Je mag toch ook niet harder dan 120 op de autosnelweg.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:18 schreef OProg het volgende:
Ik snap niet dat ze er niet tegen op treden. Er staat toch op de kaartjes dat ze niet doorverkocht mogen worden![]()
![]()
dat opbieden is niet echt rechtvaardig, aangezien velen vaak geen kaartje voor de reguliere prjis kunnen kopen, aangezien de bedrijfjes het voor hun neus hebben opgekocht om het voor veel meer te verkopen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:27 schreef bonke het volgende:
maarja wat weerhoud dat soort mensen ervan om nee te zeggen tegen steeds hogere biedingen voor hun kaartjes , stel je voor je koopt 2 kaarten van 100 euro , je zet ze op marktplaats en dan is er een die 300 euro bied . zou jij dan nee zeggen ??
sja maar als jij ze aanbied op markplaats voor de normale prijs dan zijn er mensen die altijd meer willen bieden en dat is dan hun vrije keusquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:23 schreef mrkoenz het volgende:
In Belgie, ten tijde van de Rock Werchter kaartjes mania op internet, heeft de belgische recherche ingegrepen en is dergelijke verkoop verboden.
Ach, daar kom je ook wel weer onder uit. Bovendien pak je daar ook weer de gewone kopers mee... je zal maar met je vijf man tellende gezinnetje naar U2 willen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:24 schreef MSXUser het volgende:
De 'regel' dat je niet meer dan 9 kaarten pp. per evenement kunt kopen werkt ook voor geen meter. Als ze het aanscherpen tot max. 4 pp., scheelt het al een hoop.
Wat is daar niet rechtvaardig aan? (naast natuurlijk dat er op het kaartje staat dat het stout is en niet mag)quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:29 schreef mrkoenz het volgende:
dat opbieden is niet echt rechtvaardig, aangezien velen vaak geen kaartje voor de reguliere prjis kunnen kopen, aangezien de bedrijfjes het voor hun neus hebben opgekocht om het voor veel meer te verkopen.
ze zijn dus destijds zelf gaan opbieden (misschien zien wij dat in nederland als uitlokken) om de biedingen enerzijds over de kop te laten gaan, en anderzijds bewijs te verzamelen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:30 schreef bonke het volgende:
[..]
sja maar als jij ze aanbied op markplaats voor de normale prijs dan zijn er mensen die altijd meer willen bieden en dat is dan hun vrije keus
dan kan die recherche jou volgens mij niks maken
Ik begrijp het eigenlijk niet goed: het is strafbaar om als particulier die kaarten door te verkopen, maar weer niet om ze als bedrijf te kopen van particulieren en ze dan weer door te verkopen?quote:Ticketbureau droomt van een droomfinale
10.000 euro voor kaartje EK-finale
Oplichter, centendief, woekeraar. De personeelsleden van het Amsterdamse kaartenbureau Ticket Unlimited horen soms lachend aan hoe potentiële klanten hun onvrede over de prijs van entreebewijzen uiten. Alsof ze de mensen dwingen kaartjes bij hen te kopen.
De werknemers van het bedrijfje zelf schetsen liever het beeld van de handige handelaar die slechts bemiddelt in de grote vraag en het schaarse aanbod. Zo ook bij kaartjes voor het Europees kampioenschap voetbal, die bij Ticket Unlimited buiten de officiële kanalen om tegen een royale vergoeding nu al verkrijgbaar zijn.
Nog geen maand voor het begin van de Europese titelstrijd in Portugal klinkt de kakofonie van telefoongerinkel de aanwezigen in het bedrijfspandje aan de hoofdstedelijke De Ruyterkade als muziek in de oren. Reden voor de tevredenheid bij de vier aanwezige werknemers van Ticket Unlimited is deze maandag de inhoud van enkele dikke enveloppen. ,,Ja, de eerste 100 kaarten voor het EK zijn binnen'', stelt bedrijfsleider Rogier van der Heijden. ,,En geloof me, er zullen er nog veel volgen.''
Ticket Unlimited beweegt zich in het schemergebied van de kaartenhandel, in de volksmond vaak zwarthandel genoemd. De organisatoren van Euro 2000 verklaarden vier jaar geleden de oorlog aan de zwarte handel. Cupido Tickets, destijds de grootste aanbieder van kaarten, mocht van de rechter zelfs geen kaartjes voor het EK in Nederland meer verkopen. Eigenaar Cupi van der Berg begon een lange juridische strijd en haalde uiteindelijk bij het gerechtshof in Amsterdam zijn gelijk. Het eerdere vonnis werd vernietigd. Van der Berg bereidt op dit moment een miljoenenclaim voor. ,,Het is heel simpel'', stelt Van der Heijden. ,,In Nederland is het niet strafbaar om kaarten door te verkopen. Wel strafbaar zijn de mensen van wie wij de tickets kopen. Maar ja, kom daar maar eens achter. Organisaties van grote evenementen als Europese kampioenschappen voetbal beweren altijd dat alle kaarten op naam staan. Dat is dus niet het geval.
Je voorziet in een aanbod dat je zelf gecreerd hebt, doordat je de kaartjes weggekocht hebt. Velen kunnen de hoge prijs niet opbrengen, of willen dat niet. Het is mooi, maar niet voor iedereen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:31 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Wat is daar niet rechtvaardig aan? (naast natuurlijk dat er op het kaartje staat dat het stout is en niet mag)
Het lijkt mij normale marktwerking, je bemerkt een hele hoge vraag en zorgt dat je het aanbod voorziet aan mensen. Als die bereid zijn er 3x meer voor te betalen, dan is dat toch mooi?
Die zijn er inderdaad en meestal vragen die mensen ook nette prijzen. Kaartjes voor het dubbele of meer verkopen vind ik behoorlijk asociaal. Hoe graag ik ook ergens naar toe wil, dat soort kaarten koop ik nooit (dan maar niet heen).quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:27 schreef bonke het volgende:
maarrr , er zijn ook mensen die om de een of andere reden niet naar een concert kunnen en dan de tickets op marktplaats zetten
zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:34 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad en meestal vragen die mensen ook nette prijzen. Kaartjes voor het dubbele of meer verkopen vind ik behoorlijk asociaal. Hoe graag ik ook ergens naar toe wil, dat soort kaarten koop ik nooit (dan maar niet heen).
Prachtigquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:33 schreef mrkoenz het volgende:
[..]
Je voorziet in een aanbod dat je zelf gecreerd hebt, doordat je de kaartjes weggekocht hebt. Velen kunnen de hoge prijs niet opbrengen, of willen dat niet. Het is mooi, maar niet voor iedereen.
Dan haal je ze met 2 personenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:31 schreef Seborik het volgende:
Ach, daar kom je ook wel weer onder uit. Bovendien pak je daar ook weer de gewone kopers mee... je zal maar met je vijf man tellende gezinnetje naar U2 willen.
Dan moeten de gewone kopers dus nog moeilijk doen, omdat er eikels tussen lopen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:42 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Dan haal je ze met 2 personen
Een beetje fan heeft er toch wel iets voor over?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:43 schreef Seborik het volgende:
Dan moeten de gewone kopers dus nog moeilijk doen, omdat er eikels tussen lopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |