bron: http://www.ad.nl/artikelen/Sport/1085375869584.htmlquote:José Mourinho is met zijn 41 jaar twee jaar jonger dan Louis van Gaal, toen hij in 1995 met het jeugdige Ajax de Champions League won. ...
De Portugees kwam als voetballer uit voor Sesimbra in de tweede divisie. Hij was op z'n 23ste slim genoeg om te weten dat hij nooit een hoger niveau zou halen, hij stopte en ging trainerscursussen volgen. Om zijn groeiende honger naar kennis te stillen, besloot hij boeken te lezen in andere talen dan het Portugees. Zo bekwaamde de jonge student aan de Sportuniversiteit in Lissabon zich in het Engels, Frans, Spaans, Italiaans en een beetje Duits. ...
Mourinho laat niet na geregeld zijn mentoren Bobby Robson en Louis van Gaal te noemen. De Portugees heeft veel aan hen te danken. Dankzij Robson kwam hij in 1994 terecht bij Sporting Lissabon. Als assistent-trainer van Estrela Amadora maakte hij geen indruk, maar als vertaler kon hij bij Sporting aan de slag. Robson raakte al snel onder de indruk van de voetbalkennis van zijn tolk en zette hem steeds vaker in als assistent. Mourinho deed de analyses van de tegenstanders en bleek een uitstekend oog voor de details te hebben. Na Sporting nam Robson hem mee naar Porto en Barcelona.
Ze vormden tijdens persconferenties een komisch duo. Robson als de vriendelijke opa die vaak zijn glimlach gebruikte als wapen tegen de kritiek en naast hem de coole Mourinho met een pokergezicht dat geen enkele emotie verried. ,,José vertelde me precies wat de spelers zeiden als ze dachten dat ik het niet zou verstaan'', verklaarde Robson eens. In Barcelona wist iedere journalist dat je bij Mourinho extra informatie kon halen.
In zijn biografie zegt de trainer van Porto Chelsea dat Robson en Van Gaal complementair waren aan elkaar. ,,Bobby is niet geïnteresseerd in studie en systemen of in de planning van de training. Hij is een praktijkman die leeft van het directe contact met de spelers. Ik hield van zijn aanvallende manier van denken. Daar besteedde hij de meeste tijd aan. Hij liet aan mij vaak de verdediging en het middenveld over.'' ....
,,Van Gaal had alle trainingen tot op de minuut uitgewerkt. Ik wist vantevoren precies wat we gingen doen. Elk detail kreeg aandacht. Daar hou ik van.'' Na de verrassende zege in de achtste finales op Manchester United verklaarde Mourinho dat zijn team exact wist wat te doen bij 0-0, 1-0, 1-1 of 2-1. Alle situaties waren vooraf doorgesproken. ....
Toen hij in 2002 als onbekende trainer bij Porto begon, ontvingen de spelers bij terugkomst van hun vakantie allemaal een persoonlijke brief. Welkom bij Porto, begon het epistel. Ik hoop dat je motivatie en ambitie hebt kunnen bijtanken. Vanaf nu is elke training, elke wedstrijd, elke minuut van je sociale leven gefocust op de wil om kampioen te willen zijn. Het is niet voldoende alleen speler van het eerste elftal te zijn. Ik wil alles van jullie. Jullie hebben alles van elkaar nodig. Wij zijn een TEAM.
Onder zijn brief zette hij zijn succesformule. Motivatie + Ambitie + Team + Geestdrift = SUCCES.
quote:When Spurs refused Chelsea to score against them, Mourinho slammed them for their negative play, saying 'they might as well have parked their team coach in front of goal'.
ow my god...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:28 schreef FritsVanEgters het volgende:
Post hier alle opzienbarende quotes van en nieuws rondom deze flimsterachtige trainer.![]()
Of gewoon wat je van hem vindt natuurlijk.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:55 schreef just me het volgende:
[..]
ow my god...
met die man zou ik onbeschaamd een beschuitje willen etenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:00 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Of gewoon wat je van hem vindt natuurlijk.![]()
een eikelquote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:00 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Of gewoon wat je van hem vindt natuurlijk.![]()
Even daarvoor was zijn familie bedreigd.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:25 schreef numero_uno het volgende:
Raarste actie was toch de chagerijnige aftocht na de CL overwinning
da's een open deur, Mourinho begon als tolkquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:31 schreef methodmich het volgende:
Alleen spreekt Louis beroerder vreemde talen.
BBCquote:Mourinho accuses Mutu of untruths
Chelsea days over, says Mutu
Chelsea boss Jose Mourinho has insisted troubled striker Adrian Mutu's claim the pair had a furious row over the Romanian's international duty is false.
Mutu has stated he "threatened Mourinho and I almost hit him", when the two reportedly clashed.
But Mourinho said: "It is simply not true what he is saying.
"It is not true that I forbade him to go. I saw him only twice when he came back from the Czech Republic. Perhaps he has nightmares about me."
However, the club versus country row is the least of Romania skipper Mutu's problems since he tested positive for a banned substance.
He admits his Chelsea career looks to be over, and Mourinho has made it clear that drugs of any kind, either recreational or performance enhancing, have no place in football.
Mourinho said: "We have to fight the use of drugs because we want the truth. True managers, clean players and good referees. We want it really clean.
"We have a responsibility to try to help and control this situation. When people think that top sports people are involved with social drugs, it sends a bad message to the world and our kids.
"I am always a defender of control and punishment."
BBCquote:Mourinho delight at Robben return
Chelsea boss Jose Mourinho says the return of winger Arjen Robben is great news for his side ahead of their league game at home to Blackburn.
Mourinho said: "Robben is playing. It is important because he is top quality.
"The injury was gone two or three weeks ago but now the confidence is coming. His fitness condition is okay, he has been working hard and the boy is ready.
"For me and for Chelsea it is fantastic because he gives me more options. He is a top class player and is adaptable."
Nee, een verkapt Louis-van-Gaal-staat-aan-de-basis-van-alle-voetbalgrootheden-topic.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 14:52 schreef zjroentje het volgende:
Is dit een verkapt Chelsea FC topic?
maar een lul van een ventquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:59 schreef rubbereend het volgende:José is een geweldige coach
Agreedquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:07 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
maar een lul van een vent
Zal best maar tegenwoordig is hij arrogantquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:13 schreef methodmich het volgende:
Hij was vroeger aimabel hoor.
http://www.chelseafc.com/(...)s⊂=latest+newsquote:But he reserved his strongest admiration for four-goals-in four-games man Arjen Robben, who was simply sensational again today.
“The Premiership is always difficult and sometimes individual players can open the door for you, and Robben is that kind of player. It wasn’t my responsibility but I have to say it was a fantastic decision to buy him. If it was Ranieri, well done, you did your job well. If it was Mr Kenyon and Mr Abramovich, I think they should be football managers!”
quote:“It’s a hockey score, not a football result,” he smiled. “You can say the attackers on both team were great. I didn’t see the game but I can say the defenders were a disgrace. 4-5 is not football. If that happened in a training game I would send them to the dressing room and say, You are not playing well enough.”
Hij heeft gewoon gelijk , 4 of 5 goals tegenkrijgen is onvergeeflijk.quote:Op zondag 14 november 2004 00:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
Hij vindt de uitslag van Spurs-Arsenal belachelijk:
[..]
Nee hoor,als je er 1tje meer scoort dan de tegenstander win je en doe je het goed.quote:Op zondag 14 november 2004 05:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk , 4 of 5 goals tegenkrijgen is onvergeeflijk.
Spektakelmatch voor het publiek absoluut ! , maar dit geeft aan dat er bij beide teams taktisch serieus een schroef los zat ...
Ron Jansquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:39 schreef PJORourke het volgende:
Je kan ook een Ron Jans topic openen, Frits.
Dat is ook niet juist , vind ik.quote:Op zondag 14 november 2004 20:41 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Nee hoor,als je er 1tje meer scoort dan de tegenstander win je en doe je het goed.
Alleen daar draait het om,blijkt wel weer dat Mourinho een jankerd is
Hij zat daar zo chill op zijn bankjequote:Op zondag 14 november 2004 21:32 schreef heiden6 het volgende:
Mourinho is echt een geinig figuur. Ik was ook de enige persoon voor zover ik weet die het juist mooi vond dat hij niet zo uitgebreid ging meegillen na het winnen van de CL. Hij ging lekker rustig zitten genieten denk ik, en dat zou ik ook doen.
Hij doet het in ieder geval prima tot dusver.
In de mist gegaan of niet op het 2e punt,het gaat nog altijd om de 3 punten.quote:Op zondag 14 november 2004 21:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is ook niet juist , vind ik.
In voetbal draait het erom zelf zoveel mogelijk te scoren , en je tegenstander zoveel mogelijk het scoren proberen te beletten.
Als je 5-4 wint , dan ben je in het eerste geslaagd, maar ben je de mist in gegaan op het 2de punt.
Geen idee, maar iemand als pakweg Raymond Goethals , ook zo'n resultaattrainer met een gelijke visie , deed dat dus wél. Die schold zelfs zijn spelers de huid vol als ze zo'n overwinning binnenhaalden ...quote:Op zondag 14 november 2004 21:52 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
In de mist gegaan of niet op het 2e punt,het gaat nog altijd om de 3 punten.
Praat deze blaaskaak ook zo als ie zelf met 5-4 mocht winnen ooit?
Wat denk jezelf....
Mourinho niet,zo'n hypocriete lul is het wel,altijd afgeven op anderen maar o zo moeilijk zelf commentaar kunnen incasseren,aparte manquote:Op zondag 14 november 2004 22:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Geen idee, maar iemand als pakweg Raymond Goethals , ook zo'n resultaattrainer met een gelijke visie , deed dat dus wél. Die schold zelfs zijn spelers de huid vol als ze zo'n overwinning binnenhaalden ...
Wenger geeft mij ook iets te vaak de schuld aan de tegenstander als Arsenal punten verspeelt. Zoals na die wedstrijd tegen Ajax, de schuld geven aan het verdedigende spel van de Amsterdammers. Kwam ook jankerig op me over.quote:Op zondag 14 november 2004 22:47 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Mourinho niet,zo'n hypocriete lul is het wel,altijd afgeven op anderen maar o zo moeilijk zelf commentaar kunnen incasseren,aparte man
Even terugkomend op deze nog.quote:Op zondag 14 november 2004 00:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
Hij vindt de uitslag van Spurs-Arsenal belachelijk:
[..]
quote:Op maandag 15 november 2004 02:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat krijg je nu eenmaal als je de voetbalintelligentie van iemand als Raymond Goethals in een soort portugees ijskonijn stopt ...
Het is toch gewoon zo ? Die denkbeelden van Mourinho , die speelwijze, ... quasi identiek aan die van Raymond ...quote:Op maandag 15 november 2004 02:07 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
![]()
Ik vind het juist een intrigerende man, eigenlijk omdat hij zo emotieloos overkomt tijdens een wedstrijd (uitzonderingen daargelaten). Ik vraag me altijd af wat hij nu precies aan het denken is.quote:Op maandag 15 november 2004 02:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het is toch gewoon zo ? Die denkbeelden van Mourinho , die speelwijze, ... quasi identiek aan die van Raymond ...
Alleen , als er bij Goethals niks op het veld te beleven viel , kon je je nog altijd 90 minuten vermaken door naar hem te kijken ,
maar Chelsea is het nog spannender om de groei van een van de grassprieten op het veld te volgen dan naar Mourinho op de bank te kijken ...
Volgens mij was enkel Lobanovski destijds nog saaier dan die vent hier ...
Ja uiteraard , ik vind het ook een zéér interessant figuur hoor,quote:Op maandag 15 november 2004 11:26 schreef Mr_Brownstone het volgende:
[..]
Ik vind het juist een intrigerende man, eigenlijk omdat hij zo emotieloos overkomt tijdens een wedstrijd (uitzonderingen daargelaten). Ik vraag me altijd af wat hij nu precies aan het denken is.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij als een arrogante kwallebak overkomt. Gisteren bij Studio Voetbal lieten ze ook een stukje zien waarin een paar Porto fans z'n hand schudde voor de wedstrijd. Die desinteresse die hij liet zien... eigenlijk schandelijk, maar toch ook wel interessant om te zien. Maar als je de spelers mag geloven is het juist een hele leuke, vriendelijke man die totaal niet authoritair is o.i.d., wat Robben gisteren in hetzelfde programma ook beaamde.
Tja , dat is nu gewoon het verschil in stijl van sommige trainers hé ,quote:Op maandag 15 november 2004 11:56 schreef rubbereend het volgende:
ja dat filmpje dat hij de handen schut wordt ook maar steeds verkeerd uitgelegd, hij zit gewoon naar zn spelers te kijken en had wel doord at ze achter hem zn hand wilde schudden, hij had ook weg kunnen lopen of ze kunnen negeren maar hij geeft gewoon een aantal een hand, k vond t juist mooi!
Mijnheer Mourinho vergeet dat ie dankzij een dubieuze Riley en een onverklaarbare inzinking van Arsenal op kop staatquote:Op maandag 15 november 2004 12:20 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het maar een arrogante bal. lees onderstaande twee artikelen maar, de arrogantie ten top.
Mourinho takes swipe at Arsenal
Mourinho targets early title win
Snap niet wat daar arrogant aan is. Het eerste artikel ben ik het volledig mee eens. Als je met 5-4 wint staat je verdediging te klungelen. Natuurlijk was het een spectaculaire en geweldige wedstrijd, maar verdedigend was het natuurlijk bagger. Zelfde kan gezegd worden voor NEderland - Tsjechie van het afgelopen EK bijvoorbeeld. Ook een geweldige wedstrijd, maar verdedigend was het een drama aan beide kanten, en dat maakt het ook leuk.quote:Op maandag 15 november 2004 12:20 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het maar een arrogante bal. lees onderstaande twee artikelen maar, de arrogantie ten top.
Mourinho takes swipe at Arsenal
Mourinho targets early title win
quote:Mourinho met dood bedreigd
LONDEN - Jose Mourinho is vorig seizoen met de dood bedreigd voor de finale van de Champions League met zijn toenmalige club Porto. De huidige coach van Chelsea zegt dit in zijn biografie waarvan de krant The Times maandag een deel heeft gepubliceerd.
Na de wedstrijd in Gelsenkirchen beleefde Mourinho 'weken van terreur' met zijn familie. Mourinho kreeg de doodsbedreiging een dag voor de wedstrijd via zijn mobiele telefoon. ,,Aan de andere kant van de lijn werd ik met de dood bedreigd en dat zou gaan gebeuren bij mijn terugkeer in Porto.'' De coach vertelt daarna wat hij te horen kreeg: ,,Je denkt dat je beste bent, jij rotzak, we zullen nu niks doen omdat je een finale moet spelen morgen, maar als dat over is kun je jezelf als dood beschouwen. We zullen je pakken als je terug bent. Jouw lot is bepaald, je hebt geen kans om te ontkomen.''
Volgens Mourinho werd hij gebeld door iemand uit de Portugese onderwereld. Na het telefoontje heeft hij de politie ingeschakeld en werd daarna beveiligd. Na de winst van Porto beleefde hij een vreselijke tijd. ,,Eerst was ik onderwerp van een campagne van geruchten en daarna werd ik lastig gevallen door mensen bij mij voor de deur en werd mijn geliefden bedreigd. Het waren dramatische en ongelooflijke weken van terreur.'' (ANP)
maandag 29 november 2004, 11:25
ik zei het een tijdje terug al...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:29 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Even daarvoor was zijn familie bedreigd.
Ja klopt, maar niet dat hij met name ook bedreigd werd.quote:Op maandag 29 november 2004 13:37 schreef MaxPower het volgende:
[..]
ik zei het een tijdje terug al...
Dat waren geruchten, Mourinho zei er toen niks over. Maar dat weet ik niet meer 100% zeker.quote:Op maandag 29 november 2004 16:37 schreef methodmich het volgende:
Dat speelde toen toch al? Rond de finale is dat al door diverse media bericht hoor.
Een loser is ie zeker niet, aan de prijzen te zien die hij gewonnen heeft. Maar het blijft als persoon wel gewoon een vervelende arrogante vent.quote:Op woensdag 23 februari 2005 23:44 schreef golfer het volgende:
Kneus van het jaar met zijn gedrag rondom Barca-Chelski
Wat een slechte verliezer, maar wat een geboren loser!.
Slechte verliezer? 2-1 is best te doen hoor, en die post daarboven is van voor de eerste wedstrijd.quote:Op woensdag 23 februari 2005 23:44 schreef golfer het volgende:
Kneus van het jaar met zijn gedrag rondom Barca-Chelski
Wat een slechte verliezer, maar wat een geboren loser!.
mee eensquote:Op woensdag 23 februari 2005 23:47 schreef Kapmes het volgende:
Laat eerst zijn verhaal vertellen ipv gelijk gaan oordelen.
Henkiequote:There were also reports Barca assistant Henk Ten Cate assaulted Mourinho with a kick on his backside during a scuffle in the tunnel during the break.
Ja dag ! Dat geloof ik echt nietquote:
ja want die deur had hij zelf van te voren open moeten makenquote:Op donderdag 24 februari 2005 11:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Die Mourinho is een kruising van Van Gaal (qua arrogantie), Adriaanse (qua betweterigheid) en der Fritz Korbach (qua humor).
Wel lachen dat ie zo'n hele act opvoert, waarvan het eindschot in het water valt als blijkt dat de deur van de perskamer op slot zit. Dan ben je een loser.
Hij is geen steek anders dan Ferguson alleen verpakt hij het anders.quote:Op donderdag 24 februari 2005 11:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja want die deur had hij zelf van te voren open moeten maken
k vind m eigenlijk wel cool
tenminste niet zo'n zouloze trainer als een Koeman
Mourinho heeft t nie zo op paardenquote:Op donderdag 24 februari 2005 11:31 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Hij is geen steek anders dan Ferguson alleen verpakt hij het anders.
Nou nou, dan is ie zijn begintijd in Oporto vergeten.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:47 schreef Doc het volgende:
Na NUFC zei-ie dat-ie nog nooit een team gecoached had dat 2 keer achter elkaar verloren had
Kick ass Henkiequote:
Over "het vingertje"quote:The Football Association may launch a disciplinary inquiry after Jose Mourinho was sent off during Chelsea's Carling Cup final win over Liverpool.
The Chelsea boss was sent from the touchline by the fourth official for appearing to taunt Liverpool fans after Chelsea equalised - before winning 3-2.
Referee Steve Bennett has confirmed he will include the incident involving Mourinho in his official match report.
Mourinho said his gesture was aimed at the English media, not Liverpool fans.
quote:Chelsea's Jose Mourinho criticised the media after seeing his side win the Carling Cup 3-2 against Liverpool, his first trophy in English football.
Mourinho was sent off for pressing his finger to his lips after Chelsea's equaliser, but he said the gesture was not aimed at Liverpool fans.
"The signal of close your mouth was not for them but for the press," he said.
"They speak too much and in my opinion they try to do everything to disturb Chelsea. Wait, don't speak too soon."
Mourinho was dismissed for the gesture he made when Chelsea equalised with 11 minutes remaining of normal time from a Steven Gerrard own goal.
It appeared to be directed towards the Liverpool supporters but he claimed it was a gesture of defiance to the media, although the press section at the Millennium Stadium is on the other side of the pitch.
quote:Op maandag 28 februari 2005 17:32 schreef methodmich het volgende:
Mijn volgende column gaat over Mourinho.
quote:Mourinho tells Liverpool player to Fuck Off
By D Ferguson
1 March 2005
Jose uses colourful language to express himself
Manager Jose Mourinho has been caught on camera telling Liverpool defender Jamie Carragher to fuck off.
The verbal abuse was captured by Sky Sports cameras which clearly show the Chelsea boss repeatedly telling Carragher to go forth and multiply.
Het is een complete idioot.quote:
Mee eens, onacceptabel dit voor een coach. Zal wel bij een boete blijven, denk ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 09:42 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is een complete idioot.
Een trainer die dergelijk gedrag vertoont zou geschorst moeten worden.
Dat het vingertje daadwerkelijk naar het publiek was, maakt het alleen maar mooier wmbquote:Op maandag 28 februari 2005 14:56 schreef zjroentje het volgende:
Over "het vingertje"
[..]Hoe geloofwaardig
Echter even de tijd nemen spelers van een ander team zomaar uit gaan schelden dat is volkomen debiel.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:07 schreef Kluupkluup het volgende:
Door zulke opmerkingen in de media legt hij natuurlijk wel een zekere (gezonde?) druk op zijn spelers om te presteren. En hij laat zien wie de baas is. Ik denk dat dat voor een club als Chelsea niet eens zo slecht is.
Als je nagaat dat een supporter een hele dikke vette boete + jarenlang stadion verbod krijgt als-ie iets terug doet is het ronduit laf wat Mourinho deedquote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat het vingertje daadwerkelijk naar het publiek was, maakt het alleen maar mooier wmb
Die supporters zullen hem wel stijf gescholden hebben. Niets mis mee hoor, maar dan vind ik het prachtig dat hij ze zo terugpakt. (Dit geldt overigens niet alleen met betrekking tot Mourinho hoor, de acties van N Kufo en zelfs Kalou vond ik in essentie prachtig, dat hoort wmb bij het spel met de supporters.)quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:35 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je nagaat dat een supporter een hele dikke vette boete + jarenlang stadion verbod krijgt als-ie iets terug doet is het ronduit laf wat Mourinho deed
Spelers zijn wat jonger en onvolwassener/onnadenkender. Supporters die zijn daar ultra fanatiek hun team aan te moedigen. Een trainer heeft ook een veel meer representatieve rol. Als HIJ - een volwassen man met duidelijke verantwoordelijkheden - op een dergelijk manier supporters van een tegenstander gaat provoceren en zelfs spelers van een ander team uit gaat lopen schelden dan heb je ze niet op een rijtje ...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 15:12 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Die supporters zullen hem wel stijf gescholden hebben. Niets mis mee hoor, maar dan vind ik het prachtig dat hij ze zo terugpakt. (Dit geldt overigens niet alleen met betrekking tot Mourinho hoor, de acties van N Kufo en zelfs Kalou vond ik in essentie prachtig, dat hoort wmb bij het spel met de supporters.)
Ik stel voorop dat het uitschelden van spelers niet normaal is, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Spelers zijn wat jonger en onvolwassener/onnadenkender. Supporters die zijn daar ultra fanatiek hun team aan te moedigen. Een trainer heeft ook een veel meer representatieve rol. Als HIJ - een volwassen man met duidelijke verantwoordelijkheden - op een dergelijk manier supporters van een tegenstander gaat provoceren en zelfs spelers van een ander team uit gaat lopen schelden dan heb je ze niet op een rijtje ...
Hetis niet alleen de leeftijd maarde fundamenteel verschillende rol die een trainer heeft in vergelijking met een speler. Een trainer heeft een veel verantwoordelijke rol - is de belangrijkste woordvoerder van een club - is "meneer" de trainer - hij is "de baas" van het zootje.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:38 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik stel voorop dat het uitschelden van spelers niet normaal is, daar heb je gelijk in.
Dus spelers en supporters mogen het wel, maar een trainer niet? Ik zie niet in waarom een N Kufo of een Kalou nou onvolwassener zou zijn dan een trainer. Puur omdat de een bijna dertig en de andere een jaartje of 10 ouder is? Allemaal volwassenen met wat mij betreft dezelfde verantwoordelijkheden. Dus in dit geval zou je ze allemaal over een kam moeten scheren.
Supportersgroepen mogen elkaar provoceren maar het is belachelijk als trainers dat doen. Van een speler die al jaren onderdeel is van een team en als kleine jongen al fan was en zoiets vervolgens doet in een derby kan ik me nog iets voorstellen. Maar van iemand die pas een half jaartje trainer is bij een cluppie mag je toch wat meer zelfbeheersing verwachten. De politie, overheid etc willen zo veel mogelijk "rust" in het stadion en als dan gaat "de baas" van een van de teams zich als een idioot gedragen door de supporters van de tegenpartij uit te dagen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:38 schreef aldostuta het volgende:
De discussie zou moeten gaan over of het provoceren van de tegenstander uberhaupt zou moeten mogen. Wat mij betreft dus wel
BEK HOUDEN POPOLON!!!quote:
Ik moest er toch om lachen.quote:
Weet je wie er pas deugen?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 18:56 schreef Doc het volgende:
En je hebt het al gezegd: die deugen niet.
Volgens mij valt dat verschil wel mee. De hele discussie gaat nu immers over de persoon Mourinho; de club Chelsea blijft volledig buiten schot. Mourinho wordt dus als persoon gezien en niet als vertegenwoordiger of woordvoerder van de club.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:14 schreef Doc het volgende:
[..]
Hetis niet alleen de leeftijd maarde fundamenteel verschillende rol die een trainer heeft in vergelijking met een speler. Een trainer heeft een veel verantwoordelijke rol - is de belangrijkste woordvoerder van een club - is "meneer" de trainer - hij is "de baas" van het zootje.
Als een baas uit z'n dak gaat is dat duidelijk heel anders dan wanneer een "ondergeschikte" dat doet.
[..]
Dit heeft niets met de club te maken. Hij werd stijf gescholden en provoceert terug met dat vingertje (het hieruit volgende kip en ei verhaal laat ik maar achterwege). Puur iets tussen Liverpool supporters en Mourinho imo. Dus dat half jaar maakt dan ook niets uit. Dat er geen rust is in de stadions, is net zoveel de schuld van de scheldende supporters als van Mourinho met zijn vingertje.quote:Supportersgroepen mogen elkaar provoceren maar het is belachelijk als trainers dat doen. Van een speler die al jaren onderdeel is van een team en als kleine jongen al fan was en zoiets vervolgens doet in een derby kan ik me nog iets voorstellen. Maar van iemand die pas een half jaartje trainer is bij een cluppie mag je toch wat meer zelfbeheersing verwachten. De politie, overheid etc willen zo veel mogelijk "rust" in het stadion en als dan gaat "de baas" van een van de teams zich als een idioot gedragen door de supporters van de tegenpartij uit te dagen.
He gaat dan ook niet om de club CFC maar wel om de rol die Mourinho heeft. Die is duidelijk anders dan die van een speler. Meer verantwoordelijkheid bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:59 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat verschil wel mee. De hele discussie gaat nu immers over de persoon Mourinho; de club Chelsea blijft volledig buiten schot. Mourinho wordt dus als persoon gezien en niet als vertegenwoordiger of woordvoerder van de club.
[..]
Dit heeft niets met de club te maken. Hij werd stijf gescholden en provoceert terug met dat vingertje (het hieruit volgende kip en ei verhaal laat ik maar achterwege). Puur iets tussen Liverpool supporters en Mourinho imo. Dus dat half jaar maakt dan ook niets uit. Dat er geen rust is in de stadions, is net zoveel de schuld van de scheldende supporters als van Mourinho met zijn vingertje.
Met betrekking tot voetbalprestaties heeft een trainer meer verantwoordelijkheid dan een speler. Maar dat heeft hier volgens mij weinig mee te maken. Dat blijkt ook wel uit de reacties op dit incident: het is allemaal op Mourinho persoonlijk gericht en wordt niet gerelateerd aan de club Chelsea.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:15 schreef Doc het volgende:
[..]
He gaat dan ook niet om de club CFC maar wel om de rol die Mourinho heeft. Die is duidelijk anders dan die van een speler. Meer verantwoordelijkheid bijvoorbeeld.
Dit gaat op als zijn prestaties zouden verminderen als gevolg van de provocaties. Ik heb bij Mourinho het gevoel dat eerder het omgekeerde het geval is.....quote:Een trainer als Mourinho die op het hoogste niveau wil presteren doet er goed aan zich niet te laten provoceren door het publiek. Van iemand op dat niveau verwacht je echt meer zelfbeheersing en dat-ie zich minder aantrekt vanwat het publiek zegt ...
Als een speler dat zou doen zou het ook alleszins dom zijn en het gaat ook niet om CFC heb ik al uitgelegd - hetgaat om de rol van een trainer: als gezicht van een club. Het persoon dat "het gezicht" van de club is zou zich waardiger en minder provocerend moeten gedragen en niet zo kinderachtig. Evenzo goed als het gekibbel tussen Wanker en Rednose als belachelijk ervaren wordt.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:33 schreef aldostuta het volgende:
Met betrekking tot voetbalprestaties heeft een trainer meer verantwoordelijkheid dan een speler. Maar dat heeft hier volgens mij weinig mee te maken. Dat blijkt ook wel uit de reacties op dit incident: het is allemaal op Mourinho persoonlijk gericht en wordt niet gerelateerd aan de club Chelsea.
Alsof hij beter zou gaan presteren als hij publiek zou provoceren ...quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:33 schreef aldostuta het volgende:
Dit gaat op als zijn prestaties zouden verminderen als gevolg van de provocaties. Ik heb bij Mourinho het gevoel dat eerder het omgekeerde het geval is.....
Derksen zou wel willen dat hij zo'n persoonlijkheid had als Mourinho. Hij probeert het wel, namelijk.quote:Op woensdag 2 maart 2005 18:06 schreef Zapper het volgende:
Beetje vaag dat Mourinho arrogant wordt genoemd en zo wordt gehaat, als ik het me goed herinner had en hebben we hier in Nederland ook een coach lopen die bekend staat als arrogant, maar dat mag wel? Ik vind Mourinho een geweldige coach, arrogantie mag best, als je het ook waarmaakt, en dat doet ie
En Johan Derksen noemt Mourinho "een geweldige arrogante klootzak", heeft die man ooit naar zichzelf gekeken?
Mij hoor je ook niet praten over zijn arrogantie ...quote:Op woensdag 2 maart 2005 18:06 schreef Zapper het volgende:
Beetje vaag dat Mourinho arrogant wordt genoemd en zo wordt gehaat, als ik het me goed herinner had en hebben we hier in Nederland ook een coach lopen die bekend staat als arrogant, maar dat mag wel? Ik vind Mourinho een geweldige coach, arrogantie mag best, als je het ook waarmaakt, en dat doet ie
Het gezicht van Chelsea is Abramovich, niet Mourinho. Er zit wmb geen verschil tussen een speler en een trainer in dit opzicht. Ik denk zelfs dat een Lampard meer het gezicht van Chelsea is dan Mourinho....quote:Op woensdag 2 maart 2005 17:07 schreef Doc het volgende:
[..]
Als een speler dat zou doen zou het ook alleszins dom zijn en het gaat ook niet om CFC heb ik al uitgelegd - hetgaat om de rol van een trainer: als gezicht van een club. Het persoon dat "het gezicht" van de club is zou zich waardiger en minder provocerend moeten gedragen en niet zo kinderachtig. Evenzo goed als het gekibbel tussen Wanker en Rednose als belachelijk ervaren wordt.
Eensquote:Maar nogmaals: dommer dan dat vingertje is het uitschelden van spelers van een ander team. Zoals iemand elders daarover zegt "Well if that had happened in the confines of the pub, the portugese knob would now be eating and sucking Abramovich through a straw."
[..]
Dat zei ik niet; ik bedoelde dat hij iig niet slechter zal gaan presteren. Er zijn nou eenmaal mensen die er geen probleem mee hebben 'gehaat' te worden en volgens mij is mourinho er daar een van.quote:Alsof hij beter zou gaan presteren als hij publiek zou provoceren ...
quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:25 schreef popolon het volgende:
[afbeelding]
Tussen arrogant en knettergek bestaat een groot verschil.
Kul. Wie wordt geacht bij elke persconferentie het woord te doen? Mourinho en niemand anders.quote:Op donderdag 3 maart 2005 10:44 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Het gezicht van Chelsea is Abramovich, niet Mourinho. Er zit wmb geen verschil tussen een speler en een trainer in dit opzicht. Ik denk zelfs dat een Lampard meer het gezicht van Chelsea is dan Mourinho....
Ik weet niet of dat kul is hoor. Je bent m.i. het gezicht van een club als de club min of meer verbonden met jou wordt gezien. Mourinho mag dan wel de persconferenties doen, maar er zijn niet veel mensen die Chelsea verbonden zien met Mourinho; bij Abramovich is dat wel het geval. En zoals gezegd zou die verbondenheid in het geval van Lampard ook nog wel eens groter kunnen zijn dat igv Mourinho, waardoor Lampard meer een gezicht van Chelsea is.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:33 schreef Doc het volgende:
[..]
Kul. Wie wordt geacht bij elke persconferentie het woord te doen? Mourinho en niemand anders.
Abramovich bezit CFC, Mourinho vertegenwoordigd CFC.
Jij hebt het er over wie je het meest met een club associeert. Zo zou je ook kunnen stellens dat Cruijff het gezicht van Ajax is ...quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:42 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat kul is hoor. Je bent m.i. het gezicht van een club als de club min of meer verbonden met jou wordt gezien. Mourinho mag dan wel de persconferenties doen, maar er zijn niet veel mensen die Chelsea verbonden zien met Mourinho; bij Abramovich is dat wel het geval. En zoals gezegd zou die verbondenheid in het geval van Lampard ook nog wel eens groter kunnen zijn dat igv Mourinho, waardoor Lampard meer een gezicht van Chelsea is.
Zelfde verhaal met bijvoorbeeld Ajax: ik zie VdV meer als gezicht van Ajax dan Koeman of nu Krol.
Yep, in ieder geval een heel stuk meer dan een trainer.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:51 schreef Doc het volgende:
[..]
Jij hebt het er over wie je het meest met een club associeert. Zo zou je ook kunnen stellens dat Cruijff het gezicht van Ajax is ...
Officieel is hij het gezicht, dat ontken ik niet. Maar ik heb niet het idee dat mensen - supporters - op die manier naar Mourinho, of breder: naar een trainer, kijken. Dus in de praktijk valt het met zijn voorbeeldfunctie wel mee.quote:Waar ik het over heb is de voorgeschreven en publiekelijke rol die een trainer heeft bij een club als belangrijkste aanspreekpunt (zeker aangaande voetbal zaken). In die zin reprensenteert hij een club meer dan wie dan ook.
Dat was idd duidelijk niet te zien. En ook niet 1 keer ofzo ...quote:
Het zou ook zo Monsieur Leclerc uit Allo Allo kunnen zijn.quote:
Officieel is hij het gezicht/de spreekbuis/whatever van de club dus zou hij zich ook officieel ook zo moeten gedragen. Daarbij is arrogantie kan daar bij horen als je arrogantie als club wil uitdragen en als imago wil (zie Ajax), maar ridicuul gedrag als van Mourinho de laatste tijd niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:27 schreef aldostuta het volgende:
Officieel is hij het gezicht, dat ontken ik niet. Maar ik heb niet het idee dat mensen - supporters - op die manier naar Mourinho, of breder: naar een trainer, kijken. Dus in de praktijk valt het met zijn voorbeeldfunctie wel mee.
Ik kan voor een deel wel in dit verhaal komen, behalve dan die link tussen trainer en imago van de club die je steeds maakt dan. Die link is er volgens mij niet of heel zwak. Dat kan dan mi ook geen reden zijn om zijn gedrag af te keuren. Op persoonlijke gronden, zoals jij doet, natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:12 schreef Doc het volgende:
[..]
Officieel is hij het gezicht/de spreekbuis/whatever van de club dus zou hij zich ook officieel ook zo moeten gedragen. Daarbij is arrogantie kan daar bij horen als je arrogantie als club wil uitdragen en als imago wil (zie Ajax), maar ridicuul gedrag als van Mourinho de laatste tijd niet.
quote:Natuurlijk ben ik groter dan God, heeft God de CL gewonnen
Ze vallen erg tegen deze keerquote:Op donderdag 3 maart 2005 19:07 schreef methodmich het volgende:
In ieder geval zit ie in VI fotosoep morgen.
Ik vind het meevallen. Het word echt overdreven door al die media-aandacht dat het krijgt.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 18:08 schreef Leatherface het volgende:
Wat word ik schijtziek van die kerel, met zijn gejank.
idd, wel slim van hem..toch vind ik hem arrogant en zwaar irritant.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 18:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat men trouwes nog niet opmerkte hier:
Wat Mourinho eigenlijk doet is héél bewust de aandacht/druk van de pers naar hem toe te trekken zodat zijn team eigenlijk héél rustig naar die belangrijke matchen toe kon/kan leven ...
Ja , maar hij verplaatst de druk. Ipv vragen over pakweg het feit of Kezman in een dergelijke match wel de druk aankan om de plek van Drogba in te nemen , enzovoort verschuift hij alle persaandacht naar zichzelf. Het lijkt wel bijzaak voor de pers om de spelers te vragen wie vanavond speelt , hoe Chelsea gaat spelen, of de spelers vertrouwen hebben , enzovoort.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 18:30 schreef popolon het volgende:
Er zijn zat spelers meerdere malen gevraagd naar de infantiele uitspattingen van hun coach.
Vanmiddag bijv. nog op Radio 1.
Valt mee dus.
Haha!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:38 schreef El-Rico het volgende:
Mourinho is een arrogante kuthond! oprotten
Wel een winnende klootzakquote:
Een oscar nominatie zou hij wel verdienenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:48 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik hou van Mourinho, hij is één grote act....briljant!
En hij gaat dit jaar tenminste weer EEN grote prijs pakkenquote:Op woensdag 9 maart 2005 00:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij wint al 3 jaar alles Doc.
Preciesquote:Op woensdag 9 maart 2005 00:08 schreef Doc het volgende:
De enige reden waarom-ie nu door gasten leuk gevonden wordt is omdat-ie wint. Voor de rest is het een een beetje een proleetje.
Heerlijk, hij brengt tenminste een beetje leven in de brouwerij. Daar schrikt de voetbalwereld, die van cliches aan mekaar hangt, van. Nou ik vind het geweldig. FFde opstelling van de tegenstander bekend makenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:48 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik hou van Mourinho, hij is één grote act....briljant!
Je ziet vooral aan die vent dat (zoals hij beweerde in een interview in een Engelse krant toen Chelsea hem net aangetrokken had) hij naar eigen zeggen "dweepte" met het Marseille van Raymond Goethals van zowat 10 jaar terug.quote:Op woensdag 9 maart 2005 01:24 schreef rubbereend het volgende:
Je ziet gewoon dat hij goed heeft opgelet toen hij assistent van van Gaal was
Grappig dat PSV-fans 'm geweldig vinden terwijl hun grootste probleem met Ajax de arrogantioe is...quote:Op woensdag 9 maart 2005 06:52 schreef Zapper het volgende:
Grappig dat alle ajacieden hem arrogant noemen. Jongens, jullie hadden Van Gaal hoor
Dat zeg ik toch. Dat is de enige reden waarom-ie leuk gevonden wordt. Want hij gerdaagt zich als een proleet.quote:Op woensdag 9 maart 2005 00:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij wint al 3 jaar alles Doc.
maar niet met een Porto zoals van vorig jaarquote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:56 schreef El-Rico het volgende:
[..]
Dat kan Fritz Korbach ook met zo'n team.
quote:oor de coach van Chelsea, Jose Mourinho, kwam de 4-2 overwinning van zijn club woensdagavond op Barcelona niet als een verrassing. Na afloop van de Champions League wedstrijd had de trainer zijn woorden dan ook al klaar.
"Alle mensen hadden ongelijk behalve ik. Ik wist dat Chelsea het zou redden, ik had vertrouwen en het is uitgekomen. Er was de laatste tijd veel kritiek op mij en op mijn ploeg maar wij hebben vandaag bewezen dat we de beste van Europa zijn", legde de succescoach uit die op weg lijkt naar zijn tweede Champions League beker op rij.
"Als je de wedstrijd goed analiseert dan zie je dat wij een veel betere ploeg hebben en verdiend gewonnen hebben. Barcelona kwam nog terug maar ik heb geen moment gedacht dat we het niet zouden halen. Ik denk dat wij de grootste kanshebbers zijn op de uiteindelijke zege", aldus Mourinho tegenover de Portugese televisie.
Wat een afgunst weer...........quote:Op woensdag 9 maart 2005 00:35 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Precies
"Are you Fergie in disguise?"
Rainieri niet........quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:56 schreef El-Rico het volgende:
[..]
Dat kan Fritz Korbach ook met zo'n team.
Cruijff is gewoon een simpele randdebiel die het hele spelletje van Mourinho niet begrijpt. Het is allemaal show, iedereen ergert er zich kapot aan en hij komt er ook nog eens mee weg, schitterendquote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:47 schreef Doc het volgende:
Cruijff zei het net mooi: "Die Mourinho is natuurlijk een Portugees, en die kut-Portugezen die deugen niet. Maar da's logisch"
misschien omdat hij bijna assitstent bij ons was gewordenquote:Op woensdag 9 maart 2005 09:17 schreef Doc het volgende:
[..]
Grappig dat PSV-fans 'm geweldig vinden terwijl hun grootste probleem met Ajax de arrogantioe is...
Ik vind persoonlijk zijn arrogantie geen probleem - wel zijn proletengedrag.
Heeft niets met afgunst te maken aangezien ik niets tegen Chelsea heb,wel alles tegen Mourinhoquote:
Feit blijft dat twee van de grootste tegenstanders van Mourinho voor Arsenal respectievelijk Liverpool zijn. Puur toeval....quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:45 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Heeft niets met afgunst te maken aangezien ik niets tegen Chelsea heb,wel alles tegen Mourinho
Het kan misschien aan mij liggen maar kan het zijn dat ik je zin niet snap?quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:53 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Feit blijft dat twee van de grootste tegenstanders van Mourinho voor Arsenal respectievelijk Liverpool zijn. Puur toeval....
Ik snap hem ook niet.quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:56 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Het kan misschien aan mij liggen maar kan het zijn dat ik je zin niet snap?
Dan mag je mij vertellen waar ik respectievelijk dan neer zou moeten zettenquote:Op woensdag 9 maart 2005 13:09 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ik snap hem ook niet.Volgens mij moet "respectievelijk" ergens anders en ontbreekt het één en ander.
Veel krommer zul je ze niet vindenquote:Op woensdag 9 maart 2005 13:11 schreef ferrarifreak het volgende:
Wat is er nou zo moeilijk aan die zin? Hij klopt perfect hoor.
Feit blijft dat twee van Mourinho's grootste tegenstanders Liverpool en respectievelijk Arsenal zijn. Pure toeval.....quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:53 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Feit blijft dat twee van de grootste tegenstanders van Mourinho voor Arsenal respectievelijk Liverpool zijn. Puur toeval....
Op zich een leuke zin, maar die dekt de lading nietquote:Op woensdag 9 maart 2005 13:23 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Feit blijft dat twee van Mourinho's grootste tegenstanders Liverpool en respectievelijk Arsenal zijn. Pure toeval.....Is deze niet mooier?
![]()
Op die manier,ik geloof daar niet in.quote:Op woensdag 9 maart 2005 13:07 schreef ferrarifreak het volgende:
Hij bedoeld dat Arsenal en Liverpool-supporters over het algemeen de grootste hekel aan José hebben.
Wel een team dat door hem bij elkaar gekocht isquote:Dat kan Fritz Korbach ook met zo'n team.
Chelsea?quote:Op woensdag 9 maart 2005 14:00 schreef S-Two het volgende:
Het is gewoon een fantastische trainer. Ik vind het ook jammer dat Chelsea er uit ligt, maar Mourinho heeft zn zaakjes gewoon goed voor elkaar...
Haha, jah zeer jammer voor Mourinho.quote:Op woensdag 9 maart 2005 14:00 schreef S-Two het volgende:
Het is gewoon een fantastische trainer. Ik vind het ook jammer dat Chelsea er uit ligt, maar Mourinho heeft zn zaakjes gewoon goed voor elkaar...
En jij bent een simpele randdebiel als je denkt dat dat een letterlijke quote wasquote:Op woensdag 9 maart 2005 12:05 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Cruijff is gewoon een simpele randdebiel die het hele spelletje van Mourinho niet begrijpt. Het is allemaal show, iedereen ergert er zich kapot aan en hij komt er ook nog eens mee weg, schitterend![]()
You get the point...quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:47 schreef Doc het volgende:
Cruijff zei het net mooi: "Die Mourinho is natuurlijk een Portugees, en die kut-Portugezen die deugen niet. Maar da's logisch"
Sterker nog, er waren behoorlijk veel LFC-fans die Mourinho best OK vonden. Liever CFC kampioen dan Scum is het idee - en liever Mourinho dan RedNose. Veel zagen ook liever M dan Wenger (hoewel AFC als club op meer sympathie kan rekenen dan CFC). Dat gold ook na de competitie nederlaag tegen CFC.quote:Op woensdag 9 maart 2005 13:39 schreef DutchGooner het volgende:
Ik ken bijvoorbeeld ook Arsenal supporters die Mourinho kunnen waarderen,hoe onbegrijpelijk dat ook is
Maar zo gek is dat niet,dat gevoel heerst in bijna geheel Engelandquote:Op woensdag 9 maart 2005 14:39 schreef Doc het volgende:
[..]
. Liever CFC kampioen dan Scum is het idee -
Nee, Cruijff was na de wedstrijd erg te spreken over Chelsea en met name Mourinhoquote:Op woensdag 9 maart 2005 14:31 schreef Doc het volgende:
[..]
En jij bent een simpele randdebiel als je denkt dat dat een letterlijke quote was
Knap hoor. Dit waren immers allemaal spelers die nog niets hadden laten zien en alles behalve veel belovend waren voor de toekomst. Gelukkig zag Mourinho potentie in deze spelers en durfde het aan ze binnen te halenquote:Op woensdag 9 maart 2005 13:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
DG niet janken. Jij zou hem geweldig vinden als hij met Arse de Legue Cup, Titel en misschien de CL wint.
[..]
Wel een team dat door hem bij elkaar gekocht is
Cech - uitstekend
Carvalho - uitstekend
Fereira - uitstekend
Tiago - Goed
Robben - Uitstekend
Kezman - Redelijk
Drogba - Goed
Je hele verhaal vertelt mij hoe jij Cruijff ziet en het vertelt mij he-le-maal niets hoe Cruijff Mourinho ziet. Jij vertelt hier JIJ denkt dat Cruijff denkt. En dat zegt mij dus weinig.quote:Op woensdag 9 maart 2005 14:53 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Nee, Cruijff was na de wedstrijd erg te spreken over Chelsea en met name Mourinhotuurlijk weet ik dat ie veel te laf is om zoiets expliciet in de media te zeggen, maar tussen de regels door liet ie z'n afkeer voor Mourinho wel duidelijk blijken. En die afkeer komt voort uit het feit dat ie geen zak snapt van het spelletje wat Mourinho speelt. En daarom is t een sukkel
![]()
dus in deze gevallen geldt mijn stelling in omgekeerde richtingquote:Op woensdag 9 maart 2005 14:39 schreef Doc het volgende:
[..]
Sterker nog, er waren behoorlijk veel LFC-fans die Mourinho best OK vonden. Liever CFC kampioen dan Scum is het idee - en liever Mourinho dan RedNose. Veel zagen ook liever M dan Wenger (hoewel AFC als club op meer sympathie kan rekenen dan CFC). Dat gold ook na de competitie nederlaag tegen CFC.
Nou nou, alsof dat een slechte ploeg was. Zijn aandeel was groot, maar uiteindelijk hebben de spelers dat gedaan. Als je Ricardo Carvalho en Deco hebt, kom je al een heel eind hoor.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:25 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
maar niet met een Porto zoals van vorig jaar![]()
En had hij ook amper budget om die jongens te halen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 14:55 schreef Kapmes het volgende:
[..]
Knap hoor. Dit waren immers allemaal spelers die nog niets hadden laten zien en alles behalve veel belovend waren voor de toekomst. Gelukkig zag Mourinho potentie in deze spelers en durfde het aan ze binnen te halen![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:02 schreef aldostuta het volgende:
[..]
dus in deze gevallen geldt mijn stelling in omgekeerde richting
Is dat zo ? Je kan ook zoals Real even Zidane, Figo, Ronaldo en co kopen om vervolgens te zien dat het nog je eigen jeugdproduct (Casillas) is die je keer op keer met wereldsaves naar de volgende match te slepen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
En had hij ook amper budget om die jongens te halen.
Het was knap dat hij destijds enkele spelers naar Porto heeft gehaald die onbekend waren en weinig geld hebben gekost, kopen bij Chelsea kan iedereen.
Jij denkt dat Real spelers als Figo, Ronaldo e.d. koopt vanwege hun kwaliteiten?quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is dat zo ? Je kan ook zoals Real even Zidane, Figo, Ronaldo en co kopen om vervolgens te zien dat het nog je eigen jeugdproduct (Casillas) is die je keer op keer met wereldsaves naar de volgende match te slepen.
Wat Mourinho gedaan heeft is een goed team samen kopen.
Zijn voorganger kon het niet en gearriveerde topspelers willen niet komenquote:Het was knap dat hij destijds enkele spelers naar Porto heeft gehaald die onbekend waren en weinig geld hebben gekost, kopen bij Chelsea kan iedereen.
Figo en Zidane waren gewoon de beste spelers die beschikbaar waren en Ronaldo is Ronaldoquote:Jij denkt dat Real spelers als Figo, Ronaldo e.d. koopt vanwege hun kwaliteiten?
Deco was gisteren anders heel matig.quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou nou, alsof dat een slechte ploeg was. Zijn aandeel was groot, maar uiteindelijk hebben de spelers dat gedaan. Als je Ricardo Carvalho en Deco hebt, kom je al een heel eind hoor.
ik zeg niet dat dat een slechte ploeg was (nu hebben ze ook weer 2e ronde CL) maar er waren echt wel betere ploegen dan Portoquote:Op woensdag 9 maart 2005 17:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou nou, alsof dat een slechte ploeg was. Zijn aandeel was groot, maar uiteindelijk hebben de spelers dat gedaan. Als je Ricardo Carvalho en Deco hebt, kom je al een heel eind hoor.
Ook toen werden ze regelmatig kampioen. Europees presteerden ze minder, maar dat had meer te maken met jeugdigheid.quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:31 schreef FritsVanEgters het volgende:
En hoeveel succes hadden ze toen?
Welke dragende spelers van het seizoen 2003-2004 speelden al voor Mourinho bij Porto?quote:Ook toen werden ze regelmatig kampioen. Europees presteerden ze minder, maar dat had meer te maken met jeugdigheid.
Sja...leuk om zo even te stoken zoals hij deed, maar een beetje slap dat hij 2 keer hetzelfde deed (barcelona en man utd)..zo'n man kan dan toch wel weer wat beters verzinnenquote:Op donderdag 10 maart 2005 18:05 schreef the_legend_killer het volgende:
Mourinho heeft een boete gekregen van de FA
Die vind ik echt zo goed héquote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:28 schreef aldostuta het volgende:
Maniche
nu.nlquote:STOCKHOLM - Anders Frisk heeft zijn carrière als scheidsrechter per direct beëindigd. De Zweedse arbiter kwam tot dit besluit, nadat hij en zijn familie diverse malen zijn bedreigd. Frisk stond twee weken geleden in het middelpunt van een verbale ruzie tussen Chelsea-coach Jose Mourinho en Barcelona-trainer Frank Rijkaard.
Ach, kom op. Ik begrijp het best als je die man niet mag, maar hem de schuld geven van bedreigingen die anderen doen is echt onzin.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 18:39 schreef Kluupkluup het volgende:
Mede dankzij het opruiende gedrag van Mourinho ziet 1 van de beste scheidsrechters van de wereld (imo) zich genoodzaakt te stoppen met fluiten..![]()
[..]
nu.nl
Doe ik dat?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 18:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ach, kom op. Ik begrijp het best als je die man niet mag, maar hem de schuld geven van bedreigingen die anderen doen is echt onzin.
Dat een of meerdere debielen Frisk bedreigen kun je Mourinho niet kwalijk nemen, ook al zal zijn gedrag het waarschijnlijker gemaakt hebben. 'Mede dankzij' impliceert dat Mourinho enige schuld heeft aan het opstappen van Frisk, en aan de bedreigingen, en dat is niet zo.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 18:53 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Doe ik dat?
'mede dankzij' is al niet de schuld geven en 'opruiende gedrag' zegt ook niet veel.
Maar je moet 't met me eens zijn dat hij gewoon de hele zaak opgeblazen heeft. Lijkt me sterk als die Chelsea-'supporters' Frisk ook bedreigd hadden als Mourinho niks gezegd had.. Dat is ook niet zo. Mourinho is mede verantwoordelijk voor het negetieve denken over Frisk en indirect dus ook voor de bedreigingen. Dat Frisk ermee stopt is natuurlijk z'n eigen beslissing..
Erg dom om JC aan te pakken want die heeft zelfs als coach veel meer gewonnen en gepresteerd dan Mourinho maar hij heeft op zich wel gelijk want Chelsea scoort ondanks hun verdedigende speelstijl wel behoorlijk vaakquote:\'Cruijff kan beter zijn mond houden als hij zegt dat Chelsea niet kan aanvallen\'
Chelsea-coach José Mourinho in het Portugese blad Diez
Ik denk dat je beter effe kan gaan kijken wat JC als coach gewonnen heeft voor je gaat reagerenquote:JC is gewoon gefrustreerd omdat zijn clubjes en zijn speelstijl keer op keer het onderspit delven.
Meneer C stopte wel met coach zijn toen hij die CL finale verloorquote:Op maandag 14 maart 2005 01:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter effe kan gaan kijken wat JC als coach gewonnen heeft voor je gaat reageren
whehequote:Op maandag 14 maart 2005 01:28 schreef heiden6 het volgende:
JC is gewoon gefrustreerd omdat zijn clubjes en zijn speelstijl keer op keer het onderspit delven.
Het is niet meer dan logisch dat hij gefrustreerd is; dat is gewoon duidelijk. Hij is fan van Barcelona en krijgt een stijve zodra hij het woord 'buitenspeler' hoort. Het zit hem gewoon niet lekker Chelsea succes boekt met een totaal andere tactiek, ten koste van nota bene datzelfde Barcelona.quote:Op maandag 14 maart 2005 01:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter effe kan gaan kijken wat JC als coach gewonnen heeft voor je gaat reageren
www.bullshit.nl is geen goede site om die dingen op te zoekenquote:Meneer C stopte wel met coach zijn toen hij die CL finale verloor
Hij wou dat niet nog eens meemaken
geef jij dan eens tegenbewijsquote:Op maandag 14 maart 2005 01:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
www.bullshit.nl is geen goede site om die dingen op te zoeken
Ah ? Heeft Cruyff als coach "veel" meer gewonnen dan Mourinho ???quote:Op maandag 14 maart 2005 01:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Erg dom om JC aan te pakken want die heeft zelfs als coach veel meer gewonnen en gepresteerd dan Mourinho maar hij heeft op zich wel gelijk want Chelsea scoort ondanks hun verdedigende speelstijl wel behoorlijk vaak
Mourinho mag terugkomen als hij 4 keer kampioen is geworden met Chelski(JC is ook kampioen geworden met Ajax maar dat is minder maatgevend)quote:Mourinho heeft op 3 jaar tijd als hoofdcoach al een Uefacup en aan Champions League gewonnen.
TLK jij mag opzoeken wanneer Milan Barca met 4-0 versloegquote:Op 15 mei 1996 zit Cruijff voor de laatste keer op de bank bij Barcelona. Drie dagen later krijgt hij zijn ontslag, op zijn 2936ste werkdag.
1994quote:Op maandag 14 maart 2005 01:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
TLK jij mag opzoeken wanneer Milan Barca met 4-0 versloeg
Maar dat is toch gewoon zo ? Ik heb hier de dvd liggen die uitgegeven werd na het overlijden van Goethals vorig jaar (Raymond la Science, Raymond de tovenaar) waarop een stukje van die persconferentie staat en daar zie je Cruyff die zegt "Ja , maar als Romario die bal bij die open kans niet had gemist dan zag de match er anders uit" , en Goethals "Maar Johan, em is linksvoetig en em is verlede weekend geblesseerd uitgevallen, em heeft een inspuiting gekregen op zijne linkervoet, nen linksvoetigen die zijne linkervoet nie kan voelen, die zou ik zelfs nie bij de reserven opstellen"quote:
Dat kon mijn oma ook.quote:zie bv Mourinho die op een persconferentie exact de ploeg van Barca kan voorspellen omdat hij alles van hun laatste trainingen heeft nagegaan )
Dat Mourinho dat kanquote:Op maandag 14 maart 2005 07:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat kon mijn oma ook.
Je punt is dus?
quote:Op zondag 13 maart 2005 00:16 schreef Stefkuh het volgende:
Mourinho... het is geen mens.. wat het wel is weet ik niet, maar er zit niets mensachtigs aan die man. En hij heeft zijn zin, nu hij Frisk tot stoppen heeft gedwongen. Ik hoop dat er iemand is die het geld en tijd heeft om een flinke rechtzaak tegen deze dwaas te starten wegens opruiing en valse verdachtmaking of wat dan ook... het feit dat een van de beste arbiters (er zijn er al zo weinig) van europa nooit meer zal fluiten is voor een heel groot deel aan Mourinho te danken!
quote:UEFA gaat 'leugenaars' van Chelsea aanpakken
21/3/2005 13:21
Chelsea heeft geen gewillig oor gevonden bij de UEFA in zaak Rijkaard-Frisk. Sterker nog, de Europese voetbalbond beschuldigt Mourinho en aantal officials van Chelsea van het leveren van valse verklaringen, met mogelijk drastische gevolgen.
De UEFA oordeelde na bestudering van de klacht van Chelsea dat Barcelona-coach Frank Rijkaard scheidsrechter Anders Frisk niet had beïnvloed in de rust van Barça-Chelsea. 'Hun claim was niet gefundeerd', aldus de UEFA, die eveneens opmerkte dat Mourinho cum suis 'moedwillig een verziekte sfeer hebben gecreëerd om de arbitrage onder druk te zetten'.
Op 31 maart behandelt de tuchtcommissie van de UEFA de zaak waarin Mourinho, assistent-coach Steve Clarke en veiligheidsman Les Miles terechtstaan voor het 'in diskrediet brengen van de sport'.
Het scala aan mogelijke straffen varieert van een boete voor Chelsea tot het laten overspelen van het duel in kwestie of zelfs het uit de Champions League gooien van Chelsea.
De Londenaren overleefden de achtste finale van de Champions League. In Camp Nou wonnen de Catalanen met 2-1, maar zij kregen volgens Mourinho daarbij de hulp van scheidsrechter Anders Frisk, die Didier Drogba een onterechte rode kaart zou hebben gegeven. Op Stamford Bridge won Chelsea vervolgens met 4-2, waarna het Bayern München lootte in de kwartfinale.
bron: www.vi.nl
Stelletje jankzakken bij de UEFA. Gebeurt er eens wat spannends in de CL, gaan ze direct miepen dat José niet lief is geweest. Wat een gezeik, onvoorstelbaar.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:20 schreef Dos37 het volgende:
Er gaat nog wel het 1 en ander gebeuren
[..]
Collina was al op die wedstrijd gezet.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 02:47 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ze zijn wel een beetje laat bij de UEFA. Als ze willen laten zien dat ze geen crap nemen van Mourinho moeten ze ook niet naar zijn pijpen dansen als hij om Collina vraagt.
Dat stukje van Mulder is super.![]()
Dat gebeurd niet,Bayern flikkert ze er hopelijk al uitquote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:21 schreef Doc het volgende:
Inderdaad. CFC de CL uit flikkeren (nu of misschien nog beter: voor volgend seizoen) lijkt me nog geslaagder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |