abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 december 2004 @ 15:23:58 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24236122
Ik gooide 'm dicht..

Mijn laatste post:

ff wat anders..
weet iemand een site waar je kan zoeken op een nederlandse naam en waar dan een heleboel vertalingen enzo bij staan?

(bijv. je zoekt op 'Jan' en daarbij vind je dan 'Janne, Yannick, Gianni' etc..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 december 2004 @ 15:26:34 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24236163
Dat zou handig zijn, E.T. Maar ik geloof niet dat ik zoiets ergens tegengekomen ben (ik heb er heel wat bezocht in de loop der tijd).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24236164
Als die site er zou zijn, zullen ze dat hier vast wel weten!

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=339&collapse=1
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  maandag 27 december 2004 @ 15:29:16 #4
3011 E.T.
pi_24236206
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:26 schreef Rewimo het volgende:
Dat zou handig zijn, E.T. Maar ik geloof niet dat ik zoiets ergens tegengekomen ben (ik heb er heel wat bezocht in de loop der tijd).
Ik ook en idd ook niet tegengekomen. Maar hier zitten af en toe zulke zoekwonders..
Zou handig zijn voor mensen die willen vernoemen maar geen Jan, Piet of Klaas willen in de naam van hun kind
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 27 december 2004 @ 15:29:29 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24236211
Even tvp-tje
pi_24236233
Hier staan volgens mij namen met uitleg en andere vormen, toch?
Dan databank en dan voornaam en dan naam intikken en dan krijg je betekenis en eventuele andere vormen dacht ik
pi_24236288
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:30 schreef Anitra het volgende:
Hier staan volgens mij namen met uitleg en andere vormen, toch?
Dan databank en dan voornaam en dan naam intikken en dan krijg je betekenis en eventuele andere vormen dacht ik
*sleurt bij favorieten*
quote:
Miranda
Geslacht: v
verklaring:
Van Lat. mirandus `verwonderlijk, buitengewoon, (waard) om bewonderd te worden'. Als naam bedacht door Shakespeare: Miranda, dochter van Prospero in `The Tempest' (1611).
De betekenis wist ik al wel, maar dat het door Shakespaere bedacht is is mij geheel nieuw!

Leuke site Anitra!
  maandag 27 december 2004 @ 15:37:12 #8
3011 E.T.
pi_24236322
Wel een leuke site, maar dat is toch voornamelijk uitleg over de naam die je ingeeft.
Als ik zoek op Jan kom ik nog steeds niet uit bij Yannick en Gianni (om maar een dwarsstraat te noemen)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 december 2004 @ 15:38:52 #9
13151 crew  Rewimo
pi_24236353
En Christan kent ie niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24236355
Een andere site weet ik zo snel even niet. Deze stond nog in mijn geheugen, mocht me er nog 1 te binnen schieten dan gooi ik hier weer een linkje neer
pi_24238974
Nog even over de naam van Djulian, die word dus altijd goed geschreven, maar zijn achternaam niet en die komt toch echt vaker voor in Nederland Het is zo moeilijk om Hermes goed te schrijven, ziekenhuis en net ook huisartsterwijl hij op het scherm voor hem toch echt de goeie naam heeft staan schrijven allemaal Hermans
pi_24239127
quote:
Lotte
Geslacht:
v

Voorkomen:
ZuidNdl. en Fra.

verklaring:
Zie grondvorm -> Charlotte

quote:
Charlotte
Geslacht:
v

verklaring:
((Zie ook Karel) Charlotte komt in Ndl. vooral sinds de 17e eeuw voor. De naam is, net als Karel, van vorstelijke afkomst en werd het eerst gegeven aan Charlotte van Savoye, echtgenote van Lodewijk XI van Fra.; daarna heeft deze vorm zich over Fra. en verder verbreid, later geholpen door de populariteit van Goethes `Leiden des Jungen Werther' (1774). Ook Eng. naam.
En wat grappig dat Miranda door Shakespeare is verzonnen ja Ik heb het toneelstuk wel gelezen, maar dat de naam daar echt vandaan komt is wel leujk
Mijn ouders hebben Lotte uit een boek van Goethe gehaald, was voor zover ik weet ook de eerste keer dat Lotte als naam werd gebruikt
  woensdag 29 december 2004 @ 08:57:53 #13
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_24271228
Miranda is een mooie naam
patat ftw :)
pi_24323616
Vandaag waren we op de begraafplaats een bloemetje leggen bij oma en ook de oma van mijn vriend ligt daar begraven, zij had in mijn ogen een hele mooie vriendelijke naam namelijk; Femmie
Prachtig, die naam mag er bij op mijn lijstje
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 31 december 2004 @ 21:41:32 #15
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24328435
Femmie is best mooi ja
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 22:26:30 #16
43556 miss_dynastie
pi_24329019
Beaker, begreep ik nou goed dat je op zoek bent naar de betekenis van de naam (speeltuinbankje)? Ik typ gewoon altijd 'betekenis naam ...' in in google, heb dus niet echt een vaste site, en kwam het volgende tegen:
Femke is een verkorting van de naam Femme. Het is een typisch Nederlandse naam, voornamelijk uit Friesland en Groningen. Daar kent men ook nog de variaties Femmeke, Femmelina, Femmigje en Femmie. Vermoedelijk is de oorspronkelijk naam Fredemar. Deze naam betekent ongeveer 'beroemde beschermer'. In Drente kent men ook nog de vorm Femmechien, Femmechina en Femmegina.

Femke: Vermaard door vrede

Vrouwelijke vorm van Femme, van Germaanse namen met Fred- "vrede, bescherming" waarvan het tweede deel met m begon, bijvoorbeeld Fredemar ("beroemde beschermer").
pi_24340733
Thanx!!!

Het is inderdaad een afkorting van Femmigje
Ik vond hem direcht heel mooi Wie weet krijgen wij wel een "Femmie"
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24341360
Fennie kan ook nog.
Ik heet ook Femke . Leuke naam. Ben vernoemd naar m'n oma, die heet 'Femia', roepnaam 'Femie'.

/edit
'ook' als in: 'tweede naam'.

[ Bericht 11% gewijzigd door poemojn op 01-01-2005 19:12:16 ]
pi_24341639
Fenna heb je ook nog
  zaterdag 1 januari 2005 @ 19:13:44 #20
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 19:20:05 #21
105888 renzell
pi_24341815
Trouwens.... wanneer maakten degenen met kindertjes de definitieve beslissing wat betreft de namen? Zijn er ook mensen bijvoorbeeld die een aantal opties open hebben gehouden tot na de geboorte, om vervolgens te kijken wat ze het beste bij het kindje vonden passen?
Vind het maar wat moeilijk, die namen! We hebben wel opties, maar meestal verdwijnt het enthousiasme voor een naam toch weer na een maand of twee, alsof we er dan al weer op uitgekeken zijn ofzo... pffff, nou gelukkig heb ik nog drie maandjes de tijd, maar lasig is het wel. We hadden bijvoorbeeld een superleuke meisjesnaam, maar ineens begon vriendje weer te twijfelen en nu ligt blijkbaar toch alles weer open. argh!
pi_24341898
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 19:20 schreef renzell het volgende:
Zijn er ook mensen bijvoorbeeld die een aantal opties open hebben gehouden tot na de geboorte, om vervolgens te kijken wat ze het beste bij het kindje vonden passen?
Vind het maar wat moeilijk, die namen! We hebben wel opties, maar meestal verdwijnt het enthousiasme voor een naam toch weer na een maand of twee, alsof we er dan al weer op uitgekeken zijn ofzo... pffff, nou gelukkig heb ik nog drie maandjes de tijd, maar lasig is het wel. We hadden bijvoorbeeld een superleuke meisjesnaam, maar ineens begon vriendje weer te twijfelen en nu ligt blijkbaar toch alles weer open. argh!
Mijn ouders hadden alles al klaar met Myrthe erop, maar toen bleef ik nog een paar weekjes zitten en 2 dagen voor mijn geboorte is alles omgegooid naar Lotte (een van de eerste keuzes) Paste beter bij de rest van het gezin enzo
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:24:35 #23
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_24345156
dubbele post, sorry
..en laat gaan...
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:24:59 #24
63367 Jdee
pi_24345167
Renzell> same here, ik probeer zo af en toe voorzichtig of we er dan nu uit zijn, en soms blijkt dat Neelix weer twijfelt eigenlijk (niet dat ie zelf met namen komt uit zichzelf *zucht* ). Voor zover ik weet zijn we er nu uit, of iig half (meisjesnaam), en is de jongensnaam nog 2 opties, als het *nu* geboren wordt dan moeten we maar rap kiezen ofzo. (ben nu 34 weken zwanger). dus ehh, nou, het ligt nog niet vast ofzo. wordt er ook maar beetje onzeker van soms, maar is ook hormonen+regeldrang hoor
Komt uiteindelijk wel goed.
..en laat gaan...
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:15:15 #25
105888 renzell
pi_24346227
Inderdaad Jdee, zo gaat het hier dus vaak ook! Meestal denk ik net weer dat we eruit zijn, als blijkt dat meneer ineens weer twijfelt. Grrrr...
Maar goed, jij bent al 34 weken zwanger en weet het ook nog niet zeker, dus ik heb zeker nog ff de tijd (of struikje moet zich plotseling wel heeeeel snel gaan aandienen, maar daar gaan we maar even niet vanuit).
  FOK!fossiel zondag 2 januari 2005 @ 13:23:54 #26
2628 Karin
pi_24353887
Wij hebben met 41 weken en 5 dagen uiteindelijk een knoop doorgehakt wat betreft de naam. Peet en ik hadden alletwee een favoriet en we kwamen er maar niet uit. Ik was 's morgens bij de gyn geweest en zou 's middags opgenomen worden en toen hebben we tijdens de lunch eindelijk dus besloten dat het Peets favoriet zou worden. 2 dagen later werd ik ingeleid 's morgens en om half 3 zat ik toch weer te twijfelen over de naam. Toen hebben we toch besloten om voor mijn favoriet te gaan en om kwart voor 3 braken de vliezen begonnen de weeen. Toen Bram geboren werd was ik stiekum doodsbang dat Peet het niet meer wist van de verandering maar gelukkig zei hij ook meteen tegen de verpleging dat hij Bram zou gaan heten
pi_24353914
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:23 schreef Karin het volgende:
Wij hebben met 41 weken en 5 dagen uiteindelijk een knoop doorgehakt wat betreft de naam. Peet en ik hadden alletwee een favoriet en we kwamen er maar niet uit. Ik was 's morgens bij de gyn geweest en zou 's middags opgenomen worden en toen hebben we tijdens de lunch eindelijk dus besloten dat het Peets favoriet zou worden. 2 dagen later werd ik ingeleid 's morgens en om half 3 zat ik toch weer te twijfelen over de naam. Toen hebben we toch besloten om voor mijn favoriet te gaan en om kwart voor 3 braken de vliezen begonnen de weeen. Toen Bram geboren werd was ik stiekum doodsbang dat Peet het niet meer wist van de verandering maar gelukkig zei hij ook meteen tegen de verpleging dat hij Bram zou gaan heten
En wat was de favoriet van Peet dan?
  zondag 2 januari 2005 @ 18:44:06 #28
105888 renzell
pi_24358093
Jeetje Karin, zo kan het dus ook. Waar maak ik me druk om....
  zondag 2 januari 2005 @ 19:00:12 #29
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24358358
wij zijn er uit sinds een paar dagen
  FOK!fossiel zondag 2 januari 2005 @ 20:19:31 #30
2628 Karin
pi_24359478
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:25 schreef Inu het volgende:

[..]

En wat was de favoriet van Peet dan?
Dat ga ik nog maar niet verklappen, wie weet of er nog een 2e kindje komt.
  zondag 2 januari 2005 @ 22:00:10 #31
63367 Jdee
pi_24361067
Martineke> das ruim op tijd :p ben benieuwd wat het is geworden!

Renzell> misschien is het iets van mannen dat ze dat zo doen, of hebben wij 2 dezelfde soort vriendjes, dat kan ook...

Karin> toch wel spannend, dan, maar het is wel superfijn dat Peet het nog wist
..en laat gaan...
  maandag 3 januari 2005 @ 11:06:42 #32
1087 Merisse
broddeltante
pi_24368700
quote:
Bron: http://www.nu.nl 3 januari 2005 10:54

Sem en Sanne populairste namen in 2004

Sem was het afgelopen jaar de populairste naam voor pasgeboren jongens. Meisjes krijgen het vaakst de naam Sanne, gevolgd door Lotte, Emma en Anne. Dit blijkt uit onderzoek van voornaamdeskundige Emma van Nifterick.

De populariteit van Sem is opmerkelijk. De naam kwam in 2003 voor het eerst in de toptwintig binnen op de zesde plaats. Van Nifterick: "Dit is een enorme piek".

De onderzoekster denkt dat de naam vaak gekozen wordt, omdat SBS6-presentatrice Wendy van Dijk haar zoontje Sem noemde. "Het helpt zeker als een bekende Nederlander een bepaalde naam gebruikt."

De naam Sem wordt gevolgd door de al jaren populaire jongensnamen Daan, Thomas en Tim. Ouders kiezen vaak een korte, krachtige stoere naam voor hun zoon, aldus Van Nifterick.

De naam Sanne staat al sinds 1998 stevig op de eerste plek. "Het is een heel neutrale naam. Je kan je er geen buil aan vallen om deze naam te kiezen", zegt Van Nifterick.

Originele namen komen ook voor. Van Nifterick bespeurt een opkomst van merknamen als voornaam. "Namen als Diesel, Ola of Ray-Ban zag je jaren geleden niet."

Van Nifterick stelt wel dat het slechts gaat om enkele tientallen per jaar. "Het zijn toch nog vaak eenlingen met zulke namen. Een trend zou ik het nog niet willen noemen."

Van Nifterick verkrijgt haar gegevens van de Sociale Verzekeringsbank, de instantie die de kinderbijslag uitkeert. Zeker 95 procent van alle kinderen valt hieronder. Jaarlijks worden ongeveer 200.000 baby's geboren.
Website Emma van Nifterick: http://www.voornamelijk.nl
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_24368789
sjonge dacht Wendy van Dijk ook een originele naam gekozen te hebben. maf dat dat kennelijk zo'n sterke invloed kan hebben zeg. ik ken inmiddels ook 2 Sems (waarvan 1 trouwens ouder dan de zoon van Wendy). vind de naam niet echt geweldig trouwens. beetje niksig.
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 11:35:27 #34
43556 miss_dynastie
pi_24369139
Dat was ook zo met Linda de Mol destijds, de Julians en Noa's schoten als paddestoelen uit de grond. En Marco Borsato's Senna en Luca ook, trouwens. Inderdaad best jammer als je een originele naam uitgekozen dacht te hebben, aan de andere kant wel een hele grote eer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 januari 2005 @ 11:45:26 #35
13151 crew  Rewimo
pi_24369302
Volgens Spaarbeleg zijn er nog steeds maar 2 Christans in Nederland. En het leuke is dat wij van die andere Christan een berichtje hebben gekregen, hij is iets jonger dan ons eigen manneke
pi_24370667
ik moet nog altijd erg lachen om Marco zijn uitspraak, Bar Thijs is er nog niet veel hier in de buurt (zeeland) en dus ook niet in nl, Thijs werd dus Thijs en toen lazen we in de zelfde week dat Thijs op nr 5 stond op de popu namen lijst ik helemaal lachen en Mar gelijk ow.....
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24370679
Kennis van ons heeft haar zoon ook Christan genoemd, ze woont in Groningen ergens... Toeval, of kloppen die gegevens van Spaarbeleg niet helemaal??
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24371045
Die gegevens van Spaarbeleg kloppen niet volgens mij.
  maandag 3 januari 2005 @ 14:13:50 #39
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_24371806
quote:
Op maandag 3 januari 2005 11:45 schreef Rewimo het volgende:
Volgens Spaarbeleg zijn er nog steeds maar 2 Christans in Nederland. En het leuke is dat wij van die andere Christan een berichtje hebben gekregen, hij is iets jonger dan ons eigen manneke
dat klopt dan mooi niet dat er maar twee zijn, want bij mijn ouders in de straat woont ook een Christan en die is een of twee jaar ouder dan hun buurmeisje van bijna 8
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 januari 2005 @ 14:18:11 #40
13151 crew  Rewimo
pi_24371880
Ik zeg hierbij mijn vertrouwen in Spaarbeleg op
pi_24465681
Over Bijbelse namen: de Zweedse vorm van Noach/Noa/Noah is Noak (jongensnaam).
pi_24949342
Een jongen gaat Fabio heten
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24953036
ah gelukkig, eentje maar.
  zondag 6 februari 2005 @ 14:39:03 #44
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24953148
pi_24955360
collegaatje van Mar hebben hun zoon Raf genoemd.... beetje appart
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  zondag 6 februari 2005 @ 18:12:44 #46
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_24956763
quote:
Op maandag 3 januari 2005 14:13 schreef daniman het volgende:

[..]

dat klopt dan mooi niet dat er maar twee zijn, want bij mijn ouders in de straat woont ook een Christan en die is een of twee jaar ouder dan hun buurmeisje van bijna 8
Maar ze kijken toch alleen naar de kinderen die de afgelopen 12 maanden zijn geboren met die naam??
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_24956787
Sarah

Dat is een mooie naam!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_24956820
Jetske

Ook een hele mooie naam!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  † In Memoriam † zondag 6 februari 2005 @ 18:22:06 #49
43556 miss_dynastie
pi_24956890
quote:
Op zondag 6 februari 2005 16:52 schreef Bar_en_Mar het volgende:
In België is het bij mijn weten een vrij gangbare naam
pi_24958127
In België komt die naam vaak voor inderdaad.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24991013
hmm ze wonen wel erug dicht tegen Belgie dus vandaar
  dinsdag 8 februari 2005 @ 18:48:58 #52
113337 MisterEuro
Verzuurde Belg
pi_24991440
quote:
Op zondag 6 februari 2005 18:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Inderdaad, Bij ons in België hoor je die naam redelijk veel.
Ik haat klagen en ONZIN uitkramen.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:03:46 #53
110881 Roxie
mother to be
pi_24992419
ik wil mijn kinderen net als ik een frans klinkende naam geven
Vind ik wel mooi en romantisch, ik hou van romantische namen
Querida met liefde ontvangen
  donderdag 10 februari 2005 @ 09:16:19 #54
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_25019020
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 18:48 schreef MisterEuro het volgende:

[..]

Inderdaad, Bij ons in België hoor je die naam redelijk veel.
Net als Bieke
En ze leefden nog lang en gelukkig
  donderdag 10 februari 2005 @ 09:27:07 #55
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_25019110
Die van mij heet Romano John Jordao, lekker chique he...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:42:26 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_25021054
Kijk je toevallig vaak naar ER?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:44:18 #57
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_25021093
He gets nee, komt niet van die Romano...
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:45:57 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_25021118
Gelukkig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:50:18 #59
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_25021189
Dat dacht ik nou ook..
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 februari 2005 @ 10:54:50 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25036874
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 19:20 schreef renzell het volgende:
Trouwens.... wanneer maakten degenen met kindertjes de definitieve beslissing wat betreft de namen? Zijn er ook mensen bijvoorbeeld die een aantal opties open hebben gehouden tot na de geboorte, om vervolgens te kijken wat ze het beste bij het kindje vonden passen?
De meisjesnaam stond al jaaaaaaaren vast. Maar over de jongensnaam hebben we een beslissing genomen toen met 36 weken ineens mijn vliezen braken. Hebben we al ziekenhuistasje inpakkend besloten welk van de vier opties het zou worden... Gelukkig besloot Isa dat ze een meisje was
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 10:57:35 #61
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25036922
Maxim's naam hebben wij besloten zon 9 dagen voor zijn geboorte ik dacht dat we nooit een naam zouden vinden joh... uiteindelijk staat Maxim ook nog eens erg goed bij hem, Max in de zin van groot, maxim was groot
pi_25037142
quote:
Op zondag 6 februari 2005 16:52 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Gezellig. Vooral in Duitsland.
The gum you like, is coming back in style.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 februari 2005 @ 11:16:15 #63
13151 crew  Rewimo
pi_25037196
Raf komt gewoon van Rafaël
  zaterdag 12 februari 2005 @ 11:34:08 #64
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_25053967
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 11:12 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Gezellig. Vooral in Duitsland.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 18:23:24 #65
103793 kozakken
Living the life
pi_25059666
Raf?? Hmmm... Is ook een grote electronicawinkel in Amsterdam.
pi_25059705
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:23 schreef E.T. het volgende:
Ik gooide 'm dicht..

Mijn laatste post:

ff wat anders..
weet iemand een site waar je kan zoeken op een nederlandse naam en waar dan een heleboel vertalingen enzo bij staan?

(bijv. je zoekt op 'Jan' en daarbij vind je dan 'Janne, Yannick, Gianni' etc..
Voornamenwoordenboek kopen
Heb er hier een liggen.
Corporeal equals destructive, happiness is relative, in solitude lies preservation?
  zondag 13 februari 2005 @ 00:59:52 #67
1087 Merisse
broddeltante
pi_25066557
E.T. Ik weet wel een aantal Engelstalige sites die vertalingen geven van namen. Je kunt ook de Nederlandse naam opzoeken maar een beter resultaat krijg je als je de Engelstalige naam invoert.
http://www.babynames.com.au/
http://tools.oxygen.com/babynamer/
http://www.iparenting.com/babynames/
pi_25069898
Een kennis van mij heeft laatst een dochter gekregen:

Joa (spreek uit als djoa)

Echt een mooie naam, nog nooit gehoord.
pi_25074008
quote:
Op zondag 6 februari 2005 18:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[raf]

Tuurlijk wel.. de hond van de ma van mijn schoonbroer heet zo

Nee, serieus, komt hier wel vaak voor. Oudere namen zijn nu eenmaal terug in trek
pi_25077263
quote:
Op maandag 3 januari 2005 13:04 schreef melonovy het volgende:
Kennis van ons heeft haar zoon ook Christan genoemd, ze woont in Groningen ergens... Toeval, of kloppen die gegevens van Spaarbeleg niet helemaal??
Nou weet ik niet hoe Spaarbeleg rekent, maar er zijn natuurlijk ook nog een hoop kinderen die een roepnaam hebben die is afgeleid van hun officiële eerste naam. En ik neem aan dat ze die niet meenemen.

Over de datum wanneer je je kind de definitieve naam geeft: Ik ken een meisje dat twee namen heeft. Haar ouders hadden één van die twee namen als voornaam gekozen, maar zijn na twee weken toch maar die andere naam als roepnaam gaan gebruiken

Raf is toch best een bekende naam? Vooral in België dacht ik, in Nederland minder.
pi_25083108
Onze tweede zoon heeft 2 weken geen naam gehad.

Nee, dat klopt niet , hij heette 1 dag pro forma Christopher, maar ik kon er niet aan wennen. Hij was geen Christopher. het klopte gewoon niet.

WE kwamen er al tijdens de zwangerschap niet uit , en ik was al bang dat onze zooon , als "Kind" naar de kleuterschool zou gaan.

Bij de eerste was het makkelijk. Een hele goede vriend van mij overleed 4 maanden voor de geboorte , dus in gedenking aan hem werd dat Florian ( plus nog 2 namen)

Onze tweede had het niet zo makkelijk. Niemand die de pijp uitging.
Ik was opeens bij Mattheus , wat mij vrouw niet gepast vond. Dat werd Matthias, en bij ons beide viel het dubbeltie.

Matthias. Geschenk van God in het Hebreeuws.
pi_25083183
Wat bijzonder voor hier, in andere culturen komt het wel vaker voor dat er geen voornaam voor de hand is, (of door andere culturele gewoontes en rituelen) maar eigenlijk heb ik het niet veel vaker gehoord in onze cultuur...
Hoe deed je dat dan in die eerste periode? "Goede morgen zoontje" en met geboorteaangifte, geboortekaartje, mensen om je heen zullen er ook wel naar gevraagd hebben...
Maar goed, uiteindelijk heeft hij een mooie naam gekregen...

Wij hebben voor zowel een zoon als een dochter ook een Hebreeuwse naam, ben er erg blij mee.
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 10:47:45 #73
43556 miss_dynastie
pi_25083329
Ik ben ook heel benieuwd hoe je dat met de burgerlijke stand hebt geregeld.
Of woon je niet in Nederland, dat kan natuurlijk ook
  maandag 14 februari 2005 @ 10:59:47 #74
3011 E.T.
pi_25083481
volgens mij woont canaris in Israel (als ik het me goed herrinner)
pi_25085095
Nee Niet Israel . Wenen . Je hebt hier een aantal weken de tijd om je kind aantegeven.
Zelfs dan is de naam die je invult een formaliteit, die tot 3 maanden na de geboorte kan worden verandert.
pi_25085252
quote:
Op maandag 14 februari 2005 10:30 schreef CANARIS het volgende:
Ik was opeens bij Mattheus , wat mij vrouw niet gepast vond. Dat werd Matthias
Wat geinig, bij onze tweede wisten we ook nog niet wat het zou worden toen hij geboren werd (we woonden toen in de UK, daar is dat vrij normaal trouwens). Hij heette een paar minuten Sam, maar dat vond ik toen toch niet passen (nu weer wel, hij zou best Sam kunnen heten). Na een paar uur van volslagen ho-pe-lo-ze suggesties van de verse vader die juist erg tegen rare namen voor zijn nageslacht was (Stern?? En dat vindt ie geen gekke naam?? Niet dat het niet erg mooi is, maar zo noem ik mijn kind niet) zagen we 'Ronja de roversdochter' liggen en werd het ineens Mattis. lijkt best op Matthias (alleen de gristelijke betekenis zal mij worst zijn, maar toch)
pi_25085452
Grappig, bij ons gaat het juist andersom. Ook voor een evt 2e kind hebben we nu al een naam bedacht. Kan nog veranderd worden tzt natuurlijk, maar het maakt die mogelijkheid van een 2e kind voor mij wel concreter. Niemand verder hier die eerst namen bedenkt nog voor er sprake is van een evt 2e kind?
pi_25085663
quote:
Op maandag 14 februari 2005 13:31 schreef poemojn het volgende:
Grappig, bij ons gaat het juist andersom. Ook voor een evt 2e kind hebben we nu al een naam bedacht. Kan nog veranderd worden tzt natuurlijk, maar het maakt die mogelijkheid van een 2e kind voor mij wel concreter. Niemand verder hier die eerst namen bedenkt nog voor er sprake is van een evt 2e kind?
Ja hoor. Ik ben nu zwanger van de eerste en wij hebben 2 namen bedacht, 1 echte jongensnaam (naam A) en 1 naam zowel jongens als meisje (naam B). We weten nu nog niet wat de eerste wordt maar als 't jongen wordt krijgt hij dus naam A, de tweede krijgt so wie so dan naam B of het nu een jongen of een meisje is. Als de eerste een meisje is krijgt ze naam B waarbij voor de tweede dan weer naam A zou gelden als 't een jongen is. Alleen als dat een meisje zou zijn weten we nog geen andere naam.

haha, we krijgen dus so wie so ooit een kindje met naam B.

dit is even sterk vooruitlopend op de zaken en van het meest positieve scenario uitgaand natuurlijk nl. dat alles goed gaat en de mogelijkheid voor een tweede er ook is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 14:04:30 #79
43556 miss_dynastie
pi_25085866
quote:
Op maandag 14 februari 2005 13:31 schreef poemojn het volgende:
Niemand verder hier die eerst namen bedenkt nog voor er sprake is van een evt 2e kind?
Wij hebben de namen ook al bedacht en (zo goed als) vast liggen. We hebben gewoon een lijstje (achterin mijn dagboek ) en heeeeel soms komt daar een naam bij, maar de roepnaam van ons eerste dochtertje ligt al vast en jaaaaaa, ik weet dat ik maar moet afwachten of ik een kindje kan krijgen, maar toch
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 14:12:43 #80
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25085980
Wij hebben de namen (zelfs 1e en 2e naam) voor zowel een jongetje als een meisje ook al een aantal jaren vastliggen. Nu nog even afwachten tot ik zwanger ben
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_25090037
Leuk om hier te lezen hoe andere (aanstaande) ouders hiermee omgaan!

Wij hebben al een meidje van bijna vier en ik ben nu hoogzwanger van ons tweede kindje. De jongensnamen (1e en 2e naam) die wij tijdens mijn eerste zwangerschap hadden bedacht hebben we met opzet nooit aan iemand verteld, omdat we diezelfde namen alsnog wilden gebruiken als we eventueel ooit nog een jongetje zouden krijgen. We hebben er nu trouwens nog wel een 3e naam aan toegevoegd, want een jongetje zal bij ons in de 2e en 3e naam vernoemd worden naar zijn beide overleden opa's.

De nieuwe meisjesnaam hebben mijn man en ik in een half uurtje brainstormen in de auto bedacht toen we net wisten dat ik weer zwanger was. We noemden om en om namen zo van "ik vind ... wel mooi". Waarop de ander dan reageerde met "nee, die vind ik niet zo, maar misschien is ... wat?" En ineens hadden we hem! Een hele nieuwe naam (van een Nederlandse actrice die we vier jaar geleden nog niet kenden) en die we allebei fantastisch mooi vinden, niet een naam die al voorkwam op het lijstje dat we destijds voor onze dochter hadden gemaakt.

Ik heb trouwens een Deense vriendin die hier in Nederland woont en het afschuwelijk vindt om hier door de Burgelijke Stand 'gedwongen' te worden zo snel een naam te verzinnen. Zij wil de eerste weken rustig bekijken of ze een Jan, Piet of Klaas heeft gekregen, zoals dat in Denemarken dus ook gaat.
pi_25092589
Wij hebben ookal een eerste naam voor jongetje en meisje Maar moet ook nog eerst zwanger zien te kunnen raken natuurlijk. Wel leuk om al namen te bedenken
pi_25093141
quote:
Op zondag 13 februari 2005 11:33 schreef Lenny83 het volgende:
Een kennis van mij heeft laatst een dochter gekregen:

Joa (spreek uit als djoa)

Echt een mooie naam, nog nooit gehoord.

Mijn nicht heet zo, alleen spreek je het bij haar uit zoals je het schrijft.
Inderdaad wel een aparte naam.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_25096100
Vrienden van ons hebben een zoontje (zie onderschrift) en hij heet Tren
Mooie naam, al moesten wij er wel aan wennen! Volgens mij heeft het verder geen betekenis!?

Zoals mijn onderschrift al zegt: Tren is mijn vriend
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:08:57 #85
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_25215318
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 08:51 schreef Beaker het volgende:
Vrienden van ons hebben een zoontje (zie onderschrift) en hij heet Tren
Mooie naam, al moesten wij er wel aan wennen! Volgens mij heeft het verder geen betekenis!?

Zoals mijn onderschrift al zegt: Tren is mijn vriend
Ik heb ook een zoon (vban bijna 5) die Tren heet. Tren is een afgeleidde van Pietran (Limburgs voor Pieter). Daarnaast is er ook een beroemde Tren
De mensen zijn gek geworden
pi_25216944
poemojn, wij hadden ook al meteen namen paraat voor als 't er 2 zouden zijn. (dus 4 namen).

Anna is trouwens vernoemd naar haar beide oma's. voluit heet ze Anna Karolina.
pi_25218881
quote:
Op maandag 14 februari 2005 14:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wij hebben de namen ook al bedacht en (zo goed als) vast liggen. We hebben gewoon een lijstje (achterin mijn dagboek ) en heeeeel soms komt daar een naam bij, maar de roepnaam van ons eerste dochtertje ligt al vast en jaaaaaa, ik weet dat ik maar moet afwachten of ik een kindje kan krijgen, maar toch
Hier exact hetzelfde
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  donderdag 24 februari 2005 @ 08:19:05 #88
105888 renzell
pi_25228072
Nou dames, help mij maar eens even uit de brand hier!
Vriendje en ik zijn het al een tijdje geleden 'eens' geworden over de namen, maar ik merk bij mezelf dat ik toch niet helemaal content ben met de jongensnaam. Het is nog steeds een goede optie en toch knaagt het een beetje, ik voel dat het niet helemaal klopt. Het is een schattige naam, ouderwets, oerhollands en bijbels, maar als ik dan bedenk dat een kind van mij zo zal gaan heten, dan voelt dat toch niet helemaal oké. Kortom; fantastische naam, maar misschien niet voor een kindje van mij. Ik vind de klank niet stoer en krachtig genoeg denk ik.
Dus kom maar op met die brainstorm!!!
Natuurlijk hebben we hier zelf ook ideeën over, maar ik kom er toch niet helemaal uit merk ik. Om jullie een richting te geven; Het moet een korte naam zijn, maximaal twee lettergrepen, de achternaam van de kleine zal beginnen met een S, ik hou van Hollandse eenvoud en van krachtige klanken, maar het mag niet te hip zijn of een zodanige modenaam dat Struikje straks 1 van de 3 is in zijn klasje (en dan dus nummer 3 wordt... ha ha). Lekker veeleisend ben ik hè?! Veel succes! Voor degene die mij het licht doet opsteken, volgt een grote beloning!
Spui hier uw ideeën!!! Mijn dank is groot...
pi_25228275
Renzell:
Stan, Stijn, Gijs, Thijs, Teun, Ot, Tim, Tom, Rik, Jasper, Wout(er), Pim, Job.
En ik verzin in de loop van de dag wel even verder
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25228328
erik, lars.corne, niels. lars, niek, alex

ms niet allemaal van hollandse oorsprong.. maar wel kort en krachtig
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_25228373
Sip, Bram, Sam, Daan, Luc, Bob
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 24 februari 2005 @ 09:18:50 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_25228461
Als je je kindje maar 1 naam wilt tegen lijkt me gewenst dat zijn voornaam niet met een S begint, aangezien je dan de initialen SS krijgt

Wies, Jorn, Wout, Bas, Hette, Aron, Bram, Jelle, Jesse
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_25228552
Max, Robin, Ben, Sam, Bas,Rik, Jerom, Levi, Niek,Nick,Luc,Luuk,
Gependeld
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 februari 2005 @ 09:39:36 #94
13151 crew  Rewimo
pi_25228634
Eens kijken wie we hier allemaal hebben op de afdeling:

Remko, Dirk, Hans, Theo, Louis, Leen, Henk, Bouke, Oscar, Robert, Rob, Gerrit, Cees.

Nog wat andere collega's: Frank, Nico, Walter, Maarten, Willem, Ronald, René, Geert, Ben, Fred, Arthur, Ron, Ruud, Frits, Frans...
  donderdag 24 februari 2005 @ 09:43:34 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_25228671
Jaap, Joep, Joop, Johan, Jan, Daan, Marijn, Jeroen, Frank, Bart, Cas
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_25228859
Ik zou het ook niet laten eindigen op een -s. Als je bijvoorbeeld Cas Struik krijgt, loopt dat voor mijn gevoel niet lekker door. Sowieso vind ik bij een achternaam met 1 lettergreep geen voornaam horen die ook maar 1 lettergreep heeft, dus dan zou ik gaan voor twee...
pi_25228950
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 09:18 schreef Troel het volgende:
Als je je kindje maar 1 naam wilt tegen lijkt me gewenst dat zijn voornaam niet met een S begint, aangezien je dan de initialen SS krijgt

Wies, Jorn, Wout, Bas, Hette, Aron, Bram, Jelle, Jesse
Mijn initialen zijn SCS, en als ik ooit ga trouwen met mijn vriend krijg ik ook nogeens een achternaam die met een S begint!

Verder zou ik ook de volgende suggesties voor namen doen; Wout(er), Bas, Maarten, Tom of Liam (vind ik zo mooi!).
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2005 @ 10:12:04 #98
43556 miss_dynastie
pi_25228981
Rien?
Vind ik ook zo mooi
  donderdag 24 februari 2005 @ 10:41:49 #99
105888 renzell
pi_25229407
Beginnen met een S vind ik dus juist wel mooi! (Meisjesnaam begint ook met een S... )
Tuurlijk hebben wij ook aan die associatie met de SS zitten denken, maar we vinden ook dat het nu inmiddels tijd is dat we een beetje klaar zijn met die oorlog. Het kan na ruim 50 jaar wel weer, vind ik persoonlijk!
Levi vind ik trouwens mooi!
Oh ja, eindigend op een S is inderdaad wel dubieus. Ik vond Kees heel leuk in het begin, maar die naam is dus afgevallen vanwege die S (evenals vele, vele andere mooie namen trouwens, bijvoorbeeld Midas, hoewel de associatie met Midas Dekkers daarin ook meespeelde ).
Sam vind ik ook leuk, maar is nu echt te populair.
Thanx dames!
(en we zijn er nog niet, dus gewoon nog ff doorverzinnen hè!)
  donderdag 24 februari 2005 @ 10:44:23 #100
105888 renzell
pi_25229444
Oh trouwens... ik vergeet helemaal dat we hem misschien wel 2 namen geven! Dus in dat geval zou dat SS verhaal niet eens aan de orde komen...
  donderdag 24 februari 2005 @ 10:46:22 #101
105888 renzell
pi_25229472
De achternaam heeft inderdaad maar 1 lettergreep, dus ik zit zelf ook eerder te denken aan een voornaam met 2, omdat het anders wel heel staccato en kortaf wordt. Tja... tenzij het een briljante voornaam is natuurlijk. Zucht.... moeilijk!!!!
pi_25229614
Jesse, Bram, Koen, Tijs, Arie, Merlijn, Timo, Tijmen, en ik denk nog wel even verder mee...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25229638
Ik vind de naam Melle al heel lang heel mooi.
Je hoort em niet veel, maar je moet er ook maar net van houden natuurlijk.
The waves you made will always be
  donderdag 24 februari 2005 @ 11:20:00 #104
105888 renzell
pi_25229858
Melle vind ik ook mooi! En aan namen als Timo en Tieme en Tijmen heb ik inderdaad ook zitten denken, maar op de een of andere manier vind ik die te hedendaags ofzo... toch te veel wat er bij mij vroeger ook in de klas zat. Merlijn is trouwens ook lief!
pi_25230092
Als grote lurker hier en bijna tante zal ik ook even mee brainstormen!
Jelle, Jurre, Taran, Henno, Stefan, Merijn, Olaf, Jurian, Lucas, Sven, Erik,
Casper, Duncan...

O ja Renzell, ik las dat jij nu 35 weken bent, mijn zus ook
  donderdag 24 februari 2005 @ 12:22:57 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_25230848
renzell, wat vind je van Jurjen?

Niet alledaags, maar toch een erg mooie naam! Nouja, ik vind hem erg mooi
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 februari 2005 @ 12:25:20 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_25230880
Ties is ook erg mooi
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 februari 2005 @ 12:27:17 #108
105888 renzell
pi_25230917
Jurjen is niks voor mij Troel, maar Ties vind ik wel heel lief!
Is alleen weer lastig met die S aan het eind...
FF offtopic; wanneer is ze uitgerekend Inkie?
pi_25230952
We hadden ook een poosje Sijmen in gedachten, vind ik wel een leuke naam, maar voor ons was dat het net niet... Voor jullie misschien?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25230994
Ik vind de namen Mizoen en Struimfpt wel iets hebben, klinkt lekker apart
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  donderdag 24 februari 2005 @ 12:32:47 #111
105888 renzell
pi_25231017
Hi hi, grappig, we hebben wel zitten denken over Siem en Siemen. Bleek het toch ook net niet helemaal te zijn... Sijmen... hmmm... ff laten bezinken.
pi_25231038
Tis een echte polderboynaam hoor
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25231767
Silas! Vind ik echt heel erg mooi. Maar we hebben geen jongetjes hier
Of eh Daniël? Aron? Quint? Quinn? Quinten? Jorne? Yannick?
Screw them.
We're going home.
  donderdag 24 februari 2005 @ 13:28:42 #114
105888 renzell
pi_25231869
Silas kan ook weer niet met die S aan het einde. Zo vond ik zelf Sirius ook heel mooi, maar dat kon sowieso niet, omdat het een karakter uit Harry Potter is, ha ha...
Quintin; ook nog aan gedacht! Maar was het toch ook niet helemaal...
pi_25231896
Ja maar hoe vaak gebruik je je voor èn achternaam dan tegelijk? Valt best mee toch?
Screw them.
We're going home.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 februari 2005 @ 13:40:16 #116
13151 crew  Rewimo
pi_25232059
Tijmen, Tibor, Timon, Simon, Sander, Sep, Siebren, Sietse, Steven, Steef, Selwyn, Sierd, Sylvan, Sjoerd, Simeon, Stein, Sven, Swen
  donderdag 24 februari 2005 @ 13:53:45 #117
105888 renzell
pi_25232276
Timon is leuk! Had ik zelf ook al aan zitten denken... Simon doet me, hoe stom ook, denken aan dokter Simon uit goede tijden en valt dientengevolge sowieso af. Sander; zo heet vriendje al.
En Sietse, lief!!!
  donderdag 24 februari 2005 @ 13:55:25 #118
105888 renzell
pi_25232313
ps- CarOnline; je hebt gelijk hoor, maar toch streef ik naar perfectie, kan er niks aan doen...
pi_25232329
Renzell gaat vanavond het lijstje besprken met papaStruik
Ben nu wel heel benieuwd wat het gaat worden...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25232368
Succes met verzinnen Renzell!! Grappig, ik vind ook wel een aantal namen leuk en lief die jij ook leuk vind, ik vind Levi en Merlijn erg leuk
Gependeld
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:04:45 #121
105888 renzell
pi_25232444
is Renzell ook... ha ha, lijstje ligt hier naast de computer en is groeiende! Vanavond inderdaad vergadering met papa Struik op de agenda!
Ikke dus ook MevrouwKoRn!!! Maar moeilijk blijft het... Leuke namen verzinnen is één, maar een nieuw mens er van één voorzien is nog een héél ander ding....
Bedankt iedereen! (enne... meer is naturlijk altijd welkom en zal zeker in de vergadering worden meegenomen )
  donderdag 24 februari 2005 @ 15:16:29 #122
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_25233596
Ik hoorde pas ergens Teus. Dat vond ik ook wel een leuke, aparte naam
De mensen zijn gek geworden
pi_25233917
Thijs, Theis, Steijn, Mees, Mats, Teun, Joep, Jonas, Maarten, Martijn, Thijmen, Thieme, Leon..
  donderdag 24 februari 2005 @ 15:50:26 #124
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25234050
Renzelltje, even wat namen, ik weet nog niet eens wat ik ervan vind, maar toch neergzet. Zal er wel een reden voor hebben!

Benjamin
Eelke
Pieter
Stef
Wietse
Jan
Joep
Valentijn
Jesper
Frederik
Koen
Bastiaan
Daan
Kasper
Willem
David
Johannes
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_25234132
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 11:01 schreef pepper_961 het volgende:
Ik vind de naam Melle al heel lang heel mooi.
Je hoort em niet veel, maar je moet er ook maar net van houden natuurlijk.
Ik ken iemand die Melle heet, maar iedereen verstaat steeds Belle

Hóe zei hij nou dat hij heette? Belle? Dat is een toch een meisjesnaam?
pi_25234181
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 15:37 schreef Luckepuk het volgende:
Thieme
Zet er Meulenhof achter en je hebt een boekenuitgever
http://www.thiememeulenho(...)duct.asp?pagkey=7993
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2005 @ 20:06:18 #127
43556 miss_dynastie
pi_25237842
Arno?
Mark? Is ook zo'n stoere naam die in alle talen uit te spreken is!
  donderdag 24 februari 2005 @ 21:43:38 #128
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_25239592
Max, Joost...
  donderdag 24 februari 2005 @ 21:56:01 #129
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_25239856
Johan, Abel.
pi_25240036
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Arno?
Zo heet mijn vriendje
  donderdag 24 februari 2005 @ 22:08:43 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_25240110
Freek, Jochem, Harry, Martin
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_25240942
Ik ken een jongen die Mel heeft. Wel een stoere jongen dus dan is het automatisch ook wel weer een stoere naam.

Tijn, Mees, Bas, Steven, Willem, Jur, Ruben, Gijs?
  donderdag 24 februari 2005 @ 23:34:34 #133
105888 renzell
pi_25241423
Wietse vind ik lief! En Jonas trouwens ook (maar wéér die f*king S aan het eind!). David... ook schattig, maar vindt meneer Struik niks omdat ie er slechte associaties bij heeft. Mees is schattig, maar veel te populair nu en ook nog eens eindigend op de verboden letter. Ik ken trouwens ook een jongetje dat Espen heet, vind ik zelf heel mooi, maar is weer iets te 'hippig apart', als je begrijpt wat ik bedoel. Thieme; ja! Maar iemand die tè dicht bij staat naar mijn mening heet al zo. Abel is ook leuk, maar wederom slechte associaties bij vriendje (foute zanger met een hoop krullend haar...). En Frederik Sugartje? Kweenie... krijg je in combi met papa's achternaam toch een wat dubieuze klankcombi ben ik bang. Maarrrr... er zitten wel weer goede opties bij!!! Dus wederom dank!
  donderdag 24 februari 2005 @ 23:44:14 #134
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25241592
Tibbe
  † In Memoriam † donderdag 24 februari 2005 @ 23:48:52 #135
43556 miss_dynastie
pi_25241678
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:34 schreef renzell het volgende:
Abel is ook leuk, maar wederom slechte associaties bij vriendje (foute zanger met een hoop krullend haar...).
die zanger heet Joris Rasenberg, de band heet Abel. Misschien helpt het
* miss_dynastie is grote fan, wat een bijzondere tijd was dat
  donderdag 24 februari 2005 @ 23:50:33 #136
105888 renzell
pi_25241709
Uit Minoes!? Hmmmm, vind ik geloof ik wel leuk ja... wel een soort van stripfigurennaam, maar desalniettemin....
  donderdag 24 februari 2005 @ 23:52:51 #137
105888 renzell
pi_25241753
ha ha... miss Dynastie; maak dat mijn vriendje maar wijs. Die vind die band verschrrikkelijk!
  donderdag 24 februari 2005 @ 23:54:10 #138
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25241784
Tibbe
Vind ik zo lief Je hebt iddd Tibbe bij Minoes maar ik vind dat wel een stuk minder wegen dan dat je bijvoorbeeld 'Minoes' of 'Pluk' zou kiezen
  vrijdag 25 februari 2005 @ 00:12:10 #139
105888 renzell
pi_25242164
Da's waar! En het is inderdaad een heel lieve naam.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 05:58:38 #140
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_25244973
Jacob
  vrijdag 25 februari 2005 @ 09:21:47 #141
105888 renzell
pi_25245891
Jacob is inderdaad een prachtige naam!
Je weet niet half hoe je de spijker met deze naam recht op de kop tikt...
pi_25246539
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:34 schreef renzell het volgende:
En Jonas trouwens ook (maar wéér die f*king S aan het eind!).
Jona(h) misschien?
  vrijdag 25 februari 2005 @ 11:25:26 #144
105888 renzell
pi_25247457
Hmmm, Felix is niet mijn naam en Jona (h) iks op zich wel mooi, maar klinkt voor mij stom genoeg toch een beetje als Jonas zonder S...
  vrijdag 25 februari 2005 @ 11:26:32 #145
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25248284
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 11:25 schreef renzell het volgende:
Jona (h) iks op zich wel mooi, maar klinkt voor mij stom genoeg toch een beetje als Jonas zonder S...
Dat was ook de bedoeling

Ik heb de discussie niet helemaal gevolgd, maar wat voor naam zoek je? Een met twee lettergrepen die niet op een s eindigt dus?
pi_25249704
Boris vind ik ook wel mooi, maar ja, die S weer he.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 14:01:33 #148
105888 renzell
pi_25249744
Ha ha, ja, dat snap ik, maar dat vind ik er juist jammer aan, omdat ik dan de hele tijd denk; maar Jonas vind ik mooier...
Als je even een blz 'terugbladert' zie je mijn hele (veeleisende) verhaal... maar ja, uiteindelijk kan ik wel honderd regetjes geven; als de naam er ineens is, zijn al die ander dingen natuurlijk niet meer van belang.
pi_25249929
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 14:01 schreef renzell het volgende:
Ha ha, ja, dat snap ik, maar dat vind ik er juist jammer aan, omdat ik dan de hele tijd denk; maar Jonas vind ik mooier...
Als je even een blz 'terugbladert' zie je mijn hele (veeleisende) verhaal... maar ja, uiteindelijk kan ik wel honderd regetjes geven; als de naam er ineens is, zijn al die ander dingen natuurlijk niet meer van belang.
Ik heb het gelezen Ik zie zelf het probleem met de achternaam niet zo. Ik vind het bijvoorbeeld veel storender als de inititalen gelijk zijn.

Ik weet niet of er al genoemd zijn, maar hier wat suggesties:
-Wisse (rijmt alleen op pisse )
-Nathan
-Jesse
-Boaz (al heb je wel weer een s-klank)
-Jan
-Henk
-Klaas (ook)
-Harm(en)
-Johan
-Sietse
-Chris
-Abel
-Esau (ik ga ff op het bijbelse thema door en aangezien je Jacob leuk vond )
-Janne
-Matti
-Jussi (of is Fins te hip?)
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 15:16:42 #150
43556 miss_dynastie
pi_25250822
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:52 schreef renzell het volgende:
ha ha... miss Dynastie; maak dat mijn vriendje maar wijs. Die vind die band verschrrikkelijk!
Hmmm... het was het proberen waard
Bovendien weet niemand in de generatie van 'jouw' Abel wie de band Abel is, aangezien ze *helaas* weinig meer van zich laten horen
pi_25251017
Abel, leeft dat nog? Volgens mij maakt er echt niemand die associatie. Dus laat staan latere vriendjes en vriendinnetjes.

Bovendien word ik liever geassocieerd met Abel, dan met Kaïn
pi_25251609
We waren nu bezig over kindernamen, dat het leuk is om voor een jongen of een meisje ongeveer dezelfde naam aan te houden. Denk aan Merlijn en Merlijne of Rens en Renske. Vond het wel grappig.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 februari 2005 @ 16:46:09 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25252157
In één gezin bedoel je? Of vooraf één naam verzinnen en dan na de bevalling aanpassen aan het geslacht van je kindje?
pi_25252311
Daniël & Daniëlle
Simon & Simone
Stefan & Stefanie
Marcel & Marcella
Sander & Sandra

bedoel je zoiets?
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 17:19:11 #155
43556 miss_dynastie
pi_25252644
Ik denk voor één kind?
Robin, Anne, Floor zijn dan wel simpele namen, die kunnen voor allebei
pi_25253505
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 16:06 schreef Randa_v het volgende:
We waren nu bezig over kindernamen, dat het leuk is om voor een jongen of een meisje ongeveer dezelfde naam aan te houden. Denk aan Merlijn en Merlijne of Rens en Renske. Vond het wel grappig.
Is wel maf, maar waar ik Daniël best een aardige naam vind, vind ik Daniëlle helemaal niks

Overigens heb je ze wel, gezinnen waar kinderen bijna hetzelfde heten. Bonny en Ronny bijvoorbeeld
pi_25254310
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 16:46 schreef Sjeen het volgende:
Of vooraf één naam verzinnen en dan na de bevalling aanpassen aan het geslacht van je kindje?
Dat bedoel ik ja, lijkt me wel fun, zeker als ze allebei leuk zijn.

Niet dezelfde namen in 1 gezin, dat is alleen maar lastig. Dat ik nl. thuis ook. Miranda en Jolanda, hoe ze daar ooit opgekomen zijn!
pi_25254345
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:22 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Is wel maf, maar waar ik Daniël best een aardige naam vind, vind ik Daniëlle helemaal niks
Met die namen heb ik ook niks. Een beetje bijzonder is ook wel leuk. Op dit moment heb ik iets met de naam Merlijn. Klinkt wel goed.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 19:23:19 #159
43556 miss_dynastie
pi_25254413
Merlijne vind ik dan minder leuk dan Merlijn... ik ken een meisje dat Martijne heet, vind ik ook 'onnatuurlijk' klinken. Met Danielle, Renske en Geerte heb ik dat juist helemaal niet. Met Dirkje en Gerritje (kennissen van mijn ouders, niet in mijn vriendenkring hoor ) weer wel
  vrijdag 25 februari 2005 @ 21:48:50 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_25256804
Sinan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_25256829
Sinan? Maak er dan sinas van O nee dan heb je weer een s op t eind
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25257091
renzell, wat vind je van Willem?
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:10:17 #163
105888 renzell
pi_25257113
Vind ik heel leuk Bix en wordt waarschijnlijk de tweede naam. Wilde het niet als eerste doen, omdat mijn broertje zo heet en ook nog een vriend van mij, maar dus juist wel als tweede omdat het een naam is die in allebei onze families veel voorkomt!
Sinan; nee, te... tja, wat eigenlijk? Ik hou volgens mij gewoon van namen die ik al ken (ben wat dat betreft volgens mij heel traditioneel). Hoewel ik de klank van Sinan mooi vind, zou ik nooit mijn kind zo noemen.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:17:25 #164
105888 renzell
pi_25257221
Ik vond Piet trouwens ook heel lief Bix, dus ik moest nog aan je denken! maar ja... slechte associaties, dan houdt het op hè!
pi_25257263
slechte?
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:25:19 #166
105888 renzell
pi_25257326
ja, sorry!
Mijn achterbuurjongen in het dorp waar ik opgroeide heette zo. Het was een gruwelijke familie en die jongen spoorde niet! Hij was altijd bezig met drugs en wapens, tot hij iemand doodreed, daarvoor in de cel belandde en zich vervolgens heeft opgehangen... (wilde je eigenlijk niet met deze vervelende associatie confronteren, nogmaals sorry!) Jouw mannetje heeft de nare bijsmaak er overigens wel weer een beetje van af gehaald hoor!
Maar het blijft één van de leukste en liefste namen die ik ken!
(ik hou zo vreselijk van die ie-klank kom ik steeds weer achter! )
pi_25257457
en Koen? zit dan wel geen ie in, maar betekent 'dapper', ook leuk.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 06:50:45 #168
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25262178
Siep
Siebe
Sieber
Wieger
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_25262442
Wiebe
Kiet
  Licht Ontvlambaar zaterdag 26 februari 2005 @ 09:49:43 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25262592
Heb even in het namenboekje zitten struinen... achterstevoren

Warden
Wouter
Wiebren
Thiemo/Thieme
Rutger
Riemke
Quirijn
Pieter (ipv Piet)

Joram
Casper

Ik heb bezoek, ga zo weer verder...
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 09:51:14 #171
43556 miss_dynastie
pi_25262598
Quinten? Ook leuk.
pi_25262636
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 12:27 schreef renzell het volgende:
Jurjen is niks voor mij Troel, maar Ties vind ik wel heel lief!
Is alleen weer lastig met die S aan het eind...
FF offtopic; wanneer is ze uitgerekend Inkie?
Uitgerekend 31 maart, maar ze krijgt de keizersnee, en daarvan is de datum nog niet bekend.
pi_25262667
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 14:16 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen Ik zie zelf het probleem met de achternaam niet zo. Ik vind het bijvoorbeeld veel storender als de inititalen gelijk zijn.

Ik weet niet of er al genoemd zijn, maar hier wat suggesties:
(..)
-Matti
-Jussi (of is Fins te hip?)
Hihi daar hebben we de broers Hautamäki
  zaterdag 26 februari 2005 @ 10:21:59 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25262814
* Brighteyes doet ook nog even een duit in het zakje

Merijn
Joshua
Joscha
Eike
Melvin
Maxim
Bastiaan
Stefan
Stef
Sil (de strandjutter )
Maarten
Onno
Robert
Wiebe
Joost
Barend
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 10:26:30 #175
43556 miss_dynastie
pi_25262850
Beer!
Is ook heel stoer en Hollands!!!
pi_25262854
Ik kwam laatst de naam Mico tegen. Vind ik ook wel leuk maar wel apart.
Zit wel de ie-klank in
pi_25263057
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 10:01 schreef inkie1010 het volgende:

Hihi daar hebben we de broers Hautamäki
Maar ik vind het wel hippe namen
Voor de niet ingewijden: ik ging ff wat Finse skispringers langs

Nieuwe poging: Ot
  zaterdag 26 februari 2005 @ 11:01:26 #178
105888 renzell
pi_25263119
Ot en Sil zijn lief! (Sil hebben we zelfs nog overwogen!)
Mico vind ik inderdaad ook mooi van klank, maar moet ik eerst even laten bezinken.
Kennen jullie dat? Ik moet een naam echt eerst een paar dagen 'proeven op de tong', voor ik er iets zinnigs over kan zeggen. Leuk trouwens dat jullie allemaal zo mee brainstormen!
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 11:14:47 #179
43556 miss_dynastie
pi_25263246
Mico komt in Joegoslavie best weleens voor. Daar is het een afkorting van Milos meestal
  Licht Ontvlambaar zaterdag 26 februari 2005 @ 11:32:18 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25263431
Daar was ik weer, ik had de buurjongetjes op bezoek, Lars en Niels

Waar was ik gebleven...
Micha
Lode
Lieuwe
Seppe
Joppe
Imre
Ilja

Frerik
Florian
Filip
Ewout
Elian
Tidde
Tiese

En toen waren de namen op
pi_25264840
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 11:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Mico komt in Joegoslavie best weleens voor. Daar is het een afkorting van Milos meestal
Als Miko geschreven wordt het Fins

Daan Is kort, stoer, Hollands, bijbels, en eindigt niet op een s
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:37:56 #182
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25265073
SILVEN (Afkomstig van Silvanus, de Romeinse god van het bos.)
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:50:20 #183
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25265232
Silke

Victor

Janne

Einar

Janek

Karel

Senne

Tristan

Sipke

Skender

Tije

Tjerk

Torben
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:10:27 #184
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_25266908
in het kader 'ie'-klank en hollands:
ties
imagination is more important than knowledge
pi_25266934
Mika
Gependeld
pi_25270523
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:12 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Mika
Häkkinen Maar wel een hele leuke naam idd!

Even ontopic nog wat sugges-ties

Niels (ook ie)
Kai
Rico
Teun
Stijn
  zaterdag 26 februari 2005 @ 21:07:45 #187
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_25270941
Ik zit af en toe ook weg te zwijmelen bij kindernamen hier een aantal favo's van mij:

*~ Thimo
*~ Xanne
*~ Kai
*~ Britt
*~ Xem

xxjes Lianne
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 21:19:02 #188
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_25271141
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 09:21 schreef renzell het volgende:
Jacob is inderdaad een prachtige naam!
Je weet niet half hoe je de spijker met deze naam recht op de kop tikt...
  zaterdag 26 februari 2005 @ 22:47:33 #189
105888 renzell
pi_25272588
Hé Suikertje, Silven vind ik ook wel mooi eigenlijk. Bijzondere naam! Tristan vond ik ook al een tijdje leuk, maar kreeg ik er hier niet doorheen (net als Midas toen... ). Enne.... Tije??!!! Lijkt me niet hè?! (qua verleden enzo... )
Overigens merk ik door deze brainstorm dat ik de naam die we hadden cq hebben toch eigenlijk best heel mooi vind... (al zijn er wel een hoop nieuwe opties bijgekomen ineens...)
  zaterdag 26 februari 2005 @ 22:49:28 #190
3011 E.T.
pi_25272627
Ik kende vroeger wel een Sylvan..
  zaterdag 26 februari 2005 @ 22:56:00 #191
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25272748
Silvio eerste liefde
  zondag 27 februari 2005 @ 00:53:29 #192
1087 Merisse
broddeltante
pi_25274958
Renzeltje:
Bob ?
  zondag 27 februari 2005 @ 11:46:38 #193
105888 renzell
pi_25279432
Nou Sugar, ik heb de hele nacht over die namen gedroomd en ik kwam in m'n slaap maar steeds niet op de naam Silven. Ik wist nog dat het ezelsbruggetje zilver was, maar ik kon het niet achterhalen. Ben uiteindelijk opgestaan om hier te checken wat het ook al weer was...
Maar goed, die naam valt dus af, besliste ik ook al in mijn droom. Als ik hem niet eens kan onthouden, dan klopt er in den beginne al iets niet.
Enne Merisse; Bob... mwah, nee, toch niet helemaal mijn naam geloof ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 februari 2005 @ 12:12:32 #194
13151 crew  Rewimo
pi_25279773
Kick of Kiek?
  zondag 27 februari 2005 @ 14:53:06 #195
101955 Ei
Breek de dag, tik een eitje!
pi_25281897
Even uit lurkstand...

Mijn lijstje:

Jongensnamen:

Arne
Jarne
Lasse
Siebe
Wiebe
Warre
Kobe
Senne
Wannes
Seppe
Frodo
Marik
Nisse
Pieter
Sander
Dries
Obe
Tristan
Mattis
Torick
Loïc
Pelle
Siebren
Siegerd/Siegurd
Ibe
Thibbe
Codrin
Berre
Ferre
Tjomme
Corwin
Tijmen
Noah
Silas
Elias

Meisjesnamen:

Jenthe
Benthe
Arwen
Emma
Rhune
Alix
Janne
Jenne
Fenne
Tjalle
Kjente
Lie
Mane
Mare
Marit
Linde
Lente
Jade

pi_25282069
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:12 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Mika
Helemaal mee eens. Een jongentje gaat hier zekers zo heten!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_25282136
Jesse en Tibbe Tiuri vind ik ook nog steeds erg gaaf. En Tristan en Christan ook

Benthe en Lente enzo vind ik niet echt iets... Ik hou wel van iets apartere namen, maar het moet ook niet té apart worden Sterre is verplicht en Zoë vind ik ook mooi, maar Sara en Lisa zijn ook leuk
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 februari 2005 @ 18:29:59 #198
13151 crew  Rewimo
pi_25284905
quote:
Op zondag 27 februari 2005 15:11 schreef Inu het volgende:
Jesse en Tibbe Tiuri vind ik ook nog steeds erg gaaf. En Tristan en Christan ook

Benthe en Lente enzo vind ik niet echt iets... Ik hou wel van iets apartere namen, maar het moet ook niet té apart worden Sterre is verplicht en Zoë vind ik ook mooi, maar Sara en Lisa zijn ook leuk
Christan is natuurlijk de allermooiste
pi_25284995
Tiuri is leuk van Tonke Dragt vond ik altijd 1 van de beste schrijfsters

Dus: jongetje Tiuri, meisje Tonke.
pi_25285364
idd van Tonke Dragt Volgens mij ben je de eerste die het herkent
  zondag 27 februari 2005 @ 19:16:51 #201
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25285534
Ik vind Karel echt een lieve naam met een mooie klank. Karel. Karel. Ja.
pi_25285561
Ik niet.

Tiuri, Renzell, Tiuri.
  zondag 27 februari 2005 @ 19:20:11 #203
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25285568
Karel is leuk

Vind het leuk dat al dat soort namen toch nog erg populair blijken te zijn.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_25285693
David, David-Jan, Jaap (Jan-Jaap), Stijn, Simon, Timon, Tiemen, Guido / Gydo, Peter (Peter-Jan), Peer Gynt, Gerard, Gerald, Gert Jan (sorry maar Jan is toch echt Hollands ), Yannick, Willem, Lodewijk, Hendrik, Henri, Henk, Wim, Klaas, Kees, Piet / Pyt, Pier / Pyr, Pim, Job, Mattias, Bram, Abel, Adam, Jesse, Tobias, Tomas, Elisa / Eliza, Johannes / Joannes, Nico / Niek, Arie, Maarten, Martin, Martijn, Rein, Reinier, Sander, Dirk, Gerrit, Frits, Fred, Richard, Steven, succes
  zondag 27 februari 2005 @ 20:08:51 #205
105888 renzell
pi_25286178
Karel is heel lief ja, vind ik ook!!!
Tiuri... nee, sorry!
Timon en Johannes; ook leuk!
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2005 @ 20:12:23 #206
43556 miss_dynastie
pi_25286225
Rein is ook leuk
Maar toen ik ooit voor de grap voorstelde om een jongetjestweeling Rien en Rein te noemen, werd ik aangekeken alsof ik hardstikke gestoord was
mister_d houdt overduidelijk niet van al te Hollands
pi_25287735
Marieken, Eleonora, Victoria voor een meisje
Jan, Piet, Berend, Willem, Frans voor een jongen
Let's plant a tree
  zondag 27 februari 2005 @ 22:37:04 #208
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25288667
Voor een jochie Dyon Diejon
pi_25289920
Nog een ie-jongensnaam: Ries.

Nathan, Nathaniel, Pepijn..

[ Bericht 40% gewijzigd door poemojn op 28-02-2005 00:06:37 ]
pi_25294705
Nathaniel vind ik ook zo sjiek
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 februari 2005 @ 10:30:40 #211
13151 crew  Rewimo
pi_25295614
Eentje die je tegenwoordig niet zoveel meer hoort (in tegenstelling tot toen ik op school zat): Richard
  Licht Ontvlambaar maandag 28 februari 2005 @ 12:24:29 #212
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25297222
Heee, je brengt me op een idee Rewimo

Mijn lagere school-klasgenootjes:
Berend
Pascal
Arjan
Ralph
Patrick
Richard (idd)
Svenno
Vincent
Jeroen
Dennis
Evrim
Hugo

Allemaal geboren rond 1976

pi_25297360
Dit is de top 20 van mijn geboortejaar:
# Jeroen
# Martijn
# Peter
# Patrick
# Dennis
# Mark
# Sander
# Jan
# Marcel
# Wouter
# Robert
# Johan
# Sebastiaan
# Richard
# Daniel
# Paul
# Frank
# Joost
# Thijs
# Erik
http://www.voornamelijk.nl/
Ook leuk daar is de lijst met voornamen uit de Middeleeuwen.
pi_25299576
quote:
Op zondag 27 februari 2005 19:19 schreef poemojn het volgende:
Ik niet.

Tiuri, Renzell, Tiuri.
In de boeken van Tonke Dragt worden veel mooie en aparte namen gebruikt!
Even een paar zo uit mijn hoofd:

mannen
Ristridin (zo heet mijn hamster )
Arturin
Piak
Jiacomo
Lorenzo
Edu
Firth
Ardanwen
Jaro
Ardoc
Iruwen
Ferman
Iwijn
Andomar
Dieric
Leor
Arwaut
Ilmar

vrouwen
Mirian
Lavinia
  maandag 28 februari 2005 @ 17:20:33 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_25300495
Uit mijn klas:

Roald, Johan, Ben en Igor... Tja, wij hadden maar vier jongens in de klas
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar maandag 28 februari 2005 @ 20:51:26 #216
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25302098
En op de middelbare school, allemaal uit hetzelfde gezin:

Joannes
Tobias
Sebastiaan
Maria-Anna

Hele leuke jongens en een super aardig meisje
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 februari 2005 @ 22:20:36 #217
13151 crew  Rewimo
pi_25302611
Ik ben van de generatie waarin Jeroen, Martijn en René ( ) vaak voorkwamen. Ik zat meestal met twee of drie andere René's in de klas (altijd jongens, leraren keken vreemd op als ze Renée riepen en er een meisje zich meldde - had er ooit eentje die dwars over me heenkeek de eerste keer dat ie de namen oplas, terwijl ik pal voor zijn neus mijn vinger opstak).
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 februari 2005 @ 22:22:46 #218
13151 crew  Rewimo
pi_25302652
O, en een hele speciale naam (van mijn inmiddels overleden oom), waarop mijn grootouders heel veel commentaar kregen in 1948: Attwell (spreek uit Etwel). Verder nooit gehoord, het moet een Schotse naam zijn, die mijn opa en oma via Schotse kennissen hebben gehoord.
pi_25303460
De jongens in mijn familie:
David
Andrew
Louis
Tilmar
Frans
Dim
Gijs
Hugo
Julius
Camiel
Felix
Philip
Let's plant a tree
pi_25304369
quote:
Op maandag 28 februari 2005 10:30 schreef Rewimo het volgende:
Eentje die je tegenwoordig niet zoveel meer hoort (in tegenstelling tot toen ik op school zat): Richard
Richard is de 2e naam van mijn zoon, zijn opa en zijn vader heten zo.
Namen bij ons in de familie zijn er nog al wat
Tim
Jofre
Martin
Ronald
Bastiaan
Boudewijn
Colin
Lennart
Edwin
Richard
Melvin
Lars 2x
Olaf
teun
vincent
Patrick
Twan
Djulian
En de rest zijn allemaal meiden
pi_25307804
Jongens bij mijn moeders kant:

Ricky
Marc
Dennie
Jeffry
Yoshi
Jaidy

En ja hier ook met veel meiden.
Bij mij vaders kant.

Lambert
Marcel
Paul
Richard
Davey
Roel
Joost
Dennis
Rens
Robin
pi_25308511
Neefjes,nichtjes, broer en zus hier:

Dorien (ikzelf)
Katrijn
Sander

Janharm
Boris

Niek
Goedele
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:05:54 #223
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25470868
R&B star Lil' Mo and husband Al Stone welcomed baby girl God'iss Love Stone on February 24th. They also have a two year old daughter named Heaven.

En het kindeke Jezus huilde...

Wat is er mis met die mensen?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:22:29 #224
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25471125

Ieder zijn ding, maar dit? Dit is echt té erg.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:27:59 #225
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25471234
Olaf, dan moet ik toch steeds aan een olifant denken... ik denk niet dat ik een zoon ooit olaf zou noemen

[ Bericht 3% gewijzigd door daniman op 11-03-2005 11:35:16 ]
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:29:34 #226
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25471261
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:27 schreef daniman het volgende:
... een zo'n...

Geinig.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:34:40 #227
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25471330
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:05 schreef Spindizzy het volgende:
R&B star Lil' Mo and husband Al Stone welcomed baby girl God'iss Love Stone on February 24th. They also have a two year old daughter named Heaven.

En het kindeke Jezus huilde...

Wat is er mis met die mensen?
Dit is idd wel triest..
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:36:00 #228
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25471350
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:29 schreef Sugar het volgende:

[..]

Geinig.
Hmm beetje aparte typo van me, maar ik heb hem verbeterd
pi_25471572
De jongensnamen in mijn familie:

Mark, Wytze, René, Dennis en Lars.

De meidennamen:

Miranda, Erika, Ellen, Karin, Ingrid, Margaretha, Kirsten, Astrid, Rosalie, Marjolein, Anouk, Ilse, Charissa.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:52:52 #230
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_25473230
Ik heb geen neefjes/neven! maar qua ooms: Edwin,Rick,Gerrit,Ronnie, mijn vader heet Karel.

nichtjes: Kim, Patty, Kay(spreek je uit als Kee), Kelly,Bibi,Demy,Esme,Selina

afgelopen paar jaren ook nog geboortekaartjes gehad met deze namen: Alysha, Stijn,Djurre,Diede,Sil
Gependeld
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:03:12 #231
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_25473394
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:27 schreef daniman het volgende:
Olaf, dan moet ik toch steeds aan een olifant denken... ik denk niet dat ik een zoon ooit olaf zou noemen
Dan noem je hem Olov...
pi_25475205
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 14:03 schreef Principessa het volgende:

Dan noem je hem Olov...
Doet me iets teveel aan Oleg Popov denken
pi_25475267
mijn kleine meid.....die hopelijk snel komt........gaat Daynah-Aaliyah heten........ooit kwam ik de eerste naam ergens tegen op internet en heb hem nergens nog gehoord..........en aangezien ze een tintje krijgt past het zeker bij haar.............

mijn vriendin heeft haar kleine Romanie genoemt.....ook een zeer mooie naam vind ik....verder hou ik persoonlijk niet van egte nederlandse namen......
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2005 @ 17:08:37 #234
43556 miss_dynastie
pi_25475583
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:05 schreef Spindizzy het volgende:

En waarom die debiele spelling
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2005 @ 17:15:50 #235
43556 miss_dynastie
pi_25475680
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 16:38 schreef weirdmiss het volgende:
mijn kleine meid.....die hopelijk snel komt........gaat Daynah-Aaliyah heten........ooit kwam ik de eerste naam ergens tegen op internet en heb hem nergens nog gehoord..........en aangezien ze een tintje krijgt past het zeker bij haar.............
Daina of Deyna, qua uitspraak?
En als roepnaam allebei de namen of een van de twee?
pi_25475760
ik vind allissa mooi klinken
voor een getint kindje vind ik thalita leuk
pi_25477165
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 17:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Daina of Deyna, qua uitspraak?
En als roepnaam allebei de namen of een van de twee?
de uitspraak is Deyna...........en de eerste naam als roepnaam.......
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:09:09 #238
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25477199
Arrenbie fan zeker... Dat zijn wel een heleboel A's en H's in één naam.
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 13:52 schreef MevrouwKoRn het volgende:
afgelopen paar jaren ook nog geboortekaartjes gehad met deze namen: Alysha, Stijn,Djurre,Diede,Sil
Was Anitra weer zwanger?
pi_25477298
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:09 schreef Spindizzy het volgende:
Arrenbie fan zeker... Dat zijn wel een heleboel A's en H's in één naam.
[..]

Was Anitra weer zwanger?
waarom R&B fan?? moet dat zo zijn dan? ben niet zo een jonkie wat de kids namen geeft van artiesten.....ken er ook geen een die Daynah heet.........gewoon een naam die ik tegen kwam op internet en gewoon heel mooi vind......de tweede naam is van mijn beste vriendin.......waar ik ontzettend veel steun van heb gehad......en inderdaad de A en de H komt er vaak in voor...maar niet egt bewust ofzo....vind het gewoon heel mooi klinken... mijn boys heten Danny en Maik....het past er ook nog goed bij
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:32:54 #240
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25477489
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:17 schreef weirdmiss het volgende:

[..]

waarom R&B fan?? moet dat zo zijn dan? ben niet zo een jonkie wat de kids namen geeft van artiesten.....ken er ook geen een die Daynah heet.........
pi_25477688
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:32 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

[afbeelding]
zucht.....hahahaha ik weet wie het is hoor....maar nee ...ik vernoem mijn kids niet naar artiesten......aaliyah is van mijn vriendin......en ook niet haar roepnaam
pi_25477727
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:50 schreef weirdmiss het volgende:

zucht.....hahahaha ik weet wie het is hoor....maar nee ...ik vernoem mijn kids niet naar artiesten......aaliyah is van mijn vriendin......en ook niet haar roepnaam
Je had d'r ook ouderwets Alie kunnen noemen
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:55:03 #243
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_25477751
Jongensnamen uit mijn familie:

Leo, Ben, Hans, George, Robbert, Jurjen, Peter, Balint, Jaap-Jan, Julius

Meidennamen:

Monique, Helene, Angie, Marijke, Nynke, Diana, Clarine, Marije en Anouk.

Zelf vind ik Olivia leuk, Alazne en Anna.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:56:05 #244
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25477767
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:53 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Je had d'r ook ouderwets Alie kunnen noemen
Zeker fan van Normaal

Van de week bij het cb: 'Quirine' (tenminste denk dat je het zo schrijft) uitspraak was Kwierine
Ik vond het een nogal 'grote' naam voor een heel klein meisje.
pi_25477808
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:56 schreef Luchtbel het volgende:

Zeker fan van Normaal
quote:
Van de week bij het cb: 'Quirine' (tenminste denk dat je het zo schrijft) uitspraak was Kwierine
Ik vond het een nogal 'grote' naam voor een heel klein meisje.
Yep, Quirine Ik ken overigens een jongen die zo heet
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:03:30 #246
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25477861
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:59 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

[..]

Yep, Quirine Ik ken overigens een jongen die zo heet
http://www.allthelyrics.com/lyrics/normaal/oerend_hard/alie-36400-lyric/ denk niet dat je het wil weten

Quirine dus toch tis net niks
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:05:36 #247
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25477897
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:03 schreef Luchtbel het volgende:

Quirine dus toch tis net niks
Wedden dat het arme ding over een paar jaar op hockeyles of vioolles zit :[ Waarschijnlijk wel allebei.
pi_25477934
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:05 schreef Spindizzy het volgende:

Wedden dat het arme ding over een paar jaar op hockeyles of vioolles zit :[ Waarschijnlijk wel allebei.
Ik associeer Quirine juist met aso's
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:12:16 #249
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25478010
Spin je hebt het vast wel eens eerder verteld maar ik zou niet weten waar ik het kan vinden. Maar krijgt jullie kindje straks een naam die jullie geven of houdt het kindje zijn/ haar eigen naam?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:17:10 #250
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25478085
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:12 schreef Luchtbel het volgende:
Maar krijgt jullie kindje straks een naam die jullie geven of houdt het kindje zijn/ haar eigen naam?
Het is de bedoeling dat hij/zij gewoon zijn/haar eigen naam gaat houden en dat wij er nog een naam aan toevoegen. Roepnaam blijft hetzelfde of het moet echt iets heel vreselijks zijn (Frodo of Kabouter PrikPrak ofzo )

Namen die we in gedachte hebben: Ruben voor een jongen en Olivia voor een meisje.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:24:17 #251
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25478207
Oh oke was gewoon nieuwsgierig maar wist niet of dit wel iets is wat je kan vragen ik vind Olivia heel lief!
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:25:19 #252
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25478229
Whaaa, ik dacht net: Olivia, dat is toch écht leuk. En dacht zelfs, als Spindizzy die nou óók leuk vindt, hebben we misschien toch beetje zelfde smaak met namen.
Waarom ik aan je dacht? Weet niet!

Maar zeg me dat je dit al eens ergens had verteld, anders voel ik je veel te goed aan...
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:26:44 #253
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25478246
Ja ik had het al eens verteld en toen vond je het ook leuk
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:28:47 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25478280
Ah. Pfieuw!
En ik ben consequent.
pi_25478372
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:17 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

...Kabouter PrikPrak ..

Mijn favoriete namen op dit moment zijn Eva, Sophie, Adam, Tim, Iris, Thomas...
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:36:45 #256
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25478417
Spin ik zou stiekem wel een beetje moeten lachen hoor, als je straks een Frodo, Kabouter PrikPrak of Quirine in je armen mag sluiten
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:38:36 #257
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25478448
Ik schat die kans nog best groot in. Karma is een bitch
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:39:35 #258
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25478466
Of een Django, Djason of Bornwithgold'nhair...
Laatste zou sowieso erg opvallend zijn bij een klein Surinamertje!
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:41:23 #259
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25478487
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:38 schreef Spindizzy het volgende:
Ik schat die kans nog best groot in. Karma is een bitch
Tis dat je het zelf zegt
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:44:28 #260
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25478534
Maar het voordeel van een adoptiekind is dat je die andere moeder de schuld kan geven van een idiote naam
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:50:49 #261
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25478625
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:44 schreef Spindizzy het volgende:
Maar het voordeel van een adoptiekind is dat je die andere moeder de schuld kan geven van een idiote naam
Precies en het is allemaal leuk en aardig maar wat boeit een naam verder nou

Ik ken een jongen die uit Colombia geadopteerd is en zijn ouders hadden hem een andere naam gegeven. Toen hij een jaar of 14 was besloot hij dat hij David wou heten, die naam stond in de papieren en hij vond dat het meer zijn naam was omdat hij met die naam de wereld op was gekomen. Dacht hij Z'n ouders gingen er in mee maar vijf jaar later kwamen ze erachter dat alle jongetjes die in 1980 in een bepaald tehuis waren geplaatst 'David' waren genoemd
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:56:18 #262
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25478715
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:50 schreef Luchtbel het volgende:
Z'n ouders gingen er in mee maar vijf jaar later kwamen ze erachter dat alle jongetjes die in 1980 in een bepaald tehuis waren geplaatst 'David' waren genoemd
Ouch

Maar de reden waarom hij zijn oude naam weer wilde aannemen is de reden dat wij ze geen nieuwe naam willen geven. Vaak is hun naam het enige dat ze nog hebben van hun andere ouders en wie zijn wij om dat af te pakken. Het zou dan net zijn of we dan het verleden proberen uit te wissen ofzo.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 21:01:54 #263
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25478810
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:56 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ouch

Maar de reden waarom hij zijn oude naam weer wilde aannemen is de reden dat wij ze geen nieuwe naam willen geven. Vaak is hun naam het enige dat ze nog hebben van hun andere ouders en wie zijn wij om dat af te pakken. Het zou dan net zijn of we dan het verleden proberen uit te wissen ofzo.
Ja het waren er ook echt 120 ofzo

Een naam hoort toch bij je toch? Alles verandert al, waarom je naam ook nog. Lijkt mij een prima oplossing zo hoor
  vrijdag 11 maart 2005 @ 21:47:27 #264
34891 melonovy
La Kutschie
pi_25479715
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:34 schreef Étoile het volgende:

[..]

Mijn favoriete namen op dit moment zijn Eva, Sophie, Adam, Tim, Iris, Thomas...
Jij hebt ook weer punten gescoord bij de modjes hier
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2005 @ 22:45:39 #265
43556 miss_dynastie
pi_25481092
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:50 schreef Luchtbel het volgende:
Z'n ouders gingen er in mee maar vijf jaar later kwamen ze erachter dat alle jongetjes die in 1980 in een bepaald tehuis waren geplaatst 'David' waren genoemd

Dat is sneu
pi_25482704
Voor de mensen die nog een meisjesnaam zoeken, de meisjes uit mijn familie. Brengt jullie misschien op een idee. Ik heb de jongens al in een eerdere post vermeld.

- Chloe
- Lucy Rose
- Jennifer
- Jacqui
- Katherine
- Eveline
- Alison
Dat waren de Australiers, nu de NL namen
- Claudia
- Luisa
- Marisa
- Anouk
- Marieke
- Florine
- Naomi
Let's plant a tree
pi_25488020
Nog een mooie meisjes naam

Enya

(je kan het uitspreken als en-ja of en-nie-ja)
pi_25492882
Manlief is helemaal wilt van Renault.. Hij (dus automatisch ook ik) spaart er alles van..
Van reclame folders tot autootjes.. Hij is nu zelfs bezig om een heus wagenpark te krijgen

Wij hebben het de laatste tijd vaak over babynamen.. Wat hij leuke namen vind en wat ik leuke namen vind..
Op een avond zei ik tegen Arie dat ik Zoë een erg leuke naam vind.. Op een of andere manier kwam dat gewoon in mij op.. Was op een zaterdagavond..
Op maandagochtend krijg ik een mailtje van AutoWeek met verschillende nieuwe auto's..
Zie ik daarin staan dat Renault eind dit jaar een nieuwe auto in productie wil nemen..
Genaamd: Zoë.. Ik dit doorgestuurd..
En dit naampje staat nu boven aan onze lijst
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 31 maart 2005 @ 01:28:57 #269
105888 renzell
pi_25872268
Hier op de valreep nog even een klein namendilemma in huize Struik waar ik graag jullie mening over zou willen horen. Na voor mijn gevoel tientallen keren van naam te zijn veranderd, liggen ze dan toch eindelijk (min of meer) definitief vast. Alleen bij de jongensnaam is er nog een kleine twijfel en dit vooral aan vriendjes kant. Hij vindt de naam op zich te gek, maar heeft er geen goed gevoel over dat ie eindigt op een S, terwijl zijn (en dus ook Struikjes) achternaam begint met een S.
Ik zou het inderdaad ook mooier vinden als dit hele S-verhaal niet aan de orde was, maar vind het geen reden om de naam overboord te gooien. Mede omdat ik geen enkele inspiratie heb nog ergens een nieuwe jongensnaam vandaan te trekken! Overigens scheelt het voor mijn gevoel ook dat de naam 3 lettergrepen heeft, dat bekt al weer een stuk lekkerder dan wanneer het er maar één zou zijn. Voorbeeld; Johannes Strick versus Kees Strick. Oh ja, wat we trouwens eventueel wel willen doen, is (als het tenminste een jongetje wordt, want met een meisje is het hele probleem niet aan de orde) er nog een tweede naam achteraan plakken, om zo die f*king S toch nog een beetje te omzeilen... aaaargh!
Wat vinden jullie? Stoort het heel erg, zo'n S op het eind?
  donderdag 31 maart 2005 @ 07:45:43 #270
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25873513
of je doet net als Wim T. Schippers... een tweede voorletter nemen zonder betekenis
Nee grapje...

Tja zelf zou ik het niet zo'n probleem vinden, zelf zul je wrs niet zo vaak het kind bij voor- en achternaam noemen, en anderen denken er misschien niet eens over na dat de voornaam met een S eindigt en de achternaam met een S begint...
  donderdag 31 maart 2005 @ 09:28:00 #271
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25874325
ik zie het hele S-probleem niet , renzell, dus nee het stoort mij niet

namen verzinnen is moeilijk Doe als ik: lees nog 1 keer een lijst met namen door en opeens zie het je het licht
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 09:37:27 #272
43556 miss_dynastie
pi_25874456
Ik zou me niet druk maken om die -s S
Echt niet
  donderdag 31 maart 2005 @ 09:55:34 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25874733
Renzell, mij stoort het ook niet hoor. Je bent er nu gewoon heel erg mee bezig waardoor je op alles gaat letten.
En hoe vaak, in het gewone dageljikse bedoeninkje gebruik je nou voornaam en achternaam. Weinig toch? Als je hem/haar roept gebruik je toch alleen de voornaam.
Zou er dus niet een al te groot punt van maken.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:43:46 #274
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25875687
Wat Brighteyes zegt
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:43:58 #275
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_25875694
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 09:55 schreef Brighteyes het volgende:
En hoe vaak, in het gewone dageljikse bedoeninkje gebruik je nou voornaam en achternaam. Weinig toch? Als je hem/haar roept gebruik je toch alleen de voornaam.
Als ze naar school gaan en er een ander kind is met dezelfde voornaam, wordt de achternaam er meestal wel achteraan geplakt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 10:57:16 #276
43556 miss_dynastie
pi_25876052
Al worden beide namen gebruikt, dan nog.... een Bas Struik zou mij niet storen, bijvoorbeeld.
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:01:27 #277
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25876129
en een 2e naam geven om het S-probleem te omzeilen, helpt volgens mij ook niet echt, want hoe vaak zeg je nou "Goedemiddag Bas Karel Struik"
Alleen als hij gaat trouwen o.i.d.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 31 maart 2005 @ 11:13:19 #278
13151 crew  Rewimo
pi_25876364
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:43 schreef Grijs het volgende:
Als ze naar school gaan en er een ander kind is met dezelfde voornaam, wordt de achternaam er meestal wel achteraan geplakt.
Da's waar. Bij Christan zitten twee Oliviers in de klas. Die heten dus volgens Christan niet Olivier, maar OlivierAchternaam

Het rare is dat er drie kleuterklassen zijn en dat ze om een of andere reden alle namen die meerdere keren voorkomen bij elkaar in de klas hebben gestopt Bij Christan dus twee Oliviers, nu ook twee Annemijnen, in andere klassen naar het schijnt 2x Boris en 2x Joris en nog een paar die ik nu even niet weet.
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:40:04 #279
105888 renzell
pi_25876979
Grappig; Bas Karel Struik!
Wel blij dat jullie het niet echt problematisch vinden. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook niet zo'n moeite mee heb, het is vooral vriendje die problemen voorziet. Ik heb zelf niet het gevoel dat mensen het een rare keuze zullen vinden, maar hij denkt van wel en vooral stoort het hem dat de S aan het begin van de achternaam het laatste stukje voornaam dreigt weg te snoepen.
Wat betreft die twee dezelfde namen in een klas.... ik hoop maar gewoon dat dat niet gebeurt. Gelukkig komt onze naam vooralsnog niet echt veel voor (ik ken in ieder geval niemand die zo heet, maar wie weet ontketenen we een ware hype... ).
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:42:03 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25877027
Doe jij eens even snel bevallen!
Je maakt me nu supernieuwsgierig!
pi_25877391
quote:
Op zondag 27 februari 2005 19:16 schreef Sugar het volgende:
Ik vind Karel echt een lieve naam met een mooie klank. Karel. Karel. Ja.
Zo heet mijn auto

Inderdaad een hele mooie naam
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_25878466
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:13 schreef Rewimo het volgende:

Da's waar. Bij Christan zitten twee Oliviers in de klas. Die heten dus volgens Christan niet Olivier, maar OlivierAchternaam
Ik had ook twee meisjes in de klas met dezelfde naam. Een Linda K. en een Linda R. dus. Ik moet er niet aan denken dat ik door mijn leraar constant Chris J. genoemd zou worden ofzo
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:01:57 #283
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_25880218
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 09:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ik gebruik dagelijks een keer of 20 mijn voor- en achternaam... Het gaat er toch niet alleen om zolang hij kind is maar ook als volwassene zelf zal hij die naam moeten gaan gebruiken. Het ertussen plakken van een 2e naam heeft wat dat betreft geen zin.

Het is wel iets wat ze over het algemeen afraden om de voornaam op de zelfde letter of klank te laten eindigen als waarmee de achternaam begint. Ik denk dat je zelf idd moet kijken of het geen 'struikelblok' is als je de naam in z'n geheel uitspreekt.

Zoals je zei Johannes Strik klinkt heel anders dan Kees Strik bijvoorbeeld.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 maart 2005 @ 14:12:11 #284
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25880516
Als een eventueel brusje van Isa een jongetje wordt, dan hebben wij ook een voornaam die eindigt op een -s en de achternaam de begint met een s. De voornaam heeft twee lettergrepen en de achternaam één. En ik vind het nog steeds een hele mooie combinatie
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:51:16 #285
105888 renzell
pi_25890166
Ik ben er weer een stukje zekerder van, fijn!
Bovendien zou in dit stadium nog van naam veranderen heel vreemd voelen. Je hebt toch ook de tijd nodig om een beetje te wennen (en als het goed is hebben we die tijd toch echt niet meer... ).
pi_25891169
Ik vind een Kees Strik beter "bekken" dan een Rick Kok. Ik denk ook dat het heel erg ligt aan welke letter het is aan het einde danwel begin van de namen. Met de s vind ik het niet echt storend.
  donderdag 31 maart 2005 @ 21:34:26 #287
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25891367
Wat ik altijd wel belangrijk vind, probeer je baby even voor te stellen over 30 jaar, past de naam dan ook nog?
Ik vind bijv Danny (sorry Danny) helemaal niet meer passen bij een grote stoere kerel van 30.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_25893618
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 21:34 schreef Leah het volgende:
Wat ik altijd wel belangrijk vind, probeer je baby even voor te stellen over 30 jaar, past de naam dan ook nog?
Ik vind bijv Danny (sorry Danny) helemaal niet meer passen bij een grote stoere kerel van 30.
Hmm, zo heet mijn broer van 35 en 2 meter lang ook...Ik vind 't bij de naam Danny wel meevallen omdat 't geen verkleining is. BIjvoorbeeld Ronnie of Timmy vind ik dat net iets anders.

Maar dat kan andersom ook. Ik vind bijvoorbeel Karel of Kees wel passen bij een man van 40 maar niet bij een klein babietje of klein knulletje..
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_25894464
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 21:34 schreef Leah het volgende:
Net zoals Henk helemaal niet past bij een kleuter En Maximilian ook niet, hoewel dat voor een kerel van vijftig prachtig is
  donderdag 31 maart 2005 @ 23:52:08 #290
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25894966
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 23:33 schreef ChrisJX het volgende:
Net zoals Henk helemaal niet past bij een kleuter En Maximilian ook niet, hoewel dat voor een kerel van vijftig prachtig is
Dan kun je van de roepnaam nog Max maken en dan kan ie het later weer voluit doen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25895144
Tot ik de Piet van Bix "leerde kennen" vond ik die naam ook totaal niets voor een kleine uk, meer voor een half kalende 50er ofzo! Maar nu vind ik het een megastoere naam voor een kleintje! Sterker nog, mocht er hier ooit een knul bij komen, dan wordt ie vernoemd naar zijn papa... en dat wordt dan ook zo´n "voorheen een halfkale 50er naam"!
pi_25898874
Maar wie zegt dat een 'Danny' later een stoere vent van 2 meter wordt? Misschien wordt het wel een klein meisjesachtig type ofzo
pi_25898961
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 23:52 schreef texelonia het volgende:

Dan kun je van de roepnaam nog Max maken en dan kan ie het later weer voluit doen
Maar ik vind Max niet mooi
pi_25898973
Onze vroegere buren hadden hun kind urina genoemd
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_25898990
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 08:47 schreef Joene het volgende:
Onze vroegere buren hadden hun kind urina genoemd
Zielig.
pi_25898994
Ik had een jongen op school die Albino heette
pi_25899004
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 08:49 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Zielig.
idd , ik zie de pesterijen op school al voor me.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 1 april 2005 @ 08:58:53 #298
105888 renzell
pi_25899093
Mijn god; Urina!
Ik vind trouwens zo'n ouderwetse kale vijftigers naam altijd juist wel leuk bij een klein kindje... lulliger is inderdaad een babynaampje bij een grote kale vent van vijftig!
Ik had vroeger een jongen in de klas die Wobbe heette...
  † In Memoriam † vrijdag 1 april 2005 @ 10:08:18 #299
43556 miss_dynastie
pi_25900309
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 08:49 schreef snoopy het volgende:
Ik had een jongen op school die Albino heette
Nee
En? Hij was toch wel blond, mag ik hopen?
pi_25900420
Nee, bruin haar! Je kan wel raden wat er gebeurde toen wij op de lagere school de betekenis van 'Albino' in het woordenboek vonden Het joch is altijd vreselijk gepest. Ik begrijp sommige ouders echt niet
  † In Memoriam † vrijdag 1 april 2005 @ 10:16:01 #301
43556 miss_dynastie
pi_25900459
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 10:13 schreef snoopy het volgende:
Nee, bruin haar! Je kan wel raden wat er gebeurde toen wij op de lagere school de betekenis van 'Albino' in het woordenboek vonden Het joch is altijd vreselijk gepest. Ik begrijp sommige ouders echt niet
Das helemaal sneu

De moeder van een vriendinnetje van vroeger beweerde doodleuk dat als ze nog een vijfde dochter
zou krijgen, ze 'Vagina' wel een mooie naam vond. Nou woonden ze in een heel afgeschermd dorpje waar ze eigenlijk nooit uit kwam, dus ik ben benieuwd of ze uberhaupt wel wist wat de betekenis van het woord is, maar meeeeen, wat schaam je je als je ouders zoiets eruit knallen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')