abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24419615
quote:
Heb je bronnen voor bovenstaande beweringen? Of is dit weer ergens op internet te lezen en is het daarom waar
...geschiedenis boeken maat... En misschien een beetje discovery... Ik onthoud niet alles wat ik lees, maar ik weet wel dat ik nix lees op www. Ik zou zeggen zoek zelf maar eens op Knigh't Templers op google, is gewoon een ridder orde die op kruistochten ging etc. en die later vervolgd werden..

Of zoek er maar een boek over ga ik niet allemaal voor je doen, als je bronnen wil go ahead and find them ur self.. Of je het gelooft of niet het is gewoon NORMALE geschiedenis, niet 'believer' geschiedenis.

Ik kan je een paar details geven die ik uit me hoofd wel weet, de knight's templars (engelse) waaronder ze het best bekend staan hadden als volledige order naam 'Pauperes commilitones Christi Templique Salomonis' . opgericht in 1118, door 9 ridders : Hugues de Payens, Geoffrey de St. Omer, Rossal, Gondamer, Geoffrey Bisol, Payen de Montdidier, Archambaud de St. Agnat, Andre de Montbard, en Hugh Conte de Champagne.

Dus als je wil zoeken GO AHEAD... ik ga het niet doen voor je

En wat betreft die vlag, ik weet dat de vlag van zwitserland daar iets mee te maken heeft in ieder geval, ik kan niet voor alle vlaggen in de wereld spreken..
Wat is de ware definitie van niets?
pi_24420932
ik wed dat de Illuminatie ook iets te maken heeft met de ondergang van Atlantis en de ondergang van het azteekse rijk door de spanjaarden
De wandelende spelvaut
pi_24421424
Hm maar wat willen die gasten nou? Rijk worden? Stinkend rijk worden? Macht? Waarom betrekken ze godsdiensten erbij dan?

De een zegt dat die ridders dus in de tempel van solamon dingen vonden die de kijk van hun op de wereld geheel veranderde(wow spooky)..Wat vonden ze dan? Zijn ze gelovig? Of doen ze al die moeite om hier 50 jaar lekker te kunnen leven?
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
pi_24421896
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:12 schreef Adnan het volgende:
Hm maar wat willen die gasten nou? Rijk worden? Stinkend rijk worden? Macht? Waarom betrekken ze godsdiensten erbij dan?

De een zegt dat die ridders dus in de tempel van solamon dingen vonden die de kijk van hun op de wereld geheel veranderde(wow spooky)..Wat vonden ze dan? Zijn ze gelovig? Of doen ze al die moeite om hier 50 jaar lekker te kunnen leven?
Over het mystieke weet ik niet in hoeverre het waar is. Wel is bekend dat deze ridders en de gene die tot de orde behoorden heel veel rijkdom hadden verkregen door o.a. hun kruistochten en hun geld zaken en de gifts die ze kregen. En ze leefden dan ook heel RIJK
pi_24422279
Maar wat hebben ze aan het geld? Er MOET toch een hoger doel zijn?
De wandelende spelvaut
pi_24422535
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:45 schreef muurjunky het volgende:
Maar wat hebben ze aan het geld? Er MOET toch een hoger doel zijn?
Over hoe en wat ze nu doen weet ik helaas heel weinig, er is veel BS info. Dat van die knight's templars is geschiedenis.... daar kan je feiten over vinden
  maandag 10 januari 2005 @ 10:02:36 #57
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_24498430
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 03:05 schreef Ridvan het volgende:

[..]
En er word hier 1 grote hoofdstuk overgeslagen. Namelijk de Knight's Templers! << VERKLAAR of connect deze eens in het geheeld EK. Want wat ik weet, is dat zij heel veel macht hadden door europa heen. DIt hadden ze opgebouwd met kruistochten door de jaren heen, waarmee ze veel, heeeeel veel geld hadden geind. Deze kruistochten waren met name tegen de joodse en islamitische volkeren geweest. Later zijn deze uitgegroeid tot de machtigsten in Europa. Het ging zelfs zover dat bijna alle (als niet alle) koninkrijken in europa schulden hadden bij de Knight's. Maar omdat deze zijn later verbannen, en vele leden zijn dan ook vervolgd en gedood.
ehm.. nou nee... de Tempelierszijn idd betrokken geweest bij kruistochten, maar
- die waren niet tegen Joden gericht... Kruistochten werden gevoerd om het Heilige land te "bevrijden"
- Ze hebben als eersten een bank-systeem opgezet. Hierdoor hoefden vorsten e.d. niet met gruwelijke hoeveelheden geld dwars door Europa te reizen. Daarnaast verstrekten ze idd leningen en als (een van de) eersten gebeurde dat op basis van rente-vergoeding
- ze zijn niet verbannen, maar door een verbond tussen de toenmalige Paus en de Spaanse Koning uitgeroeid, aangezien ze teveel macht kregen. Op basis van beschuldigingen van Duivels-verering e.d. is het grootste deel van hen gemartled en gedood. Het kleine groepje dat overleefde is door heel Europa verspreid.

Een deel zal dus vast wel in Zwitserland terecht zijn gekomen.. maar het meest waarschijnlijke is dat de grootste groep richting Engeland gevlucht is...

het stukje van de vlag waar je naar verwijst: huh?? omdat er een kruis in staat???
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_24503237
quote:
die waren niet tegen Joden gericht... Kruistochten werden gevoerd om het Heilige land te "bevrijden"[q]

En wie zaten daar?? Joden en moslims..

En voor wat betreft het gedeelte van zwitserland, ik weet het niet zeker. Maar een schrijver die de geschiedenis van de Tempeliers had omschreven (John Aron) had in zijn boek het volgende geschreven:

[q] In order to carry on their activities in safety, Templars escaping persecution and arrest in France and some other countries of Europe needed to regroup somewhere. They chose the confederation of cantons now known as Switzerland. The Templars' influence in Switzerland's formation and traditional makeup can still be easily recognized today. Alan Butler, a Mason and co-author of The Warriors and the Bankers is an expert on the subject of Templars. In a discussion forum held in 1999, of he said:
There are a few important reasons why this [that the Knights Templar went to Switzerland after their liquidation] is likely to have been the case. For example:
1. The founding of the embryonic Switzerland conforms exactly to the period when the Templars were being persecuted in France.
2. Switzerland is just to the east of France and would have been particularly easy for fleeing Templar brothers from the whole region of France to get to.
3. In the history of the first Swiss Cantons, there are tales of white-coated knights mysteriously appearing and helping the locals to gain their independence against foreign domination.
4. The Templars were big in banking, farming and engineering (of an early type). These same aspects can be seen as inimical to the commencement and gradual evolution of the separate states that would eventually be Switzerland.
5. The famous Templar Cross is incorporated into the flags of many of the Swiss Cantons. As are other emblems, such as keys and lambs, that were particularly important to the Knights Templar.
Het is dus niet 100% zeker, maar er zijn nogal wat aanwijzingen richting de tempeliers...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')