abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:35:08 #241
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59192377
Dat zegt echt helemaal niemand. Ik heb juist gezegd hoe enorm ik het mee vond vallen. Na 3 dagen liep ik gewoon rond en nu drie weken verder doe ik praktisch alles. Ik vond het juist helemaal niet erg, moeilijk of zwaar. Maar iedereen ervaart het anders en bij sommigen gaat het herstel niet zo rap.

Bovendien werkt jouw manier van posten absoluut niet, want denk je dat nu werkelijk iemand je serieus neemt als je als een olifant door een porceleinkast heen walst?
  † In Memoriam † zaterdag 7 juni 2008 @ 09:37:09 #242
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59192389
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:15 schreef marlieske het volgende:

En de kraamhulp hielp zeker mee met dozen sjouwen en zei zeker niets.... ja daaaaaaaag geloof je zelf toch niet.
Ik had geen kraamhulp muts.
Die zou overigens wél gewoon komen als ik netjes thuis zou zijn bevallen.
quote:
026/ZG Wij houden uw kindje nog even hier. Bert Bakker
M. Hugenholtz - R. De Leeuw
Marianne Hugenholtz was mijn vroedvrouw en zij heeft geen enkel commentaar gegeven op mijn handelen na de keizersnede. Ze was erg betrokken bij het geheel omdat het allemaal (helaas) niet zo is gelopen als ik had verwacht)

Het ergste bij zo'n gebeurtenis is namelijk dat je je kindje niet onbeperkt kan knuffelen en je angst of hij het zal gaan redden, daarbij vergeet je weleens dat je zelf ook nog een operatie hebt ondergaan en die pijn daarvan schakel je op 1 of andere manier totaal uit.

Vreemd dat iedereen zich wel kan inleven in de moeders die de luxe hebben om optimaal hun eigen zooi te verwerken en niemand begrijpt dat het niet overal zo gaat en dat elke situatie anders is.
  † In Memoriam † zaterdag 7 juni 2008 @ 09:40:47 #243
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59192410
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 00:19 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ben nu bijna drie weken verder en doe eigenlijk zo goed als alles weer behalve mij ver uitrekken en zware dingen tillen want dat doet gewoon nog zeer.
Het is achteraf ook niet zo slim om te gaan tillen hoor Je voelt de wond wel en daarnaast schijnt het voor de genezing inwendig ook niet echt goed te zijn (hoorde ik pas bij een nacontrole, mij hebben ze verder totaal niets verteld bij het verlaten van het ziekenhuis omdat het allemaal nogal raar was gelopen.)
Bij die bewuste nacontroles kwamen er plotseling allerlei dingen en tips met betrekking tot wat je wel en niet had mogen doen .
  † In Memoriam † zaterdag 7 juni 2008 @ 09:41:33 #244
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59192416
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:15 schreef marlieske het volgende:

En de kraamhulp hielp zeker mee met dozen sjouwen en zei zeker niets.... ja daaaaaaaag geloof je zelf toch niet.
nogmaals, een kraamhulp is totaal overbodig als je kind nog maanden in het ziekenhuis ligt.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:47:03 #245
54772 Silmarwen
pi_59192452
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het is achteraf ook niet zo slim om te gaan tillen hoor Je voelt de wond wel en daarnaast schijnt het voor de genezing inwendig ook niet echt goed te zijn (hoorde ik pas bij een nacontrole, mij hebben ze verder totaal niets verteld bij het verlaten van het ziekenhuis omdat het allemaal nogal raar was gelopen.)
Bij die bewuste nacontroles kwamen er plotseling allerlei dingen en tips met betrekking tot wat je wel en niet had mogen doen .
Ik denk trouwens dat de zorgen om je kindje en de drang om haar/hem te zien de pijn wel stukken minder relevant maakt. Bij ons was het niet zo ernstig, maar ze lag wel aan de monitor en bij het voeden stopte ze soms met ademen. Die angst is inderdaad niets vergeleken met de pijn die je op dat moment hebt.

Wel een vreemde en slechte gang van zaken zeg. Is dat al lang geleden?

Wij hebben trouwens ook geen kraamzorg. Ons kindje ligt in het ziekenhuis en ik heb verder geen hulp nodig want ik kan het meerendeel zelf en voor andere dingen heb ik gelukkig mensen in d ebuurt die me meehelpen.
  † In Memoriam † zaterdag 7 juni 2008 @ 09:57:29 #246
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59192536
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:47 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik denk trouwens dat de zorgen om je kindje en de drang om haar/hem te zien de pijn wel stukken minder relevant maakt. Bij ons was het niet zo ernstig, maar ze lag wel aan de monitor en bij het voeden stopte ze soms met ademen. Die angst is inderdaad niets vergeleken met de pijn die je op dat moment hebt.
Precies, je hebt wel wat anders om je druk over te maken. (Je schikt je bij die apnoe's (geen idee of ik het goed schrijf) helemaal rot de eerste keer he?)
quote:
Wel een vreemde en slechte gang van zaken zeg.
Slotervaart ziekenhuis, onderbezetting personeel en een overvolle kraamafdeling, verwijt hen niets, het was veelste druk.
quote:
Wij hebben trouwens ook geen kraamzorg. Ons kindje ligt in het ziekenhuis en ik heb verder geen hulp nodig want ik kan het meerendeel zelf en voor andere dingen heb ik gelukkig mensen in d ebuurt die me meehelpen.
Ik heb jullie bevallingsverhalen niet echt gevolgd, is het ergens terug te lezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 07-06-2008 09:59:48 (EDIT--> GEVONDEN) ]
  zaterdag 7 juni 2008 @ 10:09:24 #247
54772 Silmarwen
pi_59192618
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 09:57 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Precies, je hebt wel wat anders om je druk over te maken. (Je schikt je bij die apnoe's (geen idee of ik het goed schrijf) helemaal rot de eerste keer he?)
Ik heb heel paniekerig "Yade YADE!" staan roepen tot de verpleegkundige kwam en haar goed tussen de ribben even duwde waardoor ze ineens weer ging ademen. We hebben het gelukkig nooit meegemaakt dat ze echt weer beademend moest worden. En dan was Yade "slechts" 5 a 6 weken te vroeg. Een babietje dat nog jonger is lijkt me helemaal eng zeg.

Sloten ze dan de afdeling niet? Ons ziekenhuis heeft pas nog een middag de afdeling gesloten gehouden omdat het te druk was. De patienten worden dan doorgestuurd naar het UMC of LUMC, waardoor niemand gestressed rond loopt en er geen tijd voor je is. Maar nou ben ik sowieso super blij met ons ziekenhuis.
  † In Memoriam † zaterdag 7 juni 2008 @ 10:24:29 #248
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59192771
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:09 schreef Silmarwen het volgende:

Ik heb heel paniekerig "Yade YADE!" staan roepen tot de verpleegkundige kwam en haar goed tussen de ribben even duwde waardoor ze ineens weer ging ademen. We hebben het gelukkig nooit meegemaakt dat ze echt weer beademend moest worden. En dan was Yade "slechts" 5 a 6 weken te vroeg. Een babietje dat nog jonger is lijkt me helemaal eng zeg.
Er ging zo'n keihard alarm af (alsof er luchtalarm was) (in mijn beleving althans) en etegn de tijd dat ik besefte wat er gebeurde stonden er allemaal van die verpleegsters om ons heen

Na hun uitleg vielen de volgende apnoes mee, je schrikt minder (maar bent toch bang)
pi_59620905
Nog even voor de dames met ervaring, hoelang duurde het voor je je kindje eindelijk vast mocht houden. Ik lees op internet toch geregeld verhalen dat je 2 a 3 uur op de recover kamer ligt voor je terug naar de afdeling en dus naar je kindje gaat
  maandag 23 juni 2008 @ 11:10:32 #250
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59621301
Blablabla, ik heb Maria meteen vast mopgen houden, kort, liggend op de OK. Dat is meer even op je arm voelen en het gezichtje dichtbij hebbe. Daarna duurt het wel even (1,5 uur denk ik) voordat je je kindje echt kunt vasthouden en (eventueel) aan de borst kunt leggen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 23 juni 2008 @ 11:12:50 #251
54772 Silmarwen
pi_59621359
Ik mocht haar even aaien en een kusje geven en toen moest ze naar de coeveuse afdeling, maar Yade was wel vroeg natuurlijk.
pi_59621517
oke thnx dames, dan weet ik dat ik dus idd rekening mee kan houden dat t na de ok ff duurt voor ik dr weer zie.

Ik ga er vanuit dat die van ons niet in een couveuse hoeft idd, maar ja je weet t natuurlijk niet zeker

ben erg benieuwd
  maandag 23 juni 2008 @ 23:20:10 #253
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59639659
Ik mocht Isa even knuffelen en toen ging ze met de kinderarts mee, nadat ik gehecht was (45minuten) mocht ik meteen naar de verloskamers en mocht Isa bij mij. Hier dus niet naar de recovery.
Mama van Isa en Ties
pi_59639755
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:20 schreef marlieske het volgende:
Ik mocht Isa even knuffelen en toen ging ze met de kinderarts mee, nadat ik gehecht was (45minuten) mocht ik meteen naar de verloskamers en mocht Isa bij mij. Hier dus niet naar de recovery.
Zo ging het bij mij en Thomas ook. Dat lijkt kort he, als je het zo leest, 45 minuten. Maar wat duurt dat hechten superlang voor je gevoel, als je ZO graag je verse kindje bij je wil hebben...
Hardloper.
IG @webkim
pi_59640916
Wat snel!

Ik heb Damian een minuutje mogen zien en daarna een uur of 3 niet gezien. Ik moest eerst naar een soort van uitslaapkamer en heb daar echt een hele tijd gelegen.
pi_59641243
Appelsap, waarom was dat dan? Of was je ook zelf niet in staat om de kleine bij je te hebben? Moet er niet aan denken je pasgeboren ukkie een paar uur niet te zien
pi_59641698
Ik dacht eigenlijk dat het standaard was. Moest wachten tot de ruggenprik (ver) uitgewerkt was en dat duurde nogal een tijd.
In het ziekenhuis hebben ze wel meteen een foto van hem gemaakt die ik mee kreeg naar de uitslaapkamer. Zo was hij toch een beetje bij me.
pi_59643429
pff 3 uur appelsap...dat lijkt me niks
Gister werd me in t ziekenhuis verteld dat de ruggenprik idd redelijk uitgewerkt moest zijn voor ik terug mocht naar de kamer...ze ging uit van ongeveer 2 uur na aanvang van de keizersnee.

Ben benieuwd
pi_59643718
Wat lief van die foto! Maar ja, je wil je kleintje zo snel mogelijk zien natuurlijk en fijn knuffelen. Zeker als ie er na 9 maanden eindelijk uit is
  dinsdag 24 juni 2008 @ 09:51:36 #260
54772 Silmarwen
pi_59644956
Ik moest ook drie uur wachten en kreeg polaroids mee. Maar ik viel steeds in slaap. Het was ook wat laat.

Veel succes vandaag Bla!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:23:16 #261
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59645591
Het ligt eraan of de uitslaapkamer open is.
Bij Freek heb ik daar idd een uur of twee gelegen, bij nr twee was de uitslaapkamer dicht (1 uur 's nachts) en ben ik meteen weer terug gebracht naar de kraamafdeling.

Ik zou er vanuit gaan dat je, als je overdag bevalt, naar de recovery gaat. Het is toch geen lichte operatie, en ze willen je dan even goed in de gaten houden.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 02:14:26 #262
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_59722363
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:22 schreef Webkim het volgende:

[..]

Zo ging het bij mij en Thomas ook. Dat lijkt kort he, als je het zo leest, 45 minuten. Maar wat duurt dat hechten superlang voor je gevoel, als je ZO graag je verse kindje bij je wil hebben...
Tja mijn man zei me dat het zeker 45 minuten was voor mijn gevoel was het maar 10 minuten, tja ik was dan ook nog vol adrenaline van de persweeen wegzuchten en al de hectiek en haast, ik was dus echt de tijd kwijt

Ik mocht trouwens de ruggenprik tot de avond inhouden dus uitwerken was niet aan de orde, die ging er zeker pas rond 19.00 uur en Isa is om 12.06 uur geboren. En toen moest de ruggenprik er ook uit omdat ik totaal geen gevoel meer in mijn benen had foutje van de verpleging dosering stond een ietsie pietsie te hoog
Mama van Isa en Ties
pi_59838163
Zo, mijn keizersnee is nu een week geleden en het is me allemaal enorm meegevallen. De keizersnee zelf, de ruggeprik, het herstel en de ervaring op zich ook.

Het litteken ziet er heel mooi uit, schijnbaar heb ik wat dat aangaat echt geluk gehad met de gyn, die schijnt een typische manier van hechten te hebben

Na de keizersnee mocht ik de kleine even bewonderen en ben ik naar de recovery gegaan, daar zijn ze met de kleine heengekomen en hebben ze haar in mijn bijzijn het flesje gegeven daarna is ze naar mijn kamer gebracht, ik ben zelf 2 uur later naar de kamer gegaan maar dat was vooral omdat het erg druk was en er niemand was om me op te halen. Ik heb dit niet als vevrvelend ervaren omdat de morfine me erg warrig maakte en ik t wel ff lekker vond om rustig bij te komen.

Dinsdag ben hebben ze Dana gehaald en vrijdagmorgen mocht ik weer naar huis
pi_60140883
Hoelang na de keizersnee werden jullie weer ongesteld?
Ik heb nl het idee dat ik nu alweer aan de beurt ben aan het soort buikpijn te merken. Aangezien ik nog niet gestopt ben met vloeien kan ik het daaraan niet aflezen.

Of zou die buikpijn ook gewoon kunnen komen doordat ik ineens weer behoorlijk veel doe in vergelijk met vorige week?

Mijn litteken ziet er trouwens super uit, niet rood of opgezet..het is bijna niet zichtbaar.
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:26:17 #265
54772 Silmarwen
pi_60141714
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoelang na de keizersnee werden jullie weer ongesteld?
Ik heb nl het idee dat ik nu alweer aan de beurt ben aan het soort buikpijn te merken. Aangezien ik nog niet gestopt ben met vloeien kan ik het daaraan niet aflezen.

Of zou die buikpijn ook gewoon kunnen komen doordat ik ineens weer behoorlijk veel doe in vergelijk met vorige week?

Mijn litteken ziet er trouwens super uit, niet rood of opgezet..het is bijna niet zichtbaar.
Ik had na... 4 weken ineens menstruatie achtige pijn en was toen al gestopt met vloeien en hop ineens weer. Ik dacht dat dat een menstruatie was maar geen idee of dat nu echt zo is. Je wordt in principe net zo snel ongesteld als na een gewone bevalling, afhankelijk dus ook van borstvoeding enzo.

Ik had best wel wat last van menstruatieachtige krampen, dus misschien hoort her er ook gewoon bij?
pi_60141806
Ah oke, naja mischien hoort t er idd gewoon bij

Dacht alleen omdat ik alweer aan de pil was begonnen dat ik ook gewoon in de stopweek pas weer een menstruatie zou krijgen, dus daarom vroeg ik me af of t toch al eerder was of ook gewoon nog nasleep van keizernsnede was.
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:08:13 #267
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_60152904
Ik ben vrij kort na de ks, ook weer met de pil begonnen maar werd halverwege de strip ongesteld.
Vrij normaal was het volgens mijn huisarts, omdat je nog zoveel hormonen met je mee draagt.
De maand erop was alles normaal, keurig in de stopweek ongesteld geworden.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:13:07 #268
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60153018
Vergeet niet dat je op het moment ook erg druk bent Bla, met je meisje in het ziekenhuis. In je buik is nog lang niet alles geheeld, en juist omdat je dan veel in de weer bent kan er best weer eea pijn gaan doen. Vaak ga je dan ook weer wat meer vloeien.
Probeer je rust te pakken, voor zover mogelijk.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 23:45:52 #269
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_60156577
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Zo, mijn keizersnee is nu een week geleden en het is me allemaal enorm meegevallen. De keizersnee zelf, de ruggeprik, het herstel en de ervaring op zich ook.

Dinsdag ben hebben ze Dana gehaald en vrijdagmorgen mocht ik weer naar huis
Zie je wel Het kan dus ook best heel erg meevallen
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:50:07 #270
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60156655
En wat wil je daar mee zeggen
pi_60158874
Ja dat is ook idd zo, je bent toch op en neer aan t rennen en probeert tussendoor toch t huishouden op orde te houden en met de hond eruit te gaan. Iedereen roept ook steeds dat ik mischien wat meer aan de zusters moet overlaten en wat meer moet rusten, maar dat lukt toch niet

Maar Marlieske, je had dus t zelfde, dus t zou normaal kunnen zijn

En loedertje, ik heb toch eerder in dit topic ook al veel mensen horen zeggen dat t allemaal wel meeviel, (niet in die bewoordingen mischien, maar dat was vaak de strekking van t verhaal naar mijn idee) ?

Ik had tenminste geen vervelend beeld van de keizersnee door dit topic te lezen. Natuurlijk ervaart de een dingen positiever als de ander, maar dat heb je met alle soorten bevallingen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:51:48 #272
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_60267831
Even een vraagje van deze kant over een aankomende keizersnede.

Hier moet ik vanwege allerlei medische oorzaken niet meer natuurlijk of met een ruggenprik mag bevallen dus wordt het een ks met algehele narcose. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft en een beetje kan omschrijven hoe het gaat omdat mijn lief niet mee naar binnen mag en de beeb dus ouderloos wordt geboren zeg maar vind ik dat nog het vervelendste van alles eerlijk gezegd.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:51:14 #273
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_60269403
Heb er wel van diverse dames gehoord dat ze onder narcose een ks hebben gehad en het enige waar hun mee zaten kaart je zelf al aan, je bent zelf niet wakker en je man is er niet bij aanwezig.
Lijkt mij ook vreselijk, maar overleg even met de gyn misschien is er wat te regelen zodat je man achter een raam mee kan kijken of er toch bij kan zijn?
Zou ik zeker proberen te regelen.
Mama van Isa en Ties
pi_60269799
Ik was ook onder algehele narcose en mn vriend mocht door het raampje kijken. Dus het kan wel.
  woensdag 23 juli 2008 @ 11:51:48 #275
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_60291635
Dan ga ik het toch nog een keertje aankaarten bedankt in elk geval voor het advies. Ik dacht bij voorbaat al dat het helemaal niet kon maar we hebben nog niet geinformeerd of er iets is als een raampje. Thanks...
  † In Memoriam † woensdag 23 juli 2008 @ 12:10:55 #276
43556 miss_dynastie
pi_60292159
Een bekende van mij mocht gewoon met partner erbij bevallen onder algehele narcose. Weet niet of ze dat zelf hebben gevraagd of dat het standaard is, maar het kan dus wel.
pi_60515412
wie weet trouwens wanneer je weer in bad mag na een keizersnede

Ik ben een enorme bad fan en mis t nu enorm, maar mischien mag ik ondertussen allang weer in bad, heb ik niet naar gevraagd nl

alleen maar douchen is saai
  Jubileum moderator zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:56:10 #278
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60515610
Voor beiden, keizersnede of "gewone" bevalling, geldt dat je pas in bad mag als je niet meer vloeit. 6 weken staat daarvoor geloof ik.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60515795
Ah mooi! dan kan ik komende week dus weer gewoon in bad, super!
pi_60872258
Nou, toch maar ff hier vragen of iemand ervaring heeft want langzaamaan raak ik toch wel lichtelijk gefrustreerd van dit gedoen

Na de keizersnee ben ik redelijk snel gestopt met vloeien. Daarna toen Dana in t ziekenhuis lag is t weer begonnen, behoorlijk zelfs. Maar kan best dat dit toen al mijn eerste menstruatie is geweest.

Daarna heb ik tijdens de stopweek van de pil gewoon gevloeied as usual.
Maar nu, halverwege mijn pilstrip begint t gezeik verdomme weer. ik vloei alweer een week bruinachtig spul en steeds denk ik dat t minder word, maar s'morgens is t dan ineens weer erger.
Dit is trouwens begonnen nadat ik in bad ben geweest.

Nu moet ik maandag toch naar de gyn voor nacontrole, maar ik vind t gewoon niet meer leuk...ik wil dat t gewoon weer op orde is
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:06:49 #281
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_60872343
Tot 6 weken na de bevalling (keizersnede ook) vloeide ik ook met tussenpozen. Soms stopte het even, daarna begon het weer. Volgens mij is dit redelijk normaal.

Zie ook deze link.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_60872593
maar komende dinsdag is t bij mij al 8 weken geleden, of moet ik die 6 weken niet zo nauw nemen?
pi_60887487
BlaBla, mss is je cyclus ff vreemd of zijn je hormonen op zijn piekje gekomen? Mogelijk moet je lijf weer ff wennen aan de pil (was hier ook t geval).
Ik raakte ook halfweg de strip ongesteld en de maand erop was het weer oke.
Geef het ff de tijd of vraag om een zwaardere pil als je het niet vertrouwd.
Mama van Isa en Ties
pi_60890052
mischien moet ik t idd gewoon even de tijd geven ipv direct stressy te worden

bedankt voor je antwoord in elk geval
pi_60890354
nou ik begrijp je wel hoor, zomaar ineens halverwege de strip ongesteld worden is niet nice.... want wie is er nou wel graag ongesteld?
Mama van Isa en Ties
pi_60895116
idd
maar vind het vooral vervelend dat t al bijna 8 weken blijft komen en gaan en ik ook wel weer eens iets leuks met mijn mannetje wil doen
pi_60910253
Nou Bla_Bla_Bla, dat lijkt me ook heel erg normaal
Mama van Isa en Ties
pi_64120006
Over de katheter die ingebracht wordt, ik lees zowel berichten dat hij ingebracht wordt vóór de ruggenprik als berichten waarin gezegd wordt dat hij ingebracht wordt na de prik... Dat verschilt kennelijk per ziekenhuis ofzo? Iemand enig idee hoe dat in het AMC gaat?
pi_64120718
In deze link staat precies wat de volgorde van alles is bij een keizersnee in het AMC, katheter na de ruggeprik zo te lezen
http://www.amc.uva.nl/index.cfm?pid=142&itemid=92&contentitemid=37&osadcampaign=Patientenfolders
pi_64120813
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:05 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
In deze link staat precies wat de volgorde van alles is bij een keizersnee in het AMC, katheter na de ruggeprik zo te lezen
http://www.amc.uva.nl/index.cfm?pid=142&itemid=92&contentitemid=37&osadcampaign=Patientenfolders
Oh, ik wist niet dat het op volgorde stond
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 11:23:24 #291
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_64762815
Wow.
quote:
Vijf dagen na bevalling weer aan het werk

PARIJS - Vijf dagen na haar bevalling gaat de Franse minister van Justitie, Rachida Dati, alweer aan het werk. Woensdagochtend verlaat ze de kliniek om de ministerraad bij te wonen. Er staan in totaal vier afspraken in haar agenda.

De hoogzwangere Dati verlaat in december de ministerraad. Foto: AFP Ads door Google

Afgelopen vrijdag beviel Dati van haar eerste kind, een dochtertje genaamd Zohra, door middel van een keizersnede. De 43-jarige politica van Noord-Afrikaanse afkomst heeft altijd al gezegd dat haar zwangerschapsverlof niet langer dan een week zou duren. “Een zwangerschap is geen ziekte.”

Over de identiteit van Zohra’s vader wordt in Frankrijk driftig gespeculeerd, maar Dati heeft zijn naam geheim weten te houden.

Dati heeft tijdens haar ambtstermijn als minister te kampen met vele problemen, en door een gebrek aan openlijke steun van president Sarkozy nemen de geruchten over haar vroegtijdige vertrek toe.

Tijdens de presidentsverkiezingen van 2007 was Dati de woordvoerster van Sarkozy. Ze is de eerste persoon van Noord-Afrikaanse afkomst die zo’n hoge positie in de Franse regering bekleedt.
pi_64779401
Ik hoorde bij het "intake-gesprek" dat er helemaal geen katheter geplaatst wordt
pi_64780564
Geen katheter? dat is raar aangezien je na een ruggeprik de controle over je blaas verliest.
pi_64781270
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Geen katheter? dat is raar aangezien je na een ruggeprik de controle over je blaas verliest.
Tja, ik neem aan dat ze het wel zullen weten
pi_64781429
Ik vond de katheter juist fijn! Die eerste keer plassen zonder katheter... het uit bed moeten en zitten enzo...
pi_64791609
He wat vreemd Raissa, ik heb ook een keizersnee gehad in het AMC en wel een katheter gehad hoor. Je mag de eerste dag je bed niet uit dus hoe moet je dan plassen Ik zag ook op tegen het plaatsen, het dezelfde vraag als jou, gebeurd het voor of na de prik ? Gelukkig erna dus ik heb er niets van gevoeld gelukkig...
pi_64791894
Ik denk dat het er gewoon aan ligt hoeveel spoed er achter zit en of op dat moment de anesthesist aanwezig is.
Vriendin van me kreeg een geplande ks en kreeg de kathether na de prik.
Ik zou een geplande krijgen maar werd uiteindelijk een spoedje en kreeg hem voor de prik omdat de anesthesist er nog niet was en er behoorlijk wat haast bij was.
ik kan me trouwens niet herinneren dat het een vervelend gevoel was ofzo ... maar misschien komt dat ook wel omdat ik drukker bezig was met persween weg zuchten?
Mama van Isa en Ties
pi_64798906
Bij mij was t geen spoed en ik kreeg m ook voor de prik. Maar ook ik vond het niet zo heeel erg vervelend hoor.
  donderdag 8 januari 2009 @ 08:22:30 #299
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_64799329
Bij mij was het spoed en ik kreeg hem na de prik. Zit kennelijk weinig lijn in, wanneer ze dat doen.
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2009 @ 09:10:22 #300
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64799997
Net wanneer er tijd is denk ik, ik vond het wel grappig toen ik hem kreeg, na de prik. Lig je op je rug op die smalle tafel, zie je ineens je benen omhoog gaan Niets van gevoeld dus.

5 dagen na de keizersnee weer werken? Zohee zet jij vrouwen even in een slecht daglicht. Alhoewel, ik had ook best kunnen werken bedenk ik me. Ik kon niet opstaan, bukken, tillen, poepen, hoesten, omdraaien in bed etc maar werken had vast wel gekund
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64801599
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:40 schreef Madelieve het volgende:
He wat vreemd Raissa, ik heb ook een keizersnee gehad in het AMC en wel een katheter gehad hoor. Je mag de eerste dag je bed niet uit dus hoe moet je dan plassen Ik zag ook op tegen het plaatsen, het dezelfde vraag als jou, gebeurd het voor of na de prik ? Gelukkig erna dus ik heb er niets van gevoeld gelukkig...
Ik ga het gewoon nog een keer vragen maar dan aan iemand anders (in het AMC dus )

Nieuw deel

[ Bericht 4% gewijzigd door Raissa op 08-01-2009 10:47:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')