Miss Sly, wat ben je toch liefquote:Op donderdag 4 november 2004 09:23 schreef miss_sly het volgende:
knuffel voor jullie alletwee
quote:Op donderdag 4 november 2004 10:09 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Miss Sly, wat ben je toch lief![]()
Ik moet wel zeggen dat ik al vanaf het begin hier meelees en ook veel aan jouw verhalen heb gehad wat betreft het vriendje dat nog niet wil. Ik ben blij dat er bij de mijne een kentering gaande is, al gaat het nog langzaam maar dat komt helemaal goed. Ik had ook begrepen dat jouw vriend er niet meer zo afwijzend tegenover staat en er al lichtjes over nadenkt dat kinderen ook leuke kanten hebben. Ik hoop dat jullie er ook snel uitkomen
Met andere woorden je krijgt dus ook geen eisprong?quote:Op zaterdag 6 november 2004 12:30 schreef miss_sly het volgende:
-PCOS-
ik krijg geen eisprong inderdaad, maar dat is niet altijd zo. Sommige hebben een hele lange cyclus of erg onregelmatig met minder eisprongen dan normaal, maar zo nu en dan toch wel. Sommige hebben wel een cyclus met eisprong.quote:Op zaterdag 6 november 2004 12:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
Met andere woorden je krijgt dus ook geen eisprong?
Dat is dan misschien ook een beetje hetzelfde probleem als bij mij. Ik heb nog nooit 'zelf' menstruatie gehad. Met zelf bedoel ik dus: zonder dat er extra hormonen mee gemoeid waren. Mijn gyn zei me dat dat kwam omdat ik misschien heel weinig eicellen heb, maar ze sprak niet van PCOS.
Hoe hebben ze eigenlijk bij jou ontdekt wat het precies is? Bestaan er daar testen voor?
Mijn gyn zei mij dat ze dat pas kan doen als ik een tijd gestopt ben met de pil te nemen. Maar dat is nu nog geen optie. Daarom ook dat ze zei dat ik moest zorgen dat ik al zes maand probeer zwanger te worden tegen dat ik 26 ben. Dan pas zou ze die test kunnen afnemen en zou er misschien nog tijd genoeg zijn om orde op zaken te stellen... zegt zequote:Op zaterdag 6 november 2004 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Hebben ze wel ooit onderzoek gedaan naar je hormoonspiegel enzo? Want vrouwen in de overgang hebben een andere samenstelling van de hormonen dan een jonge vruchtbare (of die je vruchtbaar zou verwachten gezien haar leeftijd) vrouw gedurende de maand.
Het is maar de vraag of jullie hier het alleenrecht hebben om een eenzijdige mening te verkondigen.quote:Op maandag 8 november 2004 12:25 schreef lady-wrb het volgende:
tis maar de vraag of anderen op jouw geweldig onderbouwde mening zitten te wachten
Nee, dan staat het iedereen vrij de natuur een handje te helpen.quote:Op maandag 8 november 2004 12:20 schreef Kreator het volgende:
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat, dan heeft de natuur het zo gewild.
Opgelost, slotje.
Lieve Jolene, als het een troost kan zijn, ik zal zeker nog niet verder zijn dan jouquote:Op maandag 8 november 2004 15:23 schreef jolene het volgende:
Jullie zijn al zover verder dan mij.
Lieve dames, een heel dikke knuffel en![]()
![]()
![]()
Ik voel me al een stuk beter dan een paar weken terug. Maar ik moet eerlijk zijn: mijn vriend steunt me echt door dik en dun. Zou me niet goed kunnen voorstellen hoe ik het zonder hem zou moeten doen.quote:Op maandag 8 november 2004 16:05 schreef jolene het volgende:
Ach Leonieke,
Dit moet echt moeilijk zijn.
Knuffel
Tot nu toe niks raars alleen en vriendje die nog wil wachten...quote:Op maandag 8 november 2004 16:17 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, wat een rot moment
lieve jolene, ik weet niet zo veel van je achtergrond, maar ik hoop dat als je zover bent, alles voor je fijn een leien dakje gaat! En 29 is nog niet oud
van dat soort vriendjes weet ik alles vanquote:Op maandag 8 november 2004 16:43 schreef jolene het volgende:
[..]
Tot nu toe niks raars alleen en vriendje die nog wil wachten...
![]()
bij mij waren er de dag voor de punctie ook maar 9 te zien (en een paar kleintjes). Er bleven er 7 (meen ik) over die bruikbaar waren en dat werden 5 embryo's. Van die vijf zijn er twee teruggeplaatst en dat werd een heel mooi kindjequote:Op dinsdag 9 november 2004 21:57 schreef katinka het volgende:
hey schatjes,
Ik dacht toch echt gisteren nog gepost te hebben, maar misschien zat ik in het verkeerde topic?!
Anyway, morgen is PUNCTIETIME(10:30!) Er zaten gisteren 8 grote follikels klaar en nog 4 kleinere. Die kleinere gaan ze wel aanprikken, maar daar moet ik niet teveel van verwachten. Doe ik ook niet, want met 8 was ik al heel blij! Ik voel me goed, beetje gespannen dat wel, maar da's logisch.
Verder doet het me veel goed dat niemand het weet; geeft me heel veel rust. Beetje vreemd misschien, maar op de een of andere manier kan ik er zelf ook wat afstandelijker mee omgaan. Hopelijk is dit de succesformule!
Thanx Merisse, succesverhalen zijn altijd zeer welkom!
![]()
8!!!! Eitjes, wat goed zeg! Ben benieuwd hoeveel goed bevruchte embroyo's eruit komen. Wanneer worden de eitjes eigenlijk geplaatst?zaterdag of zondag dus, zal voor je duimen En moet je nog veel spuiten?quote:Op vrijdag 12 november 2004 13:05 schreef katinka het volgende:
Maareh, hier alles een stuk beter hoor, ik kan weer genieten van in bed liggen en rechtopzitten is ook weer fijn. Wilde vandaag eigenlijk weer gaan werken, maar heb dat maar eens niet gedaan (katinka wordt verstandig).Ben om 11:30wakker geworden, en keutel nu lekker wat aan.
kan ja maar dat is door vriendlief als niet prettig ervaren en hij wil daar dus niet meer aan. Ik wil geen pil want mijn lijf heeft al problemen genoeg... vandaar dat we al een tijdje aan het temperaturen waren.quote:Op maandag 15 november 2004 11:18 schreef sjak het volgende:
Jelief, je kunt toch condooms gebruiken?
Ik weet alle data nogquote:Op maandag 15 november 2004 23:55 schreef Merisse het volgende:
* Anitra knuffelt Anitra terug
Ja, gek is dat he dat dat zo bij je blijft ondanks dat je daarna een volledige zwangerschap hebt meegemaakt en een mooie zoon hebt gekregen. Ik weet dat o.a. van mijn zus. Die heeft ook een miskraam gehad (missed abortion) en een jaar later beviel ze van een gezonde dochter. Enkele dagen erna kreeg ze nabloedingen en ze heeft toen zo ontzettend gehuild om haar eerdere miskraam.
Of het hele potje in een keer slikkenquote:Op donderdag 18 november 2004 20:34 schreef miss_sly het volgende:
Ach ja, Slaapmeisje, ik hou me ook maar vast aan het positive idee dat mijn lichaam wel reageerde! dus wie weet
morgen eerst een nieuw potje kopen. Er zitten er 50 in, en dat leek nogal wat, maar dat is zo op als je er 4 per dag sliktmisschien maar 2 potjes meteen meenemen!
joh! dat wordt een zevenling of een waar bloedbad!quote:Op donderdag 18 november 2004 20:42 schreef snoopy het volgende:
[..]
Of het hele potje in een keer slikken![]()
niet echt doen hoor![]()
Miss_Sly, geef het nog ff.quote:Op donderdag 18 november 2004 20:51 schreef miss_sly het volgende:
Ach, ik vond het ook vrij snel, maar de tekenen waren zo duidelijk! soms...soms haat ik mijn lichaam echt...je hebt er werkelijk helemaal niets aan
quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:15 schreef miss_sly het volgende:
ik durf het niet te geloven, en het is nog niet echt losgebarsten, maar volgens mij zijn de![]()
gearriveerd. ik zag echt bloed, niet eens een roze waas...als dat toch eens waar zou zijn....
![]()
Katinka, het is absoluut niet mijn bedoeling je "tot de orde te roepen". Het spijt me heel erg als dat zo over is gekomen. Maar net als jij weet ik ook wel een heel klein beetje hoe je jezelf helemaal kunt op lopen fokken en gaat malen over dingen waar je toch niks aan kan veranderen tot het punt dat je niks anders meer kan dan gillen/huilen/vloeken. En uiteraard mag je huilen en vloeken en kwaad worden maar toch ... je moet weer door en soms moet je jezelf dan weer even bij elkaar pakken en moed inpraten en dat is wat ik probeerde. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitdrukken. Anyway, het was goed bedoeld.quote:Op woensdag 24 november 2004 14:01 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik roep je dus niet tot de orde, maar wil je alleen heel veel geduld en kracht sturen om die laatste paar dagen door te komen.
He wat! Nu al?quote:Op woensdag 24 november 2004 16:49 schreef katinka het volgende:
helaas
![]()
Och Sannah wat doet me dat verdriet om je berichtje te lezenquote:Op zaterdag 27 november 2004 22:51 schreef Sannah het volgende:
Uiteraard stelt dit het hele kinderen krijgen gebeuren op een heel ander pitje...
De mensen die dat zeggen moet je gewoon heel hard voor hun schenen schoppenquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:35 schreef mallemeid het volgende:
Neem je tijd om het te verwerken, ook al vind men dat 'het nu wel eens over moet zijn' etc.
quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:14 schreef miss_sly het volgende:
ja, grouphug!!
*zoekt grouphug-pic....help ?
quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:16 schreef leonieke het volgende:mijn eerste grouphug ...
![]()
Dat is ook de reden waarom ik de eerste keer doorverwezen werd naar een gyn toen ik 17-18 jaar was ofzo en de reden waarom ik al hormonen ben beginnen nemen op zo'n jonge leeftijd (dufaston, hormonen die mensen nemen als ze bijna in menopauze zijn) en op mijn 21e moest kiezen tussen verder hormonen nemen of de pil. Al was het maar om maandelijks eens 'gekuist' te worden (zo zei mijn toenmalige gyn het tochquote:Op dinsdag 30 november 2004 20:28 schreef miss_sly het volgende:
want nooit ongesteld worden is wel handig (als je tenminste niet zwanger wilt worden) maar niet gezond.
quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:20 schreef mallemeid het volgende:
Neejoh je maakt mij niet ongerustJe reactie las ik pas nadat ik mijn berichtje al gepost had
Ik ben gewoon bang dat ik onvruchtbaar ben ofzo, of héél erg moeilijk zwanger kan worden en dat ik mijn kans gemist heb.
Eindelijk terugquote:Op dinsdag 30 november 2004 21:42 schreef miss_sly het volgende:
Gefeliciteerd leonieke! anderhalf jaar is al een hele tijd
Ik moet zeggen dat ik het wel vroeg vind om iemand al aan hormonen te zetten, 17-18 jaar. Ik ken mensen, waaronder een tante van mij, die pas op 18 jarige leeftijd voor het eerst ongesteld werden. Die was gewoon niet zo vroeg. Waarom moest je al zo vroeg die hormonen gebruiken? als ik te brutaal ben, moet je dat gewoon zeggen hoor, maar ik vroeg het me gewoon af
quote:Op donderdag 2 december 2004 09:09 schreef miss_sly het volgende:
Zijn er hier ook mensen die wel eens bj een homeopaat geweest zijn?
Ik kreeg gisteren info van een meisje dat ook PCO heeft en dat via een homeopaat druppeltjes had gekregen waarmee ze nu al een dik jaar redeiljk regelmatig ongesteld is!
* jolene zoekt weer een ander excuus om de ha/gyn voor zich uit te schuiven...
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:43 schreef Merisse het volgende:
sorry als dit misschien wel pijnlijk is voor sommigen van jullie, als jullie willen dat ik een apart topic open dan doe ik dat. Ben alleen niet dol op nieuwe topics want daar duiken zoveel botte puberknulletjes op.
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:49 schreef Spindizzy het volgende:
word je niet heel kriegel van de opmerkingen als "Ik weet zeker dat je gauw je eigen kindje kunt vasthouden"? Die heb ik in dit topic al een paar keer voorbij zitten komen en ik vraag me dan altijd af hoe ze dat dan zo zeker wetenIk vind het zo'n vreselijke dooddoener... Een zoethoudertje voor de zielige sterieltjes.
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:06 schreef kozakken het volgende:
Wat wil je dan graag dat bv. ik in zo'n situatie zou zeggen?
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:09 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Als ik in een verdrietige bui ben is een "Wat ontzettend kut/oneerlijk/klote" genoeg. Het gaat me er dan vaak alleen om dat ik even mijn verhaal kan doen. Meer niet
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel mensen kunnen dat niet he? Ze willen dan graag die ene juiste opmerking maken die je kan troosten terwijl die soms gewoon niet bestaat.
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:13 schreef kozakken het volgende:
ja, ik denk dat je gelijk hebt.
Maar weet je, het is soms zo moeilijk om als meelevende je mond te houden. Alsof alleen maar doorpraten dat verdriet een beetje kan worden weggenomen. stom natuurlijk. -mental note: af en toe-
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:17 schreef V-tje het volgende:
Hebben jullie er misschien ookal naar gekeken of het misschien geestelijk kan zijn?
Mijn zus en de moeder van mijn exvriend hebben hierdoor vroeger geen kinderen kunnen krijgen...omdat ze ALTIJD en ALLEEN maar met kinderen bezig waren.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:17 schreef V-tje het volgende:
Hebben jullie er misschien ookal naar gekeken of het misschien geestelijk kan zijn?
Mijn zus en de moeder van mijn exvriend hebben hierdoor vroeger geen kinderen kunnen krijgen...omdat ze ALTIJD en ALLEEN maar met kinderen bezig waren.
De doktoren gaven het van alles de schuld en ze hadden alles geprobeerd. Toen ze eenmaal de moed opgegeven haddden..mijn zus bv...werd ze zwanger...de kleine was 3 maanden oud en ze was weer zwanger, dit wees ernaaruit door onderzoeken dat het toch door -> iets <- in de hersenen is geweest wat het allemaal veroorzaakt heeft.
Katinka, wat raar succesquote:Op woensdag 8 december 2004 14:31 schreef katinka het volgende:
Het bloedverlies is nog niet gestopt, dus vanochtend een dipstickwaardelozetest gedaan.
Geen echte 2e streep, maar een heel lichte. Verbeeld ik me dat nu? Ik ben net thuis, ga zo eerst een clearblue halen. Niet dat ik verwacht dat ik daar wel een streep extra zie, maar ik wil het zeker weten. Vanochtend al even gebeld met het ziekenhuis en daar zei ze dat het waarschijnlijk nog een restje is wat er niet goed uiit is gekomen. Kan zijn, ik heb ook nog steeds een beetje buikpijn.
Niet misselijk, geen zere boops dus ik ga echt niet denken dat er misschien wel iets anders aan de hand is. Maar die romed test vertrouw ik niet, dus toch nog maar even bevestiging zoeken.
Anders durf ik geen wijn meer te drinken en ik heb een etentje vanavond.
Precies ik ook, daarom ben ik een clearblue gaan halen en die was natuurlijk negatief 'niet zwanger'. Nog steeds buikpijn. Getverdemme, blijkbaar toch weer van alles in mijn hoofd gehaald. Wat ben ik toch een muts.quote:Op woensdag 8 december 2004 15:05 schreef Martineke het volgende:
succes katinka
romed is indd niet echt betrouwbaar, ik heb ook elke keer 2 streepjes op die dingen gezien (geen echte 2e streep maar een hele lichte) en begon ook te twijfelen aan mezelf of ik dat wel goed zag of nieuiteindelijk was ik niet zwanger toen
Ik heb verschillende verhalen gehoord Leonieke, van meteen na een maand weer ongesteld tot enkel maanden wachten... Ik kan je ook geen ander advies geven dan je lichaam goed in de gaten te houden. succes!quote:Op woensdag 8 december 2004 17:27 schreef leonieke het volgende:
Iemand een idee trouwens hoe lang ik normaalgezien zeker moet wachten? Een paar maand misschien... of moet dat normaalgezien vanaf volgende maand lukken op voorwaarde dat alles in orde is.
Lief van je ET, ja logisch is het misschien wel, maar ik had me zo voorgenomen om het pas weer toe te laten als ik 2 strepen zou hebben. 'k Ben gewoon een beetje boos op mezelf.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:14 schreef E.T. het volgende:
katinka.
een heel logische reactie hoor!
Ik denk dat je dit soort gevoelens altijd zult blijven houden in zulke situaties. Dat altijd toch weer die stomme hoop om de hoek komt kijken. Ook als je denk dat je alles geaccepteerd hebt.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:50 schreef katinka het volgende:
[..]
Lief van je ET, ja logisch is het misschien wel, maar ik had me zo voorgenomen om het pas weer toe te laten als ik 2 strepen zou hebben. 'k Ben gewoon een beetje boos op mezelf.![]()
Ik denk dat ik anderhalf jaar lang wel bijna elka maand minsten 1 keer getest hebquote:Op donderdag 9 december 2004 10:46 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit soort gevoelens altijd zult blijven houden in zulke situaties. Dat altijd toch weer die stomme hoop om de hoek komt kijken. Ook als je denk dat je alles geaccepteerd hebt.
Sterkte!
Dat heb ik dus ook.. vandaar dat dit topic mijn aandacht ook blijft houden; ik kan me zo veel dingen zo goed voorstellen of er komt bji andere dingen een 'vergelijkbare' ervaring boven.. (hoewel zulke dingen nooit echt goed vergelijkbaar zijn natuurlijk)quote:Op donderdag 9 december 2004 17:08 schreef Catootje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik anderhalf jaar lang wel bijna elka maand minsten 1 keer getest hebOm razend op jezelf te worden: Trap er dan ook niet in!! Maar ja, zolang niets zeker is.......grrrrr. Als ik dit topic dan weer lees, komen heel veel oude gevoelens ook wel weer los.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |