quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:05 schreef BBQ-kip het volgende:
He wat leuk dat mijn BX ook in het rijtje staat![]()
Ik denk er trouwens serieus aan om een (opgeknapt) VW busje te kopen voor vakanties e.d.
Ben ik nu ook een hippie?![]()
Nou, dit topic is juist bedoeld om tot meer suggesteis qua hippie-autos te komen. Een moderne hipie auto.. Hmm.. er is een bedrifj dat een of andere jappenbak zo tuned dat het op een Renault 4 lijkt.. die komt denkik wel in aanmerking. Maar heo heet die ook alweer?quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:07 schreef PeuRac het volgende:
BX is geen hippie bak![]()
![]()
heb je geen modernere hippie auto's btw? (wel gaaf idee)
Ga dan ook werken, luie aapquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:
dat kan ik toch niet betalen van de uitkering van mn partner?
damm.. je was me voor...quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:03 schreef Beaver het volgende:
Zo'n Austin Powers wagen vind ik wel erg cool!
[afbeelding]
Cute!quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:45 schreef Alexxxxx het volgende:
De eerste generatie Multipla is ook wel hippie-achtig.. maar waar vind je ze, als je geen zin hebt om naar italie te fietsen?
De eerste generatie Espace is echt TÉ cool.quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:38 schreef Scheepschroef het volgende:
Of z'on oerlelijke eerste generatie Espace, heb je ook nog eens ruimte!
[afbeelding]
Dit alles voor maar 650 Euro!
't is net alsof de bestuurder van dat ding één keer per ongeluk iets te hard het gaspedaal heeft ingedouwd...quote:Op woensdag 10 november 2004 12:19 schreef Tr0ublegum het volgende:
Ik vind de BX dus echt geen hippie auto hoor... maar goed, als 't dan toch een citroën moet zijn, dan zou ik de Ami eerder aanraden dan een 2cv:
[afbeelding]
Ja, das tenminste originele styling. Ye love it or hate it. I love it.quote:Op vrijdag 12 november 2004 06:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
't is net alsof de bestuurder van dat ding één keer per ongeluk iets te hard het gaspedaal heeft ingedouwd...
Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg en grappig genoeg zie je veel krakers en hippies er in, ook al kosten ze bakken aan onderhoud, en zijn gewoon erg duur in gebruik. Ik durf er geen te kopen. De meeste CX rijders zijn welgestelde dertigers en veertigers, en excentriekelingen zoals Jules Deelder.quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:30 schreef Sjaeck het volgende:
DOe mij maar die taxi er achter!![]()
fiat Pandaquote:Op zaterdag 13 november 2004 21:37 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg en grappig genoeg zie je veel krakers en hippies er in, ook al kosten ze bakken aan onderhoud, en zijn gewoon erg duur in gebruik. Ik durf er geen te kopen. De meeste CX rijders zijn welgestelde dertigers en veertigers, en excentriekelingen zoals Jules Deelder.
Een van de mooiste auto's aller tijden, auto van het jaar, 15 jaar in produktie geweest (hoeveel auto's doen dat na), geweldige vering en ontegenzeggelijk een klassieker. Helaas roestgevoelig en veel elektrische problemen. Motoren onverslijtbaar.
Dashboard 1979 model:
[afbeelding]
Oh ja zeker. Hoe lang de kever? 50 jaar? De Citroen DS 20 jaar, de 2CV 40 jaar, voor de rest zijn er niet zo heel veel modellen die lang hebben gelopen. Wacht ik open wel ff een nieuw topic over levensduur van modellen.quote:Op zondag 14 november 2004 00:21 schreef GiSH het volgende:
[..]
fiat Panda
Hoef je mij niet uit te leggen hoorquote:Op zaterdag 13 november 2004 21:37 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg
Ik geloof dat de tijden van appels en eieren voorbij zijn. De meeste CXen die ik zie zijn stevig geprijsd (zeker de belastingvrije) en die auto's zijn zo zwaar dat je geen diesel wil of je betaalt je scheel aan wegenbelasting, maar ook geen benzine wil want dat betaal je je scheel aan benzine (want zuinig zijn ze ook niet).quote:Op maandag 15 november 2004 09:13 schreef Sjaeck het volgende:
[..]
Hoef je mij niet uit te leggen hoor, groot liefhebber.
En dat er krakers en hippie's in rijden komt gewoon omdat ze voor een appel en een ei aan te schaffen zijn, zulke mensen rijden ze gewoon helemaal op en dan kopen ze een nieuwe. Wel jammer op zich, maar ook begrijpelijk. Als ik een beperkt budget zou hebben voor een auto zou ik die optie ook open houden.
quote:Op zaterdag 13 november 2004 21:37 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg en grappig genoeg zie je veel krakers en hippies er in, ook al kosten ze bakken aan onderhoud, en zijn gewoon erg duur in gebruik. Ik durf er geen te kopen. De meeste CX rijders zijn welgestelde dertigers en veertigers, en excentriekelingen zoals Jules Deelder.
Een van de mooiste auto's aller tijden, auto van het jaar, 15 jaar in produktie geweest (hoeveel auto's doen dat na),...
quote:Op zaterdag 13 november 2004 20:44 schreef Fulcrum_X het volgende:
*BX rijderCitroen fapper en non-hippy meld zich*
Niet.quote:Op woensdag 17 november 2004 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:
maar wat maakt een auto die lang in productei is een hippie auto? ik zie het verband niet
Mijn smaakquote:Op woensdag 10 mei 2006 23:50 schreef Alexxxxx het volgende:
OK, ik ben er uit, het word een Lada Niva
Maar ik heb ergens ver in mn achterhoofd een plan in mn hoofd om een hippie auto meet te organiseren
Dus als iemand nog suggesties heeft, ik hou me aanbevolen. Mn lijst tot nu toe:
Alle 'beschilderde' auto's (art cars e.d.)
Alle auto's omgebouwd tot pick up of cabrio met behulp van een flex
Alle bestelbusjes van voor 1985 omgebouwd tot camper
Japanse auto's van voor pakweg 1985
en natuurlijk de volgende typen:
Citroën 2CV
Citroën BX
Citroën Dyane
Citroën HY
Daf (alle typen)
Fiat 500
Fiat 600
Fiat Panda
Hanomag-Henschel (alle typen)
JMC Landwind
Lada (alle typen)
Mercedes-Benz Düsseldorfer
Mini (originele)
Renault 4
Renault Express
Volkswagen kever
Volkswagen Transporter T1
Volkswagen Transporter T2
Volkswagen Transporter T3
Volvo 340
Hippies hebben over het algemeen geen geld voor een nieuwe auto.. Maar ik zet de Toyota Prius er bijquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Waarom niet iets moderns... Zeg maar iets waarmee je Kyoto niet uitlacht niet of tijdens elke rit meer schadelijke gassen uitstoot dan de SUV's van de kapitalistische honden?
omdat hippies over 't algemeen geen waarde hechten aan hoe een auto eruit ziet. Maar meer een combinatie zoeken tussen gebruikersgemak en weinig geld kostendquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Waarom niet iets moderns... Zeg maar iets waarmee je Kyoto niet uitlacht niet of tijdens elke rit meer schadelijke gassen uitstoot dan de SUV's van de kapitalistische honden?
Ja wat wil je nou, een strippenkaart-meet?quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:29 schreef Karboenkeltje het volgende:
Nou ja, nieuw... Een laat model Volvo 740 heeft ook al een redelijke katalysator. Maar een VW Kever of een 2CV die spuwen bij wijze van spreken de helft van de brandstof half- of onverbrand de atmosfeer in.
Jaja, bomen knuffelen maar er wel drie vergiftigen op de wer er naartoe...
een kever rijdt volgens mij idd iets van 1 op 7/1 op 8quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:29 schreef Karboenkeltje het volgende:
Nou ja, nieuw... Een laat model Volvo 740 heeft ook al een redelijke katalysator. Maar een VW Kever of een 2CV die spuwen bij wijze van spreken de helft van de brandstof half- of onverbrand de atmosfeer in.
Jaja, bomen knuffelen maar er wel drie vergiftigen op de wer er naartoe...
Maar hippies houden toch van bloemetjes en bomen en beestjes en zo? Dan spreekt het (als je er een beetje over nadenkt) voor zich dat een beetje bewuste hippie zich een beetje verdiept in brandstofverbruik en emissies en zo. En oude auto's vervuilen nu eenmaal meer omdat ze vroeger wel mooie dingen konden bouwen maar geen efficiente dingen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:29 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
omdat hippies over 't algemeen geen waarde hechten aan hoe een auto eruit ziet. Maar meer een combinatie zoeken tussen gebruikersgemak en weinig geld kostend
Niet iedereen met een BX is een hippie, en niet iedere hippie heeft een BX. Maar desalniettemin is het een feit dat de meeste ongelukken met BXen gebeuren omdat de bestuurder uit zijn sandaal schiet.quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:28 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben blijkbaar een hippie met mijn BX.
En zoals al gezegd, die roesten niet. en hij doet het altijd.
Echte hippie auto's:
VW busjes, VW kevers (love bugs) en 2cv (vroeger dan)
![]()
quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niet iedereen met een BX is een hippie, en niet iedere hippie heeft een BX. Maar desalniettemin is het een feit dat de meeste ongelukken met BXen gebeuren omdat de bestuurder uit zijn sandaal schiet.
quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:50 schreef Alexxxxx het volgende:
Smart ForTwo
Op de camping in ons dorp was vorig jaar een meet van Sunbeams, dus wie weet zou het daar kunnenquote:Op donderdag 11 mei 2006 23:24 schreef patje74 het volgende:
Heb je al een idee waar je zo´n hippie-meet gaat houden? Natuurlijk zal ik van de partij zijn! Nu nog even bedenken welke wagen ik mee ga nemen...
als je nou een lucht gekoelde VW hebt moet je in 16/17 en 18 juni naar Budel toequote:Op donderdag 11 mei 2006 23:24 schreef patje74 het volgende:
Heb je al een idee waar je zo´n hippie-meet gaat houden? Natuurlijk zal ik van de partij zijn! Nu nog even bedenken welke wagen ik mee ga nemen...
ik heb ook een HYquote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:50 schreef patje74 het volgende:
@T42
Hoewel 2 van mijn 4 wagens een luchtgekoelde boxer hebben, zit er geen VW tussen....
@Alexxxxx
Cornjum is top, met een beetje mazzel is de HY dan klaar! (en heeft LE weer een chassis onder zijn eend i.p.v. een wokkel)
Hier alvast mijn Hippie-auto-aandelen;
[afbeelding]
En tot slot mijn onlangs tot hippie-auto gebombardeerde BX;
[afbeelding]
Maar ik wil een hippie zijnquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:12 schreef T42 het volgende:
[..]
die ziet er te goed uit om voor een hippie te zijn
Dat was de polo harlequin...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:37 schreef Geqxon het volgende:
Was er van de Lupo niet eens zo'n model met allemaal verschillende kleuren zijpanelen?
He gaaf! Heb je hem zelf zo in de verf gezet of was hij al zo?quote:
Heb je nog pics ergens online staan? En blijft hij een beetje mooi?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:35 schreef bl0emetjE het volgende:
Relaxed, ik mag ook mee op de hippie-auto-meeting met mn zelf-geverfde-auto
zo is ie al 20jaarquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:07 schreef patje74 het volgende:
[..]
He gaaf! Heb je hem zelf zo in de verf gezet of was hij al zo?
Enneh, die mini is wel hip hoor. Wat mij betreft is dat een zeer tijdbeeldbepalend wagentje die zeker mee doet. Maar een beetje roest zal 'm niet misstaan.Of moeten we hem daarvoor op de brug zetten?
![]()
1 op 12 als je normaal rijd (1200/1300cc)quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:30 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
een kever rijdt volgens mij idd iets van 1 op 7/1 op 8
kever is tot 2003 gemaakt! die types hebben een 1600i (injectie+computer) en een katalysator in de uitlaatquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:29 schreef Karboenkeltje het volgende:
Jaja, bomen knuffelen maar er wel drie vergiftigen op de weg er naartoe...
die op de foto is een namaakquote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:25 schreef Setambre het volgende:
[afbeelding]
Ouwe speedster
Nadeel niet te betalen
Jeeeeeeuuuuj!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:
oeh gremlin en pacer er bij gezet in de OP, bedankt!
En ja, een vlag op het dak, of zelfgedane paintjob = hippiewagen
je had 12 maart ook naar ijmuide moete komequote:Op maandag 15 mei 2006 10:45 schreef patje74 het volgende:
Ben je ook al bezig? Mijn HY krijgt momenteel een totale paint-job!
Alex, heb je al iets concretere plannen? Het lijkt mij bere leuk, zo'n hippie-auto-meet! Weer eens wat anders dan alleen Cits...
beters danquote:Op maandag 15 mei 2006 10:53 schreef patje74 het volgende:
Daar was ik ook! Niet in mijn eend overigens, maar in mijn GS. (ook luchtgekoelde boxer)
De achterste is van mij.
[afbeelding]
En hier de voorste.
[afbeelding]
GAAF die kever helemaal zoals ik mijne zou willequote:Op maandag 15 mei 2006 15:45 schreef Go0s het volgende:
T1 is vet!! T2a is ook wel vet, T2b is minder..
Ben ik eigenlijk hippy als ik m'n Kever Rat-look laat? Uiteraard wel laag dan
[afbeelding]
Misschien dat ik de Jetta ga rollen, is dat ook hippy?![]()
[afbeelding]
Ik ben eigenlijk geen hippy...![]()
ratlook roest eenmaalquote:Op maandag 15 mei 2006 16:35 schreef patje74 het volgende:
@Go0s
Als je je kever nu eens helemaal laat doordrenken met Owatrol. Daarmee stopt (bijna) het roestproces en kan je zo blijven rijden. Als niets verder echt is doorgerot, zou hij zo voor de keuring kunnen. Op Citromobiel wat er ook een mooi eendje die onder het roest zat, maar dat was wel (onzichtbaar) behandeld. Hij ziet er niet uit (al vind ik het mooi) maar hij is gewoon street-legal.
ken je daar overheen skildere?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 08:51 schreef patje74 het volgende:
Geloof mij, Hammerite is troep als je het vergelijkt met Owatrol. En Citrofielen hebben verstand van roest hoor!![]()
Een verneukte klassieker!quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:09 schreef nevetS het volgende:
Mag ik ook komen met mijn Peug'?
[afbeelding]
Dat brood op de achterklep doet 't 'm
Nouja, verneukt, verneukt... Ben ik nou de enige die dit een verbetering vind?quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Een verneukte klassieker!Hoe hippie kan het zijn? Uiteraard mag je komen
tis verbeteringquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:06 schreef nevetS het volgende:
[..]
Nouja, verneukt, verneukt... Ben ik nou de enige die dit een verbetering vind?![]()
Deventerquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:18 schreef T42 het volgende:
[..]
tis verbetering
jow kan ratlook kopeeffe kijke of ik em wel kwijt kan ;p
[afbeelding]
Er zit een verschil tussen ratlook en rat. De mijne had laatst meer dan 20 serieuze afkeurpunten bij de APK.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:18 schreef T42 het volgende:
[..]
tis verbetering
[afbeelding]
hahhaquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:43 schreef nevetS het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen ratlook en rat. De mijne had laatst meer dan 20 serieuze afkeurpunten bij de APK.![]()
Doh! Die is wel serieus gaaf!quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:18 schreef T42 het volgende:
[..]
tis verbetering
[afbeelding]
ken em nie kwijt (ofjah mag em niequote:
quote:Op maandag 15 mei 2006 15:45 schreef Go0s het volgende:
T1 is vet!! T2a is ook wel vet, T2b is minder..
Ben ik eigenlijk hippy als ik m'n Kever Rat-look laat? Uiteraard wel laag dan
[afbeelding]
Ze was in goede staat toen ik haar 6 jaar geleden kocht, en is altijd zo gebleven. Ondertussen is de waarde het zelfde gebleven, alleen is er een euroteken voor komen te staan... Jammer, want het is nu een stuk moeilijker om er mee te beginnen. En zelf heb ik er geen voordeel van, ze gaat immers toch nooit meer weg.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:58 schreef nevetS het volgende:
Mooi ding die 2cv, is-ie echt zoals op de foto en heb je hem zelf zo gemaakt of was-ie nog in goede conditie?
serieus???quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:12 schreef Mute_Me het volgende:
Mijn autotje, een kever natuurlijk
[afbeelding]
[afbeelding]
Vette wagen iddquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:45 schreef Scummy het volgende:
AMC GREMLIN! Haha, op eerste blik een oerlelijke auto, maar hij is wel grappig
Wat ga jij met je Corsa uitspoken om welkom te zijn op die meeting?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:53 schreef JosvG het volgende:
Alexxxx![]()
![]()
Ik zie dit topic nu pas, maar dit is echt hilarisch
Ik zou het niet weten. ik heb hem gelukkig niet in het donker of rijdend gezienquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:06 schreef Geqxon het volgende:
Die auto komt me heel erg bekend voor. Als hij in zijn deurstijlen felle verlichting heeft zitten weet ik het bijna 100% zeker.
Ik weet alleen niet meer waar ik hem van ken
Jaja sinds woensdag heb ik ook een autoquote:
Hoe kan het ook anders: De grote beurtquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:06 schreef Geqxon het volgende:
Die auto komt me heel erg bekend voor. Als hij in zijn deurstijlen felle verlichting heeft zitten weet ik het bijna 100% zeker.
DE grote beurtquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:06 schreef Geqxon het volgende:
ik zoek nog een porsche koelingquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:20 schreef -VnCnT- het volgende:
Ha! Wij hebben ook Hippie auto's!
Een Volkswagen T1 uit Februari 1964, helemaal in nieuwstaat.
Kever uit December 1964, 1835cc erin, 911 cooling, externe oliecooler etc etc. Gaat lekker van z'n plaats...
Enne op de snelweg met 100km/h rij je 1 op 14.. gaat prima hoor..
Echter als je gaat planken, dan gaan de gebroeders Weber aan de zuip, en op het moment dat je je gaspedaaltje loslaat dan zie je het leuke analoge tankmetertje toch terugschieten.. pfff... Maar het is wel leuk als je aan het scheuren bent en je tellernaald drukt tegen de 0 aan...![]()
Van de zomer ga ik naar Zweden om hopelijk een 'nieuwe' kever te kopen die helemaal roestvrij is, deze gaat helemaal uit elkaar. Plan is dan om deze helemaal te restaureren en te 'pimpen'...Over de nieuwe motor zijn we het nog niet eens.. maar het zal vast iets leuks worden...
Leuke hobby hoor. Moet nog wel een hoop leren, gelukkig heb ik een goeroe die mij helpt! (M'n paps)
Op mijn werk maken we koelblokjes op maat, dus afhankelijk van je budgetquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:55 schreef T42 het volgende:
[..]
ik zoek nog een porsche koelingof een namaak daarvan.
moet alleen nog effe kijke of ik een 1800 in me automaat kever kan fixe (aantal aanpassingen)
wat kost een posche replica koeling dan?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:15 schreef lipje het volgende:
[..]
Op mijn werk maken we koelblokjes op maat, dus afhankelijk van je budget![]()
Ohw kijk.. dat ziet er best netjes uit hoor..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:24 schreef sbientje het volgende:
ik heb toevallig donderdag mijn pasgekochte suzuki alto een beetje opgelapt... de velgen zilver geverfd () en de bumper zwart.. de grill is nu ook zilver, die was eerst zwart. Eigenlijk blijft ie lelijk, maar wel zo lelijk dat het leuk wordt! Hijs overigens uit '88
even twee fotootjes...
[afbeelding]
[afbeelding]
Eh.... chiptunen? Dan moet je wel een chip hebben. Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat dit gewoon een carburatieblokje betreft zonder computer enzo.....Of zit ik daar naast? Want dan is hij ineens een stukje minder leuk.quote:Op zondag 28 mei 2006 17:41 schreef sbientje het volgende:
Nog ff chiptunen en dan kan ik misschien wel binnen de 20 sec. naar de 100 km/u![]()
geen idee, ik zou m eerst moeten zien. Reken wel op een paar honderd euro, afhankelijk van de hoeveelheid materiaal en de uren, die we nodig hebben dat ding te kopierenquote:
Ik heb gister in een Eendje mogen rijden, wat een ervaring! dachtt ik dat mijn kever brak rijdt, een eend is nog erger!quote:Op woensdag 20 september 2006 17:56 schreef 2cv het volgende:
TVP
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |