quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:05 schreef BBQ-kip het volgende:
He wat leuk dat mijn BX ook in het rijtje staat![]()
Ik denk er trouwens serieus aan om een (opgeknapt) VW busje te kopen voor vakanties e.d.
Ben ik nu ook een hippie?![]()
Nou, dit topic is juist bedoeld om tot meer suggesteis qua hippie-autos te komen. Een moderne hipie auto.. Hmm.. er is een bedrifj dat een of andere jappenbak zo tuned dat het op een Renault 4 lijkt.. die komt denkik wel in aanmerking. Maar heo heet die ook alweer?quote:Op dinsdag 9 november 2004 19:07 schreef PeuRac het volgende:
BX is geen hippie bak![]()
![]()
heb je geen modernere hippie auto's btw? (wel gaaf idee)
Ga dan ook werken, luie aapquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:
dat kan ik toch niet betalen van de uitkering van mn partner?
damm.. je was me voor...quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:03 schreef Beaver het volgende:
Zo'n Austin Powers wagen vind ik wel erg cool!
[afbeelding]
Cute!quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:45 schreef Alexxxxx het volgende:
De eerste generatie Multipla is ook wel hippie-achtig.. maar waar vind je ze, als je geen zin hebt om naar italie te fietsen?
De eerste generatie Espace is echt TÉ cool.quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:38 schreef Scheepschroef het volgende:
Of z'on oerlelijke eerste generatie Espace, heb je ook nog eens ruimte!
[afbeelding]
Dit alles voor maar 650 Euro!
't is net alsof de bestuurder van dat ding één keer per ongeluk iets te hard het gaspedaal heeft ingedouwd...quote:Op woensdag 10 november 2004 12:19 schreef Tr0ublegum het volgende:
Ik vind de BX dus echt geen hippie auto hoor... maar goed, als 't dan toch een citroën moet zijn, dan zou ik de Ami eerder aanraden dan een 2cv:
[afbeelding]
Ja, das tenminste originele styling. Ye love it or hate it. I love it.quote:Op vrijdag 12 november 2004 06:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
't is net alsof de bestuurder van dat ding één keer per ongeluk iets te hard het gaspedaal heeft ingedouwd...
Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg en grappig genoeg zie je veel krakers en hippies er in, ook al kosten ze bakken aan onderhoud, en zijn gewoon erg duur in gebruik. Ik durf er geen te kopen. De meeste CX rijders zijn welgestelde dertigers en veertigers, en excentriekelingen zoals Jules Deelder.quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:30 schreef Sjaeck het volgende:
DOe mij maar die taxi er achter!![]()
fiat Pandaquote:Op zaterdag 13 november 2004 21:37 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg en grappig genoeg zie je veel krakers en hippies er in, ook al kosten ze bakken aan onderhoud, en zijn gewoon erg duur in gebruik. Ik durf er geen te kopen. De meeste CX rijders zijn welgestelde dertigers en veertigers, en excentriekelingen zoals Jules Deelder.
Een van de mooiste auto's aller tijden, auto van het jaar, 15 jaar in produktie geweest (hoeveel auto's doen dat na), geweldige vering en ontegenzeggelijk een klassieker. Helaas roestgevoelig en veel elektrische problemen. Motoren onverslijtbaar.
Dashboard 1979 model:
[afbeelding]
Oh ja zeker. Hoe lang de kever? 50 jaar? De Citroen DS 20 jaar, de 2CV 40 jaar, voor de rest zijn er niet zo heel veel modellen die lang hebben gelopen. Wacht ik open wel ff een nieuw topic over levensduur van modellen.quote:Op zondag 14 november 2004 00:21 schreef GiSH het volgende:
[..]
fiat Panda
Hoef je mij niet uit te leggen hoorquote:Op zaterdag 13 november 2004 21:37 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg
Ik geloof dat de tijden van appels en eieren voorbij zijn. De meeste CXen die ik zie zijn stevig geprijsd (zeker de belastingvrije) en die auto's zijn zo zwaar dat je geen diesel wil of je betaalt je scheel aan wegenbelasting, maar ook geen benzine wil want dat betaal je je scheel aan benzine (want zuinig zijn ze ook niet).quote:Op maandag 15 november 2004 09:13 schreef Sjaeck het volgende:
[..]
Hoef je mij niet uit te leggen hoor, groot liefhebber.
En dat er krakers en hippie's in rijden komt gewoon omdat ze voor een appel en een ei aan te schaffen zijn, zulke mensen rijden ze gewoon helemaal op en dan kopen ze een nieuwe. Wel jammer op zich, maar ook begrijpelijk. Als ik een beperkt budget zou hebben voor een auto zou ik die optie ook open houden.
quote:Op zaterdag 13 november 2004 21:37 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg en grappig genoeg zie je veel krakers en hippies er in, ook al kosten ze bakken aan onderhoud, en zijn gewoon erg duur in gebruik. Ik durf er geen te kopen. De meeste CX rijders zijn welgestelde dertigers en veertigers, en excentriekelingen zoals Jules Deelder.
Een van de mooiste auto's aller tijden, auto van het jaar, 15 jaar in produktie geweest (hoeveel auto's doen dat na),...
quote:Op zaterdag 13 november 2004 20:44 schreef Fulcrum_X het volgende:
*BX rijderCitroen fapper en non-hippy meld zich*
Niet.quote:Op woensdag 17 november 2004 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:
maar wat maakt een auto die lang in productei is een hippie auto? ik zie het verband niet
Mijn smaakquote:Op woensdag 10 mei 2006 23:50 schreef Alexxxxx het volgende:
OK, ik ben er uit, het word een Lada Niva
Maar ik heb ergens ver in mn achterhoofd een plan in mn hoofd om een hippie auto meet te organiseren
Dus als iemand nog suggesties heeft, ik hou me aanbevolen. Mn lijst tot nu toe:
Alle 'beschilderde' auto's (art cars e.d.)
Alle auto's omgebouwd tot pick up of cabrio met behulp van een flex
Alle bestelbusjes van voor 1985 omgebouwd tot camper
Japanse auto's van voor pakweg 1985
en natuurlijk de volgende typen:
Citroën 2CV
Citroën BX
Citroën Dyane
Citroën HY
Daf (alle typen)
Fiat 500
Fiat 600
Fiat Panda
Hanomag-Henschel (alle typen)
JMC Landwind
Lada (alle typen)
Mercedes-Benz Düsseldorfer
Mini (originele)
Renault 4
Renault Express
Volkswagen kever
Volkswagen Transporter T1
Volkswagen Transporter T2
Volkswagen Transporter T3
Volvo 340
Hippies hebben over het algemeen geen geld voor een nieuwe auto.. Maar ik zet de Toyota Prius er bijquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Waarom niet iets moderns... Zeg maar iets waarmee je Kyoto niet uitlacht niet of tijdens elke rit meer schadelijke gassen uitstoot dan de SUV's van de kapitalistische honden?
omdat hippies over 't algemeen geen waarde hechten aan hoe een auto eruit ziet. Maar meer een combinatie zoeken tussen gebruikersgemak en weinig geld kostendquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Waarom niet iets moderns... Zeg maar iets waarmee je Kyoto niet uitlacht niet of tijdens elke rit meer schadelijke gassen uitstoot dan de SUV's van de kapitalistische honden?
Ja wat wil je nou, een strippenkaart-meet?quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:29 schreef Karboenkeltje het volgende:
Nou ja, nieuw... Een laat model Volvo 740 heeft ook al een redelijke katalysator. Maar een VW Kever of een 2CV die spuwen bij wijze van spreken de helft van de brandstof half- of onverbrand de atmosfeer in.
Jaja, bomen knuffelen maar er wel drie vergiftigen op de wer er naartoe...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |