abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:57:57 #1
1087 Merisse
broddeltante
pi_19930897
Beste mensen,

Ik zocht een plek waarin ik mijn eigen verdriet en frustratie kwijt kan na 3 miskramen en ik had het gevoel dat dit niet op z'n plek was in "wachten op het tweede streepje". Ook omdat er al eens vaker over gesproken is heb ik besloten het initiatief te nemen een topic te openen waarin degenen terecht kunnen waarbij het zwanger worden/blijven ook niet zo makkelijk verloopt. Daarbij denk ik aan:
- lang uitblijven van menstruatie/cyclus
- lang uitblijven van een zwangerschap
- miskra(a)m(en)
- de M(edische)M(alle)M(olen): gynaecologen, fertiliteitsklinieken, onderzoeken en behandelingen (o.a. IUI, IVF, ICSI)

Voor meiden die pas kort bezig zijn met zwanger worden moeten deze af en toe toch 'heftige' problemen en gevoelens best deprimerend zijn. En wij hoeven ons hier niet in te houden en kunnen delen met anderen waarbij het ook allemaal niet van een leien dakje gaat.

Uiteraard geen eisen over hoe lang je al bezig moet zijn, gewoon een kwestie van je aangesproken/thuis voelen. Ook hoeft er uiteraard ook niemand te kiezen tussen hier posten of in "wachten op het tweede streepje" of in "wie is er ook bezig met IVF/ICSI" of elders. Kan me ook voorstellen dat iemand ook blijft posten/reageren in het 2e streepje en alleen bepaalde dingen misschien liever hier neerzet.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:58:22 #2
1087 Merisse
broddeltante
pi_19930905
Misschien is het wel een idee om onszelf nog even kort voor te stellen. De meesten van ons zullen elkaar wel kennen maar dan voor de nieuwelingen/als opfrisser/als naslag.

39 jaar, Utrecht, sinds 2000 een relatie en begin 2003 besloten te kijken of zwanger worden nog spontaan zou lukken. Nou dat lukte begin 2004 maar eindigde in februari helaas in een miskraam met 6w3d. In april weer een miskraam met 5w4d en in juni met 4w3d. In de tussentijd ook nog getrouwd op 7 mei 2004 en mijn meest recente zwangerschap was erg speciaal; verwekt was op huwelijksreis, op mijn mans verjaardag positief getest en ik zou op mijn verjaardag 3 maanden geweest zijn en uitgeteld zijn op valentijnsdag, de dag dat we elkaar 5 jaar kennen... Helaas mocht het niet zo zijn.

De tijd dringt bij mij en ik begin de moed wel te verliezen. Vandaag bezoek aan gyn in AMC i.v.m. een onderzoek bij vrouwen die meerdere miskramen hebben gehad naar het nut van het gebruik van aspirine en/of heparine bij het voorkomen van een miskraam. Hopelijk kan/mag ik meedoen.
pi_19931313
Lieve Merisse

Ik hoor hier helemaal niet te zijn, maar vind het een dappere en goede beslissing van je om toch je eigen topic te openen zodat je wat meer kan praten met vrouwen met het zelfde probleem.

Hopelijk breekt er voor jou en Merissevriendje toch snel weer een fijnere tijd aan!
En natuurlijk wens ik jullie heel snel een tweede streepje toe en dan met een fijnere afloop!

Sterkte!

Beaker
BabyS :))
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:26:15 #4
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19931614
Nogmaals veel succes vanmiddag. Ik ben razend benieuwd naar je vertellingen straks.
*in duim-modus gaat*

... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:32:47 #5
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_19931800
In het kort mijn verhaal:

In '95 gestopt met de pil. Na 7 jaar nog niet zwanger worden de adoptieaanvraag op de post gedaan. Sinds een paar maanden staan we op de wachtlijst voor ons eerste kindje wat nog gerust 5 jaar kan gaan duren.

Als ik 1 ding niet ben is het geduldig... Dat we nog een jaar of 5 moeten wachten (na al een paar jaar in de procedure te zitten) was dan ook een behoorlijke domper. Oke, ik wist van te voren dat het een poos zou gaan duren maar daarom hoef ik er nog niet blij mee te zijn. Alles is er klaar voor, mijn man en ik zijn er klaar voor, we zijn uitgeraast. Hart is er klaar voor, hoofd is er klaar voor. We hebben een echt we- gaan- een- gezinnetje- stichten- huis" gekocht. En er komt niks...

Nu heb ik vorige week een doos ovulatietesten gekocht. Mijn hoofd weet best dat dat geen zin heeft maar mijn hart zegt dat ik het moet proberen. Heb ook nog geen idee hoe ik eraan toe zal zijn als ook dit uitloopt op een teleurstelling. Zie ik dan wel. Voorlopig heb ik in ieder geval het gevoel weer dat ik iets aan het doen ben ipv stompzinnig gaan zitten afwachten tot we aan de beurt zijn voor de Roze Wolk.

Merisse, heel veel sterkte vanmiddag
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:37:17 #6
86274 hartje
still waiting...
pi_19931925
merisse,
je begrijpt wel dat ik hier ook kom postten hè. bij mij duurt het ook al echt een eeuwigheid. zal me voor de onbekenden ff voorstellen:
met de pil gestopt in oktober 2002
na, niet echt actief ermee bezig geweest te zijn, toch zwanger in september 2003
na 6 wkn miskraam
& sinds die tijd wel heel errug actief bezig & nog steeds niet zwanger
o ja, & m'n leeftijd natuurlijk: 34, bijna 35
hartjesman & ik willen over een paar maandjes maar 's naar de dokter. zie wel op tegen mmm, maar denk toch dat het anders niet spontaan gaat lukken. en dan die leeftijd: is toch een heet hangijzer, zit toch steeds in m'n achterhoofd.

ik blijf ook in "wachtten op het 2e streepje" want vind het erg gezellig daar. maar denk toch ook dat het voor de "nieuwelingen" wat minder deprimerend is wanneer wij onze teleurstellingen ff in een apart topic postten.

veel succes straks in het amc, hoe laat heb je de afspraak?
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:42:26 #7
86274 hartje
still waiting...
pi_19932088
[quote]Op woensdag 16 juni 2004 11:32 schreef Spindizzy het volgende:
In het kort mijn verhaal:
In '95 gestopt met de pil. Na 7 jaar nog niet zwanger worden de adoptieaanvraag op de post gedaan. Sinds een paar maanden staan we op de wachtlijst voor ons eerste kindje wat nog gerust 5 jaar kan gaan duren.
/quote]

& dan vind ik al dat we een "eeuwigheid" bezig zijn
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:51:02 #8
1087 Merisse
broddeltante
pi_19932357
Lief hartje heb dit topic idd geopend met oa jou in gedachten. Op Spindizzy had ik niet durven hopen Spindizzy leuk dat je jezelf gemeld hebt!
Eeuwigheid is relatief hoor hartje, ik vind vandaag al een eeuwigheid duren. Afspraak is om 14:00 uur. Dank jullie wel voor de goede wensen voor vandaag.
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 12:13:34 #9
5428 crew  miss_sly
pi_19933096
Ik weet eigenlijk niet of ik hier thuis hoor.
Eigenlijk niet, want ik ben nu niet bezig te proberen zwanger te worden. Sterker nog, ik zou hebben geaccepteerd dat het nooit zal lukken. Wat vriendje (nog) niet weet (denk ik), is dat het toch wel weer erg speelt bij me. Dus ik zou ook graag willen meedoen hier.

Van de andere kant kan ik me voorstellen dat jullie eigenlijk niet zitten te wachten op iemand waarbij het helemaal niet gelukt is. Dat is een stap te ver, denk ik?

Ow en Merisse, sterkte bij de gyn. vnadaag. Ik hoop ontzettend voor je dat ze je meteen gericht kunnen helpen of je in de juiste testgroep kunnen zetten!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:14:39 #10
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19934859
* phluphy warmt de *harder-duim-modus* nog even op, over 3 kwartier accelereren !!!!
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:25:42 #11
7206 Masscheroen
aka Slaapmeisje
pi_19935151
Geen roze wolk kijk anders ook even in dit topic, misschien staat er nog wat info in waar je wat mee kunt.

Verder wens ik je veel succes vandaag Merisse

Slaapmeisje
(mijn password is gekaapt en ik hoop dat er wat aan te doen valt vandaar even onder een andere naam)
Mag ik mijn eigen naam weer trug?
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:27:59 #12
86274 hartje
still waiting...
pi_19935218
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:14 schreef phluphy het volgende:
* hartje warmt de *harder-duim-modus* nog even op, over 3 kwartier accelereren !!!!
ooo, ik vind het ook zo spannend joh. ik hoop zó dat het goed gaat; positief gesprek, goeie test-groepje & een super fantastisch eind-resultaat!
ik moet écht weer ff werken. kom vanaf 16.00 weer lurken om te kijken of ze al thuis is.
MERISSE: je hoort me niet, maar toch succes
pi_19935417
Nu heb ik toch eens even een klein vraagje als kerel(tje) zijnde.
Laten jullie ook je vriend testen, want ik lees allemaal verhalen dat jullie zo hard je best doen maar het kan ook aan hem liggen....
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:54:33 #14
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19935963
Merisse, ik krijg net een telefoontje en moet even naar een klant, maar ik ga zonder handen autorijden en blijf stug doorduimen!
... ♥ ik mis je ♥
pi_19937479
Offtopicposts verwijderd.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  † In Memoriam † woensdag 16 juni 2004 @ 14:46:02 #16
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19937628
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:35 schreef Dementor het volgende:
Nu heb ik toch eens even een klein vraagje als kerel(tje) zijnde.
Laten jullie ook je vriend testen, want ik lees allemaal verhalen dat jullie zo hard je best doen maar het kan ook aan hem liggen....
hoe bedoel je dat? ze is toch meerdere keren zwanger geweest? dan ligt het in ieder geval niet aan haar man dacht ik zo. maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten
pi_19938560
Daarom ff checken
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 15:33:08 #18
5428 crew  miss_sly
pi_19939281
In het geval van Merisse is dat inderdaad zo lady-wrb, maar natuurlijk geldt dat niet voor alle gevallen waarbij het niet zo gemakkelijk gaat.

Dementor: als mensen al enige tijd proberen zwanger te worden en het lukt niet, zonder aanwijsbare reden, en ze besluiten om de mmm (medische mallemolen) in te duiken, dan wordt ook het zaad van de man getest. Als dat niet in orde is, kan het inderdaad ook niet lukken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_19939644
Merisse een mooi topic!
Al hoor ik hier nu op het moment ook niet helemaal thuis.
Tot voor kort dus wel.....
Ben gestopt met de pil in 1996 , zwanger geweest in 1999 dit is mis gegaan.
En sinds begin 2003 in de mmm beland.
In november is voor mij de behandeling IUI gestart en in januari had ik een positieve test
(zoals voor velen bekend) , maar helaas was dit geluk van korte duur en hebben we eind februari/begin maart een miskraam gehad.
In april hebben we weer een IUI behandeling gehad , evenals in mei.
Ik heb een positieve test nu , maar het lijkt wel een stuk zelf bescherming , want ik voel me helemaal niet zwanger. Misschien is het onbewust de angst dat het toch weer fout zal gaan.
Iets dat je vast wel herkend Merisse.

Toch hop ik dat gene die in dit topic komen allemaal het geluk krijgen om toch eens een kindje te krijgen , het zij van jezelf hetzij via adoptie.

Kus voor alle meiden die nog druk bezig zijn met verwerken/behandelen en wachten enz.
  woensdag 16 juni 2004 @ 15:58:40 #20
86274 hartje
still waiting...
pi_19940108
refresh.....refresh......refresh.....refresh......

ik weet het, ik ben 8 min te vroeg & het is natuurlijk hardstikke druk van a'dam naar utrecht....

ik wacht geduldig
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:38:19 #21
1087 Merisse
broddeltante
pi_19941309
Ben d'r weer, tamelijk opgelucht ook. Zal zo het hele verhaal typen.
Fluf, handen aan het stuur
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:42:23 #22
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_19941399
Oh dan ga ik snel even boodschappen doen, kan ik het daarna op mijn gemakkie lezen.
(heb met de voeten gestuurd)
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:47:46 #23
86274 hartje
still waiting...
pi_19941524
hè, blij dat je opgelucht bent merisse! goed nieuws dus?
ik wacht met spanning op je verhaal

phluph, doe nou voorzichtig, je weet het hè met die waz!
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:56:54 #24
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_19941788
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of ik hier thuis hoor
Wat mij betreft wel hoor

Merisse, type 's door joh
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:09:32 #25
86274 hartje
still waiting...
pi_19942103
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:56 schreef Spindizzy het volgende:

Merisse, type 's door joh
idem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: