abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zondag 28 november 2004 @ 19:59:30 #201
2628 Karin
pi_23632212
Sannah wat vreselijk. Gecondoleerd.
Heel veel sterkte met dit grote verlies.
pi_23645520
Sannah, heel erg veel sterkte. Dit moet zo'n ontzettend zwaar moment voor je zijn, ik hoop echter dat we je in de toekomst weer tegen zullen komen.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_23645596
Sannah, wat vreselijk gecondoleerd.
  † In Memoriam † maandag 29 november 2004 @ 20:32:34 #204
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_23652775
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 22:51 schreef Sannah het volgende:
Uiteraard stelt dit het hele kinderen krijgen gebeuren op een heel ander pitje...
Och Sannah wat doet me dat verdriet om je berichtje te lezen Ik kan me zo goed voorstellen dat jullie prioriteiten op dit moment even heel ergens anders liggen. Heel veel sterkte met het verwerken van dit immense verdriet
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_23654640
Sannah, ook al zijn we elkaar waarschijnlijk nog niet echt 'tegengekomen' op het forum wil ik jou en jouw familie heel veel sterkte wensen in deze zware tijden..

*dikke knuffel*
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:14:15 #206
1087 Merisse
broddeltante
pi_23668319
Sannah, wat verschrikkelijk! Heel veel kracht gewenst om dit grote verdriet te kunnen dragen.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_23675852
Hallo,

Ik ben Vera en ben 20 jaar,ik heb op mijn jonge leeftijd onverwachts wat mee moeten maken.

15 november heb ik een test gedaan..waaruit bleek dat ik zwanger was..niet met opzet gedaan, en als het nu onveilig was gebeurd dan was het ook nog te verwachten.. De schrik was erg groot en ik heb meteen de dokter gebelt!
Een week geleden heb ik mijn eerste (hoop laatste) miskraam gehad. Ik was zes weken zwanger. Het was een hele nare vooral pijnlijke ervaring..Rugweeen, ontsluiting...veel bloedverlies.. en erg door de war..

Omdat ik nog niet alles verloren ben heb ik vandaag opnieuw medicijnen ingenomen om mijn lichaam te stimuleren het laatste beetje er ook uit te drijven. Dus nu heb ik weer last van heftige krampen..

Graag zou ik van jullie wat advies willen hebben hoe ik hier nu verder mee moet leven . Waar ik rekening mee moet houden en waar ik voor moet oppassen. Wat ik met mn lichaam vooral wel of helemaal niet moet doen... Ik krijg natuurlijk wel in het ziekenhuis advies, maar ik hoor het ook graag van vrouwen die hetzelfde meegemaakt hebben.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee wilt helpen..

Groetjes Vera
pi_23676115
Ik wou ook nog even kwijt...ik heb nog niet het hele forum gelezen, maar de rillingen gaan door mn lichaam heen.
Ik heb een heel ander verhaal als jullie. Maar wat een vrouw meemaakt bij een miskraam, gewenst of niet gewenst, zijn echt vreselijk.
Ik wens jullie allemaal erg veel sterkte!
pi_23676151
VERA..........
Ik heb dit niet meegemaakt en kan je dus geen advies geven,maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen en je krijgt vast tips van andere dames,want die zijn er helaas wel,die dit ook hebben meegemaakt.
Heel veel sterkte met het verlies van je kindje,ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven.Vraag maar raak hier hoor,we zijn er voor je,knuf vanuit hier,
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2004 @ 19:34:31 #210
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_23676182
Hoi Vera, ik heb gelukkig nooit een miskraam mee hoeven maken dus kan je op dat gebied niet helpen. Er zijn genoeg meiden met een soortgelijke ervaring als die jij hebt aanwezig dus ik hoop dat die je een beetje op weg kunnen helpen. Voor nu heel veel sterkte met het verwerken en kracht voor de toekomst!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_23676210
Wat naar voor je Vera

Volgens mij is er lichamelijk niet iets wat je moet doen/laten...gewoon doen wat goed voelt ofzo.
Neem je tijd om het te verwerken, ook al vind men dat 'het nu wel eens over moet zijn' etc.
Sterkte!
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:37:49 #212
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23676263
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:35 schreef mallemeid het volgende:
Neem je tijd om het te verwerken, ook al vind men dat 'het nu wel eens over moet zijn' etc.
De mensen die dat zeggen moet je gewoon heel hard voor hun schenen schoppen En als ze dan kwaad worden schop je ze nog eens

Dikke
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_23676342
Mijn mk is nu 6 maanden geleden. Sindsdien ben ik nooit meer normaal ongesteld geweest (wel af en toe es een weekje licht bloedverlies, een keer een weekendje...dan weer een paar weken nix ), heb vorige week een (ultramegavage) positieve test gedaan, vanmorgen weer een...nouja, negatief natuurlijk.
Hoe dichter we bij 25 december (dé datum zeg maar, waarop ik uitgerekend zou zijn) komen hoe moeilijker ik het krijg. Ik zie zo tegen oud&nieuw op...
Vrijdag ga ik de gyn bellen, dit kan zo niet langer doorsukkelen, het moet nu maar eens goed onderzocht worden vind ik.

en nu wil ik niet over V-tje heenwalsen, dit wil ik al een tijdje kwijt....
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 19:56:46 #214
5428 crew  miss_sly
pi_23676767
V-tje, wat een verdrietige ervaring!
Er is denk ik niet echt iets dat je moet doen of laten, lichamelijk gezien. Wel is het belangrijk dat je lichaam helemaal schoon wordt, maar dat kan de gyn. eventueel zien.
Verder is het denk ik vooral emotioneel, dat is tenminste mijn ervaring. Het is een verdrietige ervaring en eigenlijk ga je door een periode van rouw om het te verwerken. Wees dus een beetje lief voor jezelf en zoals mallemeid al zegt: neem de tijd, wat anderen ook zeggen. En zoals Spindizzy zegt: schop ze maar als ze ververvelend worden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 20:00:37 #215
5428 crew  miss_sly
pi_23676891
mallemeid, wat een moeilijke tijd is dit he? die uitgerekende datum is zo confronterend en pijnlijk.
en dat je nu zo opziet tegen oud en nieuw kan ik me goed voorstellen. je had het je zo anders voorgesteld!

Over het lichamelijke kun je inderdaad misschien maar beter even met de gyn. praten. misschien kunnen ze met primolut ofzo je lichaam weer aan het werk zetten.

ow, en je walst niet over V-tje heen hoor! zij begrijpt vast ook wel dat ook jij je verhaal kwijt moet, meis!
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:07:06 #216
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23677097
Wat rottig dat je lijf nog niet op orde is, Mallemeid. Ook al zou je je gevoel dan redelijk op een rijtje hebben kun je nog niet verder

Ook een dikke voor jou. Of zullen we gewoon weer gaan grouphuggen?
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 20:14:37 #217
5428 crew  miss_sly
pi_23677289
ja, grouphug!!

*zoekt grouphug-pic....help ?
pi_23677318
Wat een nare verhalen weer... ik kan over geen enkel meespreken maar ik wil jullie toch allebei een dikke geven.
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:16:30 #219
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23677341
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:14 schreef miss_sly het volgende:
ja, grouphug!!

*zoekt grouphug-pic....help ?
pi_23677344
mijn eerste grouphug ...

*knuffel*
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 20:20:07 #221
5428 crew  miss_sly
pi_23677433
Ja Spindizzy, die!!

pi_23677521
.

Hoe werkt de monnikspeper eigenlijk bij jou miss_sly? Misschien handig om dat eerst eens te proberen voor ik naar een gyn ga.
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:24:22 #223
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23677551
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:16 schreef leonieke het volgende:
mijn eerste grouphug ...
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 20:28:52 #224
5428 crew  miss_sly
pi_23677661
die monnikspeper leek te gaan werken, ik was vorige week helemaal happy omdat ik wat bloed dacht te zien. Helaas is er na dat druppeltje niets meer gekomen.
Ik blijf het nog een tijdje proberen (heb 2 potjes gekocht, dus die moeten eerst leeg) en als er alsnog niets komt, ga ik over op eenhoornwortel (van hetzelfde merk, in het bijbehorende boekje gevonden). Als dat ook neit werkt, moet ik toch een keer naar de ha, want nooit ongesteld worden is wel handig (als je tenminste niet zwanger wilt worden) maar niet gezond.
pi_23677867
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:28 schreef miss_sly het volgende:
want nooit ongesteld worden is wel handig (als je tenminste niet zwanger wilt worden) maar niet gezond.
Dat is ook de reden waarom ik de eerste keer doorverwezen werd naar een gyn toen ik 17-18 jaar was ofzo en de reden waarom ik al hormonen ben beginnen nemen op zo'n jonge leeftijd (dufaston, hormonen die mensen nemen als ze bijna in menopauze zijn) en op mijn 21e moest kiezen tussen verder hormonen nemen of de pil. Al was het maar om maandelijks eens 'gekuist' te worden (zo zei mijn toenmalige gyn het toch )

maar nu ga ik mij toch in de zetel gaan nestelen tegen mijn vriend om nog een beetje te genieten van ons anderhalf jaar samenzijn. Tot morgen mensjes

[ Bericht 14% gewijzigd door leonieke op 30-11-2004 20:43:52 (away-msg toegevoegd ;)) ]
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 21:42:44 #226
5428 crew  miss_sly
pi_23679654
Gefeliciteerd leonieke! anderhalf jaar is al een hele tijd

Even over dat ongesteld zijn: het is helemaal niet noodzakelijk om iedere maand ongesteld te worden, hoor. Dat heeft men heel lang gedacht, maar dat blijkt niet zo te zijn. Wel is het noodzakellijk om soms ongesteld te worden. Doorgaans als men de pil fulltime zou slikken, zou men gemiddeld 2 keer per jaar door het slikken van de pil heen, een bloeding krijgen, zei mijn huisarts. Dit is voldoende om schoon te blijven. Helemaal nooit ongesteld worden is wel ongezond, dus dat moet wel geholpen worden.

Ik moet zeggen dat ik het wel vroeg vind om iemand al aan hormonen te zetten, 17-18 jaar. Ik ken mensen, waaronder een tante van mij, die pas op 18 jarige leeftijd voor het eerst ongesteld werden. Die was gewoon niet zo vroeg. Waarom moest je al zo vroeg die hormonen gebruiken? als ik te brutaal ben, moet je dat gewoon zeggen hoor, maar ik vroeg het me gewoon af
pi_23679924
Ik heb even terug zitten rekenen en vanaf mijn 17e (toen ik de pil net slikte, 2-3 maanden ofzo) doet mijn ongesteldheid al waardeloos . Nadat ik gestopt was dacht ik eindelijk normaal ongesteld te zijn (iig regelmatig), bleek niet zo te zijn dus. 5 maanden niet ongesteld, daarna om de week wel-niet-wel-niet etc. Toen raakte ik zwanger en nu is het weer niet goed dus . Misschien kan ik er ook maar beter niet te lang nog mee doorkloten...
Nog verder ff nagedacht.... vanaf toen ik begon met de pil tot nu is mijn ongesteldheid niet regelmatig geweest.. Het is dus ruim drie jaar geleden dat ik normaal ongesteld ben geweest, regelmatig .. Ik begin best bang te worden nu
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 22:02:04 #228
5428 crew  miss_sly
pi_23680197
mallemeid, niet bang worden hoor!
Waar ben je bang voor?

ik moet ook mijn mond houden en niet zo klagen, ik wilde niemand ongerust maken ofzo
pi_23680786
Neejoh je maakt mij niet ongerust Je reactie las ik pas nadat ik mijn berichtje al gepost had
Ik ben gewoon bang dat ik onvruchtbaar ben ofzo, of héél erg moeilijk zwanger kan worden en dat ik mijn kans gemist heb.
  dinsdag 30 november 2004 @ 22:36:47 #230
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23681450
Mallemeid toch... Niet heel bang worden hoor. Je bent nog een jonkie en er ligt nog een wereld van kansen voor je. Echt waar. Deze kans is je afgenomen maar er komen er nog zoveel en één daarvan is die ene goeie prachtige kans die echt niet aan je neus voorbij zal laten gaan.
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2004 @ 22:43:28 #231
7074 moussy
kuttekop
pi_23681739
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 22:20 schreef mallemeid het volgende:
Neejoh je maakt mij niet ongerust Je reactie las ik pas nadat ik mijn berichtje al gepost had
Ik ben gewoon bang dat ik onvruchtbaar ben ofzo, of héél erg moeilijk zwanger kan worden en dat ik mijn kans gemist heb.
mutsentutsie

alles komt goed!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 22:44:51 #232
5428 crew  miss_sly
pi_23681799
wat Spindizzy zegt hoor, mallemeid! niet wanhopen, hoe begrijpelijk ook nu je je zo verdrietig voelt!
Jouw grote geluk komt nog, het wachten is alleen zo zwaar!
pi_23681816
Spindizzy Het is gewoon bij vlagen dat ik heel onzeker word. Door jullie lieve woorden gaat het wel weer wat beter hoor!
pi_23682404
En moussy En miss_sly

† In Memoriam † dinsdag 30 november 2004 @ 23:30:41 #235
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_23683438
malle, ik heb je IRL al een megaknuffel door plankie laten geven maar ook hier nog even in virtua. Jij gaat zeker nog mama worden en wat voor eentje, ik ga je hoogstpersoonlijk doorjompelen naar Z&G hoor

Dikke kus,
Slaapmeisje
  Moderator woensdag 1 december 2004 @ 08:46:42 #236
5428 crew  miss_sly
pi_23687610
plankie is echt wel een lieverd, mallemeid!
  woensdag 1 december 2004 @ 08:56:09 #237
1087 Merisse
broddeltante
pi_23687682
V-tje een miskraam is harstikke verdrietig. Lichamelijk is alles weer in orde als je baarmoeder leeg is. Laat je dat nog voor de zekerheid controleren d.m.v. een echo? Is misschien wel verstandig. Verder kan je er best lang verdrietig over zijn. Mij lijkt het moeilijke aan jouw situatie dat je misschien weinig begrip daarvoor uit je omgeving zal krijgen omdat je nog zo jong bent en het niet gepland was. Heb je wel wat mensen bij wie je je verdriet kwijt kan? Sterkte!

Mallemeid, je hebt al bewezen zwanger te kunnen worden en da's een heel groot pluspunt. Verder ben je hartstikke jong. En er zijn er meer die een handje hulp nodig hadden om hun cyclus op gang te krijgen. Niet wanhopen hoor maar idd wel goed om dat handje hulp van een gyn te vragen.

Katinka, gaat het een beetje meisje? Ik denk aan je

Sjips, heb ik de grouphug gemist
en die kon ik ook wel gebruiken want ik ben de moed een beetje kwijt aan 't raken dat het nog ooit gaat lukken bij mij... Ik zit nu in de eisprongtijd en we hebben al geklust maar met mixed emotions...

[ Bericht 0% gewijzigd door Merisse op 01-12-2004 09:22:42 ]
  Moderator woensdag 1 december 2004 @ 09:04:23 #238
5428 crew  miss_sly
pi_23687743

speciaal voor Merisse

je zat in de eerste grouphug ook gewoon bij hoor, maar omdat je het kan gebruiken, bij deze nog een keer! en voor iedereen die er behoefte aan heeft hoor!
pi_23687747
Lieve Merisse
Ik weet zeker dat jij mama word En geef de moed aub niet op. Ik ga heel hard duimen en als de moed toch in je schoenen is gezonken dan stuur ik je een nieuw portie moed op. Hele dikke knuffel en voor jou
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2004 @ 09:24:05 #240
43556 miss_dynastie
pi_23687942
Een hele dikke kus voor Malle en Merisse

pi_23687988
Lieve Merisse ,

Geef de moed niet op, jullie zijn nu al zover.
We gaan gewoon duimen en hopen dat je binnenkort positief test.

Ik kan wil jullie veel sterkte wensen
pi_23688049
Sannah ik lees het nu pas. Wat verschrikkelijk..Heel veel sterkte

Vtje sterkte!

Lieve Malle en Merisse. Jullie wil ook even heel stevig knuffelen
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_23689094
MERISSE......ow meissie...niet opgeven hoor(hoor wie t zegt )
Onze tijd komt ook nog wel,dat moet gewoon lukken,joh
En je hebt al een paar keer bewezen dat je zwanger kunt worden,dus de volgende keer borduren we t kindje gewoon lekker vast en hangen we jou onderste boven,ok?
hou vol,knuffies.
Groetjes,Minoes
pi_23692751
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:42 schreef miss_sly het volgende:
Gefeliciteerd leonieke! anderhalf jaar is al een hele tijd

Ik moet zeggen dat ik het wel vroeg vind om iemand al aan hormonen te zetten, 17-18 jaar. Ik ken mensen, waaronder een tante van mij, die pas op 18 jarige leeftijd voor het eerst ongesteld werden. Die was gewoon niet zo vroeg. Waarom moest je al zo vroeg die hormonen gebruiken? als ik te brutaal ben, moet je dat gewoon zeggen hoor, maar ik vroeg het me gewoon af
Eindelijk terug

Eerst en vooral: je bent zeker en vast niet te brutaal. Ik ben blij dat ik andere meningen kan horen.

Nou, ik vond het op die leeftijd ook vroeg hoor die hormonen, maar wat doe je als een gyn ze jou voorschrijft eh. Nu is het wel zo dat ik die hormonen 2 maand moest nemen (werd ik ongesteld) en dat ik dan 6 maand moest stoppen en afwachten wanneer ik mijn maandstonden kreeg (nooit gebeurd...) na 6 maand een nieuwe kuur: 2 maand hormonen -> ongesteld, 6 maanden niet.. nooit ongesteld Dus ja, je kan het zo een beetje stellen dat het niet echt 'in gang schiet' bij mij.

Waarom wel die hormonen eh? Ik weet het eigenlijk zelf niet, denk dat ze gewoon wilden testen of alles wel werkte bij mij. En mijn lichaamsstructuur (ik kom echt niet op het goede woord wees er eigenlijk op dat ik al lang ongesteld moest geweest zijn. Daarom was de gyn waarschijnlijk wat bezorgd en gaf ze mij die dufaston.
en nu eens verder bijlezen eerst...
pi_23702976
Duh, nu weet ik zelf niks te zeggen om iemand anders een hart onder de riem te steken terwijl jullie zo lief voor mij zijn.

Merisse, ik denk aan je..

Met mij gaat alles weer beter hoor, gisteravond had ik blijkbaar gewoon een megadip. Het doet me ook goed jullie lieve berichtjes te lezen
pi_23703660
Lieve mallemeid en Merisse, niet de moed opgeven hoor. Ook jullie worden straks mama van een heeeeeeel lief kindje en dan staan wij allemaal voor jullie te jompelen. Veel sterkte, eventjes verdrietig zijn, en er dan weer vol goede moed tegenaan
pi_23707731
mallemeid, ook met een klein dipje mag je hier even troost zoeken hoor

Merisse, heb je de moed alweer een beetje gevonden? moeten we even allemaal helpen zoeken, dan heb je hem vast zo teruggevonden!!

Katinka, hoe gaat het nou met jou?

leonieke, natuurlijk doe je wat een arts je voorschrijft, zeker als je nog zo jong bent! Ik heb natuurlijk ook geen flauw idee hoe men in Belgie tegen zulke problematiek aankijkt en wat de gangbare behandelingen zijn. Soms denk ik dat in Nl men iig PCO begint te vermoeden zodra iemand niet menstrueert, en dat houdt bepaalde manieren van behandelen in. Ik zou iig toch eens zelf meer info zoeken, internet is daar een geweldig medium voor. Ik had gisteren gezocht naar dufaston, maar kon daarover niets anders vinden dan een vermelding ivm overgangsproblemen. Werd er op basis van bloedonderzoek enzo gedacht aan vroege overgang ofzo?
pi_23707814
Zijn er hier ook mensen die wel eens bj een homeopaat geweest zijn?
Ik kreeg gisteren info van een meisje dat ook PCO heeft en dat via een homeopaat druppeltjes had gekregen waarmee ze nu al een dik jaar redeiljk regelmatig ongesteld is!

* miss_sly zoekt weer een ander excuus om de ha/gyn voor zich uit te schuiven...
pi_23707929
quote:
Op donderdag 2 december 2004 09:09 schreef miss_sly het volgende:
Zijn er hier ook mensen die wel eens bj een homeopaat geweest zijn?
Ik kreeg gisteren info van een meisje dat ook PCO heeft en dat via een homeopaat druppeltjes had gekregen waarmee ze nu al een dik jaar redeiljk regelmatig ongesteld is!

* jolene zoekt weer een ander excuus om de ha/gyn voor zich uit te schuiven...

Miss_Sly, je zou het kunnen proberen misschien werkt het.
  donderdag 2 december 2004 @ 09:51:48 #250
1087 Merisse
broddeltante
pi_23708318
He miss_sly, je zou eerst een homeopaat kunnen proberen maar is het misschien ook een idee om naar de gyn te gaan met alleen als doel om je cyclus weer op gang te brengen? Die kinderwens kun je dan nog even laten zitten.

Alle lieverds die me moed ingepraat hebben, bedankt weer, speciaal Anitra, Ladybos en Minoes. We zijn weer volop aan 't klussen geslagen. Ik heb zo'n beetje voor mezelf besloten dat ik nog één keer zwanger wil raken ongeacht de afloop...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')