Het was idd niet zo gek druk, maar ik heb wel erg veel plezier gehadquote:Op vrijdag 3 december 2004 18:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Net terug, er was wel minder opkomst qua autos dan de vorige keer. Het weer was prima, behalve dan de laagstaande zon aan het eind v/d dag.
wel weer een hoop gezien. Een golf 2 die ineens in brand vloog! En dan de tvr die even linksvoor in elkaar ging.
heb een paar filmpjes, zal ze vanavond posten
Spa? Via welke organisatie is dat geregeld? (kosten, site, eisen aan de wagen ed) Het is een absolute droom van mij om daar een x een dag te knallen. Lijkt mij geweldig!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:12 schreef Tommeh het volgende:
Circuitdag.nl komik eigenlijk nooit. Meestal pistenclub, harc en of eran dagen wat betreft vrij rijden. 17 oktober is het weer spa en de 30e zandvoort (schoonmoederdag) . Ken wel wat mensen uit de 944-basic klasse die willen gaan rijden die circuitdag.
Met een Daf marathon Coupe op de Nordschleife....quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:14 schreef daNpy het volgende:
[afbeelding]
Ik op de Nordschleife, zie ook hier en hier
Misschien op 16 december op Zandvoort racen. Volgend jaar iig weer vaak naar de Ring
Dat wil ik ook weleens wetenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:17 schreef IntroV het volgende:
Maar kan je gewoon naar zandvoort gaan met een auto en dan entree betalen en rijden maar?
Dat kan, en als je een beetje kan sturen kun je het sommigen nog best moeilijk makenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:03 schreef Taxi het volgende:
Jeeez! Die Pistenclub is gewoon een hele goeie!![]()
Alleen... eeh.. Ik zie alleen maar uiterst 'dikke' auto's... Nu heb ik niet bepaald de langzaamste auto, maar ik rijd niet met FIA-gekeurd materiaal rond oid. Ik zie Porsches, hagelnieuwe Beemers en zo nog wat meer van dat spul... Mag ik er uberhaupt wel tussen met mijn Ascona(atje)?![]()
Je kunt op bepaalde dagen gewoon rijden met elke auto op zandvoort. Kijk voor info maar eens op http://www.harc.nl/ . Daar heb je ook vrijrijden dagen voor straatauto's en zonder licentie.quote:
Het komt voor dat de dag niet geheel is volgeboekt en dat er mensen gewoon langskomen om mee te rijden. Die betalen dan op de dag zelf ja, maar het zou zo kunnen zijn dat het volgeboekt is en dan kun je lekker gaan kijken hoe de anderen het doen. Dat deed ik zelf de 1e x ook en ik kan je verzekeren, dan baal je dat je zelf niet meerijdt!quote:Maar kan je gewoon naar zandvoort gaan met een auto en dan entree betalen en rijden maar?
Dan gaan we dat zeker doen in 2006! Beetje sturen, beetje remmen, beetje gasgeven. Jawel. Dat moet wel lukken. Voorlopig heb ik Spa alleen maar bereden met een... eh... scooter.quote:Dat kan, en als je een beetje kan sturen kun je het sommigen nog best moeilijk maken
Het valt qua kosten idd mee. Een potje karten kost hier voor 12 a 13 minuten zo'n 15 euri. Het racen kost (excl. auto) 230 euri. Dat is voor 8 uur racen! En niet per persoon, maar per auto. Dus als je met 4 man een auto hebt kost het ineens per persoon nog geen 60 euri!quote:Als ik die prijzen zo hoor kan ik die outdoorkart beter verkopen
Maarja hobby's mogen geld kosten veel geld
Vrij krijgen voor afstuderen? Er komt gerust nog wel een andere circuitdag. En sponsoring is bij mij geregeld in de vorm van olien, smeermiddelen en kortingen bij de inkoop van onderdelen. Zo race ik al een jaartje of 7 a 8 voor bijzonder weinig geld (ook ik rijd samen met anderen).quote:Hmm, 18 november is dus een vrijdag
Dan moet ik hoogstwaarschijnlijk afstuderen tenzij ik vrij krijg (en sponsoring)
Dus jou zie ik ook de 18e november? Het wordt nog een Fok!-racing day!quote:Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst het circuit mogen proefen, Zolder om rpecies te zijn.
En dat smaakt naar meer. Mijn Porsche 944 turbo S deed het prima, ik kan niet wachten tot de volgende keer
hoe zit het met een rolkooi en dodemansknop enzo?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:13 schreef Taxi het volgende:
Effe een oude Kadett GSI opsnorren met een week APK erop voor een paar centen en je hebt een dag lol! Een aantal mensen racen op die manier, met veel plezier. Ze checken olie en remmen en gaan lekker een dagje knallen! De rijders/monteurs onderling hebben het onderling ook gezellig. Met mooi weer een bbqtje erbij, geweldig!
Niet verplicht. Het mag alleen geen crossauto zijn en de organisatie haalt je er uit als er in hun ogen iets niet klopt aan de auto (verlies van vloeistoffen, onderdelen die half aan de auto hangen, uitlaat sleept over de grond, remmen blijven slepen). Je mag dan gaan sleutelen tot een en ander wel in orde is. Daarna kun je weer gewoon de baan op. Let wel op: je kunt met twee personen in de auto zitten, maar dan moet je wel een rolkooi, 4-puntsgordel en sportstoelen hebben. Anders moet je dus alleen in de auto. Alles staat gewoon op hun site beschreven overigens en voor andere technische vragen kun je mailen. Ik kreeg altijd snel respons op mijn vragen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:38 schreef Gurb het volgende:
[..]
hoe zit het met een rolkooi en dodemansknop enzo?
Zo heb ik een ander project met andere jongens, maar de DAF is van mij.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:13 schreef Taxi het volgende:
[..]
Vrij krijgen voor afstuderen? Er komt gerust nog wel een andere circuitdag. En sponsoring is bij mij geregeld in de vorm van olien, smeermiddelen en kortingen bij de inkoop van onderdelen. Zo race ik al een jaartje of 7 a 8 voor bijzonder weinig geld (ook ik rijd samen met anderen).
Dat is op de Nordschleife niet anders. Maar ik neem aan dat op Zandvoort ook een aantal regels gelden die iedereen respecteerd en zich aan houd (en dus geen sjonnie gedragquote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:57 schreef Taxi het volgende:
Wat ook wel belangrijk is, is het feit dat als je de vangrail oid raakt en er ontstaat daardoor daadwerkelijk schade aan de rail, dan is het pay-time... Dat wil je niet meemaken. Een deelnemer ramde op Zolder precies tussen de vangraildelen in en kreeg een rekening van zo'n 800 euri...![]()
Het is vaak een vriendendienst met 'mannetjes', je ken het wel.quote:Waar laat jij je auto sponsoren met die olie enzo? Wij zoeken voor ons andere project ook nog (flink wat) sponsoren
Er is geen ruimte voor 'tikjes uitdelen' en dergelijke. Al wordt dat geconstateerd, dan kan je meteen naar huis. Dan ben je klaar voor die dag. Het kan natuurlijk wel gebeuren, per ongeluk. Je mag gerust flink tekeer gaan, maar niet anderen in gevaar brengen.quote:Dat is op de Nordschleife niet anders. Maar ik neem aan dat op Zandvoort ook een aantal regels gelden die iedereen respecteerd en zich aan houd (en dus geen sjonnie gedrag )
Ik doelde ook niet op tikjes uitdelen, het zijn toch zeker "privé" auto's waarmee gereden word en geen compleet gesponsorde racebakken.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:14 schreef Taxi het volgende:
Er is geen ruimte voor 'tikjes uitdelen' en dergelijke. Al wordt dat geconstateerd, dan kan je meteen naar huis. Dan ben je klaar voor die dag. Het kan natuurlijk wel gebeuren, per ongeluk. Je mag gerust flink tekeer gaan, maar niet anderen in gevaar brengen.
Je hebt de foto's blijkbaar nog niet bekeken...quote:Ik doelde ook niet op tikjes uitdelen, het zijn toch zeker "privé" auto's waarmee gereden word en geen compleet gesponsorde racebakken.
Meer op het in laten halen van snellere rijders (rechts houden), dus ook goed uitkijken waar de rest zich bevind, stoppen bij ongelukken en meehelpen etc.
Ja indoorkarten kost opzicht geen drol, maar als je een eigen kart hebt waar vanalles aan kapot gaat dan is het misschien wel duurder als "simpel" racen met een auto.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:13 schreef Taxi het volgende:
[..]
Het valt qua kosten idd mee. Een potje karten kost hier voor 12 a 13 minuten zo'n 15 euri. Het racen kost (excl. auto) 230 euri. Dat is voor 8 uur racen! En niet per persoon, maar per auto. Dus als je met 4 man een auto hebt kost het ineens per persoon nog geen 60 euri!
Ik neem aan dat je het over de nurburgring hebt want op een normaal circuit hoef je hier echt niet mee aan te komen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meer op het in laten halen van snellere rijders (rechts houden), dus ook goed uitkijken waar de rest zich bevind, stoppen bij ongelukken en meehelpen etc.
18 november mag je gerust een knipperlicht gebruiken, maar zoals jij het beschrijft (quote), zo zal het er niet aan toe gaan. Het is geen kleine-kinderen-naast-pappa-op-een-parkeerplaats-dag!quote:Op de Nordschleife mag je niet rechts inhalen dus daar houd je gewoon rechts (met knipper) zodat de ander links kan passeren ongeacht de situatie. Dan ben je net zo voorspelbaar als bij bovengenoemde situatie's en de snellere deelnemer kan altijd passeren (ook in bochten naar rechts of links dus).
Denk je dat dat wel op Nordschleife is dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:20 schreef Taxi het volgende:
18 november mag je gerust een knipperlicht gebruiken, maar zoals jij het beschrijft (quote), zo zal het er niet aan toe gaan. Het is geen kleine-kinderen-naast-pappa-op-een-parkeerplaats-dag!![]()
Racen moeten we!
Ik met een Skoda Octaviaquote:Op zaterdag 20 november 2004 18:01 schreef tjAb het volgende:
monaco...met een kip caravan(helaas zo niet een pic van)
Je kunt je auto uittesten, uiteraard! Het zijn geen wedstrijden die ze organiseren. Onderlinge strijd ontstaat wel altijd op de baan, da's wel zo leuk!quote:Ik met een Skoda Octavia. Maar als je op een circuit gaat rijden, worden er dan ook echt wedstrijden gereden, of kan je gewoon een beetje gaan touren als het ware en je auto uittesten? En je bent niet verzekerd voor schade aan je auto, maar wat gebeurt er als je gewond raakt?
Hey,quote:Op woensdag 26 oktober 2005 08:39 schreef Taxi het volgende:
Via via gehoord dat het aardig stormloopt voor de 18e november! Da's mooi! Ook wat dikkere 'bakken' erbij, zoals een 147 GTA cupauto en een kleine verzameling 944 Cupauto's (Tommeh, is u dat?!). Ook weer mensen van de driftclub aanwezig. Als het weer ook meezit, belooft het een geweldige dag te worden!
Nog meer gegadigden hier aanwezig en druk bezig met het prepareren van de bolide? Nog 3 weken....
Ben zelf momenteel druk met het bouwen van de kooi. De nieuwe schokbrekers zijn inmiddels ingebouwd. Nu nog ergens een goed setje verlagingsveren scoren, om het geheel mooi af te maken...
Zo ongeveer de makkelijkste van allemaal! Maar goed, ik ben geen leek (laat dat duidelijk zijn...).quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:28 schreef pAin het volgende:
Hoe moeilijk is het trouwens om zelf te sleutelen aan een Opel Kadett / Ascona / Manta voor een leek, maar wel met een werkplaatshandboek? Aangezien het toch begint te kriebelen en je Kadettjes redelijk goedkoop kan krijgen.
Ok, met een beetje zelfstudie en veel doen leer ik het wel dusquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:39 schreef Taxi het volgende:
[..]
Zo ongeveer de makkelijkste van allemaal! Maar goed, ik ben geen leek (laat dat duidelijk zijn...).
Mocht je panne krijgen, dan hangt het er natuurlijk helemaal vanaf wat de panne inhoudt. Als de drijfstangen naar buiten kijken dan weet je dat het over en uit is. Storingzoeken is eigenlijk toch een btje een vak apart, maar geeft altijd veel voldoening als het weer eens gelukt is. Aan de andere kant, als je het niet kunt vinden..... Dan kun je het altijd nog op Fok! vragen
Als je het principe van een verbrandingsmotor snapt en als je onder de motorkap de juiste onderdelen kunt aanwijzen, kun je een heel eind komen. Als je nu al niet weet waar je remvloeistof moet bijvullen, begin er dan maar niet al te snel aan...![]()
Knutselen is vooral kwestie van doen. Als je alles een keer uit elkaar hebt gesloopt weet je het meest wel. Problemen zoeken is voornamelijk symptonen af kunnen leiden en beetje mazzel hebben somsquote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:14 schreef pAin het volgende:
[..]
Ok, met een beetje zelfstudie en veel doen leer ik het wel dus.
Zo doe ik het dus ook. Je prepareert de auto met z'n allen (in dit geval 3 of 4 man), je leeft er naar toe, je deelt de kosten, je hebt enorm veel lol, rondetijden vergelijkenquote:Wat gaaf, misschien wel leuk om met vrienden te doen en als je met zun 4en bent is het niet eens zo duur.
En de toegang is ook als je niet rijd gratis?quote:
Niet rijden kost nul nakkes nada. Je rijdt zo het paddock op en je kunt overal rondloeren. Behalve in de wedstrijdtoren... En op de tribune valt ook weinig te beleven. De mooiste bocht (om te kijken) is eigenlijk altijd de Hugenholz. Met name als de driftclub op de baan is een zeer grote aanrader! Voor uitremacties moet je de Tarzan en de Audi-S in de gaten houden!quote:En de toegang is ook als je niet rijdt gratis?
Ik denk dat het voor het gros aan Fok!kers een beetje te duur is voor een lolletjequote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:05 schreef Taxi het volgende:
Bijna 2600 viewers![]()
En 111 112 posters![]()
1 op 23... Veel twijfelaars om te gaan racen, zeker![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |