Via bijvoorbeeld www.circuitdag.nl en www.raceschool.nl kun je kijken hoe het ervoor staat. Ook op de site www.8200rpm.com is veel te lezen over de Nordschleife.quote:Op donderdag 18 november 2004 12:51 schreef hullepim het volgende:
Kan je er misschien wat meer uitleg over geven? Het lijkt mij namelijk ook wel gaaf om te doen, maar zijn er speciale dagen wanneer je zo naar het ciruit kan? En hoeveel kost het enz.....
Betalen wij dus..quote:Op donderdag 18 november 2004 12:52 schreef Farao het volgende:
Jep, de baas betaald de training, we krijgen die dag gewoon uitbetaald (aantal uren) en ook 't dineren achteraf is op kosten van de baas (ggd, de overheid dus)
Preciesquote:Op donderdag 18 november 2004 21:03 schreef Catch22- het volgende:
Betalen wij dus..
Met een motor? En met de Nurburgring bedoel je warschijnlijk de Nordschleife? Moet ik ook nog een keer naartoe. Schijnt te gek voor woorden te zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2004 08:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Niet met auto.....
Maar:
-Lelystad
-Assen
-Nurburgring
Je gaat naar de circuitdag van HBO-A dus? Je was niet op de circuitdag van de Knalpot of wel? Ik herken je auto iig nietquote:Op donderdag 18 november 2004 12:08 schreef Taxi het volgende:
Wie rijdt er weleens op een circuit en met welke auto?
Op welke circuits heb je zoal gereden?
Ervaringen?!
En wanneer en waar ga je weer?
Ikzelf rijd al 7 jaar met dik gebakje:
[afbeelding]
2.0 ltr GSI blok, aangepaste remmen. Goedkoop en goed racen!Momenteel een Alfa Sud Sprint aan het opbouwen (minder goedkoop...)
Inmiddels gereden op Zolder, Zandvoort en Assen
Weinig crashes gehad in al die tijd. Alleen die twee bandenstapels op Zandvoort vond 'ie niet leuk![]()
![]()
3 december gaan we weer! Zandvoort!
Ook als je aan alle kanten voorbij gereden wordt is t leuk hoorquote:Op vrijdag 19 november 2004 10:04 schreef pAin het volgende:
Circuit rijden lijkt me echt vet, jammer dat ik daarvoor nooit echt gelegenheid heb en ik een autotje heb waarbij ik van alle kanten voorbij gereden word (Saxo 1.4i VTS) en dat dus best gevaarlijk is. Daarbij krijg ik een auto van de zaak in Februari (hopelijk Ibiza FR TDi met Abt chip = 160 turbodiesel pk's) en daarmee ga ik liever niet op een circuit rond rijden
.
Wie weet ooit nog een circuit auto bouwen, R5 Turbo ofzo.
Kloptquote:Op vrijdag 19 november 2004 09:15 schreef Taxi het volgende:
[..]
Met een motor? En met de Nurburgring bedoel je warschijnlijk de Nordschleife? Moet ik ook nog een keer naartoe. Schijnt te gek voor woorden te zijn.![]()
auto...as in no bikequote:[auto] Circuitrijden voor iedereen
Precies, helemaal met OPM eens, dit topic is niet voor brommerrijders, haal eerst maar eens een ECHT rijbewijsquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
auto...as in no bike$%^&*& nu es op met die
motoren altijd in autotopics
![]()
quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
auto...as in no bike$%^&*& nu es op met die
motoren altijd in autotopics
![]()
Hehe, volgens mij zijn het allebei dezelfde rijbewijzen.... alleen "ontbreekt" er een stempeltje...quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:21 schreef PeuRac het volgende:
haal eerst maar eens een ECHT rijbewijs
quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:00 schreef Rietvaerder het volgende:
goed hoor, rijdt lekker comfortabelquote:Hoe ist nou met je Primera....
quote:waarom ruil je je motor niet in, kan je een snelle auto kopen
Waar is dit?quote:Op zaterdag 20 november 2004 02:30 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
Filmpje F1 tegen Superbike niet gezien?quote:Op vrijdag 19 november 2004 21:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
-knip-snelle auto's halen het never nooit niet bij motoren
o der zullen vast auto's zijn die sneller zijn (alhoewel het er niet veel zullen zijnquote:Op zaterdag 20 november 2004 23:50 schreef Googolplexian het volgende:
Filmpje F1 tegen Superbike niet gezien?Vast de uitzondering die de regel bevestigd ... superbike werd namelijk een beetje zoek gereden.
O ja ... en qua top zijn er zat auto's die sneller zijn dan een motorfiets. Je zal dan wel aardig je poeplap moeten trekken en voor de gewone man is een bike een veel betere oplossing om snel te gaan maar "never nooit niet" klopt niet helemaal
Hoeveel mensen zijn er zo rijk...quote:Op zaterdag 20 november 2004 23:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Filmpje F1 tegen Superbike niet gezien?Vast de uitzondering die de regel bevestigd ... superbike werd namelijk een beetje zoek gereden.
O ja ... en qua top zijn er zat auto's die sneller zijn dan een motorfiets. Je zal dan wel aardig je poeplap moeten trekken en voor de gewone man is een bike een veel betere oplossing om snel te gaan maar "never nooit niet" klopt niet helemaal
Ik weet waar je het over hebt, maar dit is niet een circuitdag van de HTS-Autotechniek. Wel de organisatie daarvan, maar ze organiseren er nu dagen naast (Zolder, Zandvoort). Ontzettend gaaf voor oud studenten, die elkaar daar vaak tegenkomen, met de gaafste auto's. Ik hoorde dat er 3 december ook een TVR Chimaera mee gaat doen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je gaat naar de circuitdag van HBO-A dus? Je was niet op de circuitdag van de Knalpot of wel? Ik herken je auto iig niet![]()
Dat laatste wist deze jongen blijkbaar nietquote:Op zondag 21 november 2004 15:14 schreef clowntje het volgende:
Nordschleiffe!!!!
en gruwelijk gevaarlijk... maar dat laatste is gewoon een kwestie van niet helemaal tegen je grens aan gaan rijden.
Auto ergens neerzetten kost niets, als 'ie maar van de openbare weg af is.quote:Op zondag 21 november 2004 19:00 schreef PCRodent het volgende:
@TS (of anderen...): Hoe zit het met de kosten van het hebben staan van een auto waarmee je op een circuit rijdt? Als in: kost het je wegenbelasting, verzekering, hoe krijg je de auto daar, etc.
Dat was dit jaar totaal anders. De circuitdag was erg professioneel uit gevoerd, wel liepen aan t eind van de dag nog exact op schema, er is voor het eerst niks ernstigs gebeurt. Zowel op de baan, als in de paddoc en in de pits, was het erg rustig en werden (danzij continue controle) de regels goed nageleefd. Volgens Circuitpark Zandvoort, was het dit jaar zelfs beter georganiseerd dan menig groot evenement. We zijn dus ook uitgenodigd om volgend jaar terug te komen (vorig jaar had de organisatie een waarschuwing gekregen, het was zo'n zooitje, dat dit misschien wel de laatste kee zou zijn).quote:Op zondag 21 november 2004 13:51 schreef Taxi het volgende:
[..]
Ik weet waar je het over hebt, maar dit is niet een circuitdag van de HTS-Autotechniek. Wel de organisatie daarvan, maar ze organiseren er nu dagen naast (Zolder, Zandvoort). Ontzettend gaaf voor oud studenten, die elkaar daar vaak tegenkomen, met de gaafste auto's. Ik hoorde dat er 3 december ook een TVR Chimaera mee gaat doen.
En nee. Ik was niet op de Circuitdag van de MTS. De organisatie van de MTS is niet een van de allerbesten. Maar ze doen hun best. Jij was er wel? Hoe verliep de dag? Konden ze zich een btje aan het tijdschema houden? En wilde het weer nu wel en x meewerken?
![]()
Met 50k zou ik eerst een unlimited-abbo voor de Ring kopen, en dan een hele geile auto om ermee overheen te jagen, en nog +/- 10k voor de brandstof, anders heb ik niks aan die andere 2quote:Op zondag 21 november 2004 20:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Uhhh... als ik, ik roep maar wat, 50.000 euro zou winnen zou ik toch echt wel voor 2 geile motoren gaan ipv een auto hoor....En wie is jullie?
En een rondje Ring is voor de motor even duur als voor de auto hoor.... 14 euro
Heeft weinig met arm of rijk te maken, het is maar waar je van houdt...
Persoonlijk vind ik motorrijden gewoon veel cooler, klaar
Ik heb geen idee wat er allemaal met die M3 mis is
Niet?? Als ik genoeg geld zou hebben om er >(750/14)=54+ rondjes per jaar te rijden, dan zou ik het meteen doen, ik woon er maar 1.5u rijden vandaan (met een snelle auto). En 7-10 rondjes rij je al snel, in t begin misschien niet, maar later zeker wel, dus dan heb je die 750 euro er met 6dagen per jaar al uitquote:Op maandag 22 november 2004 16:32 schreef Rietvaerder het volgende:
En onderhoud plus bandjes
Ik zou ook graag een jaarkaart willen hebben, maar ja, daar heb ik geen 750 euro voor over
Kennen jullie deze site al?
http://www.ring-world.nl/
Je bent duizende euro's kwijt, t is veel meer als die 750 he, daarna heb je nog je banden, brandstof, evt hotel/camping overnachtingen, enz.quote:Op maandag 22 november 2004 18:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar toch.... ik heb niet zomaar effe 750 euro![]()
Je hebt gelijk, maar het blijft een smak geld....
Plus ik heb geen racer en ik ben 25kw begrenst
Yupquote:Op maandag 22 november 2004 18:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je bent duizende euro's kwijt, t is veel meer als die 750 he, daarna heb je nog je banden, brandstof, evt hotel/camping overnachtingen, enz.
Na 5 jaar Grand Prix Legends te hebben gedaan kan in de Ring echt dromenquote:Op maandag 22 november 2004 19:12 schreef PNG het volgende:
Je hebt helemaal geen snelle auto nodig Peurac.
tGaat toch stiekem om lijnen rijden. Mijn ervaring was dat je best kan racen op de openbare weg, maar daar niet als je de weg niet kent. Je ligt er zo af. Bochten zijn soms veel verassender dan je verwacht als je niet de baan kent, tgaat op en neer, en links en rechts en er zijn geen uitwijkbakken ofzo. Tis na 10 meter gewoon boem vangrail. Tis ook 21 km ofzo.
Op openbare weg loopt een bocht altijd wel "zoals je verwacht", daar dus niet. En zoiets als een chicane ofzo bestaat op openbare weg ook niet. Beetje lullig als je met 140 van rechte stuk afkomt en plots gaat de bocht hard naar links. Kunst is gewoon erop gaan, voorzichtig zijn, en je niet gek laten maken.
In principe is het sowieso leuk, alles eromheen is ook leuk, zelf een rondje doen is ook leuk.
Een ding moet je afhankelijk met wat voor auto je er rijdt wel bedenken, gaat het fout is het grote mensen huilen. En der wordt heel wat stuk gereden op een dag. Je bent er wel verzekerd, want tis officieel openbare weg. Status is nl "tolweg".
Wat is dat precies?quote:Op maandag 22 november 2004 19:20 schreef BaraCuda het volgende:
Na 5 jaar Grand Prix Legends te hebben gedaan
tValt relatief mee. Maar tkost zeker geld. Je kunt er zo met elke auto op. Tuurlijk heb je variabele kosten. Verder kun je zo je auto die voor de deur staat pakken en er rondje opgaan. Zoek gereden wordt je daar toch door GT3s, RSen, M3s, maar ook door Golfies en Kadetjes met kooien die er loeihard overheen knallen met gasten die er elke week rijden, dus da's ook makkelijk meteen. ALS je dan al iets zou willen doen aan je auto is nuttigste stel hardere veren en dempers, en op dag keertje remmen.quote:Op maandag 22 november 2004 18:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je bent duizende euro's kwijt, t is veel meer als die 750 he, daarna heb je nog je banden, brandstof, evt hotel/camping overnachtingen, enz.
Met TF rij je het oude circuit, de Nordschleife, en die is toch echt 21/22 km lang.quote:Op maandag 22 november 2004 19:27 schreef PeuRac het volgende:
PNG, daar heb je zeker gelijk in, ook over dat op de weg racenalleen is de Ring 13km lang, niet 21
Wij met deze jongens:quote:Op donderdag 18 november 2004 12:52 schreef Farao het volgende:
Jep, de baas betaald de training, we krijgen die dag gewoon uitbetaald (aantal uren) en ook 't dineren achteraf is op kosten van de baas (ggd, de overheid dus)
Nope, nog nooit gecrashed gelukkig. Wel 'n paar keer door de wagen gevlogen toen ik achterin stond en we aangereden werden.
zoiets op een betere tijd in het jaar lijkt me coolquote:Op donderdag 25 november 2004 17:34 schreef Taxi het volgende:
Ff ontopic, gasten!![]()
Zijn er nog meer gegadigden voor 3 december op Zandvoort?![]()
Het is hoofdzakelijk voor/door studenten, en in de winter is t circuit een héél stuk goedkoper als in de zomer.quote:Op donderdag 25 november 2004 17:52 schreef chucky66 het volgende:
[..]
zoiets op een betere tijd in het jaar lijkt me cool
maar niet in de winter monaten staat het beestje ook op winterstalling en heeft winterslaap
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ey, mijn pa is ook firefighterquote:Op woensdag 24 november 2004 23:33 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
[..]
Wij met deze jongens:
[afbeelding]
altijd weer een leuke dag.
ik ook...quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:06 schreef VanDread het volgende:
Ben benieuwd naar die opel van je
Hoi Koemi!quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:31 schreef Taxi het volgende:
[..]
ik ook...![]()
Maar ik heb d'r wel donders veel zin in!!!!
Jep, ja ik had al eens eerder een account hier. Maar die zal vast verlopen zijn ondertussen...quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:18 schreef VanDread het volgende:
edit: goh ik post traag, ej tommy, ook maar ff geregged hier? gheghe
Schiet het al op met die rooie alfa met witten velgen ?![]()
Staat wel een "leuk" verhaal op circuitdag.nl van koemi ^_^
Het was idd niet zo gek druk, maar ik heb wel erg veel plezier gehadquote:Op vrijdag 3 december 2004 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Net terug, er was wel minder opkomst qua autos dan de vorige keer. Het weer was prima, behalve dan de laagstaande zon aan het eind v/d dag.
wel weer een hoop gezien. Een golf 2 die ineens in brand vloog! En dan de tvr die even linksvoor in elkaar ging.
heb een paar filmpjes, zal ze vanavond posten
Spa? Via welke organisatie is dat geregeld? (kosten, site, eisen aan de wagen ed) Het is een absolute droom van mij om daar een x een dag te knallen. Lijkt mij geweldig!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:12 schreef Tommeh het volgende:
Circuitdag.nl komik eigenlijk nooit. Meestal pistenclub, harc en of eran dagen wat betreft vrij rijden. 17 oktober is het weer spa en de 30e zandvoort (schoonmoederdag) . Ken wel wat mensen uit de 944-basic klasse die willen gaan rijden die circuitdag.
Met een Daf marathon Coupe op de Nordschleife....quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:14 schreef daNpy het volgende:
[afbeelding]
Ik op de Nordschleife, zie ook hier en hier
Misschien op 16 december op Zandvoort racen. Volgend jaar iig weer vaak naar de Ring
Dat wil ik ook weleens wetenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:17 schreef IntroV het volgende:
Maar kan je gewoon naar zandvoort gaan met een auto en dan entree betalen en rijden maar?
Dat kan, en als je een beetje kan sturen kun je het sommigen nog best moeilijk makenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:03 schreef Taxi het volgende:
Jeeez! Die Pistenclub is gewoon een hele goeie!![]()
Alleen... eeh.. Ik zie alleen maar uiterst 'dikke' auto's... Nu heb ik niet bepaald de langzaamste auto, maar ik rijd niet met FIA-gekeurd materiaal rond oid. Ik zie Porsches, hagelnieuwe Beemers en zo nog wat meer van dat spul... Mag ik er uberhaupt wel tussen met mijn Ascona(atje)?![]()
Je kunt op bepaalde dagen gewoon rijden met elke auto op zandvoort. Kijk voor info maar eens op http://www.harc.nl/ . Daar heb je ook vrijrijden dagen voor straatauto's en zonder licentie.quote:
Het komt voor dat de dag niet geheel is volgeboekt en dat er mensen gewoon langskomen om mee te rijden. Die betalen dan op de dag zelf ja, maar het zou zo kunnen zijn dat het volgeboekt is en dan kun je lekker gaan kijken hoe de anderen het doen. Dat deed ik zelf de 1e x ook en ik kan je verzekeren, dan baal je dat je zelf niet meerijdt!quote:Maar kan je gewoon naar zandvoort gaan met een auto en dan entree betalen en rijden maar?
Dan gaan we dat zeker doen in 2006! Beetje sturen, beetje remmen, beetje gasgeven. Jawel. Dat moet wel lukken. Voorlopig heb ik Spa alleen maar bereden met een... eh... scooter.quote:Dat kan, en als je een beetje kan sturen kun je het sommigen nog best moeilijk maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |