quote:De nadruk bij amuse ligt op klein. Dit hapje wordt geserveerd op een lepeltje of een klein schoteltje. De functie van het aanbieden van een amuse is om een accent te leggen op de gastvrijheid, een groetje uit de keuken, het is een visitekaartje van het bedrijf. De belangrijkste functie van de amuse is het opwekken van de eetlust, het prikkelen van de smaakpapillen, en het moet er oogstrelend uitzien.
Er zijn kleine lepeltjes te koop die gemaakt zijn van bladerdeeg waarop rechtstreeks de amuse kan worden geschikt.
Geprobeerd, maar dat breekt.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:03 schreef nicomart het volgende:
die kan je toch zelf ook wel maken van oude lepels
Klinkt lekker.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:04 schreef kabouter.muts het volgende:
Fijn gesneden tonijnsashimi met lekker sausje en sesamzaadjes.
Heel lekker aardappeltje lichtjes gebakken in lekkere olie en die klein snijden, lepeltje cremefrais erop en een beetje (nep) kaviaar.
Hapje met gerookte forel een druifje (gehalveerd) blaadje rucola en drupje lekker zelfgemaakt coctailsausje. Pietsje peper erover.
Tsja erg lekker allemaal.
Kan nu even zosnel niet nog meer bedenken.
Oh Piet, dan hou je helemaal van deze....quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
amuses op lepels
Ik vind dat zo iets van truttig.
Lekkere hapjes vooraf is geweldig, maar het serveren ervan op een lepel, dat vind ik zooo Hyacint Bucket..quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het geweldig
Een restaurant heeft bij mij al snel een streepje voor als ze amuses serveren.
En ik denk dat ik ook een setje ga halen, zag ze een tijdje terug bij een alleraardigst kookwinkeltje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |