abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 november 2004 @ 12:08:42 #1
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_23398732
Wie rijdt er weleens op een circuit en met welke auto?

Op welke circuits heb je zoal gereden?

Ervaringen?!

En wanneer en waar ga je weer?

Ikzelf rijd al 7 jaar met dik gebakje:

2.0 ltr GSI blok, aangepaste remmen. Goedkoop en goed racen! Momenteel een Alfa Sud Sprint aan het opbouwen (minder goedkoop...)
Inmiddels gereden op Zolder, Zandvoort en Assen
Weinig crashes gehad in al die tijd. Alleen die twee bandenstapels op Zandvoort vond 'ie niet leuk

3 december gaan we weer! Zandvoort!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_23398855
Klinkt erg tof, wil het later ook zeker eens gaan proberen of er wellicht een hobby van maken. Heb nu helaas het geld niet.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 18 november 2004 @ 12:25:32 #3
78308 Taxi
pi_23398999
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Het hangt ervan af of je zelf kunt sleutelen en waar je aan meedoet. Wat ik doe heeft niets met wedstrijden te maken, maar met puur het rijden op zich. De wedstrijdjes vinden in principe tussen de auto's onderling plaats op het circuit.

Mijn auto kostte bij aanschaf fl.200,- en er hangt nu een motor in die 125 euri heeft gekost. Voor de rest zijn het remblokken, banden en brandstof wat de klok slaat. Maar voor die 3 a 4 keer per jaar. Prima te doen!
Taxiracing weblog
  donderdag 18 november 2004 @ 12:34:16 #4
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_23399153
Rij elke 6-8 maanden (herhalingstraining) op het circuit van de BOV (Beroepsopleiding Verkeers Veiligheid) in Lelystad.

Overigens doen wij de trainingen gewoon in onze piketauto's:

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  donderdag 18 november 2004 @ 12:38:21 #5
78308 Taxi
pi_23399224
Kijk, da's weer es wat anders. En de baas betaalt natuurlijk. Vetheid!

Euh... Al crashes gehad, Farao?
Taxiracing weblog
pi_23399457
Kan je er misschien wat meer uitleg over geven? Het lijkt mij namelijk ook wel gaaf om te doen, maar zijn er speciale dagen wanneer je zo naar het ciruit kan? En hoeveel kost het enz.....
Feestje? Maak eens een button
<--- www.buttonservice.nl --->
  donderdag 18 november 2004 @ 12:52:23 #7
48645 Farao
pi_23399483
Jep, de baas betaald de training, we krijgen die dag gewoon uitbetaald (aantal uren) en ook 't dineren achteraf is op kosten van de baas (ggd, de overheid dus )

Nope, nog nooit gecrashed gelukkig. Wel 'n paar keer door de wagen gevlogen toen ik achterin stond en we aangereden werden.
  donderdag 18 november 2004 @ 13:41:46 #8
78308 Taxi
pi_23400484
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:51 schreef hullepim het volgende:
Kan je er misschien wat meer uitleg over geven? Het lijkt mij namelijk ook wel gaaf om te doen, maar zijn er speciale dagen wanneer je zo naar het ciruit kan? En hoeveel kost het enz.....
Via bijvoorbeeld www.circuitdag.nl en www.raceschool.nl kun je kijken hoe het ervoor staat. Ook op de site www.8200rpm.com is veel te lezen over de Nordschleife.

De circuitdagsite is wat verouderd, maar ze doen nog steeds mee. Ik krijg altijd een mailtje van m.slee@circuitdag.nl wanneer en waar er weer wat wordt georganiseerd. Dan laten ze je meteen weten wat het kost. Volgens mij kan je nog steeds inschrijven voor 3 december.

Daar ga ik de volgende x weer racen. 3 december op Zandvoort. 130 euri voor halve dag en 230 euri voor de hele dag. Je schrijft in per auto, dus als je met vier man rijdt, deel je de kosten door 4. Echt goed betaalbaar, dus.
Taxiracing weblog
  donderdag 18 november 2004 @ 20:15:35 #9
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_23409327
Ik heb zo'n 2 maanden terug gereden met mijn auto op circuit zandvoort. Dit was een dag waarop diverse clubs mochten rijden op het circuit. Mijn 1.9 is dan niet zo snel, maar in de bochten was het genieten (een 156 heeft van zichzelf al een strakke wegligging, 3cm verlaagd en gele koni's verbeteren dat nog meer )

hier een foto vanuit mijn auto:
  donderdag 18 november 2004 @ 21:03:35 #10
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23410451
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:52 schreef Farao het volgende:

Jep, de baas betaald de training, we krijgen die dag gewoon uitbetaald (aantal uren) en ook 't dineren achteraf is op kosten van de baas (ggd, de overheid dus )
Betalen wij dus..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 18 november 2004 @ 23:33:43 #11
48645 Farao
pi_23414446
quote:
Op donderdag 18 november 2004 21:03 schreef Catch22- het volgende:

Betalen wij dus..
Precies

Was 'n lekker biefstukje de laatste keer trouwens
  donderdag 18 november 2004 @ 23:36:25 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23414540
zolang jij en je collega's maar klaarstaan wanneer ik jullie nodig heb vind ik het best
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_23418560
Niet met auto.....

Maar:

-Lelystad
-Assen
-Nurburgring
  vrijdag 19 november 2004 @ 08:03:39 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23418570
Nurnburgring, en een stukkie van zowel Lemans als Francourchamps (de openbare weg gedeeltes)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:15:09 #15
78308 Taxi
pi_23419251
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 08:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Niet met auto.....

Maar:

-Lelystad
-Assen
-Nurburgring
Met een motor? En met de Nurburgring bedoel je warschijnlijk de Nordschleife? Moet ik ook nog een keer naartoe. Schijnt te gek voor woorden te zijn.
Taxiracing weblog
pi_23419878
Circuit rijden lijkt me echt vet, jammer dat ik daarvoor nooit echt gelegenheid heb en ik een autotje heb waarbij ik van alle kanten voorbij gereden word (Saxo 1.4i VTS) en dat dus best gevaarlijk is. Daarbij krijg ik een auto van de zaak in Februari (hopelijk Ibiza FR TDi met Abt chip = 160 turbodiesel pk's ) en daarmee ga ik liever niet op een circuit rond rijden .

Wie weet ooit nog een circuit auto bouwen, R5 Turbo ofzo .
pi_23425720
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:08 schreef Taxi het volgende:
Wie rijdt er weleens op een circuit en met welke auto?

Op welke circuits heb je zoal gereden?

Ervaringen?!

En wanneer en waar ga je weer?

Ikzelf rijd al 7 jaar met dik gebakje:
[afbeelding]

2.0 ltr GSI blok, aangepaste remmen. Goedkoop en goed racen! Momenteel een Alfa Sud Sprint aan het opbouwen (minder goedkoop...)
Inmiddels gereden op Zolder, Zandvoort en Assen
Weinig crashes gehad in al die tijd. Alleen die twee bandenstapels op Zandvoort vond 'ie niet leuk

3 december gaan we weer! Zandvoort!
Je gaat naar de circuitdag van HBO-A dus? Je was niet op de circuitdag van de Knalpot of wel? Ik herken je auto iig niet
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_23425767
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 10:04 schreef pAin het volgende:
Circuit rijden lijkt me echt vet, jammer dat ik daarvoor nooit echt gelegenheid heb en ik een autotje heb waarbij ik van alle kanten voorbij gereden word (Saxo 1.4i VTS) en dat dus best gevaarlijk is. Daarbij krijg ik een auto van de zaak in Februari (hopelijk Ibiza FR TDi met Abt chip = 160 turbodiesel pk's ) en daarmee ga ik liever niet op een circuit rond rijden .

Wie weet ooit nog een circuit auto bouwen, R5 Turbo ofzo .
Ook als je aan alle kanten voorbij gereden wordt is t leuk hoor ik zou alleen niet met je dagelijkse auto de baan op gaan, want de verzekering vergoed niets (al heb ik ze wel eens auto's de openbare weg op zien duwen )
pi_23429020
Ik ga zeker kijken.

laat het duidelijk zijn, de entree is gratis voor kijkers! Je mag overal even loeren, het hele halve circuit van zandvoort staat open voor iedereen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_23430430
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 09:15 schreef Taxi het volgende:

[..]

Met een motor? En met de Nurburgring bedoel je warschijnlijk de Nordschleife? Moet ik ook nog een keer naartoe. Schijnt te gek voor woorden te zijn.
Klopt

Tis maar hoe je het noemt, kan allebei

Is helemaal te gek die baan...... alleen wel een hele linke baan. Je moet hem minstens 20 keer bereden hebben wil je hem een beetje kennen.....

Gebeuren HEEL veel ongelukken, en als je crashed is het ook nog een duur geintje

Als ze de baan moeten sluiten kost het je iets van 3000 euro per uur....

Heb m zelf maar 3x gereden, maar heb vrienden die er 10 of meer keer per jaar heen gaan, dus weet er wel wat over. Rondje kost bijv 14 euro als ik het goed heb... en een jaarkaart in de 700 euro

Zie http://www.ring-world.nl/Ringinformatie/ringinfo.htm
pi_23430461
Owja, ook wel eens op Spa gereden, achterop dan wel Komt nog wel eens...
pi_23431414
quote:
[auto] Circuitrijden voor iedereen
auto...as in no bike $%^&*& nu es op met die motoren altijd in autotopics

pi_23431464
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Precies, helemaal met OPM eens, dit topic is niet voor brommerrijders, haal eerst maar eens een ECHT rijbewijs
pi_23432328
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Hoe ist nou met je Primera.... waarom ruil je je motor niet in, kan je een snelle auto kopen
pi_23432380
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:21 schreef PeuRac het volgende:
haal eerst maar eens een ECHT rijbewijs
Hehe, volgens mij zijn het allebei dezelfde rijbewijzen.... alleen "ontbreekt" er een stempeltje...
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:33:24 #26
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23433037
ik wil ook.. maar eerst een snellere beetle
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_23433739
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:00 schreef Rietvaerder het volgende:
quote:
Hoe ist nou met je Primera....
goed hoor, rijdt lekker comfortabel precies de reden waarvoor ik hem heb gekocht
quote:
waarom ruil je je motor niet in, kan je een snelle auto kopen
snelle auto's halen het never nooit niet bij motoren
pi_23441104
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_23444823
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 02:30 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
Waar is dit?
pi_23446924
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_23447009
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 15:05 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
pi_23450348
monaco...met een kip caravan (helaas zo niet een pic van)
pi_23458946
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 21:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

-knip-

snelle auto's halen het never nooit niet bij motoren
Filmpje F1 tegen Superbike niet gezien? Vast de uitzondering die de regel bevestigd ... superbike werd namelijk een beetje zoek gereden.

O ja ... en qua top zijn er zat auto's die sneller zijn dan een motorfiets. Je zal dan wel aardig je poeplap moeten trekken en voor de gewone man is een bike een veel betere oplossing om snel te gaan maar "never nooit niet" klopt niet helemaal
Calm down, please!
pi_23459109
Lijkt me ontzettend gaaf om op een circuit te rijden

Zal alleen erg duur dagje worden voor me (oa brandstofkosten).. eerst maar een leuke motor bijelkaar sparen en dan maar kijken of ik geld over heb om op een circuit rond te rijden (met auto of motor)
pi_23462835
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 23:50 schreef Googolplexian het volgende:
Filmpje F1 tegen Superbike niet gezien? Vast de uitzondering die de regel bevestigd ... superbike werd namelijk een beetje zoek gereden.

O ja ... en qua top zijn er zat auto's die sneller zijn dan een motorfiets. Je zal dan wel aardig je poeplap moeten trekken en voor de gewone man is een bike een veel betere oplossing om snel te gaan maar "never nooit niet" klopt niet helemaal
o der zullen vast auto's zijn die sneller zijn (alhoewel het er niet veel zullen zijn ) maar ik bedoelde meer de beleving van het motorrijden. de vrijheid en de wendbaarheid van een motor is vele malen lekkerder dan het rijden in welke snelle F1 of Rally auto dan ook.

wel es gehoord van het centrifugale effect in bochten? dat is iets wat ik elke dag kan doen (met goed weer) met mijn motor op elk klaverblad en dat is echt kickuh
pi_23463127
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 23:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zijn er zo rijk...
  zondag 21 november 2004 @ 13:51:40 #37
78308 Taxi
pi_23466119
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Je gaat naar de circuitdag van HBO-A dus? Je was niet op de circuitdag van de Knalpot of wel? Ik herken je auto iig niet
Ik weet waar je het over hebt, maar dit is niet een circuitdag van de HTS-Autotechniek. Wel de organisatie daarvan, maar ze organiseren er nu dagen naast (Zolder, Zandvoort). Ontzettend gaaf voor oud studenten, die elkaar daar vaak tegenkomen, met de gaafste auto's. Ik hoorde dat er 3 december ook een TVR Chimaera mee gaat doen.

En nee. Ik was niet op de Circuitdag van de MTS. De organisatie van de MTS is niet een van de allerbesten. Maar ze doen hun best. Jij was er wel? Hoe verliep de dag? Konden ze zich een btje aan het tijdschema houden? En wilde het weer nu wel en x meewerken?
Taxiracing weblog
pi_23467953
vorigende keer kwam er zelfs een lijstje met alle auto's die meedoen op de site.
Jammer dat de maserati na enkele ronden al ermee ophield.
pi_23468208
Nordschleiffe!!!!

Gruwelijk gaaf en gruwelijk gevaarlijk... maar dat laatste is gewoon een kwestie van niet helemaal tegen je grens aan gaan rijden. Dat doe je maar fijn op moderne circuits. Al is het voor sommige mensen natuurlijk wel erg lastig om je te beheersen op zo'n circuit.. Ik meende ongeveer 11 doden per jaar daar ofzo???

Onofficieel dan want de officiele getallen rekenen zwaar gewonden die pas in het ziekenhuis (of onderweg) overlijden niet mee..
pi_23468718
quote:
Op zondag 21 november 2004 15:14 schreef clowntje het volgende:
Nordschleiffe!!!!

en gruwelijk gevaarlijk... maar dat laatste is gewoon een kwestie van niet helemaal tegen je grens aan gaan rijden.
Dat laatste wist deze jongen blijkbaar niet

Eeuwig zonde..... foto zelf gemaakt btw

pi_23469290
wij gaan regelmatig naar http://www.nurburgring.de/?rubrik=termine&lang=deu
das ist geil
pi_23469305
En je bent er zo

Lekker binnendoor over de B258.....
  zondag 21 november 2004 @ 19:00:30 #43
71337 PCRodent
Onder voorbehoud
pi_23473626
@TS (of anderen...): Hoe zit het met de kosten van het hebben staan van een auto waarmee je op een circuit rijdt? Als in: kost het je wegenbelasting, verzekering, hoe krijg je de auto daar, etc.
"Wat er niet op zit, kan ook niet stuk gaan."
  zondag 21 november 2004 @ 19:17:51 #44
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_23473976
Mwah die M3 is nog niet totalled denk ik. Valt wel te fixen.

Maareh, jullie verhaal komt er een beetje op neer dat motorrijden snel gaan voor arme mensen is
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_23476057
Uhhh... als ik, ik roep maar wat, 50.000 euro zou winnen zou ik toch echt wel voor 2 geile motoren gaan ipv een auto hoor.... En wie is jullie?

En een rondje Ring is voor de motor even duur als voor de auto hoor.... 14 euro

Heeft weinig met arm of rijk te maken, het is maar waar je van houdt...

Persoonlijk vind ik motorrijden gewoon veel cooler, klaar

Ik heb geen idee wat er allemaal met die M3 mis is
  maandag 22 november 2004 @ 16:06:47 #46
78308 Taxi
pi_23493718
quote:
Op zondag 21 november 2004 19:00 schreef PCRodent het volgende:
@TS (of anderen...): Hoe zit het met de kosten van het hebben staan van een auto waarmee je op een circuit rijdt? Als in: kost het je wegenbelasting, verzekering, hoe krijg je de auto daar, etc.
Auto ergens neerzetten kost niets, als 'ie maar van de openbare weg af is.

De auto is officieel schroot. Dus gewoon gevrijwaard bij een metaalboer of sloop. Dus geen belasting, verzekering ed.

Auto gaat per ambulance naar het circuit. Die huur je voor een paar tientjes.
Taxiracing weblog
pi_23494066
quote:
Op zondag 21 november 2004 13:51 schreef Taxi het volgende:

[..]

Ik weet waar je het over hebt, maar dit is niet een circuitdag van de HTS-Autotechniek. Wel de organisatie daarvan, maar ze organiseren er nu dagen naast (Zolder, Zandvoort). Ontzettend gaaf voor oud studenten, die elkaar daar vaak tegenkomen, met de gaafste auto's. Ik hoorde dat er 3 december ook een TVR Chimaera mee gaat doen.

En nee. Ik was niet op de Circuitdag van de MTS. De organisatie van de MTS is niet een van de allerbesten. Maar ze doen hun best. Jij was er wel? Hoe verliep de dag? Konden ze zich een btje aan het tijdschema houden? En wilde het weer nu wel en x meewerken?
Dat was dit jaar totaal anders. De circuitdag was erg professioneel uit gevoerd, wel liepen aan t eind van de dag nog exact op schema, er is voor het eerst niks ernstigs gebeurt. Zowel op de baan, als in de paddoc en in de pits, was het erg rustig en werden (danzij continue controle) de regels goed nageleefd. Volgens Circuitpark Zandvoort, was het dit jaar zelfs beter georganiseerd dan menig groot evenement. We zijn dus ook uitgenodigd om volgend jaar terug te komen (vorig jaar had de organisatie een waarschuwing gekregen, het was zo'n zooitje, dat dit misschien wel de laatste kee zou zijn).

Dus dat de organisatie niet een van de allebesten is, klopt niet meer We gaan binnenkort ook het draaiboek aanpassen mav onze ervaringen van dit jaar, waardoor er wel meer mensen nodig zijn, maar het ook beter verloopt, en we misschien ook meer mensen aan kunnen (nu was 160 auto's het max, we willen kijken of 180 ook mogelijk is).

ps, ik weet dit omdat ik vice-voorzitter ben
pi_23494141
quote:
Op zondag 21 november 2004 20:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Uhhh... als ik, ik roep maar wat, 50.000 euro zou winnen zou ik toch echt wel voor 2 geile motoren gaan ipv een auto hoor.... En wie is jullie?

En een rondje Ring is voor de motor even duur als voor de auto hoor.... 14 euro

Heeft weinig met arm of rijk te maken, het is maar waar je van houdt...

Persoonlijk vind ik motorrijden gewoon veel cooler, klaar

Ik heb geen idee wat er allemaal met die M3 mis is
Met 50k zou ik eerst een unlimited-abbo voor de Ring kopen, en dan een hele geile auto om ermee overheen te jagen, en nog +/- 10k voor de brandstof, anders heb ik niks aan die andere 2
pi_23494305
En onderhoud plus bandjes

Ik zou ook graag een jaarkaart willen hebben, maar ja, daar heb ik geen 750 euro voor over

Kennen jullie deze site al?

http://www.ring-world.nl/
pi_23494445
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:32 schreef Rietvaerder het volgende:
En onderhoud plus bandjes

Ik zou ook graag een jaarkaart willen hebben, maar ja, daar heb ik geen 750 euro voor over

Kennen jullie deze site al?

http://www.ring-world.nl/
Niet?? Als ik genoeg geld zou hebben om er >(750/14)=54+ rondjes per jaar te rijden, dan zou ik het meteen doen, ik woon er maar 1.5u rijden vandaan (met een snelle auto). En 7-10 rondjes rij je al snel, in t begin misschien niet, maar later zeker wel, dus dan heb je die 750 euro er met 6dagen per jaar al uit als je dus 1x per maand gaat, rij je 6x gratis/helft van de prijs. Dat scheelt veel
pi_23496656
Maar toch.... ik heb niet zomaar effe 750 euro

Je hebt gelijk, maar het blijft een smak geld....

Plus ik heb geen racer en ik ben 25kw begrenst
pi_23496857
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar toch.... ik heb niet zomaar effe 750 euro

Je hebt gelijk, maar het blijft een smak geld....

Plus ik heb geen racer en ik ben 25kw begrenst
Je bent duizende euro's kwijt, t is veel meer als die 750 he, daarna heb je nog je banden, brandstof, evt hotel/camping overnachtingen, enz.
pi_23498028
Je hebt helemaal geen snelle auto nodig Peurac.

tGaat toch stiekem om lijnen rijden. Mijn ervaring was dat je best kan racen op de openbare weg, maar daar niet als je de weg niet kent. Je ligt er zo af. Bochten zijn soms veel verassender dan je verwacht als je niet de baan kent, tgaat op en neer, en links en rechts en er zijn geen uitwijkbakken ofzo. Tis na 10 meter gewoon boem vangrail. Tis ook 21 km ofzo.

Op openbare weg loopt een bocht altijd wel "zoals je verwacht", daar dus niet. En zoiets als een chicane ofzo bestaat op openbare weg ook niet. Beetje lullig als je met 140 van rechte stuk afkomt en plots gaat de bocht hard naar links. Kunst is gewoon erop gaan, voorzichtig zijn, en je niet gek laten maken.

In principe is het sowieso leuk, alles eromheen is ook leuk, zelf een rondje doen is ook leuk.

Een ding moet je afhankelijk met wat voor auto je er rijdt wel bedenken, gaat het fout is het grote mensen huilen. En der wordt heel wat stuk gereden op een dag. Je bent er wel verzekerd, want tis officieel openbare weg. Status is nl "tolweg".
pi_23498166
Die site ik postte is een hele goede...... daar staat alles op wat je over de Ring wilt weten
pi_23498180
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:20 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Je bent duizende euro's kwijt, t is veel meer als die 750 he, daarna heb je nog je banden, brandstof, evt hotel/camping overnachtingen, enz.
Yup
pi_23498220
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:12 schreef PNG het volgende:
Je hebt helemaal geen snelle auto nodig Peurac.

tGaat toch stiekem om lijnen rijden. Mijn ervaring was dat je best kan racen op de openbare weg, maar daar niet als je de weg niet kent. Je ligt er zo af. Bochten zijn soms veel verassender dan je verwacht als je niet de baan kent, tgaat op en neer, en links en rechts en er zijn geen uitwijkbakken ofzo. Tis na 10 meter gewoon boem vangrail. Tis ook 21 km ofzo.

Op openbare weg loopt een bocht altijd wel "zoals je verwacht", daar dus niet. En zoiets als een chicane ofzo bestaat op openbare weg ook niet. Beetje lullig als je met 140 van rechte stuk afkomt en plots gaat de bocht hard naar links. Kunst is gewoon erop gaan, voorzichtig zijn, en je niet gek laten maken.

In principe is het sowieso leuk, alles eromheen is ook leuk, zelf een rondje doen is ook leuk.

Een ding moet je afhankelijk met wat voor auto je er rijdt wel bedenken, gaat het fout is het grote mensen huilen. En der wordt heel wat stuk gereden op een dag. Je bent er wel verzekerd, want tis officieel openbare weg. Status is nl "tolweg".
Na 5 jaar Grand Prix Legends te hebben gedaan kan in de Ring echt dromen
Elk filmpje dat er te krijgen is over de ring kun je gewoon in gedachten meerijden
Zodra je dat kan ben je klaar om te stampen
pi_23498423
PNG, daar heb je zeker gelijk in, ook over dat op de weg racen alleen is de Ring 13km lang, niet 21

@ BaraCuda, ik betwijfel echt of jij ooit zelf de ring hebt gereden, ik heb dat niet, maar ik heb een paar rondjes meegereden, en kan je zeggen dat al die spelletjes en filmpjes je niet kunnen vertellen hoe de Ring ECHT is.
pi_23498449
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:20 schreef BaraCuda het volgende:

Na 5 jaar Grand Prix Legends te hebben gedaan
Wat is dat precies?

Spelletje?
pi_23498653
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:20 schreef PeuRac het volgende:

[..]

tValt relatief mee. Maar tkost zeker geld. Je kunt er zo met elke auto op. Tuurlijk heb je variabele kosten. Verder kun je zo je auto die voor de deur staat pakken en er rondje opgaan. Zoek gereden wordt je daar toch door GT3s, RSen, M3s, maar ook door Golfies en Kadetjes met kooien die er loeihard overheen knallen met gasten die er elke week rijden, dus da's ook makkelijk meteen. ALS je dan al iets zou willen doen aan je auto is nuttigste stel hardere veren en dempers, en op dag keertje remmen.

Banden en remmen valt ook wel mee. Die hardcore mannen hebben dat natuurlijk wel, die gieren echt door bochten heen, maar gewoon als TF als "beginner" valt het allemaal wel mee. Zie het als gewoon keer lomp rijden op openbare weg wat dat betreft qua slijtage. Verder overnachtingen in de buurt daar zijn vrij goedkoop te vinden, inclusief fruhstuck, en je rijdt er in principe (ligt eraan waar je woont) vrij snel naartoe en zo weer naar huis.

Maar echt alles rijdt erop hoor. Van familieauto's tot Vipers en van bestelbussen tot Ferrari's, en ook nog eens dwars doormekaar met motorrijders. Tot er weer wat fout gaat, en de baan weer sluit. Een voordeel, rechts inhalen is verboden, dus dat geeft houvast, en gewoon netjes aan de kant gaan.
pi_23536893
quote:
Op maandag 22 november 2004 19:27 schreef PeuRac het volgende:
PNG, daar heb je zeker gelijk in, ook over dat op de weg racen alleen is de Ring 13km lang, niet 21
Met TF rij je het oude circuit, de Nordschleife, en die is toch echt 21/22 km lang.
Het nieuwe F1 circuit is maar 4.7 km trouwens.
pi_23547226
20.9km
pi_23555483
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:52 schreef Farao het volgende:

Nope, nog nooit gecrashed gelukkig. Wel 'n paar keer door de wagen gevlogen toen ik achterin stond en we aangereden werden.
Wij met deze jongens:

altijd weer een leuke dag.
  donderdag 25 november 2004 @ 17:34:30 #63
78308 Taxi
pi_23570158
Ff ontopic, gasten!

Zijn er nog meer gegadigden voor 3 december op Zandvoort?
Taxiracing weblog
pi_23570480
png en ik waren er maet een grote groep en er reed zelfs een touringcar overheen

22 lang racen is echt eff wat anders dan een spelletje of de baan uit je hoofd kennen door filmpjes
het gaat ook om snelheid en rij ervaring
pi_23570536
quote:
Op donderdag 25 november 2004 17:34 schreef Taxi het volgende:
Ff ontopic, gasten!

Zijn er nog meer gegadigden voor 3 december op Zandvoort?
zoiets op een betere tijd in het jaar lijkt me cool
maar niet in de winter monaten staat het beestje ook op winterstalling en heeft winterslaap
pi_23571369
quote:
Op donderdag 25 november 2004 17:52 schreef chucky66 het volgende:

[..]

zoiets op een betere tijd in het jaar lijkt me cool
maar niet in de winter monaten staat het beestje ook op winterstalling en heeft winterslaap
Het is hoofdzakelijk voor/door studenten, en in de winter is t circuit een héél stuk goedkoper als in de zomer.

[ Bericht 0% gewijzigd door PeuRac op 25-11-2004 18:47:25 ]
pi_23571520
quote:
Op woensdag 24 november 2004 23:33 schreef Flatbeat-Eric het volgende:

[..]

Wij met deze jongens:
[afbeelding]

altijd weer een leuke dag.
Ey, mijn pa is ook firefighter beroeps)
pi_23671407
Er is nu te zien welke autos er meedoen.
Weer een hoop sierra's, waaronder weer een bi-turbo en die mooie sierra Cup.

Er staat ook een vw golf 2 bij die 180 pk zou moeten hebben. woei
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:35:40 #69
78308 Taxi
pi_23673348
Da's een oude circuitdaglijst van de HTS Autotechniek racedag zelf. De aanstaande racedag, vrijdag 3 december, is wel van dezelfde organisatie, maar nu kunnen, behalve een klein aantal studenten, externen meedoen!

In totaal zo'n 70 inschrijvingen.

Ik heb van internen gehoord, dat er iig 2 Porsches 993 GT2 meedoen en een TVR Chimaera.

En nu moet ik met mijn Opel Ascona 2.0 GSI die gaan bijhouden...

Ff sparen dan maar...
Taxiracing weblog
pi_23674138
Ben benieuwd naar die opel van je
en toen.....
  dinsdag 30 november 2004 @ 18:31:36 #71
78308 Taxi
pi_23674700
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:06 schreef VanDread het volgende:
Ben benieuwd naar die opel van je
ik ook...

Maar ik heb d'r wel donders veel zin in!!!!
Taxiracing weblog
pi_23677175
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:31 schreef Taxi het volgende:

[..]

ik ook...

Maar ik heb d'r wel donders veel zin in!!!!
Hoi Koemi!
Wordt feest idd! Ik heb de BMW 'ex-oma' 320i weer van stal gehaald. Btje benzine erin, nieuwe remmen/banden en gang met het hok.

De 635csi komt natuurlijk ook weer.
Hopen dat ie het ook blijft doen (i.v.m. bekabelingsproblemen).
pi_23677399
edit: goh ik post traag, ej tommy, ook maar ff geregged hier? gheghe

Schiet het al op met die rooie alfa met witten velgen ?
Staat wel een "leuk" verhaal op circuitdag.nl van koemi ^_^
en toen.....
pi_23677678
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:18 schreef VanDread het volgende:
edit: goh ik post traag, ej tommy, ook maar ff geregged hier? gheghe

Schiet het al op met die rooie alfa met witten velgen ?
Staat wel een "leuk" verhaal op circuitdag.nl van koemi ^_^
Jep, ja ik had al eens eerder een account hier. Maar die zal vast verlopen zijn ondertussen...
Hehehe ... Alfa Sud "mijn zitvlak komt op de weg, want de bodem is weggeroest " Sprint is een geile bak hoor!.. ik heb zelf ook een rondje ermee gereden. Toen ik bij ons de straat in kwam gedenderd kwam er rook onder de motorkap vandaan. Waren het de remmen (edit: die lekten dus remvloeistof.. rare alfa-constructies ook... remmen zitten dus bij de motor ipv bij het wiel). Maar 't heeft wel gang en klinkt verschrikkelijk bruut. Alleen moet je wel rustig schakelen (ivm alfabak ).
  woensdag 1 december 2004 @ 03:00:44 #75
78308 Taxi
pi_23686468
Zoals ik al eerder zei: eerst ff sparen en dan mag de Alfa Sprint uit z'n hokje komen

Ik heb er mee gereden en ik moet zeggen dat ALS de remmen het doen het bijzonder fijn is om mee te rijden. Wel angstopwekkend, dat zoekende weggedrag; hij blijft maar sleuren. Geweldig. Net als die klappen uit de uitlaat. Ik kan bijna niet wachten. Zodra de centjes er zijn en ik er tijd voor heb: remmen, rolkooi en het (helaas) nodige laswerk. Gaat helemaal goedkomen, nog eventjes geduld...

Alfa Sprint

Maar eerst nog los met de Ascona
Taxiracing weblog
  woensdag 1 december 2004 @ 03:03:24 #76
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23686488
je hebt idd niet echt veel power nodig, mijn oom doet een racecursus in assen met een Ford Sierra met 110pk oid..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 3 december 2004 @ 02:26:58 #77
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_23730072
tvp
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_23743639
Net terug, er was wel minder opkomst qua autos dan de vorige keer. Het weer was prima, behalve dan de laagstaande zon aan het eind v/d dag.

wel weer een hoop gezien. Een golf 2 die ineens in brand vloog! En dan de tvr die even linksvoor in elkaar ging.

heb een paar filmpjes, zal ze vanavond posten
pi_23775158
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Net terug, er was wel minder opkomst qua autos dan de vorige keer. Het weer was prima, behalve dan de laagstaande zon aan het eind v/d dag.

wel weer een hoop gezien. Een golf 2 die ineens in brand vloog! En dan de tvr die even linksvoor in elkaar ging.

heb een paar filmpjes, zal ze vanavond posten
Het was idd niet zo gek druk, maar ik heb wel erg veel plezier gehad !
Met welke auto was jij?

Een kort filmpje:
http://svi.cs.hro.nl/~superthomas/MVI_0453.AVI

Najah op naar de volgende circuitdag !
pi_23786605
grappig, toen je dat filmpje maakte stond ik toevallig naast je. (zwarte jas met grijze streep)

heb je die rode bmw er toevallig ook op staan, die ging al driftend het hele circuit af
pi_23795417
Ik zelf helaas niet, maar we krijgen van iedereen nog foto's en filmpjes dus wie weet.
Je moet maar eens op www.circuitdag.nl kijken. En dan bij foto's. Binnenkort zetten we daar alle nieuwe foto's weer op.
  maandag 6 december 2004 @ 22:14:02 #82
78308 Taxi
pi_23808234
Het was weer helemaal te gek!
Eerst een ochtend glijden en glibberen, maar de middag was prima voor de slicks!!!

150 km/u door het Scheivlak is echt heel heftig.

Circuitdag rules!!

O ja, weet iemand nog een setje slicks voor weinig?!
Taxiracing weblog
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:07:45 #83
78308 Taxi
pi_25542569
Morgen is het weer zover!!! Dagje knallen op Zolder!!

Vette bakken gaan er komen, zover bekend. Ff racen tegen Cor Euser, dat ga ik gegarandeerd afleggen... (Marcos met Maserati blok contra Ascona GSI... )

Nog meer zielen hier die zich morgen mogen verheugen op prachtig weer:???

en nog steeds geen nieuwe slicks...
Taxiracing weblog
pi_25545458
maak je een paar foto's (tevens tvp)
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:58:33 #85
78308 Taxi
pi_25546193
Zie foto´s op www.htscircuitdag.nl
Taxiracing weblog
pi_25551479
Voor iedereen is er ook de optie om op zolder te rijden bij www.eranracing.be . Je moet dit niet als spam zien. Dit is gewoon een interessante link en ik heb er geen voordeel bij.
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:26:30 #87
78308 Taxi
pi_31333707
* kickt een half jaar vooruit...

Al weer een tijdje geleden dat de Zandvoort circuitdag gereden is, maar de Alfa was erbij!

Helaas voor de volgende x niet...

De Ascona mag weer van stal met nieuwe onderdelen (kooi en schokbrekers) die het rijden een stuk moeten veraangenamen!

Vrijdag 18 november 2005 is het weer zo ver; Zandvoort here we come!

Wie gaan er nog meer (rijden, kijken)? Zover ik begrepen heb, zijn er nog mogelijkheden tot inschrijven! De site
Taxiracing weblog
pi_31356294
Circuitdag.nl komik eigenlijk nooit. Meestal pistenclub, harc en of eran dagen wat betreft vrij rijden. 17 oktober is het weer spa en de 30e zandvoort (schoonmoederdag ) . Ken wel wat mensen uit de 944-basic klasse die willen gaan rijden die circuitdag.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:31:39 #89
78308 Taxi
pi_31356689
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:12 schreef Tommeh het volgende:
Circuitdag.nl komik eigenlijk nooit. Meestal pistenclub, harc en of eran dagen wat betreft vrij rijden. 17 oktober is het weer spa en de 30e zandvoort (schoonmoederdag ) . Ken wel wat mensen uit de 944-basic klasse die willen gaan rijden die circuitdag.
Spa? Via welke organisatie is dat geregeld? (kosten, site, eisen aan de wagen ed) Het is een absolute droom van mij om daar een x een dag te knallen. Lijkt mij geweldig!

Schoonmoederdag heb ik wel vaker van gehoord... Moet ik dat nu letterlijk nemen? Dus alleen moeder/ schoonmoeders die (mee) mogen rijden? Alleen voor licentiehouders?

Ik heb geen racelicentie, dus vandaar... Licht mij eens een btje bij.
Taxiracing weblog
pi_31356846
Spa is geregeld vanuit de pistenclub. ( www.pistenclub.de ) Is voor straat auto's en raceauto's met en zonder licentie.

Schoonmoederdag is gewoon een racedag waarbij er mensen mee mogen rijden. Je moet hiervoor wel licentie hebben.

De pistenclub is trouwens een hele goede club met heel erg veel trackdays in heel europa per maand. Kosten varieren heel erg per circuit. Van de zomer heb ik nog een pistenclub dag op zandvoort gedaan en het was redelijk rustig zodat het een open pitlane was, oftewel de hele dag nonstop rijden. Echt super. Normaal dus twee groepen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:03:48 #91
78308 Taxi
pi_31358233
Jeeez! Die Pistenclub is gewoon een hele goeie!

Alleen... eeh.. Ik zie alleen maar uiterst 'dikke' auto's... Nu heb ik niet bepaald de langzaamste auto, maar ik rijd niet met FIA-gekeurd materiaal rond oid. Ik zie Porsches, hagelnieuwe Beemers en zo nog wat meer van dat spul... Mag ik er uberhaupt wel tussen met mijn Ascona(atje)?
Taxiracing weblog
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:14:03 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31358372

Ik op de Nordschleife, zie ook hier en hier

Misschien op 16 december op Zandvoort racen. Volgend jaar iig weer vaak naar de Ring
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:38:46 #93
78308 Taxi
pi_31358678
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:14 schreef daNpy het volgende:
[afbeelding]

Ik op de Nordschleife, zie ook hier en hier

Misschien op 16 december op Zandvoort racen. Volgend jaar iig weer vaak naar de Ring
Met een Daf marathon Coupe op de Nordschleife.... Geweldig!

16 december op Zandvoort? Met welk evenement/ organisatie? En met de Daf?

Met de circuitdagen die ik vaak rijd, doet er ook meestal een Dafje mee. En nog snel ook!
Taxiracing weblog
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:44:58 #94
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31358772
Correctie: 18 november is het op Zandvoort, gelezen op het forum van www.dafclub.nl idd.

Hoop dat ik kan (ivm verhuizing) want ik heb echt zin om weereens op het circuit voluit te gaan!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:28:04 #95
78308 Taxi
pi_31359396
Dan ga ik je daar zien! Goeie zaak! Laat die verhuizing gewoon voor wat het is en gewoon knallen daar!

Maar... Kom je dan met die marathon of verwar ik je met die Daf die ik net bedoelde? Dan ben je ook een regelmatig bezoeker van Zolder (met dezelfde organisatie).

Ik hoorde dat je tegenwoordig ook (ronde-)tijdwaarneming kan huren voor een paar tientjes, maar dan voor in de auto. Met een of ander display. Lijkt mij wel wat.

Mèn, ik wilde dat het de 18e november was!
Taxiracing weblog
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:17:20 #96
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31360174
Maar kan je gewoon naar zandvoort gaan met een auto en dan entree betalen en rijden maar?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:20:46 #97
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31360240
Ik ben niet degene die je denkt dat ik ben denk ik

Ik heb vooralsnog alleen op de Ring geracet en ben verder gewoon een beetje prutsen met mijn project auto. Supersnel is hij niet, daar heb ik de tijd en de spullen thuis niet voor. Die verhuizing moet, dat is niet aan mij om te beslissen. Waarschijnlijk ben ik op 18 november al lang overgehuist.
22 oktober heb ik trouwens een (amateur) rally die ik ook ga rijden
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:21:45 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31360256
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:17 schreef IntroV het volgende:
Maar kan je gewoon naar zandvoort gaan met een auto en dan entree betalen en rijden maar?
Dat wil ik ook weleens weten
pi_31360568
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:03 schreef Taxi het volgende:
Jeeez! Die Pistenclub is gewoon een hele goeie!

Alleen... eeh.. Ik zie alleen maar uiterst 'dikke' auto's... Nu heb ik niet bepaald de langzaamste auto, maar ik rijd niet met FIA-gekeurd materiaal rond oid. Ik zie Porsches, hagelnieuwe Beemers en zo nog wat meer van dat spul... Mag ik er uberhaupt wel tussen met mijn Ascona(atje)?
Dat kan, en als je een beetje kan sturen kun je het sommigen nog best moeilijk maken . Op de site staan nu niet heel veel dagen meer maar hou hem in de gaten voor de Termine van 2006. Het zijn echt ongelofelijk veel dagen per jaar. (onderaan bij Termine 2005 zie je wat er al geweest is )
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:21 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat wil ik ook weleens weten
Je kunt op bepaalde dagen gewoon rijden met elke auto op zandvoort. Kijk voor info maar eens op http://www.harc.nl/ . Daar heb je ook vrijrijden dagen voor straatauto's en zonder licentie.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:31:22 #100
78308 Taxi
pi_31361663
quote:
Het komt voor dat de dag niet geheel is volgeboekt en dat er mensen gewoon langskomen om mee te rijden. Die betalen dan op de dag zelf ja, maar het zou zo kunnen zijn dat het volgeboekt is en dan kun je lekker gaan kijken hoe de anderen het doen. Dat deed ik zelf de 1e x ook en ik kan je verzekeren, dan baal je dat je zelf niet meerijdt!

Let er wel op dat er geen verzekering geldig is op een circuit. En er gebeurt gerust nog weleens wat. Niet heel vaak, maar toch. Bekijk de filmpjes maar eens hier.

Let op: daar staan ook beelden tussen van de HTS-Autotechniek en dat zijn... eh... mindere goden, zalk maar zeggen.

De 18e november rijden wat meer de betere rijders (driftclub is er ook eigenlijk altijd bij, wat heeel gaaf is om te zien!). In Zolder nog ingehaald door Cor Euser met een Marcos, of je stilstaat! Er waren toen ook wat Seat Cup auto;s en die kon ik heel goed bijhouden, da's dan best leuk rijden, met zo'n oud gebakkie!
quote:
Dat kan, en als je een beetje kan sturen kun je het sommigen nog best moeilijk maken
Dan gaan we dat zeker doen in 2006! Beetje sturen, beetje remmen, beetje gasgeven. Jawel. Dat moet wel lukken. Voorlopig heb ik Spa alleen maar bereden met een... eh... scooter.
Taxiracing weblog
pi_31362018
Als ik die prijzen zo hoor kan ik die outdoorkart beter verkopen
Maarja hobby's mogen geld kosten veel geld
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:02:41 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31370358
Hmm, 18 november is dus een vrijdag
Dan moet ik hoogstwaarschijnlijk afstuderen tenzij ik vrij krijg (en sponsoring )
pi_31376331
Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst het circuit mogen proefen, Zolder om rpecies te zijn.
En dat smaakt naar meer. Mijn Porsche 944 turbo S deed het prima, ik kan niet wachten tot de volgende keer
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:13:53 #104
78308 Taxi
pi_31376394
quote:
Als ik die prijzen zo hoor kan ik die outdoorkart beter verkopen
Maarja hobby's mogen geld kosten veel geld
Het valt qua kosten idd mee. Een potje karten kost hier voor 12 a 13 minuten zo'n 15 euri. Het racen kost (excl. auto) 230 euri. Dat is voor 8 uur racen! En niet per persoon, maar per auto. Dus als je met 4 man een auto hebt kost het ineens per persoon nog geen 60 euri!

Effe een oude Kadett GSI opsnorren met een week APK erop voor een paar centen en je hebt een dag lol! Een aantal mensen racen op die manier, met veel plezier. Ze checken olie en remmen en gaan lekker een dagje knallen! De rijders/monteurs onderling hebben het onderling ook gezellig. Met mooi weer een bbqtje erbij, geweldig!
quote:
Hmm, 18 november is dus een vrijdag
Dan moet ik hoogstwaarschijnlijk afstuderen tenzij ik vrij krijg (en sponsoring)
Vrij krijgen voor afstuderen? Er komt gerust nog wel een andere circuitdag. En sponsoring is bij mij geregeld in de vorm van olien, smeermiddelen en kortingen bij de inkoop van onderdelen. Zo race ik al een jaartje of 7 a 8 voor bijzonder weinig geld (ook ik rijd samen met anderen).
quote:
Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst het circuit mogen proefen, Zolder om rpecies te zijn.
En dat smaakt naar meer. Mijn Porsche 944 turbo S deed het prima, ik kan niet wachten tot de volgende keer
Dus jou zie ik ook de 18e november? Het wordt nog een Fok!-racing day!
Taxiracing weblog
pi_31376648
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:13 schreef Taxi het volgende:

Effe een oude Kadett GSI opsnorren met een week APK erop voor een paar centen en je hebt een dag lol! Een aantal mensen racen op die manier, met veel plezier. Ze checken olie en remmen en gaan lekker een dagje knallen! De rijders/monteurs onderling hebben het onderling ook gezellig. Met mooi weer een bbqtje erbij, geweldig!
hoe zit het met een rolkooi en dodemansknop enzo?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:57:19 #106
78308 Taxi
pi_31376893
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:38 schreef Gurb het volgende:

[..]

hoe zit het met een rolkooi en dodemansknop enzo?
Niet verplicht. Het mag alleen geen crossauto zijn en de organisatie haalt je er uit als er in hun ogen iets niet klopt aan de auto (verlies van vloeistoffen, onderdelen die half aan de auto hangen, uitlaat sleept over de grond, remmen blijven slepen). Je mag dan gaan sleutelen tot een en ander wel in orde is. Daarna kun je weer gewoon de baan op. Let wel op: je kunt met twee personen in de auto zitten, maar dan moet je wel een rolkooi, 4-puntsgordel en sportstoelen hebben. Anders moet je dus alleen in de auto. Alles staat gewoon op hun site beschreven overigens en voor andere technische vragen kun je mailen. Ik kreeg altijd snel respons op mijn vragen.

Wat ook wel belangrijk is, is het feit dat als je de vangrail oid raakt en er ontstaat daardoor daadwerkelijk schade aan de rail, dan is het pay-time... Dat wil je niet meemaken. Een deelnemer ramde op Zolder precies tussen de vangraildelen in en kreeg een rekening van zo'n 800 euri...
Taxiracing weblog
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:57:52 #107
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31376898
quote:

[..]

Vrij krijgen voor afstuderen? Er komt gerust nog wel een andere circuitdag. En sponsoring is bij mij geregeld in de vorm van olien, smeermiddelen en kortingen bij de inkoop van onderdelen. Zo race ik al een jaartje of 7 a 8 voor bijzonder weinig geld (ook ik rijd samen met anderen).
Zo heb ik een ander project met andere jongens, maar de DAF is van mij.
Sponsoring in de vorm van inschrijfgeld tegen tijdelijke stickers

Waar laat jij je auto sponsoren met die olie enzo? Wij zoeken voor ons andere project ook nog (flink wat ) sponsoren
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:04:41 #108
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31376983
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:57 schreef Taxi het volgende:
Wat ook wel belangrijk is, is het feit dat als je de vangrail oid raakt en er ontstaat daardoor daadwerkelijk schade aan de rail, dan is het pay-time... Dat wil je niet meemaken. Een deelnemer ramde op Zolder precies tussen de vangraildelen in en kreeg een rekening van zo'n 800 euri...
Dat is op de Nordschleife niet anders. Maar ik neem aan dat op Zandvoort ook een aantal regels gelden die iedereen respecteerd en zich aan houd (en dus geen sjonnie gedrag )
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:14:32 #109
78308 Taxi
pi_31377139
quote:
Waar laat jij je auto sponsoren met die olie enzo? Wij zoeken voor ons andere project ook nog (flink wat ) sponsoren
Het is vaak een vriendendienst met 'mannetjes', je ken het wel.

Een vriend van een vriend van een... bladiebla. Ik krijg spullen van Comma, omdat een vriend van mij daar weer vertegenwoordiger is. In ruil daarvoor een flinke sticker op de auto. (zie pic. post van 10 oktober; motorkap en spiegels).

Verder heeft een kroegbaas uit Hoorn mij eenmalig gesponsord met 250 gulden (terwijl mijn auto destijds 200 gulden heeft gekost..). Ik vroeg 100,- en toen zei hij dat ik met een ander bod moest komen, omdat hij vond dat je met 100,- geen auto kon racen... Nee, vanaf 250 gulden kon dat beter, vond hij... Wie ben ik om dan 'nee' te zeggen?! Hij heeft nog een mooie actiefoto en inboard-camerabeelden op video van mij gehad.

De ambulance waar ik de wagen mee vervoer, leen ik altijd bij een autosloperij auto-demontagebedrijf (voor 2 tientjes heb ik hem 24 uur) en als ik onderdelen nodig heb, kan ik ze voor weinig of voor niks evt bij hem ophalen.

Zo schraap je flink wat bij elkaar.
quote:
Dat is op de Nordschleife niet anders. Maar ik neem aan dat op Zandvoort ook een aantal regels gelden die iedereen respecteerd en zich aan houd (en dus geen sjonnie gedrag )
Er is geen ruimte voor 'tikjes uitdelen' en dergelijke. Al wordt dat geconstateerd, dan kan je meteen naar huis. Dan ben je klaar voor die dag. Het kan natuurlijk wel gebeuren, per ongeluk. Je mag gerust flink tekeer gaan, maar niet anderen in gevaar brengen.
Taxiracing weblog
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:25:16 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31377328
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:14 schreef Taxi het volgende:

Er is geen ruimte voor 'tikjes uitdelen' en dergelijke. Al wordt dat geconstateerd, dan kan je meteen naar huis. Dan ben je klaar voor die dag. Het kan natuurlijk wel gebeuren, per ongeluk. Je mag gerust flink tekeer gaan, maar niet anderen in gevaar brengen.
Ik doelde ook niet op tikjes uitdelen, het zijn toch zeker "privé" auto's waarmee gereden word en geen compleet gesponsorde racebakken.

Meer op het in laten halen van snellere rijders (rechts houden), dus ook goed uitkijken waar de rest zich bevind, stoppen bij ongelukken en meehelpen etc.

Ze hebben zelfs mij met mijn DAF (!) een keer in de weg gereden (lieten me er niet langs) terwijl ze zelf in een BMW 5serie en een busje met 200+pk reden
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:49:26 #111
78308 Taxi
pi_31377744
quote:
Ik doelde ook niet op tikjes uitdelen, het zijn toch zeker "privé" auto's waarmee gereden word en geen compleet gesponsorde racebakken.

Meer op het in laten halen van snellere rijders (rechts houden), dus ook goed uitkijken waar de rest zich bevind, stoppen bij ongelukken en meehelpen etc.
Je hebt de foto's blijkbaar nog niet bekeken...

Er zitten soms hele snelle jongens tussen (TVR Chimeara, BMW 635 CSI, Marcos LM600, Seat Cup auto's, Alfa Cupauto's, Megabusa, Dax Hayabusa Turbo). Ik heb er allemaal al tegen gereden, in 7 jaar tijd. Het komt niet zo heel vaak voor, dit soort exoten. En ook zij weten wel waar ze aan toe zijn. Sommigen willen je zelfs gratis advies geven en rijden een rondje mee met je. Er zitten lui tussen die met een vrachtwagen vol geprepareerd spul aan komen zetten en er zitten gasten bij die met hun straatauto (apk en al) zo het circuit op gaan. Het kan allemaal. En dat heeft ook wel zo zijn charme.

Als je allemaal onder de middag in Mickey's zit (het cafe op het circuit), dan spreek je gewoon met al die gasten en leer je er veel van. Als ik die rode Daf zie, dan zoek ik je geheid ff op.

En doelend op meehelpen van anderen bij crashes en dergelijke: daar zijn in principe de baancommisarissen voor. Maar als het nodig mocht zijn om te helpen: schroom niet. Enne... Je ogen moet je op het circuit altijd op houden. Snellere deelnemers zijn er altijd en het is mogelijk dat je echt tegen elkaar gaat racen. Uitremacties heb ik al diverse malen gedaan (echt gaaf om te doen). Als een deelnemer ongeveer even snel is, ontstaan er altijd wedstrijden. Snellere laat ik altijd door en langzamere vlieg je gewoon voorbij.
Taxiracing weblog
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:50:47 #112
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31377767
Als ik iets geregeld kan krijgen kom ik zeker
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:05:36 #113
78308 Taxi
pi_31379258
Bijna 2600 viewers
En 111 112 posters

1 op 23... Veel twijfelaars om te gaan racen, zeker
Taxiracing weblog
pi_31386639
quote:

[..]

Het valt qua kosten idd mee. Een potje karten kost hier voor 12 a 13 minuten zo'n 15 euri. Het racen kost (excl. auto) 230 euri. Dat is voor 8 uur racen! En niet per persoon, maar per auto. Dus als je met 4 man een auto hebt kost het ineens per persoon nog geen 60 euri!
Ja indoorkarten kost opzicht geen drol, maar als je een eigen kart hebt waar vanalles aan kapot gaat dan is het misschien wel duurder als "simpel" racen met een auto.
pi_31390683
>>Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst het circuit mogen proefen, Zolder om rpecies te zijn.

Hee funnyname (bekend van porsche-944 forum?), ik was vrijdag ook op zolder, reed je in een grijze of rode 951? Je staat waarschijnlijk wel op de film van de camera die ik aan boord had (ik reed in een zwarte alfa 75, heb ook een 944 turbo maar daar gaik niet meer het circuit op).
pi_31395604
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:25 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je het over de nurburgring hebt want op een normaal circuit hoef je hier echt niet mee aan te komen.

Als jij langzamer bent behoor je gewoon je lijn te houden en eventueel de deur een beetje open te houden in de bocht. ( spiegelen ) Zodra je ineens rechts gaat rijden kom je verschrikkelijk onduidelijk en onvoorspelbaar over en dan ben jij echt gevaarlijk.

Het zelfde geldt voor een ongeluk ( op circuit ). Je rijdt rustig onder geel, niet inhalen en niet onnodig stoppen. Ook dan ben je namelijk weer verschrikkelijk onvoorspelbaar.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:09:12 #117
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31396341
Op de Nordschleife mag je niet rechts inhalen dus daar houd je gewoon rechts (met knipper) zodat de ander links kan passeren ongeacht de situatie. Dan ben je net zo voorspelbaar als bij bovengenoemde situatie's en de snellere deelnemer kan altijd passeren (ook in bochten naar rechts of links dus).

[ Bericht 3% gewijzigd door daNpy op 12-10-2005 23:23:58 ]
pi_31396734
Dus ik had gelijk dat je het over de nordschleife had. Gelukkig
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:20:20 #119
78308 Taxi
pi_31406335
quote:
Op de Nordschleife mag je niet rechts inhalen dus daar houd je gewoon rechts (met knipper) zodat de ander links kan passeren ongeacht de situatie. Dan ben je net zo voorspelbaar als bij bovengenoemde situatie's en de snellere deelnemer kan altijd passeren (ook in bochten naar rechts of links dus).
18 november mag je gerust een knipperlicht gebruiken, maar zoals jij het beschrijft (quote), zo zal het er niet aan toe gaan. Het is geen kleine-kinderen-naast-pappa-op-een-parkeerplaats-dag!

Racen moeten we!
Taxiracing weblog
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:09:06 #120
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31407590
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:20 schreef Taxi het volgende:
18 november mag je gerust een knipperlicht gebruiken, maar zoals jij het beschrijft (quote), zo zal het er niet aan toe gaan. Het is geen kleine-kinderen-naast-pappa-op-een-parkeerplaats-dag!

Racen moeten we!
Denk je dat dat wel op Nordschleife is dan?
Duitsers rijden over het algemeen snellere & exclusievere auto's dan hier in NL, zeker op de Ring.
pi_31407776
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 18:01 schreef tjAb het volgende:
monaco...met een kip caravan (helaas zo niet een pic van)
Ik met een Skoda Octavia . Maar als je op een circuit gaat rijden, worden er dan ook echt wedstrijden gereden, of kan je gewoon een beetje gaan touren als het ware en je auto uittesten? En je bent niet verzekerd voor schade aan je auto, maar wat gebeurt er als je gewond raakt?
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:52:12 #122
78308 Taxi
pi_31408714
quote:
Ik met een Skoda Octavia . Maar als je op een circuit gaat rijden, worden er dan ook echt wedstrijden gereden, of kan je gewoon een beetje gaan touren als het ware en je auto uittesten? En je bent niet verzekerd voor schade aan je auto, maar wat gebeurt er als je gewond raakt?
Je kunt je auto uittesten, uiteraard! Het zijn geen wedstrijden die ze organiseren. Onderlinge strijd ontstaat wel altijd op de baan, da's wel zo leuk!

Er zijn een aantal gasten bij (met gewone apk-gekeurde auto's) die velgen meenemen met raceslicks, die worden er dan ondergeschroefd op het circuit (slicks zijn overigens niet verplicht, wel aan te raden). Aan het einde van de dag weer de normale bandjes eronder en ze rijden zo weer naar huis.

Als je wilt weten hoe je voor je lijfelijke verzekering zit op het circuit moet je even bellen met je verzekeringsmaatschappij, die weten er alles van.

Ben je onzeker of je mee wilt doen, kom dan gewoon kijken. Het paddock is open. Je kunt aan iedereen vragen stellen, geen probleem. Relaxed sfeertje. Je kunt dan altijd nog besluiten of je mee wilt doen (als er nog plaats is, tenminste...).
Taxiracing weblog
pi_31409710
Klinkt goed . Ik ga zeker een keertje kijken.
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:24:30 #124
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_31430666
Ik wil graag een keer meedoen maar ik heb geen zin om mijn auto'tje tegen de vangrail te plaatsen dan ben ik meteen arm

Op Marktplaats worden vaak geen APK-afgekeurde auto's geplaatst die je graag voor circuit wilt gebruiken (325i etc.) aangeboden en echt veel andere adressen zijn er niet
pi_31431170
Bij de zac site ( www.z-a-c.nl ) staan er ook vaak.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:52:10 #126
78308 Taxi
pi_31431186
Googlen: "loop of sloop auto 2005" levert 58.500 hits...

Alfa 33, 155, Opel Astra, Kadett, Ascona, Vectra, VW Golf, Ford Escort, Fiesta, diverse Japanners. Goedkoop aan te komen en redelijk betrouwbare circuitauto's.

Voor je gaat rijden ff de remmen, banden, verlichting en diverse vloeistofpeilen checken en dat ook blijven doen gedurende de racedag!!! Ik ben eens vergeten het oliepeil extra na te kijken en dat heeft mij een 1.8 GSI motor gekost...

Dat wordt in de toekomst een turbomotor-projectje.
Taxiracing weblog
pi_31437160
een schadeauto met APK word ook toegelaten. die kan je vaak ook voor weinig vinden.
ik heb eens iemand hier op dit forum geholpen aan een bmw voor 300 euro, piekfijne auto was dat!

Rover met een 1.4 injectie voor 175 euro. verantwoord instappen =)
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:28:13 #128
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_31437552
RWD is belangrijk

Alfa 33 of 75 had RWD toch?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:44:31 #129
78308 Taxi
pi_31440013
De 75 wel, de 33 is toch echt voorwieldrive.
Taxiracing weblog
pi_31443400
vandaar ook al die Sierra's die meerijden. de kadettjes lijken schaars te worden
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:45:20 #131
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31460926
Ik wat wat rond zitten kijken, maar naast een auto (500 - 1000 euro) heb je natuurlijk ook nog een verzekering nodig, anders mag je 'm niet eens op straat parkeren. Dus dan moet 'ie altijd ergens binnen in een garage staan. Een verzekering is best prijzig, kost zomaar 500,- per jaar.

En je moet 't ook nog naar 't circuit rijden daar heb je een verzekering voor nodig, of je legt 'm op een autotransporter (zo'n aanhangertje). Maar dat kost ook weer een paarhonderd euronen.

Komt dus toch nog wat meer bij kijken.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 08:39:57 #132
78308 Taxi
pi_31694294
Via via gehoord dat het aardig stormloopt voor de 18e november! Da's mooi! Ook wat dikkere 'bakken' erbij, zoals een 147 GTA cupauto en een kleine verzameling 944 Cupauto's (Tommeh, is u dat?!). Ook weer mensen van de driftclub aanwezig. Als het weer ook meezit, belooft het een geweldige dag te worden!

Nog meer gegadigden hier aanwezig en druk bezig met het prepareren van de bolide? Nog 3 weken....

Ben zelf momenteel druk met het bouwen van de kooi. De nieuwe schokbrekers zijn inmiddels ingebouwd. Nu nog ergens een goed setje verlagingsveren scoren, om het geheel mooi af te maken...
Taxiracing weblog
pi_31696520
Lijkt mij echt supergaaf eens zoiets te doen! Sowieso 6 november dagje racen op Zandvoort met Race Experience. En we krijgen een vrij snelle auto binnenkort, wil ik ook weleens naar NS. Maar met zo'n auto kan je niet "echt" racen, schade is namelijk niet de bedoeling. Maar als ik er later eens tijd/geld voor heb lijkt me racen echt geweldig
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:49:40 #134
78308 Taxi
pi_31698342
De Race-Experience van Bleekemolen is dat? Ik heb ff op de site gekeken (ik link hem niet, want da's imo spam...) en dat dagje rondknarren bij hun kost vanaf 220 euri. Ik heb geen idee hoeveel je rijdt voor dat geld, maar dat is geheid minder dan 8 uur (van 09.00 - 18.00 uur min 1 uur pauze) voor 230 euro. En waarschijnlijk mag je niet voluit gaan, dus achter een 'voorrijder' aan. Tenminste, dat denk ik.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het je vergaan is. Doe ff een verslagje van de 'race-experience' als je er geweest bent. Wellicht zijn er nog anderen die een dergelijk evenement hebben meegemaakt? Bevindingen posten!!!
Taxiracing weblog
pi_31698438
Ik heb wel al verhalen gehoord van iemand, hij gaat zelf trouwens in december voor de 3de keer dus leuk is het wel. Je gaat dus in 911 paar rondjes achter inderdaad een voorrijder sjezen, met van die formule ford- achtige wagentjes ook maar mag je wel iets 200km/h uur rijden . Ook nog karten, quaden, oval-bakjes, ijsrijden, 4x4 rijden enzo. Dus je zult iinderdaad geen 8 uur lang rijden, maar je bent wel een hele dag in touw met allerlei verschillende auto's enzo. Heb er iig zin in! Zal wel eens reviewtje plaatsten nadien.
pi_31699269
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 08:39 schreef Taxi het volgende:
Via via gehoord dat het aardig stormloopt voor de 18e november! Da's mooi! Ook wat dikkere 'bakken' erbij, zoals een 147 GTA cupauto en een kleine verzameling 944 Cupauto's (Tommeh, is u dat?!). Ook weer mensen van de driftclub aanwezig. Als het weer ook meezit, belooft het een geweldige dag te worden!

Nog meer gegadigden hier aanwezig en druk bezig met het prepareren van de bolide? Nog 3 weken....

Ben zelf momenteel druk met het bouwen van de kooi. De nieuwe schokbrekers zijn inmiddels ingebouwd. Nu nog ergens een goed setje verlagingsveren scoren, om het geheel mooi af te maken...
Hey,

Nee dat ben ik niet, wij hebben een turbo. Dat zijn mensen met 944-basics (2.5l NA). Die rijden hun eigen endurance races.

Maar misschien dat ik wel kom kijken daar.
pi_31714735
ik kom zeker kijken en filmen, kegelcamera mee

en voor de mensen die wellicht nog zoekende zijn, mijn tip van de dag:
Citroen BX! voor 150 euro! klein deukje, gegarandeerd een hoop lol
  donderdag 27 oktober 2005 @ 08:18:27 #138
78308 Taxi
pi_31716861
Ik heb weleens tegen een BX GTI gereden en ik moet zeggen; die is niet langzaam!

En wtf is een kegelcamera?!
Taxiracing weblog
pi_31728143
Hoe moeilijk is het trouwens om zelf te sleutelen aan een Opel Kadett / Ascona / Manta voor een leek, maar wel met een werkplaatshandboek? Aangezien het toch begint te kriebelen en je Kadettjes redelijk goedkoop kan krijgen .
  donderdag 27 oktober 2005 @ 17:39:27 #140
78308 Taxi
pi_31730141
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 16:28 schreef pAin het volgende:
Hoe moeilijk is het trouwens om zelf te sleutelen aan een Opel Kadett / Ascona / Manta voor een leek, maar wel met een werkplaatshandboek? Aangezien het toch begint te kriebelen en je Kadettjes redelijk goedkoop kan krijgen .
Zo ongeveer de makkelijkste van allemaal! Maar goed, ik ben geen leek (laat dat duidelijk zijn...).

Mocht je panne krijgen, dan hangt het er natuurlijk helemaal vanaf wat de panne inhoudt. Als de drijfstangen naar buiten kijken dan weet je dat het over en uit is. Storingzoeken is eigenlijk toch een btje een vak apart, maar geeft altijd veel voldoening als het weer eens gelukt is. Aan de andere kant, als je het niet kunt vinden..... Dan kun je het altijd nog op Fok! vragen

Als je het principe van een verbrandingsmotor snapt en als je onder de motorkap de juiste onderdelen kunt aanwijzen, kun je een heel eind komen. Als je nu al niet weet waar je remvloeistof moet bijvullen, begin er dan maar niet al te snel aan...
Taxiracing weblog
pi_31731723
kegelcamera wil gewoon zeggen oude videocamera. Kegel zelf filmt met een kegelcamera van bijna een meter lang, zo'n ding die op je schouder rust zegmaar

maar die heb ik godzijdank niet, k'heb een oude sony hi8. wellicht heb je al eens een filmpje gezien wat ik gepost heb dan weet je gelijk ook wat de kwaliteit van dit ding is. ruim voldoende.
pi_31734415
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:39 schreef Taxi het volgende:

[..]

Zo ongeveer de makkelijkste van allemaal! Maar goed, ik ben geen leek (laat dat duidelijk zijn...).

Mocht je panne krijgen, dan hangt het er natuurlijk helemaal vanaf wat de panne inhoudt. Als de drijfstangen naar buiten kijken dan weet je dat het over en uit is. Storingzoeken is eigenlijk toch een btje een vak apart, maar geeft altijd veel voldoening als het weer eens gelukt is. Aan de andere kant, als je het niet kunt vinden..... Dan kun je het altijd nog op Fok! vragen

Als je het principe van een verbrandingsmotor snapt en als je onder de motorkap de juiste onderdelen kunt aanwijzen, kun je een heel eind komen. Als je nu al niet weet waar je remvloeistof moet bijvullen, begin er dan maar niet al te snel aan...
Ok, met een beetje zelfstudie en veel doen leer ik het wel dus .
pi_31741306
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:14 schreef pAin het volgende:

[..]

Ok, met een beetje zelfstudie en veel doen leer ik het wel dus .
Knutselen is vooral kwestie van doen. Als je alles een keer uit elkaar hebt gesloopt weet je het meest wel. Problemen zoeken is voornamelijk symptonen af kunnen leiden en beetje mazzel hebben soms
  woensdag 2 november 2005 @ 21:46:18 #144
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_31910817
Wat gaaf, misschien wel leuk om met vrienden te doen en als je met zun 4en bent is het niet eens zo duur.

7700ste post
Drugs are good mkay?
  donderdag 3 november 2005 @ 09:57:34 #145
78308 Taxi
pi_31920881
quote:
Wat gaaf, misschien wel leuk om met vrienden te doen en als je met zun 4en bent is het niet eens zo duur.
Zo doe ik het dus ook. Je prepareert de auto met z'n allen (in dit geval 3 of 4 man), je leeft er naar toe, je deelt de kosten, je hebt enorm veel lol, rondetijden vergelijken

Vaak kom je op het circuit dezelfde gasten tegen, dus gezelligheid troef. Beetje reutelen over rondetijden, techniek, stuuracties en (helaas) gereden schade.

Ook al is het hartje winter; sommigen komen met caravan en BBQ en maken er een hele dag uit van.

18 november, nog twee weken!
Taxiracing weblog
pi_31921567
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:57 schreef Taxi het volgende:

[..]

18 november, nog twee weken!
En de toegang is ook als je niet rijd gratis?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  donderdag 3 november 2005 @ 10:55:02 #147
78308 Taxi
pi_31922108
quote:
En de toegang is ook als je niet rijdt gratis?
Niet rijden kost nul nakkes nada. Je rijdt zo het paddock op en je kunt overal rondloeren. Behalve in de wedstrijdtoren... En op de tribune valt ook weinig te beleven. De mooiste bocht (om te kijken) is eigenlijk altijd de Hugenholz. Met name als de driftclub op de baan is een zeer grote aanrader! Voor uitremacties moet je de Tarzan en de Audi-S in de gaten houden!

Kaart van Circuitpark Zandvoort

Wel rijden kost 130 euri voor een halve dag (hele dag opgedeeld in 2 klassen)
En voor een hele dag 230 euri.

Wat ik begrepen heb, is het aantal deelnemers behoorlijk groot (altijd 50 auto's op de baan mogelijk) en er is een maximum aantal. Ik weet alleen niet of dat aantal al bereikt is...

Tijdschema (volgens de site):
7:00 Paddock open
8:00-10:00 Aanmelding en definitieve inschrijving
9:00-9:45 Klasse 1 Sessie 1
9:55-10:40 Klasse 2 Sessie 1
10:50-11:35 Klasse 1 Sessie 2
11:45-12:30 Klasse 2 Sessie 2

12:30-13:30 PAUZE

13:30-14:15 Klasse 1 Sessie 3
14:25-15:10 Klasse 2 Sessie 3
15:20-16:05 Klasse 1 Sessie 4
16:15-17:00 Klasse 2 Sessie 4
17:00 Einde Circuitdag

De site zelf deponeer ik maar niet hier ivm met spam (denk ik?!), maar als je Googled: 'circuitdag', dan red je het wel
Taxiracing weblog
pi_32041070
Zoals ik had beloofd, hierbij een kleine review van Bleekemolens Race Experience te Zandvoort:

Begin van de dag

Alle deelnemers werden tussen half 9 en 9 uur verwacht, dus dat is wel een vroegertje als je uit Zeeland moet komen. Het viel ons gelijk op dat het drukker was dan verwacht, tegen de 200 personen, deelnemers en meegereisde toeschouwers. Vantevoren was je ingedeeld in teams van 16, een vrij grote groep omdat ik eerdere verhalen van 6-8 personen had gehoord.

Na en een kleine inleiding van Michel Bleekemolen zelf gingen we om kwart voor 10 richting het eerste event. Er waren 10 events: Porsche GT3 rijden, Formulewagen rijden, meerijden met een drifter, 4x4 rijden, quad rijden, "Het vliegend tapijt", slalomrace, ijsrijden, karten en ovalkarts.

Vliegend tapijt
Bij dit event was het de bedoeling een run te maken met een quad een schansje op, en dan op een plateau op wielen zo goed mogelijk af te remmen. De gene die de grootste afstand zou afleggen op dat plateau had dan gewonnen. Maar aangezien de groep enorm groot was en de quads steeds uitvielen was dit niet zo tof. Het duur in totaal een uur terwijl ik misschien 1 minuut op zo'n ding heb gezeten. Beetje opvulling dus.

Karten
Klein kartcompitietje, schoot ondanks groep lekker op, en heb best wel een tijdje kunnen karten. Was leuk!

Formulewagens rijden!

Een van de dingen waarom je deze dag zou moeten doen. Best een unieke ervaring zo'n wagen ondanks dat er niet echt hoge snelheden worden behaald. Zandvoort is echt enorm leuk circuit om dit te doen, de hoogteverschillen in combinatie met de acceleratie van zo'n ding is best leuk. Een klein nadeeltje is wel dat je redelijk afhangelijk bent van je teamgenoten. Ik zelf zat vast achter een vrouw die totaal niet door durfde te rijden. Hierdoor rijdt de tempobepaler ook een stukkie langzamer.

Meerijden met drifter
Erg spectaculair onderdeel, die mannen kunnen echt rijden. Eigelijk meer door het zijraampje gekeken dan door de voorruit.

Quadrijden
In de duinen rond Zandvoort was een klein parcourtje uitgezet. Het quadrijden zelf was best leuk. Maar door gebrek aan quad's, 1 was kapot en de ander viel zonder benzine , was het opnieuw veel wachten/kijken en weinig zelfrijden.

IJsrijden
Bij het ijsrijden rijd je in een wagentje waarbij de achterwielen in een constructie zitten waardoor de achterkant continue uitbreekt. Zeker de testrun was gaaf, auto flink rond laten draaien. Daarna nog een runnetje om een tijd neer te zetten. Ging allemaal best snel, wachten was niet zo erg omdat het best leuk is om iedereen zijn run te zien.

Slalomrun
Erg gaaf, slalomraceje met opgevoerde fiesta's geloof ik. Kan je best flink in scheuren en de competitie is ook gaaf.

4x4 rijden
Opnieuw klein parcourtje uitgezet door de duinen waarbij je tussen vlaggetjes moet navigeren en uiteindelijk moet proberen zo kort mogelijk voor een pylon te stoppen. Weleens leuk om gedaan te hebben.

Ovalkarts
Event waarbij je een beetje kan proberen te driften met kartjes, is grappig maar wel pijnlijk. Heb wat flinke plekken op me rug van het stuiteren van dat ding

Porsche GT3 rijden!!
Veruit het leukste onderdeel van de dag, en ook gelijk het laatste. Wagens rijden heerlijk, acceleratie is goed, en tempomeneer had er ook wel zin in, behalve op het rechte stuk maar goed je kan niet alles hebben. Die paar rondjes die je draait vliegen voorbij, maar het is echt een onwijs leuke ervaring

Hierna was er nog de mogelijkheid om met je eigen auto het circuit op te gaan, omdat wij met een relatief snelle auto waren, was dat ook genieten Toch ben je weer afhankelijk van andere mensen. Voor ons ging een groep het circuit op met voorop een eend Ik vond dit eerlijk gezegd een beetje aso tegenover die andere mensen die eens wat harder wilden.

Algemeen

De organisatie van de dag was erg goed, hier en daar wat vertraging maar dat houd je toch wel. De lunch was erg goed geregeld, amper rijen, lekker en best veel eten. Kan helaas niets zeggen over de prijsuitreiking omdat wij het toen maar voor gezien hielden.

Ik moet nog wel vermelden dat deze dag mede door het lekkere weer een succes is geworden. Doordat er regen was voorspeld vreesde ik het ergste, gelukkig is het droog gebleven. Ik denk dat als het regent de dag echt weinig aan is. Je staat namelijk toch wel een uurtje of 8 buiten, plus dat je natuurlijk niet echt lekker kan scheuren als het circuit blank staat.

Hoop dat jullie er wat aan hebben, als jullie nog wat willen weten of als ik ergens foutje heb gemaakt roep maar. Ga denk ik dan zo maar pitten, was een lange dag
pi_32045297
Venlo 200 km+ half acht 's morgens, 5800 rpm, 1400 toeren te gaan, onderin wint 1.2, bovenin is autobahn stormer, 4 loopt tot 200, 5 is sequentieel, geen overdrive, koppeling formaat pizza, 300 euro ex BTW standaard, zonnetje komt onder geroffel:

Zonnetje zet door:

Youp was er ook:

Remmengeil, Le Mans series, ff backstage:

Alles is relatief, wat snelste gaat op schleife TF, meteen daar langzaamste.
Succes iedereen op Zandvoort, en stuur foto's !
  maandag 7 november 2005 @ 04:10:16 #150
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_32046702
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:05 schreef Taxi het volgende:
Bijna 2600 viewers
En 111 112 posters

1 op 23... Veel twijfelaars om te gaan racen, zeker
Ik denk dat het voor het gros aan Fok!kers een beetje te duur is voor een lolletje
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 7 november 2005 @ 09:52:32 #151
78308 Taxi
pi_32049152
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Zoals ik had beloofd, hierbij een kleine review van Bleekemolens Race Experience te Zandvoort:

-heel verhaal, overigens goed beschreven...-
Kijk, hier heb je wat aan. Nu weet ik tenminste dat je veel geld moet betalen voor, in verhouding weinig rijtijd. Tenminste, die indruk krijg ik een btje.

Je mag dus niet inhalen en je moet rekening houden met de andere (soms langzamere) deelnemers? Ik zou mijn stuur opvreten!
Taxiracing weblog
pi_32049518
Deze dag kostte ¤ 235. Dat is inderdaad best veel geld maar goed, als je al ziet wat 12 minuten karten kost zijn de prijzen wel inverhouding. Het leuke is ook gewoon dat je erg veel verschillende dingen doet op zo'n dag. Plus dat er niet zoveel mensen de kans krijgen om in dit soort wagens te rijden, normaalgesproken dan. Kan ook wel begrijpen waaarom je niet helemaal los mag, er lopen ook best wat sukkels rond die het meteen overdrijven. Het was schijnbaar weleens voorgekomen dat iemand zo'n formulewagen heeft afgeschreven en ook bij andere onderdelen waren er weleens wat dingen mis gegaan. Het blijft natuurlijk wel een linke hobby.

Wat ik gewoon zou aanraden is om in het voorjaar, een doordeweekse dag met een stel vrienden zoiets te bespreken. Dan zullen de groepen kleiner zijn, het weer beter en zul je uiteindelijk ook meer rijtijd krijgen. Want kreeg wel sterk het idee dat groepen van 16 niet helemaal de bedoeling was.
pi_32115801
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:13 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Deze dag kostte ¤ 235. Dat is inderdaad best veel geld maar goed, als je al ziet wat 12 minuten karten kost zijn de prijzen wel inverhouding. Het leuke is ook gewoon dat je erg veel verschillende dingen doet op zo'n dag. Plus dat er niet zoveel mensen de kans krijgen om in dit soort wagens te rijden, normaalgesproken dan. Kan ook wel begrijpen waaarom je niet helemaal los mag, er lopen ook best wat sukkels rond die het meteen overdrijven. Het was schijnbaar weleens voorgekomen dat iemand zo'n formulewagen heeft afgeschreven en ook bij andere onderdelen waren er weleens wat dingen mis gegaan. Het blijft natuurlijk wel een linke hobby.

Wat ik gewoon zou aanraden is om in het voorjaar, een doordeweekse dag met een stel vrienden zoiets te bespreken. Dan zullen de groepen kleiner zijn, het weer beter en zul je uiteindelijk ook meer rijtijd krijgen. Want kreeg wel sterk het idee dat groepen van 16 niet helemaal de bedoeling was.
Heb eergisteren hetzelfde arrangement gedaan en ik moet zeggen dat het toch een echte aanrader is. Toegegeven, de prijzen zijn tamelijk hoog en misschien niet helemaal in verhouding tot het gebodene, maar uiteindelijk is het wel een fantastische ervaring. Het rijden in de Porsche Carrera GT's was echt super. Je rijdt dan wel in een 'treintje' en volgt de ideale lijn achter een ervaren coureur, maar op de rechte stukken accelereer je toch makkelijk tot 180-200 km/u, en dit was op een zeer (!) regenachtige dag. Afgezien daarvan is het gewoon vet om met die brullende motor achter je over dat circuit te jagen. Het aantal rondjes dat wij deden was 3,5, maar dat lijkt, zoals hierboven vermeld, afhankelijk van de grootte van de groep, die bij ons ook bestond uit 15 personen.

Het rijden in de formulewagen gaat volgens hetzelfde principe, maar daar hebben we helaas niet echt ten volle gebruik van kunnen maken. Ten eerste was de wagen zeiknat toen we aankwamen (je krijgt wel regenkleding) en ten tweede zaten ook wij achter een vrouw die niet harder dan 80 p/u durfde te rijden. Daar ben je dus enigszins afhankelijk van de indeling; de minder ervaren 'coureurs' worden vooraan in de trein geplaatst, waardoor de snelheid van hen afhangt. Zijn de condities (weer etc.) goed en is geen enkele deelnemer bang om sneller te rijden, dan zullen de snelheden ongetwijfeld hoger komen te liggen. Voor de laatste persoon in de trein is er altijd nog de mogelijkheid om zich wat terug te laten vallen en vervolgens flink op te trekken, maar dat wordt meestal wel opgepikt door de coureur. De organisatie zou er waarschijnlijk beter aan doen de deelname aan dit onderdeel niet willekeurig of enkel op basis van de deelnemerslijst te doen, maar de groepen te formeren aan de hand van de wens om hogere snelheden te rijden. In dat geval lopen ze wel een verhoogd risico dat iemand het ding daadwerkelijk de grindbak inrijdt, dus ze zullen het wel bewust zo doen. Ander minpuntje aan de formulewagens was dat ze nogal gedateerd zijn en de schakelbak ronduit lachwekkend is; je moet constant oppassen dat je niet van de 3 of de 4 rechtstreeks naar de achteruit schakelt.

De overige disciplines lijken wat suf tegenover het racen in de formulewagen en de Carrera, maar zijn dat zeker niet. Vooral het competitief slalommen (in ons geval in een naar 165pk opgevoerde en gestripte Nissan Micra), het karten bij nat weer en het driften in de indycars zijn lachen.

Zoals gezegd een aanrader dus, zeker als het weer en de groep een beetje meezit.
  woensdag 9 november 2005 @ 15:03:52 #154
78308 Taxi
pi_32118287
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:32 schreef FuTilE het volgende:
Heb eergisteren hetzelfde arrangement gedaan en ik moet... heel verhaal...
...rest van het verhaal...de groep een beetje meezit.
Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader

Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!

Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
Taxiracing weblog
pi_32120035
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:03 schreef Taxi het volgende:

[..]

Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader

Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!

Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
Zal ongetwijfeld ook de moeite waard zijn. Als ik iemand kende met een geschikte auto, zou ik dat zeker ook willen doen. Ik heb niet gezegd dat dit de enige denkbare en goedkope optie is, het was alleen een impressie van het arrangement, geen sales pitch. Mij beviel het iig...
pi_32127656
Denk op dat "Op volle snelheid" niet te vergelijking was met die auto's waar je daar in mocht rijden.
pi_32127960
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:03 schreef Taxi het volgende:

[..]

En je loopt het risico dat er wat met je eigen wagen gebeurd (of dat iemand anders er wat mee doet) en je rijd niet in een Porsche of bijvoorbeeld een Formule wagen. Afweging is dan wel wat lastiger, dan zoals jij het schetst.
pi_32128986
Weet iemand hier eigelijk wat het kost op "normale" circuitdagen om tijdje rond te scheuren? Want op het eind van die dag mochten we eventjes met onze eigen auto het circuit op, en dat was echt super tof! Maar goed echt racen doe je natuurlijk niet met je eigen auto.
  donderdag 10 november 2005 @ 09:15:36 #159
78308 Taxi
pi_32139843
quote:
Denk op dat "Op volle snelheid" niet te vergelijking was met die auto's waar je daar in mocht rijden.
Tja, dat hangt er van af hoe dik je portemonnee is, want dan koop je gewoon een dikke auto... Maar in een lange, langzame staart achter elkaar aanrijden noem ik niet 'op volle snelheid'. En dat doen we met circuitdagen wel!
quote:
En je loopt het risico dat er wat met je eigen wagen gebeurd (of dat iemand anders er wat mee doet) en je rijd niet in een Porsche of bijvoorbeeld een Formule wagen. Afweging is dan wel wat lastiger, dan zoals jij het schetst.
Er bestaat altijd het risico dat je de boel aan puin rijdt, ja. In mijn geval rijd ik al bijna 8 jaar met dezelfde raceauto... En daar zitten wat deukjes is, maar daar is prima mee te rijden.
quote:
Weet iemand hier eigelijk wat het kost op "normale" circuitdagen om tijdje rond te scheuren? Want op het eind van die dag mochten we eventjes met onze eigen auto het circuit op, en dat was echt super tof! Maar goed echt racen doe je natuurlijk niet met je eigen auto.
Zandvoort: 130 euro voor een halve dag en 230 euro voor een hele dag. Op Zolder (met dezelfde organisatie) is het iets goedkoper.

Ok. Wat racen ons kost in bijna 8 jaar en zo’n 30 racedagen in totaal:

Auto: 91 euro (200 gulden)
Motorblok: totaal 125 euro (3 stuks inmiddels. Nu rijden we met een 2.0GSI 8v–C20NE)
4 Puntsgordels: 30 euro (2e hands)
Extra velgen: 75 euro (lichtmetaal en nog mooi ook!)
Sportkuip: 60 euro (in principe onnodig, maar toch een aanrader)
Remblokken: 30 euro per set (gaan twee racedagen mee)
Slicks: 10 per stuk (was ff zoeken, maar toch. Gaan ongeveer een racedag mee)
Brandstof: 70 liter per dag (kost ongeveer 1 miljard euro)
Remsysteem: gratis (Daewoo Lanos, remt echt heel krachtig en gedoseerd)
Oliën en vetten: gratis (gesponsord)

Volgens mij ben ik niets vergeten… Enne, alle kosten delen door drie, want we rijden gemiddeld met z’n 3en. Wie inventief is (1x sponsorgeld a 250 gulden!) en goed zoekt, kan voor heel weinig geld een dag racen. En wat de schades betreft:

1 motorblok (oliepeil stond te laag…)
1 koplampunit
1 deur (rechts)
1 velg
1 rechter buitenspiegel
1 bumper

Stilgevallen? In al die uren racen 4x stilgevallen…
1x benzine op (benzinemeter doet het niet…).
1x last van overstekende bandenstapel (koplampunit, velg, buitenspiegel, deur, bumper).
1x motor kapot (olieniveau te laag)
1x motorstoring (verrotte kabel van de krukasopnemer, was ff zoeken...)
Taxiracing weblog
pi_32146822
want je rijd natuurlijk 1 op 4
enorm gaaf dat je met de opel van 91 euro na 8 jaar nog mee kan rijden. wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat..... maarja shit happens

'k kom zeker kijken!

ps: mijn auto is misschien ook maar 91 euro waard, maar heb 'r wel 250 euro aan uitgegeven om 'm door de apk te krijgen - g e k ben ik op m'n ouwe fordje

[ Bericht 28% gewijzigd door spectrumanalyser op 10-11-2005 13:55:21 ]
  donderdag 10 november 2005 @ 14:15:56 #161
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32147664
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat.....
Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
  donderdag 10 november 2005 @ 14:20:48 #162
78308 Taxi
pi_32147817
quote:
want je rijd natuurlijk 1 op 4
Het verbruik is best wel te doen, maar idd, je rijdt er constant op de limiet. En dat vraagt wat van je auto: brandstof, remmen, banden... Je bespaart er niet op, kan ik je meedelen! het oude, standaard remsysteem vrat destijds 2 sets remblokken per dag op! En dan met goed ingereden remmen...
quote:
enorm gaaf dat je met de opel van 91 euro na 8 jaar nog mee kan rijden. wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat..... maarja shit happens
Een Ascona uit 1986... Bijna 20 jaartjes jong! Die motor was destijds ontzettend jammer, want hij was echt heel erg snel. Een vriend van mij reed er toen in en kwam ratelend de pitsstraat binnenrijden. Je kon het meteen horen. Nu peilen we idd overmatig vaak het oliepeil. Je kunt nooit weten...
quote:
'k kom zeker kijken!
Je bent welkom, maar wees gewaarschuwd: het is verslavend!!!
quote:
Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
Je zet de auto stil. Je wacht 10 minuten en je kunt je oliepeil al vaststellen, geen probleem hoor.

Een heat duurt zolang je dat zelf wilt. Als ik het rijden zat ben, dan ga ik gewoon van de baan af. Na een ruim half uur ben ik bekaf en stop ik ermee. Dan gaan we de auto weer ff nakijken (bandenspanning, alle vloeistofpeilen, remblokken) en dan gaat de volgende persoon rijden. Mooi elkaars rondetijden meten, altijd leuk!!
Taxiracing weblog
pi_32182869
het kijken is bijna even spannend als 't rijden zelf.

ik herinner me de rode bmw die onverwacht zo twee salto's maakte. Of een golf die bij het uitkomen van de tarzan ineens met een brandende motor rijd.
pi_32182906
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

de auto op een recht stuk zetten en 5 minuten wachten. olie zakt redelijk, let er alleen op dat de auto wel recht staat.
pi_32186373
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/628953/4/50#32139843]donderdag 10 november 2005
Er bestaat altijd het risico dat je de boel aan puin rijdt, ja. In mijn geval rijd ik al bijna 8 jaar met dezelfde raceauto... En daar zitten wat deukjes is, maar daar is prima mee te rijden.
Das wel respect, 8 jaar zonder echt noemenswaardige (cq totall los rijden) problemen wel knap .

Maar goed, die ene gek etc etc..... Je snapt mn punt wel denk ik. Daarbij is het rijden in een auto op een circuit niet altijd zo goedkoop als jullie doen .
pi_32195325
hoezo niet, als je de kosten met meerdere kunt delen dan valt het best mee.
pi_32195810
Ingeschreven http://www.circuitdag.nl/agenda/1

Voor de mensen die niet meer konder inschrijven de 18e is dit misschien wel handig
pi_32205121
yup, hij zit al helemaal vol! je kunt niet meer inschrijven voor de 18de.
volgende mogelijkheid is 2 december.
  zondag 13 november 2005 @ 21:01:48 #169
78308 Taxi
pi_32242020
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:58 schreef Tommeh het volgende:
Ingeschreven http://www.circuitdag.nl/agenda/1

Voor de mensen die niet meer konder inschrijven de 18e is dit misschien wel handig
Tommeh, jij komt met een 944? Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet weten

De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar ), dus technisch gezien zijn we ready to go!!

Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.
Taxiracing weblog
pi_32242538
Wel met een motor en dat is erg goed te doen en je word er ook erg blij van
Ben elke keer wel bang dat ik crash en mijn mooie motor aan puin rij
pi_32244027
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Taxi het volgende:

[..]

Tommeh, jij komt met een 944? Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet weten

De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar ), dus technisch gezien zijn we ready to go!!

Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.
Nee de 944 is in winterslaap Die wordt aangepakt en klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen. We komen met een sierratje.

Ik hoop wel dat ik vrijdag nog even kan komen kijken, lijkt me wel lachen. Zal ik dan ( als ik kom dus) een helmpje meenemen ? Ziet je auto er nog steeds uit als een taxi ?
pi_32245220
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Taxi het volgende:

He Koemi! Leuk dat jij er ook weer bij bent. Hugo en ik komen ook weer met onze Sierra . Sowieso komen we 18 november en als het lukt ook 2 december. Ik heb uit een betrouwbare bron vernomen dat er nog genoeg laptimers zijn voor de gegadigden. Hopen dat we mooi weer hebben. Okee, ik zie je a.s. vrijdag. Het wordt weer een leuk dagje!
  maandag 14 november 2005 @ 08:04:19 #173
78308 Taxi
pi_32250910
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:09 schreef Tommeh het volgende:
Nee de 944 is in winterslaap Die wordt aangepakt en klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen. We komen met een sierratje.
Ik hoop wel dat ik vrijdag nog even kan komen kijken, lijkt me wel lachen. Zal ik dan ( als ik kom dus) een helmpje meenemen ? Ziet je auto er nog steeds uit als een taxi ?
Ga jij nou maar lekker met die Sierra rijden, dan pakken wij wel de taxi We hebben meerdere rijders en meerdere meerijders, dus of er een plekje is om mee te rijden, nee, ik denk het niet. Helaas.

Ik ben ook parttime wedstrijdleider (die 2 meter lange, zeg maar...) dus ik ben of aan het rijden of ik sta in de wedstrijdtoren.

Hij ziet weer uit als een amerikaanse taxi, als die 170 witte vierkantjes er op geplakt zitten...
Mocht je de auto niet herkennen (wat mij sterk lijkt...) mijn startnummer is 051.

Thomas S., is jij dat?! Jij bent er natuurlijk altijd bij, ouwe rukkerd! Het is alweer enige tijd geleden, dat ik je over de kop heb zien gaan, maar ook voor deze aanstaande x hoop ik dat je op 4 wielen blijft.
Taxiracing weblog
  woensdag 16 november 2005 @ 08:26:40 #174
78308 Taxi
pi_32305843
*kijkt naar buiten...

Als dit het weer wordt aanstaande vrijdag, dan gaan de sleperwagens nog overuren draaien

Niet dat ZIJ dat erg vinden, overigens...
Taxiracing weblog
pi_32313244
quote:
Op maandag 14 november 2005 08:04 schreef Taxi het volgende:
Ik ben ook parttime wedstrijdleider (die 2 meter lange, zeg maar...) dus ik ben of aan het rijden of ik sta in de wedstrijdtoren.

Hij ziet weer uit als een amerikaanse taxi, als die 170 witte vierkantjes er op geplakt zitten...
Mocht je de auto niet herkennen (wat mij sterk lijkt...) mijn startnummer is 051.

Thomas S., is jij dat?! Jij bent er natuurlijk altijd bij, ouwe rukkerd! Het is alweer enige tijd geleden, dat ik je over de kop heb zien gaan, maar ook voor deze aanstaande x hoop ik dat je op 4 wielen blijft.
Hehe, nee man! Dat was ik niet met die 320i (heb toen wel met een krik en een balk het dak weer recht gezet en ermee verder gereden ). Dat is ook degene die een van de vorige keren de neus van de 635csi kapot heeft gemaakt .
En vrijdag heb ik geen ambitie om alsnog van dit soort capriolen uit te halen.
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de Taxi.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:26:57 #176
78308 Taxi
pi_32316208
quote:
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de Taxi.
Ik ken er nog 1... Hij is inmiddels helemaal klaar voor de strijd. Ik ben erg benieuwd wat de nieuwe schokbrekers en veren gaan doen. Voor hetzelfde geld rijdt ie straks voor geen meter meer... Hij stuurde namelijk behoorlijk goed en voorspelbaar en dat moeten we nu nog maar afwachten. Ik miste voorheen alleen tractie als ik de (snelle) bocht uitkwam (Luyendijk, Scheivlak), waardoor ik op de rechte stukken snelheid moest inleveren. Daarom hebben we besloten om nieuwe schokbrekers aan te schaffen. Djeezzz, ik heb er zo'n zin in, dat wil je niet weten!

Ik dacht dat jij destijds in die Beemer zat... Sorry, ik twijfelde dus even aan je stuurmanskunst.

Ik weet wel destijds dat de sleper (volgens mij was het Jacco met de Lightweight) die de jongens op hun kop hangend en gierend van het lachen in de auto aantrof...
Taxiracing weblog
pi_32321135
en die bmw had nou net geen rolkooi. het dak stond daarna redelijk scheef
  woensdag 16 november 2005 @ 20:47:43 #178
78308 Taxi
pi_32325079
quote:
en die bmw had nou net geen rolkooi. het dak stond daarna redelijk scheef
Dat is niet de Beemer waar ik het over had, maar goed.

Toen dat ongeval gebeurde was ik wedstrijdleider en stond ik in de toren. Het ongeval gebeurde net na de Gerlach (achterkant brak uit, auto ging dwars en begon te happen in het gras). 3,5 x over de kop zonder rolkooi. Ik heb alleen maar keihard in de portofoons geroepen:"ROOD! ROOD! ROOD!", daarmee de rode vlag bedoelend. Daarna kroop er een vrij klein mannetje uit. Gelukkig! Het dak zat tot aan de hoofdsteun in elkaar! Djeeezzzz!

Het was een vrij lomp actie en zo erg heb ik ze verder niet (live) waargenomen, gelukkig!

Het ongeval is dan ook nog eens gefilmd....

Check, dan naar "multimedia'' en de rest spreekt voor zich....
Taxiracing weblog
pi_32325841
welke beemer bedoelde jij?

ik kom nog met een lastminute tip, een Citroen BX met een 14 liter injectiemotor
"geen apk, rijd er nog dagelijks mee"

staat in dordrect, vraagprijs is 100 euro, wie weet krijg je 'm mee voor 75....
http://auto.2dehands.nl/markt/auto/11148598-100.html

[ Bericht 92% gewijzigd door spectrumanalyser op 16-11-2005 21:36:37 ]
  woensdag 16 november 2005 @ 23:40:12 #180
78308 Taxi
pi_32330525
quote:
welke beemer bedoelde jij?
Was een andere, die van Thomas. Gebeurde op Zolder (volgens mij de L.Bianchi).
Taxiracing weblog
pi_32356714
zo, morgen ben ik rond half 11 van de partij. houd die auto's dus de eerste manche nog even heel
pi_32357469
tip 17: nog even snel met die jerrycans richting amsterdam om daar de gratis benzine in ontvangst te nemen
pi_32381416
En hoe is het geweest mensen? Ik kon helaas niet komen kijken maar wie weet voor de volgende keer
pi_32381602
Er zijn trouwens al foto's online gezet :

www.turn1.nl
pi_32382041
het eerste minuutje video uit de kegelcamera:
http://media.putfile.com/Circuitdag-november-2005-video1 7 mb
twee minuten in die zelfde bocht...
http://media.putfile.com/Circuitdag-november-2005-video-2 14 mb

[ Bericht 22% gewijzigd door spectrumanalyser op 18-11-2005 20:31:50 ]
pi_32433907
Ik had toch wel een reactie van wat mensen verwacht...
  zondag 20 november 2005 @ 20:47:14 #187
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_32435059
Doet er op zo'n dag nou ook nog wat nieuwer spul mee of past dat niet in het low-budget idee? Lijkt mij namelijk wel geinig als je een impreza oid hebt om een dag flink te blazen. Of zijn daar andere trackdays meer geschikt voor?
Life is too short don't stress every day
pi_32435096
Zijn andere trackdays voor, zie eerder in dit topic. Heb dezelfde vraag namelijk ook gesteld
pi_32436059
ben bezig met een derde filmpje, drie minuten Hügenholzbocht.
enorm genoten van de Sierra 2.0i van racing team twente die elke ronde weer prachtig dwars door de Hugenholz ging. En al driftende nog voorop blijven rijden ook, wat liep die auto hard.

(offtopic) nondeju, zit ik net die 20 mb te uploaden, valt putfile offline (/offtopic)
pi_32441234
er reed een zwarte porsche mee die er wel aardig nieuw uit zag. en een Alfa, die tijdens een ronde finaal vergat in te sturen bij de tarzanbocht. toen kreeg ie een flinke lading grind binnen.
  maandag 21 november 2005 @ 07:50:05 #191
78308 Taxi
pi_32445099
Het was al met al een geslaagde dag. Helaas heeft het weer slecht meegewerkt, waardoor de slicks-rijders (als ik) helaas minder aan hun trekken kwamen. Intermediates heb ik helaas niet en daardoor vielen de rondetijden tegen.

Als de baan bijna droog was, viel er weer een korte bui naar beneden, waardoor alles weer zeiknat was...

Voor de drifters in die zin een droomdag.

Ik was de wedstrijdleider die de dag mocht aanvangen vanuit de toren en na 1,5 was ik al bekaf. De een na de ander vloog van de baan af, waardoor het nogal 'busy' was. Drie auto's die al spinden achter de (inleidende) pacecar gaf al aan dat we het druk zouden krijgen.

Een ander zeer vervelend punt was dat een groot aantal rijders zich niet aan de regels in het boekje hadden gehouden betreffende het op de auto zichtbaar maken van het startnummer. Zo konden de baancommisarissen niet waarnemen of de juiste auto in de juiste klasse reed. Om zo'n 100 auto's dan in het gareel te krijgen is een hoop werk, waar je helemaal niet op zit te wachten!

Geen auto's over de kop dit keer, gelukkig! Wel een paar dikke crashes, waaronder een zeer snelle Golf die net voor de Hugenholz behoorlijk kort werd gereden en meteen klaar was voor de rest van de dag. Jammer.

Opvallend veel Porsches, zelfs een vrij nieuwe, zwarte 911 durfde het aan om tussen het 'gepeupel' rond te racen. Zo ook een 147 GTA Challenge auto (liep als een raket) wist in de Tarzan bijna tot bovenin de grindbak te geraken, waarbij hij, volgens mij, een prijzige splitter om zeep hielp.

Houd de Circuitdagsite in de gaten voor foto's. Ook op autofotos.nl zijn veel foto's te vinden van de vele deelnemers. Waarvoor dank!!!
Taxiracing weblog
pi_32457025
Die Alfa 147 cup die het grind in reed was daarbij geholpen. Er kwam weer een held uit de pits in een hok en die haalde het in zijn IQ-loze kutkop dat links de ideale lijn lag en daar dus METEEN moest rijden terwijl daar die alfa aan kwam met 200+. Die alfa kon dus geen kant meer op...

Misschien toch maar rechts blijven rijden ZOALS HET MOET!
  maandag 21 november 2005 @ 17:53:38 #193
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32457559
Je mocht toch rechts inhalen?
pi_32457911
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:53 schreef daNpy het volgende:
Je mocht toch rechts inhalen?
Nou...zo werkt dat daar niet :

De zwarte lijn is de Alfa
De grijze is de doorgetrokken lijn bij de pits
De rode lijn is de mega foute en levensgevaarlijke lijn
De blauwe is de goede

Het gele vierkantje is de marshalpost waar ze de blauwe vlag behoren te zwaaien als er iemand aan komt op het rechte stuk.

Als je hard aankomt rijden ( wat de bedoeling is ) en je remt zo laat kun je niet meer zomaar een uitwijk actie maken...als het goed is wordt dit ook verteld voor je de baan op gaat...
  maandag 21 november 2005 @ 21:03:54 #195
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32462798
Aha, dan is het inderdaad een dikke kneuzen actie

Meteen van het circuit bannen zo'n flapdrol.
pi_32463344
dan is er dus iemand die z'n hok mag verpatsen om te gaan lappen voor die alfa, lijkt mij
pi_32471851
Waren al deze zaken (vlaggen, plek op de baan, algemeen) besproken door de wedstrijdleiding?
(Ik heb trouwens geen blauwe vlag gezien ..)

De race dag die ik bij Eran (Zolder) heb gedaan zag er een stuk beter geregeld en veiliger uit.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:57:41 #198
78308 Taxi
pi_32472690
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:31 schreef Tommeh het volgende:
Die Alfa 147 cup die het grind in reed was daarbij geholpen. Er kwam weer een held uit de pits in een hok en die haalde het in zijn IQ-loze kutkop dat links de ideale lijn lag en daar dus METEEN moest rijden terwijl daar die alfa aan kwam met 200+. Die alfa kon dus geen kant meer op...

Misschien toch maar rechts blijven rijden ZOALS HET MOET!
Je hebt 110% gelijk en heeft derhalve te maken met een kneuzenactie. Helaas, als er 100 auto's meedoen met meer dan 250 rijders zitten er altijd kneuzen tussen, daar kun je nu eenmaal niets aan doen.

In het verleden zijn er briefings gehouden, maar in sommige gevallen kun je net zo goed tegen een muur vertellen waar allemaal rekening gehouden moet worden...

Er wordt constant erop gehamerd (site, mailings) om het rijdersboekje te downloaden. In dit boekje staat werkelijk alles beschreven waar rekening mee gehouden dient te worden.

Eerlijk gezegd is het eigenlijk nooit goed. Er is altijd wel weer wat aan de hand en er is constant gemekker. Jammer. Gelukkig waarderen de meeste mensen wat je doet (er is namelijk geen winstoogmerk en alles, maar dan ook echt alles wordt door vrijwilligers verricht) en hebben een hoop plezier gehad voor weinig centjes. Vooral personen die stuurfouten maken, in het grind belanden en vaststaan, zijn de grootste zeikerds. Het is heel simpel: als ze niet gevaarlijk staan, wordt er ook niet gesleept! Een pacecar in de baan en een sleepwagen erbij halen levert namelijk tijdverlies op bij de rijders. Jammer voor diegene die naast de baan is beland, maar het was zijn eigen stuurfout!

Helaas kan ik geen vergelijk maken met Eranracing, want daar ben ik (nog) niet bijgeweest. Gaat ongetwijfeld nog een keertje gebeuren! Voorlopig zie ik nog geen site die goed functioneert, overigens... (al die rode kruizen aan de linkerzijde). Het kan wellicht aan mijn pc liggen, maar hier doet ie het niet...
Taxiracing weblog
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:02:49 #199
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32480347
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 08:57 schreef Taxi het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd is het eigenlijk nooit goed. Er is altijd wel weer wat aan de hand en er is constant gemekker. Jammer.
Ik ken het, helaas.
quote:
Gelukkig waarderen de meeste mensen wat je doet (er is namelijk geen winstoogmerk en alles, maar dan ook echt alles wordt door vrijwilligers verricht) en hebben een hoop plezier gehad voor weinig centjes. Vooral personen die stuurfouten maken, in het grind belanden en vaststaan, zijn de grootste zeikerds. Het is heel simpel: als ze niet gevaarlijk staan, wordt er ook niet gesleept! Een pacecar in de baan en een sleepwagen erbij halen levert namelijk tijdverlies op bij de rijders. Jammer voor diegene die naast de baan is beland, maar het was zijn eigen stuurfout!
  woensdag 23 november 2005 @ 08:23:21 #200
78308 Taxi
pi_32499713
2 december as is het alweer zover: weer een Zandvoortste Circuitdag. Ik moet nog ff kijken of het financieel nog te verantwoorden is.

Tis wel een iets andere dag dan gebruikelijk:

Klasse 1 Toerwagens
Klasse 2 Formula Superlite

De Superlites is voor licentiehouders die auto's besturen die maximaal 2.10 op Zandvoort rijden. De snelle jongens, derhalve.
Taxiracing weblog
  woensdag 23 november 2005 @ 18:21:10 #201
135517 Teddiebear
323i Powerrrrr
pi_32513972
Ik moet zeggen dat het weer een geslaagde dag was, alleen jammer van de buien. Ik had zelf wat problemen met de auto, maar in de middag was dit opgelost en reed hij weer als de brandweer.

Wel moet ik opmerken dat de persoon die aan het eind van de pit de mensen op de baan liet niet helemaal zat op te letten. Bij ons werd dit toen vanuit de toren gecoordineerd en niet vanachter de pitmuur.
Wij kwamen zelf een keer 3 auto's breed over het rechte stuk werd er ook zo'n malloot de baan op gelaten, nou ik heb hem net kunnen ontwijken doordat de anderen ruim baan maakten voor mij. (ik zat aan de binnenkant van de bocht, klaar om uit te remmen)

Voor een leuke gemonteerde video van onze dag verwijs ik naar:
ftp://circuitdag@80.60.50.111/

en dan de Zandvoort 18 Nov (Rollin' Mix)

Tot de volgende Circuitdag in 2006 (heb niet zo veel geld om veel te kunnen rijden),
Ed
pi_32515315
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:21 schreef Teddiebear het volgende:
Voor een leuke gemonteerde video van onze dag verwijs ik naar:
ftp://circuitdag@80.60.50.111/

en dan de Zandvoort 18 Nov (Rollin' Mix)
Wachtwoord?
pi_32515805
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:07 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Wachtwoord?
is niet nodig
pi_32516902
de decembermaand is al een dure maand, en heb je geen nieuwe remblokken nodig voor je Ascona? t'is over 2 weken alweer dan.

trouwens, ik hoor van een collega dat we eind deze week sneeuw krijgen
pi_32517444
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:24 schreef Tommeh het volgende:

[..]

is niet nodig
Hmm, in IE inderdaad niet, Firefox begon erover.
  woensdag 23 november 2005 @ 21:59:17 #206
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32520963
Nu al sneeuw?

Wel leuk

Ikzelf heb a.s. zaterdag een (classic) rally
Erg leuk
  donderdag 24 november 2005 @ 08:18:39 #207
78308 Taxi
pi_32529113
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
de decembermaand is al een dure maand, en heb je geen nieuwe remblokken nodig voor je Ascona? t'is over 2 weken alweer dan.

trouwens, ik hoor van een collega dat we eind deze week sneeuw krijgen
Met slicks onder de auto en de juiste weersomstandigheden worden de remmen behoorlijk belast. Met het weer van de afgelopen circuitdag en de gewone straatbandjes gebeurt er vrijwel niets met de remmen, althans, niet met de onze.

Het was gewoon een mindere dag om te rijden. De remmen zijn derhalve nagenoeg onaangetast. Kwestie van brandstof in de tank en we racen weer. We moeten nog wel ff de versnellingsbak nakijken, want aan het einde van de dag wilde de 3e niet meer zo goed... Ik heb nog een bak liggen, dus wellicht is er snel actie te ondernemen. Dat moet dan aankomende zaterdag maar gebeuren.

Wat het weer betreft: sneeuw?!! (Puike weersite) Ik heb voor donderdag 1 december zo’n 6 á 7 graden staan, half bewolkt, droog en een matige tot harde wind, oet moan! Nu maar hopen dat dat weer een beetje doorzet naar de dag daarna
Taxiracing weblog
pi_32536289
dat lijkt me gaaf zeg, een versnellingsbak verwisselen. kan jij dat?
kan je er bijvoorbeeld ook een zesbak aan hangen
  donderdag 24 november 2005 @ 14:14:43 #209
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32536377
Met de juiste gereedschappen is alles zelf te doen.

Een 6 bak eronder is niet per definitie beter, de motor is er helemaal niet op berekend bijvoorbeeld
  donderdag 24 november 2005 @ 14:18:18 #210
78308 Taxi
pi_32536482
quote:
dat lijkt me gaaf zeg, een versnellingsbak verwisselen. kan jij dat?
Ik heb ervoor geleerd en gestudeerd... Dus waarom niet?
Weinig gaafs aan, voor de rest. Ik had liever gehad dat hij nog in orde was, scheelt weer een paar vieze handen. Sleutelen op zijn tijd is best wel gaaf hoor, zo is het natuurlijk ook weer.
quote:
kan je er bijvoorbeeld ook een zesbak aan hangen
Als het bakhuis en de assen overeenkomen, dan kan er inderdaad een 6-bak aangehangen worden. Anders wordt het een reusachtige en nagenoeg onmogelijke en met name onbetaalbare opdracht.
Taxiracing weblog
pi_32547520
Bak vervangen is toch niet zo moelijk? Als je maar een betere hebt liggen

2 december kom ik ook met een sierra samen met een vriend van me. Zal wel leuk worden
  vrijdag 25 november 2005 @ 08:06:51 #212
78308 Taxi
pi_32558041
quote:
Bak vervangen is toch niet zo moelijk? Als je maar een betere hebt liggen
Een bak vervangen is idd helemaal niet zo moeilijk, behalve als je geen beschikking hebt tot een brug en aanverwante gereedschappen. Ik moet zeggen: van het sleutelen op straat wordt je het meest inventief, maar het kost je over het algemeen bloed, zweet, tranen en een ruggewervel... Momenteel is het weer ook niet om over naar huis te schrijven, dus ‘outdoor’-sleutelen is niet aan de orde. Gelukkig heb ik nog goede contacten met mijn oude baas (Vakgarage) en die vindt het (nog steeds) niet erg dat ik daar kom sleutelen (op zaterdag).
quote:
2 december kom ik ook met een sierra samen met een vriend van me. Zal wel leuk worden
Als het weer een btje meezit (ik lul wel veel over het weer, geloof ik...), wordt het zeker leuk!
Taxiracing weblog
pi_32563818
dan kom ik ook weer kijken, k'kom dan met mijn eigen sierra. hij rijd zuipt momenteel een beetje, heb al een carb-revisiekitje besteld. als ie dan nog niet goed af te stellen is flikker ik er wel nieuwe bougies en bougiekabels in
pi_32566407
Ja we hebben een sierra uit duitsland, oftie goed rijdt weten we niet. Wel zit een een standaard onderstel onder + helaas geen kooi. Stoeltje, stuurtje en gordels + beurtje moeten we nog even doen en dan maar kijken wat het brengt Andere sierra heeft een nieuwe bak nodig alleen daar zijn we nog naar op zoek. Die heeft wel een kooi, leuker onderstel maar die rijdt dus even niet...

Ben wel benieuwd, alleen superlites met een tijd onder de 2.10 is toch helemaal niet snel eigenlijk ?
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:41:33 #215
78308 Taxi
pi_32567077
Nee, dat valt idd wel mee. Wel snel, maar niet supersnel. Maar het is een eerste test om te kijken of er genoeg animo is om genoeg inschrijvingen te verkrijgen (de datum is nog geen maand bekend, dus de inschrijfperiode is erg kort). De rekeningen moeten immers wel betaald worden!

Ter vergelijk: er reed 18 november jl een held met een Subaru Legacy Wagon mee met een 300 pk sterke motor. Op deze regenachtige dag haalde hij met intermediates een snelste ronde van 2.08. Wat volgens mij best goed is, aangezien wij met de Taxi 2.28 reden. Wel met straatbanden, overigens. Ik weet niet wat onze tijd op het droge met slicks is op Zandvoort. Ik hoop dat 2 december te kunnen vaststellen
Taxiracing weblog
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:25:21 #216
78308 Taxi
pi_32570242
Ik heb net een (voorlopig) lijstje binnengekregen van de deelnemende superlites voor 2 december... Ik kan je verzekeren: die is zeeeeer indrukwekkend!

En ik ga er ook niets meer over zeggen!

Er zitten een aantal auto's tussen die een paar seconden onder de 2 minuten makkelijk halen, dus het zal er knetterhard aan toe gaan... Tenminste, als het niet gaat ijzelen, want dan zijn we meteen weer klaar voor die dag...
Taxiracing weblog
pi_32570674
dat duitsland lonkt bij mij ook heel erg. zo staat er voor 70 euro een sierra die er op de foto helemaal klokgaaf uit ziet. die deuren en achterklep zou ik wel heel graag willen hebben en een 75 pk reserveblok is ook nooit weg. eurhmm.. volgens vwe.nl komt er dan nog wel 208 euro BPM bij

[ Bericht 12% gewijzigd door spectrumanalyser op 25-11-2005 17:53:37 ]
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:14:26 #218
78308 Taxi
pi_32575433
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat duitsland lonkt bij mij ook heel erg. zo staat er voor 70 euro een sierra die er op de foto helemaal klokgaaf uit ziet. die deuren en achterklep zou ik wel heel graag willen hebben en een 75 pk reserveblok is ook nooit weg. eurhmm.. volgens vwe.nl komt er dan nog wel 208 euro BPM bij
Met goede kontakten bij een staalboer, kom je een heel eind.
Hij maakt er een mooie kubus van, jij hebt je onderdelen, klaar!
75 pk?
Taxiracing weblog
pi_32577130
Ha, ja onze sierra bestaat op papier niet meer en wordt vervoerd op een trailer. Is wel makkelijk maar echt snel zal hij niet zijn.

Eerlijk gezegd had ik van die superlite's wel wat meer verwacht...met de 944 staat m'n snelste tijd nu op 1.57 en dit was op oudere banden dus dat belooft nog wel meer..

Spectrumanalyser -> als je het gaat doen zoals Taxi zegt, en je houdt onderdelen over moet je dat maar zeggen, misschien kan ik nog wat gebruiken!
  maandag 28 november 2005 @ 08:13:54 #220
78308 Taxi
pi_32637766
Er komt, zover bekend, een Marcos LM400 met een rondetijd van 1.57. Net als jij met je Porsche...

Dat moet toch een leuk apparaatje zijn, die wagen van jou...
Taxiracing weblog
pi_32735076
Morgen is het zo ver Onze mof (duitse sierra ) staat klaar met cassetteband speler enzo er nog in

Snel? Nee.
Leuk? Ja
  donderdag 1 december 2005 @ 20:09:55 #222
78308 Taxi
pi_32735512
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:55 schreef Tommeh het volgende:
Morgen is het zo ver Onze mof (duitse sierra ) staat klaar met cassetteband speler enzo er nog in

Snel? Nee.
Leuk? Ja
Bwehehe...

Ik ga zo die kant op. Zonder radio, btw...
Taxiracing weblog
pi_32736692
morgen eerst met mijn Sierra - zonder autoradio - boodschappen doen
k'heb m'n carburateur revisie kitje binnen!
  donderdag 1 december 2005 @ 20:49:59 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32736858
Nieuwe pakkingen, acc pompje, leuk

Er is ook nog schoonmaak middel voor de venturi's bij de automaterialen zaken te krijgen.. voor weinig
pi_32763203
Helaas zat het weer weer eens niet mee, wat een aantal nare klappers tot gevolg had. Aan de andere kant ook weer stom om dan zo op het randje te gaan rijden als je weet dat het spek- en spekglad is op de baan.
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:30:29 #226
78308 Taxi
pi_32767253
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Helaas zat het weer weer eens niet mee, wat een aantal nare klappers tot gevolg had. Aan de andere kant ook weer stom om dan zo op het randje te gaan rijden als je weet dat het spek- en spekglad is op de baan.
Een aantal nare klappers?! Met welke auto heb je geracet? Met (een van) de (vele) Sierra(s)? Of was je aan het rijden met die rode Alfa 75; die zijn 'aangezicht' tot 2x toe flink vernielde?

hoe krijg je het voor elkaar, vraag je je af...

Vooral 's morgens enorm genoten! De Taxi reed zeer goed, met name in de bochten. Let wel: als het droog is... Motorisch komen we met de 2.0 GSI 8v nog tekort om op de rechte stukken goed gang te kunnen houden. Toch nog een lage 2.19 kunnen rijden. Toen de regen (weer) kwam, was het met de rondetijden afgelopen. De Porsche 996 (ff zitten klokken in de toren...) reed toen nog een 2.14.... en was daarmee een van de allersnelsten... Kutregen!!!
Geen schade gereden. Mooie gevechten met de zwarte Corsa GSI ('s morgens) en in de regen ('s middags) toch nog de CRX 16v kunnen verschalken!

In april komt de Taxi weer in aktie (dat rijmt...). Misschien met een 8-tal klepjes meer Eerst mag de 'oude dame' 4 maandjes uitrusten, naast zijn snelle broertje: Alfa Sprint. Die zeker 8 klepjes meer krijgt, en een kooi, en een 'huidbehandeling', en een... een... Daar zit nog wat werk in, zeg maar.

Tommeh, nog een btje kunnen genieten?
Taxiracing weblog
pi_32770806
niet eerst de andere versnellingsbak er achter zetten?
wellicht is het gemakkelijk om 't tegelijk te doen, als je toch een 16v op de plank hebt liggen
pi_32776128
Ik heb een leuke dag gehad,zeker! Met name de ochtend was heel leuk! Alleen jammer van de vele safetycars ( maar wel logisch! )

Ook het driften op het parkeer terrein ging erg goed. Ben een beetje aan het oefenen en wat rondjes achter elkaar gingen goed met de hand uit het raam

We gaan nou waarschijnlijk een bmw e30je opbouwen voor het circuit. Dus wie weet, volgend jaar !
  maandag 5 december 2005 @ 10:04:56 #229
78308 Taxi
pi_32828684
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 00:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
niet eerst de andere versnellingsbak er achter zetten?
wellicht is het gemakkelijk om 't tegelijk te doen, als je toch een 16v op de plank hebt liggen
Jij hebt 'm door

De oude bak heeft zich nog kranig geweerd met de ATF, maar er waren toch wat kraakjes in de 3e versnelling waarneembaar... Hmz.

De 16v ligt helaas nog niet op de plank, maar we weten wel een torretje met bak te liggen. Tis ff afwachten of alles een beetje wil passen. Waarschijnlijk heeft een 16v motor andere naven en assen ed. Wat de motor-ophangpunten betreft zal het wel snor zitten. En wat niet past, wordt gelast!
Taxiracing weblog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')