Sultans of Swing is echt zo'n nummer dat je áltijd kunt draaien.quote:Op maandag 27 september 2004 22:18 schreef Tokus het volgende:
Niet hun beste album, maar om nou weer Money For Nothing of Sultans Of Swing in de titel te verwerken zou nogal cheesy zijn he.
Liever niet.quote:Op maandag 27 september 2004 22:22 schreef Arcee het volgende:
Sultans of Swing is echt zo'n nummer dat je áltijd kunt draaien.
Ik heb 'm eigenlijk redelijk laat pas écht ontdekt.quote:Op maandag 27 september 2004 22:26 schreef dwerg het volgende:
Liever niet.
Hell no.quote:Jij stemt zeker ook op Hotel California bij Week van de jaren 70 op Radio 2.
Waarom in vredesnaam niet? Vroeger was Dire Straits het Radiohead en Tool van tegenwoordig.quote:Op maandag 27 september 2004 22:40 schreef Zander het volgende:
Maar goed, je schijnt tegenwoordig niet hardop te mogen zeggen dat Dire Straits best goed werk heeft afgeleverd.
Mooie omschrijving. Dat verklaart wel waarom ik een hekel aan Tool en Radiohead heb.quote:Op maandag 27 september 2004 22:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam niet? Vroeger was Dire Straits het Radiohead en Tool van tegenwoordig.
Ben je nou nog steeds blauw?!?quote:Op maandag 27 september 2004 22:30 schreef Liejannuh het volgende:
En hij plakt!
Fantastischquote:Op dinsdag 28 september 2004 09:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik heb een beetje een Dire Straits trauma. Met mijn gymnastieklessen op de middelbare school moesten we altijd inlopen en rare oefeningen doen op Walk of Life. Brrrrrr.
heb jij niet van ongeveer alles een trauma?quote:Op dinsdag 28 september 2004 09:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik heb een beetje een Dire Straits trauma.
Nog zo'n opmerking en ik heb een Tokustrauma.quote:Op dinsdag 28 september 2004 10:54 schreef Tokus het volgende:
[..]
heb jij niet van ongeveer alles een trauma?
Ach, dat valt toch in het niet bij de rest.quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:16 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Nog zo'n opmerking en ik heb een Tokustrauma.
quote:Op dinsdag 28 september 2004 09:36 schreef Z het volgende:
Ik heb de Soundtrack van 'Wag The Dog' trouwens dat is het enige wat ik leuk vind van Mark.
En gelijk heeft 'ie.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:56 schreef Seborik het volgende:
Dwerg gaat straks wat zeggen over 'bekent'.
Ik ben erg benieuwd naar de stijl. Maar ik heb inmiddels ook al wat informatie gevonden via het internet, helaas nog geen samples of iets dergelijks, zelfs kazaa wilde me niet helpen. Er is namelijk volgend jaar een opvoering van pianostukken van Bach, Chopin en dus Szymanovski.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:06 schreef Seborik het volgende:
Wat wil je weten dan?
Zeg, ik ga niet bij iedereen zeuren over spelfouten. Dan kan ik wel bezig blijven.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:56 schreef Seborik het volgende:
Dwerg gaat straks wat zeggen over 'bekent'.
Yepz!quote:Op dinsdag 28 september 2004 09:22 schreef Z het volgende:
[..]
Ben je nou nog steeds blauw?!?
Nou, er zijn elk jaar duizenden opvoeringen. Eigenlijk zou je gewoon moeten gaan. Bach had overigens geen pianostukken, want er waren toen geen piano's, maar later zijn mensen het wel op piano gaan spelen, wat ik eigenlijk leuker vind dan de originele instrumenten.quote:Op woensdag 29 september 2004 18:21 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar de stijl. Maar ik heb inmiddels ook al wat informatie gevonden via het internet, helaas nog geen samples of iets dergelijks, zelfs kazaa wilde me niet helpen. Er is namelijk volgend jaar een opvoering van pianostukken van Bach, Chopin en dus Szymanovski.
Maar thanks anyway!
http://www.de-oosterpoort.nl/ 27 februari 2005 Piotr Anderszewskiquote:Op woensdag 29 september 2004 19:13 schreef Seborik het volgende:
[..]
Nou, er zijn elk jaar duizenden opvoeringen. Eigenlijk zou je gewoon moeten gaan. Bach had overigens geen pianostukken, want er waren toen geen piano's, maar later zijn mensen het wel op piano gaan spelen, wat ik eigenlijk leuker vind dan de originele instrumenten.
Dus, gewoon gaan. Misschien hoor je wat moois en anders weet je dat het niks voor je is.
Ja, Tom.quote:Op woensdag 29 september 2004 21:30 schreef Tom_Tom- het volgende:
Komt ranja hier wel eens?
????quote:Op woensdag 29 september 2004 21:28 schreef huggy_bear het volgende:
c1. Bij het maken van deze plaat (of was het Industrial Road?!) is broer David Knopfler gestopt omdat hij zich niet meer kon vinden in de muziekrichting van Dire straits;
of Industrial Diseasequote:Op donderdag 30 september 2004 10:35 schreef bartrid het volgende:
industrial road is neem ik aan telegraph road??
Dat is mooi.quote:Op woensdag 29 september 2004 22:44 schreef Seborik het volgende:
Ja, Tom.
Ah ja.quote:Op donderdag 30 september 2004 14:17 schreef Z het volgende:
Daar heeft ranja zelfs z'n eigen topic voor!
Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) Deel 2
ik ben niet zo thuis in dire straitsquote:Op donderdag 30 september 2004 13:01 schreef Tokus het volgende:
[..]
of Industrial Disease
Oh, dat weet ik eigenlijk ook niet. Ik denk dat hij wel een of ander endorsement van een basfabrikant heeft, waardoor ze elke maand wel een zooitje nieuwe naar z'n huis sturen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:53 schreef Seborik het volgende:
Btw, Zander. Speelt Geddy Lee al heel lang op dezelfde bas, of koopt hij iedere keer dezelfde nieuw?
Zeg, kan je niet eens een keer ophouden met het schrijven van columns. Je schrijft toch alleen maar over depressieve herrie.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:02 schreef Seborik het volgende:
Nieuwe column: http://frontpage.fok.nl/column/2200
Uiteraard bedoel ik Love over Gold (what was i thinking)quote:Op donderdag 30 september 2004 06:17 schreef Tokus het volgende:
[..]
????
Ik neem aan dat je Love Over Gold bedoelt
Inderdaadquote:Op donderdag 30 september 2004 10:35 schreef bartrid het volgende:
industrial road is neem ik aan telegraph road??
Het enige waar jij over wil lezen is Iced Earth.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 02:01 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Zeg, kan je niet eens een keer ophouden met het schrijven van columns. Je schrijft toch alleen maar over depressieve herrie.
![]()
Ha, LSD-Jap.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:22 schreef Summoner het volgende:
Hallo muziekvrinden. Ik heb net 14 uur diepe slaap met vreemdsoortige, psychedelische dromen achter de rug. Het is vast geen toeval dat de laatste plaat die ik gisteren geluisterd heb er één van Acid Mothers Temple is. [afbeelding] [afbeelding]
Erg gave band ja!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:53 schreef Seborik het volgende:
[..]
Iced Earth.
Ik ook.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:53 schreef Seborik het volgende:
Ha, vandaag is Rush. Wordt spannend en ik heb er zin in.
Ik ga zitten. Ook fijner voor mijn vader, die anders last van zijn rug krijgt. Ik kan dus in ieder geval wel het podium zien.quote:Even later schreef Zander:
Hoop dat ik morgen wat zie op het veld, vind het altijd wel gaar als ik twee uur op m'n tenen moet staan. (Waarom ben ik nou geen 2 m 10. )
Haha, grappig.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:00 schreef Z het volgende:
Van harte Seborik! Je hebt het gemaakt tot trivia vraag!
Fok! Muziek Trivia deel CCXLIX
Van dat Ahoy-evenementenbier?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 05:14 schreef MuadDib het volgende:
Ik ben bezopen..
quote:Maar wat een concert!!! De krasse knarren van Rush weten wel hoe ze de mensen moeten vermaken
Gelukkig welquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 10:28 schreef fripper het volgende:
Je hebt toch vandaag wel een vrije dag hopelijk , MuadDib ??
Nee hoorquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 01:39 schreef Seborik het volgende:
Hm, ranja verdenkt me weer van duivelse plannen.
Het is onder seborik en wodan tegelijk, wat moet je er dan mee?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee hoorMaar als je als Wodan post neem ik het toch minder serieus
Die heeft mijn vader gekocht, gisteren. Ze stonden ze te verkopen bij de uitgang voor 2 tientjes.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 10:59 schreef Seborik het volgende:
Ben nu weer Rush in Rio aan het kijken.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 15:47 schreef Zander het volgende:
Ik heb nu alleen helemaal geen grote concerten meer in m'n agenda staan, het voelt een beetje leeg.![]()
Hmm, was best leuk, vond ik. Volgens de band hadden ze ook nog nooit zoveel publiek op hun eigen naam getrokken. Mjah, 'gratis'.. dat spreekt de ware Hollandsche Volksgeest wel aan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 15:47 schreef Zander het volgende:
Wel vanavond naar the Sheer ('t is gratis)
Mooi!quote:Op zondag 3 oktober 2004 03:28 schreef Zander het volgende:
[..]
Hmm, was best leuk, vond ik. Volgens de band hadden ze ook nog nooit zoveel publiek op hun eigen naam getrokken. Mjah, 'gratis'.. dat spreekt de ware Hollandsche Volksgeest wel aan.
Wanneer is dat dan ? Ik zie hem niet staan op de concertagenda van de Boerderij ..quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 15:47 schreef Zander het volgende:
binnenkort in de Boerderij naar Scott Henderson
he, in mijnes ook!quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 16:22 schreef Seborik het volgende:
In m'n agenda staan WASP, Therion en Blaze.
Heheh, ik was in de war met Mike Stern (en Dennis Chambers & Richard Bona) zie ik nu. Die komen op 7 november. Een vriend van me wil er graag naartoe, ik ga meer voor de gezelligheid mee. Ik haal die gitaristen zelf altijd door elkaar, zo blijkt maar weer.quote:Op zondag 3 oktober 2004 10:15 schreef fripper het volgende:
Wanneer is dat dan ? Ik zie hem niet staan op de concertagenda van de Boerderij ..
baggermuziek ookquote:Op zondag 3 oktober 2004 20:05 schreef OProg het volgende:
'Emo', baggerterm.
Rush anno 2004 is gewoon Rushquote:Op zondag 3 oktober 2004 22:46 schreef Seborik het volgende:
Coheed & Cambria noemen ze emo, maar dat is gewoon Rush anno 2004.
auw !quote:Op zondag 3 oktober 2004 23:01 schreef Seborik het volgende:
Ik bedoel natuurlijk Rush-wannabees. Iedereen die Rush afzeikt na afgelopen vrijdag, krijgt een stomp.
ik vind het allemaal erg formulaisch (is dat wel een woord??). Schreeuwzang in de coupletten, melodieus in het refrein en hop, weer een nieuw bandje erbij. Dat deed een band als fugazi al veel eerder veel en veel beter. Ik moet ook eens ophouden om de rock sound te kopen, want op die cd staan al die bandjes elke keer weer.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:46 schreef Seborik het volgende:
Ik vind emo helemaal geen baggermuziek.
Told you so.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:46 schreef Seborik het volgende:
Coheed & Cambria noemen ze emo, maar dat is gewoon Rush anno 2004.
die heb ik beluistered, en dat kon me op het eerste gehoor niet echt boeien, nog maar eens checken dan.quote:Op zondag 3 oktober 2004 23:55 schreef Seborik het volgende:
Nou, Coheed & Cambria, bartrid. Wat dat betreft is emo een inhoudsloze boutterm, want je weet niet wat je krijgt. Er is geen standaard-emogeluid.
Oracle Designer?quote:Op maandag 4 oktober 2004 08:41 schreef Tokus het volgende:
Daarna op je werk onbegrijpelijke errors krijgen als "Busy performing current action" is dat niet. Wie kan raden uit welk programma het komt krijgt van mij een Limburgse vlaai *
Ik ken wel een veggie death metal band: Cattle Decapitationquote:Op zondag 3 oktober 2004 18:34 schreef Seborik het volgende:
Hey, kennen jullie vegetarische metalheads? Het is belangrijk.
quote:Cattle Decapitation Mad Cow Conspiracy
Fattened for slaughter.
Unknowingly feasting on the
ground up brains of their kind.
Cannibal Cattle Plague
Carnivorous humans die!
quote:Cattle Decapitation Bludgeoned, Beaten, And Barbecued
Torn apart
upon a hook
limb from fucking bloody limb
Carbonized and oxidized
pancreatic ducts ripped out
Cleaned of all its organs
nephrons smother in their wake
Bludgeoned with a steak knife
Prepare a tasty meal
quote:It's in this industry
We find deeper meanings
For the human being
Forcefed-murder
You have long been a killer
You have long been dead
This has all been a holocaust
You have long been forcefed
Dead meal for the masses
Condiments of fluid and bile
Efficient waste and disposal
Hors d'ourves arriving in piles
Frozen alive and placed in scalding broth
Preparation of shit breeders
Fine portions of meat slough off?
Verkoold. Te lang op de barbeque gelegen vermoedelijkquote:Op maandag 4 oktober 2004 14:07 schreef ranja het volgende:
carbonized = gekarboniseerd? tot karbonade gemaakt?
nee, Toad.quote:Op maandag 4 oktober 2004 09:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oracle Designer?
Dat is op alle universiteiten zo. De opdrachtomschrijving is altijd complexer dan de opdracht zelf.quote:Op maandag 4 oktober 2004 14:51 schreef Liejannuh het volgende:
Ow!!! Ik moet een opdracht maken voor de OU, maar ik snap niet wat ze nou willen!!!!![]()
Zo vermoeiend!
Ow, dan ligt het niet aan mij!quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:48 schreef Seborik het volgende:
[..]
Dat is op alle universiteiten zo. De opdrachtomschrijving is altijd complexer dan de opdracht zelf.
Doe iedereen een plezier en verander je email-adres in tuut84@fok.nl Of vergeet gewoon dat Fok bestaat.quote:Op maandag 4 oktober 2004 16:27 schreef tuut84 het volgende:
ik nie
In de wondere wereld van Oracle is het overigens gebruikelijk dit soort zaken geen Error te noemen, maar een Feature.quote:Op maandag 4 oktober 2004 08:41 schreef Tokus het volgende:
...onbegrijpelijke errors krijgen als "Busy performing current action" .....
Hee die ken ik ook!quote:Op zondag 3 oktober 2004 19:25 schreef Zander het volgende:
Ik ken ook nog een Surinaamse metalhead, _die_ zijn pas zeldzaam.
Ow!!! Is dat het!quote:Op maandag 4 oktober 2004 16:26 schreef Jane het volgende:
Daarmee testen ze je gewoon, Liejannuh. De echte test is niet het uitvoeren van de opdracht, maar het begrijpen van de omschrijving.
Misschien kunnen wij je helpenquote:Op maandag 4 oktober 2004 20:18 schreef Liejannuh het volgende:
Hahahahaha, sorry!
Kan het niet uitstaan dat ik gewoon niet snap wat ze nou verwachten en dat ik ook niet ergens kan gaan klagen in een nieuwsgroep ofzo.
Maar ik ga wel aan de slag.![]()
de tip is duidelijkquote:Op maandag 4 oktober 2004 20:33 schreef Liejannuh het volgende:
(Tip: met linkermuisknop selecteren, kopieren en plakken)
Heat in the Jungle !quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 06:29 schreef Seborik het volgende:
Thela hun ginjeet!
Ja, goedemorgen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 06:29 schreef Seborik het volgende:
goede morgen
Nee hoor Mark, volgens mij hebben we hier te doen met een heuze 'muziek-forum-nerd'. Volgens mij hangt meneer Wazoo ook rond op het 3voor12 forum, en is hij gewoon z'n horizon aan het verbreden oid.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 08:53 schreef Mark het volgende:
Newbies zijn zo 2004
Daarnaast maakt meneer Wazoo ook al geruime tijd #muziek onveilig onder een andere nom de plume.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 09:43 schreef Z het volgende:
Nee hoor Mark, volgens mij hebben we hier te doen met een heuze 'muziek-forum-nerd'. Volgens mij hangt meneer Wazoo ook rond op het 3voor12 forum, en is hij gewoon z'n horizon aan het verbreden oid.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:11 schreef Z het volgende:
Je kan nog hoor Zander, een collega van me wijst me net op deze site:
http://www.budgetticket.nl/
Schandalig vind ik het! En dan noemen ze het nogf eens 'budget ticket' ook...
Het is al z'n tiende nick ofzo.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 08:53 schreef Mark het volgende:
Newbies zijn zo 2004
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:58 schreef Jane het volgende:
Hallo Muziek! Ik heb mijn mp3's terug en ik ben heel blij!
Ik heb geen haastquote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:41 schreef dwerg het volgende:
Als ik tijd heb, kom ik daar op terug. Zoals je ook nog antwoord krijgt op de vraag waarom die domme tuinders volhouden om hun kassen van glas te maken.
dat je om 2 uur snachts (of smorgens) rondloopt en het gewoon licht buiten is !quote:Op woensdag 6 oktober 2004 13:59 schreef Seborik het volgende:
Wat de neuk is lichtvervuiling nu weer...?
Zondag Curedag op MTV.quote:20:00-20:30 Fanography The Cure
20:30-21:00 All Eyes On The Cure
21:00-22:00 MTV Icon The Cure
Ik snapte er ook niks van, ik heb er geen last van iig...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:03 schreef Seborik het volgende:
Nou, dat is ook niets nieuws.
Of is het nu plots explosief gestegen?
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:06 schreef Seborik het volgende:
[..]
Zondag Curedag op MTV.
En 's nachts nog een half uur Jane's Addiction en Queens of The Stone Age.
nee maar ik herriner mij de zin "dek die kass'n toch af man"quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:12 schreef Mark het volgende:
Heet vast "Kloot'n" ofzo
Mijn nieuwe discman is alweeeer kapot, had 'm net twee maanden. Morgen maar ff terug met het garantiebewijs, maar na drie kapotte discmans in twee jaar overweeg ik toch ernstig om maar op mp3s over te stappen. Ook al moet ik dan wel m'n halve cd-collectie naar mp3 gaan rippen, en daar heb ik eigenlijk ook geen zin in.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:34 schreef Man_Made_God het volgende:
Discman mee, cd'tje mee
Ik heb misschien wel een cd/mp3 speler te koop. Interesse? Philips Expanium is het trouwens. Oud modelletje, maar werkt nog prima.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:29 schreef Zander het volgende:
[..]
Mijn nieuwe discman is alweeeer kapot, had 'm net twee maanden. Morgen maar ff terug met het garantiebewijs, maar na drie kapotte discmans in twee jaar overweeg ik toch ernstig om maar op mp3s over te stappen. Ook al moet ik dan wel m'n halve cd-collectie naar mp3 gaan rippen, en daar heb ik eigenlijk ook geen zin in.
Ja, ik ook. Zo een die alleen maar vooruit kan spoelen van het formaat 'brooddoos'quote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:15 schreef Seborik het volgende:
Ik heb nog een werkende walkman.
het kost even tijd, maar ik zou niet meer zonder m'n rio karma (20 gig) kunnenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:29 schreef Zander het volgende:
[..]
Mijn nieuwe discman is alweeeer kapot, had 'm net twee maanden. Morgen maar ff terug met het garantiebewijs, maar na drie kapotte discmans in twee jaar overweeg ik toch ernstig om maar op mp3s over te stappen. Ook al moet ik dan wel m'n halve cd-collectie naar mp3 gaan rippen, en daar heb ik eigenlijk ook geen zin in.
Toen ik je post las, herinnerde ik dat ik nog zo'n masjientje had liggen. Ik hoor wel hoe het afloopt met je huidige discman.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:45 schreef Zander het volgende:
Eerst ff kijken of deze nog te repareren of te ruilen is, maar bedankt voor het aanbod.
Hopelijk wel, het hangt er van af of binnen die tijd m'n bankrekening er wat fraaier uit komt te zien.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:35 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Hallo, ik meld me ook weer eens. Ga morgenavond naar de Tussler kijken in Vera. Summoner, ga je daar ook nog bij zijn? En Menno? Of nog andere fokmensen?
daar zit ik tegenwoordig ook elke dag in ! ...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:55 schreef Zander het volgende:
(de mensen die bekend zijn met lijn 12 naar de Uithof weten wel wat ik bedoel.)
tussler is het country side project van de heren van motorpsycho tezamen met een aantal andere Noorse artiesten. Erg lekker plaatje moet ik zeggen, zeer melodieus, maar wel met raakvlakken naar de laatste paar reguliere motorpsycho albums. Ik word er helemaal blij van als ik hem hoorquote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:13 schreef Wodan het volgende:
Wat is Tussler voor iets?
Hier ook al niet. Dat is wel leuk aan Metropolis trouwens, dan hebben al die concertzalen een eigen tent, en zo ben ik toch een keer in de Vera (tent) geweestquote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:45 schreef Seborik het volgende:
Klinkt tof, jammer dat er hier geen Vera zit.
Ik ga waarschijnlijk wel even heen met een vriend.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:35 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Hallo, ik meld me ook weer eens. Ga morgenavond naar de Tussler kijken in Vera. Summoner, ga je daar ook nog bij zijn? En Menno? Of nog andere fokmensen?
Ik heb ook eindelijk weer een nieuwe studie, met internetverbinding. Zelfs een eigen computer hier. Dat is wel erg fijn.
Om even min of meer ontopic te zijn, mijn discman doet het ook nog steeds, na aan jaar dan. Jij hebt dat wel vaak Zander, dat je discmans stuk gaan. Ik kan me herinneren dat je dat wel eens vaker ergens hebt gezegd. Wat doe je toch met die dingen?
quote:Wij zullen een moment kiezen waarop het publiek zo min mogelijk overlast heeft. Wij willen vermijden dat het voetbal of de herfstvakantie in de war wordt geschopt."
En dat is goddome maar goed ook, want anders was ik niet op Schiphol gekomen de 13de.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:42 schreef Zander het volgende:
Argh, ik kom er net achter dat die OV-staking samenvalt met de dag waarop ik een presentatie moet houden.![]()
![]()
't is toch ... grmbl.. grmbl...
[..]
![]()
![]()
Er is altijd wel iemand wel de klos, maar toch jammer dat het weer iemand van Muziek isquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:52 schreef Zander het volgende:
Tja, da's mazzel voor jou, en pech voor mij. Op zich is het een democratisch recht om te staken, dus daar zal ik verder niet over klagen, maar dit komt mij wel weer bar slecht uit.
Ga je ook op vakantie?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:46 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
En dat is goddome maar goed ook, want anders was ik niet op Schiphol gekomen de 13de.
Da's knap klote, jaquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:42 schreef Zander het volgende:
Argh, ik kom er net achter dat die OV-staking samenvalt met de dag waarop ik een presentatie moet houden.![]()
![]()
"He's got a ticket to ride, but they don't care"quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 08:04 schreef Mark het volgende:
Maar dit is MUZ, dus ik ga gewoon verder met een plaatje draaien.
Wat primitief.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:54 schreef Liejannuh het volgende:
Owja, en ik werd net mn bed uit gebeld door de meneer die de meterstanden kwam opnemen.
Ik weet niet eens om wat voor meterstanden het ging.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:04 schreef dwerg het volgende:
[..]
Wat primitief.
De meterstanden geef ik gewoon via internet door.
Je hebt hem binnengelaten en bent weer in bed gerold?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:06 schreef Liejannuh het volgende:
Ik weet niet eens om wat voor meterstanden het ging.
Nee, dat nog net niet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:08 schreef dwerg het volgende:
[..]
Je hebt hem binnengelaten en bent weer in bed gerold?
Ah, ook erg veel mensen uit bed gebeld?? Volgens mij ben ik echt 1 van de 3 mensen die thuis was ofzo hier in het gebouw.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:16 schreef Mark het volgende:
Hmm, heb ik wel eens als vakantiewerk gedaan, betaalde erg goed. Het gaat trouwens om gas en licht
Dus dat was die klereherrie toen ik je per ongeluk beldequote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:53 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben gister bij Van Dik Hout geweest, in het Paard.
En dat was nog wel tussen 2 bandjes in ook!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:07 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Dus dat was die klereherrie toen ik je per ongeluk belde![]()
en aangezien jij m'n vaste telefoonnummer niet had was dat een behoorlijk lange zoektocht geworden met daarna eeuwige twijfelquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:05 schreef Liejannuh het volgende:
anders had ik thuis nog een uur kunnen gaan zoeken wie dat had kunnen zijn!
vaste nummer ...zoekopnummer tadaaa !quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:13 schreef MuadDib het volgende:
[..]
en aangezien jij m'n vaste telefoonumer niet had was dat een behoorlijk lange zoektocht geworden met daarna eeuwige twijfel
hmmm, dat is ook wel weer zoquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:
vaste nummer ...zoekopnummer tadaaa !
Nou, nee eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:13 schreef MuadDib het volgende:
[..]
en aangezien jij m'n vaste telefoonnummer niet had was dat een behoorlijk lange zoektocht geworden met daarna eeuwige twijfel
Oh nee! Nu moet ik weer achter de bank gaan liggen als er wordt aangebeld!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:17 schreef Liejannuh het volgende:
En nu weet ik waar je huis woont!
Gelukkig ga ik eerst een maandje op vakantie!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:30 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Oh nee! Nu moet ik weer achter de bank gaan liggen als er wordt aangebeld!
Sacred Reich volg ik op Ebay. Die 34 flavors cd, is die zeldzamer dan de rest? Sabbat ben ik alleen nog lp's tegengekomen (ook een cd'tje van de een of andere chinees) van de plaat die je noemde...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:14 schreef Mark het volgende:
Had je hier eigenlijk nog wat aan qua tips, Sebbo?
Dag Rob, breaking the what?!
Ik verwacht een verslag in dit topic.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:36 schreef Liejannuh het volgende:
Owja, als iemand reisverslagmailtjes wil hebben, dan hoor ik het wel. Ik zal wel weer het een en ander gaan rondsturen!
34 flavors is een nummer dat op "The American Way" staat, en dat is absoluut een aanrader. Ik heb hem zelf ook op e-bay gekocht, omdat ik hem in NL niet in de winkel kon krijgen. Sabbat is normaal gesproken wel in de (betere) CD-zaak te halen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:06 schreef Seborik het volgende:
Sacred Reich volg ik op Ebay. Die 34 flavors cd, is die zeldzamer dan de rest? Sabbat ben ik alleen nog lp's tegengekomen (ook een cd'tje van de een of andere chinees) van de plaat die je noemde...
Ik hou wel een topic in Travel bij!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:07 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ik verwacht een verslag in dit topic.
Thnx dwerg, interessant allemaal.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:28 schreef dwerg het volgende:
Z, ik heb in dat tulpentopic alvast één vraag beantwoord.
En nu ga ik Blik op de weg kijken, of er nog lelijke Dodge's te zien zijn, of domme scooterrijders.
toch niet The American Way, he?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:06 schreef Seborik het volgende:
[..]
Sacred Reich volg ik op Ebay.
Ja, jij ook bij die Nederlander?quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 12:47 schreef Tokus het volgende:
[..]
toch niet The American Way, he?![]()
ik hou 'm niet in de gaten maar ben al langer op zoek naar dat album. maar het is meer iets voor als ik 'm ergens toevallig tegen kom.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:17 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ja, jij ook bij die Nederlander?
Ja, ik kwam pas 2 uur bij Vera aan...quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 14:48 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
-Scratsj-
Ja, dat is dan mooi laat he! Dat krijg je van al dat niet werken. Die jonghmensen van tegenwoordig weten gewoon niet meer wat vroeg opstaan is!quote:Op zondag 10 oktober 2004 03:18 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Ja, ik kwam pas 2 uur bij Vera aan...
Ik zit 'smiddags 12 uur al aan het bier, ik eis respect.quote:Op zondag 10 oktober 2004 10:25 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ja, dat is dan mooi laat he! Dat krijg je van al dat niet werken. Die jonghmensen van tegenwoordig weten gewoon niet meer wat vroeg opstaan is!
Vermaak je je een beetje in Grun trouwens?
Jazeker! Ben ik nou je grootste vijandquote:Op zondag 10 oktober 2004 12:04 schreef Diverse_Reality het volgende:
Jij zat toch in de Leeuwenborg in dat anti-kraakpand?
Nee hoor, een paar vriendinnen van mij zitten er ook... Klara en Marjolein, ken je misschien wel.quote:Op zondag 10 oktober 2004 13:40 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Jazeker! Ben ik nou je grootste vijand.
Al z'n kloontjes zijn ook gespot zag ikquote:Op maandag 11 oktober 2004 12:08 schreef Seborik het volgende:
Hm, ik geloof dat Loek nu een ban voor onbepaalde tijd heeft. We zien het wel weer.
Nieuwe week, nieuwe kansen! Morgen m'n laatste college van het hele collegejaar! Hoezee. Dan begint het harde werken pas echt.
Waarom is die arme puber eik zo van streek ?quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:08 schreef Seborik het volgende:
Hm, ik geloof dat Loek nu een ban voor onbepaalde tijd heeft. We zien het wel weer.
Nieuwe week, nieuwe kansen! Morgen m'n laatste college van het hele collegejaar! Hoezee. Dan begint het harde werken pas echt.
Ajax zal wel weer eens iets gewonnen hebben of zo. Iets volslagen irrelevants in ieder geval.quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:28 schreef el_bario het volgende:
Waarom is die arme puber eik zo van streek ?![]()
Vanwege de uitvinding van de gitaar. Nee, dat is flauw. Ik heb geen idee en van kankerdit, kankerdat kun je op een gegeven moment ook weinig meer maken.quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:28 schreef el_bario het volgende:
[..]
Dat is nooit zo erg moeilijk. Als je een nieuwe user enorm tekeer ziet gaan over metal en Ajax, dan heb je 98% kans dat het Loek is.quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:16 schreef Man_Made_God het volgende:
Al z'n kloontjes zijn ook gespot zag ik![]()
Volgens mij heeft z'n moeder hem een keer op z'n hoofd laten vallen als baby, of zoiets.quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:28 schreef el_bario het volgende:
Ik denk gewoon dat 'ie wil neukenquote:Op maandag 11 oktober 2004 13:42 schreef Zander het volgende:
Volgens mij heeft z'n moeder hem een keer op z'n hoofd laten vallen als baby, of zoiets.
quote:Op maandag 11 oktober 2004 16:50 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat 'ie wil neuken
Ja sebbo, stuur hem een kopie van je Village People DVD. Wie weetquote:Op maandag 11 oktober 2004 16:56 schreef Zander het volgende:
SeborikLoekB - A match made in heaven
quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:00 schreef Seborik het volgende:
De Village People dvd komt alleen uit de kast voor afspraakjes met MuadDib HomoDib.
En ik vond het al zo koud vanochtend op de fiets!quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:31 schreef dwerg het volgende:
Dat was wel nodig ook vanmorgen. Om half acht was het 5.8 graden en de harde oostenwind was ook niet fijn.
quote:Zeeavontuur van Bieler en zijn 'Q'
Door Danny Verbaan.
Op de Theems ging het allemaal nog van een leien dakje. De leden van de Haagse band Q65 schoten in een stoer en snel rubber speedbootje over het water en zagen het avontuur dat hen te wachten stond met vertrouwen tegemoet. Met het vaartuigje zouden ze in juni 1966 de oversteek maken naar Nederland, om in Scheveningen de nieuwe single 'The life I live' ten doop te houden. Een spectaculair plan, maar eenmaal op volle zee sloeg de twijfel toe. "Al na een halfuur kregen we zolets van: waar zijn we aan begonnen", herinnert zich de toenmalige Q65-gitarist Frank Nuijens. "We waren ziek, nat en hongerig. Het was ook zeer oncomfortabel allemaal. Pissen kon bijvoorbeeld nog wel over de rand. Hoewel, door de golven viel ook dat niet mee. Maar voor de stoelgang was dat toch wat moeilijker". Door over te stappen op de volgboot, de verbouwde torpedobootjager De Zilvermeeuw, wisten de Hagenaars op zondag 5 juni toch nog heelhuids Scheveningen te bereiken. Ze hadden er meteen een mooie anekdote bij. De afgelopen week kwam die nog ter sprake in deze krant, toen het droeve bericht bekend werd gemaakt dat de haast legendarische zanger Wim Bieler aan een hartaanval was bezweken. Hij is 53 jaar geworden.
Popstad
In de tijd dat Den Haag nog popstad nummer één was, had Q65 ('de juiste uitspraak is Kjoe Sikstie Faiv', aldus een persbericht van bijna vijfendertig jaar geleden) de reputatie een van de allerwildste bands van de residentie te zijn. Het was het,gevolg van zowel de ruige combinatie van blues en rock als Bielers onbesuisde manier van optreden. Niet alle jongeren konden dit overigens waarderen. Twee meisjes uit de Smitstraat noemden de leden 'schreeuwende showjongetjes'. 'Ze beweren dat ze geen Pretty Things nadoen', schreven ze in 1966 aan de krant. 'Nou, wij kunnen jullie wel vertellen, het is puur een walgelijke nabootsing van deze Engelse jongens'. Bieler, Nuijens, sologitarist Joop Roelofs, basgitarist Peter Vink en drummer Jay Baar (overleden in 1990) zullen er hard om hebben moeten lachen. Ze zaten nergens mee en wilden dan ook meteen meewerken toen hun platenmaatschappij voorstelde om, als promotiestunt, de boottocht te maken.
Beatclub
Voor zover Nuijens weet, stelde de Koninklijke Nederlandse Reddingmaatschappij het rubberbootje beschikbaar. Vanuit Muiden ging de formatie eerst met De Zilvermeeuw naar Londen. Er zou worden opgetreden in de hippe beatclub The Tiles, maar de politie stak daar een stokje voor: niemand had eraan gedacht dat wel eerst een werkvergunning moest worden geregeld. Jammer, want als je thuis kon vertellen dat je in Engeland had gespeeld, dan was dat goed voor het imago. Maar ook zonder het concert werd volop de kranten gehaald. Vooral doordat de Q net buiten Londen nog even besloot aan te meren bij de piratenzender Radio City. "Het waren van die ijzeren containers op hele hoge palen", aldus Nuijens. In 1987 vertelde Bieler in een interview hoe ledereen vervolgens 'met een vreselijk eng touwladdertje' naar boven klauterde. Na een vlot praatje met een Engelse dj die bovendien meteen de nieuwe plaat draaide, keerde de groep tevreden terug naar het bootje. Het duurde niet lang voordat de zee was bereikt en de opvarenden wit wegtrokken van ellende. "Nee, zeebenen hadden we niet", vertelt Nuijens. "Alleen Jay Baar was aan water gewend, want die woonde op een woonboot".
Verrekijkers
De wind, gierde en het scheepje rolde alle kanten op. "Toen dacht de platenmaatschappij: straks gaan die jongens onder de golven, nog voordat de single uit is", zei Bieler in het al genoemde interview. "Ze hebben ons toen op het volgschip gehaald. We lagen voor pampus op dat dek". De Hagenaars koersten naar Zeebrugge, sliepen aan boord en pakten de volgende dag vol goede moed de draad weer op. Volgens Nuijens stapten ze ter hoogte van de Zeeuwse eilanden of misschien lets verder' weer op het bootje. Ineens ontwaarden ze een raadselachtig zwarte strook aan de kust Niemand wist wat dat was. Totdat de verrekijkers erbij werden genomen. Die donkere plek bleek Scheveningen, met een immense schare fans te zim.
Kleddernat
Eenmaal bij de Pier - 'daar zijn we nog bijna tegenaan gekwakt' - ontvingen de toeschouwers de muzikanten als helden. Uitgeput en kleddernat kropen ze aan land. 'Tussen de badstoelen speelden zich hartverscheurende tonelen af', meldde de Haagsche Courant. Het publiek rekende meteen op een optreden, maar moest nog' even wachten: een vertegenwoordiger van de' platenmaatschappij loodste de avontuners eerst naar een hokje op het Piratenelland 'waar men zich met warm stromend water het zout van de huid wiste'. "Achteraf gezien was het gekkenwerk", zei Bieler vele jaren later. "Maar ja, je bent achttien. Een stunt, weet je wel. Doen gewoon, niet bij nadenken". De uitgeputte Q65, gaf toch nog een concert op de Pier.
In tulpen komt vrijwel geen zwarte luis voor. In Snijbloem: herfstchrysant. wel.quote:Op maandag 11 oktober 2004 23:07 schreef Liejannuh het volgende:
Owja, dwerg, mn vader wil weten wat je doet tegen de zwarte luis, maar dat post ik wel in je tulpentopic ofzo.
Ok, ik heb het gepost!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 12:34 schreef dwerg het volgende:
[..]
In tulpen komt vrijwel geen zwarte luis voor. In Snijbloem: herfstchrysant. wel.
!fact: de koninklijke familie van Saudi Arabië telt ongeveer 40.000 leden.
Da's knap kut, PdeHoogquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:40 schreef PdeHoog het volgende:
* PdeHoog heeft een probleem
Vanwege stress, deadlines, pc-swaps en weet ik al niet meer ga ik het concert van The Gathering in het Paard in Den Haag a.s. donderdag niet bij kunnen wonen.
Heeft er iemand interesse in een avondje The Gathering?
ik heb nl. wel een kaartje
Idem.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:44 schreef Litpho het volgende:
Ik heb wel tijd, maar geen OV as. donderdag.
Da's ook knap kutquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
....maar geen OV as. donderdag.
whehehehe...zou leuk zijn, maar niet waarschijnlijkquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:51 schreef Zander het volgende:
[..]
Idem.
Misschien kun je 't kaartje nog op Marktplaats verkopen of zo? Tegen 3x de kostprijs of zo.
En dan zijn adresgegevens in Slaatje slaan uit kaartjes verkoop verkopen aan de woedende menigte?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:51 schreef Zander het volgende:
Idem.
Misschien kun je 't kaartje nog op Marktplaats verkopen of zo? Tegen 3x de kostprijs of zo.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dan zijn adresgegevens in Slaatje slaan uit kaartjes verkoop verkopen aan de woedende menigte?.
Ow!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:59 schreef dwerg het volgende:
Vol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |