Shit man... dat heb ik ookquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:53 schreef Apekoek het volgende:
Hoe kom ik hier in godsnaam van af! Het lijkt op nagelbijten maar dat is het niet. het gaat om het vlees dat om de nagels zit waar ik constant aan knabbel. het is vies en lelijk en pijnelijk. maar in 10 jaar tijd is dit een tik geworden zo dat ik er niet zo maar van af kom, het gaat automatisch niet eens meer bewust. iemand die het probleem kent en tips heeft?
ja man, dat bedoel ikquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:09 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Shit man... dat heb ik ook![]()
Als je er een stukje vanaf hebt gebeten, kauw je dan ook nog met je voortanden op dat stukje?![]()
Heb het 9 van de 10 keer gewoon niet door... word er helemaal gek van![]()
Of je doet het onbewust en je hebt het gewoon niet doorquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:58 schreef Logitik het volgende:
Gewoon niet meer doen, jezelf er op betrappen. Das de enige oplossing. Als dat niet lukt, heb jejezelf gewoon niet in de hand en heb je geen dicipline.
ja zo werkt dat niet, dit geld voor alle vingers dat het onbewust gaatquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:13 schreef GiSH het volgende:
gewoon eens beginnen met 1 vinger niet meer af te kluiven.. dan zie je resultaat, en dan maar hopen dat het motiveert voor de andere negen..
Ik knaag de hele vingertop aan gort, nagels, vlees om nagels, nagelriemen etc. etc. walgelijk ziet het eruit, ik schaam me als ik zwem ofzo, het is dan helemaal geen gezichtquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:38 schreef het volgende:
ik doe dat altijd en mijn vingers zien er niet uit!
Jezus, ik dacht écht dat ik de enige was...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:24 schreef type_29 het volgende:
Hier kom je volgens mij de rest van je leven niet meer af.
Ik doe het ook en zit er niet mee, je kan je nagels ook goed als tandenstoker gebruiken.
Dus het heeft nog wel een nuttige functie.
Mijn vriend deed het ook... heel zijn nagelriemen aan gort... maar ook zijn nagels (terwijl hij die niet afbeet). In zijn nagels kwamen allemaal vage ribbels van het bijten, als je goed keek, kon je zelfs ongeveer de afdruk van zijn tanden zien.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:24 schreef type_29 het volgende:
Hier kom je volgens mij de rest van je leven niet meer af.
Ik doe het ook en zit er niet mee, je kan je nagels ook goed als tandenstoker gebruiken.
Dus het heeft nog wel een nuttige functie.
Afgekloven vingers zien er toch al niet uitquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:56 schreef GiSH het volgende:
of topjes van latex handschoen los knipen en om je vingers doen... ziet er wel raar uit
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:18 schreef Scandalous het volgende:
Ik doe het ookHet is heel dwangmatig. Ik doe het ook als ik niks in mn handen heb. Ik steek tegenwoordig dan een vanille sigaartje op (ik rook verder niet) , dat helpt wel.
oh jah, dat doe/deed ik ook nog...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:49 schreef Tokay het volgende:
Met de nagel van mijn wijsvinger continue de velletjes rond mijn duimnagel pulken/krabben.
Oh mên, dat doe ik al vanaf dat ik kleuter was ofzo!
Tot bloedens toe, het ziet er soms echt niet uit.
Ik doe het zonder er bij na te denken, maar het is wel erger wanneer ik zenuwachtig ben.
Dat ken ik, ik heb er wel eens aagedagd om antinalebijtspul erop te smeren maar dat heeft weinig zin als ik er meestal aan loop te frunniken met mijn vingers. En om nu een tijd lang met tape ofzo eromheen te gaan lopen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:49 schreef Tokay het volgende:
Met de nagel van mijn wijsvinger continue de velletjes rond mijn duimnagel pulken/krabben.
Ik doe het zonder er bij na te denken, maar het is wel erger wanneer ik zenuwachtig ben.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:49 schreef Tokay het volgende:
Ben je emo?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:53 schreef Apekoek het volgende:
Hoe kom ik hier in godsnaam van af! Het lijkt op nagelbijten maar dat is het niet. het gaat om het vlees dat om de nagels zit waar ik constant aan knabbel. het is vies en lelijk en pijnelijk. maar in 10 jaar tijd is dit een tik geworden zo dat ik er niet zo maar van af kom, het gaat automatisch niet eens meer bewust. iemand die het probleem kent en tips heeft?
lijkt me duidelijk.quote:
Hoiquote:Op woensdag 16 mei 2007 18:06 schreef blacktimothy12 het volgende:
haha ik heb ook al van die verneukte vingertoppen.
heb echt nog nooit iemand anders gezien/gekend die het ook heeft.
Ik ben er zelfs nog nooit een topic ofzo op internet over tegengekomen.
ik dacht echt dat het een of ander vaag iets was waar echt niemand last van het.
mn nagels heb ik egt al jaren niet meerm et een schaar geknipt
Ik heb nu de komende 5 weken 'nmavp' (niet meer aan velletjes peuteren) in m'n agenda staan. En als ik een hele dag niet heb gepeuterd, mag ik er een grote mooie krul bij zetten, en als ik wel gepeuterd heb een groot kruis. Maar als je maar een heel klein beetje gepeuterd heb mag het ook een klein kruisje zijn want anders denk je: schijt, nu komt er toch wel een kruis, en dan peuter je door.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:27 schreef Tallie1982 het volgende:
Ik doe dit ook alleen nog maar. Heb nu weer 2 vingers die aan het bloeden zijn. Is hier geen oplossing voor ? Kan er echt niet vanaf blijven
Ja handig, da's allebei hel erg leker. Hmmmmm.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:57 schreef Tombert het volgende:
ken t wel een beetje maar niet zo erg,
iets erop smeren wat heel vies is ofzo? tabasco, mosterd
Censuur is het wapen van de dommequote:Op zondag 23 maart 2008 06:45 schreef starla het volgende:
haha
Haha, echt waar, hoé herkenbaar!!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:47 schreef p-etr-a het volgende:
Ik doe het ook al meer dan tien jaar en echt, ik weet geen oplossing. Mijn vriend spreekt me er al tijden op aan en wordt er soms zelfs heel boos om. Dan gaat hij me op m'n vingers slaan enzo, maar ik ben zoveel pijn gewend aan mijn vingers (ook bloeden e.d.) dat het niet helpt.
Ik ook. En ik trek de velletjes van mijn lippen en van mijn vingers. Ik heb een tijdje met creme gesmeerd tegen het bijten aan mijn vingers. Dat smaakte goor. Maar onbewust heb ik daar een oplossing voor gevonden, velletjes trekken met een pincet. Ik kan uren bezig zijn met de kleinste velletjes weg te pulken.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik doe het altijd aan de binnenkant van m'n wang.
same here, heb al veel afgeklovenquote:Op maandag 9 juni 2008 22:09 schreef JediMasterLucia het volgende:
Aargh, het is weer erg de laatste tijd met dat gepiel aan die velletjes.![]()
zeker als het hard is, dan nodigt het uit om eraan te knagen.![]()
Ik weet dat ik er eigenlijk vanaf moet blijven, maar toch lukt dat niet...![]()
zucht..
Ik ben genezen!quote:
ben je dan al genezen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:48 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb de oplossing gevonden
Rawit pepers, fijnknijpen en over je vingertoppen smeren. Even aan een nagel of velletje zitten is janken geblazen. En nee handen wassen helpt nauwelijks...
heb jij het ook geprobeerd?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:40 schreef Stereotomy het volgende:
Weet hoe je je voelt, heb 11 jaar lang geprobeerd te stoppen.
Byte-x kost maar 5 EUR. Baat het niet dan schaadt het niet.
Al ruim een maand niet meer lopen kluiven. En dat allemaal dankzij een indische maaltijd ( of nou ja, de kok kwam met die oplossing)quote:
Zie twee berichten daarboven.quote:
ik kon er niet uit opmaken of je het nu wel of niet had gebruiktquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zie twee berichten daarboven.![]()
Heb Byte X nog immer hier in medicijnenkastje liggen just in case.
Including week foto's met de stand van zakenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:16 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik ben een gevalletje Debsterr. Heb ook precies dezelfde klachten/waarnemingen.
En het is niet leuk! Ik wil mooie handen!
We zouden hiervan ook een 30 days/nights topic moeten maken
Ik weet zeker dat ik ze minimaal even erg afbeet als jij, inclusief velletjes e.d.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik bijt zer altijd zo af, dat ik ontstekingen aan m'n vingers heb, heel pijnlijk
Ik doe hetzelfde. Nu heb ik alleen mijn rechterduim als slachtoffer, en die ziet er nu dus niet uit en doet pijnquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik trek ook haakjes ana de zijkant eraf, tot in mijn vlees, eerst bloeden, dan ontsteking, altijd hetzelfde liedje
Dat heb ik ook ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:31 schreef warrel het volgende:
[..]
Ik doe hetzelfde. Nu heb ik alleen mijn rechterduim als slachtoffer, en die ziet er nu dus niet uit en doet pijn
Wanneer beginnen we met de 30 days/nights?!
je bijt pas 'n paar maanden niet. Wordt niet overmoedig =] Ik heb ook meerdere stop pogingen van enkele maanden gehadquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben genezen!
Heb sinds juli niet meer gebeten, en ik voel eigenlijk een beetje dat dit voor de rest van mijn leven gaat zijn.Beetje liefde op het eerste gezicht maar dan met mijn vingers ofzo.
![]()
MMM, ik zou byte-x gewoon proberen. Het komt idd behoorlijk op alles wat je eet, maar net goed, want dan had je maar niet moeten bijten. Byte-x was voor mij inderdaad een van de noodzakelijke dingen om echt te stoppen. Het geeft gewoon heel sterk een signaal aan je af van: JE BENT AAN HET BIJTEN, KAPPEN.
En met een beetje wilskracht kom je daar wel overheen.
Ik ben bijna bijtvrij, niet helemaal dusquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:34 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik ben al een dag bijtvrij.
Eens kijken hoelang ik het volhoud.
Heb wel erg moeite met de harde uitsteekstukjes!
Ik laat de velletjes hangen, maar aan de zijkant van mijn nagel zit soms een uitsteeksel, dat heb ik er dan maar uitgetrokken.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:36 schreef warrel het volgende:
[..]
Ik ben bijna bijtvrij, niet helemaal dus![]()
Maar eeuuh, 'corrigerende' afpeuterdingen mogen toch wel? Want van die half er af hangende velletjes belemmeren het dichtgroeien. Toch?
Niet bijten eraf, maar met nagelknipding eraf.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
stereo, wat doe jij met loszittende velletjes?
bij mij moeten ze eraf.
moet. moet.. nu! eraf!
probleem dus
+1quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:09 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Shit man... dat heb ik ook![]()
Als je er een stukje vanaf hebt gebeten, kauw je dan ook nog met je voortanden op dat stukje?![]()
Heb het 9 van de 10 keer gewoon niet door... word er helemaal gek van![]()
Of voorzichtig wegvijlen met een nagelvijl.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Niet bijten eraf, maar met nagelknipding eraf.
Nee, MMM's nagels zijn prima, 't zijn de velletjes.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:43 schreef schatje het volgende:
[..]
Of voorzichtig wegvijlen met een nagelvijl.
Same here. Constant aan het voelenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
ben hard bezig met niet-kwauen
heb nog geen byte-x gesmeerd, heb het wel achter de hand, stok achter de deur zeg maar.
merk dat ik echt continu mijn vingers afspeur naar velletjes.
serieus, bij alles wat ik doe zijn mijn vingers aan het voelen of ze ergens velletjes bespeuren
maar ben er wel bewuster van, da'al wat
Update: het is een paar weken erg goed gegaan, maar vorige week of zo ben ik helaas toch weer gaan kluiven. Ik kan me niet herinneren wanneer en waarom. 't Is wel vreemd, want m'n duimen waren helemaal glad en er zaten dus geen losse velletjes, maar toch heb ik op de een of andere manier een beginnetje gevonden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:33 schreef Frollo het volgende:
Ik begon Byte-X op een gegeven moment gewoon lekker te vinden.
Ik loop nu 24/7 met pleisters om mijn duimen. Je zou toch zeggen dat op een gegeven moment de huid weer helemaal gaaf is en ik dus geen beginnetje meer heb. We zullen zien!
Precies dat had ik ook, totdat je een keer in zo'n zijkantje bijt, en dan heb je opeens weer een plekje om aan te peuteren. Ik betrap me er vandaag ook steeds op..quote:Op woensdag 26 november 2008 15:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
Update: het is een paar weken erg goed gegaan, maar vorige week of zo ben ik helaas toch weer gaan kluiven. Ik kan me niet herinneren wanneer en waarom. 't Is wel vreemd, want m'n duimen waren helemaal glad en er zaten dus geen losse velletjes, maar toch heb ik op de een of andere manier een beginnetje gevonden.
Nou ja, van uitstel komt geen afstel hoor, ik ga de boel gewoon weer afplakken!
hold that thought for a little whilequote:Op donderdag 27 november 2008 16:04 schreef warrel het volgende:
[..]
Precies dat had ik ook, totdat je een keer in zo'n zijkantje bijt, en dan heb je opeens weer een plekje om aan te peuteren. Ik betrap me er vandaag ook steeds op..![]()
Gaan we binnenkort een 40 days doen? En dat iedereen voor zichzelf een beloning bedenkt die gekocht/gedaan mag worden na 40 peutervrije dagen?
Het zou mooi zijn om 1 dec al te beginnen, dan hebben we na 9 januari de eerste 40 dagen gehad: en dus de eerste beloning alquote:Op donderdag 27 november 2008 16:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hold that thought for a little while
Bijten en pulken. ByteX tegen bijten, discipline tegen pulken.quote:Op donderdag 27 november 2008 17:34 schreef Stereotomy het volgende:
Waarom zou je ByteX gebruiken tegen pulken? Je merkt er niets van hoor. Pas als je gaat pulken met je tanden ofzo merk je het.
ik wil hier nog heel even mee wachtenquote:Op donderdag 27 november 2008 17:54 schreef warrel het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn om 1 dec al te beginnen, dan hebben we na 9 januari de eerste 40 dagen gehad: en dus de eerste beloning alIk wil een nieuwe tas
![]()
En aangezien jij modje bent, kunnen we ook een mooi lijstje in de OP bijhouden
Dus: doen we 1 dec, en belangrijker: wie doen er mee?
Hele vette handcreme erop smeren zodat je er niet meer aan kan pulken!quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:57 schreef JediMasterLucia het volgende:
ik kan er wel een paar dagen volhouden door er niet aan te pielen, maar als de huid droog word, krijg ik er toch wel weer de neiging om er weer aan te zitten.
Uiteraard!quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:48 schreef Bobooo het volgende:
Ik doe graag mee! maar als je jezelf betrapt op het toch doen moet het wel gemeld worden hè
wacht nou gewoon maar evenquote:Op vrijdag 28 november 2008 20:53 schreef warrel het volgende:
[..]
Uiteraard!
@ MissyMirjam: hoe eerder je begint, des te beter toch?
Eraf vijlen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
stereo, wat doe jij met loszittende velletjes?
bij mij moeten ze eraf.
moet. moet.. nu! eraf!
probleem dus
Dat is wel een idee om te doen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:58 schreef Bobooo het volgende:
kan je geen handcreme gebruiken dan? worden je handen ook niet zo droog
Hoe herkenbaarquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn nagels op zich zijn best netjes hoor, daar kluif ik niet aan.
velletjes hap ik af als een idioot
Dat is toch slecht voor je huid? Zeker als er wondjes op zitten..quote:Op zaterdag 29 november 2008 02:07 schreef fs180 het volgende:
toevallig had ik het met iemand over soortgelijk probleem, en toen kwam het idee wat secondelijm erop te smeren, dat blijft wel ff zitten (ook in water) en is wel stevig..
stelletje ongeduldige nagelkluivers, ik wil hier graag nog even mee wachten, werk nou eens even meequote:
Waarom moeten wij wachten omdat jij dat graag wil?quote:Op zondag 30 november 2008 14:26 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
stelletje ongeduldige nagelkluivers, ik wil hier graag nog even mee wachten, werk nou eens even mee
omdat ik er een prijs aan had willen koppelen, jij denkt dat ik graag wil wachten omdat ik dat wil?quote:Op zondag 30 november 2008 14:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom moeten wij wachten omdat jij dat graag wil?
Als er meerderen 1 dec willen aangrijpen als mooie stopdatum (fijn, toonbare klauwen tijdens kerstdiner, waarom wil dat dan vertragen
![]()
Kom eens met een argumentje. Of een tijdsindicatie. Of iets.
Moeilijk he, een reden geven?quote:Op zondag 30 november 2008 14:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
omdat ik er een prijs aan had willen koppelen, jij denkt dat ik graag wil wachten omdat ik dat wil?![]()
maar prima, begin dan maar hoor
Aight!quote:Op zondag 30 november 2008 14:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
omdat ik er een prijs aan had willen koppelen, jij denkt dat ik graag wil wachten omdat ik dat wil?![]()
maar prima, begin dan maar hoor
Ik merk inderdaad dat byte-x bij mij niet zo goed werkt. Ik gebruik weleens nagelcrème van kruidvat. Dan zijn die plekjes/velletjes inderdaad niet meer zo hard en heb ik minder snel de neiging om te bijten. Ook zien je nagels er dan meteen een stuk mooier uit.quote:Op zondag 30 november 2008 14:49 schreef Stali het volgende:
Vroeg me eik af wat jullie bedoelen. Maar inderdaad bij mijn duimen zit er waar de nagel groeit aan de zijkant een hard randje eelt. Ik knaag dat ook weleens af, gelukkig nooit tot bloedens toe.
Maar als dit is wat jullie bedoelen is anti eelt creme dan niet effectiever? Wanneer iets zacht en soepel is blijf je er toch wel van af want een mensen knagen toch niet aan hun armen o.i.d.?
Ik vind byte-x wel echt goor, maar toch blijf ik bijten omdat ik een onbedwingbare neiging heb om die harde stukjes weg te halen. Wat dat betreft helpt bij mij die nagelcrème dus. Het is gewoon van kruidvat huismerk, kost ongeveer 2 euro, zit in een klein potje en staat bij de huismerk dagcrèmes.quote:Op zondag 30 november 2008 16:17 schreef Bobooo het volgende:
Dan ga ik die nagelcrème morgen even kopen. Ik hoop dat het een beetje helpt.
Byte-x werkte bij mij ook niet.. Ik proef daar eerlijk gezegd ook bijna niks.
Mavala stop werkt een klein beetje, dat is ook echt te goor voor woorden.
*nieuwsgierig*quote:Op zondag 30 november 2008 22:39 schreef sigme het volgende:
Ook lekker, iemand over de vloer, die speciaal voor mij komt, interview, en dan na een uurtje opeens het bloed langs je vingers voelen lopen. Was me toch in geen jaren overkomen.
soms zijn verrassingen leuk, maar niet iedereen kan daar blijkbaar mee omgaan.quote:Op zondag 30 november 2008 14:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Moeilijk he, een reden geven?
Persoonlijk vind ik een fokprijsje niet erg motiverend, maar misschien anderen wel. Hoe lang zou je erover doen om er een prijsvraagje aan te hangen?
Och arme meid, dus omdat 1 usertje onbeleefd vraagt naar enige motivering valt jouw hele geweldige plan ter meerdere eer en glorie van afgekloven vingers in het water?quote:Op zondag 30 november 2008 23:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
soms zijn verrassingen leuk, maar niet iedereen kan daar blijkbaar mee omgaan.
doe eens een beetje normaal man, je bent niet de enige op dit forum. men wil hier iets leuks omheen doen en zo wat meer mensen aantrekken, dan kun je lekker gaan schoppen etc maar je komt alleen maar zielig over.quote:Op maandag 1 december 2008 08:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Och arme meid, dus omdat 1 usertje onbeleefd vraagt naar enige motivering valt jouw hele geweldige plan ter meerdere eer en glorie van afgekloven vingers in het water?
Moet je nou allemaal reeds ingekochte kado's terugsturen?
Pffffffffff.
doe eens niet zo kinderachtig zeg, oh mijn god.quote:Op maandag 1 december 2008 08:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Och arme meid, dus omdat 1 usertje onbeleefd vraagt naar enige motivering valt jouw hele geweldige plan ter meerdere eer en glorie van afgekloven vingers in het water?
Moet je nou allemaal reeds ingekochte kado's terugsturen?
Pffffffffff.
Ja leukquote:Op maandag 1 december 2008 11:40 schreef Timoot het volgende:
Anyway, ik doe dus mee. Misschien een lijstje bijhouden ofzo wie er verder meedoet?
Volgens mij val je pas af als je wil afhaken. Morgen weer een dag! Heb je al ByteX ofzo gehaald?quote:Op maandag 1 december 2008 16:39 schreef Apekoek het volgende:Vandaag had ik college, heb geknaagd als een los geslagen beer (merkte ik na een paar minuten pas bewust), val ik nu af?
Nee, het is een ((nog?) niet) uitgezonden radio-interview. Als het ooit uitgezonden wordt vreet ik vermoedelijk opnieuw m'n vingers op.quote:Op zondag 30 november 2008 22:52 schreef Stali het volgende:
[..]
*nieuwsgierig*
Kunnen we dat ergens lezen?
Eens kijken of we in veertig dagen jou aan het knagen / pulken krijgenquote:Btw, dit topic zuigt... sinds ik hier vanmiddag gepost heb ben ik me bewust geworden van die harde randjes..
De pleisters zitten nog stevig op hun plek, ik heb niet gepulkt of gekloven.quote:
quote:Op maandag 1 december 2008 17:23 schreef Re het volgende:
Afkickers:
MisterO
Timoot
Apekoek
Frollo
sigme
oh-oh
Nad-ja
Bobooo
Re
Frosting![]()
en ik heb hier een erg gemene controleur
Ik bijt ook niet, dus het magquote:Op maandag 1 december 2008 19:14 schreef morgane het volgende:
Just kidding
Ik wil eigenlijk ook meedoen, maar ik bijt niet meer, ik frunnik alleen nog maar. Telt dat ook mee? En zijn daar nog tips voor?
Zelfs in de categorie 'lamme smoezen' is dit een slechtequote:Op maandag 1 december 2008 19:13 schreef JediMasterLucia het volgende:
ik ben al te laat voor meedoen want ik heb al lopen knagen/pielen aan de velletjes...![]()
Hoe denk je dat ik aan deze gestoorde gewoonte gekomen ben?quote:Op maandag 1 december 2008 19:23 schreef alwaysthebest het volgende:
Maar als jullie stoppen, gaan jullie dan niet over op een andere vervelende gewoonte? Dat heb ik vaak.
Ik denk dat ik na een paar weken een behoorlijke kauwgomverslaving heb opgebouwd. Ik moets iets te knagen hebben...quote:Op maandag 1 december 2008 19:23 schreef alwaysthebest het volgende:
Maar als jullie stoppen, gaan jullie dan niet over op een andere vervelende gewoonte? Dat heb ik vaak.
He! Ik hoor ook in het lijstje! Ik heb al de hele dag niet gepeuterd.quote:Op maandag 1 december 2008 19:40 schreef sigme het volgende:
Afkickers:
MisterO
Timoot
Apekoek
Frollo
sigme
oh-oh
Nad-ja
Bobooo
Re
Frosting
Morgane
JediMasterLucia
Warrel
Ik heb er vandaag ook nog niet aan gezeten! dit helpt volgens mij best goed. Zo blijf ik eraan herinnerd om niet aan te komen!quote:Op maandag 1 december 2008 22:24 schreef warrel het volgende:
[..]
He! Ik hoor ook in het lijstje! Ik heb al de hele dag niet gepeuterd.![]()
Ik heb je nog betrapt vanavondquote:Op maandag 1 december 2008 @ 23:06 schreef Re het volgende:
uit de douche komen is echt verschrikkelijk
Ja, heb ik ook. Al ben ik wel erg gefocust op losse velletjes, en dan ga ik er toch over wrijven. Maar wrijven is geen peuterenquote:Op maandag 1 december 2008 22:45 schreef MisterO het volgende:
[..]
Ik heb er vandaag ook nog niet aan gezeten! dit helpt volgens mij best goed. Zo blijf ik eraan herinnerd om niet aan te komen!
Dat doe ik nu ook steeds. Zachtjes wrijven, voelen of er al ergens harde randjes, losse velletjes, splinters of ander ongerechtigdheden nodig afgebeten losgepulkt afgeknipt & gladgevijld moeten worden. Aaai aai aai aai.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:37 schreef warrel het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook. Al ben ik wel erg gefocust op losse velletjes, en dan ga ik er toch over wrijven. Maar wrijven is geen peuteren
Ja.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:39 schreef sigme het volgende:
Krijg je niet hele zachte weke vingers van pleisteren?
Ach, op een gemiddelde werkdag heb ik slechts een paar minuten intermenselijk contact, met twee, hooguit drie collega's, en die zien het toch niet.quote:En kijkt men je niet vreemd aan?
Ik durf die foto's ook niet te plaatsenquote:Op maandag 1 december 2008 19:01 schreef MisterO het volgende:
Misschien iemand die durft foto's te plaatsen van zn nagels en dan de progressie laten zien om de paar dagen? ik denk dat het vrij motiverend werkt, alleen durf ik het zelf niet te doen
Ik kan vanavond wel foto's maken. Alleen lijkt het waarschijnlijk heel erg alsof het reuze meevalt bij mijquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:50 schreef Bobooo het volgende:
[..]
Ik durf die foto's ook niet te plaatsen![]()
Tot nu toe gaat het ok, alleen als ik op school zit kan ik er af en toe net niet afblijven
Ja precies, alle vellen zijn dan wit en heel zacht. Het lijkt dan wel een maanlandschap bij heldere maan....eh zon.quote:Op maandag 1 december 2008 23:06 schreef Re het volgende:
uit de douche komen is echt verschrikkelijk
En dat heb ik gewetenquote:Op dinsdag 2 december 2008 14:46 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil zometeen wel proberen fotos van mijn duimen te maken.
Ik bijt niet he, ik krab alleen aan mn duimen en ze zien er na een dag niet krabben ( nee nee anderhalve dag al ) eigenlijk ook helemaal niet zo erg meer uit, dan is idd dat rode al snel weg.
Maar er zitten wel kleine korstjes en velletjes en damn wat zijn die verleidelijk!
Succesquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:00 schreef JediMasterLucia het volgende:
ik ga zo ook nog douchen en ik hoop dat ik wel van die snertvellen kan afblijven.
ik zit niet op verse wondjes te wachten![]()
ik moet wel nog gaan verzinnen waar ik mijzelf mee ga belonen mocht ik het vol kunnen houden
Ben je niet bang dat je dan de hele tijd aan die piercing gaat zitten frunniken en dat het gaat ontsteken zodat bloed en pus eruit spuiten en je oor eraf valt?!quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:38 schreef morgane het volgende:
Ik heb alvast een beloning bedacht, wil al heel lang een piercing bovenin mn oor (gewoon in de buitenrand) en als ik een hele tijd mooie handen heb vind ik dat ik m wel verdiend heb.
Nu moet ik het nog doen, valt niet mee want ik zit al jaren te frunniken.
quote:Op woensdag 3 december 2008 09:23 schreef Maria2.0 het volgende:
Maar nee! Ik heb gisteravond de hele tijd met roze ovenwanten aan gezeten
quote:Op donderdag 4 december 2008 20:24 schreef MisterO het volgende:
Het ging vandaag goed!! niet 1 keer aan gezetenKerst here we come
quote:Op donderdag 4 december 2008 20:24 schreef MisterO het volgende:
Het ging vandaag goed!! niet 1 keer aan gezetenKerst here we come
Bartje?! Maar jij bent toch helemaal niet zo'n pulkerd?quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:07 schreef Bravebart het volgende:
* meldt ook
Maar ik ga er ook wat aan doen, zet me maar op de guestlist
Jawel, maar ik een APquote:Op vrijdag 5 december 2008 00:16 schreef warrel het volgende:
[..]
Bartje?! Maar jij bent toch helemaal niet zo'n pulkerd?
Helaas.. je hebt als het ware je nagel losgetrokken, en hij zal niet meer uit zichzelf hoger aanhechten. Ik heb door het bijten 1 nagel die helemaal scheef is, linkerkant zit een halve centimeter lager los dan rechts.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:20 schreef Nad-ja het volgende:
Bij mij gaat het ook goed! Sommige nagelriemen zijn wel nog een beetje rood (hoop dat het wel wegtrekt!), maar de rest ziet er een stuk gezonder uit. Wat ik me wel afvraag; mijn nageltop (het witte randje) begint al best laag op de nagel, lager dan gebruikelijk in ieder geval. Volgens mij komt dat doordat ik ook jarenlang nagels gebeten heb. Weet iemand of dit ooit nog bijtrekt? Dus dat het witte randje iets hoger begint (zoals het 'hoort').
Een wat?quote:
Gelukkig begint mijn nageltop niet heel erg laag, maar had hem graag iets hoger zien beginnen. Toch jammer!quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:50 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Helaas.. je hebt als het ware je nagel losgetrokken, en hij zal niet meer uit zichzelf hoger aanhechten. Ik heb door het bijten 1 nagel die helemaal scheef is, linkerkant zit een halve centimeter lager los dan rechts.
Je kan natuurlijk wel een keer een manicure laten doen als het allemaal wat beter eruit ziet. En wat helpt (geldt voor iedereen) is nagelriemolie gebruiken. Hou je het ook gezond en soepel mee.
Ga er eens met je cursor op staanquote:Op vrijdag 5 december 2008 10:58 schreef warrel het volgende:
[..]
Een wat?
Hier gaat het nog goed, maar m'n rechterduim heeft ook van die harde velletjes..
Komt voor elkanderquote:Op vrijdag 5 december 2008 12:21 schreef JediMasterLucia het volgende:
@ Bravebart, ik heb je toegevoegd, dus vanaf nu van je vingers afblijven en dat 40 dagen zien vol te houden, anders mag jij jezelf geen beloning geven
Saaa, zoietszulks heb ik nog nooit op fok gezienquote:Op vrijdag 5 december 2008 13:38 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ga er eens met je cursor op staan
ionquote:Op vrijdag 5 december 2008 15:01 schreef warrel het volgende:
[..]
Saaa, zoietszulks heb ik nog nooit op fok gezien
quote:Op zondag 7 december 2008 16:08 schreef Bobooo het volgende:
ik denk dat ik het maar in fases moet doen.. met de velletjes gaat het nog niet zo best.
aangezien ik ook nagels bijt, kan ik me misschien eerst beter even daar op concentreren, dat gaat tot nu toe redelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |