abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 09:52:32 #151
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32049152
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Zoals ik had beloofd, hierbij een kleine review van Bleekemolens Race Experience te Zandvoort:

-heel verhaal, overigens goed beschreven...-
Kijk, hier heb je wat aan. Nu weet ik tenminste dat je veel geld moet betalen voor, in verhouding weinig rijtijd. Tenminste, die indruk krijg ik een btje.

Je mag dus niet inhalen en je moet rekening houden met de andere (soms langzamere) deelnemers? Ik zou mijn stuur opvreten!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32049518
Deze dag kostte ¤ 235. Dat is inderdaad best veel geld maar goed, als je al ziet wat 12 minuten karten kost zijn de prijzen wel inverhouding. Het leuke is ook gewoon dat je erg veel verschillende dingen doet op zo'n dag. Plus dat er niet zoveel mensen de kans krijgen om in dit soort wagens te rijden, normaalgesproken dan. Kan ook wel begrijpen waaarom je niet helemaal los mag, er lopen ook best wat sukkels rond die het meteen overdrijven. Het was schijnbaar weleens voorgekomen dat iemand zo'n formulewagen heeft afgeschreven en ook bij andere onderdelen waren er weleens wat dingen mis gegaan. Het blijft natuurlijk wel een linke hobby.

Wat ik gewoon zou aanraden is om in het voorjaar, een doordeweekse dag met een stel vrienden zoiets te bespreken. Dan zullen de groepen kleiner zijn, het weer beter en zul je uiteindelijk ook meer rijtijd krijgen. Want kreeg wel sterk het idee dat groepen van 16 niet helemaal de bedoeling was.
pi_32115801
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:13 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Deze dag kostte ¤ 235. Dat is inderdaad best veel geld maar goed, als je al ziet wat 12 minuten karten kost zijn de prijzen wel inverhouding. Het leuke is ook gewoon dat je erg veel verschillende dingen doet op zo'n dag. Plus dat er niet zoveel mensen de kans krijgen om in dit soort wagens te rijden, normaalgesproken dan. Kan ook wel begrijpen waaarom je niet helemaal los mag, er lopen ook best wat sukkels rond die het meteen overdrijven. Het was schijnbaar weleens voorgekomen dat iemand zo'n formulewagen heeft afgeschreven en ook bij andere onderdelen waren er weleens wat dingen mis gegaan. Het blijft natuurlijk wel een linke hobby.

Wat ik gewoon zou aanraden is om in het voorjaar, een doordeweekse dag met een stel vrienden zoiets te bespreken. Dan zullen de groepen kleiner zijn, het weer beter en zul je uiteindelijk ook meer rijtijd krijgen. Want kreeg wel sterk het idee dat groepen van 16 niet helemaal de bedoeling was.
Heb eergisteren hetzelfde arrangement gedaan en ik moet zeggen dat het toch een echte aanrader is. Toegegeven, de prijzen zijn tamelijk hoog en misschien niet helemaal in verhouding tot het gebodene, maar uiteindelijk is het wel een fantastische ervaring. Het rijden in de Porsche Carrera GT's was echt super. Je rijdt dan wel in een 'treintje' en volgt de ideale lijn achter een ervaren coureur, maar op de rechte stukken accelereer je toch makkelijk tot 180-200 km/u, en dit was op een zeer (!) regenachtige dag. Afgezien daarvan is het gewoon vet om met die brullende motor achter je over dat circuit te jagen. Het aantal rondjes dat wij deden was 3,5, maar dat lijkt, zoals hierboven vermeld, afhankelijk van de grootte van de groep, die bij ons ook bestond uit 15 personen.

Het rijden in de formulewagen gaat volgens hetzelfde principe, maar daar hebben we helaas niet echt ten volle gebruik van kunnen maken. Ten eerste was de wagen zeiknat toen we aankwamen (je krijgt wel regenkleding) en ten tweede zaten ook wij achter een vrouw die niet harder dan 80 p/u durfde te rijden. Daar ben je dus enigszins afhankelijk van de indeling; de minder ervaren 'coureurs' worden vooraan in de trein geplaatst, waardoor de snelheid van hen afhangt. Zijn de condities (weer etc.) goed en is geen enkele deelnemer bang om sneller te rijden, dan zullen de snelheden ongetwijfeld hoger komen te liggen. Voor de laatste persoon in de trein is er altijd nog de mogelijkheid om zich wat terug te laten vallen en vervolgens flink op te trekken, maar dat wordt meestal wel opgepikt door de coureur. De organisatie zou er waarschijnlijk beter aan doen de deelname aan dit onderdeel niet willekeurig of enkel op basis van de deelnemerslijst te doen, maar de groepen te formeren aan de hand van de wens om hogere snelheden te rijden. In dat geval lopen ze wel een verhoogd risico dat iemand het ding daadwerkelijk de grindbak inrijdt, dus ze zullen het wel bewust zo doen. Ander minpuntje aan de formulewagens was dat ze nogal gedateerd zijn en de schakelbak ronduit lachwekkend is; je moet constant oppassen dat je niet van de 3 of de 4 rechtstreeks naar de achteruit schakelt.

De overige disciplines lijken wat suf tegenover het racen in de formulewagen en de Carrera, maar zijn dat zeker niet. Vooral het competitief slalommen (in ons geval in een naar 165pk opgevoerde en gestripte Nissan Micra), het karten bij nat weer en het driften in de indycars zijn lachen.

Zoals gezegd een aanrader dus, zeker als het weer en de groep een beetje meezit.
  woensdag 9 november 2005 @ 15:03:52 #154
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32118287
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:32 schreef FuTilE het volgende:
Heb eergisteren hetzelfde arrangement gedaan en ik moet... heel verhaal...
...rest van het verhaal...de groep een beetje meezit.
Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader

Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!

Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32120035
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:03 schreef Taxi het volgende:

[..]

Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader

Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!

Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
Zal ongetwijfeld ook de moeite waard zijn. Als ik iemand kende met een geschikte auto, zou ik dat zeker ook willen doen. Ik heb niet gezegd dat dit de enige denkbare en goedkope optie is, het was alleen een impressie van het arrangement, geen sales pitch. Mij beviel het iig...
pi_32127656
Denk op dat "Op volle snelheid" niet te vergelijking was met die auto's waar je daar in mocht rijden.
pi_32127960
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:03 schreef Taxi het volgende:

[..]

Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader

Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!

Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
En je loopt het risico dat er wat met je eigen wagen gebeurd (of dat iemand anders er wat mee doet) en je rijd niet in een Porsche of bijvoorbeeld een Formule wagen. Afweging is dan wel wat lastiger, dan zoals jij het schetst.
pi_32128986
Weet iemand hier eigelijk wat het kost op "normale" circuitdagen om tijdje rond te scheuren? Want op het eind van die dag mochten we eventjes met onze eigen auto het circuit op, en dat was echt super tof! Maar goed echt racen doe je natuurlijk niet met je eigen auto.
  donderdag 10 november 2005 @ 09:15:36 #159
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32139843
quote:
Denk op dat "Op volle snelheid" niet te vergelijking was met die auto's waar je daar in mocht rijden.
Tja, dat hangt er van af hoe dik je portemonnee is, want dan koop je gewoon een dikke auto... Maar in een lange, langzame staart achter elkaar aanrijden noem ik niet 'op volle snelheid'. En dat doen we met circuitdagen wel!
quote:
En je loopt het risico dat er wat met je eigen wagen gebeurd (of dat iemand anders er wat mee doet) en je rijd niet in een Porsche of bijvoorbeeld een Formule wagen. Afweging is dan wel wat lastiger, dan zoals jij het schetst.
Er bestaat altijd het risico dat je de boel aan puin rijdt, ja. In mijn geval rijd ik al bijna 8 jaar met dezelfde raceauto... En daar zitten wat deukjes is, maar daar is prima mee te rijden.
quote:
Weet iemand hier eigelijk wat het kost op "normale" circuitdagen om tijdje rond te scheuren? Want op het eind van die dag mochten we eventjes met onze eigen auto het circuit op, en dat was echt super tof! Maar goed echt racen doe je natuurlijk niet met je eigen auto.
Zandvoort: 130 euro voor een halve dag en 230 euro voor een hele dag. Op Zolder (met dezelfde organisatie) is het iets goedkoper.

Ok. Wat racen ons kost in bijna 8 jaar en zo’n 30 racedagen in totaal:

Auto: 91 euro (200 gulden)
Motorblok: totaal 125 euro (3 stuks inmiddels. Nu rijden we met een 2.0GSI 8v–C20NE)
4 Puntsgordels: 30 euro (2e hands)
Extra velgen: 75 euro (lichtmetaal en nog mooi ook!)
Sportkuip: 60 euro (in principe onnodig, maar toch een aanrader)
Remblokken: 30 euro per set (gaan twee racedagen mee)
Slicks: 10 per stuk (was ff zoeken, maar toch. Gaan ongeveer een racedag mee)
Brandstof: 70 liter per dag (kost ongeveer 1 miljard euro)
Remsysteem: gratis (Daewoo Lanos, remt echt heel krachtig en gedoseerd)
Oliën en vetten: gratis (gesponsord)

Volgens mij ben ik niets vergeten… Enne, alle kosten delen door drie, want we rijden gemiddeld met z’n 3en. Wie inventief is (1x sponsorgeld a 250 gulden!) en goed zoekt, kan voor heel weinig geld een dag racen. En wat de schades betreft:

1 motorblok (oliepeil stond te laag…)
1 koplampunit
1 deur (rechts)
1 velg
1 rechter buitenspiegel
1 bumper

Stilgevallen? In al die uren racen 4x stilgevallen…
1x benzine op (benzinemeter doet het niet…).
1x last van overstekende bandenstapel (koplampunit, velg, buitenspiegel, deur, bumper).
1x motor kapot (olieniveau te laag)
1x motorstoring (verrotte kabel van de krukasopnemer, was ff zoeken...)
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32146822
want je rijd natuurlijk 1 op 4
enorm gaaf dat je met de opel van 91 euro na 8 jaar nog mee kan rijden. wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat..... maarja shit happens

'k kom zeker kijken!

ps: mijn auto is misschien ook maar 91 euro waard, maar heb 'r wel 250 euro aan uitgegeven om 'm door de apk te krijgen - g e k ben ik op m'n ouwe fordje

[ Bericht 28% gewijzigd door spectrumanalyser op 10-11-2005 13:55:21 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 10 november 2005 @ 14:15:56 #161
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32147664
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat.....
Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:20:48 #162
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32147817
quote:
want je rijd natuurlijk 1 op 4
Het verbruik is best wel te doen, maar idd, je rijdt er constant op de limiet. En dat vraagt wat van je auto: brandstof, remmen, banden... Je bespaart er niet op, kan ik je meedelen! het oude, standaard remsysteem vrat destijds 2 sets remblokken per dag op! En dan met goed ingereden remmen...
quote:
enorm gaaf dat je met de opel van 91 euro na 8 jaar nog mee kan rijden. wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat..... maarja shit happens
Een Ascona uit 1986... Bijna 20 jaartjes jong! Die motor was destijds ontzettend jammer, want hij was echt heel erg snel. Een vriend van mij reed er toen in en kwam ratelend de pitsstraat binnenrijden. Je kon het meteen horen. Nu peilen we idd overmatig vaak het oliepeil. Je kunt nooit weten...
quote:
'k kom zeker kijken!
Je bent welkom, maar wees gewaarschuwd: het is verslavend!!!
quote:
Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
Je zet de auto stil. Je wacht 10 minuten en je kunt je oliepeil al vaststellen, geen probleem hoor.

Een heat duurt zolang je dat zelf wilt. Als ik het rijden zat ben, dan ga ik gewoon van de baan af. Na een ruim half uur ben ik bekaf en stop ik ermee. Dan gaan we de auto weer ff nakijken (bandenspanning, alle vloeistofpeilen, remblokken) en dan gaat de volgende persoon rijden. Mooi elkaars rondetijden meten, altijd leuk!!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32182869
het kijken is bijna even spannend als 't rijden zelf.

ik herinner me de rode bmw die onverwacht zo twee salto's maakte. Of een golf die bij het uitkomen van de tarzan ineens met een brandende motor rijd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32182906
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
de auto op een recht stuk zetten en 5 minuten wachten. olie zakt redelijk, let er alleen op dat de auto wel recht staat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32186373
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/628953/4/50#32139843]donderdag 10 november 2005
Er bestaat altijd het risico dat je de boel aan puin rijdt, ja. In mijn geval rijd ik al bijna 8 jaar met dezelfde raceauto... En daar zitten wat deukjes is, maar daar is prima mee te rijden.
Das wel respect, 8 jaar zonder echt noemenswaardige (cq totall los rijden) problemen wel knap .

Maar goed, die ene gek etc etc..... Je snapt mn punt wel denk ik. Daarbij is het rijden in een auto op een circuit niet altijd zo goedkoop als jullie doen .
pi_32195325
hoezo niet, als je de kosten met meerdere kunt delen dan valt het best mee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32195810
Ingeschreven http://www.circuitdag.nl/agenda/1

Voor de mensen die niet meer konder inschrijven de 18e is dit misschien wel handig
pi_32205121
yup, hij zit al helemaal vol! je kunt niet meer inschrijven voor de 18de.
volgende mogelijkheid is 2 december.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 13 november 2005 @ 21:01:48 #169
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32242020
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:58 schreef Tommeh het volgende:
Ingeschreven http://www.circuitdag.nl/agenda/1

Voor de mensen die niet meer konder inschrijven de 18e is dit misschien wel handig
Tommeh, jij komt met een 944? Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet weten

De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar ), dus technisch gezien zijn we ready to go!!

Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32242538
Wel met een motor en dat is erg goed te doen en je word er ook erg blij van
Ben elke keer wel bang dat ik crash en mijn mooie motor aan puin rij
pi_32244027
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Taxi het volgende:

[..]

Tommeh, jij komt met een 944? Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet weten

De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar ), dus technisch gezien zijn we ready to go!!

Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.
Nee de 944 is in winterslaap Die wordt aangepakt en klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen. We komen met een sierratje.

Ik hoop wel dat ik vrijdag nog even kan komen kijken, lijkt me wel lachen. Zal ik dan ( als ik kom dus) een helmpje meenemen ? Ziet je auto er nog steeds uit als een taxi ?
pi_32245220
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Taxi het volgende:

De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar ), dus technisch gezien zijn we ready to go!!

Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.
He Koemi! Leuk dat jij er ook weer bij bent. Hugo en ik komen ook weer met onze Sierra . Sowieso komen we 18 november en als het lukt ook 2 december. Ik heb uit een betrouwbare bron vernomen dat er nog genoeg laptimers zijn voor de gegadigden. Hopen dat we mooi weer hebben. Okee, ik zie je a.s. vrijdag. Het wordt weer een leuk dagje!
  maandag 14 november 2005 @ 08:04:19 #173
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32250910
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:09 schreef Tommeh het volgende:
Nee de 944 is in winterslaap Die wordt aangepakt en klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen. We komen met een sierratje.
Ik hoop wel dat ik vrijdag nog even kan komen kijken, lijkt me wel lachen. Zal ik dan ( als ik kom dus) een helmpje meenemen ? Ziet je auto er nog steeds uit als een taxi ?
Ga jij nou maar lekker met die Sierra rijden, dan pakken wij wel de taxi We hebben meerdere rijders en meerdere meerijders, dus of er een plekje is om mee te rijden, nee, ik denk het niet. Helaas.

Ik ben ook parttime wedstrijdleider (die 2 meter lange, zeg maar...) dus ik ben of aan het rijden of ik sta in de wedstrijdtoren.

Hij ziet weer uit als een amerikaanse taxi, als die 170 witte vierkantjes er op geplakt zitten...
Mocht je de auto niet herkennen (wat mij sterk lijkt...) mijn startnummer is 051.

Thomas S., is jij dat?! Jij bent er natuurlijk altijd bij, ouwe rukkerd! Het is alweer enige tijd geleden, dat ik je over de kop heb zien gaan, maar ook voor deze aanstaande x hoop ik dat je op 4 wielen blijft.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  woensdag 16 november 2005 @ 08:26:40 #174
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32305843
*kijkt naar buiten...

Als dit het weer wordt aanstaande vrijdag, dan gaan de sleperwagens nog overuren draaien

Niet dat ZIJ dat erg vinden, overigens...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32313244
quote:
Op maandag 14 november 2005 08:04 schreef Taxi het volgende:
Ik ben ook parttime wedstrijdleider (die 2 meter lange, zeg maar...) dus ik ben of aan het rijden of ik sta in de wedstrijdtoren.

Hij ziet weer uit als een amerikaanse taxi, als die 170 witte vierkantjes er op geplakt zitten...
Mocht je de auto niet herkennen (wat mij sterk lijkt...) mijn startnummer is 051.

Thomas S., is jij dat?! Jij bent er natuurlijk altijd bij, ouwe rukkerd! Het is alweer enige tijd geleden, dat ik je over de kop heb zien gaan, maar ook voor deze aanstaande x hoop ik dat je op 4 wielen blijft.
Hehe, nee man! Dat was ik niet met die 320i (heb toen wel met een krik en een balk het dak weer recht gezet en ermee verder gereden ). Dat is ook degene die een van de vorige keren de neus van de 635csi kapot heeft gemaakt .
En vrijdag heb ik geen ambitie om alsnog van dit soort capriolen uit te halen.
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de Taxi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')