abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 december 2004 @ 21:52:45 #201
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24243161
Hoe is het met jou, Bix?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24243289
ha die spin, wel goed hoor, tnx! behalve dan dat ik de ene verkoudheid bovenop de andere krijg, (en Piet ook.. ) dat is erg vermoeiend. maar verder groei ik gestaag en gaat alles z'n gangetje. Piet zegt tegenwoordig 'beeejbie!' als ik vraag wat er in die dikke buik van me zit.
pi_24243330
Nou Bixister, het ging een beetje vaag eigenlijk. Ik belde het zkh voor een afspraak te maken voor een echo omdat de verloskundige dat gezegd had dat ik die moest laten maken als ik tussen de 10 en 13 weken ben. Dus ze vroegen waarom ik die echo moest laten maken dus ik zeg:
"nou gewoon"
Oh, om de zwangerschapsduur te bepalen?
"Nee die weet ik allang, want ik was al bij jullie onder behandeling"
Oh, voor een nekplooimeting
"Eh, ja"
Ik denk, ik zeg maar ja want ik weet verder geen bijzondere reden..

Er is niet echt aanleiding toe, ik ben 30, in onze beide families komen geen afwijkingen voor of i.d. maar ik vind 't toch wel een prettig idee.
Die bloedtest is volgens mij alleen voor HIV en ijzergehalte en dergelijke, verder niet echt iets bijzonders geloof ik.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 27 december 2004 @ 22:00:56 #204
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24243360
Piet

Hoop dat je gauw beter bent zodat je wat energie kunt gaan opdoen voor de bevalling.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 27 december 2004 @ 22:06:24 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_24243455
wat lief van Piet
stormy waters...
sailin'
pi_24244038
ja he, en dan 'aai aai' over de buik. (denk dat ie straks die beeejbie wel regelmatig terug de buik in zal wensen maar allez. ).

igraine wat vreemd zeg, lijkt me dat de verloskundige zoiets toch wat duidelijker met je had kunnen bespreken. hier doen ze dus tegenwoordig de nekplooimeting alleen in combinatie met een bloedtest, omdat de gecombineerde uitslag veel preciezer resultaat geeft dan een van beiden apart. nou ja, succes ermee in ieder geval. je weet wel dat hoe jonger je bent hoe onnauwkeuriger de voorspelling die uit de nekplooimeting komt he?
  maandag 27 december 2004 @ 22:52:12 #207
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24244518
ja indalingsweeën had ik al zon vermoeden van, mocht tijd worden. beebje was nog helemaal niet ingedaald (niet dat het nut heeft maar toch)
ik heb vanmiddag zitten lezen over die weeën e.d. oefenweeën heb ik eik ook wel merk ik nu pas ik herken het gevoel alsof er een golf over me buik heen trekt en aardig hard is dan, en zonder regelmaat maar toch wel regelmatig jaja goeie uitleg weer
zolang het hier bij blijft is het goed anders heb ik nog eerder een mooi beebje vast
  maandag 27 december 2004 @ 22:52:54 #208
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24244530
en ohh beebje ligt met de bips naar beneden, en de beentjes naar de zijkant gevouwen
weet niet welke stuit dat is eigenlijk
pi_24247361
ik heb even gekeken op de site van mijn ziekenhuis hier dus, daar staan alle folders online en dit stukje heb ik even voor je eruit gehaald

Bij een stuitligging bevindt het hoofdje van de baby zich bovenaan in de baarmoeder en ligt het met zijn stuit (bibs) naar beneden. Er zijn twee typen stuitligging:

1. onvolkomen stuitligging: hierbij zijn de beide beentjes van de baby langs het lichaam omhoog geklapt en
2. volkomen stuitligging: hierbij liggen de voetjes en knietjes onder in de baarmoeder. Het kind zit als het ware op zijn hurken of knietjes.
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 09:17:18 #210
81992 Githa
pi_24250631
quote:
Op maandag 27 december 2004 22:52 schreef Martineke het volgende:
ja indalingsweeën had ik al zon vermoeden van, mocht tijd worden. beebje was nog helemaal niet ingedaald (niet dat het nut heeft maar toch)
ik heb vanmiddag zitten lezen over die weeën e.d. oefenweeën heb ik eik ook wel merk ik nu pas ik herken het gevoel alsof er een golf over me buik heen trekt en aardig hard is dan, en zonder regelmaat maar toch wel regelmatig jaja goeie uitleg weer
zolang het hier bij blijft is het goed anders heb ik nog eerder een mooi beebje vast
zijn DAT oefenweeën dan heb ik die ook al ff .... dat is precies het gevoel zoals je het omschrijft Martineke goeie uitleg dus
probeer vriendje ook altijd uit te leggen hoe zoiets nu voelt en dat valt niet altijd mee

Hoe gaat het trouwens vandaag Martineke ? ...al een programma klaar liggen om de verveling tegen te gaan ?

Bix, beterschap jij bent ook al ff aan de sukkel zeg ...enne laten we maar zo zeggen dat het voordeel van al dat kotsen is dat we niet zoveel aankomen

Igraine, helemaal geweldig he zo'n echo ik krijg 7 januari alweer de laatste
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:48:12 #211
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24251792
zo goedemorgen op deze extra sentimentele dinsdag dit is de laatste dinsdag dat mijn buikkie gevuld is namelijk

vandaag gaat het goed hoor heb wel aardig geslapen, alleen me heupen beginnen zeer te doen van het liggen, te zwaar belast denk ik of zo?
vandaag is vriendlief vrij, we gaan zo ff stad in om kraamcadeautje te halen voor vriendin van hem plus ff naar mediamarkt voor camera te kijken(we hebben er wel 1 maar dies te groot volgens hem) maar verder kan ik hem dus vervelen vandaag
het komt wel weer goed, morgen of donderdag naar vriendin van me in tilburg
donderdag of vrijdag op kraamvisite
en dan ist alweer oud/nieuwjaar en ff weekend doorkomen en dan beebjeday

zou ik dan onvolkomen stuitligging hebben?? of nah ja beebje dan??
volgens gyn liggen de billen beneden en de beentjes liggen aan de linkerkant in mijn buik, getrappel voel ik ook bijna niet aangezien de beentjes vast liggen bijna volgens de gyn, zal het vanmiddag eens vragen, moet er toch heen
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:51:00 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24251845
Spannend hier allemaal hoor...
Ik ben nog steeds geen tante. Beebje zit blijkbaar prima bij mijn zus, dus we wachten verder maar weer af.
Ik vind het wel superspannend, vooral ook omdat we niet weten wat het gaat worden en stiekem ben ik ook wel een beetje zenuwachtig vanwege dat rare placenta verhaal. Van mij mag het nu wel geboren en gezond zijn.
pi_24252071
Zo ik zie zomaar 3 nieuwe zwangere dames voorbij komen. Wat leuk. Gefeliciteerd allemaal meiden en dat jullie maar een goeie zwangerschap krijgen. tja wat is goed, al die ongemakjes en pijntjes en misselijkheid, na ja jullie weten wel wat ik bedoel

Martineke voor jouw schiet het echt al lekker op. En dat vervelen op het einde ken ik wel. Tja tv kijken deed ik dan maar. Wat moet je anders he.

Bix, wat vervelend joh dat je elke keer zo verkouden bent en Piet ook al. Daar rust je nou niet bepaald lekker van uit.

Githa, wat vervelend dat je nou zoveel last heb van die misselijkheid. Lijkt me echt vreselijk.

Ik had het van de week voor het eerst s'nachts dat ik echt misselijk werd van de maagzuur en ook bijna zat over te geven. Maar ik voelde ook wel dat de baby behoorlijk om zich heen zat te schoppen. Verders geen last van hoofdpijn de laatste dagen, dus we gaan weer goed.
pi_24252227
githa, dat van die kilo's is inderdaad wel een klein voordeeltje (al voel ik me toch enorm maar ok): ik zit nog steeds op de +8 à 9 kilo. bij Piet ben ik er zo'n 15 aangekomen (geloof ik). maar daar zijn er wel 5 van blijven hangen dus qua totaalgewicht ben ik ± even zwaar als destijds.

lewis wat fijn geen hoofdpijn! houden zo!

brighteyes spannend! hoe ver is ze nu precies?
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 11:16:52 #215
81992 Githa
pi_24252237
Brighteyes, dat duurt ook al ff zeg ....hoelang is je zus nu overtijd? of lijkt het alleen lang te duren ben benieuwd in welk jaar jij tante gaat worden

Lewis, keep it up maar hoe dan ook we kunnen er gewoon niet omheen dat de kwaaltjes toe gaan nemen zo aan het einde dus eigenlijk mag ik nog niet klagen maar het lucht zo lekker op als je het ff beu bent
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 11:19:58 #216
81992 Githa
pi_24252287
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:16 schreef bixister het volgende:
githa, dat van die kilo's is inderdaad wel een klein voordeeltje (al voel ik me toch enorm maar ok): ik zit nog steeds op de +8 à 9 kilo. bij Piet ben ik er zo'n 15 aangekomen (geloof ik). maar daar zijn er wel 5 van blijven hangen dus qua totaalgewicht ben ik ± even zwaar als destijds.

lewis wat fijn geen hoofdpijn! houden zo!

brighteyes spannend! hoe ver is ze nu precies?
bix we moeten overal het voordeel van in proberen te zien he ...
Ik voel me ook enorm hoor en helemaal nu ik vocht vast begin te houden ...dan zie je je omvang niet alleen maar lijk je hem ook steeds te voelen
Ook een goed voornemen dan maar om alles weer terug in de oude vorm te krijgen en zo blijven we bezig he
pi_24252333
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren

Githa, geniet van je verlof

en Bix, vervelend dat hoesten zeg!

Slapen wordt steeds moeilijker. Ik heb aldoor mijn lippen kapot omdat ik al weken niet door mijn neus kan ademen ivm verkoudheid. Maagzuur is ook nog steeds een verschrikking maar ik hoef niet over te geven.

trouwens: de vaste trap naar de zolder wordt geverfd dus ik kan een paar dagen niet naar boven (en dus aan de pc) 1 trede overslaan is te zwaar voor me.
  dinsdag 28 december 2004 @ 11:25:59 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24252403
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:16 schreef Githa het volgende:
Brighteyes, dat duurt ook al ff zeg ....hoelang is je zus nu overtijd? of lijkt het alleen lang te duren ben benieuwd in welk jaar jij tante gaat worden
Ze was vrijdag uitgerekend dus het valt nog heel erg mee, maar het is wel spannend ja, is het nog 2004 of wordt het toch 2005.
pi_24252476
lily kan de pc niet tijdelijk een verdiepinkje lager staan? ik heb dat ook van die kapotte lippen. heb een hekel aan die balsempjes enzo maar gebruik 't nu wel, want ze waren echt tot bloedens toe gesprongen.

brighteyes, ah na de uitgerekende datum dus al, dan wordt 't echt spannend ja. ik hoop voor 't kind dat 't niet 31 dec of 1 januari wordt, lijkt me niks aan als verjaardag.
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 11:34:33 #220
81992 Githa
pi_24252558
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:30 schreef bixister het volgende:
lily kan de pc niet tijdelijk een verdiepinkje lager staan? ik heb dat ook van die kapotte lippen. heb een hekel aan die balsempjes enzo maar gebruik 't nu wel, want ze waren echt tot bloedens toe gesprongen.

brighteyes, ah na de uitgerekende datum dus al, dan wordt 't echt spannend ja. ik hoop voor 't kind dat 't niet 31 dec of 1 januari wordt, lijkt me niks aan als verjaardag.
nee idd dat lijkt me ook niks dan nog liever 1 januari als 31 december .....
  dinsdag 28 december 2004 @ 11:37:12 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24252617
Nee precies, wij zijn stiekem ook wel een beetje opgelucht dat het niet een van de kerstdagen was...
En als het op 1 van die dagen moet dan maar op 1 januari, dat is dan wel altijd een groot feest!
Ik ben zelf 15 Juli jarig en dat was tijdens vakanties in Frankrijk wel altijd heel leuk. Vuurwerk om middernacht op de 14e luidde mijn verjaardag in, maar goed, dat is dan toch anders.
Nee hoor, ik hoop voor hun en het beebje dat het gewoon ervoor of erna geboren word.
pi_24257182
Martineke, als ik het goed begrijp, ben je over een week mama?

BE Spannend zeg!

Nog ff een vraagje. Vanaf wanneer moet je uitgaan als je wilt uitrekenen wanner je uitgerekend bent? (vage zin, ik weet het)
19 nov had ik mn laatste ongi, moet ik vanaf dan rekenen, of vanaf 6 dec, mn vermoedelijke eisprong? Dus ben ik nu 3 of 6 weken zwanger?
Babybrabbel ligt er bij mij helaas steeds uit.
pi_24257275
je kunt de eerste dag van je laatste menstruatie als uitgangspunt nemen ingrid. vaak kun je dan ook de lengte van je cyclus nog invullen, zodat daarmee rekening wordt gehouden. de twee weken voorafgaand aan de ei-sprong (bij jou dus drie, maar ik weet niet hoe dat geteld wordt) krijg je er gratis bij.
  dinsdag 28 december 2004 @ 17:08:48 #224
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24257423

Ingrid, rekenen vanaf je eerste dag laatste menstruatie, in jouw geval 19 nov dus
en jepz over 1 week ben ik mama

ok ik heb het gevraagd, beebje leg in onvolkomen stuit alles was weer goed, bloeddruk was goed, eerst schrok hij want onderdruk was 90 en vorige keer 80, maar toen bedacht hij zich eigen dat hij kleine band om me arm had gedaan van dat bloeddrukding, en aangezien ik niet 1 van de smalste ben, ging hij maar een bredere band halen, en tadaa toen was me onderdruk 75, keurig dus was gelijk een tip die ik moet geven aan verpleegkundige in zkh als het weer zo is volgende week dat ik hoge bloeddruk heb tis wat dat ik dat moet onthouden voor hun

die steekjes die ik onderin voel elke keer, is waarschijnlijk omdat kleintje wil indalen maar niet kan indalen en die golven over me buik zijn waarschijnlijk geen oefenweeën maar gewoon harde buiken gyn zei dat ik waarschijnlijk geen weeën zal meemaken e.d. we zullen zien he

als het meezit en herstel goed gaat van ks mag ik na 3 dagen naar huis, en anders moet ik nog wat langer blijven. dus waar ga ik voor?? mijn instelling gaat voor vrij snel naar huis of mijn lichaam dat ook wil zie ik volgende week wel weer

vanmiddag op kraamvisite geweest, wat een lief klein scheetepeteterig mannetje was dat zeg wel veel last van krampjes, kon je goed zien, allemaal strekken en soms smakken, heel moeilijk kijken ook, best zielig als zon kleintje pijn heeft.
verder heb ik eindelijk me borstvoedingskussen wou ik al heel lang, kreeg t maar nie, vriendje vond het zon onzin, nu heeft hij het gezien bij die vriendin van hem vanmiddag dat het wel erg makkelijk is, en tadaaaa ik heb er 1 gekregen

en nu gaan we spare ribs eten met schoonouders
pi_24257741
Ok, dan ben ik dus bijna 6 weken zwanger.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 december 2004 @ 17:38:20 #226
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_24257971
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:25 schreef Ingrid19 het volgende:
Ok, dan ben ik dus bijna 6 weken zwanger.
Wat dus betekent dat je half augustus uitgerekend bent. Wat dus inhoudt dat ik niet bij de geboorte aanwezig kan zijn, want dan is de helft van mijn werk met vakantie, ik heb pas in september vakantie. Weet iemand of je als vader erbij mag zijn, ondanks dat je geen CAO hebt ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 28 december 2004 @ 17:45:57 #227
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_24258140
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:38 schreef Djeez het volgende:

[..]

Wat dus betekent dat je half augustus uitgerekend bent. Wat dus inhoudt dat ik niet bij de geboorte aanwezig kan zijn, want dan is de helft van mijn werk met vakantie, ik heb pas in september vakantie. Weet iemand of je als vader erbij mag zijn, ondanks dat je geen CAO hebt ?
Allereerst nog van harte gefeliciteerd Djeez en Ingrid. Beetje late reactie, maar ben een paar dagen niet online geweest. Zonder CAO durf ik niks te zeggen. Maar dit is toch vast wel te regelen op je werk? Kan me niet voorstellen dat ze op je werk zeggen dat je moet werken terwijl je vrouw ligt te bevallen. Dat zou wel heel harteloos zijn.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Redactie Frontpage dinsdag 28 december 2004 @ 17:55:52 #228
3926 crew  Djeez
pi_24258346
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:45 schreef Jambo het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat ze op je werk zeggen dat je moet werken terwijl je vrouw ligt te bevallen. Dat zou wel heel harteloos zijn.
Mijn baas is dan ook hartenloos...
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_24258477
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:38 schreef Djeez het volgende:

[..]
Weet iemand of je als vader erbij mag zijn, ondanks dat je geen CAO hebt ?
Dat is dus echt klink klare onzin! Als je zo'n baas hebt sorry hoor? en anders meld je je toch gewoon ziek? Met cao staat er zo'n 3 dgn voor meende ik mij te herrinneren. Een bevalling van je eigen kind, dat is iets, daar kan men je gewoon niet voor aan het werk laten gaan! Ik zou het wel al met 3 maanden vertellen op het werk dan weten ze daar in ieder geval al wel iets vanaf mocht er iets in de toekomst met Ingrid gebeuren!
pi_24258496
ik denk dat je rond eind augustus uitgerekend bent. mijn laatste Nod was 15 november vorig jaar en ik was 23 augustus uitgerekend. Volgens mij krijgt een vader hoe dan ook bevallingsverlof Djeez. Dat is 1 of 2 dagen. En een halve dag voor de aangifte. Dat je vakantie in september valt is juist lekker, juist na de zware kraamtijd is het heerlijk als je mannetje thuis is om met de kleine te helpen.
pi_24258798
Djeez maakt zich hier erge zorgen over. Ik kan het me niet voorstellen dat hij voor de bevalling geen vrij krijgt. Oke, er is altijd gezeur over de vakantie, maar dit is iets heel anders.
pi_24260092
Het is zelfs wettelijk volgens mij, 1 dag om bij de bevalling te zijn en twee dagen zorgverlof. Tenminste dat kreeg mijn collega toen hij vader werd. Bij ons is ook niets geregeld. Mij lijkt dat hij niets kan weigeren.
pi_24260213
Moet je op deze pagina eens lezen. Je krijgt minimaal 2 dagen kraamverlof. De bevalling valt onder calimiteit dus die krijg je ook tijdens werktijd.
pi_24261251
jahoor djeez, dit is iets dat boven CAO's staat. je hebt er wettelijk recht op. (ook om je in de gelegenheid te stellen om de geboorte van je kind aan te geven bij de gemeente). bovendien zegt een uitgerekende datum van half augustus nog niet dat de baby dan ook precies komt he. je moet (bij een normale zwangerschapsduur) rekening houden met een marge van een week of 3 ervoor tot en met 2 weken erna. soms zelfs nog iets langer.
pi_24261830
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 16:54 schreef Ingrid19 het volgende:
Martineke, als ik het goed begrijp, ben je over een week mama?

BE Spannend zeg!

Nog ff een vraagje. Vanaf wanneer moet je uitgaan als je wilt uitrekenen wanner je uitgerekend bent? (vage zin, ik weet het)
19 nov had ik mn laatste ongi, moet ik vanaf dan rekenen, of vanaf 6 dec, mn vermoedelijke eisprong? Dus ben ik nu 3 of 6 weken zwanger?
Babybrabbel ligt er bij mij helaas steeds uit.
Hihihi, ik weet niet precies hoeveel weken je nu bent, maar je bent volgens mij uitgerekend op 4 september, ik had namelijk 17 november vorig jaar mijn laatste "menstruatie"( tussen aanhalingstekens, toen was namelijk mijn miskraam ) en was uitgerekend op 2 september 2004.
Je moet dus rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie

It is I Loena
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_24262483
Ingrid, ik heb je data even voor je ingevuld op babybrabbel en eind augustus zou de uitgerekende datum dan zijn:
quote:
1e dag laatste menstruatie: 19 november 2004

Gemiddelde duur cyclus: 31 dagen

Vruchtbaarste dag: 5 december 2004

Datum van eisprong (ovulatie): 6 december 2004

Innesteldag: 11 december 2004

Niet ongidag (Red Devil Day): 20 december 2004

Periode waarin de meeste geboorte afwijkingen onstaan: 27 december 2004 t/m 31 januari 2005
Dit is een periode om extra op je gezondheid te letten en een aantal wenken in acht te nemen

Begin aanleg belangrijkste organen: 27 december 2004

Belangrijkste organen gevormd op: 31 januari 2005

Het risico van een miskraam neemt af op: 14 februari 2005
Hier begint jouw tweede trimester.

Je kindje is levensvatbaar vanaf: 2 mei 2005

Dit is de datum na 23 weken waarbij men (Universitair Ziekenhuis Gent) kinderen in leven kan houden echter pas bij 26 weken(23 mei 2005) overleeft ruim de helft en bij 30 weken(20 juni 2005) 90 procent.

Jouw derde trimester begint op: 30 mei 2005

Je mag thuis bevallen vanaf: 8 augustus 2005 (Voor deze datum zijn de longen nog niet goed ontwikkeld) en moet je in het ziekenhuis bevallen.

Je bent uitgerekend op maandag: 29 augustus 2005

Sterrenbeeld op de uitgerekende datum: Maagd

Je bent nu in de: 6e week. Dat betekent dat je dus 5 weken zwanger bent.
Dit is gerekend vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie.

Aantal dagen te gaan: 244
pi_24262796
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het wel superspannend, vooral ook omdat we niet weten wat het gaat worden en stiekem ben ik ook wel een beetje zenuwachtig vanwege dat rare placenta verhaal. Van mij mag het nu wel geboren en gezond zijn.
Hoe zijn de nagels ??
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  Redactie Frontpage dinsdag 28 december 2004 @ 22:28:48 #238
3926 crew  Djeez
pi_24264610
Ik hoop dat je gelijk hebt Bixis, met uitgerekende datum 29 augustus. Dat is mijn eerste vakantiedag nml!
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:38:10 #239
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24264850
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:34 schreef Githa het volgende:

[..]

nee idd dat lijkt me ook niks dan nog liever 1 januari als 31 december .....
als ik had mogen kiezen met keizersnee, waren wij voor 31 december gegaan juist leuk joh, altijd feest die dag. 1 januari is iedereen weer verrot e.d. en om dan verjaardag te vieren is niet leuk (mijn idee dan he)
  † In Memoriam † dinsdag 28 december 2004 @ 23:04:59 #240
81992 Githa
pi_24265392
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:38 schreef Martineke het volgende:

[..]

als ik had mogen kiezen met keizersnee, waren wij voor 31 december gegaan juist leuk joh, altijd feest die dag. 1 januari is iedereen weer verrot e.d. en om dan verjaardag te vieren is niet leuk (mijn idee dan he)
31 december jarig zijn en niemand die elk jaar weer op je feestje wil komen omdat ze ook wel eens iets anders willen met oud& nieuw ....ken je beter op 1/1 een feestje hebben met gare gasten als 31/12 een feestje hebben zonder gasten
pi_24265446
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:04 schreef Githa het volgende:

[..]

31 december jarig zijn en niemand die elk jaar weer op je feestje wil komen omdat ze ook wel eens iets anders willen met oud& nieuw ....ken je beter op 1/1 een feestje hebben met gare gasten als 31/12 een feestje hebben zonder gasten
24 december is ook geen pretje... komt nooit iemand, ieder is veel te druk met kerstinkopen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:11:13 #242
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24265532
24 december is mijn oma jarig vind ze ook indd niet leuk, nooit leuk gevonden ook. maar wij kwamen wel altijd

leek mij wel leuk 31 dec maar nu word t ook leuk, 4 januari
pi_24265734
Mijn oma is ook op 24 december jarig, maar vierde het vaak op 2e kerstdag .
M'n schoonmoeder is op 31 december jarig en ik heb altijd het gevoel of worden we verplicht om er heen te gaan en eigenlijk ook oud en nieuw uit te zitten daar...Als ik mocht kiezen (geplande keizersnee dus) zou ik mijn kind niet op een feestdag geboren laten worden.

ik was op 1e kerstdag uitgerekend...ik hoopte toen ook dat ik eerder/later zou bevallen, maarja...
pi_24265894
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:28 schreef Djeez het volgende:
Ik hoop dat je gelijk hebt Bixis, met uitgerekende datum 29 augustus. Dat is mijn eerste vakantiedag nml!
Een geboorte van een kind kun je 9 van de 10 keer niet plannen. Het komt wanneer hij of zij wilt! 29 augustus mag dan wel de uitgerekende datum zijn. Maar het kan net zo goed 2 weken eerder of 2 weken later komen! Of je nou vakantie hebt of niet! Djeez het komt allemaal wel goed, zolang je een mobiele op je zak hebt zodat Ingrid je kan bereiken zodra er wat gebeurd. Is er helemaal niets aan de hand om je zorgen over te maken! Geniet nu eerst maar zorgeloos de komende 8 maanden
pi_24266212
Ook ik ga even bedanken voor die links over verlof tjdens de bevalling.
Wij waren er dus vanuit gegaan dat Jeroen vrije dagen hiervoor moest inleveren omdat men op zijn werk verteld had er alleen verdriet-dagen waren en geen vreugde-dagen voor het verlof.
Nu blijkt dus dat hij gewoon vrij hiervoor kan krijgen en dus niet perse een vrije dag moet gaan opnemen.

Mijn buik voelt af en toe erg "raar" aan , alsof het niet mijn eigen huid is en erg strak en soms ook erg pijnlijk doordat het zo strak aan voelt en als ik dan blijf staan voel ik me helemaal naar...
Leuk omdat we in de mediamarkt stonden om ons voor te laten lichten over een videocamera en ik dus niet kon gaan zitten.
Zweten , licht gevoel in mijn hoofd en helemaal draaierig.
Uiteindelijk heb ik de boel min of meer wat afgekapt want ik voelde me na ruim 40 minuten toch echt zo verschrikkelijk naar...
Ik liep dus al naar de uitgang en daar stonden een paar krukken , ben daar dus snel op gaan zitten en toen zag Jeroen zijn kans schoon om toch een camera aan te schaffen.

Heerlijk idee , op de fotorolletjes en voedings bh's na is alles gereed voor de komst van de kleine!
  woensdag 29 december 2004 @ 00:52:57 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24267872
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 21:20 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Hoe zijn de nagels ??

Leg eens uit?

Oh wacht... bijten... daar doe ik gelukkig niet aan!
pi_24268031
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:52 schreef Brighteyes het volgende:

Leg eens uit?

Oh wacht... bijten... daar doe ik gelukkig niet aan!
Nee ?? Een andere zenuwachtige tic in ontwikkeling dan ??
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_24270951
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:18 schreef mallemeid het volgende:
Mijn oma is ook op 24 december jarig, maar vierde het vaak op 2e kerstdag .
M'n schoonmoeder is op 31 december jarig en ik heb altijd het gevoel of worden we verplicht om er heen te gaan en eigenlijk ook oud en nieuw uit te zitten daar...Als ik mocht kiezen (geplande keizersnee dus) zou ik mijn kind niet op een feestdag geboren laten worden.

ik was op 1e kerstdag uitgerekend...ik hoopte toen ook dat ik eerder/later zou bevallen, maarja...
En hier hebben we de gewoonte om op 2e kerstdag de verjaardag van een tante te vieren - ze is dan ook jarig ... Ach, het geeft toch niks, op zo'n manie is de hele familie op 2e kerstdag weer bijeen, een dubbele reden, dus
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 10:52:03 #249
81992 Githa
pi_24272446
morgen allemaal,

Martineke, vandaag de laatste woensdag met je bb'tje in je buik wat spannend zeg als je er zo naar toe kunt leven zelfs ik krijg er de kriebels van

Ingrid, nog niet ziek , zwak en misselijk ?
en heb je al een datum staan voor de vk ? ik ben niet nieuwsgierig ofzo
niet druk maken over het verlof straks hoor dat komt allemaal in orde en voor je het weet is de zwangerschap voorbij en ben je vergeten er van te genieten

Bix, hoe gaat ie met de misselijkheid en de verkoudheid van jou en Piet....
  woensdag 29 december 2004 @ 10:56:11 #250
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24272511
ok, zouden jullie hoogzwanger nog op visite gaan bij vriendin die 3 kwartier weg woont in de auto?? dus 1 1/2 uur rijden heen en terug voor je weer thuis bent.

ik zou eik vandaag of elders deze week op visite gaan in tilburg (vanuit r'dam) maar ik mag niet zo ver weg van vriendlief hij was al ongerust toen ik met kerst ff heen en weer moest naar tilburg om me moeder weg te brengen, waarvan 3 kwartier zonder telefoon in de buurt.
mag best weg, maar niet TE ver. aangezien ik hoogzwanger ben, hier en daar steekjes heb e.d. ik moet rustig aan doen van hem!

hadden jullie het gedaan, zo ver weg hoogzwanger??

vind het best lullig voor vriendin van me, heb ook gezegd tegen haar dat ik niet weg mag van vriendlief zo ver weg, geef hem ook gewoon de schuld (vind ie niet erg hoor, hij weet dat).
alleen dan krijggie weer scheve gezichten naar mekaar toe (niet dat dat erg is, ze moeten mekaar toch niet), pff tis wat allemaal.
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 10:57:57 #251
81992 Githa
pi_24272546
Jdee, hoe gaat het bij jou eigenlijk ? ..... tis een beetje stil je blijft het wel rustig aan doen hoor want die waarschuwing is nog steeds van kracht ik kom echt waar boven op je zitten
  woensdag 29 december 2004 @ 10:58:13 #252
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24272548
Jaaaaaaaaaa laatste woensdag met beebje in me buik

de spanning word opgevoerd

hoe gaat het met jou Githa?? is het vocht al wat minder geworden??
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 10:59:16 #253
43556 miss_dynastie
pi_24272564
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:04 schreef Githa het volgende:

[..]

Nou, nee, niet echt hoor.
Mijn nichtje heeft twee kinderen, een is er jarig op de 30ste en de ander op de 31ste
Ze hebben het huis eigenlijk altijd wel vol zitten met die dagen, bakken zelf heerlijke oliebollen en appelflappen en het is altijd wel gezellig. Wij gingen vaak op de 31ste omdat dan het petekindje van mijn moeder jarig is... ik moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben dat ik niet meer 'hoef', want ik heb een hekel aan op straat lopen terwijl er vuurwerk wordt afgeschoten naast me , maar verder was het altijd hartstikke leuk
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 11:01:39 #254
43556 miss_dynastie
pi_24272599
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

24 december is ook geen pretje... komt nooit iemand, ieder is veel te druk met kerstinkopen...
Dat klopt jammergenoeg wel... een vriendin van me is op de 24ste jarig en ze had het maar de zaterdag ervoor gehouden, want niemand 'wil' Wij gaan al zolang ik me kan herinneren op de 24ste naar haar verjaardag, dus voor mij is Kerst niet compleet zonder een bezoekje aan haar
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 11:01:43 #255
81992 Githa
pi_24272601
je mag hier wel bellen als je gaat bevallen hoor in Tilburg

Ik zou eigenlijk niet weten of ik wel of niet zou gaan goeie vraag ! ..... misschien dat er mensen zijn die uit ervaring kunnen spreken maar ik denk dat je best af kunt gaan van je gevoel.
Als jij je er goed bij voelt en helemaal niet het idee hebt dat je daar wel eens zou kunnen bevallen dan zou ik lekker gaan hoor want ik ben van mening dat vrouwen altijd moeten luisteren naar wat hun gevoel zegt
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 11:03:12 #256
43556 miss_dynastie
pi_24272631
Oh ja, mijn beste vriend was op de 25ste jarig... daar gingen we ook altijd heen en de afgelopen jaren ook naar zijn moeder, dit jaar niet omdat we bewust de dagen voor onszelf hadden gehouden
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 11:07:15 #257
81992 Githa
pi_24272704
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:58 schreef Martineke het volgende:
Jaaaaaaaaaa laatste woensdag met beebje in me buik

de spanning word opgevoerd

hoe gaat het met jou Githa?? is het vocht al wat minder geworden??
af en aan ....volgens mij zijn er kleine sluisjes in mij gemaakt
Met het vocht is goed te leven hoor maar ik wordt echt niet goed van dat overgeven daar moet ik echt ff over zeuren gisternacht er zeker 6 x uit geweest en een bakje vla wil niet eens blijven hangen ..... bleeeegh! bleeeeegh! bleeeegh! maar ook dat zijn periodes dus wie weet kan ik vanmiddag goed eten zonder daar last van te hebben dussuh we zeuren het lekker van ons af en hopen dan weer op het beste
  woensdag 29 december 2004 @ 11:09:17 #258
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24272738
nee dat idee heb ik werkelijk waar niet nee
maar daar tegenover zegt vriendlief weer, heb jij haar gezien dan 6 dagen voor ze moest bevallen?? en daar heeft hij weer een punt te pakken, ik heb haar amper gezien toen zij zwanger was

ik vroeg het ook al aan mijn mammie, die zegt "ik zou het indd maar rustig aan doen als ik jou was" ofterwijl, die ist met vriendlief eens maak ik daaruit op.
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 11:16:11 #259
81992 Githa
pi_24272839
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:09 schreef Martineke het volgende:
nee dat idee heb ik werkelijk waar niet nee
maar daar tegenover zegt vriendlief weer, heb jij haar gezien dan 6 dagen voor ze moest bevallen?? en daar heeft hij weer een punt te pakken, ik heb haar amper gezien toen zij zwanger was

ik vroeg het ook al aan mijn mammie, die zegt "ik zou het indd maar rustig aan doen als ik jou was" ofterwijl, die ist met vriendlief eens maak ik daaruit op.
als je vriend het echt niet ziet zitten dan misschien beter om niet te gaan....dan heeft hij ook een rustige dag
kan die vriendin anders niet naar jou toe komen ? .... wel jammer want je had het er laatst nog over en zo te lezen had je er ook erg veel zin in.
  woensdag 29 december 2004 @ 11:20:32 #260
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24272917
das minder gezellig ja dat overgeven ik hoop dat dat indd maar een vlaag is en dat je vanmiddag weer ff fatsoenlijk kunt eten

vriendin is niet zo heel lang gelee hier geweest met dr kleine, en ik heb het al 2 x moeten verzetten dat langskomen bij haar, dis al de 3e x namelijk
en zin in, is erg groot woord, dit is diezelfde vriendin die had gezegd " no offence hoor, maar doe je die ks omdat je niet met je kooi open wil liggen, ik ken jou"
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 11:24:17 #261
43556 miss_dynastie
pi_24272968
martineke, oh die vriendin ..... ehm... ik zou zeggen; kijk hoe je je voelt, maar ik kan me de zorgen van Robbie ook wel voorstellen. En dit is op zich wel een goede reden om thuis te blijven hoor
  woensdag 29 december 2004 @ 12:06:27 #262
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24273628
Martineke, de laatste paar weken van m'n zwangerschap ging ik ook niet meer zo ver weg hoor!
Ben zelfs niet op de verjaardag van m'n broer geweest, maar die snapte dat wel.
Vond 't veel te link en zo'n tijd in een gewongen houding in de auto vond ik ook neit echt prettig meer.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 29 december 2004 @ 12:30:46 #263
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24273976
nee over die houding is ook een feit ja, 1 1/2 uur in de auto met kerst was al niet fijn voor me knieeën en benen en zo

ik blijf gewoon thuis, robbie ook weer blij
  woensdag 29 december 2004 @ 17:19:32 #264
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_24279592
over reizen enzo ja je hebt nu een geweldige reden om niet te gaan, ook al voelt het deels als 'smoes' misschien, maar het blijft jammer omdat op de een of andere manier de 'zij fietste tot 2 dagen voor de bevalling' en 'ze reed nog auto daags voor...' opmerkingen op de een of andere manier aangeven dat het zelfstandig en stoer en normaal is om dat allemaal nog te doen. Terwijl je misschien helemaal niet meer wil/kan/durft/zin hebt. En de volgende dag misschien wel. Dat kan, dat heb ik wel geleerd de afgelopen weken... En eigenlijk moet je het gewoon lekker zelf weten! Jij weet hoe je je voelt en hoe je je de vorige keer x tijd reizen voelde. En het mag heus wel. Je verloskundige/gyn-kaart mee, en ponskaart en gsm. Of juist je lekker voelen thuis door niet te reizen. Jou feestje, zelfs je lief heeft dat uiteindelijk te accepteren.

Niet dat ik me daar altijd aan houd, maar de theorie klinkt leuk

Gisteren bij nicht commode, ledikant, wipstoel, maxicosi (tawee, weet nu niet zo goed meer welke we nu willen gebruiken, de geleende 1 jaar oude of de gekregen 5-jaar-oude-maar-ziet-er-nog-prima-uit)(waar ik me al niet druk om kan maken de laatste tijd...)(hoe zit t met veiligheid van die dingen eigenlijk?), hemel en hemelstaander opgehaald in 2 auto's en samen met mn ouders hier gebracht. En nu hoofdpijn, maja, de tweeling was op tv! kindje nog steeds lekker aan het bubbelen in buik verder, ook onvolkomen stuit, meen ik. Mag weleens draaien van ons, maar luisteren doet t nog niet goed Nu al koppig, goed voorteken

oh en vinden jullie die reclame van de NTI ("ja weer een nieuw woordje geleerd, ik doe hbo psychologie bij de NTI") ook zo verschrikkelijk?! aarghl.

Verder voel ik me prima
even ratelen.
overmorgen (weer) belafspraak met kraamzorginstantie, was t vergeten vanmorgen (oeps).
Vanmorgen wel geinventariseerd wat we allemaal nog moeten hebben, en darn dat is nog best veel. kleertjes maat 50 en 50/56 bijvoorbeeld, luieremmer, en kan iemand me uitleggen wat de verschillen zijn tussen molton onderleggers, molton antidoorlekdinges en molton lakens?! voel me redelijk onwetend, nichtje en collega hebben een boel 'gerstekorrel' hydrofiele luiers doorgegeven, maar dat zijn dus niet van die zachte -met-vierkantjes-hydrofiele luiers, maar tellen ze wel mee als dusdanig? ... En ehhh, willen we een slaapzak of een duodeken of allebei?

"er is nog zat tijd er is nog zat tijd, ik weet het"
Oh, dit lucht ZO op, thanx En meningen/feiten/ideeen zijn zeer welkom!
..en laat gaan...
pi_24280261
[zeurmodus] Ik heb vandaag een baaldag. Voel me erg vreemd.
Ik moest vanmiddag ineens heel erg huilen. En kon niet meer stoppen. Heel raar. Duurde erg lang.

Ik heb net wat bruin spul verloren, weten jullie zeker dat dit geen kwaad kan?

Enne, moet je hcg oid na een paar dagen verdubbeld zijn? Ik heb vanmorgen nog eens getest en er kwam een vaag streepje, geen dikke, zoals ik had verwacht. Is dat wel goed?[zeurmodus uit]
pi_24281255
Streepje is streepje! Ja, je bent zwanger en nee, bruine afscheiding is heel normaal dat is gewoon oud bloed (innestelings bloeding)
  woensdag 29 december 2004 @ 19:08:15 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24281328
Ingrid, streep is idd streep, hcg verdubbeld idd, en als ik het goed begrepen heb heel rap, maar goed, streep is streep.
Ga morgen anders even langs de huisarts, mss kan hij een test doen om je gerust te stellen...
  woensdag 29 december 2004 @ 19:13:53 #268
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24281469
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:02 schreef Ingrid19 het volgende:
[zeurmodus] Ik heb vandaag een baaldag. Voel me erg vreemd.
Ik moest vanmiddag ineens heel erg huilen. En kon niet meer stoppen. Heel raar. Duurde erg lang.

Ik heb net wat bruin spul verloren, weten jullie zeker dat dit geen kwaad kan?

Enne, moet je hcg oid na een paar dagen verdubbeld zijn? Ik heb vanmorgen nog eens getest en er kwam een vaag streepje, geen dikke, zoals ik had verwacht. Is dat wel goed?[zeurmodus uit]
hormonen, hormonen

tegen mij hebben gezegd toendertijd, zolang het bruin is is er niks aan de hand, zo gauw het helderrood bloed word of stolsels erbij zitten, bellen!!! of langs ha gaan, 1 van de 2.

en net wat BE zegt, maybe wel idee om zoiezo langs je ha te gaan en daar een test te doen zodat je gerustgesteld bent
dikke knuf
pi_24281724
Kan het zo zijn dat mijn hcg gewoon niet verdubbelt? Helaas kan ik niet naar de huisarts, want hij is dicht en er is geen vervanger! Ik heb gebeld en gebeld en langsgefietst en aangeklopt enzo, maar er is gewoon niemand en hij is niet bereikbaar. Gemeen vind ik het.

Had ik nu maar niet die 2e test gedaan. Het is idd bruin, geen spoortje rood te ontdekken gelukkig.

Jullie zijn lief!
pi_24282177
Ingrid, maak je niet druk 't is vast niks...
Ik heb maar 1 test gedaan, een streep is een streep, daar verandert geen 2e of 3e test wat aan!
Ik heb nooit bruine afscheiding gehad maar als de meiden hier zeggen dat 't ok is, dan geloof ik dat wel.
Voel je je verder zwanger?

Ik ben nog steeds misselijk, vanmorgen thuis ging het goed tot ik op m'n werk was. Ik voelde 't al aankomen dus ik ben heeeeel rustig van de afdeling afgelopen, heb ondertussen m'n haar in een staart geknoopt en gelukkig was 't toilet niet bezet

Daarna was 't over en nu voel ik me best lekker, net lekker gekookt tagliatelle met zalm, broccoli, spinazie en room Vond m'n vriend ook lekker want de laatste tijd was hij meestal de klos met koken, en dan had ik soms nog commentaar dat 't niet lekker was ook
pi_24282486
Ok, ik ga proberen om me niet druk te maken. Wat denken jullie? Zal ik maandag proberen om bij de ha een afspraak te maken, of zal ik morgen een verloskundige bellen en mn verhaal voorleggen?

Sorry dat ik zo zeur iedereen!
pi_24282762
Ingrid: er moet altijd wel iets van een vervanger zijn, of een huisartsenpost die je kunt bellen? Ik zou daar morgenochtend gewoon even naartoe bellen. Misschien dat je dan morgen nog langs kan of anders vrijdag. Ga je in ieder geval weer gerust het nieuwe jaar in!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_24282782
Je zeurt niet Ingrid!!!! Vorig jaar had ik rond deze tijd ook afscheiding en het was ook bruin. Ik heb toen flinke paniek gehad en achteraf voor niks. Bruin is oke, rood minder en klonten is fout meestal. Dus Rustig ademhalen en je ff laten verwennen door Djeez met een kopje thee ofzo En als je het echt niet vertrouwd dan gewoon bellen, daar zijn die mensen voor!!!!
pi_24283416
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:26 schreef Ingrid19 het volgende:
Kan het zo zijn dat mijn hcg gewoon niet verdubbelt? Helaas kan ik niet naar de huisarts, want hij is dicht en er is geen vervanger! Ik heb gebeld en gebeld en langsgefietst en aangeklopt enzo, maar er is gewoon niemand en hij is niet bereikbaar. Gemeen vind ik het.

Had ik nu maar niet die 2e test gedaan. Het is idd bruin, geen spoortje rood te ontdekken gelukkig.

Jullie zijn lief! Ok, ik ga proberen om me niet druk te maken. Wat denken jullie? Zal ik maandag proberen om bij de ha een afspraak te maken, of zal ik morgen een verloskundige bellen en mn verhaal voorleggen?

Sorry dat ik zo zeur iedereen!
Meid maak je niet zo druk! Stress is nu zeker niet goed voor je! Wanneer doe jij die testen? De concentratie in je ochtendurine is altijd het sterkst, ook al staat er op dat je zo'n test op elk gewenst tijdstip kunt doen! Het komt allemaal wel goed. Tot nu toe lijkt het allemaal normaal en dat zullen velen hier beamen! En bij iedereen verdubbelt het hcg hormoon bij de een gaat dat sneller dan bij de ander. Echt, geloof me!
pi_24283464
ingrid, wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt. ik heb tijdens mijn zwangerschap van Piet ook een keer (vrij veel) bloedverlies gehad (bij 8 weken) maar zoals je begrijpt was dat uiteindelijk niks ernstigs (hoewel ik er toen van overtuigd was dat het mis was). maar zelfs als je nu een huisarts en/of verloskundige te pakken zou kunnen krijgen, kunnen zij jou waarschijnlijk maar weinig vertellen. een echo zou op dit moment ook nog weinig opleveren. het is allemaal nog zo pril, je zult waarschijnlijk gewoon moeten afwachten. sterkte ermee en probeer je niet te druk te maken (al is dat natuurlijk makkelijk gezegd).
pi_24287499
Ik ga nu proberen om me niet zo druk te maken. Het heeft idd geen nut. Ik ga gewoon maandag de dokter bellen en dan hoor ik wel bij welke vlos ik moet zijn. Dan maak ik een afspraak voor 10/12? weken. Tnx allemaal. Ben nu een stuk geruster.

Manonnetje, ik heb met ochtendurine getest. Het zal bij mij ws gewoon langer duren voordat het sterker is ofzo.
  woensdag 29 december 2004 @ 23:38:23 #277
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24287591
Martinke sterkte nog even meid en je bent een live mama moest ik ff zeggen

Voor de rest van de dames sterkte met alle nare klachten en dat ze maar vlot mogen overgaan

Ingrid ten eerste gefeli of course ten tweede er bestaat een topic over bloedverlies in de zwangerschap maar kan hem zo 1,2,3 niet vinden
  woensdag 29 december 2004 @ 23:39:14 #278
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24287629
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:38 schreef Rottdog het volgende:
Ingrid ten eerste gefeli of course ten tweede er bestaat een topic over bloedverlies in de zwangerschap maar kan hem zo 1,2,3 niet vinden
tnx. Ik ga ff zoeken.
pi_24287649
quote:
Op woensdag 29 december 2004 23:39 schreef Rottdog het volgende:
Bloedverlies tijdens de zwangerschap

stiekem toch gevonden
Hoef ik toch niet te zoeken! Makkelijk.
  donderdag 30 december 2004 @ 08:14:35 #281
110881 Roxie
mother to be
pi_24292165
ik heb slecht geslapen, beebiej wou mij geen rust geven
ik voel me leeg omdat ik wel op bed heb gelegen maar geen energie heb opgedaan
vandaag beginnen met de voorbereidingen voor het oud en nieuw feest,
er zullen zo n twaalf vrienden zijn waarmee we het nieuwe jaar in luiden
met z n tweeen bereiden we het voor, gezellig
gisteren heb ik een nieuwe broek gekocht want ik verlies overal knopen enzo
dus toch maar een paar maatjes vooruit
Querida met liefde ontvangen
  donderdag 30 december 2004 @ 10:59:58 #282
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24293678
Balen Roxie, gelukkig kan ik nog goed slapen ondanks dat de kleine heel actief is.
Oude broeken kon ik na 13 weken al niet meer aan gelukkig is een vriendin van mij net bevallen en heb ik haar posotiekleding gekregen.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Ingrid, ik snap dat je je zorgen maakt, is ook erg spannend allemaal, hopenlijk kan je snel bij de vlos terecht en kan ze je zorgen wegnemen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2004 @ 11:09:57 #283
81992 Githa
pi_24293849
Ingrid, De eerste 3 maanden zijn het ergst kan ik me nog herinneren en helemaal niet leuk als je zelf de angs hebt dat het niet goed is Ik hoop dat de vk de juiste woorden heeft om je een beetje gerust te stellen maar hoe dan ook het blijft altijd afwachten die eerste 3 maanden ....vergeet niet dat je nu meer dan ooit geconcentreed bent op je lichaam en dus elk klein pijntje, trekje of wat dan ook voelt dat kan je het hoofd op hol brengen hoor .....succes

Roxie, dat klinkt erg gezellig Wij deden hier ook elk jaar met een grote groep oud en nieuw vieren maar dit jaar hou ik het lekker rustig met z'n twee wakker blijven tot 12.00 is al een straf
Het is al lang geleden dat ik een broek met knopen of rits aan heb gehad alles is elastiek ....

Igraine, succes met de misselijkheid ....dat kan zo vreselijk zijn he helemaal als je op je werk bent en eigenlijk niet wil dat iedereen weet dat jij boven de wc hangt maar het stiekem toch wel opvalt als je 4 x in een uur witjes wegbeent
  donderdag 30 december 2004 @ 11:19:23 #284
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24294048
zoooooooooo goedemorgen

laatste donderdag met beebje in mijn buik ik denk ik zeg het maar ff voordat jullie dat vergeten

goed geslapen, wel veel wakker geweest om te plassen, elke keer weer een hel om op te staan met die zere buik, maar goed nog maar 5 nachies slapen
me buik begint nu echt langzaam aan te irriteren richting de avond, doet echt au gewoon nah ja niet echt AU maar gewoon vervelend au... maar is mee te leven, zolang ik maar geen gekke dingen doe, wees gerust doek zeker nie

dit jaar blijven wij ook thuis met zn 2tjes, stiekum 3tjes wel jammer dat ik deze x heel moeilijk raam uit kan, vorig jaar stonden we op dak vuurwerk te kijken met fles champagne in ons handen, het 1e dak haal ik denk ik nog wel, maar die enge trap op om echt bovenaan te staan doek maar niet veels te eng, en we gaan jip en janneke champagne halen heb ik toch wat champagne mits ik niet om half 12 al omval van de

hoe gaat het met de rest?? Jdee, Githa, Ingrid, Xanthe, Bix en ik ben de naam kwijt..... ??

en Bietjuh hoe gaat het bij jou??? ik zie je wel eens online maar je zegt zo weinig, ben benieuwd hoe het gaat, jou datum komt ook aardig in zicht

ik weet trouwens niet of vriendlief wel een topic opent als beebje geboren is en ik in ziekenhuis lig, maar ik neem me telnummer mee en wil best iemand sms-en later op de dag of volgende dag zodat jullie niet daaaaaaaaaaaaaaagen in spanning hoeven te zitten alleen wie??
vrijwilligers aanmelden op bandoh at home punt nl tnx
  donderdag 30 december 2004 @ 11:51:36 #285
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_24294678
Heeee, dag dames van het zwangere leven!!! Heb ongelofelijk lang niet gepost ivm algehele chaos, overspannenheid, slapeloosheid en stresssssperikelen, maarrrrrr.... het goede nieuws is dat alle ellende voorbij is. IK HEB EEN HUIIS! En wat voor 1.... echt helemaal te gek: 4 slaapkamers en een dakterras van bijna 100 vierkante meter!!! Kortom: renzell is weer blij ende tevree en benieuwd naar al jullie zwangere verhalen en buiken! Martineke: spannend en leuk!!!! Nog maar een paar nachies slapen! Joepie! Babies op komst!!!!
Pffff... nu eerst ff werken, GEEN ZIN!!!!
Doei! Liefs en sterkte voor iedereen die wel een hart onder de riem kan gebruiken!
  donderdag 30 december 2004 @ 13:19:13 #286
63367 Jdee
pi_24296435
waaaw!!! VIER slaapkamers?!?!? Allemamagies! ok, das dan wel weer een heel foute opmerking natuurlijk . Maar echt ! waw! You go girl!
..en laat gaan...
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2004 @ 13:26:15 #287
43556 miss_dynastie
pi_24296607
Renzelllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll, wooooooooooooooooooooooow
  FOK!fossiel donderdag 30 december 2004 @ 13:27:23 #288
2628 Karin
pi_24296635
Klinkt goed Renzell!!!

Martineke ik heb je gemaild met mijn mobiele nummer.
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2004 @ 13:39:08 #289
81992 Githa
pi_24296885
renzel gefeliciteerd dat moet een hele zorg minder zijn..... enne gelijk 4 slaapkamers
stiekem een 3-ling op komst ?

Martineke, ik zie dat karin al gemaild heeft met haar 06 dus ga niet ook mailen maar mocht je het willen laat maar horen was dat nog een duidelijke zin ?
  donderdag 30 december 2004 @ 13:49:26 #290
110881 Roxie
mother to be
pi_24297086
renzell wat mooi dat je een huis hebt gevonden, is echt niet makkelijk in deze tijden! En dat het ook nog een heleboel -andere- problemen oplost is helemaal geweldig. Tijd om te gaan genieten hoor!

ohhh nog even volhouden hoor Martineke (niet dat je anders kan dan dat maar goed)
Ik zal wel aan je denken hoor
ow ik heb op mijn -to do- lijstje voor na de bevalling ook maar even het idee van dat smsje bewaard, aangezien ik daar vast niet met mijn laptop op schoot mag

ik hoop nog wel de staatsloterij te winnen overigens want al die kosten pfffff!!!! vooral die kleine dingetjes
Ik heb heel misschien een optie op een 3 kamerflatje dat ook nog eens betaalbaar is maar dat hoor ik eerste week januari of ik kan komen kijken :-) Heb er al helemaal zin in hihi
Querida met liefde ontvangen
  donderdag 30 december 2004 @ 14:14:34 #291
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24297548
wowie Renzelllllllllllllllllll joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeee geweldig zeg en in utrecht??? dat wou je geloof ik toch??

ok tnx Karin ik wil jou ook best sms-en hoor Githa
pi_24298162
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:09 schreef Githa het volgende:
Ingrid, De eerste 3 maanden zijn het ergst kan ik me nog herinneren en helemaal niet leuk als je zelf de angs hebt dat het niet goed is Ik hoop dat de vk de juiste woorden heeft om je een beetje gerust te stellen maar hoe dan ook het blijft altijd afwachten die eerste 3 maanden ....vergeet niet dat je nu meer dan ooit geconcentreed bent op je lichaam en dus elk klein pijntje, trekje of wat dan ook voelt dat kan je het hoofd op hol brengen hoor .....succes
Best irritant dat afwachten. Er moet gewoon een luikje in je buik zitten, zodat je ff kan kijken of alles goed zit!
Ik ga echt proberen om niet overal op te letten, ik weet nu iig dat bruin spul niet erg is. En dat rare gevoelens in mn buik normaal zijn. Als er geen bloed te zien is, zal het wel meevallen. En anders kan ik altijd de huisartsenpost bellen. De ha bel ik maandag meteen om 8.00 en vraag dan of ik zelf de vlos kan bellen. Dan kan ik altijd nog telefonisch vragen stellen. Als ik een afspraak heb staan bij de vlos, kan ik daar naarote leven. Snappen jullie wat ik bedoel?
Verder voel ik me goed! Amper misselijk geweest.

Met oud en nieuw gaan we gezellig naar mn ouders toe. Hier in de buurt wonen veel oudjes, dat is niks aan.

Volgende keer ben ik vrolijker! Iederen alvast een fijne jaarwisseling.
Alhoewel ik hier vandaag en morgen vast nog wel kom lurken/posten
  donderdag 30 december 2004 @ 18:32:23 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24302348
Renzell, van harte gefeliciteerd zeg, dat is een leuk begin van het nieuwe jaar.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 30 december 2004 @ 18:42:35 #294
63367 Jdee
pi_24302549
Roxie een optie op een 3 kamerflatje klinkt niet verkeerd, hoop dat het prima blijkt!

Fijne jaarwisseling voor de mensen die morgen niet online zijn! (ergens vermoed ik dat ik dat zelf nog wel ben morgen, heel gek, zo'n voorgevoel)

heb vandaag trouwens mn eerste babykleertjes gekocht. Ik houd niet van pastel maar een geel tuinbroekig-geval met voetjes en een troetelbeer op de voorkant kan ik toch niet laten liggen? en we hadden nog pas 1 ding in mt 50/56 dus het mocht misschien morgen maar ns naar een echte kinderkleding winkel...
..en laat gaan...
pi_24302587
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:19 schreef Martineke het volgende:

hoe gaat het met de rest?? Jdee, Githa, Ingrid, Xanthe, Bix en ik ben de naam kwijt..... ??
pi_24303416
Ingrid t is heel herkenbaar hoor wat je voelt. Ik denk ook bij elk steekje "oh jee" en bij elk toiletbezoek volgt er grondige inspectie van ondergoed en/of papier...

Vandaag was ik helemaal niet zo misselijk, gelukkig...Alleen denk ik dan ook weer "oh jee" ... stom he...
pi_24303511
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:27 schreef Igraine het volgende:
Ingrid t is heel herkenbaar hoor wat je voelt. Ik denk ook bij elk steekje "oh jee" en bij elk toiletbezoek volgt er grondige inspectie van ondergoed en/of papier...

Vandaag was ik helemaal niet zo misselijk, gelukkig...Alleen denk ik dan ook weer "oh jee" ... stom he...
Dat heb ik ook hoor. Net nog naar de wc. Had geen bruine afscheiding in mn slipje, maar met afvegen kwam er wel een beetje. Nou ja, zolang het geen bloed is...
pi_24304101
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:19 schreef Martineke het volgende:

Hier gaat het met het buikkie wel goed.
Beebje is druk bezig met baby-gym-in-mama's-buik en wij zijn klaar om de kleine te ontvangen.

Maar met mij persoonlijk is het nu even wat minder , zie ontzettend op tegen morgen.
Jeroen is werken en zal rond 22.00 vertrekken en dan zit ik hier in dit toch nog vreemde dorp in mijn uppie.
Ben zelf als de dood voor vuurwerk en het gaat nu al behoorlijk te keer....
Kon mezelf wel een leukere jaarwisseling bedenken
pi_24304247
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:45 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2004 @ 20:49:27 #300
81992 Githa
pi_24304789
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:14 schreef Martineke het volgende:

ok tnx Karin ik wil jou ook best sms-en hoor Githa

ik heb je gemaild maar weet niet helemaal zeker of het goed is gegaan was op de laptop bezig enne dan moest het via webmail enne bla bla bla ..... ging niet helemaal zo als het hoort
  † In Memoriam † donderdag 30 december 2004 @ 20:51:54 #301
81992 Githa
pi_24304844
Xanthe, kan je niet naar iemand toe of iemand bij jou uitnodigen ? alleen is ook maar alleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')