Ga ik zo nog vragen aan de Gyn, maar ik denk een "ongeplande" KS.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:41 schreef poemojn het volgende:
Fijn dat je eruit bent Inky!
Wat doen ze eigenlijk als je bevalling eerder begint dan de keizersnee gepland staat?
Zo gaat dat inderdaad, Inky05quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:05 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Ga ik zo nog vragen aan de Gyn, maar ik denk een "ongeplande" KS.
Dus contact opnemen zodra het weeeen circus begint, en neem aan dat er dan nog genoeg tijd is om de operatie te regelen.
Xanthe ik had een geplande spoed om 8 uur ( liep uit tot 9 uur) mijn man wa sbij me en mijn ouders en schoonouders waren in het ZKH. verder is er die dag niemand geweest, ook niet de behoefte aan.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:45 schreef Xanthe het volgende:
Ff een vraagje aan de mama's die een geplande keizersnede hebben gehad in de ochtend uren. Hoe is het jullie die 1e dag vergaan? En vonden jullie het fijn om al meteen alle familie aan het bed te hebben staan?
De vorige keizersnede is bij mij natuurlijk na alle ellende van het inleiden en persen en toen geen kindje dat nog wilde komen aan het begin van de avond geweest en ik vond het achteraf (ondanks dat ik natuurlijk ontzettend trots was) wel erg druk om en ouders en zwager met aanhang nog aan het bed te hebben gehad. Het leek wel of ze niet meer weg gingen en ik was eigenlijk ontzettend moe en uiteindelijk super hyper waardoor ik niet meer slapen kon die nacht.
Nu krijg ik smorgens direct om 8 uur de keizersnede en heb voor mezelf zoiets van laat de ouders en onze dochter maar komen en verder die 1e dag niemand tenzij ik me er goed genoeg voor voel. Zwager en schoonzus kunnen anders ook de volgende ochtend op de hoogte gebracht worden. Maar ja verschil dit maal is natuurlijk dat ik een geplande keizersnede heb en in de ochtend , dus vroeg me af hoe anderen dit hebben ervaren
Ik ben 5 dagen na de KS gewoon gaan verhuizen en heb nergens last van gehad tijdens het tillen en verslepen van meubels en dozen.quote:Op zondag 3 september 2006 22:41 schreef Xanthe het volgende:
Gelukkig hebben we eerst de kraamzorg en daarna neemt mijn partner zijn vakantie op (ook 3 weken) dus ergens denk ik dat ik het nog aardig kan uitstellen om Isis te tillen. Na 2 weken al 12 kg tillen lijkt mij ook niet echt goed![]()
Bovendien is het echt niet gezond, alle spieren moeten rustig de tijd krijgen om weer te genezen en weer op de juiste spanning te komen.quote:Op maandag 4 september 2006 09:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat je veel kan doen oke, maar verhuizen? echt niet![]()
Schijnt te zijn ivm. de wond van je baarmoeder. Maar het preciese weet ik er niet meer van. Persoonlijk vond ik het wel even lekker hoorquote:Op maandag 4 september 2006 10:38 schreef livelink het volgende:
maar 6 weken niet stofzuigen vind ik dan weer overdreven.
Ik heb het niet hoeven vragen in een periode dat hij aan het werk was want hij had vakantie opgenomen en ivm. ploegen werk duren de vakanties langer omdat je relatief minder dagen hoeft op te nemen om een week vrij te zijn.quote:Op maandag 4 september 2006 11:17 schreef livelink het volgende:
Ik blijf dat toch moeilijk vinden. Ik zat de hele dag thuis en mijn vriend moest werken. Dan vind ik het toch vreemd om aan hem te vragen om te stofzuigen, zeker omdat ik er zelf geen last van had.
Ik kan me ook niet herinneren dat me dat geadviseerd is, overigens.
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar het probleem met stofzuigen? Misschien heb ik het voordeel dat ik maar 1.56 ben en dus niet zo veel hoef te bukken bij het stofzuigen of zoquote:Op maandag 4 september 2006 11:20 schreef nebelung het volgende:
Het gaat erom dat je later geen verzakkingen van de baarmoeder krijgt. Ik schreef het al eerder: veel vrouwen die pakweg 40 jaar geleden een ks kregen en nog kookketels op het vuur moesten tillen om de luiers uit te koken (en men dus nog niet deed aan zoveel weken niet tillen) hebben nu een verzakking.
Vroeger deed men daar dus helemaal niet aan, het was nog niet bekend. Dat we nu rustig aan moeten doen komt daar vandaan.
Wat heet vroeger? Mijn nicht is 4 jaar geleden bevallen dmv. keizersnede en die kennissen van mijn tante gingen idd over vroeger , maar ook over de afgelopen paar jaar.quote:Op maandag 4 september 2006 11:19 schreef livelink het volgende:
Verhalen over mensen die na 6 maanden nog niks konden, heb ik ook gehoord. Maar tegenwoordig hoor ik eigenlijk van iedereen alleen maar verhalen dat ze vrij snel weer heel mobiel waren en veel konden, dus ik denk dat dat op bed liggen iets van vroeger was.
Schijnt een bepaalde beweging te zijn die je maakt die niet goed is. Dweilen is weer minder zwaar.quote:Op maandag 4 september 2006 11:21 schreef livelink het volgende:
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar het probleem met stofzuigen? Misschien heb ik het voordeel dat ik maar 1.56 ben en dus niet zo veel hoef te bukken bij het stofzuigen of zo![]()
Iets waar je niet te lang over moet gaan nadenken , dan zie ik toch wel ranzige beelden voor mequote:Op maandag 4 september 2006 11:24 schreef nebelung het volgende:
Dan zakt je baarmoeder je vagina in, om het maar plastisch uit te drukken
Voor zover ik weet zijn beide horizontaal gedaan bij mij.quote:Op maandag 4 september 2006 11:26 schreef livelink het volgende:
Ja, ik ben ook geen expert, maar ik begreep van een arts, dat ze tegenwoordig bij het opereren al heel veel rekening houden met de moeder. Ze maken de snedes heel klein en de ene doen ze verticaal en de ander horizontaal of zo (precies heb ik het allemaal niet begrepen). En vroeger (maar hoe veel vroeger weet ik niet) zorgden ze er gewoon voor dat het kind er zo makkelijk mogelijk uitkon en stond het herstel van de moeder niet op hun lijstje.
quote:Op maandag 4 september 2006 11:19 schreef livelink het volgende:
Verhalen over mensen die na 6 maanden nog niks konden, heb ik ook gehoord. Maar tegenwoordig hoor ik eigenlijk van iedereen alleen maar verhalen dat ze vrij snel weer heel mobiel waren en veel konden, dus ik denk dat dat op bed liggen iets van vroeger was.
Ja ik doe, behalve alles rond de uk, nog zo goed als niets.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:21 schreef livelink het volgende:
Inky, fijn dat je je zo snel al weer goed voelt. 44 uur is echt snel, dat heb ik bij lange na niet gehaald, terwijl het bij mij beide keren ook om een geplande keizersnede ging.
Doe toch maar lekker rustig aan en laat je verwennen door de kraamverpleging en je vriend.
Volgens mij hoef je niet perse ontlasting te hebben, maar wel windjes laten dus darm activiteit hebben zonder klachten. een deel vd darmen heeft namelijk buiten je buik gelegen en de rest is opzij geschoven, dus ze moeten wel zeker weten dat het weer goed zit en het aan heind einde weer uit kanquote:Op donderdag 7 september 2006 22:26 schreef linda856763 het volgende:
Moet je eigenlijk wachten op ontlasting voor je weer naar huis mag? is dat het criterium of zijn er nog meer? Lijkt me zo raar namelijk, want bij een gewone bevalling kan het daarna ook wel 4 dagen duren las ik. maar dat heeft een andere reden misschien Hoe dan ook, kunnen ze dat toch ook wel vanaf thuis in de gaten houden?
Kortom, als (ja ALS) ik een ks zou willen, zou ik ook zo snel mogelijk weer naar huis willen en daar verder verzorgd worden, omdat ik in het zkh met nog 1 of 2 anderen plus hun babies op de kamer geen oog dicht zou kunnen doen. En als ik thuis ben, met hulp van kraamzorg en, is dat voor mij volgens mij veel beter mits geen complicaties natuurlijk
Of heb je daar echt geen barst over te zeggen?
Hier in het Flevoziekenhuis staat er normaal 3 dagen voor. Maar zoals je ziet, als alles goed gaat kan en mag het eerderquote:Op vrijdag 8 september 2006 13:14 schreef dutchie het volgende:
Zo Inky dat heb je dan vlot gedaan! Is het niet standaard dat je 4/5 dagen, ook na een geplande ks, moet blijven? Was bij mij 2 jaar geleden nl. wel. Maar volgens mij veranderen ze het zh-beleid per dag.
Ik had ook knobbels eigenlijk. Was wel normaal en trekt wel weg. Had iets met je weefsels te maken. Als je er verder geen last van hebt is het goed. (ik had een snijdende pijn eraan en had een ontsteking dus wel in de gaten blijven houden!)quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:14 schreef Xanthe het volgende:
Ik heb nu 5 weken na de keizersnede nog steeds een enorme onderhuidse knobbel vlak boven het litteken zitten. (Ongeveer zo groot als een kippen ei). Is dit iets herkenbaars? En trekt dit nog weg?
De vorige keer heb ik hier geen last van gehad.
komt misschien wel omdat je meer bent gaan doen omdat je alleen thuis bent met de kinderen! Ik had het ook als ik meer gedaan had als anders.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:20 schreef Xanthe het volgende:
Hier ook de 1e keer krammetjes en de 2e keer hechtingen.
We zijn nu bijna 5 weken verder en sinds gisteren is mijn man ook weer aan het werk en ben ik dus alleen thuis. Tot die tijd heb ik Isis niet getild (toch een ruime 12 kg) , maar nu moest ik dus wel. En ook heb ik direct die dag gebloed (vanuit de schede) eerst rood en nu bruin en ik vraag me dus af of dit is gekomen door het tillen en er misschien iets geknapt is van binnen of dat dit al een zeer lichte menstruatie zal zijn.... Iemand enig idee?
Duurt nog 2 weken helaas en ik vroeg me dus gewoon af er meer mensen zijn die het hebben of hebben gehad.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:08 schreef Inky05 het volgende:
Als het goed is heb je binnenkort nacontrole bij de gyn, zou het daar ff vragen
Nee die knobbels bedoelde ik niet na het vele doen. ik bedoelde het bloedverlies, dat had ik meer of weer als ik iets meer had gedaan...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:44 schreef Xanthe het volgende:
Nee het komt niet van het meer doen. Ik merkte de knobbel(s) op toen ik thuis was en voorzichtig ben gaan voelen wat er nou zo onwijs zeer deed boven het litteken. Echt heel erg zeer doet het nu niet meer , maar echt een fijn gevoel is het ook niet.
oke! jeetje dat duurt wel lang dan. maar ik heb een tijd geen pijn gehad en nu ineens weer. nou ja echt heel pijn doet het niet maar ik ben me er ineens weer van bewust dat die wond er zit.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 15:14 schreef nebelung het volgende:
Leentje, ik heb na bijna een jaar nog steeds veel pijn. (erger als ik te druk ben of me te druk maak).
En knobbels had ik ook, die zijn wel wat weggetrokken.
Gevloeid heb ik zeker 2 maanden. Er zit toch een wond in je baarmoeder.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:24 schreef nebelung het volgende:
Nee, niet na laten kijken. In ditzelfde topic (stukje naar boven) schreef ik hierover en hoorde toen van andere dames dat dat litteken na jaren nog zeer doet bij hun.
Nou, ik werd daar plots mee geconfronteerd (want spoed keizersnee) en ik schrok me een hoedje (ook al heb ik er zelf talloze ingebracht zelf. Maar werkelijks NIKS van vernomen!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:54 schreef nikky het volgende:
Hier kan ik wat mee! top. Als je meer hebt hoor ik het graag.
Ik zie eigenlijk alleen tegen die catheter op die ze voor je narcose ruggeprik al inbrengen. ( ik ga niet helemaal onder zeil )
Misschien is het ook wel lekker om het kaartje pas na een dag of wat te versturen Nikky..kan je een beetje bijkomen mocht je je wat slapjes voelen, ipv dat er meteen zo veel bezoek komt. Ik ga zelf de geboortekaartjes ook pas na een dag of 3 versturen denk ik...de mensen die ik meteen wil zien bel ik dan wel.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:37 schreef nikky het volgende:
De catheter zal worden ingebracht na de ruggeprik. Dat scheelt.
Hoe hebben jullie dit eigenlijk gedaan met bezoek en het geboortekaartje? Hebben jullie het geboortekaartje gelijk verstuurd? Of gewacht tot je thuis was? En wel gelijk verstuurd er een briefje in gedaan dat moeder en kind in het ziekenhuis liggen met gegeven? Lieten julliie bezoek naar ziekenhuis komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |