Kijk, hier heb je wat aan. Nu weet ik tenminste dat je veel geld moet betalen voor, in verhouding weinig rijtijd. Tenminste, die indruk krijg ik een btje.quote:Op zondag 6 november 2005 23:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Zoals ik had beloofd, hierbij een kleine review van Bleekemolens Race Experience te Zandvoort:
-heel verhaal, overigens goed beschreven...-
Heb eergisteren hetzelfde arrangement gedaan en ik moet zeggen dat het toch een echte aanrader is. Toegegeven, de prijzen zijn tamelijk hoog en misschien niet helemaal in verhouding tot het gebodene, maar uiteindelijk is het wel een fantastische ervaring. Het rijden in de Porsche Carrera GT's was echt super. Je rijdt dan wel in een 'treintje' en volgt de ideale lijn achter een ervaren coureur, maar op de rechte stukken accelereer je toch makkelijk tot 180-200 km/u, en dit was op een zeer (!) regenachtige dag. Afgezien daarvan is het gewoon vet om met die brullende motor achter je over dat circuit te jagen. Het aantal rondjes dat wij deden was 3,5, maar dat lijkt, zoals hierboven vermeld, afhankelijk van de grootte van de groep, die bij ons ook bestond uit 15 personen.quote:Op maandag 7 november 2005 10:13 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Deze dag kostte ¤ 235. Dat is inderdaad best veel geld maar goed, als je al ziet wat 12 minuten karten kost zijn de prijzen wel inverhouding. Het leuke is ook gewoon dat je erg veel verschillende dingen doet op zo'n dag. Plus dat er niet zoveel mensen de kans krijgen om in dit soort wagens te rijden, normaalgesproken dan. Kan ook wel begrijpen waaarom je niet helemaal los mag, er lopen ook best wat sukkels rond die het meteen overdrijven. Het was schijnbaar weleens voorgekomen dat iemand zo'n formulewagen heeft afgeschreven en ook bij andere onderdelen waren er weleens wat dingen mis gegaan. Het blijft natuurlijk wel een linke hobby.
Wat ik gewoon zou aanraden is om in het voorjaar, een doordeweekse dag met een stel vrienden zoiets te bespreken. Dan zullen de groepen kleiner zijn, het weer beter en zul je uiteindelijk ook meer rijtijd krijgen. Want kreeg wel sterk het idee dat groepen van 16 niet helemaal de bedoeling was.
Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanraderquote:Op woensdag 9 november 2005 13:32 schreef FuTilE het volgende:
Heb eergisteren hetzelfde arrangement gedaan en ik moet... heel verhaal...
...rest van het verhaal...de groep een beetje meezit.
Zal ongetwijfeld ook de moeite waard zijn. Als ik iemand kende met een geschikte auto, zou ik dat zeker ook willen doen. Ik heb niet gezegd dat dit de enige denkbare en goedkope optie is, het was alleen een impressie van het arrangement, geen sales pitch. Mij beviel het iig...quote:Op woensdag 9 november 2005 15:03 schreef Taxi het volgende:
[..]
Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader
Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!![]()
Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
En je loopt het risico dat er wat met je eigen wagen gebeurd (of dat iemand anders er wat mee doet) en je rijd niet in een Porsche of bijvoorbeeld een Formule wagen. Afweging is dan wel wat lastiger, dan zoals jij het schetst.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:03 schreef Taxi het volgende:
[..]
Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader
Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!![]()
Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
Tja, dat hangt er van af hoe dik je portemonnee is, want dan koop je gewoon een dikke auto... Maar in een lange, langzame staart achter elkaar aanrijden noem ik niet 'op volle snelheid'. En dat doen we met circuitdagen wel!quote:Denk op dat "Op volle snelheid" niet te vergelijking was met die auto's waar je daar in mocht rijden.
Er bestaat altijd het risico dat je de boel aan puin rijdt, ja. In mijn geval rijd ik al bijna 8 jaar met dezelfde raceauto... En daar zitten wat deukjes is, maar daar is prima mee te rijden.quote:En je loopt het risico dat er wat met je eigen wagen gebeurd (of dat iemand anders er wat mee doet) en je rijd niet in een Porsche of bijvoorbeeld een Formule wagen. Afweging is dan wel wat lastiger, dan zoals jij het schetst.
Zandvoort: 130 euro voor een halve dag en 230 euro voor een hele dag. Op Zolder (met dezelfde organisatie) is het iets goedkoper.quote:Weet iemand hier eigelijk wat het kost op "normale" circuitdagen om tijdje rond te scheuren? Want op het eind van die dag mochten we eventjes met onze eigen auto het circuit op, en dat was echt super tof! Maar goed echt racen doe je natuurlijk niet met je eigen auto.
Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?quote:Op donderdag 10 november 2005 13:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat.....
Het verbruik is best wel te doen, maar idd, je rijdt er constant op de limiet. En dat vraagt wat van je auto: brandstof, remmen, banden... Je bespaart er niet op, kan ik je meedelen! het oude, standaard remsysteem vrat destijds 2 sets remblokken per dag op! En dan met goed ingereden remmen...quote:want je rijd natuurlijk 1 op 4
Een Ascona uit 1986... Bijna 20 jaartjes jong! Die motor was destijds ontzettend jammer, want hij was echt heel erg snel. Een vriend van mij reed er toen in en kwam ratelend de pitsstraat binnenrijden. Je kon het meteen horen. Nu peilen we idd overmatig vaak het oliepeil. Je kunt nooit weten...quote:enorm gaaf dat je met de opel van 91 euro na 8 jaar nog mee kan rijden. wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat..... maarja shit happens
Je bent welkom, maar wees gewaarschuwd: het is verslavend!!!quote:'k kom zeker kijken!
Je zet de auto stil. Je wacht 10 minuten en je kunt je oliepeil al vaststellen, geen probleem hoor.quote:Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
de auto op een recht stuk zetten en 5 minuten wachten. olie zakt redelijk, let er alleen op dat de auto wel recht staat.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
Das wel respect, 8 jaar zonder echt noemenswaardige (cq totall los rijden) problemen wel knapquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/628953/4/50#32139843]donderdag 10 november 2005
Er bestaat altijd het risico dat je de boel aan puin rijdt, ja. In mijn geval rijd ik al bijna 8 jaar met dezelfde raceauto... En daar zitten wat deukjes is, maar daar is prima mee te rijden.
Tommeh, jij komt met een 944? Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet wetenquote:Op zaterdag 12 november 2005 00:58 schreef Tommeh het volgende:
Ingeschrevenhttp://www.circuitdag.nl/agenda/1
Voor de mensen die niet meer konder inschrijven de 18e is dit misschien wel handig
Nee de 944 is in winterslaapquote:Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Taxi het volgende:
[..]
Tommeh, jij komt met een 944? Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet weten
De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar), dus technisch gezien zijn we ready to go!!
![]()
Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.![]()
He Koemi! Leuk dat jij er ook weer bij bent. Hugo en ik komen ook weer met onze Sierraquote:Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Taxi het volgende:
De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar), dus technisch gezien zijn we ready to go!!
![]()
Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.![]()
Ga jij nou maar lekker met die Sierra rijden, dan pakken wij wel de taxiquote:Op zondag 13 november 2005 22:09 schreef Tommeh het volgende:
Nee de 944 is in winterslaapDie wordt aangepakt en klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen. We komen met een sierratje.
Ik hoop wel dat ik vrijdag nog even kan komen kijken, lijkt me wel lachen. Zal ik dan ( als ik kom dus) een helmpje meenemen ? Ziet je auto er nog steeds uit als een taxi ?
Hehe, nee man! Dat was ik niet met die 320i (heb toen wel met een krik en een balk het dak weer recht gezet en ermee verder geredenquote:Op maandag 14 november 2005 08:04 schreef Taxi het volgende:
Ik ben ook parttime wedstrijdleider (die 2 meter lange, zeg maar...) dus ik ben of aan het rijden of ik sta in de wedstrijdtoren.![]()
Hij ziet weer uit als een amerikaanse taxi, als die 170 witte vierkantjes er op geplakt zitten...![]()
![]()
Mocht je de auto niet herkennen (wat mij sterk lijkt...) mijn startnummer is 051.
Thomas S., is jij dat?! Jij bent er natuurlijk altijd bij, ouwe rukkerd! Het is alweer enige tijd geleden, dat ik je over de kop heb zien gaan, maar ook voor deze aanstaande x hoop ik dat je op 4 wielen blijft.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |