abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31362018
Als ik die prijzen zo hoor kan ik die outdoorkart beter verkopen
Maarja hobby's mogen geld kosten veel geld
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:02:41 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31370358
Hmm, 18 november is dus een vrijdag
Dan moet ik hoogstwaarschijnlijk afstuderen tenzij ik vrij krijg (en sponsoring )
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_31376331
Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst het circuit mogen proefen, Zolder om rpecies te zijn.
En dat smaakt naar meer. Mijn Porsche 944 turbo S deed het prima, ik kan niet wachten tot de volgende keer
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:13:53 #104
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31376394
quote:
Als ik die prijzen zo hoor kan ik die outdoorkart beter verkopen
Maarja hobby's mogen geld kosten veel geld
Het valt qua kosten idd mee. Een potje karten kost hier voor 12 a 13 minuten zo'n 15 euri. Het racen kost (excl. auto) 230 euri. Dat is voor 8 uur racen! En niet per persoon, maar per auto. Dus als je met 4 man een auto hebt kost het ineens per persoon nog geen 60 euri!

Effe een oude Kadett GSI opsnorren met een week APK erop voor een paar centen en je hebt een dag lol! Een aantal mensen racen op die manier, met veel plezier. Ze checken olie en remmen en gaan lekker een dagje knallen! De rijders/monteurs onderling hebben het onderling ook gezellig. Met mooi weer een bbqtje erbij, geweldig!
quote:
Hmm, 18 november is dus een vrijdag
Dan moet ik hoogstwaarschijnlijk afstuderen tenzij ik vrij krijg (en sponsoring)
Vrij krijgen voor afstuderen? Er komt gerust nog wel een andere circuitdag. En sponsoring is bij mij geregeld in de vorm van olien, smeermiddelen en kortingen bij de inkoop van onderdelen. Zo race ik al een jaartje of 7 a 8 voor bijzonder weinig geld (ook ik rijd samen met anderen).
quote:
Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst het circuit mogen proefen, Zolder om rpecies te zijn.
En dat smaakt naar meer. Mijn Porsche 944 turbo S deed het prima, ik kan niet wachten tot de volgende keer
Dus jou zie ik ook de 18e november? Het wordt nog een Fok!-racing day!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_31376648
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:13 schreef Taxi het volgende:

Effe een oude Kadett GSI opsnorren met een week APK erop voor een paar centen en je hebt een dag lol! Een aantal mensen racen op die manier, met veel plezier. Ze checken olie en remmen en gaan lekker een dagje knallen! De rijders/monteurs onderling hebben het onderling ook gezellig. Met mooi weer een bbqtje erbij, geweldig!
hoe zit het met een rolkooi en dodemansknop enzo?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:57:19 #106
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31376893
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:38 schreef Gurb het volgende:

[..]

hoe zit het met een rolkooi en dodemansknop enzo?
Niet verplicht. Het mag alleen geen crossauto zijn en de organisatie haalt je er uit als er in hun ogen iets niet klopt aan de auto (verlies van vloeistoffen, onderdelen die half aan de auto hangen, uitlaat sleept over de grond, remmen blijven slepen). Je mag dan gaan sleutelen tot een en ander wel in orde is. Daarna kun je weer gewoon de baan op. Let wel op: je kunt met twee personen in de auto zitten, maar dan moet je wel een rolkooi, 4-puntsgordel en sportstoelen hebben. Anders moet je dus alleen in de auto. Alles staat gewoon op hun site beschreven overigens en voor andere technische vragen kun je mailen. Ik kreeg altijd snel respons op mijn vragen.

Wat ook wel belangrijk is, is het feit dat als je de vangrail oid raakt en er ontstaat daardoor daadwerkelijk schade aan de rail, dan is het pay-time... Dat wil je niet meemaken. Een deelnemer ramde op Zolder precies tussen de vangraildelen in en kreeg een rekening van zo'n 800 euri...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:57:52 #107
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31376898
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:13 schreef Taxi het volgende:

[..]

Vrij krijgen voor afstuderen? Er komt gerust nog wel een andere circuitdag. En sponsoring is bij mij geregeld in de vorm van olien, smeermiddelen en kortingen bij de inkoop van onderdelen. Zo race ik al een jaartje of 7 a 8 voor bijzonder weinig geld (ook ik rijd samen met anderen).
Zo heb ik een ander project met andere jongens, maar de DAF is van mij.
Sponsoring in de vorm van inschrijfgeld tegen tijdelijke stickers

Waar laat jij je auto sponsoren met die olie enzo? Wij zoeken voor ons andere project ook nog (flink wat ) sponsoren
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:04:41 #108
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31376983
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:57 schreef Taxi het volgende:
Wat ook wel belangrijk is, is het feit dat als je de vangrail oid raakt en er ontstaat daardoor daadwerkelijk schade aan de rail, dan is het pay-time... Dat wil je niet meemaken. Een deelnemer ramde op Zolder precies tussen de vangraildelen in en kreeg een rekening van zo'n 800 euri...
Dat is op de Nordschleife niet anders. Maar ik neem aan dat op Zandvoort ook een aantal regels gelden die iedereen respecteerd en zich aan houd (en dus geen sjonnie gedrag )
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:14:32 #109
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31377139
quote:
Waar laat jij je auto sponsoren met die olie enzo? Wij zoeken voor ons andere project ook nog (flink wat ) sponsoren
Het is vaak een vriendendienst met 'mannetjes', je ken het wel.

Een vriend van een vriend van een... bladiebla. Ik krijg spullen van Comma, omdat een vriend van mij daar weer vertegenwoordiger is. In ruil daarvoor een flinke sticker op de auto. (zie pic. post van 10 oktober; motorkap en spiegels).

Verder heeft een kroegbaas uit Hoorn mij eenmalig gesponsord met 250 gulden (terwijl mijn auto destijds 200 gulden heeft gekost..). Ik vroeg 100,- en toen zei hij dat ik met een ander bod moest komen, omdat hij vond dat je met 100,- geen auto kon racen... Nee, vanaf 250 gulden kon dat beter, vond hij... Wie ben ik om dan 'nee' te zeggen?! Hij heeft nog een mooie actiefoto en inboard-camerabeelden op video van mij gehad.

De ambulance waar ik de wagen mee vervoer, leen ik altijd bij een autosloperij auto-demontagebedrijf (voor 2 tientjes heb ik hem 24 uur) en als ik onderdelen nodig heb, kan ik ze voor weinig of voor niks evt bij hem ophalen.

Zo schraap je flink wat bij elkaar.
quote:
Dat is op de Nordschleife niet anders. Maar ik neem aan dat op Zandvoort ook een aantal regels gelden die iedereen respecteerd en zich aan houd (en dus geen sjonnie gedrag )
Er is geen ruimte voor 'tikjes uitdelen' en dergelijke. Al wordt dat geconstateerd, dan kan je meteen naar huis. Dan ben je klaar voor die dag. Het kan natuurlijk wel gebeuren, per ongeluk. Je mag gerust flink tekeer gaan, maar niet anderen in gevaar brengen.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:25:16 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31377328
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:14 schreef Taxi het volgende:

Er is geen ruimte voor 'tikjes uitdelen' en dergelijke. Al wordt dat geconstateerd, dan kan je meteen naar huis. Dan ben je klaar voor die dag. Het kan natuurlijk wel gebeuren, per ongeluk. Je mag gerust flink tekeer gaan, maar niet anderen in gevaar brengen.
Ik doelde ook niet op tikjes uitdelen, het zijn toch zeker "privé" auto's waarmee gereden word en geen compleet gesponsorde racebakken.

Meer op het in laten halen van snellere rijders (rechts houden), dus ook goed uitkijken waar de rest zich bevind, stoppen bij ongelukken en meehelpen etc.

Ze hebben zelfs mij met mijn DAF (!) een keer in de weg gereden (lieten me er niet langs) terwijl ze zelf in een BMW 5serie en een busje met 200+pk reden
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:49:26 #111
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31377744
quote:
Ik doelde ook niet op tikjes uitdelen, het zijn toch zeker "privé" auto's waarmee gereden word en geen compleet gesponsorde racebakken.

Meer op het in laten halen van snellere rijders (rechts houden), dus ook goed uitkijken waar de rest zich bevind, stoppen bij ongelukken en meehelpen etc.
Je hebt de foto's blijkbaar nog niet bekeken...

Er zitten soms hele snelle jongens tussen (TVR Chimeara, BMW 635 CSI, Marcos LM600, Seat Cup auto's, Alfa Cupauto's, Megabusa, Dax Hayabusa Turbo). Ik heb er allemaal al tegen gereden, in 7 jaar tijd. Het komt niet zo heel vaak voor, dit soort exoten. En ook zij weten wel waar ze aan toe zijn. Sommigen willen je zelfs gratis advies geven en rijden een rondje mee met je. Er zitten lui tussen die met een vrachtwagen vol geprepareerd spul aan komen zetten en er zitten gasten bij die met hun straatauto (apk en al) zo het circuit op gaan. Het kan allemaal. En dat heeft ook wel zo zijn charme.

Als je allemaal onder de middag in Mickey's zit (het cafe op het circuit), dan spreek je gewoon met al die gasten en leer je er veel van. Als ik die rode Daf zie, dan zoek ik je geheid ff op.

En doelend op meehelpen van anderen bij crashes en dergelijke: daar zijn in principe de baancommisarissen voor. Maar als het nodig mocht zijn om te helpen: schroom niet. Enne... Je ogen moet je op het circuit altijd op houden. Snellere deelnemers zijn er altijd en het is mogelijk dat je echt tegen elkaar gaat racen. Uitremacties heb ik al diverse malen gedaan (echt gaaf om te doen). Als een deelnemer ongeveer even snel is, ontstaan er altijd wedstrijden. Snellere laat ik altijd door en langzamere vlieg je gewoon voorbij.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:50:47 #112
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31377767
Als ik iets geregeld kan krijgen kom ik zeker
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:05:36 #113
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31379258
Bijna 2600 viewers
En 111 112 posters

1 op 23... Veel twijfelaars om te gaan racen, zeker
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_31386639
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:13 schreef Taxi het volgende:

[..]

Het valt qua kosten idd mee. Een potje karten kost hier voor 12 a 13 minuten zo'n 15 euri. Het racen kost (excl. auto) 230 euri. Dat is voor 8 uur racen! En niet per persoon, maar per auto. Dus als je met 4 man een auto hebt kost het ineens per persoon nog geen 60 euri!
Ja indoorkarten kost opzicht geen drol, maar als je een eigen kart hebt waar vanalles aan kapot gaat dan is het misschien wel duurder als "simpel" racen met een auto.
pi_31390683
>>Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst het circuit mogen proefen, Zolder om rpecies te zijn.
En dat smaakt naar meer. Mijn Porsche 944 turbo S deed het prima, ik kan niet wachten tot de volgende keer

Hee funnyname (bekend van porsche-944 forum?), ik was vrijdag ook op zolder, reed je in een grijze of rode 951? Je staat waarschijnlijk wel op de film van de camera die ik aan boord had (ik reed in een zwarte alfa 75, heb ook een 944 turbo maar daar gaik niet meer het circuit op).
pi_31395604
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:25 schreef daNpy het volgende:

[..]
Meer op het in laten halen van snellere rijders (rechts houden), dus ook goed uitkijken waar de rest zich bevind, stoppen bij ongelukken en meehelpen etc.
Ik neem aan dat je het over de nurburgring hebt want op een normaal circuit hoef je hier echt niet mee aan te komen.

Als jij langzamer bent behoor je gewoon je lijn te houden en eventueel de deur een beetje open te houden in de bocht. ( spiegelen ) Zodra je ineens rechts gaat rijden kom je verschrikkelijk onduidelijk en onvoorspelbaar over en dan ben jij echt gevaarlijk.

Het zelfde geldt voor een ongeluk ( op circuit ). Je rijdt rustig onder geel, niet inhalen en niet onnodig stoppen. Ook dan ben je namelijk weer verschrikkelijk onvoorspelbaar.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:09:12 #117
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31396341
Op de Nordschleife mag je niet rechts inhalen dus daar houd je gewoon rechts (met knipper) zodat de ander links kan passeren ongeacht de situatie. Dan ben je net zo voorspelbaar als bij bovengenoemde situatie's en de snellere deelnemer kan altijd passeren (ook in bochten naar rechts of links dus).

[ Bericht 3% gewijzigd door daNpy op 12-10-2005 23:23:58 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_31396734
Dus ik had gelijk dat je het over de nordschleife had. Gelukkig
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:20:20 #119
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31406335
quote:
Op de Nordschleife mag je niet rechts inhalen dus daar houd je gewoon rechts (met knipper) zodat de ander links kan passeren ongeacht de situatie. Dan ben je net zo voorspelbaar als bij bovengenoemde situatie's en de snellere deelnemer kan altijd passeren (ook in bochten naar rechts of links dus).
18 november mag je gerust een knipperlicht gebruiken, maar zoals jij het beschrijft (quote), zo zal het er niet aan toe gaan. Het is geen kleine-kinderen-naast-pappa-op-een-parkeerplaats-dag!

Racen moeten we!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:09:06 #120
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_31407590
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:20 schreef Taxi het volgende:
18 november mag je gerust een knipperlicht gebruiken, maar zoals jij het beschrijft (quote), zo zal het er niet aan toe gaan. Het is geen kleine-kinderen-naast-pappa-op-een-parkeerplaats-dag!

Racen moeten we!
Denk je dat dat wel op Nordschleife is dan?
Duitsers rijden over het algemeen snellere & exclusievere auto's dan hier in NL, zeker op de Ring.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_31407776
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 18:01 schreef tjAb het volgende:
monaco...met een kip caravan (helaas zo niet een pic van)
Ik met een Skoda Octavia . Maar als je op een circuit gaat rijden, worden er dan ook echt wedstrijden gereden, of kan je gewoon een beetje gaan touren als het ware en je auto uittesten? En je bent niet verzekerd voor schade aan je auto, maar wat gebeurt er als je gewond raakt?
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:52:12 #122
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31408714
quote:
Ik met een Skoda Octavia . Maar als je op een circuit gaat rijden, worden er dan ook echt wedstrijden gereden, of kan je gewoon een beetje gaan touren als het ware en je auto uittesten? En je bent niet verzekerd voor schade aan je auto, maar wat gebeurt er als je gewond raakt?
Je kunt je auto uittesten, uiteraard! Het zijn geen wedstrijden die ze organiseren. Onderlinge strijd ontstaat wel altijd op de baan, da's wel zo leuk!

Er zijn een aantal gasten bij (met gewone apk-gekeurde auto's) die velgen meenemen met raceslicks, die worden er dan ondergeschroefd op het circuit (slicks zijn overigens niet verplicht, wel aan te raden). Aan het einde van de dag weer de normale bandjes eronder en ze rijden zo weer naar huis.

Als je wilt weten hoe je voor je lijfelijke verzekering zit op het circuit moet je even bellen met je verzekeringsmaatschappij, die weten er alles van.

Ben je onzeker of je mee wilt doen, kom dan gewoon kijken. Het paddock is open. Je kunt aan iedereen vragen stellen, geen probleem. Relaxed sfeertje. Je kunt dan altijd nog besluiten of je mee wilt doen (als er nog plaats is, tenminste...).
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_31409710
Klinkt goed . Ik ga zeker een keertje kijken.
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:24:30 #124
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_31430666
Ik wil graag een keer meedoen maar ik heb geen zin om mijn auto'tje tegen de vangrail te plaatsen dan ben ik meteen arm

Op Marktplaats worden vaak geen APK-afgekeurde auto's geplaatst die je graag voor circuit wilt gebruiken (325i etc.) aangeboden en echt veel andere adressen zijn er niet
pi_31431170
Bij de zac site ( www.z-a-c.nl ) staan er ook vaak.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:52:10 #126
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31431186
Googlen: "loop of sloop auto 2005" levert 58.500 hits...

Alfa 33, 155, Opel Astra, Kadett, Ascona, Vectra, VW Golf, Ford Escort, Fiesta, diverse Japanners. Goedkoop aan te komen en redelijk betrouwbare circuitauto's.

Voor je gaat rijden ff de remmen, banden, verlichting en diverse vloeistofpeilen checken en dat ook blijven doen gedurende de racedag!!! Ik ben eens vergeten het oliepeil extra na te kijken en dat heeft mij een 1.8 GSI motor gekost...

Dat wordt in de toekomst een turbomotor-projectje.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_31437160
een schadeauto met APK word ook toegelaten. die kan je vaak ook voor weinig vinden.
ik heb eens iemand hier op dit forum geholpen aan een bmw voor 300 euro, piekfijne auto was dat!

Rover met een 1.4 injectie voor 175 euro. verantwoord instappen =)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:28:13 #128
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_31437552
RWD is belangrijk

Alfa 33 of 75 had RWD toch?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:44:31 #129
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31440013
De 75 wel, de 33 is toch echt voorwieldrive.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_31443400
vandaar ook al die Sierra's die meerijden. de kadettjes lijken schaars te worden
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:45:20 #131
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31460926
Ik wat wat rond zitten kijken, maar naast een auto (500 - 1000 euro) heb je natuurlijk ook nog een verzekering nodig, anders mag je 'm niet eens op straat parkeren. Dus dan moet 'ie altijd ergens binnen in een garage staan. Een verzekering is best prijzig, kost zomaar 500,- per jaar.

En je moet 't ook nog naar 't circuit rijden daar heb je een verzekering voor nodig, of je legt 'm op een autotransporter (zo'n aanhangertje). Maar dat kost ook weer een paarhonderd euronen.

Komt dus toch nog wat meer bij kijken.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 08:39:57 #132
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31694294
Via via gehoord dat het aardig stormloopt voor de 18e november! Da's mooi! Ook wat dikkere 'bakken' erbij, zoals een 147 GTA cupauto en een kleine verzameling 944 Cupauto's (Tommeh, is u dat?!). Ook weer mensen van de driftclub aanwezig. Als het weer ook meezit, belooft het een geweldige dag te worden!

Nog meer gegadigden hier aanwezig en druk bezig met het prepareren van de bolide? Nog 3 weken....

Ben zelf momenteel druk met het bouwen van de kooi. De nieuwe schokbrekers zijn inmiddels ingebouwd. Nu nog ergens een goed setje verlagingsveren scoren, om het geheel mooi af te maken...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_31696520
Lijkt mij echt supergaaf eens zoiets te doen! Sowieso 6 november dagje racen op Zandvoort met Race Experience. En we krijgen een vrij snelle auto binnenkort, wil ik ook weleens naar NS. Maar met zo'n auto kan je niet "echt" racen, schade is namelijk niet de bedoeling. Maar als ik er later eens tijd/geld voor heb lijkt me racen echt geweldig
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:49:40 #134
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31698342
De Race-Experience van Bleekemolen is dat? Ik heb ff op de site gekeken (ik link hem niet, want da's imo spam...) en dat dagje rondknarren bij hun kost vanaf 220 euri. Ik heb geen idee hoeveel je rijdt voor dat geld, maar dat is geheid minder dan 8 uur (van 09.00 - 18.00 uur min 1 uur pauze) voor 230 euro. En waarschijnlijk mag je niet voluit gaan, dus achter een 'voorrijder' aan. Tenminste, dat denk ik.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het je vergaan is. Doe ff een verslagje van de 'race-experience' als je er geweest bent. Wellicht zijn er nog anderen die een dergelijk evenement hebben meegemaakt? Bevindingen posten!!!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_31698438
Ik heb wel al verhalen gehoord van iemand, hij gaat zelf trouwens in december voor de 3de keer dus leuk is het wel. Je gaat dus in 911 paar rondjes achter inderdaad een voorrijder sjezen, met van die formule ford- achtige wagentjes ook maar mag je wel iets 200km/h uur rijden . Ook nog karten, quaden, oval-bakjes, ijsrijden, 4x4 rijden enzo. Dus je zult iinderdaad geen 8 uur lang rijden, maar je bent wel een hele dag in touw met allerlei verschillende auto's enzo. Heb er iig zin in! Zal wel eens reviewtje plaatsten nadien.
pi_31699269
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 08:39 schreef Taxi het volgende:
Via via gehoord dat het aardig stormloopt voor de 18e november! Da's mooi! Ook wat dikkere 'bakken' erbij, zoals een 147 GTA cupauto en een kleine verzameling 944 Cupauto's (Tommeh, is u dat?!). Ook weer mensen van de driftclub aanwezig. Als het weer ook meezit, belooft het een geweldige dag te worden!

Nog meer gegadigden hier aanwezig en druk bezig met het prepareren van de bolide? Nog 3 weken....

Ben zelf momenteel druk met het bouwen van de kooi. De nieuwe schokbrekers zijn inmiddels ingebouwd. Nu nog ergens een goed setje verlagingsveren scoren, om het geheel mooi af te maken...
Hey,

Nee dat ben ik niet, wij hebben een turbo. Dat zijn mensen met 944-basics (2.5l NA). Die rijden hun eigen endurance races.

Maar misschien dat ik wel kom kijken daar.
pi_31714735
ik kom zeker kijken en filmen, kegelcamera mee

en voor de mensen die wellicht nog zoekende zijn, mijn tip van de dag:
Citroen BX! voor 150 euro! klein deukje, gegarandeerd een hoop lol
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 27 oktober 2005 @ 08:18:27 #138
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31716861
Ik heb weleens tegen een BX GTI gereden en ik moet zeggen; die is niet langzaam!

En wtf is een kegelcamera?!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_31728143
Hoe moeilijk is het trouwens om zelf te sleutelen aan een Opel Kadett / Ascona / Manta voor een leek, maar wel met een werkplaatshandboek? Aangezien het toch begint te kriebelen en je Kadettjes redelijk goedkoop kan krijgen .
  donderdag 27 oktober 2005 @ 17:39:27 #140
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31730141
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 16:28 schreef pAin het volgende:
Hoe moeilijk is het trouwens om zelf te sleutelen aan een Opel Kadett / Ascona / Manta voor een leek, maar wel met een werkplaatshandboek? Aangezien het toch begint te kriebelen en je Kadettjes redelijk goedkoop kan krijgen .
Zo ongeveer de makkelijkste van allemaal! Maar goed, ik ben geen leek (laat dat duidelijk zijn...).

Mocht je panne krijgen, dan hangt het er natuurlijk helemaal vanaf wat de panne inhoudt. Als de drijfstangen naar buiten kijken dan weet je dat het over en uit is. Storingzoeken is eigenlijk toch een btje een vak apart, maar geeft altijd veel voldoening als het weer eens gelukt is. Aan de andere kant, als je het niet kunt vinden..... Dan kun je het altijd nog op Fok! vragen

Als je het principe van een verbrandingsmotor snapt en als je onder de motorkap de juiste onderdelen kunt aanwijzen, kun je een heel eind komen. Als je nu al niet weet waar je remvloeistof moet bijvullen, begin er dan maar niet al te snel aan...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_31731723
kegelcamera wil gewoon zeggen oude videocamera. Kegel zelf filmt met een kegelcamera van bijna een meter lang, zo'n ding die op je schouder rust zegmaar

maar die heb ik godzijdank niet, k'heb een oude sony hi8. wellicht heb je al eens een filmpje gezien wat ik gepost heb dan weet je gelijk ook wat de kwaliteit van dit ding is. ruim voldoende.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_31734415
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:39 schreef Taxi het volgende:

[..]

Zo ongeveer de makkelijkste van allemaal! Maar goed, ik ben geen leek (laat dat duidelijk zijn...).

Mocht je panne krijgen, dan hangt het er natuurlijk helemaal vanaf wat de panne inhoudt. Als de drijfstangen naar buiten kijken dan weet je dat het over en uit is. Storingzoeken is eigenlijk toch een btje een vak apart, maar geeft altijd veel voldoening als het weer eens gelukt is. Aan de andere kant, als je het niet kunt vinden..... Dan kun je het altijd nog op Fok! vragen

Als je het principe van een verbrandingsmotor snapt en als je onder de motorkap de juiste onderdelen kunt aanwijzen, kun je een heel eind komen. Als je nu al niet weet waar je remvloeistof moet bijvullen, begin er dan maar niet al te snel aan...
Ok, met een beetje zelfstudie en veel doen leer ik het wel dus .
pi_31741306
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:14 schreef pAin het volgende:

[..]

Ok, met een beetje zelfstudie en veel doen leer ik het wel dus .
Knutselen is vooral kwestie van doen. Als je alles een keer uit elkaar hebt gesloopt weet je het meest wel. Problemen zoeken is voornamelijk symptonen af kunnen leiden en beetje mazzel hebben soms
  woensdag 2 november 2005 @ 21:46:18 #144
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_31910817
Wat gaaf, misschien wel leuk om met vrienden te doen en als je met zun 4en bent is het niet eens zo duur.

7700ste post
Drugs are good mkay?
  donderdag 3 november 2005 @ 09:57:34 #145
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31920881
quote:
Wat gaaf, misschien wel leuk om met vrienden te doen en als je met zun 4en bent is het niet eens zo duur.
Zo doe ik het dus ook. Je prepareert de auto met z'n allen (in dit geval 3 of 4 man), je leeft er naar toe, je deelt de kosten, je hebt enorm veel lol, rondetijden vergelijken

Vaak kom je op het circuit dezelfde gasten tegen, dus gezelligheid troef. Beetje reutelen over rondetijden, techniek, stuuracties en (helaas) gereden schade.

Ook al is het hartje winter; sommigen komen met caravan en BBQ en maken er een hele dag uit van.

18 november, nog twee weken!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_31921567
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:57 schreef Taxi het volgende:

[..]


18 november, nog twee weken!
En de toegang is ook als je niet rijd gratis?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  donderdag 3 november 2005 @ 10:55:02 #147
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31922108
quote:
En de toegang is ook als je niet rijdt gratis?
Niet rijden kost nul nakkes nada. Je rijdt zo het paddock op en je kunt overal rondloeren. Behalve in de wedstrijdtoren... En op de tribune valt ook weinig te beleven. De mooiste bocht (om te kijken) is eigenlijk altijd de Hugenholz. Met name als de driftclub op de baan is een zeer grote aanrader! Voor uitremacties moet je de Tarzan en de Audi-S in de gaten houden!

Kaart van Circuitpark Zandvoort

Wel rijden kost 130 euri voor een halve dag (hele dag opgedeeld in 2 klassen)
En voor een hele dag 230 euri.

Wat ik begrepen heb, is het aantal deelnemers behoorlijk groot (altijd 50 auto's op de baan mogelijk) en er is een maximum aantal. Ik weet alleen niet of dat aantal al bereikt is...

Tijdschema (volgens de site):
7:00 Paddock open
8:00-10:00 Aanmelding en definitieve inschrijving
9:00-9:45 Klasse 1 Sessie 1
9:55-10:40 Klasse 2 Sessie 1
10:50-11:35 Klasse 1 Sessie 2
11:45-12:30 Klasse 2 Sessie 2

12:30-13:30 PAUZE

13:30-14:15 Klasse 1 Sessie 3
14:25-15:10 Klasse 2 Sessie 3
15:20-16:05 Klasse 1 Sessie 4
16:15-17:00 Klasse 2 Sessie 4
17:00 Einde Circuitdag

De site zelf deponeer ik maar niet hier ivm met spam (denk ik?!), maar als je Googled: 'circuitdag', dan red je het wel
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32041070
Zoals ik had beloofd, hierbij een kleine review van Bleekemolens Race Experience te Zandvoort:

Begin van de dag

Alle deelnemers werden tussen half 9 en 9 uur verwacht, dus dat is wel een vroegertje als je uit Zeeland moet komen. Het viel ons gelijk op dat het drukker was dan verwacht, tegen de 200 personen, deelnemers en meegereisde toeschouwers. Vantevoren was je ingedeeld in teams van 16, een vrij grote groep omdat ik eerdere verhalen van 6-8 personen had gehoord.

Na en een kleine inleiding van Michel Bleekemolen zelf gingen we om kwart voor 10 richting het eerste event. Er waren 10 events: Porsche GT3 rijden, Formulewagen rijden, meerijden met een drifter, 4x4 rijden, quad rijden, "Het vliegend tapijt", slalomrace, ijsrijden, karten en ovalkarts.

Vliegend tapijt
Bij dit event was het de bedoeling een run te maken met een quad een schansje op, en dan op een plateau op wielen zo goed mogelijk af te remmen. De gene die de grootste afstand zou afleggen op dat plateau had dan gewonnen. Maar aangezien de groep enorm groot was en de quads steeds uitvielen was dit niet zo tof. Het duur in totaal een uur terwijl ik misschien 1 minuut op zo'n ding heb gezeten. Beetje opvulling dus.

Karten
Klein kartcompitietje, schoot ondanks groep lekker op, en heb best wel een tijdje kunnen karten. Was leuk!

Formulewagens rijden!

Een van de dingen waarom je deze dag zou moeten doen. Best een unieke ervaring zo'n wagen ondanks dat er niet echt hoge snelheden worden behaald. Zandvoort is echt enorm leuk circuit om dit te doen, de hoogteverschillen in combinatie met de acceleratie van zo'n ding is best leuk. Een klein nadeeltje is wel dat je redelijk afhangelijk bent van je teamgenoten. Ik zelf zat vast achter een vrouw die totaal niet door durfde te rijden. Hierdoor rijdt de tempobepaler ook een stukkie langzamer.

Meerijden met drifter
Erg spectaculair onderdeel, die mannen kunnen echt rijden. Eigelijk meer door het zijraampje gekeken dan door de voorruit.

Quadrijden
In de duinen rond Zandvoort was een klein parcourtje uitgezet. Het quadrijden zelf was best leuk. Maar door gebrek aan quad's, 1 was kapot en de ander viel zonder benzine , was het opnieuw veel wachten/kijken en weinig zelfrijden.

IJsrijden
Bij het ijsrijden rijd je in een wagentje waarbij de achterwielen in een constructie zitten waardoor de achterkant continue uitbreekt. Zeker de testrun was gaaf, auto flink rond laten draaien. Daarna nog een runnetje om een tijd neer te zetten. Ging allemaal best snel, wachten was niet zo erg omdat het best leuk is om iedereen zijn run te zien.

Slalomrun
Erg gaaf, slalomraceje met opgevoerde fiesta's geloof ik. Kan je best flink in scheuren en de competitie is ook gaaf.

4x4 rijden
Opnieuw klein parcourtje uitgezet door de duinen waarbij je tussen vlaggetjes moet navigeren en uiteindelijk moet proberen zo kort mogelijk voor een pylon te stoppen. Weleens leuk om gedaan te hebben.

Ovalkarts
Event waarbij je een beetje kan proberen te driften met kartjes, is grappig maar wel pijnlijk. Heb wat flinke plekken op me rug van het stuiteren van dat ding

Porsche GT3 rijden!!
Veruit het leukste onderdeel van de dag, en ook gelijk het laatste. Wagens rijden heerlijk, acceleratie is goed, en tempomeneer had er ook wel zin in, behalve op het rechte stuk maar goed je kan niet alles hebben. Die paar rondjes die je draait vliegen voorbij, maar het is echt een onwijs leuke ervaring


Hierna was er nog de mogelijkheid om met je eigen auto het circuit op te gaan, omdat wij met een relatief snelle auto waren, was dat ook genieten Toch ben je weer afhankelijk van andere mensen. Voor ons ging een groep het circuit op met voorop een eend Ik vond dit eerlijk gezegd een beetje aso tegenover die andere mensen die eens wat harder wilden.

Algemeen

De organisatie van de dag was erg goed, hier en daar wat vertraging maar dat houd je toch wel. De lunch was erg goed geregeld, amper rijen, lekker en best veel eten. Kan helaas niets zeggen over de prijsuitreiking omdat wij het toen maar voor gezien hielden.

Ik moet nog wel vermelden dat deze dag mede door het lekkere weer een succes is geworden. Doordat er regen was voorspeld vreesde ik het ergste, gelukkig is het droog gebleven. Ik denk dat als het regent de dag echt weinig aan is. Je staat namelijk toch wel een uurtje of 8 buiten, plus dat je natuurlijk niet echt lekker kan scheuren als het circuit blank staat.

Hoop dat jullie er wat aan hebben, als jullie nog wat willen weten of als ik ergens foutje heb gemaakt roep maar. Ga denk ik dan zo maar pitten, was een lange dag
pi_32045297
Venlo 200 km+ half acht 's morgens, 5800 rpm, 1400 toeren te gaan, onderin wint 1.2, bovenin is autobahn stormer, 4 loopt tot 200, 5 is sequentieel, geen overdrive, koppeling formaat pizza, 300 euro ex BTW standaard, zonnetje komt onder geroffel:


Zonnetje zet door:


Youp was er ook:


Remmengeil, Le Mans series, ff backstage:


Alles is relatief, wat snelste gaat op schleife TF, meteen daar langzaamste.
Succes iedereen op Zandvoort, en stuur foto's !
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  maandag 7 november 2005 @ 04:10:16 #150
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_32046702
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:05 schreef Taxi het volgende:
Bijna 2600 viewers
En 111 112 posters

1 op 23... Veel twijfelaars om te gaan racen, zeker
Ik denk dat het voor het gros aan Fok!kers een beetje te duur is voor een lolletje
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 7 november 2005 @ 09:52:32 #151
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32049152
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:09 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Zoals ik had beloofd, hierbij een kleine review van Bleekemolens Race Experience te Zandvoort:

-heel verhaal, overigens goed beschreven...-
Kijk, hier heb je wat aan. Nu weet ik tenminste dat je veel geld moet betalen voor, in verhouding weinig rijtijd. Tenminste, die indruk krijg ik een btje.

Je mag dus niet inhalen en je moet rekening houden met de andere (soms langzamere) deelnemers? Ik zou mijn stuur opvreten!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32049518
Deze dag kostte ¤ 235. Dat is inderdaad best veel geld maar goed, als je al ziet wat 12 minuten karten kost zijn de prijzen wel inverhouding. Het leuke is ook gewoon dat je erg veel verschillende dingen doet op zo'n dag. Plus dat er niet zoveel mensen de kans krijgen om in dit soort wagens te rijden, normaalgesproken dan. Kan ook wel begrijpen waaarom je niet helemaal los mag, er lopen ook best wat sukkels rond die het meteen overdrijven. Het was schijnbaar weleens voorgekomen dat iemand zo'n formulewagen heeft afgeschreven en ook bij andere onderdelen waren er weleens wat dingen mis gegaan. Het blijft natuurlijk wel een linke hobby.

Wat ik gewoon zou aanraden is om in het voorjaar, een doordeweekse dag met een stel vrienden zoiets te bespreken. Dan zullen de groepen kleiner zijn, het weer beter en zul je uiteindelijk ook meer rijtijd krijgen. Want kreeg wel sterk het idee dat groepen van 16 niet helemaal de bedoeling was.
pi_32115801
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:13 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Deze dag kostte ¤ 235. Dat is inderdaad best veel geld maar goed, als je al ziet wat 12 minuten karten kost zijn de prijzen wel inverhouding. Het leuke is ook gewoon dat je erg veel verschillende dingen doet op zo'n dag. Plus dat er niet zoveel mensen de kans krijgen om in dit soort wagens te rijden, normaalgesproken dan. Kan ook wel begrijpen waaarom je niet helemaal los mag, er lopen ook best wat sukkels rond die het meteen overdrijven. Het was schijnbaar weleens voorgekomen dat iemand zo'n formulewagen heeft afgeschreven en ook bij andere onderdelen waren er weleens wat dingen mis gegaan. Het blijft natuurlijk wel een linke hobby.

Wat ik gewoon zou aanraden is om in het voorjaar, een doordeweekse dag met een stel vrienden zoiets te bespreken. Dan zullen de groepen kleiner zijn, het weer beter en zul je uiteindelijk ook meer rijtijd krijgen. Want kreeg wel sterk het idee dat groepen van 16 niet helemaal de bedoeling was.
Heb eergisteren hetzelfde arrangement gedaan en ik moet zeggen dat het toch een echte aanrader is. Toegegeven, de prijzen zijn tamelijk hoog en misschien niet helemaal in verhouding tot het gebodene, maar uiteindelijk is het wel een fantastische ervaring. Het rijden in de Porsche Carrera GT's was echt super. Je rijdt dan wel in een 'treintje' en volgt de ideale lijn achter een ervaren coureur, maar op de rechte stukken accelereer je toch makkelijk tot 180-200 km/u, en dit was op een zeer (!) regenachtige dag. Afgezien daarvan is het gewoon vet om met die brullende motor achter je over dat circuit te jagen. Het aantal rondjes dat wij deden was 3,5, maar dat lijkt, zoals hierboven vermeld, afhankelijk van de grootte van de groep, die bij ons ook bestond uit 15 personen.

Het rijden in de formulewagen gaat volgens hetzelfde principe, maar daar hebben we helaas niet echt ten volle gebruik van kunnen maken. Ten eerste was de wagen zeiknat toen we aankwamen (je krijgt wel regenkleding) en ten tweede zaten ook wij achter een vrouw die niet harder dan 80 p/u durfde te rijden. Daar ben je dus enigszins afhankelijk van de indeling; de minder ervaren 'coureurs' worden vooraan in de trein geplaatst, waardoor de snelheid van hen afhangt. Zijn de condities (weer etc.) goed en is geen enkele deelnemer bang om sneller te rijden, dan zullen de snelheden ongetwijfeld hoger komen te liggen. Voor de laatste persoon in de trein is er altijd nog de mogelijkheid om zich wat terug te laten vallen en vervolgens flink op te trekken, maar dat wordt meestal wel opgepikt door de coureur. De organisatie zou er waarschijnlijk beter aan doen de deelname aan dit onderdeel niet willekeurig of enkel op basis van de deelnemerslijst te doen, maar de groepen te formeren aan de hand van de wens om hogere snelheden te rijden. In dat geval lopen ze wel een verhoogd risico dat iemand het ding daadwerkelijk de grindbak inrijdt, dus ze zullen het wel bewust zo doen. Ander minpuntje aan de formulewagens was dat ze nogal gedateerd zijn en de schakelbak ronduit lachwekkend is; je moet constant oppassen dat je niet van de 3 of de 4 rechtstreeks naar de achteruit schakelt.

De overige disciplines lijken wat suf tegenover het racen in de formulewagen en de Carrera, maar zijn dat zeker niet. Vooral het competitief slalommen (in ons geval in een naar 165pk opgevoerde en gestripte Nissan Micra), het karten bij nat weer en het driften in de indycars zijn lachen.

Zoals gezegd een aanrader dus, zeker als het weer en de groep een beetje meezit.
  woensdag 9 november 2005 @ 15:03:52 #154
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32118287
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:32 schreef FuTilE het volgende:
Heb eergisteren hetzelfde arrangement gedaan en ik moet... heel verhaal...
...rest van het verhaal...de groep een beetje meezit.
Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader

Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!

Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32120035
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:03 schreef Taxi het volgende:

[..]

Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader

Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!

Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
Zal ongetwijfeld ook de moeite waard zijn. Als ik iemand kende met een geschikte auto, zou ik dat zeker ook willen doen. Ik heb niet gezegd dat dit de enige denkbare en goedkope optie is, het was alleen een impressie van het arrangement, geen sales pitch. Mij beviel het iig...
pi_32127656
Denk op dat "Op volle snelheid" niet te vergelijking was met die auto's waar je daar in mocht rijden.
pi_32127960
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:03 schreef Taxi het volgende:

[..]

Dus 235 euri... 3,5 rondje in een Porsche... Bange mensen die de snelheid bepalen... Btje karten... Versnellingsbakken die verrot zijn... En toch een aanrader

Ik zou zo zeggen: voor 5 euri minder rijd je op hetzelfde circuit, 8 uur lang, op volle snelheid, het ene gevecht na het andere, heel veel gezelligheid, veel spektakel. En zo veel meer!

Ja, ok. Je hebt een auto nodig, maar aangezien je de kosten kan delen (want je schrijft je in per auto en niet per deelnemer) is dat best te overzien!
En je loopt het risico dat er wat met je eigen wagen gebeurd (of dat iemand anders er wat mee doet) en je rijd niet in een Porsche of bijvoorbeeld een Formule wagen. Afweging is dan wel wat lastiger, dan zoals jij het schetst.
pi_32128986
Weet iemand hier eigelijk wat het kost op "normale" circuitdagen om tijdje rond te scheuren? Want op het eind van die dag mochten we eventjes met onze eigen auto het circuit op, en dat was echt super tof! Maar goed echt racen doe je natuurlijk niet met je eigen auto.
  donderdag 10 november 2005 @ 09:15:36 #159
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32139843
quote:
Denk op dat "Op volle snelheid" niet te vergelijking was met die auto's waar je daar in mocht rijden.
Tja, dat hangt er van af hoe dik je portemonnee is, want dan koop je gewoon een dikke auto... Maar in een lange, langzame staart achter elkaar aanrijden noem ik niet 'op volle snelheid'. En dat doen we met circuitdagen wel!
quote:
En je loopt het risico dat er wat met je eigen wagen gebeurd (of dat iemand anders er wat mee doet) en je rijd niet in een Porsche of bijvoorbeeld een Formule wagen. Afweging is dan wel wat lastiger, dan zoals jij het schetst.
Er bestaat altijd het risico dat je de boel aan puin rijdt, ja. In mijn geval rijd ik al bijna 8 jaar met dezelfde raceauto... En daar zitten wat deukjes is, maar daar is prima mee te rijden.
quote:
Weet iemand hier eigelijk wat het kost op "normale" circuitdagen om tijdje rond te scheuren? Want op het eind van die dag mochten we eventjes met onze eigen auto het circuit op, en dat was echt super tof! Maar goed echt racen doe je natuurlijk niet met je eigen auto.
Zandvoort: 130 euro voor een halve dag en 230 euro voor een hele dag. Op Zolder (met dezelfde organisatie) is het iets goedkoper.

Ok. Wat racen ons kost in bijna 8 jaar en zo’n 30 racedagen in totaal:

Auto: 91 euro (200 gulden)
Motorblok: totaal 125 euro (3 stuks inmiddels. Nu rijden we met een 2.0GSI 8v–C20NE)
4 Puntsgordels: 30 euro (2e hands)
Extra velgen: 75 euro (lichtmetaal en nog mooi ook!)
Sportkuip: 60 euro (in principe onnodig, maar toch een aanrader)
Remblokken: 30 euro per set (gaan twee racedagen mee)
Slicks: 10 per stuk (was ff zoeken, maar toch. Gaan ongeveer een racedag mee)
Brandstof: 70 liter per dag (kost ongeveer 1 miljard euro)
Remsysteem: gratis (Daewoo Lanos, remt echt heel krachtig en gedoseerd)
Oliën en vetten: gratis (gesponsord)

Volgens mij ben ik niets vergeten… Enne, alle kosten delen door drie, want we rijden gemiddeld met z’n 3en. Wie inventief is (1x sponsorgeld a 250 gulden!) en goed zoekt, kan voor heel weinig geld een dag racen. En wat de schades betreft:

1 motorblok (oliepeil stond te laag…)
1 koplampunit
1 deur (rechts)
1 velg
1 rechter buitenspiegel
1 bumper

Stilgevallen? In al die uren racen 4x stilgevallen…
1x benzine op (benzinemeter doet het niet…).
1x last van overstekende bandenstapel (koplampunit, velg, buitenspiegel, deur, bumper).
1x motor kapot (olieniveau te laag)
1x motorstoring (verrotte kabel van de krukasopnemer, was ff zoeken...)
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32146822
want je rijd natuurlijk 1 op 4
enorm gaaf dat je met de opel van 91 euro na 8 jaar nog mee kan rijden. wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat..... maarja shit happens

'k kom zeker kijken!

ps: mijn auto is misschien ook maar 91 euro waard, maar heb 'r wel 250 euro aan uitgegeven om 'm door de apk te krijgen - g e k ben ik op m'n ouwe fordje

[ Bericht 28% gewijzigd door spectrumanalyser op 10-11-2005 13:55:21 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 10 november 2005 @ 14:15:56 #161
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32147664
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat.....
Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:20:48 #162
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32147817
quote:
want je rijd natuurlijk 1 op 4
Het verbruik is best wel te doen, maar idd, je rijdt er constant op de limiet. En dat vraagt wat van je auto: brandstof, remmen, banden... Je bespaart er niet op, kan ik je meedelen! het oude, standaard remsysteem vrat destijds 2 sets remblokken per dag op! En dan met goed ingereden remmen...
quote:
enorm gaaf dat je met de opel van 91 euro na 8 jaar nog mee kan rijden. wel jammer dat er een motorblok afgeschreven is door te laag oliepeil, dat meet je elke heat..... maarja shit happens
Een Ascona uit 1986... Bijna 20 jaartjes jong! Die motor was destijds ontzettend jammer, want hij was echt heel erg snel. Een vriend van mij reed er toen in en kwam ratelend de pitsstraat binnenrijden. Je kon het meteen horen. Nu peilen we idd overmatig vaak het oliepeil. Je kunt nooit weten...
quote:
'k kom zeker kijken!
Je bent welkom, maar wees gewaarschuwd: het is verslavend!!!
quote:
Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
Je zet de auto stil. Je wacht 10 minuten en je kunt je oliepeil al vaststellen, geen probleem hoor.

Een heat duurt zolang je dat zelf wilt. Als ik het rijden zat ben, dan ga ik gewoon van de baan af. Na een ruim half uur ben ik bekaf en stop ik ermee. Dan gaan we de auto weer ff nakijken (bandenspanning, alle vloeistofpeilen, remblokken) en dan gaat de volgende persoon rijden. Mooi elkaars rondetijden meten, altijd leuk!!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32182869
het kijken is bijna even spannend als 't rijden zelf.

ik herinner me de rode bmw die onverwacht zo twee salto's maakte. Of een golf die bij het uitkomen van de tarzan ineens met een brandende motor rijd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32182906
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoe wil je dat meten als de olie nog door het blok heen is geslingerd van de vorige heat?
de auto op een recht stuk zetten en 5 minuten wachten. olie zakt redelijk, let er alleen op dat de auto wel recht staat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32186373
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/628953/4/50#32139843]donderdag 10 november 2005
Er bestaat altijd het risico dat je de boel aan puin rijdt, ja. In mijn geval rijd ik al bijna 8 jaar met dezelfde raceauto... En daar zitten wat deukjes is, maar daar is prima mee te rijden.
Das wel respect, 8 jaar zonder echt noemenswaardige (cq totall los rijden) problemen wel knap .

Maar goed, die ene gek etc etc..... Je snapt mn punt wel denk ik. Daarbij is het rijden in een auto op een circuit niet altijd zo goedkoop als jullie doen .
pi_32195325
hoezo niet, als je de kosten met meerdere kunt delen dan valt het best mee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32195810
Ingeschreven http://www.circuitdag.nl/agenda/1

Voor de mensen die niet meer konder inschrijven de 18e is dit misschien wel handig
pi_32205121
yup, hij zit al helemaal vol! je kunt niet meer inschrijven voor de 18de.
volgende mogelijkheid is 2 december.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 13 november 2005 @ 21:01:48 #169
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32242020
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:58 schreef Tommeh het volgende:
Ingeschreven http://www.circuitdag.nl/agenda/1

Voor de mensen die niet meer konder inschrijven de 18e is dit misschien wel handig
Tommeh, jij komt met een 944? Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet weten

De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar ), dus technisch gezien zijn we ready to go!!

Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32242538
Wel met een motor en dat is erg goed te doen en je word er ook erg blij van
Ben elke keer wel bang dat ik crash en mijn mooie motor aan puin rij
pi_32244027
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Taxi het volgende:

[..]

Tommeh, jij komt met een 944? Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet weten

De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar ), dus technisch gezien zijn we ready to go!!

Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.
Nee de 944 is in winterslaap Die wordt aangepakt en klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen. We komen met een sierratje.

Ik hoop wel dat ik vrijdag nog even kan komen kijken, lijkt me wel lachen. Zal ik dan ( als ik kom dus) een helmpje meenemen ? Ziet je auto er nog steeds uit als een taxi ?
pi_32245220
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef Taxi het volgende:

De Taxi is bijna klaar. Wat nog gedaan moet worden is alleen optisch (170 witte vierkantjes plakken... ik lijk wel mesjokke, maar ik de het toch maar ), dus technisch gezien zijn we ready to go!!

Je kunt nu ook rondetijd-meters huren bij de organisatie. Da's ook best een leuke gadget: 25 euri voor een hele dag! Ga ik nog ff achteraan! Het schijnt te gaan om een digitale meter die je gewoon in je auto plaatst. Heeft wel iets. Ik hoop dat er nog een paar over zijn.
He Koemi! Leuk dat jij er ook weer bij bent. Hugo en ik komen ook weer met onze Sierra . Sowieso komen we 18 november en als het lukt ook 2 december. Ik heb uit een betrouwbare bron vernomen dat er nog genoeg laptimers zijn voor de gegadigden. Hopen dat we mooi weer hebben. Okee, ik zie je a.s. vrijdag. Het wordt weer een leuk dagje!
  maandag 14 november 2005 @ 08:04:19 #173
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32250910
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:09 schreef Tommeh het volgende:
Nee de 944 is in winterslaap Die wordt aangepakt en klaar gemaakt voor het nieuwe seizoen. We komen met een sierratje.
Ik hoop wel dat ik vrijdag nog even kan komen kijken, lijkt me wel lachen. Zal ik dan ( als ik kom dus) een helmpje meenemen ? Ziet je auto er nog steeds uit als een taxi ?
Ga jij nou maar lekker met die Sierra rijden, dan pakken wij wel de taxi We hebben meerdere rijders en meerdere meerijders, dus of er een plekje is om mee te rijden, nee, ik denk het niet. Helaas.

Ik ben ook parttime wedstrijdleider (die 2 meter lange, zeg maar...) dus ik ben of aan het rijden of ik sta in de wedstrijdtoren.

Hij ziet weer uit als een amerikaanse taxi, als die 170 witte vierkantjes er op geplakt zitten...
Mocht je de auto niet herkennen (wat mij sterk lijkt...) mijn startnummer is 051.

Thomas S., is jij dat?! Jij bent er natuurlijk altijd bij, ouwe rukkerd! Het is alweer enige tijd geleden, dat ik je over de kop heb zien gaan, maar ook voor deze aanstaande x hoop ik dat je op 4 wielen blijft.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  woensdag 16 november 2005 @ 08:26:40 #174
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32305843
*kijkt naar buiten...

Als dit het weer wordt aanstaande vrijdag, dan gaan de sleperwagens nog overuren draaien

Niet dat ZIJ dat erg vinden, overigens...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32313244
quote:
Op maandag 14 november 2005 08:04 schreef Taxi het volgende:
Ik ben ook parttime wedstrijdleider (die 2 meter lange, zeg maar...) dus ik ben of aan het rijden of ik sta in de wedstrijdtoren.

Hij ziet weer uit als een amerikaanse taxi, als die 170 witte vierkantjes er op geplakt zitten...
Mocht je de auto niet herkennen (wat mij sterk lijkt...) mijn startnummer is 051.

Thomas S., is jij dat?! Jij bent er natuurlijk altijd bij, ouwe rukkerd! Het is alweer enige tijd geleden, dat ik je over de kop heb zien gaan, maar ook voor deze aanstaande x hoop ik dat je op 4 wielen blijft.
Hehe, nee man! Dat was ik niet met die 320i (heb toen wel met een krik en een balk het dak weer recht gezet en ermee verder gereden ). Dat is ook degene die een van de vorige keren de neus van de 635csi kapot heeft gemaakt .
En vrijdag heb ik geen ambitie om alsnog van dit soort capriolen uit te halen.
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de Taxi.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:26:57 #176
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32316208
quote:
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de Taxi.
Ik ken er nog 1... Hij is inmiddels helemaal klaar voor de strijd. Ik ben erg benieuwd wat de nieuwe schokbrekers en veren gaan doen. Voor hetzelfde geld rijdt ie straks voor geen meter meer... Hij stuurde namelijk behoorlijk goed en voorspelbaar en dat moeten we nu nog maar afwachten. Ik miste voorheen alleen tractie als ik de (snelle) bocht uitkwam (Luyendijk, Scheivlak), waardoor ik op de rechte stukken snelheid moest inleveren. Daarom hebben we besloten om nieuwe schokbrekers aan te schaffen. Djeezzz, ik heb er zo'n zin in, dat wil je niet weten!

Ik dacht dat jij destijds in die Beemer zat... Sorry, ik twijfelde dus even aan je stuurmanskunst.

Ik weet wel destijds dat de sleper (volgens mij was het Jacco met de Lightweight) die de jongens op hun kop hangend en gierend van het lachen in de auto aantrof...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32321135
en die bmw had nou net geen rolkooi. het dak stond daarna redelijk scheef
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 16 november 2005 @ 20:47:43 #178
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32325079
quote:
en die bmw had nou net geen rolkooi. het dak stond daarna redelijk scheef
Dat is niet de Beemer waar ik het over had, maar goed.

Toen dat ongeval gebeurde was ik wedstrijdleider en stond ik in de toren. Het ongeval gebeurde net na de Gerlach (achterkant brak uit, auto ging dwars en begon te happen in het gras). 3,5 x over de kop zonder rolkooi. Ik heb alleen maar keihard in de portofoons geroepen:"ROOD! ROOD! ROOD!", daarmee de rode vlag bedoelend. Daarna kroop er een vrij klein mannetje uit. Gelukkig! Het dak zat tot aan de hoofdsteun in elkaar! Djeeezzzz!

Het was een vrij lomp actie en zo erg heb ik ze verder niet (live) waargenomen, gelukkig!

Het ongeval is dan ook nog eens gefilmd....

Check, dan naar "multimedia'' en de rest spreekt voor zich....
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32325841
welke beemer bedoelde jij?

ik kom nog met een lastminute tip, een Citroen BX met een 14 liter injectiemotor
"geen apk, rijd er nog dagelijks mee"


staat in dordrect, vraagprijs is 100 euro, wie weet krijg je 'm mee voor 75....
http://auto.2dehands.nl/markt/auto/11148598-100.html

[ Bericht 92% gewijzigd door spectrumanalyser op 16-11-2005 21:36:37 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 16 november 2005 @ 23:40:12 #180
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32330525
quote:
welke beemer bedoelde jij?
Was een andere, die van Thomas. Gebeurde op Zolder (volgens mij de L.Bianchi).
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32356714
zo, morgen ben ik rond half 11 van de partij. houd die auto's dus de eerste manche nog even heel
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32357469
tip 17: nog even snel met die jerrycans richting amsterdam om daar de gratis benzine in ontvangst te nemen
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32381416
En hoe is het geweest mensen? Ik kon helaas niet komen kijken maar wie weet voor de volgende keer
pi_32381602
Er zijn trouwens al foto's online gezet :

www.turn1.nl
pi_32382041
het eerste minuutje video uit de kegelcamera:
http://media.putfile.com/Circuitdag-november-2005-video1 7 mb
twee minuten in die zelfde bocht...
http://media.putfile.com/Circuitdag-november-2005-video-2 14 mb



[ Bericht 22% gewijzigd door spectrumanalyser op 18-11-2005 20:31:50 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32433907
Ik had toch wel een reactie van wat mensen verwacht...
  zondag 20 november 2005 @ 20:47:14 #187
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_32435059
Doet er op zo'n dag nou ook nog wat nieuwer spul mee of past dat niet in het low-budget idee? Lijkt mij namelijk wel geinig als je een impreza oid hebt om een dag flink te blazen. Of zijn daar andere trackdays meer geschikt voor?
Life is too short don't stress every day
pi_32435096
Zijn andere trackdays voor, zie eerder in dit topic. Heb dezelfde vraag namelijk ook gesteld
pi_32436059
ben bezig met een derde filmpje, drie minuten Hügenholzbocht.
enorm genoten van de Sierra 2.0i van racing team twente die elke ronde weer prachtig dwars door de Hugenholz ging. En al driftende nog voorop blijven rijden ook, wat liep die auto hard.

(offtopic) nondeju, zit ik net die 20 mb te uploaden, valt putfile offline (/offtopic)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32441234
er reed een zwarte porsche mee die er wel aardig nieuw uit zag. en een Alfa, die tijdens een ronde finaal vergat in te sturen bij de tarzanbocht. toen kreeg ie een flinke lading grind binnen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 21 november 2005 @ 07:50:05 #191
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32445099
Het was al met al een geslaagde dag. Helaas heeft het weer slecht meegewerkt, waardoor de slicks-rijders (als ik) helaas minder aan hun trekken kwamen. Intermediates heb ik helaas niet en daardoor vielen de rondetijden tegen.

Als de baan bijna droog was, viel er weer een korte bui naar beneden, waardoor alles weer zeiknat was...

Voor de drifters in die zin een droomdag.

Ik was de wedstrijdleider die de dag mocht aanvangen vanuit de toren en na 1,5 was ik al bekaf. De een na de ander vloog van de baan af, waardoor het nogal 'busy' was. Drie auto's die al spinden achter de (inleidende) pacecar gaf al aan dat we het druk zouden krijgen.

Een ander zeer vervelend punt was dat een groot aantal rijders zich niet aan de regels in het boekje hadden gehouden betreffende het op de auto zichtbaar maken van het startnummer. Zo konden de baancommisarissen niet waarnemen of de juiste auto in de juiste klasse reed. Om zo'n 100 auto's dan in het gareel te krijgen is een hoop werk, waar je helemaal niet op zit te wachten!

Geen auto's over de kop dit keer, gelukkig! Wel een paar dikke crashes, waaronder een zeer snelle Golf die net voor de Hugenholz behoorlijk kort werd gereden en meteen klaar was voor de rest van de dag. Jammer.

Opvallend veel Porsches, zelfs een vrij nieuwe, zwarte 911 durfde het aan om tussen het 'gepeupel' rond te racen. Zo ook een 147 GTA Challenge auto (liep als een raket) wist in de Tarzan bijna tot bovenin de grindbak te geraken, waarbij hij, volgens mij, een prijzige splitter om zeep hielp.

Houd de Circuitdagsite in de gaten voor foto's. Ook op autofotos.nl zijn veel foto's te vinden van de vele deelnemers. Waarvoor dank!!!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32457025
Die Alfa 147 cup die het grind in reed was daarbij geholpen. Er kwam weer een held uit de pits in een hok en die haalde het in zijn IQ-loze kutkop dat links de ideale lijn lag en daar dus METEEN moest rijden terwijl daar die alfa aan kwam met 200+. Die alfa kon dus geen kant meer op...

Misschien toch maar rechts blijven rijden ZOALS HET MOET!
  maandag 21 november 2005 @ 17:53:38 #193
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32457559
Je mocht toch rechts inhalen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32457911
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:53 schreef daNpy het volgende:
Je mocht toch rechts inhalen?
Nou...zo werkt dat daar niet :



De zwarte lijn is de Alfa
De grijze is de doorgetrokken lijn bij de pits
De rode lijn is de mega foute en levensgevaarlijke lijn
De blauwe is de goede

Het gele vierkantje is de marshalpost waar ze de blauwe vlag behoren te zwaaien als er iemand aan komt op het rechte stuk.

Als je hard aankomt rijden ( wat de bedoeling is ) en je remt zo laat kun je niet meer zomaar een uitwijk actie maken...als het goed is wordt dit ook verteld voor je de baan op gaat...
  maandag 21 november 2005 @ 21:03:54 #195
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32462798
Aha, dan is het inderdaad een dikke kneuzen actie

Meteen van het circuit bannen zo'n flapdrol.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_32463344
dan is er dus iemand die z'n hok mag verpatsen om te gaan lappen voor die alfa, lijkt mij
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32471851
Waren al deze zaken (vlaggen, plek op de baan, algemeen) besproken door de wedstrijdleiding?
(Ik heb trouwens geen blauwe vlag gezien ..)

De race dag die ik bij Eran (Zolder) heb gedaan zag er een stuk beter geregeld en veiliger uit.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:57:41 #198
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32472690
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:31 schreef Tommeh het volgende:
Die Alfa 147 cup die het grind in reed was daarbij geholpen. Er kwam weer een held uit de pits in een hok en die haalde het in zijn IQ-loze kutkop dat links de ideale lijn lag en daar dus METEEN moest rijden terwijl daar die alfa aan kwam met 200+. Die alfa kon dus geen kant meer op...

Misschien toch maar rechts blijven rijden ZOALS HET MOET!
Je hebt 110% gelijk en heeft derhalve te maken met een kneuzenactie. Helaas, als er 100 auto's meedoen met meer dan 250 rijders zitten er altijd kneuzen tussen, daar kun je nu eenmaal niets aan doen.

In het verleden zijn er briefings gehouden, maar in sommige gevallen kun je net zo goed tegen een muur vertellen waar allemaal rekening gehouden moet worden...

Er wordt constant erop gehamerd (site, mailings) om het rijdersboekje te downloaden. In dit boekje staat werkelijk alles beschreven waar rekening mee gehouden dient te worden.

Eerlijk gezegd is het eigenlijk nooit goed. Er is altijd wel weer wat aan de hand en er is constant gemekker. Jammer. Gelukkig waarderen de meeste mensen wat je doet (er is namelijk geen winstoogmerk en alles, maar dan ook echt alles wordt door vrijwilligers verricht) en hebben een hoop plezier gehad voor weinig centjes. Vooral personen die stuurfouten maken, in het grind belanden en vaststaan, zijn de grootste zeikerds. Het is heel simpel: als ze niet gevaarlijk staan, wordt er ook niet gesleept! Een pacecar in de baan en een sleepwagen erbij halen levert namelijk tijdverlies op bij de rijders. Jammer voor diegene die naast de baan is beland, maar het was zijn eigen stuurfout!

Helaas kan ik geen vergelijk maken met Eranracing, want daar ben ik (nog) niet bijgeweest. Gaat ongetwijfeld nog een keertje gebeuren! Voorlopig zie ik nog geen site die goed functioneert, overigens... (al die rode kruizen aan de linkerzijde). Het kan wellicht aan mijn pc liggen, maar hier doet ie het niet...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:02:49 #199
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_32480347
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 08:57 schreef Taxi het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd is het eigenlijk nooit goed. Er is altijd wel weer wat aan de hand en er is constant gemekker. Jammer.
Ik ken het, helaas.
quote:
Gelukkig waarderen de meeste mensen wat je doet (er is namelijk geen winstoogmerk en alles, maar dan ook echt alles wordt door vrijwilligers verricht) en hebben een hoop plezier gehad voor weinig centjes. Vooral personen die stuurfouten maken, in het grind belanden en vaststaan, zijn de grootste zeikerds. Het is heel simpel: als ze niet gevaarlijk staan, wordt er ook niet gesleept! Een pacecar in de baan en een sleepwagen erbij halen levert namelijk tijdverlies op bij de rijders. Jammer voor diegene die naast de baan is beland, maar het was zijn eigen stuurfout!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 november 2005 @ 08:23:21 #200
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32499713
2 december as is het alweer zover: weer een Zandvoortste Circuitdag. Ik moet nog ff kijken of het financieel nog te verantwoorden is.

Tis wel een iets andere dag dan gebruikelijk:

Klasse 1 Toerwagens
Klasse 2 Formula Superlite

De Superlites is voor licentiehouders die auto's besturen die maximaal 2.10 op Zandvoort rijden. De snelle jongens, derhalve.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')