abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24279559
Wie wel eens de ontwikkelingen in dit forum in de gaten heeft gehouden, weet dat er vaak strijd is tussen ''sceptici'' en ''gelovigen.'' Veeal heeft dit van doen met onenigheid over het bestaan van NWO, Illuminati, Reptilians, desinformatie, buitenaardse wezens en wat dies meer zij.

Wat betreft het complot van de Illuminati zijn de Verenigde Staten uiteraard onderwerp van speculatie. 1776, Adam Weishaupt en de alomtegenwoordige sinistere symboliek op bankbiljetten, monumenten enz.

Nu schijnt die infiltratie van de aarde en het staatsbestel al vele eeuwen aan de gang te zijn en ik vraag mij dan ook af; hadden deze samenzweerders ook de hand in de gebeurtenissen van de Oudheid? In de Perzenoorlogen, de Babylonische Ballingschap van de Joden, de opkomst en ondergang van Rome en de zogenaamde ''making of Europe''? Wat hebben zij te maken met Alexander, Charlemagne, de campagnes van Belisarius en Heraclius? Of waren zij toen nog lang zo machtig niet?
Valt er een patroon in te ontdekken, in die opeenvolging van rijken in de Oudheid?

Dit is niet bedoeld om te spotten, hoor, ik heb hiervoor werkelijk belangstelling.
  woensdag 29 december 2004 @ 17:58:34 #2
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24280217
quote:
Op woensdag 29 december 2004 17:17 schreef Johan_de_With het volgende:

Dit is niet bedoeld om te spotten, hoor, ik heb hiervoor werkelijk belangstelling.
Ik voel me hier niet serieus genomen
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 29 december 2004 @ 18:03:03 #3
94904 ExtremeKnowledge
Liberté, égalité, fraternité
pi_24280274
Koning Salomon--> voorvader Rothschild.

Rotschild --> belangrijkste persoon illuminati.

Willem van Oranje (kabbalah, belangrijke vrijmetselaar).
George Washington --> belangrijke vrijmetselaar

Alle egyptishe pharaos --> zonne koningen --> hoogste rang binnen vrijmetselarij.

Opkomst Rothschild, na slag bij Waterloo --> Rothschild etc wisten uitslag Napoleons slag bij Waterloo, en zijn door een goeie beurs taktiek het rijkst van de toenmalige wereld geworden.

Opkomst van Rome --> Illuminati komen uit het midden oosten, gingen eerst naar Italie.
Opkomst van het Romeinse Rijk. .

Toen men vanuit Venetie later naar Britannie ging, vormde zich het Britse rijk.
You have come, and found us sleeping..
But now we are awake!.
pi_24280344
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:03 schreef ExtremeKnowledge het volgende:
Zelfs al was dit waar, wat heeft het van doen met het uiteenvallen van Israel?
quote:
Alle egyptishe pharaos --> zonne koningen --> hoogste rang binnen vrijmetselarij.
Dus de Vrijmetselarij bestond toen al, of die heeft het daarvan afgekeken?
quote:
Opkomst Rothschild, na slag bij Waterloo --> Rothschild etc wisten uitslag Napoleons slag bij Waterloo, en zijn door een goeie beurs taktiek het rijkst van de toenmalige wereld geworden.
Dit is zo'n beetje het enige verifieerbare feit.
quote:
Opkomst van Rome --> Illuminati komen uit het midden oosten, gingen eerst naar Italie.
Opkomst van het Romeinse Rijk.
Zou je iets minder summier kunnen zijn?
quote:
Toen men vanuit Venetie later naar Britannie ging, vormde zich het Britse rijk.
En hier ook?
pi_24280514
Waarom komen ze er dan gewoon niet een keer voor uit!! heh al dat geheimzinnige gedoe om gek van te worden!
Oelala!!!
pi_24291609
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:18 schreef SuSHiBRo het volgende:
Waarom komen ze er dan gewoon niet een keer voor uit!! heh al dat geheimzinnige gedoe om gek van te worden!
Zie je het al voor je? "Errrmmm, ja meneer, de Illuminati zit al eeuwen achter de dingen die u daarnet beweerde"

Ze zullen altijd proberen hun konten te verbergen en achtergelaten sporen dmv media nu (jazeker) weg te poetsen. Ze komen nu toch weer met een nieuwe film? National Treasure. Daar gaan onze potentiele toekomstige gelovigen..als je straks met je Illuminati verhalen gaat komen, lachen ze je uit..

HAHAHA, LEUK, DAT HEB JE UIT NATIONAL TREASURE

overigens wel een goede film, met een goede play van mr Cage
  donderdag 30 december 2004 @ 11:10:34 #7
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_24293864
quote:

Rotschild --> belangrijkste persoon illuminati.
Salomon is de zoon van David.
14 geslachten voor david zit Abraham
28 geslachten na David (27 na Salomon dus), zit Jezus.
Wie is er dan volgens de bijbel belangrijker?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 30 december 2004 @ 11:14:22 #8
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_24293953
quote:
Grappig

1815 The Rothschilds supply gold to Wellington

In the closing years of the Napoleonic Wars, the five Rothschild brothers worked to supply gold to Wellington's army.

Spread out across Europe, they developed an unrivalled network of secret routes and fast couriers. It was this same information network that brought Nathan Rothschild in London first news of Wellington's victory at Waterloo, news which he received more than 24 hours before the British government who, famously, failed to believe him.

http://www.rothschild.inf(...)articles/chistory2-1
pi_24294472
Dat de farao's allemaal zonnekoningen waren, is trouwens maar betrekkelijk. Zie maar wat er gebeurt als er een exclusieve zonnecultus wordt ingesteld.

Maar de Illuminati gaan naar Italie, en *PATS BOEM* Imperium. Dit rijk gaat ten onder (hoe komt dat?), en dan stichten ze meer dan duizend jaar later maar een Brits Rijk.
Maar als ik het goed begrijp, is de plundering van Constantinopel in 1204 ook georganiseerd door de Illuminati? Daar had immers Venetie baat bij.

Overigens is het wel interessant dat de Romeinen, alvorens ze met Caesar voet aan wal zetten in Brittanie, eerst de Venedi in de pan hebben gehakt.
pi_24296227
quote:
Op donderdag 30 december 2004 03:26 schreef DonGorgon het volgende:

als je straks met je Illuminati verhalen gaat komen, lachen ze je uit..
Nu ook hoor Wat een kwats!
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_24298312
Zou er geen illuminati zijn die van Fok het grootste forum van Nederland heeft gemaakt?
pi_24301984
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat de farao's allemaal zonnekoningen waren, is trouwens maar betrekkelijk. Zie maar wat er gebeurt als er een exclusieve zonnecultus wordt ingesteld.

Maar de Illuminati gaan naar Italie, en *PATS BOEM* Imperium. Dit rijk gaat ten onder (hoe komt dat?), en dan stichten ze meer dan duizend jaar later maar een Brits Rijk.
Maar als ik het goed begrijp, is de plundering van Constantinopel in 1204 ook georganiseerd door de Illuminati? Daar had immers Venetie baat bij.

Overigens is het wel interessant dat de Romeinen, alvorens ze met Caesar voet aan wal zetten in Brittanie, eerst de Venedi in de pan hebben gehakt.

Allo, Aaallo.
  donderdag 30 december 2004 @ 19:14:25 #13
94904 ExtremeKnowledge
pi_24303178
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:07 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zelfs al was dit waar, wat heeft het van doen met het uiteenvallen van Israel?
[..]

Dus de Vrijmetselarij bestond toen al, of die heeft het daarvan afgekeken?
[..]

Dit is zo'n beetje het enige verifieerbare feit.
[..]

Zou je iets minder summier kunnen zijn?
[..]

En hier ook?
Rotschild (Salomon) --> Rijkste handelaar binnen Israel

Vrijmetselarij --> Egypte, zonnekoningen

Reis caucasians, eerst babylon --> gigantisch rijk

reis naar venetie --> Romeinse rijk

Reis van venetie naar britannie (beeldjes in italie gevonden met de britse vlag) ---> Britse gigantische rijk.

Start van de VS --> George Washington ---> Groot vrijmetselaar

Start van de VS --> immense rijk van de VS --> machtigste land op aarde wederom.
But now we are awake!.
  donderdag 30 december 2004 @ 19:15:15 #14
94904 ExtremeKnowledge
pi_24303196
quote:
Op donderdag 30 december 2004 13:09 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Nu ook hoor Wat een kwats!
Logisch denken is een verzameling van vooroordelen die je voor je 18e verzameld hebt.
But now we are awake!.
  donderdag 30 december 2004 @ 19:22:44 #15
94904 ExtremeKnowledge
pi_24303331
quote:
Op donderdag 30 december 2004 03:26 schreef DonGorgon het volgende:

[..]

Zie je het al voor je? "Errrmmm, ja meneer, de Illuminati zit al eeuwen achter de dingen die u daarnet beweerde"

Ze zullen altijd proberen hun konten te verbergen en achtergelaten sporen dmv media nu (jazeker) weg te poetsen. Ze komen nu toch weer met een nieuwe film? National Treasure. Daar gaan onze potentiele toekomstige gelovigen..als je straks met je Illuminati verhalen gaat komen, lachen ze je uit..

HAHAHA, LEUK, DAT HEB JE UIT NATIONAL TREASURE

overigens wel een goede film, met een goede play van mr Cage
Ik ben het 200% met je eens.
But now we are awake!.
pi_24303359
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:14 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

[..]

Rotschild (Salomon)
Bewijs dat nu eerst eens

[/quote]Rijkste handelaar binnen Israel
[/quote]
De koning was zelf geen handelaar, hij bevorderde de handel alleen hogelijk.
quote:
Nogmaals; dit is betwistbaar en nog summier ook.
quote:
Dat op voet van oorlog verkeerde met Israel en uiteindelijk ook door de Perzen overwonnen werd. Bovendien; waar blijkt uit dat het ''Caucasians'' waren?
quote:
Dus ze gaan naar Venetie, en zo komt het Romeinse Rijk tot stand?
Heb je de volgende cartoon wel eens gezien?

Daar doet dit mij aan denken. Kun je iets specifieker beschrijven hoe zij de Romeinse geschiedenis hebben gedirigeerd?
quote:
Reis van venetie naar britannie (beeldjes in italie gevonden met de britse vlag) ---> Britse gigantische rijk.
Zie boven. Maar, dat Britse rijk had het Frankrijk van de zonnekoning tot aartsrivaal! Scheuring binnen de Illuminati?
quote:

Start van de VS --> immense rijk van de VS --> machtigste land op aarde wederom.
Dit is echt geen bewijsvoering, of zelfs maar een verhaal.
  donderdag 30 december 2004 @ 19:49:58 #17
94904 ExtremeKnowledge
pi_24303887
Rothschild heeft meerdere straten in Jeruzalem naar hem vernoemd.
Om die reden.. tevens heeft hij het zegel van Salomon op de vlag van Israel geprent.

De "davidsster" zoals ge em kent heeft Niks met Israel/Jodendom te maken.
Rothschild eigen Zionistische clubje heeft hier veel meer mee te doen

De pharaos van egypte beweerden aangesteld te zijn door de goden.
Zij gebruikten de Piramide structuur in hun samenleving.
Een gigantische werkklasse, en een hele kleine "Top".

De Top waren de "verlichtten", zij werden gezien alshebbende immense kennis.. ze waren immers in contact met de "goden".
Dat is ook een belangrijke reden waarom men hun schedel liet aanpassen, hij werd geherstructueerd vanaf de geboorte.. om op de goden te lijken.

De Top van die piramide, zaten veelal op een troon van goud.. ook is op de plaats van het hoofd op de sarcofage van de pharaos, de sarcofaag verbreedt en is er een goudstructuur om hoofd en nek gemaakt.

Omdat men letterlijk die kleine top had, en ook geloofden hun sterkste god als de zon.
Mogen we zeggen dat er sterke bewijzen zijn, dat het ook hier deze "illuminati/verlichtten " structuur had.

Nee, het door trekken van de Zonnekoningen uit frankrijk naar britannie.. was al veel eerder.
Het romeinse rijk reikte namelijk al tot aan Britannie.

Wat betreft het dirigeren van het Romeinse rijk:
Doorverwijzing naar het lopende topic over Julius Caesars reptielenclubje.

Dat stukje over de VS is om aan te geven, dat waar deze groep zich ook maar verplaatst., altijd beukt er een gigantisch rijk omhoog.

[ Bericht 4% gewijzigd door ExtremeKnowledge op 30-12-2004 20:04:45 ]
But now we are awake!.
  donderdag 30 december 2004 @ 20:17:40 #18
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_24304142
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:14 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

[..]

Rotschild (Salomon) --> Rijkste handelaar binnen Israel

Haal jij niet wat tijden door elkaar?

De farao's waren ver voor Salomo (zo'n jaar of 1000).
Venetie werd gesticht in de 5e eeuw, toen het romeinse rijk al ongeveer was ingestort.

En er zitten nogal grote tijdsprongen in.
Hebben ze toen niets gedaan (van romeinse rijk naar Groot brittanie is weer een sprong van 1500 jaar).
Babylon -> romeinse rijk is ook een jaar of 500 (dacht ik).
De Grieken deden zeker niet mee?
En hoe zit het met de spanjaarden, ook zij hebben een aardig groot rijk gehad.
  donderdag 30 december 2004 @ 20:48:11 #19
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_24304754
Even dit topic in myAT gooien, sorry, carry on.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_24304910
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:17 schreef Knarf het volgende:

[..]

De farao's waren ver voor Salomo (zo'n jaar of 1000).
Venetie werd gesticht in de 5e eeuw, toen het romeinse rijk al ongeveer was ingestort.

Hebben ze toen niets gedaan (van romeinse rijk naar Groot brittanie is weer een sprong van 1500 jaar).
Babylon -> romeinse rijk is ook een jaar of 500 (dacht ik).
Wedden dat dit het patroon is dat je moet leren zien?
  donderdag 30 december 2004 @ 21:13:25 #21
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24305365
damn hee, hoe komen jullie hier ineens bij

En de nederlanders dan, was een tijd het rijkste land ter wereld!
En verder, hoe weet je zo zeker ExtremeKnowledge dat de farao's hun hoofd lieten aanpassen ? waar heb je dat uit, hier heb ik namelijk nog nooit wat over gehoord.:)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_24305440
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:13 schreef Pumatje het volgende:
Omdat ik altijd veel over grote verbanden heb gehoord, maar die altijd pas rond de Amerikaanse en Franse Revolutie concreet schenen te worden, hoewel de heersende families al eeuwen en misschien wel milennia aan de macht moeten zijn geweest.
quote:
Willem van Oranje was dan ook een groot Vrijmetselaar.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:22:56 #23
94904 ExtremeKnowledge
pi_24305631
Zoals je weet ligt venetie in italie, en is het dus vrij logisch dat het rond de tijd van de instorting van het Romeinse rijk is.

De Pharaos zijn idd al heel oud, maar zoals je op wikipedia kan zien.. heb zij ook lang geregeerd.

Het gaat om de reis van de berg Caucasus, van Mesopotamie, verspreiding richting afrika, en richting Europa.
De religie speelt hierbij een belangrijk punt.
Mesopotamie

Egypte
-->
Koning Salomo: 950-936 v Chr.

Grieken: Romeinse goden, enkel een andere naam, omdat het een andere taal is.
Gaius Julius Caesar (101 - 44 v. chr)

300 Christendom wordt de staatsgodsdienst in het Romeinse rijk
300 De Franken en Saksen komen in NL

768 tot 814 Karel de Grote. Hij dwingt de Saksen en Friezen Christenen te worden.

1568 Inval van Lodewijk in Groningen
Willem van Nassau (prins van Oranje) (1533 -1584) (later Koning Willem III van Engeland)
But now we are awake!.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:26:26 #24
94904 ExtremeKnowledge
pi_24305717
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:13 schreef Pumatje het volgende:

En verder, hoe weet je zo zeker ExtremeKnowledge dat de farao's hun hoofd lieten aanpassen ? waar heb je dat uit, hier heb ik namelijk nog nooit wat over gehoord.:)
Discovery Channel

Ze vroegen zich af waarom ze mummies vonden met van die "rare' hoofden.. en waarom er van die rare tekeningen waren gemaakt in die tijd.

Men scheen vanaf de geboorde, een soort "riem" om het kinds hoofd te plaatsen.. men wist dat op jonge leeftijd de schedel nog zacht is.
Zo groeide de schedel op een bepaalde manier.
But now we are awake!.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:27:27 #25
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24305742
van de farao's extreme knowledge, kun je die vraag van me in mijn bovenstaande post nog beantwoorden ?
pi_24305784
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:15 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

[..]

Logisch denken is een verzameling van vooroordelen die je voor je 18e verzameld hebt.
Het blijft kwats hoor.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 30 december 2004 @ 21:29:50 #27
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_24305806
oh, ik was te laat

maar dat was toch ook te weiden aan de incest

ennum, ik ben de naam kwijt, maar toen ik het museum in cairo bezocht kreeg ik het verhaal iig te horen dat de vervormingen te wijden waren aan incest, heb helemaal niets mee kunnen pikken over je verhaal, daarom vind ik het wel intressant. Fuk, ik baal echt dat ik niet om de naam kon komen, iig ze vroegen zich af waarom er van die rare beelden en kunstwerken werden gemaakt van bepaalde farao, dunne taille, langwerpig hoofd, langere armen, dunne benen. En dit was duidelijk een verhaal van incest, dit was ook traditie, om je eigen zus te huwen.

intressant
pi_24305817
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:22 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

Grieken: Romeinse goden, enkel een andere naam, omdat het een andere taal is.
Andersom.
quote:

In 300 was Constantijn nog niet eens een Christen! Sterker nog, in 303 begint de Grote Vervolging.
quote:
Willem van Nassau (prins van Oranje) (1533 -1584) (later Koning Willem III van Engeland)
Ik hoop dat je bedoelt dat er later een Willem van Nassau koning van Engeland werd.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:32:17 #29
94904 ExtremeKnowledge
pi_24305860
Komt uit het geschiedenisboek zeg :S

1e eeuw (1 - 100)

1 tot 22 nc. Jezus Christus leeft
43 Londen word opgericht door de Romeinen
50 uitvinding van het hoefijzer
70 De Bataven pikken het niet langer (Claudius Civilis, Brinio)
100 Romeinen openen handelsroutes naar India en Srilanka.

2e eeuw (101 - 200)

105 uitvinding van het papier
124 uitvinding van het koepeldak
200 tot 300 ontwikkeling van de uitvinding van de kruiwagen

3e eeuw (201-300)

300 De Franken en Saksen komen in NL
But now we are awake!.
pi_24305874
reptilians.... Laatst een of andere site gezien waarop ze beweerden dat ons koningshuis uit reptilians bestaan.... en dat konden ze bewijzen door een paar filters van photoshop op foto's van ons koningshuis los te laten..... hylarisch....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 30 december 2004 @ 21:35:19 #31
94904 ExtremeKnowledge
pi_24305938
Hierna (Marcus Aurelius sterft in A.D.180) is het eigenlijk wel afgelopen met de aansprekende keizers. Dat wil zeggen: met uitzondering van keizer Constantijn de Grote in het begin van de 4e eeuw. In zijn tijd was het rijk gesplitst in een Oostelijk en Westelijk deel. er was dus een keizer voor Oost en één voor West. Constantijn kreeg het voor elkaar om eerst af te rekenen met zijn Westelijke rivaal Maxentius en daarna het rijk weer te verenigen in één hand. Bekend is hij natuurlijk vooral geworden omdat hij als eerste keizer het Christendom tot staatsgodsdienst gemaakt zou hebben. Nu is dat niet helemaal waar, maar dat hij de Christenen (om welke reden dan ook) een warm hart toedroeg is duidelijk. Dat was voor hen ook wel weer eens prettig. Verder is hij befaamd als stichter van Constantinopel, 'de stad van Constantijn' op de plaats waar eerst het stadje Byzantion lag. (Later zou de stad weer Byzantium gaan heten en nog later Istanbul. Deze laatste naam is overigens eigenlijk een Grieks: "eis tèn polin", betekent 'naar de stad').
But now we are awake!.
pi_24306075
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:32 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

Nee, nee en nog eens nee! Niet alleen begon drie jaar later de Grote Vervolging, ook duurde het nog bijna twintig twintig jaar voor het ieder vrij stond Christen te worden dankzij het Edict van Milaan. De staatsvorm was niet eens hetzelfde; Theodosius, die in 380 het Christendom tot staatsgodsdienst verhief, was de enige heerser. In 300 was er nog een tetrarchie.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:40:44 #33
94904 ExtremeKnowledge
pi_24306084
Sorry de With, wat betreft die 13 jaar geef ik je gelijk

Deze evangelieverkondigingen werden ook daarna voortgezet zodat het christendom rond het jaar 300 plusminus acht à tien procent van de toenmalige bevolking van het Romeinse Rijk uitmaakte. Werd het christendom in eerste instantie nog slechts beschouwd als een sekte van het jodendom waarvan de aanhangers 'van de weg' werden genoemd, reeds spoedig ging het christendom zich steeds meer van het jodendom waaruit het was voortgekomen onderscheiden. Het was in de plaats Antiochië waar de christenen aan hun naam kwamen; zij werden daar door de heidenen als zodanig genoemd en besloten vervolgens deze naam voor zichzelf over te nemen.

Aanvankelijk was het christendom slechts een van de vele religies uit het Oosten die een alternatief boden voor de eeuwenoude, steriel geworden Grieks-Romeinse godheden. Maar in de strijd om de zielen met Osiris uit Egypte, Mithras uit Perzië en de Anatolische Cybille-cultus kwam Jezus glorieus als winnaar uit de bus. Zijn leer was immers het meest open, zonder geheimzinnige initiatie-rituelen. Hij richtte zich tot iedereen zonder aanzien van ras of stand en bood het vooruitzicht op een feestelijk hiernamaals dat aanvankelijk vooral aantrekkelijk was voor slaven en 'kleine luyden', voor wie het leven op aarde heel wat somberder perspectieven bood.

De eerste christenen profiteerden daarbij van de staatkundige eenheid van het Romeinse Rijk, die de hele mediterrane wereld verenigde en waarbinnen zij gebruik konden maken van drukbevaren handelsroutes en, zeker niet in de laatste plaats, van het uitgebreide Romeinse wegennet. Overigens is het een mythe dat de eerste generaties christenen - die immers het hoogste gezag van de keizer niet erkenden - van hogerhand systematisch vervolgd zouden zijn. In werkelijkheid ging het om tijdelijke campagnes, die in lang niet alle districten werden uitgevoerd. Het duidelijkste voorbeeld van vervolging stamt uit de tijd van Diocletianus. In zijn tijd waren christenen ook aan het hof heel gewoon, maar in 303 besloot de keizer, vooral onder invloed van Galerius, het christendom in de ban te doen. Het bleek echter al gauw dat de kerk al veel te groot en wijdverspreid was om deze ban ook werkelijk uit te voeren en tien jaar later, in 313, verklaarde Constantijn de Grote de vrijheid van godsdienst.

Constantijn is inderdaad ong rond het jaar 313 de eerste Keizer die de Christelijke godsdienst aanhangt.

Bron Wikipedia.org
But now we are awake!.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:41:56 #34
94904 ExtremeKnowledge
pi_24306122
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:32 schreef djenneke het volgende:
reptilians.... Laatst een of andere site gezien waarop ze beweerden dat ons koningshuis uit reptilians bestaan.... en dat konden ze bewijzen door een paar filters van photoshop op foto's van ons koningshuis los te laten..... hylarisch....
Beetje desinformatie denkik.

Wat wel waar is dat ze allemaal van 1 familie komen. Al die koningshuizen in Europa.
But now we are awake!.
pi_24306160
Constantijn was de eerste die het Christendom steunde, dat is zeker waar.
pi_24306263
Ik geloof overigens dat ik weet waardoor het misverstand kan ontstaan; het Christendom wordt dankzij het Edict van Milaan een van de staatsgodsdiensten, dwz.; de Christelijke God komt op gelijke voet te staan met de heidense goden.
pi_24306315
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:16 schreef Johan_de_With het volgende:

Willem van Oranje was dan ook een groot Vrijmetselaar.
Wat is een groot Vrijmetselaar? Heb je ook kleintjes dan?

Bedoel je dat hij tijdens de 80 jarige oorlog in geldnood kwam en zich moest verbergen? Of dat hij aflegde tegen de IJzeren Hertog?

Of bedoel je misschien prins Frederik?
pi_24306359
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Bedoel je dat hij tijdens de 80 jarige oorlog in geldnood kwam en zich moest verbergen? Of dat hij aflegde tegen de IJzeren Hertog?

Ik bedoelde niets van dat al. Ik bedoelde het ironisch.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:55:07 #39
94904 ExtremeKnowledge
pi_24306435
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:29 schreef Pumatje het volgende:
oh, ik was te laat

maar dat was toch ook te weiden aan de incest

ennum, ik ben de naam kwijt, maar toen ik het museum in cairo bezocht kreeg ik het verhaal iig te horen dat de vervormingen te wijden waren aan incest, heb helemaal niets mee kunnen pikken over je verhaal, daarom vind ik het wel intressant. Fuk, ik baal echt dat ik niet om de naam kon komen, iig ze vroegen zich af waarom er van die rare beelden en kunstwerken werden gemaakt van bepaalde farao, dunne taille, langwerpig hoofd, langere armen, dunne benen. En dit was duidelijk een verhaal van incest, dit was ook traditie, om je eigen zus te huwen.

intressant
Ja, ik ken dat verhaal ook.. het moest ook wel, het was onrein om met een lagere klasse te huwen, voor de Pharaos.

Het moest natuurlijk wel puur bloed zijn, van door goden aangestelden

Discovery vertelde iig wel een boeiend verhaal over die hoofd-riemen, ik denk dat het uiteindelijk niet helemaal vast staat.
Tenzij ze natuurlijk die hoofd-riemen gevonden hebben. Discovery kwam wel met een leuk verhaal iig.
But now we are awake!.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:58:05 #40
94904 ExtremeKnowledge
pi_24306504
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je hebt ook kleintjes, 144 vestigingen in Nederland, waar je je zo aan kan melden.

Een echt grote is iemand die zichzelf heeft ingewijdt in die hoogste rangen.

edit: oh ik zie hier nu The Wizard Of Oz, een HEEEELE berg vrijmetselaar-symbolen. Including the piramid with the allseeying eye.
Namens The Great And Powerfull Oz.
But now we are awake!.
pi_24306770
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:52 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik bedoelde niets van dat al. Ik bedoelde het ironisch.
Oh, dan snap ik het!
Soms is het echt lastig om uit te maken wat serieus wordt bedoeld en wat niet
pi_24306968
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:58 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

[..]

Je hebt ook kleintjes, 144 vestigingen in Nederland, waar je je zo aan kan melden.

Een echt grote is iemand die zichzelf heeft ingewijdt in die hoogste rangen.
Als je jezelf kunt inwijden, ben je idd. groots
Vooral als je bedenkt dat er maar drie rangen zijn. Je kunt wel lid worden van andere clubs als je dat wil.
pi_24309604
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je jezelf kunt inwijden, ben je idd. groots
Vooral als je bedenkt dat er maar drie rangen zijn. Je kunt wel lid worden van andere clubs als je dat wil.
Volgens mij zijn het er 33. Zo was Karl Marx een vrijmetselaar in de 33ste graad.
  vrijdag 31 december 2004 @ 02:13:38 #44
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_24311828
nee alleen in de scotish rites ! dit zou je dus als geheime voortgang lodge kunnen zien !

maar er zijn meer aanwijzingen maar zijn historisch nog niet bewijsbaar daar bepaalde geschriften door de order beschermd word ! ( E_O de vraag die ik jouw eerder stelde )

P.S. extrem knowledege pas op met die graad beschrijvingen !..zijn meestal op onzin berust !
pi_24313805
Ik denk dat je veilig kunt stellen dat het geen 'geheime voortgangsloge' is. Als dat zo was dan was eea. allang naar voren gekomen. Er zijn nl. altijd verraders en verradersgeschriften geweest.

Natuurlik borduren andere obedienties voort op het gedachtegoed van de Vrijmetselarij, maar dat is toch echt iets anders.
Een bijbelstudiegroepje is toch ook geen 'geheime vervolgcursus' van de gemiddelde kerkganger?
pi_24313815
En waarom kan ik mijn berichten niet editen? Het is echt te vroeg om foutloos te typen..
pi_24404768
quote:
Deze laatste naam is overigens eigenlijk een Grieks
Uhm wil nie slim komen doen, maar das gewoon turks. En het staat voor vind volk. Gezien de diversiteit van volkeren die je daar kon vinden.

En er word hier 1 grote hoofdstuk overgeslagen. Namelijk de Knight's Templers! << VERKLAAR of connect deze eens in het geheeld EK. Want wat ik weet, is dat zij heel veel macht hadden door europa heen. DIt hadden ze opgebouwd met kruistochten door de jaren heen, waarmee ze veel, heeeeel veel geld hadden geind. Deze kruistochten waren met name tegen de joodse en islamitische volkeren geweest. Later zijn deze uitgegroeid tot de machtigsten in Europa. Het ging zelfs zover dat bijna alle (als niet alle) koninkrijken in europa schulden hadden bij de Knight's. Maar omdat deze zijn later verbannen, en vele leden zijn dan ook vervolgd en gedood. Die genen die konden ontsnappen hebben zich veelal aangesloten bij de vrijmetselaars. Tevens is een groot gedeelte gevlucht naar zwitserland!! Zie de kruis op de zwisterse vlag! Dit was een teken van de knight's templers. En 1 sterkte punt van die knight's was dat ze heeeeeeel goed waren in geld maken met bankieren en geld transfers door middel van 'tegoed bonnen'. Nou zie ook maar eens hoe goed zwitserland bekend staat om zijn BANKEN

Mis ik iets EK? Of sla ik de plank totaal mis???

Dit is een stuk die ik nergens terug zie... Maar wel iets dat historisch bewezen kan worden..
Wat is de ware definitie van niets?
  woensdag 5 januari 2005 @ 03:40:02 #48
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_24405021
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:41 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

[..]

Wat wel waar is dat ze allemaal van 1 familie komen. Al die koningshuizen in Europa.
Welke ook al weer Habsburg of Medici ofzo toch
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:40:53 #49
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_24408329
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:41 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

[..]

Ehm.. nee hoor.. al zijn er wel een hoop bloedbanden door onderling te trouwen...

Maar (bijvoorbeel) het Huis van Sacksen Cobourg is niet verwant aan het huis van Oranje.. en het huis van Oranje is niet verwant aan de het huis van Windsor.. de enige band die tussen de Oranjes en Windsors bestaat is het huwelijk tussen Anna Palowna en (een) Willem..
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_24410755
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 03:05 schreef Ridvan het volgende:

Tevens is een groot gedeelte gevlucht naar zwitserland!! Zie de kruis op de zwisterse vlag! Dit was een teken van de knight's templers.

En waarom hebben, Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen, Ijsland en Griekenland dan een kruis in hun vlag?
quote:
En 1 sterkte punt van die knight's was dat ze heeeeeeel goed waren in geld maken met bankieren en geld transfers door middel van 'tegoed bonnen'. Nou zie ook maar eens hoe goed zwitserland bekend staat om zijn BANKEN
Nogmaals

Heb je bronnen voor bovenstaande beweringen? Of is dit weer ergens op internet te lezen en is het daarom waar
Het is wat.......
pi_24419615
quote:
Heb je bronnen voor bovenstaande beweringen? Of is dit weer ergens op internet te lezen en is het daarom waar
...geschiedenis boeken maat... En misschien een beetje discovery... Ik onthoud niet alles wat ik lees, maar ik weet wel dat ik nix lees op www. Ik zou zeggen zoek zelf maar eens op Knigh't Templers op google, is gewoon een ridder orde die op kruistochten ging etc. en die later vervolgd werden..

Of zoek er maar een boek over ga ik niet allemaal voor je doen, als je bronnen wil go ahead and find them ur self.. Of je het gelooft of niet het is gewoon NORMALE geschiedenis, niet 'believer' geschiedenis.

Ik kan je een paar details geven die ik uit me hoofd wel weet, de knight's templars (engelse) waaronder ze het best bekend staan hadden als volledige order naam 'Pauperes commilitones Christi Templique Salomonis' . opgericht in 1118, door 9 ridders : Hugues de Payens, Geoffrey de St. Omer, Rossal, Gondamer, Geoffrey Bisol, Payen de Montdidier, Archambaud de St. Agnat, Andre de Montbard, en Hugh Conte de Champagne.

Dus als je wil zoeken GO AHEAD... ik ga het niet doen voor je

En wat betreft die vlag, ik weet dat de vlag van zwitserland daar iets mee te maken heeft in ieder geval, ik kan niet voor alle vlaggen in de wereld spreken..
pi_24420932
ik wed dat de Illuminatie ook iets te maken heeft met de ondergang van Atlantis en de ondergang van het azteekse rijk door de spanjaarden
De wandelende spelvaut
pi_24421424
Hm maar wat willen die gasten nou? Rijk worden? Stinkend rijk worden? Macht? Waarom betrekken ze godsdiensten erbij dan?

De een zegt dat die ridders dus in de tempel van solamon dingen vonden die de kijk van hun op de wereld geheel veranderde(wow spooky)..Wat vonden ze dan? Zijn ze gelovig? Of doen ze al die moeite om hier 50 jaar lekker te kunnen leven?
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
pi_24421896
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:12 schreef Adnan het volgende:
Hm maar wat willen die gasten nou? Rijk worden? Stinkend rijk worden? Macht? Waarom betrekken ze godsdiensten erbij dan?

De een zegt dat die ridders dus in de tempel van solamon dingen vonden die de kijk van hun op de wereld geheel veranderde(wow spooky)..Wat vonden ze dan? Zijn ze gelovig? Of doen ze al die moeite om hier 50 jaar lekker te kunnen leven?
Over het mystieke weet ik niet in hoeverre het waar is. Wel is bekend dat deze ridders en de gene die tot de orde behoorden heel veel rijkdom hadden verkregen door o.a. hun kruistochten en hun geld zaken en de gifts die ze kregen. En ze leefden dan ook heel RIJK
pi_24422279
Maar wat hebben ze aan het geld? Er MOET toch een hoger doel zijn?
De wandelende spelvaut
pi_24422535
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:45 schreef muurjunky het volgende:
Maar wat hebben ze aan het geld? Er MOET toch een hoger doel zijn?
Over hoe en wat ze nu doen weet ik helaas heel weinig, er is veel BS info. Dat van die knight's templars is geschiedenis.... daar kan je feiten over vinden
  maandag 10 januari 2005 @ 10:02:36 #57
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_24498430
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 03:05 schreef Ridvan het volgende:

[..]
En er word hier 1 grote hoofdstuk overgeslagen. Namelijk de Knight's Templers! << VERKLAAR of connect deze eens in het geheeld EK. Want wat ik weet, is dat zij heel veel macht hadden door europa heen. DIt hadden ze opgebouwd met kruistochten door de jaren heen, waarmee ze veel, heeeeel veel geld hadden geind. Deze kruistochten waren met name tegen de joodse en islamitische volkeren geweest. Later zijn deze uitgegroeid tot de machtigsten in Europa. Het ging zelfs zover dat bijna alle (als niet alle) koninkrijken in europa schulden hadden bij de Knight's. Maar omdat deze zijn later verbannen, en vele leden zijn dan ook vervolgd en gedood.
ehm.. nou nee... de Tempelierszijn idd betrokken geweest bij kruistochten, maar
- die waren niet tegen Joden gericht... Kruistochten werden gevoerd om het Heilige land te "bevrijden"
- Ze hebben als eersten een bank-systeem opgezet. Hierdoor hoefden vorsten e.d. niet met gruwelijke hoeveelheden geld dwars door Europa te reizen. Daarnaast verstrekten ze idd leningen en als (een van de) eersten gebeurde dat op basis van rente-vergoeding
- ze zijn niet verbannen, maar door een verbond tussen de toenmalige Paus en de Spaanse Koning uitgeroeid, aangezien ze teveel macht kregen. Op basis van beschuldigingen van Duivels-verering e.d. is het grootste deel van hen gemartled en gedood. Het kleine groepje dat overleefde is door heel Europa verspreid.

Een deel zal dus vast wel in Zwitserland terecht zijn gekomen.. maar het meest waarschijnlijke is dat de grootste groep richting Engeland gevlucht is...

het stukje van de vlag waar je naar verwijst: huh?? omdat er een kruis in staat???
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_24503237
quote:
die waren niet tegen Joden gericht... Kruistochten werden gevoerd om het Heilige land te "bevrijden"[q]

En wie zaten daar?? Joden en moslims..

En voor wat betreft het gedeelte van zwitserland, ik weet het niet zeker. Maar een schrijver die de geschiedenis van de Tempeliers had omschreven (John Aron) had in zijn boek het volgende geschreven:

[q] In order to carry on their activities in safety, Templars escaping persecution and arrest in France and some other countries of Europe needed to regroup somewhere. They chose the confederation of cantons now known as Switzerland. The Templars' influence in Switzerland's formation and traditional makeup can still be easily recognized today. Alan Butler, a Mason and co-author of The Warriors and the Bankers is an expert on the subject of Templars. In a discussion forum held in 1999, of he said:
There are a few important reasons why this [that the Knights Templar went to Switzerland after their liquidation] is likely to have been the case. For example:
1. The founding of the embryonic Switzerland conforms exactly to the period when the Templars were being persecuted in France.
2. Switzerland is just to the east of France and would have been particularly easy for fleeing Templar brothers from the whole region of France to get to.
3. In the history of the first Swiss Cantons, there are tales of white-coated knights mysteriously appearing and helping the locals to gain their independence against foreign domination.
4. The Templars were big in banking, farming and engineering (of an early type). These same aspects can be seen as inimical to the commencement and gradual evolution of the separate states that would eventually be Switzerland.
5. The famous Templar Cross is incorporated into the flags of many of the Swiss Cantons. As are other emblems, such as keys and lambs, that were particularly important to the Knights Templar.
Het is dus niet 100% zeker, maar er zijn nogal wat aanwijzingen richting de tempeliers...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')