abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23738068
Zo. ben ik weer. Heb net je berichtje gelezen Merisse en ik kan het heel goed begrijpen. Ik

Ik merk dat ik mijn grens zo'n beetje bereikt heb en er heel sterk toe neig om met alles te stoppen en er een punt achter (proberen) te zetten. Na alle behandelingen die we hebben gedaan zijn we nog geen steek verder gekomen en het wordt wel een keer tijd om onder ogen te zien dat het er voor ons waarschijnlijk niet in zit. Ik heb er in iedergeval geen vertrouwen meer in. Als mijn hoofd er al geen vertrouwen in heeft, wat moet mijn lichaam dan? Dit klinkt misschien een beetje bevestigend naar het berichtje van V-tje toe en dat is niet mijn bedoeling. Ik kan nog steeds ongelooflijk kwaad worden als iemand dat tegen me zegt, dus daar zeg ik nu ook maar niks meer over.

Vanmorgen heb ik (pas) gebeld met het ziekenhuis, om het resultaat van de behandeling door te geven. Eerder kon ik me er niet toe zetten. De sercretaresse dacht dus dat ik goed nieuws kwam melden. Oei, misschien omdat ik niet dramatisch genoeg klonk? Heb de grootste schok al verwerkt denk ik. 21 december hebben we een evaluatiegesprek en dan hoop ik dat er nog alternatieven zijn. Misschien aspirine net als Merisse? Ik ga me er in eens in verdiepen!
Want nog een IVF, op precies dezelfde manier ga ik (denk ik) niet meer doen. Dat zie ik niet meer zitten. Dus mijn handoek gaat elke dag meer richting de ring....mits..
pi_23738582
Wat een moeilijke beslissing lijkt me dat, om de handdoek in de ring te gooien.... Heel veel sterkte Merisse en Katinka
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 15:01:26 #278
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_23738615
katinka wat moet jij op dit moment in een lastige situatie zitten zeg. Omdat ik in januari pas aan mijn 4e IUI begin kan en wil ik me nog niet voorstellen hoe het zal zijn om al zover te zijn dat je erover zit te denken om er maar helemaal mee te kappen. Was dit nou jullie 3e IVF? Heel veel sterkte de komende tijd met verwerken, praten, nadenken en beslissingen nemen

Merisse, ik weet even niet goed wat ik tegen je kan zeggen alleen maar dat ik aan je denk, met je meeleef en hoop dat je gewoon lekker hier blijft kletsen. Het is absoluut niet confronterend of wat dan ook, want ook jouw verhaal draagt bij aan dit alles en juist van elkaar kunnen we leren. Hele dikke knuffel voor jou!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_23738998
dankje Slaapmeis, tja het was inderdaad onze 3e IVF. Vanaf nu moeten we het ook zelf gaan betalen dus. Niet dat dat nu onmiddellijk een probleem is gelukkig, maar ook daar denk ik aan.
Handoek in de ring en op reis gaan?
Weetje, ik kan het (sinds deze week) ook wat meer proberen te relativeren; het kan nog zoveel erger allemaal he. Stel je voor dat je je partner verliest (wat ook gebeurd) of ernstig ziek wordt, of een miskraam (heb ik nog niet meegemaakt gelukkig) krijgt. Allemaal dingen die veelveel erger zijn.
Daar put ik nu wel kracht uit hoor. tja en het is nu eenmaal zo dat er mensen zijn die kinderen krijgen, en mensen die ze niet krijgen. Dankvoor je knuffel. Hier heb je een dikke terug
  vrijdag 3 december 2004 @ 21:15:04 #280
1087 Merisse
broddeltante
pi_23746872
Katink, je klinkt sterk, verdrietig uiteraard maar ook realistisch. Maar het is en blijft natuurlijk ontzettend kloten en moeilijk en verdrietig allemaal.
Ik ben bang dat ze geen aspirine zullen voorschrijven m.n. omdat er pas een onderzoek is geweest over aspirine bij IVF en dat dat geen invloed had op het percentage zwangerschappen. Bron
maar er is uiteraard niemand die je ervan kan weerhouden 100mg aspirientjes van Bayer, vrij verkrijgbaar bij elke drogist, te gebruiken

Dikke knuffel
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  vrijdag 3 december 2004 @ 21:24:30 #281
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23747072
pfoe, wat moeilijk katinka..
en wat dapper (dapper is niet helemaal het juiste woord wat ik zoek, maar benadert 't wel een beetje) dat je er zo realistisch mee bezig bent. Maar juist dat maakt 't ook weer zo moeilijk, het verdriet zal er niet minder om worden.
Ik hoop iig voor je dat er bij de evaluatie iets meer uit komt dan alleen maar 'vette pech' en verder wens ik je heel veel sterkte en wijsheid toe

bij Freya is er trouwens een mailinglist die 'samen verder' heet.. bedoeld voor stellen die uitbehandeld zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_23747565
dankje ET ik weet wel wat er bij bij Freya allemaal te 'halen' is hoor. Misschien dat ik er later nog behoefte aan krijg; nu ben ik het allemaal gewoon zat. Voel me niet zo thuis daar. Misschien vind ik het wel te zwaar allemaal.
Ik wil nu alleen maar mijn (leuke) leven terug en even niet meer alles overheersend met kindjes krijgen/niet krijgen meer bezig zijn. We zien wel.
Eneh Merisse, misschien ga ik het (aspirine) nog wel doen ook met of zonder IVF.
Mijn eileiders zitten niet dicht, ik heb een eisprong, dus in theorie moet het kunnen bij ons.

Ik klink misschien sterk; zo voel ik me nu ook. Heft weer in eigen hand nemen noem ik het maar.

dikke knuffel

[ Bericht 35% gewijzigd door katinka op 03-12-2004 21:49:58 ]
pi_23808020
'k Heb weer eens iets vreemds!!

Gisteravond kreeg ik buikpijn en vandaag had ik licht bloedverlies. Wat is dat nu?
Het is cyclusdag 12 vandaag! Er spookt weer vanalles door mijn hoofd...

Is het soms een hormonale storing? Is het een follikel die wil springen (op dag 12?!) en er moeite mee heeft doordat de stokkies door de punctie nog wat gevoelig zijn?
Ben ik toch zwanger?

Dat kan toch niet? Na de hevige (normale) menstruatie vorige week?

maandag 6 december 2004 @ 22:42:12 #284
1087 Merisse
broddeltante
pi_23808956
Wat vreemd inderdaad Katinka. Was het eenmalig of heb je nu nog steeds bloedverlies? In mijn vorige cyclus had ik trouwens ook een druppeltje bloed midden in mijn cyclus en ik was toen tuurlijk meteen aan 't hopen op een innestelingsbloeding. Misschien is het wel een eisprongbloeding??? Op dag 12 is vroeg maar het zou kunnen. Misschien nog nawerkingen van de hormonen?

Als je echt twijfelt of je zwanger bent misschien toch een testje doen om zeker te zijn?

Is er bij jullie trouwens nog een kansje dat je ooit spontaan zwanger raakt? Mij lijkt dat als je zou besluiten op te houden met behandelingen dat niet inhoudt dat je anticonceptie gaat gebruiken. Maar ga je je dan niet aan strohalmen vastklampen.... Moeilijk hoor
pi_23810319
Hoi Lieve Merisse,
'k Heb nog steeds bloedverlies (eerst waterig rose toen wat bruinig maar 't zet niet door volgens mij).
Tja innestelingsbloeding is volgens mij niet mogelijk (veel te laat; 23 dagen na de terugplaatsing). Misschien eissprong bloeding; meest waarschijnlijk denk ik. Door de hormonen zullen mijn eitjes nog wel sneller gegroeid zijn. En door de punctie kan dat natuurlijk wel wat bloeding geven.

Als ik me niet meer kan beheersen doe ik een test ('k heb nog 1 romed ofzoiets liggen).
Misschien zouden we nu juist moeten KvK-en....hm.
Zoals je merkt sla ik toch weer op hol hierdoor (gek mens). Als we stoppen met de behandelingen, kan ik toch nog wel op de natuurlijke manier zwanger worden hoor. Al is dat niet erg waarschijnlijk met mijn kleine baarmoeder en DES-achtergrond. Ik ga in ieder geval geen anticonceptie meer gebruiken. Ik heb al het gevoel 10 jaar voor de kat z'n ... te hebben geslikt. Als we stoppen; dan beslist geen kunstmatige hormonen meer in mijn lijf . En die strohalm, dat is een groot probleem. Die moet ik gewoon afmaaien denk ik anders heb je toch geen leven meer? Ik wil er dan niet meer mee bezig zijn. Maarja ongesteld worden dat blijft.

Hm. eerst maar even zien waar dit heen gaat. Vaag gedoe!

Hoe voel jij je eigenlijk? Ik denk veel aan jou hoor; jij bent tenslotte al meerder keren zwanger geweest. Ik nog nooit.
pi_23832411
Het bloedverlies is nog niet gestopt, dus vanochtend een dipstickwaardelozetest gedaan.
Geen echte 2e streep, maar een heel lichte. Verbeeld ik me dat nu? Ik ben net thuis, ga zo eerst een clearblue halen. Niet dat ik verwacht dat ik daar wel een streep extra zie, maar ik wil het zeker weten. Vanochtend al even gebeld met het ziekenhuis en daar zei ze dat het waarschijnlijk nog een restje is wat er niet goed uiit is gekomen. Kan zijn, ik heb ook nog steeds een beetje buikpijn.
Niet misselijk, geen zere boops dus ik ga echt niet denken dat er misschien wel iets anders aan de hand is. Maar die romed test vertrouw ik niet, dus toch nog maar even bevestiging zoeken.
Anders durf ik geen wijn meer te drinken en ik heb een etentje vanavond.
pi_23832910
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:31 schreef katinka het volgende:
Het bloedverlies is nog niet gestopt, dus vanochtend een dipstickwaardelozetest gedaan.
Geen echte 2e streep, maar een heel lichte. Verbeeld ik me dat nu? Ik ben net thuis, ga zo eerst een clearblue halen. Niet dat ik verwacht dat ik daar wel een streep extra zie, maar ik wil het zeker weten. Vanochtend al even gebeld met het ziekenhuis en daar zei ze dat het waarschijnlijk nog een restje is wat er niet goed uiit is gekomen. Kan zijn, ik heb ook nog steeds een beetje buikpijn.
Niet misselijk, geen zere boops dus ik ga echt niet denken dat er misschien wel iets anders aan de hand is. Maar die romed test vertrouw ik niet, dus toch nog maar even bevestiging zoeken.
Anders durf ik geen wijn meer te drinken en ik heb een etentje vanavond.
Katinka, wat raar succes

Ik weet dat Xanthe, ook elke keer van die rare uitslagen had met romed.
  woensdag 8 december 2004 @ 15:05:49 #288
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23833097
succes katinka

romed is indd niet echt betrouwbaar, ik heb ook elke keer 2 streepjes op die dingen gezien (geen echte 2e streep maar een hele lichte) en begon ook te twijfelen aan mezelf of ik dat wel goed zag of nie uiteindelijk was ik niet zwanger toen
  woensdag 8 december 2004 @ 16:59:15 #289
1087 Merisse
broddeltante
pi_23835607
Wat een gedoe zeg Katinka.
Met mij is het goed hoor. Ik heb effe zoiets van we zien wel. Ik probeer het een beetje los te laten en dat gaat best. Zeg ik nu, maar over een week zit mijn NOD er weer aan te komen
pi_23836168
Hmz wat een vreemd gedoe Katinka. Ik begrijp nog altijd niet alle termen, dus ik reageer niet te veel. Meestal geraak ik een pak wijzer als ik een paar reacties afwacht

Deze week een zware beslissing genomen. Normaalgezien stop ik morgen met mijn pil (strip is dan leeg) en wacht ik af of ik mijn maandstonden krijg of niet.
Vanaf nu dus geprul met condooms enzo en elke dag stiekem afwachten tot die maandstonden er door komen.
Iemand een idee trouwens hoe lang ik normaalgezien zeker moet wachten? Een paar maand misschien... of moet dat normaalgezien vanaf volgende maand lukken op voorwaarde dat alles in orde is.
pi_23836241
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:05 schreef Martineke het volgende:
succes katinka

romed is indd niet echt betrouwbaar, ik heb ook elke keer 2 streepjes op die dingen gezien (geen echte 2e streep maar een hele lichte) en begon ook te twijfelen aan mezelf of ik dat wel goed zag of nie uiteindelijk was ik niet zwanger toen
Precies ik ook, daarom ben ik een clearblue gaan halen en die was natuurlijk negatief 'niet zwanger'. Nog steeds buikpijn. Getverdemme, blijkbaar toch weer van alles in mijn hoofd gehaald. Wat ben ik toch een muts.
  Moderator woensdag 8 december 2004 @ 18:53:39 #292
5428 crew  miss_sly
pi_23837828
Katinka, je bent geen muts!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_23838944
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:27 schreef leonieke het volgende:

Iemand een idee trouwens hoe lang ik normaalgezien zeker moet wachten? Een paar maand misschien... of moet dat normaalgezien vanaf volgende maand lukken op voorwaarde dat alles in orde is.
Ik heb verschillende verhalen gehoord Leonieke, van meteen na een maand weer ongesteld tot enkel maanden wachten... Ik kan je ook geen ander advies geven dan je lichaam goed in de gaten te houden. succes!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 8 december 2004 @ 22:09:20 #294
1087 Merisse
broddeltante
pi_23842336
Oh Katinka toch meissie
  woensdag 8 december 2004 @ 22:14:03 #295
3011 E.T.
pi_23842507
katinka.

een heel logische reactie hoor!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_23843682
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:14 schreef E.T. het volgende:
katinka.

een heel logische reactie hoor!
Lief van je ET, ja logisch is het misschien wel, maar ik had me zo voorgenomen om het pas weer toe te laten als ik 2 strepen zou hebben. 'k Ben gewoon een beetje boos op mezelf.
  donderdag 9 december 2004 @ 10:46:11 #297
3011 E.T.
pi_23850308
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:50 schreef katinka het volgende:

[..]

Lief van je ET, ja logisch is het misschien wel, maar ik had me zo voorgenomen om het pas weer toe te laten als ik 2 strepen zou hebben. 'k Ben gewoon een beetje boos op mezelf.
Ik denk dat je dit soort gevoelens altijd zult blijven houden in zulke situaties. Dat altijd toch weer die stomme hoop om de hoek komt kijken. Ook als je denk dat je alles geaccepteerd hebt.

Sterkte!
pi_23858015
quote:
Op donderdag 9 december 2004 10:46 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit soort gevoelens altijd zult blijven houden in zulke situaties. Dat altijd toch weer die stomme hoop om de hoek komt kijken. Ook als je denk dat je alles geaccepteerd hebt.

Sterkte!
Ik denk dat ik anderhalf jaar lang wel bijna elka maand minsten 1 keer getest heb Om razend op jezelf te worden: Trap er dan ook niet in!! Maar ja, zolang niets zeker is.......grrrrr. Als ik dit topic dan weer lees, komen heel veel oude gevoelens ook wel weer los.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  donderdag 9 december 2004 @ 19:30:57 #299
3011 E.T.
pi_23861246
quote:
Op donderdag 9 december 2004 17:08 schreef Catootje het volgende:

[..]

Ik denk dat ik anderhalf jaar lang wel bijna elka maand minsten 1 keer getest heb Om razend op jezelf te worden: Trap er dan ook niet in!! Maar ja, zolang niets zeker is.......grrrrr. Als ik dit topic dan weer lees, komen heel veel oude gevoelens ook wel weer los.
Dat heb ik dus ook.. vandaar dat dit topic mijn aandacht ook blijft houden; ik kan me zo veel dingen zo goed voorstellen of er komt bji andere dingen een 'vergelijkbare' ervaring boven.. (hoewel zulke dingen nooit echt goed vergelijkbaar zijn natuurlijk)
pi_23915554
Ik denk ,dat de meesten van ons er wel een flink kapitaal aan testen door heeft gejaagd
En je gaat je idd.van alles in je hoofd halen,want je hoort:dit en dit zijn zwangerschapskwalen....heej,dat voel/heb ik ook.
Dus jij testen,braaf na 1 dag overtijd te zijn.........een MIN.......en 's avonds natuurlijk ongi........
En dan hoor je weer:dat en dat kunnen ook ongi kwalen zijn...........grrrrrrrrrrrr............dát had je inmiddels ook wel door
Weer dat lijf dat je voor de gek houdt,bleh............
Ik heb de laatste maanden niet getest,omdat ik eerder(1 dag)ongi werdt,dus dat scheelde een test,maar ik heb er afgelopen 2 jaar ook zeker zo'n 8 testen doorheen gejast,dus ik weet,hoe duur het is,maar je wilt toch zekerheid,hé?
En idd.,flink balen ,als je toch die min ziet,dan kan je je wel voor je kop slaan,dat je tóch getest hebt
Voor allemaal een dikke knuf,
Groetjes,Minoes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')