quote:
Tis dat je het zelf zegtquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:38 schreef Spindizzy het volgende:
Ik schat die kans nog best groot in. Karma is een bitch
Precies en het is allemaal leuk en aardig maar wat boeit een naam verder nouquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:44 schreef Spindizzy het volgende:
Maar het voordeel van een adoptiekind is dat je die andere moeder de schuld kan geven van een idiote naam
Ouchquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:50 schreef Luchtbel het volgende:
Z'n ouders gingen er in mee maar vijf jaar later kwamen ze erachter dat alle jongetjes die in 1980 in een bepaald tehuis waren geplaatst 'David' waren genoemd![]()
Ja het waren er ook echt 120 ofzoquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:56 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ouch
Maar de reden waarom hij zijn oude naam weer wilde aannemen is de reden dat wij ze geen nieuwe naam willen geven. Vaak is hun naam het enige dat ze nog hebben van hun andere ouders en wie zijn wij om dat af te pakken. Het zou dan net zijn of we dan het verleden proberen uit te wissen ofzo.
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:34 schreef Étoile het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Mijn favoriete namen op dit moment zijn Eva, Sophie, Adam, Tim, Iris, Thomas...
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:50 schreef Luchtbel het volgende:
Z'n ouders gingen er in mee maar vijf jaar later kwamen ze erachter dat alle jongetjes die in 1980 in een bepaald tehuis waren geplaatst 'David' waren genoemd![]()
Als ze naar school gaan en er een ander kind is met dezelfde voornaam, wordt de achternaam er meestal wel achteraan geplakt.quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:55 schreef Brighteyes het volgende:
En hoe vaak, in het gewone dageljikse bedoeninkje gebruik je nou voornaam en achternaam. Weinig toch? Als je hem/haar roept gebruik je toch alleen de voornaam.
Da's waar. Bij Christan zitten twee Oliviers in de klas. Die heten dus volgens Christan niet Olivier, maar OlivierAchternaamquote:Op donderdag 31 maart 2005 10:43 schreef Grijs het volgende:
Als ze naar school gaan en er een ander kind is met dezelfde voornaam, wordt de achternaam er meestal wel achteraan geplakt.
Zo heet mijn autoquote:Op zondag 27 februari 2005 19:16 schreef Sugar het volgende:
Ik vind Karel echt een lieve naam met een mooie klank. Karel. Karel. Ja.![]()
Ik had ook twee meisjes in de klas met dezelfde naam. Een Linda K. en een Linda R. dus. Ik moet er niet aan denken dat ik door mijn leraar constant Chris J. genoemd zou worden ofzoquote:Op donderdag 31 maart 2005 11:13 schreef Rewimo het volgende:
Da's waar. Bij Christan zitten twee Oliviers in de klas. Die heten dus volgens Christan niet Olivier, maar OlivierAchternaam
Ik gebruik dagelijks een keer of 20 mijn voor- en achternaam... Het gaat er toch niet alleen om zolang hij kind is maar ook als volwassene zelf zal hij die naam moeten gaan gebruiken. Het ertussen plakken van een 2e naam heeft wat dat betreft geen zin.quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:55 schreef Brighteyes het volgende:
En hoe vaak, in het gewone dageljikse bedoeninkje gebruik je nou voornaam en achternaam. Weinig toch? Als je hem/haar roept gebruik je toch alleen de voornaam.
Hmm, zo heet mijn broer van 35 en 2 meter lang ook...Ik vind 't bij de naam Danny wel meevallen omdat 't geen verkleining is. BIjvoorbeeld Ronnie of Timmy vind ik dat net iets anders.quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:34 schreef Leah het volgende:
Wat ik altijd wel belangrijk vind, probeer je baby even voor te stellen over 30 jaar, past de naam dan ook nog?
Ik vind bijv Danny (sorry Danny) helemaal niet meer passen bij een grote stoere kerel van 30.
Net zoals Henk helemaal niet past bij een kleuterquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:34 schreef Leah het volgende:
Wat ik altijd wel belangrijk vind, probeer je baby even voor te stellen over 30 jaar, past de naam dan ook nog?
Ik vind bijv Danny (sorry Danny) helemaal niet meer passen bij een grote stoere kerel van 30.
Dan kun je van de roepnaam nog Max maken en dan kan ie het later weer voluit doenquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:33 schreef ChrisJX het volgende:
Net zoals Henk helemaal niet past bij een kleuterEn Maximilian ook niet, hoewel dat voor een kerel van vijftig prachtig is
Maar ik vind Max niet mooiquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:52 schreef texelonia het volgende:
Dan kun je van de roepnaam nog Max maken en dan kan ie het later weer voluit doen
Zielig.quote:Op vrijdag 1 april 2005 08:47 schreef Joene het volgende:
Onze vroegere buren hadden hun kind urina genoemd
idd , ik zie de pesterijen op school al voor me.quote:
Neequote:Op vrijdag 1 april 2005 08:49 schreef snoopy het volgende:
Ik had een jongen op school die Albino heette![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |