Luister er nu naar ja, klinkt wel lekkerquote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:03 schreef On het volgende:
Die nieuwe van Beak> (van oa Portisheads Geoff Barrow) is lekker.
Ik denk er overigens over om binnenkort the Lost Tapes van Can aan te schaffen. Mag wat kosten (circa 35 euro) maar dan krijg je wel veel 'vers' materiaal.
Maar het is wel een heel erg mooie boxset met boekwerk, alleen daarom vond ik het de prijs al waard.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:47 schreef Gehenna het volgende:
oh die nieuwe beak> moet ik nog checken idd, die vorige was erg lekker
The lost tapes had ik laast geluisterd op Spotify, maar ik vond 3 CD's te veel. Al het leuke materiaal (aantal nieuwe dingen en wat toffe live uitvoeringen) zou op 1 schijfje passen. Wat overblijft is zijn wat oude (mindere) versies van bekende tracks, wat so-so tracks en wat musique-concrete achtige korte instrumentals...
The Peel sessions van een tijdje terug, vond ik uiteindelijk veel meer bieden
quote:Hookworms are a collective from Leeds, creating music which might be best described as a "Krautrock album for driving enthusiasts". Vocals full of angst, deep bass hooks and a constant looming crescendo of drums make for the best combination
Millions now living.. en TNT zijn echt briljant, de rest ken ik eigenlijk niet zo..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:49 schreef Norrage het volgende:
Zit een beetje Tortoise te luisteren de laatste dagen, fijne band zeg
En Suuuns komt met een nieuwe
Precies de twee die ik ken en inderdaad briljant.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:58 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Millions now living.. en TNT zijn echt briljant, de rest ken ik eigenlijk niet zo..
The Heads is altijd dik in orde.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:03 schreef trebremmit het volgende:
Krautrock uit 2013 door een band uit Engeland met de gitarist van The Heads.
Klinkt goed!
Vanavond thuis maar eens afluisteren. Bedankt!quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:46 schreef Gehenna het volgende:
Er staat een leuk luisterboek van Leo Blokhuis op de Luisterpaal, over de muziekgeschiedenis van Berlijn, waar de Krautrock natuurlijk ook een belangrijk onderdeel van was:
http://3voor12.vpro.nl/lu(...)rifying-Berlijn.html
Die cd kreeg ik vorige week binnen. Lekker plaatje, niet bijster origineel maar gewoon fijn.quote:
precies mijn meningquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:45 schreef bartrid het volgende:
[..]
Die cd kreeg ik vorige week binnen. Lekker plaatje, niet bijster origineel maar gewoon fijn.
oh apart, ze kwamen op Roadburn beide keren erg sympathiek over eigenlijk..quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vond camera op roadburn wel een ontdekking... maar als ik zo de berichtgeving lees is het niet een heel stabiel bandje... ze hebben veel data gecancelled en het komt allemaal nogal "licht ontvlambaar" over.
Vond ik ookquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh apart, ze kwamen op Roadburn beide keren erg sympathiek over eigenlijk..
quote:
Oh, tofheid!quote:
Nog kunnen luisteren? Hij is inmiddels weer offline door wat rechthebbende van de muziekflardenquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Vanavond thuis maar eens afluisteren. Bedankt!
Ohja daar kende ik hun vanquote:
Nee. Heb griep. Wilde het later deze week doen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nog kunnen luisteren? Hij is inmiddels weer offline door wat rechthebbende van de muziekflarden
Leuk bandje jaquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:47 schreef On het volgende:
Wel een leuk album van dit jaar. Heeft ook wat hiphop en funk invloeden.
oeh leuk, ik ga het album binnenkort checkenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:47 schreef On het volgende:
Lekkere plaat ja en ook goed om te horen dat er ook bands zijn die meer met krautrock doen dan alleen het kopieren van die motorik drumbeat van Hallogallo...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:47 schreef On het volgende:
Lekker zeg, zie nu pas dat die in het topic staatquote:
quote:In what will be a UK premiere, iconic German krautrock group faUSt will perform their classic album IV from start to finish with a string trio live at Union Chapel.
Renowned for their improvised approach to music making, faUSt’s influence is perhaps best encapsulated by their masterpiece IV, recorded in Oxfordshire in 1973.
Arguably their most important work, IV employed drone and noise techniques which were revolutionary at the time of recording, and went on to immeasurably influence the ambient and industrial music landscapes.
With it being the final album before their initial split in the mid 70s, IV represents a band at its creative peak, and one that perfectly embodies the rebellious spirit of the krautrock movement in West Germany.
Ken je het verhaal ook achter de Cosmic Jokers?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 05:38 schreef -Hakuna- het volgende:
Heerlijk die degelijke Duitse krautrock. Vooral de labels Brain en Innovative Commication (van klaus Schulze) zijn de moeite van het beluisteren waard.
Maar deze ook. Manuel Gottsching, en Klaus Schulze die hier de aandacht trekken.![]()
The Cosmic Jokers - The Cosmic Jokers (1974)
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ken je het verhaal ook achter de Cosmic Jokers?
Dat waren eigenlijk niet meer dan jam sessies (vol acid), die zonder de bandleden erover in te lichten stiekem opgenomen en uitgebracht werden door Rolf-Ulrich Kaiser. Manuel Gottsching hoorde zichzelf ineens spelen op een onbekende plaat in een muziekwinkel. Kaiser is uiteindelijk Duitsland uitgevlucht omdat hij bang was voor de uitkomst van de aangespannen rechtszaken (na plaat #5)
Wat een verhaalquote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ken je het verhaal ook achter de Cosmic Jokers?
Dat waren eigenlijk niet meer dan jam sessies (vol acid), die zonder de bandleden erover in te lichten stiekem opgenomen en uitgebracht werden door Rolf-Ulrich Kaiser. Manuel Gottsching hoorde zichzelf ineens spelen op een onbekende plaat in een muziekwinkel. Kaiser is uiteindelijk Duitsland uitgevlucht omdat hij bang was voor de uitkomst van de aangespannen rechtszaken (na plaat #5)
Best leuk om een topic van een oude kloon van jezelf ineens terug te zien na 18-1/2 jaar.quote:
Ik hoop het voor julliequote:Op donderdag 30 januari 2020 22:50 schreef Gehenna het volgende:
Tof!
Nu hopen dat ze ook hierheen komen
toffe documentaire, dank je voor de tip.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:00 schreef bartrid het volgende:
Al 11 jaar oud maar nog steeds relevant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |