abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2005 @ 18:21:10 #201
135517 Teddiebear
323i Powerrrrr
pi_32513972
Ik moet zeggen dat het weer een geslaagde dag was, alleen jammer van de buien. Ik had zelf wat problemen met de auto, maar in de middag was dit opgelost en reed hij weer als de brandweer.

Wel moet ik opmerken dat de persoon die aan het eind van de pit de mensen op de baan liet niet helemaal zat op te letten. Bij ons werd dit toen vanuit de toren gecoordineerd en niet vanachter de pitmuur.
Wij kwamen zelf een keer 3 auto's breed over het rechte stuk werd er ook zo'n malloot de baan op gelaten, nou ik heb hem net kunnen ontwijken doordat de anderen ruim baan maakten voor mij. (ik zat aan de binnenkant van de bocht, klaar om uit te remmen)

Voor een leuke gemonteerde video van onze dag verwijs ik naar:
ftp://circuitdag@80.60.50.111/

en dan de Zandvoort 18 Nov (Rollin' Mix)

Tot de volgende Circuitdag in 2006 (heb niet zo veel geld om veel te kunnen rijden),
Ed
pi_32515315
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:21 schreef Teddiebear het volgende:
Voor een leuke gemonteerde video van onze dag verwijs ik naar:
ftp://circuitdag@80.60.50.111/

en dan de Zandvoort 18 Nov (Rollin' Mix)
Wachtwoord?
pi_32515805
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:07 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Wachtwoord?
is niet nodig
pi_32516902
de decembermaand is al een dure maand, en heb je geen nieuwe remblokken nodig voor je Ascona? t'is over 2 weken alweer dan.

trouwens, ik hoor van een collega dat we eind deze week sneeuw krijgen
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32517444
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:24 schreef Tommeh het volgende:

[..]

is niet nodig
Hmm, in IE inderdaad niet, Firefox begon erover.
  woensdag 23 november 2005 @ 21:59:17 #206
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32520963
Nu al sneeuw?

Wel leuk

Ikzelf heb a.s. zaterdag een (classic) rally
Erg leuk
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 24 november 2005 @ 08:18:39 #207
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32529113
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
de decembermaand is al een dure maand, en heb je geen nieuwe remblokken nodig voor je Ascona? t'is over 2 weken alweer dan.

trouwens, ik hoor van een collega dat we eind deze week sneeuw krijgen
Met slicks onder de auto en de juiste weersomstandigheden worden de remmen behoorlijk belast. Met het weer van de afgelopen circuitdag en de gewone straatbandjes gebeurt er vrijwel niets met de remmen, althans, niet met de onze.

Het was gewoon een mindere dag om te rijden. De remmen zijn derhalve nagenoeg onaangetast. Kwestie van brandstof in de tank en we racen weer. We moeten nog wel ff de versnellingsbak nakijken, want aan het einde van de dag wilde de 3e niet meer zo goed... Ik heb nog een bak liggen, dus wellicht is er snel actie te ondernemen. Dat moet dan aankomende zaterdag maar gebeuren.

Wat het weer betreft: sneeuw?!! (Puike weersite) Ik heb voor donderdag 1 december zo’n 6 á 7 graden staan, half bewolkt, droog en een matige tot harde wind, oet moan! Nu maar hopen dat dat weer een beetje doorzet naar de dag daarna
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32536289
dat lijkt me gaaf zeg, een versnellingsbak verwisselen. kan jij dat?
kan je er bijvoorbeeld ook een zesbak aan hangen
  donderdag 24 november 2005 @ 14:14:43 #209
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32536377
Met de juiste gereedschappen is alles zelf te doen.

Een 6 bak eronder is niet per definitie beter, de motor is er helemaal niet op berekend bijvoorbeeld
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:18:18 #210
78308 Taxi
pi_32536482
quote:
dat lijkt me gaaf zeg, een versnellingsbak verwisselen. kan jij dat?
Ik heb ervoor geleerd en gestudeerd... Dus waarom niet?
Weinig gaafs aan, voor de rest. Ik had liever gehad dat hij nog in orde was, scheelt weer een paar vieze handen. Sleutelen op zijn tijd is best wel gaaf hoor, zo is het natuurlijk ook weer.
quote:
kan je er bijvoorbeeld ook een zesbak aan hangen
Als het bakhuis en de assen overeenkomen, dan kan er inderdaad een 6-bak aangehangen worden. Anders wordt het een reusachtige en nagenoeg onmogelijke en met name onbetaalbare opdracht.
Taxiracing weblog
pi_32547520
Bak vervangen is toch niet zo moelijk? Als je maar een betere hebt liggen

2 december kom ik ook met een sierra samen met een vriend van me. Zal wel leuk worden
  vrijdag 25 november 2005 @ 08:06:51 #212
78308 Taxi
pi_32558041
quote:
Bak vervangen is toch niet zo moelijk? Als je maar een betere hebt liggen
Een bak vervangen is idd helemaal niet zo moeilijk, behalve als je geen beschikking hebt tot een brug en aanverwante gereedschappen. Ik moet zeggen: van het sleutelen op straat wordt je het meest inventief, maar het kost je over het algemeen bloed, zweet, tranen en een ruggewervel... Momenteel is het weer ook niet om over naar huis te schrijven, dus ‘outdoor’-sleutelen is niet aan de orde. Gelukkig heb ik nog goede contacten met mijn oude baas (Vakgarage) en die vindt het (nog steeds) niet erg dat ik daar kom sleutelen (op zaterdag).
quote:
2 december kom ik ook met een sierra samen met een vriend van me. Zal wel leuk worden
Als het weer een btje meezit (ik lul wel veel over het weer, geloof ik...), wordt het zeker leuk!
Taxiracing weblog
pi_32563818
dan kom ik ook weer kijken, k'kom dan met mijn eigen sierra. hij rijd zuipt momenteel een beetje, heb al een carb-revisiekitje besteld. als ie dan nog niet goed af te stellen is flikker ik er wel nieuwe bougies en bougiekabels in
pi_32566407
Ja we hebben een sierra uit duitsland, oftie goed rijdt weten we niet. Wel zit een een standaard onderstel onder + helaas geen kooi. Stoeltje, stuurtje en gordels + beurtje moeten we nog even doen en dan maar kijken wat het brengt Andere sierra heeft een nieuwe bak nodig alleen daar zijn we nog naar op zoek. Die heeft wel een kooi, leuker onderstel maar die rijdt dus even niet...

Ben wel benieuwd, alleen superlites met een tijd onder de 2.10 is toch helemaal niet snel eigenlijk ?
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:41:33 #215
78308 Taxi
pi_32567077
Nee, dat valt idd wel mee. Wel snel, maar niet supersnel. Maar het is een eerste test om te kijken of er genoeg animo is om genoeg inschrijvingen te verkrijgen (de datum is nog geen maand bekend, dus de inschrijfperiode is erg kort). De rekeningen moeten immers wel betaald worden!

Ter vergelijk: er reed 18 november jl een held met een Subaru Legacy Wagon mee met een 300 pk sterke motor. Op deze regenachtige dag haalde hij met intermediates een snelste ronde van 2.08. Wat volgens mij best goed is, aangezien wij met de Taxi 2.28 reden. Wel met straatbanden, overigens. Ik weet niet wat onze tijd op het droge met slicks is op Zandvoort. Ik hoop dat 2 december te kunnen vaststellen
Taxiracing weblog
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:25:21 #216
78308 Taxi
pi_32570242
Ik heb net een (voorlopig) lijstje binnengekregen van de deelnemende superlites voor 2 december... Ik kan je verzekeren: die is zeeeeer indrukwekkend!

En ik ga er ook niets meer over zeggen!

Er zitten een aantal auto's tussen die een paar seconden onder de 2 minuten makkelijk halen, dus het zal er knetterhard aan toe gaan... Tenminste, als het niet gaat ijzelen, want dan zijn we meteen weer klaar voor die dag...
Taxiracing weblog
pi_32570674
dat duitsland lonkt bij mij ook heel erg. zo staat er voor 70 euro een sierra die er op de foto helemaal klokgaaf uit ziet. die deuren en achterklep zou ik wel heel graag willen hebben en een 75 pk reserveblok is ook nooit weg. eurhmm.. volgens vwe.nl komt er dan nog wel 208 euro BPM bij

[ Bericht 12% gewijzigd door spectrumanalyser op 25-11-2005 17:53:37 ]
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:14:26 #218
78308 Taxi
pi_32575433
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat duitsland lonkt bij mij ook heel erg. zo staat er voor 70 euro een sierra die er op de foto helemaal klokgaaf uit ziet. die deuren en achterklep zou ik wel heel graag willen hebben en een 75 pk reserveblok is ook nooit weg. eurhmm.. volgens vwe.nl komt er dan nog wel 208 euro BPM bij
Met goede kontakten bij een staalboer, kom je een heel eind.
Hij maakt er een mooie kubus van, jij hebt je onderdelen, klaar!
75 pk?
Taxiracing weblog
pi_32577130
Ha, ja onze sierra bestaat op papier niet meer en wordt vervoerd op een trailer. Is wel makkelijk maar echt snel zal hij niet zijn.

Eerlijk gezegd had ik van die superlite's wel wat meer verwacht...met de 944 staat m'n snelste tijd nu op 1.57 en dit was op oudere banden dus dat belooft nog wel meer..

Spectrumanalyser -> als je het gaat doen zoals Taxi zegt, en je houdt onderdelen over moet je dat maar zeggen, misschien kan ik nog wat gebruiken!
  maandag 28 november 2005 @ 08:13:54 #220
78308 Taxi
pi_32637766
Er komt, zover bekend, een Marcos LM400 met een rondetijd van 1.57. Net als jij met je Porsche...

Dat moet toch een leuk apparaatje zijn, die wagen van jou...
Taxiracing weblog
pi_32735076
Morgen is het zo ver Onze mof (duitse sierra ) staat klaar met cassetteband speler enzo er nog in

Snel? Nee.
Leuk? Ja
  donderdag 1 december 2005 @ 20:09:55 #222
78308 Taxi
pi_32735512
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:55 schreef Tommeh het volgende:
Morgen is het zo ver Onze mof (duitse sierra ) staat klaar met cassetteband speler enzo er nog in

Snel? Nee.
Leuk? Ja
Bwehehe...

Ik ga zo die kant op. Zonder radio, btw...
Taxiracing weblog
pi_32736692
morgen eerst met mijn Sierra - zonder autoradio - boodschappen doen
k'heb m'n carburateur revisie kitje binnen!
  donderdag 1 december 2005 @ 20:49:59 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32736858
Nieuwe pakkingen, acc pompje, leuk

Er is ook nog schoonmaak middel voor de venturi's bij de automaterialen zaken te krijgen.. voor weinig
pi_32763203
Helaas zat het weer weer eens niet mee, wat een aantal nare klappers tot gevolg had. Aan de andere kant ook weer stom om dan zo op het randje te gaan rijden als je weet dat het spek- en spekglad is op de baan.
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:30:29 #226
78308 Taxi
pi_32767253
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Helaas zat het weer weer eens niet mee, wat een aantal nare klappers tot gevolg had. Aan de andere kant ook weer stom om dan zo op het randje te gaan rijden als je weet dat het spek- en spekglad is op de baan.
Een aantal nare klappers?! Met welke auto heb je geracet? Met (een van) de (vele) Sierra(s)? Of was je aan het rijden met die rode Alfa 75; die zijn 'aangezicht' tot 2x toe flink vernielde?

hoe krijg je het voor elkaar, vraag je je af...

Vooral 's morgens enorm genoten! De Taxi reed zeer goed, met name in de bochten. Let wel: als het droog is... Motorisch komen we met de 2.0 GSI 8v nog tekort om op de rechte stukken goed gang te kunnen houden. Toch nog een lage 2.19 kunnen rijden. Toen de regen (weer) kwam, was het met de rondetijden afgelopen. De Porsche 996 (ff zitten klokken in de toren...) reed toen nog een 2.14.... en was daarmee een van de allersnelsten... Kutregen!!!
Geen schade gereden. Mooie gevechten met de zwarte Corsa GSI ('s morgens) en in de regen ('s middags) toch nog de CRX 16v kunnen verschalken!

In april komt de Taxi weer in aktie (dat rijmt...). Misschien met een 8-tal klepjes meer Eerst mag de 'oude dame' 4 maandjes uitrusten, naast zijn snelle broertje: Alfa Sprint. Die zeker 8 klepjes meer krijgt, en een kooi, en een 'huidbehandeling', en een... een... Daar zit nog wat werk in, zeg maar.

Tommeh, nog een btje kunnen genieten?
Taxiracing weblog
pi_32770806
niet eerst de andere versnellingsbak er achter zetten?
wellicht is het gemakkelijk om 't tegelijk te doen, als je toch een 16v op de plank hebt liggen
pi_32776128
Ik heb een leuke dag gehad,zeker! Met name de ochtend was heel leuk! Alleen jammer van de vele safetycars ( maar wel logisch! )

Ook het driften op het parkeer terrein ging erg goed. Ben een beetje aan het oefenen en wat rondjes achter elkaar gingen goed met de hand uit het raam

We gaan nou waarschijnlijk een bmw e30je opbouwen voor het circuit. Dus wie weet, volgend jaar !
  maandag 5 december 2005 @ 10:04:56 #229
78308 Taxi
pi_32828684
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 00:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
niet eerst de andere versnellingsbak er achter zetten?
wellicht is het gemakkelijk om 't tegelijk te doen, als je toch een 16v op de plank hebt liggen
Jij hebt 'm door

De oude bak heeft zich nog kranig geweerd met de ATF, maar er waren toch wat kraakjes in de 3e versnelling waarneembaar... Hmz.

De 16v ligt helaas nog niet op de plank, maar we weten wel een torretje met bak te liggen. Tis ff afwachten of alles een beetje wil passen. Waarschijnlijk heeft een 16v motor andere naven en assen ed. Wat de motor-ophangpunten betreft zal het wel snor zitten. En wat niet past, wordt gelast!
Taxiracing weblog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')