ah, die had ik nog niet gezien.quote:
aha! weet ik dat ook weerquote:Op maandag 20 december 2004 12:06 schreef knuppelhout het volgende:
(indien dit meer voor FEE is: verhuizing plz)
't leek me leuk om jullie kerstdiner-gerechten (en indien gewenst: recepten) te lezen, dus hierbij trap ik af:
ik en mn vriendin maken bij mijn ouders thuis het hoofdgerecht (tja je moet ambitieus zijn als je een CUL-freak bent)
met:
zelfgemaakte frietjes met verse mayonnaise
tournedos in bacon met een port (?) sausje (ben even vergeten welke saus het precies was, post ik later nog wel) op gebakken ananas
voor mn vegazusje: eier-oventaartje met kaas
rodekoolsalade met cranberries, appel en als magisch ingredient: appelsap
veldsla met pijnboompitten, avocado en geitenkaas
In balsamico gemarineerde cherrytomaatjes in de oven
en bij mn vriendin thuis maken we op kerstavond een heel diner (stiekum omdat we op 2e kerstdag naar mn schoonzus moeten en zij alles zelf wil maken)
vooraf:
beenham met cranberries en cranberriecompote
hoofd:
roodbaarsfilet met vanalles uit de oven (ben ik ook even vergeten)
aardappel-rozetjes gevuld met cranberries
flinke groene salade
gecarameliseerde witlofblaadjes met honing en kaas
Na:
bananentoetje met ijs, grand marnier en rum. In welke vorm moeten we nog even uitvogelen
ik heb er zin in, wat maken jullie?
we hebben nog niks bedachtquote:Op maandag 20 december 2004 14:40 schreef knuppelhout het volgende:
he Jean-Pierre, jij hier
dit mag jij nog helemaal niet weten! ('t is mijn jonge broertje)
nou moet jij ook effe je voorgerecht posten hier, das wel zo eerlijk!
Jij hebt de juiste instelling.quote:Op zaterdag 25 december 2004 15:07 schreef Lemmeb het volgende:
Ik maak me vooral niet druk.
ik denk ik ookquote:Op zondag 26 december 2004 15:19 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Gourmetten is ook altijd leuk
Gaan wij oudjaarsavond doen.
Dat is ook altijd wel een goede vulling van de avondquote:Op zondag 26 december 2004 15:22 schreef Radjesh het volgende:
[..]
ik denk ik ook![]()
wat we vandaag eten weet ikke niet![]()
Op de één of andere manier heeft m'n vriend het ijs nog geflambeerd. Volgens mij heeft ie er een zooi kirch over gegooid, en dat aangestoken. (kookt hij ook eens...)quote:Citroenijs
Ingediënten:
2 dl water
200 gr suiker
2 dl citroensap
geraspte schil van 1 citroen
1 flinke eetlepel mascarpone
Bereidingswijze:
Breng het water en de suiker aan de kook, tot de suiker helemaal opgelost is. Laat de siroop een kwartier afkoelen en pers ondertussen de citroenen voor het sap, en rasp een citroenschil.
Doe het sap en de schilletjes bij de siroop.
Doe de mascarpone bij de siroop. Heel goed roeren, het lost lastig op.
Proeven of het niet te zuur is, anders wat suiker toevoegen. In bevroren toestand heeft alles minder smaak, dus houd daar rekening mee.
Zet het de pan in de diepvries. 3 uur lang elk uur een keer doorroeren met een vork, zodat geen schilfers ontstaan.
Wachten tot het bevroren is, en smullen maar!
Dit ijs is trouwens lekker met frambozensaus:
Frambozen uit de diepvries van Appie Heijn koken met een bergje suiker erdoor.
(Het ijsrecept heb ik gepikt van Jamie Olivier. De frambozensaus heb ik er zelf bij verzonnen.)
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:32 schreef janatwork het volgende:
Ik hou dit topic even in de gaten! Altijd leuk een kerstdiner en ik heb nog geen flauw idee wat het gaat worden.
TVP lijkt me lekker ditquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:59 schreef piepster het volgende:
Vorig jaar heb ik dit toetje gemaakt:
[..]
Op de één of andere manier heeft M'n vriend het ijs nog geflambeerd. Volgens mij heeft ie er een zooi Kirch over gegooid, en dat aangestoken. (kookt hij ook eens...)
Tja in elke man schuilt een pyromaan.......maar om t koken te noemenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:59 schreef piepster het volgende:
Vorig jaar heb ik dit toetje gemaakt:
[..]
Op de één of andere manier heeft m'n vriend het ijs nog geflambeerd. Volgens mij heeft ie er een zooi kirch over gegooid, en dat aangestoken. (kookt hij ook eens...)
Een merk Worcestershire Sauce.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:35 schreef r2d22 het volgende:
Wat zijn Lea and Perrins?
Nee, maar ik heb ook het meeste half volgens recept en half volgens eigen inzicht gemaakt. Het beste was nog de paddestoelensoep...ik had in mijn hele leven nog nooit zulke lekkere paddestoelensoep gegeten. En ik had hem zelf klaargemaaktquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:41 schreef piepster het volgende:
@ isabeau: je hebt niet heel toevallig wat van die recepten ergens in je pc staan hè?
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:50 schreef piepster het volgende:
drank en funky kruiden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |