abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23198148
Zoals de meeste mensen die dit zullen lezen waarschijnlijk wel bekend is, ben ik een hippie. En hippies knuffelen met bomen (zonder dat er een verfrommelde Calibra of Golf GTI tussen zit), ik ook. En hippies hebben een hekel aan auto's. Ik niet. Niet dat ik er eentje heb, maar daar komt hopelijk in de nabije toekomst verandering in. In het prachtige dorpje vlak bij de waddenkust waar ik woon komen vanaf laf december bijna geen bussen meer, dus onze o zo geliefde en gerespecteerde vaderlandse regering dwingt mij de auto in. Filebestrijding heet zoiets geloof ik.

Maar: er meot dus een auto komen. Deze moet natuurlijk wel bij mn rode ringbaard, mn lange haar, mn sandalen en mn geitenwollensokken passen. Welke auto's kan ik nu aanschaffen zonder voor lul te staan bij mn hippie-vrienden?

Ik had zelf al een aantal opties bedacht

Volkswagen Transporter T1
Het liefst in samba-uitvoering uiteraard. Probleem: best wel duur.

Volkswagen Transporter T2
Al iets goedkoper. Probleem: geen spijltje.

Volkswagen Transporter T3
Uiteraard in Synchro editie, zodat ik hem ook kan gebruiken bij het vogel spotten, of om wat dichter bij mijn favoriete schaap te komen Zijn wel te koop bij domeinen. Probleem: is ie wel hippie genoeg?

Citroën 2CV
Kan ik het asfalt aaien als ik een bocht neem. Probleem: als ik naar mn schoonmoeder wil, moet ik over de Afsluitdijk. Kan dat wel met deze auto als het hard waait?

Citroën BX
heerlijk zweven, en weinig last van verkeersdrempels. Probleem: ik heb geen garage, roest ie neit onder mn reet vandaan?

Datsun Bluebird
Een oom van me heeft er een in de garage staan. en hij rijdt al een jaar of 7 geen auto meer. Dus makkelijk aan te komen, alsie m kwijt wil. Probleem: word het wel mooi als we hier bloemetjes op gaan schilderen?

Update 11 mei 2006:
OK, ik ben er uit, het word een Lada Niva

Maar ik heb ergens ver in mn achterhoofd een plan in mn hoofd om een hippie auto meet te organiseren

Dus als iemand nog suggesties heeft, ik hou me aanbevolen. Mn lijst tot nu toe:

Alle 'beschilderde' auto's (art cars e.d.)
Alle auto's omgebouwd tot pick up of cabrio met behulp van een flex
Alle bestelbusjes van voor 1985 omgebouwd tot camper
Japanse auto's van voor pakweg 1985
Alle dwergauto's en driewielers (Bond Bug, Reliant Robin, enzovoort)

en natuurlijk de volgende typen:
AMC Gremlin
AMC Pacer
Citroën 2CV
Citroën BX
Citroën C15
Citroën Dyane
Citroën HY
Daf (alle typen)
Fiat 500
Fiat 600
Fiat Panda
Hanomag-Henschel (alle typen)
JMC Landwind
Lada (alle typen)
Mercedes-Benz Düsseldorfer
Mini (originele)
Renault 4
Renault Express
Smart ForTwo
Toyota Prius
Volkswagen kever
Volvo 240
Volvo 340

[ Bericht 10% gewijzigd door Alexxxxx op 12-05-2006 21:37:04 ]
  dinsdag 9 november 2004 @ 19:01:35 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23198236
Eem BX roest NIET
Verder doet ie meestal ook niet veel
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 9 november 2004 @ 19:05:31 #3
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23198329
He wat leuk dat mijn BX ook in het rijtje staat

Ik denk er trouwens serieus aan om een (opgeknapt) VW busje te kopen voor vakanties e.d.
Ben ik nu ook een hippie?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_23198375
BX is geen hippie bak

heb je geen modernere hippie auto's btw? (wel gaaf idee)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_23198390
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 19:05 schreef BBQ-kip het volgende:
He wat leuk dat mijn BX ook in het rijtje staat

Ik denk er trouwens serieus aan om een (opgeknapt) VW busje te kopen voor vakanties e.d.
Ben ik nu ook een hippie?
  dinsdag 9 november 2004 @ 19:08:47 #6
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23198421
Hoei!

* BBQ-kip is een hippie!!!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_23198434
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 19:07 schreef PeuRac het volgende:
BX is geen hippie bak

heb je geen modernere hippie auto's btw? (wel gaaf idee)
Nou, dit topic is juist bedoeld om tot meer suggesteis qua hippie-autos te komen. Een moderne hipie auto.. Hmm.. er is een bedrifj dat een of andere jappenbak zo tuned dat het op een Renault 4 lijkt.. die komt denkik wel in aanmerking. Maar heo heet die ook alweer?
edit: BX is wel een hippie bak.. bijna al mn hippie vrienden en hippie dorpsgenoten die een auto hebben, hebben een BX, of een BX gehad
pi_23198447

of...

Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  dinsdag 9 november 2004 @ 19:12:51 #9
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_23198532
Zou een fijne 4X4 nemen,een toyota landcruiser bijvoorbeeld .
Lekker simpele techniek,ladderframe dus de hele carrosseriie kan wegrotten voor hij bezwijkt en je hebt genoeg plek om je langspeelplaten van de gratefull dead en janis joplin mee te nemen naast je scheikundekist.
Tsja het weer is hier wat minder anders zou ik voor een mooie buggy gaan zoals uberhippie Charles Manson en zijn harem gebruikte.
Klaar?
Ik niet!
pi_23198574
Ik ben ook een hippie maar ik heb geen BX
pi_23198921
volkwagen transporter T1 nemen
"She had a beautiful face, a wonderful ass and some respectable boobies!"
pi_23199524
Ik ben ook een hippie en ik had een Express
Ik zou ook een T1 nemen
pi_23202477
Je bent een hedendaagse hippie, waar de hippie van toen in een T1 reed zijn er nu weer nieuwe non-auto's voor in de plaats gekomen.

De BX kan dus.

Bestwel een moderne hippieauto! Ga wel voor een vroeg exemplaar want relatief duur.

In bovenstaanden kan de moderne hippie zich prima vertonen!

Alleen het feit dat Lambik hier een tijd lang in rond reed zegt al genoeg
pi_23202702
Of z'on oerlelijke eerste generatie Espace, heb je ook nog eens ruimte!

Dit alles voor maar 650 Euro!
pi_23202875

De eerste generatie Multipla is ook wel hippie-achtig.. maar waar vind je ze, als je geen zin hebt om naar italie te fietsen?
pi_23202923

En nu we toch bij FIAT zijn... de Panda electrique....
pi_23203192
Niet alleen de eerste generatie, ga een multipla halen!
pi_23203371
dat kan ik toch niet betalen van de uitkering van mn partner?
pi_23205573
Als je met een 2cv over de afsluitdijk wilt waait ie zo de ijsselmeer in ja
pi_23205638
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:
dat kan ik toch niet betalen van de uitkering van mn partner?
Ga dan ook werken, luie aap

dinsdag 9 november 2004 @ 23:03:53 #21
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_23205749
Zo'n Austin Powers wagen vind ik wel erg cool!

dinsdag 9 november 2004 @ 23:37:18 #22
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23207115
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 23:03 schreef Beaver het volgende:
Zo'n Austin Powers wagen vind ik wel erg cool!
[afbeelding]
damm.. je was me voor...

Made love to an Angel, but her wings are in the way
  dinsdag 9 november 2004 @ 23:42:29 #23
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23207290

voor de morderne hippie
  dinsdag 9 november 2004 @ 23:54:04 #24
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_23207645
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 21:45 schreef Alexxxxx het volgende:

De eerste generatie Multipla is ook wel hippie-achtig.. maar waar vind je ze, als je geen zin hebt om naar italie te fietsen?
Cute!
  woensdag 10 november 2004 @ 00:32:07 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_23208656
Koop een volvo 340. Of probeer Bl0ems autootje over te nemen, dan ben je gelijk klaar
Vampire Romance O+
pi_23211026
Met TS z'n budget zou ik dan voor de R4 gaan...
pi_23215369
Ik vind de BX dus echt geen hippie auto hoor... maar goed, als 't dan toch een citroën moet zijn, dan zou ik de Ami eerder aanraden dan een 2cv:

watch like nobody's dancing
  woensdag 10 november 2004 @ 13:28:44 #28
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_23216800
Ik vind een Citroën C15 of een CRE ook ultieme hippie bakken.

Wat alto vrienden van mij rijden ook van die dingen. En de R4-F6 doet uiteraard ook mee.
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_23219722
Tsja, mijn ervaring als 2cv rijder is dat je zelfs met wind wel overal komt.

Mocht je een nieuwere hippiewagen willen, dan raad ik de mazda121 bolhoedje aan...
+10 intelligent
  woensdag 10 november 2004 @ 17:03:16 #30
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23220852
De T busjes en de ouwe kevers schijnen ontzettend kut te karren omdat het stuur niet recht voor je zit als ik mijn vader de rashippie moet geloven. Ik weet niet of het je wat boeit.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_23238128
Een Austin Mini Clubman of een Moris Minor Traveller met die houten panelen opzij Wel dure oldtimers natuurlijk.

Een Volkswagen Transporter T3 is zo slecht nog niet. Kan niet al te veel aan stuk gaan, al zijn ze meestal wel afgeragd door het bedrijf waar ze hun eerste leven hadden. Vriend van mij had er zo een en we zijn met rood-wit geblokte gordijntjes naar zuidfrankrijk op vakantie geweest erin een aantal jaar geleden. Was echt tof. De mensen dachten wel dat we Turken waren, geen hippies
pi_23256199
een volkswagen transporter is gewoon het allervetste
maar die schijnen ook onder je kont vandaan te roesten
en het onderhoud in zijn geheel is prijzig
pi_23257495
Ik ben natuurlijk lichtelijk bevooroordeeld

VW T1 Busje
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_23257501
pi_23257519
Dit is trouwens mijn ultieme T1:
  vrijdag 12 november 2004 @ 02:13:49 #36
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_23258541
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 21:38 schreef Scheepschroef het volgende:
Of z'on oerlelijke eerste generatie Espace, heb je ook nog eens ruimte!

[afbeelding]

Dit alles voor maar 650 Euro!
De eerste generatie Espace is echt TÉ cool.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_23259450
1: 2CV waait niet van de weg af. Heb jarenlang bij m'n moeder in een 2CV gezeten. Overhellen ja, maar een wegligging waar onze lieve heer jaloers op is.

2: Ik ben geen hippie maar rijd toch BX (een 19 Digit). Vrienden van mij hebben kale koppen en dragen Lonsdale, of zijn sergeant bij de Luchtmobiele Brigade, en rijden ook BX. Zo. Is dat weer de wereld uit.

3: Als je een BX goed onderhoud geeft, is ie heel betrouwbaar. Mensen krijgen altijd broodje aap verhalen te horen over het hydraulisch systeem, maken de fout om met een BX naar een dealer te gaan terwijl die alleen maar je gaat manipuleren om een auto bij hem te kopen en dus veel gaat rekenen voor reparaties, en omdat ze daardoor niet goed in de markt liggen zijn ze goedkoop, en worden ze gekocht door krentekakkers die ook geen onderhoud geven waardoor zo'n auto op een dag de geest geeft. En dan zijn het opeens kutauto's.

4: Een BX van na 1986 is beter bestand tegen roest dan een Opel. De motoren zijn praktisch onverslijtbaar (3 ton is regel, 6 ton is geen uitzondering).

Citroen's die door hippies of krakers gereden worden: alle A-typen op Ami Super na (dus 2CV, Dyane, Acadyane, Ami6, Ami8, Mehari), C15, Visa.
pi_23259459
quote:
Op woensdag 10 november 2004 12:19 schreef Tr0ublegum het volgende:
Ik vind de BX dus echt geen hippie auto hoor... maar goed, als 't dan toch een citroën moet zijn, dan zou ik de Ami eerder aanraden dan een 2cv:

[afbeelding]
't is net alsof de bestuurder van dat ding één keer per ongeluk iets te hard het gaspedaal heeft ingedouwd...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_23259464
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 06:45 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

't is net alsof de bestuurder van dat ding één keer per ongeluk iets te hard het gaspedaal heeft ingedouwd...
Ja, das tenminste originele styling. Ye love it or hate it. I love it.
pi_23287662
de 340 is inderdaad een hele goede optie maar dan wel met variomatic

of een Daf / Volvo 66
pi_23292766
DOe mij maar die taxi er achter!

Ook een mogelijkheid: Citroën HY, en dan leuk beschilderen ofzo
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_23294414

barkas!

En de vrachtwagens in Pakistan doen het ook goed Maar ja, moet je importvergunningen regelen en zo, en normaal gesproken dankne ze die dingen pas af als ze het echt niet meer doen...

pi_23295753
*BX rijder en non-hippy meld zich*
pi_23296673
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:30 schreef Sjaeck het volgende:
DOe mij maar die taxi er achter!
Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg en grappig genoeg zie je veel krakers en hippies er in, ook al kosten ze bakken aan onderhoud, en zijn gewoon erg duur in gebruik. Ik durf er geen te kopen. De meeste CX rijders zijn welgestelde dertigers en veertigers, en excentriekelingen zoals Jules Deelder.

Een van de mooiste auto's aller tijden, auto van het jaar, 15 jaar in produktie geweest (hoeveel auto's doen dat na), geweldige vering en ontegenzeggelijk een klassieker. Helaas roestgevoelig en veel elektrische problemen. Motoren onverslijtbaar.

Dashboard 1979 model:

[ Bericht 22% gewijzigd door Alcyone op 13-11-2004 21:50:21 ]
  zondag 14 november 2004 @ 00:21:43 #45
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23298788
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 21:37 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg en grappig genoeg zie je veel krakers en hippies er in, ook al kosten ze bakken aan onderhoud, en zijn gewoon erg duur in gebruik. Ik durf er geen te kopen. De meeste CX rijders zijn welgestelde dertigers en veertigers, en excentriekelingen zoals Jules Deelder.

Een van de mooiste auto's aller tijden, auto van het jaar, 15 jaar in produktie geweest (hoeveel auto's doen dat na), geweldige vering en ontegenzeggelijk een klassieker. Helaas roestgevoelig en veel elektrische problemen. Motoren onverslijtbaar.

Dashboard 1979 model:
[afbeelding]
fiat Panda

cx
pi_23299212
quote:
Op zondag 14 november 2004 00:21 schreef GiSH het volgende:

[..]

fiat Panda
Oh ja zeker. Hoe lang de kever? 50 jaar? De Citroen DS 20 jaar, de 2CV 40 jaar, voor de rest zijn er niet zo heel veel modellen die lang hebben gelopen. Wacht ik open wel ff een nieuw topic over levensduur van modellen.
pi_23322838
quote:

[..]

Die taxi is een Citroen CX en een godin op de weg
Hoef je mij niet uit te leggen hoor , groot liefhebber.
En dat er krakers en hippie's in rijden komt gewoon omdat ze voor een appel en een ei aan te schaffen zijn, zulke mensen rijden ze gewoon helemaal op en dan kopen ze een nieuwe. Wel jammer op zich, maar ook begrijpelijk. Als ik een beperkt budget zou hebben voor een auto zou ik die optie ook open houden.
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_23324265
quote:
Op maandag 15 november 2004 09:13 schreef Sjaeck het volgende:

[..]

Hoef je mij niet uit te leggen hoor , groot liefhebber.
En dat er krakers en hippie's in rijden komt gewoon omdat ze voor een appel en een ei aan te schaffen zijn, zulke mensen rijden ze gewoon helemaal op en dan kopen ze een nieuwe. Wel jammer op zich, maar ook begrijpelijk. Als ik een beperkt budget zou hebben voor een auto zou ik die optie ook open houden.
Ik geloof dat de tijden van appels en eieren voorbij zijn. De meeste CXen die ik zie zijn stevig geprijsd (zeker de belastingvrije) en die auto's zijn zo zwaar dat je geen diesel wil of je betaalt je scheel aan wegenbelasting, maar ook geen benzine wil want dat betaal je je scheel aan benzine (want zuinig zijn ze ook niet).
  maandag 15 november 2004 @ 17:41:40 #49
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_23332852
quote:

[..]

Een van de mooiste auto's aller tijden, auto van het jaar, 15 jaar in produktie geweest (hoeveel auto's doen dat na),...

Landrover Defender

Classic Mini (Morris/Austin/MG-Rover/innocenti)

Classic RangeRover

Austin Cambridge/Hindustan Ambassador

FX4 taxi

VW Beetle Mexico
enz. enz enz enz

15 jaar is niet echt lang hoor. 20 jaar + is pas lang.
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_23378716
maar wat maakt een auto die lang in productei is een hippie auto? ik zie het verband niet
pi_23380923
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 20:44 schreef Fulcrum_X het volgende:
*BX rijderCitroen fapper en non-hippy meld zich*
pi_23382687
quote:
Op woensdag 17 november 2004 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:
maar wat maakt een auto die lang in productei is een hippie auto? ik zie het verband niet
Niet.
Ik vertelde over de CX en iemand haakte daar op in.
pi_37724280

Maar ik heb ergens ver in mn achterhoofd een plan in mn hoofd om een hippie auto meet te organiseren

Alle dwergauto's en driewielers (Bond Bug, Reliant Robin, enzovoort)

Citroën 2CV
Citroën BX
Citroën Dyane
Citroën HY
Daf (alle typen)
Fiat 500
Fiat 600
Fiat Panda
JMC Landwind
Lada (alle typen)
Mini (originele)
Renault 4
Renault Express
Smart ForTwo
Toyota Prius
Volkswagen kever
Volvo 240
Volvo 340

[ Bericht 3% gewijzigd door Alexxxxx op 11-05-2006 00:24:53 ]
pi_37725057
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:50 schreef Alexxxxx het volgende:

Citroën 2CV
Citroën BX
Citroën Dyane
Citroën HY
Daf (alle typen)
Fiat 500
Fiat 600
Fiat Panda
JMC Landwind
Lada (alle typen)
Mini (originele)
Renault 4
Renault Express
Volkswagen kever
Volvo 340
Mijn smaak
Alleen de Renault Express, Panda, JMC en de Hanomag-Henschel's horen niet in t rijtje vind ik
pi_37725212
Waarom niet iets moderns... Zeg maar iets waarmee je Kyoto niet uitlacht niet of tijdens elke rit meer schadelijke gassen uitstoot dan de SUV's van de kapitalistische honden?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_37725277
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Waarom niet iets moderns... Zeg maar iets waarmee je Kyoto niet uitlacht niet of tijdens elke rit meer schadelijke gassen uitstoot dan de SUV's van de kapitalistische honden?
Hippies hebben over het algemeen geen geld voor een nieuwe auto.. Maar ik zet de Toyota Prius er bij
  donderdag 11 mei 2006 @ 00:26:27 #57
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_37725335
Volgens mij vallen de meeste hippies van tegenwoordig wel voor het design van hun geboorte jaar of eerder . Dus alle bakken van de jaren 1980-1990 en daarvoor
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_37725397
Nou ja, nieuw... Een laat model Volvo 740 heeft ook al een redelijke katalysator. Maar een VW Kever of een 2CV die spuwen bij wijze van spreken de helft van de brandstof half- of onverbrand de atmosfeer in.

Jaja, bomen knuffelen maar er wel drie vergiftigen op de weg er naartoe...
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_37725408
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
omdat hippies over 't algemeen geen waarde hechten aan hoe een auto eruit ziet. Maar meer een combinatie zoeken tussen gebruikersgemak en weinig geld kostend
pi_37725419
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:29 schreef Karboenkeltje het volgende:
Nou ja, nieuw... Een laat model Volvo 740 heeft ook al een redelijke katalysator. Maar een VW Kever of een 2CV die spuwen bij wijze van spreken de helft van de brandstof half- of onverbrand de atmosfeer in.

Jaja, bomen knuffelen maar er wel drie vergiftigen op de wer er naartoe...
Ja wat wil je nou, een strippenkaart-meet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')