Ik had heeel erg last van smet. Het deed otzettend veel pijn en was helemaal kapot onder de buik. Ik heb btw wel 2 kinderen gehad. En heb geen kinderwens meer... 1 Kilo is dus ook best wel veel!!!
En ja ik hou nu (ondanks het afvallen) ook erg veel vocht vast in gezicht vingers handen en benen.
Zal ik er vanazelf wel uit piesen. 4 dagen continu infuus gehad. Ik kom altijd aangekomen van het ziekenhuis weer. Dit was de eerste keer, van niet.
Ik weet niet eens of hij ook mijn spieren heeft aangespannen. Het voelt wel zo??
isa het klopt. Je kunt een vergroot bovenmaagje krijgen. En dat is absoluut niet de bedoeling. Niet altijd komt het dat je het forceert. Maar doordat je gewoon erg veel kan verdragen. Wat ik ook hoorde is dat er vet om je maag heen zit. En als je afvalt, je maag ook afvalt en het bandje losser kan gaan zitten. Dan zou hij weer goed gezet moeten worden. Er zijn zoveel redenen. Ik twijvel soms ook best nog wel over mijn keuze. Had ik niet beter een andere vorm van maagverkleining kunnen doen. Of een omleiding erbij van de darmen. Er zijn zoveeeel mogelijkheden. En nee, idd de band wordt er in princiepe nooit meer uitgehaald. Tenzij het spoed is. Dat hij gekanteld is en dat is levensgevaarlijk. Dat kan veroorzaakt worden door te veel overgeven. Dus echt risico vrij zijn deze ingrepen niet. Maar 130, 175 en meer wegen ook niet. Dan leg je de lat ook op een gegeven moment anders. En ga je het juist doen VOOR je gezondheid. En je moet er echt altijd mee bezig zijn. En niet zomaar wat pakken om te eten. Zonder erbij na te denken. Dat heb ik nog wel eens als ik last van een (vr)eetbui heb. Ja, dan ga je spugen. Eigen schuld dikke bult. Dus het gaat hier ook niet altijd 100% en moet echt heel erg uitkijke. Ik was niet voor niets 1,2 kilo aangekomen voor de operatie. Chocolade voor en na. En toen de pepernootjes en speculaasjes. Voor mij erg jammer dat ik die slechte dingen zo enorm goed kan verdragen! En gezonde dingen over het algemeen niet.
Ik heb wel intresse in die cijfers Isa. Lijkt mij wel intressant. Der zijn vele sites wel te vinden op het inet over maagverkleiningen. Op welke manier dan ook. En velen ook gewoon in het nederlands.
Erg intressant om te lezen. Want het gaat niet altijd goed. Die realiteit moet je dan ook zien. Voor iemand echt voor zo'n beslissing zal gaan. Ik zal het verder ook nooit promoten. Het is iets waar je op een gegeven moment zelf wel aan denkt. Als oplossing (hulpmiddel!!!) En zal dan geleidelijk aan ernaar gaan zoeken. Zo is het bij mij ook begonnen. Helemaal ontwetend. Tot ik de huisarts alles kon gaan uitleggen van voor en nadelen...
Pfft heel verhaal sorrie, kon er geen kleinere verhaal van maken. Ik hoop dat dit mij voor eeuwig blijft lukken! Mocht het niet lukken over ik weet niet hoveel jaar. schroom ik er ook niet voor om toch alsnog een andere maagverkleining te doen! Want dit (!!!) noooit meer! (understatement)