Lijkt me wel een leuk programma.quote:De publieke omroep komt met een nieuwe negendelige serie waarin Top advocaat Bram Moszkowicz op zoek naar een geschikte opvolger. Het programma De Nieuwe Moszkowicz zal op dinsdag 21 december rond 20.30 uur op Nederland 2 voor het eerst te zien zijn. Het programma laat zien welke eisen Bram Moszkowicz stelt aan zijn ideale opvolger en wat erbij komt kijken om aan de top te staan van de advocatuur.
Tien kandidaten worden aan uiteenlopende tests onderworpen, waarna telkens een kandidaat door Moszkowicz wordt afgewezen. De kandidaat die de afvalrace wint, krijgt een baan bij Moszkowicz Advocaten in Amsterdam, een startbonus van 25.000 euro, bij de functie passende maatkleding, een Jaguar van de zaak en een nieuwe scooter om zich door de Amsterdamse binnenstand te kunnen verplaatsen.
Moszkowicz: 'Hoewel ik nog geen termijn heb bepaald waarop ik dit beroep verlaat, is het duidelijk dat ik dit niet mijn hele leven zal blijven doen. Daarom is het moment gekomen om binnen het talent binnen de Nederlandse advocatuur op zoek te gaan naar iemand aan wie ik al mijn kennis, contacten en vaardigheden kan overdragen. Het is echter aan hem of haar om het daarna waar te maken'
Ik ga zeker kijken, ook al ben ik bang voor een slap aftreksel van The Apprentice (met Trump)quote:
Die vent liet zich in de raadkamer dermate intimideren dat-ie niets zei. Daarna moest-ie in de raadzaal ingefluisterd worden door een mede-kandidaat.quote:Op dinsdag 21 december 2004 22:23 schreef Dezz het volgende:
Ik vond het wel leuk, ik snapte alleen niet dat hij die kerel naar huis stuurde en niet die vrouw. Ik vond dat hij een veel sterker pleidooi voor zichzelf hield
Ja, en? Het fouilleren en de doorzoeking van de auto vond plaats op onrechtmatige wijze. Erg stom voor justitie natuurlijk, dat wel.quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:36 schreef sooty het volgende:
Inhoudelijk was "de zaak Bos" natuurlijk moreel verwerpelijk; want hoewel vrijspraak op basis van artikel 27 lid 1 had de verdachte immers wel de autosleutels op zak.
Nee, die kerel gaf inplaats zijn hand in eigen boezem te steken de schuld dat hij niet functioneerde aan het feit dat hij was ingedeeld in een groep van 4, wat natuurlijk een zwak excuus was. Dit ook aangezien hij tijdens het voorbereiden van het pleidooi zichzelf alleen maar aan het opfokken was over die vrouw ipv zich bezig te houden met het voorbereiden van het pleidooi.quote:Op dinsdag 21 december 2004 22:26 schreef Gelderland het volgende:
ik vond dat die kerel idd een veel sterker pleidooi voor zichzelf hield, vandaar dat ik dacht dat die vrouw ook naar huis moest, maar nee...(waarschijnlijk wistie het al van te voren dus)
daarbij vond ik het echt een leuk programma, ga zeker vaker kijken
quote:De nieuwe Moszkowicz (AVRO, Ned2, 20:27) - Gisteren begon de AVRO op Nederland 2 met de zoektocht naar de nieuwe Moszkowicz in het gelijknamige programma De nieuwe Moszkowicz. In dit programma gaat de beroemde advocaat Bram Moszkowicz op zoek naar een geschikte opvolger. Het programma begon gisteren met een kijkerspubliek van 767.000 kijkers (madl: 11.4%).
Tien kandidaten worden in het programma aan uiteenlopende tests onderworpen, waarna telkens een kandidaat door Moszkowicz wordt afgewezen. In aflevering één moest Michael het strijdveld verlaten. De 29-jarige Leidenaar had volgens Moszkowicz 'niets zinnigs te zeggen'.
quote:Nieuwe Moszkovicz ondertiteld.
De eerste aflevering van ‘De nieuwe Moszkovicz’ werd dinsdagavond door de AVRO ondertiteld.
Verheldering
De AVRO heeft dit in samenwerking met Eyeworks bedacht als experiment; "Het is een reality-programma; er is veel te horen en dat loopt soms door elkaar, de ondertiteling biedt dan verheldering, het houdt de kijker bij het verhaal", aldus de AVRO. Met de ondertiteling kan het programma eventueel ook in België worden uitgezonden. De AVRO heeft naar eigen zeggen al een boel positieve reacties ontvangen over de ondertiteling.
Oh fijn! Dank je wel Pfffff!!!quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:41 schreef Pfffff het volgende:
Voor degenen die het gemist hebben: Op http://portal.omroep.nl/ is de uitzending alsnog te bekijken.
EddyMR, ik ben het helemaal met je eens. Wat een tenenkrommende vertoning daar zeg. Jezus!quote:Op woensdag 22 december 2004 10:43 schreef EddyMR het volgende:
Ik heb het gisteren als startend rechtenstudent gezien en vond best wel een interessant programma. Maar hoe slecht zijn die zogenaamde talenten! De meeste wisten bij de casus niet eens redelijk vermoeden te betwijfelen als vereiste voor die aanhouding van de pillenkoning, echt te triest. Dat weet ik nu al en ik heb er net 3 maanden studie opzitten...
Saillant detail is dat ze die al hebben gehad.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:10 schreef ButcherBird het volgende:
Sommige kandiaten zouden met een cursus prestenteren zeer geholpen zijn.
Ja, smerig.quote:"Gefeliciteerd! " (kijkt blij) ..... " Met uw verjaardag! "de schoft!!
![]()
Kom op zeg, die kon je mijlenver zien aankomen!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:10 schreef ButcherBird het volgende:
"Gefeliciteerd! " (kijkt blij) ..... " Met uw verjaardag! "de schoft!!
![]()
nee want zij kon echt niets behalve stotterenquote:Op woensdag 5 januari 2005 09:21 schreef imago het volgende:
[..]
Kom op zeg, die kon je mijlenver zien aankomen!
Maar het is goed dat dit dametje weg is, ik zou me inderdaad ook niet door zo'n kleurloos stamelend mutsje willen laten verdedigen.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:10 schreef ButcherBird het volgende:Mogen dergelijke dingen de volgende keer in een spoiler tag? [spoiler*] [/spoiler*] (zonder sterretjes uiteraard) voor de mensen die het om de een of andere redenen later kijken? Zodra ik de ballonnetjes zag, was het niets meer aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar Martine gaat heel hoog eindigen! Toppertje!De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
Als je het later gaat kijken, moet je maar niet het topic aanklikken tot je hebt gekekenquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:33 schreef tim2308 het volgende:
Mogen dergelijke dingen de volgende keer in een spoiler tag? [spoiler*] [/spoiler*] (zonder sterretjes uiteraard) voor de mensen die het om de een of andere redenen later kijken? Zodra ik de ballonnetjes zag, was het niets meer aan.
zo voelt hij zich ook.....quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:40 schreef tong80 het volgende:
Leuk programma.
Maar je moet wel een groot ego hebben om zo'n programma naar je vernoemd te zien en de keizer van de wereld te spelen.
haha die man wil ik ook echt in het echt zienquote:Op vrijdag 7 januari 2005 10:52 schreef i-spy24 het volgende:
Voor diegene die Abraham reallife willen zien. Woensdagavond 19 januari 2005 is er in Rotterdam een opening van een exclusieve VIP club genaamd Jackie's op de plaats waar vroeger Crazy Piano's Rotterdam stond.Entree alleen op uitnodiging
HIj is o.a. een van de genodigden met verder Quote 500 en tout A'dam en Hilversum.
Jij weet natuurlijk al wie de winnaar is he?quote:
Nee, ze draaien nogquote:Op dinsdag 18 januari 2005 21:34 schreef static het volgende:
[..]
Jij weet natuurlijk al wie de winnaar is he?
Ah, lekker actueel dus.quote:
Gelul. Met een hoofdletter Gquote:Op woensdag 19 januari 2005 12:58 schreef haaltje het volgende:
immers de winnaar was bij voorbaat al bekend...
oh-oh je bent toch geen docent aan de UvA met het tentamen van 12 januari he?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 21:51 schreef gimme.shelter het volgende:
Vind het wel een leuk programma!! Wat een gepruts!! Kijk er niet echt van op..zit nu een tentamentje aansprakelijkheidsrecht na te kijken en veel van mijn studenten vinden dat degen wiens auto in de prak is gereden daar ZELF aansprakelijk voor gesteld dient te worden...Je gaat jezelf een dagvaarding sturen!! Fijne advocaten worden dat..AU, AU!!
Dat is dan een verkeerde aanname. De rest is een mening (die ik overigens niet deel), maar goed meningen kunnen verschillen.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:02 schreef haaltje het volgende:
Aangezien je specifiek de betreffende zin aanhaalt en betiteld als gelul, neem ik aan omdat je de rest van mijn verhaal nu juist niet aanhaalt dat je het daarmee eens bent???
Ik vrees van wel!!! Ben net klaar met nakijken........quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:11 schreef flubub het volgende:
[..]
oh-oh je bent toch geen docent aan de UvA met het tentamen van 12 januari he?![]()
Inderdaad, en dat was de aflevering ervoor ook het geval (met beau en georgina), en bij het maken van reclames ook dacht ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:01 schreef MrRobbie het volgende:
Wat me dan weer opviel: de meisjes tegen elkaar en de jongens tegen elkaar. Flauw, had me leuk geleken als Nienke ook een van de kansrijke jongens had afgeslacht.
Je kunt het ook anders benaderen: Nienke is nog "kneedbaar", kunnen ze een relatief lagere salariering aanbieden (ze moet haar advocaat-stagiair nog doorlopen). Ze blijft dus 3 jaar lekker veilig. Maar ondertussen profiteert het bureau wel, want de winnaar van dit programma heeft uitstraling in advocatenland. Kijk een client wil best met haar in zee, begeleid onder een ervaren iemand. WIN-WIN. Ik voorspel dat iemand wint zonder ervaring.quote:Op woensdag 19 januari 2005 14:02 schreef haaltje het volgende:
Is in principe ook logisch. Daniel is de enige advocaat; hij hoeft geen 3 jarige advocaat-stagiair traject te doorlopen, die andere wel en ik neem aan dat het geen onbepaalde arbeidscontract zal zijn, maar een standaard 1-jarige...Zodoende loopt Moszkowitz geen risico.
Op zich is daar nix mis mee... Zeker niet in de advocatuur.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:55 schreef TheVulture het volgende:
Daniel vindt zichzelf ook echt helemaal geweldig
Nog niet klaargekomen?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wie heeft er meer pics!!!!!
Niet gezien maar is het echt zo erg?quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:01 schreef livetothegoal het volgende:
Ik heb helemaal niks met hockeytrutjes,misschien als ze der tannisracket in der aars ramt en der kralenketting in der preut dauwt,euh,nou nee,ze blijven togrrrrr zo pwaten.
Ik dacht psies hetzelfdequote:Op dinsdag 8 februari 2005 22:52 schreef MrRobbie het volgende:
Andere gedachtengang: wanneer zien we Nienke in FHM? Playboy? ;-)
Evers staat op belde haar net ook al..quote:Op dinsdag 8 februari 2005 22:52 schreef MrRobbie het volgende:
Morgenochtend luisteren naar Rob Stenders die haar gaat bellen...
Valt wel meequote:Op woensdag 9 februari 2005 08:37 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Niet gezien maar is het echt zo erg?Vroeger praatte ze gewoon normaal hoor, heb 3 jaar bij haar klas gezeten.
Is er bij iemand misschien een mailadres oid bekend? Vind het wel leuk om haar te feliciteren met haar nieuwe aanstelling.
Leuk om te zien als oudklasgenootjes goed "terecht" komen.![]()
Op school sprak iedereen gewoon keurig ABN, zij ook.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:05 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Valt wel mee. Het is mij ook niet opgevallen, maar misschien is mijn mening ook niet geheel objectief (net zoals zijn mening dat niet is). Maar een mailadres kan ik je helaas niet geven, maar als ik hem wel zou hebben, leek het me ook niet verstandig om hem hier op FOK! te plaatsen
quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:24 schreef TeazNutz het volgende:
nienkehoogervorst@hotmail.com zeker?
Met ABN is inderdaad niets mis (overigens naar mijn bescheiden mening is dat ook niet het geval met dialecten).quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:06 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Op school sprak iedereen gewoon keurig ABN, zij ook.![]()
Heb al een mailadres gevonden trouwens.
Heb alleen een felicitatiemailtje gestuurd, verwacht er verder niks van.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:36 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Met ABN is inderdaad niets mis (overigens naar mijn bescheiden mening is dat ook niet het geval met dialecten).
Oké, mooi zo. Kun je meteen ook vertellen dat ze al groupies heeft![]()
Helemaal mee eens.. ik zat me te irriteren aan die jongen. Hij was zooo slecht, terwijl hij veel beter kon presteren.. kon me er echt kwaad om maken dat hij niet gewoon verder ging met wat op zijn blaadje stond. Dan had hij ook niet zo voor paal gestaan! Ik vond in het begin al meteen dat Nienke en dat andere blonde meisje een van de betere waren.. en terecht dat Nienke gewonnen heeft. Haar pleidooi was ook echt heel erg goed, ze kwam zo zelfverzekerd over.. terwijl ze nog zo onervaren is. Haar vriend was ook wel plezant om naar te kijken, volgens mij..quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ze heeft terecht gewonnen! Haar pleidooi was zakelijk en goed, haar tegenstrever was dan ook erg slecht op dreef vandaag, die had absoluut zijn dag niet en schoot de plank finaal mis met zijn gemaakte humor en ongestructureerde pleidooi. Tenenkrommend!
Maar, dit leest ze toch niet jongen!quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nienke gefeliciteerd! goed gedaan meid!
quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het schijnt overigens dat ze haar vriend heeft verlaten!
[afbeelding]
Ik kan haar even een linkje geven hoor.quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:47 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Maar, dit leest ze toch niet jongen!
Het is erg makkelijk om achter je zak met chips met poten op tafel aan te geven dat het beter had gekund. Met tv-camera op je gericht, familie en vrienden in de zaal is het vele malen moeilijker.quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:26 schreef VeX- het volgende:
Ik vond het wel een terechte overwinning, al vind ik ze beiden niet bijzonder goed. Het was solide, maar niet uitstekend.
quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:29 schreef Nienke_Hoogervorst het volgende:
Hallo allemaal, en vooral hollander172.
Ik lees nu dit topic, prachtig allemaal maar wie ben jij?
Heb jij echt bij mij op school gezeten?
quote:Op donderdag 10 februari 2005 08:24 schreef kastanova het volgende:
Nienke? Je bent een hoer...
Nou, laat die smaad rechtzaak maar komen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:28 schreef MrRobbie het volgende:
[..]
Het is erg makkelijk om achter je zak met chips met poten op tafel aan te geven dat het beter had gekund. Met tv-camera op je gericht, familie en vrienden in de zaal is het vele malen moeilijker.
hahahahaha kloonquote:Op woensdag 9 februari 2005 22:29 schreef Nienke_Hoogervorst het volgende:
Hallo allemaal, en vooral hollander172.
Ik lees nu dit topic, prachtig allemaal maar wie ben jij?
Heb jij echt bij mij op school gezeten?
Maargoed, met mij gaat het prima, wel erg druk de laatste tijd en ik ben doodmoe.
Ik heb mij geregistreerd aan de hand van dit topic om even te reageren.
Deze site bezoek ik bijna elke dag om het nieuws door te lezen (de frontpage dan) en kijk dan ook even op het forum.
Bedankt voor jullie reacties en wellicht laat ik nog iets van mij horen.
Nienke.
Wat klopt hier niet? :-)quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:29 schreef Nienke_Hoogervorst het volgende:
blablabla...
Zou het niet weten, volgens mij niet.quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:37 schreef PM-girl het volgende:
Nou, is ze familie van?
[afbeelding]
Ik vond het niveau juist goed genoeg. Als het teveel op de cases ingaat, dan wordt het programma voor de meeste mensen moeilijk te volgen. Je kunt de voiceover van Hans Schiffers en de herhalingen irritant vinden, maar als je erover nadenkt is dat allemaal echt nodig om de rode draad goed vast te houden.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vond het een leuk programma, alleen was het niveau niet zo erg hoog.
In welk opzicht vond jij het niveau dan niet erg hoog? Daar ben ik dan wel benieuwd naar, want ik vond het toch wel een erg goed programma..quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vond het een leuk programma, alleen was het niveau niet zo erg hoog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |