quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:35 schreef Lips het volgende:Kerstavond vieren we bij m'n ouders. M'n moeder wou eigenlijk niet echt gaan koken dus ga ik met de vriendin van m'n broertje voor eten zorgen. Ik heb de Allerhande er maar bij gepakt en waarschijnlijk gaan we iig maken:
- Kip en champignons in filodeeg
- Salade met zalm
- Gevuld stokbrood (met gehakt, bacon, kaas)
- Waarschijnlijk iets van een aardappelsaladeHet moet niet te veel en te moeilijk zijn maar wel vullen, dus bovenstaande komt wel goed.
1e kerstdag heb ik niks geplanned dus denk ik dat ik iets uit de vriezer haal.
2e kerstdag komt mijn nichtje van 8 logeren en komen m'n ouders bij mij eten.
- vooraf stokbrood met kruidenboter
/ geitenkaas / tappenade
- voorgerecht wordt denk ik en heldere bospaddestoelensoep- als aardappels wou ik pommes duchesse (schrijf je dat zo??) en van die kerstboomaardappeldingen van de AH doen.
- voor groenten iets van een salade
en heel burgerlijk een potje doperwten en worteltjes
- Nu alleen het vlees nog.... m'n nichtje is gelukkig geen moeilijke eter maar ik ben niet echt een sterkok
Wie heeft er dus tips voor chique doch makkelijk vlees voor de kerst??- als nagerecht zal het iets van zelfgemaakte chocolademousse oid worden.
LOL, er klopt niet veel meer van bovenstaande... ik ben niet zo vast daarin, heb me deze week al 7 keer bedacht.
Kerstavond:
* als voorafje paddestoelen (een hard gekookt ei op z'n kant, daarop een halve tomaat en dan met mayo stippen op de tomaat => dan ziet het eruit als een paddestoel
![]()
)
* als hoofdgerecht
- de vriendin van m'n broertje maakt een salade.
- Ik maak met m'n moeder een ovenschotel met broccoli, kastagnechampignons, rode paprika, lente-ui, aardappelschijfjes en aardappel anders tuinkruiden.
- en als vis hebben we tonijnsteak (vriendin van broertje is vegetarisch...)
* dessert weet ik niet, maakt vriendin van broertje
2e kerstdag thuis:
* vooraf ciabatta met geitenkaas en honing op bedje van sla
* hoofdgerecht:
- salade (sla, ei, komkommer, augurk, kappertjes, groene en zwarte olijven, rode paprika, croutons en honing-mosterd dressing)
- pommes duchesse en kerstboomaardappeldingen van AH
- haricot verts geblancheerd en dan in katespek gerold en nog even in de koekenpan
- varkenslapjes met daarin kaas en spinasie geloof ik (net gekocht
![]()
)
* dessert chocolademouse met kersenmouse
* daarna koffie met slagroom!
Miauw
Op
dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.