abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23186864
Vervolg van: Fok! Dieetclub deel 55

Aanvulling op dit topic:
Dieetrecepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling in september - Van Droomvlucht tot Pegasus
Dieetclubmeeting V - nog in de maak

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hogerHier kan je ook goed je BMI berekenen). Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank voor de Feestdagen".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
  • Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

Update week 45:

Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    coolbabe (1m61) (28,9) was 82 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 65 kg wegen -7
    Cutie (1m87) (30,3) was 106,5 kg, weegt nu 101,5 kg en wil graag 75 kg wegen -5,0[/b]
    Darthirii (1m77) (37,3) was 120 kg, weegt nu 116,8 kg en wil graag 115 kg wegen -3,8
    Dizer (1m89) (25,1) was 95,3 kg, weegt nu 89,7 kg en wil graag 80-85 kg wegen -5,6
    Essebes (1m77) (31,8) was 100 kg, weegt nu 99,0 kg en wil graag 95 kg wegen -1,0
    Faithy (1m75) (26,1) was 87 kg, weegt nu 79 kg en wil graag 70 kg wegen -8
    Fannetje (1m75) (25,7) was 100,8 kg, weegt nu 78,7 en wil graag 75 kg wegen -22,1
    Funnie (1m70) (29,6) was 130 kg, weegt nu 85,6 kg en wil graag 80 kg wegen -44.4
    Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -14,5
    Gia (1m72) (32) was 98,6 kg, weegt nu 94,6 kg en wil graag 68 kg wegen -4
    Glimworm (1m75) (28,7) was 98 kg, weegt nu 88,0 kg en wil graag 70 kg wegen -10
    Isabeau (1m67) (29,7) was 96,6 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 65 kg wegen -13,8
    Jojogirl (1m72) (28,7) was 87 kg, weegt nu 85,0 kg en wil graag 75 kg wegen -2,0
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,3 kg en wil graag wegen <100 kg -8,7
    Malchevia (1m87) (26,3) was 98 kg, weegt nu 92 kg en wil graag 85 kg wegen -6
    Meimeltje (1m64) (30,1) was 92,5 kg, weegt nu 81,0 kg en wil graag 65 kg wegen -11,5
    Merisse (1,70) (26,3) was 81,5 kg, weegt nu 76 kg en wil graag 68 kg wegen - 5,5
    Mevrouw Korn (1m62) (27,7) was 71,4 kg weegt nu 71,4 kg en wil graag 58 kg wegen -0
    miss_dynastie (1m70) (35,6) was 104,5 kg, weegt nu 103 kg en wil graag 72 kg wegen -1,5
    miss_sly (1,65) (29,4) was 84.5 weegt nu 80. en wil graag 75 wegen -4.5
    M82 (1m75) (26,12) was 94,1 kg, weegt nu 79,5 kg en wil graag 68 kg wegen -14,6
    octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
    Pandorah (1m68) (25,8) was 89,5 kg, weegt nu 72,8 kg en wil graag 65 kg wegen -16,7
    Pizzakoeriertje (1m87) (34,3) was 120 kg, weegt nu 120 kg, en wil graag 75 kg wegen -0
    Riann (1m72) (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 136 cm
    Rosean (1m70) (28,7) was 145 kg, weegt nu 83 kg en wil graag 79 kg wegen -62
    Sanne (1m43) (26,9) was 73 kg, weegt nu 54,9 kg wil graag 48 kg wegen -18,1 kg
    stoopkind (1m76) (27,9) was 92 kg, weegt nu 86,5 kg en wil graag 70 kg wegen -5,5
    stout (1m70) (28,9) was 96 kg, weegt nu 83,5 kg en wil graag 67 kg wegen -12,5
    Teigan (1m60) (36,9) was 94,4 kg, weegt nu 94,3 kg en wil graag 90 kg wegen -0.1

LadyS en Marchien, willen jullie ook even een regeltje posten voor de lijst? Kon de gegevens niet zo een-twee-drie uit de posts halen

Updatelijstje
    Week 46: Fannetje
    Week 47: Riann
    Week 48: Funnie
    Week 49: Teigan
    Week 50: Pandorah
    Week 51: Glimworm

[ Bericht 49% gewijzigd door Isabeau op 21-11-2004 17:33:56 ]
  • pi_23188251
    vlug tvp-tje, zit op m ijn werk
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_23188333
    Ik merk toch af en toe nog dat ik bekend sta om dat dikke meisje... terwijl ik niet meer echt dik te noemen ben. Ik ben meer mollig te noemen.
    pi_23189582
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 12:24 schreef Riann het volgende:
    Ik merk toch af en toe nog dat ik bekend sta om dat dikke meisje... terwijl ik niet meer echt dik te noemen ben. Ik ben meer mollig te noemen.
    Zal dan vanzelf toch ook wel afnemen? Als je een langere tijd niet meer dik bent geweest zijn ze daar wel aan gewend en sta je niet meer bekend om het dikke meisje
    pi_23189724
    Ik denk dat mensen altijd een beeld zullen houden van 'dik meisje' en als ze je dan zien elke keer weer uitroepen "wat ben jij afgevallen zeg!!" althans dat is mijn ervaring. Ik sta al bijna 2 maanden op hetzelfde gewicht en mensen roepen nog steeds dat ik steeds meer afval. Dat klopt niet, ik ben gewoon nog even zwaar als de vorige keer dat ze dat riepen Ze hebben alleen een soort mental memory van mij die nog niet is aangepast.

En Funnie, kan je mij uitleggen waarom jouw buikcorrectie niet onder cosmetische chirurgie viel? Misschien kan ik daar later (ik wil graag huisarts worden) mensen mee helpen. Zover ik weet vallen alle buikcorrecties onder de noemer cosmetisch omdat het niet noodzakelijk is.

En Riann, een maagbandje gaat er in principe nooit meer uit. Tenzij er complicaties optreden. Vroeger werden ze wel na een paar jaar verwijderd, maar dan kwamen de meesten gewoon weer aan en had het helemaal geen zin gehad.

Funnie, ik heb dossiers doorgewerkt voor wetenschappelijk onderzoek mbt de maagband en maar weinig mensen hadden jouw resultaat Echt heel erg knap! (als je belangstelling hebt voor de statistieken moet je het maar zeggen ) Ik heb je foto niet ontvangen, maar ik ben straks wel reuze benieuwd naar een 'voor en na' foto (voor correctie en na correctie dus)
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      dinsdag 9 november 2004 @ 13:29:39 #6
    53924 Threep
    Thoughts & Experiences
    pi_23189815
    BH2 -> LIF
    vlug vlug, voor het gehele topic wordt afgezeken
    Du vin, du pain, et ... encore du vin !
    pi_23189836
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:29 schreef Threep het volgende:
    BH2 -> LIF
    vlug vlug, voor het gehele topic wordt afgezeken
    Dank je wel.

Hey, wij zijn ook babes hoor
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      dinsdag 9 november 2004 @ 13:35:55 #8
    53924 Threep
    Thoughts & Experiences
    pi_23189945
    zeggen ze allemaal, bewijsmateriaal hebben we nodig ...

ontopic: ik zit hier niet op mijn plaats maar wens jullie allemaal succes, zeker met de komende feestdagen
    Du vin, du pain, et ... encore du vin !
    pi_23190087
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:26 schreef Isabeau het volgende:
    Ik denk dat mensen altijd een beeld zullen houden van 'dik meisje' en als ze je dan zien elke keer weer uitroepen "wat ben jij afgevallen zeg!!" althans dat is mijn ervaring. Ik sta al bijna 2 maanden op hetzelfde gewicht en mensen roepen nog steeds dat ik steeds meer afval. Dat klopt niet, ik ben gewoon nog even zwaar als de vorige keer dat ze dat riepen Ze hebben alleen een soort mental memory van mij die nog niet is aangepast.
    Volgens mij duurt het een tijdje, maar wennen mensen vanzelf wel aan je nieuwe "image", hoor.

Ik werd van de week overigens geconfronteerd met het verschil tussen je eigen visie en die van anderen. Ik sport dus met een collega en toen we het over doelen hadden vertelde ik over de bikini en zij zei: Ik zou wel ongeveer zoals jij nu willen worden. Ik kon me dat niet voorstellen, dat iemand qua lichaam op mij zou willen lijken

Zo'n maagbandje lijkt me onwijs eng. En het lijkt me ook heel moeilijk dat het iets constants is, zeg maar. Dus dat je niet een keer per jaar met kerst wel gewoon lekker veel van de kalkoen kunt eten. Maar goed, het is natuurlijk wel hartstikke goed dat mensen die echt een gewichtsprobleem hebben er zo mee geholpen worden.
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_23190165
    Er zijn mensen met een maagband die kunnen eten wat ze willen, als je het maar genoeg forceert Dan creëer je een 'pouch' boven de maagband die als een soort maag gaat functioneren en eten langzaam door de maagband laat zakken naar de echte maag. Maar goed, dat is du sniet de bedoeling.

Heb ook een dossier van een man gelezen die aankwam met een maagband....die bleek een aantal (!) pakken chocomel per dag te drinken. Tsja, dat gaat er ook gewoon door natuurlijk.

eh, Ripley, meid, ik zou jouw figuur ook wel willen hebben
    pi_23190268
    Hey Funnie!

Ik ben in 3 jaar tijd 36 kilo afgevallen en daar had ik ook een hangbuik aan over gehouden. De pc vroeg me zelfs of ik kinderen had gehad want zo zag me buik eruit (hangend en veel straie). Maar ik ben 23 en heb "gelukkig" nog geen kinderen. Ik heb niet me spieren aan laten spannen omdat ik nog wel een kinderwens heb, heb jij je spieren laten aan spannen?

Bij mij hebben ze er een kilo afgehaald, maar het is toch een kilo huid wat daar niet behoord te zitten. Nu ben ik dus meer als een maand verder en ben dus weer 4 kilo aangekomen. En hou ontzettend veel vocht vast, jij ook?

Mijn bwc was wel cosmetisch ik had geen last van smet ofzo. Zat bij mij meer geestelijk.

groetjes
    pi_23191805
    Mijn regeltje:
    marchien (1m.74)(28,74) was 87 KG, weegt nu 87 KG en wil graag 65 KG wegen. -0,0 kg

dus...

En verder ook iedereen weer veel succes, en dat je in dit nieuwe topic maar weer een kilootje mag afvallen
    Carpe diem
      dinsdag 9 november 2004 @ 15:46:17 #13
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23193486
    Ik had heeel erg last van smet. Het deed otzettend veel pijn en was helemaal kapot onder de buik. Ik heb btw wel 2 kinderen gehad. En heb geen kinderwens meer... 1 Kilo is dus ook best wel veel!!!
    En ja ik hou nu (ondanks het afvallen) ook erg veel vocht vast in gezicht vingers handen en benen.
    Zal ik er vanazelf wel uit piesen. 4 dagen continu infuus gehad. Ik kom altijd aangekomen van het ziekenhuis weer. Dit was de eerste keer, van niet.

Ik weet niet eens of hij ook mijn spieren heeft aangespannen. Het voelt wel zo??

isa het klopt. Je kunt een vergroot bovenmaagje krijgen. En dat is absoluut niet de bedoeling. Niet altijd komt het dat je het forceert. Maar doordat je gewoon erg veel kan verdragen. Wat ik ook hoorde is dat er vet om je maag heen zit. En als je afvalt, je maag ook afvalt en het bandje losser kan gaan zitten. Dan zou hij weer goed gezet moeten worden. Er zijn zoveel redenen. Ik twijvel soms ook best nog wel over mijn keuze. Had ik niet beter een andere vorm van maagverkleining kunnen doen. Of een omleiding erbij van de darmen. Er zijn zoveeeel mogelijkheden. En nee, idd de band wordt er in princiepe nooit meer uitgehaald. Tenzij het spoed is. Dat hij gekanteld is en dat is levensgevaarlijk. Dat kan veroorzaakt worden door te veel overgeven. Dus echt risico vrij zijn deze ingrepen niet. Maar 130, 175 en meer wegen ook niet. Dan leg je de lat ook op een gegeven moment anders. En ga je het juist doen VOOR je gezondheid. En je moet er echt altijd mee bezig zijn. En niet zomaar wat pakken om te eten. Zonder erbij na te denken. Dat heb ik nog wel eens als ik last van een (vr)eetbui heb. Ja, dan ga je spugen. Eigen schuld dikke bult. Dus het gaat hier ook niet altijd 100% en moet echt heel erg uitkijke. Ik was niet voor niets 1,2 kilo aangekomen voor de operatie. Chocolade voor en na. En toen de pepernootjes en speculaasjes. Voor mij erg jammer dat ik die slechte dingen zo enorm goed kan verdragen! En gezonde dingen over het algemeen niet.

Ik heb wel intresse in die cijfers Isa. Lijkt mij wel intressant. Der zijn vele sites wel te vinden op het inet over maagverkleiningen. Op welke manier dan ook. En velen ook gewoon in het nederlands.
    Erg intressant om te lezen. Want het gaat niet altijd goed. Die realiteit moet je dan ook zien. Voor iemand echt voor zo'n beslissing zal gaan. Ik zal het verder ook nooit promoten. Het is iets waar je op een gegeven moment zelf wel aan denkt. Als oplossing (hulpmiddel!!!) En zal dan geleidelijk aan ernaar gaan zoeken. Zo is het bij mij ook begonnen. Helemaal ontwetend. Tot ik de huisarts alles kon gaan uitleggen van voor en nadelen...

Pfft heel verhaal sorrie, kon er geen kleinere verhaal van maken. Ik hoop dat dit mij voor eeuwig blijft lukken! Mocht het niet lukken over ik weet niet hoveel jaar. schroom ik er ook niet voor om toch alsnog een andere maagverkleining te doen! Want dit (!!!) noooit meer! (understatement)
    pi_23194120
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:42 schreef Ripley het volgende:

[..]

Volgens mij duurt het een tijdje, maar wennen mensen vanzelf wel aan je nieuwe "image", hoor.
    Dat kan best lang duren. Ik heb nog steeds mensen die vragen of ik meer ben afgevallen, terwijl ik toch echt al een half jaar op hetzelfde gewicht zit. Vanochtend vond een collega zelfs dat ik wel erg smal was van de zijkant.
    Mensen zijn trouwens ook verbaasd dat ik niet aangekomen ben. Op wat schommelen na dan. Net alsof iedereen die afgevallen is weer aan moet komen.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      dinsdag 9 november 2004 @ 21:36:00 #15
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23202613
    Oke ik heb mijn buik nu voor het eerst gezien.. En zat gewoon te janken.. mijn buik? Wat doe je?

Moet dit ff verwerken. Maaar ben bang dat dat echt NIET goed komt.!!

help kan moeilijk die foto's hier neurpleuren uiteraard. En ja het is nog maar net gedaan. Maar nee, echt dit komt niet goed...

sorrie
    pi_23202801
    Jawel Funnie, het komt wel goed. Die buik heeft heel veel te verduren gehad door het getrek en gedoe van de chirurg. Niet kijken, gewoon tot rust laten komen en de kans geven te genezen. Het is niet zomaar iets wat er is gebeurd. Kop op, het komt echt wel goed *knuffel*
      dinsdag 9 november 2004 @ 21:46:57 #17
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23202934
    Isa? Mag ik het jou toesturen? Want het overhangt echt gewoon weer.
    vreselijk ben ik toch een janksmoel eigenlijk he..
    Maar ja kmoest me echt ff douchen. Dat ging niet met mijn broek aan (ja ja ik mocht een broek dragen van de chirurg omdat het een broek normaal voor na liposuctie is)

ik mail je wel eerst ff met waarschuwingen voor "mij" zien...
    pi_23202937
    Heb je er foto's van funnie als je durft wil je ze dan e-mail ik ben benieuwd. Hoe het er NU uit ziet.
    En zoals Isabeau ook al zei het komt echt wel goed. Dikke knuffel en kus
      dinsdag 9 november 2004 @ 21:48:59 #19
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_23203008
    Funnie, geef het wat tijd, je lichaam heeft gewoon tijd nodig om te herstellen. Knuff
    pi_23203092
    Je bent geen janksmoel Ik denk dat ik ook zou schrikken zo vlot na een operatie. Het is daar allemaal gekwetst en beurs, maar het hoort allemaal goed te komen. En als je gaat douchen moet t ff af en dat kan wel schrikken zijn. Ik heb alleen de operaties gezien en de resultaten weken later, dus ik denk niet dat ik iets kan zeggen over hoe het er nu uit hoort te zien. Wanneer moet je weer naar de chirurg voor controle?
      dinsdag 9 november 2004 @ 22:04:55 #21
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23203521
    23 nov pas. Over 2 weken.

en oke.. ik ben niet 70 kilo. Dat is ook wel te zien. Maar das het probleem natuurlijk ook niet.
    Hoeft ook niet meer voor mij. Maar dit??? operaties moeten staand gebeuren!!!
    Maar denk dat jullie wel geijk hebben. Afwachten....

Maar toch bedankt allemaal

Ik stuur jullie riann en isa ze op zodra ze bewerkt zijn. Ik kon niet op verzenden net klikken...
    pi_23203705
    *nog een dikke knuffel voor Funnie*
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 22:46:12 #23
    5428 crew  miss_sly
    pi_23205067
    funnie, meid toch. natuurlijk ziet het er net na zo'n operatie nog niet mooi uit, en dat had je waarschijnlijkj ook niet verwacht, maar toch valt het nog tegen. Het komt vast helemaal goed, echt waar
    enne, je bent geen janksmoel!
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 22:50:29 #24
    5428 crew  miss_sly
    pi_23205240
    Sinds we terug zijn van vakantie gaat het eigenlijk best goed Kan goed dingen laten staan en heb zelfs meer discipline, waardoor ik dingen kan weigeren en laten staan!

Vanmiddag had ik het wel even moeilijk. Ik moest op de terugweg naar huis echt even tanken. Staat daar op de balie bij de kassa een mand met heerlijke cote d'or repen, 2 voor 1 euro! ik kon de verleiding niet weerstaan, ik had honger en moest nog 3 kwartier rijden...dus ik kocht er twee
    Ik was amper vertrokken van het tankstation of ik had alweer spijt, want ik weet hoe dat gaat: voor ik thuis ben zijn beide repen op...dus heb ik mijn vriendje gebeld (die was al thuis) en hem verteld dat ik twee repen had gekocht en dat ik die straks na het eten met hem zou delen...en dat heb ik ook gedaan Nou heb ik alsnog dus een reep op, maar wel maar 1 ipv 2 en ik heb hem niet in een keer opgegeten, maar ik heb er een uur over gedaan...

de rest van de week maar weer wat beter opletten maar de reep was wel lekker
    pi_23210346
    ik ben blij dat het goed gaat mis_sly. De knop in de goede stand staan dus

Ik vind het knap vanje wat die repen chocolade betreft. ik weet niet of ik dat had gekunt hoor.
    Maar als je het doet, moet je er iid maar gewoon van genieten!!

Het slapen hier wil niet zo vannacht, en vandaag komen er weer bouwlui neer. Dus hoogstwaarschijnlijk ook geen kans om ff te gaan pitten tussendoor..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')