abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:28:14 #1
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_24048652
Vorige Zwangerschap & Geboorte 119

2005
3 januari 2005: Sanne72
4 januari 2005: Martineke --> KS
7 januari 2005: Bietjuh
13 januari 2005: meneerdeman (papa)
16 januari 2005: lily
***20 januari 2005: Bixister en GHaven***
31 januari 2005: Smirre
26 januari 2005: Ladybos
2 februari 2005: Lentemeisje en Dop
2 februari 2005: Gomorrah (papa)
3 februari 2005: Edje34 (papa)
7 februari 2005: DaanBanaantje
8 februari 2005: Githa
12 februari 2005: Xanthe
13 februari 2005: Jdee
21 februari 2005: Ma-Maatje
17 maart 2005: TearSong
18 maart 2005: Luisa
18 maart 2005: DrFonk (papa)
21 maart 2005: weirdmiss
1 april 2005: renzell
2 april 2005: Superted (papa)
15 april 2005: Wiseguy79 (papa)
26 april 2005: melonovy
2 mei 2005: Snakelady
4 mei 2005: Lewis.de.boxer
5 mei 2005: Roxie
10 mei 2005: Yfke en SPIRO
15 mei 2005: Romek (papa)
01 juni 2005: Mobious (papa)
18 juni 2005: Jonnetje
05 juli 2005: Basset (papa)
19 juli 2005: Snowwww
2 augustus 2005: Igraine
? september 2005: Ingrid19 en Djeez

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Karin op 26-12-2004 21:06:18 ]
Fok!hokker... en NietKlieker.
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:28:45 #2
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_24048660
Oooopsie pleurde ik hem dicht?

Zwanger on...
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2004 @ 23:29:33 #3
43556 miss_dynastie
pi_24048679
Nee, das waar E-G.... maaruh................... als alles goed is is ze hopelijk snel weer thuis en dat zeg ik niet alleen omdat ik benieuwd ben, maar ook omdat dat voor haar wel zo lekker is
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:49:56 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24049179
Tex en Micha een zoon? Leuk!
Gefeliciteerd!
  vrijdag 17 december 2004 @ 23:57:29 #5
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24049370
Babyboom maar on

Volgende zwangere
pi_24050128
Gefeliciteerd met jullie zoon
pi_24050321
Tex en Micha, van harte gefeliciteerd met jullie zoon
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zaterdag 18 december 2004 @ 02:19:21 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24052241
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 23:49 schreef Brighteyes het volgende:
Tex en Micha een zoon? Leuk!
Gefeliciteerd!
Duh... Ik realiseer me nu pas dat dat vraagteken best dom is, aangezien dat 'zoon' gedeelte allang bekend was.

Maar goed, gefeliciteerd dus! En Tex! We willen details, dus kom maar op!
pi_24053015
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 02:19 schreef Brighteyes het volgende:
Duh... Ik realiseer me nu pas dat dat vraagteken best dom is, aangezien dat 'zoon' gedeelte allang bekend was.
Zijn je eigen woorden . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  zaterdag 18 december 2004 @ 08:53:34 #10
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_24053605
geen speciaal topic voor het zoontje van Tex en Micha?
patat ftw :)
pi_24053699
Jaaa hij is geboren
Tex en Micha van harte gefeliciteerd

Daniman voel je vrij om een topic te openen. Echter ik denk dat Tex dat zelf wil doen met de details
  zaterdag 18 december 2004 @ 09:27:56 #12
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_24053702
ook van deze kant de felicitaties en heel veel geluk natuurlijk

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
update onze zwangerschap...

Gistermorgen heb ik de 20 weken echo gehad, had vorige week nogal weer veel stress en depressie en had soms het idee dat ik weeën had, dus keek erg uit naar de echo en de bevestiging dat alles goed was. En alles was goed gelukkig, de kleine groeide goed, hartje klopte goed, er waren geen afwijkingen gezien (aangezien ik toch risico had gelopen), dus een very happy uitslag.
Kleine lag mooi te gapen tijdens de echo, lijkt dus op pappie (slaapkop) hihihi. Het geeft mij in ieder geval weer een heerlijk gevoel en iets minder stress. Ik is weer erg blij
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 09:40:53 #13
81992 Githa
pi_24053750
Tex & Micha gefeliciteerd met jullie zoon ik ben reuze benieuwd naar alle details
  zaterdag 18 december 2004 @ 09:42:58 #14
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_24053757
Tex en Micha, van harte met jullie zoontje!!!
doei
  zaterdag 18 december 2004 @ 10:13:31 #15
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_24053924
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 09:27 schreef Karin het volgende:

Daniman voel je vrij om een topic te openen. Echter ik denk dat Tex dat zelf wil doen met de details
daarom heb ik het ook niet gedaan, ik vond dat mijn plaats niet, meestal doet een van de ouders dat of iemand anders die dicht bij hen staat. Ik vroeg het me alleen af omdat ze hier al gefeliciteerd werden ipv in een eigen topic
patat ftw :)
pi_24054133
Goeiemorgen!
Allemaal een fijne dag gewenst wij gaan straks naar Holliday on ice....
  zaterdag 18 december 2004 @ 11:26:40 #17
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24054613
veel plezier Xante!!!!
  zaterdag 18 december 2004 @ 11:52:25 #18
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24055008
goedemorgen

veel plezier Xanthe
  zaterdag 18 december 2004 @ 12:33:05 #19
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_24055699
* Jdee meldt zich.
Thuis sinds gistermiddag, meteen in bed gedoken want kapot. (Wist niet dat het zoveel energie kostte met een taxi naar huis te gaan en dan 2 trappen op te moeten na 2 dagen liggen, pfff). In het kort: heb al sinds 19e week harde buiken, maar dacht dat het gewoon bijhoorde. Voelde ze ook eigenlijk alleen snachts, en af en toe overdag na een stressy dag. En snachts max 1 per 15 mins. En je 'hoort' te bellen naar de VK bij eens elke 10 minuten. Dus ik dacht, komt wel goed.
Op CTG scan blijk ik er echter elke 5 minuten (!) een te hebben. constant. iek. Regelmatige harde buiken -> stiekum aan het bevallen? Verder wat verweekte baarmoedermond, en lengte van de baarmoederhals(normaal cm of 4) is wat minder dan 'normaal'. Maar ze weten niet of ik dat zowieso heb. Dus 2 dagen blijven, elke keer metingen. En het is niet veranderd (dus wellicht ben ik gewoon een raar kind met een raar kind ).
Vandaag, zaterdag, om 3 uur weer even terug om weer te meten en dan wordt er weer besloten of ik naar huis mag of moet blijven (tot aan mn bevalling?!?! ACHT weken? zucht...)
Dus nog even spannend.
Verder heel erg genoten van thuis zijn, als ik straks moet blijven is dat (pardon le mot) Kut. maar dan ben ik er deze keer meer op voorbereid, emotioneel en qua spulletjes... Geen internet helaas daar... Maar goed, mocht dat het geval zijn, dan heb ik er enigzins vrede mee, want het gaat niet om mij alleen natuurlijk.
En bovendien weet ik nu dat het een mogelijkheid is, dat ik moet blijven, terwijl ik woensdag niet eens Neelix naar huis heb gevraagd omdat ik dacht slechts een half uurtje bezig te zijn...

Dus eh. Misschien tot vanavond dan maar, dames...
en ontzettend bedankt voor de lieve reacties... echt super...

en tex en Micha gefeliciteerd!!! dikke kus voor alledrie en een geweldige kraamtijd gewenst!
..en laat gaan...
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 15:34:54 #20
81992 Githa
pi_24058855
Jdee wat goed om weer iets van je te horen Ik zie dat ik te laat ben met reageren omdat je om 15.00 weer terug moest zijn maar ik hoop dat wanneer je toch weer moet blijven neelix je een beetje op de hoogte brengt en je alle sterkte toewenst vanuit deze kant 8 weken plat jemig Jdee dat zal niet mee gaan vallen maar idd zoals je zegt voor een goed doel. Ik hoop dat dat niet nodig zal zijn en alles vanaf hier allemaal toppie gaat verlopen. dikke knuf
pi_24060439
Ik zal ook weer eens wat van mij laten horen
Ben namelijk sinds kort weer aan het werk ( eerst trainingen) en heb nu dus weinig tijd meer om echt actief op internet te zijn...

Ben nu 27 weekjes zwanger er alles gaat goed! Ik vind het nu wel opeens erg snel gaan allemaal. Eerst waren de weken niet vooruit te branden en nu kan ik al langzaam beginnen met aftellen
Vanaf donderdag begin ik met zwangerschapsgym, ben wel benieuwd. Ook kijk ik erg uit naar mn aankomende afspraak bij de vk. Dit was namelijk nog na 5 weken en vind dat toch wel lang duren. Gelukkig mag ik de 27ste weer en dan eindelijk om de drie weken.
Toen ik net weer begon met werken was het echt heel zwaar. Ik was er erg aan gewend lekker te rusten en te luieren ( wat wil je na 6 maanden thuis zitten ) wanneer het mij uit kwam en nu moest ik toch met mijn volle honderd procent de aandacht erbij houden en zo. Begin er nu langzaam weer een beetje aan te wennen...Ik zal nog ongeveer 7 weken werken voor mn verlof.
Lichamelijk gaat alles wel goed. Heb wel regelmatig last van bandenpijn, vooral als ik een stuk gelopen of gefietst heb en ook wat meer harde buiken, maar niet erg vervelend. Waar ik trouwens niet goed van wordt is zoveel last van brandend maagzuur hebben. Das behoorlijk irritant!
Maar voor de rest gaat alles lekker, hummeltje is vaak errug aanwezig ( krijg soms echt een pijnlijke schop, waarop papa-lief hummeltje ff streng toespreekt hihi ) en me buikie blijft goed groeien...
Kortom Alles tip top!

Hopelijk ook met de dames hier! Te gek dat er weer een hummeltje is geboren!!
  zaterdag 18 december 2004 @ 17:26:40 #22
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24061084
Jdee wat fijn dat alles weer beetje oke is en dat je weer thuis bent/ was. ik hoop dat je vanavond maar ff online komt, beter lekker thuis zijn als 8 weken in het ziekenhuis he en zo niet, hoop ik dat Neelix je een dikke knuf en kus van mij geeft en in gedachten zijn we bij je

en Luisa wat fijn dat alles goed is
pi_24061513
Jdee, hoop zo voor je dat je het thuis lekker rustig mag gaan doen i.p.v. in het ziekenhuis sterkte meissie
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 17:48:22 #24
81992 Githa
pi_24061631
Luisa, dat gaat idd hard he en gefeliciteerd met je nieuwe baan.... dat zal ook niet meevallen om met 27 weken te beginnen na zo'n lange "pauze" .....leuk als je hier wat vaker post
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:25:43 #25
63367 Jdee
pi_24063729
* Jdee is thuis!
Maar enigzins in de war en onzeker. Andere gyn gehad als eerder, en nog steeds regelmatige heftige waardes gekregen op de CTG scan, alsmede verstreken baarmoedermond enzo, en nu mag ik niet alleen weer naar huis maar ook weer fietsen en dingen doen, zij het op een rustige versnelling? Niet dat ik niet blij ben weer thuis te zijn, integendeel! maar om nou te zeggen dat ik zelf verbetering (ahw) heb gemerkt en dat ik daarom niet daar hoefde te blijven, nee... naja. zelfs weer terug in verloskundige zorg, dus helemaal ontslagen. Het voelt een beetje alsof ik nu 3 dagen 'verspild' heb, en alsof het heel erg afhangt van wie je beoordeelt.
Ik geloof dat ik t niet zo snap, allemaal. Wat ik wel snap, en daar ga ik me lekker enthousiast over maken de komende nacht, is dat ik morgen dan lekker toch de vloerbedekkingtegels kan gaan leggen in de kleine kamer! *positive thought!*

Luisa werkze! veel plezier!
..en laat gaan...
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2004 @ 20:21:43 #26
43556 miss_dynastie
pi_24065233
Jdee, kan me je onzekerheid goed voorstellen
Als je vragen hebt of twijfels, gewoon je vlos bellen he.
Dikke
  zaterdag 18 december 2004 @ 22:37:42 #27
63367 Jdee
pi_24068847
thanks... ik moet ze iig maandag even bellen om te vertellen hoe het ging en dat ik nog bij ze zit. En eigenlijk ook dan maar mezelf een beter ritme aanleren. Eentje waar ik mn energie in kwijt kan, maar die ook rust genoeg geeft. dat zullen jullie ook allemaal wel hebben, toch? dat het 'rustig aan doen' een actief iets is wat je moet doen? naja. neem ik toch aan... hop! het komt allemaal goed.
en het forum is echt zo fijn, zo af en toe heb je gewoon zin om even ego te mutsen (of dat dan terecht is of niet, dat maakt niet eens echt uit)... en dan is het zo fijn als je dat dan kwijt bent... thanks guys
..en laat gaan...
pi_24069388
Luisa, leuk om weer wat van je te horen (uh... lezen ).

Jdee, ik was echt opgelucht toen ik zonet zag dat je alweer zelf gepost hebt. Fijn dat je thuis bent en je zo lekker verheugd op het leggen van de vloertegels geel en rood was het toch? Wel even foto's spammen in het kinderkamer-topic als je klaar bent hè. Ik kan me voorstellen dat je onzeker bent over de nogal tegenstrijdige conclusies van de artsen, terwijl de klachten onveranderd zijn, maar het is hopelijk een geruststellend idee voor je dat de vk je gewoon in de gaten blijft houden.

Je omschrijft het trouwens treffend: 'rustig aan doen' is iets waar je 'actief' aan moet werken. Ik probeer er bewust mee om te gaan (door bijvoorbeeld langzaam uit mijn stoel op te staan als ik op mijn werk even thee ga halen), maar als ik geconcentreerd bezig ben is dat bewuste er uiteraard meteen vanaf en dan spring ik bij een rinkelende telefoon regelmatig te snel overeind (au!) met als gevolg een harde buik (ik ben nu bijna 31 weken zwanger).

Veel plezier en succes morgen!

En weer een zwaaitje van Ma-Maatje voor alle meiden hier!
pi_24069914
Oeh ja die tijd breekt ook aan als je eenmaal in die laatste fase zit. Alles gaat wat langzamer. Ik heb nu nog aardig wat energie, maar merk toch ook wel dat ik lang zoveel niet kan doen als anders. Mijn heupen doen op een gegeven moment pijn. En last van mijn rug. Lijk wel een oud wijf

Jdee, wel verwarrend, maar toch ook fijn om thuis te zijn. En het nu gewoon goed in de gaten blijven houden. Als het erger wordt dan hop weer die vk bellen. Kan jouw het schelen, jij voelt het beste aan wat goed is en wat niet. Sterkte met die harde buiken.
  zondag 19 december 2004 @ 09:59:44 #30
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24076340
Jdee wat goehoed je bent thuis doe maar lekker rustig aan, niet teveel hooi op je vork nemen gewoon lekker relaxt schema instellen, doe ik ook. ik waggel tegenwoordig op me dooie gemak overal heen (als het niet langer is dan 20 min waggelen ) vriendlief helpt overal bij mij, ik doe t niet meer lijkt me indd vrij confusing ook dat de 1 wat anders zegt dan dfe ander, en dat je zelfs helemaal weg mag uit het zkh en terug bij vlos, das op zich harstikke fijn natuurlijk, maar toch als je iets iet vertrouwt gewoon bellen naar de vlos hoor!!! het gaat om jou en je beebje

Ma-Maatje wat leuk je weer te lezen, was alweer ff gelee geloof ik he jij ook rustig aan doen he met je gespring uit je stoel om snel die telefoon te pakken schiet ook al lekker op by the way, 31 weken alweer phieuww wat gaat de tijd harddddddddddddddddddd.

ow en ff tussendoor, nog maar 16 dagen

[ Bericht 2% gewijzigd door Martineke op 19-12-2004 10:19:50 (telfoutje :D) ]
  † In Memoriam † zondag 19 december 2004 @ 11:18:46 #31
7074 moussy
kuttekop
pi_24077027
Maxima mag zich binnenkort hier ook wel eens gaan melden al 13 weken stiekem zwanger zitten te wezen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_24077396
Daar mogen we gelukkig mee zijn.... weer zo'n lelijk papkind d'r bij
Hoop dat Amalia de zwaan nog eens mag gaan ontmoeten , ze had beter wat meer genen van d'r moeder kunnen krijgen...
  zondag 19 december 2004 @ 12:54:47 #33
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24078797
lelijk in de luier is mooi in de sluier toch
  zondag 19 december 2004 @ 13:43:41 #34
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24079996
inderdaad een lelijk kind van willem en max, hopleijk doen ze het bij de tweede beter.

Martineke.... wat spannend he, de laatste daagjes....succces hoor!!
  zondag 19 december 2004 @ 14:09:10 #35
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24080579
best wel spannend eik ja. volgens mij besef ik het ook nog niet zo, ik tel wel af en probeer me in te denken dat ik nu over 16 daagjes toch echt me beebje in me armen mag houden, maar tis gewoon niet voor te stellen verder maak ik me lekker druk om het feit dat ik naar verkoeverkamer moet (ga ik nog wel vragen hoe of wat natuurlijk) zit ik me druk te maken over borstvoedingskleding aangezien ik tegenover me family een preuts iets ben, kwil dus niet dat iemand mijn tiet ziet behalve vriendlief dan en hoop ik maar dat ik snel op de been ben daarna
pi_24081306
Ik hoorde dat van mijn familie dat dat kindje van Willem Alexander en Maxima zo lelijk was Maar ja als ze nog niet kan lopen en ze krijgt lekker veel te eten, dan raakt ze ook haar babyvetjes niet kwijt natuurlijk. Ach het zal allemaal wel rechttrekken, toch

Martineke, ik ben ook een preuts. Maar als je eenmaal bv geeft, zou je eigenlijk eens een spiegel voor je moeten houden en precies zo neerzetten zoals mensen ook tegenover jouw zouden zitten. Dan zul je zien dat je weinig tot niks ziet. Het valt echt wel mee joh. En geloof me, je preutsigheid verdwijnt echt voor een groot gedeelte. Na een tijdje wil je er toch eens uit en op visite bijvoorbeeld. Je kunt het niet altijd zo plannen dat je weer optijd thuis bent voor de bv. Nee hoor meid, allemaal angsten die ik ook had En moet je mij nu horen. Tante Toos weet het wel te vertellen
Het is dus heel normaal dat je zo denkt Verandert ook wel met de tijd.
pi_24081615
In het begin zal het misschien wat onwennig zijn om borstvoeding te geven , er word meestal ook aangeraden om in het begin een rustig plekje te zoeken als het nodig is , daarmee maak je het slagings percentage groter omdat je zelf relaxter bent.
Maar op een gegeven moment schijnt het je niet zoveel meer te kunnen schelen waar je borstvoeding geeft.
Ik vind het ook allemaal best spannend hoor.

Over de borstvoeding heb ik dan ook al goed gepraat met de kraamzorg en natuurlijk ook of ik vervanging in huis moest hebben voor het geval dit niet zou gaan lukken , maar dat hebben de kraamverzorgenden ook allemaal bij zich.

Verder raade ze me vooral aan om een bed in de woonkamer te plaatsen , kraamvisite gaat sneller weer weg als je op bed ligt en het schijnt voor je bekken erg goed te zijn om veel te liggen ipv. te zitten.

Ik had gisteravond een heel bericht getypt , maar op de een of andere manier is die verdwenen.

We zijn dus gisteren naar Holliday on Ice geweest , erg leuk!
De kaarten die we hadden waren voor de 5e rij ergens middenin en daar maakte Jeroen al mooi misbruik van door te zeggen dat ik hoogzwanger was en dat dat dus onmogelijk was om daar te zitten. Ergens heeft ie ook helemaal gelijk want als ik tijdens de voorstelling naar de wc had gemoeten was dat onmogelijk.
We kregen helemaal vooraan 2 stoelen, dus erg mooie plaatsen.

Jdee doe je rustig aan? Laat je vriendje maar mooi die tapijt tegels leggen , dat lijkt mij nu geen klusje voor jou, ik zie je graag nog wat vaker hier ipv. dat je weer naar het ziekenhuis zou moeten , tenslotte lopen we gelijk op!
pi_24082310
Ik lag gewoon op de bank.. BV geven doe ik thuis meestal op de bank of liggend op bed (valt zij in slaap en kan ze meteen worden overgelegd, of beveiligd blijven liggen). Als ik ergens anders ben ga ik even achteraf zitten voor de bv, ik ben niet zo'n openbaar-voeden-liefhebber.

Jdee, fijn dat je weer thuis bent!
  † In Memoriam † zondag 19 december 2004 @ 16:23:54 #39
81992 Githa
pi_24083666
Jdee je bent weer thuis
Wat vervelend dat ze je zo'n onzeker gevoel geven, ik kan me dat goed voorstellen....doe lekker rustig aan en gelijk de VK bellen als je het niet vertrouwd want beter te veel als te weinig !

Martineke, jij kan idd al gaan aftellen .... wat moet dat vreemd zijn als je definitief weet wanneer het er is
pi_24087787
Jdee, lekker dat je weer thuis bent! Doe rustig aan, dan kun je lekker lang thuis blijven!!!

Martineke... wat spannend joh. Wel gek dat je nu weet dat je over 16 daagjes mama bent...

Ik vind Amalia niet zo lelijk, alleen dat bekkie is niet zo mooi, maar ik heb wel lelijkere kindjes gezien eigenlijk...

Hier alles goed en lekker!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 19 december 2004 @ 21:55:18 #41
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24090364
quote:
Op zondag 19 december 2004 19:50 schreef melonovy het volgende:

Ik vind Amalia niet zo lelijk, alleen dat bekkie is niet zo mooi, maar ik heb wel lelijkere kindjes gezien eigenlijk...
Wat afschuwelijk eigenlijk, als je een prinsesje bent mag iedereen dat gewoon maar over je schrijven...
Ik bedoel daar jou niet mee, Melonovy, maar de mensen die schrijven dat ze zo lelijk is.
Mooi of niet mooi, je eigen kind is altijd prachtig!
Gelukkig zijn we allemaal verschillend, en verschillen smaken ook nog
Ik vind het wel een lekker spekkie hoor, Amalia.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † zondag 19 december 2004 @ 22:04:57 #42
7074 moussy
kuttekop
pi_24090565
Ik was lelijker dan amalia hoor, maar ben toch nog redelijk opgedroogd
  zondag 19 december 2004 @ 22:08:10 #43
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24090649
Haai!!!
En jij maakt nog prachtige kindertjes ook

Maar zonder gekheid, ik vind dat echt afschuwelijk dat mensen dat zomaar roepen, niet alleen hier hoor, maar in het algemeen.
Of zou ik wat hormonaal zijn?
pi_24090751
Het grappige is dat, moest het een fok!kindje zijn, iedereen haar prachtig zou vinden.
pi_24091913
Dan spreek ik absoluut niet over mezelf , als ik een kind lelijk vind zeg ik dat.
Misschien iets iets genuanceerder , maar ik ga echt niet zeggen dat ik een kind mooi vind terwijl ik dat niet meen.
Of het nou om de princes gaat of om mijn eigen achter neefje maakt voor mij geen ruk uit.
Ik vond mijn neefje ook een verschrikkelijk lelijk kind (en dan ook echt 1000 maal erger dan Amalia) hij had zo'n groot en rond hoofd dat totaal niet bij zijn lijfje paste (was nog groter dan een voetbal en net zo rond).
Dat is gelukkig ook bij getrokken , maar mijn nicht weet wel dat ik hem niet mooi vond , terwijl haar dochter een beautie was om te zien.
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 00:18:36 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_24093948
quote:
Op zondag 19 december 2004 22:12 schreef Bass-Miss het volgende:
Het grappige is dat, moest het een fok!kindje zijn, iedereen haar prachtig zou vinden.
pi_24094156
Ach, als jullie niet wisten dat ik hier rondliep zou je waarschijnlijk ook wat ongenuanceerder over Myrthe spreken (om maar een voorbeeld te geven).
Willem-Alexander, Maxima en Beatrix zitten toch niet op Fok?
pi_24094701
quote:
Op zondag 19 december 2004 22:08 schreef Leah het volgende:
Haai!!!
En jij maakt nog prachtige kindertjes ook

Maar zonder gekheid, ik vind dat echt afschuwelijk dat mensen dat zomaar roepen, niet alleen hier hoor, maar in het algemeen.
Of zou ik wat hormonaal zijn?
Nee hoor, niet hormonaal, ik vind het ook. 't Is een baby zeg, om daar zo knetterhard over te zeggen dat ze ontzettend lelijk is.... Arm mupke
En waarom zou je het zeggen als je een kind lelijk vind? Ach de ene baby is mooier dan de andere, maar t zijn baby's! Zo klein en onschuldig nog
Lara vond ik ook niet mooi toen ze net geboren was, maar t was mijn kind, wie er wat van had gezegd kon een hengst krijgen

edit: Tante Tink heeft de foto van Freek voor je trouwens, ik heb je mail adres niet, maar misschien heb je m al gehad, dan is dit oud nieuws
Screw them.
We're going home.
pi_24095281
Amalia is lelijk en ik mag het zeggen . . .
  maandag 20 december 2004 @ 10:04:52 #50
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24097082
goedemorgen tis hier maar rustig he laatste paar daagjes

al ff wakker, wel ok geslapen, word wel steeds slechter heb ik het idee word vaak wakker omdat ik me moet omdraaien en dat nu eenmaal niet geheel soepel verloopt plus dat ik nog weleens naar de wc moet tegenwoordig. maar goed dr zijn ergere dingen op de wereld
verder heb ik nog maar weinig te klagen eigenlijk, ik hou het goed vol, ik barst niet van de kwaaltjes en zo... beter!
morgen weer naar de gyn toe voor controle, hoop dat ik dan meer krijg te horen over hoe of wat met ks, gelijk telnummer maar vragen ivm als me vliezen breken voor de datum van ks :x zou niet weten waar ik heen moet bellen nl, slegt he!

nog steeds naam dilemma hier, ik wou eik toegeven aan naam die vriendje mooi vind, en dan de afspraak erachter als volgend beebje komt dan mag ik die naam verzinnen, vriendje vond ok, maar ik vind toch die naam niet zo mooi, dus hij zei gister al "als je em echt niet mooi vind moet je het niet doen". maar dan moeten we weer opnieuw beginnen, en daar word ik stapelgek van, ik ken geen naam meer zien joh! en we hebben wel 1 naampje anders die ik ook wel ok vind, maar daar zijn er pas een stuk of 10.000 van en dat wil ik ook weer niet!!!
  maandag 20 december 2004 @ 12:05:40 #51
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24099066
quote:
Op zondag 19 december 2004 23:00 schreef Xanthe het volgende:

Dan spreek ik absoluut niet over mezelf , als ik een kind lelijk vind zeg ik dat.
Maar je zegt toch ook niet tegen iemand die je voor het eerst ziet; "Jee, wat ben jij lelijk zeg!"
Vind ik eigenlijk hetzelfde...

Caronline, ik heb de foto nog niet, zal wel komen omdat het zo'n lelijk kind is, die komen niet door de firewall
  maandag 20 december 2004 @ 12:09:32 #52
63367 Jdee
pi_24099139
Martineke zoooo herkenbaar, dat van die namen! En ik heb vanmorgen ook maar eens het tel nummer van de vk in mn mobiel gezet

en iedereen echt dankjewel voor de reacties. Heb het actieve-rust-idee vormgegeven door op de keukenkastjes (schoolborden) elke dag van te voren op te schrijven wat ik wil gaan doen en dan te bekijken of het lukt of niet. En dan weer bijwerken. Dat lijkt goed te werken en stiekum doe je meer dan je denkt en dat mag je dan allemaal afvinken, hoezee! Voel ik me niet zo als een ongeleid projectiel wat niet mag vliegen. Met gepland fladderen kom je dus stiekum ook heel ver, en als het teveel is, dan fladder je de volgende keer wat minder dingen af.

Heb gisteren op mn gemak 5 m2 tegels gelegd, in 6 uur (rustig he, en dat voor een rauwdouwer als ik! *trots*) en het resultaat is ernaar, naast dat ik het geweldig leuk vond om te doen. Echt, geef me een stanleymes in handen en een creabeaopdracht en ik leef helemaal op. Misschien zo toch maar eens aan de kerstkaarten-maken-actie beginnen dus... en ja de fotos komen eraan, rust dames, rust! :p

Vanmiddag even proberen hoe het met fietsen gaat, brief binnengehad van een KDV waar we per 1-5-2005 terecht bij zouden kunnen (alleen niet op de dagen dat we wilden...), maar we waren eigenlijk nog nooit langsgeweest (gewoon blind ingeschreven, bij de andere 7 kdvs ook trouwens). dus daar maar even een bezoekje voor geregeld voor vanmiddag.

En als t niet gaat, dan gaat Neelix allenig kijken en ga ik weer naar huis. (wel fijn, dat ie thuis werkt vandaag).

nog even voor Xanthe> jij bent ECHT eerder aan de beurt dan ik hoor, dus ik wacht gewoon tot jij bent bevallen en dan pas mag ik, easy as pie
(en ik blijf het apart vinden dat onze vriendjes dezelfde naam delen...)
..en laat gaan...
  maandag 20 december 2004 @ 12:10:46 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24099167
Het is idd heel gek. Ik zie hier ook wel eens kindjes langs komen waarvan ik denk 'oef', maar geen haar in mijn hoofd die er aan denkt dat te zeggen. Wat schiet ik, of de plaatser van de foto daarmee op? Dat vind ik echt onnodig kwetsen, dus doe ik dat ook niet.
  maandag 20 december 2004 @ 12:13:34 #54
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24099223
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
Het is idd heel gek. Ik zie hier ook wel eens kindjes langs komen waarvan ik denk 'oef', maar geen haar in mijn hoofd die er aan denkt dat te zeggen. Wat schiet ik, of de plaatser van de foto daarmee op? Dat vind ik echt onnodig kwetsen, dus doe ik dat ook niet.
Het wachten is op de extreme makeover voor pasgeborenen
  maandag 20 december 2004 @ 12:13:50 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24099228
Mijn mobiel ging net, en die gaat vrijwel nooit op mijn werk, dus heel even maakte mijn hart een sprongetje 'zou mijn zus...?' Maar nee, het was iemand die belde voor de vorige bewoner van mijn huis.

Ik wacht 'geduldig' verder.
  maandag 20 december 2004 @ 12:15:04 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24099253
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:13 schreef Leah het volgende:

[..]

Het wachten is op de extreme makeover voor pasgeborenen

Ach, de ervaring leert dat de meeste kindjes leuk opdrogen.

Ik weet nog dat mijn opa op een gegeven moment over een oude foto van mijn neefje zei: 'Wat was hij lelijk he, vroeger, het leek wel een mongooltje'.
Maar dat is nu een hele leuke knul van 18
  maandag 20 december 2004 @ 12:20:20 #57
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24099362
Ik hoop dat mijn kinderen leuke, sociale en vooral gezonde mensen worden, en of ze dat mooi of lelijk doen zal me een zorg wezen .

Of zou je ineens minder van ze houden als het van die lange slungelige pubers met puisten worden?
pi_24099390
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet nog dat mijn opa op een gegeven moment over een oude foto van mijn neefje zei: 'Wat was hij lelijk he, vroeger, het leek wel een mongooltje'.
Een van de opa's hier dacht dat serieus van zijn pasgeboren dochter.. Het is nooit meer goed gekomen tussen die twee.
  maandag 20 december 2004 @ 12:22:34 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24099412
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:20 schreef Leah het volgende:
Ik hoop dat mijn kinderen leuke, sociale en vooral gezonde mensen worden, en of ze dat mooi of lelijk doen zal me een zorg wezen .
Ja precies!
quote:
Of zou je ineens minder van ze houden als het van die lange slungelige pubers met puisten worden?
Nee, natuurlijk niet.

Mijn moeder zei het trouwens altijd zelf, toen ik in de kinderwagen lag:
Wat is ze lelijk he!
Lekker ding hoor, die moeder van mij!

En ik was nog wel zo'n schatje.
  maandag 20 december 2004 @ 14:03:20 #60
61800 Rottdog
pi_24101189
Martineke moeilijk he zo'n naam maar meid je hebt nog genoeg tijd om daarover kort te sluiten met vriendlief. Er zijn genoeg mensen die besluiten bij het zien om van naam te veranderen omdat ze die naam beter bij het kind vinden passen.

Dan maar op de manier van Herman Finkers "wat een lief kind" zou het niet waarderen dat mensen zouden zeggen dat ze Zoë een lelijke baby zouden vinden, heb ik liever dat ze niets zeggen
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 14:13:26 #61
81992 Githa
pi_24101415
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
Daar ben ik het ook mee eens
dat geen wat je zegt moet wel een doel / functie hebben en ik geloof niet dat een moeder er veel mee kan als er gezegd wordt dat haar kind lelijk is kortom drop je info bij iemand die er vervolgens niks mee kan ...... ben ik ook geen voorstander van.
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 14:15:14 #62
81992 Githa
pi_24101462
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:20 schreef Leah het volgende:

met pubers kun je dat zo wel eens treffen maar dat staat los van het uiterlijk
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 14:18:27 #63
43556 miss_dynastie
pi_24101532
BE, je lijkt op een vriendin van me
Haar moeder heeft nu (ze wordt 25 deze week!) nog een uitvergrote foto van haar aan de muur hangen van toen ze een jaar of negen was en ook zo'n hoofd trok in de dierentuin
pi_24101895
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn mobiel ging net, en die gaat vrijwel nooit op mijn werk, dus heel even maakte mijn hart een sprongetje 'zou mijn zus...?' Maar nee, het was iemand die belde voor de vorige bewoner van mijn huis.

Ik wacht 'geduldig' verder.
Let maar op dat word of 31 december 23:59 dat er water breekt en weeen komen of gewoon de nacht van 24 op 25 .

Overigens hadden we vandaag een echo en de kleine pinda ziet er niet meer uit als een pinda, maar een 12 en een halve oud minibaby. Dat betekent als ze de datum aan zouden passen dan werd de verwachte datum niet in julie, maar 30 juni......Noa's verjaardag! Lekkere planning.....
  maandag 20 december 2004 @ 14:41:47 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24102041
quote:
Op maandag 20 december 2004 14:35 schreef basset het volgende:

[..]

Let maar op dat word of 31 december 23:59 dat er water breekt en weeen komen of gewoon de nacht van 24 op 25 .
Ik ben allang blij dat het niet dit weekend is geboren toen ik in deep down zeeland zat.
quote:
Overigens hadden we vandaag een echo en de kleine pinda ziet er niet meer uit als een pinda, maar een 12 en een halve oud minibaby. Dat betekent als ze de datum aan zouden passen dan werd de verwachte datum niet in julie, maar 30 juni......Noa's verjaardag! Lekkere planning.....

Lekkere planning idd.
Hoe is het me mama-basset? Misselijkheid al minder aan het worden?
pi_24102250
quote:
Op maandag 20 december 2004 14:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ben allang blij dat het niet dit weekend is geboren toen ik in deep down zeeland zat.
[..]

Lekkere planning idd.
Hoe is het me mama-basset? Misselijkheid al minder aan het worden?
Nadat er vanochtend 2 rijstewafels er net hard weer uitkwamen als dat ze er in gingen moet ik helaas zeggen.........Nee
pi_24102322
Gewoonlijk wordt de uitgerekende datum pas aangepast als er meer dan een week verschil is, dus waarschijnlijk blijft het voor jullie 5 juli, Basset.
  maandag 20 december 2004 @ 15:01:28 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24102473
quote:
Op maandag 20 december 2004 14:51 schreef basset het volgende:
Nadat er vanochtend 2 rijstewafels er net hard weer uitkwamen als dat ze er in gingen moet ik helaas zeggen.........Nee
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 15:07:04 #69
81992 Githa
pi_24102557
Basset, oooohw zo vervelend en vermoeiend als je zo misselijk bent.... ik hoop dat het snel minder wordt

*zeur modus aan*
Ik begin mijn begin periode van de zwangerschap te herleven en begin weer net als de eerste paar maanden misselijk te worden en te spugen ik heb er nu al zo'n ander halve week last van en had er eigenlijk op gehoopt dat het een buik griepje was eten hoef ik al helemaal niet meer en het maagzuur is er continue
Verder gaat het lopen super moeizaam en kan ik bijna niet op of neer en heb ik bij de kleinste inspanning een reeks harde buiken
Verder aan het aftellen op mijn werk..... nog 3 dagen ben er nog niet overuit of dat nu iets goeds of slechts is en ik kreeg net een brief van de VK dat ze er per direct mee stopt en dat haar praktijk wordt overgenomen door iemand anders of ik daar nu zo blij mee ben .......heb vandaag gewoon een baal dag !
* lucht toch wel op zo ff zeuren *

ohwja donderdag komen ze weer een deeltje brengen van de kinderkamer ....dit maal de kast JIPPIE ! toch wel iets benauwd over wat we gaan krijgen
pi_24102607
quote:
Op maandag 20 december 2004 14:54 schreef poemojn het volgende:
Gewoonlijk wordt de uitgerekende datum pas aangepast als er meer dan een week verschil is, dus waarschijnlijk blijft het voor jullie 5 juli, Basset.
Klopt! Dat zei ze ook.

Kan het alleen maar meevallen zeg maar. (2 jaar terug die hete zomer.....ma Basset had 20 kilo extra water mee te zeulen en kon geen schoen meer aan!
  maandag 20 december 2004 @ 16:13:01 #71
63367 Jdee
pi_24103471
* Jdee gaat in duimhouding zitten as donderdag voor Githa
go meubelmensen go!

"en misselijkheid, gaat hene! Gij zijt hier niet welkom! Zeker niet met de kerst voor de deur."

en? effect?
..en laat gaan...
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 16:19:03 #72
81992 Githa
pi_24103545
maar helaas ...nee
  maandag 20 december 2004 @ 17:39:23 #73
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24104792
hmzz das minders Githa dat je het begin weer even her beleeft ik hoop dat het snel over is ik duim mee dat donderdag de goede kast komt, en...ik denk dat het echt wel een goed iets is als je je verlof hebt, kom je wel achter ik had er ook gemengd gevoel over, nou...ik ben nu heel blij dat ik het heb hoor, en heb me ook nog niet verveelt dus..moet ook bij jou wel goed komen hoe ist met je moeder eigenlijk??
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 17:50:48 #74
81992 Githa
pi_24105003
Dat gaat goed Martineke, ze gaat volgende week naar huis en als ik eerlijk ben kijk ik daar best naar uit
wat betreft verlof lijkt het me zo moeilijk als ik me nergens meer mee mag bemoeien en ik zie nog zoveel dingen gedaan moet worden of dingen die fout gaan op mijn werk .... lijkt een beetje een straf om weg te moeten maar als ik dadelijk eenmaal thuis ben denk ik dat ik best kan genieten van de rust hoor ff wennen weer....
pi_24106707
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:05 schreef Leah het volgende:

Caronline, ik heb de foto nog niet, zal wel komen omdat het zo'n lelijk kind is, die komen niet door de firewall
Oh blij dat jij het zegt, ik wou het niet zeggen

Brighteyes je lijkt sprekend op Lara
Oh ik herkende het meteen, ze kan ook zo boos kijken! Alleen ben jij donker en Lara blond.
Grappig zeg!
Screw them.
We're going home.
  maandag 20 december 2004 @ 21:13:41 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24108384
Even weer een update van deze kant, ben ondertussen 21 weken zwanger.
Vandaag hebben we pretecho's laten maken en alles zag er goed uit, we weten ook al wat het geslacht is maar dat blijft geheim.

Hier zijn de echo's, aangezien we geen scanner hebben zijn ze wat onduidelijk maar op de 1ste en 2de zie je het gezichtje en de voetjes, Frutsel ligt een beetje dubbel.
Op de 3de zie je de ruggegraat.

De kleine was echt extreem actief en lag de hele tijd maar te buitelen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 22:34:02 #77
43556 miss_dynastie
pi_24108955
Snakelady, mooi hoor
En het geslacht voor je houden, poeh, moeilijk hoor, ga je het helemaal niemand vertellen ?
  maandag 20 december 2004 @ 22:37:20 #78
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24109017
ik heb het al verteld tegen een paar op IRC.

maar dank je wel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_24109025
Wat een mooie echo's
Kijk maar uit dan als je met je moeder ofzo gaat winkelen, dat je je niet verraadt door je voorkleur voor roze kleertjes
  maandag 20 december 2004 @ 22:41:43 #80
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_24109097
quote:
Op maandag 20 december 2004 22:37 schreef snakelady het volgende:

maar dank je wel.
Maar we hebben Slangevrouwtje beloofd nix te zeggen

een dingus, wat leuk!!!

[ Bericht 8% gewijzigd door No Nick op 20-12-2004 22:50:19 ]
pi_24109196
leuk snakelady
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_24109707
Prachtige echo's Snakelady, je kan al goed zien dat het een ..... is
pi_24109949
mooie echo's Snakelady
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 23:21:13 #84
81992 Githa
pi_24110004
wat een mooie duidelijke echo's snakelady
gaan we al een goktopic openen voor snakebaby ? uuuuhmmmmz ik denk een meisje
  maandag 20 december 2004 @ 23:53:26 #85
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24110751
dank jullie wel, en ach over een week of 19 weten jullie het wel.
pi_24111311
quote:
Op maandag 20 december 2004 01:04 schreef Leah het volgende:
Die zijn wel verstuurd! Ik stuur ze wel opnieuw

[ Bericht 15% gewijzigd door Tinkerbell op 21-12-2004 00:28:34 ]
pi_24113698
quote:
Op maandag 20 december 2004 01:54 schreef ThunderChild het volgende:
Amalia is lelijk en ik mag het zeggen . . .
Zoiets zeg je niet - dan zeg je: 'Het is een lief kind! Zo'n lief kind heb ik nog nooooooit gezien!' (Herman Finkers)
Rottdog haalt me de woorden uit m'n toetsenbord!
quote:
Op maandag 20 december 2004 12:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En ik was nog wel zo'n schatje.
Haha - je lijkt echt op droopy!!

Wat een lief jochie, die Frutsel! Snakelady, het gaat goed zeg!

Al onze kerstkaarten zijn de deur uit - wederom een foto van onze Elise Dit maal zit ze gezellig op de sneeuw bij sneeuwpop, pinguin en ijsbeer (Vraag me niet hoe ze die bij elkaar hebben gekregen )
Ik zal de kaart nog voor de kerst hier posten! Is wel zo fraai ... (Zijn er meer mensen die een eigen foto als kaart gebruiken? Kunnen we die op een nieuw topicje misschien wel posten)
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:26:41 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_24113916
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 21 december 2004 @ 20:22:31 #89
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24123661
had ik verhaal getypt vanmiddag, komt vriendlief thuis, staat dat nog open, drukt ie niet ff op invoeren neeee hij klikt het egwoon weg tskk tuig

Gitah wat fijn dat je moeder weer naar huis kan volgende week, kan me wel indenken dat je stiekum wel beetje blij bent

en wat een mooi frutselke hebbie in je buik Snakelady ik denk alleen dat Frutselke een Fritselke is

ik is vandaag weer op controle geweest bij de gyn op de poli, alles was weer goed ik ben een fantastisch groot wijf volgens hem (zo zei hij het ook echt!! ) met een mooie grote buik dat maakt die vent zo leuk, hijs zo enthousiast heb nog 20 min aan ctg gelegen omdat ik zei dat beeb 2 dagen wel erg rustig was, alles was perfect, lekker levendig beebje heb ik en gewicht wordt geschat op 8 pond, hij benadrukte het nog een x dat een ks toch echt wel beter is dan een stuitbevalling in mijn geval fijn om te horen dat zon vent zegt dat i de goede beslissing heb genomen.
als alles meezit 4 jan, er zijn geen spoedjes en zo, ben ik gelijk smorgens rond half 9 a 9 uur aan de beurt voor de ks brrr kan t maar gelijk gehad hebben he smorgens, anders zit ik en vriendj eook maar hele dag te zenuwen op die kamer.
pi_24123821
Wat lekker Martineke, goede berichten, fijn dat je gesteund wordt in je keuzes!

Morgen mag ik weer op controle lekker even naar het hartje luisteren...
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 20:38:22 #91
81992 Githa
pi_24124039
jah psies Martineke ....zo vroeg mogelijk
jemig 2 weken nog maar verder allemaal nog wel goed te doen Martineke ? ...nog niet het gevoel dat het nu echt mag komen of hoe ze dat soms ook zeggen .....

Ik nog 2 daagjes werken en dan gaat mijn verlof in ..... ook aan het aftellen dus dan in een snel trein vaart de feestdagen er achteraan en dan ben ik alweer 35 weken * schrik*
Ik kan er nog steeds niet overuit hoe snel het allemaal voorbij is....ongeachte alle klachten en pijntjes het vliegt echt voorbij, nu heb ik het ook super druk dus misschien dat wanneer ik thuis met verlof ben alles in 1x super lang gaat duren we wachten het af.

Bixister, hoe staat het met Piet's kamertje ? en wat vindt Piet er zelf van .....zo'n mooie appelmuur

Jdee, ook alles nog goed ? ....wel voldoende blijven rusten he voel me anders genoodzaakt om boven op je te komen zitten ....tijd genoeg zo in mijn verlof
  dinsdag 21 december 2004 @ 20:48:43 #92
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24124263
ja hoor, prima te doen allemaal. heb nog steeds geen klagen en hou het prima vol, ben het nog niet zat zoals zovelen wel rond de 37 weken
en nee t mag niet eerder komen, 4 jan is beebje day ja!! niet eerder, ga ik ook stressen denk
pi_24124343
Githa, Piet heeft er vanmiddag voor 't eerst geslapen! hij doet er tot nu toe nog niet moeilijk over. we moeten nog wel een paar dingen ophangen zoals zijn mooie vissenmobiel en een plankje boven de commode. hij vond het omkleden op de nieuwe commode met spiegel (die alvast op z'n oude kamer stond gisteravond) ook wel ERG leuk. maar ja hij is al ijdel genoeg dus nu weer gewoon zonder spiegel hoor.

maar weer even ontopic: ik begin nu wel te merken dat de laatste maand is ingegaan hoor. pijntjes in knieën, linker lies & heup zijn ook wat snel overbelast (ik til Piet meestal links en die weegt al dik 12 kilo) en ik ben gewoon snel moe. ben ook nog steeds (of opnieuw?) verkouden, en het hoesten ben ik echt ontzettend beu. zometeen weer yoga, ik ga me zo snel omkleden en ernaar toe (is gelukkig op loopafstand).

snakelady prachtige echo-foto's!
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 20:52:06 #94
81992 Githa
pi_24124351
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 20:48 schreef Martineke het volgende:
ja hoor, prima te doen allemaal. heb nog steeds geen klagen en hou het prima vol, ben het nog niet zat zoals zovelen wel rond de 37 weken
en nee t mag niet eerder komen, 4 jan is beebje day ja!! niet eerder, ga ik ook stressen denk
neeeeeee....ik bedoelde ook niet letterlijk eerder komen maar meer zoals ze dat omschrijven als ze het gehad hebben ...
enne mooi dat het allemaal nog zonder klagen gaat
  dinsdag 21 december 2004 @ 21:55:19 #95
63367 Jdee
pi_24125767
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 20:38 schreef Githa het volgende:
jah psies Martineke ....zo vroeg mogelijk
jemig 2 weken nog maar verder allemaal nog wel goed te doen Martineke ? ...nog niet het gevoel dat het nu echt mag komen of hoe ze dat soms ook zeggen .....
inderdaad trouwens, nog maar 2 weken? wat gaat de tijd toch echt hard zeg...
quote:

Jdee, ook alles nog goed ? ....wel voldoende blijven rusten he voel me anders genoodzaakt om boven op je te komen zitten ....tijd genoeg zo in mijn verlof
Neelix moest IETS te hard lachen om je sub-textje maar is goed hoor, je komt maar langs (woehahaha, ik heb een bovenwoning, jij had 5 trappen he? maar onze trap is een killer! woehahaha) *maniakale lach* Trouwens. Je gaat het lekker druk hebben hoor, er is toch meer te doen dan je denkt. En je kan altijd leuke dingetjes vinden om nog thuis te doen...
..en laat gaan...
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:03:22 #96
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24125950
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 21:55 schreef Jdee het volgende:

[..]

[..]
Jupz echt 2 weken

(woehahaha, ik heb een bovenwoning, jij had 5 trappen he? maar onze trap is een killer! woehahaha) *maniakale lach*
onze trappen nog niet meegemaakt zeker
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 23:06:48 #97
81992 Githa
pi_24127330
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 21:55 schreef Jdee het volgende:

[..]

[..]

Neelix moest IETS te hard lachen om je sub-textje maar is goed hoor, je komt maar langs (woehahaha, ik heb een bovenwoning, jij had 5 trappen he? maar onze trap is een killer! woehahaha) *maniakale lach* Trouwens. Je gaat het lekker druk hebben hoor, er is toch meer te doen dan je denkt. En je kan altijd leuke dingetjes vinden om nog thuis te doen...

Wij hebben geen 5 trappen dat was Martineke geloof ik maar wij wonen wel in een drive- in woning wat wil zeggen 3 verdiepingen en dus twee trappen en die 20x op een dag ........dussuh trappen no problem al gaat het er wel steeds lachwekkender uitzien
  woensdag 22 december 2004 @ 00:02:32 #98
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24128675
dank jullie wel allemaal.

Martineke, fijn dat alles goed is.
  woensdag 22 december 2004 @ 09:07:20 #99
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24132510
quote:
Op maandag 20 december 2004 22:37 schreef snakelady het volgende:
Ahhhh [smeekmodus aan:] Dan kan je het hier toch ook wel vertellen [smeekmodus uit]

woensdag 22 december 2004 @ 10:07:36 #100
63367 Jdee
pi_24133326
oh ja, was Martineke, excusez! (die mag ook langskomen, hoor, kan ze Githa van me afduwen, want zo kan ik niet bij mn kamillethee)
..en laat gaan...
  woensdag 22 december 2004 @ 10:20:43 #101
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24133539
quote:
Op woensdag 22 december 2004 09:07 schreef heavenswoman het volgende:

[..]

Ahhhh [smeekmodus aan:] Dan kan je het hier toch ook wel vertellen [smeekmodus uit]

Sorry, hier lezen bekenden mee.
  woensdag 22 december 2004 @ 10:22:03 #102
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24133554
dan wachten we nog 131? dagen af hoor.... blijft het lekker spannend
  woensdag 22 december 2004 @ 10:25:27 #103
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24133601
quote:
Op woensdag 22 december 2004 10:07 schreef Jdee het volgende:
oh ja, was Martineke, excusez! (die mag ook langskomen, hoor, kan ze Githa van me afduwen, want zo kan ik niet bij mn kamillethee)
kamillethee ik ben helemaal into the thee laatste tijd

uhmm qua trappen was ik ja, alleen vergeten jullie er nog ff 3 8 trappen dus en dan heb ik er nog niet bij verteld dat het er vanuit de garage waar de auto staat 10 zijn maar verder woon ik best lekker
  woensdag 22 december 2004 @ 10:53:44 #104
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24134175
quote:
Op woensdag 22 december 2004 10:22 schreef heavenswoman het volgende:
dan wachten we nog 131? dagen af hoor.... blijft het lekker spannend
En dan komt er een goktopic
pi_24136060
Goeie middag!

Ben de afgelopen dagen lekker druk geweest met de baby spulletjes.
Wassen , drogen , strijken (en dat voor iemand die normaal nooit strijkt hahaha).
Jeroen is jaloers dat ik wel voor de baby strijk maar niet voor hem .

Ik zag een hele mooie echo voorbij komen , duidelijk hoor!
  woensdag 22 december 2004 @ 12:56:57 #106
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24136717
quote:
Op woensdag 22 december 2004 12:22 schreef Xanthe het volgende:
Goeie middag!

... strijken (en dat voor iemand die normaal nooit strijkt hahaha).
dat herken ik heb ook alles staan strijken hier, terwijl ik nooooooooooooooit strijk
  woensdag 22 december 2004 @ 12:59:17 #107
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_24136758
ik heb pas een strijkplank gekocht toen ik hoogzwanger was
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_24137043
wie in Noord Holland kan mij voordoen hoe ik moet strijken???
heb een enorme stapel liggen wat gestreken moet worden.

Verder wil ik ff inhaken op het 'lelijke babietjes' gebeuren.
Ja, het klinkt hard, dus je zegt het niet. Maar je denkt het vaak genoeg.
En ouders zijn blind voor de schoonheid van hun kind.
Maar kom op... sommige kinderen zijn echt lelijk.
1 van mijn neefjes was echt een gedrocht om te zien... Quasimodo was er niets bij.
En nu... nu is hij bijna 17 en hmmm, als ik van jongere mannen had gehouden dan was hij wel in de smaak gevallen!

Moraal van het verhaal... weet ik niet meer!
pi_24137091
Een troost: meestal neem je je eigen kind als norm.
  woensdag 22 december 2004 @ 13:42:41 #110
63367 Jdee
pi_24137215
over thee gesproken: ik moet hoognodig weer eens een kopje achterovermikken. en dan naar buiten, fietsen. voor zover ik kom. TIEN trappen?! ieks. maar ik zou met de fiets komen, of lopend. dus dat zijn er dan 3 minder: wahee!

achterlijke optimist hiero

verder ging deze post inderdaad echt nergens over. zoals ik al zei: hoog tijd voor kamillethee
..en laat gaan...
  woensdag 22 december 2004 @ 13:48:43 #111
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24137335
2 minder ipv 3

indd hoog tijd voor kopje thee
  † In Memoriam † woensdag 22 december 2004 @ 14:44:04 #112
81992 Githa
pi_24138355
dan doe ik ook mee met dat kopje thee al zal die onderhand wel koud zijn

nog 1 dagje werken offuh

Xanthe wat ben jij al lekker vroeg begonnen aan de was/strijk klus....
Ik heb al vaak de verleiding gevoeld maar ben zo bang dat ik straks tijdens mijn verlof helemaal niks meer te doen heb dat ik het allemaal voor dan heb laten liggen.
Onzin natuurlijk want al die spullen heb je ook in hooguit 3 dagen klaar...en dan he babykleertjes was bedrijfje opzetten
  woensdag 22 december 2004 @ 14:49:51 #113
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24138474
we zetten gewoon nieuwe thee

hey dat herken ik ook al, alles laten liggen tot je verlof hebt ik moet zeggen dat ik de eerste 3 weken goed door ben gekomen, deze week is de eerste week dat ik me beetje ga vervelen
ik doe alles maar super op me gemak.... stel het allemaal beetje uit......en ga nog langzamer aan doen
  † In Memoriam † woensdag 22 december 2004 @ 14:54:06 #114
81992 Githa
pi_24138572
jij hoeft je helemaal niet te vervelen Martineke ....jij hebt het veel te druk met aftellen
Nog een geluk dat de feestdagen er tussen zitten, die zijn weer gevuld en vliegen meestal voorbij of juist niet voor je het weet is het 4 januari hoor !
pi_24139328
Herkenbaar Martineke!!!
Veel succes met de laatste loodjes. Ik heb meegelezen dat je 4 jan. een KS krijgt. Spannend meid.
Dikke voor jou
pi_24139773
quote:
Op woensdag 22 december 2004 14:44 schreef Githa het volgende:

Xanthe wat ben jij al lekker vroeg begonnen aan de was/strijk klus....
Ik heb al vaak de verleiding gevoeld maar ben zo bang dat ik straks tijdens mijn verlof helemaal niks meer te doen heb dat ik het allemaal voor dan heb laten liggen.
Onzin natuurlijk want al die spullen heb je ook in hooguit 3 dagen klaar...en dan he babykleertjes was bedrijfje opzetten
Ik ben juist bang dat ik de boel niet af heb als de kleine komt.
Het gevoel van stel je voor dat ie eerder komt.... Dan moet Jeroen zeker alles nog snel gaan wassen.
Zeker met de drukte van de komende weken (feestdagen en het bijkomen ervan) dan zit je zo alweer in week 35.
Daar komt bij dat we halverwege januari iemand van de kraamzorg over de vloer krijgen die hier in de periode komt dat de kleine er is.
Die kan naast het kennismaken ook meteen even laten zien hoe het bedje opgemaakt moet worden.

Kleerstjes strijken vond ik best leuk om te doen , maar de grotere dingen bah bah... hahaha...
Zeker omdat mijn strijkbout niet de beste meer is , maar goed we doen alles in ettapes en ik hoop dat de was die ik nu gedraaid heb dan deze week in de kast terug ligt.
Ik heb ook lang niet alle kleertjes gewassen , de grotere maten hangen nog ongewassen in de kast (alleen 50/56 is gewassen).
De eerste kleertjes gaan voor de kerst snel in onze hangkast om te voorkomen dat schoonmoeder of nichtje deze al zien als ze met hun nieuwsgierige neuzen gaan lopen gluren in de kinderkamer...
  woensdag 22 december 2004 @ 18:01:40 #117
63367 Jdee
pi_24141997
ben stiekum ook al aan het wassen geslagen, kreeg ik stukje roze wolk van terug, en da's dan weer fijn. En ik vind het een prettig idee om het maar gedaan te hebben, ook omdat ik dan beter in mn hoofd heb wat we nu al hebben en wat we nog believen. Volgende week telefonische kraamhulp-check, is wel fijn om dan het idee te hebben dat je weet waar je aan toe bent. De dag daarvoor, volgende week, gaan we de commode en ledikant bij nicht pas ophalen dus heb nu niet echt plek om het dan leuk netjes opgevouwen neer te leggen. Dus nu maar even in een curverbox, niet heel roze wolkerig maja...

(en zelfs IK kreeg de neiging om te strijken, die lakentjes vooral (rompertjes strijken, ja dahaag, waar is dat goed voor?). Maar ik heb geen strijkplank, en om nou het bureau leeg te ruimen om het oude strijkijzer van ons mam uit te proberen, dat ging me toch ietsje te ver...)
..en laat gaan...
pi_24142132
ben ik ook weer even

De zwangerschap begint nu echt zwaar te worden. Ik heb erg weinig lucht en sjok me voornamelijk door de dag heen. Ik ben wel erg verkouden en mijn neus zit voortdurend dicht dus dat helpt ook niet erg.
Vervelen ken ik niet. Ik heb niet eens veel tijd om te lezen, maar dat komt voornamelijk door Damon. Mijn man heeft nu vakantie dus das wel lekker...

Maar ik heb niet veel zin om aan de pc te zitten (ik lig liever ).

Ik ga even wat bijlezen hier...
  † In Memoriam † woensdag 22 december 2004 @ 18:11:35 #119
81992 Githa
pi_24142182
wat leuk om te horen dat iedereen daar zo zijn eigen kijk op heeft
Ik heb ook echt het idee dat ik me stierlijk ga vervelen in mijn verlof en dat het wassen van alles me hooguit 1 week bezighoud en dan is de baby er echt nog niet ......zelfs niet al is ie te vroeg.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik de verleiding mede heb kunnen weerstaan omdat ik toch nog geen kast heb om het allemaal in te leggen ....

Goed nieuws dus dat de kast gelijk komt met het ingaan van mijn verlof ..... ik ben straks dag 1 al klaar joh
pi_24145355
Meiden als jullie je vervelen en je bent en beetje moe, ga dan lekker tukken. Of lekker onderuit achter de tv. Heb ik ook veel gedaan de laatste weken. Als het kindje er is dan krijg je ineens een stuk minder rust.

En ik verdeelde ook alles over 1 week. En dan zien we wel weer verder.

Bij mij gaat alles nog goed. Ik heb wel eens last van mijn benen, dat moeie gevoel. En nog steeds veel last van hoofdpijn. Maar dat komt ook omdat ik volle neusholtes heb. Daar had ik in Januari aan geopereerd moeten worden maar vanwege de zwangerschap gaat dat niet door. Het wordt intussen wel erger, dus ik zie wel tegen de laatste weken op, want juist dan is de ademhaling nogal zwaar en heb je ook vaak het gevoel alsof je neusholtes verstopt zitten.

Ik doe er wel van alles aan hoor, maar helpt helaas niet. De reden dat mijn holtes niet leeglopen is omdat er een vliesje achter zit wat niet weg gaat. En dus kan het geen kant op.
pi_24146101
Vandaag ben ik weer naar de verloskundige geweest en Chiara ging gezellig met me mee. Alles was weer prima in orde! De moeheid toch goed verklaarbaar met een dreumes in huis, tja dat is het enige wat wel eens zwaar is... Ik zat even te babbelen met de verloskundige over thuis bevallen en kraamzorg, toen Chiara zich met het gesprek ging bemoeien, ze vond het wel tijd worden om op het bed te gaan zitten... Dat hebben we dan ook maar gedaan...
Mijn bloeddruk werd opgemeten en was netjes 120 om 70 en de groei en ligging van de baarmoeder was nog steeds keurig volgens de boekjes... En het hartje klopte vlot en duidelijk, het kindje was wakker en gaf nog een trapje tegen het apparaat aan... Geen bijzonderheden, weer een leuk controlebezoek, over 4 weken mogen we ons weer melden.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24146147
* Vicky Komt ook weer even gluren

met vriendlief besproken dat vanaf eind maar de pil de prullenbak in verdwijnt!! Ben helemaal heppiedepeppie... was het maar zover...

tips zijn natuurlijk altijd welkom!!

Voor iedereen hele fijne kerstdagen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator woensdag 22 december 2004 @ 21:27:22 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24146338
Vicky, Wachten op het tweede streepje deel 55! zit vol dames die boordevol tips en ervaringen zitten die ze graag met je delen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 23 december 2004 @ 09:03:26 #124
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24153432
quote:
Op woensdag 22 december 2004 13:14 schreef Kleintje het volgende:

Verder wil ik ff inhaken op het 'lelijke babietjes' gebeuren.
Ja, het klinkt hard, dus je zegt het niet. Maar je denkt het vaak genoeg.
En ouders zijn blind voor de schoonheid van hun kind.
Maar kom op... sommige kinderen zijn echt lelijk.
1 van mijn neefjes was echt een gedrocht om te zien... Quasimodo was er niets bij.
En nu... nu is hij bijna 17 en hmmm, als ik van jongere mannen had gehouden dan was hij wel in de smaak gevallen!

Moraal van het verhaal... weet ik niet meer!
Maar daar gaat het mij om, je zegt dat toch niet?
Je zegt toch ook niet tegen een volwassene dat ie megalelijk is?
Waarom zou je dat wel over een kind mogen zeggen dan?
pi_24153501
Inderdaad... je zegt het niet.
Maar helaas ben ik wel zo, als iemand me recht op de vrouw af vraagt of ik een kind mooi vind en ik vind het kind echt lelijk, dan zeg ik wel dat knap anders is. Ik ga niet zeggen dat het kind spuuglelijk is, maar ik ga er niet om liegen en zeggen dat het kind mooi is. Het kind kan wel heel lief zijn.
Uiterlijk is schone schijn, innerlijk, dat moet mooi zijn, cliché maar waar!
  donderdag 23 december 2004 @ 10:11:57 #126
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24154272
goedemorgen

niet lekker geslapen vannacht vriendlief is beetje verkouden, en in zijn ogen gaat hij dan gelijk dood zowat hij zal wel even om 5 uur smorgens vertellen dat hij ziek is tegen is mij (ik lig te slapen joh) dan gaat ie nog kroelen ook (wel sweet) dan begint ie over een bakje thee met honing want das goed voor zn keeltje, en dan vraagt hij ook nog als hij eruit gaat om 05.15 of de katten los mogen (zitten bij ons snachts in de gang anders slopen ze heel de boel), met als gevolg dat ik dus ook maar hazeslaapjes heb gehad vanaf 5 uur om half 9 eruit want er kwamen mensen voor nieuwe sloten (politie keurmerk), en om half 10 schoonpapa om mee bad erin te zetten in de badkamer maar goed, alles went

en nog maar 12 daagjes
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 16:21:37 #127
81992 Githa
pi_24161037
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:08 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad... je zegt het niet.
Maar helaas ben ik wel zo, als iemand me recht op de vrouw af vraagt of ik een kind mooi vind en ik vind het kind echt lelijk, dan zeg ik wel dat knap anders is. Ik ga niet zeggen dat het kind spuuglelijk is, maar ik ga er niet om liegen en zeggen dat het kind mooi is. Het kind kan wel heel lief zijn.
Uiterlijk is schone schijn, innerlijk, dat moet mooi zijn, cliché maar waar!
als ze het mij vragen ben ik ook eerlijk en eerlijk kun je op vele manieren zijn dus ook tactvol ....maar ik zal niet uit mezelf gaan zeggen 'goh, wat een lelijk kind is dat zeg! '
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 16:23:45 #128
81992 Githa
pi_24161070
* Githa heeft officieel verlof

Martineke, waar ken ik dat toch van lekker wat proberen te rusten vanmiddag .... desnoods IN bad
pi_24162137
Ik had nog nooit het hartje gehoord tot afgelopen dinsdag. Ik heb er nog om moeten vragen. Raar, want bij Joshua deden ze dat wel. Oh ja en ik had nog aan de gyn gevraagd of ik een thuis bevalling mocht, maar helaas aangezien Joshua een grote baby was en hij geboren is met de verlostang, willen ze nu ook geen risico nemen. Wel jammer.

Githa geniet van je vrije tijd en de rust die je nu hebt
  donderdag 23 december 2004 @ 17:26:02 #130
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24162256
Githa verlofffffffffffffff fijnnnnnnnnnnnnnnn geniet ervan, en niet alles te snel doen he

ik kan pas zaterdag in bad
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 17:30:34 #131
81992 Githa
pi_24162345
je mag wel even hier komen badderen hoor

* Githa steekt met het belangrijkste deel ...jah juist buik !....boven water
pi_24162419
ja leuk is dat he, heerlijk in bad. En juist de buik steekt erbovenuit.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 17:40:20 #133
81992 Githa
pi_24162534
quote:
Op donderdag 23 december 2004 17:34 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
ja leuk is dat he, heerlijk in bad. En juist de buik steekt erbovenuit.
leuk? ...... veel te koud maaruh de sproeier erop en het gaat weer prima hoor wel heerlijk voor je rug enzo, lekker ontspannen in een warm bad.
  donderdag 23 december 2004 @ 20:06:51 #134
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24165143
nou ik ben benieuwd tis dat tilburryland niet echt heel erg om de hoek is (3 kwartier is eik nix, maar ik ben lui) anders was ik lekker in bad komen zitten, ik kan niet wachten tot ztrdg. ztrdg ben ik ff in tilburg maar dan ist kerst en ik kom alleen ff snel me moeder terugbrengen naar huis

ik ben blij, ownee wij zijn blij

bij een vriendin van vriendlief is vandaag haar zoontje geboren Yuri genaamd (goh wat toevallig, zoontje van mijn vriendin heet ook zo) Yuri is maar liefst 56 cm lang en 4720 gram zwaar kleine grote bink dus nu ben ik echt aan de beurt, ik had er eerst in mijn omgeving dus 2 voor me, beiden zijn geboren, nu ikkes over 12 daagjes
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 21:22:55 #135
81992 Githa
pi_24166736
Net de APK keuring weer gehad
uit de screening van de vorige keer was naar voren gekomen dat ons ventje 4 weken groter is, ze ging nu kijken of het aan de buitenkant ( mijn buik dus ) ook te groot was en zoja moest ik door naar de gyn omdat hij dan waarschijnlijk te groot is voor een normale bevalling ze vond het allemaal gelukkig meevallen en ik hoefde dus niet door.
Vraag me eigenlijk nu wel af hoe dat kan dat bb'tje aan de binnenkant bij een screening meting wel te groot is en de buitenkant van mijn buik dan niet bedoel bb'tje zit toch in de buik

pffff ....besloten dat ik daar niet eens meer over na ga denken, hij komt wanneer hij komt enne mocht hij er alsnog niet door passen dan zoeken we gewoon naar een andere uitgang

Hartje klopte weer perfect enne mijn bloeddruk was 60/120 ook piccobello
Zelfs mijn gewicht was maar 1 kg toegenomen WAUW nog nooit zo weinig geweest en dat terwijl ik juist zoveel vocht vast hou de laatste week.... maar aan de andere kant geen eten binnen kan houden
Al met al niks bijzonders dus ..... over 2 weken weer een echo enne vanaf dan elke week controle
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 21:34:31 #136
81992 Githa
pi_24167026
Gefeliciteerd met je vriendin Martineke ....enne wat leuk dat je ohwnee jullie zo blij zijn
zaterdag is niet de meest ideale dag nee anders had je er zo in kunnen plonzen hoor
  donderdag 23 december 2004 @ 22:55:54 #137
63367 Jdee
pi_24169176
verlof verlof, Githa heeft verlof, fijn zeg. En een bad in huis is zo mogelijk een extra mooie feature van je verlof, geniet ze!
..en laat gaan...
  vrijdag 24 december 2004 @ 12:54:38 #138
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24178449
Githa, geniet ervan.
pi_24178807
Githa, lekker nog even genieten meid!
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 24 december 2004 @ 15:31:29 #140
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24181490
wat fijn Githa dat je apk goed was
en over die screening binnenkant en buitenkant, misschien een verschil omdat ze aan d ebinnekant beebje opmeten en aan de buitenkant al anders ligt, aangezien er ook nog eens vruchtwater mee gemoeid is of zo?? kheb geen idee, maar kdenk ff mee

vanmorgen al gedoucht in bad erg vreemd is dat ineens, sta een halve meter hoger dan normaal en vanaf morgen mag ik erin liggen joepieeee mijn kerst begint goed
  vrijdag 24 december 2004 @ 18:02:31 #141
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24184574
Geniet lekker van je verlof Ghita! Lekker hoor ...! En je Keuring ook goed verlopen dus, erg fijn!

Ennuh, precies wat je zegt... hij komt er wel uit hoor
  † In Memoriam † vrijdag 24 december 2004 @ 18:06:58 #142
81992 Githa
pi_24184668
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 15:31 schreef Martineke het volgende:
wat fijn Githa dat je apk goed was
en over die screening binnenkant en buitenkant, misschien een verschil omdat ze aan d ebinnekant beebje opmeten en aan de buitenkant al anders ligt, aangezien er ook nog eens vruchtwater mee gemoeid is of zo?? kheb geen idee, maar kdenk ff mee

vanmorgen al gedoucht in bad erg vreemd is dat ineens, sta een halve meter hoger dan normaal en vanaf morgen mag ik erin liggen joepieeee mijn kerst begint goed
Ik snap er niet veel van anders maar begin al wel door te krijgen dat al die vk's en andere partijen super tegenstrijdig zijn / of kunnen zijn ..... gewoon lekker mijn eigen conclusies trekken dus
krijg net de laatste 3 weken een nieuwe VK daar ben ik wel iets minder blij mee.

eerste verlof dag goed doorgekomen de kerstboodschappen
pi_24191846
ik wil iedereen hier een hele fijne kerst toewensen met jullie (toekomstig) gezinnetje en een gelukkig 2005!!

(sorry voor offtopic)

liefs shir
  zaterdag 25 december 2004 @ 12:03:30 #144
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24198778
goedemorgen (oke middag)

iedereen fijne kerstdagen toegewenst, en Girly een dikke knuf en
  zaterdag 25 december 2004 @ 21:55:10 #145
63367 Jdee
pi_24206855
Gelukkige Kerst iedereen!
..en laat gaan...
pi_24208032
Hier dan ook maar even. Allemaal nog hele fijne feestdagen en dat alle zwangeren onder ons maar een hele snelle bevalling krijgen en de mooiste baby van de hele wereld. Nou van dat laatste ben ik overtuigd dat dat gaat lukken, let maar op
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:41:09 #147
110881 Roxie
mother to be
pi_24209088
ohhh mag ik nu ook op dit topic lijstje
5-5 ben ik uitgerekent !
Querida met liefde ontvangen
pi_24209806
Hoi Roxie! Hier ben je van harte welkom hoor meisje!

Ik las net je verhaal in het "Alleen Zwanger Zijn"-topic en ik kan je vertellen dat dit Z&G topic echt DE plek is om alles wat je doormaakt met mede-zwangeren te delen, zeker als dat "in real life" om wat voor reden dan ook niet zo gemakkelijk gaat.

Dus vertel ons snel alles over het "gefladder" in je buik en hoe trots je bent op de echo-foto's (je legt ze zelfs onder je kussen!) en wat je verder ook maar kwijt wilt.

Ik wens je in ieder geval een fantastische zwangerschap toe en weet zeker dat je hier een warm onthaal zult vinden.

Enne... je bent niet de enige die er alleen voorstaat. Er loopt hier in ieder geval één fantastische meid rond die een hoop met je gemeen heeft (toch, Luchtbel? Of kom jij alleen nog in het baby-tjes topic tegenwoordig met verhalen over je kleine Jolie?).

Knuffel voor iedereen van Ma-Maatje (alweer bijna 32 weken zwanger van nummer twee... De tijd vliegt).

P.S. Lieve Girly, extra knuffeltje voor jou, omdat ik het zo knap vind hoe je hier meeleeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ma-Maatje op 26-12-2004 00:15:20 ]
  Redactie Frontpage zondag 26 december 2004 @ 00:24:56 #149
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_24210286
Als het goed is, krijgen Ingrid19 en ik tussen 2 en 19 september 2005 een kindje. Mogen wij alvast op de lijst ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_24210605
Hoi Djeez (en Ingrid19 natuurlijk)!

Ook jullie van harte welkom in dit topic (en uiteraard worden jullie aan het lijstje toegevoegd zodra één van de modjes jullie berichtje leest).

Nogmaals van harte gefeliciteerd van Ma-Maatje!
pi_24211285
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:37 schreef Ma-Maatje het volgende:
Hoi Djeez (en Ingrid19 natuurlijk)!

Ook jullie van harte welkom in dit topic (en uiteraard worden jullie aan het lijstje toegevoegd zodra één van de modjes jullie berichtje leest).

Nogmaals van harte gefeliciteerd van Ma-Maatje!
Hai!

Ik vind het eng om me hier te melden. Kan niet echt bevatten dat ik echt zwanger ben. Komt misschien ook wel doordat er niet een vette + te zien was. Weliswaar kon je wel zien dat het een + was, maar toch.

Groetjes Ingrid
  Redactie Frontpage zondag 26 december 2004 @ 01:43:40 #152
3926 crew  Djeez
pi_24211869
Nog ff een vraagje. Waar hadden jullie last van toen jullie net zwanger waren? Dus eik toen jullie net een 2e streepje hadden gepiest. Ook toevallig een 'raar', niet te plaatsen gevoel in je buik? Wat bij mij zeker niet als een 'onigevoel' aanvoelt?

Edit: Geen zin om Djeez uit te loggen.
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † zondag 26 december 2004 @ 09:06:28 #153
81992 Githa
pi_24214150
Roxie gefeliciteerd enne welkom... hoeveel weken ben je ? ik heb je verhaal eigenlijk nog niet gelezen

Ingrid en Djeez die plus was er wel degelijk te zien hoor
Ik had een "vol" gevoel toen ik net zwanger was moeilijk te omschrijven kort daarop ook goed misselijk de hele dag door maar dat is echt per persoon verschillend hoor ingrid.... sommige mensen hebben idd dat niet te plaatsen gevoel in hun buik.... het blijven broekloeren ondanks het tweede streepje deed ik ook maar ook dat gaat over.
Laat het gewoon gebeuren en maak je niet te druk maandag gewoon even de huisarts bellen of gelijk een verloskundige en dan kun je waarschijnlijk een afspraak maken voor wanneer je rond de 10 a 12 weken bent. Mocht je al vragen hebben kun je die dan al aan haar stellen, dat zal je vast een eind geruststellen
Nogmaals gefeliciteerd met dit mooie kerstkado enne welkom in Z&W
  † In Memoriam † zondag 26 december 2004 @ 09:06:48 #154
81992 Githa
pi_24214151
enne vrolijk kerstfeest iedereen
  zondag 26 december 2004 @ 11:52:24 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24215168
Roxy van harte welkom.

Djeez en ingrid ook van harte welkom en van harte gefeliciteerd.
  zondag 26 december 2004 @ 11:53:10 #156
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24215175
o,ja en vrolijk kerstfeest iedereen.
  zondag 26 december 2004 @ 12:10:09 #157
110881 Roxie
mother to be
pi_24215389
ik ben in weekje 22 van mijn zwangerschap
  zondag 26 december 2004 @ 12:20:29 #158
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24215508
quote:
Op zondag 26 december 2004 09:06 schreef Githa het volgende:

...het blijven broekloeren ondanks het tweede streepje deed ik ook maar ook dat gaat over.
ken je nagaan, ik ben nu 38 weken en 1 dag zwanger en broekloeren doe ik nog steeds hoor
dus het gaat over....of niet

welkom Ingrid en Roxie
  zondag 26 december 2004 @ 12:26:58 #159
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24215600
Roxie ik heb respect voor je hoe je het opneemt en hoe je het allemaal gaat doen!!!
trek je niks van die idiote opmerkingen die hier af en toe voorbij komen hoor!!! (in je eigen topic)

je bent er weliswaar nog niet zo lang achter dat je zwanger bent, maar toch ga je er helemaal voor, met of zonder "vaderfiguur" in de buurt. het gaat helemaal goed komen met jou en je beebje
heel veel succes en geluk en kracht toegewenst op deze mooie kerstdagen, en kom maar lekker veel hier posten, en ook vooral die echoos spammen wij dames zijn er gek op
  zondag 26 december 2004 @ 12:50:03 #160
110881 Roxie
mother to be
pi_24216003
hihi dank jullie wel!
ik volg het forum al een beetje, ben wat aan het rondlezen
door gebrek aan zwangere meiden in mijn eigen sociale omgeving heb ik soms geen idee van wat me te wachten staat en heb ik soms niet echt iemand om te delen
gelukkig heb ik wel een aantal -oudere- dames in mijn omgeving met kids in de puberteit maar ja pubers zijn ook klein geweest hihi

momenteel heb ik het heel erg dat als ik rustig ga zitten mijn lichaam onrustig word,
heb ik een hele dag heen en weer gerent en dan denk ik, ff rust en dan word mijn buik rommelig, doen mijn borsten pijn en voel ik mijn heupen heel erg auw! doen

Martineke, dank je wel! ik denk dat het aantal niet-serieuze reacties mede komt door de kerstdagen
  zondag 26 december 2004 @ 13:05:37 #161
63367 Jdee
pi_24216310
hallo daar Roxie, Ingrid19 en Djeez!
22 weken al, Roxie? Waw! Buik-foto? ah? toe? ah?
en in mijn vriendenkring ben ik ook de enige zwangere, heb welgeteld 1 referentiepunt, die heeft nu een dochtertje van 1,5. Dit forum is dan ook erg fijn...
..en laat gaan...
  zondag 26 december 2004 @ 13:12:54 #162
110881 Roxie
mother to be
pi_24216408
ja 22 ik was 18 weken toen ik erachter kwam
was wel een rare situatie
net verhuisd, hoop stress met woonruimte (waar ik nu dus straks wegmoet)
en druk op werk
druk prive
ik had constant hoofdpijn
ik was de weken ervoor s morgens ziek maar ik dacht dat het kwam door het leefbare tijdstip van 5 uur s morgens al opstaan
ik had al wel vreetbuien, maar die weet ik aan stress
en ik sliep heel weinig en was constant moe (ik denk ik ben oververmoeid)
maar ik kon mijn buikpijn niet verklaren, want het voelde niet echt als pijn, maar meer als -tsja anders dan anders-
ik naar de dokter, ik denk ik heb wat stress klachten, pilletje en het gaat weer over
hij voelt, en prikt bloed, en vervolgens sta ik bij de gyneacoloog
  FOK!fossiel zondag 26 december 2004 @ 13:18:13 #163
2628 Karin
pi_24216490
Roxie welkom! Ik heb je verhaal ook gelezen. Lijkt me best een shock als je er achter komt dat je al 18 weken zwanger bent. Wat heb je een mooie uitgerekende datum! Ik hoop dat je hier lekker vaak je verhaal komt doen, we zijn allemaal altijd zeer benieuwd naar van alles. En ook al had ik wel wat ervaringsdeskundigen om mij heen vond ik het forum ook altijd zeer prettig. Was heerlijk om te lezen dat ik niet de enige was met al mijn onzekerheden.

Ingrid en Djeez ook welkom hier! Fijn hoor eindelijk een topic opschuiven. Ik heb maar even een ? bij de uitgerekende datum gezet, zodra jullie een exacte uitgerekende datum hebben wordt het uiteraard aangepast.
In het begin van mijn zwangerschap had ik constant het gevoel dat ik ongesteld moest worden, vond het best eng. Toch alles wat een beetje opgerekt en verplaatst wordt wat je voelt, en je let er natuurlijk ook extra op.
  zondag 26 december 2004 @ 13:18:31 #164
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24216496
NIeuwe zwangeren, wat een leuk kerstcadeautje!
Welkom hier, geniet er van aanstaande ouders!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 26 december 2004 @ 13:18:46 #165
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24216504
kan me wel indenken als je daar totaal niet mee bezig bent, ook echt niet het idee kan hebben of er maar aan denken dat je zwanger bent. bizar best wel...
lijkt me erg rare gewaarwording ja als je naar huisarts gaat voor stress klachten e.d. en dan naar de gyn toe moet

en waar woon je nu dan? bedoel, wat voor woonruimte?? aangezien je weer weg moet.
pi_24217073
Martineke het schiet al op voor jou. Heb je alle spullen al klaar staan die mee moeten?
  zondag 26 december 2004 @ 13:58:27 #167
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24217195
heyz Anitra, welcome back
fijn geweest in center parcs was het toch?

ik heb de helft klaarstaan zo ongeveer, pyjama ingepakt met knoopjes aan voorkant kleertjes voor beebje (mt 50/56 en 62) weet zeker dat beeb iets aankan maandverband heb ik erin gegooid (weet niet of het nodig is) verder wil ik nog tijdschriften en zo erin pleuren, heb 4 zw.sch onderbroeken gekocht ( van die hoge) leek me wat fijner zitten ivm die snee natuurlijk. 2 big shirts gekocht die ook mee moeten, leek me ook wel fijn. ziekenfondspasje e.d ligt zoiezo hier beneden klaar, en nog tips wat ik nog meer mee moet nemen?? luiers?? zalfies?? sokken gooi ik er nog in.
  † In Memoriam † zondag 26 december 2004 @ 14:03:44 #168
43556 miss_dynastie
pi_24217262
Fototoestel niet vergeten he, Martineke !!!
pi_24217310
Maandverband hebben ze in het ziekenhuis.
Maar wat dacht je van fototoestel? En videocamera, want dan kan vriendje de dingen filmen die ze doen met de kleine als die boven is en jij nog gehecht word. Ik vond het heel mooi omdat terug te zien en vind dat nog steeds.telefoonlijst, want je weet echt de nummers niet meer uit je hoofd dan.
Dit zijn zo de eerste dingen die mij te binnen schieten.

Cenetr Parcs was perfect!!! We hebben genotenwel teveel gelopen, maar het was ook zo heerlijk We gaan volgend jaar weer denk ik
  FOK!fossiel zondag 26 december 2004 @ 14:08:08 #170
2628 Karin
pi_24217315
Maandverband hoef je niet mee te nemen, ze hebben daar van die vreselijke surfplanken, maar wel fijn die eerste dagen. Ik had eigenlijk alleen zwangerschapsstrings, was niet zo handig met die flinke planken dus goed dat je wat zwangerschapsondergoed meehebt, is inderdaad lekker met de wond. Neem voor de zekerheid alle telefoonnummers mee, het kan zijn dat je die spontaan van alle vreugde helemaal vergeten ben. Boeken of tijdschriften heb ik helemaal geen tijd/interesse voor gehad (misschien voor de avond ervoor wel, wat afleiding is lekker). Ik zou als ik jou was nog wat bigshirts meenemen. Altijd prettig om je 2 x per dag te kunnen verschonen, ik zweette heel veel (maar had ook koorst na de ks). En inderdaad kleertjes voor de baby. Maargoed alles ik ook zo door het mannetje weer mee te nemen als je ergens behoefte aan hebt.
  zondag 26 december 2004 @ 14:14:11 #171
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24217395
Ja, je eigen douchespulletjes zijn wel lekker.
Een maxicosie voor de terugweg met de kleine, maar dat kan je man ook meebrengen als hij jullie komt ophalen om naar huis te gaan...
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 26 december 2004 @ 14:16:55 #172
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24217429
Vandaag de 26e ... Ik ben over precies 4 maanden uitgerekend...
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 26 december 2004 @ 15:41:28 #173
110881 Roxie
mother to be
pi_24218655
thanks Karin, ik ben wel heel trots hoor
maar ik merk wel dat ik nu tussen allerlei visite beetje loop te dagdromen

ja onzekerheden weet ik alles van hoor. ik heb de eerste 18 weken van mijn zwangerschap gewoon geleeft ook alchohol gedronken, tsja ik wist het niet hoor. Daarom stond ik ook gelijk bij de gyn want ik heb mij gelijk op alles laten testen wat op dat moment nodig was, en alles was helemaal goed, daar was ik wel blij mee. Maar goed ik ben die dag wel een jaar of 10 ouder geworden
Ik heb ook allerlei kleine onzekerheden maar laat wel dingen op mij afkomen. Ben iemand die het allemaal zo natuurlijk mogelijk wil laten doen, geen opvoedboekjes maar lekker zoals ik voel/denk dat het goed is.

Iig geen problemen of ruzie over namen want die mag ik met mijzelf bedenken hihihi
  zondag 26 december 2004 @ 17:30:07 #174
63367 Jdee
pi_24220268
creme! neem creme mee, smeren is goed! Droge huid niet! cremes!!! had ik al cremes gezegd? (ik werd gek na een dag airco en het is nog een soort van massage ook ).
..en laat gaan...
pi_24221243
quote:
Op zondag 26 december 2004 13:18 schreef Karin het volgende:
Roxie welkom! Ik heb je verhaal ook gelezen. Lijkt me best een shock als je er achter komt dat je al 18 weken zwanger bent. Wat heb je een mooie uitgerekende datum! Ik hoop dat je hier lekker vaak je verhaal komt doen, we zijn allemaal altijd zeer benieuwd naar van alles. En ook al had ik wel wat ervaringsdeskundigen om mij heen vond ik het forum ook altijd zeer prettig. Was heerlijk om te lezen dat ik niet de enige was met al mijn onzekerheden.

Ingrid en Djeez ook welkom hier! Fijn hoor eindelijk een topic opschuiven. Ik heb maar even een ? bij de uitgerekende datum gezet, zodra jullie een exacte uitgerekende datum hebben wordt het uiteraard aangepast.
In het begin van mijn zwangerschap had ik constant het gevoel dat ik ongesteld moest worden, vond het best eng. Toch alles wat een beetje opgerekt en verplaatst wordt wat je voelt, en je let er natuurlijk ook extra op.
Dat heb ik nu ook een beetje. Soms denk ik 'dat voelt als een ongikrampje', dan heb ik een vaag rommelgevoel, dan een vaag steekje. Ook weleens een vol gevoel, terwijl ik niet veel heb gegeten.
Ik denk dat ik pas gerust ben dat ik echt zwanger ben, als de dokter dat zegt.
Dat ik het dan pas echt kan geloven zeg maar. Doet de dokter nog een bloedtest oid ter bevestiging? Of word je gewoon doorgestuurd naar de vlos oid?
pi_24222207
Hallo Meiden,

Mag ik ook in het lijstje? Ik ben 2 augustus 2005 uitgerekend. Tis al wel een tijdje geleden dat ik mijn tweede streepje 'behaald' heb, maar 't had behoorlijk wat tijd nodig om in te zinken, voordat ik me hier in 't lijstje wilde hebben.

Inmiddels heb ik een echo gehad bij 7 1/2 week, hartje zien kloppen dus dat was erg leuk en ook een echte bevestiging. Ik ben vorige week bij de verloskundige geweest en moet nu afspraak maken voor een echo tussen de 10 en de 13 weken en bloed laten prikken.

Ik ben onwijs misselijk, ik krijg al beschuit op bed maar dat helpt niet altijd. Oftewel ik ga toch regelmatig s morgens over m'n nekje. Of 'smiddag, 't duurt eigenlijk de hele dag
En af en toe wat buikkrampjes, maar volgens de verloskundige was dat ook allemaal normaal.

Ingrid19, gefeliciteerd met jouw 2e streepje, heb je op babybrabbel al gekeken wanneer je uitgerekend bent?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_24223030
quote:
Op zondag 26 december 2004 19:53 schreef Igraine het volgende:
Hallo Meiden,

Mag ik ook in het lijstje? Ik ben 2 augustus 2005 uitgerekend. Tis al wel een tijdje geleden dat ik mijn tweede streepje 'behaald' heb, maar 't had behoorlijk wat tijd nodig om in te zinken, voordat ik me hier in 't lijstje wilde hebben.

Inmiddels heb ik een echo gehad bij 7 1/2 week, hartje zien kloppen dus dat was erg leuk en ook een echte bevestiging. Ik ben vorige week bij de verloskundige geweest en moet nu afspraak maken voor een echo tussen de 10 en de 13 weken en bloed laten prikken.

Ik ben onwijs misselijk, ik krijg al beschuit op bed maar dat helpt niet altijd. Oftewel ik ga toch regelmatig s morgens over m'n nekje. Of 'smiddag, 't duurt eigenlijk de hele dag
En af en toe wat buikkrampjes, maar volgens de verloskundige was dat ook allemaal normaal.

Ingrid19, gefeliciteerd met jouw 2e streepje, heb je op babybrabbel al gekeken wanneer je uitgerekend bent?
Hai

Lijkt me echt leuk om het hartje te zien kloppen.
Ik heb nog niet gekeken wanneer ik ben uitgerekend. Ik geloof het nog niet zo. Ook omdat ik soms buikkrampjes/steekjes oid heb. Helaas heeft mn huisarts deze week vakantie. Bij de vervanger mag je alleen met spoed komen.
pi_24223095
Dat had ik ook, maar je huisarts doet niks hoor, alleen je het telefoonnummer van de verloskundige geven. Tenminste de mijne noteerde het alleen maar toen ik zei dat ik zwanger was. Een positieve test, is gewoon zwanger....

De enige reden dat ik al zo vroeg een echo heb gehad is omdat ik al onder behandeling was bij de gyn vanwege PCO. De eerste echo die je anders krijgt is pas rond de 10-12 weken en voor die tijd mag je d'r toch ook wel een beetje in geloven...

Maarrrr, bij mij duurde 't ook effe hoor... Ik durfde 't niet te geloven, maar nu ik elke dag zo misselijk ben kan ik er niet meer onderuit

Dus meid, kijk gewoon lekker en geniet er alvast lekker van...
  FOK!fossiel zondag 26 december 2004 @ 21:07:58 #179
2628 Karin
pi_24223255
Igraine je staat erbij Fijn dat je al een echo hebt gehad om het hartje te zien kloppen
pi_24224032
Ingrid19 nog even een tip! Of iets om angst bij anderen weg te halen! Want ik schrok de eerste keer heel erg! Ik wist het niet! Schrik niet als je ineens wat oud bloed aantreft in je slip of wc! Dit kan gewoon innestelingsbloed zijn!

En na mijn bevalling wist ik wel dat ik stolsels zou verliezen. Maar niet dat het bloedklompen konden zijn ten grote van een tennisbal!!!!!!! Het is altijd fijn om zo iets te weten! Vooral als er om je heen niemand zwanger is! Gefeliciteerd nog.
  zondag 26 december 2004 @ 22:54:25 #181
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24225200
ok ok tnx iedereen

fotoding en camera vergeten we niet nee camera was ik nog niet helemaal over uit maar wat Anitra zegt gaf de doorslag, we nemen em mee tijdschriften zijn indd bedoeld voor avond ervoor, ik blijf helemaal alleen achter daaro, moet wat te doen hebben om de tijd te doden, ik slaap volgens mij maar amper met de wetenschap dat ik volgende dag beebje zie

eigen douchespulletjes was ik ook al van plan, maar die pak ik maandagochtend pas in
creme, uhh ik ben niet zo van de cremetjes eigenlijk ja op me gezicht, maar verder niet eik. maar zal t meenemen, ge wit maar nooit he

nog 8 1/2 dag
pi_24226252
Allereerst een paar dames gefeliciteerd met jullie zwangerschap en welkom in dit topic!

Ik hoop dat jullie allemaal ook zulke fijne kerstdagen hebben gehad!
Ik in elk geval!
Allereerst begon het dus gisteren al bij mijn ouders , we kwamen binnen en onder de boom lagen cadeautjes en op die cadeautjes zaten stickertjes van de prenatal
Dat moest dus wel voor ons zijn en dat terwijl we helemaal niet deden aan cadeautjes met kerst.
Uiteindelijk nadat we er al een uurtje zaten kregen we te horen dat we elk uur 1 cadeautje mochten uit zoeken en uitpakken , extra spannend dus!
Voor mij extra spannend omdat ik helemaal geen erkenning of medeleven van mijn zwangerschap kreeg van mijn ouders (metname van mijn moeder).
We hebben 3 setjes kleertjes gekregen in de wat grotere maten , een boxkleed en een electrische borstkolf!
Vooral dat laatste ben ik erg blij mee , want ik vind die dingen toch wel erg duur!
En de handkolf die we zelf net 2 weken terug gekocht hadden kunnen we dus nu weer terug brengen.
Later toen mijn moeder in de keuken bezig was met het voorbereiden van het eten en Jeroen ook even iets anders aan het doen was vertelde mijn vader dat die cadeautjes ook op inititatief van mijn moeder gekocht zijn , het geeft mij dus een goed gevoel om te zien dat ze toch wel om d'r aanstaande kleinkind geeft.
Vandaag kregen we nog een cadeautje voor de kleine , van mijn nichtje , (ex-)schoonzusje en haar nieuwe vriend een zilveren spaarpotje.
Echt super dus!

En voor de rest was het ook erg gezellig.
pi_24226256
Ik had heel erg het gevoel dat ik veel gemist had, maar omdat Rick alles gefilmd heeft heb ik daarna het gevoel gehad dat ik dus niks gemist heb. Je ligt daar op de ok en je bent zo benieuwd wat er boven allemaal gebeurd en als je dat terug kan kijken is dat heel mooi, toch een stukje van de leegte gevuld. Dus ik vind video camera bij een ks heel erg belangrijkben ik nu van de ks-video-camera-mafia?
  zondag 26 december 2004 @ 23:54:21 #184
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24226584
Xante toch super van je moeder zeg
  maandag 27 december 2004 @ 08:47:44 #185
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24230895
whehe ks-video-maffia het lijkt me indd ook wel erg fijn dat er gefilmd word terwijl ik in die stomme uitslaapkamer lig daar zie ik dus het meest tegenop van alles, tot nu toe dan
ik heb nu 3 big shirts die ik meeneem, me eigen kleding natuurlijk, en 5 of 6 van die zw.sch.onderbroeken, dat zal toch wel genoeg zijn?? kleertjes neem ik alleen mee voor de eerste keer eigenlijk, kweet niet precies welke maat ik moet hebben. verder leg ik het hier thuis al wel klaar in de kast, zodat vriendlief zo een stapeltje kan pakken cosi neemt ie wel mee als we weg mogen.

goedemorgen trouwens ff vergeet he

Xanthe wat een fijne kerst hebbie gehad
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 09:33:29 #186
81992 Githa
pi_24231197
morgen
Hier een belabberde dag ...ik ben het kotsen wel weer zo beu bleeeeeeeeeeeegh! enne het vocht hoopt zich op niet normaal hoor, kan ook niet meer op mijn handen leunen want als ik ze buig gaat de rug van mijn hand enorm zeer doen , waarschijnlijk ook van het vocht dat alles bekneld. nog even en ik kan niet meer bewegen

Zo! dat moest er even uit
  maandag 27 december 2004 @ 09:43:44 #187
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24231288
ondertussen ook alweer almost een LLM dame wel vervelend hoor zo, kan wel meepraten over vocht, maar das bij mij allemaal s'avonds zo ong ff afkloppen hoor knock knock

en gooi het er maar uit in jouw geval iets Te letterlijk lucht allemaal op

en wat fijn trouwens dat je moeder weer naar huis is, zal wel ff wennen zijn ja, zeker nu met verlof
bij mij ist nu echt officieel ik verveel me!! hele dag achter de pc heb ik geen zin in, heb alles gedaan hier in huis qua baby, poetsen is usual stuff, stad in waggelen is geen pretje meer op visite gaan is nog een optie maar iedereen slaapt nog of werkt. tis wat gelukkig kan ik in bad
pi_24231340
Githa, heb je al maagzuurremmers geprobeerd (bijvoorbeeld Regla PH, Maalox of gewoon Rennie)? Dat werkte bij mij wel redelijk goed toen ik aan het eind van mijn zwangerschap weer zo misselijk werd. Wanneer zie je de vk weer? Als dat niet binnen een paar dagen is, zou ik toch even bellen over dat vocht.
mooi he, alles
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 09:51:20 #189
81992 Githa
pi_24231362
jah wel heel letterlijk he ..... voor mij mogen die 6 weken opschieten als ze zo blijven wat erg he ik begin nu al te zeuren en 6 weken zijn nog lang

vervelen is niet leuk
Hoe bevalt het bad ? .... al lekker uit kunnen proberen zo met de kerstdagen ?
Nog 9 dagen Martineke en dan ben je officieel mama
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 09:55:02 #190
81992 Githa
pi_24231391
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:49 schreef phileine het volgende:
Githa, heb je al maagzuurremmers geprobeerd (bijvoorbeeld Regla PH, Maalox of gewoon Rennie)? Dat werkte bij mij wel redelijk goed toen ik aan het eind van mijn zwangerschap weer zo misselijk werd. Wanneer zie je de vk weer? Als dat niet binnen een paar dagen is, zou ik toch even bellen over dat vocht.
Ik moet 7 januari weer naar de Vk en die maagzuurremmers werken helaas niet meer ze hebben tijdfelijk hun werk geod gedaan maar ik vraag me ook af of het echt wel door het zuur komt. Eerst voelde ik het zuur ook echt opkomen maar nu is het echt misselijkheid en heb ik die zuuraanvallen nog steeds wel maar die zijn niet de oorzaak van mijn vluchtige wc bezoeken
Ik hou het vocht ook zeker in de gaten maar het is gister eigenlijk pas begonnen hoor....
  maandag 27 december 2004 @ 09:58:23 #191
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24231421
8 dagen nog korter...

bad heb ik zeker getest ja eerst ztrdg lekker in me eentje, en gister met vriendlief erbij, ging nog goed ook hebben ook vrij groot bad gekocht 180 lang en 90 breed, met steunrichels aan de zijkant in t bad, gos wat fijn kan ik tenminst enog fatsoenlijk omhoog komen op t moment.
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 10:02:39 #192
81992 Githa
pi_24231462
oooohw klinkt heerlijk, zat voorheen ook wel eens met vriendje in het bad maar dat gaat nu niet meer passen hoor geen idee welke maten ons bad heeft maar een heeeeeeeeeeeeeeel diep, breed bad klinkt nu wel heel verleidelijk

8 dagen
pi_24235671
Martineke wat spannend zeg, dat aftellen van jou Nog maar 8 daagjes !!! Wow..

Githa hier ook veel vochtvasthouden, voel me net een waterbommetje af en toe, dus ik weet wat je doormaakt. Nog even doorbijten, over een paar weekjes zijn we er weer vanaf

Xanthe wat fijn dat je die kadootjes hebt gehad, niet voor d ekadootjes (ook wel leuk natuurlijk) maar dat het toch een beetje bevestiging is dat je moeder toch wel er naar uitkijkt. Sommige mensen kunnen het een beetje moeilijk uiten zeg maar.

Ingrid, welkom hier De eerste dagen/weken had ik een beetje een gek gevoel in mijn buik, beetje zoals ik me voel als ik zenuwachtig ben, kriebels in de buik zeg maar. Broekloeren doe ik trouwens nog steeds hoor (nu 36 weken zwanger)

Melonovy, voor jou nog 4 maandjes, voor mij nog 1, mooie datum toch de 26e

Roxie ook welkom hier, pff dat lijkt me raar zeg om er op zo'n manier achter te komen dat je zwanger bent !

Igraine, wat vervelend dat je zo misselijk bent Wel lief dat je beschuitjes op bed krijgt
  maandag 27 december 2004 @ 17:24:16 #194
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24238115
ok that's it, nu ga ik het neerzetten

ik heb al sinds gisterenavond steekjes/steken helemaal onderin bij baarmoedermond, althans zo voelt t. zouden dat indalingsweeën zijn of zo?? of oefenweeën of zo?? word er aardig geflipt van moet ik eerlijk toegeven, elke keer als zon steek passeert moet ik ff anders zitten van AUU, das dan 2 seconden en dan is het weer weg

gisterenavond in bed trouwens ook, ineens een hele harde steek(deze steek deed overigens geen pijn) waar ik gewoon van dubbel klapte, zomaar spontaan ineens, was dat nu weer???
  † In Memoriam † maandag 27 december 2004 @ 17:56:53 #195
81992 Githa
pi_24238727
die heb ik sinds kort ook en volgens mijn Vk zijn dat idd indalingssteken .....

Harde steek die geen pijn deed ? ... ik kan me hier moeilijk een voorstelling van maken maar waarschijnlijk omdat ik steek omschrijf als pijnlijk/gevoelig wat bedoel jij dan precies met steek ?
je gaat nu toch niet puur uit verveling al beginnen he
pi_24239732
Klinkt als indalingsweeën Martineke ! Maar als je het niet vertrouwd gewoon even de gyn/verloskundige bellen, daar zijn ze voor
pi_24242194
ingrid & djeez, wow het is dus raak! heel hartelijk gefeliciteerd met jullie 2e streepje en een heel voorspoedige en prettige zwangerschap gewenst.

igraine eindelijk hier gemeld. fijn dat je 't hartje al hebt zien kloppen! en nog misselijk ook, nu móet je je wel zwanger voelen.

roxie jij ook gefeliciteerd, al was je zwangerschap blijkbaar nogal een verrassing en sta je er alleen voor. sterkte ermee en hopelijk kun je er toch van gaan genieten.

martineke ik las dat jullie eindelijk uit de namenkwestie zijn, olé! nog een dikke week maar, wow! een steek die geen pijn doet vind ik ook moeilijk voorstelbaar. maar wat je beschrijft zou best met indalen te maken kunnen hebben. ligt jouw kind in 'volledige stuit' eigenlijk? ik bedoel met welk lichaamsdeel zou hij (of kon 't ook nog een zij zijn?) precies indalen? misschien geeft ie je gewoon af en toe een flinke trap in 't kruis.

githa wat ellendig dat je weer zo moet overgeven. ik heb 't nu ook weer regelmatig, maar bij mij is 't wel vrij duidelijk door maagzuur in combinatie met nog steeds voortdurende hoestbuien.
pi_24242331
Nou Bixister en Githa, dat klinkt hoopgevend dat jullie nog steeds/weer overgeven....hmm...

Over 2 weken mag ik weer voor een echo in het zkh komen, en dan kan ik ook gelijk weer door voor 't bloedprikken. Ze doen dan ook gelijk een nekplooimeting, is dat standaard bij een rond de 12 weken echo?

Gisteren wel heel lief superkleine nikes gehad van m'n ouders met een mini nike voetballetje..zo schattig!

Martineke, nog 8 daagjes, spannend!!! En niet uit jezelf beginnen voor die tijd he!

Ladybos en Githa, nog een paar weekjes idd, nog effe volhouden!
pi_24243117
igraine, de nekplooimeting moet wel rond de 12e week gedaan worden geloof ik voor een zo goed mogelijke schatting. maar het is niet standaard, wij moesten er zelf om vragen. wordt het bij jullie ook gedaan in combinatie met een bloedtest? (die moest hier rond 10 weken afgenomen worden meen ik me te herinneren).
pi_24243144
Ff voor degene die t speeltuinbankje niet lezen. Melenovy dr computer is gecrasht. Dus als ze een paar dagen niet post....dr is niks aan de hand, alles gaat goed!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 27 december 2004 @ 21:52:45 #201
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24243161
Hoe is het met jou, Bix?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24243289
ha die spin, wel goed hoor, tnx! behalve dan dat ik de ene verkoudheid bovenop de andere krijg, (en Piet ook.. ) dat is erg vermoeiend. maar verder groei ik gestaag en gaat alles z'n gangetje. Piet zegt tegenwoordig 'beeejbie!' als ik vraag wat er in die dikke buik van me zit.
pi_24243330
Nou Bixister, het ging een beetje vaag eigenlijk. Ik belde het zkh voor een afspraak te maken voor een echo omdat de verloskundige dat gezegd had dat ik die moest laten maken als ik tussen de 10 en 13 weken ben. Dus ze vroegen waarom ik die echo moest laten maken dus ik zeg:
"nou gewoon"
Oh, om de zwangerschapsduur te bepalen?
"Nee die weet ik allang, want ik was al bij jullie onder behandeling"
Oh, voor een nekplooimeting
"Eh, ja"
Ik denk, ik zeg maar ja want ik weet verder geen bijzondere reden..

Er is niet echt aanleiding toe, ik ben 30, in onze beide families komen geen afwijkingen voor of i.d. maar ik vind 't toch wel een prettig idee.
Die bloedtest is volgens mij alleen voor HIV en ijzergehalte en dergelijke, verder niet echt iets bijzonders geloof ik.
  maandag 27 december 2004 @ 22:00:56 #204
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24243360
Piet

Hoop dat je gauw beter bent zodat je wat energie kunt gaan opdoen voor de bevalling.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 27 december 2004 @ 22:06:24 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_24243455
wat lief van Piet
stormy waters...
sailin'
pi_24244038
ja he, en dan 'aai aai' over de buik. (denk dat ie straks die beeejbie wel regelmatig terug de buik in zal wensen maar allez. ).

igraine wat vreemd zeg, lijkt me dat de verloskundige zoiets toch wat duidelijker met je had kunnen bespreken. hier doen ze dus tegenwoordig de nekplooimeting alleen in combinatie met een bloedtest, omdat de gecombineerde uitslag veel preciezer resultaat geeft dan een van beiden apart. nou ja, succes ermee in ieder geval. je weet wel dat hoe jonger je bent hoe onnauwkeuriger de voorspelling die uit de nekplooimeting komt he?
  maandag 27 december 2004 @ 22:52:12 #207
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24244518
ja indalingsweeën had ik al zon vermoeden van, mocht tijd worden. beebje was nog helemaal niet ingedaald (niet dat het nut heeft maar toch)
ik heb vanmiddag zitten lezen over die weeën e.d. oefenweeën heb ik eik ook wel merk ik nu pas ik herken het gevoel alsof er een golf over me buik heen trekt en aardig hard is dan, en zonder regelmaat maar toch wel regelmatig jaja goeie uitleg weer
zolang het hier bij blijft is het goed anders heb ik nog eerder een mooi beebje vast
  maandag 27 december 2004 @ 22:52:54 #208
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24244530
en ohh beebje ligt met de bips naar beneden, en de beentjes naar de zijkant gevouwen
weet niet welke stuit dat is eigenlijk
pi_24247361
ik heb even gekeken op de site van mijn ziekenhuis hier dus, daar staan alle folders online en dit stukje heb ik even voor je eruit gehaald

Bij een stuitligging bevindt het hoofdje van de baby zich bovenaan in de baarmoeder en ligt het met zijn stuit (bibs) naar beneden. Er zijn twee typen stuitligging:

1. onvolkomen stuitligging: hierbij zijn de beide beentjes van de baby langs het lichaam omhoog geklapt en
2. volkomen stuitligging: hierbij liggen de voetjes en knietjes onder in de baarmoeder. Het kind zit als het ware op zijn hurken of knietjes.
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 09:17:18 #210
81992 Githa
pi_24250631
quote:
Op maandag 27 december 2004 22:52 schreef Martineke het volgende:
ja indalingsweeën had ik al zon vermoeden van, mocht tijd worden. beebje was nog helemaal niet ingedaald (niet dat het nut heeft maar toch)
ik heb vanmiddag zitten lezen over die weeën e.d. oefenweeën heb ik eik ook wel merk ik nu pas ik herken het gevoel alsof er een golf over me buik heen trekt en aardig hard is dan, en zonder regelmaat maar toch wel regelmatig jaja goeie uitleg weer
zolang het hier bij blijft is het goed anders heb ik nog eerder een mooi beebje vast
zijn DAT oefenweeën dan heb ik die ook al ff .... dat is precies het gevoel zoals je het omschrijft Martineke goeie uitleg dus
probeer vriendje ook altijd uit te leggen hoe zoiets nu voelt en dat valt niet altijd mee

Hoe gaat het trouwens vandaag Martineke ? ...al een programma klaar liggen om de verveling tegen te gaan ?

Bix, beterschap jij bent ook al ff aan de sukkel zeg ...enne laten we maar zo zeggen dat het voordeel van al dat kotsen is dat we niet zoveel aankomen

Igraine, helemaal geweldig he zo'n echo ik krijg 7 januari alweer de laatste
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:48:12 #211
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24251792
zo goedemorgen op deze extra sentimentele dinsdag dit is de laatste dinsdag dat mijn buikkie gevuld is namelijk

vandaag gaat het goed hoor heb wel aardig geslapen, alleen me heupen beginnen zeer te doen van het liggen, te zwaar belast denk ik of zo?
vandaag is vriendlief vrij, we gaan zo ff stad in om kraamcadeautje te halen voor vriendin van hem plus ff naar mediamarkt voor camera te kijken(we hebben er wel 1 maar dies te groot volgens hem) maar verder kan ik hem dus vervelen vandaag
het komt wel weer goed, morgen of donderdag naar vriendin van me in tilburg
donderdag of vrijdag op kraamvisite
en dan ist alweer oud/nieuwjaar en ff weekend doorkomen en dan beebjeday

zou ik dan onvolkomen stuitligging hebben?? of nah ja beebje dan??
volgens gyn liggen de billen beneden en de beentjes liggen aan de linkerkant in mijn buik, getrappel voel ik ook bijna niet aangezien de beentjes vast liggen bijna volgens de gyn, zal het vanmiddag eens vragen, moet er toch heen
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:51:00 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24251845
Spannend hier allemaal hoor...
Ik ben nog steeds geen tante. Beebje zit blijkbaar prima bij mijn zus, dus we wachten verder maar weer af.
Ik vind het wel superspannend, vooral ook omdat we niet weten wat het gaat worden en stiekem ben ik ook wel een beetje zenuwachtig vanwege dat rare placenta verhaal. Van mij mag het nu wel geboren en gezond zijn.
pi_24252071
Zo ik zie zomaar 3 nieuwe zwangere dames voorbij komen. Wat leuk. Gefeliciteerd allemaal meiden en dat jullie maar een goeie zwangerschap krijgen. tja wat is goed, al die ongemakjes en pijntjes en misselijkheid, na ja jullie weten wel wat ik bedoel

Martineke voor jouw schiet het echt al lekker op. En dat vervelen op het einde ken ik wel. Tja tv kijken deed ik dan maar. Wat moet je anders he.

Bix, wat vervelend joh dat je elke keer zo verkouden bent en Piet ook al. Daar rust je nou niet bepaald lekker van uit.

Githa, wat vervelend dat je nou zoveel last heb van die misselijkheid. Lijkt me echt vreselijk.

Ik had het van de week voor het eerst s'nachts dat ik echt misselijk werd van de maagzuur en ook bijna zat over te geven. Maar ik voelde ook wel dat de baby behoorlijk om zich heen zat te schoppen. Verders geen last van hoofdpijn de laatste dagen, dus we gaan weer goed.
pi_24252227
githa, dat van die kilo's is inderdaad wel een klein voordeeltje (al voel ik me toch enorm maar ok): ik zit nog steeds op de +8 à 9 kilo. bij Piet ben ik er zo'n 15 aangekomen (geloof ik). maar daar zijn er wel 5 van blijven hangen dus qua totaalgewicht ben ik ± even zwaar als destijds.

lewis wat fijn geen hoofdpijn! houden zo!

brighteyes spannend! hoe ver is ze nu precies?
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 11:16:52 #215
81992 Githa
pi_24252237
Brighteyes, dat duurt ook al ff zeg ....hoelang is je zus nu overtijd? of lijkt het alleen lang te duren ben benieuwd in welk jaar jij tante gaat worden

Lewis, keep it up maar hoe dan ook we kunnen er gewoon niet omheen dat de kwaaltjes toe gaan nemen zo aan het einde dus eigenlijk mag ik nog niet klagen maar het lucht zo lekker op als je het ff beu bent
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 11:19:58 #216
81992 Githa
pi_24252287
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:16 schreef bixister het volgende:
githa, dat van die kilo's is inderdaad wel een klein voordeeltje (al voel ik me toch enorm maar ok): ik zit nog steeds op de +8 à 9 kilo. bij Piet ben ik er zo'n 15 aangekomen (geloof ik). maar daar zijn er wel 5 van blijven hangen dus qua totaalgewicht ben ik ± even zwaar als destijds.

lewis wat fijn geen hoofdpijn! houden zo!

brighteyes spannend! hoe ver is ze nu precies?
bix we moeten overal het voordeel van in proberen te zien he ...
Ik voel me ook enorm hoor en helemaal nu ik vocht vast begin te houden ...dan zie je je omvang niet alleen maar lijk je hem ook steeds te voelen
Ook een goed voornemen dan maar om alles weer terug in de oude vorm te krijgen en zo blijven we bezig he
pi_24252333
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren

Githa, geniet van je verlof

en Bix, vervelend dat hoesten zeg!

Slapen wordt steeds moeilijker. Ik heb aldoor mijn lippen kapot omdat ik al weken niet door mijn neus kan ademen ivm verkoudheid. Maagzuur is ook nog steeds een verschrikking maar ik hoef niet over te geven.

trouwens: de vaste trap naar de zolder wordt geverfd dus ik kan een paar dagen niet naar boven (en dus aan de pc) 1 trede overslaan is te zwaar voor me.
  dinsdag 28 december 2004 @ 11:25:59 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24252403
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:16 schreef Githa het volgende:
Brighteyes, dat duurt ook al ff zeg ....hoelang is je zus nu overtijd? of lijkt het alleen lang te duren ben benieuwd in welk jaar jij tante gaat worden
Ze was vrijdag uitgerekend dus het valt nog heel erg mee, maar het is wel spannend ja, is het nog 2004 of wordt het toch 2005.
pi_24252476
lily kan de pc niet tijdelijk een verdiepinkje lager staan? ik heb dat ook van die kapotte lippen. heb een hekel aan die balsempjes enzo maar gebruik 't nu wel, want ze waren echt tot bloedens toe gesprongen.

brighteyes, ah na de uitgerekende datum dus al, dan wordt 't echt spannend ja. ik hoop voor 't kind dat 't niet 31 dec of 1 januari wordt, lijkt me niks aan als verjaardag.
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 11:34:33 #220
81992 Githa
pi_24252558
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:30 schreef bixister het volgende:
lily kan de pc niet tijdelijk een verdiepinkje lager staan? ik heb dat ook van die kapotte lippen. heb een hekel aan die balsempjes enzo maar gebruik 't nu wel, want ze waren echt tot bloedens toe gesprongen.

brighteyes, ah na de uitgerekende datum dus al, dan wordt 't echt spannend ja. ik hoop voor 't kind dat 't niet 31 dec of 1 januari wordt, lijkt me niks aan als verjaardag.
nee idd dat lijkt me ook niks dan nog liever 1 januari als 31 december .....
  dinsdag 28 december 2004 @ 11:37:12 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24252617
Nee precies, wij zijn stiekem ook wel een beetje opgelucht dat het niet een van de kerstdagen was...
En als het op 1 van die dagen moet dan maar op 1 januari, dat is dan wel altijd een groot feest!
Ik ben zelf 15 Juli jarig en dat was tijdens vakanties in Frankrijk wel altijd heel leuk. Vuurwerk om middernacht op de 14e luidde mijn verjaardag in, maar goed, dat is dan toch anders.
Nee hoor, ik hoop voor hun en het beebje dat het gewoon ervoor of erna geboren word.
pi_24257182
Martineke, als ik het goed begrijp, ben je over een week mama?

BE Spannend zeg!

Nog ff een vraagje. Vanaf wanneer moet je uitgaan als je wilt uitrekenen wanner je uitgerekend bent? (vage zin, ik weet het)
19 nov had ik mn laatste ongi, moet ik vanaf dan rekenen, of vanaf 6 dec, mn vermoedelijke eisprong? Dus ben ik nu 3 of 6 weken zwanger?
Babybrabbel ligt er bij mij helaas steeds uit.
pi_24257275
je kunt de eerste dag van je laatste menstruatie als uitgangspunt nemen ingrid. vaak kun je dan ook de lengte van je cyclus nog invullen, zodat daarmee rekening wordt gehouden. de twee weken voorafgaand aan de ei-sprong (bij jou dus drie, maar ik weet niet hoe dat geteld wordt) krijg je er gratis bij.
  dinsdag 28 december 2004 @ 17:08:48 #224
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24257423

Ingrid, rekenen vanaf je eerste dag laatste menstruatie, in jouw geval 19 nov dus
en jepz over 1 week ben ik mama

ok ik heb het gevraagd, beebje leg in onvolkomen stuit alles was weer goed, bloeddruk was goed, eerst schrok hij want onderdruk was 90 en vorige keer 80, maar toen bedacht hij zich eigen dat hij kleine band om me arm had gedaan van dat bloeddrukding, en aangezien ik niet 1 van de smalste ben, ging hij maar een bredere band halen, en tadaa toen was me onderdruk 75, keurig dus was gelijk een tip die ik moet geven aan verpleegkundige in zkh als het weer zo is volgende week dat ik hoge bloeddruk heb tis wat dat ik dat moet onthouden voor hun

die steekjes die ik onderin voel elke keer, is waarschijnlijk omdat kleintje wil indalen maar niet kan indalen en die golven over me buik zijn waarschijnlijk geen oefenweeën maar gewoon harde buiken gyn zei dat ik waarschijnlijk geen weeën zal meemaken e.d. we zullen zien he

als het meezit en herstel goed gaat van ks mag ik na 3 dagen naar huis, en anders moet ik nog wat langer blijven. dus waar ga ik voor?? mijn instelling gaat voor vrij snel naar huis of mijn lichaam dat ook wil zie ik volgende week wel weer

vanmiddag op kraamvisite geweest, wat een lief klein scheetepeteterig mannetje was dat zeg wel veel last van krampjes, kon je goed zien, allemaal strekken en soms smakken, heel moeilijk kijken ook, best zielig als zon kleintje pijn heeft.
verder heb ik eindelijk me borstvoedingskussen wou ik al heel lang, kreeg t maar nie, vriendje vond het zon onzin, nu heeft hij het gezien bij die vriendin van hem vanmiddag dat het wel erg makkelijk is, en tadaaaa ik heb er 1 gekregen

en nu gaan we spare ribs eten met schoonouders
pi_24257741
Ok, dan ben ik dus bijna 6 weken zwanger.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 december 2004 @ 17:38:20 #226
3926 crew  Djeez
pi_24257971
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:25 schreef Ingrid19 het volgende:
Ok, dan ben ik dus bijna 6 weken zwanger.
Wat dus betekent dat je half augustus uitgerekend bent. Wat dus inhoudt dat ik niet bij de geboorte aanwezig kan zijn, want dan is de helft van mijn werk met vakantie, ik heb pas in september vakantie. Weet iemand of je als vader erbij mag zijn, ondanks dat je geen CAO hebt ?
  dinsdag 28 december 2004 @ 17:45:57 #227
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_24258140
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:38 schreef Djeez het volgende:

[..]

Wat dus betekent dat je half augustus uitgerekend bent. Wat dus inhoudt dat ik niet bij de geboorte aanwezig kan zijn, want dan is de helft van mijn werk met vakantie, ik heb pas in september vakantie. Weet iemand of je als vader erbij mag zijn, ondanks dat je geen CAO hebt ?
Allereerst nog van harte gefeliciteerd Djeez en Ingrid. Beetje late reactie, maar ben een paar dagen niet online geweest. Zonder CAO durf ik niks te zeggen. Maar dit is toch vast wel te regelen op je werk? Kan me niet voorstellen dat ze op je werk zeggen dat je moet werken terwijl je vrouw ligt te bevallen. Dat zou wel heel harteloos zijn.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Redactie Frontpage dinsdag 28 december 2004 @ 17:55:52 #228
3926 crew  Djeez
pi_24258346
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:45 schreef Jambo het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat ze op je werk zeggen dat je moet werken terwijl je vrouw ligt te bevallen. Dat zou wel heel harteloos zijn.
Mijn baas is dan ook hartenloos...
pi_24258477
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:38 schreef Djeez het volgende:

[..]
Weet iemand of je als vader erbij mag zijn, ondanks dat je geen CAO hebt ?
Dat is dus echt klink klare onzin! Als je zo'n baas hebt sorry hoor? en anders meld je je toch gewoon ziek? Met cao staat er zo'n 3 dgn voor meende ik mij te herrinneren. Een bevalling van je eigen kind, dat is iets, daar kan men je gewoon niet voor aan het werk laten gaan! Ik zou het wel al met 3 maanden vertellen op het werk dan weten ze daar in ieder geval al wel iets vanaf mocht er iets in de toekomst met Ingrid gebeuren!
pi_24258496
ik denk dat je rond eind augustus uitgerekend bent. mijn laatste Nod was 15 november vorig jaar en ik was 23 augustus uitgerekend. Volgens mij krijgt een vader hoe dan ook bevallingsverlof Djeez. Dat is 1 of 2 dagen. En een halve dag voor de aangifte. Dat je vakantie in september valt is juist lekker, juist na de zware kraamtijd is het heerlijk als je mannetje thuis is om met de kleine te helpen.
pi_24258798
Djeez maakt zich hier erge zorgen over. Ik kan het me niet voorstellen dat hij voor de bevalling geen vrij krijgt. Oke, er is altijd gezeur over de vakantie, maar dit is iets heel anders.
pi_24260092
Het is zelfs wettelijk volgens mij, 1 dag om bij de bevalling te zijn en twee dagen zorgverlof. Tenminste dat kreeg mijn collega toen hij vader werd. Bij ons is ook niets geregeld. Mij lijkt dat hij niets kan weigeren.
pi_24260213
Moet je op deze pagina eens lezen. Je krijgt minimaal 2 dagen kraamverlof. De bevalling valt onder calimiteit dus die krijg je ook tijdens werktijd.
pi_24261251
jahoor djeez, dit is iets dat boven CAO's staat. je hebt er wettelijk recht op. (ook om je in de gelegenheid te stellen om de geboorte van je kind aan te geven bij de gemeente). bovendien zegt een uitgerekende datum van half augustus nog niet dat de baby dan ook precies komt he. je moet (bij een normale zwangerschapsduur) rekening houden met een marge van een week of 3 ervoor tot en met 2 weken erna. soms zelfs nog iets langer.
pi_24261830
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 16:54 schreef Ingrid19 het volgende:
Martineke, als ik het goed begrijp, ben je over een week mama?

BE Spannend zeg!

Nog ff een vraagje. Vanaf wanneer moet je uitgaan als je wilt uitrekenen wanner je uitgerekend bent? (vage zin, ik weet het)
19 nov had ik mn laatste ongi, moet ik vanaf dan rekenen, of vanaf 6 dec, mn vermoedelijke eisprong? Dus ben ik nu 3 of 6 weken zwanger?
Babybrabbel ligt er bij mij helaas steeds uit.
Hihihi, ik weet niet precies hoeveel weken je nu bent, maar je bent volgens mij uitgerekend op 4 september, ik had namelijk 17 november vorig jaar mijn laatste "menstruatie"( tussen aanhalingstekens, toen was namelijk mijn miskraam ) en was uitgerekend op 2 september 2004.
Je moet dus rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie

It is I Loena
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_24262483
Ingrid, ik heb je data even voor je ingevuld op babybrabbel en eind augustus zou de uitgerekende datum dan zijn:
quote:
1e dag laatste menstruatie: 19 november 2004

Gemiddelde duur cyclus: 31 dagen

Vruchtbaarste dag: 5 december 2004

Datum van eisprong (ovulatie): 6 december 2004

Innesteldag: 11 december 2004

Niet ongidag (Red Devil Day): 20 december 2004

Periode waarin de meeste geboorte afwijkingen onstaan: 27 december 2004 t/m 31 januari 2005
Dit is een periode om extra op je gezondheid te letten en een aantal wenken in acht te nemen

Begin aanleg belangrijkste organen: 27 december 2004

Belangrijkste organen gevormd op: 31 januari 2005

Het risico van een miskraam neemt af op: 14 februari 2005
Hier begint jouw tweede trimester.

Je kindje is levensvatbaar vanaf: 2 mei 2005

Dit is de datum na 23 weken waarbij men (Universitair Ziekenhuis Gent) kinderen in leven kan houden echter pas bij 26 weken(23 mei 2005) overleeft ruim de helft en bij 30 weken(20 juni 2005) 90 procent.

Jouw derde trimester begint op: 30 mei 2005

Je mag thuis bevallen vanaf: 8 augustus 2005 (Voor deze datum zijn de longen nog niet goed ontwikkeld) en moet je in het ziekenhuis bevallen.

Je bent uitgerekend op maandag: 29 augustus 2005

Sterrenbeeld op de uitgerekende datum: Maagd

Je bent nu in de: 6e week. Dat betekent dat je dus 5 weken zwanger bent.
Dit is gerekend vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie.

Aantal dagen te gaan: 244
pi_24262796
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het wel superspannend, vooral ook omdat we niet weten wat het gaat worden en stiekem ben ik ook wel een beetje zenuwachtig vanwege dat rare placenta verhaal. Van mij mag het nu wel geboren en gezond zijn.
Hoe zijn de nagels ??
  Redactie Frontpage dinsdag 28 december 2004 @ 22:28:48 #238
3926 crew  Djeez
pi_24264610
Ik hoop dat je gelijk hebt Bixis, met uitgerekende datum 29 augustus. Dat is mijn eerste vakantiedag nml!
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:38:10 #239
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24264850
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:34 schreef Githa het volgende:

[..]

nee idd dat lijkt me ook niks dan nog liever 1 januari als 31 december .....
als ik had mogen kiezen met keizersnee, waren wij voor 31 december gegaan juist leuk joh, altijd feest die dag. 1 januari is iedereen weer verrot e.d. en om dan verjaardag te vieren is niet leuk (mijn idee dan he)
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 23:04:59 #240
81992 Githa
pi_24265392
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:38 schreef Martineke het volgende:

[..]

als ik had mogen kiezen met keizersnee, waren wij voor 31 december gegaan juist leuk joh, altijd feest die dag. 1 januari is iedereen weer verrot e.d. en om dan verjaardag te vieren is niet leuk (mijn idee dan he)
31 december jarig zijn en niemand die elk jaar weer op je feestje wil komen omdat ze ook wel eens iets anders willen met oud& nieuw ....ken je beter op 1/1 een feestje hebben met gare gasten als 31/12 een feestje hebben zonder gasten
pi_24265446
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:04 schreef Githa het volgende:

[..]

31 december jarig zijn en niemand die elk jaar weer op je feestje wil komen omdat ze ook wel eens iets anders willen met oud& nieuw ....ken je beter op 1/1 een feestje hebben met gare gasten als 31/12 een feestje hebben zonder gasten
24 december is ook geen pretje... komt nooit iemand, ieder is veel te druk met kerstinkopen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:11:13 #242
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24265532
24 december is mijn oma jarig vind ze ook indd niet leuk, nooit leuk gevonden ook. maar wij kwamen wel altijd

leek mij wel leuk 31 dec maar nu word t ook leuk, 4 januari
pi_24265734
Mijn oma is ook op 24 december jarig, maar vierde het vaak op 2e kerstdag .
M'n schoonmoeder is op 31 december jarig en ik heb altijd het gevoel of worden we verplicht om er heen te gaan en eigenlijk ook oud en nieuw uit te zitten daar...Als ik mocht kiezen (geplande keizersnee dus) zou ik mijn kind niet op een feestdag geboren laten worden.

ik was op 1e kerstdag uitgerekend...ik hoopte toen ook dat ik eerder/later zou bevallen, maarja...
pi_24265894
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:28 schreef Djeez het volgende:
Ik hoop dat je gelijk hebt Bixis, met uitgerekende datum 29 augustus. Dat is mijn eerste vakantiedag nml!
Een geboorte van een kind kun je 9 van de 10 keer niet plannen. Het komt wanneer hij of zij wilt! 29 augustus mag dan wel de uitgerekende datum zijn. Maar het kan net zo goed 2 weken eerder of 2 weken later komen! Of je nou vakantie hebt of niet! Djeez het komt allemaal wel goed, zolang je een mobiele op je zak hebt zodat Ingrid je kan bereiken zodra er wat gebeurd. Is er helemaal niets aan de hand om je zorgen over te maken! Geniet nu eerst maar zorgeloos de komende 8 maanden
pi_24266212
Ook ik ga even bedanken voor die links over verlof tjdens de bevalling.
Wij waren er dus vanuit gegaan dat Jeroen vrije dagen hiervoor moest inleveren omdat men op zijn werk verteld had er alleen verdriet-dagen waren en geen vreugde-dagen voor het verlof.
Nu blijkt dus dat hij gewoon vrij hiervoor kan krijgen en dus niet perse een vrije dag moet gaan opnemen.

Mijn buik voelt af en toe erg "raar" aan , alsof het niet mijn eigen huid is en erg strak en soms ook erg pijnlijk doordat het zo strak aan voelt en als ik dan blijf staan voel ik me helemaal naar...
Leuk omdat we in de mediamarkt stonden om ons voor te laten lichten over een videocamera en ik dus niet kon gaan zitten.
Zweten , licht gevoel in mijn hoofd en helemaal draaierig.
Uiteindelijk heb ik de boel min of meer wat afgekapt want ik voelde me na ruim 40 minuten toch echt zo verschrikkelijk naar...
Ik liep dus al naar de uitgang en daar stonden een paar krukken , ben daar dus snel op gaan zitten en toen zag Jeroen zijn kans schoon om toch een camera aan te schaffen.

Heerlijk idee , op de fotorolletjes en voedings bh's na is alles gereed voor de komst van de kleine!
  woensdag 29 december 2004 @ 00:52:57 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24267872
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 21:20 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Hoe zijn de nagels ??

Leg eens uit?

Oh wacht... bijten... daar doe ik gelukkig niet aan!
pi_24268031
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:52 schreef Brighteyes het volgende:

Leg eens uit?

Oh wacht... bijten... daar doe ik gelukkig niet aan!
Nee ?? Een andere zenuwachtige tic in ontwikkeling dan ??
pi_24270951
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:18 schreef mallemeid het volgende:
Mijn oma is ook op 24 december jarig, maar vierde het vaak op 2e kerstdag .
M'n schoonmoeder is op 31 december jarig en ik heb altijd het gevoel of worden we verplicht om er heen te gaan en eigenlijk ook oud en nieuw uit te zitten daar...Als ik mocht kiezen (geplande keizersnee dus) zou ik mijn kind niet op een feestdag geboren laten worden.

ik was op 1e kerstdag uitgerekend...ik hoopte toen ook dat ik eerder/later zou bevallen, maarja...
En hier hebben we de gewoonte om op 2e kerstdag de verjaardag van een tante te vieren - ze is dan ook jarig ... Ach, het geeft toch niks, op zo'n manie is de hele familie op 2e kerstdag weer bijeen, een dubbele reden, dus
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 10:52:03 #249
81992 Githa
pi_24272446
morgen allemaal,

Martineke, vandaag de laatste woensdag met je bb'tje in je buik wat spannend zeg als je er zo naar toe kunt leven zelfs ik krijg er de kriebels van

Ingrid, nog niet ziek , zwak en misselijk ?
en heb je al een datum staan voor de vk ? ik ben niet nieuwsgierig ofzo
niet druk maken over het verlof straks hoor dat komt allemaal in orde en voor je het weet is de zwangerschap voorbij en ben je vergeten er van te genieten

Bix, hoe gaat ie met de misselijkheid en de verkoudheid van jou en Piet....
  woensdag 29 december 2004 @ 10:56:11 #250
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24272511
ok, zouden jullie hoogzwanger nog op visite gaan bij vriendin die 3 kwartier weg woont in de auto?? dus 1 1/2 uur rijden heen en terug voor je weer thuis bent.

ik zou eik vandaag of elders deze week op visite gaan in tilburg (vanuit r'dam) maar ik mag niet zo ver weg van vriendlief hij was al ongerust toen ik met kerst ff heen en weer moest naar tilburg om me moeder weg te brengen, waarvan 3 kwartier zonder telefoon in de buurt.
mag best weg, maar niet TE ver. aangezien ik hoogzwanger ben, hier en daar steekjes heb e.d. ik moet rustig aan doen van hem!

hadden jullie het gedaan, zo ver weg hoogzwanger??

vind het best lullig voor vriendin van me, heb ook gezegd tegen haar dat ik niet weg mag van vriendlief zo ver weg, geef hem ook gewoon de schuld (vind ie niet erg hoor, hij weet dat).
alleen dan krijggie weer scheve gezichten naar mekaar toe (niet dat dat erg is, ze moeten mekaar toch niet), pff tis wat allemaal.
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 10:57:57 #251
81992 Githa
pi_24272546
Jdee, hoe gaat het bij jou eigenlijk ? ..... tis een beetje stil je blijft het wel rustig aan doen hoor want die waarschuwing is nog steeds van kracht ik kom echt waar boven op je zitten
  woensdag 29 december 2004 @ 10:58:13 #252
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24272548
Jaaaaaaaaaa laatste woensdag met beebje in me buik

de spanning word opgevoerd

hoe gaat het met jou Githa?? is het vocht al wat minder geworden??
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 10:59:16 #253
43556 miss_dynastie
pi_24272564
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:04 schreef Githa het volgende:

[..]

Nou, nee, niet echt hoor.
Mijn nichtje heeft twee kinderen, een is er jarig op de 30ste en de ander op de 31ste
Ze hebben het huis eigenlijk altijd wel vol zitten met die dagen, bakken zelf heerlijke oliebollen en appelflappen en het is altijd wel gezellig. Wij gingen vaak op de 31ste omdat dan het petekindje van mijn moeder jarig is... ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben dat ik niet meer 'hoef', want ik heb een hekel aan op straat lopen terwijl er vuurwerk wordt afgeschoten naast me , maar verder was het altijd hartstikke leuk
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 11:01:39 #254
43556 miss_dynastie
pi_24272599
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

24 december is ook geen pretje... komt nooit iemand, ieder is veel te druk met kerstinkopen...
Dat klopt jammergenoeg wel... een vriendin van me is op de 24ste jarig en ze had het maar de zaterdag ervoor gehouden, want niemand 'wil' Wij gaan al zolang ik me kan herinneren op de 24ste naar haar verjaardag, dus voor mij is Kerst niet compleet zonder een bezoekje aan haar
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 11:01:43 #255
81992 Githa
pi_24272601
je mag hier wel bellen als je gaat bevallen hoor in Tilburg

Ik zou eigenlijk niet weten of ik wel of niet zou gaan goeie vraag ! ..... misschien dat er mensen zijn die uit ervaring kunnen spreken maar ik denk dat je best af kunt gaan van je gevoel.
Als jij je er goed bij voelt en helemaal niet het idee hebt dat je daar wel eens zou kunnen bevallen dan zou ik lekker gaan hoor want ik ben van mening dat vrouwen altijd moeten luisteren naar wat hun gevoel zegt
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 11:03:12 #256
43556 miss_dynastie
pi_24272631
Oh ja, mijn beste vriend was op de 25ste jarig... daar gingen we ook altijd heen en de afgelopen jaren ook naar zijn moeder, dit jaar niet omdat we bewust de dagen voor onszelf hadden gehouden
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 11:07:15 #257
81992 Githa
pi_24272704
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:58 schreef Martineke het volgende:
Jaaaaaaaaaa laatste woensdag met beebje in me buik

de spanning word opgevoerd

hoe gaat het met jou Githa?? is het vocht al wat minder geworden??
af en aan ....volgens mij zijn er kleine sluisjes in mij gemaakt
Met het vocht is goed te leven hoor maar ik wordt echt niet goed van dat overgeven daar moet ik echt ff over zeuren gisternacht er zeker 6 x uit geweest en een bakje vla wil niet eens blijven hangen ..... bleeeegh! bleeeeegh! bleeeegh! maar ook dat zijn periodes dus wie weet kan ik vanmiddag goed eten zonder daar last van te hebben dussuh we zeuren het lekker van ons af en hopen dan weer op het beste
  woensdag 29 december 2004 @ 11:09:17 #258
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24272738
nee dat idee heb ik werkelijk waar niet nee
maar daar tegenover zegt vriendlief weer, heb jij haar gezien dan 6 dagen voor ze moest bevallen?? en daar heeft hij weer een punt te pakken, ik heb haar amper gezien toen zij zwanger was

ik vroeg het ook al aan mijn mammie, die zegt "ik zou het indd maar rustig aan doen als ik jou was" ofterwijl, die ist met vriendlief eens maak ik daaruit op.
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 11:16:11 #259
81992 Githa
pi_24272839
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:09 schreef Martineke het volgende:
nee dat idee heb ik werkelijk waar niet nee
maar daar tegenover zegt vriendlief weer, heb jij haar gezien dan 6 dagen voor ze moest bevallen?? en daar heeft hij weer een punt te pakken, ik heb haar amper gezien toen zij zwanger was

ik vroeg het ook al aan mijn mammie, die zegt "ik zou het indd maar rustig aan doen als ik jou was" ofterwijl, die ist met vriendlief eens maak ik daaruit op.
als je vriend het echt niet ziet zitten dan misschien beter om niet te gaan....dan heeft hij ook een rustige dag
kan die vriendin anders niet naar jou toe komen ? .... wel jammer want je had het er laatst nog over en zo te lezen had je er ook erg veel zin in.
  woensdag 29 december 2004 @ 11:20:32 #260
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24272917
das minder gezellig ja dat overgeven ik hoop dat dat indd maar een vlaag is en dat je vanmiddag weer ff fatsoenlijk kunt eten

vriendin is niet zo heel lang gelee hier geweest met dr kleine, en ik heb het al 2 x moeten verzetten dat langskomen bij haar, dis al de 3e x namelijk
en zin in, is erg groot woord, dit is diezelfde vriendin die had gezegd " no offence hoor, maar doe je die ks omdat je niet met je kooi open wil liggen, ik ken jou"
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 11:24:17 #261
43556 miss_dynastie
pi_24272968
martineke, oh die vriendin ..... ehm... ik zou zeggen; kijk hoe je je voelt, maar ik kan me de zorgen van Robbie ook wel voorstellen. En dit is op zich wel een goede reden om thuis te blijven hoor
  woensdag 29 december 2004 @ 12:06:27 #262
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24273628
Martineke, de laatste paar weken van m'n zwangerschap ging ik ook niet meer zo ver weg hoor!
Ben zelfs niet op de verjaardag van m'n broer geweest, maar die snapte dat wel.
Vond 't veel te link en zo'n tijd in een gewongen houding in de auto vond ik ook neit echt prettig meer.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 29 december 2004 @ 12:30:46 #263
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24273976
nee over die houding is ook een feit ja, 1 1/2 uur in de auto met kerst was al niet fijn voor me knieeën en benen en zo

ik blijf gewoon thuis, robbie ook weer blij
  woensdag 29 december 2004 @ 17:19:32 #264
63367 Jdee
pi_24279592
over reizen enzo ja je hebt nu een geweldige reden om niet te gaan, ook al voelt het deels als 'smoes' misschien, maar het blijft jammer omdat op de een of andere manier de 'zij fietste tot 2 dagen voor de bevalling' en 'ze reed nog auto daags voor...' opmerkingen op de een of andere manier aangeven dat het zelfstandig en stoer en normaal is om dat allemaal nog te doen. Terwijl je misschien helemaal niet meer wil/kan/durft/zin hebt. En de volgende dag misschien wel. Dat kan, dat heb ik wel geleerd de afgelopen weken... En eigenlijk moet je het gewoon lekker zelf weten! Jij weet hoe je je voelt en hoe je je de vorige keer x tijd reizen voelde. En het mag heus wel. Je verloskundige/gyn-kaart mee, en ponskaart en gsm. Of juist je lekker voelen thuis door niet te reizen. Jou feestje, zelfs je lief heeft dat uiteindelijk te accepteren.

Niet dat ik me daar altijd aan houd, maar de theorie klinkt leuk

Gisteren bij nicht commode, ledikant, wipstoel, maxicosi (tawee, weet nu niet zo goed meer welke we nu willen gebruiken, de geleende 1 jaar oude of de gekregen 5-jaar-oude-maar-ziet-er-nog-prima-uit)(waar ik me al niet druk om kan maken de laatste tijd...)(hoe zit t met veiligheid van die dingen eigenlijk?), hemel en hemelstaander opgehaald in 2 auto's en samen met mn ouders hier gebracht. En nu hoofdpijn, maja, de tweeling was op tv! kindje nog steeds lekker aan het bubbelen in buik verder, ook onvolkomen stuit, meen ik. Mag weleens draaien van ons, maar luisteren doet t nog niet goed Nu al koppig, goed voorteken

oh en vinden jullie die reclame van de NTI ("ja weer een nieuw woordje geleerd, ik doe hbo psychologie bij de NTI") ook zo verschrikkelijk?! aarghl.

Verder voel ik me prima
even ratelen.
overmorgen (weer) belafspraak met kraamzorginstantie, was t vergeten vanmorgen (oeps).
Vanmorgen wel geinventariseerd wat we allemaal nog moeten hebben, en darn dat is nog best veel. kleertjes maat 50 en 50/56 bijvoorbeeld, luieremmer, en kan iemand me uitleggen wat de verschillen zijn tussen molton onderleggers, molton antidoorlekdinges en molton lakens?! voel me redelijk onwetend, nichtje en collega hebben een boel 'gerstekorrel' hydrofiele luiers doorgegeven, maar dat zijn dus niet van die zachte -met-vierkantjes-hydrofiele luiers, maar tellen ze wel mee als dusdanig? ... En ehhh, willen we een slaapzak of een duodeken of allebei?

"er is nog zat tijd er is nog zat tijd, ik weet het"
Oh, dit lucht ZO op, thanx En meningen/feiten/ideeen zijn zeer welkom!
..en laat gaan...
pi_24280261
[zeurmodus] Ik heb vandaag een baaldag. Voel me erg vreemd.
Ik moest vanmiddag ineens heel erg huilen. En kon niet meer stoppen. Heel raar. Duurde erg lang.

Ik heb net wat bruin spul verloren, weten jullie zeker dat dit geen kwaad kan?

Enne, moet je hcg oid na een paar dagen verdubbeld zijn? Ik heb vanmorgen nog eens getest en er kwam een vaag streepje, geen dikke, zoals ik had verwacht. Is dat wel goed?[zeurmodus uit]
pi_24281255
Streepje is streepje! Ja, je bent zwanger en nee, bruine afscheiding is heel normaal dat is gewoon oud bloed (innestelings bloeding)
  woensdag 29 december 2004 @ 19:08:15 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24281328
Ingrid, streep is idd streep, hcg verdubbeld idd, en als ik het goed begrepen heb heel rap, maar goed, streep is streep.
Ga morgen anders even langs de huisarts, mss kan hij een test doen om je gerust te stellen...
  woensdag 29 december 2004 @ 19:13:53 #268
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24281469
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:02 schreef Ingrid19 het volgende:
[zeurmodus] Ik heb vandaag een baaldag. Voel me erg vreemd.
Ik moest vanmiddag ineens heel erg huilen. En kon niet meer stoppen. Heel raar. Duurde erg lang.

Ik heb net wat bruin spul verloren, weten jullie zeker dat dit geen kwaad kan?

Enne, moet je hcg oid na een paar dagen verdubbeld zijn? Ik heb vanmorgen nog eens getest en er kwam een vaag streepje, geen dikke, zoals ik had verwacht. Is dat wel goed?[zeurmodus uit]
hormonen, hormonen

tegen mij hebben gezegd toendertijd, zolang het bruin is is er niks aan de hand, zo gauw het helderrood bloed word of stolsels erbij zitten, bellen!!! of langs ha gaan, 1 van de 2.

en net wat BE zegt, maybe wel idee om zoiezo langs je ha te gaan en daar een test te doen zodat je gerustgesteld bent
dikke knuf
pi_24281724
Kan het zo zijn dat mijn hcg gewoon niet verdubbelt? Helaas kan ik niet naar de huisarts, want hij is dicht en er is geen vervanger! Ik heb gebeld en gebeld en langsgefietst en aangeklopt enzo, maar er is gewoon niemand en hij is niet bereikbaar. Gemeen vind ik het.

Had ik nu maar niet die 2e test gedaan. Het is idd bruin, geen spoortje rood te ontdekken gelukkig.

Jullie zijn lief!
pi_24282177
Ingrid, maak je niet druk 't is vast niks...
Ik heb maar 1 test gedaan, een streep is een streep, daar verandert geen 2e of 3e test wat aan!
Ik heb nooit bruine afscheiding gehad maar als de meiden hier zeggen dat 't ok is, dan geloof ik dat wel.
Voel je je verder zwanger?

Ik ben nog steeds misselijk, vanmorgen thuis ging het goed tot ik op m'n werk was. Ik voelde 't al aankomen dus ik ben heeeeel rustig van de afdeling afgelopen, heb ondertussen m'n haar in een staart geknoopt en gelukkig was 't toilet niet bezet

Daarna was 't over en nu voel ik me best lekker, net lekker gekookt tagliatelle met zalm, broccoli, spinazie en room Vond m'n vriend ook lekker want de laatste tijd was hij meestal de klos met koken, en dan had ik soms nog commentaar dat 't niet lekker was ook
pi_24282486
Ok, ik ga proberen om me niet druk te maken. Wat denken jullie? Zal ik maandag proberen om bij de ha een afspraak te maken, of zal ik morgen een verloskundige bellen en mn verhaal voorleggen?

Sorry dat ik zo zeur iedereen!
pi_24282762
Ingrid: er moet altijd wel iets van een vervanger zijn, of een huisartsenpost die je kunt bellen? Ik zou daar morgenochtend gewoon even naartoe bellen. Misschien dat je dan morgen nog langs kan of anders vrijdag. Ga je in ieder geval weer gerust het nieuwe jaar in!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_24282782
Je zeurt niet Ingrid!!!! Vorig jaar had ik rond deze tijd ook afscheiding en het was ook bruin. Ik heb toen flinke paniek gehad en achteraf voor niks. Bruin is oke, rood minder en klonten is fout meestal. Dus Rustig ademhalen en je ff laten verwennen door Djeez met een kopje thee ofzo En als je het echt niet vertrouwd dan gewoon bellen, daar zijn die mensen voor!!!!
pi_24283416
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:26 schreef Ingrid19 het volgende:
Kan het zo zijn dat mijn hcg gewoon niet verdubbelt? Helaas kan ik niet naar de huisarts, want hij is dicht en er is geen vervanger! Ik heb gebeld en gebeld en langsgefietst en aangeklopt enzo, maar er is gewoon niemand en hij is niet bereikbaar. Gemeen vind ik het.

Had ik nu maar niet die 2e test gedaan. Het is idd bruin, geen spoortje rood te ontdekken gelukkig.

Jullie zijn lief! Ok, ik ga proberen om me niet druk te maken. Wat denken jullie? Zal ik maandag proberen om bij de ha een afspraak te maken, of zal ik morgen een verloskundige bellen en mn verhaal voorleggen?

Sorry dat ik zo zeur iedereen!
Meid maak je niet zo druk! Stress is nu zeker niet goed voor je! Wanneer doe jij die testen? De concentratie in je ochtendurine is altijd het sterkst, ook al staat er op dat je zo'n test op elk gewenst tijdstip kunt doen! Het komt allemaal wel goed. Tot nu toe lijkt het allemaal normaal en dat zullen velen hier beamen! En bij iedereen verdubbelt het hcg hormoon bij de een gaat dat sneller dan bij de ander. Echt, geloof me!
pi_24283464
ingrid, wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt. ik heb tijdens mijn zwangerschap van Piet ook een keer (vrij veel) bloedverlies gehad (bij 8 weken) maar zoals je begrijpt was dat uiteindelijk niks ernstigs (hoewel ik er toen van overtuigd was dat het mis was). maar zelfs als je nu een huisarts en/of verloskundige te pakken zou kunnen krijgen, kunnen zij jou waarschijnlijk maar weinig vertellen. een echo zou op dit moment ook nog weinig opleveren. het is allemaal nog zo pril, je zult waarschijnlijk gewoon moeten afwachten. sterkte ermee en probeer je niet te druk te maken (al is dat natuurlijk makkelijk gezegd).
pi_24287499
Ik ga nu proberen om me niet zo druk te maken. Het heeft idd geen nut. Ik ga gewoon maandag de dokter bellen en dan hoor ik wel bij welke vlos ik moet zijn. Dan maak ik een afspraak voor 10/12? weken. Tnx allemaal. Ben nu een stuk geruster.

Manonnetje, ik heb met ochtendurine getest. Het zal bij mij ws gewoon langer duren voordat het sterker is ofzo.
  woensdag 29 december 2004 @ 23:38:23 #277
61800 Rottdog
pi_24287591
Martinke sterkte nog even meid en je bent een live mama moest ik ff zeggen

Voor de rest van de dames sterkte met alle nare klachten en dat ze maar vlot mogen overgaan

Ingrid ten eerste gefeli of course ten tweede er bestaat een topic over bloedverlies in de zwangerschap maar kan hem zo 1,2,3 niet vinden
  woensdag 29 december 2004 @ 23:39:14 #278
61800 Rottdog
pi_24287629
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:38 schreef Rottdog het volgende:
Ingrid ten eerste gefeli of course ten tweede er bestaat een topic over bloedverlies in de zwangerschap maar kan hem zo 1,2,3 niet vinden
tnx. Ik ga ff zoeken.
pi_24287649
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:39 schreef Rottdog het volgende:
Bloedverlies tijdens de zwangerschap

stiekem toch gevonden
Hoef ik toch niet te zoeken! Makkelijk.
  donderdag 30 december 2004 @ 08:14:35 #281
110881 Roxie
mother to be
pi_24292165
ik heb slecht geslapen, beebiej wou mij geen rust geven
ik voel me leeg omdat ik wel op bed heb gelegen maar geen energie heb opgedaan
vandaag beginnen met de voorbereidingen voor het oud en nieuw feest,
er zullen zo n twaalf vrienden zijn waarmee we het nieuwe jaar in luiden
met z n tweeen bereiden we het voor, gezellig
gisteren heb ik een nieuwe broek gekocht want ik verlies overal knopen enzo
dus toch maar een paar maatjes vooruit
  donderdag 30 december 2004 @ 10:59:58 #282
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24293678
Balen Roxie, gelukkig kan ik nog goed slapen ondanks dat de kleine heel actief is.
Oude broeken kon ik na 13 weken al niet meer aan gelukkig is een vriendin van mij net bevallen en heb ik haar posotiekleding gekregen.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Ingrid, ik snap dat je je zorgen maakt, is ook erg spannend allemaal, hopenlijk kan je snel bij de vlos terecht en kan ze je zorgen wegnemen.
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2004 @ 11:09:57 #283
81992 Githa
pi_24293849
Ingrid, De eerste 3 maanden zijn het ergst kan ik me nog herinneren en helemaal niet leuk als je zelf de angs hebt dat het niet goed is Ik hoop dat de vk de juiste woorden heeft om je een beetje gerust te stellen maar hoe dan ook het blijft altijd afwachten die eerste 3 maanden ....vergeet niet dat je nu meer dan ooit geconcentreed bent op je lichaam en dus elk klein pijntje, trekje of wat dan ook voelt dat kan je het hoofd op hol brengen hoor .....succes

Roxie, dat klinkt erg gezellig Wij deden hier ook elk jaar met een grote groep oud en nieuw vieren maar dit jaar hou ik het lekker rustig met z'n twee wakker blijven tot 12.00 is al een straf
Het is al lang geleden dat ik een broek met knopen of rits aan heb gehad alles is elastiek ....

Igraine, succes met de misselijkheid ....dat kan zo vreselijk zijn he helemaal als je op je werk bent en eigenlijk niet wil dat iedereen weet dat jij boven de wc hangt maar het stiekem toch wel opvalt als je 4 x in een uur witjes wegbeent
  donderdag 30 december 2004 @ 11:19:23 #284
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24294048
zoooooooooo goedemorgen

laatste donderdag met beebje in mijn buik ik denk ik zeg het maar ff voordat jullie dat vergeten

goed geslapen, wel veel wakker geweest om te plassen, elke keer weer een hel om op te staan met die zere buik, maar goed nog maar 5 nachies slapen
me buik begint nu echt langzaam aan te irriteren richting de avond, doet echt au gewoon nah ja niet echt AU maar gewoon vervelend au... maar is mee te leven, zolang ik maar geen gekke dingen doe, wees gerust doek zeker nie

dit jaar blijven wij ook thuis met zn 2tjes, stiekum 3tjes wel jammer dat ik deze x heel moeilijk raam uit kan, vorig jaar stonden we op dak vuurwerk te kijken met fles champagne in ons handen, het 1e dak haal ik denk ik nog wel, maar die enge trap op om echt bovenaan te staan doek maar niet veels te eng, en we gaan jip en janneke champagne halen heb ik toch wat champagne mits ik niet om half 12 al omval van de

hoe gaat het met de rest?? Jdee, Githa, Ingrid, Xanthe, Bix en ik ben de naam kwijt..... ??

en Bietjuh hoe gaat het bij jou??? ik zie je wel eens online maar je zegt zo weinig, ben benieuwd hoe het gaat, jou datum komt ook aardig in zicht

ik weet trouwens niet of vriendlief wel een topic opent als beebje geboren is en ik in ziekenhuis lig, maar ik neem me telnummer mee en wil best iemand sms-en later op de dag of volgende dag zodat jullie niet daaaaaaaaaaaaaaagen in spanning hoeven te zitten alleen wie??
vrijwilligers aanmelden op bandoh at home punt nl tnx
  donderdag 30 december 2004 @ 11:51:36 #285
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_24294678
Heeee, dag dames van het zwangere leven!!! Heb ongelofelijk lang niet gepost ivm algehele chaos, overspannenheid, slapeloosheid en stresssssperikelen, maarrrrrr.... het goede nieuws is dat alle ellende voorbij is. IK HEB EEN HUIIS! En wat voor 1.... echt helemaal te gek: 4 slaapkamers en een dakterras van bijna 100 vierkante meter!!! Kortom: renzell is weer blij ende tevree en benieuwd naar al jullie zwangere verhalen en buiken! Martineke: spannend en leuk!!!! Nog maar een paar nachies slapen! Joepie! Babies op komst!!!!
Pffff... nu eerst ff werken, GEEN ZIN!!!!
Doei! Liefs en sterkte voor iedereen die wel een hart onder de riem kan gebruiken!
  donderdag 30 december 2004 @ 13:19:13 #286
63367 Jdee
pi_24296435
waaaw!!! VIER slaapkamers?!?!? Allemamagies! ok, das dan wel weer een heel foute opmerking natuurlijk . Maar echt ! waw! You go girl!
..en laat gaan...
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2004 @ 13:26:15 #287
43556 miss_dynastie
pi_24296607
Renzelllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll, wooooooooooooooooooooooow
  FOK!fossiel donderdag 30 december 2004 @ 13:27:23 #288
2628 Karin
pi_24296635
Klinkt goed Renzell!!!

Martineke ik heb je gemaild met mijn mobiele nummer.
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2004 @ 13:39:08 #289
81992 Githa
pi_24296885
renzel gefeliciteerd dat moet een hele zorg minder zijn..... enne gelijk 4 slaapkamers
stiekem een 3-ling op komst ?

Martineke, ik zie dat karin al gemaild heeft met haar 06 dus ga niet ook mailen maar mocht je het willen laat maar horen was dat nog een duidelijke zin ?
  donderdag 30 december 2004 @ 13:49:26 #290
110881 Roxie
mother to be
pi_24297086
renzell wat mooi dat je een huis hebt gevonden, is echt niet makkelijk in deze tijden! En dat het ook nog een heleboel -andere- problemen oplost is helemaal geweldig. Tijd om te gaan genieten hoor!

ohhh nog even volhouden hoor Martineke (niet dat je anders kan dan dat maar goed)
Ik zal wel aan je denken hoor
ow ik heb op mijn -to do- lijstje voor na de bevalling ook maar even het idee van dat smsje bewaard, aangezien ik daar vast niet met mijn laptop op schoot mag

ik hoop nog wel de staatsloterij te winnen overigens want al die kosten pfffff!!!! vooral die kleine dingetjes
Ik heb heel misschien een optie op een 3 kamerflatje dat ook nog eens betaalbaar is maar dat hoor ik eerste week januari of ik kan komen kijken :-) Heb er al helemaal zin in hihi
  donderdag 30 december 2004 @ 14:14:34 #291
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24297548
wowie Renzelllllllllllllllllll joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeee geweldig zeg en in utrecht??? dat wou je geloof ik toch??

ok tnx Karin ik wil jou ook best sms-en hoor Githa
pi_24298162
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:09 schreef Githa het volgende:
Ingrid, De eerste 3 maanden zijn het ergst kan ik me nog herinneren en helemaal niet leuk als je zelf de angs hebt dat het niet goed is Ik hoop dat de vk de juiste woorden heeft om je een beetje gerust te stellen maar hoe dan ook het blijft altijd afwachten die eerste 3 maanden ....vergeet niet dat je nu meer dan ooit geconcentreed bent op je lichaam en dus elk klein pijntje, trekje of wat dan ook voelt dat kan je het hoofd op hol brengen hoor .....succes
Best irritant dat afwachten. Er moet gewoon een luikje in je buik zitten, zodat je ff kan kijken of alles goed zit!
Ik ga echt proberen om niet overal op te letten, ik weet nu iig dat bruin spul niet erg is. En dat rare gevoelens in mn buik normaal zijn. Als er geen bloed te zien is, zal het wel meevallen. En anders kan ik altijd de huisartsenpost bellen. De ha bel ik maandag meteen om 8.00 en vraag dan of ik zelf de vlos kan bellen. Dan kan ik altijd nog telefonisch vragen stellen. Als ik een afspraak heb staan bij de vlos, kan ik daar naarote leven. Snappen jullie wat ik bedoel?
Verder voel ik me goed! Amper misselijk geweest.

Met oud en nieuw gaan we gezellig naar mn ouders toe. Hier in de buurt wonen veel oudjes, dat is niks aan.

Volgende keer ben ik vrolijker! Iederen alvast een fijne jaarwisseling.
Alhoewel ik hier vandaag en morgen vast nog wel kom lurken/posten
  donderdag 30 december 2004 @ 18:32:23 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24302348
Renzell, van harte gefeliciteerd zeg, dat is een leuk begin van het nieuwe jaar.
  donderdag 30 december 2004 @ 18:42:35 #294
63367 Jdee
pi_24302549
Roxie een optie op een 3 kamerflatje klinkt niet verkeerd, hoop dat het prima blijkt!

Fijne jaarwisseling voor de mensen die morgen niet online zijn! (ergens vermoed ik dat ik dat zelf nog wel ben morgen, heel gek, zo'n voorgevoel)

heb vandaag trouwens mn eerste babykleertjes gekocht. Ik houd niet van pastel maar een geel tuinbroekig-geval met voetjes en een troetelbeer op de voorkant kan ik toch niet laten liggen? en we hadden nog pas 1 ding in mt 50/56 dus het mocht misschien morgen maar ns naar een echte kinderkleding winkel...
..en laat gaan...
pi_24302587
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:19 schreef Martineke het volgende:

hoe gaat het met de rest?? Jdee, Githa, Ingrid, Xanthe, Bix en ik ben de naam kwijt..... ??
pi_24303416
Ingrid t is heel herkenbaar hoor wat je voelt. Ik denk ook bij elk steekje "oh jee" en bij elk toiletbezoek volgt er grondige inspectie van ondergoed en/of papier...

Vandaag was ik helemaal niet zo misselijk, gelukkig...Alleen denk ik dan ook weer "oh jee" ... stom he...
pi_24303511
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:27 schreef Igraine het volgende:
Ingrid t is heel herkenbaar hoor wat je voelt. Ik denk ook bij elk steekje "oh jee" en bij elk toiletbezoek volgt er grondige inspectie van ondergoed en/of papier...

Vandaag was ik helemaal niet zo misselijk, gelukkig...Alleen denk ik dan ook weer "oh jee" ... stom he...
Dat heb ik ook hoor. Net nog naar de wc. Had geen bruine afscheiding in mn slipje, maar met afvegen kwam er wel een beetje. Nou ja, zolang het geen bloed is...
pi_24304101
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:19 schreef Martineke het volgende:

Hier gaat het met het buikkie wel goed.
Beebje is druk bezig met baby-gym-in-mama's-buik en wij zijn klaar om de kleine te ontvangen.

Maar met mij persoonlijk is het nu even wat minder , zie ontzettend op tegen morgen.
Jeroen is werken en zal rond 22.00 vertrekken en dan zit ik hier in dit toch nog vreemde dorp in mijn uppie.
Ben zelf als de dood voor vuurwerk en het gaat nu al behoorlijk te keer....
Kon mezelf wel een leukere jaarwisseling bedenken
pi_24304247
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:45 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2004 @ 20:49:27 #300
81992 Githa
pi_24304789
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:14 schreef Martineke het volgende:

ok tnx Karin ik wil jou ook best sms-en hoor Githa

ik heb je gemaild maar weet niet helemaal zeker of het goed is gegaan was op de laptop bezig enne dan moest het via webmail enne bla bla bla ..... ging niet helemaal zo als het hoort
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2004 @ 20:51:54 #301
81992 Githa
pi_24304844
Xanthe, kan je niet naar iemand toe of iemand bij jou uitnodigen ? alleen is ook maar alleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')