Duh...quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:49 schreef Brighteyes het volgende:
Tex en Micha een zoon? Leuk!
Gefeliciteerd!
Zijn je eigen woorden . . .quote:Op zaterdag 18 december 2004 02:19 schreef Brighteyes het volgende:
Duh...Ik realiseer me nu pas dat dat vraagteken best dom is, aangezien dat 'zoon' gedeelte allang bekend was.
![]()
daarom heb ik het ook niet gedaan, ik vond dat mijn plaats niet, meestal doet een van de ouders dat of iemand anders die dicht bij hen staat. Ik vroeg het me alleen af omdat ze hier al gefeliciteerd werden ipv in een eigen topicquote:Op zaterdag 18 december 2004 09:27 schreef Karin het volgende:
Daniman voel je vrij om een topic te openen. Echter ik denk dat Tex dat zelf wil doen met de details
Wat afschuwelijk eigenlijk, als je een prinsesje bent mag iedereen dat gewoon maar over je schrijven...quote:Op zondag 19 december 2004 19:50 schreef melonovy het volgende:
Ik vind Amalia niet zo lelijk, alleen dat bekkie is niet zo mooi, maar ik heb wel lelijkere kindjes gezien eigenlijk...
quote:Op zondag 19 december 2004 22:12 schreef Bass-Miss het volgende:
Het grappige is dat, moest het een fok!kindje zijn, iedereen haar prachtig zou vinden.
Nee hoor, niet hormonaal, ik vind het ook. 't Is een baby zeg, om daar zo knetterhard over te zeggen dat ze ontzettend lelijk is.... Arm mupkequote:Op zondag 19 december 2004 22:08 schreef Leah het volgende:
Haai!!!
En jij maakt nog prachtige kindertjes ook
Maar zonder gekheid, ik vind dat echt afschuwelijk dat mensen dat zomaar roepen, niet alleen hier hoor, maar in het algemeen.
Of zou ik wat hormonaal zijn?
Maar je zegt toch ook niet tegen iemand die je voor het eerst ziet; "Jee, wat ben jij lelijk zeg!"quote:Op zondag 19 december 2004 23:00 schreef Xanthe het volgende:
Dan spreek ik absoluut niet over mezelf , als ik een kind lelijk vind zeg ik dat.
Het wachten is op de extreme makeover voor pasgeborenenquote:Op maandag 20 december 2004 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
Het is idd heel gek. Ik zie hier ook wel eens kindjes langs komen waarvan ik denk 'oef', maar geen haar in mijn hoofd die er aan denkt dat te zeggen. Wat schiet ik, of de plaatser van de foto daarmee op? Dat vind ik echt onnodig kwetsen, dus doe ik dat ook niet.
quote:Op maandag 20 december 2004 12:13 schreef Leah het volgende:
[..]
Het wachten is op de extreme makeover voor pasgeborenen![]()
Een van de opa's hier dacht dat serieus van zijn pasgeboren dochter.. Het is nooit meer goed gekomen tussen die twee.quote:Op maandag 20 december 2004 12:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet nog dat mijn opa op een gegeven moment over een oude foto van mijn neefje zei: 'Wat was hij lelijk he, vroeger, het leek wel een mongooltje'.
Ja precies!quote:Op maandag 20 december 2004 12:20 schreef Leah het volgende:
Ik hoop dat mijn kinderen leuke, sociale en vooral gezonde mensen worden, en of ze dat mooi of lelijk doen zal me een zorg wezen.
Nee, natuurlijk niet.quote:Of zou je ineens minder van ze houden als het van die lange slungelige pubers met puisten worden?
Daar ben ik het ook mee eensquote:Op maandag 20 december 2004 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
Het is idd heel gek. Ik zie hier ook wel eens kindjes langs komen waarvan ik denk 'oef', maar geen haar in mijn hoofd die er aan denkt dat te zeggen. Wat schiet ik, of de plaatser van de foto daarmee op? Dat vind ik echt onnodig kwetsen, dus doe ik dat ook niet.
met pubers kun je dat zo wel eens treffen maar dat staat los van het uiterlijkquote:Op maandag 20 december 2004 12:20 schreef Leah het volgende:
Ik hoop dat mijn kinderen leuke, sociale en vooral gezonde mensen worden, en of ze dat mooi of lelijk doen zal me een zorg wezen.
Of zou je ineens minder van ze houden als het van die lange slungelige pubers met puisten worden?
Let maar op dat word of 31 december 23:59 dat er water breekt en weeen komen of gewoon de nacht van 24 op 25 .quote:Op maandag 20 december 2004 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn mobiel ging net, en die gaat vrijwel nooit op mijn werk, dus heel even maakte mijn hart een sprongetje 'zou mijn zus...?' Maar nee, het was iemand die belde voor de vorige bewoner van mijn huis.
Ik wacht 'geduldig' verder.
Ik ben allang blij dat het niet dit weekend is geboren toen ik in deep down zeeland zat.quote:Op maandag 20 december 2004 14:35 schreef basset het volgende:
[..]
Let maar op dat word of 31 december 23:59 dat er water breekt en weeen komen of gewoon de nacht van 24 op 25 .
quote:Overigens hadden we vandaag een echo en de kleine pinda ziet er niet meer uit als een pinda, maar een 12 en een halve oud minibaby. Dat betekent als ze de datum aan zouden passen dan werd de verwachte datum niet in julie, maar 30 juni......Noa's verjaardag! Lekkere planning.....
Nadat er vanochtend 2 rijstewafels er net hard weer uitkwamen als dat ze er in gingen moet ik helaas zeggen.........Neequote:Op maandag 20 december 2004 14:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben allang blij dat het niet dit weekend is geboren toen ik in deep down zeeland zat.
[..]
Lekkere planning idd.
Hoe is het me mama-basset? Misselijkheid al minder aan het worden?
quote:Op maandag 20 december 2004 14:51 schreef basset het volgende:
Nadat er vanochtend 2 rijstewafels er net hard weer uitkwamen als dat ze er in gingen moet ik helaas zeggen.........Nee![]()
Klopt!quote:Op maandag 20 december 2004 14:54 schreef poemojn het volgende:
Gewoonlijk wordt de uitgerekende datum pas aangepast als er meer dan een week verschil is, dus waarschijnlijk blijft het voor jullie 5 juli, Basset.
Oh blij dat jij het zegt, ik wou het niet zeggenquote:Op maandag 20 december 2004 12:05 schreef Leah het volgende:
Caronline, ik heb de foto nog niet, zal wel komen omdat het zo'n lelijk kind is, die komen niet door de firewall![]()
Maar we hebben Slangevrouwtje beloofd nix te zeggenquote:Op maandag 20 december 2004 22:37 schreef snakelady het volgende:
ik heb het al verteld tegen een paar op IRC.![]()
maar dank je wel.![]()
Die zijn wel verstuurd! Ik stuur ze wel opnieuwquote:Op maandag 20 december 2004 01:04 schreef Leah het volgende:
Caronline, ik heb de foto nog niet, zal wel komen omdat het zo'n lelijk kind is, die komen niet door de firewall![]()
Zoiets zeg je niet - dan zeg je: 'Het is een lief kind! Zo'n lief kind heb ik nog nooooooit gezien!' (Herman Finkers)quote:Op maandag 20 december 2004 01:54 schreef ThunderChild het volgende:
Amalia is lelijk en ik mag het zeggen . . .![]()
Haha - je lijkt echt op droopy!!quote:Op maandag 20 december 2004 12:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En ik was nog wel zo'n schatje.
quote:Op dinsdag 21 december 2004 20:48 schreef Martineke het volgende:
ja hoor, prima te doen allemaal. heb nog steeds geen klagen en hou het prima vol, ben het nog niet zat zoals zovelen wel rond de 37 weken![]()
en nee t mag niet eerder komen, 4 jan is beebje day ja!! niet eerder, ga ik ook stressen denk
inderdaad trouwens, nog maar 2 weken? wat gaat de tijd toch echt hard zeg...quote:Op dinsdag 21 december 2004 20:38 schreef Githa het volgende:
jah psies Martineke ....zo vroeg mogelijk![]()
jemig 2 weken nog maarverder allemaal nog wel goed te doen Martineke ? ...nog niet het gevoel dat het nu echt mag komen of hoe ze dat soms ook zeggen .....
Neelix moest IETS te hard lachen om je sub-textjequote:
Jdee, ook alles nog goed ? ....wel voldoende blijven rusten hevoel me anders genoodzaakt om boven op je te komen zitten
....tijd genoeg zo in mijn verlof
onze trappen nog niet meegemaakt zekerquote:Op dinsdag 21 december 2004 21:55 schreef Jdee het volgende:
[..]
inderdaad trouwens, nog maar 2 weken? wat gaat de tijd toch echt hard zeg...
[..]
Jupz echt 2 weken
(woehahaha, ik heb een bovenwoning, jij had 5 trappen he? maar onze trap is een killer! woehahaha) *maniakale lach*![]()
quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:55 schreef Jdee het volgende:
[..]
inderdaad trouwens, nog maar 2 weken? wat gaat de tijd toch echt hard zeg...
[..]
Neelix moest IETS te hard lachen om je sub-textjemaar is goed hoor, je komt maar langs (woehahaha, ik heb een bovenwoning, jij had 5 trappen he? maar onze trap is een killer! woehahaha) *maniakale lach*
Trouwens. Je gaat het lekker druk hebben hoor, er is toch meer te doen dan je denkt. En je kan altijd leuke dingetjes vinden om nog thuis te doen...
Ahhhh [smeekmodus aan:] Dan kan je het hier toch ook wel vertellen [smeekmodus uit]quote:Op maandag 20 december 2004 22:37 schreef snakelady het volgende:
ik heb het al verteld tegen een paar op IRC.![]()
Sorry, hier lezen bekenden mee.quote:Op woensdag 22 december 2004 09:07 schreef heavenswoman het volgende:
[..]
Ahhhh [smeekmodus aan:] Dan kan je het hier toch ook wel vertellen [smeekmodus uit]
![]()
kamilletheequote:Op woensdag 22 december 2004 10:07 schreef Jdee het volgende:
oh ja, was Martineke, excusez! (die mag ook langskomen, hoor, kan ze Githa van me afduwen, want zo kan ik niet bij mn kamillethee)
En dan komt er een goktopicquote:Op woensdag 22 december 2004 10:22 schreef heavenswoman het volgende:
dan wachten we nog 131? dagen af hoor.... blijft het lekker spannend
dat herken ikquote:Op woensdag 22 december 2004 12:22 schreef Xanthe het volgende:
Goeie middag!
... strijken (en dat voor iemand die normaal nooit strijkt hahaha).
Ik ben juist bang dat ik de boel niet af heb als de kleine komt.quote:Op woensdag 22 december 2004 14:44 schreef Githa het volgende:
Xanthe wat ben jij al lekker vroeg begonnen aan de was/strijk klus....
Ik heb al vaak de verleiding gevoeld maar ben zo bang dat ik straks tijdens mijn verlof helemaal niks meer te doen heb dat ik het allemaal voor dan heb laten liggen.
Onzin natuurlijk want al die spullen heb je ook in hooguit 3 dagen klaar...en dan hebabykleertjes was bedrijfje opzetten
![]()
Maar daar gaat het mij om, je zegt dat toch niet?quote:Op woensdag 22 december 2004 13:14 schreef Kleintje het volgende:
Verder wil ik ff inhaken op het 'lelijke babietjes' gebeuren.
Ja, het klinkt hard, dus je zegt het niet. Maar je denkt het vaak genoeg.
En ouders zijn blind voor de schoonheid van hun kind.
Maar kom op... sommige kinderen zijn echt lelijk.
1 van mijn neefjes was echt een gedrocht om te zien... Quasimodo was er niets bij.
En nu... nu is hij bijna 17 en hmmm, als ik van jongere mannen had gehouden dan was hij wel in de smaak gevallen!
Moraal van het verhaal... weet ik niet meer!
als ze het mij vragen ben ik ook eerlijk en eerlijk kun je op vele manieren zijn dus ook tactvol ....maar ik zal niet uit mezelf gaan zeggen 'goh, wat een lelijk kind is dat zeg! 'quote:Op donderdag 23 december 2004 09:08 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad... je zegt het niet.
Maar helaas ben ik wel zo, als iemand me recht op de vrouw af vraagt of ik een kind mooi vind en ik vind het kind echt lelijk, dan zeg ik wel dat knap anders is. Ik ga niet zeggen dat het kind spuuglelijk is, maar ik ga er niet om liegen en zeggen dat het kind mooi is. Het kind kan wel heel lief zijn.
Uiterlijk is schone schijn, innerlijk, dat moet mooi zijn, cliché maar waar!
quote:Op donderdag 23 december 2004 17:34 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
ja leuk is dat he, heerlijk in bad. En juist de buik steekt erbovenuit.
Ik snap er niet veel van anders maar begin al wel door te krijgen dat al die vk's en andere partijen super tegenstrijdig zijn / of kunnen zijn ..... gewoon lekker mijn eigen conclusies trekken dusquote:Op vrijdag 24 december 2004 15:31 schreef Martineke het volgende:
wat fijn Githa dat je apk goed was![]()
en over die screening binnenkant en buitenkant, misschien een verschil omdat ze aan d ebinnekant beebje opmeten en aan de buitenkant al anders ligt, aangezien er ook nog eens vruchtwater mee gemoeid is of zo?? kheb geen idee, maar kdenk ff mee
vanmorgen al gedoucht in baderg vreemd is dat ineens, sta een halve meter hoger dan normaal
en vanaf morgen mag ik erin liggen
joepieeee mijn kerst begint goed
Hai!quote:Op zondag 26 december 2004 00:37 schreef Ma-Maatje het volgende:
Hoi Djeez (en Ingrid19 natuurlijk)!
Ook jullie van harte welkom in dit topic (en uiteraard worden jullie aan het lijstje toegevoegd zodra één van de modjes jullie berichtje leest).
Nogmaals van harte gefeliciteerd van Ma-Maatje!![]()
ken je nagaan, ik ben nu 38 weken en 1 dag zwanger en broekloeren doe ik nog steeds hoorquote:Op zondag 26 december 2004 09:06 schreef Githa het volgende:
...het blijven broekloeren ondanks het tweede streepje deed ik ookmaar ook dat gaat over.
Dat heb ik nu ook een beetje. Soms denk ik 'dat voelt als een ongikrampje', dan heb ik een vaag rommelgevoel, dan een vaag steekje. Ook weleens een vol gevoel, terwijl ik niet veel heb gegeten.quote:Op zondag 26 december 2004 13:18 schreef Karin het volgende:
Roxie welkom! Ik heb je verhaal ook gelezen. Lijkt me best een shock als je er achter komt dat je al 18 weken zwanger bent. Wat heb je een mooie uitgerekende datum! Ik hoop dat je hier lekker vaak je verhaal komt doen, we zijn allemaal altijd zeer benieuwd naar van alles. En ook al had ik wel wat ervaringsdeskundigen om mij heen vond ik het forum ook altijd zeer prettig. Was heerlijk om te lezen dat ik niet de enige was met al mijn onzekerheden.
Ingrid en Djeez ook welkom hier! Fijn hoor eindelijk een topic opschuiven. Ik heb maar even een ? bij de uitgerekende datum gezet, zodra jullie een exacte uitgerekende datum hebben wordt het uiteraard aangepast.
In het begin van mijn zwangerschap had ik constant het gevoel dat ik ongesteld moest worden, vond het best eng. Toch alles wat een beetje opgerekt en verplaatst wordt wat je voelt, en je let er natuurlijk ook extra op.
Haiquote:Op zondag 26 december 2004 19:53 schreef Igraine het volgende:
Hallo Meiden,
Mag ik ook in het lijstje? Ik ben 2 augustus 2005 uitgerekend. Tis al wel een tijdje geleden dat ik mijn tweede streepje 'behaald' heb, maar 't had behoorlijk wat tijd nodig om in te zinken, voordat ik me hier in 't lijstje wilde hebben.
Inmiddels heb ik een echo gehad bij 7 1/2 week, hartje zien kloppen dus dat was erg leuk en ook een echte bevestiging. Ik ben vorige week bij de verloskundige geweest en moet nu afspraak maken voor een echo tussen de 10 en de 13 weken en bloed laten prikken.
Ik ben onwijs misselijk, ik krijg al beschuit op bedmaar dat helpt niet altijd. Oftewel ik ga toch regelmatig s morgens over m'n nekje. Of 'smiddag, 't duurt eigenlijk de hele dag
![]()
En af en toe wat buikkrampjes, maar volgens de verloskundige was dat ook allemaal normaal.
Ingrid19, gefeliciteerd met jouw 2e streepje, heb je op babybrabbel al gekeken wanneer je uitgerekend bent?
Ik moet 7 januari weer naar de Vk en die maagzuurremmers werken helaas niet meerquote:Op maandag 27 december 2004 09:49 schreef phileine het volgende:
Githa, heb je al maagzuurremmers geprobeerd (bijvoorbeeld Regla PH, Maalox of gewoon Rennie)? Dat werkte bij mij wel redelijk goed toen ik aan het eind van mijn zwangerschap weer zo misselijk werd. Wanneer zie je de vk weer? Als dat niet binnen een paar dagen is, zou ik toch even bellen over dat vocht.
zijn DAT oefenweeënquote:Op maandag 27 december 2004 22:52 schreef Martineke het volgende:
ja indalingsweeën had ik al zon vermoeden van, mocht tijd worden. beebje was nog helemaal niet ingedaald (niet dat het nut heeft maar toch)![]()
ik heb vanmiddag zitten lezen over die weeën e.d. oefenweeën heb ik eik ook wel merk ik nu pasik herken het gevoel alsof er een golf over me buik heen trekt en aardig hard is dan, en zonder regelmaat maar toch wel regelmatig
jaja goeie uitleg weer
zolang het hier bij blijft is het goedanders heb ik nog eerder een mooi beebje vast
bixquote:Op dinsdag 28 december 2004 11:16 schreef bixister het volgende:
githa, dat van die kilo's is inderdaad wel een klein voordeeltje (al voel ik me toch enorm maar ok): ik zit nog steeds op de +8 à 9 kilo. bij Piet ben ik er zo'n 15 aangekomen (geloof ik). maar daar zijn er wel 5 van blijven hangen dus qua totaalgewicht ben ik ± even zwaar als destijds.
lewis wat fijn geen hoofdpijn! houden zo!
brighteyes spannend! hoe ver is ze nu precies?
Ze was vrijdag uitgerekend dus het valt nog heel erg mee, maar het is wel spannend ja, is het nog 2004 of wordt het toch 2005.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:16 schreef Githa het volgende:
Brighteyes, dat duurt ook al ff zeg ....hoelang is je zus nu overtijd? of lijkt het alleen lang te durenben benieuwd in welk jaar jij tante gaat worden
nee idd dat lijkt me ook niksquote:Op dinsdag 28 december 2004 11:30 schreef bixister het volgende:
lily kan de pc niet tijdelijk een verdiepinkje lager staan?![]()
ik heb dat ook van die kapotte lippen. heb een hekel aan die balsempjes enzo maar gebruik 't nu wel, want ze waren echt tot bloedens toe gesprongen.
brighteyes, ah na de uitgerekende datum dus al, dan wordt 't echt spannend ja. ik hoop voor 't kind dat 't niet 31 dec of 1 januari wordt, lijkt me niks aan als verjaardag.
Wat dus betekent dat je half augustus uitgerekend bent. Wat dus inhoudt dat ik niet bij de geboorte aanwezig kan zijn, want dan is de helft van mijn werk met vakantie, ik heb pas in september vakantie. Weet iemand of je als vader erbij mag zijn, ondanks dat je geen CAO hebt ?quote:Op dinsdag 28 december 2004 17:25 schreef Ingrid19 het volgende:
Ok, dan ben ik dus bijna 6 weken zwanger.
Allereerst nog van harte gefeliciteerd Djeez en Ingrid. Beetje late reactie, maar ben een paar dagen niet online geweest. Zonder CAO durf ik niks te zeggen. Maar dit is toch vast wel te regelen op je werk? Kan me niet voorstellen dat ze op je werk zeggen dat je moet werken terwijl je vrouw ligt te bevallen. Dat zou wel heel harteloos zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2004 17:38 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wat dus betekent dat je half augustus uitgerekend bent. Wat dus inhoudt dat ik niet bij de geboorte aanwezig kan zijn, want dan is de helft van mijn werk met vakantie, ik heb pas in september vakantie. Weet iemand of je als vader erbij mag zijn, ondanks dat je geen CAO hebt ?
Mijn baas is dan ook hartenloos...quote:Op dinsdag 28 december 2004 17:45 schreef Jambo het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat ze op je werk zeggen dat je moet werken terwijl je vrouw ligt te bevallen. Dat zou wel heel harteloos zijn.
Dat is dus echt klink klare onzin! Als je zo'n baas hebt sorry hoor? en anders meld je je toch gewoon ziek? Met cao staat er zo'n 3 dgn voor meende ik mij te herrinneren. Een bevalling van je eigen kind, dat is iets, daar kan men je gewoon niet voor aan het werk laten gaan! Ik zou het wel al met 3 maanden vertellen op het werk dan weten ze daar in ieder geval al wel iets vanaf mocht er iets in de toekomst met Ingrid gebeuren!quote:Op dinsdag 28 december 2004 17:38 schreef Djeez het volgende:
[..]
Weet iemand of je als vader erbij mag zijn, ondanks dat je geen CAO hebt ?
Hihihi, ik weet niet precies hoeveel weken je nu bent, maar je bent volgens mij uitgerekend op 4 september, ik had namelijk 17 november vorig jaar mijn laatste "menstruatie"( tussen aanhalingstekens, toen was namelijk mijn miskraamquote:Op dinsdag 28 december 2004 16:54 schreef Ingrid19 het volgende:
Martineke, als ik het goed begrijp, ben je over een week mama?
BE Spannend zeg!
Nog ff een vraagje. Vanaf wanneer moet je uitgaan als je wilt uitrekenen wanner je uitgerekend bent? (vage zin, ik weet het)
19 nov had ik mn laatste ongi, moet ik vanaf dan rekenen, of vanaf 6 dec, mn vermoedelijke eisprong? Dus ben ik nu 3 of 6 weken zwanger?
Babybrabbel ligt er bij mij helaas steeds uit.
quote:1e dag laatste menstruatie: 19 november 2004
Gemiddelde duur cyclus: 31 dagen
Vruchtbaarste dag: 5 december 2004
Datum van eisprong (ovulatie): 6 december 2004
Innesteldag: 11 december 2004
Niet ongidag (Red Devil Day): 20 december 2004
Periode waarin de meeste geboorte afwijkingen onstaan: 27 december 2004 t/m 31 januari 2005
Dit is een periode om extra op je gezondheid te letten en een aantal wenken in acht te nemen
Begin aanleg belangrijkste organen: 27 december 2004
Belangrijkste organen gevormd op: 31 januari 2005
Het risico van een miskraam neemt af op: 14 februari 2005
Hier begint jouw tweede trimester.
Je kindje is levensvatbaar vanaf: 2 mei 2005
Dit is de datum na 23 weken waarbij men (Universitair Ziekenhuis Gent) kinderen in leven kan houden echter pas bij 26 weken(23 mei 2005) overleeft ruim de helft en bij 30 weken(20 juni 2005) 90 procent.
Jouw derde trimester begint op: 30 mei 2005
Je mag thuis bevallen vanaf: 8 augustus 2005 (Voor deze datum zijn de longen nog niet goed ontwikkeld) en moet je in het ziekenhuis bevallen.
Je bent uitgerekend op maandag: 29 augustus 2005
Sterrenbeeld op de uitgerekende datum: Maagd
Je bent nu in de: 6e week. Dat betekent dat je dus 5 weken zwanger bent.
Dit is gerekend vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie.
Aantal dagen te gaan: 244
Hoe zijn de nagels ??quote:Op dinsdag 28 december 2004 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het wel superspannend, vooral ook omdat we niet weten wat het gaat worden en stiekem ben ik ook wel een beetje zenuwachtig vanwege dat rare placenta verhaal. Van mij mag het nu wel geboren en gezond zijn.![]()
als ik had mogen kiezen met keizersnee, waren wij voor 31 december gegaanquote:Op dinsdag 28 december 2004 11:34 schreef Githa het volgende:
[..]
nee idd dat lijkt me ook niksdan nog liever 1 januari als 31 december .....
31 december jarig zijn en niemand die elk jaar weer op je feestje wil komen omdat ze ook wel eens iets anders willen met oud& nieuw ....ken je beter op 1/1 een feestje hebben met gare gasten als 31/12 een feestje hebben zonder gastenquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:38 schreef Martineke het volgende:
[..]
als ik had mogen kiezen met keizersnee, waren wij voor 31 december gegaanjuist leuk joh, altijd feest die dag. 1 januari is iedereen weer verrot e.d. en om dan verjaardag te vieren is niet leuk (mijn idee dan he)
24 december is ook geen pretje... komt nooit iemand, ieder is veel te druk met kerstinkopen...quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:04 schreef Githa het volgende:
[..]
31 december jarig zijn en niemand die elk jaar weer op je feestje wil komen omdat ze ook wel eens iets anders willen met oud& nieuw ....ken je beter op 1/1 een feestje hebben met gare gasten als 31/12 een feestje hebben zonder gasten![]()
![]()
Een geboorte van een kind kun je 9 van de 10 keer niet plannen. Het komt wanneer hij of zij wilt! 29 augustus mag dan wel de uitgerekende datum zijn. Maar het kan net zo goed 2 weken eerder of 2 weken later komen! Of je nou vakantie hebt of niet! Djeez het komt allemaal wel goed, zolang je een mobiele op je zak hebt zodat Ingrid je kan bereiken zodra er wat gebeurd. Is er helemaal niets aan de hand om je zorgen over te maken! Geniet nu eerst maar zorgeloos de komende 8 maandenquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:28 schreef Djeez het volgende:
Ik hoop dat je gelijk hebt Bixis, met uitgerekende datum 29 augustus. Dat is mijn eerste vakantiedag nml!
Nee ?? Een andere zenuwachtige tic in ontwikkeling dan ??quote:Op woensdag 29 december 2004 00:52 schreef Brighteyes het volgende:
Leg eens uit?
Oh wacht... bijten... daar doe ik gelukkig niet aan!![]()
En hier hebben we de gewoonte om op 2e kerstdag de verjaardag van een tante te vieren - ze is dan ook jarig ... Ach, het geeft toch niks, op zo'n manie is de hele familie op 2e kerstdag weer bijeen, een dubbele reden, dusquote:Op dinsdag 28 december 2004 23:18 schreef mallemeid het volgende:
Mijn oma is ook op 24 december jarig, maar vierde het vaak op 2e kerstdag.
M'n schoonmoeder is op 31 december jarig en ik heb altijd het gevoel of worden we verplicht om er heen te gaan en eigenlijk ook oud en nieuw uit te zitten daar...Als ik mocht kiezen (geplande keizersnee dus) zou ik mijn kind niet op een feestdag geboren laten worden.
ik was op 1e kerstdag uitgerekend...ik hoopte toen ook dat ik eerder/later zou bevallen, maarja...
Nou, nee, niet echt hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:04 schreef Githa het volgende:
[..]
31 december jarig zijn en niemand die elk jaar weer op je feestje wil komen omdat ze ook wel eens iets anders willen met oud& nieuw ....ken je beter op 1/1 een feestje hebben met gare gasten als 31/12 een feestje hebben zonder gasten![]()
![]()
Dat klopt jammergenoeg wel... een vriendin van me is op de 24ste jarig en ze had het maar de zaterdag ervoor gehouden, want niemand 'wil'quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
24 december is ook geen pretje... komt nooit iemand, ieder is veel te druk met kerstinkopen...
af en aan ....volgens mij zijn er kleine sluisjes in mij gemaaktquote:Op woensdag 29 december 2004 10:58 schreef Martineke het volgende:
Jaaaaaaaaaa laatste woensdag met beebje in me buik![]()
de spanning word opgevoerd![]()
hoe gaat het met jou Githa?? is het vocht al wat minder geworden??
als je vriend het echt niet ziet zitten dan misschien beter om niet te gaan....dan heeft hij ook een rustige dagquote:Op woensdag 29 december 2004 11:09 schreef Martineke het volgende:
nee dat idee heb ik werkelijk waar niet nee![]()
maar daar tegenover zegt vriendlief weer, heb jij haar gezien dan 6 dagen voor ze moest bevallen?? en daar heeft hij weer een punt te pakken, ik heb haar amper gezien toen zij zwanger was
ik vroeg het ook al aan mijn mammie, die zegt "ik zou het indd maar rustig aan doen als ik jou was" ofterwijl, die ist met vriendlief eens maak ik daaruit op.
hormonen, hormonenquote:Op woensdag 29 december 2004 18:02 schreef Ingrid19 het volgende:
[zeurmodus] Ik heb vandaag een baaldag. Voel me erg vreemd.
Ik moest vanmiddag ineens heel erg huilen. En kon niet meer stoppen. Heel raar. Duurde erg lang.
Ik heb net wat bruin spul verloren, weten jullie zeker dat dit geen kwaad kan?
Enne, moet je hcg oid na een paar dagen verdubbeld zijn? Ik heb vanmorgen nog eens getest en er kwam een vaag streepje, geen dikke, zoals ik had verwacht. Is dat wel goed?[zeurmodus uit]
Meid maak je niet zo druk! Stress is nu zeker niet goed voor je! Wanneer doe jij die testen? De concentratie in je ochtendurine is altijd het sterkst, ook al staat er op dat je zo'n test op elk gewenst tijdstip kunt doen! Het komt allemaal wel goed. Tot nu toe lijkt het allemaal normaal en dat zullen velen hier beamen! En bij iedereen verdubbelt het hcg hormoon bij de een gaat dat sneller dan bij de ander. Echt, geloof me!quote:Op woensdag 29 december 2004 19:26 schreef Ingrid19 het volgende:
Kan het zo zijn dat mijn hcg gewoon niet verdubbelt? Helaas kan ik niet naar de huisarts, want hij is dicht en er is geen vervanger!Ik heb gebeld en gebeld en langsgefietst en aangeklopt enzo, maar er is gewoon niemand en hij is niet bereikbaar. Gemeen vind ik het.
Had ik nu maar niet die 2e test gedaan. Het is idd bruin, geen spoortje rood te ontdekken gelukkig.
Jullie zijn lief!Ok, ik ga proberen om me niet druk te maken. Wat denken jullie? Zal ik maandag proberen om bij de ha een afspraak te maken, of zal ik morgen een verloskundige bellen en mn verhaal voorleggen?
Sorry dat ik zo zeur iedereen!
tnx. Ik ga ff zoeken.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:38 schreef Rottdog het volgende:
Ingrid ten eerste gefeli of courseten tweede er bestaat een topic over bloedverlies in de zwangerschap maar kan hem zo 1,2,3 niet vinden
Hoef ik toch niet te zoeken!quote:Op woensdag 29 december 2004 23:39 schreef Rottdog het volgende:
Bloedverlies tijdens de zwangerschap
stiekem toch gevonden
Best irritant dat afwachten. Er moet gewoon een luikje in je buik zitten, zodat je ff kan kijken of alles goed zit!quote:Op donderdag 30 december 2004 11:09 schreef Githa het volgende:
Ingrid, De eerste 3 maanden zijn het ergst kan ik me nog herinneren en helemaal niet leuk als je zelf de angs hebt dat het niet goed isIk hoop dat de vk de juiste woorden heeft om je een beetje gerust te stellen maar hoe dan ook het blijft altijd afwachten die eerste 3 maanden ....vergeet niet dat je nu meer dan ooit geconcentreed bent op je lichaam en dus elk klein pijntje, trekje of wat dan ook voelt dat kan je het hoofd op hol brengen hoor .....succes
![]()
quote:Op donderdag 30 december 2004 11:19 schreef Martineke het volgende:
hoe gaat het met de rest?? Jdee, Githa, Ingrid, Xanthe, Bix en ik ben de naam kwijt..... ??
Dat heb ik ook hoor. Net nog naar de wc. Had geen bruine afscheiding in mn slipje, maar met afvegen kwam er wel een beetje. Nou ja, zolang het geen bloed is...quote:Op donderdag 30 december 2004 19:27 schreef Igraine het volgende:
Ingrid t is heel herkenbaar hoor wat je voelt. Ik denk ook bij elk steekje "oh jee" en bij elk toiletbezoek volgt er grondige inspectie van ondergoed en/of papier...
Vandaag was ik helemaal niet zo misselijk, gelukkig...Alleen denk ik dan ook weer "oh jee" ... stom he...
Hier gaat het met het buikkie wel goed.quote:Op donderdag 30 december 2004 11:19 schreef Martineke het volgende:
hoe gaat het met de rest?? Jdee, Githa, Ingrid, Xanthe, Bix en ik ben de naam kwijt..... ??
quote:Op donderdag 30 december 2004 14:14 schreef Martineke het volgende:
ok tnx Karinik wil jou ook best sms-en hoor Githa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |