weer braaf 54 kilo, maar heb toch echt niet meer zo'n strakke buik als eerst, naja ik lig er niet wakker van en mijn man al helemaal niet, want inderdaad gelukkig is ons meisje gezond ter wereld gekomen en als dat de prijs is dan is dat prima.
Maar ik geloof ook niet dat iemand in dit topic daarover je zal betwisten.

En inderdaad iedereen beleeft het in haar perspectief, hoe meer spoed en hoe meer levensbedreigend hoe minder je steunt en kreunt dat geloof ik meteen, maar vertel jij dan eens expliciet wat jij als gesteun en gekreun ervaart aan dit topic? Want ik vraag het me echt af.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 7 juni 2008 @ 00:19:02 #237
54772 Silmarwen
pi_59188713
Tampons werden mij zeer streng afgeraden vanwege infectie gevaar. En je kunt wel leuk bagatliseren Loedertje, maar voor iedereen is de bevalling of keizersnede anders.

En niemand zal zeggen dat het het niet waard was. Ik zei vandaag nog dat ik de keizersnede honderd keren over zou doen en dat het me enorm is meegevallen. Ik ben nu bijna drie weken verder en doe eigenlijk zo goed als alles weer behalve mij ver uitrekken en zware dingen tillen want dat doet gewoon nog zeer.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 00:51:54 #238
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59189467
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 23:21 schreef Loedertje het volgende:
Wat maken jullie je toch druk over ondergoed, gewoon geen ondergoed en een tampon naar binnen prakken en klaar ben je.
Ik had de keizersnede verticaal(spoed) en hechtingen met van die krammen i.p.v. een keurige hechting, de streep was het eerste jaar best lelijk maar je ziet er na een zomertje amper meer iets van en m'n *zwangerschapsbuik* was na een maand alweer plat. (kon al m;n maatjes 36 weer zonder moeite aan)
Snap het gesteun en gekreungehalte van deze thread dan ook niet zo maar het kan ook komen dat ik door mijn beleving de situatie wat anders bekeek op dát moment. Ik was al dolblij dat mijn kindje bleef leven en ik hem na 3 maanden heen en weer hobbelen (couveuse-afdeling) mee naar huis mocht nemen .
Ja hoor, jij bent stoer, maar dat wisten we al.
Laat de rest van de wereld ook even fijn hun ervaringen kwijt raken, wil je? Je hočft hier niet te lezen hoor
  zaterdag 7 juni 2008 @ 01:15:29 #239
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59189979
quote:
Op maandag 4 september 2006 09:44 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik ben 5 dagen na de KS gewoon gaan verhuizen en heb nergens last van gehad tijdens het tillen en verslepen van meubels en dozen.

Nou Nou Leah, stoer niet te guitig met credits hé..... eerder oliedom als ik Loedertje's eerdere reactie in de topic ff omhoog vis.
En de kraamhulp hielp zeker mee met dozen sjouwen en zei zeker niets.... ja daaaaaaaag geloof je zelf toch niet.
Mama van Isa en Ties
  † In Memoriam † zaterdag 7 juni 2008 @ 09:30:25 #240
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59192338
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 00:51 schreef Leah het volgende:

[..]

Ja hoor, jij bent stoer, maar dat wisten we al.
Laat de rest van de wereld ook even fijn hun ervaringen kwijt raken, wil je? Je hočft hier niet te lezen hoor
Wat heeft het met stoer zijn te maken
Mag je hier alleen je ervaringen posten als je het als vreselijk trauma hebt ervaren en tel je pas mee als jouw wond groter was, je maanden aan het revalideren ben of je bloedingen nadien enorm waren.

Onzin zeg.

Er zijn ook mensen die het niet zo hebben ervaren.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:35:08 #241
54772 Silmarwen
pi_59192377
Dat zegt echt helemaal niemand. Ik heb juist gezegd hoe enorm ik het mee vond vallen. Na 3 dagen liep ik gewoon rond en nu drie weken verder doe ik praktisch alles. Ik vond het juist helemaal niet erg, moeilijk of zwaar. Maar iedereen ervaart het anders en bij sommigen gaat het herstel niet zo rap.

Bovendien werkt jouw manier van posten absoluut niet, want denk je dat nu werkelijk iemand je serieus neemt als je als een olifant door een porceleinkast heen walst?
  † In Memoriam † zaterdag 7 juni 2008 @ 09:37:09 #242
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59192389
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:15 schreef marlieske het volgende:

En de kraamhulp hielp zeker mee met dozen sjouwen en zei zeker niets.... ja daaaaaaaag geloof je zelf toch niet.
Ik had geen kraamhulp muts.
Die zou overigens wél gewoon komen als ik netjes thuis zou zijn bevallen.
quote:
026/ZG Wij houden uw kindje nog even hier. Bert Bakker
M. Hugenholtz - R. De Leeuw
Marianne Hugenholtz was mijn vroedvrouw en zij heeft geen enkel commentaar gegeven op mijn handelen na de keizersnede. Ze was erg betrokken bij het geheel omdat het allemaal (helaas) niet zo is gelopen als ik had verwacht)

Het ergste bij zo'n gebeurtenis is namelijk dat je je kindje niet onbeperkt kan knuffelen en je angst of hij het zal gaan redden, daarbij vergeet je weleens dat je zelf ook nog een operatie hebt ondergaan en die pijn daarvan schakel je op 1 of andere manier totaal uit.

Vreemd dat iedereen zich wel kan inleven in de moeders die de luxe hebben om optimaal hun eigen zooi te verwerken en niemand begrijpt dat het niet overal zo gaat en dat elke situatie anders is.
  † In Memoriam † zaterdag 7 juni 2008 @ 09:40:47 #243
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59192410
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 00:19 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ben nu bijna drie weken verder en doe eigenlijk zo goed als alles weer behalve mij ver uitrekken en zware dingen tillen want dat doet gewoon nog zeer.
Het is achteraf ook niet zo slim om te gaan tillen hoor Je voelt de wond wel en daarnaast schijnt het voor de genezing inwendig ook niet echt goed te zijn (hoorde ik pas bij een nacontrole, mij hebben ze verder totaal niets verteld bij het verlaten van het ziekenhuis omdat het allemaal nogal raar was gelopen.)
Bij die bewuste nacontroles kwamen er plotseling allerlei dingen en tips met betrekking tot wat je wel en niet had mogen doen .
  † In Memoriam † zaterdag 7 juni 2008 @ 09:41:33 #244
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59192416
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:15 schreef marlieske het volgende:

nogmaals, een kraamhulp is totaal overbodig als je kind nog maanden in het ziekenhuis ligt.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:47:03 #245
54772 Silmarwen
pi_59192452
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het is achteraf ook niet zo slim om te gaan tillen hoor Je voelt de wond wel en daarnaast schijnt het voor de genezing inwendig ook niet echt goed te zijn (hoorde ik pas bij een nacontrole, mij hebben ze verder totaal niets verteld bij het verlaten van het ziekenhuis omdat het allemaal nogal raar was gelopen.)
Bij die bewuste nacontroles kwamen er plotseling allerlei dingen en tips met betrekking tot wat je wel en niet had mogen doen .
Ik denk trouwens dat de zorgen om je kindje en de drang om haar/hem te zien de pijn wel stukken minder relevant maakt. Bij ons was het niet zo ernstig, maar ze lag wel aan de monitor en bij het voeden stopte ze soms met ademen. Die angst is inderdaad niets vergeleken met de pijn die je op dat moment hebt.

Wel een vreemde en slechte gang van zaken zeg. Is dat al lang geleden?

Wij hebben trouwens ook geen kraamzorg. Ons kindje ligt in het ziekenhuis en ik heb verder geen hulp nodig want ik kan het meerendeel zelf en voor andere dingen heb ik gelukkig mensen in d ebuurt die me meehelpen.
  † In Memoriam † zaterdag 7 juni 2008 @ 09:57:29 #246
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59192536
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:47 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik denk trouwens dat de zorgen om je kindje en de drang om haar/hem te zien de pijn wel stukken minder relevant maakt. Bij ons was het niet zo ernstig, maar ze lag wel aan de monitor en bij het voeden stopte ze soms met ademen. Die angst is inderdaad niets vergeleken met de pijn die je op dat moment hebt.
Precies, je hebt wel wat anders om je druk over te maken. (Je schikt je bij die apnoe's (geen idee of ik het goed schrijf) helemaal rot de eerste keer he?)
quote:
Wel een vreemde en slechte gang van zaken zeg.
Slotervaart ziekenhuis, onderbezetting personeel en een overvolle kraamafdeling, verwijt hen niets, het was veelste druk.
quote:
Wij hebben trouwens ook geen kraamzorg. Ons kindje ligt in het ziekenhuis en ik heb verder geen hulp nodig want ik kan het meerendeel zelf en voor andere dingen heb ik gelukkig mensen in d ebuurt die me meehelpen.
Ik heb jullie bevallingsverhalen niet echt gevolgd, is het ergens terug te lezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 07-06-2008 09:59:48 (EDIT--> GEVONDEN) ]
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:09:24 #247
54772 Silmarwen
pi_59192618
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:57 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Precies, je hebt wel wat anders om je druk over te maken. (Je schikt je bij die apnoe's (geen idee of ik het goed schrijf) helemaal rot de eerste keer he?)
Ik heb heel paniekerig "Yade YADE!" staan roepen tot de verpleegkundige kwam en haar goed tussen de ribben even duwde waardoor ze ineens weer ging ademen. We hebben het gelukkig nooit meegemaakt dat ze echt weer beademend moest worden. En dan was Yade "slechts" 5 a 6 weken te vroeg. Een babietje dat nog jonger is lijkt me helemaal eng zeg.

Sloten ze dan de afdeling niet? Ons ziekenhuis heeft pas nog een middag de afdeling gesloten gehouden omdat het te druk was. De patienten worden dan doorgestuurd naar het UMC of LUMC, waardoor niemand gestressed rond loopt en er geen tijd voor je is. Maar nou ben ik sowieso super blij met ons ziekenhuis.
  † In Memoriam † zaterdag 7 juni 2008 @ 10:24:29 #248
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59192771
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:09 schreef Silmarwen het volgende:

Ik heb heel paniekerig "Yade YADE!" staan roepen tot de verpleegkundige kwam en haar goed tussen de ribben even duwde waardoor ze ineens weer ging ademen. We hebben het gelukkig nooit meegemaakt dat ze echt weer beademend moest worden. En dan was Yade "slechts" 5 a 6 weken te vroeg. Een babietje dat nog jonger is lijkt me helemaal eng zeg.
Er ging zo'n keihard alarm af (alsof er luchtalarm was) (in mijn beleving althans) en etegn de tijd dat ik besefte wat er gebeurde stonden er allemaal van die verpleegsters om ons heen

Na hun uitleg vielen de volgende apnoes mee, je schrikt minder (maar bent toch bang)
pi_59620905
Nog even voor de dames met ervaring, hoelang duurde het voor je je kindje eindelijk vast mocht houden. Ik lees op internet toch geregeld verhalen dat je 2 a 3 uur op de recover kamer ligt voor je terug naar de afdeling en dus naar je kindje gaat
  maandag 23 juni 2008 @ 11:10:32 #250
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59621301
Blablabla, ik heb Maria meteen vast mopgen houden, kort, liggend op de OK. Dat is meer even op je arm voelen en het gezichtje dichtbij hebbe. Daarna duurt het wel even (1,5 uur denk ik) voordat je je kindje echt kunt vasthouden en (eventueel) aan de borst kunt leggen.
  maandag 23 juni 2008 @ 11:12:50 #251
54772 Silmarwen
pi_59621359
Ik mocht haar even aaien en een kusje geven en toen moest ze naar de coeveuse afdeling, maar Yade was wel vroeg natuurlijk.
pi_59621517
oke thnx dames, dan weet ik dat ik dus idd rekening mee kan houden dat t na de ok ff duurt voor ik dr weer zie.

Ik ga er vanuit dat die van ons niet in een couveuse hoeft idd, maar ja je weet t natuurlijk niet zeker

ben erg benieuwd
  maandag 23 juni 2008 @ 23:20:10 #253
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59639659
Ik mocht Isa even knuffelen en toen ging ze met de kinderarts mee, nadat ik gehecht was (45minuten) mocht ik meteen naar de verloskamers en mocht Isa bij mij. Hier dus niet naar de recovery.
Mama van Isa en Ties
pi_59639755
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:20 schreef marlieske het volgende:
Ik mocht Isa even knuffelen en toen ging ze met de kinderarts mee, nadat ik gehecht was (45minuten) mocht ik meteen naar de verloskamers en mocht Isa bij mij. Hier dus niet naar de recovery.
Zo ging het bij mij en Thomas ook. Dat lijkt kort he, als je het zo leest, 45 minuten. Maar wat duurt dat hechten superlang voor je gevoel, als je ZO graag je verse kindje bij je wil hebben...
Hardloper.
IG @webkim
pi_59640916
Wat snel!

Ik heb Damian een minuutje mogen zien en daarna een uur of 3 niet gezien. Ik moest eerst naar een soort van uitslaapkamer en heb daar echt een hele tijd gelegen.
pi_59641243
Appelsap, waarom was dat dan? Of was je ook zelf niet in staat om de kleine bij je te hebben? Moet er niet aan denken je pasgeboren ukkie een paar uur niet te zien
pi_59641698
Ik dacht eigenlijk dat het standaard was. Moest wachten tot de ruggenprik (ver) uitgewerkt was en dat duurde nogal een tijd.
In het ziekenhuis hebben ze wel meteen een foto van hem gemaakt die ik mee kreeg naar de uitslaapkamer. Zo was hij toch een beetje bij me.
pi_59643429
pff 3 uur appelsap...dat lijkt me niks
Gister werd me in t ziekenhuis verteld dat de ruggenprik idd redelijk uitgewerkt moest zijn voor ik terug mocht naar de kamer...ze ging uit van ongeveer 2 uur na aanvang van de keizersnee.

Ben benieuwd
pi_59643718
Wat lief van die foto! Maar ja, je wil je kleintje zo snel mogelijk zien natuurlijk en fijn knuffelen. Zeker als ie er na 9 maanden eindelijk uit is
  dinsdag 24 juni 2008 @ 09:51:36 #260
54772 Silmarwen
pi_59644956
Ik moest ook drie uur wachten en kreeg polaroids mee. Maar ik viel steeds in slaap. Het was ook wat laat.

Veel succes vandaag Bla!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:23:16 #261
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59645591
Het ligt eraan of de uitslaapkamer open is.
Bij Freek heb ik daar idd een uur of twee gelegen, bij nr twee was de uitslaapkamer dicht (1 uur 's nachts) en ben ik meteen weer terug gebracht naar de kraamafdeling.

Ik zou er vanuit gaan dat je, als je overdag bevalt, naar de recovery gaat. Het is toch geen lichte operatie, en ze willen je dan even goed in de gaten houden.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 02:14:26 #262
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59722363
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:22 schreef Webkim het volgende:

[..]

Zo ging het bij mij en Thomas ook. Dat lijkt kort he, als je het zo leest, 45 minuten. Maar wat duurt dat hechten superlang voor je gevoel, als je ZO graag je verse kindje bij je wil hebben...
Tja mijn man zei me dat het zeker 45 minuten was voor mijn gevoel was het maar 10 minuten, tja ik was dan ook nog vol adrenaline van de persweeen wegzuchten en al de hectiek en haast, ik was dus echt de tijd kwijt

Ik mocht trouwens de ruggenprik tot de avond inhouden dus uitwerken was niet aan de orde, die ging er zeker pas rond 19.00 uur en Isa is om 12.06 uur geboren. En toen moest de ruggenprik er ook uit omdat ik totaal geen gevoel meer in mijn benen had foutje van de verpleging dosering stond een ietsie pietsie te hoog
Mama van Isa en Ties
pi_59838163
Zo, mijn keizersnee is nu een week geleden en het is me allemaal enorm meegevallen. De keizersnee zelf, de ruggeprik, het herstel en de ervaring op zich ook.

Het litteken ziet er heel mooi uit, schijnbaar heb ik wat dat aangaat echt geluk gehad met de gyn, die schijnt een typische manier van hechten te hebben

Na de keizersnee mocht ik de kleine even bewonderen en ben ik naar de recovery gegaan, daar zijn ze met de kleine heengekomen en hebben ze haar in mijn bijzijn het flesje gegeven daarna is ze naar mijn kamer gebracht, ik ben zelf 2 uur later naar de kamer gegaan maar dat was vooral omdat het erg druk was en er niemand was om me op te halen. Ik heb dit niet als vevrvelend ervaren omdat de morfine me erg warrig maakte en ik t wel ff lekker vond om rustig bij te komen.

Dinsdag ben hebben ze Dana gehaald en vrijdagmorgen mocht ik weer naar huis
pi_60140883
Hoelang na de keizersnee werden jullie weer ongesteld?
Ik heb nl het idee dat ik nu alweer aan de beurt ben aan het soort buikpijn te merken. Aangezien ik nog niet gestopt ben met vloeien kan ik het daaraan niet aflezen.

Of zou die buikpijn ook gewoon kunnen komen doordat ik ineens weer behoorlijk veel doe in vergelijk met vorige week?

Mijn litteken ziet er trouwens super uit, niet rood of opgezet..het is bijna niet zichtbaar.
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:26:17 #265
54772 Silmarwen
pi_60141714
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoelang na de keizersnee werden jullie weer ongesteld?
Ik heb nl het idee dat ik nu alweer aan de beurt ben aan het soort buikpijn te merken. Aangezien ik nog niet gestopt ben met vloeien kan ik het daaraan niet aflezen.

Of zou die buikpijn ook gewoon kunnen komen doordat ik ineens weer behoorlijk veel doe in vergelijk met vorige week?

Mijn litteken ziet er trouwens super uit, niet rood of opgezet..het is bijna niet zichtbaar.
Ik had na... 4 weken ineens menstruatie achtige pijn en was toen al gestopt met vloeien en hop ineens weer. Ik dacht dat dat een menstruatie was maar geen idee of dat nu echt zo is. Je wordt in principe net zo snel ongesteld als na een gewone bevalling, afhankelijk dus ook van borstvoeding enzo.

Ik had best wel wat last van menstruatieachtige krampen, dus misschien hoort her er ook gewoon bij?
pi_60141806
Ah oke, naja mischien hoort t er idd gewoon bij

Dacht alleen omdat ik alweer aan de pil was begonnen dat ik ook gewoon in de stopweek pas weer een menstruatie zou krijgen, dus daarom vroeg ik me af of t toch al eerder was of ook gewoon nog nasleep van keizernsnede was.
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:08:13 #267
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_60152904
Ik ben vrij kort na de ks, ook weer met de pil begonnen maar werd halverwege de strip ongesteld.
Vrij normaal was het volgens mijn huisarts, omdat je nog zoveel hormonen met je mee draagt.
De maand erop was alles normaal, keurig in de stopweek ongesteld geworden.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:13:07 #268
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60153018
Vergeet niet dat je op het moment ook erg druk bent Bla, met je meisje in het ziekenhuis. In je buik is nog lang niet alles geheeld, en juist omdat je dan veel in de weer bent kan er best weer eea pijn gaan doen. Vaak ga je dan ook weer wat meer vloeien.
Probeer je rust te pakken, voor zover mogelijk.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 23:45:52 #269
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_60156577
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Zo, mijn keizersnee is nu een week geleden en het is me allemaal enorm meegevallen. De keizersnee zelf, de ruggeprik, het herstel en de ervaring op zich ook.

Dinsdag ben hebben ze Dana gehaald en vrijdagmorgen mocht ik weer naar huis
Zie je wel Het kan dus ook best heel erg meevallen
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:50:07 #270
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60156655
En wat wil je daar mee zeggen
pi_60158874
Ja dat is ook idd zo, je bent toch op en neer aan t rennen en probeert tussendoor toch t huishouden op orde te houden en met de hond eruit te gaan. Iedereen roept ook steeds dat ik mischien wat meer aan de zusters moet overlaten en wat meer moet rusten, maar dat lukt toch niet

Maar Marlieske, je had dus t zelfde, dus t zou normaal kunnen zijn

En loedertje, ik heb toch eerder in dit topic ook al veel mensen horen zeggen dat t allemaal wel meeviel, (niet in die bewoordingen mischien, maar dat was vaak de strekking van t verhaal naar mijn idee) ?

Ik had tenminste geen vervelend beeld van de keizersnee door dit topic te lezen. Natuurlijk ervaart de een dingen positiever als de ander, maar dat heb je met alle soorten bevallingen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:51:48 #272
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_60267831
Even een vraagje van deze kant over een aankomende keizersnede.

Hier moet ik vanwege allerlei medische oorzaken niet meer natuurlijk of met een ruggenprik mag bevallen dus wordt het een ks met algehele narcose. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft en een beetje kan omschrijven hoe het gaat omdat mijn lief niet mee naar binnen mag en de beeb dus ouderloos wordt geboren zeg maar vind ik dat nog het vervelendste van alles eerlijk gezegd.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:51:14 #273
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_60269403
Heb er wel van diverse dames gehoord dat ze onder narcose een ks hebben gehad en het enige waar hun mee zaten kaart je zelf al aan, je bent zelf niet wakker en je man is er niet bij aanwezig.
Lijkt mij ook vreselijk, maar overleg even met de gyn misschien is er wat te regelen zodat je man achter een raam mee kan kijken of er toch bij kan zijn?
Zou ik zeker proberen te regelen.
Mama van Isa en Ties
pi_60269799
Ik was ook onder algehele narcose en mn vriend mocht door het raampje kijken. Dus het kan wel.
  woensdag 23 juli 2008 @ 11:51:48 #275
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_60291635
Dan ga ik het toch nog een keertje aankaarten bedankt in elk geval voor het advies. Ik dacht bij voorbaat al dat het helemaal niet kon maar we hebben nog niet geinformeerd of er iets is als een raampje. Thanks...
  † In Memoriam † woensdag 23 juli 2008 @ 12:10:55 #276
43556 miss_dynastie
pi_60292159
Een bekende van mij mocht gewoon met partner erbij bevallen onder algehele narcose. Weet niet of ze dat zelf hebben gevraagd of dat het standaard is, maar het kan dus wel.
pi_60515412
wie weet trouwens wanneer je weer in bad mag na een keizersnede

Ik ben een enorme bad fan en mis t nu enorm, maar mischien mag ik ondertussen allang weer in bad, heb ik niet naar gevraagd nl

alleen maar douchen is saai
  Jubileum moderator zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:56:10 #278
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60515610
Voor beiden, keizersnede of "gewone" bevalling, geldt dat je pas in bad mag als je niet meer vloeit. 6 weken staat daarvoor geloof ik.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60515795
Ah mooi! dan kan ik komende week dus weer gewoon in bad, super!
pi_60872258
Nou, toch maar ff hier vragen of iemand ervaring heeft want langzaamaan raak ik toch wel lichtelijk gefrustreerd van dit gedoen

Na de keizersnee ben ik redelijk snel gestopt met vloeien. Daarna toen Dana in t ziekenhuis lag is t weer begonnen, behoorlijk zelfs. Maar kan best dat dit toen al mijn eerste menstruatie is geweest.

Daarna heb ik tijdens de stopweek van de pil gewoon gevloeied as usual.
Maar nu, halverwege mijn pilstrip begint t gezeik verdomme weer. ik vloei alweer een week bruinachtig spul en steeds denk ik dat t minder word, maar s'morgens is t dan ineens weer erger.
Dit is trouwens begonnen nadat ik in bad ben geweest.

Nu moet ik maandag toch naar de gyn voor nacontrole, maar ik vind t gewoon niet meer leuk...ik wil dat t gewoon weer op orde is
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:06:49 #281
37150 livelink
pi_60872343
Tot 6 weken na de bevalling (keizersnede ook) vloeide ik ook met tussenpozen. Soms stopte het even, daarna begon het weer. Volgens mij is dit redelijk normaal.

Zie ook deze link.
pi_60872593
maar komende dinsdag is t bij mij al 8 weken geleden, of moet ik die 6 weken niet zo nauw nemen?
pi_60887487
BlaBla, mss is je cyclus ff vreemd of zijn je hormonen op zijn piekje gekomen? Mogelijk moet je lijf weer ff wennen aan de pil (was hier ook t geval).
Ik raakte ook halfweg de strip ongesteld en de maand erop was het weer oke.
Geef het ff de tijd of vraag om een zwaardere pil als je het niet vertrouwd.
Mama van Isa en Ties
pi_60890052
mischien moet ik t idd gewoon even de tijd geven ipv direct stressy te worden

bedankt voor je antwoord in elk geval
pi_60890354
nou ik begrijp je wel hoor, zomaar ineens halverwege de strip ongesteld worden is niet nice.... want wie is er nou wel graag ongesteld?
Mama van Isa en Ties
pi_60895116
idd
maar vind het vooral vervelend dat t al bijna 8 weken blijft komen en gaan en ik ook wel weer eens iets leuks met mijn mannetje wil doen
pi_60910253
Nou Bla_Bla_Bla, dat lijkt me ook heel erg normaal
Mama van Isa en Ties
pi_64120006
Over de katheter die ingebracht wordt, ik lees zowel berichten dat hij ingebracht wordt vóór de ruggenprik als berichten waarin gezegd wordt dat hij ingebracht wordt na de prik... Dat verschilt kennelijk per ziekenhuis ofzo? Iemand enig idee hoe dat in het AMC gaat?
pi_64120718
In deze link staat precies wat de volgorde van alles is bij een keizersnee in het AMC, katheter na de ruggeprik zo te lezen
http://www.amc.uva.nl/index.cfm?pid=142&itemid=92&contentitemid=37&osadcampaign=Patientenfolders
pi_64120813
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:05 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
In deze link staat precies wat de volgorde van alles is bij een keizersnee in het AMC, katheter na de ruggeprik zo te lezen
http://www.amc.uva.nl/index.cfm?pid=142&itemid=92&contentitemid=37&osadcampaign=Patientenfolders
Oh, ik wist niet dat het op volgorde stond
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 11:23:24 #291
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_64762815
Wow.
quote:
Vijf dagen na bevalling weer aan het werk

PARIJS - Vijf dagen na haar bevalling gaat de Franse minister van Justitie, Rachida Dati, alweer aan het werk. Woensdagochtend verlaat ze de kliniek om de ministerraad bij te wonen. Er staan in totaal vier afspraken in haar agenda.

De hoogzwangere Dati verlaat in december de ministerraad. Foto: AFP Ads door Google

Afgelopen vrijdag beviel Dati van haar eerste kind, een dochtertje genaamd Zohra, door middel van een keizersnede. De 43-jarige politica van Noord-Afrikaanse afkomst heeft altijd al gezegd dat haar zwangerschapsverlof niet langer dan een week zou duren. “Een zwangerschap is geen ziekte.”

Over de identiteit van Zohra’s vader wordt in Frankrijk driftig gespeculeerd, maar Dati heeft zijn naam geheim weten te houden.

Dati heeft tijdens haar ambtstermijn als minister te kampen met vele problemen, en door een gebrek aan openlijke steun van president Sarkozy nemen de geruchten over haar vroegtijdige vertrek toe.

Tijdens de presidentsverkiezingen van 2007 was Dati de woordvoerster van Sarkozy. Ze is de eerste persoon van Noord-Afrikaanse afkomst die zo’n hoge positie in de Franse regering bekleedt.
pi_64779401
Ik hoorde bij het "intake-gesprek" dat er helemaal geen katheter geplaatst wordt
pi_64780564
Geen katheter? dat is raar aangezien je na een ruggeprik de controle over je blaas verliest.
pi_64781270
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Geen katheter? dat is raar aangezien je na een ruggeprik de controle over je blaas verliest.
Tja, ik neem aan dat ze het wel zullen weten
pi_64781429
Ik vond de katheter juist fijn! Die eerste keer plassen zonder katheter... het uit bed moeten en zitten enzo...
pi_64791609
He wat vreemd Raissa, ik heb ook een keizersnee gehad in het AMC en wel een katheter gehad hoor. Je mag de eerste dag je bed niet uit dus hoe moet je dan plassen Ik zag ook op tegen het plaatsen, het dezelfde vraag als jou, gebeurd het voor of na de prik ? Gelukkig erna dus ik heb er niets van gevoeld gelukkig...
pi_64791894
Ik denk dat het er gewoon aan ligt hoeveel spoed er achter zit en of op dat moment de anesthesist aanwezig is.
Vriendin van me kreeg een geplande ks en kreeg de kathether na de prik.
Ik zou een geplande krijgen maar werd uiteindelijk een spoedje en kreeg hem voor de prik omdat de anesthesist er nog niet was en er behoorlijk wat haast bij was.
ik kan me trouwens niet herinneren dat het een vervelend gevoel was ofzo ... maar misschien komt dat ook wel omdat ik drukker bezig was met persween weg zuchten?
Mama van Isa en Ties
pi_64798906
Bij mij was t geen spoed en ik kreeg m ook voor de prik. Maar ook ik vond het niet zo heeel erg vervelend hoor.
  donderdag 8 januari 2009 @ 08:22:30 #299
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_64799329
Bij mij was het spoed en ik kreeg hem na de prik. Zit kennelijk weinig lijn in, wanneer ze dat doen.
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2009 @ 09:10:22 #300
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64799997
Net wanneer er tijd is denk ik, ik vond het wel grappig toen ik hem kreeg, na de prik. Lig je op je rug op die smalle tafel, zie je ineens je benen omhoog gaan Niets van gevoeld dus.

5 dagen na de keizersnee weer werken? Zohee zet jij vrouwen even in een slecht daglicht. Alhoewel, ik had ook best kunnen werken bedenk ik me. Ik kon niet opstaan, bukken, tillen, poepen, hoesten, omdraaien in bed etc maar werken had vast wel gekund
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')