abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 09:52:32 #151
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32049152
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Zoals ik had beloofd, hierbij een kleine review van Bleekemolens Race Experience te Zandvoort:

-heel verhaal, overigens goed beschreven...-
Kijk, hier heb je wat aan. Nu weet ik tenminste dat je veel geld moet betalen voor, in verhouding weinig rijtijd. Tenminste, die indruk krijg ik een btje.

Je mag dus niet inhalen en je moet rekening houden met de andere (soms langzamere) deelnemers? Ik zou mijn stuur opvreten!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32049518
Deze dag kostte ¤ 235. Dat is inderdaad best veel geld maar goed, als je al ziet wat 12 minuten karten kost zijn de prijzen wel inverhouding. Het leuke is ook gewoon dat je erg veel verschillende dingen doet op zo'n dag. Plus dat er niet zoveel mensen de kans krijgen om in dit soort wagens te rijden, normaalgesproken dan. Kan ook wel begrijpen waaarom je niet helemaal los mag, er lopen ook best wat sukkels rond die het meteen overdrijven. Het was schijnbaar weleens voorgekomen dat iemand zo'n formulewagen heeft afgeschreven en ook bij andere onderdelen waren er weleens wat dingen mis gegaan. Het blijft natuurlijk wel een linke hobby.

Wat ik gewoon zou aanraden is om in het voorjaar, een doordeweekse dag met een stel vrienden zoiets te bespreken. Dan zullen de groepen kleiner zijn, het weer beter en zul je uiteindelijk ook meer rijtijd krijgen. Want kreeg wel sterk het idee dat groepen van 16 niet helemaal de bedoeling was.
pi_32115801
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:13 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Deze dag kostte ¤ 235. Dat is inderdaad best veel geld maar goed, als je al ziet wat 12 minuten karten kost zijn de prijzen wel inverhouding. Het leuke is ook gewoon dat je erg veel verschillende dingen doet op zo'n dag. Plus dat er niet zoveel mensen de kans krijgen om in dit soort wagens te rijden, normaalgesproken dan. Kan ook wel begrijpen waaarom je niet helemaal los mag, er lopen ook best wat sukkels rond die het meteen overdrijven. Het was schijnbaar weleens voorgekomen dat iemand zo'n formulewagen heeft afgeschreven en ook bij andere onderdelen waren er weleens wat dingen mis gegaan. Het blijft natuurlijk wel een linke hobby.

Wat ik gewoon zou aanraden is om in het voorjaar, een doordeweekse dag met een stel vrienden zoiets te bespreken. Dan zullen de groepen kleiner zijn, het weer beter en zul je uiteindelijk ook meer rijtijd krijgen. Want kreeg wel sterk het idee dat groepen van 16 niet helemaal de bedoeling was.
Heb eergisteren hetzelfde arrangement gedaan en ik moet zeggen dat het toch een echte aanrader is. Toegegeven, de prijzen zijn tamelijk hoog en misschien niet helemaal in verhouding tot het gebodene, maar uiteindelijk is het wel een fantastische ervaring. Het rijden in de Porsche Carrera GT's was echt super. Je rijdt dan wel in een 'treintje' en volgt de ideale lijn achter een ervaren coureur, maar op de rechte stukken accelereer je toch makkelijk tot 180-200 km/u, en dit was op een zeer (!) regenachtige dag. Afgezien daarvan is het gewoon vet om met die brullende motor achter je over dat circuit te jagen. Het aantal rondjes dat wij deden was 3,5, maar dat lijkt, zoals hierboven vermeld, afhankelijk van de grootte van de groep, die bij ons ook bestond uit 15 personen.

Het rijden in de formulewagen gaat volgens hetzelfde principe, maar daar hebben we helaas niet echt ten volle gebruik van kunnen maken. Ten eerste was de wagen zeiknat toen we aankwamen (je krijgt wel regenkleding) en ten tweede zaten ook wij achter een vrouw die niet harder dan 80 p/u durfde te rijden. Daar ben je dus enigszins afhankelijk van de indeling; de minder ervaren 'coureurs' worden vooraan in de trein geplaatst, waardoor de snelheid van hen afhangt. Zijn de condities (weer etc.) goed en is geen enkele deelnemer bang om sneller te rijden, dan zullen de snelheden ongetwijfeld hoger komen te liggen. Voor de laatste persoon in de trein is er altijd nog de mogelijkheid om zich wat terug te laten vallen en vervolgens flink op te trekken, maar dat wordt meestal wel opgepikt door de coureur. De organisatie zou er waarschijnlijk beter aan doen de deelname aan dit onderdeel niet willekeurig of enkel op basis van de deelnemerslijst te doen, maar de groepen te formeren aan de hand van de wens om hogere snelheden te rijden. In dat geval lopen ze wel een verhoogd risico dat iemand het ding daadwerkelijk de grindbak inrijdt, dus ze zullen het wel bewust zo doen. Ander minpuntje aan de formulewagens was dat ze nogal gedateerd zijn en de schakelbak ronduit lachwekkend is; je moet constant oppassen dat je niet van de 3 of de 4 rechtstreeks naar de achteruit schakelt.

De overige disciplines lijken wat suf tegenover het racen in de formulewagen en de Carrera, maar zijn dat zeker niet. Vooral het competitief slalommen (in ons geval in een naar 165pk opgevoerde en gestripte Nissan Micra), het karten bij nat weer en het driften in de indycars zijn lachen.

Zoals gezegd een aanrader dus, zeker als het weer en de groep een beetje meezit.
  woensdag 9 november 2005 @ 15:03:52 #154
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32118287
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:32 schreef FuTilE het volgende:
Heb eergisteren hetzelfde arrangement gedaan en ik moet... heel verhaal...
...rest van het verhaal...de groep een beetje meezit.
Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader

Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!

Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32120035
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:03 schreef Taxi het volgende:

[..]

Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader

Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!

Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
Zal ongetwijfeld ook de moeite waard zijn. Als ik iemand kende met een geschikte auto, zou ik dat zeker ook willen doen. Ik heb niet gezegd dat dit de enige denkbare en goedkope optie is, het was alleen een impressie van het arrangement, geen sales pitch. Mij beviel het iig...
pi_32127656
Denk op dat "Op volle snelheid" niet te vergelijking was met die auto's waar je daar in mocht rijden.
pi_32127960
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:03 schreef Taxi het volgende:

[..]

Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader

Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!

Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
En je loopt het risico dat er wat met je eigen wagen gebeurd (of dat iemand anders er wat mee doet) en je rijd niet in een Porsche of bijvoorbeeld een Formule wagen. Afweging is dan wel wat lastiger, dan zoals jij het schetst.
pi_32128986
Weet iemand hier eigelijk wat het kost op "normale" circuitdagen om tijdje rond te scheuren? Want op het eind van die dag mochten we eventjes met onze eigen auto het circuit op, en dat was echt super tof! Maar goed echt racen doe je natuurlijk niet met je eigen auto.
  donderdag 10 november 2005 @ 09:15:36 #159
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32139843
quote:
Denk op dat "Op volle snelheid" niet te vergelijking was met die auto's waar je daar in mocht rijden.
Tja, dat hangt er van af hoe dik je portemonnee is, want dan koop je gewoon een dikke auto... Maar in een lange, langzame staart achter elkaar aanrijden noem ik niet 'op volle snelheid'. En dat doen we met circuitdagen wel!
quote:
En je loopt het risico dat er wat met je eigen wagen gebeurd (of dat iemand anders er wat mee doet) en je rijd niet in een Porsche of bijvoorbeeld een Formule wagen. Afweging is dan wel wat lastiger, dan zoals jij het schetst.
Er bestaat altijd het risico dat je de boel aan puin rijdt, ja. In mijn geval rijd ik al bijna 8 jaar met dezelfde raceauto... En daar zitten wat deukjes is, maar daar is prima mee te rijden.
quote:
Weet iemand hier eigelijk wat het kost op "normale" circuitdagen om tijdje rond te scheuren? Want op het eind van die dag mochten we eventjes met onze eigen auto het circuit op, en dat was echt super tof! Maar goed echt racen doe je natuurlijk niet met je eigen auto.
Zandvoort: 130 euro voor een halve dag en 230 euro voor een hele dag. Op Zolder (met dezelfde organisatie) is het iets goedkoper.

Ok. Wat racen ons kost in bijna 8 jaar en zo’n 30 racedagen in totaal:

Auto: 91 euro (200 gulden)
Motorblok: totaal 125 euro (3 stuks inmiddels. Nu rijden we met een 2.0GSI 8v–C20NE)
4 Puntsgordels: 30 euro (2e hands)
Extra velgen: 75 euro (lichtmetaal en nog mooi ook!)
Sportkuip: 60 euro (in principe onnodig, maar toch een aanrader)
Remblokken: 30 euro per set (gaan twee racedagen mee)
Slicks: 10 per stuk (was ff zoeken, maar toch. Gaan ongeveer een racedag mee)
Brandstof: 70 liter per dag (kost ongeveer 1 miljard euro)
Remsysteem: gratis (Daewoo Lanos, remt echt heel krachtig en gedoseerd)
Oliën en vetten: gratis (gesponsord)

Volgens mij ben ik niets vergeten… Enne, alle kosten delen door drie, want we rijden gemiddeld met z’n 3en. Wie inventief is (1x sponsorgeld a 250 gulden!) en goed zoekt, kan voor heel weinig geld een dag racen. En wat de schades betreft:

1 motorblok (oliepeil stond te laag…)
1 koplampunit
1 deur (rechts)
1 velg
1 rechter buitenspiegel
1 bumper

Stilgevallen? In al die uren racen 4x stilgevallen…
1x benzine op (benzinemeter doet het niet…).
1x last van overstekende bandenstapel (koplampunit, velg, buitenspiegel, deur, bumper).
1x motor kapot (olieniveau te laag)
1x motorstoring (verrotte kabel van de krukasopnemer, was ff zoeken...)
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32146822
want je rijd natuurlijk 1 op 4
enorm gaaf dat je met de opel van 91 euro na 8 jaar nog mee kan rijden. wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat..... maarja shit happens

'k kom zeker kijken!

ps: mijn auto is misschien ook maar 91 euro waard, maar heb 'r wel 250 euro aan uitgegeven om 'm door de apk te krijgen - g e k ben ik op m'n ouwe fordje

[ Bericht 28% gewijzigd door spectrumanalyser op 10-11-2005 13:55:21 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 10 november 2005 @ 14:15:56 #161
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32147664
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat.....
Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:20:48 #162
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32147817
quote:
want je rijd natuurlijk 1 op 4
Het verbruik is best wel te doen, maar idd, je rijdt er constant op de limiet. En dat vraagt wat van je auto: brandstof, remmen, banden... Je bespaart er niet op, kan ik je meedelen! het oude, standaard remsysteem vrat destijds 2 sets remblokken per dag op! En dan met goed ingereden remmen...
quote:
enorm gaaf dat je met de opel van 91 euro na 8 jaar nog mee kan rijden. wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat..... maarja shit happens
Een Ascona uit 1986... Bijna 20 jaartjes jong! Die motor was destijds ontzettend jammer, want hij was echt heel erg snel. Een vriend van mij reed er toen in en kwam ratelend de pitsstraat binnenrijden. Je kon het meteen horen. Nu peilen we idd overmatig vaak het oliepeil. Je kunt nooit weten...
quote:
'k kom zeker kijken!
Je bent welkom, maar wees gewaarschuwd: het is verslavend!!!
quote:
Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
Je zet de auto stil. Je wacht 10 minuten en je kunt je oliepeil al vaststellen, geen probleem hoor.

Een heat duurt zolang je dat zelf wilt. Als ik het rijden zat ben, dan ga ik gewoon van de baan af. Na een ruim half uur ben ik bekaf en stop ik ermee. Dan gaan we de auto weer ff nakijken (bandenspanning, alle vloeistofpeilen, remblokken) en dan gaat de volgende persoon rijden. Mooi elkaars rondetijden meten, altijd leuk!!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32182869
het kijken is bijna even spannend als 't rijden zelf.

ik herinner me de rode bmw die onverwacht zo twee salto's maakte. Of een golf die bij het uitkomen van de tarzan ineens met een brandende motor rijd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32182906
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
de auto op een recht stuk zetten en 5 minuten wachten. olie zakt redelijk, let er alleen op dat de auto wel recht staat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32186373
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/628953/4/50#32139843]donderdag 10 november 2005
Er bestaat altijd het risico dat je de boel aan puin rijdt, ja. In mijn geval rijd ik al bijna 8 jaar met dezelfde raceauto... En daar zitten wat deukjes is, maar daar is prima mee te rijden.
Das wel respect, 8 jaar zonder echt noemenswaardige (cq totall los rijden) problemen wel knap .

Maar goed, die ene gek etc etc..... Je snapt mn punt wel denk ik. Daarbij is het rijden in een auto op een circuit niet altijd zo goedkoop als jullie doen .
pi_32195325
hoezo niet, als je de kosten met meerdere kunt delen dan valt het best mee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32195810
Ingeschreven http://www.circuitdag.nl/agenda/1

Voor de mensen die niet meer konder inschrijven de 18e is dit misschien wel handig
pi_32205121
yup, hij zit al helemaal vol! je kunt niet meer inschrijven voor de 18de.
volgende mogelijkheid is 2 december.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 13 november 2005 @ 21:01:48 #169
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32242020
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:58 schreef Tommeh het volgende:
Ingeschreven http://www.circuitdag.nl/agenda/1

Voor de mensen die niet meer konder inschrijven de 18e is dit misschien wel handig
Tommeh, jij komt met een 944? Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet weten

De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar ), dus technisch gezien zijn we ready to go!!

Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32242538
Wel met een motor en dat is erg goed te doen en je word er ook erg blij van
Ben elke keer wel bang dat ik crash en mijn mooie motor aan puin rij
pi_32244027
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Taxi het volgende:

[..]

Tommeh, jij komt met een 944? Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet weten

De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar ), dus technisch gezien zijn we ready to go!!

Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.
Nee de 944 is in winterslaap Die wordt aangepakt en klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen. We komen met een sierratje.

Ik hoop wel dat ik vrijdag nog even kan komen kijken, lijkt me wel lachen. Zal ik dan ( als ik kom dus) een helmpje meenemen ? Ziet je auto er nog steeds uit als een taxi ?
pi_32245220
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Taxi het volgende:

De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar ), dus technisch gezien zijn we ready to go!!

Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.
He Koemi! Leuk dat jij er ook weer bij bent. Hugo en ik komen ook weer met onze Sierra . Sowieso komen we 18 november en als het lukt ook 2 december. Ik heb uit een betrouwbare bron vernomen dat er nog genoeg laptimers zijn voor de gegadigden. Hopen dat we mooi weer hebben. Okee, ik zie je a.s. vrijdag. Het wordt weer een leuk dagje!
  maandag 14 november 2005 @ 08:04:19 #173
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32250910
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:09 schreef Tommeh het volgende:
Nee de 944 is in winterslaap Die wordt aangepakt en klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen. We komen met een sierratje.
Ik hoop wel dat ik vrijdag nog even kan komen kijken, lijkt me wel lachen. Zal ik dan ( als ik kom dus) een helmpje meenemen ? Ziet je auto er nog steeds uit als een taxi ?
Ga jij nou maar lekker met die Sierra rijden, dan pakken wij wel de taxi We hebben meerdere rijders en meerdere meerijders, dus of er een plekje is om mee te rijden, nee, ik denk het niet. Helaas.

Ik ben ook parttime wedstrijdleider (die 2 meter lange, zeg maar...) dus ik ben of aan het rijden of ik sta in de wedstrijdtoren.

Hij ziet weer uit als een amerikaanse taxi, als die 170 witte vierkantjes er op geplakt zitten...
Mocht je de auto niet herkennen (wat mij sterk lijkt...) mijn startnummer is 051.

Thomas S., is jij dat?! Jij bent er natuurlijk altijd bij, ouwe rukkerd! Het is alweer enige tijd geleden, dat ik je over de kop heb zien gaan, maar ook voor deze aanstaande x hoop ik dat je op 4 wielen blijft.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  woensdag 16 november 2005 @ 08:26:40 #174
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32305843
*kijkt naar buiten...

Als dit het weer wordt aanstaande vrijdag, dan gaan de sleperwagens nog overuren draaien

Niet dat ZIJ dat erg vinden, overigens...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32313244
quote:
Op maandag 14 november 2005 08:04 schreef Taxi het volgende:
Ik ben ook parttime wedstrijdleider (die 2 meter lange, zeg maar...) dus ik ben of aan het rijden of ik sta in de wedstrijdtoren.

Hij ziet weer uit als een amerikaanse taxi, als die 170 witte vierkantjes er op geplakt zitten...
Mocht je de auto niet herkennen (wat mij sterk lijkt...) mijn startnummer is 051.

Thomas S., is jij dat?! Jij bent er natuurlijk altijd bij, ouwe rukkerd! Het is alweer enige tijd geleden, dat ik je over de kop heb zien gaan, maar ook voor deze aanstaande x hoop ik dat je op 4 wielen blijft.
Hehe, nee man! Dat was ik niet met die 320i (heb toen wel met een krik en een balk het dak weer recht gezet en ermee verder gereden ). Dat is ook degene die een van de vorige keren de neus van de 635csi kapot heeft gemaakt .
En vrijdag heb ik geen ambitie om alsnog van dit soort capriolen uit te halen.
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de Taxi.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:26:57 #176
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32316208
quote:
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de Taxi.
Ik ken er nog 1... Hij is inmiddels helemaal klaar voor de strijd. Ik ben erg benieuwd wat de nieuwe schokbrekers en veren gaan doen. Voor hetzelfde geld rijdt ie straks voor geen meter meer... Hij stuurde namelijk behoorlijk goed en voorspelbaar en dat moeten we nu nog maar afwachten. Ik miste voorheen alleen tractie als ik de (snelle) bocht uitkwam (Luyendijk, Scheivlak), waardoor ik op de rechte stukken snelheid moest inleveren. Daarom hebben we besloten om nieuwe schokbrekers aan te schaffen. Djeezzz, ik heb er zo'n zin in, dat wil je niet weten!

Ik dacht dat jij destijds in die Beemer zat... Sorry, ik twijfelde dus even aan je stuurmanskunst.

Ik weet wel destijds dat de sleper (volgens mij was het Jacco met de Lightweight) die de jongens op hun kop hangend en gierend van het lachen in de auto aantrof...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32321135
en die bmw had nou net geen rolkooi. het dak stond daarna redelijk scheef
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 16 november 2005 @ 20:47:43 #178
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32325079
quote:
en die bmw had nou net geen rolkooi. het dak stond daarna redelijk scheef
Dat is niet de Beemer waar ik het over had, maar goed.

Toen dat ongeval gebeurde was ik wedstrijdleider en stond ik in de toren. Het ongeval gebeurde net na de Gerlach (achterkant brak uit, auto ging dwars en begon te happen in het gras). 3,5 x over de kop zonder rolkooi. Ik heb alleen maar keihard in de portofoons geroepen:"ROOD! ROOD! ROOD!", daarmee de rode vlag bedoelend. Daarna kroop er een vrij klein mannetje uit. Gelukkig! Het dak zat tot aan de hoofdsteun in elkaar! Djeeezzzz!

Het was een vrij lomp actie en zo erg heb ik ze verder niet (live) waargenomen, gelukkig!

Het ongeval is dan ook nog eens gefilmd....

Check, dan naar "multimedia'' en de rest spreekt voor zich....
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32325841
welke beemer bedoelde jij?

ik kom nog met een lastminute tip, een Citroen BX met een 14 liter injectiemotor
"geen apk, rijd er nog dagelijks mee"


staat in dordrect, vraagprijs is 100 euro, wie weet krijg je 'm mee voor 75....
http://auto.2dehands.nl/markt/auto/11148598-100.html

[ Bericht 92% gewijzigd door spectrumanalyser op 16-11-2005 21:36:37 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 16 november 2005 @ 23:40:12 #180
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32330525
quote:
welke beemer bedoelde jij?
Was een andere, die van Thomas. Gebeurde op Zolder (volgens mij de L.Bianchi).
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32356714
zo, morgen ben ik rond half 11 van de partij. houd die auto's dus de eerste manche nog even heel
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32357469
tip 17: nog even snel met die jerrycans richting amsterdam om daar de gratis benzine in ontvangst te nemen
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32381416
En hoe is het geweest mensen? Ik kon helaas niet komen kijken maar wie weet voor de volgende keer
pi_32381602
Er zijn trouwens al foto's online gezet :

www.turn1.nl
pi_32382041
het eerste minuutje video uit de kegelcamera:
http://media.putfile.com/Circuitdag-november-2005-video1 7 mb
twee minuten in die zelfde bocht...
http://media.putfile.com/Circuitdag-november-2005-video-2 14 mb



[ Bericht 22% gewijzigd door spectrumanalyser op 18-11-2005 20:31:50 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32433907
Ik had toch wel een reactie van wat mensen verwacht...
  zondag 20 november 2005 @ 20:47:14 #187
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_32435059
Doet er op zo'n dag nou ook nog wat nieuwer spul mee of past dat niet in het low-budget idee? Lijkt mij namelijk wel geinig als je een impreza oid hebt om een dag flink te blazen. Of zijn daar andere trackdays meer geschikt voor?
Life is too short don't stress every day
pi_32435096
Zijn andere trackdays voor, zie eerder in dit topic. Heb dezelfde vraag namelijk ook gesteld
pi_32436059
ben bezig met een derde filmpje, drie minuten Hügenholzbocht.
enorm genoten van de Sierra 2.0i van racing team twente die elke ronde weer prachtig dwars door de Hugenholz ging. En al driftende nog voorop blijven rijden ook, wat liep die auto hard.

(offtopic) nondeju, zit ik net die 20 mb te uploaden, valt putfile offline (/offtopic)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32441234
er reed een zwarte porsche mee die er wel aardig nieuw uit zag. en een Alfa, die tijdens een ronde finaal vergat in te sturen bij de tarzanbocht. toen kreeg ie een flinke lading grind binnen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 21 november 2005 @ 07:50:05 #191
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32445099
Het was al met al een geslaagde dag. Helaas heeft het weer slecht meegewerkt, waardoor de slicks-rijders (als ik) helaas minder aan hun trekken kwamen. Intermediates heb ik helaas niet en daardoor vielen de rondetijden tegen.

Als de baan bijna droog was, viel er weer een korte bui naar beneden, waardoor alles weer zeiknat was...

Voor de drifters in die zin een droomdag.

Ik was de wedstrijdleider die de dag mocht aanvangen vanuit de toren en na 1,5 was ik al bekaf. De een na de ander vloog van de baan af, waardoor het nogal 'busy' was. Drie auto's die al spinden achter de (inleidende) pacecar gaf al aan dat we het druk zouden krijgen.

Een ander zeer vervelend punt was dat een groot aantal rijders zich niet aan de regels in het boekje hadden gehouden betreffende het op de auto zichtbaar maken van het startnummer. Zo konden de baancommisarissen niet waarnemen of de juiste auto in de juiste klasse reed. Om zo'n 100 auto's dan in het gareel te krijgen is een hoop werk, waar je helemaal niet op zit te wachten!

Geen auto's over de kop dit keer, gelukkig! Wel een paar dikke crashes, waaronder een zeer snelle Golf die net voor de Hugenholz behoorlijk kort werd gereden en meteen klaar was voor de rest van de dag. Jammer.

Opvallend veel Porsches, zelfs een vrij nieuwe, zwarte 911 durfde het aan om tussen het 'gepeupel' rond te racen. Zo ook een 147 GTA Challenge auto (liep als een raket) wist in de Tarzan bijna tot bovenin de grindbak te geraken, waarbij hij, volgens mij, een prijzige splitter om zeep hielp.

Houd de Circuitdagsite in de gaten voor foto's. Ook op autofotos.nl zijn veel foto's te vinden van de vele deelnemers. Waarvoor dank!!!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32457025
Die Alfa 147 cup die het grind in reed was daarbij geholpen. Er kwam weer een held uit de pits in een hok en die haalde het in zijn IQ-loze kutkop dat links de ideale lijn lag en daar dus METEEN moest rijden terwijl daar die alfa aan kwam met 200+. Die alfa kon dus geen kant meer op...

Misschien toch maar rechts blijven rijden ZOALS HET MOET!
  maandag 21 november 2005 @ 17:53:38 #193
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32457559
Je mocht toch rechts inhalen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32457911
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:53 schreef daNpy het volgende:
Je mocht toch rechts inhalen?
Nou...zo werkt dat daar niet :



De zwarte lijn is de Alfa
De grijze is de doorgetrokken lijn bij de pits
De rode lijn is de mega foute en levensgevaarlijke lijn
De blauwe is de goede

Het gele vierkantje is de marshalpost waar ze de blauwe vlag behoren te zwaaien als er iemand aan komt op het rechte stuk.

Als je hard aankomt rijden ( wat de bedoeling is ) en je remt zo laat kun je niet meer zomaar een uitwijk actie maken...als het goed is wordt dit ook verteld voor je de baan op gaat...
  maandag 21 november 2005 @ 21:03:54 #195
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32462798
Aha, dan is het inderdaad een dikke kneuzen actie

Meteen van het circuit bannen zo'n flapdrol.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32463344
dan is er dus iemand die z'n hok mag verpatsen om te gaan lappen voor die alfa, lijkt mij
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32471851
Waren al deze zaken (vlaggen, plek op de baan, algemeen) besproken door de wedstrijdleiding?
(Ik heb trouwens geen blauwe vlag gezien ..)

De race dag die ik bij Eran (Zolder) heb gedaan zag er een stuk beter geregeld en veiliger uit.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:57:41 #198
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32472690
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:31 schreef Tommeh het volgende:
Die Alfa 147 cup die het grind in reed was daarbij geholpen. Er kwam weer een held uit de pits in een hok en die haalde het in zijn IQ-loze kutkop dat links de ideale lijn lag en daar dus METEEN moest rijden terwijl daar die alfa aan kwam met 200+. Die alfa kon dus geen kant meer op...

Misschien toch maar rechts blijven rijden ZOALS HET MOET!
Je hebt 110% gelijk en heeft derhalve te maken met een kneuzenactie. Helaas, als er 100 auto's meedoen met meer dan 250 rijders zitten er altijd kneuzen tussen, daar kun je nu eenmaal niets aan doen.

In het verleden zijn er briefings gehouden, maar in sommige gevallen kun je net zo goed tegen een muur vertellen waar allemaal rekening gehouden moet worden...

Er wordt constant erop gehamerd (site, mailings) om het rijdersboekje te downloaden. In dit boekje staat werkelijk alles beschreven waar rekening mee gehouden dient te worden.

Eerlijk gezegd is het eigenlijk nooit goed. Er is altijd wel weer wat aan de hand en er is constant gemekker. Jammer. Gelukkig waarderen de meeste mensen wat je doet (er is namelijk geen winstoogmerk en alles, maar dan ook echt alles wordt door vrijwilligers verricht) en hebben een hoop plezier gehad voor weinig centjes. Vooral personen die stuurfouten maken, in het grind belanden en vaststaan, zijn de grootste zeikerds. Het is heel simpel: als ze niet gevaarlijk staan, wordt er ook niet gesleept! Een pacecar in de baan en een sleepwagen erbij halen levert namelijk tijdverlies op bij de rijders. Jammer voor diegene die naast de baan is beland, maar het was zijn eigen stuurfout!

Helaas kan ik geen vergelijk maken met Eranracing, want daar ben ik (nog) niet bijgeweest. Gaat ongetwijfeld nog een keertje gebeuren! Voorlopig zie ik nog geen site die goed functioneert, overigens... (al die rode kruizen aan de linkerzijde). Het kan wellicht aan mijn pc liggen, maar hier doet ie het niet...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:02:49 #199
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32480347
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 08:57 schreef Taxi het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd is het eigenlijk nooit goed. Er is altijd wel weer wat aan de hand en er is constant gemekker. Jammer.
Ik ken het, helaas.
quote:
Gelukkig waarderen de meeste mensen wat je doet (er is namelijk geen winstoogmerk en alles, maar dan ook echt alles wordt door vrijwilligers verricht) en hebben een hoop plezier gehad voor weinig centjes. Vooral personen die stuurfouten maken, in het grind belanden en vaststaan, zijn de grootste zeikerds. Het is heel simpel: als ze niet gevaarlijk staan, wordt er ook niet gesleept! Een pacecar in de baan en een sleepwagen erbij halen levert namelijk tijdverlies op bij de rijders. Jammer voor diegene die naast de baan is beland, maar het was zijn eigen stuurfout!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 november 2005 @ 08:23:21 #200
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32499713
2 december as is het alweer zover: weer een Zandvoortste Circuitdag. Ik moet nog ff kijken of het financieel nog te verantwoorden is.

Tis wel een iets andere dag dan gebruikelijk:

Klasse 1 Toerwagens
Klasse 2 Formula Superlite

De Superlites is voor licentiehouders die auto's besturen die maximaal 2.10 op Zandvoort rijden. De snelle jongens, derhalve.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')