quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:09 schreef mariannemarie het volgende:
met kerstavond komen mijn ouders en zusje eten. Dan maak ik het volgende:
Heb ook nog ouders en schoonouders die mij willen zien dus daar zijn we de hele kerst mee onder de pannenquote:Op woensdag 15 november 2006 22:47 schreef Thorical het volgende:
Moet jij niet gewoon achter een kachel staan. Zo krijgt niemand een leuke hap met kerst.![]()
Er zijn toch genoeg dagen dat je op culi jacht kan gaan buiten deze heel lucratieve dagen?
dat heet voorpretquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]Je hebt het al helemaal uitgedacht!!
En een vegetarisch voorgerechtje? Aangezien je iets met champignons maakt, kan je ook gewoon een gevulde champignon maken zonder vlees![]()
Tweede Kerst dag hebben we dit jaar niets.quote:
Same herequote:Op vrijdag 24 november 2006 14:44 schreef Paladin82 het volgende:
Ik wil met de kerst een gebraden kalkoen maken, maar zoek hier nog een goed recept voor wat echt lekker is, eventueel met ook wat voor erbij, zeg maar heel kerst menu.
Heeft iemand hier nog leuke recepten voor of misschien zelf iets heel creatiefs bedacht?
Goh ... Net als half Nederland ... Ik moet er zelf ook aan geloven ben ik bang ... Ik hoop dat Kerst dit jaar snel voorbij is!quote:Op maandag 20 december 2004 12:09 schreef Eronymus het volgende:
we gaan gourmetten...
Hmmmm, ook bij de schoonfamilie kook ik, hoor! Anders wordt het een piepers met fricandeau hap....quote:Op maandag 4 december 2006 17:23 schreef Mini_rulez het volgende:
Op kerstavond en tweede kerstdag zijn we bij mijn schoonfamilie, dus daar heb ik weinig mee te maken.
Meestal begin ik zo rond de herfst te bedenken wat ik met kerst ga eten. Noem het maar voorpret.quote:Op maandag 4 december 2006 17:23 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat jullie dat al weten zeg...
Wat is iedereen er vroeg bij!
Dit klinkt leuk!quote:Op maandag 4 december 2006 21:42 schreef DarkElf het volgende:
eerste kerstdag uit eten met mijn, heerlijk in een tentje in het bos, klein, knus en ze hebben ontzéttend lekker eten
we kunnen er lopend heen (door het bos) dus ik heb ook sneeuw besteld
tweede kerstdag wilde ik gaan bouillonfonduenlekker met tijgergarnalen en bijv eigengemaakt brood (met geitenkaas, ansjovis bijv)
en natuurlijk lekkere vino
Ik hoor om mij heen dat veel winkels wel op zondag nog open gaan!quote:Op maandag 11 december 2006 21:38 schreef ABBAfan het volgende:
Probeer dit jaar maar eens alles vers in huis te krijgen. Zaterdag is mijn laatste kans om verse artikelen in te kopen.![]()
Met u, half nederlandquote:Op maandag 11 december 2006 21:38 schreef ABBAfan het volgende:
Probeer dit jaar maar eens alles vers in huis te krijgen. Zaterdag is mijn laatste kans om verse artikelen in te kopen.![]()
Het wordt gourmet...!quote:Op dinsdag 5 december 2006 08:07 schreef dutch-mamma het volgende:
Eerste Kerstdag met de kinderen bij mijn ouders, ik laat me verrassen...!
(...)
Dit is mn boodschappenlijstje/menukaart tot zover, nog suggesties? Dit is trouwens alleen voro 2de Kerstdag want voor 1ste Kerstdag is alles al geregeld.quote:- Pate met Cranberry saus
- Parmaham en Serranoham
- Meloen
- Pasteitjes
- Wildragout
- Tomaten (gevulde tomaat)
- Garnaaltjes, cocktailsaus, dille
- Een speciale soep
- Keuze: Aardappel/Tonijnsalade of Zalmsalade
- Gerookte paling, makreelfilet, gamba’s, garnalen
- Stokbrood met kruidenboter
- Peppersweets en overige hapjes
quote:Op woensdag 13 december 2006 13:14 schreef PdeHoog het volgende:
1e kerstdag:
Vorkjes met hapjes
Mousse van zalm en kabeljauw met een garnalensausje
Spoom
Varkenshaasje in rauwe ham in fillodeeg
Hazelnootijs met likeur
Koffie met iets en tia maria
2e kerstdag:
Pate met cranberry-sausje
Gevulde kipfilet in spek met aardappeltjes uit de oven en ratatouille.
Hazelnootijs (wederom)
Koffie met bonbon of petit four
Zelfs die zalmmousse moet volgens mij lekker zijnquote:Op zaterdag 23 december 2006 12:59 schreef Nembrionic het volgende:
Zo...jouw Kerst ziet er -met de zalmmousse als uitzondering- heel erg lekker uit
2e kerstdag is veranderd in dineren bij mijn schoonouders..quote:Op maandag 4 december 2006 13:40 schreef Zij-en-Hij het volgende:
1e Kerstdag gourmetten met zn drietjes..![]()
2e Kerstdag er op uit met de auto en een snelle hap bij de Burger King ofzo.. 's avonds de left-overs van de dag ervoor..![]()
Gourmetten wel met alles erop en eraan. Het beste van het beste qua vlees etc..![]()
LOL, er klopt niet veel meer van bovenstaande... ik ben niet zo vast daarin, heb me deze week al 7 keer bedacht.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:35 schreef Lips het volgende:
Kerstavond vieren we bij m'n ouders. M'n moeder wou eigenlijk niet echt gaan koken dus ga ik met de vriendin van m'n broertje voor eten zorgen. Ik heb de Allerhande er maar bij gepakt en waarschijnlijk gaan we iig maken:
- Kip en champignons in filodeeg
- Salade met zalm
- Gevuld stokbrood (met gehakt, bacon, kaas)
- Waarschijnlijk iets van een aardappelsalade
Het moet niet te veel en te moeilijk zijn maar wel vullen, dus bovenstaande komt wel goed.
1e kerstdag heb ik niks geplanned dus denk ik dat ik iets uit de vriezer haal.
2e kerstdag komt mijn nichtje van 8 logeren en komen m'n ouders bij mij eten.
- vooraf stokbrood met kruidenboter / geitenkaas / tappenade
- voorgerecht wordt denk ik en heldere bospaddestoelensoep
- als aardappels wou ik pommes duchesse (schrijf je dat zo??) en van die kerstboomaardappeldingen van de AH doen.
- voor groenten iets van een salade en heel burgerlijk een potje doperwten en worteltjes
- Nu alleen het vlees nog.... m'n nichtje is gelukkig geen moeilijke eter maar ik ben niet echt een sterkokWie heeft er dus tips voor chique doch makkelijk vlees voor de kerst??
- als nagerecht zal het iets van zelfgemaakte chocolademousse oid worden.
quote:Op zondag 24 december 2006 23:47 schreef mark_dabomb het volgende:
Die prijzen van wild tegenwoordig zeg! Kilootje hazenrugfilet 65 euro!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |