De Aldi voldoet niet eens aan het CAOquote:Op donderdag 30 december 2004 12:54 schreef RichardQuest het volgende:
En die Doekle koopt zeker nooit wat bij de Aldi?.
We mogen nog van geluk spreken dat Javier Guzman niet die achterlijke conferentie doet. 2 uur lang SP propaganda en anti-Verdonk anekdotes.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:57 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik ben meer benieuwd naar de voorspelbaarheid van de politiek gekleurde oudejaarsconference-anekdotes van Lebbis en Janssen.
Wat is dit nou weer voor onzin? RQ-logica.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:57 schreef RichardQuest het volgende:
100 miljoen per 16 miljoen is 6,6 euro per persoon. Bij de 3FM-actie was het minimum dacht ik 15 euro. Ze hebben dus minimaal 250% betaald van wat jij betaald hebt.
Er komt zo'n groot ''F'' teken in de lucht te staan, waarop alle fascisten FA's dan reageren.quote:Op donderdag 30 december 2004 12:53 schreef Mutant01 het volgende:
Jezus wat waren die FA's er snel bij gister zeg! Hoe wisten ze dat?
Klopt het niet dan?quote:Op donderdag 30 december 2004 12:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzin? RQ-logica.
Ah, dat zal het zijn! Maar ik vond het wel opmerkelijk! Alletwee ook trouwens! (beide hadden ze gereageerd via e-mail op een zeer fascistische wijze).quote:Op donderdag 30 december 2004 12:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Er komt zo'n groot ''F'' teken in de lucht te staan, waarop alle fascisten FA's dan reageren.
had jij nog gekeken naar je aangepaste avatar die ik voor je had?quote:Op donderdag 30 december 2004 12:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Heb ook net m'n rotjes opgehaald.
Nooit 's goed de bek van Blair bekeken?quote:Op donderdag 30 december 2004 13:12 schreef George-Butters het volgende:
Waarom moeten er altijd reptielen bijgehaald worden??
Ja, er zijn veel betere onderwerpen.quote:Op donderdag 30 december 2004 13:12 schreef George-Butters het volgende:
Waarom moeten er altijd reptielen bijgehaald worden??
Nee, even kijken.quote:Op donderdag 30 december 2004 13:14 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
had jij nog gekeken naar je aangepaste avatar die ik voor je had?
Goeie bal, dank je wel.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
RQ, bedoel je iets als ditte?
[afbeelding]
Goeie bal???? ik moet denk ik iets meer bier drinken om dat te begrijpenquote:
quote:Op woensdag 29 december 2004 22:52 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Vrijwel niet te zien... zo zie ik RQ graag...
Leugen!quote:Op donderdag 30 december 2004 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
Wisten jullie dat er islamitische SS divisies bestonden.
"Mijn complimenten".quote:Op donderdag 30 december 2004 13:20 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Goeie bal???? ik moet denk ik iets meer bier drinken om dat te begrijpen
Ik dacht altijd dat de handschar joods waren...quote:Op donderdag 30 december 2004 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
Wisten jullie dat er islamitische SS divisies bestonden.
Ik dacht altijd dat de handschar een divisie was die met handscharen rondliep.quote:Op donderdag 30 december 2004 13:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de handschar joods waren...
Ik moet ook altijd aan Edward Scissorhands denken. Maar ja, de SS-top duidelijk niet.quote:Op donderdag 30 december 2004 13:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de handschar een divisie was die met handscharen rondliep.
Saturday Night Fuhrerquote:Op donderdag 30 december 2004 13:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik moet ook altijd aan Edward Scissorhands denken. Maar ja, de SS-top duidelijk niet.
filmpjequote:Column : Tegen respect
Paul Cliteur
Binnenkort wordt het weer Kerstmis en mogen we luisteren naar toespraken van de koningin, de paus, de burgemeester en andere hoogwaardigheidbekleders.
Ik zie daar wel naar uit. Er is alleen één notie die dan weer tot vervelens toe zal worden aangeroepen en waar ik zo langzamerhand een steeds grotere weerzin tegen krijg. Ik doel op de notie van “respect”.
Laat ik over één ding duidelijk zijn: respect voor mensen is een groot goed. Maar daartoe moet het dan ook beperkt blijven. Wat alle Kerst-redenaars ons alleen gaan voorhouden is dat we respect moeten hebben voor iemands opvattingen: voor zijn religie, voor zijn cultuur, voor zijn “ik weet niet wat”. En dat is verkeerd.
Een voorbeeld kan dat duidelijk maken. Stel dat Jan Marijnissen de kersttoespraken werkelijk serieus zou nemen. In de speech op het SP-verkiezingscongres stelt hij dat hij bijvoorbeeld Zalm niet meer wil bekritiseren omdat hij geleerd heeft dat hij respect moet tonen voor het liberalisme en voor de liberalen. “Anders stoot je gewoon die liberalen af en bereik je niemand meer.”
Zou hij ovationeel applaus krijgen?
Natuurlijk niet, we voelen allemaal op onze klompen aan dat Marijnissen zich dan schuldig zou maken aan ernstig plichtsverzuim. Respect voor de VVD, welnee zeg.
Maar neem nu eens een uitspraak van PvdA-kamerlid Nebahat Albayrak, vierde op de lijst dus niet de eerste de beste. Zij zegt: “Ik wil respect tonen voor de islam en de gelovigen, anders stoot je hen af en bereik je niemand meer.”
Ja, en dan begint u ineens te twijfelen. U vindt helemaal niet dat mevrouw Albayrak zich met deze uitspraak als parlementariër diskwalificeert. Integendeel, u denkt dat zij hiermee iets heel moois heeft gezegd. Echt iets dat past bij Kerstmis ook. En burgemeester Cohen en onze majesteit en Marcel van Dam en de paus - die vinden dat ongetwijfeld ook en zij gaan dat straks, in hun kersttoespraken, in allerlei varianten herhalen.
Maar als je erover nadenkt, is het natuurlijk gevaarlijke quatsch. Als we niet alleen mensen, maar ook hun opvattingen gaan respecteren dan zou de Reformatie nooit hebben kunnen plaatsvinden, want die getuigde niet van respect jegens de katholieke kerk.
Als de arbeidersklasse maar respect had blijven tonen voor de opvattingen van kapitalisten was er nooit een vakbond gekomen, geen FNV, zelfs geen knalrode PVDA met Wouter Bos.
“Respect.”
Zelfs de grote wetenschappelijke revoluties zouden niet hebben kunnen plaatsvinden als er respect was geweest.
In het Rijk van de Geest geldt net als in de natuur een harde strijd, een “struggle for life” en “survival of the fittest”. Niks geen SP-respect voor de mooie praatjes van Gnoe Gerrit, opvreten die man. Niks geen respect voor de islam. Pak ze, die haatzaaiende imams.
Respect voor opvattingen van mensen zou de beschaving helemaal stopzetten. Dat is mijn kerstboodschap voor u in deze donkere dagen.
Geloof dus niks van wat ze u allemaal gaan zeggen. Respecteer uw naaste, maar onderwerp al zijn opvattingen aan een gruwelijke en niets-ontziende kritiek.
Ligt eraan of je bij 3FM van 16miljoen of het aantal donateurs uitgaatquote:Op donderdag 30 december 2004 13:00 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Klopt het niet dan?
Jij betaalt 6,6 euro. Zij betalen 6,6 euro + 15 euro. Dus 21,6 euro.
Dat is 3.5 keer zo veel. Dus zelfs meer dan ik eerst zei. RQ-logica? Ik noem het wiskunde.
Je hebt het wel over de familie van Bill Clitton!quote:Op donderdag 30 december 2004 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een mongool die Paul Clitoris!
Ik waardeer zijn eerlijkheid. Er zit wel een kern van waarheid in.quote:
hoezo?quote:Op donderdag 30 december 2004 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een mongool die Paul Clitoris!
Maw, je begrijpt er niks van.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:12 schreef Mutant01 het volgende:
Ik geef hem precies wat ie wil, geen respect.
Tijdelijk opgeschort.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:12 schreef PJORourke het volgende:
Sizzler, wat hebben jullie met de feedback gedaan?
Nee juist wel, dit is mijn vorm van gruwelijke niets-ontziende kritiek.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maw, je begrijpt er niks van.
Noodtoestand uitgeroepen?quote:Op donderdag 30 december 2004 14:13 schreef sizzler het volgende:
Tijdelijk opgeschort.
Nee, want je bespeelt de man en niet zijn ideeen. Daar ging de column over.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:14 schreef Mutant01 het volgende:
Nee juist wel, dit is mijn vorm van gruwelijke niets-ontziende kritiek.
Zegt de man die de feedback "tijdelijk opgeschort" heeft.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:15 schreef Sidekick het volgende:
Zou Paul Cliteur niet ophouden met zijn columns omdat hij kritiek op zijn columns niet meer kon verdragen?
Nou, de man is ook niet geloofwaardig dus.
Jawel, want ik vind hem een mongool vanwege zijn idee-en. Clitoris snapt niet dat deze twee dingen met elkaar verweven zijn. Als iemand zijn opvatting is dat ongelovigen dood moeten (bijv.) dan mag jij de persoon die deze opvatting heeft ook niet. Dus het is quatch wat hij meld.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, want je bespeelt de man en niet zijn ideeen. Daar ging de column over.
Volgens mij is hij opgehouden omdat hij zich niet vrij voelde zijn kritiek te uiten. In dat geval moet je kritiek niet met doodsbedreigingen op 1 hoop gooien.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:15 schreef Sidekick het volgende:
Zou Paul Cliteur niet ophouden met zijn columns omdat hij kritiek op zijn columns niet meer kon verdragen?
Nou, de man is ook niet geloofwaardig dus.
quote:In het Rijk van de Geest geldt net als in de natuur een harde strijd, een “struggle for life” en “survival of the fittest”. Niks geen SP-respect voor de mooie praatjes van Gnoe Gerrit, opvreten die man. Niks geen respect voor de islam. Pak ze, die haatzaaiende imams.
Hij valt feitelijk in de bovenste alinea de mensen aan en niet hun opvattingen.quote:Geloof dus niks van wat ze u allemaal gaan zeggen. Respecteer uw naaste, maar onderwerp al zijn opvattingen aan een gruwelijke en niets-ontziende kritiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |