abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:25:31 #101
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41164283
Ik moest minimaal een half jaar wachten na de bevalling van Glenn.
Na 8 maanden was ik opnieuw zwanger. Na de bevalling van Kady is mij verder niets gezegd. Maar ik had al diverse keren laten weten dat dit echt de laatste keer zou zijn....geloof ik
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:34:46 #102
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41164588
Oke en Wolfje is de 2e voor jou he? En hoe lang zit er nu tussen? En vond je het niet eng om weer zwanger te worden ivm het litteken enzo?
En en en is Wolfje vandaag al van plan te komen?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:35:33 #103
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41164618
Is Kady via de "normale" weg gekomen of via een keizersnee?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:37:18 #104
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41164691
Hou op ja! Nee, hij weigert.

Ik ben helemaal geen enkel moment bang voor het litteken en wat ermee gebeurt. Gelukkig.
Maria wordt volgende week 2 en dan is Wolfje er dus ook ongeveer. (Er zit dus 1 jaar en 3 maanden tussen de geboorte van Maria en het zwanger worden weer.)
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:42:56 #105
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41164872
Ook Kady is via een keizersnee geboren, leentje.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:43:11 #106
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41164884
Oke ik zal niet meer informeren naar W......
Balen he dat wachten. Met Mahre lag ik al 1,5 week in het ziekenhuis en dan lig je echt te wachten terwijl zij 1 dag voor de uitgerekende datum is geboren...
Dus ik ken het gevoel ....
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:44:23 #107
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41164924
EW en kon jij daar voor kiezen? Ik vind het nogal eng nl. maar misschien moet er nog helemaal niet mee bezig zijn...
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:56:58 #108
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41165300
In principe zou het bij een normaal verlopen zwangerschap sowieso weer een keizersnee geworden zijn. Dit ivm met een spoedkeizersnee bij de geboorte van Glenn. Ik kwam niet verder dan 4 cm ontsluiting en Glenn daalde niet in en was 5235 gram bij geboorte. Volgende baby zou waarscnijnlijk weer hetzelfde formaat hebben, zo niet groter.

Alleen mijn vliezen braken bij 28 weken zwangerschap en Kady is met 31 weken geboren. Ik kreeg infectie, Kady lag dwars. Dus nee, niet gekozen. Volgens mij valt er weinig te 'kiezen' althans, dat is mijn ervaring. Zie mijn bevallingsverhaal van Kady.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:08:24 #109
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41165604
Jeetje nee dan valt er niet veel te kiezen nee.......
pi_41183756
Ik heb de knoop doorgehakt !
We gaan voor de KS, maandag over een week.
Ik voel me al onzeker over een gewone bevalling, laat staan bij een stuit.
Alles moet op het eind vlug vlug, of het wordt alsnog een KS...

Dan maar rustig erin gaan dan niet weten wat je te wachten staat, en ik vind een Ks ook beter voor het kind tov stuit bevalling
Mama van Ryan (04-09-06)
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:40:01 #111
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41184555
Goede keuze, denk ik Inky!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_41184610
Fijn dat je eruit bent Inky!
Wat doen ze eigenlijk als je bevalling eerder begint dan de keizersnee gepland staat?
pi_41189413
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:41 schreef poemojn het volgende:
Fijn dat je eruit bent Inky!
Wat doen ze eigenlijk als je bevalling eerder begint dan de keizersnee gepland staat?
Ga ik zo nog vragen aan de Gyn, maar ik denk een "ongeplande" KS.
Dus contact opnemen zodra het weeeen circus begint, en neem aan dat er dan nog genoeg tijd is om de operatie te regelen.

Ze zei donderdag dat het niet lang meer kon duren (1cm onsluiting en verweking) dus de kans is er.
Maandag iig al een afspraak met de anestesist, dus dan hebben we alle info al, en zij van mij.

Nog een week en 2 dagen, dan kunnen we ons ukje eindelijk zien
Wel een gek idee dat het vandaag al had gekunt als we dat hadden gekozen....
Mama van Ryan (04-09-06)
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:12:18 #114
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41189450
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:05 schreef Inky05 het volgende:

[..]

Ga ik zo nog vragen aan de Gyn, maar ik denk een "ongeplande" KS.
Dus contact opnemen zodra het weeeen circus begint, en neem aan dat er dan nog genoeg tijd is om de operatie te regelen.
Zo gaat dat inderdaad, Inky05
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:50:03 #115
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41271479
fijn Inky

raar nu he om al de geboortedatum van je kindje te weten?
pi_41354927
Ff een vraagje aan de mama's die een geplande keizersnede hebben gehad in de ochtend uren. Hoe is het jullie die 1e dag vergaan? En vonden jullie het fijn om al meteen alle familie aan het bed te hebben staan?
De vorige keizersnede is bij mij natuurlijk na alle ellende van het inleiden en persen en toen geen kindje dat nog wilde komen aan het begin van de avond geweest en ik vond het achteraf (ondanks dat ik natuurlijk ontzettend trots was) wel erg druk om en ouders en zwager met aanhang nog aan het bed te hebben gehad. Het leek wel of ze niet meer weg gingen en ik was eigenlijk ontzettend moe en uiteindelijk super hyper waardoor ik niet meer slapen kon die nacht.

Nu krijg ik smorgens direct om 8 uur de keizersnede en heb voor mezelf zoiets van laat de ouders en onze dochter maar komen en verder die 1e dag niemand tenzij ik me er goed genoeg voor voel. Zwager en schoonzus kunnen anders ook de volgende ochtend op de hoogte gebracht worden. Maar ja verschil dit maal is natuurlijk dat ik een geplande keizersnede heb en in de ochtend , dus vroeg me af hoe anderen dit hebben ervaren
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:55:23 #117
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_41356869
Xanthe ik had geen geplande keizersnee maar wel om 9.00 uur 's ochtends. Wij hebben ouders en onze broer en zus, mijn oma en 1 goede vriendin dezelfde dag laten komen. maar pas aan het einde van de dag. was wel druk maar ik vond het wel heel fijn ieder te zien. ik was wel heel moe na die tijd dat wel, maar dat ben je denk ik zowiezo wel na de keizsersnee......
denk dat je gewoon even moet kijken hoe je je voelt en anders laat je ze gewoon begin van avond pas komen ben je een beetje bij gekomen.....
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:15:24 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41357478
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:45 schreef Xanthe het volgende:
Ff een vraagje aan de mama's die een geplande keizersnede hebben gehad in de ochtend uren. Hoe is het jullie die 1e dag vergaan? En vonden jullie het fijn om al meteen alle familie aan het bed te hebben staan?
De vorige keizersnede is bij mij natuurlijk na alle ellende van het inleiden en persen en toen geen kindje dat nog wilde komen aan het begin van de avond geweest en ik vond het achteraf (ondanks dat ik natuurlijk ontzettend trots was) wel erg druk om en ouders en zwager met aanhang nog aan het bed te hebben gehad. Het leek wel of ze niet meer weg gingen en ik was eigenlijk ontzettend moe en uiteindelijk super hyper waardoor ik niet meer slapen kon die nacht.

Nu krijg ik smorgens direct om 8 uur de keizersnede en heb voor mezelf zoiets van laat de ouders en onze dochter maar komen en verder die 1e dag niemand tenzij ik me er goed genoeg voor voel. Zwager en schoonzus kunnen anders ook de volgende ochtend op de hoogte gebracht worden. Maar ja verschil dit maal is natuurlijk dat ik een geplande keizersnede heb en in de ochtend , dus vroeg me af hoe anderen dit hebben ervaren
Xanthe ik had een geplande spoed om 8 uur ( liep uit tot 9 uur) mijn man wa sbij me en mijn ouders en schoonouders waren in het ZKH. verder is er die dag niemand geweest, ook niet de behoefte aan.
heb erg wienig visite gehad, maar jah oud op nieuw in het zkh enzo Ik vond het wel fijn. des te meer kon ik genieten van arwen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41357527
Xanthe ik stond ook als eerste op de lijst alleen door 2 spoed gevallen duurde het wat langer voor mij en ging ik pas rond 11 uur richting ok. Mijn moeder was er al met Djen voor ik naar beneden ging en later zouden mijn schoonouders komen, die waren er dus toen ik boven kwam. Mijn vader kwam tussendoor toen de kleine geboren was en ik net boven was. Had gedacht dat hij savonds zou komen, maar toen ik de lift uit kwam kwam mijn vader net de andere lift uit en zijn we samen naar de kamer gereden Ik vond het wel enorm druk, maar toen ik op zaal kwam vond ik het ineens zo stil want toen was iedereen weg. Denk dat je het beste kan beslissen hoe en wat je wilt als je weer op de afdeling terug bent, dan weet je hoe je je voelt en dan heb je eerst lekker een moment gehad met je man en jullie nieuwe kindje.
pi_41360693
Bij ons in de omgeving weet nu ook bijna niemand dat ik donderdag dus de keizersnede krijg , geeft voor mijn gevoel een minder grote druk dat er perse mensen willen komen.
Mijn 2 beste vriendinnen weten het waarvan 1 ook alleen maar omdat zij de hond opvangt voor de dagen dat ik in het ziekenhuis lig omdat zij anders veel te veel en te lang alleen zou zijn , de ander omdat we alles wat met de zwangerschap en onze kindertjes altijd al hebben gedeeld.
En dus mijn ouders omdat zij Isis opvangen voor de periode dat ik in het ziekenhuis lig , het weekend is ze dan weer thuis samen met man en dan zondag avond tot ik thuis kom. Mijn mam heeft een week vakantie opgenomen voor haar en zullen we dus veel zien. Gelukkig is zij een rustig persoon en dus kon ik haar ook de vorige keer zeer goed om mij heen verdragen. Verder weet uiteraard mijn schoonmoeder ook van hoe en wat.

Nog een vraag , hoe hebben jullie de laatste week door gebracht? We hebben hier dus gewoon nog wat afspraken in de agenda staan en mijn partner wilde daar gewoon nog nieuwe afspraken met vrienden , zijn moeder ed. extra bij doen. Iets wat ik normaal niet erg vind , maar op dit moment heb ik zoiets van een dagje niks of niet te veel vind ik ook nog wel even lekker en hij schijnt het gewoon niet te kunnen begrijpen dat ik ook wel even een dagje niks zou willen.
pi_41361037
Het voordeel van geplande ks is dat je weet wanneer je je kindje krijgt en je dus de rust kan pakken die je nodig hebt. Als jij geen zin heb in afspraken zou ik dat ook niet doen, juist nu nog ff met zijn 3tjes genieten en dan savonds als isis ligt te slapen lekker tijd voor jezelf nemen, straks moet je al genoeg gaan doen als de kleine er is.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:30:25 #122
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41364239
ik was ook smorgens als eerste aan de beurt, die eerste dag is alleen manlief en Maxim geweest en mijn schoonmoeder. en de 1na laatste dag in het zkh mijn vader en vrouw en mijn 2 zussies. de rest hebben wij bewust thuis pas laten komen. was heerlijk rustig moet ik eerlijk bekennen erg fijn.

en mijn laatste week was druk druk. wou nog van alles doen voordat Romijn kwam.
pi_41446504
Martineke ik vroeg me af hoe je het in het begin met de verzorging van Maxim deed? Ik bedoel ik neem aan dat ik Isis nog niet uit haar ledikant kan tillen of op de comode...Hoe deed jij dat en hoelang duurde het bij jou voordat je het zelf weer kon?
  zondag 3 september 2006 @ 22:13:54 #124
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41464279
de kraamzorg hielp mij mee met tillen in en uit bed, en manlief als zij weg was.
na de kraamtijd liet ik Maxim zelf op een stoeltje klimmen, een klein zetje erbij en hupsekee zat hij op de commode, of benen over de rand en hij zat in bed. zelf de trap op laten lopen (jullie hebben geen trap) en ook weer eraf.
uit bed halen deed manlief.
en maxim wou graag opgetild worden en dat ging natuurlijk niet, dan ging ik knielen en zo met hem knuffelen, of op een stoel zitten en hem erbij laten klimmen.
in kinderstoel liet ik hem ook zelf klimmen.

in mijn kraamtijd tilde ik helemaal niet, toen kraamzorg weg was en zo deed ik geleidelijk aan wat meer, maar met 2 weken tilde ik hem al overal alweer zelf op en af heel slecht volgens het boekje, maar sja...kon niet anders als ik alleen was. heb gelukkig nergens geen last van gehad
pi_41465536
Gelukkig hebben we eerst de kraamzorg en daarna neemt mijn partner zijn vakantie op (ook 3 weken) dus ergens denk ik dat ik het nog aardig kan uitstellen om Isis te tillen. Na 2 weken al 12 kg tillen lijkt mij ook niet echt goed Ergens was ik bang dat ik het na die 4 weken dat er zorg in huis is nog niet zou kunnen doen , maar als ik dit zo lees hoop ik dat het wel los loopt.

weet ook waar die band voor was bij de sluier
  † In Memoriam † maandag 4 september 2006 @ 09:44:34 #126
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_41474902
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:41 schreef Xanthe het volgende:
Gelukkig hebben we eerst de kraamzorg en daarna neemt mijn partner zijn vakantie op (ook 3 weken) dus ergens denk ik dat ik het nog aardig kan uitstellen om Isis te tillen. Na 2 weken al 12 kg tillen lijkt mij ook niet echt goed
Ik ben 5 dagen na de KS gewoon gaan verhuizen en heb nergens last van gehad tijdens het tillen en verslepen van meubels en dozen.
  maandag 4 september 2006 @ 09:52:57 #127
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41475022
Dat je veel kan doen oke, maar verhuizen? echt niet
pi_41475094
quote:
Op maandag 4 september 2006 09:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat je veel kan doen oke, maar verhuizen? echt niet
Bovendien is het echt niet gezond, alle spieren moeten rustig de tijd krijgen om weer te genezen en weer op de juiste spanning te komen.
  maandag 4 september 2006 @ 10:05:47 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41475253
ja precies

ik sta wel verbaas over klysma's en fysiotherapie
pi_41475799
Verhuizen? Nou dat zag ik mezelf echt niet doen na 5 dagen. Ben een week na de keizersnede getrouwd en de dag erna had ik meer pijn dan alle dagen ervoor (de dag zelf niks gevoeld).
Onze dochter uit de wieg tillen vond ik al moeilijk genoeg door het bukken , het ledikantje ging prima want daar lag ze wat hoger in.
Voor de rest heb ik wel rustig aan gedaan , gewoon de dingen zoals de afwas en wasmachine aanzetten en was opvouwen enzo. Op aanraden van de gyn de 1e 6 weken niet gestofzogen of zwaar getild.
  maandag 4 september 2006 @ 10:38:24 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_41475932
Het blijft altijd lastig, wat je wel of niet kan doen. Een verhuizing na 5 dagen had ik zeker niet gekund, maar 6 weken niet stofzuigen vind ik dan weer overdreven. Eigenlijk kon ik alles wat betreft huishouden makkelijk doen.

Als ik echt te zwaar ging tillen voelde ik dat vrij snel, dan kreeg ik echt pijn. Dus Katja heb ik zo min mogelijk opgetild de 1e 6 weken na de geboorte van Job. Hoewel het ook niet helemaal te voorkomen is, natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 september 2006 @ 10:41:55 #132
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41476010
Ik mocht ook 6 weken niet stofzuigen, heerlijk Tillen heb ik zo weinig mogelijk gedaan, hoewel Christan dragen op zich wel goed ging. Omdat ik nogal eens alleen was moest dat soms ook wel, heb er niet echt problemen mee gehad gelukkig. Maar verhuizen zou me toch effe te ver gaan ja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41476181
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:38 schreef livelink het volgende:
maar 6 weken niet stofzuigen vind ik dan weer overdreven.
Schijnt te zijn ivm. de wond van je baarmoeder. Maar het preciese weet ik er niet meer van. Persoonlijk vond ik het wel even lekker hoor zo werden me nog wat dingen uit handen genomen want een goed ritme vinden in het huishouden en de kleine vond ik in het begin wel moeilijk.
  maandag 4 september 2006 @ 11:12:44 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41476705
ik kon ook vrij veel, maar stofzuigen heb ik even gebruik van gemaakt dat dat niet mocht had het wel gekunt. Ik denk dat de een wel meer kan als de ander, maar meubels versjouwen en verhuisdozen sjouwen wil er bij mij ehct niet in.
pi_41476773
Ik kreeg te horen dat mijn nicht en kennissen van mijn tante wel 2 weken op bed hebben door gebracht omdat ze gewoon niet in staat zouden zijn om te lopen oid. Wat was ik blij dat ik niet tot die categorie behoorde En idd. de een zal lichamelijk meer kunnen dan de ander.
Ik durfde Isis bv. niet zelf in bad te doen de 1e weken , de houding deed me toch wel zeer en ik was zo bang dat ik die kleine meid dan prongeluk zou laten verdrinken als ik nog meer pijn zou krijgen.
  maandag 4 september 2006 @ 11:17:07 #136
37150 livelink
pi_41476813
Ik blijf dat toch moeilijk vinden. Ik zat de hele dag thuis en mijn vriend moest werken. Dan vind ik het toch vreemd om aan hem te vragen om te stofzuigen, zeker omdat ik er zelf geen last van had.

Ik kan me ook niet herinneren dat me dat geadviseerd is, overigens.
  maandag 4 september 2006 @ 11:19:04 #137
37150 livelink
pi_41476859
Verhalen over mensen die na 6 maanden nog niks konden, heb ik ook gehoord. Maar tegenwoordig hoor ik eigenlijk van iedereen alleen maar verhalen dat ze vrij snel weer heel mobiel waren en veel konden, dus ik denk dat dat op bed liggen iets van vroeger was.
pi_41476893
Het gaat erom dat je later geen verzakkingen van de baarmoeder krijgt. Ik schreef het al eerder: veel vrouwen die pakweg 40 jaar geleden een ks kregen en nog kookketels op het vuur moesten tillen om de luiers uit te koken (en men dus nog niet deed aan zoveel weken niet tillen) hebben nu een verzakking.

Vroeger deed men daar dus helemaal niet aan, het was nog niet bekend. Dat we nu rustig aan moeten doen komt daar vandaan.
Variety is the spice of life
pi_41476899
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:17 schreef livelink het volgende:
Ik blijf dat toch moeilijk vinden. Ik zat de hele dag thuis en mijn vriend moest werken. Dan vind ik het toch vreemd om aan hem te vragen om te stofzuigen, zeker omdat ik er zelf geen last van had.

Ik kan me ook niet herinneren dat me dat geadviseerd is, overigens.
Ik heb het niet hoeven vragen in een periode dat hij aan het werk was want hij had vakantie opgenomen en ivm. ploegen werk duren de vakanties langer omdat je relatief minder dagen hoeft op te nemen om een week vrij te zijn.
En dan word er maar een beetje minder vaak gezogen , daar maak ik me ook niet druk om. Zelf doe ik het om de dag normaal gesproken , de ene dag stofzuigen de andere dag dweilen in die periode ben ik al blij als beiden 1 keer per week gebeurd
  maandag 4 september 2006 @ 11:21:55 #140
37150 livelink
pi_41476926
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:20 schreef nebelung het volgende:
Het gaat erom dat je later geen verzakkingen van de baarmoeder krijgt. Ik schreef het al eerder: veel vrouwen die pakweg 40 jaar geleden een ks kregen en nog kookketels op het vuur moesten tillen om de luiers uit te koken (en men dus nog niet deed aan zoveel weken niet tillen) hebben nu een verzakking.

Vroeger deed men daar dus helemaal niet aan, het was nog niet bekend. Dat we nu rustig aan moeten doen komt daar vandaan.
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar het probleem met stofzuigen? Misschien heb ik het voordeel dat ik maar 1.56 ben en dus niet zo veel hoef te bukken bij het stofzuigen of zo
pi_41476950
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:19 schreef livelink het volgende:
Verhalen over mensen die na 6 maanden nog niks konden, heb ik ook gehoord. Maar tegenwoordig hoor ik eigenlijk van iedereen alleen maar verhalen dat ze vrij snel weer heel mobiel waren en veel konden, dus ik denk dat dat op bed liggen iets van vroeger was.
Wat heet vroeger? Mijn nicht is 4 jaar geleden bevallen dmv. keizersnede en die kennissen van mijn tante gingen idd over vroeger , maar ook over de afgelopen paar jaar.

Wat houd een verzakking in?
pi_41476986
Dan zakt je baarmoeder je vagina in, om het maar plastisch uit te drukken
pi_41476999
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:21 schreef livelink het volgende:
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar het probleem met stofzuigen? Misschien heb ik het voordeel dat ik maar 1.56 ben en dus niet zo veel hoef te bukken bij het stofzuigen of zo
Schijnt een bepaalde beweging te zijn die je maakt die niet goed is. Dweilen is weer minder zwaar.
Mijn schoonmoeder zegt het ook tegen me dat het niet verstandig is om te doen en is zelf verpleegster geweest op een kraam/kinderafdeling (lang geleden) maar waarom kan ze me dus ook niet vertellen.... (Maar dat ze het zegt zegt imo wel veel , want normaliter is ze best van gewoon door gaan en aanpakken , niet zeuren).
pi_41477019
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:24 schreef nebelung het volgende:
Dan zakt je baarmoeder je vagina in, om het maar plastisch uit te drukken
Iets waar je niet te lang over moet gaan nadenken , dan zie ik toch wel ranzige beelden voor me
  maandag 4 september 2006 @ 11:26:11 #145
37150 livelink
pi_41477035
Ja, ik ben ook geen expert, maar ik begreep van een arts, dat ze tegenwoordig bij het opereren al heel veel rekening houden met de moeder. Ze maken de snedes heel klein en de ene doen ze verticaal en de ander horizontaal of zo (precies heb ik het allemaal niet begrepen). En vroeger (maar hoe veel vroeger weet ik niet) zorgden ze er gewoon voor dat het kind er zo makkelijk mogelijk uitkon en stond het herstel van de moeder niet op hun lijstje.
pi_41477062
Nou ik heb daar dus wel bij nagedacht, want het is een vreselijk naar iets. Ik heb vrouwen meegemaakt met hele nare verzakkingen. Dus toen mij dat werd verteld na de ks en waarom ik dus niet tillen mocht, heb ik me met die beelden op mijn netvlies, keurig gehouden aan de regels.
pi_41477091
Ik kon zelf al niet meer stofzuigen vanaf begin van de zwangerschap: het belast de buikspieren nogal, en ik kreeg er heel veel harde buiken van. Dit is een beperking wat mij niet veel zou kunnen schelen
Eva
pi_41477561
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:26 schreef livelink het volgende:
Ja, ik ben ook geen expert, maar ik begreep van een arts, dat ze tegenwoordig bij het opereren al heel veel rekening houden met de moeder. Ze maken de snedes heel klein en de ene doen ze verticaal en de ander horizontaal of zo (precies heb ik het allemaal niet begrepen). En vroeger (maar hoe veel vroeger weet ik niet) zorgden ze er gewoon voor dat het kind er zo makkelijk mogelijk uitkon en stond het herstel van de moeder niet op hun lijstje.
Voor zover ik weet zijn beide horizontaal gedaan bij mij.
  maandag 4 september 2006 @ 15:58:20 #149
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41483448
bij mij ook horizontaal.
dat verticale in baarmoeder is iets van vroeger volgens mijn gyn.

en Xanthe vertel, waar was die band voor?daar ben ik wel benieuwd naar
pi_41486414
Als de sluier op de standaard zit sla je de band erom heen in de buurt van de ring van de standaard en maakt m met 1 simpele "knoop" vast en dan zit ie zoals ie moet en als je nou dacht dat ik daar op gekomen ben , dat was dus mijn man
pi_41595552
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:19 schreef livelink het volgende:

Mijn kamergenote en ik waren binnen 24 uur uit bed, zittend op een stoel (bed moest verschoont worden). Binnen 42 uur had ik alweer ontlasting, en na 44 uur was ik alweer thuis !
En dat had ook voor m´n kamergenote gekund, maar die moest nog op haar ukje wachten tot die mee mocht.

Enige beperking die ik kreeg de komende weken niet zwaar tillen b.v. een krat bier !
Nou dat was ik niet echt van plan. En ik kan sinds ik thuis ben evt alles zelf doen van de verzorging van de uk.

Ik zou het zo weer doen.
Mama van Ryan (04-09-06)
  donderdag 7 september 2006 @ 21:22:32 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41596114
jij bent wel een echte turbo hoor Inky
Wel lekker, zo snel weer thuis
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41597197
Let wel op, het was een geplande keizersnede, dus ik was uitgerust en voorbereid en had niet al een halve bevalling achter de rug !

En ik was niet de enige bij wie het zo snel ging, gezien m´n kamergenote nog net iets eerder liep dan ik. Zij had nl geen darm kramp ik wel.

Maar ik ben wel ook wle trots op mezelf, en m´n vriend heel blij dat ie ons beide zo snel mocht mee nemen
Mama van Ryan (04-09-06)
  donderdag 7 september 2006 @ 22:21:01 #154
37150 livelink
pi_41598534
Inky, fijn dat je je zo snel al weer goed voelt. 44 uur is echt snel, dat heb ik bij lange na niet gehaald, terwijl het bij mij beide keren ook om een geplande keizersnede ging.

Doe toch maar lekker rustig aan en laat je verwennen door de kraamverpleging en je vriend.
pi_41598747
Moet je eigenlijk wachten op ontlasting voor je weer naar huis mag? is dat het criterium of zijn er nog meer? Lijkt me zo raar namelijk, want bij een gewone bevalling kan het daarna ook wel 4 dagen duren las ik. maar dat heeft een andere reden misschien Hoe dan ook, kunnen ze dat toch ook wel vanaf thuis in de gaten houden?
Kortom, als (ja ALS) ik een ks zou willen, zou ik ook zo snel mogelijk weer naar huis willen en daar verder verzorgd worden, omdat ik in het zkh met nog 1 of 2 anderen plus hun babies op de kamer geen oog dicht zou kunnen doen. En als ik thuis ben, met hulp van kraamzorg en , is dat voor mij volgens mij veel beter mits geen complicaties natuurlijk
Of heb je daar echt geen barst over te zeggen?
Eva
  donderdag 7 september 2006 @ 22:31:57 #156
37150 livelink
pi_41598963
Ik had er volgens mij geen barst over te zeggen, maar ik heb het ook niet geprobeerd. Eigenlijk heeft de kinderarts beide keren mijn kinderen pas officieel ontslagen na 4 dagen. En daar moet je wel op wachten.
Ze waren bij mij wel heel streng met die ontlasting. Ik mocht niet naar huis als die niet op gang gekomen was.
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2006 @ 22:44:16 #157
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41599431
Inky, wat heerlijk dat je alweer zoveel kunt en dat je Ryan zelf kunt verzorgen! (Maar natuurlijk niet gaan forceren he.)

Linda, ja,dat je darmen weer op gang zijn (en dus onbeschadigd) is een criterium.
Ook de temperatuur van je kindje telt trouwens. Die van mijn dochter was op de ochtend van de vierde dag een halve graad te laag, maar na een kruikje in dewieg was 'ie 's middags weer op de juiste temperatuur (en konden we dus naar huis)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41603104
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:21 schreef livelink het volgende:
Inky, fijn dat je je zo snel al weer goed voelt. 44 uur is echt snel, dat heb ik bij lange na niet gehaald, terwijl het bij mij beide keren ook om een geplande keizersnede ging.

Doe toch maar lekker rustig aan en laat je verwennen door de kraamverpleging en je vriend.
Ja ik doe, behalve alles rond de uk, nog zo goed als niets.
Papa pakt de fles en de kleine ´s nachts, dus ik kan lekker veel in bed blijven. En de kraam is ook wel handig ja. Papa heeft voorlopig nog vrij, en genieten er echt van als we met z´m 3´en zijn, want het zijn toch extra drukke dagen.
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:26 schreef linda856763 het volgende:
Moet je eigenlijk wachten op ontlasting voor je weer naar huis mag? is dat het criterium of zijn er nog meer? Lijkt me zo raar namelijk, want bij een gewone bevalling kan het daarna ook wel 4 dagen duren las ik. maar dat heeft een andere reden misschien Hoe dan ook, kunnen ze dat toch ook wel vanaf thuis in de gaten houden?
Kortom, als (ja ALS) ik een ks zou willen, zou ik ook zo snel mogelijk weer naar huis willen en daar verder verzorgd worden, omdat ik in het zkh met nog 1 of 2 anderen plus hun babies op de kamer geen oog dicht zou kunnen doen. En als ik thuis ben, met hulp van kraamzorg en , is dat voor mij volgens mij veel beter mits geen complicaties natuurlijk
Of heb je daar echt geen barst over te zeggen?
Volgens mij hoef je niet perse ontlasting te hebben, maar wel windjes laten dus darm activiteit hebben zonder klachten. een deel vd darmen heeft namelijk buiten je buik gelegen en de rest is opzij geschoven, dus ze moeten wel zeker weten dat het weer goed zit en het aan heind einde weer uit kan

Verder weet ik niet was de eisen psies zijn, maar verder moest m´n HB moest in orde zijn, voordat het infuus en catheter eruit mochten. Is ook wel handig als je die in het ziekenhuis kan laten
En je moet denk ik ook mobiel zijn (iniatief tonen).

Verder vond ik het juist wel leuk om met iemand op de kamer te liggen, we hebben heel wat af geklets en gelachen (wat weer pijn deed). Beide kindjes waren op de kinderafdeling, dus dat scheelde wel....
Mama van Ryan (04-09-06)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 september 2006 @ 07:14:27 #159
13151 crew  Rewimo
pi_41607764
Volgens mij is het in elk geval plassen, eten, drinken, ontlasting en lopen qua criteria
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41608225
Kon ik allemaal, ik moest toch blijven. Het beleid verschilt gewoon van ziekenhuis tot ziekenhuis.
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:14:03 #161
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41614479
Zo Inky dat heb je dan vlot gedaan! Is het niet standaard dat je 4/5 dagen, ook na een geplande ks, moet blijven? Was bij mij 2 jaar geleden nl. wel. Maar volgens mij veranderen ze het zh-beleid per dag.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 september 2006 @ 14:37:01 #162
13151 crew  Rewimo
pi_41736400
pi_41895074
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 13:14 schreef dutchie het volgende:
Zo Inky dat heb je dan vlot gedaan! Is het niet standaard dat je 4/5 dagen, ook na een geplande ks, moet blijven? Was bij mij 2 jaar geleden nl. wel. Maar volgens mij veranderen ze het zh-beleid per dag.
Hier in het Flevoziekenhuis staat er normaal 3 dagen voor. Maar zoals je ziet, als alles goed gaat kan en mag het eerder Voorwaarde was wel dat de kraamhulp die dag nog kwam.
(En als je mag met 3 dagen, is het nog niet zo dat je moet...)

Vroegha moest je zelfs 7 tot 10 dagen blijven (zoals bij m'n schoonma)
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42419846
Crosslink uit grote buikenfoto topic #29

Ik zag dat er interesse was naar de na-zwangerschap buikjes. Hierbij de mijne
(zwangerschaps duur: 39 wk + 1dg)

2 dagen na de keizersnede:

3 weken na de keizersnede:

Nu 4 weken na de keizersnede:

Ter vergelijking nog even een terug blik van hoe het ervoor was:
Buiktopic #26

Ik was al vrij snel 10 kg van de 14 aangekomen kilo's kwijt, maar blijf nu hangen op 4 kg van m'n oude gewicht. Maar op zich al mooi zo

Nu alleen een beetje rustig aan doen, sommige bewegingen gaan gewoon nog niet omdat je spieren nog niet hersteld zijn. En het gebied tussen je navel en de snede voelt gek aan (beetje slaperig), en tot 1,5 cm boven het litteken heb ik nauwelijks gevoel.

Indien er interesse in is heb ik ook nog foto's van de operatie zelf, niet heel gedetailieerd maar je ziet Ryan wel "geboren" worden
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42420483
Hoi!
Nou, ik was dus ook het 'haasje' maar het is me best meegevallen - ondanks dat ik dus wel een 'gewone' start had, ca. 8 uur lang weeën opgevangen. Ik was binnen 72 uur weer thuis, en het herstel gaat eigenlijk heel voorspoeding. De darmen waren binnen twee dagen weer op gang, na een dag zat ik naast mijn bed en strompelde ik naar de wc. Enige complicatie was nog dat degene die mij gehecht had, de uiteinden van de hechtdraad aan elkaar vast gebonden had. (dus van het ene eind van de wond naar het andere...) en dat trok en sneed in mijn huid als ik stond. Gelukkig kwam de verpleegster daar na 2 dagen achter, en het was een enorme verademing toen ze dat alsnog losknipten. Raar dat ze dat zo hadden gedaan...
En nu heb ik eigenlijk weinig last meer. Mijn buikspieren doen het al beter dan tijdens de zwangerschap!
Eva
pi_42506362
Hoe lang duurt het eigenlijk voor de hechtingen van de keizersnee oplossen? Bij mij zitten ze er nog steeds, 13 dagen na de operatie. De verpleegster zei dat hechtingen bij de vagina na ongeveer 7 dagen oplossen, en dat dit wel wat langer zou duren, vanwege het 'drogere milieu'. Het jeukt nu wel behoorlijk, dat is een teken dat ze aan het oplossen zijn toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door linda856763 op 09-10-2006 12:16:53 ]
Eva
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 oktober 2006 @ 12:34:54 #167
13151 crew  Rewimo
pi_42507505
Ik had nietjes, die lossen niet op Je kunt altijd even langs je huisarts gaan om ze te laten verwijderen als je last van je hechtingen hebt. Lucht vaak wel op als ze eruit zijn, dan trekt het minder.
pi_42509522
Ik heb het niet zo bijgehouden. Maar volgens mij waren die van mij grotendeels met 3 weken opgelost.
Ging allemaal heel netjes dicht, zonder al teveel getrek maar natuurlijk wel met wat jeuk.

Maar opeens had ik vorige week, en nu net weer, dat er nog wel een klein stukje (paar mm) even open ging en dat er wat pus uit kwam... ff schrok ik wel, maar het gaat vanzelf weer dicht.
Ik denk dat het komt omdat het precies in de haar grens is en dat er dan een haarzakje ontstoken is oid?
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42509992
Nou, ik heb niet echt last, en ik heb een gloeiende hekel aan dat gedoe en getrek en geprik in mij, dus als het net als bij Inky met drie weken weg is, vind ik het best!
Eva
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 15:54:59 #170
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42513364
Bij mij was na zes weken het laatste stukje hechting opgelost.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:21:51 #171
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42516033
eerste keer had ik krammetjes.
tweede keer ook hechtingen, zag ze alleen niet. dus geen idee eigenlijk ho elang dat duurde voordat die weg waren.
ik heb wel tot 4 weken gehad net zoals Inky beschreef, dat de wond op 1 plekje open ging.
pi_42538225
Hier ook de 1e keer krammetjes en de 2e keer hechtingen.
We zijn nu bijna 5 weken verder en sinds gisteren is mijn man ook weer aan het werk en ben ik dus alleen thuis. Tot die tijd heb ik Isis niet getild (toch een ruime 12 kg) , maar nu moest ik dus wel. En ook heb ik direct die dag gebloed (vanuit de schede) eerst rood en nu bruin en ik vraag me dus af of dit is gekomen door het tillen en er misschien iets geknapt is van binnen of dat dit al een zeer lichte menstruatie zal zijn.... Iemand enig idee?
pi_42541244
oeps verkeer profiel
pi_42541320
Zo nu goede profiel

Je kunt na een KS al binnen 6 weken weer ongesteld zijn las ik ergens...
Dus kan toeval zijn
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42609642
Ik heb nu 5 weken na de keizersnede nog steeds een enorme onderhuidse knobbel vlak boven het litteken zitten. (Ongeveer zo groot als een kippen ei). Is dit iets herkenbaars? En trekt dit nog weg?
De vorige keer heb ik hier geen last van gehad.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:33:25 #176
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42610145
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:14 schreef Xanthe het volgende:
Ik heb nu 5 weken na de keizersnede nog steeds een enorme onderhuidse knobbel vlak boven het litteken zitten. (Ongeveer zo groot als een kippen ei). Is dit iets herkenbaars? En trekt dit nog weg?
De vorige keer heb ik hier geen last van gehad.
Ik had ook knobbels eigenlijk. Was wel normaal en trekt wel weg. Had iets met je weefsels te maken. Als je er verder geen last van hebt is het goed. (ik had een snijdende pijn eraan en had een ontsteking dus wel in de gaten blijven houden!)
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:37:16 #177
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42610242
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:20 schreef Xanthe het volgende:
Hier ook de 1e keer krammetjes en de 2e keer hechtingen.
We zijn nu bijna 5 weken verder en sinds gisteren is mijn man ook weer aan het werk en ben ik dus alleen thuis. Tot die tijd heb ik Isis niet getild (toch een ruime 12 kg) , maar nu moest ik dus wel. En ook heb ik direct die dag gebloed (vanuit de schede) eerst rood en nu bruin en ik vraag me dus af of dit is gekomen door het tillen en er misschien iets geknapt is van binnen of dat dit al een zeer lichte menstruatie zal zijn.... Iemand enig idee?
komt misschien wel omdat je meer bent gaan doen omdat je alleen thuis bent met de kinderen! Ik had het ook als ik meer gedaan had als anders.

Hebben hier dames na 4,5 maand soms nog ineens pijn aan de wond, binnenin zeg maar? ik heb ineens sinds van de week weer last. beetje steken en heel doof. nou weet ik dat dat dove gevoel nog heel lang kan zijn, maar het litteken is ineens zo "aanwezig" en gevoelig.
pi_42610461
Nee het komt niet van het meer doen. Ik merkte de knobbel(s) op toen ik thuis was en voorzichtig ben gaan voelen wat er nou zo onwijs zeer deed boven het litteken. Echt heel erg zeer doet het nu niet meer , maar echt een fijn gevoel is het ook niet.
pi_42611187
Als het goed is heb je binnenkort nacontrole bij de gyn, zou het daar ff vragen
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42611262
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:08 schreef Inky05 het volgende:
Als het goed is heb je binnenkort nacontrole bij de gyn, zou het daar ff vragen
Duurt nog 2 weken helaas en ik vroeg me dus gewoon af er meer mensen zijn die het hebben of hebben gehad.
pi_42611355
Leentje, ik heb na bijna een jaar nog steeds veel pijn. (erger als ik te druk ben of me te druk maak).

En knobbels had ik ook, die zijn wel wat weggetrokken.

Gevloeid heb ik zeker 2 maanden. Er zit toch een wond in je baarmoeder.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:23:34 #182
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42615174
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:44 schreef Xanthe het volgende:
Nee het komt niet van het meer doen. Ik merkte de knobbel(s) op toen ik thuis was en voorzichtig ben gaan voelen wat er nou zo onwijs zeer deed boven het litteken. Echt heel erg zeer doet het nu niet meer , maar echt een fijn gevoel is het ook niet.
Nee die knobbels bedoelde ik niet na het vele doen. ik bedoelde het bloedverlies, dat had ik meer of weer als ik iets meer had gedaan...
als je pas over 2 weken voor controle moet en je het niet vertrouwd kun je misschien wel eerder...
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:25:37 #183
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42615224
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:14 schreef nebelung het volgende:
Leentje, ik heb na bijna een jaar nog steeds veel pijn. (erger als ik te druk ben of me te druk maak).

En knobbels had ik ook, die zijn wel wat weggetrokken.

Gevloeid heb ik zeker 2 maanden. Er zit toch een wond in je baarmoeder.
oke! jeetje dat duurt wel lang dan. maar ik heb een tijd geen pijn gehad en nu ineens weer. nou ja echt heel pijn doet het niet maar ik ben me er ineens weer van bewust dat die wond er zit.
heb jij het na laten kijken dan hoe het komt dat je nog zoveel pijn hebt? Na een jaar lijkt me dat niet goed eigenlijk....
pi_42618703
Nee, niet na laten kijken. In ditzelfde topic (stukje naar boven) schreef ik hierover en hoorde toen van andere dames dat dat litteken na jaren nog zeer doet bij hun.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:14:02 #185
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42622540
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:24 schreef nebelung het volgende:
Nee, niet na laten kijken. In ditzelfde topic (stukje naar boven) schreef ik hierover en hoorde toen van andere dames dat dat litteken na jaren nog zeer doet bij hun.
niet gezien, vroeg me het gewoon af.... jeetje dat dat zo lang kan duren he! nou ja als de pijn zo blijft als ik nu heb is het wel te doen. hoop voor jou dat het snel minder word hoor!
pi_42746846
Pijn kan ik het niet echt noemen, maar ik heb vandaag wel last van mijn litteken. De huid daarboven is overgevoelig. Elke aanraking voelt een klein beetje branderig. En vandaag is dat dus ook bij het litteken zelf. Misschien is het wel een goed teken, want voorheen was het daar helemaal gevoelloos..
Eva
pi_42752295
Het weer slaat nu ook om linda , misschien dat je daardoor ook meer last hebt van je litteken.
  Milf dinsdag 2 januari 2007 @ 20:15:01 #188
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_44951376
Ik ga dus ook door naar de keizersnede ipv een gewone bevalling.

Wat moet ik meenemen naar het ziekenhuis in de "tas"?

Hier in Groningen snijden ze ook eerst horizontaal en dan verticaal. Zo snijden ze je buikspierenniet door stond in het boekje. . Ik las ergens in dit topic dat dit oud zou zijn en tegenwoordig beiden horizontaal zou zijn.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_44951813
Nikky, ik heb alles meegenomen wat bij een 'gewone' bevalling aangeraden wordt, maar dat komt ook omdat ik 'gewoon' ben begonnen. . Ik kan niet bedenken wat je nog extra mee moet nemen als je een ks hebt... Nou ja, wat meer van alles, omdat je er een paar dagen bent. Oordopjes, daar heb ik veel aan gehad... Ik hoorde Eva wel, maar het buurkindje niet. . Een badjas, voor als je naar het toilet/douche strompelt, en slofjes/slippers.
Eva
  Milf dinsdag 2 januari 2007 @ 20:33:43 #190
16000 nikky
pi_44952053
Badjas had ik sowieso al ingepakt .
Maar moet ik dan ook meer kleertjes meenemen voor die kleine?

[ Bericht 2% gewijzigd door nikky op 02-01-2007 20:40:39 ]
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 20:50:47 #191
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_44952602
ik heb 2 ks-en gehad, ik had meegenomen,

kleren voor mezelf die lekker zitten. nachthemden (van die bigshirts had ik), die heb ik de eerste 2 dagen aan gehad, erg makkelijk met alles eigenlijk. maar niet charmant!

kleren voor de kleine, ik had dus voor 5 dagen meegenomen. je hoeft het niet mee te nemen in principe., maar die ziekenhuiskleertjes zijn niet leuk.

nam zelf ook drinken mee, en liet dat ook elke dag meenemen voor me. naar mijn zin krijg je te weinig in het ziekenhuis.

je verzekeringspasje meenemen.

evt wat leesvoer misschien (als je tijd krijgt)
ik had het wel bij, maar geen tijd voor gehad uiteindelijk.

slippers heel belangrijk ja, ziekenhuis is niet fris.

dat was het denk ik wel, als me nog wat te binnen schiet zeg ik t meteen
  Milf dinsdag 2 januari 2007 @ 20:54:05 #192
16000 nikky
pi_44952715
Hier kan ik wat mee! top. Als je meer hebt hoor ik het graag.
Ik zie eigenlijk alleen tegen die catheter op die ze voor je narcose ruggeprik al inbrengen . ( ik ga niet helemaal onder zeil )
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:00:10 #193
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_44952916
sja, die positie die je moet zitten is niet bepaald charmant. dat gefrunnik ertussen ook niet
het ergste (nou ja erg) is als ze die catheter door je plasbuis duwen, het brand een klein beetje. en dan irriteert het nog ff en lijkt het alsof je moet plassen. ik had het gevoel dat ik moest plassen en durfde niet, was bang dat het er langs liep. na een tijdje trok dat weg gelukkig.
persoonlijk vond ik dat "ervoor" gaan zitten erger dan heel die catheter in brengen.

ow en als ze die eruit halen, brand dat weer een beetje.

maar niks doet zeer, althans....niet bij mij.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:01:34 #194
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_44952954
ik lees net van strakke broekjes, ik had weer zwangerschaponderbroeken bij. ik moest niks hebben van strak. maar dat zal bij iedereen verschillend zijn neem ik aan.
pi_44952983
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:54 schreef nikky het volgende:
Hier kan ik wat mee! top. Als je meer hebt hoor ik het graag.
Ik zie eigenlijk alleen tegen die catheter op die ze voor je narcose ruggeprik al inbrengen . ( ik ga niet helemaal onder zeil )
Nou, ik werd daar plots mee geconfronteerd (want spoed keizersnee) en ik schrok me een hoedje (ook al heb ik er zelf talloze ingebracht zelf. Maar werkelijks NIKS van vernomen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 januari 2007 @ 21:05:02 #196
13151 crew  Rewimo
pi_44953057
Neem wat lekker douchespul mee, en wat bodylotion of zo voor je huid. Denk ook aan lippenbalsem, de lucht is vaak droog in een ziekenhuis.

Ik kan me van de catheter weinig herinneren eigenlijk. Ik heb er vast wel eentje gehad maar ik weet er niks meer van...
pi_44953361
Hier ook nauwelijks gevoeld dus het kan meevallen (was bij Myrthe's geboorte zelfs zo pijnloos dat ik 't bij Juliette zelf maar voorstelde toen de placenta niet kwam ).
pi_44953590
Nou, ik vond het wel eng. Maar vooral omdat het zo *patsboem* kwam
"mevrouw, u mag niet verder bevallen, de navelstreng ligt voor de uitgang, we gaan een catheter aanbrengen en een infuuslijn *wee* wanneer hebt u gegeten, we wachten op de gyneacoloog " *wee* ...Zoiets. Dus al dat gefrut tussen de weeën door vond ik niet zo fijn. Maar objectief gezien deed het niet zeer, die catheter.
Eva
  Milf dinsdag 9 januari 2007 @ 21:37:29 #199
16000 nikky
pi_45192837
De catheter zal worden ingebracht na de ruggeprik. Dat scheelt .

Hoe hebben jullie dit eigenlijk gedaan met bezoek en het geboortekaartje? Hebben jullie het geboortekaartje gelijk verstuurd? Of gewacht tot je thuis was? En wel gelijk verstuurd er een briefje in gedaan dat moeder en kind in het ziekenhuis liggen met gegeven? Lieten julliie bezoek naar ziekenhuis komen?

dinsdag 9 januari 2007 @ 21:43:41 #200
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45193119
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:37 schreef nikky het volgende:
De catheter zal worden ingebracht na de ruggeprik. Dat scheelt .

Hoe hebben jullie dit eigenlijk gedaan met bezoek en het geboortekaartje? Hebben jullie het geboortekaartje gelijk verstuurd? Of gewacht tot je thuis was? En wel gelijk verstuurd er een briefje in gedaan dat moeder en kind in het ziekenhuis liggen met gegeven? Lieten julliie bezoek naar ziekenhuis komen?

Misschien is het ook wel lekker om het kaartje pas na een dag of wat te versturen Nikky..kan je een beetje bijkomen mocht je je wat slapjes voelen, ipv dat er meteen zo veel bezoek komt. Ik ga zelf de geboortekaartjes ook pas na een dag of 3 versturen denk ik...de mensen die ik meteen wil zien bel ik dan wel.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')