abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 17:56:42 #1
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_22335623
quote:
De publieke omroep komt met een nieuwe negendelige serie waarin Top advocaat Bram Moszkowicz op zoek naar een geschikte opvolger. Het programma De Nieuwe Moszkowicz zal op dinsdag 21 december rond 20.30 uur op Nederland 2 voor het eerst te zien zijn. Het programma laat zien welke eisen Bram Moszkowicz stelt aan zijn ideale opvolger en wat erbij komt kijken om aan de top te staan van de advocatuur.

Tien kandidaten worden aan uiteenlopende tests onderworpen, waarna telkens een kandidaat door Moszkowicz wordt afgewezen. De kandidaat die de afvalrace wint, krijgt een baan bij Moszkowicz Advocaten in Amsterdam, een startbonus van 25.000 euro, bij de functie passende maatkleding, een Jaguar van de zaak en een nieuwe scooter om zich door de Amsterdamse binnenstand te kunnen verplaatsen.

Moszkowicz: 'Hoewel ik nog geen termijn heb bepaald waarop ik dit beroep verlaat, is het duidelijk dat ik dit niet mijn hele leven zal blijven doen. Daarom is het moment gekomen om binnen het talent binnen de Nederlandse advocatuur op zoek te gaan naar iemand aan wie ik al mijn kennis, contacten en vaardigheden kan overdragen. Het is echter aan hem of haar om het daarna waar te maken'
Lijkt me wel een leuk programma. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2004 @ 20:08:22 #2
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_22379559
Die Moskofiets is de nieuwe Braakhekke, die weer de opvolger is van Jan de Bouvier, niet van de buis te rámmen. Ik mag ze geen van allen, maar ik ga natuurlijk wél kijken, iig om eens te proberen of het wat is.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 3 oktober 2004 @ 20:19:09 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_22379804
Ik vind Bram grappig en ad-rem.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 3 oktober 2004 @ 20:24:34 #4
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22379940
Ik vind De Bouvier en Braakhekke veel leuker dan Moszkowicz, maar hey, ik zou best aan dat programma mee willen doen. Ik vrees wel dat het feit dat ik 1 vak dat met rechten te maken heeft heb gevolgd niet in mijn voordeel zal spreken, maar hey, dan ga ik gewoon m'n charisma gebruiken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:12:16 #5
73209 dnzl
Minimalist.
pi_22416827
Gewoon een leuke vent, imo. Met een naar stemgeluid dat wel.
pi_24121713
Vanavond om 20.25 u. op Nederland 2!
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:12:40 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_24122197
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 18:48 schreef m021 het volgende:
Vanavond om 20.25 u. op Nederland 2!
Ik ga zeker kijken, ook al ben ik bang voor een slap aftreksel van The Apprentice (met Trump)
  dinsdag 21 december 2004 @ 20:54:24 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_24124409
Zeer zeker de moeite waard.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator dinsdag 21 december 2004 @ 21:12:56 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_24124815
Normaal vind ik Moszkowicz wel een leuke vent, maar dit programma vind ik tot nu toe nogal saai. En die ondertitels vind ik nogal irritant, waarom niet, zoals normaal, de ondertitels via teletekst? Dan kun je zelf kiezen of je ze wilt zien of niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 21 december 2004 @ 21:36:19 #10
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_24125313
Uitstekend programma Maar waarom moet de beste strafpleiter van NL, die uitstekend formuleert en articuleert, ondertitelt worden ?

Inhoudelijk was "de zaak Bos" natuurlijk moreel verwerpelijk; want hoewel vrijspraak op basis van artikel 27 lid 1 had de verdachte immers wel de autosleutels op zak.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_24125676
Shit, gemist
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  dinsdag 21 december 2004 @ 21:54:32 #12
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24125749
Vreemd dat het hele programma ondertiteld werd, voor de rest een complete kopie van The Apprentice.. Maar niet slecht
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:09:01 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_24126086
Echt flitsend was het allemaal niet, maargoed dat was ook wel te verwachten met juridische opdrachten. Het programma mist naar mijn mening vaart. Waarom ondertiteling en waarom zo'n irritante voice over? Laat de beelden maar voor zich spreken.

Had graag wat meer vd kandidaten gezien, bijv. hoe ze hun pleidooi voorbereid hadden. Dat miste ik een beetje. Dat slotpleidooi van die Michael (die eruit moest) was trouwens wel heel zwak; ipv aan te geven op welke gronden hij moet blijven gaat ie z'n fouten nog es opnoemen.

Al met al vond ik 't wel aardig, maar niet meer dan dat.
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:13:40 #14
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_24126195
Ja, was wel leuk. . Maar die ondertitels waren een beetje vaag. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_24126225
Het was wel aardig, maar niet iets van: Daar blijven we voor thuis.

Alleen snap ik niet dat die ene groep niet door had hoe het zat. Dat had ik zelfs al door voordat ze het uitlegden. En ik studeer niet eens rechten!
...drop it like it's hot...
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:19:14 #16
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24126310
Wat saai zeg, geen intressante kandidaten en geen spanning.
Nee weer zo'n saai aftreksel van een buitenlands programma, aan Bram ligt het niet eens zozeer.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24126449
Ik vond het wel leuk, ik snapte alleen niet dat hij die kerel naar huis stuurde en niet die vrouw. Ik vond dat hij een veel sterker pleidooi voor zichzelf hield
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24126502
ik vond dat die kerel idd een veel sterker pleidooi voor zichzelf hield, vandaar dat ik dacht dat die vrouw ook naar huis moest, maar nee...(waarschijnlijk wistie het al van te voren dus)

daarbij vond ik het echt een leuk programma , ga zeker vaker kijken
Haleloeja
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:29:36 #19
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_24126566
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 22:23 schreef Dezz het volgende:
Ik vond het wel leuk, ik snapte alleen niet dat hij die kerel naar huis stuurde en niet die vrouw. Ik vond dat hij een veel sterker pleidooi voor zichzelf hield
Die vent liet zich in de raadkamer dermate intimideren dat-ie niets zei. Daarna moest-ie in de raadzaal ingefluisterd worden door een mede-kandidaat.
In je eind pleidooi kan je dan praten als Brugman; dat helpt dan niets meer.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:46:33 #20
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_24126854
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 21:36 schreef sooty het volgende:
Inhoudelijk was "de zaak Bos" natuurlijk moreel verwerpelijk; want hoewel vrijspraak op basis van artikel 27 lid 1 had de verdachte immers wel de autosleutels op zak.
Ja, en? Het fouilleren en de doorzoeking van de auto vond plaats op onrechtmatige wijze. Erg stom voor justitie natuurlijk, dat wel.

Wel amusant om twee van de dames te kennen en ze terug te zien op tv.
pi_24127282
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 22:26 schreef Gelderland het volgende:
ik vond dat die kerel idd een veel sterker pleidooi voor zichzelf hield, vandaar dat ik dacht dat die vrouw ook naar huis moest, maar nee...(waarschijnlijk wistie het al van te voren dus)

daarbij vond ik het echt een leuk programma , ga zeker vaker kijken
Nee, die kerel gaf inplaats zijn hand in eigen boezem te steken de schuld dat hij niet functioneerde aan het feit dat hij was ingedeeld in een groep van 4, wat natuurlijk een zwak excuus was. Dit ook aangezien hij tijdens het voorbereiden van het pleidooi zichzelf alleen maar aan het opfokken was over die vrouw ipv zich bezig te houden met het voorbereiden van het pleidooi.

Vond trouwens die gozer wel iets weg hebben van die Nederlandse tenisser Verkerk, keek ook zo bedenkelijk de hele tijd

Maar ik vind het tot nu toe wel een aardig programma, alleen bij die flashbacks, alsof ik dement ben en een scene van een paar minuten niet meer kan herinneren...
Het is beter dat ik het zeg in plaats van iemand met een vol verstand...
  ESF Reporter dinsdag 21 december 2004 @ 23:15:13 #22
87554 Cee
Welluk?
pi_24127537
Mwah, had er meer van verwacht. Stylistisch zag 't er oké uit, maar inhoudelijk gezien was 't nogal saai. De voice-over zat alles voor ons voor te kauwen. In plaats van ons te vertellen wat er gebeurde, had ik 't liever gezíen. En "Oh jé, drama! Visitekaartje kwijt!" dus je denkt dat die gast z'n eerste kansen verkeken heeft maar twee seconden later kijkt ie in z'n portemonnee en daar zat z'n kaartje in. Laat dan niks zien, zou ik zeggen. Maar goed, grote fout vond ik dat de kandidaten nog niet eens aan ons voorgesteld werden in 't begin. Daar draait 't programma toch om, en het helpt altijd wel om een eerste indruk te krijgen van zo'n persoon. "Hoi, ik ben die en die, en ik studeer(de) dit en dat en ik ga dit winnen omdat..." Nu moesten we alle info over hen aflezen van de balkjes tijdens de interviewtjes tussendoor.

En die ondertiteling; wtf? Was er tijdens de opnames iets mis met het geluid waardoor ze bang waren dat we niks zouden kunnen verstaan?
pi_24133955
Ik heb het gisteren als startend rechtenstudent gezien en vond best wel een interessant programma. Maar hoe slecht zijn die zogenaamde talenten! De meeste wisten bij de casus niet eens redelijk vermoeden te betwijfelen als vereiste voor die aanhouding van de pillenkoning, echt te triest. Dat weet ik nu al en ik heb er net 3 maanden studie opzitten...
El duffo o muerte
pi_24134061
Goed dat die pielemoos eruit is gegaan, hij haperde als hij sprak en hij had scheve tanden.
  Moderator woensdag 22 december 2004 @ 10:57:04 #25
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_24134253
Ik vond het wel een aardig programma.

Ik ga er maar vanuit dat het de zenuwen waren dat de kandidaten niet goed uit de opdracht kwamen, want zelfs voor mensen die geen rechten studeren was er duidelijk wat er aan de hand was.

Die ondertiteling was idd erg vreemd...misschien dat ze het ook in Belgie gaan uitzenden ofzo?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')