Via bijvoorbeeld www.circuitdag.nl en www.raceschool.nl kun je kijken hoe het ervoor staat. Ook op de site www.8200rpm.com is veel te lezen over de Nordschleife.quote:Op donderdag 18 november 2004 12:51 schreef hullepim het volgende:
Kan je er misschien wat meer uitleg over geven? Het lijkt mij namelijk ook wel gaaf om te doen, maar zijn er speciale dagen wanneer je zo naar het ciruit kan? En hoeveel kost het enz.....
Betalen wij dus..quote:Op donderdag 18 november 2004 12:52 schreef Farao het volgende:
Jep, de baas betaald de training, we krijgen die dag gewoon uitbetaald (aantal uren) en ook 't dineren achteraf is op kosten van de baas (ggd, de overheid dus)
Preciesquote:Op donderdag 18 november 2004 21:03 schreef Catch22- het volgende:
Betalen wij dus..
Met een motor? En met de Nurburgring bedoel je warschijnlijk de Nordschleife? Moet ik ook nog een keer naartoe. Schijnt te gek voor woorden te zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2004 08:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Niet met auto.....
Maar:
-Lelystad
-Assen
-Nurburgring
Je gaat naar de circuitdag van HBO-A dus? Je was niet op de circuitdag van de Knalpot of wel? Ik herken je auto iig nietquote:Op donderdag 18 november 2004 12:08 schreef Taxi het volgende:
Wie rijdt er weleens op een circuit en met welke auto?
Op welke circuits heb je zoal gereden?
Ervaringen?!
En wanneer en waar ga je weer?
Ikzelf rijd al 7 jaar met dik gebakje:
[afbeelding]
2.0 ltr GSI blok, aangepaste remmen. Goedkoop en goed racen!Momenteel een Alfa Sud Sprint aan het opbouwen (minder goedkoop...)
Inmiddels gereden op Zolder, Zandvoort en Assen
Weinig crashes gehad in al die tijd. Alleen die twee bandenstapels op Zandvoort vond 'ie niet leuk![]()
![]()
3 december gaan we weer! Zandvoort!
Ook als je aan alle kanten voorbij gereden wordt is t leuk hoorquote:Op vrijdag 19 november 2004 10:04 schreef pAin het volgende:
Circuit rijden lijkt me echt vet, jammer dat ik daarvoor nooit echt gelegenheid heb en ik een autotje heb waarbij ik van alle kanten voorbij gereden word (Saxo 1.4i VTS) en dat dus best gevaarlijk is. Daarbij krijg ik een auto van de zaak in Februari (hopelijk Ibiza FR TDi met Abt chip = 160 turbodiesel pk's) en daarmee ga ik liever niet op een circuit rond rijden
.
Wie weet ooit nog een circuit auto bouwen, R5 Turbo ofzo.
Kloptquote:Op vrijdag 19 november 2004 09:15 schreef Taxi het volgende:
[..]
Met een motor? En met de Nurburgring bedoel je warschijnlijk de Nordschleife? Moet ik ook nog een keer naartoe. Schijnt te gek voor woorden te zijn.![]()
auto...as in no bikequote:[auto] Circuitrijden voor iedereen
Precies, helemaal met OPM eens, dit topic is niet voor brommerrijders, haal eerst maar eens een ECHT rijbewijsquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
auto...as in no bike$%^&*& nu es op met die
motoren altijd in autotopics
![]()
quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
auto...as in no bike$%^&*& nu es op met die
motoren altijd in autotopics
![]()
Hehe, volgens mij zijn het allebei dezelfde rijbewijzen.... alleen "ontbreekt" er een stempeltje...quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:21 schreef PeuRac het volgende:
haal eerst maar eens een ECHT rijbewijs
quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:00 schreef Rietvaerder het volgende:
goed hoor, rijdt lekker comfortabelquote:Hoe ist nou met je Primera....
quote:waarom ruil je je motor niet in, kan je een snelle auto kopen
Waar is dit?quote:Op zaterdag 20 november 2004 02:30 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
Filmpje F1 tegen Superbike niet gezien?quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
-knip-snelle auto's halen het never nooit niet bij motoren
o der zullen vast auto's zijn die sneller zijn (alhoewel het er niet veel zullen zijnquote:Op zaterdag 20 november 2004 23:50 schreef Googolplexian het volgende:
Filmpje F1 tegen Superbike niet gezien?Vast de uitzondering die de regel bevestigd ... superbike werd namelijk een beetje zoek gereden.
O ja ... en qua top zijn er zat auto's die sneller zijn dan een motorfiets. Je zal dan wel aardig je poeplap moeten trekken en voor de gewone man is een bike een veel betere oplossing om snel te gaan maar "never nooit niet" klopt niet helemaal
Hoeveel mensen zijn er zo rijk...quote:Op zaterdag 20 november 2004 23:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Filmpje F1 tegen Superbike niet gezien?Vast de uitzondering die de regel bevestigd ... superbike werd namelijk een beetje zoek gereden.
O ja ... en qua top zijn er zat auto's die sneller zijn dan een motorfiets. Je zal dan wel aardig je poeplap moeten trekken en voor de gewone man is een bike een veel betere oplossing om snel te gaan maar "never nooit niet" klopt niet helemaal
Ik weet waar je het over hebt, maar dit is niet een circuitdag van de HTS-Autotechniek. Wel de organisatie daarvan, maar ze organiseren er nu dagen naast (Zolder, Zandvoort). Ontzettend gaaf voor oud studenten, die elkaar daar vaak tegenkomen, met de gaafste auto's. Ik hoorde dat er 3 december ook een TVR Chimaera mee gaat doen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je gaat naar de circuitdag van HBO-A dus? Je was niet op de circuitdag van de Knalpot of wel? Ik herken je auto iig niet![]()
Dat laatste wist deze jongen blijkbaar nietquote:Op zondag 21 november 2004 15:14 schreef clowntje het volgende:
Nordschleiffe!!!!
en gruwelijk gevaarlijk... maar dat laatste is gewoon een kwestie van niet helemaal tegen je grens aan gaan rijden.
Auto ergens neerzetten kost niets, als 'ie maar van de openbare weg af is.quote:Op zondag 21 november 2004 19:00 schreef PCRodent het volgende:
@TS (of anderen...): Hoe zit het met de kosten van het hebben staan van een auto waarmee je op een circuit rijdt? Als in: kost het je wegenbelasting, verzekering, hoe krijg je de auto daar, etc.
Dat was dit jaar totaal anders. De circuitdag was erg professioneel uit gevoerd, wel liepen aan t eind van de dag nog exact op schema, er is voor het eerst niks ernstigs gebeurt. Zowel op de baan, als in de paddoc en in de pits, was het erg rustig en werden (danzij continue controle) de regels goed nageleefd. Volgens Circuitpark Zandvoort, was het dit jaar zelfs beter georganiseerd dan menig groot evenement. We zijn dus ook uitgenodigd om volgend jaar terug te komen (vorig jaar had de organisatie een waarschuwing gekregen, het was zo'n zooitje, dat dit misschien wel de laatste kee zou zijn).quote:Op zondag 21 november 2004 13:51 schreef Taxi het volgende:
[..]
Ik weet waar je het over hebt, maar dit is niet een circuitdag van de HTS-Autotechniek. Wel de organisatie daarvan, maar ze organiseren er nu dagen naast (Zolder, Zandvoort). Ontzettend gaaf voor oud studenten, die elkaar daar vaak tegenkomen, met de gaafste auto's. Ik hoorde dat er 3 december ook een TVR Chimaera mee gaat doen.
En nee. Ik was niet op de Circuitdag van de MTS. De organisatie van de MTS is niet een van de allerbesten. Maar ze doen hun best. Jij was er wel? Hoe verliep de dag? Konden ze zich een btje aan het tijdschema houden? En wilde het weer nu wel en x meewerken?
![]()
Met 50k zou ik eerst een unlimited-abbo voor de Ring kopen, en dan een hele geile auto om ermee overheen te jagen, en nog +/- 10k voor de brandstof, anders heb ik niks aan die andere 2quote:Op zondag 21 november 2004 20:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Uhhh... als ik, ik roep maar wat, 50.000 euro zou winnen zou ik toch echt wel voor 2 geile motoren gaan ipv een auto hoor....En wie is jullie?
En een rondje Ring is voor de motor even duur als voor de auto hoor.... 14 euro
Heeft weinig met arm of rijk te maken, het is maar waar je van houdt...
Persoonlijk vind ik motorrijden gewoon veel cooler, klaar
Ik heb geen idee wat er allemaal met die M3 mis is
Niet?? Als ik genoeg geld zou hebben om er >(750/14)=54+ rondjes per jaar te rijden, dan zou ik het meteen doen, ik woon er maar 1.5u rijden vandaan (met een snelle auto). En 7-10 rondjes rij je al snel, in t begin misschien niet, maar later zeker wel, dus dan heb je die 750 euro er met 6dagen per jaar al uitquote:Op maandag 22 november 2004 16:32 schreef Rietvaerder het volgende:
En onderhoud plus bandjes
Ik zou ook graag een jaarkaart willen hebben, maar ja, daar heb ik geen 750 euro voor over
Kennen jullie deze site al?
http://www.ring-world.nl/
Je bent duizende euro's kwijt, t is veel meer als die 750 he, daarna heb je nog je banden, brandstof, evt hotel/camping overnachtingen, enz.quote:Op maandag 22 november 2004 18:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar toch.... ik heb niet zomaar effe 750 euro![]()
Je hebt gelijk, maar het blijft een smak geld....
Plus ik heb geen racer en ik ben 25kw begrenst
Yupquote:Op maandag 22 november 2004 18:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je bent duizende euro's kwijt, t is veel meer als die 750 he, daarna heb je nog je banden, brandstof, evt hotel/camping overnachtingen, enz.
Na 5 jaar Grand Prix Legends te hebben gedaan kan in de Ring echt dromenquote:Op maandag 22 november 2004 19:12 schreef PNG het volgende:
Je hebt helemaal geen snelle auto nodig Peurac.
tGaat toch stiekem om lijnen rijden. Mijn ervaring was dat je best kan racen op de openbare weg, maar daar niet als je de weg niet kent. Je ligt er zo af. Bochten zijn soms veel verassender dan je verwacht als je niet de baan kent, tgaat op en neer, en links en rechts en er zijn geen uitwijkbakken ofzo. Tis na 10 meter gewoon boem vangrail. Tis ook 21 km ofzo.
Op openbare weg loopt een bocht altijd wel "zoals je verwacht", daar dus niet. En zoiets als een chicane ofzo bestaat op openbare weg ook niet. Beetje lullig als je met 140 van rechte stuk afkomt en plots gaat de bocht hard naar links. Kunst is gewoon erop gaan, voorzichtig zijn, en je niet gek laten maken.
In principe is het sowieso leuk, alles eromheen is ook leuk, zelf een rondje doen is ook leuk.
Een ding moet je afhankelijk met wat voor auto je er rijdt wel bedenken, gaat het fout is het grote mensen huilen. En der wordt heel wat stuk gereden op een dag. Je bent er wel verzekerd, want tis officieel openbare weg. Status is nl "tolweg".
Wat is dat precies?quote:Op maandag 22 november 2004 19:20 schreef BaraCuda het volgende:
Na 5 jaar Grand Prix Legends te hebben gedaan
tValt relatief mee. Maar tkost zeker geld. Je kunt er zo met elke auto op. Tuurlijk heb je variabele kosten. Verder kun je zo je auto die voor de deur staat pakken en er rondje opgaan. Zoek gereden wordt je daar toch door GT3s, RSen, M3s, maar ook door Golfies en Kadetjes met kooien die er loeihard overheen knallen met gasten die er elke week rijden, dus da's ook makkelijk meteen. ALS je dan al iets zou willen doen aan je auto is nuttigste stel hardere veren en dempers, en op dag keertje remmen.quote:Op maandag 22 november 2004 18:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je bent duizende euro's kwijt, t is veel meer als die 750 he, daarna heb je nog je banden, brandstof, evt hotel/camping overnachtingen, enz.
Met TF rij je het oude circuit, de Nordschleife, en die is toch echt 21/22 km lang.quote:Op maandag 22 november 2004 19:27 schreef PeuRac het volgende:
PNG, daar heb je zeker gelijk in, ook over dat op de weg racenalleen is de Ring 13km lang, niet 21
Wij met deze jongens:quote:Op donderdag 18 november 2004 12:52 schreef Farao het volgende:
Jep, de baas betaald de training, we krijgen die dag gewoon uitbetaald (aantal uren) en ook 't dineren achteraf is op kosten van de baas (ggd, de overheid dus)
Nope, nog nooit gecrashed gelukkig. Wel 'n paar keer door de wagen gevlogen toen ik achterin stond en we aangereden werden.
zoiets op een betere tijd in het jaar lijkt me coolquote:Op donderdag 25 november 2004 17:34 schreef Taxi het volgende:
Ff ontopic, gasten!![]()
Zijn er nog meer gegadigden voor 3 december op Zandvoort?![]()
Het is hoofdzakelijk voor/door studenten, en in de winter is t circuit een héél stuk goedkoper als in de zomer.quote:Op donderdag 25 november 2004 17:52 schreef chucky66 het volgende:
[..]
zoiets op een betere tijd in het jaar lijkt me cool
maar niet in de winter monaten staat het beestje ook op winterstalling en heeft winterslaap
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ey, mijn pa is ook firefighterquote:Op woensdag 24 november 2004 23:33 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
[..]
Wij met deze jongens:
[afbeelding]
altijd weer een leuke dag.
ik ook...quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:06 schreef VanDread het volgende:
Ben benieuwd naar die opel van je
Hoi Koemi!quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:31 schreef Taxi het volgende:
[..]
ik ook...![]()
Maar ik heb d'r wel donders veel zin in!!!!
Jep, ja ik had al eens eerder een account hier. Maar die zal vast verlopen zijn ondertussen...quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:18 schreef VanDread het volgende:
edit: goh ik post traag, ej tommy, ook maar ff geregged hier? gheghe
Schiet het al op met die rooie alfa met witten velgen ?![]()
Staat wel een "leuk" verhaal op circuitdag.nl van koemi ^_^
Het was idd niet zo gek druk, maar ik heb wel erg veel plezier gehadquote:Op vrijdag 3 december 2004 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Net terug, er was wel minder opkomst qua autos dan de vorige keer. Het weer was prima, behalve dan de laagstaande zon aan het eind v/d dag.
wel weer een hoop gezien. Een golf 2 die ineens in brand vloog! En dan de tvr die even linksvoor in elkaar ging.
heb een paar filmpjes, zal ze vanavond posten
Spa? Via welke organisatie is dat geregeld? (kosten, site, eisen aan de wagen ed) Het is een absolute droom van mij om daar een x een dag te knallen. Lijkt mij geweldig!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:12 schreef Tommeh het volgende:
Circuitdag.nl komik eigenlijk nooit. Meestal pistenclub, harc en of eran dagen wat betreft vrij rijden. 17 oktober is het weer spa en de 30e zandvoort (schoonmoederdag) . Ken wel wat mensen uit de 944-basic klasse die willen gaan rijden die circuitdag.
Met een Daf marathon Coupe op de Nordschleife....quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:14 schreef daNpy het volgende:
[afbeelding]
Ik op de Nordschleife, zie ook hier en hier
Misschien op 16 december op Zandvoort racen. Volgend jaar iig weer vaak naar de Ring
Dat wil ik ook weleens wetenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:17 schreef IntroV het volgende:
Maar kan je gewoon naar zandvoort gaan met een auto en dan entree betalen en rijden maar?
Dat kan, en als je een beetje kan sturen kun je het sommigen nog best moeilijk makenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:03 schreef Taxi het volgende:
Jeeez! Die Pistenclub is gewoon een hele goeie!![]()
Alleen... eeh.. Ik zie alleen maar uiterst 'dikke' auto's... Nu heb ik niet bepaald de langzaamste auto, maar ik rijd niet met FIA-gekeurd materiaal rond oid. Ik zie Porsches, hagelnieuwe Beemers en zo nog wat meer van dat spul... Mag ik er uberhaupt wel tussen met mijn Ascona(atje)?![]()
Je kunt op bepaalde dagen gewoon rijden met elke auto op zandvoort. Kijk voor info maar eens op http://www.harc.nl/ . Daar heb je ook vrijrijden dagen voor straatauto's en zonder licentie.quote:
Het komt voor dat de dag niet geheel is volgeboekt en dat er mensen gewoon langskomen om mee te rijden. Die betalen dan op de dag zelf ja, maar het zou zo kunnen zijn dat het volgeboekt is en dan kun je lekker gaan kijken hoe de anderen het doen. Dat deed ik zelf de 1e x ook en ik kan je verzekeren, dan baal je dat je zelf niet meerijdt!quote:Maar kan je gewoon naar zandvoort gaan met een auto en dan entree betalen en rijden maar?
Dan gaan we dat zeker doen in 2006! Beetje sturen, beetje remmen, beetje gasgeven. Jawel. Dat moet wel lukken. Voorlopig heb ik Spa alleen maar bereden met een... eh... scooter.quote:Dat kan, en als je een beetje kan sturen kun je het sommigen nog best moeilijk maken
Het valt qua kosten idd mee. Een potje karten kost hier voor 12 a 13 minuten zo'n 15 euri. Het racen kost (excl. auto) 230 euri. Dat is voor 8 uur racen! En niet per persoon, maar per auto. Dus als je met 4 man een auto hebt kost het ineens per persoon nog geen 60 euri!quote:Als ik die prijzen zo hoor kan ik die outdoorkart beter verkopen
Maarja hobby's mogen geld kosten veel geld
Vrij krijgen voor afstuderen? Er komt gerust nog wel een andere circuitdag. En sponsoring is bij mij geregeld in de vorm van olien, smeermiddelen en kortingen bij de inkoop van onderdelen. Zo race ik al een jaartje of 7 a 8 voor bijzonder weinig geld (ook ik rijd samen met anderen).quote:Hmm, 18 november is dus een vrijdag
Dan moet ik hoogstwaarschijnlijk afstuderen tenzij ik vrij krijg (en sponsoring)
Dus jou zie ik ook de 18e november? Het wordt nog een Fok!-racing day!quote:Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst het circuit mogen proefen, Zolder om rpecies te zijn.
En dat smaakt naar meer. Mijn Porsche 944 turbo S deed het prima, ik kan niet wachten tot de volgende keer
hoe zit het met een rolkooi en dodemansknop enzo?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:13 schreef Taxi het volgende:
Effe een oude Kadett GSI opsnorren met een week APK erop voor een paar centen en je hebt een dag lol! Een aantal mensen racen op die manier, met veel plezier. Ze checken olie en remmen en gaan lekker een dagje knallen! De rijders/monteurs onderling hebben het onderling ook gezellig. Met mooi weer een bbqtje erbij, geweldig!
Niet verplicht. Het mag alleen geen crossauto zijn en de organisatie haalt je er uit als er in hun ogen iets niet klopt aan de auto (verlies van vloeistoffen, onderdelen die half aan de auto hangen, uitlaat sleept over de grond, remmen blijven slepen). Je mag dan gaan sleutelen tot een en ander wel in orde is. Daarna kun je weer gewoon de baan op. Let wel op: je kunt met twee personen in de auto zitten, maar dan moet je wel een rolkooi, 4-puntsgordel en sportstoelen hebben. Anders moet je dus alleen in de auto. Alles staat gewoon op hun site beschreven overigens en voor andere technische vragen kun je mailen. Ik kreeg altijd snel respons op mijn vragen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:38 schreef Gurb het volgende:
[..]
hoe zit het met een rolkooi en dodemansknop enzo?
Zo heb ik een ander project met andere jongens, maar de DAF is van mij.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:13 schreef Taxi het volgende:
[..]
Vrij krijgen voor afstuderen? Er komt gerust nog wel een andere circuitdag. En sponsoring is bij mij geregeld in de vorm van olien, smeermiddelen en kortingen bij de inkoop van onderdelen. Zo race ik al een jaartje of 7 a 8 voor bijzonder weinig geld (ook ik rijd samen met anderen).
Dat is op de Nordschleife niet anders. Maar ik neem aan dat op Zandvoort ook een aantal regels gelden die iedereen respecteerd en zich aan houd (en dus geen sjonnie gedragquote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:57 schreef Taxi het volgende:
Wat ook wel belangrijk is, is het feit dat als je de vangrail oid raakt en er ontstaat daardoor daadwerkelijk schade aan de rail, dan is het pay-time... Dat wil je niet meemaken. Een deelnemer ramde op Zolder precies tussen de vangraildelen in en kreeg een rekening van zo'n 800 euri...![]()
Het is vaak een vriendendienst met 'mannetjes', je ken het wel.quote:Waar laat jij je auto sponsoren met die olie enzo? Wij zoeken voor ons andere project ook nog (flink wat) sponsoren
Er is geen ruimte voor 'tikjes uitdelen' en dergelijke. Al wordt dat geconstateerd, dan kan je meteen naar huis. Dan ben je klaar voor die dag. Het kan natuurlijk wel gebeuren, per ongeluk. Je mag gerust flink tekeer gaan, maar niet anderen in gevaar brengen.quote:Dat is op de Nordschleife niet anders. Maar ik neem aan dat op Zandvoort ook een aantal regels gelden die iedereen respecteerd en zich aan houd (en dus geen sjonnie gedrag )
Ik doelde ook niet op tikjes uitdelen, het zijn toch zeker "privé" auto's waarmee gereden word en geen compleet gesponsorde racebakken.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:14 schreef Taxi het volgende:
Er is geen ruimte voor 'tikjes uitdelen' en dergelijke. Al wordt dat geconstateerd, dan kan je meteen naar huis. Dan ben je klaar voor die dag. Het kan natuurlijk wel gebeuren, per ongeluk. Je mag gerust flink tekeer gaan, maar niet anderen in gevaar brengen.
Je hebt de foto's blijkbaar nog niet bekeken...quote:Ik doelde ook niet op tikjes uitdelen, het zijn toch zeker "privé" auto's waarmee gereden word en geen compleet gesponsorde racebakken.
Meer op het in laten halen van snellere rijders (rechts houden), dus ook goed uitkijken waar de rest zich bevind, stoppen bij ongelukken en meehelpen etc.
Ja indoorkarten kost opzicht geen drol, maar als je een eigen kart hebt waar vanalles aan kapot gaat dan is het misschien wel duurder als "simpel" racen met een auto.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:13 schreef Taxi het volgende:
[..]
Het valt qua kosten idd mee. Een potje karten kost hier voor 12 a 13 minuten zo'n 15 euri. Het racen kost (excl. auto) 230 euri. Dat is voor 8 uur racen! En niet per persoon, maar per auto. Dus als je met 4 man een auto hebt kost het ineens per persoon nog geen 60 euri!
Ik neem aan dat je het over de nurburgring hebt want op een normaal circuit hoef je hier echt niet mee aan te komen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meer op het in laten halen van snellere rijders (rechts houden), dus ook goed uitkijken waar de rest zich bevind, stoppen bij ongelukken en meehelpen etc.
18 november mag je gerust een knipperlicht gebruiken, maar zoals jij het beschrijft (quote), zo zal het er niet aan toe gaan. Het is geen kleine-kinderen-naast-pappa-op-een-parkeerplaats-dag!quote:Op de Nordschleife mag je niet rechts inhalen dus daar houd je gewoon rechts (met knipper) zodat de ander links kan passeren ongeacht de situatie. Dan ben je net zo voorspelbaar als bij bovengenoemde situatie's en de snellere deelnemer kan altijd passeren (ook in bochten naar rechts of links dus).
Denk je dat dat wel op Nordschleife is dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:20 schreef Taxi het volgende:
18 november mag je gerust een knipperlicht gebruiken, maar zoals jij het beschrijft (quote), zo zal het er niet aan toe gaan. Het is geen kleine-kinderen-naast-pappa-op-een-parkeerplaats-dag!![]()
Racen moeten we!
Ik met een Skoda Octaviaquote:Op zaterdag 20 november 2004 18:01 schreef tjAb het volgende:
monaco...met een kip caravan(helaas zo niet een pic van)
Je kunt je auto uittesten, uiteraard! Het zijn geen wedstrijden die ze organiseren. Onderlinge strijd ontstaat wel altijd op de baan, da's wel zo leuk!quote:Ik met een Skoda Octavia. Maar als je op een circuit gaat rijden, worden er dan ook echt wedstrijden gereden, of kan je gewoon een beetje gaan touren als het ware en je auto uittesten? En je bent niet verzekerd voor schade aan je auto, maar wat gebeurt er als je gewond raakt?
Hey,quote:Op woensdag 26 oktober 2005 08:39 schreef Taxi het volgende:
Via via gehoord dat het aardig stormloopt voor de 18e november! Da's mooi! Ook wat dikkere 'bakken' erbij, zoals een 147 GTA cupauto en een kleine verzameling 944 Cupauto's (Tommeh, is u dat?!). Ook weer mensen van de driftclub aanwezig. Als het weer ook meezit, belooft het een geweldige dag te worden!
Nog meer gegadigden hier aanwezig en druk bezig met het prepareren van de bolide? Nog 3 weken....
Ben zelf momenteel druk met het bouwen van de kooi. De nieuwe schokbrekers zijn inmiddels ingebouwd. Nu nog ergens een goed setje verlagingsveren scoren, om het geheel mooi af te maken...
Zo ongeveer de makkelijkste van allemaal! Maar goed, ik ben geen leek (laat dat duidelijk zijn...).quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:28 schreef pAin het volgende:
Hoe moeilijk is het trouwens om zelf te sleutelen aan een Opel Kadett / Ascona / Manta voor een leek, maar wel met een werkplaatshandboek? Aangezien het toch begint te kriebelen en je Kadettjes redelijk goedkoop kan krijgen.
Ok, met een beetje zelfstudie en veel doen leer ik het wel dusquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:39 schreef Taxi het volgende:
[..]
Zo ongeveer de makkelijkste van allemaal! Maar goed, ik ben geen leek (laat dat duidelijk zijn...).
Mocht je panne krijgen, dan hangt het er natuurlijk helemaal vanaf wat de panne inhoudt. Als de drijfstangen naar buiten kijken dan weet je dat het over en uit is. Storingzoeken is eigenlijk toch een btje een vak apart, maar geeft altijd veel voldoening als het weer eens gelukt is. Aan de andere kant, als je het niet kunt vinden..... Dan kun je het altijd nog op Fok! vragen
Als je het principe van een verbrandingsmotor snapt en als je onder de motorkap de juiste onderdelen kunt aanwijzen, kun je een heel eind komen. Als je nu al niet weet waar je remvloeistof moet bijvullen, begin er dan maar niet al te snel aan...![]()
Knutselen is vooral kwestie van doen. Als je alles een keer uit elkaar hebt gesloopt weet je het meest wel. Problemen zoeken is voornamelijk symptonen af kunnen leiden en beetje mazzel hebben somsquote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:14 schreef pAin het volgende:
[..]
Ok, met een beetje zelfstudie en veel doen leer ik het wel dus.
Zo doe ik het dus ook. Je prepareert de auto met z'n allen (in dit geval 3 of 4 man), je leeft er naar toe, je deelt de kosten, je hebt enorm veel lol, rondetijden vergelijkenquote:Wat gaaf, misschien wel leuk om met vrienden te doen en als je met zun 4en bent is het niet eens zo duur.
En de toegang is ook als je niet rijd gratis?quote:
Niet rijden kost nul nakkes nada. Je rijdt zo het paddock op en je kunt overal rondloeren. Behalve in de wedstrijdtoren... En op de tribune valt ook weinig te beleven. De mooiste bocht (om te kijken) is eigenlijk altijd de Hugenholz. Met name als de driftclub op de baan is een zeer grote aanrader! Voor uitremacties moet je de Tarzan en de Audi-S in de gaten houden!quote:En de toegang is ook als je niet rijdt gratis?
Ik denk dat het voor het gros aan Fok!kers een beetje te duur is voor een lolletjequote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:05 schreef Taxi het volgende:
Bijna 2600 viewers![]()
En 111 112 posters![]()
1 op 23... Veel twijfelaars om te gaan racen, zeker![]()
Kijk, hier heb je wat aan. Nu weet ik tenminste dat je veel geld moet betalen voor, in verhouding weinig rijtijd. Tenminste, die indruk krijg ik een btje.quote:Op zondag 6 november 2005 23:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Zoals ik had beloofd, hierbij een kleine review van Bleekemolens Race Experience te Zandvoort:
-heel verhaal, overigens goed beschreven...-
Heb eergisteren hetzelfde arrangement gedaan en ik moet zeggen dat het toch een echte aanrader is. Toegegeven, de prijzen zijn tamelijk hoog en misschien niet helemaal in verhouding tot het gebodene, maar uiteindelijk is het wel een fantastische ervaring. Het rijden in de Porsche Carrera GT's was echt super. Je rijdt dan wel in een 'treintje' en volgt de ideale lijn achter een ervaren coureur, maar op de rechte stukken accelereer je toch makkelijk tot 180-200 km/u, en dit was op een zeer (!) regenachtige dag. Afgezien daarvan is het gewoon vet om met die brullende motor achter je over dat circuit te jagen. Het aantal rondjes dat wij deden was 3,5, maar dat lijkt, zoals hierboven vermeld, afhankelijk van de grootte van de groep, die bij ons ook bestond uit 15 personen.quote:Op maandag 7 november 2005 10:13 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Deze dag kostte ¤ 235. Dat is inderdaad best veel geld maar goed, als je al ziet wat 12 minuten karten kost zijn de prijzen wel inverhouding. Het leuke is ook gewoon dat je erg veel verschillende dingen doet op zo'n dag. Plus dat er niet zoveel mensen de kans krijgen om in dit soort wagens te rijden, normaalgesproken dan. Kan ook wel begrijpen waaarom je niet helemaal los mag, er lopen ook best wat sukkels rond die het meteen overdrijven. Het was schijnbaar weleens voorgekomen dat iemand zo'n formulewagen heeft afgeschreven en ook bij andere onderdelen waren er weleens wat dingen mis gegaan. Het blijft natuurlijk wel een linke hobby.
Wat ik gewoon zou aanraden is om in het voorjaar, een doordeweekse dag met een stel vrienden zoiets te bespreken. Dan zullen de groepen kleiner zijn, het weer beter en zul je uiteindelijk ook meer rijtijd krijgen. Want kreeg wel sterk het idee dat groepen van 16 niet helemaal de bedoeling was.
Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanraderquote:Op woensdag 9 november 2005 13:32 schreef FuTilE het volgende:
Heb eergisteren hetzelfde arrangement gedaan en ik moet... heel verhaal...
...rest van het verhaal...de groep een beetje meezit.
Zal ongetwijfeld ook de moeite waard zijn. Als ik iemand kende met een geschikte auto, zou ik dat zeker ook willen doen. Ik heb niet gezegd dat dit de enige denkbare en goedkope optie is, het was alleen een impressie van het arrangement, geen sales pitch. Mij beviel het iig...quote:Op woensdag 9 november 2005 15:03 schreef Taxi het volgende:
[..]
Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader
Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!![]()
Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
En je loopt het risico dat er wat met je eigen wagen gebeurd (of dat iemand anders er wat mee doet) en je rijd niet in een Porsche of bijvoorbeeld een Formule wagen. Afweging is dan wel wat lastiger, dan zoals jij het schetst.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:03 schreef Taxi het volgende:
[..]
Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader
Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!![]()
Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
Tja, dat hangt er van af hoe dik je portemonnee is, want dan koop je gewoon een dikke auto... Maar in een lange, langzame staart achter elkaar aanrijden noem ik niet 'op volle snelheid'. En dat doen we met circuitdagen wel!quote:Denk op dat "Op volle snelheid" niet te vergelijking was met die auto's waar je daar in mocht rijden.
Er bestaat altijd het risico dat je de boel aan puin rijdt, ja. In mijn geval rijd ik al bijna 8 jaar met dezelfde raceauto... En daar zitten wat deukjes is, maar daar is prima mee te rijden.quote:En je loopt het risico dat er wat met je eigen wagen gebeurd (of dat iemand anders er wat mee doet) en je rijd niet in een Porsche of bijvoorbeeld een Formule wagen. Afweging is dan wel wat lastiger, dan zoals jij het schetst.
Zandvoort: 130 euro voor een halve dag en 230 euro voor een hele dag. Op Zolder (met dezelfde organisatie) is het iets goedkoper.quote:Weet iemand hier eigelijk wat het kost op "normale" circuitdagen om tijdje rond te scheuren? Want op het eind van die dag mochten we eventjes met onze eigen auto het circuit op, en dat was echt super tof! Maar goed echt racen doe je natuurlijk niet met je eigen auto.
Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?quote:Op donderdag 10 november 2005 13:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat.....
Het verbruik is best wel te doen, maar idd, je rijdt er constant op de limiet. En dat vraagt wat van je auto: brandstof, remmen, banden... Je bespaart er niet op, kan ik je meedelen! het oude, standaard remsysteem vrat destijds 2 sets remblokken per dag op! En dan met goed ingereden remmen...quote:want je rijd natuurlijk 1 op 4
Een Ascona uit 1986... Bijna 20 jaartjes jong! Die motor was destijds ontzettend jammer, want hij was echt heel erg snel. Een vriend van mij reed er toen in en kwam ratelend de pitsstraat binnenrijden. Je kon het meteen horen. Nu peilen we idd overmatig vaak het oliepeil. Je kunt nooit weten...quote:enorm gaaf dat je met de opel van 91 euro na 8 jaar nog mee kan rijden. wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat..... maarja shit happens
Je bent welkom, maar wees gewaarschuwd: het is verslavend!!!quote:'k kom zeker kijken!
Je zet de auto stil. Je wacht 10 minuten en je kunt je oliepeil al vaststellen, geen probleem hoor.quote:Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
de auto op een recht stuk zetten en 5 minuten wachten. olie zakt redelijk, let er alleen op dat de auto wel recht staat.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
Das wel respect, 8 jaar zonder echt noemenswaardige (cq totall los rijden) problemen wel knapquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/628953/4/50#32139843]donderdag 10 november 2005
Er bestaat altijd het risico dat je de boel aan puin rijdt, ja. In mijn geval rijd ik al bijna 8 jaar met dezelfde raceauto... En daar zitten wat deukjes is, maar daar is prima mee te rijden.
Tommeh, jij komt met een 944? Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet wetenquote:Op zaterdag 12 november 2005 00:58 schreef Tommeh het volgende:
Ingeschrevenhttp://www.circuitdag.nl/agenda/1
Voor de mensen die niet meer konder inschrijven de 18e is dit misschien wel handig
Nee de 944 is in winterslaapquote:Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Taxi het volgende:
[..]
Tommeh, jij komt met een 944? Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet weten
De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar), dus technisch gezien zijn we ready to go!!
![]()
Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.![]()
He Koemi! Leuk dat jij er ook weer bij bent. Hugo en ik komen ook weer met onze Sierraquote:Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Taxi het volgende:
De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar), dus technisch gezien zijn we ready to go!!
![]()
Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.![]()
Ga jij nou maar lekker met die Sierra rijden, dan pakken wij wel de taxiquote:Op zondag 13 november 2005 22:09 schreef Tommeh het volgende:
Nee de 944 is in winterslaapDie wordt aangepakt en klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen. We komen met een sierratje.
Ik hoop wel dat ik vrijdag nog even kan komen kijken, lijkt me wel lachen. Zal ik dan ( als ik kom dus) een helmpje meenemen ? Ziet je auto er nog steeds uit als een taxi ?
Hehe, nee man! Dat was ik niet met die 320i (heb toen wel met een krik en een balk het dak weer recht gezet en ermee verder geredenquote:Op maandag 14 november 2005 08:04 schreef Taxi het volgende:
Ik ben ook parttime wedstrijdleider (die 2 meter lange, zeg maar...) dus ik ben of aan het rijden of ik sta in de wedstrijdtoren.![]()
Hij ziet weer uit als een amerikaanse taxi, als die 170 witte vierkantjes er op geplakt zitten...![]()
![]()
Mocht je de auto niet herkennen (wat mij sterk lijkt...) mijn startnummer is 051.
Thomas S., is jij dat?! Jij bent er natuurlijk altijd bij, ouwe rukkerd! Het is alweer enige tijd geleden, dat ik je over de kop heb zien gaan, maar ook voor deze aanstaande x hoop ik dat je op 4 wielen blijft.![]()
Ik ken er nog 1...quote:Ik ben trouwens erg benieuwd naar de Taxi.
Dat is niet de Beemer waar ik het over had, maar goed.quote:en die bmw had nou net geen rolkooi. het dak stond daarna redelijk scheef
Was een andere, die van Thomas. Gebeurde op Zolder (volgens mij de L.Bianchi).quote:welke beemer bedoelde jij?
Nou...zo werkt dat daar niet :quote:Op maandag 21 november 2005 17:53 schreef daNpy het volgende:
Je mocht toch rechts inhalen?
Je hebt 110% gelijk en heeft derhalve te maken met een kneuzenactie. Helaas, als er 100 auto's meedoen met meer dan 250 rijders zitten er altijd kneuzen tussen, daar kun je nu eenmaal niets aan doen.quote:Op maandag 21 november 2005 17:31 schreef Tommeh het volgende:
Die Alfa 147 cup die het grind in reed was daarbij geholpen. Er kwam weer een held uit de pits in een hok en die haalde het in zijn IQ-loze kutkop dat links de ideale lijn lag en daar dus METEEN moest rijden terwijl daar die alfa aan kwam met 200+. Die alfa kon dus geen kant meer op...
Misschien toch maar rechts blijven rijden ZOALS HET MOET!
Ik ken het, helaas.quote:Op dinsdag 22 november 2005 08:57 schreef Taxi het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd is het eigenlijk nooit goed. Er is altijd wel weer wat aan de hand en er is constant gemekker. Jammer.
quote:Gelukkig waarderen de meeste mensen wat je doet (er is namelijk geen winstoogmerk en alles, maar dan ook echt alles wordt door vrijwilligers verricht) en hebben een hoop plezier gehad voor weinig centjes. Vooral personen die stuurfouten maken, in het grind belanden en vaststaan, zijn de grootste zeikerds. Het is heel simpel: als ze niet gevaarlijk staan, wordt er ook niet gesleept! Een pacecar in de baan en een sleepwagen erbij halen levert namelijk tijdverlies op bij de rijders. Jammer voor diegene die naast de baan is beland, maar het was zijn eigen stuurfout!![]()
Wachtwoord?quote:Op woensdag 23 november 2005 18:21 schreef Teddiebear het volgende:
Voor een leuke gemonteerde video van onze dag verwijs ik naar:
ftp://circuitdag@80.60.50.111/
en dan de Zandvoort 18 Nov (Rollin' Mix)![]()
Met slicks onder de auto en de juiste weersomstandigheden worden de remmen behoorlijk belast. Met het weer van de afgelopen circuitdag en de gewone straatbandjes gebeurt er vrijwel niets met de remmen, althans, niet met de onze.quote:Op woensdag 23 november 2005 19:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
de decembermaand is al een dure maand, en heb je geen nieuwe remblokken nodig voor je Ascona? t'is over 2 weken alweer dan.
trouwens, ik hoor van een collega dat we eind deze week sneeuw krijgen
Ik heb ervoor geleerd en gestudeerd... Dus waarom niet?quote:dat lijkt me gaaf zeg, een versnellingsbak verwisselen. kan jij dat?
Als het bakhuis en de assen overeenkomen, dan kan er inderdaad een 6-bak aangehangen worden. Anders wordt het een reusachtige en nagenoeg onmogelijke en met name onbetaalbare opdracht.quote:kan je er bijvoorbeeld ook een zesbak aan hangen
Een bak vervangen is idd helemaal niet zo moeilijk, behalve als je geen beschikking hebt tot een brug en aanverwante gereedschappen. Ik moet zeggen: van het sleutelen op straat wordt je het meest inventief, maar het kost je over het algemeen bloed, zweet, tranen en een ruggewervel... Momenteel is het weer ook niet om over naar huis te schrijven, dus ‘outdoor’-sleutelen is niet aan de orde. Gelukkig heb ik nog goede contacten met mijn oude baas (Vakgarage) en die vindt het (nog steeds) niet erg dat ik daar kom sleutelen (op zaterdag).quote:Bak vervangen is toch niet zo moelijk? Als je maar een betere hebt liggen
Als het weer een btje meezit (ik lul wel veel over het weer, geloof ik...), wordt het zeker leuk!quote:2 december kom ik ook met een sierra samen met een vriend van me. Zal wel leuk worden
Met goede kontakten bij een staalboer, kom je een heel eind.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat duitsland lonkt bij mij ook heel erg. zo staat er voor 70 euro een sierra die er op de foto helemaal klokgaaf uit ziet. die deuren en achterklep zou ik wel heel graag willen hebben en een 75 pk reserveblok is ook nooit weg. eurhmm.. volgens vwe.nl komt er dan nog wel 208 euro BPM bij![]()
Bwehehe...quote:Op donderdag 1 december 2005 19:55 schreef Tommeh het volgende:
Morgen is het zo verOnze mof (duitse sierra ) staat klaar met cassetteband speler enzo er nog in
![]()
Snel? Nee.
Leuk? Ja
Een aantal nare klappers?! Met welke auto heb je geracet? Met (een van) de (vele) Sierra(s)? Of was je aan het rijden met die rode Alfa 75; die zijn 'aangezicht' tot 2x toe flink vernielde?quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Helaas zat het weer weer eens niet mee, wat een aantal nare klappers tot gevolg had. Aan de andere kant ook weer stom om dan zo op het randje te gaan rijden als je weet dat het spek- en spekglad is op de baan.
Jij hebt 'm doorquote:Op zaterdag 3 december 2005 00:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
niet eerst de andere versnellingsbak er achter zetten?
wellicht is het gemakkelijk om 't tegelijk te doen, als je toch een 16v op de plank hebt liggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |